Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 69.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
@Telfort Webcare

Onze verbinding werkt sinds vandaag niet meer, navraag via het contact formulier op jullie website blijkt dat een andere provider de verbinding aan het overnemen is. Wij weten echter 100% zeker dat niemand dat hier heeft aangevraagd, en volgens reactie op het contact formulier kunnen jullie ook niet zien welke provider dit doet. Heeft u misschien tips om erachter te komen welke provider ons dit aan doet of hoe dit proces te stoppen? Wij willen gewoon bij Telfort blijven en zijn blij dat alles eindelijk goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het Telfort internet 20 Mb. Nu is sinds kort mijn verbinding een stuk minder stabiel. De downloadsnelheid is iets teruggelopen en de uploadsnelheid is teruggezakt tot bijna 0.04 MB/s
Ik ben draadloos verbonden met internet via een zyxel P-2602HW-D1A modem.

Onderstaande resultaten zijn met een rechtstreekse verbinding tussen het modem en pc met ethernet kabel www.speedtest.net
Download:
13.80Mb/s
Upload
0.04Mb/s
Ping:
24ms

DSL line status :

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 9a bb bc cc cd dd dd dd cc cb 99
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
tone 32- 63: 04 55 77 89 99 ab bb cd dd de ef fe ff fe ef ed
tone 64- 95: ee ee ed ed ed ee dd ed dd ed ed ed dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd cd cc dc cd db
tone 128-159: cc cb cc cc bc bc bb cc bb cb cc b2 cb bb bb bb
tone 160-191: bb bb cb bb bb bb bb bb bb ba ba bb ba ba ba ba
tone 192-223: bb ab ab bb ba bb ab bb ba bb ba bb bb ab bb aa
tone 224-255: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa ab aa aa
tone 256-287: 7a 9b aa aa aa aa aa aa aa ab aa aa ba bb ab bb
tone 288-319: ab ba ac ba aa ba ab aa aa bc ca aa bb aa ab ab
tone 320-351: aa aa aa ab ab aa aa ba b9 9a 9a 9a a9 aa aa aa
tone 352-383: 99 a9 9a a9 99 99 99 99 9a 99 99 9a 99 99 99 a9
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 89 89 99 89 89 98
tone 416-447: 99 89 98 98 99 98 88 98 88 88 87 88 88 88 88 87
tone 448-479: 77 88 88 77 78 77 77 78 78 87 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 76 77 77 66 77 77 77 77 67 77 77 76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb Telfort altijd naar volle tevredenheid gebruikt, en ook het opzeggen van het abbonement ging erg gemakkelijk; gemakkelijker dan ik gewend ben van internet-en telefoonaanbieders. 1 telefoontje was voldoende :)

reden overstap: Alles in 1 pakket was sneller qua internet en gecombineerd goedkoper. Mij werd wel de keuze nog gelaten om een jaar lang voor de helft van de abbonementskosten gebruik te kunnen blijven maken van Telfort internet; op zich ook een leuke aanbieding, maar ik had reeds ziggo besteld.

Al met al een positieve ervaring met Telfort dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thys,

Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toe kunnen zenden? Ik zal kijken of ik de betreffende provider kan achterhalen.

@kleofas,

Speedtest is over het algemeen niet erg betrouwbaar. Overigens zal het gebruik van draadloos niet echt bijdragen aan een goede snelheid. Ondervindt u bij het internetten hier problemen mee?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Email bericht verzenden met paar fotos duurt ok erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Kabel internet te duur in verhouding met snelheid.
Wilde graag ADSL want zit naast de centrale maar had geen isra-punt.
Gekozen voor Telfort ADSL, Telfort zei je moet bij KPN zijn, KPN zei je moet bij Telfort zijn.
Na een paar keer bellen ADSL aangevraagd bij Telfort zodat een procedure ingang gezet kon worden en vandaag is m'n nieuwe isra-punt opgeleverd!.
Dat liep allemaal heel goed, hulde!

Dus net het modem geïnstalleerd en het werkt, heb internet.
Alleen je raad het al de snelheid valt tegen..

Die is namelijk:
8002 kbps / 964 kbps

Modem staat op ADSL2+ en is aangeloten met een meegeleverde kabel op 30 cm van isra-punt.

Dit is mijn DSL status:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 13 db
attenuation upstream: 1 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 8a bb cc cc cc cc cd dc cc cb a9 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 31 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 1 db
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 02 23 33 44 55 55 56 66 66 66
...

Nu is een attenuation down/up stream van 1 db behoorlijk goed als ik het goed begrijp, moet gewoon 24 mbit kunnen halen volgend de startpost. Dit zou dan uiteraard worden gecapped op 20mbit

Heb in de startpost ook wat suggesties gevonden zoals het modem naar adsl2+ naar adsl2 zetten en weer terug.
Zoals hier uitgelegd:
Monaliza in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7"

Dit werkte niet, modem kreeg geen dsl signaal op adsl2.

Verder dacht ik begrepen te hebben dat het misschien aan m'n "noise margin downstream: 31 db" kan liggen. Die moet gemiddeld 7 a 8 zijn als het goed is.

Zal het probleem hier inzitten? Is dit alleen te verlagen met een tweakbaar speedtouch modem? Moet in die Zyxel met telnet ofzo toch ook wel te doen zijn.

Wie heeft er een oplossing/verklaring?

EDIT: het 100MB test bestand van telfort kan ik met ongeveer 640KB/s downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt alsof je op een oude (ADSL2) centrale zit, aangezien jouw snelheid wel verdacht dicht bij de 8/1 van ADSL2 zit.

