Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 65.368 views

Anoniem: 258547

Hugo,
Ik ga accoord met de kosten.
Dus laat dat wireless modem maar komen.

Alvast bedankt.

Anoniem: 300018

@mjgroet,

Ik heb de order ingevoerd, er komt zo spoedig mogelijk een nieuw draadloos modem naar u toe.

Wouter

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 15:52
Hoi hugo, ik kreeg net een mail van telfort dat het technische niet leverbaar is en dat kpn het afgekeurd heeft dit betreft de order die jij in geschoten heb zou je dit na kunnen kijken mijn post code enzo staat nog in de DM. Ben trouwens mobiel bereikbaar bedankt alvast

PSN: Korumera | XBX: Korumera

@LordHades,

KPN heeft de order afgekeurd omdat er nog een oud signaal op zit. Waarschijnlijk heeft Online het signaal er dus technisch gezien niet helemaal afgehaald. Ik zal de order opnieuw indienen, met het verzoek het vorige signaal eraf te gooien.

Wouter

• Korumera
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:33:
@LordHades,

KPN heeft de order afgekeurd omdat er nog een oud signaal op zit. Waarschijnlijk heeft Online het signaal er dus technisch gezien niet helemaal afgehaald. Ik zal de order opnieuw indienen, met het verzoek het vorige signaal eraf te gooien.

Wouter
Ok thanks, ik heb hier een brief liggen van Online dat het signaal er 7okt vanaf gaat maar mag nu al als de dowen time niet te lang is. Maar alvast bedankt. Ik krijg nu weer nieuw order nummer neem ik aan?

Anoniem: 304034

@Wouter van Telfort:
Bericht verstuurd.
Bvd

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 13:24
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:32:

@Dhrzao,

Staat uw modem nog steeds op de eerste verdieping, of heeft u hem inmiddels wel verplaatst?

Wouter
Nog steeds op de eerste verdieping. Verplaatsen lijkt mij apart als dat na een jaar prima internet/verbinding gehad te hebben als oplossing... Overigens heeft een vriend van me zijn maandbedrag teruggekregen van Telfort, dat zou ik ook wel willen gezien ik sinds de 24ste dit probleem heb, nu een week dus en het nog steeds zo is. Een jaar lang prima verbinding, geen veranderingen in huis en dan plotseling problemen. Gelukkig dat de Webcare ermee bezig is!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:56
LordHades schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:44:
[...]

Ok thanks, ik heb hier een brief liggen van Online dat het signaal er 7okt vanaf gaat maar mag nu al als de dowen time niet te lang is. Maar alvast bedankt. Ik krijg nu weer nieuw order nummer neem ik aan?
Dan moet Telfort wachten tot na 7 oktober met indienen. Als de ophef opdracht is ingepland en dus al loopt kan een nieuwe aansluiting daar niet overheen, net als een overstap (migratie) die dan niet meer kan plaatsvinden. Waarschijnlijk tot die tijd blijft de opdracht/order tot aansluiten falen.
Dhrzao schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:07:
[...]

Nog steeds op de eerste verdieping. Verplaatsen lijkt mij apart als dat na een jaar prima internet/verbinding gehad te hebben als oplossing... Overigens heeft een vriend van me zijn maandbedrag teruggekregen van Telfort, dat zou ik ook wel willen gezien ik sinds de 24ste dit probleem heb, nu een week dus en het nog steeds zo is. Een jaar lang prima verbinding, geen veranderingen in huis en dan plotseling problemen. Gelukkig dat de Webcare ermee bezig is!
Een veel gemaakte redenatie, maar gaat niet op helaas. Er is namelijk wel degelijk iets veranderd aan het signaal binnen en buitenshuis op de lijn. En een klein beetje verstoring of een klein beetje ruis extra kan dit veroorzaken op je verbinding. Interne bekabeling van beneden naar boven werkt veel meer als een antenne ook dan de afgeschermde/getwiste kabels in de grond (als voorbeeld).

Babyfoon bij de buren nieuw? Draadloze deurbel 2 huizen verderop? Neon verlichting opgehangen in de winkel onder je appartement? Tal van mogelijke veranderingen waar je geen zicht op hebt lijkt mij?

Compensatie vragen als iets door buiten jouw schuld niet goed heeft gewerkt kan ik volgen, maar als je de handleiding dus niet hebt gevolgd (anders/elders aangesloten) en adviezen bij onderzoek niet op wilt volgen klinkt het wat bijzonder in mijn optiek :X

[Voor 54% gewijzigd door bjck op 01-10-2009 15:21]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dhrzao
bjck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

Een veel gemaakte redenatie, maar gaat niet op helaas. Er is namelijk wel degelijk iets veranderd aan het signaal binnen en buitenshuis op de lijn. En een klein beetje verstoring of een klein beetje ruis extra kan dit veroorzaken op je verbinding. Interne bekabeling van beneden naar boven werkt veel meer als een antenne ook dan de afgeschermde/getwiste kabels in de grond (als voorbeeld).

Babyfoon bij de buren nieuw? Draadloze deurbel 2 huizen verderop? Neon verlichting opgehangen in de winkel onder je appartement? Tal van mogelijke veranderingen waar je geen zicht op hebt lijkt mij?

Compensatie vragen als iets door buiten jouw schuld niet goed heeft gewerkt kan ik volgen, maar als je de handleiding dus niet hebt gevolgd (anders/elders aangesloten) en adviezen bij onderzoek niet op wilt volgen klinkt het wat bijzonder in mijn optiek :X
Apart dan, dat klanten NOOIT op gewezen worden dat dit effect kan hebben op het signaal. Daarnaast hebben heel wat mensen mijn probleem, dus die hebben dat dan allemaal? Lijkt mij wel degelijk een zaak.

Overigens kan bij ons de router niet verplaatst worden omdat het telefoonpunt op de eerste verdieping het enige werkende punt in huis is. Dit is ingesteld door een monteur van KPN in opdracht van Telfort. Vanuit dit punt (waar de router dus staat) wordt het internet via splitters verder verspreid door het huis. Al zou ik dus willen, kon ik de router nog steeds niet verplaatsen.

Mijn vraag aan Telfort; Wat is er aan de hand op die lijn en desnoods, kan er iemand komen kijken?

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 09:47
Ik heb mijn ISRA net opengehaald en er zijn 2 kabels te zien, 1 aangesloten op de varkenssnuit 1 op het bovenste rondje. Van de kabel op de varkenssnuit lopen 2 draadjes naar de varkenssnuit en 2 draadjes lopen naar de onderkant van het bovenste rondje. Van de andere kabel lopen 4/5 draadjes naar de bovenkant van het bovenste rondje.
Wat is nu de binnenkomende kabel? We hebben naast het ISRA nog 2 telefoon aansluitingen in huis dus ik vermoed dat de kabel die alleen boven vast zit naar de andere lijnen gaat. Zou dit kloppen? En kan ik die gewoon loshalen? En moeten de 2 draadjes van de kabel op de varkenssnuit die naar het bovenste rondje lopen ook los?

Volgens de logs van mijn speedtouch is de lijn tussen 2.00 en 3.00 aan het klapperen geweest. Voor 2.00 kan ik niet meer zien. Normaal heb ik hier geen last van. Wellicht landelijke storing/onderhoud?

@Dhrzao,

Om het onderzoek te verspoedigen, zou ik graag uw aansluiting doormeten als de modem direct op het ISRA punt aangesloten is. De computer hoeft niet mee te verhuizen, alleen het modem is voldoende.

