Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 68.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:03
Nyxium schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:34:
Alles staat op automatisch "obtain by ISP" en volgens speedtest.net heb ik internet van solcon :s.
Niet per ongeluk verbonden met het draadloos netwerk van je buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 12:04
Hier (Amersfoort 3816) werkt het weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-03 22:26
6228 nog steeds niet

vrij vervelend, vooral voip, kheb geluk dat mn mobiel het weer doet sinds een paar uur

[ Voor 64% gewijzigd door LazyMe op 25-09-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
nee ik zit op een desktop met utp kabeltje, heb geen draadloze netwerkkaart. net dus weer internet uitgevallen voor 15 minuten en nu is mn ISP "Green ISP" ik begrijp er niks meer van. alle adressen staan ingesteld op "automatisch verkrijgen via ISP". :/

edit: Heb nogmaals mijn gegevens via een DM verstuurd

[ Voor 10% gewijzigd door Nyxium op 25-09-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@Gomainy,

Uw lijn werkt inmiddels ook weer naar behoren.

@Nyxium,

Zou u uw gegevens nog toe kunnen zenden? Wij zijn benieuwd naar wat er aan de hand is...

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Ik zou ook wel eens willen weten wat er aan de hand is, het zou toch tegen 16:30 opgelost moeten zijn

[ Voor 3% gewijzigd door LazyMe op 25-09-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Helaas hier in 's-gravenzande nog steeds een rood lampje, ook na een reboot.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319540

Het internet is er net weer ingeknald (Maastricht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 14:25
En hier weer geen internet tot 2 keer toe, gvd :(

Maak er maar 3x van inmiddels :(

[ Voor 22% gewijzigd door Axelfoley007 op 25-09-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier @Rotterdam-Zuid lag het net voor de 2 keer afgelopen uur weer even eruit (DSL OK, Linesync OK, geen IP). Als ik het goed gezien heb, de 6e keer afgelopen 48uur.

@Webcare
Ik vind het echt buitengewoon super dat jullie op dit forum aktief zijn en de mensen kunnen helpen.
Maar hebben jullie een idee wanneer deze terugkeerende korte onderbrekingen kunnen worden opgelost ?
Is het eigenlijk wel bekend, want zoals ik lees ben ik niet de enige namelijk.

Zoals ik in het voorgaande deel aangegeven hebt, het uitvallen begint erg frustrerend te worden, maar ik wil het nog steeds de kans geven. De eerste 5 maanden van mijn aansluiting waren buitengewoon perfect.
indien er twijfels zijn aan de huis installatie:
Modem zit rechtstreeks met ongeveer 30cm UTP kabel direct (gesoldeerd) aan de telefoonlijn die in de huiskamer binnenkomt. Ik heb hier geen KPN ISRA punt (appartement) zoals de meeste woningen hebben.
Er zit niets tussen de binnenkomende lijn en de modem, geen splitters, geen WCD.
Normaliter gebruik ik een Fritz 7170 met firmware 58.04.76 (ex. XS4All modem), maar ook met de door jullie geleverde Zyxel en een Speedtouch 780 (ook ex. XS4All) blijf ik deze uitvallen houden.

Als je het nuttig vind om een lijn test te doen, prima, dan PM ik even de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Madshark,

Het probleem is inmiddels gelokaliseerd en we zijn bezig het zo snel mogelijk op te lossen.
De storing waar u last van heeft is overigens niet de storing van het niet verkrijgen van een IP adres. Die storing is inmiddels bijna verholpen, betreft nog een paar honderd klanten die hier last van hebben.

@Nyxium,

U heeft van onze DHCP server de afgelopen weken steeds hetzelfde IP adres ontvangen. Deze valt gewoon in onze range en zou dus geen problemen moeten geven. Zou u eens kunnen controleren of u wel kunt verbinden met uw eigen modem, zodra u een "Solcon IP" ontvangt? Ik vermoed namelijk dat dit een draadloos signaal van uw buren betreft.

Wouter

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 25-09-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 08:26
@Telfort Webcare

In het vorige deel van dit forum had ik een vraag gesteld m.b.t. de webmail van Telfort. Zodra je deze bezoekt wordt je niet automatisch doorverwezen naar een https verbinding, maar gaat alles gewoon zo over het internet.
Heeft dit een reden waarom jullie dit doen, of gewoon ergens een foutje ingeslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Laatst online: 10-11-2024
ik heb nu al een paar uur stabiel internet, maar nog steeds krijg ik interne ipv6 ip adressen via cmd > ipconfig. Voor de storing was dit niet het geval, ik kreeg toen gewoon ipv4 adressen. Op het moment dat ik solcon "had", kon ik gewoon in de zyxel router komen alleen waren de snelheden veel lager.

Het is voor zover ik weet onmogelijk dat ik een draadloze verbinding kan krijgen met een desktop die niet over een draadloze netwerkkaart beschikt.

Maargoed, het lijkt erop dat mn probleem opgelost is. bedankt voor de hulp!

edit: na de zoveelste reboot heb ik weer interne ipv4 adressen, het is nu helemaal opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nyxium op 25-09-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Nyxium schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:31:
ik heb nu al een paar uur stabiel internet, maar nog steeds krijg ik interne ipv6 ip adressen via cmd > ipconfig. Voor de storing was dit niet het geval, ik kreeg toen gewoon ipv4 adressen. Op het moment dat ik solcon "had", kon ik gewoon in de zyxel router komen alleen waren de snelheden veel lager.

Het is voor zover ik weet onmogelijk dat ik een draadloze verbinding kan krijgen met een desktop die niet over een draadloze netwerkkaart beschikt.

Maargoed, het lijkt erop dat mn probleem opgelost is. bedankt voor de hulp!

edit: na de zoveelste reboot heb ik weer interne ipv4 adressen, het is nu helemaal opgelost :)
Mogelijk dat bij het aansluiten van een andere klant op de centrale of onderweg bij een storingsonderzoek twee lijnen even verwisseld zijn geweest. Kan zijn dat je daarom toevallig een Solcon signaal had bijvoorbeeld. Misschien verklaart dat iets.

Je kan ook IPv6 uitzetten in je besturingssysteem. Als je 't niet gebruikt :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
Maastricht 6228 weer internet sinds 20:15 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:46
De laatste tijd heb ik hier veel problemen met de website van de Vara (vnml. De wereld draait door of Pauw en Witteman). Site laadt traag of helemaal niet.

Zowel onder Mac OS X en Windows XP in VMWare.
Ik zit hier in Enschede, via UTP verbonden.
Zowel Telfort als OpenDNS DNS-servers gebruikt.
Speedtest met 100mb bin-file van bbnet gaat op maximale snelheid.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 12% gewijzigd door badkuip op 25-09-2009 22:46 ]

• SamGiraf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
@Telfort Webcare

Sinds 09 september is mijn internet verbinding zeer langzaam. Browsen is nauwelijks mogelijk (time outs, server not found, bad request, ect). Uploaden of verzenden mail helemaal niet mogelijk (time out). FTP-upload begint op 64k/s en loopt binnen 5 seconden terug naar 0.0 k/s.
speedtest.net: ping 49 ms, download: 0.34 Mb/s, upload: Fail (upload test returned an error while trying to read upload file).

Al meerdere malen contact gehad met helpdesk, deze gaan iets doormeten waarna de verbinding wordt verbroken.