[ Voor 48% gewijzigd door spone op 23-10-2009 12:57 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

spone schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:55:
Klinkt alsof je op een oude (ADSL2) centrale zit, aangezien jouw snelheid wel verdacht dicht bij de 8/1 van ADSL2 zit.
Dat was mijn eerste gedachte ook maar dacht dat alle centrales waren geupgrade. En dat als het een oude centrale was de modem niet kon verbinden op adsl2+ maar dan moest staan op adsl2 of adsl(1)

EDIT: het 100MB test bestand van telfort kan ik met ongeveer 640KB/s downloaden. Dit moet toch eerder richting de 900 gaan met 8000kbps

[ Voor 14% gewijzigd door DFS op 23-10-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
DFS schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook maar dacht dat alle centrales waren geupgrade. En dat als het een oude centrale was de modem niet kon verbinden op adsl2+ maar dan moest staan op adsl2 of adsl(1)
Je zit gewoon in een centrale aangesloten waar niet alle aansluiting van aDSL1 af zijn, ADSL2+ kaarten worden dan gecapped op 8/1. Ga maar stevig zitten duimen dat daar brand uitbreekt, want alleen bij vervangen van alle cabinets zal die snelheid omhoog gaan. >:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

Loekie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:10:
[...]

Je zit gewoon in een centrale aangesloten waar niet alle aansluiting van aDSL1 af zijn, ADSL2+ kaarten worden dan gecapped op 8/1. Ga maar stevig zitten duimen dat daar brand uitbreekt, want alleen bij vervangen van alle cabinets zal die snelheid omhoog gaan. >:)
hmm lkkr dan. :|
Het is gelukkig maar 10 meter lopen dan. })

Maar de kaart waar ik eventueel op zit zou wel gewoon sneller kunnen? Maar ze willen de centrale gelijk houden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Lees anders een stukje naar boven de reacties van Telfort Webcare op bijna dezelfde vraag van een andere poster. Wat voor een snelheidsindicatie kreeg je bij de postcode check op de telfort site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

[...]

EDIT: het 100MB test bestand van telfort kan ik met ongeveer 640KB/s downloaden. Dit moet toch eerder richting de 900 gaan met 8000kbps
Ja, zou bijna 900KB/s moeten opleveren. Als dat niet zo is, ligt het waarschijnlijk bij jou thuis. Probeer eens direct (bekabeld) aangesloten op het modem, zonder andere apparatuur aangesloten te hebben. Om softwareproblemen ook nog eens uit te sluiten, zou je even kunnen booten van een ubuntu live-cd o.i.d. en dan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Webcare: Hoe is het met mijn ticket? Zijn er al meer gegevens bekend? Momenteel is het zo dat het dsl lampje heel kort even brand, om vervolgens weer vrolijk te gaan knipperen. Een ip krijg ik momenteel al helemaal niet meer...

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:40
@Webcare het is alweer een tijdje geleden dat ik hier postte. We hebben geen last meer van internet uitval, internet draait stabiel, snel. Perfect! Wat nou daadwerkelijk het probleem van het uitvallen veroorzaakte is een raadsel, maar het werkt in ieder geval weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik weet wel dat je normaal met factoren van 8 rekent als het gaat om bit naar byte, maar in het geval van TCP heb je ook nog overhead, controle en dergelijke. In de praktijk kan je de kilobit waarde beter door 10 in plaats van 8 delen voor een realistische snelheids indicatie in kilobyte. Dus 8000kbit zou ongeveer 800kB/sec moeten kunnen opleveren. Dan is 640 kB/s nog steeds te weinig, maar het verschil is al kleiner.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Wat gebeurt er als u de ZyXEL aansluit? Ik zie met de nieuwe varkenssnuit stekker lichtelijk veranderde waarden, echter nog steeds problemen.

@thys,

De verbinding is inderdaad bij ons opgeheven, middels een uitgaande migratie (door tele2 geïnitieerd). Ik ben momenteel met onze afdeling levering in overleg om onze dienst te herstellen.

@Apocal1pse,

De lijn kan inderdaad beter presteren, ik heb uw profiel hiernaar aangepast.

@Aiolos,

Er is een monteur aangestuurd. Deze (planning) zal met u contact opnemen, om af te spreken wanneer hij/zij langs kan komen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS

DFS

De Telfort postcode check gaf aan tussen de 6-8 mbit. Wat dus zou kunnen komen door dat het nog een oude centrale is. Maar als ik Internet Premium 20 Mb/s van KPN wil bestellen zeg die postcode check dat deze service gewoon beschikbaar is.

Maar goed het zal wel een adsl 2 centrale zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DFS,

Zou u mij per DM uw postcode en huisnummer kunnen zenden, zodat ik kan controleren of dit interdaad een ADSL1 colo is?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 21:40

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

@telfort Webcare

Ik heb de laatste tijd erg veel last van time outs. Kunnen jullie ook eens naar mijn verbinding kijken? Mijn ip adres is: 82.169.142.113

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:01:
@Henkie-Jan,

Wat gebeurt er als u de ZyXEL aansluit? Ik zie met de nieuwe varkenssnuit stekker lichtelijk veranderde waarden, echter nog steeds problemen.
Die moet ik dan ff opzoeken. Maar goed, met mijn andere Speedtouch exact het zelfde 716. Ben jij er morgen ook om desnoods te testen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
@ Telfort Webcare (and anyone who cares)

Ik zit inmiddels thuis te genieten van ADSL, dus bedankt voor het snelle aansturen van de monteur!

Wel train ik maar in op 13194 kbps / 996 kbps, dit zou volgens medewerkers eerder tegen de 18 aan moeten lopen? Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@telfort Webcare

Ik heb nog steeds geen modem ontvangen en ik ben al wel over naar het nieuwe abo
Wanneer krijg ik de modem (WL)

8031TH de naam is exel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wreckage1980 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:11:
@ Telfort Webcare (and anyone who cares)

Ik zit inmiddels thuis te genieten van ADSL, dus bedankt voor het snelle aansturen van de monteur!

Wel train ik maar in op 13194 kbps / 996 kbps, dit zou volgens medewerkers eerder tegen de 18 aan moeten lopen? Is daar nog iets aan te doen?
Je bekabeling controlleren, je haalt zoiezo je heleupload niet en die zou je wel moeten halen. Dus controlleer dat eerst eens.