@Chrizzly,

Als u de twee schroefjes aan de buitenzijden van het stopcontact iets omhoog schroeft, kunt u het binnenwerk eruit lichten. De 4 aders van de binnenkomende kabel zullen voordat ze de muur in gaan, bij elkaar gebundeld worden. Dit is normaal gesproken een harde, doorzichtige plastic kabel van ongeveer een halve cm doorsnee. Deze koperdraadjes moet u laten zitten, alle andere draadjes mogen losgehaald worden.

Wouter

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 01-10-2009 16:58]

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 10:08
Sinds gister heb ik 20Mbit van telfort, maar ik haal helaas maar iets meer dan 10Mb/s volgens de router (downloaden gaat zo rond de 950kB/s). Nu heb ik hier net even over gebeld met de klantenservice, aangezien ik tussen de 15 en 20 Mbit zou moeten kunnen halen volgens de telfort site. De man van de klantenservice beaamde dit ook (hij zei dat ik maar 900 meter van de centrale afzit) en hij wijtte dit aan een of andere storing bij de centrale in Groningen. Nu mijn vraag dus, hebben meerdere mensen in Groningen hier last van? Of was dit gewoon een manier om van een lastige klant af te komen :P

@flappie27,

Zou u mij per DM uw gegevens toe kunnen zenden? Ik zou dit probleem graag willen onderzoeken.

Wouter

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dhrzao schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

Apart dan, dat klanten NOOIT op gewezen worden dat dit effect kan hebben op het signaal. Daarnaast hebben heel wat mensen mijn probleem, dus die hebben dat dan allemaal? Lijkt mij wel degelijk een zaak.
Dat staat duidelijk op de website van Telfort, zie punt 1.
De maximale snelheid die u kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren.
De onderstaande factoren kunnen voor vertraging zorgen:

* De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale.
* De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen uw modem/router, uw computer en het ISRA-punt (de telefoonaansluiting).
* Uw hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan uw snelheid omlaag halen.
* Instellingen in uw computer of netwerk.
* Uw draadloos netwerk. Plaats het modem zo dicht mogelijk bij uw computer.
* "Drukte" op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk.
Als je je daarnaast ook maar iets had verdiept in de techniek snap je ook waarom dat zo is.

• PetersNL
Als je me even kan uitleggen hoe ik dat moet doen, graag :P

Anders:
9718 CM 30

• bjck
Dhrzao schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

Overigens kan bij ons de router niet verplaatst worden omdat het telefoonpunt op de eerste verdieping het enige werkende punt in huis is. Dit is ingesteld door een monteur van KPN in opdracht van Telfort. Vanuit dit punt (waar de router dus staat) wordt het internet via splitters verder verspreid door het huis. Al zou ik dus willen, kon ik de router nog steeds niet verplaatsen.
Een instabiele verbinding waar het ADSL signaal steeds wegvalt is de klacht met de meeste oorzaken. Dat is altijd een stap-voor-stap onderzoek en soms zelfs ook meerdere oorzaken tegelijk. Een van de grootste is een minder optimale manier van aansluiten binnenshuis bij ISP's. Dat is al jaren het geval en onveranderd, komt omdat je met een bestaand stukje infrastructuur te maken hebt meestal.

Als je beneden geen aansluitmogelijkheid hebt en daar zit dus geen ISRA is dit je ISRA punt. Als het door een monteur doorgelust is naar boven toe kan dat wel de (mede) oorzaak zijn. Ook monteurs sluiten soms iets aan hoe het voor een 4Mb verbinding prima is maar voor de meest kritische verbindingen (volledig open, maximaal) kan dat problemen (gaan) geven (op den duur).

Misschien iets in de buurt geplaatst van de modem/router? HiFi speakers, andere elektronische apparatuur aangesloten? Adapter van iets in zelfde stekkerdoos?

• Korumera
bjck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

Dan moet Telfort wachten tot na 7 oktober met indienen. Als de ophef opdracht is ingepland en dus al loopt kan een nieuwe aansluiting daar niet overheen, net als een overstap (migratie) die dan niet meer kan plaatsvinden. Waarschijnlijk tot die tijd blijft de opdracht/order tot aansluiten falen.

[...]
Dat ligt er aan, als ze order zender waar goedkeuring is om signaal er af te halen dan kan het wel, maar goed ik kan het signaal zelf van de lijn af halen. Werk zelf bij KPN namelijk dus dat is het probleem verder niet.

@flappie27,

Zou u mij uit kunnen leggen hoe uw aansluiting eruit ziet? Indien mogelijk, kunt u ook het ISRA punt open maken en controleren op kruisverbindingen?

Wouter

• bjck
LordHades schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:21:
[...]

Dat ligt er aan, als ze order zender waar goedkeuring is om signaal er af te halen dan kan het wel, maar goed ik kan het signaal zelf van de lijn af halen. Werk zelf bij KPN namelijk dus dat is het probleem verder niet.
De vraag is of het administratieve deel van KPN voor de koperlijn een nieuwe order accepteert als er op de bestaande verbinding al een lopende actie is. Een aanvraag met gelijktijdig loshalen van de bestaande dienst (overstap of enige bewoner) kan dacht ik alleen als er geen lopende actie is.

• Korumera
bjck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

De vraag is of het administratieve deel van KPN voor de koperlijn een nieuwe order accepteert als er op de bestaande verbinding al een lopende actie is. Een aanvraag met gelijktijdig loshalen van de bestaande dienst (overstap of enige bewoner) kan dacht ik alleen als er geen lopende actie is.
Zoals ik al zei ik kan alles weg halen van een lijn als het moet maakt niet uit of er een orderloopt of administratief aan de hand is. Maar ik volg wel de gewone weg :) als het echt fout gaat kijk ik wel, maar service is verder prima dus dat is probleem verder niet. Heb Online gesproken en die zeggen dat 7okt dus signaal er echt helemaal af is :).

• PetersNL
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:21:
@flappie27,

Zou u mij uit kunnen leggen hoe uw aansluiting eruit ziet? Indien mogelijk, kunt u ook het ISRA punt open maken en controleren op kruisverbindingen?

Wouter
Ehm, gister is er een monteur langs geweest om in het ISRA punt de juiste kabeltjes aan te sluiten (blijkbaar was de lijn niet goed opgeleverd ofzo). Maar ik neem aan dat hij alles volgens de regels heeft aangesloten :P. Ik kan trouwens niet in het ISRA punt zelf kijken, aangezien ik geen flauw idee heb hoe dat ding opengemaakt moet worden (de monteur had een of andere sleutel daarvoor).
De kabel uit het ISRA punt is niet langer dan 20 cm trouwens.

@bjck, LordHades,

Als wij een order inschieten op hetzelfde aderpaar, terwijl er al een open order is, wordt deze afgewezen. Er staat echter nog geen order gepland op deze aansluiting, dus overname is nog mogelijk.

@flappie27,

Zou u op de modem in kunnen loggen, en naar Advanced Setup => Maintenance => Diagnostic => DSL Line => DSL Line Status kunnen gaan? De resultaten kunt u hier in posten, zodat we wat meer inzicht in uw lijn krijgen.

Wouter

• Korumera
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:33:
@bjck, LordHades,

Als wij een order inschieten op hetzelfde aderpaar, terwijl er al een open order is, wordt deze afgewezen. Er staat echter nog geen order gepland op deze aansluiting, dus overname is nog mogelijk.

