Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 69.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
had internet rond 19:00-19:30 en nu weer eruit @ 21:30 toen ik thuiskwam :( 2343DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 7141 hapert de verbinding nog steeds.. meer geen verbinding als wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Gisteren op aanraden mijn ZyXel modem aangesloten om te kijken of ik daar minder problemen mee zou hebben en ik heb vanavond alles geprobeerd om dat ding weer werkend te krijgen. Blijkt er een landelijke storing te zijn. Bedankt he Telfort. Wil je nog weten hoe mijn verbinding is na het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
Bah lekker dan zo'n storing. Wilde nog wat op kantoor doen, maar dat moet donderdag dan maar... wat zonde toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inmiddels alweer een paar uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 13:22
Het gaat een beetje af en aan hier, dan werkt het weer prima een tijd lang. Maar je kan er ook zomaar weer een half uur uitliggen (Haarlem hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Jaguar645 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:20:
Het gaat een beetje af en aan hier, dan werkt het weer prima een tijd lang. Maar je kan er ook zomaar weer een half uur uitliggen (Haarlem hier).
Hier (Nunspeet) had ik ook even verbinding, maar die is alweer pleiten. Kwam een paar keer terug, maar is inmiddels alweer down vanaf een uur of 21.00

Duidelijk is te zien dat t vandaag meer down dan up geweest is.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/telfort27102009.png

edit: Hij komt zojuist terug... nu eens zien voor hoelang. Via mobiel is amper werkbaar, brak bereik dus moet het met GPRS doen... :(

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 27-10-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Way to go telfort! :'(

Van 20:00 tot 22:30 weer internet maar het ligt er op het moment weer uit 8)7

Rest van de dag bijna geen verbinding gehad.

Edit: hij doet het nu weer :X

[ Voor 10% gewijzigd door Kwastie op 27-10-2009 22:40 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Donderdag nog een x werkzaamheden :

Op donderdag 29-10-2009 vinden er tussen 04:00 en 08:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk plaats. De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt dan ook problemen ondervinden met vast bellen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak,
Klantenservice internet

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door Twanjo op 27-10-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
nog steeds plat hier (2343DB)
heb net ff snel een biquad in elkaar gezet en een oude usb wifikaart omgebouwd, heb nu tenminste een redelijk stabiele noodverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Technokiddy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:26:
nog steeds plat hier (2343DB)
heb net ff snel een biquad in elkaar gezet en een oude usb wifikaart omgebouwd, heb nu tenminste een redelijk stabiele noodverbinding :)
Hier moet ik wel om lachen, echte Tweaker die denkt in oplossingen met middelen om zich heen. Wat een schril contrast met een paar reacties terug waar een storing de druppel is tot opzeggen. _/-\o_

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Lang leve de buurman :))

en bij mij werkt het ook niets sinds vanochtend..
Arnhem 6841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik geluk als ik het zo lees.
Hier in Arnhem 6843GR geen problemen helle dag al up en running.
Veel kennissen met telfort hebben sinds een paar uur weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
En het lijkt weer te werken!, nu nog de vraag voor hoelang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Die van mijn werkt nog steeds niet.. bijna 24 uur lig ik eruit..
en het klopt idd, bij mijn vader op 6843mg heb ik ook telfort en daar werkt het.

Dit is trouwens sinds ik over ben van speedlinq de eerste storing tot nu toe. Ik ben tevreden met telfort. hopelijk fixen zij het snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:35
En sinds gisteravond doet het internet het ook weer in Zwolle op 8031AJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:26
Hier nog steeds geen internet sinds vrijdag. Het profiel van mijn verbinding zou zijn aangepast door Telfort maar ik heb nu dus al 5 volledige dagen geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Ik heb zondag voor het laatst internet gehad. Toen ik dinsdagavond thuis kwam van een korte vakantie, had ik geen internet.

Even de router gereset, maar dat baatte idd niet. Toen mijn spanningsmeter erbij gehaald en er staat geen spanning meer op de lijn? Is dit toeval (ligt het probleem bij mij?) of heeft dit met de storing te maken?

Kan helaas even niet controleren of de lijn het nu wel weer doet. Zal vanmiddag een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
joostvanpinxten schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:50:
Ik heb zondag voor het laatst internet gehad. Toen ik dinsdagavond thuis kwam van een korte vakantie, had ik geen internet.

Even de router gereset, maar dat baatte idd niet. Toen mijn spanningsmeter erbij gehaald en er staat geen spanning meer op de lijn? Is dit toeval (ligt het probleem bij mij?) of heeft dit met de storing te maken?

Kan helaas even niet controleren of de lijn het nu wel weer doet. Zal vanmiddag een update geven.
ADSL signaal geeft geen spanning, en kan je dus niet meten met een spanningsmeter. Er staat alleen spanning op de lijn als je nog een analoge of ISDN telefoonlijn van de KPN afneemt. Wat zegt het modem? Brand het DSL lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing lijkt nu opgelost en is in monitoring genomen.
Heeft iedereen die nu de modem uit en aanzet weer een IP adres?

Voor iedereen die steeds postcodes en woonplaatsen post, dit is zinloos aangezien dit geen colo gebonden storing is, het is dus mogelijk dat je buurman wel internet had toen jij down was.

@Apocal1pse,

Uw verbinding is sinds gisteren 19:45 stabiel online op 8M down 1M up en sinds die tijd niet meer verbroken geweest.
Ik kan uw modem ook zonder packet loss pingen. Er lijkt dan dus wat anders aan de hand te zijn.

Hugo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
@Telfort Webcare

Mijn adres is op 3562HK nr. 39

1. Hier ook 20Mb Telfort Internet besteld. Al een tijdje in het bestelproces en rond dit weekend zal het opgeleverd moeten worden.. Volgens brief 26 oktober, volgens dossier op Telfort.nl 24 oktober.
Tot en met nu nog geen signaal op de lijn. Afgelopen vrijdag even de aderparen gewisseld om te checken, geen resultaat. Tellfort Klantenservice gebeld, die zeggen dat 23 oktober alles is geactiveerd en dat ik nog enkele dagen geduld moet hebben tot de administratieve oplevering (??). Als het technisch geregeld is moet ik toch een signaal op de lijn hebben?
Kun jij misschien kijken hoe het met de oplevering van mijn lijn is?

2. Mogelijk gelinkt aan ; Ik heb Telfor Internet besteld op een kale lijn. Er werd me tijdens de bestelling verteld dat er een KPN Monteur langs moest komen om de lijn te meten. Geen afspraak/monteur gezien; heeft dit er misschien mee te maken of is een monteur niet altijd nodig voor een kale lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
@Spacespider Bedankt voor de tip alsnog :-) Modem gaf idd geen DSL-lampje. Met de helpdesk gebeld en deze konden wel een lijntest uitvoeren. Hierdoor werd duidelijk dat de aansluiting wel correct was. Het stond dus compleet los van de storing van Telfort.

