Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 69.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TCat,

Da's vreemd. IP is correct. Welke DNS adressen worden er uitgedeeld?
Als deze ook kloppen dan blijft eigenlijk nog een corrupt AV+Firewall pakket over.
Maar aangezien de laptop van de monteur hetzelfde had wordt dit ook weer zeer onwaarschijnlijk.

Dan blijft inderdaad een defect modem over. Graag hoor ik nog welke DNS'en er worden gebruikt worden. Indien correct en CPE is nogmaals hard gereset dan gaan we het modem vervangen.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na deze reactie heb ik dat andere modem die ik per ongeluk heb ontvangen (bij invoeren nieuwe order) maar eens uitgepakt en opgezet en wat dacht je, ik krijg er nu gewoon verbinding mee.

Bij dat andere modem kreeg ik de volgende DNS adressen: die van het modem, 195.241.77.55 en een die eindigt op 58. Een Firewall + AV pakket heb ik niet. Ben een mac gebruiker.

Toch mooi dat ik dat andere modem had liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's waar ook, u had nog een 2e liggen.
Het defecte modem mag u kosteloos retourneren naar het volgende adres:

Valadis
Antwoordnummer 1042
7550BV Hengelo

Zet op de doos even DEFECT neer en vermeld uw aansluitnummer, deze zal ik u per DM toesturen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke mooi! Ik ben echt tevreden over de Webcare service. De snelle reacties en het telefonisch contact (indien nodig) geeft mij echt het gevoel dat er alles aan gedaan wordt om het probleem op te lossen. Ik vind dit echt een pré voor Telfort. Ik ga nu met een goed gevoel gebruik maken van mijn ADSL verbinding. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Ik probeer het nog 1x, is het wellicht mogelijk dat Webcare ook mijn problemen gaat behandelen? Ik heb een DM gestuurd en in dit topic regelmatig gepost. Tot nu toe geen inhoudelijke reacties????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag mijn lijntje geactiveerd :). Download gaat lekker, maar heb vermoeden dat upload beter kan.

Hoe ziet het volgende er uit, beetje ok?

traint in op 19706 kbps / 900 kbps

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 aa bb bb bb bb bb bb bb aa 98 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 00 00 00 02 56 89 9a bb cc dd de ee ef ff ff ff
tone 64- 95: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ee ee ee ef ff fe
tone 96-127: ff fe ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee 0e
tone 128-159: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed e0 ee 2e dd dd
tone 160-191: dd dd 0d dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd cd cc cc cc dc dd dd dd 0c dd cc cc cc
tone 224-255: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc c0 cc cd
tone 256-287: 9e e0 ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 288-319: ee ee d0 de dd dd dd dd dd d0 0d dd 0d dd dd dd
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd 0d 0d dc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc bb bb cb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 87 77 77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xxxMaverick,

U traint nog steeds in op 17422 down 1031 up, de snelheidsdaling van 1,8MB/s naar 1,2MB/s in downloadsnelheid die u ziet wordt dus veroorzaakt buiten het DSL domein.
Hoe test u dit?
Heeft u TCP optimizer al geprobeerd?
Wat is de snelheid die u krijg bij het downloaden van de 100MB.bin met 1 pc direct aangesloten op uw modem?

@_XipHiaS_,

Zit uw modem direct op het IS/RA punt aangesloten? Er lijkt ergens wat weerstand in de binnenbekabeling te zitten. Aan de signaalsterkte/afstand ligt het niet zoals u aan uw downstream spectrum kunt zien.

Hugo

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:59:
@xxxMaverick,

U traint nog steeds in op 17422 down 1031 up, de snelheidsdaling van 1,8MB/s naar 1,2MB/s in downloadsnelheid die u ziet wordt dus veroorzaakt buiten het DSL domein.
Hoe test u dit?
Wat is de snelheid die u krijg bij het downloaden van de 100MB.bin met 1 pc direct aangesloten op uw modem?

@_XipHiaS_,

Zit uw modem direct op het IS/RA punt aangesloten? Er lijkt ergens wat weerstand in de binnenbekabeling te zitten. Aan de signaalsterkte/afstand ligt het niet zoals u aan uw downstream spectrum kunt zien.

Hugo
Ja, de draadjes (rood/blauw) van de kabel die in het IS/RA punt uitkomt, gaan direct in het bij het installatiepakket meegeleverde grijze aansluit bakje (niet zo'n splitter).
Dan standaard via de daarin bevindende rj11 uitgang ingeplugd draadje naar modem.
In het grijze bakje zitten de draadjes netjes om de schroefjes onder aansluit "hoefjes" die aan de stekker ingang zitten.

Directer kan bijna niet, of ik moet gaan solderen.

Met de stekkeringang van het oude IS/RA punt is dus ook geen verbinding meer die roet in eten zou kunnen gooien.
Oranje/wit zitten ongebruikt onder een niet doorverbonden schroefaansluiting nog in het andere deel van het IS/RA punt, en massa uiteraard aan het grote metalen deel.

Heb zelf even een kort kabeltje geknepen:

19706 kbps / 932 kbps

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 ab bb bb bb bb cc cc bb ba a9 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 14 db
tone 32- 63: 00 00 00 02 45 78 99 ab bc cd dd de ee ef ff ff
tone 64- 95: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
tone 96-127: ff ff ff ff ef ee ef ee ee ee ee ee ee ee ee 0e
tone 128-159: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee e0 ee ee ee ee
tone 160-191: ee ee 0e dd dd dd d2 dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 0d dd dd dd dd
tone 224-255: dd dc cd dc cc cc cc cc cc cd cd cd dd c0 cc dd
tone 256-287: af f0 ff ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed
tone 288-319: ee ee d0 de dd dd dd dd dd d0 0d dd 0d dd dd dd
tone 320-351: dd dd dd dd dd dd dd 0d 0c cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cb cb cb cc bb bb cb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba bb aa aa
tone 448-479: aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 98 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 76 66

Meer valt er hier binnen niet te verbeteren denk ik. Up is tikje sneller.
Hoe zit het met de dB's in vergelijking met vorige, welke zijn beter?

[ Voor 53% gewijzigd door _XipHiaS_ op 15-10-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
xxxMaverick schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:23:
Ik probeer het nog 1x, is het wellicht mogelijk dat Webcare ook mijn problemen gaat behandelen? Ik heb een DM gestuurd en in dit topic regelmatig gepost. Tot nu toe geen inhoudelijke reacties????
Dat mag je iid wel verwachten, die posting van jou heb ik ook gezien!
Gisteravond had ik last van overboeking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_XipHiaS_,

U heeft hem nu inderdaad zo optimaal mogelijk aangesloten zonder te gaan solderen. Dan is dit voor in deze situatie de maximaal haalbare snelheid.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:41:
@_XipHiaS_,

U heeft hem nu inderdaad zo optimaal mogelijk aangesloten zonder te gaan solderen. Dan is dit voor in deze situatie de maximaal haalbare snelheid.

Hugo
Het lijkt mij dat dit een klassiek geval van overboeking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:59:
@xxxMaverick,

Hoe test u dit?
Ik test dit via usenet en via speedtest.net. Allebei blijven ze steken op 1,4 dus lagere snelheden dan ik gewent was
TCP optimizer brengt geen verschil

Downloaden vanaf de ftp gaf wel 1.8 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
xxxMaverick schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:26:
[...]

Ik test dit via usenet en via speedtest.net. Allebei blijven ze steken op 1,4 dus lagere snelheden dan ik gewent was
TCP optimizer brengt geen verschil

Downloaden vanaf de ftp gaf wel 1.8 aan?
Speedtest en usenet hoeven niet enorm nauwkeurig te zijn, ftp doe je direct vanaf ftp telfort. Dan blijf jebinnen het netwerk van telfort. Je gaat wel voorbij DSLAM, dus als je dan wel snelheid haalt is overboeking geen probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 17:28
@maverick,
heb je de tcp optimizer op 10.000 gezet, dat maakt een wereld van verschil. Had nl. eerst netjes 16.000 gezet net als dat m'n modem intraint.
Ik ging ook van 1.3 naar 1.6 soms 1.7
Modem traint in met 16.300 ongeveer dus het klopt allemaal behoorlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door scofield op 15-10-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTec
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-02-2023
Iemand problemen met ADSL2+ in omgeving Veenendaal? Mijn Draytek had opeens geen WAN connectie meer vanaf minimaal12:00 uur vanmiddags. Uur geleden m'n oude Zyxel weer aangekoppeld maar die doet het wel.
Weet iemand of er firmware updates (in de tel.centrales) zijn doorgevoerd door Telfort? Ik heb nl niet de indruk dat DrayTek WAN port stuk is. Begrijp niet dat de Zyxel het wel doet maar de Draytek op eens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
scofield schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:19:
@maverick,
heb je de tcp optimizer op 10.000 gezet, dat maakt een wereld van verschil. Had nl. eerst netjes 16.000 gezet net als dat m'n modem intraint.
Ik ging ook van 1.3 naar 1.6 soms 1.7
Modem traint in met 16.300 ongeveer dus het klopt allemaal behoorlijk.
Heb aangepast en maakt geen verschil. Maar het is toch vreemd: ik heb absoluut niets aangepast aan pc of netwerk en eigelijk opeens (na een vastloper van de modem) gaat de snelheid drastisch naar beneden terwijl die wel goed intraint? blijf het vaag vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
dingo35 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:33:
Aan iedereen met een Fritzbox 7270, die een zeer slechte verbinding met enkele reconnections/resyncs/retrainings per uur hebben: vervang die extreem lange bijgeleverde kabel eens door een heel kort exemplaar.