Trouwens voor de mensen die geen vaste telefonie hebben van telfort maar het wel willen. Ik heb net even een accountje genomen bij SIPdiscount.com en dat werkt echt als een trein. Heb 10 euro betaald en kan nu 120 dagen gratis bellen en daarna houd ik me credits en ga dan tegen erg laag tafrief bellen. Als je dan weer betaald als dat op is krijg je weer 120 dagen gratis. In verhouding is dat een stuk goedkoper. Heb net even me pa gebeld nou ja op een normaal tijdstip en werkte echt super. Kwaliteit is erg goed.

[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 25-10-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Normaal gesproken kom ik hier in deze gedeelte niet... maar...

Sinds vrijdag is mijn internet eruit gedonderd, voor het eerst in bijna 2 Jaar en op 3 Telfort Abos op verschillende plekken. Ik heb al 2x gebeld naar helpdesk en geloof me de eerste mag van mij de bons geven. Wat een arrogant, Jaaaa ik heb de modem gereset, Jaaaa ik heb de draden al getest, Er zit geen signaal! Je moet perseen een splitter erop donderen (Ik heb alleen internet, GEEN telefonie oid). Pfff... zeggen dat het probleem binnen me huis zit. Vervolgens trek ik alles na tot en MET aan lijn die binnenkomt.. Hinderlijk tussendoor een moment piep piep, heeft u dit al nagetrokken? nee, een moment piep piep...

2e x bellen, klonk al wat meer pro en directer. Hup binnen 3 min afgerond. Er komt een "onderzoek" ernaartoe. Schijnt dat de centrale 2 km verderop zit, ok... lijkt mij sterk maar goed.

Pfff de lijn komt binnen in zon dikke plastic buis, nylon achtige troep in een "dop". Ja en daar mag ik gaan kijken in de vochtige kruipruimte. Yeah right dikke vinger, dat ik daar mijn modem ga plaatsen.

ff kijken of telfort het beter doet dan tele0 en xscrap2-all :) want die andere 2 ben ik het beu.
PC.NO 2021XE-31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
WeAreLegion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:24:
[...]
Trouwens voor de mensen die geen vaste telefonie hebben van telfort maar het wel willen. Ik heb net even een accountje genomen bij SIPdiscount.com en dat werkt echt als een trein. Heb 10 euro betaald en kan nu 120 dagen gratis bellen en daarna houd ik me credits en ga dan tegen erg laag tarief bellen. Als je dan weer betaald als dat op is krijg je weer 120 dagen gratis. In verhouding is dat een stuk goedkoper. Heb net even me pa gebeld nou ja op een normaal tijdstip en werkte echt super. Kwaliteit is erg goed.
En het kan nog goedkoper! (Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5])

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12-2009
zonglew00 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:40:
Normaal gesproken kom ik hier in deze gedeelte niet... maar...

Sinds vrijdag is mijn internet eruit gedonderd, voor het eerst in bijna 2 Jaar en op 3 Telfort Abos op verschillende plekken. Ik heb al 2x gebeld naar helpdesk en geloof me de eerste mag van mij de bons geven. Wat een arrogant, Jaaaa ik heb de modem gereset, Jaaaa ik heb de draden al getest, Er zit geen signaal! Je moet perseen een splitter erop donderen (Ik heb alleen internet, GEEN telefonie oid). Pfff... zeggen dat het probleem binnen me huis zit. Vervolgens trek ik alles na tot en MET aan lijn die binnenkomt.. Hinderlijk tussendoor een moment piep piep, heeft u dit al nagetrokken? nee, een moment piep piep...

2e x bellen, klonk al wat meer pro en directer. Hup binnen 3 min afgerond. Er komt een "onderzoek" ernaartoe. Schijnt dat de centrale 2 km verderop zit, ok... lijkt mij sterk maar goed.

Pfff de lijn komt binnen in zon dikke plastic buis, nylon achtige troep in een "dop". Ja en daar mag ik gaan kijken in de vochtige kruipruimte. Yeah right dikke vinger, dat ik daar mijn modem ga plaatsen.

ff kijken of telfort het beter doet dan tele0 en xscrap2-all :) want die andere 2 ben ik het beu.
PC.NO 2021XE-31
Je moet echt geluk hebben als je met telfort belt.Meestal krijg je iemand die aan het werk is gezet door het cwi of andere instantie.Niet echt de meest gemotiveerde en technische gasten.Omdat een monteur geld kost is het natuurlijk wel altijd goed om uit te sluiten dat het probleem in huis word veroorzaakt.Ik zelf mis nu al ruim 2 weken de helft van mijn snelheid. Drie keer gebeld en de derde heeft een ticket aangemaakt maar dat kan wel 15 dagen duren.Ik heb nu al HD-TV van UPC. Als ik daar een totaal pakket neem van tv,onbeperkt bellen en Europese landen voor 10 cent per gesprek en fiberpower 30MB ben ik maar 4 euro per maand duurder uit dan nu.Kan per maand opzeggen dus dit gaat het waarschijnlijk worden,ben die onstabiele verbinding en het willekeurig uitvallen van een telefoon gesprek eigenlijk wel zat.Slap gelul dat je bijna kabels van platina moet hebben voor een goede verbinding lap ik aan mijn laars.Dat is voor de gasten die een paar kb extra willen. Nu zwerft hier ook een Wouter kabouter van webcare rond, vreemd dat hij zo willekeurig te werk gaat.Ik moet ruim 15 dagen wachten terwijl anderen hier vrij snel een monteur op de stoep hebben staan.Volgens mij krijg je eerst standaard 30 antwoorden die je probleem niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Laatst online: 11-07 07:40
Gisteravond viel internet ineens weg. Bij de modem was het internet lampje ineens uit. Modem aan en uit gezet, hielp niet. Andere modem ook niet. DSL lampje was groen, internet lampje uit, niet eens rood. Na ongeveer 5 minuten ineens weer verbinding.
Vandaag probeerde ik te bellen en kreeg een ingesprekstoon. De ontvanger kon wel zien dat ik belde, maar na het opnemen hoorde hij een constante toon, net als wanneer je de hoorn oppakt wanneer er niet gebeld wordt. Ook bleek later dat de ontvanger helemaal niet in gesprek was, terwijl dat wel zo leek.
Het gebeurt soms ook dat het gesprek ineens afgekapt wordt als je gewoon aan het bellen bent en ik hoor de (handset) telefoon soms, als je niet aan het bellen bent, een geluid maken waaruit blijkt dat hij opnieuw het basisstation moet zoeken alsof er even geen signaal op de lijn was.
Ik heb een internet+bellen abonnement van Telfort en heb laatst het isra punt opengehaald om alle overbodige verbindingen los te maken. Ik heb nu enkel de noodzakelijke draden aangesloten en alleen het korte meegeleverde kabeltje zit tussen de modem en het isra punt. De modem die nu aangesloten is is een speedtouch st780 met laatste firmware.
Wat valt er verder nog aan te doen?