* Bekabeling is goed (oct08 vervangen).
* Ik heb twee modems van jullie: de Zyxel 2602H-61C (zwart) en de Zyxel 2602H-D1A (zilver). De tweede heb ik october 2008 aan gekocht omdat ik toen ook al een zeer langzame verbinging had en volgens de helpdesk de Zyxel 2602H-61C kapot zou zijn. Later bleek de Zyxel 2602H-61C gewoon goed te werken.
De Zyxel 2602H-61C (zwart) werkt zeer langzaam. De Zyxel 2602H-D1A (zilver) kan geen contact krijgen met het internet.
* alle standaard dingen al geprobeert (modems resetten mey knop/software matig), modems direct op ISRA (zoner spliter), andere computer, laptop

Heb enkele traceroutes gedaan. Alle traces laten een hop zien die niet antwoord. Dit is Telfort internet (82.169.19.254.ip.telfort.nl), of Telfort BV (195.241.4.54/vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl, 195.241.4.61/vlan522.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl) data loss loss 14-40%, repons tijden wel goed (19-30ms).

Kan hier naar gekeken worden?

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
PoweRoy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:14:
[...]

Hier ben ik niet mee eens, ga jij thuis ook steeds kijken of je stroom hebt thuis? Pas als niets doet dan ga je toch bellen. Zal wel lache zijn. "zondag middag staat er een service monteur aan de deur. Ja de hoofdzekering is eruit, ik kom hem even vervangen" :P Alsof bedrijven alles steeds gaan monitoren :P
Niet alles, maar als er bijvoorbeeld een hele wijk uitligt zou het fijn zijn als je daar niet zelf achteraan hoeft te bellen. Ik ben intussen gelukkig weer in de lucht. Nu kijken hoeveel telfort gaat terugstorten voor de storingen deze maand. Nog een paar maanden abonnement, dan kan ik weer verder shoppen.

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:02
@Telfort Webcare

Ik heb continu last van dat het internet wegvalt en na een seconde of 10 weer aangaat. Soms is het 10 minuten dat het goed gaat, soms is het om de paar minuten. Op mijn ZyXEL router vallen dan de DSL en internet lichtjes weg. Dit probleem is al sinds 24-09-09, maar gisteravond was er niets aan de hand, maar vandaag de gehele dag al wel.

Mijn postcode is 3703BH in Zeist dus, is daar iets aan de hand? Kunt u mij helpen dit op te lossen want het is werkelijk vreselijk irritant.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 26-09-2009 14:44 . Reden: groet + naam weggehaald ]

Anoniem: 160136

Hier Groningen, bijna twee-en-een-halve dag geen internet gehad! Net weer verbinding kunnen verkrijgen, maar DNS lijkt het nu niet te doen. Even alternatieve DNS instellen...

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 08:11
Dhrzao schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:44:
@Telfort Webcare

Ik heb continu last van dat het internet wegvalt en na een seconde of 10 weer aangaat. Soms is het 10 minuten dat het goed gaat, soms is het om de paar minuten. Op mijn ZyXEL router vallen dan de DSL en internet lichtjes weg. Dit probleem is al sinds 24-09-09, maar gisteravond was er niets aan de hand, maar vandaag de gehele dag al wel.

Mijn postcode is 3703BH in Zeist dus, is daar iets aan de hand? Kunt u mij helpen dit op te lossen want het is werkelijk vreselijk irritant.
Gister heb ik zoiets hetzelfde gehad :+. Ineens was IS/RA punt verrot. Even open gedraait en de kabeltjes opnieuw aangesloten en geen last meer van gehad. Misschien dat je zoiets ook kan checken?:)

• Dhrzao
Xaero schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:30:
[...]

Gister heb ik zoiets hetzelfde gehad :+. Ineens was IS/RA punt verrot. Even open gedraait en de kabeltjes opnieuw aangesloten en geen last meer van gehad. Misschien dat je zoiets ook kan checken?:)
nouja, ik ben niet zo handig met die dingen maar ga er even naar kijken :) Hoop dat Telfort Webcare ook even reageert.

• bjck
Anoniem: 160136 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:23:
Hier Groningen, bijna twee-en-een-halve dag geen internet gehad! Net weer verbinding kunnen verkrijgen, maar DNS lijkt het nu niet te doen. Even alternatieve DNS instellen...
Gebruik je een ander modem dan de ZyXEL? Die herstelt zichzelf bij mij na een storing vanzelf weer :) Of je PC had geen DNS server of lege antwoorden in de cache nog van toen 't niet werkte. Herstart alles eens thuis zodat het de juiste servers kan opvragen en de cache van je PC leeg is.
Dhrzao schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:36:
[...]

nouja, ik ben niet zo handig met die dingen maar ga er even naar kijken :) Hoop dat Telfort Webcare ook even reageert.
Een goed advies, kan heel goed komen door een slechte aansluiting binnenshuis. Net als buitenshuis een probleem natuurlijk, maar dit kan je in het weekend al nalopen en zal een helpdesk ook nalopen met je samen ter validatie.

Ik heb je groet + naam weggehaald uit je post, dit is niet gewenst op GoT elkaar te groeten zoals in een email. We zijn wat informeler :)

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 26-09-2009 14:47 ]

• Dhrzao
bjck schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:45:
[...]

Gebruik je een ander modem dan de ZyXEL? Die herstelt zichzelf bij mij na een storing vanzelf weer :) Of je PC had geen DNS server of lege antwoorden in de cache nog van toen 't niet werkte. Herstart alles eens thuis zodat het de juiste servers kan opvragen en de cache van je PC leeg is.

[...]

Een goed advies, kan heel goed komen door een slechte aansluiting binnenshuis. Net als buitenshuis een probleem natuurlijk, maar dit kan je in het weekend al nalopen en zal een helpdesk ook nalopen met je samen ter validatie.

Ik heb je groet + naam weggehaald uit je post, dit is niet gewenst op GoT elkaar te groeten zoals in een email. We zijn wat informeler :)
toon volledige bericht
Oke prima :P

Nou, een slechte aansluiting binnenshuis zou wel raar zijn zo plotseling na een jaar :S Heel jaar geen enkel vuiltje aan de lucht, en dan nu dit... het ISRA-punt, daar komt nooit iemand in de buurt dus alles is precies hetzelfde als een jaar geleden. Omdat een aantal kennissen die ook Telfort hebben het ook hebben, dacht ik meer aan een storing. Ik wacht nog even na het weekend en hoop dat het dan opgelost is, anders wordt het bellen met de helpdesk (heeft me toen ik Telfort Internet moest regelen 50 euro gekost ofzo... dus geen voorstander van). Bedankt voor de tip iig :>

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:36

Tys

2 01/01/2000 00:21:36 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
3 01/01/2000 00:21:11 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
4 01/01/2000 00:20:33 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
5 01/01/2000 00:20:07 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
6 01/01/2000 00:18:10 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
7 01/01/2000 00:17:45 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
8 01/01/2000 00:12:18 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
9 01/01/2000 00:11:53 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
10 01/01/2000 00:03:18 board 0 line 0 channel 0, call 9, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
11 01/01/2000 00:02:53 board 0 line 0 channel 0, call 1, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
12 01/01/2000 00:01:01 board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
Klapper, klapper, daar gaan we weer. Nu een aantal weken geen last van gehad en nu begint het hele riedeltje opnieuw, en ik ben echt pisnijdig. :(

Nu ruim 30 minuten in de wachtrij gehangen voordat ik werd geholpen, router reset, irsa punt besnuffelen, het hele circus hebben we weer gehad. Maargoed, geen resultaat, lijkt in orde maar zo instabiel als het maar zijn kan. En wat doet die %#$@^ aan de telefoon dan:

Hij: "Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?"
Ik: "Huh? Mijn probleem is nog steeds niet opgelost!"
Hij: "Was dat alles? Verder nog iets?"
Ik: "????"
Hij: "Fijn weekend nog!" en dan hangt die koekenbakker gewoon op!