Ik heb zelfs mijn "oude" adsl-kabeltje gebruikt, twisted pair EN afgeschermd, je kunt het 4 pins modemblokje gewoon in het 8 pins DSL-blokje stoppen, past precies, en dezelfde pennen worden gebruikt.

Al een halve dag geen enkele resync meer, crc-errors drastisch gedaald; kortom, geen enkele reden meer om het Zyxel-modem als bridge vóór te schakelen!!!!
Ik heb sinds enkele dagen ook een 7270, en ook bakken met CRC-errors, met bijbehorende DSL-resyncs waarbij dus alle connecties gedropt worden. Niet handig. De ZyXEL, de oude zwarte, had hier geen last van. Maar die heeft de geest gegeven (brakke elco's...).

De kabels heb ik kort. Direct aan ISRA-aansluitpunt geschroefd, en minder dan een meter lang. Met of zonder splitter maakt niet uit.

Grafiekjes van de 7270:
Afbeeldingslocatie: http://randysimons.nl/overige/dsl.png

Zeer opmerkelijk dat het alleen 's avonds en 's nachts gebeurt. En ja, 's nachts slaap ik ;) Zoals je kunt zien heeft het niets met internetgebruik te maken, de lijn vol gebruiken of niets doen, het maakt niks uit. Ik werkte vandaag thuis, en daarbij doe ik regelmatig dingen online, maar ook dat lijkt geen effect op de CRC-errors te hebben.

Ik heb vanavond de helpdesk gebeld, maar die konden ook niet veel meer doen dan de lijn doormeten om te concluderen dat daar niks bijzonders mee aan de hand was. Ik word morgen teruggebeld als het goed is, maar heeft iemand dit eerder gezien, en mogelijk al een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:09:
[...]

Ik heb sinds enkele dagen ook een 7270, en ook bakken met CRC-errors, met bijbehorende DSL-resyncs waarbij dus alle connecties gedropt worden. Niet handig. De ZyXEL, de oude zwarte, had hier geen last van. Maar die heeft de geest gegeven (brakke elco's...).

De kabels heb ik kort. Direct aan ISRA-aansluitpunt geschroefd, en minder dan een meter lang. Met of zonder splitter maakt niet uit.

Grafiekjes van de 7270:
[afbeelding]

Zeer opmerkelijk dat het alleen 's avonds en 's nachts gebeurt. En ja, 's nachts slaap ik ;) Zoals je kunt zien heeft het niets met internetgebruik te maken, de lijn vol gebruiken of niets doen, het maakt niks uit. Ik werkte vandaag thuis, en daarbij doe ik regelmatig dingen online, maar ook dat lijkt geen effect op de CRC-errors te hebben.

Ik heb vanavond de helpdesk gebeld, maar die konden ook niet veel meer doen dan de lijn doormeten om te concluderen dat daar niks bijzonders mee aan de hand was. Ik word morgen teruggebeld als het goed is, maar heeft iemand dit eerder gezien, en mogelijk al een verklaring?
Welke firmware gebruik je? Sommige firmwares zijn wat minder makkelijk, de laatste zou moeten voldoen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39
@Telfort webcare

Met notebook bedraad aangesloten haal ik jullie 100mb bestand binnen met een snelheid tussen de 1400 en 1500. Draadloos 54Mb konnektie blijf ik tussen de 700 en 800 zitten. Draadloze ontvangst is excellent.
Ik begrijp dat dit natuurlijk niet onder jullie directe support valt maar is er qua draadloos verbetering te boeken.

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:11

RvL

Dat is vrij normaal (i.c.m. de ZyXel in ieder geval).

De draadloze verbinding is waarschijnlijk versleuteld, dat kost aan beide kanten (processor) tijd. Daarnaast is WLAN altijd half duplex. Ze kunnen dus niet door elkaar heen lullen, maar slechts 1 kant tegelijk kan aan het woord zijn. Het omschakelen kost natuurlijk ook weer tijd.

Vergeet ook niet dat 54Mbps geen doorvoorsnelheid is maar de max. snelheid van het radiokanaal.

Kortom, 800KB is dus nog niet zo slecht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 16-10-2009 09:04 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Met optimaliseren van je draadloze netwerk adapter instellingen in Windows haal je wel meer. Een 1200kByte/s (1.2Mb/s) haal ik door de Wireless heen. Standaard een willekeurige laptop wil wel blijven steken lager inderdaad zonder het OS goed te zetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wat heb jij precies aangepast dan? Ben flink lang in de weer geweest met TCP Optimizer maar kom toch niet hoger dan 900-950 KB/s.

Moet ik er wellicht ook bij vertellen dat het nog een oude Athlon XP 2200+ is.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39
Toen ik nog op 't beveilgde draadloze netwerk van de buurvouw zat O-) , haalde ik wel 1200. Maarja, ik blijf proberen de utp kabel door de half volgestorte kabelgoot te krijgen...

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RvL schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:18:
Wat heb jij precies aangepast dan? Ben flink lang in de weer geweest met TCP Optimizer maar kom toch niet hoger dan 900-950 KB/s.

Moet ik er wellicht ook bij vertellen dat het nog een oude Athlon XP 2200+ is.
Ik heb hem op 10000 gezet, onderdaan optimal settings en toen apply + herstart. Combinatie van Wireless chipsets/versies en driver versies kan ook altijd wat verschillen natuurlijk.

Ook bekabeld is 10000kbps een goede instelling zelfs als je een 20Mb verbinding hebt, kan in praktijk hoger uitvallen en dus meer optimaal werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:29:
[...]

Welke firmware gebruik je? Sommige firmwares zijn wat minder makkelijk, de laatste zou moeten voldoen.
De nieuwste release, 54.04.76. De labors kan ik niet testen, want ik heb gewoon de internationale versie van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:55:
[...]

De nieuwste release, 54.04.76. De labors kan ik niet testen, want ik heb gewoon de internationale versie van de router.
hmmm, je kunt nog naar een IPv6-firmware, maar dat gaat je DSL niet helpen. Heb je de std FB-kabel in gebruik of zelf gefabriceerd? Let er ook op dat je op de FB een RJ45 hoort aan te sluiten, sommige mensen proberen een RJ11 te steken. RJ11 kan wel, maar zou ik als eerste uit willen sluiten.
Bij mij maakt het niet uit als ik de std kabel van de FB gebruikte of een zelf gefabriceerde, dus vanwege de belachelijke lengte hoef je het niet te laten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zelf een eigen kabel zo direct mogelijk aangesloten. RJ11 in de FB dus. Ik wilde juist de lange kabel van FB zelf en al die verloopstekkertjes voorkomen. Maar leg me eens uit waarom dat uit zou maken? De aansluiting via die FB is precies hetzelfde. Sowieso zijn is er precies 1 aderpaar voor ADSL, dus het werkt naar behoren, of het werkt niet.

Overigens zou dat ook niet verklaren waarom het overdag prima is, en alleen 's avonds en 's nachts een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:38:
Zelf een eigen kabel zo direct mogelijk aangesloten. RJ11 in de FB dus. Ik wilde juist de lange kabel van FB zelf en al die verloopstekkertjes voorkomen. Maar leg me eens uit waarom dat uit zou maken? De aansluiting via die FB is precies hetzelfde. Sowieso zijn is er precies 1 aderpaar voor ADSL, dus het werkt naar behoren, of het werkt niet.

Overigens zou dat ook niet verklaren waarom het overdag prima is, en alleen 's avonds en 's nachts een puinhoop.
Probeer eens een kabel te maken met de aders voor ADSL op de middelste aders van de RJ45, in mijn ervaring werkt dat beter. Die kabel is idd enorm lang en heb ik ook vervangen, maar als ik problemen heb probeer ik eerst zo veel mogelijk mijn zijde uit te sluiten. Een minder ideaal contact probeer ik dan zeker uit te sluiten.
Wegvallende sync kan te maken hebben met een te hoog profiel voor je lijn of met bekabeling, die eerste is moeilijk aan te passen. De 2e heb jij alle invloed op, proces van eliminatie.

Het kan goed zijn dat je lijn er uit klapt door overspraak oid, maar dat gebeurt vrij zelden en is heel moeilijk aan te tonen.

