Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 69.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroenvdnberg,

Deze logs betreffen niet het opnieuw opzetten van een verbinding. Zo te zien is dit een Fritzbox 7170, deze noemt het verkrijgen van een IP lease ook een 'internet verbinding opzetten'. Klopt technisch gezien natuurlijk ook wel, is alleen een beetje verwarrend. U kunt bijvoorbeeld naar de uptime van de DSL verbinding kijken, deze telt waarschijnlijk wel vanaf 30-09.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Loekie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

Zeker een fritzbox? Sommige versies hebben een optie om de verbinding te refreshen en doen dit met een tijdsnterval, dit lijkt bij jou ook het geval. Mijn Fritz!Box doet dat niet, heb die optie ook niet kunnen vinden, maar kan gewoon een DHCP-refresh zijn.
Elke 2 uur is gewoon de DHCP RENEW en dat logt hij met een bijzonder slechte/verwarrende omschrijving.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dus begin volgende week wordt mijn verbinding opgeleverd en die van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
@ Groningen...

loopt weer als de brandweer.... wanneer gaan we naar 60mbit?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Elke 2 uur is gewoon de DHCP RENEW en dat logt hij met een bijzonder slechte/verwarrende omschrijving.
Behalve dan dat het niet elke twee uur gebeurt als je goed kijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TCat,

Mijn collega's hebben contact opgenomen met de provider van uw buren. Ik ga ervan uit dat zij ervoor gaan zorgen dat KPN de lijn weer gaat activeren.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Martinus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:47:
@ Groningen...

loopt weer als de brandweer.... wanneer gaan we naar 60mbit?
Met ADSL?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
bjck schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Elke 10-12 uur als ik het zo zie, dat is een functie die ingesteld kan worden, sommige Duitse providers kicken users met een lease >24 uur. Deze functie doet een refresh die er voor zorgt dat de verbinding open blijft.
Dit is te configureren vziw, maar kan het op mijn 7270 nu even niet vinden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu werkt het weer bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Masterkale1,

Uw verbinding traint momenteel in op 13834 down, 1073 up.
De lijnlengte is geen 300 maar 817 meter. Ik begrijp dat u op deze afstand een hogere snelheid verwacht dan de huidige. De daling van 3,5Mbit in de afgelopen 1,5 jaar is als er in de thuissituatie niets is veranderd zeer waarschijnlijk een gevolg van verhoogde overspraak.

Hugo

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Loekie schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

Zeker een fritzbox? Sommige versies hebben een optie om de verbinding te refreshen en doen dit met een tijdsnterval, dit lijkt bij jou ook het geval. Mijn Fritz!Box doet dat niet, heb die optie ook niet kunnen vinden, maar kan gewoon een DHCP-refresh zijn.
Inderdaad een fritzbox ja, had er eigenlijk nog nooit opgelet maar viel me nu ineens op. Ik zal vanavond eens kijken of ik de optie ergens kan vinden.

Het is inderdaad een verwarrende omschrijving die ze mee geven, maar als dat het enige nadeeltje van het apparaat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok,

Ik heb weer internet op dit moment erggg snel aangesloten :D. Waardes vallen me beetje tegen maar daar kijk ik zo wel even naar. Toen ik nog geen internet had maar modem wel al intrainde op centrale was het 19560, en nu is het bijna 18000 :) maar goed alles beter dan me iphone :D

Mmmm nou ja andere kabels maakt niet uit :) vind het wel best zo zal wel overspraak zijn enzo :) en die 200kb/s zal eigenlijk wel :), 1 okt aangevraagd en vandaag aangesloten echt heel netjes. Heb modem nog niet binnen maar heb van me werk een speedtouch meegenomen.

[ Voor 31% gewijzigd door WeAreLegion op 08-10-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@de heren van Telfort Webcare:

Ik merk een aanzienlijke snelheidswinst in het ophalen/binnenkomen mail.
Voorheen kon ik rustig klikken op verzenden/ontvangen [outlook express] om te kijken hoeveel mailtjes er binnen kwamen als ik m'n mail opstartte.
Sinds gister gaat het supersnel waar het maandag extreem langzaam ging.
Voorheen duurde het een seconde of twintig voor de mail binnen was.
Was niet echt storend maar het valt wel gelijk op aangezien ik gewend ben geraakt te kijken hoeveel er binnen aan het komen is waar ik nu dus niet meer de tijd voor krijg. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:01:
@Masterkale1,

Uw verbinding traint momenteel in op 13834 down, 1073 up.
De lijnlengte is geen 300 maar 817 meter. Ik begrijp dat u op deze afstand een hogere snelheid verwacht dan de huidige. De daling van 3,5Mbit in de afgelopen 1,5 jaar is als er in de thuissituatie niets is veranderd zeer waarschijnlijk een gevolg van verhoogde overspraak.

Hugo
Dit is toch te verwijten aan de KPN lijnen?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Helaas nog geen bericht gehad op mijn DM ondanks het eigen verzoek van telfort om de gegevens door te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, in Krimpen aan den IJssel alweer 2 uur lang geen ip adres. Het is wel weer een berg gezeik de laatste tijd...........zucht...........

We hebben maanden geen problemen gehad, maar de laatste 2 maanden hebben we al een paar keer uitval gehad. 3 of 4 weken terug de lange storing van 26 uur, in de tussentijd wat korte onderbrekingen van 10 minuten, half uurtje enz en nu weer 2 uur........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Masterkale1 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Dit is toch te verwijten aan de KPN lijnen?
Aan de bundels met lijnen in de grond ja, waarin veel meer signalen tegelijk lopen.
Dit komt voornamelijk doordat meer buren (mensen in de wijk) een DSL lijn hebben genomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Robinski op 09-10-2009 09:53 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ben ook een Telfort aansluiting aan het overwegen, op de site van Telfort staat dat er geen kosten
worden berekend voor de vaste lijn, is dat alleen als je ook telefonie van ze afneemt?

Of is dat ook als je enkel internet afneemt en na het aansluiten op Telfort je kpn abonnement opzegt?

Ik bel namelijk via voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mediacj schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:22:
Ben ook een Telfort aansluiting aan het overwegen, op de site van Telfort staat dat er geen kosten
worden berekend voor de vaste lijn, is dat alleen als je ook telefonie van ze afneemt?