De tweede lijn-medewerker gaf vervolgens aan dat er inderdaad geen spanning gemeten kan worden indien er alleen een DSL aansluiting actief is, omdat deze voor de meeste multimeters een te hoge frequentie heeft. Een PSTN lijn heeft daarentegen voor POTS 48V en ISDN 91V, wat ik dus had verwacht te kunnen meten.

Blijkbaar heb ik geinternet op het abonnement van de vorige bewoner, die ook via Telfort internet had. Mijn eigen abonnement is opgeleverd op het tweede aderpaar, die ik dus niet in eerste instantie had aangesloten. Eigenwijsheid FTL, als ik nu gewoon zelf het tweede aderpaar had geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@webcare

reageer je ook nog op de andere posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
bjck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

Hier moet ik wel om lachen, echte Tweaker die denkt in oplossingen met middelen om zich heen. Wat een schril contrast met een paar reacties terug waar een storing de druppel is tot opzeggen. _/-\o_
Niet iedereen tweakt blijkbaar en als het in de wijkcentrale al fout gaat kan ik me enige frustratie wel voorstellen nietwaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Storing bij mij, los van de algemene storing gisteren, is opgelost.
KPN heeft een andere lijn gepakt van wijkkast naar centrale. Vervolgens bleek door al het gepruts in huis de boel ook uit elkaar te vallen, maar dat was met een ander kabeltje snel op te lossen (en ook niet de oorzaak van het probleem, de lijn gaf direct op de ISRA veel fouten)

Ik ben weer online! Bedankt webcare en bedankt kpn (maar volgende keer liever eerst bellen, dan weten ze zeker dat ik thuis ben)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jelle Steenbergen,

Lijn is opgeleverd maar ons netwerkbeheer heeft zelf een probleem met de lijn gezien en hebben er al een netwerkticket voor gemaakt. Deze is nu in behandeling.
Er wordt niet standaard een monteur naar elke oplevering gestuurd.

@mexel,

Jazeker, ben me na een week ziekte nu alleen overal enorm aan het inlezen. Alle openstaande dingen pak ik vandaag op.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:25:...
@Apocal1pse,

Uw verbinding is sinds gisteren 19:45 stabiel online op 8M down 1M up en sinds die tijd niet meer verbroken geweest.
Ik kan uw modem ook zonder packet loss pingen. Er lijkt dan dus wat anders aan de hand te zijn.

Hugo
Dat is wat de klantenservice me ook al vertelde, en is ook logisch aangezien ik ook op msn kan e.d.
Ik kan gewoon geen webpagina's te zien krijgen, zoals in de DM staat.

Heb gister een half uur aan de lijn gehangen met 2 klantenservice medewerkers en ook nog 1 netwerkbeheerder die meende dat hij er wat van af wist door te vertellen dat ik m'n netwerkkaart drivers opnieuw moest installeren en dat de ip-stack corrupt was.
Dat kan maar niet als op 4 computers en 2 PDA's alles ineens niet meer werkt bij m'n thuis en elders wel.

Kan het misschien zijn dat mijn modem stuk is ?

Het lijkt alsof hij gewoon poort 80 blokkeert, maar ik kan wel op de config pagina komen vanuit lan en wan...

Ik snap er niks meer van.
Heeft er nu iemand van Telfort wel of niet mijn profiel aangepast ? Want sinds iemand met de Telfort in dit topic postte dat mijn profiel aan was gepast, heb ik geen internet meer.
Meer dan toeval ? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ik voor mijn opleiding (informatica) internet nodig heb en dat nu al 5 dagen niet meer kan thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Apocal1pse schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:22:
Dat is wat de klantenservice me ook al vertelde, en is ook logisch aangezien ik ook op msn kan e.d.
Ik kan gewoon geen webpagina's te zien krijgen, zoals in de DM staat.

Heb gister een half uur aan de lijn gehangen met 2 klantenservice medewerkers en ook nog 1 netwerkbeheerder die meende dat hij er wat van af wist door te vertellen dat ik m'n netwerkkaart drivers opnieuw moest installeren en dat de ip-stack corrupt was.
Dat kan maar niet als op 4 computers en 2 PDA's alles ineens niet meer werkt bij m'n thuis en elders wel.

Kan het misschien zijn dat mijn modem stuk is ?

Het lijkt alsof hij gewoon poort 80 blokkeert, maar ik kan wel op de config pagina komen vanuit lan en wan...

Ik snap er niks meer van.
Heeft er nu iemand van Telfort wel of niet mijn profiel aangepast ? Want sinds iemand met de Telfort in dit topic postte dat mijn profiel aan was gepast, heb ik geen internet meer.
Meer dan toeval ? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ik voor mijn opleiding (informatica) internet nodig heb en dat nu al 5 dagen niet meer kan thuis.
Heb je je modem al eens gereset? Je hebt wel IP-verkeer en dus internet, alleen verkeer over poort 80 komt niet bij je aan? Probeer eens 145.7.192.133 in te typen in je adres-balk? Kom je dan ergens uit of niet?
Kom je wel ergens uit dan is het ws DNS(MSN lijkt adressen zelft te cachen) kom je nergens uit dan is het ws iets als een proxy instelling.
Probeer met IE(6,7,8) een browser naar std in te stellen(extra >> inet-opties >> geavanceerd, naar std of std herstellen) en daarna ook nog via verbindingen >> lan-instellingen >> inst auto detecteren.
Als je nl wel IP-verkeer hebt, ligt het ws aan PC's of router die iets blokkeren, firewall mag ook even uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Loekie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:05:
[...]

Heb je je modem al eens gereset? Je hebt wel IP-verkeer en dus internet, alleen verkeer over poort 80 komt niet bij je aan? Probeer eens 145.7.192.133 in te typen in je adres-balk? Kom je dan ergens uit of niet?
Kom je wel ergens uit dan is het ws DNS(MSN lijkt adressen zelft te cachen) kom je nergens uit dan is het ws iets als een proxy instelling.
Probeer met IE(6,7,8) een browser naar std in te stellen(extra >> inet-opties >> geavanceerd, naar std of std herstellen) en daarna ook nog via verbindingen >> lan-instellingen >> inst auto detecteren.
Als je nl wel IP-verkeer hebt, ligt het ws aan PC's of router die iets blokkeren, firewall mag ook even uit.
Zoals ik al zei ben ik student informatica (laatstejaars).
Ik heb alles wat je zegt al geprobeerd natuurlijk, zonder succes. Direct naar ip's surfen geeft hetzelfde resultaat (geen 404 o.i.d. maar gewoon niks (firefox zegt: server gevonden, daarna wachten op www.google.nl en daar blijft hij op). Ik kan wel pingen naar een DNS naam zoals www.google.com, dan vind hij de IP dus de DNS lijkt het me niet te zijn :)
Firewall en Proxy enzo kan ook niet omdat ik op school / bij vrienden wel op internet kan met dezelfde computers/PDA's. Door die reden is spyware ook uitgesloten. Ik heb voor de gein eens m'n netwerkadapters opnieuw geinstalleerd met andere drivers etc, maar dat was het dus ook niet :)
Kan het modem defect zijn ? Ik ga i.i.g. vanmiddag eens proberen een modem te vinden dat ik kan lenen om het eens te proberen.

