Het telefoonset is op Phone 1 aangesloten. Ik heb ook een ring test op Phone 1 gedaan en dan gaan alle telefoons in huis die daar op aangesloten zijn. De VoIP account is ingesteld op SIP1.
Anoniem: 300018
@Jasperrrr,
Graag ontvang ik dan per DM van u uw postcode, huisnummer en een telefoonnummer waar u op bereikbaar bent.
Hugo
Graag ontvang ik dan per DM van u uw postcode, huisnummer en een telefoonnummer waar u op bereikbaar bent.
Hugo
@Hugo
Bedankt voor deze uitleg. Ik zal eens contact met hun opnemen.
Bedankt voor deze uitleg. Ik zal eens contact met hun opnemen.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
@Pentiummania,
Gegevens ontvangen en u zit inderdaad op een ADSL1 wijkcentrale aangesloten. De limiet is dus 8Mbit.
Hugo
Gegevens ontvangen en u zit inderdaad op een ADSL1 wijkcentrale aangesloten. De limiet is dus 8Mbit.
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 04-11-2009 17:59 ]
Ik maak nu meer dan een jaar gebruik van Telfort en ondanks flinke problemen de eerste maanden is de lijn nu redelijk stabiel. Nu ook de nieuwe firmware voor de Fritzbox 7270 beschikbaar is heb ik de Fritz rechtstreeks op de ADSL lijn aangesloten. De maanden daarvoor was het noodzakelijk om de Fritz achter de Zyxell in de bridge mode te plaatsen.
In beide bovenstaande genoemde configuraties heb ik veel last van jitter (soms meer dan 25000 ms) tijdens het bellen. Ik maak niet gebruik van Telfort vastbellen, maar van Callvoip, budgetphone en SMSDISCOUNT (Betamax). De extreme hoge waarde was voor mij aanleiding om een support vragen in te dienen bij AVM. Mijn idee was dat deze hoge waarde een fout in het modem zou moeten zijn. Uit de analyse van het ADSL signaal kwam het volgende:
For the received RTP data, the FRITZ!Box accepts these, however the values
appear to be completely OK. Thus the FRITZ!Box has no influence on the
asummed incorrect values in sending direction as it does not caculate any
values, but accepts the transferred reports of the counterpart every 5
seconds as an RTCP packet and displays the jitter value in the last
received RCTP-packet on the user interface. So, the irrationally high valus
for "Jitter" in sending direction is caused by the remote side.
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Telfort, maar kom niet verder. De Fritzbox wordt niet ondersteund.
Hieronder staan de waarden van de ASDL lijn:

Hieronder het spectrum. In het spectrum zit een witte streep, kan dit ook een mogelijke oorzaak zijn van de jitterwaarde?

Hebben jullie nog suggesties en misschien is het probleem herkenbaar?
In beide bovenstaande genoemde configuraties heb ik veel last van jitter (soms meer dan 25000 ms) tijdens het bellen. Ik maak niet gebruik van Telfort vastbellen, maar van Callvoip, budgetphone en SMSDISCOUNT (Betamax). De extreme hoge waarde was voor mij aanleiding om een support vragen in te dienen bij AVM. Mijn idee was dat deze hoge waarde een fout in het modem zou moeten zijn. Uit de analyse van het ADSL signaal kwam het volgende:
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van Telfort, maar kom niet verder. De Fritzbox wordt niet ondersteund.

Hieronder het spectrum. In het spectrum zit een witte streep, kan dit ook een mogelijke oorzaak zijn van de jitterwaarde?

Je lijngrafiekje ziet er redelijk uit, toen ik nog ADSL had met de laatste firmware die jij nu ws ook hebt zag het er minder mooi uit. Je hebt wel af en toe wegvallen van frames zie ik, maar niet extreem hoog.TJAARDA schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb niet zo erg last van jitter als jij en het enige nummer waar ik dat bij zie is dat van budgetphone, maar meer dan 150ms wordt het niet. Weet je zeker dat je 25s aan jitter hebt?
Sinds de overstap op kabel vanaf telfort zijn deze waarden nauwelijks anders, maar nog steeds bij budgetphone duidelijk hoger dan andere nummers via betamax Ik zou dus in eerste instantie daar naar kijken.
Jitter wordt gemeten/bepaald door de ontvangende kant (volgens de Fritzbox-help). In mijn 7140 zie ik zelfs jitter van 65535 msec. Dit is dus meer dan een minuut, in een gesprek dat nauwelijks een minuut duurde.
Volgens mij was er ook niets mis met de gesprekskwaliteit.
Opvallend hierbij is wel dat beide kanten in dit geval gebruik maakten van Budgetphone. Ik denk dat er bij Budgetphone iets niet helemaal lekker functioneert.
Opvallend hierbij is wel dat beide kanten in dit geval gebruik maakten van Budgetphone. Ik denk dat er bij Budgetphone iets niet helemaal lekker functioneert.
De betamax client is beter dan budgetphone en callvoip. Toch ook daar soms burst en ook dat hoor je duidelijk in het gesprek. Voor de beller zelf (SEND) is het geluid bij Callvoip duidelijk beter dan budgetphone. Alleen hebben wij aan onze kant (RECEIVE) met deze waarden echt geen ISDN kwaliteit...... . Een wat hogere delay waarde is dan nog beter dan een hoge jitter waarde.Loekie schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:27:
[...]
Je lijngrafiekje ziet er redelijk uit, toen ik nog ADSL had met de laatste firmware die jij nu ws ook hebt zag het er minder mooi uit. Je hebt wel af en toe wegvallen van frames zie ik, maar niet extreem hoog.
Ik heb niet zo erg last van jitter als jij en het enige nummer waar ik dat bij zie is dat van budgetphone, maar meer dan 150ms wordt het niet. Weet je zeker dat je 25s aan jitter hebt?
Sinds de overstap op kabel vanaf telfort zijn deze waarden nauwelijks anders, maar nog steeds bij budgetphone duidelijk hoger dan andere nummers via betamax Ik zou dus in eerste instantie daar naar kijken.
De vraag is of Telfort de lijnkwaliteit nog zou kunnen verbeteren, want dit is toch de basis voor de VOIP kwaliteit. Misschien wil webcare hierop ook een reactie geven?
Een overzicht van de transmissie van een aantal gesprekken:

Ik geloof niet dat de lijn-kwaliteit er veel mee te maken heeft, dan zou de kwaliteit van de betamax verbindingen ook veel slechter moeten zijn.
@webcare
Wel jammer
ik wou de modem van jullie gaan gebruiken omdat ik binnenkort telefonie er bij neem
Heb nu een 2602R met een cisco erachter en nu werkt me sip accounte ruk
Achja niets aan te doen
Wel jammer
ik wou de modem van jullie gaan gebruiken omdat ik binnenkort telefonie er bij neem
Heb nu een 2602R met een cisco erachter en nu werkt me sip accounte ruk
Achja niets aan te doen
↓ volgende bericht hieronder ↓
Zou je misschien eens naar Internet >> Prioritization >> Rules kunnen kijken of internet-telephony daar wel (aan) staat?
Ben je op dat moment ook aan het downloaden? Het is wel interessant om ook even het grafiekje van de snelheid in de gaten te houden, test eens met en zonder download, valt de snelhed terug. of juist niet?
Je kunt de invloed van de DSL-lijn zelf niet uitsluiten, maar met de ongever 13 Mbit die je haalt zit er wel rek in. Wat moeilijk te meten is, is als er steeds wisselende snelheden zijn. De Fritz!Box geeft dat ook niet enorm duidelijk aan.
Ben je op dat moment ook aan het downloaden? Het is wel interessant om ook even het grafiekje van de snelheid in de gaten te houden, test eens met en zonder download, valt de snelhed terug. of juist niet?
Je kunt de invloed van de DSL-lijn zelf niet uitsluiten, maar met de ongever 13 Mbit die je haalt zit er wel rek in. Wat moeilijk te meten is, is als er steeds wisselende snelheden zijn. De Fritz!Box geeft dat ook niet enorm duidelijk aan.