Of is dat ook als je enkel internet afneemt en na het aansluiten op Telfort je kpn abonnement opzegt?

Ik bel namelijk via voipbuster.
Wij hebben hier alleen internet en betalen 20,45 per maand. Geen extra lijhuur oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Loekie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:27:
[...]

Wij hebben hier alleen internet en betalen 20,45 per maand. Geen extra lijhuur oid.
20,45 wat voor abonnement is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Mediacj schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

basis 20mbit zonder bellen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mediacj schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Da's het oude 20 Mbit abo, achteraf kunnen we net zo goed het nwe 4 Mbit abo hebben, maar dan halen we niet alles uit de lijn. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is van de tijd dat het nog 19,95 was voor 20Mbit ;) Is voor die mensen verhoogd naar 20,45. Nieuwe abonnees betalen 24,95. (nu eerste 6 maand 9,95 though).

Je betaalt geen lijnhuur, ookal neem je alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
xxxMaverick schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:35:
Helaas nog geen bericht gehad op mijn DM ondanks het eigen verzoek van telfort om de gegevens door te sturen?
En vandaag hebben ze vrij gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
thefxr schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:14:
[...]

En vandaag hebben ze vrij gehad?
blijkbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ telfort

Ik wil graag een 2e toestel op mijn zyxel modem aansluiten, op de bijgeleverde kaart staat kijk verder in de handleiding vast bellen maar deze geeft niets aan over een 2e toestel.

Graag info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:00:
@ telfort

Ik wil graag een 2e toestel op mijn zyxel modem aansluiten, op de bijgeleverde kaart staat kijk verder in de handleiding vast bellen maar deze geeft niets aan over een 2e toestel.

Graag info!
Even inloggen in het ZyXEL modem, kiezen voor de "Advanced Setup" --> "VOIP" --> "Phone" dan bij "Phone Port Settings" kiezen voor "Phone 2" en even twee vinkjes zetten (inkomend en uitgaand) bij SIP1. Dan de instellingen opslaan en de tweede telefoon op de Phone 2 poort achterop het modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:13
Aan iedereen met een Fritzbox 7270, die een zeer slechte verbinding met enkele reconnections/resyncs/retrainings per uur hebben: vervang die extreem lange bijgeleverde kabel eens door een heel kort exemplaar.

Ik heb zelfs mijn "oude" adsl-kabeltje gebruikt, twisted pair EN afgeschermd, je kunt het 4 pins modemblokje gewoon in het 8 pins DSL-blokje stoppen, past precies, en dezelfde pennen worden gebruikt.

Al een halve dag geen enkele resync meer, crc-errors drastisch gedaald; kortom, geen enkele reden meer om het Zyxel-modem als bridge vóór te schakelen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvdm
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 15:24
@Telfort

Inmiddels zijn we weer bijna 1 week verder en heb ik nog steeds geen reactie van jullie ontvangen naar aanleiding van mijn DM. Terwijl er in dit topic door jullie is aangegeven dat er gereageerd zou worden op mijn DM. Het probleem is overigens niet veranderd en ik hoop dan ook dat jullie snel met een oplossing gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Sinds ik die zyxel in mijn schuur heb gepleurd en mijn Cisco 877W er tussen heb gegooid draait het perfect. Hier en daar wat fine tunen met de cisco router maar _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bramvdm schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:54:
@Telfort

Inmiddels zijn we weer bijna 1 week verder en heb ik nog steeds geen reactie van jullie ontvangen naar aanleiding van mijn DM. Terwijl er in dit topic door jullie is aangegeven dat er gereageerd zou worden op mijn DM. Het probleem is overigens niet veranderd en ik hoop dan ook dat jullie snel met een oplossing gaan komen.
Ik zou de DM nog een keer sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xxxMaverick,

Heeft u al een keer TCPOptimizer gedraaid? Haalt u dezelfde snelheid vanaf onze ftp? 1 computer (ook geen routers/switches) aangesloten en draadloos uit?

@jpu,

Bovenstaande berichten kloppen, de lijnhuur zal niet doorberekend worden.

@Buch,

Ik zou u adviseren het signaal te splitsen door middel van een verdeelblokje/-stekkertje. U kunt ook in de webinterface instellen dat het telefoonnummer op beide phonepoortjes actief wordt, maar ikzelf geef de voorkeur aan het "1 nummer 1 poortje"-idee.

@bramvdm,

Hoe verkrijgt u deze waarden? Zoals bovenstaand, TCPOptimizer, ftp, 1 pc direct; geeft dat verbetering?

@thefxr,

Ik vind het erg jammer dat u, ondanks meermalen extra onderzoek, moeite met onze dienstverlening (webcare) blijft ondervinden.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
@Telfort Webcare: Levert u ook 2 in 1 paketten? Met internet en TV erin.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eldariel,

Vooralsnog niet. Wij bieden internet en vast bellen, of alleen internet.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Ik had me op 31 september aangemeld, maar een paar dagen later zag ik dat er een andere actie was, die 5 euro goedkoper was, voor 6 maanden. Scheelt toch 30 euro. dus de klantenservice gebeld. Op de statuspagina staat: bel 0800-1707, maar op dat telefoonnummer werd ik alleen doorverwezen naar 0900-9596. Daar kreeg ik wel iemand aan de lijn, die mij kon vertellen dat deze bestelling niet omgezet kon worden naar de nieuwe actie en dat ik dus beter, indien ik van de actie gebruik zou willen maken, de bestelling moest annuleren en opnieuw moest aanmelden :? . Dat is toch wel erg jammer, want daar loop ik toch weer onnodig vertraging op.

Helaas staat mijn status (order 1902554) nog steeds op 'Ontvangen' en vraag ik me af wanneer deze wordt verwerkt. Ik zou graag dit weekend over willen huizen, maar vind het wel fijn als ik dan direct kan internetten.
WeAreLegion schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:56:
1 okt aangevraagd en vandaag aangesloten echt heel netjes.
Het kan dus wel, maar ik weet niet op welke manier ik dit moet aanpakken. Ik heb vooralsnog alleen een bevestiging en een welkomstboekje per post gehad, nog geen contract of status informatie.

