Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

--WaaZaa-- schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:43:
Nou.. zojuist is een verse windows 7 x64 erop gegooid en vol goede moed aan de slag gegaan met de tutorial.. Helaas krijg ik na een restart van de TV service maar 1x beeld, vervolgens altijd de Unable to start graph...
Krijg je dat met alle zenders of alleen met gecodeerde zenders? Iets meer info (ook NewCS en ACamd info wanneer het gaat om alleen gecodeerde zenders) zou helpen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
hier dan ook last van 1x beeld en dan steeds die melding.
op gecodeerde en ongecodeerde.
draai met xp
en terratec cinergy hd pci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:43:
Nou.. zojuist is een verse windows 7 x64 erop gegooid en vol goede moed aan de slag gegaan met de tutorial.. Helaas krijg ik na een restart van de TV service maar 1x beeld, vervolgens altijd de Unable to start graph...

Zal wel weer eens gaan zoeken waar het nu weer aan ligt..

@Zep, nogmaals dank voor de tutorial!
Even een pagina of 2 terug kijken, daar staat van mij het antwoord :)

edit;
Donderstraaltje schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:04:
Ja, en het probleem is ook verholpen.
Je moet de tvserver openen met --DebugOption tag (Case sensitive!) en de checkbox reset graph after stop aanvinken. Dan werkt het wel, en schijnt veel voor te komen.
Paychannels heb ik nog niet geprobeerd maar tussen FTA channels kan ik nu wel zappen, en de MDAPIfilter is ook geinstalleerd, dus de setup werkt helemaal stabiel :)
Maar met googlen vond ik het probleem in dit draadje eerder maar zonder oplossing, dus alste.
Waarom sommige het wel hebben en andere niet geen idee...
Maybe moet dat ook maar in de guide, zoals ik al zei van deze bug hebben erg veel mensen last en de fix is moeilijk te vinden. Lijkt vooral op Win7 x64 en vista x64 voor te komen.

[ Voor 45% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-03-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:01:
De handleiding Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing, welke zich richt op MediaPortal 1.1, is beschikbaar. Vergeet niet het voorwoord te lezen met betrekking tot 1.1 RC1.
Geweldig, hartelijk dank. Echter ik loop helaas al op stap 1 muurvast.

Ik heb een blauwe SmartReader waar www.Argolis.com op staat en als ik onder linux smartreader_v103/srp_update_x86 draai dan zegt die dat ik een SmartReader version 1.3 heb. Windows XP herkende de Reader onmiddellijk en installeerde uit zichzelf de 2.06 drivers. Hij kwam bij mij op COM3 dus ik hoefde je newcs.xml niet aan te passen. Newcs.exe liep vervolgens telkens vast na het zetten van de baud rate en Windows firewall gaf aan dat het Internet toegang wilde. Dit heb ik niet in je handleiding teruggelezen, maar heb ik maar gegeven. Omdat hij niet mijn Irdeto kaart wilde herkennen zoals in de handleiding heb ik vervolgens de driver handmatig bijgewerkt met die van http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm, maar de versie bleef zoals verwacht 2.06.

Hij crasht nu niet meer maar mijn werkende Casema Irdeto kaart wordt nog steeds niet herkent. Komt zoiets vaker voor of heb ik toch een brakke SmartReader gekocht? Hij is wel tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-08 09:05
Goedenavond

Ik ben al een tijdje aan het doorbladeren maar ik kom er niet echt uit

ik wil een computer maken voor gebruik in combinatie met een Samsung HD LED tv. Het moet ook mogelijk zijn om digitale televisie te kijken via de pc (wat doorverbonden wordt naar de tv) en op te nemen.

Zoals ik begrijp heb ik hier een redelijk snelle computer voor nodig (opnemen) maar dit is geen probleem, de grote vraag is wat voor tv kaart ik nodig heb en welke andere benodigheden

de tv kaart moet kunnen:
HDTV opnemen terwijl aan het kijken bent
HDTV kijken
Dit alles digitaal van ziggo

(smartcard hebben we al in huis)

ik begrijp dat je nog een CAM unit nodig hebt, maar welke deze dan is.... Ik ga niet zo graag naar een pc winkel omdat die al snel zeggen dat het allemaal wel kan terwijl ik al eens eerder thuis kwam met niet werkende spullen

Als iemand mij hier mee zou kunnen helpen, ik heb wel ervaring met computers maar de keuze aan kaarten is gewoon gigantisch, een pc samenstellen is niet moeilijk maar de kaart :P

mvg Kwafo

[ Voor 1% gewijzigd door kwafo op 06-03-2010 19:08 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand toevallig of er complete mce systemen te koop zijn met twee tuners die geschikt zijn voor digitale televisie van Ziggo?

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar ik krijg het niet duidelijk waar het te koop is en of het uberhaupt te koop is.

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Vanavond aan de gang gegaan met de nieuwe guide dus ik wil mijn ervaring graag met jullie delen. Ik heb nog een paar kleine probleempjes, maar daar kom ik nog wel op.

Het besturingssysteem is Windows 7 x64 met een Smargo cardreader en een Terratec Cinergy PCI HD tvcard.

- de smargo (zonder Ziggo card) in de pc gestoken en de installatie ging tot mijn verbazing vanzelf. Niks geen drivers hoeven te installeren. Volgens de device manager werd keurig een Com3 aangemaakt.
- NewCS deed het ook in een keer volgens het boekje.
- voor je met MediaPortal begint, wel eerst even Vresdist_x86.exe bij Microsoft ophalen en installeren. Dit is een Visual C++ 2008 Feature Redistributable Pack. Dit wordt ook bij de installatieinstructies op de MP site vermeld.
- Ik heb de One Click installatie gedaan van MediaPortal. Hij installeert dan wel eerst MP zelf en pas daarna de TV server (in de guide staat dat het eigenlijk andersom hoort), maar dat lijkt weinig uit te maken. Tijdens de installatie kreeg ik wel een foutmelding, bij een tweede poging liep hij wel in een keer door.
- bij het opstarten van de tv-server configuration liep ik steeds tegen een foutmelding aan: error 1068 the dependency service or group could not be started. De oplossing is relatief eenvoudig: je moet eerst de pc rebooten, daarna was de foutmelding weg.
- dankzij Donderstraaltje kon ik relatief snel de unable graph error wegwerken: alleen je moet niet de tag --DebugOption gebruiken maar --DebugOptions. Het scheelt maar een lettertje... >:)
- ik had er geen last van dat gentle.config 0 bytes was, bij mij was hij meteen al 5859 bytes. Ik heb hem dus niet overschreven.
- kanalen zoeken werkte goed en makkelijk, en ook het timeshiften in TVServer werkt prima. Bij alle coded kanalen zie ik tenminste no bij scrambled staan.