Nu ben ik toch even stil .. maargoed, december komt er aan ..

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

• PatrickBos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11-2020
SamGiraf schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 06:48:
@Telfort Webcare

Sinds 09 september is mijn internet verbinding zeer langzaam. Browsen is nauwelijks mogelijk (time outs, server not found, bad request, ect). Uploaden of verzenden mail helemaal niet mogelijk (time out). FTP-upload begint op 64k/s en loopt binnen 5 seconden terug naar 0.0 k/s.
speedtest.net: ping 49 ms, download: 0.34 Mb/s, upload: Fail (upload test returned an error while trying to read upload file).

Al meerdere malen contact gehad met helpdesk, deze gaan iets doormeten waarna de verbinding wordt verbroken.

* Bekabeling is goed (oct08 vervangen).
* Ik heb twee modems van jullie: de Zyxel 2602H-61C (zwart) en de Zyxel 2602H-D1A (zilver). De tweede heb ik october 2008 aan gekocht omdat ik toen ook al een zeer langzame verbinging had en volgens de helpdesk de Zyxel 2602H-61C kapot zou zijn. Later bleek de Zyxel 2602H-61C gewoon goed te werken.
De Zyxel 2602H-61C (zwart) werkt zeer langzaam. De Zyxel 2602H-D1A (zilver) kan geen contact krijgen met het internet.
* alle standaard dingen al geprobeert (modems resetten mey knop/software matig), modems direct op ISRA (zoner spliter), andere computer, laptop

Heb enkele traceroutes gedaan. Alle traces laten een hop zien die niet antwoord. Dit is Telfort internet (82.169.19.254.ip.telfort.nl), of Telfort BV (195.241.4.54/vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl, 195.241.4.61/vlan522.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl) data loss loss 14-40%, repons tijden wel goed (19-30ms).

Kan hier naar gekeken worden?
toon volledige bericht
Ik wil even melden dat mijn vriendin hier ook last van heeft.
Postcode = 5371 BM

Hopelijk kan hier naar gekeken worden.
Het probleem speelt nu al een week ook wij hebben meerdere malen contact gehad met de helpdesk.

Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SamGiraf,

Zou u mij uw gegevens per DM toe kunnen zenden, zodat ik de lijn kan onderzoeken?

@Dhrzao,

Ik zie inderdaad dezelfde problemen op uw lijn. Wij gaan dit probleem verder onderzoeken, er lijkt wat mis te zijn met de aansluiting.

@Tyson,

Zou u mij uw gegevens per DM toe kunnen zenden, zodat ik ook dit probleem kan onderzoeken? Dit is natuurlijk niet de manier waarop de klantenservice zou moeten reageren..

@PatrickBos,

Als ik de lijn van uw vriendin doormeet zie ik dat de modem zijn downloadsnelheid volledig haalt, upload blijft echter ondermaats. Zou u de bekabeling eens kunnen controleren? Indien aanwezig, kan de splitter en/of ISDN apparatuur ook compleet verwijderd worden.

Wouter

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 28-09-2009 17:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
Ik bent overgestapt sinds vandaag op telfort en haal 1,6 mb per seconde. Perfect:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
weebeast schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:25:
Ik bent overgestapt sinds vandaag op telfort en haal 1,6 mb per seconde. Perfect:P
Mazzelaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SamGiraf,

Ik heb uw gegevens ontvangen, en de lijn onderzocht. Totaan het modem zie ik geen problemen, het lijkt er alleen op dat u het rode en blauwe adertje in de splitter verkeerd om heeft aangesloten.
Heeft u al eens een TCP optimizer geprobeert? Controleer ook even welke DNS servers u in heeft gesteld. Onze DNS servers zijn:
ns1.tiscali.nl [195.241.77.53]
ns2.tiscali.nl [195.241.77.54]
ns3.tiscali.nl [195.241.77.55]
ns4.tiscali.nl [195.241.77.58]

Wouter

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 28-09-2009 17:11 . Reden: Alle DNS servers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Anoniem: 300018 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:59:
@Dhrzao,

Ik zie inderdaad dezelfde problemen op uw lijn. Wij gaan dit probleem verder onderzoeken, er lijkt wat mis te zijn met de aansluiting.
Oke, zou de informatie die gevonden wordt tijdens dat onderzoek hier of ergens anders openbaar kunnen worden? We hopen dat er wat aan kan gebeuren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickBos
Anoniem: 300018 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:59:

@PatricBos,

Als ik de lijn van uw vriendin doormeet zie ik dat de modem zijn downloadsnelheid volledig haalt, upload blijft echter ondermaats. Zou u de bekabeling eens kunnen controleren? Indien aanwezig, kan de splitter en/of ISDN apparatuur ook compleet verwijderd worden.

Wouter
Hallo Wouter,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de bekabeling nagekeken,ik zie op het eerste gezicht niks geks.
Ik heb om zeker te zijn een nieuwe stekker gekocht en deze aangesloten vanaf wanddoos naar adsl ingang in de modem.

Wat mij opvalt als ik naar de configuratie in het modem kijk is dat de Link status wisselt tussen UP en dan weer down. Het lijkt erop dat de lijn helemaal opnieuw moet intrainen. Ik wil ook aangeven dat ik dus niet kan bellen. Als ik een dsl signaal heb dan kan ik bellen maar zodra de telefoon aan de andere kant over moet gaan hoor ik een toon die aangeeft dat het nummer niet bestaat.

Mijn vraag is zien jullie ook dat de ADSL lijn steeds opnieuw moet intrainen ? Kan dit aan de Router / modem liggen? Ik heb ook nog een linksys thuis liggen, is het de moeite om deze even aan te sluiten en hiermee te testen ? Mijn vriendin gebruikt Telfort al een tijdje zonder al teveel problemen, het is dan toch vreemd dat nu in eens de verbinding zo raar doet.

Ik hoor het wel, in ieder geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dhrzao,

Heeft u toevallig dit weekend iets veranderd aan uw interne bekabeling? Ik heb een oude meting van donderdag, waar alles nog wel goed er uit ziet. Misschien zou u eens een nieuwe kabel direct tussen de modem en het ISRA punt aan kunnen sluiten?

@PatrickBos,

De modem traint in met een upstream snelheid van 832 kbit/s. Dit zou rond de 1000 moeten zijn, wat op een slechte verbinding tussen modem en ISRA kan duiden. Kunt u het DSL spectrum uit de modem uitlezen en posten? U kunt dit vinden in de Advanced Setup => Maintenance => Diagnostic => DSL Line => DSL Line Status

Wouter

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 28-09-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Anoniem: 300018 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:18:
@Dhrzao,

Heeft u toevallig dit weekend iets veranderd aan uw interne bekabeling? Ik heb een oude meting van donderdag, waar alles nog wel goed er uit ziet. Misschien zou u eens een nieuwe kabel direct tussen de modem en het ISRA punt aan kunnen sluiten?
@Telfort

Ik heb helemaal niets veranderd aan de interne bekabeling, ik heb uberhaupt niets veranderd gezien ik geen kennis heb van deze zaken :P En donderdag had ik last van continu uitval, dus apart dat het er daar wel raar uitziet. Ik heb zondag wel stabiel internet gehad, maar een uur geleden viel het internet hier weer uit voor enkele minuten. Het ISRA-punt stuurt het signaal naar een kamer op de eerste verdieping, waar via een kabel het modem ingaat. Bedoelt u die laatste kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dhrzao,

Zou u het modem eens kort op het ISRA punt aan kunnen sluiten? Let er ook op dat u de vertakking naar de 1e verdieping loshaalt, zodat u daar geen hinder van ondervind.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Telfort,

Als ik het goed begrijp kan ik, als ik geen telefoon gebruik, de splitter weglaten? Ik heb zo'n 4-polige varkenssnuit ISRA in de huiskamer. Of is het beter de splitter evengoed te gebruiken, ook al hangt er alleen een modem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@_XipHiaS_,

Alles wat u tussen de modem en het ISRA punt uit kan halen (behalve de kabel natuurlijk), zal de snelheid ten goede komen. De splitter is hier een goed voorbeeld van, deze geeft alleen maar onnodige weerstand.