Hoe lang duurt het doorgaans? (De vorige bewoner van dit adres had trouwens ook een Telfort internet-abbonnement)

Wanneer er meer informatie nodig is, dan kan ik dat via DM verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joostvanpinxten,

Volgens ons systeem heeft u een product met de 1e 6 maanden 15 euro korting, aangevraagd. De order is inmiddels al gepland voor volgende week. Volgens mij is dit ook de huidige actie op onze website.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
@Telfort Webcare
Het is jammer dat deze informatie niet beschikbaar is voor klanten, hiermee wordt het niet bepaald transparant. Ook staat mijn bestelling nog steeds op 'Ontvangen' en hierdoor wordt mij niet duidelijk dat er ook echt actie ondernomen wordt door jullie. De status 'Wordt verwerkt' lijkt me op dit moment logischer. Ook zou het me dan meer vertrouwen geven dat ik inderdaad binnenkort aangesloten wordt. Dit is niet als sneer bedoeld, maar als opbouwende kritiek, de informatievoorziening kan m.i. gewoon wat beter hier

Het klopt inderdaad dat ik de bestelling geannuleerd heb en opnieuw aangevraagd heb (ik heb inderdaad niet aangegeven dat ik dit ook daadwerkelijk uitgevoerd had). Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joostvanpinxten,

Dat klopt, administratief gezien is de order nog niet compleet verwerkt. Om de aansluiting zo snel mogelijk te leveren, wordt de order al wel ingepland voor levering. Daarom ook volgende week. Ik verwacht dat het overzicht in de loop van deze week de plandatum aan zal geven.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvdm
@telfort

Zoals eerder ook aangegeven:

Ik heb nooit problemen gehad met mijn verbinding tot de storing van vorige week. Opeens enorme fluctuaties in mijn download snelheden. Uiteraard ligt dit dan niet aan omgevings factoren...

Maar ik heb voor jullie idee even mijn laptop rechtstreeks op het modem aangesloten. Vervolgens alle test nog een keer doorgelopen en uiteraard geen enkel verschil! Of ik nou download van usenet of een test bestand van bbned. Het downloaden gaat even goed en zakt dan in. Vervolgens binnen een aantal seconden gaat het weer snel om weer na een aantal seconden in te zakken. Soms gaat het wat langer goed maar ik haal met geen mogelijkheid meer een constante download (langer dan 30 minuten) van meer dan 1200kb/s. Terwijl dit altijd 2000kb/s is geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvdm
Terwijl het modem wel gewoon op 20mbit intraint! Dat maakt het nou juist zo vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Dan ligt het dus niet aan het stukje tussen jouw computer en de waar jouw kable de centrale binnenkomt, maar verderop in de route. Ergens vanaf de centrale dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bramvdm,

Ik heb een ticket voor dit probleem aangemaakt. Mijn collega's van het netwerkbeheer gaan het onderzoeken.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:45:

@thefxr,

Ik vind het erg jammer dat u, ondanks meermalen extra onderzoek, moeite met onze dienstverlening (webcare) blijft ondervinden.

Wouter
Misschien moeten jullie eens op de vergadering aankaarten, dat andere internetproviders ook in het weekend open zijn met hun helpdesk en dat Telfort daamee achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze zijn toch telefonisch beriijkbaar zaterdag van 10 tot 17?
Geen idee hoe dat zit bij andere providers maar zaterdag is iig een gedeelte van het weekend.
Dat ze hier ook nog eens officieel aanwezig zijn op got doen volgens mij ook niet veel andere providers.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:45:
@xxxMaverick,

Heeft u al een keer TCPOptimizer gedraaid? Haalt u dezelfde snelheid vanaf onze ftp? 1 computer (ook geen routers/switches) aangesloten en draadloos uit?
1) nu wel, geen verschil (zou ook raar zijn, probleem is spontaan ontstaan)
2) hoe test ik dat via jullie ftp??
3) geen routers, switches enz. Nogmaals, ook vreemd want snelheid was het laatste jaar gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
LoneRanger schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:46:
Ze zijn toch telefonisch beriijkbaar zaterdag van 10 tot 17?
Geen idee hoe dat zit bij andere providers maar zaterdag is iig een gedeelte van het weekend.
Dat ze hier ook nog eens officieel aanwezig zijn op got doen volgens mij ook niet veel andere providers.
er zijn veel mensen die op zaterdag werken, dus die kunnen niet bellen, van ziggo weet ik dat ze van 8.00-22.00 uur elke dag open zijn, om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@Telfort medewerker
2 vraagjes

Sinds een paar weken heb ik regelmatig (enkele keren per uur) een trage lijn op alle pc's.
20 tot 30 sec is dan geen uitzondering. Net zo plots als het gekomen is werkt het weer normaal.
Mijn modem 2602 zit met een 50 cm kabel aan het isra punt.
Het betreft draadloos en bedrade pc's
Wat kan de oorzaak zijn?

De postcode check van uw site komt met de waarden 12-16Mb.
Mijn modem geeft aan 8002kbps / 1031kbps als waarden
Hoe komt dit?

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ben je misschien middels torrents aan het downloaden? Als je verbindingen hebt met teveel peers tegelijk kan het zijn dat je modem er moeite mee krijgt (net alsof je teveel taken tegelijk op je computer draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare

Heb onlangs Telfort 20 MB plus vast bellen opgeleverd gekregen, nieuwe kabel vanuit het ISRA punt getrokken naar het modem (lengte; 1 meter). Internet werkt maar het modem traint in op een te lage waarde (Postcodegebied 3039, bbned gemeten afstand 676 meter). Heb het vermoeden dat 4 Mbit geleverd wordt gezien de 4570 kbps intrain waardes. Wellicht instellingen van de vorige bewoner?

Graag advies wat te doen.

