Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 68.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 13:18

.Frank

Frank.

En het is weer zo ver: surfen gaat bagger want mijn verbindingssnelheid is gekelderd van 12Mbit naar 2,3Mbit, net zoals vorige week eigenlijk.

Tot op heden was ik behoorlijk tevreden met Telfort - incidenteel een storing kan ik mee leven, maar nu wordt het wel erg bont.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Fuzzillogic schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:33:
[...]

Als die Draytek een WAN-ethernetpoort heeft, of kan configureren, dan kun je die Zyxel als bridge laten werken IIRC. De snelheid van de Zyxel, de features van de Draytek. Kost je wel extra energie...
Ja, precies, een work-around is wel mogelijk. Maar een echte oplossing heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:47
@ Fuzzilogic: Heb je Draytek al gemaild/gebeld? Ik heb goede ervaringen met hun helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 16:16
Loekie schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:05:
[...]

Hij kan bij opzeggen KPN een email-only pakket aanvragen, dan behoudt hij de mailbox.
Dat is wel mooi. Dat kost dan iets van 5 euro per maand of is dat gratis?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
ik zit al maanden met een dilema.
ik heb een 20mb abonnement van telfort.
mijn router ( zyxell Prestige 2602H-61) geeft aan dat ik een adsl2+ verbinding binnen krijg.
tenminste als ik goed kijk bij "Standard:ADSL2+ Mode"in het system status menu.
maar het probleem is dat ik maar met maximaal 475 kb/s kan downloaden terwijl ik als ik het goed heb veel sneller kan downloaden nu weet ik dat ik ongveer 600 m vanaf de centrale zit en dat alle kabels helemaal goed zijn verbonden en zo dichtmogelijk bij het isra punt zit.
zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt en of er een oplossing is.
ik ben er namelijk niet uit.

mvg
allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
@Webcare: Telfort heeft mij opgelicht. Ok, dat klinkt erger dan het is, maar toch. Ik heb onlangs de helpdesk gebeld. De website vermeldt €0,30 per minuut. Maar het bandje aan het begin van het gesprek vermeldt "1 eurocent per minuut" (net nog gecontroleerd, met mobiel). En dat bandje is vziw bepalend. Ik keek net mijn telefoonfactuur na, en er is evengoed €0,30/minuut gerekend! (plus €0,25 naar t-mobile, want het gaat buiten de bundel, de &%$@^!!!)

Enfin, ik heb 12'23" gebeld. De €3,59 die ik teveel betaald heb zou ik graag weer terugzien. Kan dat geregeld worden?

@forum: dus let op, Telfort rekent leuk €0,30/minuut voor de helpdesk, ongeacht wat het bandje aan het begin van het telefoontje zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

kwestie van gesprek opnemen en met je factuur ff mailen naar wat lui, bonden, en telfort zelf natuurlijk

edit: overigens, de 3e keer dat ik belde vandaag zei de meneer dat hij mijn 06 zou opschrijven en dat ik morgen werd teruggebeld over mijn vraag... zo gezegd.... *

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 09-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 01:49
Helaas heb ik nog steeds dat ik soms heel de avond probeer iemand te bellen (via voip) en als ik die persoon daarna mobiel bel dan blijkt dat hij heel de avond gewoon thuis was maar niets gehoord heeft. Als ik bel gaat de telefoon bij mij wel over maar bij de ander gaat geen telefoon rinkelen of ik krijg heel de tijd een ingesprekstoon. Gisteren belde ik en bij mij bleef de telefoon overgaan, terwijl ze aan de andere kant al opgenomen hadden. Ook hoort de 1 van de twee de ander soms niet. Ik heb laatst de Zyxel modem weer aangsloten maar de problemen zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

@telfort

Mijn ouders hebben enige tijd geleden een nieuw modem (basismodem) besteld bij Telfort omdat het oude zwarte modem z'n laatste adem uitgeblazen had. (hij trainde al een jaar nog maar op 1 megabit in, maar uiteindelijk was het probleem dat de adapter er ook nog mee stopte.)

Mijn ouders hebben 2 telefoonnummers, dus nog uit de tiscali telefonie totaal tijd. Echter is de 2e poort van het basis modem helemaal dood. Ik heb de interne kabel naar het toestel gechecked, die is goed, want als ik er direct een telefoon op zet is ie ook dood, Telefoon instellingen gechecked, stonden ook goed, modem een harde reset gegeven, ook geen verschil. Na een reset zijn de sip instellingen weg, poort 1 geeft dan een onderbroken kiestoon, poort twee blijft helemaal stil.

Kortom, ik mag denk ik constateren dat ik een kapot modem ontvangen heb !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:10
Even een positief bericht van Telfort. Ik ben afgelopen weekend van 8828 kbit/s naar 11148 kbit/s. Dit op ruim 2 kilometer van de centrale. Nu maar hopen dat dit stand houd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@Pentiummania,

Ik had al antwoord gegeven hoor, die staat hier: Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16"

@Joint_me,

Dat zal bij ons niet meer voorkomen, de Mac wordt hier volledig ondersteunt. Naast instellingen nalopen is er overigens zelden een probleem echt aan de Mac gerelateerd. Een NIC is een NIC dus dat is op een Mac niet veel anders. Hem zomaar als de schuldige aanwijzen als men het niet meer weet is gewoon niet netjes.

@Fuzzillogic,

Zoals u hier kunt lezen is voor een klein gedeelte van de bellers de tariefswijziging niet goed doorgevoerd.
Dit is uiteraard niet met met opzet gedaan en wordt gewoon zo snel mogelijk gecorrigeerd/gecrediteerd.
Als u mij uw klantgegevens toestuurt via DM zal ik de correctie direct voor u doorvoeren.
Sinds eind september 2009 is ons klantenservicetarief tijdelijk verlaagd van 30 cent p/minuut naar 1 cent p/minuut. Dit hebben we gedaan als gebaar naar onze klanten voor het feit dat zij hun klantgegevens een tijd niet konden inzien en/of wijzigen via Mijn Telfort Mobiel en Zakelijk beheer.