@Dhrzao,

Dat ziet er al een stuk beter uit; 13.538 kbit downstream, 1.026 kbit upstream. Ook een stuk minder verminkte pakketjes dan voorheen.

Wouter

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 28-09-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Wij hebben hier nu bijna 2 maand met best veel plezier Telfort 20mbit.
Een klein puntje: af en toe valt de verbinding weg, tot nu toe een keer of 3,4. Dit is maar even en de router (Zyxel met wifi) pakt de draad gauw weer op. Alleen wel op halve snelheid, iets van 7000-8000 kbps. down en up ook iets van 500 ipv ~1000. Dit lees ik op de status pagina van de router en merk het ook met downloaden.
Als ik dan handmatig de router uit en weer aan zet maakt de router weer verbinding en dan heb ik weer ongeveer 17000 kbps verbinding.

Waar ligt dit aan?
De router werkt verder prettiger en kan een stuk meer dan de speedtouch die we een 4 jaar terug bij HCCNet kregen.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamGiraf
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Anoniem: 300018 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:45:
@SamGiraf,

Ik heb uw gegevens ontvangen, en de lijn onderzocht. Totaan het modem zie ik geen problemen, het lijkt er alleen op dat u het rode en blauwe adertje in de splitter verkeerd om heeft aangesloten.
Heeft u al eens een TCP optimizer geprobeert? Controleer ook even welke DNS servers u in heeft gesteld. Onze DNS servers zijn:
ns1.tiscali.nl [195.241.77.53]
ns2.tiscali.nl [195.241.77.54]
ns3.tiscali.nl [195.241.77.55]
ns4.tiscali.nl [195.241.77.58]

Wouter
Graag nogmaals proberen. Op 28sep tussen 15:30 en 17:45hr had ik de modem van m'n schoonpa aangesloten (die een halve dag vrij heeft genomen en een behoorlijk aantal liters benzine heeft opgestookt zodat ik zijn Zyxel kon proberen op mijn lijn). De leen modem had wel goede upload. Inmiddels zit m'n eigen modem er weer tussen. Uploaden ging heel even: start op 64k/s (was 110k/s met leen modem) en zakte binnen 2 min naar 0.0 k/s. Uploaden gaat nu helemaal niet meer.
Browsen ging opnieuw zeer traag. De meeste sites (bijv google, marktplaats) waren niet te bereiken (time out). Na tweemaal de modem te hebben gereset is er weer te browsen. Speedtest.net: ping 49 ms, download: 9.85 Mb/s, upload: failed.
Modem kan toch niet weer kapot zijn? Deze is nog geen jaar oud (vervangen eind oct 2008).

edit: zonder iets te doen (modem + compu gewoon in idle) is 4 uur later opnieuw browsen niet mogelijk. Ping+download snelheid nog steeds ok, sites niet (google), of nauwelijks (tweakers) te bereiken.

TCPOptimizer reeds geprobeerd.
Aders kunnen niet zijn omgedraaid: deze verbinding ligt er al ruim 4 jaar.
DNS servers staan op 'automatically'

[ Voor 5% gewijzigd door SamGiraf op 28-09-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Anoniem: 300018 schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:31:

@Dhrzao,

Dat ziet er al een stuk beter uit; 13.538 kbit downstream, 1.026 kbit upstream. Ook een stuk minder verminkte pakketjes dan voorheen.

Wouter
Apart, ik heb helemaal niets gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arie-Kanarie schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:07:
Wij hebben hier nu bijna 2 maand met best veel plezier Telfort 20mbit.
Een klein puntje: af en toe valt de verbinding weg, tot nu toe een keer of 3,4. Dit is maar even en de router (Zyxel met wifi) pakt de draad gauw weer op. Alleen wel op halve snelheid, iets van 7000-8000 kbps. down en up ook iets van 500 ipv ~1000. Dit lees ik op de status pagina van de router en merk het ook met downloaden.
Als ik dan handmatig de router uit en weer aan zet maakt de router weer verbinding en dan heb ik weer ongeveer 17000 kbps verbinding.

Waar ligt dit aan?
De router werkt verder prettiger en kan een stuk meer dan de speedtouch die we een 4 jaar terug bij HCCNet kregen.
't Moment dat hij uit zichzelf de verbinding gaat opbouwen weer is die weggevallen door waarschijnlijk verstoring (ruis) op de lijn. Dat hij op dat moment opnieuw een bepaling doet van de maximale snelheid en daarbij zijn de upstream en downstream snelheid lager duidt hier nogmaals op.

Misschien is er iets in de buurt van de lijn en/of modem dat inschakelt? Iets met een adapter, elektrisch of magnetisch? Iets anders in huis zoals een droogtrommel die dan precies gebruikt wordt of een bepaald gereedschap?

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 28-09-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

bjck schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:47:
[...]

't Moment dat hij uit zichzelf de verbinding gaat opbouwen weer is die weggevallen door waarschijnlijk verstoring (ruis) op de lijn. Dat hij op dat moment opnieuw een bepaling doet van de maximale snelheid en daarbij zijn de upstream en downstream snelheid lager duidt hier nogmaals op.
Zou best kunnen. Kom ik wel meteen met een wedervraag: waarom wordt de snelheid dan wel goed bepaald als ik een minuut na het wegvallen en weer online komen de router uit en aan zet? Wordt tijdens booten de maximale snelheid anders bepaald dan wanneer de router al in de lucht is?
Misschien is er iets in de buurt van de lijn en/of modem dat inschakelt? Iets met een adapter, elektrisch of magnetisch? Iets anders in huis zoals een droogtrommel die dan precies gebruikt wordt of een bepaald gereedschap?
De router staat op een plankje in de meterkast, een cm of 25 naast de stoppen. De splitter (van 4 jaar oud) zit iets lager gemonteerd. Tussen splitter en router zit meegeleverde kabel (geen zelf gemaakte dus) van een metertje ongeveer.
De strijkplank staat ook in de meterkast, kan goed zijn dat er tijdens het pakken van die plank een kabel aangeraakt wordt. Maar weet niet of het wegvallen elke keer optreed tijdens het pakken dan wel wegzetten van de strijkplank. Daar zou ik nog eens op kunnen letten.
Elektrisch gereedschap wordt zelden gebruikt, droogtrommel en wasmachine worden wel regelmatig gebruikt. Die staan een verdieping hoger en worden soms ook tegelijk gebruikt. Of die het zijn wordt wat lastiger bepalen daar die apparaten op elke moment vandaag gebruikt kunnen worden, maar net wanneer moeders ze nodig heeft.

Kan het in de kabels of de (oude) splitter zitten? Kan ik misschien ergens uitlezen waarom de verbinding wegvalt?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SamGiraf,

U heeft vanmorgen de zwarte Zyxel aangesloten zie ik en dataverkeer daarop ziet er probleemloos uit.
Ik zal een nieuw modem naar u opsturen.

@Arie-Kanarie,

Om een defecte splitter en/of kabels uit te sluiten kunt u het modem even direct aan de inkomende lijn hangen zonder alle overige apparatuur.
Als het modem dan verbonden is kunt u in de webinterface van het modem de actuele intrainsnelheid controleren.
Ik ben benieuwd naar uw bevindingen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:56
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:39:
@SamGiraf,[...]
@Arie-Kanarie,[..]

