Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 69.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Heb ik gezien idd maar wat dacht je dan van deze?! :

U kunt gewoon blijven internetten en bellen zoals u bij CompuServe gewend bent. Voor een aantal CompuServe klanten betekent dit dat ze sneller en goedkoper kunnen internetten. Geen enkele CompuServe klant zal bij Telfort internet duurder uit zijn!
Dat kon ik ook bij Telfort! Alleen zal dat wel inhouden dat je waarschijnlijk een nieuw contract aangaat, oftewel dat je minimaal een jaar aan ze vast zit! Ook als je niet tevreden mocht zijn.

En ook kan je daar wel onderuit als het echt allemaal bende is, maar dan moet je wel zin hebben in een 'ingebreke-stelling' , een eventuele procedure en een registratie bij het BKR :) ....

Want als ze ergens goed in zijn bij Telfort is het in klantenbinding, niet door de bere-goede producten, de geweldige helpdesk maar door klanten niet te laten gaan.

@Reintje-de-Vos: ik heb die uitzending Radar/Ziggo gezien.......oef 8)7 ......wel amusant om te zien dat niet alleen Telfort dr regelmatig een zooitje van maakt maar dat anderen het ook kunnen. Wel triest alleen dat zoals bij inmiddels al die bedrijven men zich gewoon schuldig maakt aan wan-praktijken, incompetente medewerkers maar vervolgens altijd de arrogantie heeft naar de klant toe:'wel betalen zolang het contract duurt'. Pas als radar inspringt worden er zaken opgelost, krijgen mensen die al 9 maanden wachten op hun geld dit terug en kunnen mensen gewoon hun contract ontbinden als er geen ( werkend ) product wordt geleverd. De houding van naar mijn mening (bijna!) al dit soort grote bedrijven begint hier op te lijken.

Misschien een idee dat dit soort bedrijven verboden wordt reclame te maken en nieuwe contracten te verkopen totdat het klachten-aantal/percentage onder een bepaalde waarde ligt! Geld van de klanten omzetten in kwaliteit in plaats van bonussen aan de top en mooie campagnes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Dat kon ik ook bij Telfort! Alleen zal dat wel inhouden dat je waarschijnlijk een nieuw contract aangaat, oftewel dat je minimaal een jaar aan ze vast zit! Ook als je niet tevreden mocht zijn.

En ook kan je daar wel onderuit als het echt allemaal bende is, maar dan moet je wel zin hebben in een 'ingebreke-stelling' , een eventuele procedure en een registratie bij het BKR :) ....

Want als ze ergens goed in zijn bij Telfort is het in klantenbinding, niet door de bere-goede producten, de geweldige helpdesk maar door klanten niet te laten gaan.
The devil is in the detail zal hier wel van toepassing zijn. Ze zeggen namelijk dat geen enkele Compuserve klant bij Telfort INTERNET duurder uit zal zijn. Ze hebben het dus niet over telefonie en dat wordt dus wel degelijk duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hier ligt Telfort ook de hele dag er al uit.. Modem krijgt geen IP adres.
Stekker eruit en erin helpt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mabili,

De waardes welke u in uw modem terugziet, hebben niets te maken met de capaciteit van ons netwerk. Deze snelheden worden door de DSLAM berekend, en hebben alleen betrekking op de verbinding tussen de DSLAM en uw modem.
Als u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toezend, zal ik uw lijn doormeten.

@Diablo333,

Wat is uw snelheid en is deze lijn ook instabiel?

@Henkie-Jan,

Waar krijgt u de afstand 484 vandaan? Dit plaatje suggereerd toch een iets langere afstand. Woont u in de buurt van een spoorlijn en/of natuurlijke belemmeringen? De postcodechecks zijn vaak hemelsbreed

@Thc_Nbl,

De Speedlinq overname heeft technisch gezien niets veranderd. Zelfde netwerk, zelfde koper, andere naam. Heeft u een T12 abonnement, of 20?

@Sjaakiedederde,

Zo te zien is uw modem momenteel weer verbonden. Ondervindt u nog problemen?

@Thoraxx,

Zou u mij per DM uw postcode en huisnummer kunnen zenden?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Maar we zijn nog niet van Telfort af, en ook niet bij Alice welkom! Hopen dat Alice de verbindingen beter voor mekaar heeft dan de afdeling aanvragen en administratie!

Na aanvraag die keurig bevestigd werd kreeg ik gisteren om 1:07 uur!!! een mail met PDF met de volgende inhoud!

"Stornering van uw opdracht voor Alice Comfort
Klantnummer NL001988** / Ordernummer 1-2T*****
Geachte heer van de O***********,
Wij bevestigen hierbij uw verzoek tot het opzeggen van uw abonnement op
Alice te hebben ontvangen. Wij
betreuren uw beslissing zeer.
Indien u ons opdracht hebt gegeven uw aansluiting bij uw huidige
netbeheerder op te zeggen, dan zullen
wij deze opdracht intrekken. U kunt verder telefoneren zoals u gewend bent.
Wij hopen u op een later tijdstip opnieuw als klant te mogen begroeten.
Alice blijft in beweging en met
steeds een uitgebreider productenaanbod. Actuele informatie kunt u vinden op
internet op www.alice.nl.
Met vriendelijke groet,
Het Alice-team"

Sja, leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker!
Ik heb ze maar een mailtje gestuurd en ben benieuwd hoe het afloopt! In het beste geval hebben ze de oude netwerkbeheerder wel afgezegd en hebben we straks geen Alice en geen Telfort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:52:
@Henkie-Jan,

Waar krijgt u de afstand 484 vandaan? Dit plaatje suggereerd toch een iets langere afstand. Woont u in de buurt van een spoorlijn en/of natuurlijke belemmeringen? De postcodechecks zijn vaak hemelsbreed
Er zit inderdaad een snelweg tussen. Maar dan nog, dan zijn de waarde toch niet ideaal? Inclusief alle error seconds. En dan reset de verbinding ook nog met enige regelmaat. Zie ook de RCO snelheid die vele malen hoger is. Ook zakt de snelheid volgens mij steeds verder in. Eerst was het nog 17mbit...

Ik krijg de afstand bij de concurrent: http://pcdb.bbned.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie-Jan op 21-10-2009 11:26 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Henkie-Jan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Er zit inderdaad een snelweg tussen. Maar dan nog, dan zijn de waarde toch niet ideaal? Inclusief alle error seconds. En dan reset de verbinding ook nog met enige regelmaat. Zie ook de RCO snelheid die vele malen hoger is. Ook zakt de snelheid volgens mij steeds verder in. Eerst was het nog 17mbit...

Ik krijg de afstand bij de concurrent: http://pcdb.bbned.nl/
Misschien een goede voor de helpdesk en webcare >:) :

"Wij hebben uw lijn gemeten en geconstateerd dat deze in orde is.Het klopt wel dat uw verbinding in het verleden beter was, het koper naar u toe kruist helaas een snelweg>>aangezien er steeds meer Hybride auto`s komen en traject-controles zijn het de 2 laatsten die magnetische strooivelden veroorzaken in frequentiespectra die van invloed kunnen zijn op uw lijn. Dit valt buiten de verantwoordelijkheid van Telfort en wij vragen uw begrip hiervoor".

Zo, klaar is kees, en dan weet je meteen dat het nog slechter gaat worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mijn moeder heeft Telfort en kan sinds gisteren niet meer gebeld worden. De telefoon gaat wel over bij haar maar als ze opneemt hoort ze niks, terwijl ik haar wel kan horen. Zijn er nog meer mensen die vandaag nog problemen hebben met telfort telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maandag en dinsdag is mijn telfort verbinding down geweest. Gisteren achteraan gebeld en als het goed is is er vannacht een kale test uitgevoerd (modem laten intrainen, zonder lan kabel aanwezig). Vanochtend zou ik dan kunnen bellen wat het resultaat van de test was.

Na vanochtend weer een telefoontje te hebben gepleegd was er opeens niks bekend over deze test! Dat zou opeens bij een andere afdeling liggen... De verbinding werkte vanochtend voor dat ik wegging wel wel weer, maar ik ben er nog niet zeker van dat het probleem is opgelost. De oorzaak van de storing afgelopen dagen is onbekend.

Aangezien webcare hier ook meeleest: Wat is het resultaat van de test? (postcode/huisnummer stuur ik via dm)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik heb sinds vandaag blijkbaar ook internet via telfort (moet de modem nog aansluiten om te zien of dit ook zo is..) en ik ben echt heel benieuwd of ik inderdaad de snelheid haal die ik "met gemak" zou kunnen halen.
Ik zat altijd op max 8, maar volgens Telfort sales zou 15/18 haalbaar moeten zijn!

Wat spannend...vanavond maar aansluiten en dan laat ik het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
robbvdb schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:25:
Maar we zijn nog niet van Telfort af, en ook niet bij Alice welkom! Hopen dat Alice de verbindingen beter voor mekaar heeft dan de afdeling aanvragen en administratie!

Na aanvraag die keurig bevestigd werd kreeg ik gisteren om 1:07 uur!!! een mail met PDF met de volgende inhoud!