Helaas hebben wij deze week gemerkt dat deze tariefsverlaging niet goed is doorgevoerd bij een klein deel van onze prepaid- en postpaid klanten die hebben gebeld naar de klantenservice. Dit is mede opgemerkt door onze oplettende bloglezers, en daar willen we jullie hartelijk voor bedanken!

De tariefsverlaging is niet goed doorgevoerd als gevolg van een menselijke fout. Inmiddels staat het tarief wel goed in onze administratie.

De te veel in rekening gebrachte bedragen geven we zo snel mogelijk terug aan de betreffende klanten. Dit gebeurt automatisch. Prepaid bellers ontvangen dit bedrag in de loop van volgende week terug in de vorm van extra beltegoed. Een deel van de rekeningen van onze postpaid klanten (inclusief onze zakelijke abonnees) kunnen we met terugwerkende kracht herstellen en een deel van onze abonnees ontvangt een verrekening op de eerstvolgende factuur.
http://blogs.telfort.nl/bloglezers-bedankt

@Chrizzly,

Dit klinkt als een probleem bij de gebelde partij, heeft u dit met meerdere telefoonnummers?

@Vinsy,

Brandt het lampje van Phone 2 wel? Staat SIP2 ook toegewezen aan Phone 2 of deelt hij samen met SIP1 het poortje Phone 1?
Indien alles correct is en Phone 2 brandt ook gewoon dan ontvang ik graag uw postcode en huisnummer via DM want dan lijkt het modem inderdaad defect.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:00:
@Vinsy,

Brandt het lampje van Phone 2 wel? Staat SIP2 ook toegewezen aan Phone 2 of deelt hij samen met SIP1 het poortje Phone 1?
Indien alles correct is en Phone 2 brandt ook gewoon dan ontvang ik graag uw postcode en huisnummer via DM want dan lijkt het modem inderdaad defect.

Hugo
Hallo Hugo,

Ja, Phone2 brand, de sip staat geregistreerd, als je belt hoor je dat ie overgaat, alleen.... de telefoon blijft stil, en dood.

Ik ga je een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@alliems,

U haalt met downloaden maximaal 475KB/s op 820 meter van de ADSL2+ centrale en vraagt zich af wat de reden hier van is.

Ik heb uw aansluiting nagekeken en dit is in tegenstelling tot de Telfort 20Mbit die u vermoed echter nog gewoon een oude Tiscali 4M. In dat opzicht is uw downloadsnelheid perfect.
In uw klantgeschiedenis ben ik ook geen verzoek tot omzetting tegengekomen.

Als u dit alsnog wilt kunt u dit zelf doen via Mijntelfort.nl, via de klantenservice of mij een berichtje sturen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

In Zwolle is Telfort weer errggggg traag (1% packet loss), 600ms ping naar servers in Amsterdam.

Edit: hij lijkt hier weer goed te werken!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 10-11-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Merk de laatste dagen dat het surfen flink wat trager is geworden. Soms doet een pagina er dusdanig lang over dat ik hem intussen al 2 keer gerefreshed heb.

Hopelijk komt het de komende dagen nog goed!!!, anders maar even een de bel trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

AtRi schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:21:
@ Fuzzilogic: Heb je Draytek al gemaild/gebeld? Ik heb goede ervaringen met hun helpdesk.
Ik heb ze gemaild (hoofdkantoor), werd doorverwezen naar NL-support, die zouden het probleem kennen.

NL-support heeft in mijn modem gekeken om settings te checken en kwam daarna met de vraag of ik een splitter ertussen had en die er tussenuit wou halen (A: splitter heb ik niet, B: als de splitter een probleem zou zijn, zou dat bij de Zyxel ook zo zijn).. En ze zeiden dat de Draytek 15% reserveert voor NAT-rotatie en hij daarom dus niet de volle snelheid zou halen (nat-routing heeft geen reet te maken met de intrainsnelheid van de ADSL-lijn). Ik heb totaal geen vertrouwen dat het goed komt met dit soort opmerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 01:49
We bellen eigenlijk alleen mijn ouders en de ouders van mijn vriendin. Bij beide telefoonnummers hebben we af en toe problemen met bellen en gebeld worden. Vandaag werden we een keer door anderen gebeld en na het opnemen hoorden we alleen ruis. Meteen geprobeerd terug te bellen maar dat ging ook niet. Dan maar weer mobiel bellen. Mobiel bellen via Telfort verloopt wel zonder problemen ;)

De reden waarom ik een jaar geleden een Speedtouch aangesloten had ipv de Zyxel was trouwens omdat telefonie compleet gestoord werd als je ook maar iets aan het downloaden was. Dit probleem hebben we gelukkig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04-2024
Hier ook wat vreemds aan de hand. Ik ben nu zo'n 2 jaar bij Telfort. Altijd rond de 14 Mbit aan snelheid gehad, echter sinds een week of 2 nu maar 8 Mbit. Ik vraag me af wat er nu veranderd is aan de lijn, bij mijn pc's is er niets veranderd.

Ik woon trouwens in Zwolle. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 23:26
JopieBadmutS schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:
Hier ook wat vreemds aan de hand. Ik ben nu zo'n 2 jaar bij Telfort. Altijd rond de 14 Mbit aan snelheid gehad, echter sinds een week of 2 nu maar 8 Mbit. Ik vraag me af wat er nu veranderd is aan de lijn, bij mijn pc's is er niets veranderd.

Ik woon trouwens in Zwolle. Meer mensen deze ervaring?
Als je goed gaat lezen dan zijn er meer mensen met snelheidsverlagingen.

De reden?
Je centrale is gedowngrade naar een 8 MBit :( ; Je hebt wel eens geklaagd over een klapperlijn en Telfort heeft het nu opgelost door je op een 8Mbit 8)7 profiel te zetten; je bent terug gezet om de toch schaarse bandbreedte eerlijker te verdelen }:O }:O }:O onder de Telforters; Je koperlijn is slechter |:( geworden, er zijn heel veel klantjes bijgekomen op het koper :9 ( overspraak ) , je draad vanaf ISRA is >:) gegroeid, je pc`s zitten vol met virussen/malware, je modem staat spontaan verkeerd O-) ingesteld, je vriendin O+ heeft de magnetron |:( op een andere plaats gezet.