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 16-10-2009 10:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@bjck
Blijkt nu dat ik na de herinstallatie TCP Optimizer niet heb gedraaid. Nu toch maar eens gedaan met de instellingen die je zei, herstart en ik doe nu toch ook zo'n 1200KB/s

@LucienS
Probeer het programmaatje TCP Optimizer dus eens te draaien. De slider bovenin op 10000 zetten, onderin Optimal Settings aanklikken. Apply Changes, herstarten en daarna eens http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin downloaden. Als het goed is zou het dan sneller moeten zijn (al zal het vrijwel altijd langzamer zijn dan bedraad)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond rond 1uur een storing noord braband oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Probeer eens een kabel te maken met de aders voor ADSL op de middelste aders van de RJ45, in mijn ervaring werkt dat beter. Die kabel is idd enorm lang en heb ik ook vervangen, maar als ik problemen heb probeer ik eerst zo veel mogelijk mijn zijde uit te sluiten. Een minder ideaal contact probeer ik dan zeker uit te sluiten.
Ik denk niet dat het aan mijn aansluiting ligt. Dan zou het altijd brak moeten zijn, en dat is het niet.

Werd netjes teruggebeld door Telfort, en er is een ticket aangemaakt. Zojuist hebben ze ... iets.. gedaan, en in spectrumoverzicht van de modem zie ik nu een significant "mooier" signaal dan voorheen, dwz, geen vage onderbrekingen meer op bepaalde frequenties. Andere aansluiting nu, en minder last van reflecties interferentie? De snelheid ligt nu ook weer een paar honderd kibit/s hoger dan voorheen, dat is ook mooi meegenomen. Nu nog afwachten wat het 's avonds doet.

Het probleem is tot dusver snel door Telfort aangepakt, daar ben ik wel blij mee.

[edit]Hm, wat te vroeg gejuicht. Spectrumoverzicht is nu weer gatenkaas in de hogere frequenties. Intrainsnelheid is nog steeds wel hoger dan wat het was. Afwachten dus.

[edit2] Nog steeds CRC-error-galore, en disconnects :(

[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzillogic op 17-10-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:01:
Gisteravond rond 1uur een storing noord braband oost.
Nu loopt het zaakje ook niet helemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog zyxel router/modem ertussen staan van telfort of heb je die vervangen door die draytek? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTec
He ik ben niet helemaal een noob op dit gebied. Zyxel staat er niet meer tussen. Heb een uur aan de lijn gehangen met de Telfort desk maar die hadden ook geen clue. Wordt dus uiteindelijk naar draytek support zelf verwezen. De reden dat ik denk dat het niet aan mijn Draytek ligt is dat de modem er mee kapte nadat er problemen waren bij Telfort en ik een ander IP adres heb gekregen. Maar omdat mijn Zyxel wel functioneert is er natuurlijk niets aan de hand vinden ze bij Telfort. Ergens in de handshake tussen modem en Telfort netwerk gaat het gewoon fout. Maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nice,

net even modem opgehaald die je van telfort krijg en aangesloten. Ik had een speedtouch 780 die trainde in op 17.868 en de zyxel op 19.664 toch wel aardig verschil heb verder niks aan bekabeling veranderd alleen de snoertjes verwisselt. Alleen jammer dat die Zyxel zo godse lelijk is maar goed dat overleven we wel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emunator
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 20:11
Hier ook maar eens mijn ervaring posten, er loopt ook al een hele discussie op : http://telfort.gebruikers...thread_id=1389&rowstart=0

Ik zit al enige tijd bij Telfort op een 20Mb contract.
Toen ik dit contract afsloot wist ik dat 8Mb maximaal haalbaar was.
Nu echter is 20Mb haalbaar op onze centrale, zit ik op een adsl2+ kaart maar kan telfort nog steeds mijn verbinding niet naa 20Mb zetten.
Dat dit niet mogelijk is zou komen door de KPN die zegt dat de centrale hiervoor nog niet geschikt is.

Echter mijn kennis op 2957XL 27 krijgt een volle 20Mb verbinding van KPN opdezelfde centrale waar ik ook op aangesloten zit. Zijn afstand tot de centrale is ongeveer 850m.

Ik krijg dus maar 8Mb via Telfort op 2957KG 20 omdat de KPN zegt dat meer niet kan/mag. Ik zit ongeveer 950m van die centrale.

Word er zo langzamerhand een beetje moe van.
Voor meer informatie over wat er al besproken is raad ik aan de link te lezen die ik geplaatst heb.

P.S. Als ik KPN bel en naar hun zou overstappen krijg ik volgens KPN gegarandeert wel een 20Mb verbinding omdat de centrale volledig geschikt zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Emunator op 17-10-2009 13:15 . Reden: Paar taal fouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTec
Heb een raar probleem met mijn DrayTek Vigor 2800 VGi router samen met mijn Telfort ADSL. Sinds 15-10 smorgens doet hij het niet meer en dit valt volgens mij samen met de problemen die Telfort had. Ik heb met syslog het WAN verkeer bekeken en de router krijgt gewoon een dhcp adres. Toch blijft bij WAN DHCP client de boel op rood staan en ik kan dus vervolgens niet het internet op. Als ik mijn Zyxel koppel dan werkt het allemaal wel.
Iemand enig idee of tip hoe ik dit kan fixen?
Ik vermoed dat ze bij Telfort hardware of software geupgrade (downgrade?) hebben waardoor mijn DrayTek geen volledige connectie meer kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
LoneRanger schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:01:
@de heren van Telfort Webcare:

Ik merk een aanzienlijke snelheidswinst in het ophalen/binnenkomen mail.
Voorheen kon ik rustig klikken op verzenden/ontvangen [outlook express] om te kijken hoeveel mailtjes er binnen kwamen als ik m'n mail opstartte.
Sinds gister gaat het supersnel waar het maandag extreem langzaam ging.
Voorheen duurde het een seconde of twintig voor de mail binnen was.
Was niet echt storend maar het valt wel gelijk op aangezien ik gewend ben geraakt te kijken hoeveel er binnen aan het komen is waar ik nu dus niet meer de tijd voor krijg. :P
Is een oude maar was weer eens met een firewall bezig en toen kwam poortje 113 weer eens voorbij.....
En dat zou wel eens de reden kunnen zijn geweest.
Is all this really a problem?

Probably . . . Not. Most people who arrange to fully stealth port 113 never have any trouble connecting to any remote servers they commonly use. If, after stealthing port 113, you do experience connection delays, such as when sending or retrieving eMail, you'll know it immediately since it's usually quite apparent, and you'll know that your ISP is using an IDENT-dependent eMail server. (But this is not common.)

The trouble experienced by most security conscious people, is that port 113 can sometimes be rather tricky to stealth . . .
Het kan dus zijn dat de mailserver van telfort niet meer vraagt naar ident info ;0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlueTec schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:12:
Heb een raar probleem met mijn DrayTek Vigor 2800 VGi router samen met mijn Telfort ADSL. Sinds 15-10 smorgens doet hij het niet meer en dit valt volgens mij samen met de problemen die Telfort had. Ik heb met syslog het WAN verkeer bekeken en de router krijgt gewoon een dhcp adres. Toch blijft bij WAN DHCP client de boel op rood staan en ik kan dus vervolgens niet het internet op. Als ik mijn Zyxel koppel dan werkt het allemaal wel.
Iemand enig idee of tip hoe ik dit kan fixen?
Ik vermoed dat ze bij Telfort hardware of software geupgrade (downgrade?) hebben waardoor mijn DrayTek geen volledige connectie meer kan krijgen.
Of je Draytek is in de war, reset hem eens naar de fabrieks instellingen en stel internet opnieuw in en je hebt dat ook uitgesloten. Pak nieuwe firmware (of dezelfde) en flash die er eens overheen en reset + instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-10-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Emunator
Ik heb het verhaal achter je link gelezen. Ik heb weinig antwoorden voor je, maar wel wat vragen.
Het lijkt er sterk op dat Telfort en KPN een onderlinge afspraak hebben. KPN voor een hogere prijs, meer snelheid. Telfort als prijsvechter een lagere snelheid. De vraag is of dat mag. Ik denk het niet, omdat op hun website alleen gesproken wordt over externe oorzaken die de snelheid omlaag kunnen brengen: "De genoemde snelheid van 4 Mb of 20 Mb ligt in de praktijk soms lager. Externe factoren kunnen voor vertraging zorgen. Dit ligt dan niet aan de snelheid van het abonnement." Oftewel, knijpt Telfort of KPN bewust de snelheid? Dan mag dat volgens mij niet.
De tweede vraag is of je dat kunt bewijzen.
Als je het er voor over hebt, kun je het geschil aanmelden bij de geschillencommissie telecommunicatie. Dat kost je € 50,00 als je verliest. Maar als je wint, krijg je die terug.
Je moet wel een lange adem en wat tijd hebben (een half jaar of zo).
De vraag is ook met wie je het geschil hebt, met KPN of met Telfort. Ik denk zelf met KPN, omdat dit het moederbedrijf is.
Interessant om te weten, kan zijn dat de schikking die ik (met Telfort) bereikte, werd bereikt met iemand van de afdeling Divisie Consumentenmarkt van de Koninklijke KPN NV. Postbus 23079 1100 DN Amsterdam ZO. Dat is dus het adres van niet alleen Telfort, maar ook van KPN en bijvoorbeeld 12move.
Het kan ook zijn dat Telfort alsnog eieren voor zijn geld kiest en een schikking aanbiedt.