Dan nu nog een klein probleempje: MP zelf doet het (nog) niet. Bij de kanalen zie ik wel allemaal groene vinkjes, maar ik krijg geen beeld of geluid. Daarentegen wel steeds de melding Afspelen niet mogelijk: life 2-0.ts.tsbuffer. Verder valt op dat NewCS wel iedere 20 seconden zo'n regel toevoegt, maar dan met <not OK> in plaats van <OK>. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

phusg schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:22:
Hij crasht nu niet meer maar mijn werkende Casema Irdeto kaart wordt nog steeds niet herkent. Komt zoiets vaker voor of heb ik toch een brakke SmartReader gekocht? Hij is wel tweedehands.
Geef de uitvoer van NewCS eens.
kwafo schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:07:
(...)
Als iemand mij hier mee zou kunnen helpen, ik heb wel ervaring met computers maar de keuze aan kaarten is gewoon gigantisch, een pc samenstellen is niet moeilijk maar de kaart :P

mvg Kwafo
De startpost wel eens doorgelezen? :?
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:11:
Hallo,

Weet iemand toevallig of er complete mce systemen te koop zijn met twee tuners die geschikt zijn voor digitale televisie van Ziggo?
Ja: nee.
grun93 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:16:
Dan nu nog een klein probleempje: MP zelf doet het (nog) niet. Bij de kanalen zie ik wel allemaal groene vinkjes, maar ik krijg geen beeld of geluid. Daarentegen wel steeds de melding Afspelen niet mogelijk: life 2-0.ts.tsbuffer. Verder valt op dat NewCS wel iedere 20 seconden zo'n regel toevoegt, maar dan met <not OK> in plaats van <OK>. Waar kan dat aan liggen?
Test altijd, ALTIJD eerst met TV Server. Als TV Server al zegt tijdens het Timeshiften dat een kanaal scrambled is, hoef je het ook zeker niet te testen in MediaPortal. Een 'groene' zender in MediaPortal geeft alleen maar aan dat een tuner erop kan tunen, niet dat het gedecodeerd kan worden.

Over je NewCS probleem: is je smartcard geactiveerd (zo ja: hoe heb jij dit geverifieerd)? Staan je ACamd-instellingen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Zep Man schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:40:
[...]
Test altijd, ALTIJD eerst met TV Server. Over je NewCS probleem: is je smartcard geactiveerd (zo ja: hoe heb jij dit geverifieerd)? Staan je ACamd-instellingen goed?
Ja, in TV Server werkt het prima, zoals ik al schreef. Als er no onder scrambled staat bij een versleuteld kanaal betekent dat toch dat die zender gedecodeerd wordt? Dan zou ook mijn smartcard goed moeten werken. Ik weet zeker dat ie geactiveerd was, alleen mogelijk de laatste paar weken niet gebruikt. Ik zal de Samsung decoder eens weer van zolder halen. De Acamd instellingen heb ik volgens je guide ingesteld. Misschien zou ik toch jouw gentle.config moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Ik heb de start post wel gelezen maar dan nog is de keuze groot, ben nu al een maand aan het orienteren en telkens hoor je de een weer zeggen dat je beter iets anders kunt nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwafo schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:26:
Ik heb de start post wel gelezen maar dan nog is de keuze groot, ben nu al een maand aan het orienteren en telkens hoor je de een weer zeggen dat je beter iets anders kunt nemen
De eerste vraag die je moet stellen, wil je mediaportal of windows mce.
Dan, wil je een out of the box oplossing of wil je er wel wat tijd insteken? In dat laatste geval kom je automatisch bij mediaportal uit.

Out of the box zou ik nu nog steeds voor een floppydtv gaan, die anysee was een beetje bugged hier maar er komen vaak nieuwe drivers voor uit. In mijn geval was ik gedwongen een low profile kaart te pakken dus de terratec, en de phoenix reader heb ik gepakt omdat ik dan relatief makkelijk voor een andere kaart kan gaan in de toekomst :P (er komen nog wel dual tuners uit, ontwerpen zijn er al, maar nog geen releases)
De keuze Windows MCE en Mediaportal was helemaal makkelijk, ik gebruik al 5 jaar mediaportal ofzo :P Maar Windows MCE is sinds win7 lang niet slecht meer.
Wat ik als ik jou was zou doen is pak win7 en een floppydtv of anysee en kijk eerst eens of het je bevalt. Ik wil iig nooit meer zonder een mediacenter, mocht ziggo ooit echt het systeem platgooien en komt er geen oplossing dan heb ik dezelfde week nog dvb-s :P

en about die "S", gevalletje oops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Hallo, bedankt voor de reactie

naar zelf te zoeken dacht ik aan de setup van the zep man met een smargo card reader, hoewel dit ingewikkeld lijkt is er wel een volledige handleiding van wat er voor de andere opties niet is,

ik gebruik windows 7 maar media portal of media center maakt mij niet zoveel uit, kan met beide goed overweg en ik neig denk ik wel voor media portal maar dat is niet echt gefundeerd :P

maar als ik het goed begrijp is bij gebruik van media portal floppy dtv niet vereist dus kan ik voor de anysee gaan, raad u mij dit aan boven het idee van ziggo digitale tv op de pc van the zepman?

ik maak me gewoon zorgen over de kaart die ik aanschaf, en softwarematig de smartcard uitlezen klinkt me als muziek in de oren omdat ik meer vertrouwen heb in mijn computer hardware dan zon los tv kaartje :P

de computer waarop het komt te draaien is een:
Windows 7 64bit
grafisch: Nvidia Gf 9800GT
processor: Q6600 3 Ghz
ram: DDR2 800mhz 8GB
op een goed asus moederbord

grt Kwafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
maar als ik het goed begrijp is bij gebruik van media portal floppy dtv niet vereist dus kan ik voor de anysee gaan, raad u mij dit aan boven het idee van ziggo digitale tv op de pc van the zepman?
Een Anysee met MP is geen logische combinatie, ook al werkt het misschien wel. Het voordeel van een FloppyDTV (die niet meer gemaakt wordt) icm een Alphacrypt CAM of de Anysee (welke een software cam en cardreader ingebouwd heeft) is dat deze door de meegeleverde drivers en tools vrij makkelijk onder Windows Media Center (welke standaard geen dvb-c ondersteund) aan de praat te krijgen zijn. Ga je MP gebruiken is dat allemaal niet van belang en kun je gewoon een veel goedkopere dvb-c kaart icm een softcam (en dus een cardreader) gebruiken. Een Anysee kopen en dan icm een softcam, waardoor je feitelijk alleen de tuner gebruikt is mi vrij onzinnig.