Een Jitter van 25000ms is 25seconde, dat is echt niet mogelijk dat er tussen RTP pakketen een tijdverschil is van 25 volledige secondes. Of er is een enkele op een manier ergens onderweg blijven hangen of niet tijdig verwerkt door je Fritz!box waardoor hij deze uitschieter rapporteert.TJAARDA schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:50:
In beide bovenstaande genoemde configuraties heb ik veel last van jitter (soms meer dan 25000 ms) tijdens het bellen. Ik maak niet gebruik van Telfort vastbellen, maar van Callvoip, budgetphone en SMSDISCOUNT (Betamax). De extreme hoge waarde was voor mij aanleiding om een support vragen in te dienen bij AVM. Mijn idee was dat deze hoge waarde een fout in het modem zou moeten zijn.
Als je constant zo'n Jitter zou hebben (wat eigenlijk onmogelijk is 25sec verschil in aankomsttijd tussen pakketen) had je geen gesprek kunnen voeren. Ben wel nieuwsgierig of AVM dit als 'valide waarde' bestempelt en niet als meetfout
Dat is een verstoorde frequentie die door je ADSL verbinding dan ook niet gebruikt wordt. Wordt geen data over getransporteerd en daarom is hij niet gekleurd. Heeft niets met Jitter van doen.Hieronder het spectrum. In het spectrum zit een witte streep, kan dit ook een mogelijke oorzaak zijn van de jitterwaarde?
Nauwelijks CRC fouten, echt nihil in je screenshot. Je lijn zal het probleem niet zijn, daar raak je niets kwijt. Hooguit dat je door heftig down- en/of uploaden je verbinding vult en daardoor wat latency verhoogt ook voor telefonie (VoIP van een internetaanbieder is immers ook maar gewoon data net als usenet, torrent, browsen etc).TJAARDA schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:16:
[...]
De vraag is of Telfort de lijnkwaliteit nog zou kunnen verbeteren, want dit is toch de basis voor de VOIP kwaliteit. Misschien wil webcare hierop ook een reactie geven?
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 05-11-2009 00:00 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik ben overgestapt naar Ziggo, hopen dat ik daar meer tevreden over ben.
Ik wens de Telfortklanten veel succes in de toekomst.
Ik wens de Telfortklanten veel succes in de toekomst.
[ Voor 4% gewijzigd door thefxr op 05-11-2009 01:36 ]
Ik ben vandaag ook overgestapt naar UPC begin met Fiberpower 30MB.......1 woord....ZALIG.
Weet nu al dat het Fiberpower 60MB gaat worden.
Ook ik wens alle telfort klanten succes en sterkte.
Anoniem: 88208
Lui,
Ik heb 14 maanden Telfort 20mb+bellen (ik haal maar 8mb/1mb) met Ziggo tv. Wil graag over naar Ziggo alles in 1 plus. 20/3, tv en bellen voor 49,95 (komen nog gemiddeld 6 euro gesprekskosten bij) p/m.
Ziggo gebeld, alles duidelijk, gewoon via site bestellen en zij zeggen Telfort op en nemen mijn huidige nummer over. Decoder voor 49 euro was een Samsung (welk type weet iemand dat) en voor 99 euro een Cisco met pause functie. Eind jan/begin feb werd mijn snelheid 50/6mb. How fancy
Ik ga 7 december als overstapdag instellen. Vanavond ga ik Ziggo via de site bestellen.
Another one is going... Hou jullie posted!
Edit...lol...verkeerd forumpje eiglik...
Ik heb 14 maanden Telfort 20mb+bellen (ik haal maar 8mb/1mb) met Ziggo tv. Wil graag over naar Ziggo alles in 1 plus. 20/3, tv en bellen voor 49,95 (komen nog gemiddeld 6 euro gesprekskosten bij) p/m.
Ziggo gebeld, alles duidelijk, gewoon via site bestellen en zij zeggen Telfort op en nemen mijn huidige nummer over. Decoder voor 49 euro was een Samsung (welk type weet iemand dat) en voor 99 euro een Cisco met pause functie. Eind jan/begin feb werd mijn snelheid 50/6mb. How fancy
Ik ga 7 december als overstapdag instellen. Vanavond ga ik Ziggo via de site bestellen.
Another one is going... Hou jullie posted!
Edit...lol...verkeerd forumpje eiglik...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 05-11-2009 19:48 ]
Hier een nieuwe telfort klant, 9,95 per maand lekker goedkoop! (alleen eerste 6 maanden)
Gevlucht bij Tele2, bel op word je na een halfuur afgescheept met, we ondersteunen geen mac! Of ik een pc op mijn netwerk wilde aansluiten!
Beetje middeleeuwen gedrag! (verwacht niet beter van telfort
)
Gevlucht bij Tele2, bel op word je na een halfuur afgescheept met, we ondersteunen geen mac! Of ik een pc op mijn netwerk wilde aansluiten!
Beetje middeleeuwen gedrag! (verwacht niet beter van telfort
Hello fellow humans
Tja, als jouw verbinding in orde was, en je pc mac geen verbinding kan maken.. Dan is het een probleem van je mac toch? Wees maar eerlijk.. Logisch dat veel helpdeks supporten tot aan het modem, en extra service als ze verder gaan.joint_me schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:28:
Hier een nieuwe telfort klant, 9,95 per maand lekker goedkoop! (alleen eerste 6 maanden)
Beetje middeleeuwen gedrag! (verwacht niet beter van telfort)
Hele verbetering.. Nu komt een mp3 binnen in 10 sec ipv 15..Diablo333 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:24:
Ik ben vandaag ook overgestapt naar UPC begin met Fiberpower 30MB.......1 woord....ZALIG.
Het probleem was dat de verbinding dus niet in orde was, mijn verbinding viel eens in de zoveel tijd weg (voor ongeveer en uur). En dit was op al het apparatuur, niet alleen op mijn laptop! Als de mac dan wordt ingezet als een soort excuusneger om van me af te komen, dan help ik ze daar graag bij door over te stappen naar een andere provider!pennywiser schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:47:
[...]
Tja, als jouw verbinding in orde was, en je pc mac geen verbinding kan maken.. Dan is het een probleem van je mac toch? Wees maar eerlijk.. Logisch dat veel helpdeks supporten tot aan het modem, en extra service als ze verder gaan.
Hello fellow humans
@Telfort webcare
Ben ik weer (6741WR 2). Ik heb bij KPN gezien dat ze wel 20Mb/s aanbieden op m'n adres. Hoe kan het dan zijn dat ik bij Telfort maar 8Mb kan krijgen, omdat de centrale een ADSL1 centrale is?
1. Klopt de webtool van KPN niet?
2. Klopt de info over de centrale in Lunteren niet bij Telfort?
3. Bied KPN dit abonnement via een ander soort verbinding aan oid?
Ik krijg bij KPN via de mail alleen maar verkooppraatjes en geen serieuze antwoorden.
Ben ik weer (6741WR 2). Ik heb bij KPN gezien dat ze wel 20Mb/s aanbieden op m'n adres. Hoe kan het dan zijn dat ik bij Telfort maar 8Mb kan krijgen, omdat de centrale een ADSL1 centrale is?
1. Klopt de webtool van KPN niet?
2. Klopt de info over de centrale in Lunteren niet bij Telfort?
3. Bied KPN dit abonnement via een ander soort verbinding aan oid?
Ik krijg bij KPN via de mail alleen maar verkooppraatjes en geen serieuze antwoorden.
facts don't care about your feelings
Ik denk dat er in die centrale zowel adsl1 als adsl2+ kaarten zitten en dan zal telfort iedereen 8mb geven om het eerlijk te houden. Is niets aan te doen, of je moet willen overstappen naar kpn voor een hogere prijs.
Anoniem: 179986
Veel plezier met je traffic shaping. En met het zitten bij een provider die liegt. Een paar dagenDiablo333 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:24:
of je moet willen overstappen naar kpn voor een hogere prijs , waarom overstappen ?Hurricane schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:07:
Ik denk dat er in die centrale zowel adsl1 als adsl2+ kaarten zitten en dan zal telfort iedereen 8mb geven om het eerlijk te houden. Is niets aan te doen, of je moet willen overstappen naar kpn voor een hogere prijs.
als een centrale geschikt is voor adsl2+ en er is ruimte dan vind ik ook dat je dat moet krijgen.
als ik het goed heb gaat kpn alle centrale,s aanpassen voor iptv in nederland dat worden de centrale,s toch adsl2+ ? we betalen tot 20 mb en als dat kan moet je dat ook krijgen.