Kun je buiten de snelheid die je haalt eens vertellen of er ook verschil is ontstaan in de snelheid waarmee je modem intraint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:05:
@alliems,

Ik heb uw aansluiting nagekeken en dit is in tegenstelling tot de Telfort 20Mbit die u vermoed echter nog gewoon een oude Tiscali 4M. In dat opzicht is uw downloadsnelheid perfect.
In uw klantgeschiedenis ben ik ook geen verzoek tot omzetting tegengekomen.

Als u dit alsnog wilt kunt u dit zelf doen via Mijntelfort.nl, via de klantenservice of mij een berichtje sturen.

Hugo
Houd er dan wel rekening mee dat je door om te zetten naar 20MB voor een jaar bijtekent; ben je enorm blij met je verbinding en denk je ook op je 20Mb een mooie snelheid te halen dan is het de moeite.

Voor mij was dit een reden om niet over te gaan! Vanmiddag BTW over naar Alice als alles goed gaat.

Telefoon heb ik overigens voipbuster en budgetphone ( voipbuster had mijn nummer van 6 jaar geleden nog steeds op mijn naam staan!!!!!!Hulde daarvoor , een heeeeeel mooi lokaal nummer! ); beiden werden door een criticus wat betreft de oortjes als 'veel prettiger om naar te luisteren' beoordeeld dan Telfort telefonie. Nu maar eens afwachten wat Alice gaat doen met de kwaliteit van telefonie, in ieder geval doen VB en BF het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262155

Ik heb sinds een maand maar helft van mijn downloadsnelheid over.

2 maanden terug kon ik makkelijk met 2000kbs downloaden maar dat is nu max 1000kbs.

Kan het aan mijn router liggen want die is wel al ong 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Over naar Alice!

Vanmiddag werd de overstap een feit, signaal van Telfort was er af, het nieuwe modem, draadloze router en sipura ( voor Budgetphone en Voipbuster ) waren al geconfigureerd en klaar om de stekkers erin te steken.

Stekkers erin en alles 'up' 2 minuten later!

Heel simpel en kort door de bocht:

Intrainen gaat maar iets sneller dan Telfort ( 300K meer ) en is dus een gevolg van de afstand tot de centrale.

Upload is 2 x zo snel als bij Telfort, download maar ietsje sneller maar pagina`s laden enorm veel sneller!!

Ping is ook nog eens sterk lager geworden ( was rond de 30ms is nu 15 ms !! via speedtest.net ).

Kortom, hulde voor de nieuwe verbinding, hopen dat we hier een tijd een stabiele fijne verbinding aan gaan beleven. Scheelt me voorlopig ongeveer €15 in de maand en lijkt op dit moment een stuk beter te werken.

Iedereen die hier met Telfort nog problemen heeft wens ik veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Als ik Telfort internet 20mb in de winkel afsluit, duurt het dan echt 4 tot 6 weken voordat ik internet heb?
Ik ga verhuizen naar een appartement in Amsterdam en daar is door de vorige huurder upc gebruikt maar omdat dat een stuk duurder is wil ik Telfort internet 20mb pakken. (die telefoonlijn is dus nog niet gebruikt daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 04-05 15:59
Blanco88 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:52:
Als ik Telfort internet 20mb in de winkel afsluit, duurt het dan echt 4 tot 6 weken voordat ik internet heb?
Ik ga verhuizen naar een appartement in Amsterdam en daar is door de vorige huurder upc gebruikt maar omdat dat een stuk duurder is wil ik Telfort internet 20mb pakken. (die telefoonlijn is dus nog niet gebruikt daar)
kijk eerst eens hoe ver de centrale van je nieuwe woning afligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Zon 1100meter volges speedtest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
dan haal je normaal 16 a 17 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thefxr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:50:
Niet om het een of ander maar ik zit 197m van de centrale en mijn modem traint in tussen de 19.x en 14.x Mbit... En voor zover ik me kan herinneren (uit van die user-generated grafiekjes ooit eens), mag je blij zijn als je op meer dan 1km afstand meer dan 12Mbit intraint.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

internet is enorm traag nu bij mij.

Wat een ramp dat telfort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zit nu 3 dagen bij ze en haal strak 1,5MB/s. Modem traint in op 15-16Mbps. Ben niet ontevreden tot nu toe. Morgen even de bon voor 25 euro retour van ze op de bus doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

thefxr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:50:
Sorry dat was mijn vraag niet, ik vroeg me af of het echt 4 tot 6 weken duurt voordat ik internet heb wanneer ik het deze week bijvoorbeeld afsluit.

• thefxr
Blanco88 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:31:
[...]

Sorry dat was mijn vraag niet, ik vroeg me af of het echt 4 tot 6 weken duurt voordat ik internet heb wanneer ik het deze week bijvoorbeeld afsluit.
bij mij 2 weken, 4 a 6 weken, zou ik onacceptabel vinden.

Hoorde net bij het RTL nieuws dat Telfortgebruikers de afgelopen maanden het meeste storing van allemaal gehad hebben, KPN klanten het minste,,

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
Over storing gesproken. Modem traint wel in , maar krijg geen ip adres. Volgens logs sinds 06.50. Modem al een paar keer gereset etc. Locatie Enschede. Post nu via verbinding van de buren (ook telfort -- wel up) .

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
1nsert schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:53:
Over storing gesproken. Modem traint wel in , maar krijg geen ip adres. Volgens logs sinds 06.50. Modem al een paar keer gereset etc. Locatie Enschede. Post nu via verbinding van de buren (ook telfort -- wel up) .
same hier in Groningen binnenstad, voor 7 nog verbinding nu niet meer. UMTS van het werk maar weer gebruiken.

no comment

• 1nsert
Martinus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:55:
[...]

same hier in Groningen binnenstad, voor 7 nog verbinding nu niet meer. UMTS van het werk maar weer gebruiken.
Oke bedankt voor het melden! Dan ben ik in elk geval niet de enige. Begon al ernstig te twijfelen of het aan mijn config lag.