Sja, leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker!
Ik heb ze maar een mailtje gestuurd en ben benieuwd hoe het afloopt! In het beste geval hebben ze de oude netwerkbeheerder wel afgezegd en hebben we straks geen Alice en geen Telfort meer.
Je kunt dit beter even in het Alice topic plaatsen. Daar zitten een paar Alice medewerkers die dit kunnen nakijken. Of telefoontje naar helpdesk is ook een optie. E-mail naar providers werk meestal minder goed is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wreckage1980 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:46:
Ik heb sinds vandaag blijkbaar ook internet via telfort (moet de modem nog aansluiten om te zien of dit ook zo is..) en ik ben echt heel benieuwd of ik inderdaad de snelheid haal die ik "met gemak" zou kunnen halen.
Ik zat altijd op max 8, maar volgens Telfort sales zou 15/18 haalbaar moeten zijn!

Wat spannend...vanavond maar aansluiten en dan laat ik het jullie weten!
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je niet alles moet geloven wat ze zeggen he. Dat is bij elke sales afdeling of dat nou die van telfort is of van kpn of van alice of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12-2009
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:52:
@Mabili,

De waardes welke u in uw modem terugziet, hebben niets te maken met de capaciteit van ons netwerk. Deze snelheden worden door de DSLAM berekend, en hebben alleen betrekking op de verbinding tussen de DSLAM en uw modem.
Als u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toezend, zal ik uw lijn doormeten.

@Diablo333,

Wat is uw snelheid en is deze lijn ook instabiel?

@Henkie-Jan,

@Thc_Nbl,

De Speedlinq overname heeft technisch gezien niets veranderd. Zelfde netwerk, zelfde koper, andere naam. Heeft u een T12 abonnement, of 20?

@Sjaakiedederde,

Zo te zien is uw modem momenteel weer verbonden. Ondervindt u nog problemen?

@Thoraxx,

Zou u mij per DM uw postcode en huisnummer kunnen zenden?

Wouter
Beste Telfort Webcare,

Deze snelheid (traint nu iets onder de 11MB in) is net zo stabiel als de snelheid (iets onder de 17MB) die ik normaal heb.Verbinding klapt er nooit echt uit maar soms een kleine down die je niet echt merk tijdens het downloaden alleen tijdens het bellen want dan is het net lang genoeg om de verbinding te verbreken.Voor dat ik telefonie erbij had, had ik altijd een fullhouse aan snelheid,sinds ik telefonie erbij heb gaat het weken goed en dan weer slecht.een medewerker van telfort heeft het al eens opgelost geloof dat het iets met snelheid reserveren voor telefonie had te maken en dat hij mijn hoge download weer kon terug zetten.Klinkt begrijpelijk maar denk dat het probleem dan in de centrale zit die niet automatisch de boel aanstuurd. bv als ik bel dat het automatisch wat snelheid wegpikt van de download maar ook weer terug zet.Of mijn modem is dement aan het worden en aan vervanging toe.Resetten,spelen met instellingen,zonder telefonie,zonder router er achter,ander kabeltje (nog geen 50centimeter),ISRA aansluit punt nagekeken.Dit alles heb ik in ieder geval al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Volgens mij was de afstand 484 een veel voorkomende waarde uit de bbned postcode check. Deze wordt teruggegeven als het niet helemaal zeker is. Wat zegt onze postcodecheck?

@moonstar,

Zou u uw moeder de modem uit en aan kunnen laten zetten? Dit zou het probleem op moeten lossen.

@Aiolos,

Uw modem is sinds 1:25 vanmorgen stabiel verbonden met het signaal. Daarvoor instabiel als een gek, download u torrents?

@Diablo333,

Ik zou u adviseren de modem naar fabrieksinstellingen terug te brengen, dit werkt namelijk beter dan aangepaste instellingen (bijv QoS of Bandwidth MGMT). Hierna zou u wel VoIP en/of WiFi opnieuw in moeten stellen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:17:
@Henkie-Jan,

Volgens mij was de afstand 484 een veel voorkomende waarde uit de bbned postcode check. Deze wordt teruggegeven als het niet helemaal zeker is. Wat zegt onze postcodecheck?

@moonstar,

Zou u uw moeder de modem uit en aan kunnen laten zetten? Dit zou het probleem op moeten lossen.

@Aiolos,

Uw modem is sinds 1:25 vanmorgen stabiel verbonden met het signaal. Daarvoor instabiel als een gek, download u torrents?

@Diablo333,

Ik zou u adviseren de modem naar fabrieksinstellingen terug te brengen, dit werkt namelijk beter dan aangepaste instellingen (bijv QoS of Bandwidth MGMT). Hierna zou u wel VoIP en/of WiFi opnieuw in moeten stellen.

Wouter
Ook dat heb ik al geprobeerd, lage intrain waardes blijven het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
@Henkie-Jan,

14 tot 19mbit. Dan zou het in de buurt komen. ;) Maar verklaart volgens mij nog niet alle errors en het wegvallen van de verbinding. En het verschil met RCO?

Heb met enige regelmaat dat het DSL singaal weg valt. minuut of 2-3 brandt er geen linesync en probeert ie ook niet in te trainen. En dan traint ie wel weer in. Ook soms als ik het modem aan zet, traint ie in. Valt ie weg, en traint ie nog een keer in.

Rechts op dit plaatje staan de errors:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/henk-jan1/speedtouch.png

Update: Gisteravond is het singaal ook weer weggevallen!

[ Voor 5% gewijzigd door Henkie-Jan op 21-10-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
@Aiolos,

Bedankt voor uw reactie, fijn dat jullie hier inhoudelijk kunnen reageren. Torrents worden heel beperkt gedownload en afgelopen week voor zover ik kan nagaan niet. De enige zware activiteit die heeft plaatsgevonden afgelopen weekend is een openvpn verbinding waarover veel verkeer is gegaan. Dat is afgelopen maand echter wel vaker gebeurd, en leverde geen problemen op voor zover ik heb gemerkt.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:02:
[...]
Alleen zal dat wel inhouden dat je waarschijnlijk een nieuw contract aangaat, oftewel dat je minimaal een jaar aan ze vast zit! Ook als je niet tevreden mocht zijn.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Lees dit maar eens:
Peter F schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:11:
[...]
op de website van telfort staat :(compuserve naar telfort )

"Ga ik straks meer betalen?

Voor wat betreft de abonnementskosten voor Vast Bellen gaat u niet meer betalen. Dit geldt echter niet voor de gesprekskosten voor Vast Bellen. Telfort hanteert een starttarief van 5 cent voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland.
Het tarief voor bellen naar mobiele nummers is bij Telfort weer iets lager, namelijk 17 cent i.p.v. 18 cent per minuut. De internationale gesprekstarieven zijn gelijk."
Combineer dit met mijn ervaringen v.w.b. het kunnen opzeggen n.a.v. het invoeren van het starttarief, (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32739700) dan concludeer ik dat er nu twee redenen voor Compuserve abonnees zijn om op te kunnen zeggen:
1. Door het overnemen van Compuserve door Telfort, mag je al opzeggen (er gelden dan immers andere Algemene voorwaarden).
2. Door het invoeren van het startarief mag je opzeggen.

En laat je dus niet afschrikken door berichten van Telfort dat dit niet zo zou zijn.
(Uiteraard zeg ik niet dat je op moet zeggen. Ik zeg alleen dat je op mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

@moonstar,

Bedankt, alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:31:
1. Door het overnemen van Compuserve door Telfort, mag je al opzeggen (er gelden dan immers andere Algemene voorwaarden).
Volgens mij is een wijziging van de voorwaarden alléén geen reden tot opzegging. Een wijziging die in het nadeel van de klant werkt wél. En een overname betekent ook niet per se dat de voorwaarden wijzigen, vaak blijven gewoon de oude voorwaarden geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@Henkie-Jan

Uitvallen op die tijd kan een paar oorzaken hebben toch?
1: Slechte modem> andere modem en testen ( onwaarschijnlijk )
2: Lamme DSLAM > reset lijnkaart door Telfort op afstand ( indien probleem blijft DSLAM vervangen )
3: Mannetje in de wijk-kast voor onderhoud ( onwaarschijnlijk )
4: Storm,enorme hoosbui icm lekke grondkabel / houseparty thuis waardoor de kabels meebewegen op de bas en het slechte kontakt dan beweegt en uitval veroorzaakt ( allemaal onwaarschijnlijk gisteren )

Als het een lamme DSLAM betreft dan kan je nog wel ff wachten, Telfort schuift t zaakje af op KPN ( eigenlijk: KPN schuift t zaakje af op KPN ). Je hebt overigens een 780 speedtouch en die zijn ontzettend slecht |:( , veel slechter dan de Zyxel 8)7 , die wordt dan ook niet ondersteund en als je geluk hebt wordt daar met het vingertje naar gewezen.
Hotseflotse, op naar BBned, die in een aantal gevallen nog met Alcatel DSLAM`s werkt, dat vindt jouw 780 heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Mijn ouders hebben al een aantal dagen geen telefonie bij telfort. Het rare is dat ze wel kunnen bellen, maar zodra je ze belt krijg je een in gesprekstoon....

In de modem geeft ie ook braaf aan "on register" te zijn... :{

[ Voor 3% gewijzigd door LWaS op 21-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Volgens mij is een wijziging van de voorwaarden alléén geen reden tot opzegging. Een wijziging die in het nadeel van de klant werkt wél. En een overname betekent ook niet per se dat de voorwaarden wijzigen, vaak blijven gewoon de oude voorwaarden geldig.
Je hebt gelijk dat als de voorwaarden niet nadeling wijzigen, je niet mag opzeggen.
Of de voorwaarden überhaupt zullen wijzigen, zullen we af moeten wachten, maar in het geval Tiscali (dat werd overgenomen door Telfort) was dat wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
LWaS schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:25:
Mijn ouders hebben al een aantal dagen geen telefonie bij telfort. Het rare is dat ze wel kunnen bellen, maar zodra ze gebeld worden krijg je een in gesprekstoon.