(Zie eventueel mijn verhaal: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16")

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 19:02 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Emunator schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:11:
Hier ook maar eens mijn ervaring posten, er loopt ook al een hele discussie op : http://telfort.gebruikers...thread_id=1389&rowstart=0

Ik zit al enige tijd bij Telfort op een 20Mb contract.
Toen ik dit contract afsloot wist ik dat 8Mb maximaal haalbaar was.
Nu echter is 20Mb haalbaar op onze centrale, zit ik op een adsl2+ kaart maar kan telfort nog steeds mijn verbinding niet naa 20Mb zetten.
Dat dit niet mogelijk is zou komen door de KPN die zegt dat de centrale hiervoor nog niet geschikt is.

Echter mijn kennis op 2957XL 27 krijgt een volle 20Mb verbinding van KPN opdezelfde centrale waar ik ook op aangesloten zit. Zijn afstand tot de centrale is ongeveer 850m.

Ik krijg dus maar 8Mb via Telfort op 2957KG 20 omdat de KPN zegt dat meer niet kan/mag. Ik zit ongeveer 950m van die centrale.

Word er zo langzamerhand een beetje moe van.
Voor meer informatie over wat er al besproken is raad ik aan de link te lezen die ik geplaatst heb.

P.S. Als ik KPN bel en naar hun zou overstappen krijg ik volgens KPN gegarandeert wel een 20Mb verbinding omdat de centrale volledig geschikt zou zijn.
Waarschijnlijk zit je op een 8Mbit Dslam/modemkaart,maar als je dus naar 50 euro per mnd/KPN overstap krijg je wel een aansluiting op 20Mbit?
dat lijkt op chantage/discriminatie.
Misschien iets voor de geschillencommissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zei ik dat ook al.
thefxr schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:23:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:54:
Als je het er voor over hebt, kun je het geschil aanmelden bij de geschillencommissie telecommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:28
@Hugo / Telfort Webcare
De voeding van mijn zyxel p2602r-d1a heeft het begeven (modem zelf is nog ok), is er ergens een mogelijkheid om aan een nieuwe voeding te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Aan de telfort ondersteunings crew.

Ondersteund telfort ook connecties naar multicast servers en zo ja welke, als het niet alle zijn?

En een beetje gerelateerd aan deze vraag. Waneer kun je (als test) van ipv6 gebruik maken met een adsl aansluiting.

Beide vragen leveren 0 resultaten op de telfort website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Modbreak:Zinloze reactie, zie je mail.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 18-10-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emunator
thefxr schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Waarschijnlijk zit je op een 8Mbit Dslam/modemkaart,maar als je dus naar 50 euro per mnd/KPN overstap krijg je wel een aansluiting op 20Mbit?
dat lijkt op chantage/discriminatie.
Ik zit dus op een adsl2+ kaart, dit is door telfort al nagekeken.
Echter KPN wil Telfort niet de mogelijkheid geven naar 20Mb om te schakelen, terwijl mijn kennis bij KPN zelf wel op 20Mb zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Is het ergens in het zwarte zyxel modem/router mogelijk om in een log te kunnen zien dat je verbinding een aantal keer ineens wegvalt en weer opkomt??
Volgens mij had ik dat zonet een paar keer, postcode 2405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Ach, de standaard DNS-servers van Telfort zijn weer eens aardig van slag. Hierdoor traag internet de laatste dagen.....doe je een tracert naar www.flashget.com dan weet de dns het niet meer.

Dit geldt met regelmaat voor veel buitenlandse adressen, opeens weet de dns het minuten later wel weer en draait de boel weer redelijk.

Jammer dat met mijn 780wl de dns omzetten niet simpel gaat.

update: zo, en dan draai je alternatieve open-DNS in je settings netwerkkaart en je komt er wel weer.

Moeilijk hoor, gewoon een product afleveren wat werkt, en dan in alle facetten, niet te veel down-time, telefonie die werkt en een paar DNS-servers die wel normaal alles kunnen vinden.

Iemand die weet hoe ik andere DNS in mijn 780WL krijg?

edit:Toch DNS in kunnen stellen in de 780WL; niet standaard in de interface via de browser maar met de juiste Telnet commands. Als anderen dit ook willen weten en er niet uitkomen dan post ik het hier wel.
Draait nu overigens naar behoren, alles opent zoals het hoort.

[ Voor 46% gewijzigd door robbvdb op 18-10-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Sorry robbvdb, zou niet weten waar je het over hebt.
Of geldt dit niet voor zyxel gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
scofield schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:35:
Sorry robbvdb, zou niet weten waar je het over hebt.
Of geldt dit niet voor zyxel gebruikers?
Nee scofield, bij de Zyxel kan je gewoon via de webinterface de DNS zetten en dus evt. kiezen voor open-DNS of een ander alternatief.

Bij de 780WL gaat dit niet en is de DNS standaard degene die door Telfort wordt toegewezen. Via Telnet kan het wel gelukkig alleen vind je er hier weinig over en zijn er best meer mensen met de 780WL denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Je kunt ook niet alles verwachten, cijfers liegen niet, kwam deze tegen bij het oriënteren naar een andere provider.

http://www.alice.nl/produ...20Monitor%20septokt09.pdf

Denk dat ik maar een Alice een kansje ga geven, in ieder geval een BBned verbinding, wie weet gaat dat me een betere lijn en snelheid opleveren!

Gaat in mijn geval in ieder geval meer dan €10,- per maand goedkoper worden voor eens een keer niet het slechtste jongetje van de klas, maar een iets beter meisje van de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
robbvdb schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:34:
Je kunt ook niet alles verwachten, cijfers liegen niet, kwam deze tegen bij het oriënteren naar een andere provider.

http://www.alice.nl/produ...20Monitor%20septokt09.pdf

Denk dat ik maar een Alice een kansje ga geven, in ieder geval een BBned verbinding, wie weet gaat dat me een betere lijn en snelheid opleveren!

Gaat in mijn geval in ieder geval meer dan €10,- per maand goedkoper worden voor eens een keer niet het slechtste jongetje van de klas, maar een iets beter meisje van de klas.
Wil niet bij de hand doen hoor, maar dat documentje zegt natuurlijk helemaal niks. Er staat niet eens bij waar het over gaat voor. Maar goed elke provider heb wel zo zijn problemen ook Alice of KPN of noem maarop. Ik ben tot nu toe erg tevreden in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTec
bjck schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

Of je Draytek is in de war, reset hem eens naar de fabrieks instellingen en stel internet opnieuw in en je hebt dat ook uitgesloten. Pak nieuwe firmware (of dezelfde) en flash die er eens overheen en reset + instellen.
Ik heb alle mogelijkheden reeds meerdere malen doorlopen:
Draytek opnieuw van laatste firmware voorzien (zelfde versie als ervoor)
Settings opnieuw ingevoerd. Dus niet een evt corrupte config gerestored.
MAC adres van de Zyxel opgevoerd (zou niets mogen uitmaken ism Telfort)

Kan een Draytek stuk zijn terwijl alle interfaces functioneren? Ik kan nl obv syslog ook het WAN verkeer monitoren. Ik blijf van mening dat een verandering door Telfort ergens 15-10 in de ochtend bij mij de blijvende problemen heeft veroorzaakt maar kan er helaas geen vinger op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thefxr,

Overbooking heeft geen invloed op intrainwaarden. Overigens hebben wij de afgelopen tijd de capaciteit van ons netwerk verviervoudigd. Lijkt me stug dus.

@xxxMaverick,

Als de download vanaf de ftp wel 1.8 MB/s aangeeft, kunt u dus wel goed downloaden. Heeft u dit met alle usenet servers?

@Mafketel,

De mailserver vraagt nog steeds om uitgebreide ident info ;)

@Gh0stw4lk3r,

Kunt u mij per DM uw postcode + huisnummer zenden?

@robbvdb,

De DNS servers zijn (evenals de DHCP servers) hardstikke stabiel. Allicht dat het te maken heeft met het 'www' voorvoegsel. Als ik een nslookup op 'flashget.com' of 'www.flashget.com' doe zie ik daar significant verschil in, ook via OpenDNS

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Sinds een paar weken is mijn internet snelheid behoorlijk ingezakt en valt de verbinding af en toe weg. Heel vervelend. Ik woon in de binnenstad en kwam met mijn lijn op ongeveer 22000kbps.