/edit: Bedenk me net dat ik misschien wat gemist heb en mogelijk de Anysee ook volledig werkt onder MP, The Zep Man was daar geloof ik wel mee bezig samen met een MP ontwikkelaar. Dan gaat bovenstaand verhaal niet op en zit er niet zoveel prijsverschil meer tussen een Anysee of een normale tuner + cardreader.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 07-03-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Even tussendoor...

Ik moet toch even kwijt dat ik sinds ik mijn nieuwe GA-E7AUM-DS2H heb, mijn twee FloppyDTV's echt perfect werken onder Windows 7 Mediacenter. Nooit, maar dan ook nooit problemen, HDTV weergave en opname 100% perfect, 100% stabiel. Voor diegenen die twijfelen over de Anysee en misschien een gebruikte FloppyDTV... ik kan dat laatste in ieder geval aanraden. Nog nooit zo intens tevreden geweest :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 floppydtv's heb ik ook onder mp gehad, ook 100 stabiel.
Nu ik geen rekening met mijn ouders hoef te houden meer heb ik een low profile gekocht waar wel 2 floppydtv's in kunnen maar ik kon geen 2 brackets meer kopen :/
Maar floppydtv's pik je nu op marktplaats echt voor een koopje mee, en zijn zeer goede om mee te beginnen. En later kun je er ook altijd nog een smargo reader bijkopen mochten ze van ziggo iets raars uithalen.Floppydtv's blijven mijn eerste keus omdat ze zich al jaren lang bewezen hebben en 100% stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
The Zep Man schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:40:
[...]
Geef de uitvoer van NewCS eens.
Met kaart erin, chip aan sticker kant:
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 13:37:50 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600
[ 13:37:50 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 13:37:50 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 13:37:50 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 13:37:50 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 13:37:50 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 13:37:50 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 13:37:50 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 13:37:51 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 13:37:51 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 13:37:51 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 13:37:52 ] [ Loader ] Unknown card
[ 13:37:52 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 13:37:52 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 13:37:53 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 13:37:53 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 13:37:53 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 13:37:53 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 13:37:54 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 13:37:54 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 13:37:54 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
Met kaart erin, chip aan niet-sticker kant crasht newcs.exe. Wat opvalt is dat Telnet op port 0 wordt gestart, terwijl in de newcs.xml die in dezelfde Win32 map zit poorten 15050 en 1001 staan.

Ik heb ook nog een shorewall firewall die telnet van buitenaf blokkert, ik hoef toch niet met port-forwarding o.i.d. te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
maar tussen de oplossing voor ziggo van zep, met usb smartcard reader of het gebruik van anysee of floppy hdtv zit toch qua kwaliteit van opname en afspelen geen verschil, waarom dan een duurdere optie pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zoals gezegd, ivm de betere werking onder Windows Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
oke, als dat het enige verschil is ga ik voor zep man, media center is geen vereisten, bedankt voor de hulp en dan kan ik nu gewoon de handleiding van zep aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:38:
[...]

Ja, in TV Server werkt het prima, zoals ik al schreef. Als er no onder scrambled staat bij een versleuteld kanaal betekent dat toch dat die zender gedecodeerd wordt? Dan zou ook mijn smartcard goed moeten werken. Ik weet zeker dat ie geactiveerd was, alleen mogelijk de laatste paar weken niet gebruikt. Ik zal de Samsung decoder eens weer van zolder halen. De Acamd instellingen heb ik volgens je guide ingesteld. Misschien zou ik toch jouw gentle.config moeten gebruiken?
Probeer mijn gentle.config eens. Het kan ook een database probleem zijn. Probeer het sowieso eens (tijdelijk) zonder software firewall.
phusg schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Met kaart erin, chip aan sticker kant:

[...]

Met kaart erin, chip aan niet-sticker kant crasht newcs.exe. Wat opvalt is dat Telnet op port 0 wordt gestart, terwijl in de newcs.xml die in dezelfde Win32 map zit poorten 15050 en 1001 staan.
Het lijkt alsof je smartcard of je smartcard reader faalt (waarschijnlijk de reader). Wat je kan doen is met dit pakket is onder Windows even een screenshot maken van de instellingen van je smartcard reader. Dan kan ik deze vergelijken met mijn instellingen en kijken of het daaraan ligt.
Ik heb ook nog een shorewall firewall die telnet van buitenaf blokkert, ik hoef toch niet met port-forwarding o.i.d. te werken?
NewCS zoekt geen contact met internet en via mijn handleiding gebruik je het alleen op je eigen netwerk/computer. Port forwardings zijn dan zeker niet nodig. De telnet-instellingen van NewCS hebben niets te maken met het foutief uitlezen van je kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 08-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
The Zep Man schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:24:Het lijkt alsof je smartcard of je smartcard reader faalt (waarschijnlijk de reader). Wat je kan doen is met dit pakket is onder Windows even een screenshot maken van de instellingen van je smartcard reader. Dan kan ik deze vergelijken met mijn instellingen en kijken of het daaraan ligt.
Screenshot is lastig hier omdat ik het eerst naar een website zou moeten uploaden. Als ik smartreader.exe draai onder windows dan krijg ik een schermpje met deze instellingen:

Mode = autoswitch
Kernel = Normal
T-Mode = T=0
EGT = 0

Onderin staat, "Connect smartreader without card" of de smartreader er in zit of niet en of ik de kaart er in heb of niet (chip naar boven of beneden).

Heb je ervaring met newcs onder (debian) linux en weet je of deze handleiding een beetje klopt? Anders probeer ik dat van de week, misschien komen we dan eerder op het probleem.

Hartelijk dank voor de 'above and beyond' ondersteuning.

[ Voor 25% gewijzigd door phusg op 08-03-2010 20:29 . Reden: te snel verstuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

phusg schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Heb je ervaring met newcs onder (debian) linux en weet je of deze handleiding een beetje klopt? Anders probeer ik dat van de week, misschien komen we dan eerder op het probleem.

Hartelijk dank voor de 'above and beyond' ondersteuning.
Ik heb nu even niet de tijd om die specifieke handleiding in te zien. Je kan het echter wel gewoon proberen en eventueel configuraties vergelijken. Mijn newcs.xml zou ook moeten werken als de 'COM'-port vervangen zou worden voor de Linux device-node (/dev/...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Ok, dank. Weet jij toevallig wat de thuisbasis is van de Butter-team ontwikkelaars / newcs broncode? Door te googlen kwam ik telkens uit op www.eurocardsharing.com, dus ik ging er even vanuit dat dat het was en dat je daar een account voor zou hebben. Of moet het allemaal obscuur/underground omdat het maar semi-legaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dit is het forum waarop de ontwikkelaars actief zijn: http://forum.atisat.hu/ , te vinden als je inlogt op de web interface van newcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
heeft iemand ervaring met de technisat hd2 eventueel icm met caiway, ik krijg de commerciele HD zenders maar niet vloeiend, volgens mij komt dit niet door te lage specs, want de h264 stream wordt dankzij vdpau (nvidia hardware videodecodering onder linux)volledig overgenomen door de videokaart. en de cpu zit daarom maar op een belasting van 30% tijdens live kijken, gek genoeg doet afgezien van toch wel relatief veel artifects NL1/3 het eigenlijk goed. Iemand een idee waarom bv RTL4 wel zo vreselijk stottert?