@flappie27,

Zou u op de modem in kunnen loggen, en naar Advanced Setup => Maintenance => Diagnostic => DSL Line => DSL Line Status kunnen gaan? De resultaten kunt u hier in posten, zodat we wat meer inzicht in uw lijn krijgen.

Wouter
Ok thanks, is nieuwe order al ingevuld of gaat hij verder met huidge ordernummer?

• PetersNL
@flappie27,

Wouter
Ik zal vanavond om morgen de resultaten posten, heb nu helaas de mogelijkheid niet. Iig al bedankt :)

@LordHades,

Ik heb u per DM het nieuwe ordernummer verzonden.

Wouter

• Korumera
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:49:
@LordHades,

Ik heb u per DM het nieuwe ordernummer verzonden.

Wouter
Ik zie het dankjewel,

heb nog 1 vraag ff vergeten dat jullie niet reageren op DM. Je collega had tegen me gezegd dat de wensdatum van 5nov eerder kon omdat ik anders een maand zonder internet zit aangezien 7 okt het signaal er al af gaat. Is dit nog mogelijk of moet ik echt maand zonder doen?

@LordHades,

De bedoeling is dat wij het huidige signaal gaan overnemen. Dit zou betekenen dat ons signaal actief wordt, zodra uw oude signaal eraf gaat (en dus geen downtime).

Wouter

• Korumera
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:05:
@LordHades,

De bedoeling is dat wij het huidige signaal gaan overnemen. Dit zou betekenen dat ons signaal actief wordt, zodra uw oude signaal eraf gaat (en dus geen downtime).

Wouter
Ok dan, dat zou wel erg fijn zijn :) ik merk het vanzelf wel. Bedankt voor de moeite tot zover al!

• Dhrzao
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:53:
@Dhrzao,

Om het onderzoek te verspoedigen, zou ik graag uw aansluiting doormeten als de modem direct op het ISRA punt aangesloten is. De computer hoeft niet mee te verhuizen, alleen het modem is voldoende.

Wouter
Zodra ik dat gedaan heb zal ik je een berichtje sturen!

[Voor 40% gewijzigd door Dhrzao op 01-10-2009 19:09]

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
dekt telfort 9301 postcode met de beloofde snelheid ? 20mbit

@snoos,

Dit is een erg groot gebied. Als u een specifiek antwoord wilt, zou ik u adviseren de postcodecheck op onze website te gebruiken. De eerste paar aansluitingen welke ik in deze postcodezone tegen ben gekomen, waren stabiel op 20Mbit.

Wouter

• bjck
snoos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:56:
dekt telfort 9301 postcode met de beloofde snelheid ? 20mbit
Weet je hoe groot dat gebied is zonder de letters? De werkelijke snelheid die jij op je adres kan halen is afhankelijk van de afstand tot de centrale waarop je bent aangesloten. Dit postcode hoort bij Roden en dan ben je aangesloten op Roden-Centrum (Rod-C). Hoe ver woon je van de Kanaalstraat?

Anoniem: 39403

bjck schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:59:
[...]

Weet je hoe groot dat gebied is zonder de letters? De werkelijke snelheid die jij op je adres kan halen is afhankelijk van de afstand tot de centrale waarop je bent aangesloten. Dit postcode hoort bij Roden en dan ben je aangesloten op Roden-Centrum (Rod-C). Hoe ver woon je van de Kanaalstraat?
Je kan misschien wel aangeven of Rod-c adsl2+ is? ;)

• bjck
Anoniem: 39403 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:35:
[...]

Je kan misschien wel aangeven of Rod-c adsl2+ is? ;)
Telfort Webcare geeft al aan dat er mensen zijn met 20Mb halen daar in Roden dus moet wel :P

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een dag heb ik een Fritz; leuk spul. *O*

Internet werkt, maar met telefonie kom ik er niet aan uit:

(Ja: ik weet dat het telefoonnummer 10-cijferig moet zijn, ik wil voorkomen dat jullie me gaan bellen. ;))

Veel meer kan ik niet instellen. Als ik bel dan krijg ik een ingespreks-toon; als ik mezelf bel, dan hoor ik het in de hoorn overgaan maar mijn telefoon gaat niet over. Ik begin te twijfelen of ik het juiste wachtwoord gebruik, maar aan de andere kant heb ik maar één wachtwoord voor telefonie ontvangen.

Iemand tips? :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:53
Moet register niet sip.telefoniedienst.nl zijn?

@pven,

Dit is zo te zien niet de nieuwste firmware voor de Fritzbox, gebruikt u de 7270 of een ander apparaat? Bezoek de website van AVM voor de nieuwe firmware.
Het wachtwoord is de zogenaamde "vast bellen toegangscode", niet bijv het email wachtwoord. Registrar is inderdaad tel.telefoniedienst.nl, maar ik mis het extra Proxy server vakje (sip.telefoniedienst.nl).

Wouter

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 17:05
Je hebt het goed ingesteld, ik heb namelijk hetzelfde erin staan. Maar lijkt inderdaad of je een oude firmware versie hebt ofzo, mis een paar optie in het scherm..Bel je trouwens wel met het hele nummer naar buiten toe? Dus met regio code enzo erbij?

• pven
  • Niet online
Ik ga er later vandaag nog eens naar kijken. Nadat ik de Fritz! 7140 (dat is hem dus ;)) aan heb gesloten, beweert deze dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is; dit heb ik gecontroleerd door in het menu zelf op iets als 'bijwerken firmware' te klikken.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Anoniem: 258547

Wouter,

Heb je voor mij ook het order/bestelnummer van het wifi modem?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 258547 op 02-10-2009 11:05]

• pven
  • Niet online
Nu toch maar even snel gekeken, want het zit me dwars:
• firmware is al de nieuwste die beschikbaar is (39.04.67)
• ik test het richting mijn mobiel, is dus al 10-cijferig
• ik zie de melding 'Internet telephony Number 076, not registered' staan, maar komt wss doordat er iets dus niet helemaal goed gaat
• ik gebruik idd het wachtwoord voor telefonie
• een proxy-server-optie kan ik niet vinden

• jeroenvdnberg
pven schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:02:
Ik ga er later vandaag nog eens naar kijken. Nadat ik de Fritz! 7140 (dat is hem dus ;)) aan heb gesloten, beweert deze dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is; dit heb ik gecontroleerd door in het menu zelf op iets als 'bijwerken firmware' te klikken.
Ik heb zelf een 7170 met Firmware version 58.04.76
Volgens mij is die voor andere modellen ook wel beschikbaar..

Mijn telefonie config (werkend) ziet er zo uit

• pven
  • Niet online
Ik heb inmiddels het proxy-veldje er ook bij gekregen, geen idee hoe/wat. Moet daar nu sip.td.nl staan of tel.td.nl ?

Tevens heb ik foutmeldingen gevonden:
02.10.09 11:24:49 Registration of Internet number 076 failed. Remote site reports reason for error 403
02.10.09 11:24:49 Error in Internet telephony during connection with 06 over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: (503)
(Nummers zijn dus gemaskeerd.)

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 17:29
pven schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:11:
Nu toch maar even snel gekeken, want het zit me dwars:
• firmware is al de nieuwste die beschikbaar is (39.04.67)
• ik test het richting mijn mobiel, is dus al 10-cijferig
• ik zie de melding 'Internet telephony Number 076, not registered' staan, maar komt wss doordat er iets dus niet helemaal goed gaat
• ik gebruik idd het wachtwoord voor telefonie
• een proxy-server-optie kan ik niet vinden
Als je onder system en dan logboek kijkt kun je zien waarom er niet gerigstered wordt. Kan zijn dat je eerst expert mode moet aanzetten.
EDIT: je had het al gevonden.
403 zou betekenen dat je wachtwoord onjuist is.