Weet verder niet wat ik nog kan proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Apocal1pse,

Als het op alle computers niet werkt en het modem is gereset dan is deze naar alle waarschijnlijkheid defect.
Ik zal u een nieuwe toesturen.

De aanvraag om u van een 8M/1M naar 12M/1M profiel om te zetten is afgewezen omdat er maximaal 8M/1M mogelijk is. Uw profiel is uiteindelijk dus niet veranderd.

Hugo

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
@Telfort Webcare

Er is bij mij een ticket aangemaakt, en er werd mij gisteren toen ik de klantenservice belde verteld dat dit ticket ook aangenomen is. Ik ben vergeten te vragen wat er nu verder gaat gebeuren en hoe lang dit gaat duren. 7558DJ nr. 69
Kan jij mij dit vertellen?

als je drie dagen zonder internet en vaste telefoon zit merk je pas hoeveel je het eigenlijk allemaal gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slurf1,

KPN is aangestuurd. Hun monteursplanning neemt binnen 3 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update storing:

Er is een kleine groep klanten die nog steeds problemen ondervinden met het verkrijgen van een IP.
Deze aansluitingen worden nu opnieuw opgeleverd.
Verwacht wordt dat dit rond 14:00 voltooid is.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:25:
De storing lijkt nu opgelost en is in monitoring genomen.
Heeft iedereen die nu de modem uit en aanzet weer een IP adres?

Voor iedereen die steeds postcodes en woonplaatsen post, dit is zinloos aangezien dit geen colo gebonden storing is, het is dus mogelijk dat je buurman wel internet had toen jij down was.
Dat heb ik ondervonden ja, maar wat moeten/kunnen we in zo'n geval wel posten?
Waar jullie echt wat aan hebben. (wij weten natuurlijk niet hoe jullie netwerk in elkaar zit)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:36:
@Apocal1pse,

Als het op alle computers niet werkt en het modem is gereset dan is deze naar alle waarschijnlijkheid defect.
Ik zal u een nieuwe toesturen.

De aanvraag om u van een 8M/1M naar 12M/1M profiel om te zetten is afgewezen omdat er maximaal 8M/1M mogelijk is. Uw profiel is uiteindelijk dus niet veranderd.

Hugo
Kijk, dit vind ik nu service d:)b
Wanneer kan ik dat modem verwachten en moet ik het oude retourneren o.i.d. of er verder nog iets voor doen ?
Jammer van het profiel, maargoed dat had ik ergens al verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Webcare
Al enig nieuws wat betreft mijn verbinding?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Laatst online: 06-07 22:06
@ Webcare

Is het ook mogelijk dat mijn profiel aangepast wordt? Want ik kan via mijn U.S. Robotics modem/router wel zien dat er een hogere verbinding mogelijk is. Ik zit op dit moment op adsl1 snelheid, maar de wijkkast ondersteunt adsl2+ (was een half jaar geleden adsl2). Het heeft niets met de afstand van mijn huis naar de centrale te maken, want dat is rond de 800 meter. Het is alsof mijn profiel op de 8 mbit gelokt is.

Ps. contact mag ook verder via PM

Edit:
Mode:  			ADSL2+ 
Line coding: 		Trellis On 
Status: 		No Defect 
Link power state: 	L0 

Downstream	Upstream
SNR margin (dB): 					24.9  	12.7 
Attenuation (dB): 					10.0  	3.3 
Output power (dBm): 					15.7  	12.4 
Attainable rate (Kbps): 				22924  	1229 
Rate (Kbps): 						8005  	1029 
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 	63  	16 
B (number of bytes in Mux Data Frame): 		46  	31 
M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 	1  	1 
T (Mux Data Frames over sync bytes): 			5  	3 
R (number of check bytes in FEC Data Frame): 		16  	0 
S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 		0.1871 	0.9846 
L (number of bits in PMD Data Frame): 			2694  	260 
D (interleaver depth): 					128  	1 
Delay (msec): 						5  	0 

Super Frames: 						94606  	94604 
Super Frame Errors: 					0  	10 
RS Words: 					32639294  	0 
RS Correctable Errors: 				0  	0 
RS Uncorrectable Errors: 				0  	N/A 

HEC Errors: 						0  	260 
OCD Errors: 						0  	0 
LCD Errors: 						0  	0 
Total Cells: 					28827306  	1439372332 
Data Cells: 						137537 	546736363 
Bit Errors: 						0  	3572 

Total ES: 						0  	10 
Total SES: 						0  	0 
Total UAS: 						16  	1626700 

[ Voor 56% gewijzigd door R0SSI op 28-10-2009 22:15 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
@ telfort-webcare

Goedenavond,

Sinds 3 dagen is mijn 20Mbit lijn van Telfort ineens nog maar 400 KB/s "waard". De afgelopen 4,5 jaar had ik via speedlinq en later dus telfort altijd rond de 1700 KB/s. Mijn hardware is gewoon in orde. Verbindingen allemaal een keer reset, maar het probleem blijft bestaan. Wordt mijn verbinding soms sinds kort beperkt?

Rick.

Edit: De internetsnelheid overdag is nog ongeveer gelijk, althans in ieder geval fatsoenlijk te noemen. Zo rond de 1,3 MB per seconde. 's Avonds is het echter nog steeds drama en is het niet eens mogelijk om streaming video van slechte kwaliteit te bekijken op youtube bijvoorbeeld. Vroeger had ik hier nooit last van, ik snap dat het in de avond drukker is en dat de performance wat lager kan liggen, ook omdat adsl niet 1:1 is, maar zo erg als nu is niet normaal.

[ Voor 40% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 29-10-2009 10:57 . Reden: Test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606059925.png

beter zal het vast niet worden! Vanmorgen op Apeldoorn dus dramatische snelheden!

Modem traint prima in ( nah ja, 5,5Mb ), uiteraard geen andere downs lopen, het werkt maar daar heb je alles mee gehad! Kan niet wachten totdat Alice hier draait. De laatste week is Telfort wel weer zo ontzettend brak dat mijn overstap ook doorgegaan was als ze me een jaar voor niets internet hadden aangeboden nu!