• Martinus
Op donderdag 12-11-2009 vinden er tussen 05:00 en 07:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk plaats. De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt dan ook problemen ondervinden met vast bellen.
vreemde is dat ik altijd daarna pas de ellende heb....

no comment

• 1nsert
Zelde hier.Tijdens onderhouds time frame opzich geen merkbare storing. maar pas daarna. Vorig onderhoud (05.00 -07.00 was verbinding hier pas rond 09.50 weer online.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Anoniem: 151007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:25:
Hoorde net bij het RTL nieuws dat Telfortgebruikers de afgelopen maanden het meeste storing van allemaal gehad hebben, KPN klanten het minste,,
http://www.rtl.nl/compone...745_ontbijt.avi_plain.xml
bij de 4 minuten begint het stuk je van de kranten

[ Voor 6% gewijzigd door Mexel op 12-11-2009 08:36 ]

Anoniem: 206066

vanochtend lag het er bij mij in Leeuwarden ook uit, maar ben sinds een kwartiertje weer online. Was al even bang dat ik vandaag niet via VPN m'n werk kon gaan doen, maar als het zo blijft is het weer OK.

't is idd wel de zoveelste storing binnen korte tijd. Misschien toch maar eens nadenken over een andere provider.

• Martinus
Anoniem: 206066 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:38:
vanochtend lag het er bij mij in Leeuwarden ook uit, maar ben sinds een kwartiertje weer online. Was al even bang dat ik vandaag niet via VPN m'n werk kon gaan doen, maar als het zo blijft is het weer OK.

't is idd wel de zoveelste storing binnen korte tijd. Misschien toch maar eens nadenken over een andere provider.
hier werkt het ook weer.

no comment

• Mexel

Mexel

hier net ook even last van
Geen ip gedurende 2 uur
en vannacht om half 4 ook al

Telfort heeft nog niet veel gedaan aan de storingen, ik ga maar eens mailen met telfort over mijn bevindingen,
En ik weet al wat ze gaan vragen in de mail, wilt u bellen uw probleem is te complex om per mail op te lossen,

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 206066 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:38:

In de Algemeen Dagblad van vandaag op pagina 4 staat een storings overzicht van internet providers en telefonie gemeten in 2 maanden, daar kwam telfort met 41% het slechtste uit de bus. Beste providers zijn KPN 18% en kpn's zelfstandige dochteronderneming XS4ALL 21%. Maar dan betaal je ook de hoofd prijs voor.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ook hier vanochtend een storing. Dacht al dat het aan mijn oude ZyXel modem lag die ik nog vanuit de Tiscali tijd in gebruik heb.

Vind het erg vervelend dat je altijd op fora moet gaan zoeken dat er een probleem is en dat er geen proactieve berichtgeving is vanuit Telfort. Op de storingspagina kon ik namelijk niets vinden.

@JopieBadmutS,

Om uw aansluiting te kunnen onderzoeken ontvang ik graag uw postcode en huisnummer per DM.

@Blanco88,

Standaard duurt het ongeveer 4 weken maar als u ons een berichtje stuurt nadat u besteld heeft valt er altijd iets te regelen! (2-2,5 week)

@STiCKQ,

Waar en hoe test u deze snelheid?
Om een beter beeld te krijgen ontvang ik graag alvast uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo

• Mexel

Mexel

Woudloper schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:39:
Ook hier vanochtend een storing. Dacht al dat het aan mijn oude ZyXel modem lag die ik nog vanuit de Tiscali tijd in gebruik heb.

Vind het erg vervelend dat je altijd op fora moet gaan zoeken dat er een probleem is en dat er geen proactieve berichtgeving is vanuit Telfort. Op de storingspagina kon ik namelijk niets vinden.
storings pagina is waardeloos
Als er meer dan 10 meldingen binnen zijn over een probleem kijken ze eerst of ze het kunnen oplossen en daarna bellen ze backline en die dient weer een ticket in bij NOC en dan komt het eventueel op de site te staan,

Ik heb het al zo vaak mee gemaakt dat er een groot probleem was, en na zeuren kon het op de storingspagina

Ben blij dat ik dr niet meer werk
Niet vanwege telfort maar de policie van Unamic/HCN

Anoniem: 156697

Helaas
na enkele weken een bar slechte verbinding te hebben gehad uitval enkele malen per uur varieert van 10 tot 20 keer

ander modem andere firmware alle bekabeling nagelopen alles getest
andere partner en kinderen (grapje)

heb ik besloten over te stappen naar een andere provider, Ik kom er niet door bij de helpdesk telkens weer dezelfde vragen waar is u isra punt etc etc
volgens mij volstaat even naar de kaart te kijken in de centrale dat was vorige keer ook de oplossing
ik wens iedereen op dit forum veel succes

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nadat ik de SpeedTouch door een Fritz!box heb vervangen, lijkt mijn verbinding veel stabieler te zijn. De SpeedTouch had om de paar dagen een reconnect, de Fritz!box is sinds het aansluiten online, dat is nu ruim 41 dagen. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Anoniem: 155599

lt_cmd_data schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:12:
[...]

In de Algemeen Dagblad van vandaag op pagina 4 staat een storings overzicht van internet providers en telefonie gemeten in 2 maanden, daar kwam telfort met 41% het slechtste uit de bus. Beste providers zijn KPN 18% en kpn's zelfstandige dochteronderneming XS4ALL 21%. Maar dan betaal je ook de hoofd prijs voor.
41% van wat?

@mexel,

De storingspagina wordt geupdate zodra er een storing bekend is. Deze moet dus wel eerst gesignaleerd worden, in sommige gevallen gebeurd dit via de helpdesk. Vaak zijn er ook incidenten bij meerdere klanten, welke geen storing betreffen (noem het toeval).
Dat is ook redelijk makkelijk in te zien, door u te realiseren dat storingen zichzelf doorgaans niet opheffen. Komt een issue niet langs de helpdesk, dan is het waarschijnlijk ook geen storing.
Overigens zijn er over het algemeen geen problemen met het signaleren van storingen. Als u dit en vorig topic doorleest zult u ook zien dat er door oplettende leden regelmatig naar de storingspagina gerefereerd wordt.