Nu echter kom ik niet verder dan de 8000kbps, na iedere reset wordt er ongeveer een random snelheid neergezet tussen de 5000kbps en 8000kbps. Dit is dus bijna 3x zo traag als wat ik had.

Ik heb geprobeerd de firmware van de modem te updaten, maar volgens het modem was hij de nieuwste versie.

Zijn er al een tijdje werkzaamheden aan de gang? Of wat moet ik hiermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
WeAreLegion schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:10:
[...]

Wil niet bij de hand doen hoor, maar dat documentje zegt natuurlijk helemaal niks. Er staat niet eens bij waar het over gaat voor. Maar goed elke provider heb wel zo zijn problemen ook Alice of KPN of noem maarop. Ik ben tot nu toe erg tevreden in iedergeval.
Het is een imago-meting uitgevoerd op de gemiddelde consumentenbond-uitsnede, als je weet dat deze loopt van 30-99 kun je enigszins nagaan hoe betrouwbaar zo'n meting is.
Ze oordelen bijvoorbeeld Het Net en KPN ook als 2 verschillende ISP's, maar technisch en en qua helpdesk is het exact hetzelfde. Alleen het imago van beide is anders en daarom dus verschillende scores.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@El_Quedro,

Dat is niet de bedoeling. Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Mijn ouders hebben al meer dan een week een knipperend DSL lampje; daarvoor was er niets aan de hand. Na diverse keren gebeld te hebben met de KS (en diverse antwoorden verder) was de laatste mededeling dat er een storing was die 5-10 dagen kon duren.
Omdat er niet echt eenduidige antwoorden zijn gegeven zeg maar, zou ik even willen weten of er inderdaad sprake is van een storing. Plaats: Utrecht, Postcode: 3553VN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wingdings,

Er is op dit moment geen storing in Utrecht, ook afgelopen weken niet. Ik zie echter wel dat er een ticket is aangemaakt voor deze aansluiting. Weet u of de modem momenteel aan staat?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
Ja het modem staat momenteel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wingdings,

Is de modem al eens gereset door het gaatje achterop 30 seconden ingeprikt te houden met een pen of paperclip? Ik zie namelijk een stabiele DSL verbinding, modem vraagt echter geen IP aan.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Loekie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:19:
[...]

Het is een imago-meting uitgevoerd op de gemiddelde consumentenbond-uitsnede, als je weet dat deze loopt van 30-99 kun je enigszins nagaan hoe betrouwbaar zo'n meting is.
Ze oordelen bijvoorbeeld Het Net en KPN ook als 2 verschillende ISP's, maar technisch en en qua helpdesk is het exact hetzelfde. Alleen het imago van beide is anders en daarom dus verschillende scores.
Je hebt helemaal gelijk! Daar komt nog eens bij dat het merendeel van de consumenten niet echt kennis van zaken heeft en dat hun beoordeling dus niet per definitie een juiste is.

Veel storingen kunnen inderdaad buiten de verantwoordelijkheid van Telfort ontstaan; ja, ze zijn er echt, gebruikers met virussen/spyware op hun systeempjes, slechte kabels/aansluitingen na ISRA, verkeerd ingestelde modems.
Helaas zijn er ook klanten met enige kennis van zaken die wel hun aansluitingen en systeempjes op orde hebben en voldoende kennis van zaken om eventuele problemen aan eigen zijde te onderzoeken/uit te sluiten.
Als die klant dan keer op keer met een slecht werkend product wordt geconfronteerd en ziet dat zijn klacht niet serieus wordt genomen maar iedere keer bij die helpdesk wordt voorzien van de standaard-riedeltjes dan wordt hij dat zat. Klanten voelen dit en dit bepaalt toch ook mede het imago wat een bedrijf krijgt.

En sja, helaas blinken sommige bedrijven er in uit slecht te informeren ( een helpdesk met medewerkers die 3-5% meer dan het minimum verdienen zijn niet terzake kundig, waren ze dat wel geweest dan hadden ze elders gewerkt voor meer ). Wijzen ze altijd ( begrijpelijk vanuit kosten/baten ) naar de standaard 'mogelijke fouten' bij de klant in aansluiting of gebruikte pc.
Zijn er, als er mbt de administratie problemen zijn, altijd problemen ten nadele van de klant ( niet ontvangen crediteringen, onjuist berekende bedragen ten voordele van de provider, zogenaamd niet ontvangen opzeggingen, verkeerde wel in rekening gebrachte lijnhuur, niet gecrediteerde borg enz. ). Om de zaken op te lossen is menigeen tot 6 maanden bezig. Wel, ik kan je vertellen dat als jij 6 maanden in gebreke bent naar Telfort toe dat de deurwaarder je allang zal hebben kaal geplukt 8) .

Je wilt niet weten wat dergelijk beleid op jaarbasis aan geld oplevert bij dergelijke toko`s. Veel consumenten worden de situatie namelijk gewoon moe en laten het maar zitten.

Ik heb veel respect voor de jongens van Telfort webcare die werkelijk hun best doen hier _/-\o_ , petje af!
Natuurlijk wel uit marketing-oogpunt een logische stap, die niet alleen Telfort heeft genomen. De Tweakers-net-consument is relatief vaak iets hoger opgeleid en meer deskundig dan de gemiddelde consument. Dat je het juist bij deze consument niet gaat redden met de standaard riedeltjes die je bij de telefonische helpdesk hoort moge duidelijk zijn. Jammer alleen dat je aan de telefonische helpdesk nog steeds iemand krijgt zonder kennis van zaken maar daar wel € 0,30/m voor betaalt. En jammer dat de gemiddelde consument er niets aan heeft maar dat ze de helpdesk belt.

De kogel is hier door de kerk overigens; Telfort gaat het veld ruimen voor Alice; nee, niet omdat de helpdesk de helft kost en dat zoiets reuze fijn is omdat ik de talenten niet heb om mn modem aan te sluiten of configureren ;) ( die Copperjet kan je nagenoeg niet meer configureren bij Alice ). Alice komt erin omdat ze nog op BBned draaien, en ik hoop dat mijn verbinding en snelheid er beter van gaan worden.
Ook ga ik €15 minder per maand betalen ( sja, ik ben nog een oude 12mb klant met telefonie ). Ik pas ervoor om Telfort over te zetten op 20mb en geen lijnhuur te hoeven betalen zoals de nieuwe klanten. Ik krijg minder betaal meer en ben jaren lang klant. Waarom dan niet minder betalen? Wel, sinds Tiscali Telfort werd ging het hier berg af met de verbinding + telefonie. Om dan de zaak om te zetten maar verplicht te worden hierbij weer een minimaal jaarcontract aan te gaan ging mij te ver icm het vertrouwen dat ik niet meer heb in Telfort.

Bij Alice ga je een maand-contract aan; ze moeten haast wel vertrouwen in hun product hebben.
Zodra Alice draait zal ik nog eens hier posten hoe de snelheid is via BBned; als Telfort werkelijk de zaakjes zo goed voor mekaar had mag er geen verschil zijn, mijn afstand tot de centrale blijft dezelfde, het koper blijft hetzelfde. Bij een wel snellere verbinding ( significant sneller om bij de woorden Webcare te blijven ) hangen we de vlag uit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
Ja, de papercliptruc is al meerdere keren geprobeerd. Aan de telefoon werd gezegd dat dan in eerste instantie alle lampjes uit zouden moeten gaan en daarna weer zouden gaan branden, echter als je de paperclip na 30 seconden loslaat blijven alle lampjes gewoon branden inclusief het knipperende DSL lampje.
Verder uiteraard ook al meerdere malen geprobeerd om de stroom er een aantal minuten eraf te halen en dan weer aansluiten, maar DSL lampje blijft knipperen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
WeAreLegion schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:10:
[...]

Het betreft de `digitaal-gids`, een soort van extra dienst van de consumenten-gids. Een test onder consumenten ( zullen wel leden zijn ) over digitale producten, in dit geval providers.

Wetenschappelijk en ook minder wetenschappelijk zal er op de testen en hoe je de informatie weegt best iets aan te merken zijn. Dat geldt voor ieder onderzoek. Ik kan me er redelijk in vinden in de ervaringen die ik heb bij anderen ( vrienden, ouders, zakenrelaties ) waar ik weleens zaken mbt de computer in het algemeen en dus ook het internet oplos.
De frequentie van storingen, maar wellicht belangrijker de afhandeling en de professionaliteit daarvan of juist het ontbreken komen in de buurt van het gevoel dat ik zelf daarover heb gekregen de afgelopen jaren.
En ja, daar staan geen aantallen tegenover dus die zijn niet representatief, I know.