Haha...dude... T is toch beetje anders. Ik heb al 8 jaar een ADSL1 kaart... en na 3 jaar bellen, schrijven en kloten heb ik het opgegeven.... Hier komt niks snellers dan 8mbit. Dus ik ben pleite, ziggo here we come.pa3fap schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:45:
[...]
of je moet willen overstappen naar kpn voor een hogere prijs , waarom overstappen ?
als een centrale geschikt is voor adsl2+ en er is ruimte dan vind ik ook dat je dat moet krijgen.
als ik het goed heb gaat kpn alle centrale,s aanpassen voor iptv in nederland dat worden de centrale,s toch adsl2+ ? we betalen tot 20 mb en als dat kan moet je dat ook krijgen.
mbt 'moet je dat ook krijgen': er staat nergens dat ze KPN aan moeten sporen om het een en ander om te gooien. Anders zou het zijn als het een 20Mb (voor zover mogelijk) zou zijn. Ze voldoen aan de verplichting <20Mb...pa3fap schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:45:
[...]
of je moet willen overstappen naar kpn voor een hogere prijs , waarom overstappen ?
Maar ik zou wel graag willen dat er wat veranderd. het kijken naar uitzendinggemist op pc1 naast het werken via remote desktop op een pc op kantoor vanaf huis op pc2 heeft invloed op elkaar: ik heb op pc2 vertragingen.
Ik ben overgestapt naar Ziggo. Nu heb ik een brief ontvangen van Telfort dat ik mijn modem met toebehoren moet terugsturen. Nu weet ik alleen niet wat die toebehoren zijn?? Ik heb uiteraard het modem en de adapter, maar iemand enig idee wat ik nog meer terug moet sturen ? (kost me anders 49 euro zeggen ze)
modem, adapter, splitter, 2 grijze kabels, 1 groenekabel of zwart, gele kabel,cubuz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:51:
Ik ben overgestapt naar Ziggo. Nu heb ik een brief ontvangen van Telfort dat ik mijn modem met toebehoren moet terugsturen. Nu weet ik alleen niet wat die toebehoren zijn?? Ik heb uiteraard het modem en de adapter, maar iemand enig idee wat ik nog meer terug moet sturen ? (kost me anders 49 euro zeggen ze)
Het lijkt me best wel een dilemma in zo'n gemixte centrale want wie krijgt nu wel die 20Mb en wie niet?pa3fap schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:45:
[...]
we betalen tot 20 mb en als dat kan moet je dat ook krijgen.
Is toch net zo goed lullig wanneer wij beide op de zelfde centrale zitten, allebei een 20Mb abo hebben, hetzelfde betalen maar jij krijgt 20Mb en ik 8Mb omdat het lot heeft bepaald dat er voor jou nog wel ruimte was op een adsl2+ kaart en voor mij net niet meer.
Only fools are enslaved by time and space.
Het gaat niet alleen om de snelheid, ook de telefonie is bagger van Telfort.Ben ook niet meer afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale,krijg nu gewoon de volle mep bij UPC.Die 20Mbps bij Telfort haal je alleen als je in de wijkcentrale woont.pennywiser schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:48:
[...]
Hele verbetering.. Nu komt een mp3 binnen in 10 sec ipv 15..
Inmiddels fiberpower 60Mbps met 60Mbps usernet account genomen.Een dvdtje in 10 min naar binnen trekken
Is er nog iemand die voor weinig een Telfort zyxel modem will overnemen?
Modem en adapter lijkt mij voldoende.Heb er zelf 2 liggen hier,1 is eigendom en de 2de moet ik terug sturen maar dat mag alleen als je een retour nummer hebt gekregen......nooit gehad...dus no modem retour.cubuz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:51:
Denk niet dat ze het merken bij Telfort,die gene die dat afhandelt zal wel net zo snugger zijn als de gemiddelde helpdesk medewerker.
Diablo333 schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:04:
[...]
...
Denk niet dat ze het merken bij Telfort,die gene die dat afhandelt zal wel net zo snugger zijn als de gemiddelde helpdesk medewerker.
Ik denk dat ik er een verrassingspakket van maak, het is tenslotte bijna sinterklaas. Ik heb nog wel wat op zolder liggen die ze er als bonus bij kunnen krijgen....
Volgens mij krijgt iedereen in een gemixte centrale dezelfde (lage) snelheid, dus 8Mb in dit geval... Dat vind ik ook triest hoor... iedereen hetzelfde minimale geven om scheve ogen te voorkomen (en een hele hoop gezeik bij de helpdesk)...LoneRanger schreef op zondag 08 november 2009 @ 08:38:
[...]
Het lijkt me best wel een dilemma in zo'n gemixte centrale want wie krijgt nu wel die 20Mb en wie niet?
Is toch net zo goed lullig wanneer wij beide op de zelfde centrale zitten, allebei een 20Mb abo hebben, hetzelfde betalen maar jij krijgt 20Mb en ik 8Mb omdat het lot heeft bepaald dat er voor jou nog wel ruimte was op een adsl2+ kaart en voor mij net niet meer.
Diablo333 schreef op zondag 08 november 2009 @ 08:57:
[...]
Het gaat niet alleen om de snelheid, ook de telefonie is bagger van Telfort.Ben ook niet meer afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale,krijg nu gewoon de volle mep bij UPC.Die 20MB bij Telfort haal je alleen als je in de wijkcentrale woont.
Inmiddels fiberpower 60MB met 60MB usernet account genomen.Een dvdtje in 10 min naar binnen trekken![]()
Is er nog iemand die voor weinig een Telfort zyxel modem will overnemen?
offtopic:
Er zit een verschil tussen MB en Mb he? Ik ga er maar even van uit dat je Mb bedoelt.
Er zit een verschil tussen MB en Mb he? Ik ga er maar even van uit dat je Mb bedoelt.
Hoi!
Provider die liegt? Telfort bedoel je natuurlijkAnoniem: 179986 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:10:
[...]
Veel plezier met je traffic shaping. En met het zitten bij een provider die liegt. Een paar dagen. Ik hoop voor je dat ze geen datalimieten gaan invoeren. Het zou me niet eens verbazen. Niet te vertrouwen dat bedrijf
.
Ow..en mijn telefoon verbinding werkt ook prima nu met UPC, verbinding valt niet maarzo weg naar een 20min bellen,tja UPC bellen is ook heel wat anders dan die meuk van KPN uhh ik bedoel Telfort
als straks de centrale,s geschikt zijn voor iptv zoals kpn zegt ? dan heb je automatisch volgens mij 20 mb waar je voor betaald.mischien de afstand ? ze kunnen toch straks niet zeggen als je iptv wil hebben sorry onze centrale zit vol.LoneRanger schreef op zondag 08 november 2009 @ 08:38:
[...]
Het lijkt me best wel een dilemma in zo'n gemixte centrale want wie krijgt nu wel die 20Mb en wie niet?
want dan ben ik bang dat er nog veel meer weg lopen .
Dit verhaal komt mij bekend voor.Diablo333 schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:02:
[...]
Provider die liegt? Telfort bedoel je natuurlijkBij telfort van 17Mb naar 10Mb gegaan en iedereen houd zich van de domme bij Telfort.Slap gelul over kabeltjes enz terwijl ik zelf wel beter weet,ze hebben mij in de wijkcentrale gewoon op een ander kaartje geprikt,komt hun waarschijnlijk beter uit. Voor traffic shaping heeft UPC op de donder gehad.Bij Telfort is traffic shaping niet nodig,daar zetten ze je gewoon standaard op een lagere snelheid en dan iedereen zich hier maar suf vragen over modem instellingen enz om het weer voor elkaar te krijgen.