Edit:
Diablo333 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 07:38:
[...]
ben die onstabiele verbinding en het willekeurig uitvallen van een telefoon gesprek eigenlijk wel zat.
Dat dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrizzly op 25-10-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Laatst online: 08-09 17:44
WeAreLegion schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Je bekabeling controlleren, je haalt zoiezo je heleupload niet en die zou je wel moeten halen. Dus controlleer dat eerst eens.

Trouwens voor de mensen die geen vaste telefonie hebben van telfort maar het wel willen. Ik heb net even een accountje genomen bij SIPdiscount.com en dat werkt echt als een trein. Heb 10 euro betaald en kan nu 120 dagen gratis bellen en daarna houd ik me credits en ga dan tegen erg laag tafrief bellen. Als je dan weer betaald als dat op is krijg je weer 120 dagen gratis. In verhouding is dat een stuk goedkoper. Heb net even me pa gebeld nou ja op een normaal tijdstip en werkte echt super. Kwaliteit is erg goed.
Thnx, ISRA punt nogmaals bekeken, de kabels zitten helemaal goed, dus hier valt weinig aan te doen.
De bekabeling van ISRA naar modem is via de meegeleverde kabel, getest met een nog kortere kabel, daar behaalde ik geen winst mee.

Overigens valt ook elke dag nu mijn verbinding helemaal weg (0down/0up) zodat een reset nodig is, hierna gaat het weer een dag goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DFS,

Dit is inderdaad een ADSL1 centrale.

@martin.h,

Ik heb enkele minuten een ping laten lopen en had 1 timeout (eerte request). De verbinding is overigens de laatste week up geweest.

@mexel,

Volgens de TNT is de zending op 07-08-2009 uitgereikt. Als u op die datum niet thuis was, is het misschien raadzaam bij uw buren langs te gaan.

@zonglew00,

Er is inderdaad een ticket voor uw lijn aangemaakt. Deze is momenteel in behandeling bij ons netwerkbeheer.

@Chrizzly,

Heeft u van ons een ZyXEL ontvangen? Zo ja, zou u deze eens kunnen proberen?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:13
Beste Telfort Webcare,

Mijn dank voor het nakijken / aanpassen van mijn verbinding, maar helaas heb ik sinds afgelopen vrijdag helemaal geen internet meer...

Ik heb nog steeds voip (van telfort), pingen kan ik, msn werkt, maar ik kan geen website pagina's geladen krijgen.
Het modem traint nog steeds in op de waarden die ik vorig x postte, 8/1 Mbit dus.

Heb al alles geprobeerd que resetten modem, instellingen naar fabriekssettings etc, maar zonder succes.

Heb ook al een mail gestuurd naar klantenservice maar dat was voor dat ik je bericht las, sorry daarvoor.
Ik dacht dat het misschien samenhing met de werken aan de lijn van de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:05
Heb sinds vanochtend geen internet meer. Alleen power en ethernet branden. Heb het modem gereset met het kleine knopje op de achterkant, maar dit heeft geen effect. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Slurf1 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:24:
Heb sinds vanochtend geen internet meer. Alleen power en ethernet branden. Heb het modem gereset met het kleine knopje op de achterkant, maar dit heeft geen effect. Meer mensen hier last van?
Heeft u ook de bekabeling nagekeken
en eventueel vervangen

@Webcare

Ik heb 2 maanden geleden een overstap gedaan naar T20
En ik zou een nieuwe modem krijgen maar helaas niets ontvangen,
Ben al bij de buren geweest maar ook niets,
TNT gebeld maar bij hun was niets meer bekend van deze PC

Mijn PC is 8031TH naam exel

Met vriendelijke groet
een ex collega (zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wreckage1980,

Zo te zien is dit de hoogst haalbare snelheid, ik ga kijken of we de stabiliteit kunnen verbeteren met een ander profiel.

@Apocal1pse,

Als u kunt pingen en msnen, zit het probleem ergens in uw computer. Heeft u al een andere browser geprobeerd? Lukt het pingen van adressen wel (bijv telfort.nl)?

@mexel,

Volgens collegae zou u meteen contact opnemen zodra iets niet (goed) geleverd wordt, waarom in dit geval pas 2,5 maanden na dato?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:13
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:19:

@Apocal1pse,

Als u kunt pingen en msnen, zit het probleem ergens in uw computer. Heeft u al een andere browser geprobeerd? Lukt het pingen van adressen wel (bijv telfort.nl)?