Ook denk ik dat je soms een beetje het geluk moet hebben om een product te krijgen waarmee je geen storingen gaat hebben ( of het nu om een verbinding gaat of om bijvoorbeeld een auto ) . Als bedrijf kan je dan ontzettend veel doen aan je imago als je laat zien dat je er juist voor de klant bent die een probleem heeft. En niet alleen Telfort heeft daar mee te kampen, sterker nog, misschien wel het merendeel van de bedrijven tegenwoordig.
Onder druk van concurrentie moeten er kosten worden bespaard om een scherpe aanbieding aan de klant te kunnen doen waardoor de marges vaak minimaal zijn. Om dan toch te overleven als bedrijf zul je ergens de winst moeten gaan zoeken.
Ach, het heeft weinig met techniek te maken, weinig met Telfort maar het heet marktwerking. Op den duur lost alles zichzelf op. We willen als consument steeds meer voor steeds minder, we weten steeds beter onze rechten en waar ze te halen. er komen steeds meer regels, wetten en instanties/geschillencommisies die het zouden moeten waarborgen. De praktijk?: de moe gestreden klant zoekt zijn heil elders, neemt zijn verlies voor lief, likt zijn wonden en hoopt op een betere toekomst met het product van de concurrent........om misschien na een tijd te constateren dat het niets beter werd.....soms zelfs slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wingdings schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:31:
Ja, de papercliptruc is al meerdere keren geprobeerd. Aan de telefoon werd gezegd dat dan in eerste instantie alle lampjes uit zouden moeten gaan en daarna weer zouden gaan branden, echter als je de paperclip na 30 seconden loslaat blijven alle lampjes gewoon branden inclusief het knipperende DSL lampje.
Verder uiteraard ook al meerdere malen geprobeerd om de stroom er een aantal minuten eraf te halen en dan weer aansluiten, maar DSL lampje blijft knipperen helaas.
reset defect, modem defect. Stuk, nieuwe! ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emunator
Bij deze ook hier mijn laatste bericht zoals gepost op : http://telfort.gebruikers...1389&pid=13141#post_13141

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Telfort Webcare

Bij deze nogmaals een korte samenvatting van mijn probleem.

Hier op Nieuw Lekkerland hebben wij 1 telefooncentrale en dat is :
Nlek, Schoonenburglaan 32, 2957BD, NIEUW LEKKERLAND

Ik (2957KG 20) zit op ongeveer 950m van deze centrale en kan maximaal 8Mb krijgen volgens jullie omdat KPN geen hogere snelheid wil toestaan.
Mijn kennis (2957XL 27) zit op 850m van deze centrale en krijgt van KPN een volle 20Mb, KPN keek er zelfs nog van op dat hij dus echt zonder problemen deze snelheid haalde.

Jullie zeggen hierover het volgende :
Ik heb uw lijn en de centrale onderzocht en uw bevindingen zijn redelijk correct.
De centrale is voorzien van ADSL2+ apparatuur, u bent ook aangesloten op een ADSL2+ lijnkaart, echter zijn deze in ieder geval voor ons softwarematig op ADSL1 (8Mbit) gelimiteerd. Dit beheerd KPN, niet Telfort.

Dit is een uitzonderlijke situatie, doorgaans leveren wij overal het technisch hoogst haalbare.
In het geval van ADSL2+ apparatuur dus gewoon tot 20Mbit.
Ik heb gisteren een update gekregen. Voor deze centrale mag er niet hoger dan 8Mbit besteld worden.
U zit op een van de weinige ADSL2+ kaarten in de centrale. Dit zijn vervangers voor over de jaren heen defect geraakte ADSL1 kaarten.
KPN wil geen helaas geen uitzondering maken. Volgens mijn informatie zijn er ook geen aansluitingen in uw centrale hoger opgeleverd dan 8Mbit, ook niet bij andere providers.
Nee. Wij zitten op gescheiden lijnkaarten. Wat er hier aan de hand is, is dat geen enkele ISP hoger dan 8 Mb aan mag bieden en/of leveren. Dit omdat niet alle kaarten ADSL2+ zijn, en snelheden boven 8 Mb dus niet beloofd kunnen worden. Als er uitzonderingen gemaakt worden, pakt dit uiteindelijk negatief uit (oa voor KPN).
Dan nu mijn vraag :

Neem nogmaals contact op met KPN en vraag om uitleg hierover.
Indien het inderdaad is zoals ik het hier nu heb samengevat en KPN ook die 20Mb niet zou mogen leveren, kunt u dit naar uw juridische afdeling doorgeven en een klacht bij de Opta neerleggen.

Ik heb vandaag hierover contact gehad met consuwijzer, die zouden deze klacht in ieder geval doorgeven aan de toezichthouder.
Ik kreeg echter wel de melding dat ik als consument geen klachten bij de Opta kan indienen en dit dus van Telfort af zou moeten komen.
Tevens werd mij verteld door hun dat ik wel naar de geschillen commisie zou kunnen stappen, maar dat ze daar mijn kans van slagen helaas laag inschatten omdat er normaal gesproken geen minimum snelheid in de algemene voorwaarden staat vermeld.

Dus nogmaals Telfort, probeer dit op te lossen voor mij en mede telfort gebruikers hier in Nieuw Lekkerland.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De quotes zijn van een webcare medewerker op het telfort gebruikers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wingdings,

Zou u de modem op deze manier kunnen resetten? Dit zou het probleem op kunnen lossen. Zoniet, dan loopt er nog steeds een ticket waarvoor waarschijnlijk een nieuw modem opgestuurd gaat worden.

@Emunator,

Wij zijn hiervan op de hoogte en het aan het onderzoeken. Waarschijnlijk hangt het samen met de ATM over Ethernet dienst welke KPN levert, en wij nog niet. Maar nogmaals, dit wordt momenteel onderzocht.

@El_Quedro,

Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Ik zie zeer veel errors op de lijn, zou u eens een nieuwe kabel tussen ISRA en de modem aan kunnen sluiten? Een modem reset zou ook geen kwaad kunnen, let er wel op dat dan telefonie opnieuw ingesteld moet worden.

Wouter

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:04:
@wingdings,

Zou u de modem op deze manier kunnen resetten? Dit zou het probleem op kunnen lossen. Zoniet, dan loopt er nog steeds een ticket waarvoor waarschijnlijk een nieuw modem opgestuurd gaat worden.

@Emunator,

Wij zijn hiervan op de hoogte en het aan het onderzoeken. Waarschijnlijk hangt het samen met de ATM over Ethernet dienst welke KPN levert, en wij nog niet. Maar nogmaals, dit wordt momenteel onderzocht.

@El_Quedro,

Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Ik zie zeer veel errors op de lijn, zou u eens een nieuwe kabel tussen ISRA en de modem aan kunnen sluiten? Een modem reset zou ook geen kwaad kunnen, let er wel op dat dan telefonie opnieuw ingesteld moet worden.

Wouter
Bedankt voor de informatie. Ik zal kijken of de kabel vervangen baat heeft en zal ook een factory reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
@Telfort

De handelingen met het zwarte knopje achterop het modem hebben geholpen. Internet doet het weer! Het ticket mag wat mij betreft afgeboekt worden.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:20
@ Telfort Webcare
Hallo ik heb sinds vorige week een nieuw modem.
En mijn lijn traint 13Mb in ipv 8Mb.
Daarvoor dank!
Echter sinds twee dagen werkt de telefoon niet meer (heeft wel gewerkt met nieuwe modem).
Kan niet naar buiten bellen en we zijn ook niet bereikbaar.
Is er een algemene storing of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dorus12,

Dat klopt. Ik zie dat uw modem het telefoonnummer niet in gebruik heeft genomen. Waarschijnlijk heeft u de telefonie instellingen nog niet in de nieuwe modem gezet. U kunt hiervoor dezelfde stappen in de handleiding volgen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
@ Webcare
Jawel de telefoon heeft ook al gewerkt.
Sinds gisteren niet meer.
Ik heb zojuist nogmaals de VOIP configuration gedaan maar krijg SIP 1 Registered Fail
Heb je nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emunator
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:04:
@Emunator,

Wouter
Dus als ik het goed begrijp verandert ineens het protocol wat gebruikt word als ik naar 20Mb ga terwijl ik verder al op een adsl2+ kaart zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:25:
[...]Je wilt niet weten wat dergelijk beleid op jaarbasis aan geld oplevert bij dergelijke toko`s. Veel consumenten worden de situatie namelijk gewoon moe en laten het maar zitten.
Jawel hoor: KPN nettowinst tweede kwartaal 2009 € 370 mln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:13:
@thefxr,

Overbooking heeft geen invloed op intrainwaarden. Overigens hebben wij de afgelopen tijd de capaciteit van ons netwerk verviervoudigd. Lijkt me stug dus.
Wouter
Dat is mij bekend, zoals ik het las, had de tweaker een lagere downloadsneldheid dan hij intrainde,vandaar dat ik dacht aan overboeking.
Dat jullie de capaciteit verhoogd hebben is een positief punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12-2009
Beste mensen,

Sinds 2 weken is mijn verbinding weer eens lager geworden.Normaal zit ik op ruim 17MB nu 11MB.Paar keer gebeld met telfort maar de eerste wist het niet..de tweede die zei gewoon niets (wazige ervaring) en de derde zei dat het aan de kabel van kpn lag waar hij niets aan kon doen.Nu weet ik bijna wel zeker dat het probleem is ontstaan na dat ik telefonie erbij heb genomen,daarvoor altijd stabiele verbinding.Soms maandje goede snelheid maar nu de laatste weken laag.Iemand nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Tot op heden heb ik geen klagen over de connectie die geleverd wordt, echter waar ik wel wat probleempjes mee heb is na relatief intensief Wifi gebruik (Online gamen + VPN of P2P) valt de verbinding weg en meestal reboot ik de router (Zyxel P-2602HW-D1A) maar dit klopt niet lijkt mij..... Ik heb dit al met verschillende firmware versies.