In de modem geeft ie ook braaf aan "on register" te zijn... :{
Neem aan dat je zoals hierboven gemeld dat je de modem al een keer hebt uitgezet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
robbvdb schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:03:
@Henkie-Jan

Uitvallen op die tijd kan een paar oorzaken hebben toch?
1: Slechte modem> andere modem en testen ( onwaarschijnlijk )
2: Lamme DSLAM > reset lijnkaart door Telfort op afstand ( indien probleem blijft DSLAM vervangen )
3: Mannetje in de wijk-kast voor onderhoud ( onwaarschijnlijk )
4: Storm,enorme hoosbui icm lekke grondkabel / houseparty thuis waardoor de kabels meebewegen op de bas en het slechte kontakt dan beweegt en uitval veroorzaakt ( allemaal onwaarschijnlijk gisteren )

Als het een lamme DSLAM betreft dan kan je nog wel ff wachten, Telfort schuift t zaakje af op KPN ( eigenlijk: KPN schuift t zaakje af op KPN ). Je hebt overigens een 780 speedtouch en die zijn ontzettend slecht |:( , veel slechter dan de Zyxel 8)7 , die wordt dan ook niet ondersteund en als je geluk hebt wordt daar met het vingertje naar gewezen.
Hotseflotse, op naar BBned, die in een aantal gevallen nog met Alcatel DSLAM`s werkt, dat vindt jouw 780 heel fijn.
Klopt, kan meer oorzaken hebben. Maar zoals ik al eerder melde gebeurt het veel vaker. Nu over het algemeen om de 10 dagen. Zowel overdag als 's avonds en 's nachts. En zoals je in het plaatje kan zien is dit van drie dagen 4 resets. Maar het is ook wel eens twee drie keer op een dag geweest. Ik zou het fijn vinden als Telfort er iets dieper naar zou willen kijken. Maar dat is afwachten van Webcare.

Wat betreft Speedtouch 780. Deze heb ik ivm de lifeline en telefonie. Heb geen telefonie van Telfort maar van een andere provider. Als het goed is, is de G992.5 standaard, een standaard zou overal gelijk moeten zijn. ;) Daarnaast heeft Speedlinq (wat nu onder Telfort valt) ook altijd Speedtouch 780'ers uitgeleverd. En volgens mij hebben die klanten geen nieuw modem ontvangen. Daarnaast werkt KPN tegenwoordig ook niet meer met Alcatel DSLAM's maar Broadcom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Deze meet de afstand hemelsbreed, daar heb je dus heel weinig aan, alleen kan je wel zien op welkecentrale je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Meer mensen die de laatste 2 weken last hebben van een wat lagere snelheid? Ik ben nu ongeveer 3 weken geleden overgestapt op Telfort en de eerste week had ik netjes 17-18mbit. Nu kom ik echter niet meer boven de 9-10mbit uit. Upload is ook ingezakt naar zo'n 0,8mbit.

De diensten werken prima (20mbit internet + bellen), ik mis alleen bijna de helft van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Diablo333 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Neem aan dat je zoals hierboven gemeld dat je de modem al een keer hebt uitgezet???
Uiteraard. Meerdere malen reset, andere telefoon gebruikt.... niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
WeAreLegion schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat je niet alles moet geloven wat ze zeggen he. Dat is bij elke sales afdeling of dat nou die van telfort is of van kpn of van alice of wat dan ook.
Laat me tenminste even tot vanavond de illusie hebben dat ik echt de snelheid ga halen :P
Ignorance is bliss 8)

Maar ach, we zien het wel, ik zal er in ieder geval niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@Henkie-Jan:

I know, het 780 verhaal was dan ook cynisch >:) bedoeld! Draai hier hetzelfde modem en dit is in ieder geval stabieler dan de door Telfort geleverde Zyxel ( wat overigens een mooiere web-interface heeft ).

Ook hier regelmatige uitvalletjes, maar dan op verschillende niveau's;
1:de ene keer een probleempje DSL ( ongeveer 24 uur geleden meer keren binnen een uur>>onderhoud in de wijkkast mogelijk )
2: niet werkende DNS-van Telfort ( zie discussie eerder en dan word ik gewoon ff pissed als webcare die ik verder enorm waardeer met de opmerking die men geeft; een voorbeeld dat een trace naar www.flashget.com significant andere resultaten geeft dan naar flashget.com . De www-versie was gewoon te tracen maar dan wel met een DNS die em kan vinden! Ik geef aan één voorbeeld te geven maar dat er meer sites hierdoor onbereikbaar waren. Een dergelijk antwoord waardeer ik dan niet; ik ben niet de Tokkie die niet snapt welke routes er op internet worden afgelegd en wat de rol van de DNS-server is.
3: Telefonie die bij gelijke verbindingskwaliteit modem ( SNR, tones, intrainwaarden, stabiliteit ) de ene dag bij een download met gelimiteerde connecties en gelimiteerde bandbreedte op 256K/down perfect ( nou ja, met echo en niet de allermooiste kwaliteit, maar dat accepteer ik in relatie tot de prijs ), het andere moment onder dezelfde omstandigheden een klapperend telefoongesprek geeft. Letterlijk de helft van de fragmenten mist voor wat betreft ik hoor. De tegenpartij hoort mij goed.

En nee, uhm, ook wel ja, ik ben wél :+ een zeikerd, maar niet op dit gebied. Ik begrijp de invloed van externe zaken ( RFI, koper, slechte contacten, netwerkbeheerders, uitvallende instabiele DSLAM's, geraakte kabels door graafwerkzaamheden, onderhoud, voedingen van modems die eruit klappen, modems die overlijden, mensen met slechte aansluiting thuis ). Daar kan Telfort immers niet altijd wat aan doen. Ik ben de laatste die niet zelf wil onderzoeken ( dacht eens langzaam internet/wireless te hebben totdat ik concludeerde dat dit was als de magnetron aanstond>RFI).

De praktijk leert echter dat als Telfort ( voor de gewone klant meestal in de vorm van de tel.helpdesk ) de conclusie ZOU kunnen trekken dat de oorzaak thuis bij de klant ligt ( en dat kan je bijna altijd concluderen als de klant geen terzake kundige is en de helpdeskmedewerker ook niet! ) en dus de klacht als opgelost beschouwt! Want stuur de klant het bos in met "reset je modem maar eens, zet hem maar eens terug naar de fabrieksinstellingen, neem maar eens een korter kabeltje", dan is het allemaal wel opgelost! "O ja, als het niet opgelost is belt u gewoon weer, dan gaan we er verder naar kijken, prettige dag nog" Als ze later weer bellen en melden alles gecontroleerd te ( laten ) hebben, maar de klacht is er nog steeds dan wordt de melding: "we gaan ermee bezig, we gaan het oplossen".
In een aantal gevallen gebeurt er niets, en als de geduldige klant na een tijd weer opbelt krijgt hij de mededeling: "we hebben 10 oktober uw lijn uitgemeten, het modem trainde goed in dus we gaan ervan uit dat het opgelost was".....De klant zegt, 10 oktober, toen was ik een week op vakantie en heb vanwege bliksem-kans alles uitgehad, hoe kunnen jullie dan gemeten hebben?" >>"ow, dan zullen we wel gemeten hebben dat uw modem niet aan stond, en dan kunnen we verder niets meten en gingen er dus vanuit dat het verder goed was".....>

Het lijkt een beetje kul, maar de voorbeelden zijn er te over, mailen naar Telfort werkt niet, bellen heeft ook vaak weinig zin, op zijn best krijg je iemand aan de lijn die vriendelijk is; brieven komen niet aan ( sja, nu wel zogenaamd sinds mei, toen dit knetterhard werd aangetoond kwam de directeur Klantenservice melden dat nu ieder poststuk gescand wordt 8)7 zullen we dat eens testen? Wedden als ik bel en verwijs naar de inhoud van de door mij gestuurde brief dat de medewerker zegt,'u spreekt nu met de helpdesk, en ik kan daar niet bij, bij de ingescande brieven") ;de fax staat naast de papier-versnipperaar. Overigens, waarom ben je als provider niet te mailen of te faxen, beiden worden door de rechter bij geschil geaccepteerd als bewijs. En waarom komt een brief die Telfort niet uitkomt ( opzegging, ingebrekestelling enz ) hoogstens aan met een redelijke kans als je hem aangetekend verstuurd?
Waarom is communiceren met een bedrijf wat uitgerekend daarin handelt zo moeilijk? Ze hadden moeten gaan handelen in `marketing` , of een bedrijf moeten starten met 'tips en truucs voor bedrijven die hun verantwoordlijkheden willen ontlopen maar wel willen incasseren' want soms lijkt het erop dat daar de werkelijke talenten zitten binnen de club. Nee, ik realiseer me dat bovenstaande hier en daar best wel goed gaat, en dat er ook heel veel min of meer tevreden klanten zijn. Maar de arrogantie als bedrijf bij juist die mensen waar de zaken niet goed gaan kosten je de kop als bedrijf. Radar of Kassa haal je niet zomaar ( ik heb ook wel eens een ontevreden klant gehad hoor! ), als je ze meerdere keren op rij haalt dan moet je van goede huize komen.
Overigens wel grappig dat bijvoorbeeld een XS4All die heel hoog scoort in stabiliteit en klantenwaardering veel minder last heeft van slecht koper in de grond, mensen die hun modem aan een te lang kabeltje hebben zitten, graafwerkzaamheden, een defecte wijkkast, een slechte centrale, virussen en spam op de pc`s van hun gebruikers en brieven die zoek raken bij TPG. Telfort is ook maar een pechvogel zeg!