Bijgaand het welbekende logje :)

noise margin upstream: 20 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db

tone 0- 31: 00 00 00 07 88 aa aa aa aa bb aa aa aa a8 76 40
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 28 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 18 db

tone 32- 63: 00 00 01 12 22 33 44 44 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 64- 95: 55 55 55 55 55 55 56 65 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 128-159: 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 160-191: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 192-223: 44 44 44 34 44 33 44 34 33 33 33 33 33 33 33 33
tone 224-255: 33 33 33 33 33 33 33 33 44 44 24 43 34 33 33 34
tone 256-287: 04 44 44 44 44 44 44 44 43 44 44 34 44 44 43 33
tone 288-319: 33 34 33 33 33 33 33 33 33 23 32 33 22 32 22 22
tone 320-351: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 352-383: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 12 11 11 22 22 22 22 21 11
tone 448-479: 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11
tone 480-511: 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
thefxr schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

er zijn veel mensen die op zaterdag werken, dus die kunnen niet bellen, van ziggo weet ik dat ze van 8.00-22.00 uur elke dag open zijn, om maar een voorbeeld te noemen.
Dat kost geld. Ondanks dat ik Telfort niet 'budget' zou willen noemen, is het natuurlijk wel zo dat ze het ergens vandaag moeten halen om zo goedkoop te kunnen zijn. 1 van die dingen is een betaalde helpdesk en ten tweede een helpdesk die niet onderhand 24/7 open is. Als je helpdesk en dergelijk erg belangrijk vind, dan stel ik voor dat je bijvoorbeeld naar XS4ALL gaat. Die zijn duurder, maar hebben ook een dito service. En Ik vind het daarbij inderdaad erg goed dat Telfort hier op het forum aanwezig is. Dat zie ik niet veel providers doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dorus12,

Dit kan veroorzaakt worden door downloaden en dan in het bijzonder torrent verkeer. Dit kan in extreme gevallen de modem CPU load naar 100% brengen.
Daardoor kan elke aangesloten computer een vertraging in dataverkeer verwerking ervaren.
Om meer duidelijkheid te kunnen scheppen ontvang ik van u graag uw postcode en huisnummer per DM.

@Le Chef,

Dat frequentiespectrum geeft ook in het 4Mbit frequentiegebeid een laag aantal bits per tone. Het lijkt dus niet op een cap.
Graag ontvang ik ook van u uw postcode en huisnummer per DM om de aansluiting nader te onderzoeken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort: Afgelopen Donderdag hebben jullie mij verteld dat mijn internet binnenkort actief zou worden op isra punt 2. Gister was ik blij verrast dat ik 2 mails kreeg van jullie. De eerste was minder leuk, maar zei dat mijn verbinding opgeleverd zou worden op 19 okt. vanwege vertraging. De tweede mail die ik ontving om 6 uur vertelde mij dat het internet opgeleverd was. Helemaal blij keek ik naar mijn modem, maar weinig reactie. Toen ik op internet de bestelstatus opvroeg stond er als datum 17 okt. Nu weet ik dus niet meer of er iets actief is of niet. Kunnen jullie kijken of het internet daadwerkelijk al is opgeleverd? Ook was het plan dat aan het begin van de week de Tele2 lijn van de bovenburen geheractiveerd zou worden. Is hierover iets duidelijk (statusgewijs) bij jullie? De bovenburen hebben namelijk nog geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dorus12,

Voor uw probleem met de vertragingen zal ik een ander modem naar u opsturen.
Uw lijn staat ingesteld op een 8Mbit profiel, de centrale is wel voorzien van ADSL2+ apparatuur maar met een maximaal profiel van 10Mbit. Ik wil u graag op een hoger profiel hebben, ook liever hoger dan 10Mbit.
Dit ben ik voor u aan het uitzoeken en kom hier later op terug.

@TCat,

Uw verbinding is reeds opgeleverd, de 2 verschillende brieven gaan neem ik aan wel over een ander ordernummer? Order 1869003 is namelijk afgewezen, als de brief waarin de oplever vertraging wordt gemeld over dit ordernummer gaan kunt deze als niet verzonden beschouwen.

Onze leverafdeling is in contact getreden met Tele2 voor deze her-oplevering, de status daarvan is mij nu onbekend maar ik zal dit voor u uitzoeken en kom hier later vandaag op terug.

Ik raad u overigens aan het 2e aderpaar aan te sluiten als u nu nog geen signaal op uw modem ziet.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. uw reactie heb ik in de mails naar de ordernummers gekeken en in de eerste mail over de vertraging wordt dit ordernummer vermeld 1886657. De mail waarin staat dat mijn verbinding is opgeleverd is geen ordernummer te vinden. Ook toen ik de bestelstatus bekeek heb ik dit ordernummer gebruikt. Is dit dan iets puur administratiefs?

Alvast dank voor het opzoeken van de status omtrent de lijn van de bovenburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TCat,

Dat ordernummer is de opgeleverde. De informatie over de vertraging is dan onjuist, uw lijn is namelijk gisteren opgeleverd om 16:32 uur. Als u dus nu geen signaal op de modem ziet is momenteel het verkeerde aderpaar aangesloten.

Ik heb de status gecontroleerd van de verbinding van de buren. Deze lijkt uiteindelijk niet van de lijn gegaan te zijn door onze overname. Het annuleren van onze levering is dus toch net op tijd geweest..
KPN geeft aan, en wij zien dat ook, dat het serviceID (signaalID) op de lijn van de buren is nog steeds die van Tele2 is en niet van Telfort. Als ze nu geen signaal hebben kunnen ze dit zelf met de helpdesk van Tele2 oplossen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dorus12,

De verbinding is omgezet van 8Mbit naar 16Mbit, dit is het maximale van deze centrale. Dit zal het komende uur actief worden.
Uw lijnlengte is ruim 2800 meter dus dan is 16Mbit voor u sowieso al een beetje de limiet.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mooi om te horen dat ik die emails kan negeren. Het lukt alleen niet om een signaal te krijgen op mijn isra punt. Ik heb een rj11 kabel gepakt en aan 1 kant de connector er af geknipt en gestript van het omhulsel zodat de losse aderen (rood,groen,zwart en geel) zichtbaar zijn. Deze heb ik dus direct met het isra punt verbonde en de andere kant in het modem gestopt. Ik heb m op 1a en 1b aangesloten alswel 2a en 2b. Helaas zonder succes. Doe ik iets fout?