Hugo
Wat een beestenboel :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo heb me net aangemeld bij Telfort, kom van Online af maar daar had ik het na 2 jaar wel weer gezien. Ben benieuwd hoe lang de aanleg duurt aangezien ik 7okt zonder internet zit. En kon als eerste datum 3 nov kiezen dat was wel beetje lang eigenlijk. Maar goed we zien wel. Prijs is wel netjes. Modem wat je er bij krijgt zoiezo al wel beter dan de livebox dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:39:
@Arie-Kanarie,

Om een defecte splitter en/of kabels uit te sluiten kunt u het modem even direct aan de inkomende lijn hangen zonder alle overige apparatuur.
Als het modem dan verbonden is kunt u in de webinterface van het modem de actuele intrainsnelheid controleren.
Ik ben benieuwd naar uw bevindingen.

Hugo
Heb geen idee wanneer de verbinding weer wegvalt, maar de eerst volgende keer dat ik het constateer zal ik de splitter er tussenuit halen en kijken wat voor snelheid de router dan krijgt, zonder de router te herstarten met de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@LordHades,

Betreft het een overname of heeft u los van elkaar Online opgezegd en Telfort aangevraagd?
Indien overname: U kunt er van uit gaan dat u geen downtijd zal ondervinden aangezien het Telfort signaal op uw lijn gezet wordt door dezelfde monteur die ook uw Online signaal van uw lijn af haalt.

Indien losse aanvraag: Stuurt u aub uw postcode en huisnr naar mij via DM. Ik kan dan de aanvraag voor u verspoedigen. Let wel, bij een overname heeft dit geen zin.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:36:
@LordHades,

Betreft het een overname of heeft u los van elkaar Online opgezegd en Telfort aangevraagd?
Indien overname: U kunt er van uit gaan dat u geen downtijd zal ondervinden aangezien het Telfort signaal op uw lijn gezet wordt door dezelfde monteur die ook uw Online signaal van uw lijn af haalt.

Indien losse aanvraag: Stuurt u aub uw postcode en huisnr naar mij via DM. Ik kan dan de aanvraag voor u verspoedigen. Let wel, bij een overname heeft dit geen zin.

Hugo
Ik heb je een DM gestuurd :) met wat gegevens er in. Bedankt alvast en moet zeggen echt top service :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
WeAreLegion schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:01:
Zo heb me net aangemeld bij Telfort, kom van Online af maar daar had ik het na 2 jaar wel weer gezien. Ben benieuwd hoe lang de aanleg duurt aangezien ik 7okt zonder internet zit. En kon als eerste datum 3 nov kiezen dat was wel beetje lang eigenlijk. Maar goed we zien wel. Prijs is wel netjes. Modem wat je er bij krijgt zoiezo al wel beter dan de livebox dus mij hoor je voorlopig niet klagen.
als je hem aansluit heb je meestal eerder internet, probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
thefxr schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:53:
[...]

als je hem aansluit heb je meestal eerder internet, probeer dat eens?
Ik heb nog niks binnen he :D. Heb pas net de aanvraag gedaan en had wat verkeerds neer gezet maar dat heeft Hugo al opgelost. Ben nu al te spreken over telfort en dat gebeurd niet snel bij een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@thefxr,

Dit komt heel weinig voor en komt doordat de werkelijke plandatum soms 1, maximaal 2 werkdagen eerder ligt dan de originele wensdatum. Hierdoor kan het soms wel eens voorkomen dat je ietsje eerder signaal op het modem aantreft dan verwacht.
Dit heeft verder echter niets met het daadwerkelijke aansluiten van het modem te maken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320106

@ Telfort Webcare

Zit al sinds woensdag 23 september zonder internet op postcode 4221LK Hoogblokland. Kunnen jullie kijken wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar natuurlijk. Kunt u per DM ook nog even uw huisnummer toesturen?

Hugo

Anoniem: 258547

Telfort Webcare,

Ik heb u een pm gestuurd.

@RalphD18,

Er is reeds een KPN monteur bij de centrale geweest maar die is weer weg gegaan zonder al te veel te doen.
Hier waren wij natuurlijk niet gelukkig mee en er is opnieuw een monteur aangestuurd. Ik blijf er bovenop zitten en wacht met smart op feedback. Als er updates zijn breng ik u op de hoogte. In ieder geval heb ik een maand abonnementskosten aan u gecrediteerd.

@mjgroet,

Zou u aub uw vraag in het topic kunnen stellen? DM is voor ons puur voor klantgegevens.

Hugo

• jeroenvdnberg
@Telfort Webcare,

Een paar weken geleden heb ik thuis ook een grote storing gehad, waardoor er ruim een week geen internet en telefonie is geweest. Hiervoor heb ik mobiel de helpdesk moeten bellen en daardoor erg veel kosten gemaakt.

Heeft Telfort hier een regeling voor dat er een vergoeding plaats kan vinden, of wordt dit niet gedaan door Telfort?

@jeroenvdnberg,

Ja hier hebben we een coulance beleid voor. Ik heb voor u een vergoeding ingevoerd.

Hugo

• jeroenvdnberg
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:50:
@jeroenvdnberg,

Ja hier hebben we een coulance beleid voor. Ik heb voor u een vergoeding ingevoerd.

Hugo
Moet ik hier verder nog actie op ondernemen nu, of wordt dit automatisch verrekend?
In ieder geval bedankt!

Anoniem: 300404

Ik heb ook Telfort gehad. Opzich nooit problemen ondervonden dus dit zat wel goed.
Ik haalde alleen nooit hoger dan 8 a 9 Mbit.
Nu ben ik overgestapt op het alles in 1 pakket van Ziggo met een 20Mbit lijn en ik haal ongeveer de 23Mbit als ik aan het downloaden ben van de newsgroepen (met Eweka) kortom Ziggo zit tenminste boven de beloofde snelheid. Bij Telfort moest je maar zien of je de TOT 20Mbit kon halen.

Ben blij dat ik de overstap gemaakt heb :-)

Anoniem: 143245

Telfort,

Ik heb op dit forum een topic aangemaakt over het ontdekken van een IS/RA nummer. Dit, omdat, zoals in het topic uitgelegd, ik woon in een huis met 5 verschillende appartementen zonder toevoeging en wel elk hun eigen IS/RA punt.

Ik heb dus Telfort internet aangevraagd en dit wordt op 2 oktober opgeleverd, alleen als ik de bovenburen moet geloven, op het verkeerde IS/RA punt (zie topic). Nou heb ik de tip gekregen dat ik een belbudget abo moet afsluiten zodat jullie beter kunnen zien aan welk punt mijn Telfort abo gekoppeld moet worden, maar dit moet toch ook zonder analoge telefoonlijn kunnen? Is het niet zo dat een monteur dat moet komen controleren?

En is het zwaartepunt nummer het IS/RA nummer?

@TCat,

Zou u per DM uw gegevens kunnen zenden? Ook graag eventuele huisnummer toevoegingen, zodat ik de correcte aansluiting kan controleren.

Wouter

@jeroenvdnberg,

U hoeft hier niets voor te doen.

Hugo

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 30-09-2009 12:26 ]

Anoniem: 300404

Als het Telfort abonnement opgezegd is, moet het modem dan nog terug naar Telfort of is dit eigendom geworden.
Ik heb hier namelijk geen brief over ontvangen.

Dit hangt er vanaf wanneer u dit modem ontvangen heeft.
Halverwege 2008 zijn alle uitgeleverde modems in bruikleen.
Om dit voor u te dubbelchecken heb ik uw postcode en huisnummer nodig.