Onder windows heb ik het ook geprobeerd maar daar was het helemaal drama, en dat wil ik eigenlijk zo snel mogelijk vergeten. Is een sempron 3000+ ondanks een belasting van slechts 30% het euvel?

Kan het anders zijn dat de kaart "half" kapot is, ik vermoed nl dat de vorige eigenaar er ook niet uit is gekomen aangezien ik een opengebroken verpakking heb gekregen bij Alternate, wat overigens erg slordig is, maar ik tijdens de aankoop nog niet doorhad. Zelf denk ik dat dit niet echt het geval is want 99% met computer onderdelen doet het het goed, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Voor de startpost:

De link van de technotrend drivers werken niet meer... ze staan nu hier: http://www.tt-pc.com/2959/PC_Products.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik kan die BDA driver niet installeren voor mijn Technotrend kaart... Hij vraagt telkens om DirectX en dat terwijl ik directX 9 gewoon geinstalleerd heb :S

ook zegt hij - no valid device found

hoe los ik dit op? ik heb twee technotrend kaarten in mijn setup zitten

Gelukt... bij device manager vond ik twee apparaten die niet correct geinstalleerd waren. Hierto wees ik een map aan met de dba drivers. Hierop konden ze geinstalleerd worden en daarna kon ik de technotrend installatie uitvoeren

[ Voor 50% gewijzigd door AOC op 10-03-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Al gelukt blijkbaar, hoewel het bij dat soort vragen makkelijk is om zoveel mogelijk info te geven over je os en specs.

Hoewel de Vista drivers ook gewoon goed werken onder Windows 7 kun je hier de laatste Technotrend C-1501 Win 7 beta drivers vinden.

[ Voor 100% gewijzigd door Nielson op 10-03-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

nu lukt deze stap niet: (windows 7 en mediaportal die in de nieuwste guide staat)

zodra het Timeshiften gestart is, maakt MDAPI een extra bestand aan in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins genaamd "MDAPICards.xml" en een nieuwe folder welke vernoemd is naar de tuner op je DVB-C kaart.

Hij maakt bij wel een bestand aan, maar geen map van mijn technotrend kaart. Hoe kan dit?

Als ik met BDA-data kijk, dan zegt hij dat mijn beide kaarten niet in gebruik zijn? En hij kan de netwerk adapter niet openen. Zou het daaraan liggen? Verder kan ik in mediaportal wel alle kanalen scannen en time-shiften e.d.

[ Voor 28% gewijzigd door AOC op 10-03-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Niemand? op google loop ik ook op een dood spoor

[ Voor 71% gewijzigd door AOC op 10-03-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Dark0z schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:39:
nu lukt deze stap niet: (windows 7 en mediaportal die in de nieuwste guide staat)

zodra het Timeshiften gestart is, maakt MDAPI een extra bestand aan in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins genaamd "MDAPICards.xml" en een nieuwe folder welke vernoemd is naar de tuner op je DVB-C kaart.

Hij maakt bij wel een bestand aan, maar geen map van mijn technotrend kaart. Hoe kan dit?

Als ik met BDA-data kijk, dan zegt hij dat mijn beide kaarten niet in gebruik zijn? En hij kan de netwerk adapter niet openen. Zou het daaraan liggen? Verder kan ik in mediaportal wel alle kanalen scannen en time-shiften e.d.
Dat komt omdat er in de naam van de Technotrend tuner een slash zit en dat niet mag bij bestandsnamen. Oplossing is in MDAPICards.xml de naam van de tuner aanpassen naar iets zonder slash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

thanks, eens kijken of het werkt...

edit:

ik heb die slash weggehaald, maar er ontstaat nog geen map met mijn tv kaart? Of moet ik de naam in de XML bestand gebruiken om een map aan te maken? En hoort die map gewoon leeg te zijn, of horen er nog enkele bestanden in te staan?

edit2:

Heb die naam uit de file vandaan gehaald en zelf een map aangemaakt en verder gegaan met de huide. Maar als mijn kanalen zijn scrambled... De Ziggo kaart is geactiveerd, want digitale t.v. heeft altijd gewerkt tot nu toe. En ik heb overal 0604 ingesteld, dus daar kan het ook niet aan liggen. Voor zover weet ik niet meer punten waar het aan zou kunnen liggen

ook ontdek ik dat de telnet port op 0 staat, hoort dit ? Ook staat er Unknown card.. Dus het enige wat nog verandert moet worden is de telnet port.

smartcardreader settings zijn

Mode = autoswitch
Kernel = Normal
T-Mode = T=0
EGT = 0

moet dit anders?

[ Voor 255% gewijzigd door AOC op 12-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na aanleiding van de geweldige handleiding van ZEPMAN ben ik hier terrecht gekomen. Ik vroeg mij af of iemand al met succes dit alles aan de praat heeft gekregen in combinatie met en HDHomerun?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:57:
[...]
In de Pricewatch zijn er maar twee 'echt' goedkopere alternatieven: de Terratec Cinergy HTC USB XS HD en de Hauppauge WinTV HVR-930C. Van wat ik lees hebben beiden op internet dezelfde chipset. Wel adviseer ik om de nieuwste drivers te gebruiken en niet de meegeleverde. Al zou je bijvoorbeeld de Hauppauge nemen, dan scheelt dat gewoon 80 euro.

Om hem aan de praat te krijgen met Ziggo moet je natuurlijk de kanalen kunnen decoderen. Met deze handleiding en de aanschaf van een juiste smartcard reader (zie handleiding, ~40 euro) kom je een eind op weg.

In totaal kost het dan ongeveer 100 euro (scheelt 'maar' iets van 50 euro met een AnySee), maar met deze oplossing heb je bijvoorbeeld ook later de mogelijkheid om een tweede DVB-C kaart toe te voegen zonder een extra smartcard reader of smartcard aan te schaffen.
Ook ik ben nogal geïnteresseerd in het realiseren van een HTPC, inclusief TV-tuner waarbij ik graag wil kunnen kijken en opnemen tegelijk. Ben me er al enige tijd in aan het verdiepen maar bij jouw post houdt het voor mij op momenteel haha. Ik ben op de hoogte van FloppyDTV, AnySee, Terratec e.d., maar ik kan niet volgen waarom je voor opnemen en kijken bij de een 2 smartcards nodig hebt en bij de ander maar 1.