Maar goed, webcare doet het wél, het ( laten )meten van een lijn wat op de eenvoudige manier kan binnen een aantal secondes ( de lijn vanaf DSLAM wordt op een aantal aspecten gemeten tot aan het modem ). Sja, iemand die op de knoppen drukt voor de lijnmeting kost meer dan de juf die het script op kan lezen, en je mist de inkomsten van de helpdesk.

Kortom, ik juich de activiteiten van webcare toe! Geweldig! Anderzijds een grof Marketing-schandaal, dat ( de radar-uitzendingen liegen er niet om hoor, je kan ze allemaal online terugzien ) de gewone man zonder kennis van zaken via de helpdesk regelmatig het bos in wordt gestuurd maar dat de tweaker die zijn klacht technisch kan beargumenteren en onder woorden kan brengen wél adequaat wordt geholpen. Omdat ook tweakers zeer goed bij google te vinden is. Zoek eens op "Telfort problemen" en en je komt voor je het weet hier uit! Mooi dan dat webcare ze hier oplost en dat iedereen dat mag zien!

Misschien een idee voor Telfort om iedere klant een brief te sturen en daarin te vermelden dat zoals o.a. op Radar en Kassa te zien is geweest dat Telfort wat slordig met haar klachten en technische storingen omgaat; dat de helpdesk niet competent is omdat er nagenoeg niemand zit met verstand van zaken maarr.......dat als je wel serieus geholpen wilt worden je op het forum bij radar, tweakers of de gebruikersgroep moet klagen omdat dit voor de overige wereld leesbaar is en dat men daar graag laat zien ook klachten op te kunnen lossen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
AtRi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:01:
[...]

Deze meet de afstand hemelsbreed, daar heb je dus heel weinig aan, alleen kan je wel zien op welkecentrale je zit.
Daarnaast als deze het niet weet, geeft deze een afstand van 450 of 480 aan of daaromtrent.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Loekie schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Daarnaast als deze het niet weet, geeft deze een afstand van 450 of 480 aan of daaromtrent.
Maar met een relatief eenvoudige lijnmeting en de gegevens van KPN kan de lijn tot bijna op de meter nauwkeurig bepaald worden!

Het zou eens tijd worden dat daar een database, voor iedere provider bruikbaar, van gemaakt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Ik heb uw DM ontvangen. Wat zijn de postcode zonder spatie en huisnummer van de aansluiting? Heeft u overigens in de experimentele instellingen van de DMT tool aan de marges gesleuteld? FEC errors zijn overigens geen probleem, kosten alleen voor wat processortijd van de modem.

@robbvdb,

Aan 'De gegevens van KPN' zitten wel wat haken en ogen. Deze database bevat lengtes van lijnsegmenten, niet afstanden van alle individuele koperlijnen in Nederland. Ik ben het met u eens dat dat erg handig zou zijn :+

Wouter

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

LWaS schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:48:
[...]

Uiteraard. Meerdere malen reset, andere telefoon gebruikt.... niets...
Ondertussen de modem een flinke schop gegeven. Harde reset gedaan en gegevens opnieuw er in gezet. NU lijkt het weer te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
robbvdb schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Maar met een relatief eenvoudige lijnmeting en de gegevens van KPN kan de lijn tot bijna op de meter nauwkeurig bepaald worden!

Het zou eens tijd worden dat daar een database, voor iedere provider bruikbaar, van gemaakt wordt!
Ik las pas dat de Telfort "internet-beschikbaarheids-indicator" vernieuwd is, heb hem geprobeerd en hij geeft bij mij iig geen optimistisch beeld. Voorspelling: 13-17Mb, werkelijk 14,8 Mb. Vind ik netjes. Maar toen checkte ik de buurman (2 onder 1 kap): Voorspelling: 10-13 Mb. 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
AtRi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

Ik las pas dat de Telfort "internet-beschikbaarheids-indicator" vernieuwd is, heb hem geprobeerd en hij geeft bij mij iig geen optimistisch beeld. Voorspelling: 13-17Mb, werkelijk 14,8 Mb. Vind ik netjes. Maar toen checkte ik de buurman (2 onder 1 kap): Voorspelling: 10-13 Mb. 8)7 :)
PC-check geeft hier ongeveer 3-4 Mbit, toch een stuk minder dan 5,5-6,5 die ik had. Ben sinds vandaag over naar Ziggo waar ik minder last heb van de technische beperkingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkie-Jan,

Zou u de aansluiting tussen uw modem en het ISRA punt kunnen controleren? Als het goed is gaat er een kabel vanuit het ISRA punt naar de splitter op het poortje 'Line', vervolgens via het poortje 'Modem' op de splitter naar het poortje DSL op de modem. Ik meet op dit moment teveel weerstand tussen ISRA en modem, wat op vertakkingen en/of nummermelder zou kunnen duiden.

@Thoraxx,

Ik heb een ticket voor dit probleem aangemaakt, zo te zien is er iets mis in de wijkcentrale. Hiervoor wordt door ons netwerkbeheer een monteur aangestuurd.

Wouter

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:09:
@Henkie-Jan,

Zou u de aansluiting tussen uw modem en het ISRA punt kunnen controleren? Als het goed is gaat er een kabel vanuit het ISRA punt naar de splitter op het poortje 'Line', vervolgens via het poortje 'Modem' op de splitter naar het poortje DSL op de modem. Ik meet op dit moment teveel weerstand tussen ISRA en modem, wat op vertakkingen en/of nummermelder zou kunnen duiden.

Wouter
Te veel vertakkingen of nummermelder wijzen op een te LAGE weerstand en een te HOGE belasting van de lijn.

Wet van Ohm was niet heel moeilijk toch, natuurkunde 2 VWO voor de ouderen onder ons. Voor de splitter die er tussen hangt spelen ook de wetten voor capaciteit ( Farad ) nog een rol maar in de praktijk is het hetzelfde idee van weerstand versus belasting. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbvdb,

Een langere kabel geeft een hogere weerstand (natuurkundig iets in de trant van R = rho * l / A). Meer apparaten (let op we hebben het over een serie-schakeling, niet parallel) geven nog meer weerstand.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AtRi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

Hij is met recht aangepast. Volgens de check haal ik hier rond de 2-3Mb en hij raad dan ook Telfort 4Mb aan. Heb 20Mb en haal daarvan max 8Mb. Kan me herrineren dat de check voorheen iets van tussen de 12-14Mb aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:41:
@robbvdb,

Een langere kabel geeft een hogere weerstand (natuurkundig iets in de trant van R = rho * l / A). Meer apparaten (let op we hebben het over een serie-schakeling, niet parallel) geven nog meer weerstand.

Wouter
Bij een serie-schakeling gaat er op telefonie/modem-techniek niet veel werken hoor Wouter. Een werkelijke serie-schakeling ( denk aan de kerstboomverlichting!) doet het niet op dit niveau.

Een modem heeft slechts een zeer geringe `lijnbelasting` omdat hij slechts op de DSL-lijn moduleert; een telefoon/fax en andere aparatuur hebben een compleet andere belasting in de technische toestand "hoorn erop en hoorn eraf" wat dan tevens aan de centrale de status van de telefoonlijn doorgeeft. DSL is een door de DSLAM gemoduleert signaal wat in een compleet ander spectrum zit en zich van die "technische toestand"van de lijn niets aantrekt.
Modems en telefoons/faxen en of andere aparatuur in serie gaan dan ook niet werken aangezien de die zo belangrijke "technische toestand"van de lijn voor telefonie dan niet meer werkt!

De meeste gangbare nummermelders LIJKEN in serie te staan maar dat is schijn! Er gaat de telefoonlijn in (A+B)( al dan niet na een splitter in geval van DSL ) , en er gaat een lijntje uitnaar de telefoon(s).
Als je de inhoud van het doosje nummermelder niet kent denk je dat de zaak dus in serie staat! Helaas, schijn bedriegt, meet de ingaande en uitgaande A naar A en B naar B maar eens en je komt er achter dat ze nagenoeg 0 Ohm zijn. De A + B worden dus gewoon doorgevoerd intern ( 1 op 1 ) en in het kastje zelf wordt parallel met een klein filterwerkje de pulsen afgetakt noodzakelijk voor de detectie.

Er is een heel leuk boekje voor je over de basis van telefoon-(lijn)techniek in omloop. Van voor het Adsl-tijdperk. Misschien een leuk boekje om eens door te lezen. Op zich namelijk een bere-knappe uitvinding, 2 weg communicatie, full-duplex, een belspanning erover om de telefoon over te laten gaan en de detectie om te weten of de hoorn nu van de haak is of niet! Allemaal heel slimme combinaties van gebruik van wisselspanning, gelijkspanning, weerstand en capacitatieve-belasting van datzelfde lijntje met maar 2 draden!