Ow..en mijn telefoon verbinding werkt ook prima nu met UPC, verbinding valt niet maarzo weg naar een 20min bellen,tja UPC bellen is ook heel wat anders dan die meuk van KPN uhh ik bedoel Telfort
Ook hier na ruim 1 jaar van de 17Mb naar de 15Mb gegaan en soms zelf nog rond de 14Mb.
Vraag je hoe dat kan krijg je te horen of het ligt aan de kabels (deze allemaal maar eens op verzoek vervangen) zonder resultaat natuurlijk of aan overspraak op de lijn omdat misschien meerdere mensen nu gebruik maken van een 20Mb verbinding.
Allemaal leuk en aardig maar lost het probleem niet op. Dat zou inhouden als er binnenkort nog meer gebruikers hier in de wijk die niet zo oud is gebruik zullen maken van een 20 Mb lijn dat ik binnenkort blij mag zijn met een 10Mb lijn. Dat is natuurlijk onacceptabel en is naar mijn mening het probleem afschuiven. Al werkt dat niet zo omdat ik de dienst bij Telfort afneem en niet bij een ander partij. Dan mag je toch verwachten dat er naar het probleem gekeken zal worden maar niets is minder waar. Al is een overstap naar een andere partij ook geen succes want zit er nog niet echt op te wachten over te stappen naar UPC.
Valt allemaal heus mee! Ik woon 1223 meter van de wijkcentrale af en behaal gewoon de volle 20Mbit.Diablo333 schreef op zondag 08 november 2009 @ 08:57:
[...]
Die 20Mbps bij Telfort haal je alleen als je in de wijkcentrale woont.
Er zijn natuurlijk wel verschillende factoren afhankelijk van de behaalde snelheid, regen / onweer / overspraak (ruis) / slechte bekabeling in huis of op straat / afstand tot de wijkcentrale / kwaliteit van de aansluiting thuis / modem chipset combinatie met de dslam enzovoorts.
Meest optimale is de ZyXEL modem gebruiken die uitgeleverd wordt door Telfort en deze zo kort mogelijk aansluiten op de ISRA thuis. Zonder aftakkingen voor dat het modem aangesloten wordt.
Ik heb ook meegemaakt dat de snelheid in de afgelopen jaren (3jaar) iets naar beneden gegaan is (minder dan 1Mbit), dat komt doordat er in deze periode meer en meer DSL aansluitingen aangesloten en dus meer overspraak ontstaat op het koper waardoor het signaal minder optimaal is geworden.
Momenteel zijn dit de waardes;
WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 1114 kbps
Downstream Speed: 19863 kbps
Vroeger ging het nog met gemak 20700 kbps door.. mij hoor je niet klagen gaat nog fijn zo
Of het is een tactiek van Telfort om op iedere 20 DSL-verbindingen er eentje extra kwijt te kunnenChutney schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:32:
[...]
Vroeger ging het nog met gemak 20700 kbps door.. mij hoor je niet klagen gaat nog fijn zo
[/conspiracy-mode off]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Nou deze vertraging is niet opgetreden in mijn Telfort tijdperk maar in mijn TweakDSL/Tiscali tijdperk
, zit nu 2 jaar bij Telfort met de zelfde stabiele snelheid, daarvoor 2 jaar bij Tweak gezeten (het nieuwe DSL2+/20Mbit opkomst tijdperk).
Dus in hoevere Telfort hier mee te maken heeft weet ik niet.. ik wilde hier mee aangeven dat er verschillende externe maar ook interne factoren een rol kunnen spelen. Zelfs wanneer de straat open ligt door werkzaamheden aan het tramspoor begint mijn lijn te klapperen, zodra de straat weer dicht is gemaakt is, is het probleem opgelost
Dus in hoevere Telfort hier mee te maken heeft weet ik niet.. ik wilde hier mee aangeven dat er verschillende externe maar ook interne factoren een rol kunnen spelen. Zelfs wanneer de straat open ligt door werkzaamheden aan het tramspoor begint mijn lijn te klapperen, zodra de straat weer dicht is gemaakt is, is het probleem opgelost
Anoniem: 179986
Loze conspiracy want ze hebben niet voor niets op 2 ams-ix locaties een extra 10 gbit poort aangeslingerd. Als ze daadwerkelijk de verbindingen langzamer zouden maken dan zou extra capaciteit niet nodig zijn geweest... Neemt niet weg dat ook mijn verbinding niet even snel is als voorheen maar aangezien het nog intraint op 18 mbit/s vind ik het wel best voor ADSL2+ op bijna 2 KM.spone schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:47:
[...]
Of het is een tactiek van Telfort om op iedere 20 DSL-verbindingen er eentje extra kwijt te kunnen
[/conspiracy-mode off]
@o_f_course,
Het is (nog steeds) in onderzoek en wordt besproken met KPN, als er uitsluitsel is zal ik het direct laten weten. Wegens het niveau waarop het speelt, lijkt het me echter niet onwaarschijnlijk dat dat nog wel even kan duren (voordat er uitsluitsel komt).
@cubuz,
Onder toebehoren wordt de splitter en adapter verstaan, het is de bedoeling dat u deze ook mee zendt.
@LoneRanger,
Inderdaad. Daarom wordt er maximaal 8 Mbit geleverd.
@Diablo333,
Het retournummer is hetzelfde als het ordernummer. 8 cijfers /C00x of /S001
Wouter
Het is (nog steeds) in onderzoek en wordt besproken met KPN, als er uitsluitsel is zal ik het direct laten weten. Wegens het niveau waarop het speelt, lijkt het me echter niet onwaarschijnlijk dat dat nog wel even kan duren (voordat er uitsluitsel komt).
@cubuz,
Onder toebehoren wordt de splitter en adapter verstaan, het is de bedoeling dat u deze ook mee zendt.
@LoneRanger,
Inderdaad. Daarom wordt er maximaal 8 Mbit geleverd.
@Diablo333,
Het retournummer is hetzelfde als het ordernummer. 8 cijfers /C00x of /S001
Wouter
@Telfort Webcare
OK bedankt voor deze informatie. Hoe gaan jullie me op de hoogte brengen? Moet ik het forum in de gaten houden? Kan ik mail verwachten, of snail mail?
OK bedankt voor deze informatie. Hoe gaan jullie me op de hoogte brengen? Moet ik het forum in de gaten houden? Kan ik mail verwachten, of snail mail?
Ja hoor, lekker, systemen bij Telfort HD liggen eruit. Ze kunenn niks zien of uitvoeren. Kost ook nog maar 1 eurocent p/m.

Mijn vader heeft nu internet van de kpn voor 35 p/m (8mbit). Hij wil wel graag overstappen omdat het hem geld bespaart, maar hij wil zijn oude @planet email-adres niet graag verliezen. Te veel goedoe volgens hem.
Is er een mogelijkheid dat in samenwerking met KPN alle mail nog even word doorgestuurd? (Vast niet, maar je weet het nooit).
Is er een mogelijkheid dat in samenwerking met KPN alle mail nog even word doorgestuurd? (Vast niet, maar je weet het nooit).
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Hallo, ik heb al een tijdje geleden per DM me postcode en huisnummer ge-DMed maarre nog geen reactie mogen ontvangen.Anoniem: 300018 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:38:
@Pentiummania,
U zit inderdaad zeer waarschijnlijk aangesloten op een centrale waar alleen ADSL1 (tot 8Mbit) geleverd wordt.
Om dit zeker te weten kunt u per DM uw postcode en huisnummer sturen.