Hugo

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 300404 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:28:
Als het Telfort abonnement opgezegd is, moet het modem dan nog terug naar Telfort of is dit eigendom geworden.
Ik heb hier namelijk geen brief over ontvangen.
Hangt er vanaf wanneer je klant bent geworden. Ik ben al klant sinds het Tiscali-tijdperk en toen kreeg je de modems nog gratis, terwijl het sinds enige tijd bij Telfort een bruikleenmodem is. Dit zal ongetwijfeld in de documentatie staan die je hebt ontvangen toen je klant werd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 143245 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:09:
Telfort,

Ik heb op dit forum een topic aangemaakt over het ontdekken van een IS/RA nummer. Dit, omdat, zoals in het topic uitgelegd, ik woon in een huis met 5 verschillende appartementen zonder toevoeging en wel elk hun eigen IS/RA punt.

Ik heb dus Telfort internet aangevraagd en dit wordt op 2 oktober opgeleverd, alleen als ik de bovenburen moet geloven, op het verkeerde IS/RA punt (zie topic). Nou heb ik de tip gekregen dat ik een belbudget abo moet afsluiten zodat jullie beter kunnen zien aan welk punt mijn Telfort abo gekoppeld moet worden, maar dit moet toch ook zonder analoge telefoonlijn kunnen? Is het niet zo dat een monteur dat moet komen controleren?

En is het zwaartepunt nummer het IS/RA nummer?
Belbudget aanvragen is een beetje over de top.... al is het misschien wel een verstandige keuze mits je een lifeline wil hebben.

Overigens een gerelateerde vraag. Hoe zit het met het adsl signaal en stroomstoringen? Zijn de dslams en het verdere netwerk net zo beveiligd als de telefoonlijn(adsl pots)?

Ik begrijp natuurlijk dat ik thuis een stroomvoorziening moet hebben om bijvoorbeeld te kunnen bellen.

Tegenwoordig is het makkelijk je post hier een vraag en voila het wordt voor je uitgezocht..
Een paar jaar geleden werd je binnen de kpn van kastje naar de muur gestuurd omdat niemand wist welke afdeling je moest hebben......
Mijn probleem was misschien wat lastiger aangezien het kadaster en de gemeente niet eens zijn waar ik woon ;). Maar het grootste probleem was nog wel het vinden van de juiste afdeling

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
@ Telfort Webcare

Wij hebben hier op de zaak een internetverbinding van Telfort (eerst Tiscali, toen overgenomen). De router die daarop staat aangesloten is echter bijna ouder dan ik zelf. Na meerdere toezeggingen vanuit Telfort dat er een nieuw modem opgestuurt zou worden (we zijn er intussen meerdere maanden mee bezig) vraag ik me af of je me aan een nieuwe kan helpen, aangezien die toezeggingen nog nooit zijn waargemaakt.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

ST10©DE

Dus.............

Is er een storing bekend in postcode gebied 7531 ?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Hallo,

Ik ben ook telfort user internet en bellen 12Mb.
Sinds 2 weken gaat het openen van internetpagina's zeer traag en ook versturen van email lukt vrijwel niet.
Downloaden en email ontvangen gaat prima.
Voorheen was alles stabiel en snel.
Er is niets veranderd in de bekabeling of setup.
Ik denk dat modem (zyxel 2602H zwart) het aan het begeven is.
Iemand een idee of dezelfde klachten?

@jeroen1982,

Uw modem is niet in bruikleen, u mag deze dus gewoon houden.

@Mafketel,

Uiteraard hebben de centrales een noodstroomvoorziening. Een modem heeft echter ook spanning nodig en daarom ben je bij een stroomstoring thuis alsnog onbereikbaar.
Niet draadloze vaste toestellen halen hun voeding uit de analoge telefoonlijn en werken daarom op een analoge vaste lijn ook door tijdens een stroomstoring.

@P. Mekes,

Nee, wat voor probleem heeft u?

@Pewwy,

Kunt u de postcode en het huisnummer per DM toesturen?

@mjgroet,

Heeft u het modem al eens gerest? Dit doet u door het reset knopje achterop het modem ingedrukt te houden tot het PWR lampje gaat knipperen.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 30-09-2009 14:36 ]

Reeds meerder malen reset en ook langere tijd van stroom afgehaald. Niks helpt!

• ST10©DE
  • Laatst online: 21:56

ST10©DE

Dus.............

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:35:
@P. Mekes,

Nee, wat voor probleem heeft u?
Geen internet en geen telefonie. Het modem is al gereset, maar dit had geen resultaat.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 14:52
Storing hier in omgeving Apeldoorn. DSL brandt, maar internet laat het af weten!
Helpdesk heeft aangegeven dat er een team mee bezig is.. Stond alleen niet op de storingssite van Telfort!

Ter informatie

Er is momenteel een storing op het DSL netwerk die een groep van 15.000 klanten treft.
Deze storing is te herkennen aan een groen DSL lampje en rood internet lampje.
Er wordt gewerkt aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak.

Anoniem: 304034

Ik heb een conflict met Telfort waar ik de geschillencommissie voor heb ingeschakeld. Telfort heeft me een schikkingsvoorstel gedaan. Ik wil niet akkoord gaan met dat voorstel. Ik heb dat schriftelijk gemeld en een tegenvoorstel gedaan, maar kreeg daarop geen antwoord. Daarom heb ik het tegenvoorstel nogmaals, nu per mail, naar de betreffende persoon bij Telfort gestuurd.
Dat is nu een week geleden en ik heb nog steeds geen antwoord van degene die dit behandelt.
Bellen kan niet, want deze persoon is van de afdeling klantenservice en ik kom niet langs de telefoniste. Ze zegt dat ze geen nummer van die persoon heeft.
Het is toch onbeleefd dat mijn post en mail niet wordt beantwoord?

@mjgroet,

Uw lijn ziet er verder goed uit dus het modem is inderdaad verdacht als u dit probleem met meerdere pc's ervaart.
Uw zwarte modem is inmiddels helaas wat jaartjes uit de garantie. We leveren momenteel een draadloos modem voor 59+14,95 verzend/administratiekosten en het basismodem (1 LAN poort) voor alleen de 14,95 verzend/administratiekosten.

De multi-pc modems zijn er zal een ruime tijd uit maar komen zeer binnenkort weer terug (1-2 weken max) maar de prijs hiervan is nu nog niet bekend.

Ook kunt u natuurlijk zelf ergens lokaal een modem aanschaffen.

Wat heeft uw voorkeur?

Hugo

Welk draadloos modem krijg ik dan en is deze dan ook geschikt voor de telefonie?

Als ik zelf een modem zou kopen wat voor een moet ik dan hebben?

Dit betreft dan een Zyxel 2601HW, de nieuwe zilveren variant.
Deze beschikt naast 802.11B+G (max 54mbit) draadloos ook 4 LAN poorten en 2 VoIP poorten. (telefonie)

Koopt u er zelf 1 dan dient u rekening te houden dat het modem het RFC1483 protocol ondersteund en beschikt over ondersteuning voor VoIP.

Sweex, Trust, E-tech zijn af te raden. Linksys, Speedtouch en Sitecom's werken OK.

Hugo

• bramvdm
  • Laatst online: 23-04 15:24
Ik heb op jullie site gezien dat er op dit moment een storing is voor een deel van de Telfort klanten maar het wordt mij niet duidelijk of mijn probleem daar ook onder valt.
Sinds gisteren middag is de download snelheid van mijn 20mbit verbinding opeens heel erg aan het fluctueren. Normaal gesproken haal ik altijd de volle 20mbit maar nu schommelt het tussen de 300-800kb. Dit geldt voor usenet via SSL maar ook een 100mb bestand van de bbned snelheids test pagina.
Wanneer ik nu iets download wordt het ook onmogelijk om nog verder sites te bezoeken aangezien de pagina's te langzaam openen.