[Voor 5% gewijzigd door Loekie op 02-10-2009 11:30]

specs

• pven
  • Niet online
Loekie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:27:
[...]

EDIT: je had het al gevonden.
403 zou betekenen dat je wachtwoord onjuist is.
Dat was het idd! *O*

Ik heb twee brieven met wachtwoord voor het telefonie-gebeuren en had dus de verkeerde brief gelezen. :$

Dank aan allen! :)

• jeroenvdnberg
pven schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Dat was het idd! *O*

Ik heb twee brieven met wachtwoord voor het telefonie-gebeuren en had dus de verkeerde brief gelezen. :$

Dank aan allen! :)
Kan gebeuren! Gelukkig dat het nu werkt, veel plezier met de Fritz! :) Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Tevreden?

• pven
  • Niet online
Ja, voor het gevoel reageert het (vooral via WiFi) allemaal net wat sneller in vergelijking met de Speedtouch. Daarbij werkt de nummerherkenning nu weer, dat is ook wel prettig. :)

• Loekie
Ik ben ook behoorlijk tevreden met m'n FB 7270, zoals het er nu naar uitziet gaat deze straks routeren via een Ziggo-verbinding.

specs

• PetersNL
@flappie27,

Wouter
En zoals beloofd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 3 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b bb dd ed ed ee ee dd dd dd dc b9 84 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 13 db
tone  32- 63: 22 45 67 88 99 9a aa aa ab bb bb bb cc dd d2 dd 
tone  64- 95: cb a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 
tone  96-127: 98 89 88 88 88 88 88 99 88 99 88 88 88 88 88 88 
tone 128-159: 88 88 88 88 88 78 87 89 88 88 88 88 88 88 77 77 
tone 160-191: 88 78 77 77 87 77 77 77 88 88 88 88 88 88 87 88 
tone 192-223: 88 88 87 88 87 89 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 224-255: 88 87 77 77 77 88 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 256-287: 77 77 78 88 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 77 76 
tone 288-319: 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 320-351: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 67 66 66 67 
tone 352-383: 67 76 66 56 65 56 66 55 56 65 55 55 55 55 55 55 
tone 384-415: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 56 55 65 55 55 55 55 
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 448-479: 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44

@mjgroet,

Het ordernummer dient voor nieuwe leveringen van Telfort internet en/of vast bellen, voor een modem is dit niet van toepassing.

@Loekie,

Als u deze via een Ziggo verbinding gaat routeren, is het misschien slim om gebruik te maken van de 'clone MAC' optie. Zo blijven namelijk alle instellingen als normaal, alleen schakelt u het Ziggo modem er bridged voor.

@flappie27,

Ik zie geen rare verstoringen in het spectrum wat u zojuist heeft gepost. Wat ik echter wel zie, is dat alle waardes lager uitvallen dan de bedoeling is. Een dergelijke vorm van verlies (over alle frequenties) wijst op problemen tussen het ISRA punt en de modem.
Zou u nog wat meer dingen over de aansluiting uit kunnen leggen? Hoe lang is de kabel tussen het punt dat de monteur in elkaar heeft gezet en de modem? Kunt u het aansluit kastje precies beschrijven (afmetingen, vorm, kleur, welke kabels gaan in/uit)?

Wouter

• PetersNL
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:16:
@flappie27,

Ik zie geen rare verstoringen in het spectrum wat u zojuist heeft gepost. Wat ik echter wel zie, is dat alle waardes lager uitvallen dan de bedoeling is. Een dergelijke vorm van verlies (over alle frequenties) wijst op problemen tussen het ISRA punt en de modem.
Zou u nog wat meer dingen over de aansluiting uit kunnen leggen? Hoe lang is de kabel tussen het punt dat de monteur in elkaar heeft gezet en de modem? Kunt u het aansluit kastje precies beschrijven (afmetingen, vorm, kleur, welke kabels gaan in/uit)?

Wouter
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto ervan gemaakt: link

Vanaf het aansluitdoosje richting de router gaat de standaard geleverde grijze kabel die ik bij het installatiepakket kreeg. Ik gok dat die zo'n anderhalve meter lang is.

@flappie27,

Zo te zien heeft de monteur ook zijn hobby kunnen uiten. Is dit een studentenhuis? Ik zie namelijk twee inkomende lijnen, waarvan er een door naar boven gaat.
Om terug te komen op uw probleem, zou u een kleine platte schroevendraaier op kunnen zoeken? Aan de beide zijkanten van het aansluitdoosje zitten twee kleine inkepingen. Als u hier een schroevendraaier in zet en deze een kwart slag draait, kunt u het doosje open maken.
Als het goed is zitten er 8 draadjes in het doosje, 4 intern en 4 uit de kabel van het ISRA punt. De 4 interne kabeltjes zijn rood/blauw/zwart/geel, uit het ISRA punt als het goed is rood/blauw/oranje/wit. Waar u op moet letten is dat de combinatie oranje/wit op rood/blauw in het aansluitdoosje aangesloten zijn. De rode en blauwe draadjes uit het ISRA punt dragen geen signaal, deze kunt u los laten of eventueel onder de andere twee schroefjes aansluiten.

Wouter

• PetersNL
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:48:
@flappie27,

Zo te zien heeft de monteur ook zijn hobby kunnen uiten. Is dit een studentenhuis? Ik zie namelijk twee inkomende lijnen, waarvan er een door naar boven gaat.
Om terug te komen op uw probleem, zou u een kleine platte schroevendraaier op kunnen zoeken? Aan de beide zijkanten van het aansluitdoosje zitten twee kleine inkepingen. Als u hier een schroevendraaier in zet en deze een kwart slag draait, kunt u het doosje open maken.
Als het goed is zitten er 8 draadjes in het doosje, 4 intern en 4 uit de kabel van het ISRA punt. De 4 interne kabeltjes zijn rood/blauw/zwart/geel, uit het ISRA punt als het goed is rood/blauw/oranje/wit. Waar u op moet letten is dat de combinatie oranje/wit op rood/blauw in het aansluitdoosje aangesloten zijn. De rode en blauwe draadjes uit het ISRA punt dragen geen signaal, deze kunt u los laten of eventueel onder de andere twee schroefjes aansluiten.

Wouter
Het is idd een studentenhuis :). Het huis is een keer opgedeeld in twee adressen, waarvan de beganegrond (mijn verdieping) het adres is waar de lijn binnenkomt.

Ik had je vorige bericht niet goed gelezen, excuus, maar hier een foto van de binnenkant van het aansluitdoosje: klik
Zoals je kunt zien gaat het signaal dus over de rood/blauwe aderpaar.

@flappie27,

Dat is vreemd, volgens KPN kanvas zou het over het 2e aderpaar moeten lopen. Maargoed, het lijkt er op dat het blauwe adertje niet helemaal goed aansluit. Zou u deze wat beter onder het schroefje kunnen schroeven?

Wouter

• PetersNL
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:05:
@flappie27,

Dat is vreemd, volgens KPN kanvas zou het over het 2e aderpaar moeten lopen. Maargoed, het lijkt er op dat het blauwe adertje niet helemaal goed aansluit. Zou u deze wat beter onder het schroefje kunnen schroeven?