Hugo
[/Beetje offtopic]: Ook lijkt het inet wat brakkerig, sommige sites lijken onbereikbaar, Ik heb sinds Zondag ook een nieuw moederbord en processor draaien. Zaterdag heel de dag bezig geweest met een laptop schijfje via usb maar daar kreeg ik met geen mogelijkheid XP of Win7 op, windows 98 luktte na lang wachten en vaak proberen nog wel. Het schijfje zal wel slecht zijn ondertussen sommige bestanden deden al vreemd voordat ik ging formateren, konden niet meer verplaatst of verwijderd worden. Nu draai ik XP vanaf me oude raid installatie totdat ik geld heb voor 1 of 2 nieuwe schijven. Ik dacht eerst dat het misschien aan de driver van de netwerkkaart zou kunnen liggen, dus heb ik een nieuwe driver geinstalleerd vanaf cd. Maar dit blijkt nog weinig te helpen. Ook lukt het niet meer om een poort voor utorrent te forwarden, ik test dit dan met die ingebouwde snelheidshulp van utorrent.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Laat jevader een Gmail adres nemen, istie voor eens & altijd er van af.Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:59:
Mijn vader heeft nu internet van de kpn voor 35 p/m (8mbit). Hij wil wel graag overstappen omdat het hem geld bespaart, maar hij wil zijn oude @planet email-adres niet graag verliezen. Te veel goedoe volgens hem.
Doe jezelf dan een plezier, regel een domeinnaampje en een fatsoenlijke mailhost. Ik vind dat voor serieuzer gebruik toch beter overkomen dan een @gmail.com-adres...pennywiser schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:57:
[...]
Laat jevader een Gmail adres nemen, istie voor eens & altijd er van af.
Overigens bieden sommige providers ook wel de dienst om een eigen domeinnaam te registreren en daar je mail op te laten binnenkomen. De migratie daarvan zal echter ongetwijfeld wel een ellende zijn, omdat daar wettelijk weer niks voor geregeld is...
@hierboven: Dat had ik ook al voorgesteld, maar ik denk dat hij dat email adres nu overal gebruikt en geen zin heet om dat allemaal te veranderen.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Er staat me iets van bij dat je bij Planet een zgn. 'Email only' abonnement kon afnemen voor een paar tientjes per jaar. Ik kan er niks over vinden op hun website, maar je kunt ze eens bellen. Misschien kan het nog steedsEldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:59:
[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 09-11-2009 15:06 ]
Hij kan bij opzeggen KPN een email-only pakket aanvragen, dan behoudt hij de mailbox.Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:59:
Zo, Telfort is opgeleverd. Is 16Mbps geworden als ik de meegeleverde Zyxel gebruik.
Als ik mijn eigen Draytek 2800G gebruik is het maar 11Mbps, dat is wel erg jammer. Heb in de GOT-search een persoon gevonden die dit probleem ook had, maar nooit heeft kunnen oplossen. Gek dat dat zoveel kan uitmaken welk modem je gebruikt. Hij gebruikt wel ADSL2+, dat is het probleem niet.
Als ik mijn eigen Draytek 2800G gebruik is het maar 11Mbps, dat is wel erg jammer. Heb in de GOT-search een persoon gevonden die dit probleem ook had, maar nooit heeft kunnen oplossen. Gek dat dat zoveel kan uitmaken welk modem je gebruikt. Hij gebruikt wel ADSL2+, dat is het probleem niet.
[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 09-11-2009 15:07 ]
Sja, die overstap zal toch ooit gemaakt moeten worden als hij van planet af wil. Zo'n e-mail-only-abo is misschien wel handig om in het eerste jaar de mail te laten forwarden naar het nieuwe adres.Eldariel schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:53:
@hierboven: Dat had ik ook al voorgesteld, maar ik denk dat hij dat email adres nu overal gebruikt en geen zin heet om dat allemaal te veranderen.
Maar dan lijkt mij een overstap naar een eigen domeinnaam wel zo handig, want alleen daarmee ben je écht van de vendor-lock-in verlost; met gmail zit je alsnog vast aan google.
Als die Draytek een WAN-ethernetpoort heeft, of kan configureren, dan kun je die Zyxel als bridge laten werken IIRC. De snelheid van de Zyxel, de features van de Draytek. Kost je wel extra energie...woekele schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:06:
Zo, Telfort is opgeleverd. Is 16Mbps geworden als ik de meegeleverde Zyxel gebruik.
[ Voor 35% gewijzigd door Fuzzillogic op 09-11-2009 15:35 ]
En het is weer zo ver: surfen gaat bagger want mijn verbindingssnelheid is gekelderd van 12Mbit naar 2,3Mbit, net zoals vorige week eigenlijk.
Tot op heden was ik behoorlijk tevreden met Telfort - incidenteel een storing kan ik mee leven, maar nu wordt het wel erg bont.
Tot op heden was ik behoorlijk tevreden met Telfort - incidenteel een storing kan ik mee leven, maar nu wordt het wel erg bont.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Ja, precies, een work-around is wel mogelijk. Maar een echte oplossing heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.Fuzzillogic schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:33:
[...]
Als die Draytek een WAN-ethernetpoort heeft, of kan configureren, dan kun je die Zyxel als bridge laten werken IIRC. De snelheid van de Zyxel, de features van de Draytek. Kost je wel extra energie...
Dat is wel mooi. Dat kost dan iets van 5 euro per maand of is dat gratis?Loekie schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:05:
[...]
Hij kan bij opzeggen KPN een email-only pakket aanvragen, dan behoudt hij de mailbox.
ik zit al maanden met een dilema.
ik heb een 20mb abonnement van telfort.
mijn router ( zyxell Prestige 2602H-61) geeft aan dat ik een adsl2+ verbinding binnen krijg.
tenminste als ik goed kijk bij "Standard:ADSL2+ Mode"in het system status menu.
maar het probleem is dat ik maar met maximaal 475 kb/s kan downloaden terwijl ik als ik het goed heb veel sneller kan downloaden nu weet ik dat ik ongveer 600 m vanaf de centrale zit en dat alle kabels helemaal goed zijn verbonden en zo dichtmogelijk bij het isra punt zit.
zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt en of er een oplossing is.
ik ben er namelijk niet uit.
mvg
allard
ik heb een 20mb abonnement van telfort.
mijn router ( zyxell Prestige 2602H-61) geeft aan dat ik een adsl2+ verbinding binnen krijg.
tenminste als ik goed kijk bij "Standard:ADSL2+ Mode"in het system status menu.
maar het probleem is dat ik maar met maximaal 475 kb/s kan downloaden terwijl ik als ik het goed heb veel sneller kan downloaden nu weet ik dat ik ongveer 600 m vanaf de centrale zit en dat alle kabels helemaal goed zijn verbonden en zo dichtmogelijk bij het isra punt zit.
zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt en of er een oplossing is.
ik ben er namelijk niet uit.
mvg
allard
@Webcare: Telfort heeft mij opgelicht. Ok, dat klinkt erger dan het is, maar toch. Ik heb onlangs de helpdesk gebeld. De website vermeldt €0,30 per minuut. Maar het bandje aan het begin van het gesprek vermeldt "1 eurocent per minuut" (net nog gecontroleerd, met mobiel). En dat bandje is vziw bepalend. Ik keek net mijn telefoonfactuur na, en er is evengoed €0,30/minuut gerekend! (plus €0,25 naar t-mobile, want het gaat buiten de bundel, de &%$@^!!!)
Enfin, ik heb 12'23" gebeld. De €3,59 die ik teveel betaald heb zou ik graag weer terugzien. Kan dat geregeld worden?
@forum: dus let op, Telfort rekent leuk €0,30/minuut voor de helpdesk, ongeacht wat het bandje aan het begin van het telefoontje zegt!
Enfin, ik heb 12'23" gebeld. De €3,59 die ik teveel betaald heb zou ik graag weer terugzien. Kan dat geregeld worden?
@forum: dus let op, Telfort rekent leuk €0,30/minuut voor de helpdesk, ongeacht wat het bandje aan het begin van het telefoontje zegt!
kwestie van gesprek opnemen en met je factuur ff mailen naar wat lui, bonden, en telfort zelf natuurlijk
edit: overigens, de 3e keer dat ik belde vandaag zei de meneer dat hij mijn 06 zou opschrijven en dat ik morgen werd teruggebeld over mijn vraag... zo gezegd.... *
edit: overigens, de 3e keer dat ik belde vandaag zei de meneer dat hij mijn 06 zou opschrijven en dat ik morgen werd teruggebeld over mijn vraag... zo gezegd.... *
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 09-11-2009 22:28 ]
Helaas heb ik nog steeds dat ik soms heel de avond probeer iemand te bellen (via voip) en als ik die persoon daarna mobiel bel dan blijkt dat hij heel de avond gewoon thuis was maar niets gehoord heeft. Als ik bel gaat de telefoon bij mij wel over maar bij de ander gaat geen telefoon rinkelen of ik krijg heel de tijd een ingesprekstoon. Gisteren belde ik en bij mij bleef de telefoon overgaan, terwijl ze aan de andere kant al opgenomen hadden. Ook hoort de 1 van de twee de ander soms niet. Ik heb laatst de Zyxel modem weer aangsloten maar de problemen zijn gebleven.