Dat daar later ook nog een beetje DSL over gemoduleerd ging worden is een heel ander verhaal; de basis van dat oude lijntje is nog steeds hetzelfde gebleven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bb bb cb cc cc cc cc cc cb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 04 55 77 78 89 99 99 aa aa aa aa a9 9a bb ba aa
tone 64- 95: aa aa ab aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa 9a a9 99
tone 96-127: a9 99 99 99 99 99 89 89 99 99 99 89 89 89 89 28
tone 128-159: 88 88 78 88 88 89 88 88 88 87 88 89 88 87 88 87
tone 160-191: 87 88 99 88 87 88 88 77 77 87 77 88 87 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 87 77 77 77 77 77 97 77 77 77 67
tone 224-255: 76 67 67 66 76 67 66 66 67 66 67 66 66 78 67 66
tone 256-287: 46 78 77 67 76 77 77 76 77 77 77 77 77 77 66 66
tone 288-319: 67 77 79 77 77 78 76 67 67 79 97 66 87 77 77 67
tone 320-351: 77 77 67 66 66 67 67 87 86 66 65 65 65 56 65 66
tone 352-383: 56 66 66 65 56 56 55 65 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 384-415: 66 66 66 66 66 66 66 56 56 66 66 55 66 66 66 66
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 45
tone 448-479: 55 55 54 44 44 44 44 44 45 45 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 44 44 44

Kan iemand zeggen of dit okidoki is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
@Henkie-Jan,

@Thoraxx,

Ik heb een ticket voor dit probleem aangemaakt, zo te zien is er iets mis in de wijkcentrale. Hiervoor wordt door ons netwerkbeheer een monteur aangestuurd.

Wouter
Bedankt, hopelijk is het snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
At diablo

Kleine noisemargins, al met al niet zo'n heel goede verbinding. Check eerst eens jhe kabels ^^

Ik zou zeggen dat ofwel de kabels ergens niet helemaal ok meer zijn, ofwel dat stekkertjes ff goed schoongemaakt moeten worden als het vroegah wel beter was.

@ robb

Linkylink?

[ Voor 4% gewijzigd door wheez50 op 21-10-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wheez50 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:43:
At diablo

Kleine noisemargins, al met al niet zo'n heel goede verbinding. Check eerst eens jhe kabels ^^

Ik zou zeggen dat ofwel de kabels ergens niet helemaal ok meer zijn, ofwel dat stekkertjes ff goed schoongemaakt moeten worden als het vroegah wel beter was.
Margins zijn prima, 6dB is heel normaal. Pas als deze bij een 3dB zakt en daar blijft hangen kun je je zorgen gaan maken mits je ook problemen hebt/ondervindt. Niet aannemen op getallen dat er iets mis moet zijn, data kan prima over een lijn met 6dB en dat is vaak ook het doel bij verbinden om dat als target aan te houden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
6db is inderdaad vrij normaal, maar niet op 16+ mbit down snelheden. Voor zover ik het zelf heb meegemaakt, is 6 db margin al snel een 12-16 mbit down. Wel alles stabiel. Aan stabiliteit zou er niets mis mee mogen zijn. En kan je dus ook niet veel zien.

Als voorbeeld mijn eigen lijn: Ik zit op 300 meter lopen van de wijkcentrale. Da's een 450m kabel. Maar helaas zit ik in een appartementencomplex met bedroevend slechte bekabeling en is de wijcentrale ook niet 's werelds beste. Dus ik zit met behoorlijk vergelijkbare waarden op 14,5 mbit/s down. Superstabiel trouwens. Maar elke twee-drie maanden moet ik ff modem uit/aan, kabels checken etc. Want dan zijn modem en dslam afgezakt tot een stabiele 12 mbit. En daarna doen ze het weer gezellig op 16 :)

[ Voor 50% gewijzigd door wheez50 op 21-10-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Wat ik zo kan vinden op het net word de 6db als drempel gezien,als slecht dus.Als je er onder zit zou de verbinding helemaal bagger worden. Ik ga nog is effuh prutsen met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
@Henkie-Jan,

Ik zal morgen even modem direct op het ISRA aansluiten. Met een kortere kabel. Ik bericht dan wel even over de intrain snelheid. Ben je morgen in de mogelijkheid nogmaals zo'n check uit te voeren? We hebben een nummermelder, maar die zit na de splitter. En die zit dus op onze VOIP lijn (geen Telfort voip). Enige wat tussen de modem zit is kabel en een splitter.

Met alleen de splitter er tussenweg is de snelheid gelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 21-10-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Inmiddels uitgeprutst....conclusie: al sluit ik de modem op een platina isra met idem kabels aan,er veranderd helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik heb sinds een paar dagen "al" 1000 kbps op m'n intrainsnelheid verloren, ook een soft reset van m'n zyxel mag niet baten. Gaan we hier, 2405 centrum centrale nou ook aan het klooien met de intrainspeed. Misschien omdat compuserve er ook bijkomt/bijzit? Iemand hier een logische verklaring voor perhaps?

[ Voor 13% gewijzigd door scofield op 21-10-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
scofield schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:18:
Ik heb sinds een paar dagen "al" 1000 kbps op m'n intrainsnelheid verloren, ook een soft reset van m'n zyxel mag niet baten. Gaan we hier, 2405 centrum centrale nou ook aan het klooien met de intrainspeed. Misschien omdat compuserve er ook bijkomt/bijzit? Iemand hier een logische verklaring voor perhaps?
Bespaar je zelf dan al die inspanningen die ik heb gedaan,heb alles al geprobeerd. Heb sinds enkele weken ook een behoorlijk lagere intrainsnelheid.
Denk dat we moeten afwachten.Telfort bellen heeft ook geen nut.Maar mocht je toch willen bellen...je belt nu niet voor 30 euro cent maar 1 euro cent.Ik ga ze binnenkort weer eens stalken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wheez50 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:58:
6db is inderdaad vrij normaal, maar niet op 16+ mbit down snelheden. Voor zover ik het zelf heb meegemaakt, is 6 db margin al snel een 12-16 mbit down. Wel alles stabiel. Aan stabiliteit zou er niets mis mee mogen zijn. En kan je dus ook niet veel zien.
Er is geen verband tussen lijnsnelheid en SNR, die waarde is altijd rond wat er is ingesteld door de telco op de apparatuur in de centrale als je lijn 'zo snel mogelijk' staat. Dat is 6dB meestal of soms een paar dB meer voor extra stabiliteit (hierdoor lijnsnelheid iets lager).

Stel je lijn kan maximaal 14500kbps hebben en je hebt een 4Mb abonnement dan is je verbinding gelimiteerd door je abonnement. Dan is je SNR wel (veel) hoger natuurlijk omdat er meer ruimte is.
Diablo333 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:16:
Wat ik zo kan vinden op het net word de 6db als drempel gezien,als slecht dus.Als je er onder zit zou de verbinding helemaal bagger worden. Ik ga nog is effuh prutsen met de kabels.
Klopt, dat is voor veel mensen de onderkant dat klopt. Het is een veel gebruikte waarde als minimum/doel bij het verbinden. Daar onder is het niet gelijk bar en boos perse, dat is echt overdreven. Daarnaast noemt met het 'minimaal' omdat je meestal hoger hebt, mits (!!) je abonnement de lijsnelheid limiteert. Zit je bij Telfort of een andere ISP met 20Mb (dus wide-open, zo snel als haalbaar op je adres) zal je altijd een minimale SNR hebben natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Jij nog geen lagere intrainsnelheid bjck? We zitten immers op dezelfde centrale voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
@bjck,

Wie stelt die waarde in?? kan telfort dat zelf of de monteur in de wijkcentrale???
Ik heb dit al eerder gehad en als je dan de juiste persoon bij telfort aan de lijn hebt zoals ik toen. Die had het over hoger zetten of zoiets of op max. was daarna wel weer okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:13:
Jij nog geen lagere intrainsnelheid bjck? We zitten immers op dezelfde centrale voor zover ik weet.
Heeft niets met specifiek een centrale te maken en ik ben ondertussen verhuisd. Er kunnen 10-tallen redenen zijn dat het veranderd, veel is al besproken eerder in dit topic.
Diablo333 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:21:
@bjck,

Wie stelt die waarde in?? kan telfort dat zelf of de monteur in de wijkcentrale???
Ik heb dit al eerder gehad en als je dan de juiste persoon bij telfort aan de lijn hebt zoals ik toen. Die had het over hoger zetten of zoiets of op max. was daarna wel weer okay.
De ADSL netwerk aanbieder die de apparatuur beheert, maar meestal is het redelijk hetzelfde overal in de wereld. Standaard wordt tussen 6 tot 10dB gehanteerd als ondergrens SNR bij het verbinden van ADSL. Als een ISP dat omhoog brengt doen ze dat meestal door de verbindings snelheid iets lager te forceren van verbindingen, ook dan gaat de SNR omhoog als gevolg.

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 21-10-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
Nou wat een verrassing, bij thuiskomst meteen de modem aangesloten, geen dsl..
Gebeld en ik moest ongeveer op een week rekenen voordat de verbinding er was.
Toch wel mooi dat dit kan bij een migratie van HetNet naar Telfort.