Wouter

• Mexel

Mexel

ik vindt wel dat er eerder een melding gemaakt mag worden,

Nu lezen we vaak dat er vele leden hier een storing hebben in 1 gebied (bijv. zwolle) en na 3 uur staat er pas een melding

Oja voor welke regio is dit

Op woensdag 18-11-2009 vinden er tussen 06:00 en 07:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk plaats. De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt dan ook problemen ondervinden met vast bellen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak,
Klantenservice internet

Of is het landelijk

[ Voor 54% gewijzigd door Mexel op 12-11-2009 12:35 . Reden: storings melding ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:38
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:19:
Dat is ook redelijk makkelijk in te zien, door u te realiseren dat storingen zichzelf doorgaans niet opheffen. Komt een issue niet langs de helpdesk, dan is het waarschijnlijk ook geen storing.
Dat zou ik wel nuanceren, een storing is het als de verbinding niet werkt waarbij blijkt dat dit niet door klant veroorzaakt wordt. Of dit nu door Telfort komt, de graafmachine op de hoek, het water in je verzopen leiding of een defecte zyxel, alle zijn dit storingen.
Een storing op je website plaatsen hoeft niet voor elk geval, maar wel voor de gevallen waarin het een aantal klanten betreft. Of dit er nu 50, 100 of 1000 zijn, een melding lijkt me dan gerechtvaardigd.
Niet alle klanten bellen overigens even snel als er een storing is, mijn vader zou bijvoorbeeld eerder mij bellen dan de helpdesk. 1 omdat ik de situatie ken en 2 omdat ik een aantal tools heb die het kunnen oplossen. Die telt dus al niet mee bij inventarisatie.
Dat een storing niet altijd gemeld wordt op de webpage is een pure kostenkwestie, als je een storing aanmeld wordt een behoorlijk apparaat in werking gesteld om het op te lossen. Dat kost nogal wat geld en wil je dus niet inzetten als er maar iets van 3 personen in dezelfde wijk problemen hebben, dan kun je beter een monteur sturen.

specs

• JopieBadmutS
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:28:
@JopieBadmutS,

Om uw aansluiting te kunnen onderzoeken ontvang ik graag uw postcode en huisnummer per DM.

@Blanco88,

Standaard duurt het ongeveer 4 weken maar als u ons een berichtje stuurt nadat u besteld heeft valt er altijd iets te regelen! (2-2,5 week)

@STiCKQ,

Waar en hoe test u deze snelheid?
Om een beter beeld te krijgen ontvang ik graag alvast uw postcode en huisnummer per DM.

Hugo
Uhm, wat is een DM en hoe verstuur ik die? (Ben niet zo heel actief hier..)

• Loekie
JopieBadmutS schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:09:
Zoek even naar een eerdere post van mij in dit topic.....

specs

• Mexel

Mexel

JopieBadmutS schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:09:
[...]

op het poppetje klikken onder het logo telfort

• Loekie
mexel schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:22:
[...]

op het poppetje klikken onder het logo telfort
En die doet het pas nadat je zelf DM ingeschakeld hebt...

specs

@mexel,

Dat meerdere mensen in eenzelfde gebied toevallig problemen hebben met hun verbinding, wijst niet direct op een algemene storing. Zeker als de buurman op hetzelfde netwerk wel kan internetten, lijkt het niet erg waarschijnlijk.

Er zijn (gelukkig?) meer dan 10 aansluitingen in regio Zwolle, de kans dat er toevallig 2 of 3 tweakers geen internet hebben in een regio is niet erg klein. Verder is het denken in regio's hier niet echt van toepassing, met name de grotere steden hebben vaak meerdere centrales en (dus) gescheiden problemen.

Onderhoudswerkzaamheden beperken zich ook niet altijd tot een plaats. Als het onderhoud een specifieke regio betreft, wordt dit vermeldt.

@Loekie,

Er is een verschil tussen een probleem en een storing. Als 1 klant er last van heeft is het een probleem, treft het meerdere aansluitingen dan is het een storing.

Met betrekking tot het niet melden op de website, dit heeft niets met geld te maken. Storingen worden op de website geplaatst, de afgelopen tijd vonden er storingen buiten openingstijden plaats. We zijn bezig om deze meldingen te verbeteren en ervoor te zorgen dat het alsnog geplaatst wordt (desnoods achteraf).

Van grote apparaten in werking stellen is doorgaans geen sprake. Versimpelde werking van een klantenservice is dat een issue omhoog geëscaleerd wordt zodra de persoon het niet kan/mag oplossen. Een landelijke storing komt bij het netwerkbeheer uit, maar een individuele gebruiker met een kapot ISRA komt daar evenzogoed uit.

Wouter

• thefxr
Anoniem: 151007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:25:
Dat is ook een van de reden, dat ik overgestapt ben naar de kabel.
Telfort had een opleving na de radar uitzending, daarna is het weer ingezakt.

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 10:03
Ontvang nu € 25 overstapbonus

* Bestel via Telfort.nl
* Ontvang binnen 5 weken een waardecoupon in de brievenbus
* Vul de coupon in en stuur hem op
* Na retour van coupon staat binnen 3 weken de € 25 op je rekening bijgeschreven!

* Eerste 6 maanden voor € 9,95 p/mnd
* Deze actie is geldig tot 30 november 2009
* Betreft jaarcontract
Het heet overstap bonus maar als je de tekst leest staat er niet dat je van een andere provider af moet komen. Krijg je nu ook de bonus als je niet van een andere provider komt?

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

@Hyena,

Nee, dit is alleen bij overstappen. Dit mag dus ook van de kabel zijn.

Hugo

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 12-11-2009 14:44 ]

Ik denk dat het mijn router is.

Ik kan nu ook via lan maar 1,15mb/sec max versturen wat eerst 8mb/sec was.

Dit is mijn internetsnelheid

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 18.310

Soms is het zelfs boven de 19.000 en nog steeds max 1mb/sec dus denk echt dat het de router is.

Ik heb een SpeedTouch 716 die ik nog van speedlinq heb.

@STiCKQ,

Daar heeft het inderdaad alle schijn van.
Als u via ons een nieuw modem wilt kost het basismodem uw niets. Het draadloze modem is 59 euro.

Hugo

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
SITcKQ ligt het probleem zeker niet bij jou eigen pc? Heb je een andere machine al geprobeerd?

Als je windows xp draait dan kun je even kijken of TCPoptimizer helpt om je doorvoer te verbeteren.