Anoniem: 151007
@telfort
Mijn ouders hebben enige tijd geleden een nieuw modem (basismodem) besteld bij Telfort omdat het oude zwarte modem z'n laatste adem uitgeblazen had. (hij trainde al een jaar nog maar op 1 megabit in, maar uiteindelijk was het probleem dat de adapter er ook nog mee stopte.)
Mijn ouders hebben 2 telefoonnummers, dus nog uit de tiscali telefonie totaal tijd. Echter is de 2e poort van het basis modem helemaal dood. Ik heb de interne kabel naar het toestel gechecked, die is goed, want als ik er direct een telefoon op zet is ie ook dood, Telefoon instellingen gechecked, stonden ook goed, modem een harde reset gegeven, ook geen verschil. Na een reset zijn de sip instellingen weg, poort 1 geeft dan een onderbroken kiestoon, poort twee blijft helemaal stil.
Kortom, ik mag denk ik constateren dat ik een kapot modem ontvangen heb !?
Mijn ouders hebben enige tijd geleden een nieuw modem (basismodem) besteld bij Telfort omdat het oude zwarte modem z'n laatste adem uitgeblazen had. (hij trainde al een jaar nog maar op 1 megabit in, maar uiteindelijk was het probleem dat de adapter er ook nog mee stopte.)
Mijn ouders hebben 2 telefoonnummers, dus nog uit de tiscali telefonie totaal tijd. Echter is de 2e poort van het basis modem helemaal dood. Ik heb de interne kabel naar het toestel gechecked, die is goed, want als ik er direct een telefoon op zet is ie ook dood, Telefoon instellingen gechecked, stonden ook goed, modem een harde reset gegeven, ook geen verschil. Na een reset zijn de sip instellingen weg, poort 1 geeft dan een onderbroken kiestoon, poort twee blijft helemaal stil.
Kortom, ik mag denk ik constateren dat ik een kapot modem ontvangen heb !?
Even een positief bericht van Telfort. Ik ben afgelopen weekend van 8828 kbit/s naar 11148 kbit/s. Dit op ruim 2 kilometer van de centrale. Nu maar hopen dat dit stand houd....
@Pentiummania,
Ik had al antwoord gegeven hoor, die staat hier: Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16"
@Joint_me,
Dat zal bij ons niet meer voorkomen, de Mac wordt hier volledig ondersteunt. Naast instellingen nalopen is er overigens zelden een probleem echt aan de Mac gerelateerd. Een NIC is een NIC dus dat is op een Mac niet veel anders. Hem zomaar als de schuldige aanwijzen als men het niet meer weet is gewoon niet netjes.
@Fuzzillogic,
Zoals u hier kunt lezen is voor een klein gedeelte van de bellers de tariefswijziging niet goed doorgevoerd.
Dit is uiteraard niet met met opzet gedaan en wordt gewoon zo snel mogelijk gecorrigeerd/gecrediteerd.
Als u mij uw klantgegevens toestuurt via DM zal ik de correctie direct voor u doorvoeren.
@Chrizzly,
Dit klinkt als een probleem bij de gebelde partij, heeft u dit met meerdere telefoonnummers?
@Vinsy,
Brandt het lampje van Phone 2 wel? Staat SIP2 ook toegewezen aan Phone 2 of deelt hij samen met SIP1 het poortje Phone 1?
Indien alles correct is en Phone 2 brandt ook gewoon dan ontvang ik graag uw postcode en huisnummer via DM want dan lijkt het modem inderdaad defect.
Hugo
Ik had al antwoord gegeven hoor, die staat hier: Anoniem: 300018 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16"
@Joint_me,
Dat zal bij ons niet meer voorkomen, de Mac wordt hier volledig ondersteunt. Naast instellingen nalopen is er overigens zelden een probleem echt aan de Mac gerelateerd. Een NIC is een NIC dus dat is op een Mac niet veel anders. Hem zomaar als de schuldige aanwijzen als men het niet meer weet is gewoon niet netjes.
@Fuzzillogic,
Zoals u hier kunt lezen is voor een klein gedeelte van de bellers de tariefswijziging niet goed doorgevoerd.
Dit is uiteraard niet met met opzet gedaan en wordt gewoon zo snel mogelijk gecorrigeerd/gecrediteerd.
Als u mij uw klantgegevens toestuurt via DM zal ik de correctie direct voor u doorvoeren.
http://blogs.telfort.nl/bloglezers-bedanktSinds eind september 2009 is ons klantenservicetarief tijdelijk verlaagd van 30 cent p/minuut naar 1 cent p/minuut. Dit hebben we gedaan als gebaar naar onze klanten voor het feit dat zij hun klantgegevens een tijd niet konden inzien en/of wijzigen via Mijn Telfort Mobiel en Zakelijk beheer.
Helaas hebben wij deze week gemerkt dat deze tariefsverlaging niet goed is doorgevoerd bij een klein deel van onze prepaid- en postpaid klanten die hebben gebeld naar de klantenservice. Dit is mede opgemerkt door onze oplettende bloglezers, en daar willen we jullie hartelijk voor bedanken!
De tariefsverlaging is niet goed doorgevoerd als gevolg van een menselijke fout. Inmiddels staat het tarief wel goed in onze administratie.
De te veel in rekening gebrachte bedragen geven we zo snel mogelijk terug aan de betreffende klanten. Dit gebeurt automatisch. Prepaid bellers ontvangen dit bedrag in de loop van volgende week terug in de vorm van extra beltegoed. Een deel van de rekeningen van onze postpaid klanten (inclusief onze zakelijke abonnees) kunnen we met terugwerkende kracht herstellen en een deel van onze abonnees ontvangt een verrekening op de eerstvolgende factuur.
@Chrizzly,
Dit klinkt als een probleem bij de gebelde partij, heeft u dit met meerdere telefoonnummers?
@Vinsy,
Brandt het lampje van Phone 2 wel? Staat SIP2 ook toegewezen aan Phone 2 of deelt hij samen met SIP1 het poortje Phone 1?
Indien alles correct is en Phone 2 brandt ook gewoon dan ontvang ik graag uw postcode en huisnummer via DM want dan lijkt het modem inderdaad defect.
Hugo
Hallo Hugo,Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:00:
@Vinsy,
Hugo
Ja, Phone2 brand, de sip staat geregistreerd, als je belt hoor je dat ie overgaat, alleen.... de telefoon blijft stil, en dood.
Ik ga je een DM sturen.
@alliems,
U haalt met downloaden maximaal 475KB/s op 820 meter van de ADSL2+ centrale en vraagt zich af wat de reden hier van is.
Ik heb uw aansluiting nagekeken en dit is in tegenstelling tot de Telfort 20Mbit die u vermoed echter nog gewoon een oude Tiscali 4M. In dat opzicht is uw downloadsnelheid perfect.
In uw klantgeschiedenis ben ik ook geen verzoek tot omzetting tegengekomen.
Als u dit alsnog wilt kunt u dit zelf doen via Mijntelfort.nl, via de klantenservice of mij een berichtje sturen.
Hugo
U haalt met downloaden maximaal 475KB/s op 820 meter van de ADSL2+ centrale en vraagt zich af wat de reden hier van is.
Ik heb uw aansluiting nagekeken en dit is in tegenstelling tot de Telfort 20Mbit die u vermoed echter nog gewoon een oude Tiscali 4M. In dat opzicht is uw downloadsnelheid perfect.
Als u dit alsnog wilt kunt u dit zelf doen via Mijntelfort.nl, via de klantenservice of mij een berichtje sturen.
Hugo
Anoniem: 187577
In Zwolle is Telfort weer errggggg traag (1% packet loss), 600ms ping naar servers in Amsterdam.