Zou je dit eens nader kunnen toelichten? (Of iemand anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
de enige vraag die ik nog heb na het lezen van de handleiding is de volgende..
in hoeverre kan je media center nog gebruiken, naast media portal ?

of kan je met meerdere tuners, met gebruik van cardsharing ook nog gebruik maken van windows eigen media center ? werkt die cardsharing los van mediaportal?

ik draai hier win7 x64, en wil 2 tuners aanschaffen, nu dat ik dit heb gelezen, zie het wel als een leuk project,
ik heb nu 2 oude analoge hauppauge tuners, en die wil ik graag vervangen voor digitale.
ook het netwerk aspect staat me er aan! ;)

ik installeer dus alles op 1 machine, tv server en client, cardreader server en client. etc.
als ik de services heb draaien, kan ik dan ook nog mediacenter blijven gebruiken ?

de handleiding is meer dan duidelijk! hoop dat ik JA op mijn antwoorden terugkrijg, ben toch wel gehecht aan de simeplheid van mediacenter, dus wil er altijd nog naar terug KUNNEN stappen..

[ Voor 4% gewijzigd door Diminish op 12-03-2010 18:48 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Voor wie op zoek is naar een goedkope smartcard-lezer, dan heb ik nog een tip.
Al een poosje terug ben ik wat aan het stoeien geweest met de Fortis SM1 wat eigenlijk een SM1/C-1 van GIS is. Dit was destijds een bankpaslezer om bij de Fortis te telebankieren. Hij heeft een seriele D9 aansluiting en de voeding krijgt hij via een ps/2 splitterkabel.
Om hem te kunnen gebruiken voor Ziggo moet je het kristal vervangen voor een 6MHz exemplaar, ik had er hier nog 1 in de rommeldoos van toen ik nog aan audio en video apparatuur sleutelde.
Verder heeft hij een iets afwijkende newcs config nodig waar de truuk zit in het 'reset' commando in newcs.xml, deze reader heeft nl een inverse reset nodig en de carddetect moet uit !
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<readers name="Standard Phoenix on PC">
        <device>
                <name>Phoenix on ttyS1</name>
                <type>phoenix</type>
                <mhz>600</mhz>
                <node>/dev/ttyS1</node>
                <parity>even</parity>
                <reset>inverse</reset>
                <export>Yes</export>
                <enabled>Yes</enabled>
                <blocksa>No</blocksa>
                <blockua>Yes</blockua>
                <blockga>Yes</blockga>
                <blockc0>Yes</blockc0>
                <irdetomode>0</irdetomode>
                <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
                <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
                <crypto-special>No</crypto-special>
                <PTShandshake>No</PTShandshake>
                <carddetect>No</carddetect>
                <newcamd_port>15050</newcamd_port>
                <autosid>Yes</autosid>
                <Seca-PPV>No</Seca-PPV>
                <pincode>0000</pincode>
                <priority>round</priority>
        </device>
</readers>

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Niemand die mij kan helpen met m'n probleem :p die hierboven gepost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:18:
Niemand die mij kan helpen met m'n probleem :p die hierboven gepost is?
Pas C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\MDAPICards.xml even aan.
Verander Name="TT-budget BDA/DVB-C device" in bv Name="TechnoTrend BDA DVB Capture".
Er wordt dan een map TechnoTrend BDA DVB Capture0 aangemaakt met daarin een bestand genaamd ".placeYourMdapiPluginsHere" nadat je even met de timeshift hebt gespeeld.
Verder is "Starting Telnet on port 0" geen probleem in newcs, dat is standaard.
In jouw newcs log zou zoiets moeten komen te staan aan het eind:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[ 04:02:16 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 04:02:16 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: NONE
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:19 ] [ Irdeto ] CoCo: NLD CAID: 0604][DataCount 25]
[ 04:02:19 ] [ Irdeto ] ACS: 0608
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000595387 type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 04:02:20 ] [ Loader ] Card 0604 on port /dev/ttyS0 ready
[ 04:02:20 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 04:02:20 ] [ NewCS ] Ready to GO! :)

Als je geen "Ready to GO!" tegen komt dan klopt er iets niet in jouw newcs.xml of smartreader config.

[ Voor 77% gewijzigd door gjs op 14-03-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gjs schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Pas C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\MDAPICards.xml even aan.
Verander Name="TT-budget BDA/DVB-C device" in bv Name="TechnoTrend BDA DVB Capture".
Er wordt dan een map TechnoTrend BDA DVB Capture0 aangemaakt met daarin een bestand genaamd ".placeYourMdapiPluginsHere" nadat je even met de timeshift hebt gespeeld.
Verder is "Starting Telnet on port 0" geen probleem in newcs, dat is standaard.
In jouw newcs log zou zoiets moeten komen te staan aan het eind:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[ 04:02:16 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 04:02:16 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: NONE
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyS0
[ 04:02:16 ] [ Phoenix ] Setting Baud to standard 9600
[ 04:02:19 ] [ Irdeto ] CoCo: NLD CAID: 0604][DataCount 25]
[ 04:02:19 ] [ Irdeto ] ACS: 0608
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000595387 type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 04:02:20 ] [ KeymaN ] Adding key 00000000006c00 type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 04:02:20 ] [ Loader ] Card 0604 on port /dev/ttyS0 ready
[ 04:02:20 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 04:02:20 ] [ NewCS ] Ready to GO! :)

Als je geen "Ready to GO!" tegen komt dan klopt er iets niet in jouw newcs.xml of smartreader config.
ik zie wel main loop, maar geen ready to go. Ook geeft hij aan dat ik een Unkown card heb.

Nu krijg ik met het timeshiften van andere zenders... unable to create graph

edit:

Na even rond gegoogled te hebben kwam ik een tip tegen om CCcleaner te gebruiken. Dus ik te installeren en een scan gedaan en al het troep verwijderd. En raad eens.... Alles werkt... Geen errors meer en timeshiften werkt. Appart :p

maar nu vroeg ik mij af: Ik zou deze melding moeten krijgen in NEWCS
"[ HH:MM:SS ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 xxxx" Maar ik krijg NOT OK in plaats van ok.

[ Voor 24% gewijzigd door AOC op 14-03-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:34:
ik zie wel main loop, maar geen ready to go. Ook geeft hij aan dat ik een Unkown card heb.
Nu krijg ik met het timeshiften van andere zenders... unable to create graph
Krijg je ook niets te zien als I R D E T O A C S in de newcs log ? Dan moet je het denk ik zoeken in je smartreader settings, daar kan ik je niet mee helpen want ik heb er geen, ik gebruik een standaard Phoenix seriele kaartlezer. Heb je wel de juiste com poort in newcs.xml gezet ?
Ik gebruik de Linux 1.67RC versie die geeft waarschijnlijk iets andere output, voor de windows variant is main loop wel goed volgens mij, maar unknown card zeker niet.
Hij moet in ieder geval in Phoenix mode staan en op 6MHz.