Chutney schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:57:
SITcKQ ligt het probleem zeker niet bij jou eigen pc? Heb je een andere machine al geprobeerd?

Als je windows xp draait dan kun je even kijken of TCPoptimizer helpt om je doorvoer te verbeteren.
Ik draai Windows 7 64x en daar werkt die app niet op.

Kan Telfort Webcare mij vertellen of ik ook zelf een router kan kopen in de winkel die werkt met telfort. Ik heb telfort met bellen.

Ik wilde zelf een wireless N router halen maar wist niet of dat meteen zou werken met telfort bellen.

@STiCKQ,

Ja hoor dat kan.
Als het modem het RFC1483 protocol ondersteund dan werkt hij op ons netwerk.
Hou er rekening mee dat u een modem aanschaft met VoIP ondersteuning.
Achtergrond info: We hebben de minst goede ervaringen met Sweex, Trust en E-Tech/Eminent.

Hugo

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:42:
@Hyena,

Nee, dit is alleen bij overstappen. Dit mag dus ook van de kabel zijn.

Hugo
En hoe kunnen jullie controleren of iemand daadwerkelijk overstapt vanaf de kabel? Niet dus. Dus iedereen die telfort neemt, kan die 25 euro krijgen.

Anoniem: 88208

Wanneer krijgt telfort een opzegging van ziggo, en de order het nummer vrij te geven?Ik ga over op ziggo, en heb dit 7 nov besteld. Ingegeven dat 10dec startdatum is.
Trouwens dan toch: speedtouch wl780 te koop / isdn versie, mocht iemand interesse hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 12-11-2009 18:18 ]

@Woekele,

Ik neem aan dat iemand binnen Telfort daar wel over nagedacht heeft. Ik vermoed dat het contractnummer van de oude provider op de antwoordkaart ingevuld dient te worden. Ik weet dit echter niet zeker en heb deze vraag bij de desbetreffende persoon uitstaan en kom hier nog op terug.

@johnny mcclane,

U heeft het op 3 dagen na een maand van te voren aangevraagd. Daarom ga ik er van uit dat de overname en opzegging gewoon gaan lukken. Mocht er iets niet goed gaan wordt u hierover tijdig per brief bericht.

Uw oude/huidige VoIP nummer gaat bij ons pas out of service als Ziggo deze succesvol heeft geporteerd.
Geen zorgen dus.

Hugo

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
...

[ Voor 193% gewijzigd door SpiceWorm op 12-11-2009 23:04 ]

• Wreckage1980
  • Laatst online: 25-02 19:21
@ Telfort Webcare

Ik maak nou een aantal weken gebruik van Telfort, maar de verbinding ligt er om de haverklap uit.
Ik heb de kabels al gecontroleerd, maar hier lijkt niets mis mee te zijn.

De modem (zyxel) lampjes geven geen dls aan en in de modem zie ik ook 0/0 als up/down.
Geef ik de modem een restart, dan krijg ik weer netjes mijn verbinding terug en gaat ook het dls lampje branden.

Het vermoeden is dan ook zeer sterk dat de modem niet goed functioneert.

6921EL/7 Alvast bedankt.

• JopieBadmutS
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:28:
@JopieBadmutS,

Hugo
Hugo,
Bedankt voor je reactie, nadat dat internet er vanochtend een tijdje uitlag heb ik mijn oude snelheid terug. Het is dus niet meer nodig.

Toch bedankt voor je moeite!

• robbvdb
thefxr schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:21:
[...]

Dat is ook een van de reden, dat ik overgestapt ben naar de kabel.
Telfort had een opleving na de radar uitzending, daarna is het weer ingezakt.
De reden dat ik opgestapt ben was dat ik me niet serieus genomen voelde. Dat was vroeger zo bij UPC ( 10 jaar geleden) en de afgelopen tijd nadat Tiscali, wat altijd goed draaide, overgenomen werd door Telfort bij Telfort niet anders!

Regelmatig storingen, maar bovenal matige telefonie en traag internet! en dan doel ik niet op download-snelheden. Door de afstand naar de wijkcentrale zal ik niet veel meer dan 6Mb down halen maar dat is zat om snel en soepel te kunnen browsen, voipen enz. Ik ben niet iemand die een paar DVD-tjes binnen de kortste keer binnen wil hebben.

Vandaag de 2de dag Alice; helaas vandaag geconfronteerd met een klapperlijn door een te snel ingesteld profiel. Zelf aan het testen geweest met een ander modem ( dus even geen telefonie van Alice ) en even goed de zaak gemonitord met DMT. Hierna de Copperjet weer aangesloten en op gewoon ADSL ingetraind en de SNR verhoogd naar effectie 7db. Sindsdien een strake stabiele verbinding, met een zeer lage ping ( via speedtest.net 15ms, via speedtest.nl 8!!!!ms ).

Telefonie zonder een kraakje, maar vooral..........INTERNETPAGINA`s LADEN ALS EEN TREIN!

Ja, geen moeizaam ladende pagina`s meer, vlotjes de 7 mail-acounts binnenhalen, alles veel en veel vlotter! Mijn hotmail bekijken loopt weer door na een klik, niet tijden wachten op de rommel die Microsoft daarbij laat laden. "Klik" en het staat!En dat was ook altijd met Tiscali.

Na vaak genoeg gevraagd te zijn door Telfort over kabeltjes vanaf ISRA en welke OS ik nu draai en of er wellicht een virus op mn computertje zit, ben ik blij dat ik weg ben.
Heel veeleisend ben ik niet, ik wil gewoon dat de zaak vlotjes en betrouwbaar draait. Als ik met mijn auto bij de garage kom omdat hij niet goed loopt wil ik ook niet eerst uren gevraagd worden te controleren of ik wel de sleutel voldoende heb omgedraaid, de juiste brandstof heb getankt, gecontroleerd heb of de pomp waar ik tankte geen verkeerde brandstof op voorraad had, of er geen steenmarter onder de kap woont en weet ik wat allemaal.
Telfort staat bij mij op de eerste plaats van bedrijven die er niet meer inkomen.

Kan Telfort of iemand uitleggen hoe het komt dat alles zo sloom gaat de laatste dagen?

mijn Telfort 20mbit is niet vooruit te branden, als ik download van telfort's testbin bestand gaat het snel, maar pagina's laden, drama.. Is het weer een verkeerde routering zoals laatst ofzo?