Wouter
Ik heb het kabeltje er beter onder gedaan, maar ik krijg nog steeds een max. bandbreedte van rond de 11Mbit/s.

@flappie27,

Ik ga dit probleem bij ons netwerkbeheer aanmelden. Zou u mij per DM uw mobiele telefoonnummer toe kunnen sturen?

Wouter

• PetersNL
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:43:
@flappie27,

Ik ga dit probleem bij ons netwerkbeheer aanmelden. Zou u mij per DM uw mobiele telefoonnummer toe kunnen sturen?

Wouter
Ik kreeg het gisteren ook niet helemaal mee, maar wat is DM :X
/Edit: Nevermind, ik moest wat instellingen veranderen om het te activeren :)

[Voor 11% gewijzigd door PetersNL op 02-10-2009 15:57]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 04:23
Naar aanleiding van een storing in de gsm klantendatabase, kost de klantenservice nu maar tijdelijk 1ct per minuut, das wel even want anders dan 30 ct.

• bjck
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:05:
@flappie27,

Wouter
Dit is een ISRA met LSA+ strook. Komen dus wel 10 of meer aderparen binnen vanaf de straat. Mogelijk dat er maar 2 zijn ingelast en dus volledig tot aan de centrale zijn aangesloten. De rechterkant van dat ISRA mag je als klant openen en daar zal de monteur de kabels in de strook hebben gestoken met een speciale tang (niet met schroevendraaier doen, dan sloop je de contactpunten/mesjes!).

Kan heel goed dat die rood + blauw van dat kabeltje gewoon op het 2de aderpaar zijn gemonteerd in dit ISRA. Misschien vroeger een bedrijf gevestigd geweest met veel/meerdere lijnen dat er zoveel aderparen in de kabel zitten.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 02-10-2009 17:50]

• PetersNL
bjck schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

Dit is een ISRA met LSA+ strook. Komen dus wel 10 of meer aderparen binnen vanaf de straat. Mogelijk dat er maar 2 zijn ingelast en dus volledig tot aan de centrale zijn aangesloten. De rechterkant van dat ISRA mag je als klant openen en daar zal de monteur de kabels in de strook hebben gestoken met een speciale tang (niet met schroevendraaier doen, dan sloop je de contactpunten/mesjes!).

Kan heel goed dat die rood + blauw van dat kabeltje gewoon op het 2de aderpaar zijn gemonteerd in dit ISRA. Misschien vroeger een bedrijf gevestigd geweest met veel/meerdere lijnen dat er zoveel aderparen in de kabel zitten.
Nee, de monteur heeft de kabel aan de linkerkant gemonteerd, als ik tenminste goed heb opgelet :P. Maar er waren iig genoeg mogelijke aansluitpunten waar de monteur uit kon kiezen idd, hopelijk is een ander aansluitpunt wel goed (als er weer een monteur moet komen).

• bramvdm
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-02 16:10
@Telfort

Ik heb even een DM gestuurd met daarin de verdere uitleg van mijn probleem. Jullie reageerde op pagina 9 maar gingen in op de intrain snelheid terwijl die prima is. Desondanks blijft mijn download snelheid sinds de storing heel erg laag.......

• Loekie
bjck schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

Ik heb gemerkt dat ze ook in de nieuwere koophuizen van betere buurten geïnstalleerd zijn...

specs

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 09:07
ik heb nog een telfort zyxel modem liggen, kan ik die ook achter mijn UPC modem gebruiken ?
dan zou ik dus 1 van de LAN poorten als WAN poort moeten instellen, tenslotte krijg ik van UPC een publiek IP via DHCP omdat hun modem bridged is.
een cisco 871 zou het kunnen want die heeft een WAN poort (F4)
maar ik wil niet nog een apparaat ertussen zetten als het even niet kan :)
doel : SIP gebruiken , heb nog een SIP nummer via budgetphone namelijk.

• bjck
kevertje1977 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:25:
ik heb nog een telfort zyxel modem liggen, kan ik die ook achter mijn UPC modem gebruiken ?
dan zou ik dus 1 van de LAN poorten als WAN poort moeten instellen, tenslotte krijg ik van UPC een publiek IP via DHCP omdat hun modem bridged is.
een cisco 871 zou het kunnen want die heeft een WAN poort (F4)
maar ik wil niet nog een apparaat ertussen zetten als het even niet kan :)
doel : SIP gebruiken , heb nog een SIP nummer via budgetphone namelijk.
Je kan van de ZyXEL geen poort als WAN poort aanwijzen, de ADSL poort is altijd WAN bij een 2602.

• Korumera
Zo kreeg vandaag me Speedtouch 780WL binnen van me werk. Had er even 1 naar mezelf gestuurd altijd handig. Dus een modem heb ik al. Moet waarschijnlijk even nieuwe firmware er opzetten aangezien de huidge dichtgetimmerd is door het werk.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Telfort heeft nu toch wel een fijn aanbod moet ik zeggen.

Heb geen KPN-telefoonabo en zit momenteel bij Het Net (1.5Mbps voor 18,95 per maand, maandcontract), dus daar kan ik in elk geval elk moment vanaf. Zit er dus stevig aan te denken over te stappen.

Bij Telfort is het 24,95 voor 20Mbps Ik zit op 600M van de centrale, moet dus wel minimaal 16Mbps worden hoop ik. Hier de stats van mijn huidige verbinding (misschien valt daar iets uit af te leiden?):

ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
ADSL2 SHOWTIME 260600 1536300 27.5 5.5

Telfort rekent geen aansluitkosten/lijnkosten/activatiekosten o.i.d. en ik krijg een gratis draadloos modem in buikleen (heeft deze voip?). De eerste 6 maand is het 9,95. Het is een 1-jaar contract en daarna per maand opzegbaar. En je krijgt nog eens 25 euro bonus als overstapbonus. Totaalkosten voor 1 jaar zijn dus: 184,40. Dat is 15,37/maand. Na dat eerste jaar kan ik nog weer overstappen.

Dus voor minder geld veel meer snelheid. Lijkt me goede deal. Tenzij ik nog iets over het hoofd zie?

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 06:57
Ik heb sinds een week telfort internet en ik vroeg me af of ik mijn kpn abbonement kan afzeggen. Neemt telfort dan gelijk de lijn over van kpn?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
woekele schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:06:
Telfort heeft nu toch wel een fijn aanbod moet ik zeggen.

Heb geen KPN-telefoonabo en zit momenteel bij Het Net (1.5Mbps voor 19,95 per maand, maandcontract), dus daar kan ik in elk geval elk moment vanaf. Zit er dus stevig aan te denken over te stappen.

Bij Telfort is het 24,95 voor 20Mbps Ik zit op 600M van de centrale, moet dus wel minimaal 16Mbps worden hoop ik. Hier de stats van mijn huidige verbinding (misschien valt daar iets uit af te leiden?):

ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
ADSL2 SHOWTIME 260600 1536300 27.5 5.5

Telfort rekent geen aansluitkosten/lijnkosten/activatiekosten o.i.d. en ik krijg een gratis draadloos modem in buikleen (heeft deze voip?). De eerste 6 maand is het 9,95. Het is een 1-jaar contract en daarna per maand opzegbaar. En je krijgt nog eens 25 euro bonus als overstapbonus. Totaalkosten voor 1 jaar zijn dus: 184,40. Dat is 15,37/maand. Na dat eerste jaar kan ik nog weer overstappen.