[ Voor 21% gewijzigd door gjs op 14-03-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:34:
maar nu vroeg ik mij af: Ik zou deze melding moeten krijgen in NEWCS
"[ HH:MM:SS ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 xxxx" Maar ik krijg NOT OK in plaats van ok
Stop de kaart eerst even in een echte decoder zodat je zeker weer dat hij weer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gjs schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:58:
[...]

Krijg je ook niets te zien als I R D E T O A C S in de newcs log ? Dan moet je het denk ik zoeken in je smartreader settings, daar kan ik je niet mee helpen want ik heb er geen, ik gebruik een standaard Phoenix seriele kaartlezer. Heb je wel de juiste com poort in newcs.xml gezet ?
Ik gebruik de Linux 1.67RC versie die geeft waarschijnlijk iets andere output, voor de windows variant is main loop wel goed volgens mij, maar unknown card zeker niet.
Hij moet in ieder geval in Phoenix mode staan en op 6MHz.
Dit is wat ik nu zie

http://img291.imageshack.us/img291/4454/newscsw.jpg

ik was die newcs config file vergeten... Maar ik kan nu wel kanalen ontvangen met mediaportal :) eindelijk. Echter zag ik niet alle kanalen staan, dus heb ik in de config alle kanalen geselecteerd. Maar nu ik terug ga naar mediaportal zie ik het tabje TV niet meer :? ineens verdwenen. Hoe kan dat?

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 15-03-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ik heb maar 2 kaarten gekocht, en een smartcard reader, zoals in de handleiding.,.. zie wel waar het schip strand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
Ik snap er even helemaal niks meer van :P

De volgende hardwarecombinatie zit in mijn HTPC:
- AMD 5050e
- Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (met HD3200)
- Anysee E30TCPlus

Ik wil graag TV kijken via deze tuner. Dankzij de blog van eXisTa kan ik de scrambled channels prima bekijken via de preview bij de instellingen van de Mediaportal TV-server.

De problemen ontstaan echter wanneer ik in MediaPortal zelf wil gaan kijken. Ik krijg dan:
- Ofwel "Unable to play XXX.ts.ts_buffer". Dit probleem zou opgelost zijn in de SVN-versie, maar dat is niet de oplossing bij mij.
- Ofwel geen beeld, maar wel audio
- Ofwel helemaal geen beeld noch audio
- Ofwel een stotterend beeld en audio

Ik heb al talloze dingen geprobeerd (EVR / VRM), Avivo Codec, HD Pack, ffdshow, Vista x64 en XP 32-bit, etc. Maar ik krijg het niet voor elkaar om het probleemloos af te laten spelen. :(

Ik zou het liefst gebruik maken van de hardwarematige versnelling van de ingebouwde HD3200 hebben om de CPU load te verminderen.

Weet iemand wat ik hier fout doe of hoe het wel moet? De topicstart werkt helaas niet voor me ;(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:12

HaTe

haat niet

DrJamez schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:42:
Ik snap er even helemaal niks meer van :P

De volgende hardwarecombinatie zit in mijn HTPC:
- AMD 5050e
- Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (met HD3200)
- Anysee E30TCPlus

Ik wil graag TV kijken via deze tuner. Dankzij de blog van eXisTa kan ik de scrambled channels prima bekijken via de preview bij de instellingen van de Mediaportal TV-server.

De problemen ontstaan echter wanneer ik in MediaPortal zelf wil gaan kijken. Ik krijg dan:
- Ofwel "Unable to play XXX.ts.ts_buffer". Dit probleem zou opgelost zijn in de SVN-versie, maar dat is niet de oplossing bij mij.
- Ofwel geen beeld, maar wel audio
- Ofwel helemaal geen beeld noch audio
- Ofwel een stotterend beeld en audio

Ik heb al talloze dingen geprobeerd (EVR / VRM), Avivo Codec, HD Pack, ffdshow, Vista x64 en XP 32-bit, etc. Maar ik krijg het niet voor elkaar om het probleemloos af te laten spelen. :(

Ik zou het liefst gebruik maken van de hardwarematige versnelling van de ingebouwde HD3200 hebben om de CPU load te verminderen.

Weet iemand wat ik hier fout doe of hoe het wel moet? De topicstart werkt helaas niet voor me ;(
Gewoon SAF installeren :) Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets anders mis :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Nog even voor de 100e keer deze vraag; maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke tv-kaart voor digitale tv bij ziggo?

Systeem:
AMD Athlon II X2 235e, 2GB DDR3, onboard ATI Radeon HD4200,Windows 7 Ultimate x64 NL

Ik gebruik momenteel 7MC, maar heb een aantal maanden geleden ook een werkende mediaportal configuratie gehad. Ik ben overgestapt naar 7MC omdat mediaportal mij toch nog niet stabiel genoeg was (RC1 was dat). Misschien dat ik in de toekomst de final nog wil proberen want mediaportal heeft fantastische looks en mogelijkheden; voorlopig blijf ik bij 7MC puur en alleen om de tv-functies.

Belangrijk is voor mij dat ik een stabiele oplossing krijg die snel werkend te krijgen is met een degelijke zapsnelheid. Eventueel wil ik ook wel de oude Floppynogwat op marktplaats aanschaffen, maar alleen als deze oplossing beter is dan de rest.

Momenteel kijk ik analoge tv via mijn htpc mbv Hauppage HVR-2200 (dual tuner en timeshift recording op een usb-stick.. lekkere performance). Voorlopig zou een enkele hd tuner wel kunnen, maar mischien wil ik in de toekomst wel twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizzing schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:33:
Nog even voor de 100e keer deze vraag; maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke tv-kaart voor digitale tv bij ziggo?

Systeem:
AMD Athlon II X2 235e, 2GB DDR3, onboard ATI Radeon HD4200,Windows 7 Ultimate x64 NL

Ik gebruik momenteel 7MC, maar heb een aantal maanden geleden ook een werkende mediaportal configuratie gehad. Ik ben overgestapt naar 7MC omdat mediaportal mij toch nog niet stabiel genoeg was (RC1 was dat). Misschien dat ik in de toekomst de final nog wil proberen want mediaportal heeft fantastische looks en mogelijkheden; voorlopig blijf ik bij 7MC puur en alleen om de tv-functies.

Belangrijk is voor mij dat ik een stabiele oplossing krijg die snel werkend te krijgen is met een degelijke zapsnelheid. Eventueel wil ik ook wel de oude Floppynogwat op marktplaats aanschaffen, maar alleen als deze oplossing beter is dan de rest.