Ik heb (voor IP TV en als backup) ook nog een hetnet dsl verbinding van 1,5 megabit. Voor gewoon internetten werrkt dat sneller dan een 20 mbit verbinding van telfort. Best wel triest toch?

robbvdb schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
[...]

De reden dat ik opgestapt ben was dat ik me niet serieus genomen voelde. Dat was vroeger zo bij UPC ( 10 jaar geleden) en de afgelopen tijd nadat Tiscali, wat altijd goed draaide, overgenomen werd door Telfort bij Telfort niet anders!

Regelmatig storingen, maar bovenal matige telefonie en traag internet! en dan doel ik niet op download-snelheden. Door de afstand naar de wijkcentrale zal ik niet veel meer dan 6Mb down halen maar dat is zat om snel en soepel te kunnen browsen, voipen enz. Ik ben niet iemand die een paar DVD-tjes binnen de kortste keer binnen wil hebben.

Vandaag de 2de dag Alice; helaas vandaag geconfronteerd met een klapperlijn door een te snel ingesteld profiel. Zelf aan het testen geweest met een ander modem ( dus even geen telefonie van Alice ) en even goed de zaak gemonitord met DMT. Hierna de Copperjet weer aangesloten en op gewoon ADSL ingetraind en de SNR verhoogd naar effectie 7db. Sindsdien een strake stabiele verbinding, met een zeer lage ping ( via speedtest.net 15ms, via speedtest.nl 8!!!!ms ).

Telefonie zonder een kraakje, maar vooral..........INTERNETPAGINA`s LADEN ALS EEN TREIN!

Ja, geen moeizaam ladende pagina`s meer, vlotjes de 7 mail-acounts binnenhalen, alles veel en veel vlotter! Mijn hotmail bekijken loopt weer door na een klik, niet tijden wachten op de rommel die Microsoft daarbij laat laden. "Klik" en het staat!En dat was ook altijd met Tiscali.

Na vaak genoeg gevraagd te zijn door Telfort over kabeltjes vanaf ISRA en welke OS ik nu draai en of er wellicht een virus op mn computertje zit, ben ik blij dat ik weg ben.
Heel veeleisend ben ik niet, ik wil gewoon dat de zaak vlotjes en betrouwbaar draait. Als ik met mijn auto bij de garage kom omdat hij niet goed loopt wil ik ook niet eerst uren gevraagd worden te controleren of ik wel de sleutel voldoende heb omgedraaid, de juiste brandstof heb getankt, gecontroleerd heb of de pomp waar ik tankte geen verkeerde brandstof op voorraad had, of er geen steenmarter onder de kap woont en weet ik wat allemaal.
Telfort staat bij mij op de eerste plaats van bedrijven die er niet meer inkomen.
toon volledige bericht
Beter kan ik het niet verwoorden daarom ga ik ook weg

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een vraag over de modem performance. Momenteel bezit ik nog een ZyXEL Prestige 650R-31. Meestal werkt deze naar behoren, maar heb soms het gevoel dat de snelheid beduidend lager is dan bij een collega die een ook bij Telfort zit met internet+telefonie.

Hebben andere ook deze ervaring?

• ronn0
  • Laatst online: 07-04 21:30
Woudloper schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:59:
Even een vraag over de modem performance. Momenteel bezit ik nog een ZyXEL Prestige 650R-31. Meestal werkt deze naar behoren, maar heb soms het gevoel dat de snelheid beduidend lager is dan bij een collega die een ook bij Telfort zit met internet+telefonie.

Hebben andere ook deze ervaring?
Je snelheid is afhankelijk van de afstand naar de telefooncentrale.

En die 650 is uit het stenentijdperk, die is geen adsl2(+), Hiermee gaat de snelheid al enorm om laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charles1983
  • Laatst online: 30-04 16:01
@Telfort Webcare.

Zou je eens naar mijn verbinding willen kijken?
Ik heb zeer regelmatig het probleem dat elke minuut mijn verbinding met internet wordt onderbroken, en dat de modem opnieuw verbinding maakt. Gek genoeg werkt het internet vaak overdag wel, maar klapt er 's avonds dan echt zo vaak uit, dat je niet normaal meer kan internetten.
Ik heb er al een nieuwe telefoonsnoer op aangesloten, modem gereset, router er tussenuit gehaald, maar hou nog steeds dezelfde problemen.
Postcode: 1215NV Huisnummer: 278 Naam: de Ridder.

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:25:
Kan Telfort of iemand uitleggen hoe het komt dat alles zo sloom gaat de laatste dagen?

mijn Telfort 20mbit is niet vooruit te branden, als ik download van telfort's testbin bestand gaat het snel, maar pagina's laden, drama.. Is het weer een verkeerde routering zoals laatst ofzo?

Ik heb (voor IP TV en als backup) ook nog een hetnet dsl verbinding van 1,5 megabit. Voor gewoon internetten werrkt dat sneller dan een 20 mbit verbinding van telfort. Best wel triest toch?
open dns instellen bij dns servers
www.opendns.com (uitleg staat erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Anoniem: 151007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:14:
En die 650 is uit het stenentijdperk, die is geen adsl2(+), Hiermee gaat de snelheid al enorm om laag.
Hoe bedoel je 'hiermee gaat de snelheid al enorm om laag.'? Gaat de snelheid met adsl2 omlaag of gaat de snelheid omlaag met de ZyXEL 650 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@All,
Stroperige pageloads ben ik momenteel aan het onderzoeken en kom hier later nog op terug.
Als iedereen die hier denkt last van te hebben zijn postcode en huisnummer per DM stuurt dan wordt dit zeer gewaardeerd.

@Woudloper,

De 650H is ADSL1, dus tot max 8Mbit.
ADSL2+ is maximaal 24Mbit mogelijk maar dan moet je modem en abonnement dat dus wel ondersteunen.
Een ADSL1 modem op een ADSL2+ lijn werkt gewoon wel maar maximaal op 8Mbit downstream.