Wouter
Het probleem zit niet in een computer, het is met 4 computers hetzelfde, bij elke browser.
Pingen naar een adres lukt.
Tracert geeft een time-out bij één bepaald ip-adres, naar welk adres ik ook tracert. Dit ip adres kan ik nu alleen niet doorgeven omdat ik nu op school zit. Ik zal kijken of ik dat geregeld krijg.

edit:
Na veel pijn en moeite m'n moeder tracert uitgelegd en dit is het resultaat:
Elke keer een time-out bij ip 172.26.43.125.
Misschien kan je hier wat mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Apocal1pse op 26-10-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:01:
@thys,
De verbinding is inderdaad bij ons opgeheven, middels een uitgaande migratie (door tele2 geïnitieerd). Ik ben momenteel met onze afdeling levering in overleg om onze dienst te herstellen.
Ik heb inmiddels ook bij de buren langs geweest maar die hebben ook niets aangevraagd (zelfde huisnr maar toevoeging A) dus daar kan het ook niet fout gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier werkt alles toppie, en weer 16 mbit i.t.t. een maand geleden waar ik nog maar 12 mbit kreeg. Blijkbaar in de centrale alles in orde gemaakt.

Niks te klagen. Mag ook eens gezegd worden. Hopelijk blijft het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
@webcare:
Wanneer mag ik een telefoontje van een monteur verwachten? Het modem heeft afgelopen weekend in ieder geval niet kunnen verbinden. De langste tijd die het dsl lampje blijft branden is hooguit enkele seconden.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:19:
@mexel,

Volgens collegae zou u meteen contact opnemen zodra iets niet (goed) geleverd wordt, waarom in dit geval pas 2,5 maanden na dato?

Wouter
omdat het pakket eerst omgezet moet worden en dat zou na 2 maanden helemaal rond zijn
natuurlijk weet ik dat het sneller was maar ik had het druk met andere zaken
en wist niet wanneer ik het had afgesproken

dus het is er bij in geschoten
En aangezien ik niet meer bij telfort werk ben ik niet meer echt op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
@Telfort Webcare

Mijn adres is op 3562HK nr. 39

1. Hier ook 20Mb Telfort Internet besteld. Al een tijdje in het bestelproces en rond dit weekend zal het opgeleverd moeten worden.. Volgens brief 26 oktober, volgens dossier op Telfort.nl 24 oktober.
Tot en met nu nog geen signaal op de lijn. Afgelopen vrijdag even de aderparen gewisseld om te checken, geen resultaat. Tellfort Klantenservice gebeld, die zeggen dat 23 oktober alles is geactiveerd en dat ik nog enkele dagen geduld moet hebben tot de administratieve oplevering (??). Als het technisch geregeld is moet ik toch een signaal op de lijn hebben?
Kun jij misschien kijken hoe het met de oplevering van mijn lijn is?

2. Mogelijk gelinkt aan 1; Ik heb Telfor Internet besteld op een kale lijn. Er werd me tijdens de bestelling verteld dat er een KPN Monteur langs moest komen om de lijn te meten. Geen afspraak/monteur gezien; heeft dit er misschien mee te maken of is een monteur niet altijd nodig voor een kale lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:58
Helaas sinds vanmiddag weer geen internet van telfort. Heb de laatste tijd zeer vaak dat mijn verbinding helemaal weg valt. Het is een stuk beter geworden nadat ik de zyxel heb vervangen, maar het is de laatste tijd steeds weer verdwenen. Dit terwijl de buren (ook telfort) nergens problemen mee hebben. De bekabeling is onlangs helemaal vervangen, en ligt 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 20:43
Ik heb het enkele weken besteld, het enige nadeel is dat ik de leverdatum minimaal 1 maand in de toekomst moest zetten, terwijl ik er bijna zeker van dat het wel sneller moet kunnen. Echter weet ik niet of het mogelijk is om deze alsnog dichter in de toekomst te zetten.

Inmiddels ben ik bij stap 3 van de bestelling als ik mij niet vergis, ik kan op het moment niet bij de bestelstatus komen.

Edit
Alles is al onderweg zie ik, nog 2 dagen en dan kan ik mijn mobiel eindelijk weer rust gunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door ronn0 op 26-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Laatst online: 11-09 13:05
@Telfort webcare

Kan je vertellen wat de status van mijn ticket is? Wat en wanneer gaat er nu gebeuren?

Postcode .

[ Voor 4% gewijzigd door Slurf1 op 28-10-2009 11:10 . Reden: adresgegevens weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h

martin.h

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:15:

@martin.h,

Ik heb enkele minuten een ping laten lopen en had 1 timeout (eerte request). De verbinding is overigens de laatste week up geweest.
Ik zie hier toch duidelijk andere gegevens als ik een ping voor enkele minuten naar www.telfort.nl doe om 17:40:

Ping statistics for 81.173.34.225:
Packets: Sent = 421, Received = 300, Lost = 121 (28% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 25ms, Maximum = 326ms, Average = 59ms

Ik neem aan dat een verlies van ongeveer 30% toch best wel erg hoog is.

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
martin.h schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

Ik zie hier toch duidelijk andere gegevens als ik een ping voor enkele minuten naar www.telfort.nl doe om 17:40:

Ping statistics for 81.173.34.225:
Packets: Sent = 421, Received = 300, Lost = 121 (28% loss),
Minimum = 25ms, Maximum = 326ms, Average = 59ms

Ik neem aan dat een verlies van ongeveer 30% toch best wel erg hoog is.
Al een ping naar je modem (192.168.1.254) geprobeerd om te kijken als het niet mis gaat tussen je PC en het modem? En probeer eens een andere host zoals ping.xs4all.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h

martin.h

Communicatie met mijn draadloze modem is het probleem niet:

Ping statistics for 192.168.1.254:
Packets: Sent = 177, Received = 176, Lost = 1 (0% loss),
Minimum = 2ms, Maximum = 118ms, Average = 6ms

En als ik ping.xs4all.nl gebruik krijg ik het zelfde beeld als voor www.telfort.nl

Ping statistics for 194.109.21.51:
Packets: Sent = 176, Received = 128, Lost = 48 (27% loss),
Minimum = 26ms, Maximum = 320ms, Average = 110ms

Ditmaal de pings wat korter laten lopen, maar het beeld lijkt me duidelijk. Graag dus een reactie van de telfort webcare voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Hrm... Ok....
Dit gaat wel erg snel... Kreeg vandaag al een belletje dat morgen de monteur zou komen. Dat is wel ERG snel van telfort (Zaterdag belletje, Maandag reactie...)