Is dit de storing die op dit moment heel veel mensen treft of is er bij mij iets anders aan de hand?

Hugo,

Ik wil wel dat draadloos modem, hoe kan ik dit het snelste regelen?

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
@Telfort Webcare:

Ik heb sinds vanmiddag 13.50uur ook plots geen IP meer, maar ik zit op het KPN netwerk aangesloten. Of maakt het niet uit op wat voor netwerk je zit (KPN of Tiscali)? postcode is 8487, regio Friesland/Overijssel.

• Dhrzao
Ik heb weer last van internet dat om de paar minuten uitvalt. Nogal vervelend als je een stabiele internet verbinding nodig hebt voor zaken......

• wiebjuh16
maar daarvoor kan je het best een zakelijk adsl abbo afsluiten, heb je ten minsten een SLA.
Overigens is het een heel lange tijd goed gegaan!:) wel wat jammer dat er weer een storing is :'(

[ Voor 35% gewijzigd door wiebjuh16 op 30-09-2009 17:25 ]

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou, vandaag telfort opgezegd. Vorige week een hele dag geen internet gehad. Ik woon in Hengelo. Telfort helpdesk meldde dat er problemen waren met het KPN netwerk. Anywayz, twee redenen waarom ik opgezegd heb:

1) Ik zit 3,5 kilometer van de centrale af dus haal slechts 10 van de 20 Mb. Kabel abonnementje kan ik tenminste wat sneller doen :) En KPN glasvezel in Hengelo is ook een grote oplichterspraktijk, dus das geen optie.

2) Vorig jaar heb ik 8 weken moeten wachten voordat m'n internet het deed. 5 meer dan Telfort aangaf. Wel gewoon factureren natuurlijk, had niet anders verwacht. Ik heb meerdere malen aangegeven dat er geen signaal op staat, ik weet zelf namelijk ook wel wat van draadjes enzo. Maar nee, ik moet voor niks een monteur inhuren voor 50 piek die daarna kon vertellen dat er geen signaal op stond. Surprise! Dag later had KPN het gefixt.

Ondertussen wel betaald natuurlijk voor een dienst die ze niet leverden. Meerder brieven gestuurd met de vraag voor een compromis, maar daar heb ik zelfs geen ontvangst bevestiging or iets van een andere bevestiging van gekregen. Beetje jammer.

Anywayz, eind november ben ik er vanaf *O*

Het heeft overigens meestal wel gewerkt, heb slechts 1 storing gehad in een jaar (correctie: 11 maanden, minus het begin) dus dat valt mee.

• HurrI
  • Laatst online: 20-04 20:05

HurrI

No fear... I is here

Ik heb geen internet meer sinds vandaag. Wel DSL link maar geen DHCP lease. Mijn internet verbinding is een oude Speedlinq lijn op KPN ATM netwerk getermineerd in Amsterdam. Vermoed dus gerelateerd aan de melding op de Telfort website, maar daarin wordt zo weinig kenmerken van de storing gegeven dat het ook zo maar niets ermee te maken kan hebben ;)

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 14:07
Sinds circa 14.00 uur vanmiddag geen internet gehad. Er werd geen wan ip-adres uitgegeven. Storing werd keurig vermeld op de Telfort-website (heb even bij de buren gekeken). Rond 20 uur weer internet. Eerste storing dit jaar dus hopen dat het hierbij blijft O-)

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:24

rick77

... get to the point!

Hmm, mijn ip-adres verdween "pas" om 19.55 en was drie minuten later weer terug (ook een KPN-lijn).

• jeroenvdnberg
Anoniem: 258547 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:43:
Hugo,

Ik wil wel dat draadloos modem, hoe kan ik dit het snelste regelen?
Ik zou als ik jou was toch voor een Fritz!Box gaan i.p.v het standaard Telfort modem..maar dat is natuurlijk persoonlijk..

• HurrI
  • Laatst online: 20-04 20:05

HurrI

No fear... I is here

zo rond 21:30 was ook ik er weer.. yay!

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• PatrickBos
@PatrickBos,

De modem traint in met een upstream snelheid van 832 kbit/s. Dit zou rond de 1000 moeten zijn, wat op een slechte verbinding tussen modem en ISRA kan duiden. Kunt u het DSL spectrum uit de modem uitlezen en posten? U kunt dit vinden in de Advanced Setup => Maintenance => Diagnostic => DSL Line => DSL Line Status

Wouter
[/quote]

Hallo Wouter,

Ik probeer je de screenshot in PM te sturen.
Verder wil ik zeggen wat ik op de Router zie gebeuren. De ADSL line komt up daarna na enkele seconde gaat hij weer down, dit blijft zo doorgaan. Ik denk niet dat we op afstand nog dingen kunnen doen.
kan je geen vervangend modem of een monteur regelen om dit op te lossen ? Het speelt nu 2 weken en in huis is niks verandert. Nogmaals de postcode is 5371 BM. Ik hoop dat we na 2 weken binnekort weer kunnen internetten.

• thefxr
wiebjuh16 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:24:
maar daarvoor kan je het best een zakelijk adsl abbo afsluiten, heb je ten minsten een SLA.
Overigens is het een heel lange tijd goed gegaan!:) wel wat jammer dat er weer een storing is :'(
of gewoon backup lijntje via de kabel

• thefxr
Mafkees schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:37:

2) Vorig jaar heb ik 8 weken moeten wachten voordat m'n internet het deed. 5 meer dan Telfort aangaf. Wel gewoon factureren natuurlijk, had niet anders verwacht. Ik heb meerdere malen aangegeven dat er geen signaal op staat, ik weet zelf namelijk ook wel wat van draadjes enzo. Maar nee, ik moet voor niks een monteur inhuren voor 50 piek die daarna kon vertellen dat er geen signaal op stond. Surprise! Dag later had KPN het gefixt.

Ondertussen wel betaald natuurlijk voor een dienst die ze niet leverden. Meerder brieven gestuurd met de vraag voor een compromis, maar daar heb ik zelfs geen ontvangst bevestiging or iets van een andere bevestiging van gekregen. Beetje jammer.
Je kan iig wel zeggen dat de automatische incasso altijd werkt en nooit storingen vertoont. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
thefxr schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:54:
[...]

Je kan iig wel zeggen dat de automatische incasso altijd werkt en nooit storingen vertoont. ;)
Toch iets wat goed stabiel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee hoor:
http://blogs.telfort.nl/t...op-nieuw-betalingssysteem
Zoals bijna altijd gaat het overstappen naar andere software gepaard met overstapproblemen en kinderziektes. Direct na de overgang konden we sommige betalingen niet in onze systemen terug vinden. Ook kregen sommige klanten de herinnering of aanmaning te laat, waardoor ze in één maand herinneringen ontvingen voor twee verschillende facturen. Uiteraard kregen de klanten die te laat een betalingsherinnering ontvingen extra tijd om te betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door IJsbeer op 01-10-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij wordt het weer tijd voor een aflevering van Radar.
  • Veel storingen.
  • Niet beantwoorden van mail en brieven.
  • Niet leveren van beloofde modems.
  • Problemen met het betalingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
Gelukkig is hier de storing sinds gisteravond half10 weer verholpen! was al tijdje terug dat we hier last hadden van een storing.