Nog anderen vandaag met deze mooie snelheden?

Voordat webcare gaat gaat roepen dat speedtest niet betrouwbaar is: testfile 100mb komt ook met 50KB/sec binnen!

[ Voor 58% gewijzigd door robbvdb op 29-10-2009 11:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Ik zou hier niet gekomen zijn als ik niet hetzelfde ervaren had met mijn Telfort 20Mbit-lijn. Streaming media gaat erg traag en Speedtest geeft downloadsnelheden van nog geen 250KB/s.

Hier dus ook problemen!

Edit: 'hier' being 6541NV, mocht dat nog iets toevoegen...

Edit 2: Speedtest ligt nu stabiel rond de 130KB/s - gewoon surfen gaat nu ook slecht.

Edit 3: En nu lijkt er weer even ruimte te zijn, snelheid terug richting de 8Mbit. Wel erg fluctuerend.

[ Voor 38% gewijzigd door .Frank op 29-10-2009 12:24 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Hier is niets aan de hand gelukkig. Gewoon maximale snelheid. Postcode 9078VT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Mijn 20mbit is deze week ook ineens stroperig traag!

Hebben jullie ook van die hoge pingtijden het internet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

hier hetzelfde
website die traag laden

met dezelfde pc getest maar dan op een @homo modem en dan gaat het super snel

Verder heb ik dezelfde snelheid omgeveer op de @homo modem
Mail klapt er af en toe ook eens uit merk ik nu

van de 10 keer verz/ontv gaat het gemiddeld 3 keer mis

@webcare
Reageer je ook nog op mijn laatste reactie wat betreft het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:53
Zelfde.. zat altijd op 1550kB/s nu is daar nog maar <400 van over met 50 als echt dieptepunt (wat ik dus nu heb ) Frappant is dat hij een uurtje geleden dik 1650kB/s deed. Hoopte dat het toen over zou zijn. Maar nee...
Ga binnenkort toch eens een alternatief zoeken voor telfort.

Edit: Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Hier in Amstelveen is alles ook zo traag als wat. Variërend van 1KB/sec tot 18KB/sec. Waar ik normaal 2000KB/sec haal. Intrainwaardes zijn normaal als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Leeuwarden meldt zich ook! postcode 8918

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606111871.png

Mijn upload is sneller dan mijn download.
Ik zou vandaag thuis werken via VPN, maar dat gaat dus helaas niet door :(

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend was mijn verbinding (20mb) net zo snel als altijd, nu zit ik ook rond de 50 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hier @ 2011 (Haarlem) ook trage zooi.
Normaal 1,6mb/sec, nu 50-200kb/sec max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:18
Hier in Leiden exact hetzelfde. Merk het pas sinds een uurtje of wat.. Normaal ruim 1.7MB/s, daar is nu nog maar 100KB/s van over... wie heeft de internet uplinks van Telfort uitgezet? :P

Wellicht zit het probleem bij de AMS-IX? Ik ga deze iig eens goed in de gaten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10% packetloss en ping is 50% trager (Zwolle, Overijssel), iemand anders in Zwolle/Telfort hetzelfde.

code:
1
2
99 packets transmitted, 80 received, [b]19% packet loss[/b], time 219598ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.722/33.985/202.725/20.002 ms

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus niet de enige. Bij deze dus nog iemand uit Leeuwarden (PC 8923) waarbij alles zo traag als dikke stront in de winter bij de trap op loopt. Lijkt nog wel enige snelheid op de lijn te zitten hoewel lang niet de snelheid die ik normaal heb (heb een torrentje lopen die met zo'n 350kb/s binnen druppelt), maar over de hele linie gaat het surfen knap traag.

Ook ik had vandaag een thuiswerk dag via VPN in de planning staan, maar dat wordt nu wel een beetje moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Hebben meerdere mensen last van heel veel packet loss, Ik zit altijd op teamspeak maar er zijn zo nu en dan momenten dat niemand mij hoort omdat ik zo ontzettende veel packet loss heb. Ik heb meerdere ts servers bij verschillende hostingen geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

Daarnaast heb ik ook in cod4 en W@W in verschillende servers om de zoveel tijd connection interrupted staan. Als ik dan tegelijk een ping naar www.google.nl aanzet komen die requests ook niet aan.

Modem al een aantal keer gereset maar mocht niet helpen, iemand vergelijkbare problemen ?

Snelheid lijkt wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606131575.png

ps, browsen gaat zo nu en dan ook traag (logisch)

[ Voor 9% gewijzigd door Axelfoley007 op 29-10-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hier in Groningen ook problemen. Zeggen bij de helpdesk dat de problemen van de laatste weken juist zijn opgelost.... Apart..

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Het probleem zal misschien gerelateerd zijn aan de onderhoudswerkzaamheden van vanochtend...

http://klantenservice.int...et-en-vast-bellen%29.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hier ook problemen met de snelheid. Zuid-west Drenthe. Telefoon ging ook met schokjes. Ging zelfs eerst niet over!:(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606129662.png

[ Voor 30% gewijzigd door Henkie-Jan op 29-10-2009 13:24 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb net het modem gereset omdat ik nu al een aantal weken niet hoger uitkom dan 700 kbp/s, terwijl ik voorheen altijd met gemak 1,2 mb haalde. Dit is zomaar van de ene op de andere dag gebeurt en ik dacht wel dat het over zou gaan maar nee. Dus besloot ik om het modem te resetten.

Tot mijn verbazing kwam ik er net achter dat ik nu zels niet hoger kom dan 100/120 kbps :| .
Mijn setup ;
Het modem staat zo dicht mogelijk bij het irsa punt. 2 pc's zijn met een kabel verbonden. 1 pc staat op de zolder. Die is verbonden via een switch op 1 verdieping lager. De switch is wederom een verdieping lager(woonkamer) direct verbonden met het modem. De pc beneden in de woonkamer is direct verbonden met het modem.

Het kan niet aan de bekabeling liggen aangezien de pc beneden in de woonkamer dezelfde snelheid haalt als op zolder.

Iemand nog tips m.b.t. het modem?

Misschien dat een telfort webcare medewerker mij kan helpen ?

Ik woon in veghel / brabant

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606137189.png

[ Voor 7% gewijzigd door Ruffzz op 29-10-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Hier in Haarlem gigantische packet loss op mijn telfort verbinding.
Packets: Sent = 658, Received = 551, Lost = 107 (16% loss)
Heel irritant als je net je thuiswerk dag heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Flyduck op 29-10-2009 13:28 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat ie ook traag als poe zie. Noord Braband oost.