Ik zal het doorgeven aan de buren alleen is er wel vanaf 2 oktober een klein weekje telfort internet op die lijn geweest. Die is er afgelopen donderdag af gehaald. Heeft dat geen invloed verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal u telefonisch even ondersteunen om het juist aan te sluiten.
Net trof ik uw voicemail, wanneer bent u wel bereikbaar op locatie?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Gisteren kwam de monteur voor de derde keer langs, was hij alleen zijn sleuteltje vergeten om het ISRA punt te openen.. Nja, tot zover geen problemen natuurlijk, aangezien fouten maken menselijk is. Maar voor vandaag had ik dus een nieuwe afspraak met de monteur om de boel te fixen tussen 10 en 12 uur. Geen monteur te bekennen.. :/ Belt de monteur me om kwart over 12 of ik later die middag nog tijd had, maar ik had dus nog meer te doen vandaag.. Dus ik zou later nog een telefoontje krijgen om een nieuwe afspraak te maken. Zucht..

Blij dat ik student ben en dus redelijk mn tijd kan indelen, maar kan me voorstellen dat wanneer dit zou gebeuren bij iemand die werkt, die behoorlijk over de zeik zou zijn.

Ik hou jullie op de hoogte..

Vraag aan webcare: Heeft de monteur duidelijke instructies meegekregen hoe hij dit probleem kan oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door PetersNL op 13-10-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik wel te bereiken alleen stond mijn telefoon op stil dus ik hoorde m niet. Om 16u ben ik weg en zal dan om 19u weer thuis zijn. Nou neem ik aan dat jullie na 17.30 ook wel naar huis gaan dus mocht u niet in staat zijn in dit half uur te bellen zou u dat dan morgen kunnen doen vanaf 12u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Le Chef,

Abonnement is Tiscali 4M/640, traint in op 4570/734. Snelheid is dus normaal.
Vanaf 22 december 2005 is het al een 4Mbit abonnement en is sindsdien niet gewijzigd.
U heeft nog wel genoeg ruimte over op de lijn voor een (veel) hogere snelheid en de lengte is ook maar 998 meter. 20Mbit lijkt voor deze verbinding dus geen probleem.

@flappie27,

Wat vervelend dat de het de monteur niet lukte zich aan z'n planning te houden vandaag. Het gereedschap wat hij gisteren niet bij zich had hoort bij zijn basisuitrusting dus dit is ook opmerkelijk.
De monteurs krijgen altijd een probleem omschrijving mee van hun planning.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flappie27 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:13:

Vraag aan webcare: Heeft de monteur duidelijke instructies meegekregen hoe hij dit probleem kan oplossen?
Ik ben een tijdlang zo'n monteur geweest voor (o.a.) Telfort en wie weet gebruiken ze inmiddels een ander bedrijf en werkwijze, dat kan. Maar ik kan je zeggen dat de informatie die een monteur heeft érg summier is.
Hij krijgt zeker geen instructies over hoe hij een probleem moet oplossen.
Op zijn lijstje staat kort wat er aan schort (ook niet altijd) en that's it.
Je moet niet de illusie hebben dat hij geinstrueerd wordt hoe jouw probleem moet worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Mag ik er vanuit gaan dat een monteur dit ook zonder aansturing kan oplossen....
Ik vindt toch wel dat men instaat moet zijn om waar een monteur toegang tot heeft dit ook altijd in perfecte staat kan afleveren.
Als dat niet het geval is dan lijkt me de monteur duidelijk opgeleid moet worden.

p.s. aan webcare.
Is telfort niet verplicht de lijnhuur door te berekenen en mag een verkapte opslag bij een shared lijn niet van de opta?

p.s.2 Omdat ik soms ook wel eens wat op locatie doe weet ik dat het mogelijk is om iets te vergeten ook al is het nog zo'n zulk simple klusje

[ Voor 14% gewijzigd door Mafketel op 13-10-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
@ Telfort:

Sinds vorige week heeft het internet kuren: ongeveer de helft van de normale downloadsnelheid (700-800 Kbps) ipv de normale 1900 Kbps. Pagina's worden soms moeilijk weergegeven (na paar keer F5 wel) Het 100MB testbestand download ook niet. Hiervoor werkte alles prima op volle snelheid.

Router traint nog wel netjes in op 19633 kbps / 1031 kbps. Standaard meegeleverde router wordt gewoon gebruikt en alle pc's zijn bekabeld (100Mbit)

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel weer totdat ze op snelheid zijn. Ik weet bij wie het ligt :)
50mi naar Capelle a/d Ijssel lijkt me overdreven. Ik zit in Kralingen tegen Capelle aan, pakweg 3km.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/590933686.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mafketel,

Lijnhuur doorberekenen is een keuze van de provider zelf. Wij nemen hem voor de Telfort abonnementen op ons en berekenen hem niet door.

@Wallep,

Ik zou eens proberen het modem te resetten naar fabrieks instellingen. (Reset knopje indrukken tot Power ledje gaat knipperen) Let wel; als u telefonie heeft van Telfort dient u na de reset daarvoor wel opnieuw de gebruikersnaam en het wachtwoord in te stellen.

Hugo

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafketel schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:17:
Mag ik er vanuit gaan dat een monteur dit ook zonder aansturing kan oplossen....
Ik vindt toch wel dat men instaat moet zijn om waar een monteur toegang tot heeft dit ook altijd in perfecte staat kan afleveren.
Als dat niet het geval is dan lijkt me de monteur duidelijk opgeleid moet worden.
Mwoah.... ;-))
Leuke aanname hoor......... lijkt ook een normale aanname, maar de praktijk leert in mijn ervaring dat het soms ook heel erg anders kan gaan. Je moet niet vergeten dat die monteurs worden ingehuurd en dat de prijzen die betaald worden niet al te hoog zijn (understatement).......
En vwb de opleiding: die is er heel vaak gewoon helemaal nIET......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramvdm
@wallep en telfort