Maar hoe kan het dat ik nog regelmatig een echo ervaar als ik van mijn mobiel naar huistelefoon bel? ik dacht dat hier aan gewerkt zou worden? Kan Telfort hier misschien meer uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Anoniem: 304034 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:28:
Ik heb een conflict met Telfort waar ik de geschillencommissie voor heb ingeschakeld. Telfort heeft me een schikkingsvoorstel gedaan. Ik wil niet akkoord gaan met dat voorstel. Ik heb dat schriftelijk gemeld en een tegenvoorstel gedaan, maar kreeg daarop geen antwoord. Daarom heb ik het tegenvoorstel nogmaals, nu per mail, naar de betreffende persoon bij Telfort gestuurd.
Dat is nu een week geleden en ik heb nog steeds geen antwoord van degene die dit behandelt.
Bellen kan niet, want deze persoon is van de afdeling klantenservice en ik kom niet langs de telefoniste. Ze zegt dat ze geen nummer van die persoon heeft.
Het is toch onbeleefd dat mijn post en mail niet wordt beantwoord?
Wat zou een provider met een scherpe prijsstelling 'a la Telfort' een pak klanten kunnen hebben en een echt hoge tevredenheids-score als ze eens niet zo met de klanten omgingen!

Mijn ervaringen met telfort zijn niet beter; onterechte afsluiting, administratief een Janboel, slechte helpdesk die ik uit principe niet meer bel vanwege de kosten en gebrek aan kennis.De keren dat ik ooit wel gebeld heb vroeger op momenten dat het probleem echt duidelijk was ben ik nooit verder gekomen dan het verhaaltje van het Isra-punt, het korte kabeltje, het modem-resetten of zelfs de pc maar eens opnieuw installeren. ( Welke van de 4? ). Bij een later defect modem heb ik ze niet eens gebeld en gewoon zelf een nieuw modem gekocht. Voor de prijs van je telefoontje naar Telfort koop je een gebruikt goed modem en dan is je probleem wel opgelost als dat defecte modem je probleem is. Overigens draait hier vanaf het begin alles op een kabel van 30 cm direct op ISRA gesoldeerd, vroeger met splitter maar wegens geen vaste telefonie ( KPN ) meer nu zonder splitter.

Radar heeft al eerder laten zien dat men niet de beloftes na komt, en....tot en met de hoogste gelederen gewoon liegt ( die dame die mee zou doen in de studio en afzegde toen ze op de hoogte was van de datum en locatie, haar directe meerdere wist nergens van, Telfort ook niet, jajajaja........).

Ik maak mij sterk dat de gemiddelde Tweaker best begrip heeft voor techniek, best ook begrip heeft voor falen van de techniek, best ook begrip heeft voor de afhankelijkheden van Telfort tav andere partijen ( kpn voor het koper bijv. )maar, dat de gemiddelde tweaker absoluut niet gediend is van draaierij, incompetente medewerkers, zeer slechte communicatie tot het onbeschofte aan toe en nooit iemand direct kunnen bereiken die verantwoordelijk is! Altijd maar die helpdesk-medewerker: ik mag hier niet over beslissen, we gaan het onderzoeken, ik zal het doorgeven, ik maar er een ticket van aan.

De overheid is hier ooit mee begonnen, maar bijna alle grote bedrijven hebben daar inmiddels van geleerd, niemand is verantwoordelijk, we gaan altijd proberen u te helpen maar kunnen niet zeggen hoe lang het duurt, we maken een ticket aan, we kunnen uw eerdere klachten niet terugvinden, ik mag u niet doorverbinden enz.

De gemiddelde klant krijgt het gevoel als een Jan-Doedel te worden behandeld, overgeleverd aan de willekeur en de incompetentie van de toevallige helpdeskmedewerker met vaak niet meer hersencellen dan er in een zakje pinda`s zitten. Beschikt de medewerker over meer dan mag en kan deze niets!

En voordat de pr-telforters nu weer gaan zeggen: ja, maar je moest eens weten hoeveel klanten een pc hebben vol spyware, virussen, lange draden vanaf isra, enz.enz.....helemaal waar! En daarvoor is die telefonische helpdesk, om te filteren of er iemand aan de lijn is die zelf op zijn pc-gebied en aansluitingen binnenshuis de zaak verre van voor mekaar heeft of dat het iemand is met verstand van zaken.

Iemand die ter zake kundig kan vertellen hoe zijn aansluiting technisch in mekaar zit, hoe hij zijn modem heeft getest en eventueel zijn verbinding dmv een ander modem die zet je naar een 2de lijn waar men gericht snel kan communiceren waar het probleem zit en je lost het op. Die laat je niet 30 minuten aan de lijn hangen met een helpdeskmedewerker zonder kennis van zaken met een script op een paar A4-tjes wat verplicht moet worden afgewerkt. Dat wekt ergernis op!

Laat nu dat gevoel op de lange termijn beslissend zijn voor de klant-tevredenheid! Een klant accepteert een probleem zolang hij maar het gevoel krijgt dat er serieus aan gewerkt wordt, hij serieus zijn verhaal kwijt kan, op de plek waar het hoort, bij iemand met kennis van zaken.

Hulde voor de medewerkers hier die wel met kennis van zaken serieus trachten problemen op te lossen, maar dit mooie initiatief is slechts een druppel op de gloeiende plaat van problemen.

Persoonlijk ken ik iemand hoger in de Telfort-scene en ken dus stukjes van bepaald beleid. Op mijn vraag eens mee te willen werken aan een eventuele volgende Radar-uitzending moest hij negatief antwoorden. Sja, wil je weten waarom? Alles binnen Telfort is vertrouwelijk en kost je je baan en je kop; je hebt er voor getekend toen je de baan aanging!
Nu nog op zoek naar ex=telfort-medewerkers die eens echt uit de school willen klappen, liefst mensen van de helpdesk met verstand, die weggegaan zijn omdat ze niet meer konden leven met het beleid; ook graag mensen van de administratie die eens uit de school willen klappen over het beleid daar.
Kon wel eens een heel interessante Radar-uitzending worden dan!

Als je dit leest denk je waarom zit die vent nog bij Telfort? Op het moment werkt het allemaal redelijk, niet meer, niet minder. En de illusie dat het elders echt beter is heb ik niet. Ik onderzoek al een tijdje en volg hier de posts over Alice en Online, maar ben nog niet overtuigd.
Wel moet ik zeggen dat ik bij mijn schoonouders (XS4ALL) een 1 malig probleem ( in 2,5 jaar tijd!) heb opgelost en daar kort met de helpdesk heb gebeld toen.
Direct doorgezet 2de lijn, direct technisch adequaat van 2 kanten de zaak aangepakt en uitstekende communicatie. Zo goed hoeft het van mij niet altijd te zijn ( zou wel mooi zijn natuurlijk ) want dit kost ook geld. Maar een mooie tussenweg zouden velen al heel blij mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bramvdm,

De storing had geen invloed op intrain snelheden. De snelheden waar u het over heeft, zijn dit waarden uit het modem of speedtests op uw computer?

@mjgroet,

Als u akkoord gaat met de kosten, kan ik het modem voor u op laten sturen.

@wiebjuh16,

U had te maken met de storing van gisteren. Deze is rond 13:45 begonnen en in de loop van de middag opgelost.

@Dhrzao,

Staat uw modem nog steeds op de eerste verdieping, of heeft u hem inmiddels wel verplaatst?

@PatrickBos,

Zou u misschien de textversie hier kunnen posten? Scheelt een hoop typewerk ;)

@robbvdb,

Zoals u zelf al aangeeft, uw ervaringen met de klantenservice zijn niet recent.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:32:
@robbvdb,

Zoals u zelf al aangeeft, uw ervaringen met de klantenservice zijn niet recent.

Wouter
Maar die van mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Reintjedevos,

Zou u mij uw gegevens per DM toe kunnen zenden? Dan zal ik dit met de backoffice bespreken.

Wouter
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.