@charles1983,

De lijn is inderdaad instabiel. Ook overdag. Omdat u ook al een reset heeft uitgevoerd en de bekabeling heeft vervangen heb ik een storingsmelding voor u aangemaakt.
Per DM ontvang ik graag nog uw mobiele nummer.

Hugo

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 13-11-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@Telfort Webcare: Vind het moeilijk te bepalen of het zinvol is om mijn bestaande abonnement om te zetten. Uit mijn oude contractgegevens kan ik het volgende achterhalen:
  • Tiscali ADSL T2 2048 Kbit/s downstream
  • 320 Kbit/s upstream
  • kosten: 19,95 euro per maand
Inmiddels ben ik 20,47 euro per maand kwijt aan kosten. Als ik overstap op het 4MB ben ik goedkoper uit, maar raak ik dan ook mijn huidige webspace kwijt? Want zie dat niet als opties staan bij het 4MB contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 13:20
@Webcare;

Kunnen jullie kijken of een opzegging is doorgekomen? 7811CK 248B

[ Voor 3% gewijzigd door Chillosophy op 13-11-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Laatst online: 25-02 19:21
Vandaag helaas weer de modem een schop moeten geven.
De zyxel heeft wel een mooie interface, ze zouden alleen nog een functie in moeten bouwen dat die automatisch restart als er geen dls is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Woudloper,

Ik weet bijna zeker dat de webspace blijft bestaan na een upgrade. Ik heb het voor u nagevraagd en kom er later vandaag op terug.

@Chillosophy,

Ik zie geen opzegging staan, hoe is hij bij ons gedaan en wanneer?

@All,

Over de welkomstbonus van 25 euro.
Ik heb nagevraagd of we kunnen controleren of iemand ook echt is overgestapt.
Ja, dit kunnen wij.
Maar! De bonus is nu van toepassing op alle nieuwe aansluitingen.
Overstap of niet, die korting krijgt iedereen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:
@Chillosophy,

Ik zie geen opzegging staan, hoe is hij bij ons gedaan en wanneer?
Schriftelijk, ik geloof ongeveer 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chillosophy,

Dan moet hij nog verwerkt worden. Ik controleer het volgende week nogmaals.
Zie ik hem dan nog niet dan neem ik contact met u op om het direct te regelen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Woudloper,

Bij overgang/upgrade naar een Telfort abonnement blijft uw huidige webspace behouden!
Maak voor de zekerheid wel een backup.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:51:
@Chillosophy,

Dan moet hij nog verwerkt worden. Ik controleer het volgende week nogmaals.
Zie ik hem dan nog niet dan neem ik contact met u op om het direct te regelen.

Hugo
Bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-edit

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 262155 op 15-11-2009 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:10:
@Woudloper,

Bij overgang/upgrade naar een Telfort abonnement blijft uw huidige webspace behouden!
Maak voor de zekerheid wel een backup.

Hugo
Wel teken je daarmee bij voor een jaar Woudoper! Als je dat wilt dan is een upgrade de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
Ik vond de mail die ik kreeg nogal matig, vooral de tip die mij gegeven werd. Het ging over spam mails welke via mijn laptop verstuurd zouden worden. Er werd mij geadviseerd om m'n harde schijf te formatteren, mij lijkt het dat er genoeg andere opties zijn om dit tegen te houden.

Ik moest toch nog overstappen op een andere Windows, dus was het geen groot probleem. Maar voor een leek zou het wel schrikken zijn geweest denk ik.

Verder ben ik tot op heden tevreden over de verbinding, haal snelheid van 1900kb/s dus heb niet veel te klagen.

Soms is de draadloze verbinding alleen instabiel en valt hij enkele seconden weg, maar ik ben er nog niet achter of dit aan mijn laptop of de modem ligt. Via een UTP kabel lijkt hij het stabiel te doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 18:39

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik denk dat een leek niets anders kan doen dan formatteren. Als er ergens een deamon op de achtergrond draait die spam verstuurd dan krijgt een leek deze echt niet weg. Dus op zich niet zo'n rare tip om eerlijk te zijn. Wij zijn wel tweakers maar de rest niet en dan gaat het voor deze mensen al snel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snertpan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:20[/message]:
[...]

open dns instellen bij dns servers
www.opendns.com (uitleg staat erbij)
Heb ik al een flinke tijd terug gedaan, maar de laatste dagen iss het huilen met de pet. Het lijkt nu weer iets beter..

Ik overweeg om misschien toch maar naar zakelijk dsl van kpn of xs4all over te gaan. Het is overal wat, maar wellicht verwacht ik teveel van een budgetprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
Hurricane schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:12:
Ik denk dat een leek niets anders kan doen dan formatteren. Als er ergens een deamon op de achtergrond draait die spam verstuurd dan krijgt een leek deze echt niet weg. Dus op zich niet zo'n rare tip om eerlijk te zijn. Wij zijn wel tweakers maar de rest niet en dan gaat het voor deze mensen al snel te ver.
Daar zit natuurlijk ook iets in ja, my bad. Ben zelf ook niet echt een Tweaker hoor, meer een webdev nerdje haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 22:47
Ik kan natuurlijk ook bellen, maar dat kost weer geld....

De wensdatum voor oplevering van mijn verbinding is 1 december a.s., maar de technische werkzaamheden zijn al afgerond en ik heb het modem ondertussen ontvangen. Is er een mogelijkheid om het contract eerder in te laten gaan en de verbinding dus eerder beschikbaar te krijgen?

Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan! :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Graag verder in het nieuwe topic: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17

Discussies kunnen daarin voortgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
S0epkip schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:00:
Ik kan natuurlijk ook bellen, maar dat kost weer geld....

De wensdatum voor oplevering van mijn verbinding is 1 december a.s., maar de technische werkzaamheden zijn al afgerond en ik heb het modem ondertussen ontvangen. Is er een mogelijkheid om het contract eerder in te laten gaan en de verbinding dus eerder beschikbaar te krijgen?

Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan! :)
Antwoord staat in het volgende topic voor je. :)

[ Voor 196% gewijzigd door ronn0 op 15-11-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
pssst:, je mag hier verder. Je krijgt dan ook vast sneller antwoord.
Wellicht kan een modje hier even een slot op gooien

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Bericht verplaatst en deze op slot om herhaling te voorkomen. Thx Loekie :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.