Wallep jij hebt exact hetzelfde probleem als ik eerder al in dit topic heb beschreven. Er schijnt een ticket te zijn aangemaakt door Telfort maar ik hoor er verder niets van......
Is het bij jou ook zo dat je af en toe wel weer normale snelheid behaald? Bij mij fluctueert het namelijk constant. Wat wel heel duidelijk is, is dat wanneer ik een bestand download het bezoeken van een pagina haast niet meer mogelijk is. Het laden gaat dan ontzettend langzaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chan_x
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
@Telfort Webcare
Sinds 3 weken heb ik al last van een verbinding die steeds verbroken wordt. Elke dag moet ik de modem resetten en dan niet vanuit het web menu maar echt met de stekker er uit, omdat de web interface vaak niet te bereiken is of het gewoon hetzelfde blijft na de reset op die manier. Ook is de verbinding een stuk trager dan voorheen. De max is nu 1.65 Mb ipv 2 Mb eerst. In het begin was ik wel blij met m'n verbinding, maar als het zo door gaat dan neig ik toch naar overstappen. Ik hoop dat mijn probleem opgelost kan worden zodat dat niet hoeft. Postcode is 2525 GA.

plus ça change·, plus c'est la même chose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
He hier inderdaad wel gewoon 1.8mb/s. Dus dan ligt het probleem toch elders 8)7 Hoe kan mijn snelheid via ftp wel goed zijn en bv via nieuwsgroep, speedtest en al het andere wel lager??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
chan_x schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:24:
@Telfort Webcare
Sinds 3 weken heb ik al last van een verbinding die steeds verbroken wordt. Elke dag moet ik de modem resetten en dan niet vanuit het web menu maar echt met de stekker er uit, omdat de web interface vaak niet te bereiken is of het gewoon hetzelfde blijft na de reset op die manier. Ook is de verbinding een stuk trager dan voorheen. De max is nu 1.65 Mb ipv 2 Mb eerst. In het begin was ik wel blij met m'n verbinding, maar als het zo door gaat dan neig ik toch naar overstappen. Ik hoop dat mijn probleem opgelost kan worden zodat dat niet hoeft. Postcode is 2525 GA.
precies hetzelfde hiero, zie eerdere posts

en ook ik zit naar upc te kijken inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
@ bram

Het fluctueert inderdaad, maar haalt nooit hogere snelheid dan zeg 800 Kbps. Dus de maximale snelheid ( die hier bijna 2 MB per seconde is normaal gesproken) wordt niet meer gehaald nee.. Maar ook al haal ik wel nog deze snelheid, internet pagina's reageren traag, soms duurt het laden eeuwen, maar als ik blijf refreshen kom ik er uiteindelijk wel.. Heb ook last van 'lag' tijdens het spelen van games, terwijl de ping wel normaal lijkt te zijn. Vreemd probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Wallep op 13-10-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik overweeg een 20Mb internet aansluiting bij Telfort te nemen.

Hoe is de draadloze Zyxel router die ze er bij leveren qua wifi bereik?

Op de site van Zyxel waar Telfort naar linkt staat alleen wep beveiliging maar ik neem aan dat er ook wpa2 opzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Is niks mis mee met de Zyxel 2602.
Ja hoor zit ook wpa2 en wpa2-psk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:13
Heb een tijd geleden in een telfort topic gemeld dat ik gecapped was op 8Mb ADSL2.
Nu is de verbinding onlangs veranderd in ADSL2 PLUS, maar heb ik nog steeds maar 8Mb...
Ik verdenk telfort ervan nog steeds caps te hebben staan op de kaart in de centrale, hier is mijn DSL Status Log:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb cc cc cc cc cc cc cc bb ba a8
noise margin downstream: 11 db
attenuation downstream: 33 db
tone 32- 63: 00 02 55 77 77 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88
tone 96-127: 89 88 88 98 98 88 88 89 88 87 77 78 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77 77 77 66 66 67
tone 192-223: 76 76 66 66 65 66 66 56 56 56 65 56 56 55 65 55
tone 224-255: 55 56 65 65 55 55 56 56 55 55 25 55 55 55 55 55
tone 256-287: 05 77 67 75 77 77 77 77 65 57 77 76 66 46 67 67
tone 288-319: 57 57 76 66 56 67 67 76 66 60 66 64 65 66 65 65
tone 320-351: 65 51 25 55 55 05 56 06 45 05 65 55 55 34 55 55
tone 352-383: 43 41 40 42 44 54 44 54 54 44 44 44 44 54 44 44
tone 384-415: 44 44 44 44 44 44 42 33 22 23 22 22 22 22 22 22
tone 416-447: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 02 22 22 22 22 21 11
tone 448-479: 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Ik vermoed dat ik toch wel meer dan 8Mb kan halen hiermee ? Iemand ervaring ? Belletje waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Apocal1pse schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:32:
Heb een tijd geleden in een telfort topic gemeld dat ik gecapped was op 8Mb ADSL2.
Nu is de verbinding onlangs veranderd in ADSL2 PLUS, maar heb ik nog steeds maar 8Mb...
Ik verdenk telfort ervan nog steeds caps te hebben staan op de kaart in de centrale, hier is mijn

noise margin downstream: 11 db
attenuation downstream: 33 db

Ik vermoed dat ik toch wel meer dan 8Mb kan halen hiermee ? Iemand ervaring ? Belletje waard ?
Er zit iets meer in nog, je margin is hoger dan een 6 a 7dB.

Een tijd terug heeft Telfort laten weten dat 8Mb verbindingen via KPN die vroeger op ADSL2 stonden nu op ADSL2+ zijn gezet. Echter als op je centrale niet alle apparatuur ADSL2(+) geschikt is gemaakt wordt er niet hoger geleverd dan 8Mb, ook al zit je toevallig op een nieuwere kaart aangesloten.

Andere reden kan zijn dat je te verwer van de centrale woont dat 8Mb redelijk het maximale is van je verbinding (zoals bij jou) en hoger niet geleverd wordt op die afstand omdat het anders instabiel is. Die 33dB geeft aan dat het toch een 2500m lijn/afstand is tot de centrale.