Dus voor minder geld veel meer snelheid. Lijkt me goede deal. Tenzij ik nog iets over het hoofd zie?
Da's balen, nèt een abbo afgesloten bij Telfort, had ik even gewacht dan had ik 6 x €5 kunnen besparen èn €25 overstapretour :'( naja, je kunt niet alles hebben he. Ben benieuwd naar de verbindingskwaliteit, maar zit nog op modem te wachten :). Tot die tijd op Ziggo.

• bjck
weebeast schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:46:
Ik heb sinds een week telfort internet en ik vroeg me af of ik mijn kpn abbonement kan afzeggen. Neemt telfort dan gelijk de lijn over van kpn?
Als je dat opzegt ben je je nummer kwijt, dus heb je alleen nog internet en geen vaste telefonie.

Wil je dat Telfort je telefonie overneemt van KPN moet je telefonie bij Telfort aanvragen en aangeven dat je je nummer meeneemt (anders krijg je nieuw nummer). Doordat je nummer dan van KPN naar Telfort wordt overgenomen stopt KPN het abonnement vanzelf/automatisch.

Welke van de twee mogelijkheden bedoel/wil je?

[Voor 56% gewijzigd door bjck op 04-10-2009 20:13]

• weebeast
Ik bedoel de eerste mogelijkheid want ik wil geen vaste telefonie meer. Op dit moment gebruik ik voipcheap en het werkt perfect

• bjck
weebeast schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:18:
Ik bedoel de eerste mogelijkheid want ik wil geen vaste telefonie meer. Op dit moment gebruik ik voipcheap en het werkt perfect
Wel pas doen als je Telfort internet verbinding is opgeleverd. Niet doen als je nog in de aanvraag zit of wilt gaan aanvragen. Dan verstoor je het type aanvraag en gaat bij een ISP het niet goed.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@_XipHiaS_: ach, ik had vorige week hetzelfde met een net afgesloten mobiel abonnement bij Telfort, kan gebeuren ;)

Uit de startpost begrijp ik dat het draadloos modem altijd de variant is met VOIP? Er wordt geen draadloos modem uitgeleverd zonder voip dus?

En bjck, kun jij iets afleiden uit die getallen van de adsl verbinding die ik had gepost?

• weebeast
bjck schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:24:
[...]

Wel pas doen als je Telfort internet verbinding is opgeleverd. Niet doen als je nog in de aanvraag zit of wilt gaan aanvragen. Dan verstoor je het type aanvraag en gaat bij een ISP het niet goed.
Ja mijn internet is vorige week opgeleverd waardoor ik me afvroeg of ik kpn nu kan afzeggen.

• Loekie
woekele schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:36:
@_XipHiaS_: ach, ik had vorige week hetzelfde met een net afgesloten mobiel abonnement bij Telfort, kan gebeuren ;)

Uit de startpost begrijp ik dat het draadloos modem altijd de variant is met VOIP? Er wordt geen draadloos modem uitgeleverd zonder voip dus?

En bjck, kun jij iets afleiden uit die getallen van de adsl verbinding die ik had gepost?
Alle varianten van modems die telfort levert kun je gebruiken voor voip.
Met de waarden uit je huidige modem mag je zeker 15 Mbit verwachten....

specs

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mooi, 10x zo snel internet is prima ;) En dat voip maakt ook eigenlijk niet zoveel uit, aangezien ik een ip-phone heb, maar het is mooi meegenomen. Dan ga ik morgen bestellen. Moet even telefonisch ben ik bang, er lijkt iets mis te gaan door de huisnummer/huisnummertoevoeging-combinatie als ik het on-line doe. Om de een of andere reden plakt telfort.nl de toevoeging er gewoon achter ipv een spatie of een streepje te gebruiken. Zo woon ik dus ineens op nummer 5512 ipv 55-12. Lijkt me niet de bedoeling... Alhoewel, toen ik Het Net bestelde ging dat volgens mij ook mis, maar stond het uiteindelijk wel goed op de brief die ze me stuurden. Maarja, ik ga liever geen risico nemen...

• Xaero
Hmm. Als iedereen hier klaagt over snelheid doe ik het ook maar eens. Als ik de test doe van bbned (pcdb.bbned.nl) dan geeft hij aan dat ik rond de 450 meter van de centrale af zit. Natuurlijk is dit hemelsbreed, dus zou een kleine 600 meter de uiteindelijke waarde zijn? Maar toch traint het modem maar in op 12004 kbps / 1031 kbps. Ik zit volgens het modem gewoon op een ADSL2+ centrale, dus dat moet ook niet echt een probleem vormen?

De DSL status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 11 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb cc cc cd dd dd dd cb ba 99 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 28 db
tone  32- 63: 00 25 56 77 78 99 9a 9a ab bb bb cd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dc cc cc cc cc cc cc cc cc c2 cb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb ab bb aa aa aa aa aa 99 aa 99 99 99 99 
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 89 99 98 98 88 88 89 88 88 88 87 87 
tone 192-223: 87 77 87 77 77 77 78 77 87 77 77 77 77 77 77 77 
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 256-287: 07 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 88 88 
tone 288-319: 88 87 87 88 78 88 99 99 99 99 99 99 88 88 78 89 
tone 320-351: 88 88 77 77 77 87 77 67 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 352-383: 77 77 70 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 66 65 65 
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 
tone 448-479: 55 55 55 55 55 54 44 45 54 44 44 44 44 33 22 32 
tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21 00 00 10 00 00

Ik heb al eens het IS/RA punt open gehad en de bekabeling gecheckt. Is zo te zien niks mis mee, en de kabels zijn korter dan 30cm.. Dus dat moet ook niet echt een probleem zijn. Zou het kunnen liggen aan de kant van Telfort? Of Telfort Webcare dit een keer zou willen nakijken? :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 17:49
Vreemd, ik heb nu ruim een jaar internet van telfort. Eigelijk nooit echt grote problemen op af en toe een storing na. Vorige week een kleine storing en geen internet meer, modem gereset.

Probleem: voorheen altijd constant 1.8mb download, lekker dus. Nu blijft deze steken op zo' 1.2?

Beetje irritant, 1.8 is telfort nog een goede concurrent voor UPC maar met 1.2 niet :) kan dit spontaan weer goedkomen of kan ik er zelfs iets aan doen?

• Xaero
xxxMaverick schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:00:
Vreemd, ik heb nu ruim een jaar internet van telfort. Eigelijk nooit echt grote problemen op af en toe een storing na. Vorige week een kleine storing en geen internet meer, modem gereset.

Probleem: voorheen altijd constant 1.8mb download, lekker dus. Nu blijft deze steken op zo' 1.2?

Beetje irritant, 1.8 is telfort nog een goede concurrent voor UPC maar met 1.2 niet :) kan dit spontaan weer goedkomen of kan ik er zelfs iets aan doen?
Traint je modem gewoon netjes in op 1.8 dan? Want anders kan een full reset wel eens helpen.. Verder is dit enkel op een zondagavond? Of gewoon constant?

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 04:23
xxxMaverick schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:00:

Bij de meeste komt het niet meer goed, hopen dat het bij jou goedkomt.

• bjck
woekele schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:36:

Alle modems hebben VoIP poorten, ook als je geen telefonie besteld. De maximale snelheid is altijd moeilijk, maar als Telfort > 8Mb geeft en je downstream attenuation is ~10dB zit je heel heel goed.
weebeast schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:40:
[...]