Momenteel kijk ik analoge tv via mijn htpc mbv Hauppage HVR-2200 (dual tuner en timeshift recording op een usb-stick.. lekkere performance). Voorlopig zou een enkele hd tuner wel kunnen, maar mischien wil ik in de toekomst wel twee.
Er bestaat niet zo iets als een "hd tuner" voor het dvb-c signaal. Elke dvb-c tuner kan ook de HD kanalen van Ziggo ontvangen. Het systeem daarachter moet echter wel geschikt zijn om deze data stroom dan ook goed weer te geven.

Ik zelf zou gaan voor een gescheiden opzet. Dus een backend dat je gebruikt om op te nemen, en een front end om die opnamens af te spelen. En voor live TV kijken .. zou ik toch gewoon een normale STB gebruiken, voor iedereen te begrijpen.

En dan als backend zou ik Tvheadend gebruiken, en als frontend xbmc.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 16:55
Ik snap er weer niks van. Dacht nu The Zep Man zijn handleiding had verniewd dat ik wel effe alles naar de laatste stand van zaken zou kunnen upgraden. Helaas spontaan werkt er niks meer. In de ACamd monitor zie ik van alles voorbij komen, maar er word geen contact gelegd met NewCS.

Wie heeft een idee? Het zal vast wel super simpel zijn..

Hier de ACamd monitor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
#START#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC00\ACamd.dll
22:18:09.240: ACamd v0.6.1.8
22:18:09.287: MD-API Version 01.03 - 01.06
22:18:09.290: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
22:18:09.290: structloaders: registering loader cardclient config
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient Newcamd
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient Newcamd2
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient CCcamN
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient Radegast
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient Camd35
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient EmuBox03
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient Gbox
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient GboxN
22:18:09.290: cardclients: registering cardclient MboxN
22:18:09.290: structloaders: registering loader smartcard data
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
22:18:09.290: feature: using feature SMARTCARD
22:18:09.290: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
22:18:09.290: registering Seca smartcard (id 53656361)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
22:18:09.290: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
22:18:09.290: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
22:18:09.290: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
22:18:09.290: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
22:18:09.290: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
22:18:09.290: registering NDS smartcard (id 56694732)
22:18:09.298: Monitor listen on port 51164
22:18:09.401: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
22:18:09.401: Engine [MD-API]
22:18:09.420: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC00\smartcard.conf
22:18:09.421: loaded 9 smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC00\smartcard.conf
22:18:09.446: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC00\cardclient.conf
22:18:09.446: now using protocol version 525 (cdLen=8)
22:18:09.446: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
22:18:09.446: Newcamd: username=gebruiker00 password=wachtwoord00 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
22:18:09.446: client 'Newcamd' ready
22:18:09.446: ** registered systems:
22:18:09.446: ** SC-NDS            (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Nagra          (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Conax          (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Viaccess       (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Seca           (pri -10)
22:18:09.446: ** SC-Irdeto         (pri -10)
22:18:09.446: ** Cardclient        (pri -15)
22:18:09.446: no smartcard interface defined!
22:18:09.446: 
Blocked 1 same messages...
22:18:12.085: Ch: 1200 - Nederland 2 
22:18:12.085: Programm crc: 4090590A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Had eerst alles werkend qua timeshiften en nu werkt het INEENS weer niet....

krijg bij het timeshifte vna Nederland 2 een Unkown error :S wat houdt dat in. Enige wat ik gedaan heb ik ffdshow installeren en een skin en via de mediaportal configuratie meer tv kanalen toegewezen voor in mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wat is SAF? Nooit van gehoord, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:25:
[...]

Wat is SAF? Nooit van gehoord, sorry.
Check hier maar es; Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)

SAF is een codec pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:21:
[...]

Er bestaat niet zo iets als een "hd tuner" voor het dvb-c signaal. Elke dvb-c tuner kan ook de HD kanalen van Ziggo ontvangen. Het systeem daarachter moet echter wel geschikt zijn om deze data stroom dan ook goed weer te geven.

Ik zelf zou gaan voor een gescheiden opzet. Dus een backend dat je gebruikt om op te nemen, en een front end om die opnamens af te spelen. En voor live TV kijken .. zou ik toch gewoon een normale STB gebruiken, voor iedereen te begrijpen.

En dan als backend zou ik Tvheadend gebruiken, en als frontend xbmc.

Hein
Dank voor je reply, maar snap er nu weinig meer van. Kan ik niet gewoon zo'n AnySee tuner gebruiken zoals ik nu mijn analoge Hauppage kaart gebruik in 7MC? Heb weinig zin om me in een derde softwarepakket te verdiepen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bedankt, ik wist niet eens dat er nog een apart MP topic was. B) Meteen maar even toegevoegd aan de bookmarks, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Dark0z schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:17:
Had eerst alles werkend qua timeshiften en nu werkt het INEENS weer niet....

krijg bij het timeshifte vna Nederland 2 een Unkown error :S wat houdt dat in. Enige wat ik gedaan heb ik ffdshow installeren en een skin en via de mediaportal configuratie meer tv kanalen toegewezen voor in mediaportal
Ah, ik ben dus niet de enige..

Kun je proberen of Zenderoverzicht / NL1 het wel doet? Dan heb je precies hetzelfde probleem als wat ik heb :).

Na een tip hierboven heb ik via de DebugOptions de "always reset graph aangezet", omdat anders timeshiften niet eens wilt werken op NL1. Verder heb ik alles precies volgens de tutorial gedaan (ook alleen de software van Zep Man gebruikt).

Vóór een reboot werkte alles perfect. Na een reboot krijg ik bij timeshiften van scrambled kanalen een 'unknown error'. Meestal crashed hierbij ook de TV service. Ik heb nog niet echt tijd gehad om er goed naar te kijken, maar ik krijg dit ook na een verse install.. Vanavond debuggen :) Overigens is dit alles op Win7x64 ultimate.

[ Voor 7% gewijzigd door --WaaZaa-- op 16-03-2010 09:08 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 16:55
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:05:
[...]

Ah, ik ben dus niet de enige..

Kun je proberen of Zenderoverzicht / NL1 het wel doet? Dan heb je precies hetzelfde probleem als wat ik heb :).

Na een tip hierboven heb ik via de DebugOptions de "always reset graph aangezet", omdat anders timeshiften niet eens wilt werken op NL1. Verder heb ik alles precies volgens de tutorial gedaan (ook alleen de software van Zep Man gebruikt).