Als dit door webcare komt, thank you zillion times! anders Telfort je hebt een vanaf heden een extreem trouwe klant met 3 aansluitingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:25
martin.h schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:52:
Ditmaal de pings wat korter laten lopen, maar het beeld lijkt me duidelijk. Graag dus een reactie van de telfort webcare voor een oplossing.
Raar, als ik vanaf hier op je eerder genoemde IP probeer te pingen gaat het wel gewoon goed (alleen de eerst ping ging verloren):

code:
1
2
3
--- 82.169.142.*** ping statistics ---
111 packets transmitted, 110 packets received, 0.9% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 44.958/46.929/57.106/1.674 ms

Vanuit de webinterface van het modem (Advanced Setup en dan Diagnostics) kan je ook een ping uitvoeren, gaat dat wel goed? Misschien kan je modem op een of andere manier de boel niet goed routeren, misschien een keertje modem hard resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Niet je eigen verbinding stevig belast met een up- en/of download? Dan heb je dit effect ook op je verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h

martin.h

De verbinding werd op het moment van pingen niet belast. Pingen vanaf de modem zelf gaat deze ochtend prima, maar helaas kan ik daar niet meer dan 4 pings geven, dus echt een goed beeld geeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
martin.h schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 07:38:
De verbinding werd op het moment van pingen niet belast. Pingen vanaf de modem zelf gaat deze ochtend prima, maar helaas kan ik daar niet meer dan 4 pings geven, dus echt een goed beeld geeft het niet.
Zit er iets tussen PC en modem aangesloten of rechtstreeks (geen routers of switch er tussen)?

Heb je hem al herstart? Even de stroom eraf en weer aangezet? Anders naar fabrieks instellingen zetten en kijken of dat helpt?

Want als PC --> modem 100% is en modem naar internet 100% is er doorheen ook mogelijk met 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:35
En telfort is weer stuk in Zwolle..

Krijg net als een paar weken terug geen ip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16
Giem schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:52:

hier hetzelfde in enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
zat net via m'n mobiel te internetten, dus nog niet verder gekeken dan GoT ;) nu via ander netwerk wel weer even internet maar Telfort is de laatste tijd wel erg brak aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Giem schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:52:

Hier in Zwolle geen problemen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Maastricht is Telfort ook down..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hier ook geen internet. (7391 Twello). Eerst geen lampje. Nu ineens een rood internet lampje. Hopen dat ze het snel fixen... Ik heb nog wel de oude ip instellingen opgeslagen. Kan je hier iets mee doen? Handmatig invoeren oid? Dus ip, sub en gateway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
[Zie mijn vorige posts]
Die eerste helpdeskmedewerker kan de !!!!!! krijgen.

Zeggen dat het aan mij lag, terwijl ik van de kpn-monteur te horen dat er een kabelbreuk was in de centrale.

Snelle service :) vrijdag avond tot nu offline. Mijn sociale leven was even weer terug, en nu niet meer :D
duimpje omhoog voor kpn en telfort.

[zeikerd mode]Ohja 10/1mbit down/up valt tegen [/zeikerd mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
Hier in Arnhem ook problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
zonglew00 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:27:
[Zie mijn vorige posts]
Die eerste helpdeskmedewerker kan de !!!!!! krijgen.

Zeggen dat het aan mij lag, terwijl ik van de kpn-monteur te horen dat er een kabelbreuk was in de centrale.

Snelle service :) vrijdag avond tot nu offline. Mijn sociale leven was even weer terug, en nu niet meer :D
duimpje omhoog voor kpn en telfort.

[zeikerd mode]Ohja 10/1mbit down/up valt tegen \[/zeikerd mode]
Aah jij hebt nog 10mbit, wij hebben nu niks door een storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Hier weer up and running :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Ja, hier in Groningen ook net weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in de regio Westland ook weer up :)
Ik ben alleen benieuwd of dit een voorbode is voor het gene wat de 29e gaat komen?(zie http://klantenservice.int...et-en-vast-bellen%29.aspx )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Hier nog steeds down @ Enschede.... beslissing is genomen: Telfort eruit, Xs4all erin. Elke keer internet eruit loopt meer in de kosten dan die paar euro die je meer betaald voor Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin.h

martin.h

bjck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

Zit er iets tussen PC en modem aangesloten of rechtstreeks (geen routers of switch er tussen)?

Heb je hem al herstart? Even de stroom eraf en weer aangezet? Anders naar fabrieks instellingen zetten en kijken of dat helpt?

Want als PC --> modem 100% is en modem naar internet 100% is er doorheen ook mogelijk met 100%.
Nee, er zit niks tussen mijn PC en modem. Ik heb de zyxel P-2602HW-D1A, welke een draadloze routen en modem in één is.

Vaochtend een harde reset geprobeerd, maar het probleem blijft het zelfde.

Raar dat pingen naar mijn modem prima gaat, maar dat ik toch nog steeds met 30% time outs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Bever schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:22:
Hier nog steeds down @ Enschede.... beslissing is genomen: Telfort eruit, Xs4all erin. Elke keer internet eruit loopt meer in de kosten dan die paar euro die je meer betaald voor Xs4all.
Zwolle ook nog steeds stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik wilde nog even overwegen om na de migratie van compuserve naar telfort, alleen het inet de behouden, maar als ik dit nu weer lees (tot een half jaar geleden zeker in een periode van 4 maanden 6 keer een storing gehad te hebben) ik toch nu naar alternatieven ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 02:16
@Telfort Webcare, problemen met de DHCP-servers?
Krijg op postcodes 7874TG en 7874TB geen IP meer. (Centrale Schoonoord, 0591-38)
Melding gevonden: http://klantenservice.int...ernet-en-vast-bellen.aspx
(Ikzelf heb nog een lease, ik zet mijn modem dus niet uit :+ )

-Update- Inmiddels zijn er weer leases verkregen.