Ongeveer dezelfde snelheid als het speedtest plaatje boven mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
dôh schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:16:
Het probleem zal misschien gerelateerd zijn aan de onderhoudswerkzaamheden van vanochtend...

http://klantenservice.int...et-en-vast-bellen%29.aspx
Ongetwijfeld. Ik denk dat aan de berichten te zien wel duidelijk is dat het om een landelijke storing gaat. Gewoon bellen en melden, dan heeft Telfort het ook zo snel mogelijk in de gaten, als ze het al niet weten. Meer kun je niet doen. Wees blij dat het nog wel functioneert.

Ook Enschede, 10% packetloss, wel strak 30ms ping in de andere 90%, download rond de 100kB/s, modem traint na herstart nog gewoon in met 19.000 kbits, as usual, dus de storing zal diep liggen. Backbone oid.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Laatst online: 23-06 08:23
Ook hier in Zwolle is de snelheid slecht en rond de 100kb.
Helpdesk zegt dat het aan m'n eigen pc ligt....

Heb 1 pc en 3 laptops allemaal afzonderlijk van elkaar en rechtstreeks aan het modem gehangen.
Wat wordt ik altijd moe van die helpdesk medewerkers...

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ee fe fe ed ee dc bb 95
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 25 db
tone 32- 63: 02 47 89 9a ab bb bc cc cc cc cc dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cb cc bb cb
tone 96-127: bb cb bb bb cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb aa aa aa aa ab ba bb bb bb bb aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a
tone 224-255: a9 aa aa 99 a9 aa aa 99 99 aa aa 2a aa aa aa aa
tone 256-287: 2b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb ba ab aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88
tone 448-479: 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 66 66 66 65 55 54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ik bel voor de zekerheid ook even de helpdesk, hoe meer meldingen ze krijgen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdMeer schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:32:
Ook hier in Zwolle is de snelheid slecht en rond de 100kb.
Helpdesk zegt dat het aan m'n eigen pc ligt....
Hoe lang geleden heb je gebelt. Hoop niet net aangezien ze dan dus nog niks van het probleem afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er aan de hand bij telfort? De pijpen lijken zo dicht als stroop door een tuinslang hier in Amsterdam. Zelfs van/naar mijn eigen server is het helemaal slakkengedoe.
Alle ISPs bij buren (onveilige wifi...) doen het beter op dit moment (xs4all, chello, alice), dus het probleem zit echt bij telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid van 1 mbit/s met packet loss, wat een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel met telefoon in mijn andere hand in gesprek met het netwerkbeheer. We zijn het probleem aan het onderzoeken.

Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@Ruffzz,

Ga nu niet allerlei dingen in je hoofd halen en onderzoeken thuis! Als alles goed was dan is de kans dat het nog goed is thuis 90%.

Zoals je leest is het bij iedereen hier dikke stroop wat betreft de snelheid. Ik zelf pretendeer geen netwerk-specialist te zijn; wel heb ik genoeg kaas gegeten van de techniek om te zien of het probleem bij mij thuis zit of bij Telfort ( sorry voor Telfort, maar ik noem even voor het gemak alles buiten mijn deur Telfort ).

Vanaf het moment dat Tiscali Telfort werd is het serieus bergaf gegaan met de stabiliteit en snelheid, zowel internet als telefonie lijden hier onder. Thuis is alles optimaal ( <30cm direct aan ISRA gesoldeerd, geen splitter ( ook wel mét getest ), geen slecht modem ( heb voldoende modems om te testen ) en geen slechte lijn die dit soort trage en instabiele shit kan verklaren of veroorzaken.

Telfort heeft gewoon zijn zaakjes niet op orde ( of noemen we het hele grote pech dat ze veel meer ellende in de pijp hebben dan andere providers ), wijst per definitie naar de klant en zadelt deze op met allerlei testen en veranderingen uit te voeren in de situatie thuis.
Slechts hier en op diverse andere openbare plaatsen op het WWW hebben ze een webcare met fantastische ondersteuning. Dit is echter niet bereikbaar voor 9 van de 10 klanten aangezien die hier niet van op de hoogte zijn.
Telfort is hard aan het soliciteren naar een nieuwe uitzending bij Radar en die komt er ook vast. Vast weer die onbenullige directeur van de klantenservice die een mooi verhaal gaat vertellen; PR snapt ie wel maar je hobbelt achter de feiten aan als je klantenservice je brakke netwerk en capaciteitstekorten moet gaan maskeren.
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat er een "Lakeman" aan het organiseren is achter de schermen en dat er waarschijnlijk op niet heel korte termijn in de media oproepen gaan komen je te melden bij problemen.
Dan gaat het niet op de quasi-vriendelijke Radar-manier om de firma te laten blozen op TV maar dan gaat de boel juridisch aangepakt en ondersteund worden en kon de zaak wel eens klappen.

Op zich misschien ook wel een leuke om eens met een enorm grote gebruikers-groep Telfort te laten dagvaarden en daarin een verbod op het aannemen van nieuwe klanten en reclame te maken te laten afdwingen, totdat Telfort kan aantonen geen structurele problemen meer te hebben.
Uiteraard wordt een ander onafhankelijk instituut opgedragen dit te monitoren op kosten van Telfort; dit omdat Telfort anders denkt over problemen die klanten hebben dan de klant zelf. Telfort meent te vaak dat klachten ( en dan ook nog naar tevredenheid van de klant ) opgelost zijn; de klant denkt daar heel anders over.
Dit kan ontstaan omdat allerlei Nijenrode-achtige mannekes bij Telfort zwaar betaald worden, om de manier van monitoren hiervan, dusdanig uit te voeren en te interpreteren en naar buiten te communiceren zodat er alleen maar een positief beeld uit kan komen. De gemiddelde klant denkt hier heel anders over.
Als je geluk hebt wordt er niet teveel afgeschreven en werken de afgenomen producten; als dit eenmaal niet zo is dan ben je werkelijk aan de terreur van Telfort overgeleverd. En ja, niet alleen bij Telfort hoor ( T-mobile doet het op het moment ook niet zo heel best ).

Op zich welweer jammer als door eventueel klappen van Telfort iedereen over moet naar andere providers want dan wordt het bij die andere providers ( die ook niet allemaal even ruim zitten in hun capaciteit) weer een stuk drukker; als die dan maar niet in problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:48:
Ik ben momenteel met telefoon in mijn andere hand in gesprek met het netwerkbeheer. We zijn het probleem aan het onderzoeken.