Ohw en wie heeft bedacht om als antwoord "draai de aderparen om" die moeten ze ook een figuurlijke schop onder zijn hol geven! Zeker als het gewerkt heeft (eerst Planet, toen Speedlinq/Telfort, toen HetNet en nu weer Telfort) en dan zou het "opeens" verkeerd zijn...

De kabel in de dslam is dus niet gekoppeld...

Afwachten op betere tijden, in ieder geval een slechte start zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Wreckage1980 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:30:

Ohw en wie heeft bedacht om als antwoord "draai de aderparen om" die moeten ze ook een figuurlijke schop onder zijn hol geven! Zeker als het gewerkt heeft (eerst Planet, toen Speedlinq/Telfort, toen HetNet en nu weer Telfort) en dan zou het "opeens" verkeerd zijn...

Theoretisch zou het kunnen, de aderparen omdraaien! dan van blauw/rood naar oranje/wit. Als er een ***** je wijkkast ingeweest is en eerst je nieuwe verbinding heeft gemaakt op je andere aderpaar ( oranje/wit ) die de DSLAM in geprutst heeft en later hij of een ander, het oude aderpaar ( blauw/wit ) eruit heeft getrokken.

Heel erg niet aannemelijk 8)7 maar ik gaf die ene % kans toch een kans. Als je handig bent je aderpaar even om te zetten, dan weet je maar nooit!

Weet je wie ze echt een schop onder zn hol moeten geven? De sukkel van de helpdesk die "ondersteunde" bij de overgang van planet naar telfort;240m van de centrale ; vol intrainen bij planet en geen signaal krijgen van Telfort. Ik dacht even de zaak te regelen voor hem en controleerde t zaakje en nam ook een extra modem mee. Geen DSL op de lijn, extra aderpaar had ik ook al gechecked ( zonder eerst te bellen uiteraard ). Vervolgens bel ik, niet om ze te vragen hoe het moet, maar om mee te delen dat er geen DSL op de lijn zit. Wordt mij niet gevraagd of ik niet het aderpaar wil omdraaien, maar of ik de aders wil omdraaien! Of ik eens rood op blauw wil zetten en omgekeerd }:O }:O }:O }:O }:O }:O 8)7
Oef....... ik ben heel netjes opgevoed, dus ik heb vriendelijk gevraagd of ze zo snel mogelijk een DSL-signaal op de lijn willen ploffen en heb ze een fijne dag verder gewenst :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb

We gaan voor je duimen dat het een week van 7 dagen wordt!

Als je daar een goede kans op wilt maken dan doe je ff een PM naar webcare met je gegevens hier, misschien wordt t dan ook wel een week van minder dan 7 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Na een dagje weer gewerkt te hebben is het nu weer drama. DSL komt op, ip wordt uitgegeven, verbinding een paar seconden en boem, weg is ie weer.

Het vreemde is dat dit in een keer is ontstaan terwijl ik de eerder gebruikte portforwarding regels (80 voor een webserver, 21 voor een ftp en 22 voor ssh) instel. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar inmiddels vertrouw ik mijn modem niet meer. Ik ben de hele procedure maar weer opnieuw gaan volgen: volledige reset en zonder lan kabel proberen stabiel te worden.

Moet ik telfort om een nieuw modem vragen als dit zo door blijft gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Aiolos op 21-10-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
@Aiolos klinkt alsof er een rat in je modem zit.Gewoon een nieuwe afdwingen(ze geven niet snel een nieuwe is mijn ervaring)

Ik geeft telfort nog een weekje en dan ben ik echt pleituh naar de coaxboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Diablo333 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:13:
@Aiolos klinkt alsof er een rat in je modem zit.Gewoon een nieuwe afdwingen(ze geven niet snel een nieuwe is mijn ervaring)

Ik geeft telfort nog een weekje en dan ben ik echt pleituh naar de coaxboer.
@Aiiolos: gewoon even een modem 'lenen' waarvan je weet dat hij ok is! Ik heb hier altijd nog wel een hoop oudere betrouwbare modems liggen voor dit soort gevallen. dat scheelt een heleboel geouwe***r of het nu wel of niet je modem is.

Ik wil zelf bovendien altijd uitsluiten dat het probleem bij mij zit; een donder-buitje in de buurt gehad en je modem kan al niet helemaal fris meer zijn. Met wat modems op voorraad voorkom je dat soort discussies.

Mijn Zyxel was ook niet helemaal fris meer; in ieder geval minder stabiel op ADSL2+ profiel, dus maar een 780 eraan gehangen. Ze kunnen bij mij in ieder geval niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan hier in huis.

Eigen stabiel modem, <30cm rechtstreeks op ISRA. Ach, met die situatie gaat het straks op BBned vast lekker lopen, alleen zit ik dan aan een Copperjet vast. Dus weer opnieuw de boel even anders inrichten.

Nog een goede tip horen van een speciaal opgeleide }:O helpdesk-medewerker }:O ? Volgens de directeur allemaal prima opgeleide medewerkers die heel goed weten waar ze het over hebben! Eerlijk is eerlijk, het was Ziggo, dus een beetje OT.
Het ging om een 3 weken oud modem wat nog nooit een goede verbinding had geleverd :( .....nou, na 3 weken alle adviezen van de helpdesk aangehoord te hebben kwam het verlossende advies:

Ga met een stofzuiger over alle gaatjes van het modem en haal het stof eruit, dan doet hij het weer! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds ongeveer een maand hapert mijn Telfort-verbinding. Dus of pagina's die half binnenkomen, pagina's waarbij de stylesheets niet worden ingeladen, ads die niet laden of ongeveer een minuut of 3 laden alvorens een timeout te genereren etc. Het vreemde is dat tweakers en GoT het uitstekend doen, maar bijvoorbeeld Fok, microsoft.com of zelfs telfort.nl het in zijn geheel niet doen. Dit doet zich eens per ongeveer 2 dagen voor, op volstrekt willekeurige momenten voor periodes tussen 2 uur en een halve dag. Ik zit via een bedrade verbinding aan het modem.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de DNS van telfort ligt, die heeft wel eens vaker moeilijk gedaan namelijk, redelijk bekend euvel. Dus andere DNS servers ingesteld in modem, maar dat maakte geen verschil. DNS resolved overigens prima. Ook andere computers in huis hebben last van hetzelfde probleem, dus het valt redelijk uit te sluiten wat betreft lokale computerinstellingen. Er draaien geen torrentclients of andere zaken die het modem over de zeik zouden kunnen helpen. Firewall op modem staat uit. Ook traceroutes richting de sites die ik in de browser niet bereiken kan werken prima, zonder timeouts.

De verbinding op zichzelf is ook prima. Wanneer ik tijdens de probleem-momenten een VPN verbinding naar het werk opzet, kan ik via de proxy die daar draait over de VPN uitstekend surfen. Gebruikelijke dingen als modem reset, direct op modem/router heb ik al geprobeerd. Het gaat hier om het Zyxel 2602 modem, wat anderhalf jaar geleden door Telfort is geleverd.

Ik weet het even niet meer, ik vermoed dat het iets met IP routing te maken heeft verderop, ICMP gaat altijd goed. Zit er wel over te denken om over te stappen van provider als dit veel langer aanhoudt, want hier word ik niet heel gelukkig van.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@ spone: Hier precies hetzelfde! Hotmail inloggen, regelmatig slecht laden, plaatjes die niet snel laden maar de zaak staat een poosje stil. Hotmail uitloggen helemaal een drama als het weer eens mis is. Tweakers.net hetzelfde verhaal, prima ping ernaartoe, prima trace, maar lang doen over allerlei zaken laden.

Zaken die in omvang niet veel om het lijf hebben; een speedtest laat zien dat de bandbreedte er wel is, maar laden van die pagina`s op dat moment ho maar.

En inderdaad, een moment of een dag later is het allemaal weer goed, of minimaal beter.

Overigens de test uitgevoerd met een maat 30km ten zuiden van hier, precies zelfde trace naar bijv. tweakers.net en op het moment dat het bij mij slecht draait staat de zaak daar al als een huis.

Nog even geen idee op welk niveau in de verbinding de zaak de mist in gaat dan!

Hier overigens Apeldoorn, centrale zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
@ Spone & robbvdb: Ik heb hier ook hetzelfde probleem, woon echter in Nieuwegein. Het probleem lijkt dus niet locatiegebonden.

Ik wilde eigenlijk gaan vragen om een nieuw modem (het aan/uit knopje is al vanaf de levering defect, deze wil liever uit als aan, maar goed die gebruik je niet vaak).

Heeft Telfort webcare hier een oplossing voor? Ik heb het wel een beetje gehad met Telfort, de wisselende snelheden, niet ladende websites, ik ben er wel klaar mee...

Kun je na een jaar gewoon iedere maand overstappen eigenlijk? Of word het automatisch verlengd met een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 07:22:
@ Spone & robbvdb: Ik heb hier ook hetzelfde probleem, woon echter in Nieuwegein. Het probleem lijkt dus niet locatiegebonden.

Ik wilde eigenlijk gaan vragen om een nieuw modem (het aan/uit knopje is al vanaf de levering defect, deze wil liever uit als aan, maar goed die gebruik je niet vaak).

Heeft Telfort webcare hier een oplossing voor? Ik heb het wel een beetje gehad met Telfort, de wisselende snelheden, niet ladende websites, ik ben er wel klaar mee...

Kun je na een jaar gewoon iedere maand overstappen eigenlijk? Of word het automatisch verlengd met een jaar?
Je kan na een jaar iedere maand overstappen inderdaad.