[ Voor 50% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-10-2009 19:41 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Giem schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Zwolle ook nog steeds stuk..
EWK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:45:
[...]

Hier in Zwolle geen problemen.
Niet zo generaliseren, hier doet ie het nog prima ;)
offtopic:
Safety Smilie

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
EWK schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

[...]

Niet zo generaliseren, hier doet ie het nog prima ;)
offtopic:
Safety Smilie
Oke, zwolle postcode 8031AJ nog geen internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 17:17
9363AJ ook geen internet, wel nog een lease maar, ben bang als ik t modem reboot dat ik dan ook geen lease meer krijg.

Blijkbaar dus problemen met de DHCP servers, mn collega in Goutum ( onder Leeuwarden) heeft ook op t zelfde DSL net, maar dan van TweakDSL de hele dag al geen internet meer. Misschien heeft t een en ander met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Hele ochtend geen internet, 's middags wel weer. Nu sinds 15 minuten rood internetlampje. Gaat lekker :P
Emmen centrum overigens.

-edit- En weer online, ben benieuwd voor hoe lang.

[ Voor 17% gewijzigd door Chillosophy op 27-10-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 17:17
Ik heb inmiddels weer een actieve verbinding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
2343DB geen internet sinds vanmorgen rond 11en. wel DSL maar krijg geen IP toegewezen, heb ff met telfort aan de lijn gehangen om 15:00, volgens hun is het kabelbreuk, kpn monteurs zouden er mee bezig zijn. Blij dat er nog wifi bestaat en aardige buren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
7314GW heeft óók een rood lampje. Lang leve tethering!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
@webcare:
Zojuist een KPN monteur over de vloer gehad (zonder dat ik het wist overigens, het was een geluk dat ik thuis was). Ander aderpaar vanuit de wijkkast naar mijn huis geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op.

Wel werd mij gevraagd of er ook geprobeerd was om in te trainen op een iets lagere snelheid. Ik kan me van eerdere berichten niet herinneren dat dat geprobeerd is.

Naja, morgen om 8.00 uur is dit de eerste klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 15:35
nog geen internet en telefoon, Hoelang kan het duren om een kabeltje te repareren?

[ Voor 46% gewijzigd door kleefding op 28-10-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Nou ja, een weekje of 3 nog en dan gaan we kijken of het met Alice icm BBned beter gaat! Ben ook inderdaad benieuwd of de 29ste het onderhoud goed gaat uitpakken of dat de zaak daarna niet meer up komt.

We zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
kleefding schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:38:
7475dj nog geen internet en telefoon, Hoelang kan het duren om een kabeltje te repareren?
Hier net ook even kortstondig eruit geknalt. En dit is geen kabeltje wat gefixt moet worden hoor ;). Denk eerder een DHCP server die goed hard op z'n bek gaat :). En anders iets tussen jou & de DHCP server. Want je krijgt geen IP adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:40
Ook 8051AL regelmatig uitval internet vandaag. Ook momenteel (17:30) down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Vandaag blijft de modem wel up,maar ook regelmatige uitval van het internet, op pc 6171

p.s. vandaag geen Webcare?

[ Voor 14% gewijzigd door thefxr op 27-10-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

thefxr schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:34:
Vandaag blijft de modem wel up,maar ook regelmatige uitval van het internet, op pc 6171

p.s. vandaag geen Webcare?
Ze kijken naar het probleem? Volgens mij is het daar nu erg druk, Het wordt steeds erger met Telfort. Zelf denk ik ook bij Telfort weg te gaan.

@webcare, kunnen jullie ons duidelijk de storing laten weten in details?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 17-07 13:08
:P Denk dat webcare zonder internet zit ;). Netals ik trouwens, hij deed het net 10 minuten maar is inmiddels weer down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomainy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 17:07
ook, in Raalte postcode 8102AS 46 nog geen internet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
Vandaag 2 keer wegvallend IP gehad, rond de middag, en uur geleden ofzo.

Lange tijd goed gegaan. Niks te klagen.

@Bever: als je voor je inkomen van Telfort afhankelijk bent (klaarblijkelijk), en geen noodvoorziening hebt, dan helpt het weinig om over te stappen naar Xs4all, waar ook weleens een storing voorkomt.. Toen ik nog bij Tiscali werkte kreeg ik ze ook weleens aan de lijn: storing? ja maar er zit nu 20 man niks te doen.. Pound foolishness..

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 27-10-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjha, ik snap dr vrij weinig van :S alle lampjes gewoon groen, maar zelfs met opendns servers ingesteld geen verbinding?

en ja - dit typ ik via mn mobiel :P

[ Voor 13% gewijzigd door _Mystikal_ op 27-10-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:34

Acheron

updatepack.nl

Volgens mij is er een probleem met de IP-adres uitgifte. Ik hoop echt dat IPv6 binnenkort eens wordt ingevoerd zodat je als gebruiker gewoon standaard een vast ip-adressen blok kunt krijgen bij je abonnement.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Acheron schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:57:
Volgens mij is er een probleem met de IP-adres uitgifte. Ik hoop echt dat IPv6 binnenkort eens wordt ingevoerd zodat je als gebruiker gewoon standaard een vast ip-adressen blok kunt krijgen bij je abonnement.
Zegt niet automatisch dat je dat ook vast mag invullen en niet via DHCPv6 moet opvragen. Of ISP's die iets doen met PPP zal ook wel niet zo werken met vast instellen.
_Mystikal_ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:47:
mjha, ik snap dr vrij weinig van :S alle lampjes gewoon groen, maar zelfs met opendns servers ingesteld geen verbinding?
Herstart je modem en je PC eens, misschien is dat de truuk.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 27-10-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

bjck schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:02:

Herstart je modem en je PC eens, misschien is dat de truuk.
Done that, werkt niet :'( zit nu gewoon rechtstreeks op de router, maar t ding heeft alweer een rood internetlampje... weinig andere keus dan afwachten dus.

vind t wel vreemd though, zelfs op IP adres kon ik niet eens een tracert starten toen ik gewoon een internetverbinding had volgens mn router. Ik zou toch verwachten dat ik iig in t netwerk van telfort uit kom :? . Dat ik niet langs hun routers ga komen lijkt me duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu weer een rood internet lapje krijgt bevestigd wat ik dacht, je hebt een IP ontvangen maar communicatie is weer onderbroken blijkbaar. Je router had wel een IP maar communiceren lukte nergens mee. Nu kan je gewoon wachten tot hij groen wordt en zit je niet tegen een onterecht groen lampje aan te kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 27-10-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:58
Sinds vanmorgen weer internet, maar een max 25 kb downloadsnelheid... Schiet dus nog niet op. Wordt schijtziek van al die problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
Hier in emmen eindelijk na een dag eruit gelegen weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Hier in maas en waal ook. Kijken of het nu blijft werken. Had een uur geleden 2x één minuut verbinding. En was daarna weer een uur down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Eindelijk weer internet ! (7731LB Ommen)

Het heeft er ongeveer de hele dag uitgelegen :( en hij kwam steeds 'even' online (paar minuten). Hopelijk blijft hij het nu wel doen.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:06
Klapperlijn hier... soms wel, soms weer weg.

Aardig wat klanten aan de tel gehad, aangezien die ook via het Tiscali netwerk lopen.
Geachte Wholesaler,

We willen u op de hoogte brengen van de volgende servicemededeling:

Servicemededeling: 20090020
Services: DSL Tiscali
Type: Outage
Impact: Hoog

Beschrijving: Tiscali ondervind momenteel storing in een deel van hun netwerk:

Melding Tiscali: Nadat we werkzaamheden verricht hebben kunnen eindgebruikers die termineren op WAP poorten BBRR/080 en BBRR/081 van de bras2.asd-dc2 problemen ondervinden met de xDSL/VoIP dienstverlening. We hebben dit probleem in onderzoek.

Voortgang timeframe: 08:16 - onbekend
Update: 13:34 - Update Tiscali: We hebben hardware vervangen, maar zien dat het probleem nog niet verholpen is. We werken hard aan een oplossing.
Update: 17:51 - Tiscali meldt dat het probleem verholpen is. Wel is het in de meeste gevallen noodzakelijk het modem te herstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 27-10-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 20-06 23:24
Het lag er 3 uur geleden weer uit, maar inmiddels net weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Twanjo zo gaat het hier al sinds 17:30.

Ik ben helemaal klaar met Telfort. net sinds 14 september klant. eerst verneuken ze het in de wijkcentrale waardoor uitgezocht moet worden op welke isra mijn signaal is gezet. Hier hebben ze overigens geen haast mee. uiteindelijk op 16 oktober is het dan opgelost. vanaf vrijdag ligt mijn router onder vuur door die *knip* botnets waardoor de modem alle requests niet meer aankan en ik het hele weekend de modem wel een stuk of 50x heb moeten hard resetten. en nu de hele dag dit.

Thanx Telfort!!!

brief voor opzegging door slechte geen service ligt al klaar om morgen met de post mee te gaan

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 27-10-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:23:

Ik ben helemaal klaar met Telfort. net sinds 14 september klant. eerst verneuken ze het in de wijkcentrale waardoor uitgezocht moet worden op welke isra mijn signaal is gezet. Hier hebben ze overigens geen haast mee. uiteindelijk op 16 oktober is het dan opgelost. vanaf vrijdag ligt mijn router onder vuur door die botnets waardoor de modem alle requests niet meer aankan en ik het hele weekend de modem wel een stuk of 50x heb moeten hard resetten. en nu de hele dag dit.

Thanx Telfort!!!

brief voor opzegging door slechte geen service ligt al klaar om morgen met de post mee te gaan
Je bent een jaarcontract aangegaan, dus ik denk dat je het 11 maanden lang moet uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:23:

Ik ben helemaal klaar met Telfort. net sinds 14 september klant. eerst verneuken ze het in de wijkcentrale waardoor uitgezocht moet worden op welke isra mijn signaal is gezet. Hier hebben ze overigens geen haast mee. uiteindelijk op 16 oktober is het dan opgelost. vanaf vrijdag ligt mijn router onder vuur door die botnets waardoor de modem alle requests niet meer aankan en ik het hele weekend de modem wel een stuk of 50x heb moeten hard resetten. en nu de hele dag dit.

Thanx Telfort!!!

Nou iets minder grof mag wel. Tuurlijk ben je kwaad, maar dat lost niks op. Maar bedenk goed dat het overal wat is. Ik daarintegen maak al ruim een half jaar gebruik van telfort en ondervind nu voor de eerst keer overlast. Voor de rest heb ik nog nooit één enkel probleem gehad, en ben fanatie downloader. Dat ding staat hier dacht en nacht aan. Voor het geld (goedkoop) vind ik het best een aardige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
hmm, zo te zien ben ik niet de enige met probleempjes.
internet valt uit (lees: rood lampje), als ik dan de router uit zet en 10sec wacht om hem vervolgens weer aan te zetten, kan ik weer op internet.

Zo te zien is het bij de meeste opgelost, weet iemand toevallig wat er aan de hand was?

postcode vergeten; 7071

[ Voor 4% gewijzigd door xPhantom op 27-10-2009 22:03 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.