Wat geeft de Telfort website aan als verwachte snelheid?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 13-10-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing gevonden, Telfort Webcare opperde dat er niet met het signaal mis was. Uiteindelijk bleek het misverstand te zitten in het gekozen aderpaar. Op 1a+b stond nog een oud Tiscali signaal. Het Telfort 20 Mb signaal was te vinden op het tweede paar. Hier in R'dam een tevreden gebruiker; Telfort Webcare bedankt voor de snelle en meewerkende feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:13
bjck schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36:
[...]
Er zit iets meer in nog, je margin is hoger dan een 6 a 7dB.
Wat bedoel je hiermee ? Dat er meer snelheid inzit of dat er juist een slechter signaal overkomt dan gemiddeld....
Een tijd terug heeft Telfort laten weten dat 8Mb verbindingen via KPN die vroeger op ADSL2 stonden nu op ADSL2+ zijn gezet. Echter als op je centrale niet alle apparatuur ADSL2(+) geschikt is gemaakt wordt er niet hoger geleverd dan 8Mb, ook al zit je toevallig op een nieuwere kaart aangesloten.
ahaa, dat heb ik gemist dan, da's wel jammer.
Andere reden kan zijn dat je te verwer van de centrale woont dat 8Mb redelijk het maximale is van je verbinding (zoals bij jou) en hoger niet geleverd wordt op die afstand omdat het anders instabiel is. Die 33dB geeft aan dat het toch een 2500m lijn/afstand is tot de centrale.

Wat geeft de Telfort website aan als verwachte snelheid?
Dat kan zijn idd, telfort geeft een 12-16Mb aan, stel dat ik 12 haal, dat is al anderhalf keer zo snel, zou toch mooi zijn IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wallep en Apocal1pse,

Graag ontvang ik van uw gegevens per DM om de aansluiting verder te kunnen onderzoeken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Apocal1pse schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Wat bedoel je hiermee ? Dat er meer snelheid inzit of dat er juist een slechter signaal overkomt dan gemiddeld....
Dat er misschien een heel klein beetje meer inzit maar je geen wonderen moet verwchten omdat je met deze snelheid al heel dicht bij de 6/7dB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invoeren starttarief: Opzeggen gehele abonnement toch mogelijk.

Onder verwijzing naar de discussies in april en de toezegging dat de uitkomst van de discussie hier gepubliceerd mocht worden het volgende.

Vanaf april is er o.a. op de forums van Ticali en GoT discussie geweest over het al dan niet mogen opzeggen van het hele abonnement omdat Telfort per 1 mei 2009 een starttarief voor telefonie in ging voeren.
Ik heb daar de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten voor ingeschakeld.
Hieronder een chronologische samenvatting.
Ik benadruk dat dit slechts mijn situatie betreft met een oud-Tiscali abonnement dat nu nog door een kleinere groep klanten wordt gebruikt en dat dit voor anderen, met een ander abonnement anders had kunnen uitpakken.

1. Telfort kondigt aan de prijzen van telefonie per 1 mei en Internet per 1 juni te verhogen en stelt dat telefonie per 1 mei en Internet pas per 1 juni opgezegd kan worden.
2. Ik zeg zowel telefonie als Internet per 1 mei op volgens art. 9.3 van de toen geldende algemene voorwaarden. Men kan de Overeenkomst (telefonisch) opzeggen bij prijswijziging. Die Overeenkomst omvat meerdere Diensten, ADSL en Telefonie. Er stond geen beperking in de AV omtrent enige specifieke dienst en er stond niets over opzegbaarheid per dienst door de klant.
3. Telfort bevestigt de opzegging van telefonie per 1 mei, maar stelt dat Internet pas per 1 juni opgezegd kan worden.
4. Telfort weigert daarna, ondanks hun eerdere bevestiging, om telefonie per 1 mei te beëindigen, wat mij € 40,00 meer kost: Een maand Internet met telefonie en een maand doorbelasting netwerkkosten. Inclusief kosten voor een aangetekende brief kost me dat bijna € 50,-.
5. Ik schakel de Geschillencommissie in en betaal € 50,- klachtengeld.
6. Er komt een schikkingsvoorstel van Telfort. Ze willen “uit coulance” € 100,- betalen (€ 50 voor onterecht geïncasseerde abonnementskosten en aangetekende brief en daarbij de € 50 klachtengeld van de geschillencommissie) maar geven niet toe dat ik telefonie en internet beide per 1 mei had mogen opzeggen. Bovendien willen ze geheimhouding afdwingen.
7. Ik ga niet akkoord met het voorstel. Op een brief en mail hierover komt geen antwoord.
8. Na melding op het GoT forum van het uitblijven van een reactie, komt er wel een nieuw voorstel. Na enig onderhandelen wordt de nieuwe schikking: Betaling van genoemde gelden, geen geheimhouding, Telfort geeft toe dat ik mijn hele abonnement per 1 mei had mogen beëindigen.

Conclusie:
Telfort geeft toe een groep klanten de mogelijkheid te hebben onthouden hun hele abonnement in één keer op te zeggen.

Overigens heeft Telfort het geld keurig binnen één week op mijn rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

@Telfort,

Ik heb nu al geruime tijd bij jullie een 20Mbit internet aansluiting. Dit 'werkt' gewoon, echter is het bijna altijd tussen 18:00-20:00 zeer traag. (laadtijd van 1min bij bijvoorbeeld www.google.nl)

Sinds Maandag heb ik geen stabiele lijn meer, websites openen duurt zeer lang en soms gaat het helemaal niet. www.speedtest.net laat zien dat ik een download van 0.84Mb/s heb en een upload van 0.56Mb/s. Als ik nu een bestand download van zeg 500Mb gaat dat gewoon niet omdat de verbinding al verbroken is voordat hij binnen is. Als ik met een programma als Grabit een test bestand binnen probeer te halen kom ik niet boven de 400kb/s met constant verbindingsverlies.

Wat is er hier aan de hand? Dit is echt ronduit belachelijk. Ik kan nu amper 80Mb in 10min downloaden!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7xy8rISertgirbJqEv8jsCan/full.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/erul725FJhd05WXX65DYf9E8/full.png
Postcode: 2725NR

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xp7amrkr,

Zit uw modem kort op het IS/RA punt aangesloten?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de aansluiting verder te kunnen onderzoeken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:56:
@xp7amrkr,

Zit uw modem kort op het IS/RA punt aangesloten?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de aansluiting verder te kunnen onderzoeken.