Vraag is of dat je probleem op gaat lossen. Er worden hier vaak zonder enig onderzoek conclusies getrokken, en het wil niet zeggen dat je bij een andere provider perse beter af bent.

Bij Telfort haal je over het algemeen een hogere intrain snelheid op hetzelfde koper, bij bbned of KPN kan je snelheid zomaar een Mbit lager uitvallen.

Natuurlijk is het zo dat je meer tevreden zou zijn met een Mbit minder als het dan stabiel is, maar hier krijg je natuurlijk geen garantie op. Best optie is om telfort eens naar je lijn te laten kijken, om ze in elk geval de kans te geven het op te lossen. Als dat uiteindelijk niet blijkt te werken kan je altijd nog overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Kan het zijn dat er momenteel in Heerlen-Brunssum een storing is? Het modem krijgt hier geen IP adres...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:12:
[...]

Je kan na een jaar iedere maand overstappen inderdaad.

Vraag is of dat je probleem op gaat lossen. Er worden hier vaak zonder enig onderzoek conclusies getrokken, en het wil niet zeggen dat je bij een andere provider perse beter af bent.

Bij Telfort haal je over het algemeen een hogere intrain snelheid op hetzelfde koper, bij bbned of KPN kan je snelheid zomaar een Mbit lager uitvallen.

Natuurlijk is het zo dat je meer tevreden zou zijn met een Mbit minder als het dan stabiel is, maar hier krijg je natuurlijk geen garantie op. Best optie is om telfort eens naar je lijn te laten kijken, om ze in elk geval de kans te geven het op te lossen. Als dat uiteindelijk niet blijkt te werken kan je altijd nog overstappen ;)
Ja inderdaad, stap ook niet direct over. Ik wacht eerst even wat Telfort Webcare zegt.

Maar wat er niet bijstaat is dat ik regelmatig mijn modem opnieuw op moet laten starten en dergelijke. De verhoogt de frustratie een beetje.

Overigens denk ik dat het aan mijn modem ligt. Als ik geen websites op kan halen kan ik namelijk ook mijn modem niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

PoweRoy

funky!

...
...
Was bij mij het geval bij oplevering telfort. Bleek adsl op andere aderpaar te staan. Ben blij dat een medewerker van telfort dat zei anders zat ik meer dagen zonder internet ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Vannacht heb ik het modem de hele nacht laten trainen zonder lan kabel, gisteren heeft dat gewerkt, maar vanochtend was ie nog steeds bezig.

Wellicht kan webcare iets zien in de logs, helaas heb ik niet de beschikking over een reservemodem om te kijken of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
robbvdb schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

Theoretisch zou het kunnen, de aderparen omdraaien! dan van blauw/rood naar oranje/wit. Als er een ***** je wijkkast ingeweest is en eerst je nieuwe verbinding heeft gemaakt op je andere aderpaar ( oranje/wit ) die de DSLAM in geprutst heeft en later hij of een ander, het oude aderpaar ( blauw/wit ) eruit heeft getrokken.

Heel erg niet aannemelijk 8)7 maar ik gaf die ene % kans toch een kans. Als je handig bent je aderpaar even om te zetten, dan weet je maar nooit!

Weet je wie ze echt een schop onder zn hol moeten geven? De sukkel van de helpdesk die "ondersteunde" bij de overgang van planet naar telfort;240m van de centrale ; vol intrainen bij planet en geen signaal krijgen van Telfort. Ik dacht even de zaak te regelen voor hem en controleerde t zaakje en nam ook een extra modem mee. Geen DSL op de lijn, extra aderpaar had ik ook al gechecked ( zonder eerst te bellen uiteraard ). Vervolgens bel ik, niet om ze te vragen hoe het moet, maar om mee te delen dat er geen DSL op de lijn zit. Wordt mij niet gevraagd of ik niet het aderpaar wil omdraaien, maar of ik de aders wil omdraaien! Of ik eens rood op blauw wil zetten en omgekeerd }:O }:O }:O }:O }:O }:O 8)7
Oef....... ik ben heel netjes opgevoed, dus ik heb vriendelijk gevraagd of ze zo snel mogelijk een DSL-signaal op de lijn willen ploffen en heb ze een fijne dag verder gewenst :( .
Ohw ik ben ook altijd eigenwijs, maar niet lui :9 , dus de aderparen had ik voor de zekerheid omgedraaid.
Helaas hielp dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
PoweRoy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:23:
[...]

Was bij mij het geval bij oplevering telfort. Bleek adsl op andere aderpaar te staan. Ben blij dat een medewerker van telfort dat zei anders zat ik meer dagen zonder internet ;)
Gelukkig heb ik dit wel uitgesloten, maar toch vind ik het vaag dat een monteur dit zou doen bij een bestaande lijn.
Maar fijn dat ze het blijkbaar af en toe ook terecht zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:19:
[...]

Ja inderdaad, stap ook niet direct over. Ik wacht eerst even wat Telfort Webcare zegt.

Maar wat er niet bijstaat is dat ik regelmatig mijn modem opnieuw op moet laten starten en dergelijke. De verhoogt de frustratie een beetje.

Overigens denk ik dat het aan mijn modem ligt. Als ik geen websites op kan halen kan ik namelijk ook mijn modem niet benaderen.
Dat maakt eea wel duidelijker inderdaad ;)

Modem al eens gereset naar defaults? Niet dat dat de problemen met de aan/uit knop oplost natuurlijk, maar wel die van het vastlopen misschien :P

Anders inderdaad aangeven bij de helpdesk dat het modem dus fysiek stuk is, en of die vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wreckage1980 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

Gelukkig heb ik dit wel uitgesloten, maar toch vind ik het vaag dat een monteur dit zou doen bij een bestaande lijn.
Maar fijn dat ze het blijkbaar af en toe ook terecht zeggen.
Als je overstapt is het altijd dezelfde natuurlijk, mits je de overstap via je ISP regelt en dus aangeeft dat je al ADSL hebt en dat je dat wilt laten overzetten. Wordt op de centrale signaal oude ISP losgemaakt en op dezelfde lijn nieuwe signaal gezet (telco-telco migratie).

Doe je een aanvraag voor een nieuwe aansluiting (dus zonder aangeven dat je al ADSL hebt) wordt het eerste vrije aderpaar gekozen. Als je dus nog in de afsluiting loopt van een oude ISP of net die woning hebt betrokken en er was nog iets aanwezig (administratief misschien alleen) op het eerste aderpaar van de vorige bewoner kan je dus op het tweede (dan de eerst vrije) worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Voor de volledigheid: hier heb ik er last van in Soest (omgeving Amersfoort).

"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben die precies van ditzelfde probleem last heeft. Eens kijken of het een beetje mogelijk is om snel van provider te wisselen, want heb niet het idee dat de helpdesk hier snel uit gaat komen. ("ICMP? IP? Dat is toch dat adres?" "Reset anders uw modem eens..." "Kan aan de website liggen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:07
Wij hebben hier momenteel nog een ADSL verbinding oude stijl van 6Mbit. Nou vraag ik me af of we er met een 20Mbit abonnement op vooruit zouden gaan.

De snr is voor downstream namelijk erg laag: 5.5. Maar voor upstream is deze met 24 weer hoog :S
Andere waarden:
Output Power (dBm) up/down = 13.0 / 9.0
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 16.0

Zit hier nog een hogere snelheid in dan 6Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Webcare: Je hebt een DM. Modem hangt rechtstreeks aan de ISRA! waarden zijn vrijwel identitiek. Zou je een test zsm willen uitvoeren. Dan kan ik de tel. weer aansluiten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 10-08 15:19
Heb sinds vanochtend hier in Deurne het probleem dat ik niet kan bellen. Modem al een paar keer gereset. Maar het helpt niet.
Als ik de telefoon op pak klinkt ie normaal en als ik dan een nummer ga draaien dan duurt het allemaal best wel lang voor dat er dan zo'n toon komt dat het nummer niet aangesloten is van wie ik het nummer draai.
Kan dit een storing zijn of wat is dit? Heb dus verder niks aan mijn modem verandert.
Was nog ff vergeten te testen of ik zelf wel gebeld kon worden, maar ik kan dus wel gebeld worden.

Vage shit allemaal

[ Voor 12% gewijzigd door QSYS op 22-10-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Diablo333,

Wij hanteren standaard een ondergrens van 6 dB, voor slechte lijnen kan het zijn dat er een ander profiel geconfigureerd wordt om de stabiliteit te verhogen. Deze waarde is overigens niet vast, ruis op de lijn kan veranderen (en dus ook snr).
Als de modem een hogere SNR aanneemt, kunt u ervan uitgaan dat dit nodig is om de stabiliteit te garanderen. De modem zal namelijk een zo laag mogelijke marge aannemen.

@Wreckage1980,

Betreft dit een overname of een nieuwe levering? Indien overname, per wanneer is het oude signaal eraf gehaald?

@Aiolos,

Ik zie nog steeds dat de modem een nette snelheid haalt. Zou u de modem eens naar fabrieksinstellingen kunnen resetten en controleren of het probleem dan verholpen is?

@spone,

Heeft u op alle computers tegelijktijdig last van dit probleem? Het lijkt op TCP verbindingen welke gedropt worden (zeker aangezien ICMP wel goed gaat). Staan er veel apparaten op dezelfde stroomgroep als de modem aangesloten? Welke browser(s) betreft dit?

@Master__R,

Dat lijkt inderdaad een probleem met de modem. Heeft u deze al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Heeft u meerdere computers in uw thuisnetwerk?

@tweak_dude,

Probeer de postcodecheck op onze website. Ik zou zeggen dat deze lijn stukken hoger zou moeten kunnen.

@QSYS,

Heeft u dit probleem met meerdere telefoontoestellen? Het lijkt dat de modem niet het volledige (10-cijferige) telefoonnummer ontvangt, en vervolgens na 30 seconden de lijn dropt. Als u in webinterface van de modem inlogt, kunt u op de hoofdpagina voor VoIP statistics kiezen. Vervolgens met telefoon een nummer draaien en kijken of de modem het telefoonnummer correct binnenkrijgt.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
@telfort webcare

Hij krijg bij mij alle nummers gewoon binnen op de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@QSYS,

Heeft u dit met alle telefoonnummers? Zou u het volledige 10-cijferige telefoonnummer kunnen proberen, en vervolgens een hekje toetsen?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Webcare bedankt, maar is de modem nu stabiel dan? En sinds wanneer? Vanochtend viel de dsl namelijk steeds weer weg. Gisteravond rond 21.00 uur heb ik de modem gereset naar fabrieksinstellingen, nadat ik om 20.00 uur de portforwarding had ingesteld en 10 minuten later de verbinding weg was.

Over een uur ben ik weer thuis en kan ik kijken wat de status is. In resetten geloof ik eerlijke gezegd niet zo, dit riekt naar een defect modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:28:
@spone,

Heeft u op alle computers tegelijktijdig last van dit probleem? Het lijkt op TCP verbindingen welke gedropt worden (zeker aangezien ICMP wel goed gaat). Staan er veel apparaten op dezelfde stroomgroep als de modem aangesloten? Welke browser(s) betreft dit?
Alle computers binnen het netwerk hebben op het moment van storing last van hetzelfde probleem, en dezelfde websites zijn dan niet bereikbaar. De gebruikte browsers zijn IE8 en Firefox 3.5, maar ik denk niet dat dat het verschil maakt. Wat de stroomgroep betreft, het modem staat in de meterkast op z'n eigen stopcontact. Op het moment van storing is er geen wasmachine/droger/vaatwasser actief welke voor storing zou kunnen zorgen.

edit: Ik weet niet precies wat er aan de kant van Telfort veranderd is sinds de afgelopen (anderhalve) maand, maar voorheen liep het internetverkeer over een soort van Tiscali-VPN, tegenwoordig niet meer. Bij mij is aan de opstelling niets veranderd sinds ongeveer een jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 22-10-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wreckage1980,

Er wordt een monteur uitgestuurd om dit probleem op te lossen.

@Aiolos,

Nee, de verbinding is niet stabiel. Ook op dit moment valt de verbinding continu weg. Zou u alle ethernetkabels er eens uit kunnen halen zodra u thuis bent?

@spone,

Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden?

Wouter

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Webcare: Er zit op dit moment geen ethernet kabel in. Bewust, zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn LAN kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
@telfort webcare

Het lukte allemaal niet , maar ik heb hem maar op de andere port gezet en nu werkt ie wel.. vaag allemaal. In ieder geval bedankt voor de hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Wouter, sorry dat ik misschien een beetje dram. Maar heb je toevallig al een test uitgevoerd? Zag dat om 12:40 linesync weg was. Ws, door je test. Anders dan ga ik de boel weer herstellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 16:07
@Telfort webcare:

Deze geeft 15 tot 20 Mbit aan. Maar hoeveel zegt dat? Dat is toch alleen aan de hand van de kortste afstand tot de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aiolos,

Ik heb een ticket voor dit probleem aangemaakt, het netwerkbeheer gaat dit onderzoeken.

@Henkie-Jan,

Heb de lijn doorgemeten, ziet er nog steeds slecht uit. Zou u het ISRA punt helemaal kaal kunnen maken? Dus alle kabels los

@tweak_dude,

Dit is op basis van de afstand van de verscheidene lijnsegmenten tussen de wijkcentrale en uw aansluiting. Onze postcodecheck werkt niet meer hemelsbreed, daarom wordt er ook een snelheid van 15-20 aangegeven.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
@Telfort Webcare

30min geleden stond er opeens een KPN monteur voor de deur.
Buiten in de kast zat het niet helemaal goed aangesloten volgens hem en hij heeft een ander aderpaar gepakt, als ik hem goed begreep.

Maar het belangrijkste. Internet werkt weer!
Snelle service! Super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Er is inmiddels een ticket aan gemaakt. Herinner mij nu ook dat er een jaartje terug door bliksem inslag een steekvlam uit mijn modem kwam. Modem werkte nog alleen netwerk kaart van mijn PC doorgeknetterd. Misschien dat het modemtje toch Niki Lauda symptomen heeft opgelopen en niet helemaal stabiel meer is.Optisch is er in ieder geval op de print van de modem niets te zien.Ik heb ook maar even in het ISRA kastje gekeken maar snapte niets van hoe het aangesloten is.Zit een transparant koperdraadje en een zwart draadje aangesloten en dus niet de gangbare kleuren.Die kleuren zijn wel aanwezig maar daar moet een monteur maar naar kijken het heeft tenslotte altijd wel goed gewerkt met die aansluiting.
Effuh afwachten wat er als oorzaak gevonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Diablo333 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:30:
Zit een transparant koperdraadje en een zwart draadje aangesloten en dus niet de gangbare kleuren.
Lijkt me geen probleem, heb ik hier ook en werkt prima. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

@Telfort Webcare

Mijn postcode/nummer is 6741WR 2
De afstand tot de centrale is ca 500 meter volgens www.speedtest.nl/adsl

Ik haal 8Mbit om 1Mbit.
Ik heb m'n abonnement afgesloten in het "max 20" tijdperk. Destijds stond de instelling in de modem op ADSL2, en was er dus spraken van een afkappen van het signaal.

M'n modem geeft nu echter ADSL2PLUS aan, en toch haal ik maar 8Mbit om 1Mbit.
Kan ik binnenkort 20Mbit verwachten? :)

Ik heb overigens ca 3 meter 2 aderig draad tussen ISRA en modem in. Maar dat lijkt mij de pret toch niet te moeten drukken dat er van 20Mbit maar 8Mbit overblijft?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o_f_course,

Dit is een ADSL1 centrale. Er wordt dus ook niet sneller dan 8 Mbit geleverd. Fysiek is er niets veranderd aan uw aansluiting, normaal gesproken wordt er voor snelheden tussen 0-6 Mbit op ADSL2 gemoduleerd. Als dit hoger uitvalt, wordt er op ADSL2+ gemoduleerd.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

@Telfort Webcare
Ah, jammer, dus toch nog steeds een ADSL1 centrale...

Is er zicht op wanneer dit naar een ADSL2+ centrale wordt omgebouwd?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o_f_course,

Daarvoor zou u bij KPN moeten zijn, maar omdat het inmiddels nog niet is gebeurd zou ik er niet op hopen. Houd er rekening mee dat dit betekent dat alle oude ADSL1 lijnkaarten en overige hardware vervangen moet worden, wat zeer veel kost (geld en klantimpact). Er wordt liever in KPN glas geinvesteerd :+

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
@Webcare: Hoe kan ik feedback verwachten op dit ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

o_f_course schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:56:
@Telfort Webcare

Mijn postcode/nummer is 6741WR 2
De afstand tot de centrale is ca 500 meter volgens www.speedtest.nl/adsl

Ik haal 8Mbit om 1Mbit.
Ik heb m'n abonnement afgesloten in het "max 20" tijdperk. Destijds stond de instelling in de modem op ADSL2, en was er dus spraken van een afkappen van het signaal.

M'n modem geeft nu echter ADSL2PLUS aan, en toch haal ik maar 8Mbit om 1Mbit.
Kan ik binnenkort 20Mbit verwachten? :)

Ik heb overigens ca 3 meter 2 aderig draad tussen ISRA en modem in. Maar dat lijkt mij de pret toch niet te moeten drukken dat er van 20Mbit maar 8Mbit overblijft?
Je zou eens naar je intrain waardes als SNR en attenuation moeten kijken.
Dat geeft aan hoe goed/slecht je verbinding is.
Eventueel kun je het ook zonder die 3 meter kabel proberen, als het dan beter is...

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:50:
@Wreckage1980,

Er wordt een monteur uitgestuurd om dit probleem op te lossen.

Wouter
Ok bedankt! Het is overigens een overname HetNet -> Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
scofield schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:18:
Je bent niet de enige, mijn verbinding viel afgelopen dinsdag weer opeens weg. Ik zit ook in 2405. Dit gebeurd een paar maanden geleden ook al. Intrainen op een lagere snelheid (adsl2 ipv adsl2+) verhelpt het probleem van de instabiele lijn, maar waarom het nu weer gebeurd: geen idee. Na een telefoontje is het vorige keer opgelost, maar omdat ik vlak erna op vakantie ging weet ik niet of het daar door kwam of dat het gewoon puur mazzel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Vandaag nog steeds lage intrain waardes, 15145 ipv "normaal" 16250 kbps.
Kan iemand van de webcare eens kijken hoe dit komt en belangrijker, wat er aan gedaan kan worden en wat moet ik zelf voor gegevens per DM zenden en aan wie?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.