Ja mijn internet is vorige week opgeleverd waardoor ik me afvroeg of ik kpn nu kan afzeggen.
Het werkt dus, maar is het ook opgeleverd (soms werkt het eerder al dan oplevering administratief). Dus is de aansluitdatum voorbij dan kan je gewoon KPN opzegging sturen ja.
woekele schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:49:
Mooi, 10x zo snel internet is prima ;) En dat voip maakt ook eigenlijk niet zoveel uit, aangezien ik een ip-phone heb, maar het is mooi meegenomen. Dan ga ik morgen bestellen. Moet even telefonisch ben ik bang, er lijkt iets mis te gaan door de huisnummer/huisnummertoevoeging-combinatie als ik het on-line doe. Om de een of andere reden plakt telfort.nl de toevoeging er gewoon achter ipv een spatie of een streepje te gebruiken. Zo woon ik dus ineens op nummer 5512 ipv 55-12. Lijkt me niet de bedoeling... Alhoewel, toen ik Het Net bestelde ging dat volgens mij ook mis, maar stond het uiteindelijk wel goed op de brief die ze me stuurden. Maarja, ik ga liever geen risico nemen...
Je zou de eerste zijn die dit heeft dan lijkt wel. Ik lees alle delen mee hier en nog nooit heeft iemand iets geschreven over aan elkaar geplakte huisnummers/toevoegingen en in de war geraakte postbodes :) Waar zie je aan dat het mis gaat?

Telefonisch voeren mensen bij de ISP het in dezelfde systemen in natuurlijk, dat zal niets uitmaken gok ik.
Xaero schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:00:
Hmm. Als iedereen hier klaagt over snelheid doe ik het ook maar eens. Als ik de test doe van bbned (pcdb.bbned.nl) dan geeft hij aan dat ik rond de 450 meter van de centrale af zit. Natuurlijk is dit hemelsbreed, dus zou een kleine 600 meter de uiteindelijke waarde zijn? Maar toch traint het modem maar in op 12004 kbps / 1031 kbps. Ik zit volgens het modem gewoon op een ADSL2+ centrale, dus dat moet ook niet echt een probleem vormen?

De DSL status:
code:
1
2
attenuation upstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db

Ik heb al eens het IS/RA punt open gehad en de bekabeling gecheckt. Is zo te zien niks mis mee, en de kabels zijn korter dan 30cm.. Dus dat moet ook niet echt een probleem zijn. Zou het kunnen liggen aan de kant van Telfort? Of Telfort Webcare dit een keer zou willen nakijken? :)
Welke centrale zit je op aangesloten? De straat waar die staat kan je dan ongeveer de afstand beetje mee inschatten. Want de downstream attenuation is 28dB wat duidt op een 2000m en niet 600m. De verhouding is ook mooi onder 1:2 met de upstream demping en ook geen reden om aan te nemen dat er iets fout zit.

BBNed geeft altijd 450m als ze geen goede inschatting hebben, die waarde kom je meer tegen op GoT als antwoord. Mogelijk dus dat ook voor jouw adres er geen betere indicatie is bij BBNed en ze 450m als afstand weergeven bij de beschikbaarheid. Het is een mooie korte afstand, maar staar je er niet blind op dat dit de waarheid is en de werkelijkheid weergeeft.
Xaero schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:13:
[...]

Traint je modem gewoon netjes in op 1.8 dan? Want anders kan een full reset wel eens helpen.. Verder is dit enkel op een zondagavond? Of gewoon constant?
De juiste vraag inderdaad, wat is de lijnsnelheid. Als die wel goed is is het een hele andere zoektocht dan wanneer die gezakt is en de oorzaak van de behaalde snelheid. Die 1.2Mb klinkt een beetje als via WiFi verbonden nu en eerder de 1.8Mb behaald via bekabeld aangesloten.

[Voor 125% gewijzigd door bjck op 04-10-2009 23:39]

• xxxMaverick
Xaero schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:13:
[...]

Ik heb de modem gereset.

In de modem zelf staat er:

DSL Up 17422 kbps / 1031 kbps

dus lijkt me dat de verbinding gewoon goed is. Testen levert nu echter een max van 1.4 mb op? 8)7

• bjck
xxxMaverick schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:38:
[...]

Ik heb de modem gereset.

In de modem zelf staat er:

DSL Up 17422 kbps / 1031 kbps

dus lijkt me dat de verbinding gewoon goed is. Testen levert nu echter een max van 1.4 mb op? 8)7
Bekabeld aangesloten?

Wat / hoe / waar test je?

En ben je niet aan het uploaden misschien? Dat op de achtergrond je torrent programma nog staat te seeden op deze of andere PC? Want je upload gebruiken limiteerd voor TCP/IP ook je download (als je upload teveel belast).

Met deze lijnsnelheid haal je inderdaad een 1.8Mb als maximale snelheid dus dat klopt gewoon.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-10-2009 23:41]

• xxxMaverick
bjck schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:40:
[...]

Bekabeld aangesloten?

Wat / hoe / waar test je?

En ben je niet aan het uploaden misschien? Dat op de achtergrond je torrent programma nog staat te seeden op deze of andere PC? Want je upload gebruiken limiteerd voor TCP/IP ook je download (als je upload teveel belast).

Met deze lijnsnelheid haal je inderdaad een 1.8Mb als maximale snelheid dus dat klopt gewoon.
ben niet aan het uploaden. En geen torrent. Ik zal wel eens verder kijken want als je aangeeft dat dit bij de modem betekent dat 1.8 gewoon mogelijk moet zijn is er dus blijkbaar iets anders mis. Dank

• rambocus
  • Laatst online: 01-06 12:34
Centrale: Htn
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 757 meter

Heb een fritz!fox 7170 annex a pas aangeschaft en vindt het draadloze gedeelte naar boven nog niet naar behoren werken in vergelijking met ons vorige modem( Zyxel).

Wil eerst eens naar de basis laten kijken, zien jullie zaken die daaran verbetering behoeven of is dit prima zo.

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM data rate kBit/s 22752 1216
Min. DSLAM data rate kBit/s 32 32
Attainable data rate kBit/s 18820 1212
Current data rate kBit/s 18009 1114

Latency 7 ms 6 ms
Bit swap to to
Seamless Rate Adaption to off
Impulse Noise Protection 0.5 0.8
L2 Power mode enabled - -

Signal-to-noise ratio dB 7 9
Line attenuation dB 18 6
Power cutback dB 0 0

Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 15740 27 0 0
COE 0 1 222 10 0 2

sorry dat het niet netjes staat

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Xaero
bjck schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:22:
Welke centrale zit je op aangesloten? De straat waar die staat kan je dan ongeveer de afstand beetje mee inschatten. Want de downstream attenuation is 28dB wat duidt op een 2000m en niet 600m. De verhouding is ook mooi onder 1:2 met de upstream demping en ook geen reden om aan te nemen dat er iets fout zit.

BBNed geeft altijd 450m als ze geen goede inschatting hebben, die waarde kom je meer tegen op GoT als antwoord. Mogelijk dus dat ook voor jouw adres er geen betere indicatie is bij BBNed en ze 450m als afstand weergeven bij de beschikbaarheid. Het is een mooie korte afstand, maar staar je er niet blind op dat dit de waarheid is en de werkelijkheid weergeeft.
Aangezien ik in een klein dorp genaamd 'Twello' woon is er maar 1 centrale, en dat is Twello-cen.

Centrale: Twl
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 432 meter. .