Waar kan het aan liggen?

[ Voor 1% gewijzigd door Blonde Tux op 19-10-2009 23:31 . Reden: grammar ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Blonde Tux schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:39:
Tot op heden heb ik geen klagen over de connectie die geleverd wordt, echter waar ik wel wat probleempjes mee heb is na relatief intensief Wifi gebruik (Online gamen + VPN of P2P) valt de verbinding weg en meestal reboot ik de router (Zyxel P-2602HW-D1A) maar dit klopt te kloppen lijkt mij..... Ik heb dit al met verschillende firmware versies.

Waar kan het aan liggen?
Enige wat ik zo 123 kan verzinnen is dat er teveel connecties gemaakt worden en dat ie dan op gegeven moment gewoon "vol" zit. Volgens mij is er wel een mogelijkheid om aantal connecties te verhogen maar of dat goed is voor je modem dat vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ligt het aan mij of is er weer een flinke storing bij Telfort? Zowel een verbinding in Leerdam als een verbinding in Tilburg kan ik niet meer benaderen.

edit: iets te snel geweest, de verbinding in het Leerdamse komt net weer op. Tilburg nog niet echter.

[ Voor 26% gewijzigd door wessel99 op 20-10-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
wessel99 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:43:
Ligt het aan mij of is er weer een flinke storing bij Telfort? Zowel een verbinding in Leerdam als een verbinding in Tilburg kan ik niet meer benaderen.

edit: iets te snel geweest, de verbinding in het Leerdamse komt net weer op. Tilburg nog niet echter.
Ach, hier is het de laatste 24 uur hollen of stilstaan, een aantal keren DSL eraf geweest gister middag ( zal wel een monteur in de centrale aan het werk geweest zijn ).

Nu is er wel weer constant DSL, intrainwaardes zijn goed, groot gedeelte internet werkt goed maar ook een aantal ( vooral buitenlandse sites ) laden met regelmaat traag tot supertraag.

Weekje of 6 zal de overstap naar Alice wel rond zijn; hopen dat de zaak dan beter loopt. Het zal hier nooit een race-verbinding worden maar als het gewoon weer de stabiliteit wordt die ik destijds had toen ik instapte bij Tiscali dan vind ik het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik vind het vreemd, heb tot een maand of 2 geleden nooit problemen gehad met Telfort, en ben ook erg fan van de "open" structuur/ geen poorten geblockt die ik gebruik. Maar dit is wel lichtelijk irritant aan het worden zo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ook hier is het zo dat sinds een paar weken de snelheid en intrain waarde met een volle 3 MB is gezakt. Zo was het drie weken terug nog ruim 18MB als downstream en is het nu krap 15MB en wat ik ook doe en het valt op dat lijn onstabieler is geworden en geregeld even eruit valt.

- Kabel tusse Isra punt en modem vervangen voor een ander korte kabel van ongeveer max 50cm lang.
- Modem geheel resetten met de paperclip
- Modem een nacht uit laten staan
- Diverse softreset.

Allemaal zonder resultaat het vreemde is dat ruim een jaar geen problemen waren met de verbinding van Telfort maar dit probleem sinds 2 weken aan de gang is. Wat ik wel weet is dat ik op het BabyXL netwerk zit maar wat is de afgelopen weken veranderd binnen het netwerk? Of word het in regio Purmerend een beetje druk en vol? Dan vind ik de onderstaande opmerking van de Telfort webcare team een beetje vreemd als je bovenstaande klachten bekijkt.
...... Overigens hebben wij de afgelopen tijd de capaciteit van ons netwerk verviervoudigd.

[ Voor 17% gewijzigd door Mabili op 20-10-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Mabili schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:14:
Ook hier is het zo dat sinds een paar weken de snelheid en intrain waarde met een volle 3 MB is gezakt. Zo was het drie weken terug nog ruim 18MB als downstream en is het nu krap 15MB en wat ik ook doe en het valt op dat lijn onstabieler is geworden en geregeld even eruit valt.

- Kabel tusse Isra punt en modem vervangen voor een ander korte kabel van ongeveer max 50cm lang.
- Modem geheel resetten met de paperclip
- Modem een nacht uit laten staan
- Diverse softreset.

Allemaal zonder resultaat het vreemde is dat ruim een jaar geen problemen waren met de verbinding van Telfort maar dit probleem sinds 2 weken aan de gang is. Wat ik wel weet is dat ik op het BabyXL netwerk zit maar wat is de afgelopen weken veranderd binnen het netwerk? Of word het in regio Purmerend een beetje druk en vol? Dan vind ik de onderstaande opmerking van de Telfort webcare team een beetje vreemd als je bovenstaande klachten bekijkt.

[...]
Hier dus het zelfde.Heb ook al alles geprobeert alleen wilde de modem nog een nachtje uitzetten maar dat heeft dus ook geen nut.Volgens Telfort ligt het aan de brakke KPN lijn en kan daar niets aan gedaan worden.Dat is natuurlijk een makkelijk antwoord.Sinds dat ik telefoon erbij heb is de lijn instabiel geworden.Paar maanden goed en daarna weer bagger.Denk dat ik maar een 60MB lijntje van UPC neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Het is altijd makkelijk een andere partij de schuld te geven maar het punt is dat er hier niets mis is met de KPN bedrading aangezien deze voor de overstap toen naar Telfort geheel door KPN gemeten was en zelfs binnenshuis toen in de meterkast vervangen was. Ook nooit op gebied van internet via de koperdraden last gehad tot de afgelopen paar weken toen ik duidelijk kon merken dat de snelheden steeds meer naar beneden gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Mabili schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:50:
Het is altijd makkelijk een andere partij de schuld te geven maar het punt is dat er hier niets mis is met de KPN bedrading aangezien deze voor de overstap toen naar Telfort geheel door KPN gemeten was en zelfs binnenshuis toen in de meterkast vervangen was. Ook nooit op gebied van internet via de koperdraden last gehad tot de afgelopen paar weken toen ik duidelijk kon merken dat de snelheden steeds meer naar beneden gingen.
Ik weet ook vrijwel zeker dat het KPN lijntje okidokie is.Probleem bij KPN leggen bespaard hun weer gezeur.Ik download met nieuwsgoepen misschien dat ze maar besloten hebben er 5MB af te schroeven.
Lijn is nu wel stabiel maar ruim 5 MB lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

@Diablo333 en Mabili

Het probleem het de DSL techniek is, dat de hoge frequenties gemakkelijk overspraak kunnen veroorzaken op nabijgelegen kabels. In de KPN hoofdbundels welke tussen jou straat, huizenblok of zelfs gehele wijk liggen naar de centrale liggen erg veel kabels dicht op elkaar. Als er nu meer mensen in de buurt een DSL abonnement nemen, dan is er meer en grotere kans op overspraak waardoor je signaal gestoord wordt en je dus lagere intrain snelheden kan krijgen.

Wat ook mogelijk is, is dat de kabels dus slechter worden door het weer, bijv. water in de kabels, kou, corrosie etc.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
Robinski schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
@Diablo333 en Mabili

Het probleem het de DSL techniek is, dat de hoge frequenties gemakkelijk overspraak kunnen veroorzaken op nabijgelegen kabels. In de KPN hoofdbundels welke tussen jou straat, huizenblok of zelfs gehele wijk liggen naar de centrale liggen erg veel kabels dicht op elkaar. Als er nu meer mensen in de buurt een DSL abonnement nemen, dan is er meer en grotere kans op overspraak waardoor je signaal gestoord wordt en je dus lagere intrain snelheden kan krijgen.

Wat ook mogelijk is, is dat de kabels dus slechter worden door het weer, bijv. water in de kabels, kou, corrosie etc.
Als het zou komen door overspraak dan lijkt het mij zo dat je verschillende intrain waardes zou moeten hebben over de dag verdeeld.Ik train dus op elk willekeurig moment van de dag op de zelfde lage waarde in.Als het door storing of weers invloeden zou komen zou de lijn toch ook instabiel moeten worden?Had hiervoor planet adsl en die verbinding was altijd goed en constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Telfrot is wel met meer in de weer,

zojuist een brief gekregen dat alle leden van compuserve naar telfort gaan,
dit betekend gewoon dat ik nu weer een starttarief moet gaan betalen voor het bellen, het geen ik wilde ontlopen toen ik bij telfort weg kon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Dorus12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:32:
@ Webcare
Jawel de telefoon heeft ook al gewerkt.
Sinds gisteren niet meer.
Ik heb zojuist nogmaals de VOIP configuration gedaan maar krijg SIP 1 Registered Fail
Heb je nog een andere tip?
Ik heb het modem gereset en nogmaals ingesteld.
Nu doet ie het.
Hogere intrainwaarden en geen trage verbinding meer.
Probleem opgelost. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Dag,

Ik hbe de onderstaande waarden bij de verbinding. Eigenlijk vind ik het verschil tussen de RCO snelheid en de werkelijke snelheid erg groot. We wonen volgens de testen 484 meter van de centrale. Iemand enig idee hoe de werkelijke snelheid omhoog kan? Of webcare een idee?

Let trouwens ook op alle errors in drie dagen tijd!

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/henk-jan1/speedtouch.png

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 20-10-2009 16:16 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter F schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:30:
Telfrot is wel met meer in de weer,

zojuist een brief gekregen dat alle leden van compuserve naar telfort gaan,
dit betekend gewoon dat ik nu weer een starttarief moet gaan betalen voor het bellen, het geen ik wilde ontlopen toen ik bij telfort weg kon :(
Er staat op Telfort's website dat geen klant van Compuserve meer gaat betalen. Dat is dus strijdig met wat jij veronderstelt. Ik hoop dat je ongelijk krijgt wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
Tjsa, telfort. hmm.

Ik had 2 heel goed draaiden speedlinq lijnen die stabiel op 12 mbit draaiden en in 2 jaar niet 1 keer zijn uitgevallen.

Nu 2 telfort lijnen die regelmatig eruit vallen, noodgedwongen op adsl 1 in laten trainen om toch een "redelijk" stabiele verbinding te krijgen.

En bedankt jongens..

maar goed 1 lijn is inmiddels weg, is nu een 20Mbit BBNet en die doet het perfect.

en dan te zeggen dat telfort geen 20mbit kon leveren.

Ze lullen vaak maar uit hun nek.
Daarom dan ook mijn advies.
1) bel nooit naar de helpdesk maar email
2) laat ze jou terug bellen.
3) beter nog, neem geen telfort.
sorry maar het is niet anders.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

Er staat op Telfort's website dat geen klant van Compuserve meer gaat betalen. Dat is dus strijdig met wat jij veronderstelt. Ik hoop dat je ongelijk krijgt wat dit betreft.
En op zich is het overnemen door Telfort al reden genoeg om op te mogen zeggen, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Dan is er ook nog hoop voor mij als ik over ben op Alice, die draaien ook op BBnet.

Overigens 2 andere zaken duidelijk geworden vandaag: daar waar mijn Telfort maar intraint op 5mb, op 2300 meter van de centrale traint een buur 4 huisjes verderop in op 10mb met Alice, op BBnet dus. Volgens webcare zal die wel net toevallig op een beter stukje van de grondkabel zitten. Wel, als Alice hier opgeleverd is zullen we zien; ik denk dat ik ook op de 10mb ga intrainen. Zo was het namelijk ook toen Telfort nog Tiscali was toen mijn abonement begon jaren geleden.

Ook vandaag met behulp van Tring eens een test gedaan via het KPN mobiele netwerk, Tetering aan en de laptop er even op. Zeer veel buitenlandse sites laden significant sneller dan via Telfort.

Als webcare beweert dat ze de capaciteit 4 x vergroot hebben dan zal dat gelden binnen het Telfort-netwerk, maar niet op hoger nivo. Ook daar geldt dat Telfort zelf bepaalt hoeveel data en tegen welke snelheid ze inkopen en daarmee ook voor een deel welke route er gevolgd zal worden.

Als ik dus gewoon praktisch op een mobiele lijn met een 600 k - 1 MB down die in de theorie langzamer is dan mijn ( op dit moment stabiele ) Telfort-verbinding sneller pagina`s laat laten uit het buitenland dan doet Telfort toch echt iets fout.

[ Voor 3% gewijzigd door robbvdb op 20-10-2009 16:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:54:
Dan is er ook nog hoop voor mij als ik over ben op Alice, die draaien ook op BBnet.
En Ziggo?
Ik durf het haast niet te zeggen na de uitzending van Radar, maar bij mij draait het perfect: 19,56 Mb/s down, 2,75 Mb/s up, ping 10 ms (volgens speedtest.net) en zeer stabiel op deze sneheden.
Groot voordeel: Is direct per maand opzegbaar (dus niet pas na een jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

En Ziggo?
Ik durf het haast niet te zeggen na de uitzending van Radar, maar bij mij draait het perfect: 19,56 Mb/s down, 2,75 Mb/s up, ping 10 ms (volgens speedtest.net) en zeer stabiel op deze sneheden.
Groot voordeel: Is direct per maand opzegbaar (dus niet pas na een jaar).
Nou ja, dat opzeggen geldt bij Alice ook. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo een opzegger ben, ben tot nu de zaak over gaat naar Alice, nog steeds bij Telfort gebleven. Was ontevreden na overname door Telfort maar heb me eerst goed georiënteerd en ze de kans gegeven te verbeteren.

Elk begin na een overname is moeilijk zeg dan maar. Bovendien ben ik zelf ook ondernemer en weet dat het moeilijk kan zijn om problemen de baas te worden en dat je graag ook de kans krijgt ze op te lossen.

Ik weet niet wanneer de overname was, maar het heeft mij lang genoeg geduurd. Uiteindelijk is Telfort ook gewoon KPN en daar ben ik ook niet content mee. En dan de slechtere versie van KPN; zie ook de andere post over snelheid op dezelfde wijkcentrale enz..
KPN maakt megawinsten, stevent weer steeds meer af op een monopolie ( Compuserve ook overgenomen ) maar levert steeds meer belabberde producten. En dan zeker via haar dochters.
Bovendien kan ik leven met een probleem, maar niet met onjuist voorgelicht worden door incompetente medewerkers van een te duur gebelde helpdesk. Webcare hier is op orde, dar heerst een heel ander niveau op het gebied van kennis en communicatie.

Ik ben me bewust dat die laatste zaken bij Alice niet enorm veel anders zullen zijn; de hoop is dus op een stabielere en snellere verbinding met het geluk erbij dat de zaak blijft werken. Een iets minder arrogant bedrijf en als je dan toch de helpdesk eens zou moeten bellen dan kost het de helft. Dat maakt de ook daar mogelijke onkunde net iets meer dragelijk. We gaan het zien allemaal als ik over ben; vol verwachting klopt ons hart.
Na overgang zal ik overigens de ervaringen hier ook posten; niet te positief als ik tevreden ben want dan komt Alice straks ook weer capaciteit te kort als er te veel over zouden stappen :(

@Henkie-Jan: geweldig leuke tool (screenshot laatste post van jou ), draai hem nu ook, leuk om eens verder in het modem te kijken, te analiseren en te monitoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
robbvdb schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:51:
@Henkie-Jan: geweldig leuke tool (screenshot laatste post van jou ), draai hem nu ook, leuk om eens verder in het modem te kijken, te analiseren en te monitoren!
Klopt! :) Als je wat oudere firmware hebt kan je zelfs je bandbreedte wat opkrikken! ;) Maar dat kan ik zo niet. En mijn lijntje is niet geweldig. Dus ff wachten op webcare! :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

op de website van telfort staat :(compuserve naar telfort )

"Ga ik straks meer betalen?

Voor wat betreft de abonnementskosten voor Vast Bellen gaat u niet meer betalen. Dit geldt echter niet voor de gesprekskosten voor Vast Bellen. Telfort hanteert een starttarief van 5 cent voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland.
Het tarief voor bellen naar mobiele nummers is bij Telfort weer iets lager, namelijk 17 cent i.p.v. 18 cent per minuut. De internationale gesprekstarieven zijn gelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter F schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:11:
[...]

op de website van telfort staat :(compuserve naar telfort )

"Ga ik straks meer betalen?

Voor wat betreft de abonnementskosten voor Vast Bellen gaat u niet meer betalen. Dit geldt echter niet voor de gesprekskosten voor Vast Bellen. Telfort hanteert een starttarief van 5 cent voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland.
Het tarief voor bellen naar mobiele nummers is bij Telfort weer iets lager, namelijk 17 cent i.p.v. 18 cent per minuut. De internationale gesprekstarieven zijn gelijk."
Heb ik gezien idd maar wat dacht je dan van deze?! :

U kunt gewoon blijven internetten en bellen zoals u bij CompuServe gewend bent. Voor een aantal CompuServe klanten betekent dit dat ze sneller en goedkoper kunnen internetten. Geen enkele CompuServe klant zal bij Telfort internet duurder uit zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:10
En hier in Lochem al weer geen verbinding! Telefoon ligt er ook uit.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.