Hugo
Ja, hier is niks aan veranderd en hij doet het al ruim een jaar zonder problemen. (op enkele uitzonderingen na)

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xp7amrkr,

Uw DSL signaal is al 16 dagen niet met onderbroken geweest en u traint in met ruim 14Mbit down, 1Mbit up.
Oorzaak van de problemen dient dus elders gezocht te worden.

Is uw computer draadloos verbonden? (wlan router aan uw Telfort basismodem)

Doet het probleem zich nog steeds voor nadat de modem gereset is naar fabrieks instellingen?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
@ Telfort Webcare
Dinsdag heb ik mijn doe het zelf pakket (20Mbit) ontvangen. De door jullie aangekondigde opleverdatum 17/10, uiteraard direct toch al aangesloten. Helaas uitsluitend het power lampje brandde.
Sinds gisterenmiddag brandt DSL en internet. Hoge intrainwaarde 18685 kbps / 1103 kbps maar het resultaat down is tegenvallend.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/592450707.png

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd de ed ee fe ee ee ed ec ca 85
noise margin downstream: 9 db
attenuation downstream: 15 db
tone 32- 63: 22 47 89 9a bb bb cc cd dd dd dd dd de ed dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dc dc cc cc cc cc cc dd cd cc cc cc cc cc dd dd
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc bb bb
tone 160-191: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa ab aa aa
tone 224-255: ab bb aa ab aa ab bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb
tone 256-287: 8b bc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb ba bb ba aa ab bb aa ba aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88

Afstand IS/RA punt > modem 1m.
Afstand 5262CP > centrale 466m
DSL ADSL2PLUS

Wordt dit vanzelf beter na de door jullie aangegeven opleverdatum, of kan er wellicht op een andere manier verbetering worden geboekt?

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

LucienS, misschien moet je eens gewoon een bestand van de server van Telfort halen ipv speedtest.net te gebruiken om te kijken wat je downloadsnelheid is. Probeer dit bestand eens te downloaden en kijk dan naar de snelheid: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
@Telfort: onderhoud uitgelopen? heb in binnenstad Groningen wel ip, geen data verbinding.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Hier in Apeldoorn zelfde, wel ip en DNS resolve, geen data.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

In Leiden precies hetzelfde, telefoon doet het vreemd genoeg wél

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
In Enschede centrum zelfde probleem. Wel ip, dns, pop3, smtp maar geen data. Kan alleen op internet.telfort.nl komen.
Het opvallende is dat telfort internet bij de buren wél volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Eindhoven ligt het ook weer eens eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
1nsert schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:17:
In Enschede centrum zelfde probleem. Wel ip, dns, pop3, smtp maar geen data. Kan alleen op internet.telfort.nl komen.
Het opvallende is dat telfort internet bij de buren wél volledig werkt.
Ik heb hetzelfde, das ook apart?

UPDATE 9:36 werkt weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 15-10-2009 09:39 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
Martinus schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Ik heb hetzelfde, das ook apart?

UPDATE 9:36 werkt weer.
Hier ook weer :) Al met al toch bijna 4 uur down geweest (vanaf 5.48)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort: Na snelle actie van jullie kant uit heeft de monteur de juiste lijn doorgezet en heb ik nu dan echt verbinding van jullie opgeleverd op mijn isra punt. Hoe blij ik ook was, ik kan geen verbinding met internet krijgen terwijl de monteur zelfs speciaal naar mij is toegeweest om de lijn door te meten die 100% up is. Maar zit je met de laptop op het modem met draad of wlan dan krijg je geen verbinding terwijl het internet en dsl lampje continu branden. De monteur vond het ook raar en zei dat ik het best weer met jullie kon praten. Dus is er administratiefs dat er voor zorgt dat ik geen internet krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't draait inderdaad weer. Toch fijn dat alles eens in de paar weken weer op z'n gat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LucienS,

Gebruikt u aub onze 100MB.bin test, speedtest.net is geen betrouwbare meting.
Hurricane gaf al de ftp variant, dit is de http:

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

@TCat,

Ik zie uw modem ingetraint staan op 16903 down 1033 up en kan hem probleemloos pingen.
Dat de volledige LAN en Wlan interface defect zijn is niet aannemelijk.

Heeft u al een andere computer geprobeerd?
Wat voor IP krijgt uw computer?
Kunt het modem pingen? (192.168.1.254)
Kunt u een website pingen?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt mij dus ook vreemd dat die interface totaal kapot zou zijn. Maar goed aan de lijn zou het niet kunnen liggen als je zegt dat je hem kan pingen en gewoon in t modem kan komen.
Ik kan in ieder geval wel op de modem pagina komen en krijg dus ook een IP adres toegewezen (intern ip adres 192.168.1.38) maar naar buiten is geen communicatie mogelijk. De monteur heeft dit ook ondervonden met zijn laptop. Nou zit ik alleen te denken. Het modem wat ik nu gebruik was voor mijn eerste (gecancelde) order. In kabelland weet ik dat ze het wel eens hadden over het mac adres, van het modem, in het netwerk opnemen. Zou het kunnen zijn dat er zoiets aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:55:
Ja het lijkt mij dus ook vreemd dat die interface totaal kapot zou zijn. Maar goed aan de lijn zou het niet kunnen liggen als je zegt dat je hem kan pingen en gewoon in t modem kan komen.
Ik kan in ieder geval wel op de modem pagina komen en krijg dus ook een IP adres toegewezen (intern ip adres 192.168.1.38) maar naar buiten is geen communicatie mogelijk. De monteur heeft dit ook ondervonden met zijn laptop. Nou zit ik alleen te denken. Het modem wat ik nu gebruik was voor mijn eerste (gecancelde) order. In kabelland weet ik dat ze het wel eens hadden over het mac adres, van het modem, in het netwerk opnemen. Zou het kunnen zijn dat er zoiets aan de hand kan zijn?
Bij ADSL moeten de instellingen op het modem gematched zijn met de lijn waarover deze werkt, dat is bij de std Zyxel het geval. Als je in het modem kan komen is je verbinding tussen modem en PC ok, routering kan dan nog defect zijn(of aangepast) een reset vanaf de web-interface zou kunnen helpen. Anders lijkt het modem zelf defect.

specs

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.