Dat is de exacte locatie & afstand volgens de database.. Zou die 28dB kunnen komen door een brak IS/Ra punt? Of zou zoiets ook kunnen worden ingesteld in de centrale? Waardoor ik op max 12000kbps kan intrainen.

@weebeast,

U kunt uw KPN abonnement probleemloos opzeggen. Als u echter uw nummer wilt behouden, kunt u op onze website Vast Bellen aanvragen. Hier kunt u aangeven dat u uw oude nummer wilt laten porteren en dat wij meteen uw KPN abonnement voor u opzeggen.

@woekele,

Als u mij per DM uw postcode, huisnummer en -toevoeging stuurt zal ik de correcte combinatie opspeuren. Heeft u ook nog analoge telefonie?

@Xaero,

Heeft u een 20 Mb abonnement, of nog een oud tiscali 12M abonnement? De lijn lijkt redelijk hard in te zakken, zit er meer dan alleen een kabel tussen de modem en het ISRA punt?

@xxxMaverick,

Zou u mij per DM uw gegevens toe kunnen zenden, zodat ik uw lijn kan onderzoeken?

@rambocus,

U heeft alleen de standaard netwerkinstellingen nodig. Deze kunt u vinden op http://klantenservice.int...nternet.aspx#openfaq10893.

@bramvdm,

Ik heb uw gegevens ontvangen, en ben uw lijn aan het onderzoeken.

Wouter

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 05-10-2009 09:07]

• Xaero
@Telfort Webcare:

Het abbonoment is nog geen jaar oud, dus een Telfort 20Mb abbonement. En het is enkel het IS/RA (zo'n dikke kabel die naar zo'n wit doosje gaat van de KPN). Vanuit daar gaat er rechtstreeks een kabel die nog geen 30cm is naar het modem..
Zou het helpen als ik mijn adresgegevens per DM toestuur?

@Xaero,

Dat is goed, dan zal ik de afstand controleren en de lijn onderzoeken.

Wouter

• rambocus
  • Laatst online: 01-06 12:34
Anoniem: 300018 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:59:
@rambocus,

U heeft alleen de standaard netwerkinstellingen nodig. Deze kunt u vinden op http://klantenservice.int...nternet.aspx#openfaq10893.

Wouter
Die instellingen heb ik er in staan en op zich doet hij het maar ik vroeg mij of je kan zien aan het onduidelijke staatje of daar mischien een probleem/verbeterpunt zit.

Zo niet dan ligt het wellicht aan mijn instellingen van de pc's die draadloos verbonden zijn of welicht de plaats ( twee verdiepingen) dan zal ik er wellicht iets moet tussen plaatsen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• SizzLorr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08-2019

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Ik zit nu bij Tele2 met internet en telefoon, heb nogal wat problemen en ben alvast aan het kijken voor een nieuwe provider. Vooral het feit dat het Tele2 modem helemaal is dicht getimmert en je geen ander modem kunt gebruiken zijn zeren punten.

Het volgende, hoe zit het mat dat Zyxel modem van Telfort, is dat ook dicht getimmert en kun je een ander modem gebruiken? Ik wil een Wireless N modem en ik wil zo min mogelijk kastjes dus als ik ADSL MODEM, Wireless-N AP en VOIP coder in een kastjes kan hebben dan ben ik helemaal blij.

Voor de duidelijkheid ik wil gebruik maken van ADSL en VOIP.

Wat is de ervaring en kwaliteit in Regio Uden?

[Voor 5% gewijzigd door SizzLorr op 05-10-2009 09:53]

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

@SizzLorr,

De ZyXEL heeft standaard de correcte netwerkinstellingen, zodat u direct online kan. Draadloos en telefonie (VoIP) staan echter standaard uit, deze moet u zelf activeren.
Het is mogelijk een ander modem te gebruiken om ons signaal te ontvangen, zie de netwerkinstellingen op onze website. Let er wel op dat de klantenservice alleen de door ons geleverde modems ondersteunt.
Met betrekking tot de kwaliteit in Uden, ik kan mij geen storingen in die regio herinneren. Voor een duidelijker weergave zou u echter wat meer reacties af moeten wachten.

Wouter

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Beste Wouter,

Bedankt voor het snelle antwoord. Hoe zit het dan met VOIP, kan ik elke modem met ingebouwde VOIP functionaliteit gebruiken of ben ik daarvoor gebonden aan jullie modem?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@Telfort Webcare: DM verstuurd.

@bjck: als ik op start bestelling druk, zegt hij eerst:
De door u ingevulde toevoeging komt niet overeen met de bij Telfort bekende gegevens.
Controleer of de door u ingevulde toevoeging juist is of dat u een andere wilt selecteren uit onze lijst.
Ik heb bijvoorbeeld als toevoeging ingevuld: 12. In het lijstje wat telfort dan geeft staat 012. Dus dan selecteer ik die maar en druk weer op start bestelling. Vervolgens staat er in het overzicht wat dan komt, bij adresgegevens: Straatnaam + huisnummer: Hoofdstraat 55012 ipv 55-012 o.i.d.

Edit: ik zie dat er nu ineens wel een spatie wordt toegevoegd. Zou zweren dat dit gister niet zo was :P Maarja, ik wil eigenlijk een streepje ertussen, dat is veel duidelijker dan een spatie imo.

[Voor 6% gewijzigd door woekele op 05-10-2009 10:11]

@SizzLorr,

Voor het instellen van VoIP op een ander modem, zie de telefonie instellingen. Dus als uw modem G.729 of G.711 ondersteund, kunt u gebruik maken van onze VoIP service.

@woekele,

De huisnummer toevoeging is 027, klopt het dat dit niet de "Hoofdstraat 55-012" is?

@Xaero,

Uw lijn stond inderdaad op 12Mbit ingesteld, aangezien u eerder aangaf problemen met VoIP te ondervinden. De snelheid wordt momenteel op een hoger profiel ingesteld.
De schatting van 600 meter is wel erg krap, tussen de wijkcentrale en uw huis zit een spoorweg. De kabel gaat bij een centraal punt onder het spoor door, waarschijnlijk is de totale afstand ongeveer 1,6 km.

Wouter

• SizzLorr

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Kijk daar heb ik wat aan, bedankt.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wouter, de gegevens die ik in dit topic gaf waren fictief, ter illustratie van het probleem ;) Het gaat dus inderdaad om een andere straat/huisnummer/toevoeging, namelijk degene die ik je gestuurd heb in de DM.

[Voor 61% gewijzigd door woekele op 05-10-2009 10:45]

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:48
@ Telfort Webcare

Is mijn lijn toevallig ook op 12Mbit ingesteld ? Ik heb sinds een jaar een Telfort 20 Mb abbo, maar mijn modem traint in op maximaal 12000 kbps. Ik zit niet ver v/d wijkcentrale (8051).

@r.sharp,

Dat is mogelijk. Wij stellen echter niet standaard lage profielen in, dit gebeurt doorgaans naar aanleiding van problemen. Heeft u eerder problemen gehad met uw verbinding?
Edit: Nee, uw verbinding heeft gewoon een open profiel, oftewel de snelheid welke u haalt is maximaal voor de (huidige) omstandigheden.

Wouter

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 05-10-2009 11:23]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik ben eruit: als je aangeeft dat Telfort je huidige abonnement voor je mag opzeggen, zet telfort.nl geen spatie tussen je huisnummer en toevoeging, als je aangeeft dat je het zelf wil opzeggen, zet hij er wel een spatie tussen. Misschien iets om door te geven aan jullie website-team, Wouter? :)
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee