@Henkie-Jan:
I know, het 780 verhaal was dan ook cynisch

bedoeld! Draai hier hetzelfde modem en dit is in ieder geval stabieler dan de door Telfort geleverde Zyxel ( wat overigens een mooiere web-interface heeft ).
Ook hier regelmatige uitvalletjes, maar dan op verschillende niveau's;
1:de ene keer een probleempje DSL ( ongeveer 24 uur geleden meer keren binnen een uur>>onderhoud in de wijkkast mogelijk )
2: niet werkende DNS-van Telfort ( zie discussie eerder en dan word ik gewoon ff pissed als webcare die ik verder enorm waardeer met de opmerking die men geeft; een voorbeeld dat een trace naar
www.flashget.com significant andere resultaten geeft dan naar flashget.com . De www-versie was gewoon te tracen maar dan wel met een DNS die em kan vinden! Ik geef aan één voorbeeld te geven maar dat er meer sites hierdoor onbereikbaar waren. Een dergelijk antwoord waardeer ik dan niet; ik ben niet de Tokkie die niet snapt welke routes er op internet worden afgelegd en wat de rol van de DNS-server is.
3: Telefonie die bij gelijke verbindingskwaliteit modem ( SNR, tones, intrainwaarden, stabiliteit ) de ene dag bij een download met gelimiteerde connecties en gelimiteerde bandbreedte op 256K/down perfect ( nou ja, met echo en niet de allermooiste kwaliteit, maar dat accepteer ik in relatie tot de prijs ), het andere moment onder dezelfde omstandigheden een klapperend telefoongesprek geeft. Letterlijk de helft van de fragmenten mist voor wat betreft ik hoor. De tegenpartij hoort mij goed.
En nee, uhm, ook wel ja, ik ben wél

een zeikerd, maar niet op dit gebied. Ik begrijp de invloed van externe zaken ( RFI, koper, slechte contacten, netwerkbeheerders, uitvallende instabiele DSLAM's, geraakte kabels door graafwerkzaamheden, onderhoud, voedingen van modems die eruit klappen, modems die overlijden, mensen met slechte aansluiting thuis ). Daar kan Telfort immers niet altijd wat aan doen. Ik ben de laatste die niet zelf wil onderzoeken ( dacht eens langzaam internet/wireless te hebben totdat ik concludeerde dat dit was als de magnetron aanstond>RFI).
De praktijk leert echter dat als Telfort ( voor de gewone klant meestal in de vorm van de tel.helpdesk ) de conclusie ZOU kunnen trekken dat de oorzaak thuis bij de klant ligt ( en dat kan je bijna altijd concluderen als de klant geen terzake kundige is en de helpdeskmedewerker ook niet! ) en dus de klacht als opgelost beschouwt! Want stuur de klant het bos in met "reset je modem maar eens, zet hem maar eens terug naar de fabrieksinstellingen, neem maar eens een korter kabeltje", dan is het allemaal wel opgelost! "O ja, als het niet opgelost is belt u gewoon weer, dan gaan we er verder naar kijken, prettige dag nog" Als ze later weer bellen en melden alles gecontroleerd te ( laten ) hebben, maar de klacht is er nog steeds dan wordt de melding: "we gaan ermee bezig, we gaan het oplossen".
In een aantal gevallen gebeurt er niets, en als de geduldige klant na een tijd weer opbelt krijgt hij de mededeling: "we hebben 10 oktober uw lijn uitgemeten, het modem trainde goed in dus we gaan ervan uit dat het opgelost was".....De klant zegt, 10 oktober, toen was ik een week op vakantie en heb vanwege bliksem-kans alles uitgehad, hoe kunnen jullie dan gemeten hebben?" >>"ow, dan zullen we wel gemeten hebben dat uw modem niet aan stond, en dan kunnen we verder niets meten en gingen er dus vanuit dat het verder goed was".....>
Het lijkt een beetje kul, maar de voorbeelden zijn er te over, mailen naar Telfort werkt niet, bellen heeft ook vaak weinig zin, op zijn best krijg je iemand aan de lijn die vriendelijk is; brieven komen niet aan ( sja, nu wel zogenaamd sinds mei, toen dit knetterhard werd aangetoond kwam de directeur Klantenservice melden dat nu ieder poststuk gescand wordt

zullen we dat eens testen? Wedden als ik bel en verwijs naar de inhoud van de door mij gestuurde brief dat de medewerker zegt,'u spreekt nu met de helpdesk, en ik kan daar niet bij, bij de ingescande brieven") ;de fax staat naast de papier-versnipperaar. Overigens, waarom ben je als provider niet te mailen of te faxen, beiden worden door de rechter bij geschil geaccepteerd als bewijs. En waarom komt een brief die Telfort niet uitkomt ( opzegging, ingebrekestelling enz ) hoogstens aan met een redelijke kans als je hem aangetekend verstuurd?
Waarom is communiceren met een bedrijf wat uitgerekend daarin handelt zo moeilijk? Ze hadden moeten gaan handelen in `marketing` , of een bedrijf moeten starten met 'tips en truucs voor bedrijven die hun verantwoordlijkheden willen ontlopen maar wel willen incasseren' want soms lijkt het erop dat daar de werkelijke talenten zitten binnen de club. Nee, ik realiseer me dat bovenstaande hier en daar best wel goed gaat, en dat er ook heel veel min of meer tevreden klanten zijn. Maar de arrogantie als bedrijf bij juist die mensen waar de zaken niet goed gaan kosten je de kop als bedrijf. Radar of Kassa haal je niet zomaar ( ik heb ook wel eens een ontevreden klant gehad hoor! ), als je ze meerdere keren op rij haalt dan moet je van goede huize komen.
Overigens wel grappig dat bijvoorbeeld een XS4All die heel hoog scoort in stabiliteit en klantenwaardering veel minder last heeft van slecht koper in de grond, mensen die hun modem aan een te lang kabeltje hebben zitten, graafwerkzaamheden, een defecte wijkkast, een slechte centrale, virussen en spam op de pc`s van hun gebruikers en brieven die zoek raken bij TPG. Telfort is ook maar een pechvogel zeg!
Maar goed, webcare doet het wél, het ( laten )meten van een lijn wat op de eenvoudige manier kan binnen een aantal secondes ( de lijn vanaf DSLAM wordt op een aantal aspecten gemeten tot aan het modem ). Sja, iemand die op de knoppen drukt voor de lijnmeting kost meer dan de juf die het script op kan lezen, en je mist de inkomsten van de helpdesk.
Kortom, ik juich de activiteiten van webcare toe! Geweldig! Anderzijds een grof Marketing-schandaal, dat ( de radar-uitzendingen liegen er niet om hoor, je kan ze allemaal online terugzien ) de gewone man zonder kennis van zaken via de helpdesk regelmatig het bos in wordt gestuurd maar dat de tweaker die zijn klacht technisch kan beargumenteren en onder woorden kan brengen wél adequaat wordt geholpen. Omdat ook tweakers zeer goed bij google te vinden is. Zoek eens op "Telfort problemen" en en je komt voor je het weet hier uit! Mooi dan dat webcare ze hier oplost en dat iedereen dat mag zien!
Misschien een idee voor Telfort om iedere klant een brief te sturen en daarin te vermelden dat zoals o.a. op Radar en Kassa te zien is geweest dat Telfort wat slordig met haar klachten en technische storingen omgaat; dat de helpdesk niet competent is omdat er nagenoeg niemand zit met verstand van zaken maarr.......dat als je wel serieus geholpen wilt worden je op het forum bij radar, tweakers of de gebruikersgroep moet klagen omdat dit voor de overige wereld leesbaar is en dat men daar graag laat zien ook klachten op te kunnen lossen.