Wouter
Dan mag je dit wel eens melden aan jullie eerstelijns medewerkers achter keuze-menu 2-2-2 want die bakken er helemaal niks van ondertussen. Heb net minstens een half uur met zo'n medewerker gesproken; modem gereset; vage verhalen gehoord dat hij het toch ECHT wel beter wist dan de klant (ondanks een flink aantal constateringen van mijn kant) en dat het aan mijn LAN lag, dat het modem tot wel 4x toe defect kan gaan van een te sterk DSL-signaal en overige verhalen en als ik dan eenmaal bij de zogenaamde tweedelijn terecht kom, wordt de verbinding gewoon verbroken.

Volgaarne een DM dan maar hoe ik mijn mobiele belkosten voor dit geintje terug kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 29-10-2009 13:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
robbvdb schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:51:
Vanaf het moment dat Tiscali Telfort werd is het serieus bergaf gegaan met de stabiliteit en snelheid, zowel internet als telefonie lijden hier onder.
Als tegengeluid wil ik melden dat ik al 4 jaar bij Telfort zit en dit is de eerste keer dat ik de helpdesk heb gebeld omdat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca

Wouter
*O*

Dank voor de reactie... overigens heb ik verder met Telfort alleen maar positieve ervaringen. Verhuizing laatst ging erg moeizaam, maar Telfort bleef vriendelijk en heeft uiteindelijk via KPN alles netjes en redelijk snel opgelost. Probleem bleek een kappote KPN kabel onder de stoep te zijn, konden zij dus ook weinig aan doen. Over de snelheid en het aantal storingen heb ik ook niks te klagen, voor het geld dat je betaalt voor 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter
is er al iets uit dat telefoontje gekomen?

Hoeveel storingen hebben we nou de laatste drie maanden gehad? Toch zeker wel een stuk of vijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
hmm...11 november stap ik over van Tele2 naar Telfort. Aan de reacties te lezen hier had ik dat nooit moeten doen. We wachten het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hengelo ov ( postcode 7557) ook zeer traag, 30 a 40 kbs , zal dus wel een landelijk probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:37:
[...]

Hoe lang geleden heb je gebelt. Hoop niet net aangezien ze dan dus nog niks van het probleem afweten.
Die melding kreeg ik altijd in het verleden toen ik nog wel belde; als ik dan wist dat een complete stad zonder (stabiel) internet zat dan vroeg ik altijd of het al bekend was; "ik ga eens even voor u kijiken"."nee, nog geen melding dat er iets in Apeldoorn zou zijn. Op dat moment weet je dat de storing die al 4 uur duurt en bij iedereen die jij kent in Apeldoorn ( 11 (voormalig ) Telfort klanten) speelt en dat je dus gewoon voorgelogen wordt!

tegenwoordig liegen ze mogelijk niet meer als ze zeggen dat het nog niet telefonisch gemeld is; de mensen zijn het zat om nog te bellen......"toets 1 als u een vraag heeft over internet"............

Doe eens optie 9: "als technisch gevorderde wordt u direct doorverbonden met de technische afdeling; hier kunt u op niveau de storing melden", "omdat u bijdraagt tot een beter inzicht in de storingen en oplossingen hiervan op ons netwerk brengen wij u geen €0,30/minuut in rekening maar belonen wij u met €0,30/minuut voor uw medewerking aan ons", houd alstublieft uw klantnummer bij de hand zodat wij de juiste gegevens hebben om u te kunnen betalen" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:08:
Ik heb 10% packetloss en ping is 50% trager (Zwolle, Overijssel), iemand anders in Zwolle/Telfort hetzelfde.

code:
1
2
99 packets transmitted, 80 received, [b]19% packet loss[/b], time 219598ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.722/33.985/202.725/20.002 ms
jep hetzelfde
veel packetloss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
In Purmerend is het nu ook niet vooruit te branden.
Ping overzicht:
Pingen naar www.telfort.nl [81.173.34.225] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 81.173.34.225: bytes=32 tijd=94 ms TTL=58
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 81.173.34.225: bytes=32 tijd=30 ms TTL=58
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 81.173.34.225:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 2, verloren = 2
(50% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 30ms, Maximum = 94ms, Gemiddelde = 62ms
Is dus even afwachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Whoppa, snelheid schiet ineens weer naar 1,7MB/s... snel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Mijn verbinding lijkt weer in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
kavorka schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:59:
hmm...11 november stap ik over van Tele2 naar Telfort. Aan de reacties te lezen hier had ik dat nooit moeten doen. We wachten het maar af.
Het lullige is dat de meeste mensen hier alleen posten als ze problemen hebben en vaak niet om te zeggen hoe goed het wel niet werkt. Dus een goede conclusie kan je naar mijn inziens niet uit dit topic trekken.

Ik heb zelf ruim 1.5 jaar Telfort en dit is de eerste keer dat ik problemen met de verbinding heb. Ik ben dik tevreden over de dienst die ik bij ze afneem.

Edit: En alles werkt weer naar behoren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dôh op 29-10-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And we're go for launch :)

Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind Telfort de laatste tijd niet de meest betrouwbare isp.
Van internet vind ik eigenlijk het hoort het te doen en het is net als met stroom. Een keer in het jaar een storing okee. Maar het is het nu wel erg vaak.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alkmaar ook weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dôh schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

Het lullige is dat de meeste mensen hier alleen posten als ze problemen hebben en vaak niet om te zeggen hoe goed het wel niet werkt. Dus een goede conclusie kan je naar mijn inziens niet uit dit topic trekken.

Ik heb zelf ruim 1.5 jaar Telfort en dit is de eerste keer dat ik problemen met de verbinding heb. Ik ben dik tevreden over de dienst die ik bij ze afneem.
Laat ik het zo zeggen; ik post niet eens meer elke keer als ik problemen heb. Maar gemiddeld 3x per jaar is er een kwalitatief uitermate teleurstellende verbinding te vinden hier en op de een of andere manier wordt het elke keer niet gemeld op de site van Telfort, niet aan de eerstelijns medewerkers en kost het je klauwen met geld (tja, mobiele telefoon he) om iemand te pakken te krijgen die ook daadwerkelijk eens afwijkt van de standaard vragenlijst en verder denkt/kijkt dan zijn neus lang is.

Nee, je mag dus in je handjes knijpen dat je dik tevreden over je bent, imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt bij mij in Leeuwarden wat verbetering in de situatie te komen.

Surfen gaat weer lekker snel, en 100mb testbestand kwam net met 1,8-1,9 mb/s binnen. Hopen dat het nu zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

hier bij mij draait de mail ook weer als vanouds
Pings zijn ook weer normaal
net 200 pings gedaan naar me server in amsterdam en dat ging netjes

@webcare mexel in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16"
mexel in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16"

[ Voor 33% gewijzigd door Mexel op 29-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog werkt mijn ADSL hier meer dan uitstekend en ben ik zéér tevreden over mijn abo bij telfort, ik haal een veel hogere sync dan ik bij andere providers haalde, heb VoIP/pack bij xs4all die prima voldoet en altijd up is, en ik betaal niet teveel.
Behalve vandaag (al de hele ochtend meer dan 20% packet-loss op de meeste lijnen). Ik dacht eerst dat het alleen transit was (google, facebook, youtube e.d.), maar al snel bleek het op de lokale links ook mis te zijn. Het lijkt erop dat er iets mis is meteen zodra het IP wordt, vlak na de eerste gateway(s) van 'the last mile'.