Edit: hij lijkt hier weer goed te werken!
Edit: hij lijkt hier weer goed te werken!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 10-11-2009 20:45 ]
Anoniem: 195305
Merk de laatste dagen dat het surfen flink wat trager is geworden. Soms doet een pagina er dusdanig lang over dat ik hem intussen al 2 keer gerefreshed heb.
Hopelijk komt het de komende dagen nog goed!!!, anders maar even een de bel trekken!
Hopelijk komt het de komende dagen nog goed!!!, anders maar even een de bel trekken!
Ik heb ze gemaild (hoofdkantoor), werd doorverwezen naar NL-support, die zouden het probleem kennen.AtRi schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:21:
@ Fuzzilogic: Heb je Draytek al gemaild/gebeld? Ik heb goede ervaringen met hun helpdesk.
NL-support heeft in mijn modem gekeken om settings te checken en kwam daarna met de vraag of ik een splitter ertussen had en die er tussenuit wou halen (A: splitter heb ik niet, B: als de splitter een probleem zou zijn, zou dat bij de Zyxel ook zo zijn).. En ze zeiden dat de Draytek 15% reserveert voor NAT-rotatie en hij daarom dus niet de volle snelheid zou halen (nat-routing heeft geen reet te maken met de intrainsnelheid van de ADSL-lijn). Ik heb totaal geen vertrouwen dat het goed komt met dit soort opmerkingen...
We bellen eigenlijk alleen mijn ouders en de ouders van mijn vriendin. Bij beide telefoonnummers hebben we af en toe problemen met bellen en gebeld worden. Vandaag werden we een keer door anderen gebeld en na het opnemen hoorden we alleen ruis. Meteen geprobeerd terug te bellen maar dat ging ook niet. Dan maar weer mobiel bellen. Mobiel bellen via Telfort verloopt wel zonder problemen 
De reden waarom ik een jaar geleden een Speedtouch aangesloten had ipv de Zyxel was trouwens omdat telefonie compleet gestoord werd als je ook maar iets aan het downloaden was. Dit probleem hebben we gelukkig niet meer.
De reden waarom ik een jaar geleden een Speedtouch aangesloten had ipv de Zyxel was trouwens omdat telefonie compleet gestoord werd als je ook maar iets aan het downloaden was. Dit probleem hebben we gelukkig niet meer.
Hier ook wat vreemds aan de hand. Ik ben nu zo'n 2 jaar bij Telfort. Altijd rond de 14 Mbit aan snelheid gehad, echter sinds een week of 2 nu maar 8 Mbit. Ik vraag me af wat er nu veranderd is aan de lijn, bij mijn pc's is er niets veranderd.
Ik woon trouwens in Zwolle. Meer mensen deze ervaring?
Als je goed gaat lezen dan zijn er meer mensen met snelheidsverlagingen.JopieBadmutS schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:44:
Hier ook wat vreemds aan de hand. Ik ben nu zo'n 2 jaar bij Telfort. Altijd rond de 14 Mbit aan snelheid gehad, echter sinds een week of 2 nu maar 8 Mbit. Ik vraag me af wat er nu veranderd is aan de lijn, bij mijn pc's is er niets veranderd.
De reden?
Je centrale is gedowngrade naar een 8 MBit

Kun je buiten de snelheid die je haalt eens vertellen of er ook verschil is ontstaan in de snelheid waarmee je modem intraint?
Houd er dan wel rekening mee dat je door om te zetten naar 20MB voor een jaar bijtekent; ben je enorm blij met je verbinding en denk je ook op je 20Mb een mooie snelheid te halen dan is het de moeite.Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:05:
@alliems,
Hugo
Voor mij was dit een reden om niet over te gaan! Vanmiddag BTW over naar Alice als alles goed gaat.
Telefoon heb ik overigens voipbuster en budgetphone ( voipbuster had mijn nummer van 6 jaar geleden nog steeds op mijn naam staan!!!!!!Hulde daarvoor , een heeeeeel mooi lokaal nummer! ); beiden werden door een criticus wat betreft de oortjes als 'veel prettiger om naar te luisteren' beoordeeld dan Telfort telefonie. Nu maar eens afwachten wat Alice gaat doen met de kwaliteit van telefonie, in ieder geval doen VB en BF het goed!
Anoniem: 262155
Ik heb sinds een maand maar helft van mijn downloadsnelheid over.
2 maanden terug kon ik makkelijk met 2000kbs downloaden maar dat is nu max 1000kbs.
Kan het aan mijn router liggen want die is wel al ong 5 jaar oud.
2 maanden terug kon ik makkelijk met 2000kbs downloaden maar dat is nu max 1000kbs.
Kan het aan mijn router liggen want die is wel al ong 5 jaar oud.
Over naar Alice!
Vanmiddag werd de overstap een feit, signaal van Telfort was er af, het nieuwe modem, draadloze router en sipura ( voor Budgetphone en Voipbuster ) waren al geconfigureerd en klaar om de stekkers erin te steken.
Stekkers erin en alles 'up' 2 minuten later!
Heel simpel en kort door de bocht:
Intrainen gaat maar iets sneller dan Telfort ( 300K meer ) en is dus een gevolg van de afstand tot de centrale.
Upload is 2 x zo snel als bij Telfort, download maar ietsje sneller maar pagina`s laden enorm veel sneller!!
Ping is ook nog eens sterk lager geworden ( was rond de 30ms is nu 15 ms !! via speedtest.net ).
Kortom, hulde voor de nieuwe verbinding, hopen dat we hier een tijd een stabiele fijne verbinding aan gaan beleven. Scheelt me voorlopig ongeveer €15 in de maand en lijkt op dit moment een stuk beter te werken.
Iedereen die hier met Telfort nog problemen heeft wens ik veel sterkte!
Vanmiddag werd de overstap een feit, signaal van Telfort was er af, het nieuwe modem, draadloze router en sipura ( voor Budgetphone en Voipbuster ) waren al geconfigureerd en klaar om de stekkers erin te steken.
Stekkers erin en alles 'up' 2 minuten later!
Heel simpel en kort door de bocht:
Intrainen gaat maar iets sneller dan Telfort ( 300K meer ) en is dus een gevolg van de afstand tot de centrale.
Upload is 2 x zo snel als bij Telfort, download maar ietsje sneller maar pagina`s laden enorm veel sneller!!
Ping is ook nog eens sterk lager geworden ( was rond de 30ms is nu 15 ms !! via speedtest.net ).
Kortom, hulde voor de nieuwe verbinding, hopen dat we hier een tijd een stabiele fijne verbinding aan gaan beleven. Scheelt me voorlopig ongeveer €15 in de maand en lijkt op dit moment een stuk beter te werken.
Iedereen die hier met Telfort nog problemen heeft wens ik veel sterkte!
Als ik Telfort internet 20mb in de winkel afsluit, duurt het dan echt 4 tot 6 weken voordat ik internet heb?
Ik ga verhuizen naar een appartement in Amsterdam en daar is door de vorige huurder upc gebruikt maar omdat dat een stuk duurder is wil ik Telfort internet 20mb pakken. (die telefoonlijn is dus nog niet gebruikt daar)
Ik ga verhuizen naar een appartement in Amsterdam en daar is door de vorige huurder upc gebruikt maar omdat dat een stuk duurder is wil ik Telfort internet 20mb pakken. (die telefoonlijn is dus nog niet gebruikt daar)
kijk eerst eens hoe ver de centrale van je nieuwe woning afligt?Blanco88 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:52:
Als ik Telfort internet 20mb in de winkel afsluit, duurt het dan echt 4 tot 6 weken voordat ik internet heb?
Zon 1100meter volges speedtest..
Niet om het een of ander maar ik zit 197m van de centrale en mijn modem traint in tussen de 19.x en 14.x Mbit... En voor zover ik me kan herinneren (uit van die user-generated grafiekjes ooit eens), mag je blij zijn als je op meer dan 1km afstand meer dan 12Mbit intraint.thefxr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:50:
dan haal je normaal 16 a 17 Mbit
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik zit nu 3 dagen bij ze en haal strak 1,5MB/s. Modem traint in op 15-16Mbps. Ben niet ontevreden tot nu toe. Morgen even de bon voor 25 euro retour van ze op de bus doen...