Zat weer eens te kijken naar UPC. Is toch niet mis wat die bieden op dit moment. Waar ik alleen zo van baal is dat ik daar verplicht altijd sowieso een TVR-abo bij moet betalen, terwijl ik hier geen TV in huis heb. Zodra UPC dat deel de deur uit doet, en internet los aan gaat bieden, ben ik (helaas voor de DSL-providers) meteen weg.

inmiddels is telfort weer als vanouds

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:10 . Reden: opgelost? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Zwolle ook OK! 0% packet loss. @Webcare: wat is er precies gebeurd?

Overigens is Telfort best aardig voor de prijs, ongeveer 1 storing per 3/4e jaar. Het enige nadeel is de relatief hoge ping naar servers in Amsterdam (20-24ms).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606161197.png
Apeldoorn ook weer op fabuleuze snelheid! We gaan kijken hoe lang!

@webcare nog een verklaring gehad van beheer? Graagmachien langs de A1 een kabel geraakt, kast eruit gereden door een vrachtauto of t mexicaanse griep-virus nu in t overgrote deel dan de DSLAM`s?

Nee, zonder gekheid, wel benieuwd naar een (eerlijke) verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
In dat geval: Eergister wat last van de storing gehad die he thele land trof. Verder is 80% van de klachten hier ofwel een probleem van isra tot pc, ofwel een klacht over de helpdesk die in 90% van de gevallen dat soort problemen krijgt. En hoewel ik de gemiddelde tweaker best hoog heb zitten, behoort een te grote hoeveelheid klachten tot de eerste categorie.

Ik ben een jaar of drie (leer tellen) vijf redelijk tevreden met telfort. In tegenstelling tot tele2(adsl)/upc/ziggo/alice/planet heb ik problemen *wel* opgelost zien worden zonder scheldpartijen van een van de kanten. En een doorgaans technisch goede helpdesk van xs4all heeft in mijn ervaring ook genoeg steken laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
@Webcare

Is dit nog mogelijk? http://gathering.tweakers...message/32823570#32823570

En wat was inderdaad de reden van deze storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

MAX3400 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

Laat ik het zo zeggen; ik post niet eens meer elke keer als ik problemen heb. Maar gemiddeld 3x per jaar is er een kwalitatief uitermate teleurstellende verbinding te vinden hier en op de een of andere manier wordt het elke keer niet gemeld op de site van Telfort, niet aan de eerstelijns medewerkers en kost het je klauwen met geld (tja, mobiele telefoon he) om iemand te pakken te krijgen die ook daadwerkelijk eens afwijkt van de standaard vragenlijst en verder denkt/kijkt dan zijn neus lang is.

Nee, je mag dus in je handjes knijpen dat je dik tevreden over je bent, imho...
ze houden zich aan een strikt protocol
ik kan het weten
Standaard vragenlijst en verder geen of nauwelijks eigen inbreng (omdat het niet mag)
er zitten een aantal toppers op de THD maar die worden ook klein gehouden helaas
(respect voor binay, remco, vincent, sabje, en de rest van me oude collega`s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mexel schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:10:
[...]

ze houden zich aan een strikt protocol
ik kan het weten
Standaard vragenlijst en verder geen of nauwelijks eigen inbreng (omdat het niet mag)
er zitten een aantal toppers op de THD maar die worden ook klein gehouden helaas
(respect voor binay, remco, vincent, sabje, en de rest van me oude collega`s)
Er is niks mis met een strict protocol; hierdoor wordt elke klant op een eenduidige manier geholpen. Maar waar staat in dat protocol dat je de kennis van de klant kan afzeiken of niet gebruikt voor het troubleshooten/invullen van de vragenlijst? Of waar staat in dat protocol dat je aannames mag doen over DOA-percentages van modems?

Nee, niets ten nadele van medewerkers die wel hun best doen, de vragenlijst afwerken en snel/effectief een ticket aanmaken of doorschakelen. Maar de manier waarop ik soms bij Telfort te woord wordt gestaan, dan had je bij mijn bedrijf allang een zeer goed gesprek ondervonden met de afdeling HRM Uitgaand Personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wonder boven wonder werkt het hier ook weer en ik heb mijn snelheid weer terug waarmee we ooit zijn begonnen. Heb weken met 700 kb gewerkt en nu zit ik weer 1,2 mb gelukkig. [small]Ben benieuwd voor hoe lang[/small]

[ Voor 13% gewijzigd door Ruffzz op 29-10-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@max3400:
De mensen met "kloten"gaan daar vanzelf weg, als ze er al binnen willen komen (tel.helpdesk).
eigen inbreng wordt niet gewaardeerd, je houdt je aan het protocol en stelt hierover geen vragen.
Iedereen met iets meer niveau houdt dit niet vol want begrijpt best hoe dat protocol bedoeld is. Bovendien laat je her wel uit je hoofd anders te handelen dan opgelegd want voor beoordelingen van het personeel kunnen je gesprekken worden opgenomen.
@mexel:
waar zat jij bij Telfort? Ook getekend voor 'geen mededelingen naar buiten' en daar van onder de indruk? Of wél "in de mood" voor "een boekje open doen" bij de volgende uitzending van Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
MAX3400 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:53:
[...]

Dan mag je dit wel eens melden aan jullie eerstelijns medewerkers achter keuze-menu 2-2-2 want die bakken er helemaal niks van ondertussen. Heb net minstens een half uur met zo'n medewerker gesproken; modem gereset; vage verhalen gehoord dat hij het toch ECHT wel beter wist dan de klant (ondanks een flink aantal constateringen van mijn kant) en dat het aan mijn LAN lag, dat het modem tot wel 4x toe defect kan gaan van een te sterk DSL-signaal en overige verhalen en als ik dan eenmaal bij de zogenaamde tweedelijn terecht kom, wordt de verbinding gewoon verbroken.