Sorry dat was mijn vraag niet, ik vroeg me af of het echt 4 tot 6 weken duurt voordat ik internet heb wanneer ik het deze week bijvoorbeeld afsluit.thefxr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:50:
dan haal je normaal 16 a 17 Mbit
bij mij 2 weken, 4 a 6 weken, zou ik onacceptabel vinden.Blanco88 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:31:
[...]
Sorry dat was mijn vraag niet, ik vroeg me af of het echt 4 tot 6 weken duurt voordat ik internet heb wanneer ik het deze week bijvoorbeeld afsluit.
Hoorde net bij het RTL nieuws dat Telfortgebruikers de afgelopen maanden het meeste storing van allemaal gehad hebben, KPN klanten het minste,,
Over storing gesproken. Modem traint wel in , maar krijg geen ip adres. Volgens logs sinds 06.50. Modem al een paar keer gereset etc. Locatie Enschede. Post nu via verbinding van de buren (ook telfort -- wel up) .
same hier in Groningen binnenstad, voor 7 nog verbinding nu niet meer. UMTS van het werk maar weer gebruiken.1nsert schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:53:
Over storing gesproken. Modem traint wel in , maar krijg geen ip adres. Volgens logs sinds 06.50. Modem al een paar keer gereset etc. Locatie Enschede. Post nu via verbinding van de buren (ook telfort -- wel up) .
no comment
Oke bedankt voor het melden! Dan ben ik in elk geval niet de enige. Begon al ernstig te twijfelen of het aan mijn config lag.Martinus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:55:
[...]
same hier in Groningen binnenstad, voor 7 nog verbinding nu niet meer. UMTS van het werk maar weer gebruiken.
vreemde is dat ik altijd daarna pas de ellende heb....Op donderdag 12-11-2009 vinden er tussen 05:00 en 07:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk plaats. De internetverbinding kan tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden. U kunt dan ook problemen ondervinden met vast bellen.
no comment
Zelde hier.Tijdens onderhouds time frame opzich geen merkbare storing. maar pas daarna. Vorig onderhoud (05.00 -07.00 was verbinding hier pas rond 09.50 weer online.
http://www.rtl.nl/compone...745_ontbijt.avi_plain.xmlAnoniem: 151007 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:25:
Hoorde net bij het RTL nieuws dat Telfortgebruikers de afgelopen maanden het meeste storing van allemaal gehad hebben, KPN klanten het minste,,
bij de 4 minuten begint het stuk je van de kranten
[ Voor 6% gewijzigd door Mexel op 12-11-2009 08:36 ]
Anoniem: 206066
vanochtend lag het er bij mij in Leeuwarden ook uit, maar ben sinds een kwartiertje weer online. Was al even bang dat ik vandaag niet via VPN m'n werk kon gaan doen, maar als het zo blijft is het weer OK.
't is idd wel de zoveelste storing binnen korte tijd. Misschien toch maar eens nadenken over een andere provider.
't is idd wel de zoveelste storing binnen korte tijd. Misschien toch maar eens nadenken over een andere provider.
hier werkt het ook weer.Anoniem: 206066 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:38:
vanochtend lag het er bij mij in Leeuwarden ook uit, maar ben sinds een kwartiertje weer online. Was al even bang dat ik vandaag niet via VPN m'n werk kon gaan doen, maar als het zo blijft is het weer OK.
no comment
hier net ook even last van
Geen ip gedurende 2 uur
en vannacht om half 4 ook al
Telfort heeft nog niet veel gedaan aan de storingen, ik ga maar eens mailen met telfort over mijn bevindingen,
En ik weet al wat ze gaan vragen in de mail, wilt u bellen uw probleem is te complex om per mail op te lossen,
Geen ip gedurende 2 uur
en vannacht om half 4 ook al
Telfort heeft nog niet veel gedaan aan de storingen, ik ga maar eens mailen met telfort over mijn bevindingen,
En ik weet al wat ze gaan vragen in de mail, wilt u bellen uw probleem is te complex om per mail op te lossen,
In de Algemeen Dagblad van vandaag op pagina 4 staat een storings overzicht van internet providers en telefonie gemeten in 2 maanden, daar kwam telfort met 41% het slechtste uit de bus. Beste providers zijn KPN 18% en kpn's zelfstandige dochteronderneming XS4ALL 21%. Maar dan betaal je ook de hoofd prijs voor.Anoniem: 206066 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:38:
Ook hier vanochtend een storing. Dacht al dat het aan mijn oude ZyXel modem lag die ik nog vanuit de Tiscali tijd in gebruik heb.
Vind het erg vervelend dat je altijd op fora moet gaan zoeken dat er een probleem is en dat er geen proactieve berichtgeving is vanuit Telfort. Op de storingspagina kon ik namelijk niets vinden.
Vind het erg vervelend dat je altijd op fora moet gaan zoeken dat er een probleem is en dat er geen proactieve berichtgeving is vanuit Telfort. Op de storingspagina kon ik namelijk niets vinden.
@JopieBadmutS,
Om uw aansluiting te kunnen onderzoeken ontvang ik graag uw postcode en huisnummer per DM.
@Blanco88,
Standaard duurt het ongeveer 4 weken maar als u ons een berichtje stuurt nadat u besteld heeft valt er altijd iets te regelen! (2-2,5 week)
@STiCKQ,
Waar en hoe test u deze snelheid?
Om een beter beeld te krijgen ontvang ik graag alvast uw postcode en huisnummer per DM.
Hugo
Om uw aansluiting te kunnen onderzoeken ontvang ik graag uw postcode en huisnummer per DM.
@Blanco88,
Standaard duurt het ongeveer 4 weken maar als u ons een berichtje stuurt nadat u besteld heeft valt er altijd iets te regelen! (2-2,5 week)
@STiCKQ,
Waar en hoe test u deze snelheid?
Om een beter beeld te krijgen ontvang ik graag alvast uw postcode en huisnummer per DM.
Hugo
storings pagina is waardeloosWoudloper schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:39:
Ook hier vanochtend een storing. Dacht al dat het aan mijn oude ZyXel modem lag die ik nog vanuit de Tiscali tijd in gebruik heb.
Als er meer dan 10 meldingen binnen zijn over een probleem kijken ze eerst of ze het kunnen oplossen en daarna bellen ze backline en die dient weer een ticket in bij NOC en dan komt het eventueel op de site te staan,
Ik heb het al zo vaak mee gemaakt dat er een groot probleem was, en na zeuren kon het op de storingspagina
Ben blij dat ik dr niet meer werk
Niet vanwege telfort maar de policie van Unamic/HCN
Anoniem: 156697
Helaas
na enkele weken een bar slechte verbinding te hebben gehad uitval enkele malen per uur varieert van 10 tot 20 keer
ander modem andere firmware alle bekabeling nagelopen alles getest
andere partner en kinderen (grapje)
heb ik besloten over te stappen naar een andere provider, Ik kom er niet door bij de helpdesk telkens weer dezelfde vragen waar is u isra punt etc etc
volgens mij volstaat even naar de kaart te kijken in de centrale dat was vorige keer ook de oplossing
ik wens iedereen op dit forum veel succes
na enkele weken een bar slechte verbinding te hebben gehad uitval enkele malen per uur varieert van 10 tot 20 keer
ander modem andere firmware alle bekabeling nagelopen alles getest
andere partner en kinderen (grapje)
heb ik besloten over te stappen naar een andere provider, Ik kom er niet door bij de helpdesk telkens weer dezelfde vragen waar is u isra punt etc etc
volgens mij volstaat even naar de kaart te kijken in de centrale dat was vorige keer ook de oplossing
ik wens iedereen op dit forum veel succes
Nadat ik de SpeedTouch door een Fritz!box heb vervangen, lijkt mijn verbinding veel stabieler te zijn. De SpeedTouch had om de paar dagen een reconnect, de Fritz!box is sinds het aansluiten online, dat is nu ruim 41 dagen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit topic is gesloten.