Volgaarne een DM dan maar hoe ik mijn mobiele belkosten voor dit geintje terug kan krijgen.
Wat wil je dan? Naar een andere provider? Met een betere helpdesk? Succes met zoeken. Zelfs als je een peperdure zakelijke lijn krijgt, heb je nog grote kans dat er incapabele medewerkers rondlopen hoor, zo werkt dat nu eenmaal bij de wat grotere bedrijven. En ook op veel 2e lijns lopen mensen rond die er ook geen bal van snappen hoor. Ik begrijp heel goed dat een helpdesk heel frustrerend kan zijn, maar laat je daar toch niet zo door beinvloeden. Bel nog een keer als je het zonodig wilt melden, krijg je een ander en die begrijpt je wellicht wel. Of bel in dit geval gewoon niet, als binnen no-time hier 20 meldingen binnenkomen dan weet je toch ook genoeg? Er zijn zat klanten bij Telfort die dit allemaal niet weten en wel voor jouw bellen en 80% krijgt waarschijnlijk ook het antwoord dat het aan de PC ligt, maar die andere 20% zijn genoeg voor Telfort om erachter te komen dat er een storing is, of zelfs dat men hier rondkijkt en er zo achter komt.

edit: zie ook andere reacties. Helaas, helaas klopt dat inderdaad. Ook wel capabele medewerkers worden gedwongen zich aan het script te houden bij veel call centers. Ik ben dan niet bekend bij Telfort, maar ik herken het meteen.

edit2: en de storing is hier weg. Heeft knap 2 uur geduurd.

[ Voor 7% gewijzigd door dinkelover op 29-10-2009 14:29 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@robbvdb: zoals ik aangaf, en er zijn altijd een paar minder goede medewerkers die een algemene indruk verzieken, maar serieus het commentaar wat ik vandaag te horen kreeg op mijn storingsmelding, dat was gewoon niet netjes of je nou wel/geen kloten hebt of wel/geen standaard lijst moet aflopen.

@dinkelover: ik bel met ze omdat ik een probleem heb. Pas nadat ze mijn modem zover hebben gekregen helemaaaal geen verbinding meer te maken, heb ik mijn GSM aan de laptop gehangen om eens op GoT te gaan kijken.

Ter opvrolijking; heb net nogmaals gebeld en een zeer goed, technisch en verhelderend gesprek gehad met ene Rutger van 2e (???) lijn. Op een manier die wel ter zake doet en met voldoende info. Laat dus eigenlijk alleen maar een slechtere smaak achter over de andere collega.

/edit: lijkt dat hier de snelheden ook weer omhoog gaan; ondertussen 1.2MB/s

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 29-10-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

robbvdb schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:22:
@max3400:
De mensen met "kloten"gaan daar vanzelf weg, als ze er al binnen willen komen (tel.helpdesk).
eigen inbreng wordt niet gewaardeerd, je houdt je aan het protocol en stelt hierover geen vragen.
Iedereen met iets meer niveau houdt dit niet vol want begrijpt best hoe dat protocol bedoeld is. Bovendien laat je her wel uit je hoofd anders te handelen dan opgelegd want voor beoordelingen van het personeel kunnen je gesprekken worden opgenomen.
@mexel:
waar zat jij bij Telfort? Ook getekend voor 'geen mededelingen naar buiten' en daar van onder de indruk? Of wél "in de mood" voor "een boekje open doen" bij de volgende uitzending van Radar?
ik zat in zwolle
en ik heb geen geheimhoudings verklaring getekend
waren ze vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Webcare

Zouden jullie nog even kunnen kijken/reageren op mijn 2 DM's die ik deze week gestuurd heb ? Alvast bedank! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Conclusie: je moet het "geluk"hebben dat de jou geleverde diensten het goed doen!

Kom je eenmaal bij de minder gelukkigen, administratief of technische foutjes dan moet je niet te veel pech hebben want je bent aan de goden overgeleverd.

Als de deurwaarder van Telfort aan de deur staat dan laat ik de huishoudster wel open doen :) ....."wat zegt u meneer de deurwaarder, u wilt de abonnement-houder spreken? Dat gaat helaas niet, ik mag u niet tot hem toelaten".

"wat zegt u?u heeft een brief gestuurd hierover???
"Wanneer heeft u een brief dan gestuurd dat u nog geld van hem wil dan?"......"ik ga even voor u kijken, wacht u even 10 minuten?".........."sorry, maar ik kan er niets van terug vinden, weet u zeker dat u de brief naar de juiste afdeling heeft gestuurd?","............. "u bent kwaad omdat ik de brief niet kan vinden? Ik ben niet verantwoordelijk voor de brieven hoor, ik meld u alleen maar dat ik hem niet kan vinden"........"wat zegt u, nee, ik kan en mag u niet doorverbinden met iemand die verantwoordelijk is voor de ontvangst van de brieven"........."u heeft hem aangetekend verstuurd?sja, dan zal hij wel aankomen, of aangekomen zijn..dan zal u nog wel antwoord krijgen van ons"......"ow, hij is al 3 maanden gelden verstuurd, de laatste aangetekend, 2 ervoor niet aangetekend die toen u belde ook niet gevonden werden"."dan zijn ze waarschijnlijk heel druk op de afdeling waar ze de brieven doen"........"u bent het hier niet mee eens?, ja, sorry hoor, ik begrijp u best wat u voelt, maar ik mag ook verder niets voor u doen"......"wat zegt u? wat u hier aan kunt doen? u kunt een klacht naar ons opsturen, die wordt dan zo spoedig mogelijk behandeld!" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
mexel schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:35:
[...]

ik zat in zwolle
en ik heb geen geheimhoudings verklaring getekend
waren ze vergeten :p
Ik ook, maar dan in "de Castelijn", jij bent kandidaat nummer 1 dan, denk ik voor de televisie! je bent vast in de tijd dat je voor ze werkte matig beloond, als ze hier meelezen en ze weten wie je bent komt dat alsnog goed als je de "vergeten verklaring" tekent en afziet van deelname aan het televisieprogramma.

Overigens zal zowel een programma-maker als wel een rechter altijd jouw oordeel in twijfel trekken; eerst werkte je voor Telfort dan denken ze al....hmz......maar dan span je cht de kroon, je gaat klant worden bij ze nadat je er zelf in de keuken hebt kunnen kijken! *O* (LOL)

Ik kan nog zeggen dat ik "het allemaal niet wist"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog even een positieve duit in het zakje t.a.v. Telfort.

Zit in Groningen-Centrum, heb de lijn sinds november 2007 en nagenoeg nooit problemen, zo gemiddeld 1x per jaar een storing die relatief snel is verholpen, zoals die van vandaag. Overstappen ging ook vlekkeloos.

Het is inderdaad waar dat mensen sneller geneigd zijn negatieve verhalen op te hangen dan positieve. Ben dus uitermate tevreden met mijn 20 mbit lijn.

offtopic: mijn ontmaagdingspost op tweakers.net \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdMeer
  • Laatst online: 23-06 08:23
Hier in zwolle is de orginele snelheid wederom terug! Lijkt dus te zijn opgelost.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.