Vóór een reboot werkte alles perfect. Na een reboot krijg ik bij timeshiften van scrambled kanalen een 'unknown error'. Meestal crashed hierbij ook de TV service. Ik heb nog niet echt tijd gehad om er goed naar te kijken, maar ik krijg dit ook na een verse install.. Vanavond debuggen :) Overigens is dit alles op Win7x64 ultimate.
Ik heb hier dus bijna het zelfde probleem. NL1 werkt bij mij wel prima. Snap het ook niet goed. Zie jij wel enig activiteit bij NewCS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
HaTe schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:16:
[...]

Gewoon SAF installeren :) Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets anders mis :P
Helaas, ook die heeft geen nut gehad. GraphEdit geeft aan dat er niets aan de pin-out zit van de buffer.ts. Ik ga de normale mediacenter van Vista eens proberen, misschien heb ik daar meer geluk mee :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

pfoe,

ik krijg met nederland 1 wel beeld en geluid maar bij Nederland 2,3,4 etc geen beel/geluid. Ik heb ffdshow geinstalleerd, mediasplitter etc, precies hetzelfde als wat in verschillende guides gegeven wordt. maar hij blijft het maar niet doen...

Timeshiften lukt wel met alle kanalen.

In mediaportal krijg ik een error... iets met live 5.0 TS buffer oid... Ook zie ik nergens beeld :S

wat kan ik doen? Begin een beetje radeloos te worden, ben al de hele week bezig

Ik heb windows 7
gigabyte moederbord
Nieuwste media portal
Technotrend 1501 kaarten

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 16-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:32:
pfoe,

ik krijg met nederland 1 wel beeld en geluid maar bij Nederland 2,3,4 etc geen beel/geluid. Ik heb ffdshow geinstalleerd, mediasplitter etc, precies hetzelfde als wat in verschillende guides gegeven wordt. maar hij blijft het maar niet doen...
Timeshiften lukt wel met alle kanalen.
In mediaportal krijg ik een error... iets met live 5.0 TS buffer oid... Ook zie ik nergens beeld :S
wat kan ik doen? Begin een beetje radeloos te worden, ben al de hele week bezig
Ik heb windows 7
gigabyte moederbord
Nieuwste media portal
Technotrend 1501 kaarten
Zo te zien doet MP het dus wel, alleen het decoderen gaat fout (het acamd/newcs deel).
Post eens een newcs log en start acamdmonitor eens op en post ook die ouput.

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 16-03-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Ik heb een heel bizar probleem.

Mediaportal + firedtv & ziggo.
Gister deed hij het prima.
Vandaag out of nowhere ineens overal haperen alsof het signaal slecht is of dat de hdd het verkeer niet aankan, maar dit gebeurt niet als ik rtl4/5/7 kijk, die lopen soepel.

Iemand een idee ? Signaal kwaliteit is prima, ook verschillende hdds als timeshift source geprobeerd.

hmm probleem is gefixt, signaal moest gedempt worden, was blijkbaar 'te sterk' O.o

[ Voor 11% gewijzigd door 5V1NA70G op 16-03-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dit is mijn NewCS log

[ 19:40:49 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 19:40:49 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 19:40:49 ] [ Config ] COM4 ECM priority: round
[ 19:40:49 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 19:40:49 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 19:40:49 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 19:40:49 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM4
[ 19:40:49 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 19:40:49 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 19:40:49 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 19:40:49 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 19:40:51 ] [ Loader ] Unknown card
[ 19:40:51 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 19:40:51 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM4
[ 19:40:51 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 19:40:51 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 19:40:51 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 19:40:51 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:40:53 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 19:40:53 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 3
[ 19:40:53 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 19:40:53 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM4
[ 19:40:53 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 19:40:53 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Adding key D614AF type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Adding key 4E64C type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 19:40:53 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 19:40:54 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM4 ready
[ 19:40:54 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 19:40:54 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050

Net NEWCS opnieuw gestart en nu krijg ik dit... geen idee waarom het nu verandert is

[ 20:06:21 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 20:06:21 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 20:06:21 ] [ Config ] COM4 ECM priority: round
[ 20:06:21 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:06:21 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:06:21 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 20:06:21 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM4
[ 20:06:21 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 20:06:22 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 20:06:22 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 20:06:22 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:06:23 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 20:06:23 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O A C S V 5 . 3
[ 20:06:23 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 20:06:23 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM4
[ 20:06:23 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 20:06:23 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 20:06:23 ] [ KeymaN ] Adding key D614AF type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 20:06:24 ] [ KeymaN ] Adding key 4E64C type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 20:06:24 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 20:06:24 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 20:06:24 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 20:06:24 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 20:06:24 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM4 ready
[ 20:06:24 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 20:06:24 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050

Acamd geeft:

#START#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TechnoTrend Capture0\ACamd.dll
20:09:16.790: ACamd v0.6.1.8
20:09:16.805: MD-API Version 01.03 - 01.06
20:09:16.811: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
20:09:16.811: structloaders: registering loader cardclient config
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient Newcamd
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient Newcamd2
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient CCcamN
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient Radegast
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient Camd35
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient EmuBox03
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient Gbox
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient GboxN
20:09:16.811: cardclients: registering cardclient MboxN
20:09:16.811: structloaders: registering loader smartcard data
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
20:09:16.811: feature: using feature SMARTCARD
20:09:16.811: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
20:09:16.811: registering Seca smartcard (id 53656361)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
20:09:16.811: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
20:09:16.811: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
20:09:16.811: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
20:09:16.811: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
20:09:16.811: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
20:09:16.811: registering NDS smartcard (id 56694732)
20:09:16.812: Monitor listen on port 57457
20:09:16.845: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
20:09:16.845: Engine [MD-API]
20:09:16.845: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TechnoTrend Capture0\smartcard.conf
20:09:16.846: loaded 9 smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TechnoTrend Capture0\smartcard.conf
20:09:16.846: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TechnoTrend Capture0\cardclient.conf
20:09:16.846: now using protocol version 525 (cdLen=8)
20:09:16.846: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
20:09:16.846: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
20:09:16.846: client 'Newcamd' ready
20:09:16.846: ** registered systems:
20:09:16.846: ** SC-NDS (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Nagra (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Conax (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Viaccess (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Seca (pri -10)
20:09:16.846: ** SC-Irdeto (pri -10)
20:09:16.846: ** Cardclient (pri -15)
20:09:16.846: no smartcard interface defined!
20:09:16.847:
Blocked 1 same messages...
20:09:19.128: Ch: 180 - Nederland 2
20:09:19.128: Programm crc: 784F0A11
20:09:19.133: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00B4 (AND SID=1F45)
20:09:19.133: 0x00B4 0x1F45 0x0604 0x00000000 0x0FA3 0x0035 11111110

Naja nu ineens werkt timeshift niet meer.... Omdat newcs weer een rare tabel gaf had ik mijn cartreader opnieuw ingeplugged/kaart 8)7 Tevens valt Nederland 1 wel te timeshiften + te bekijken/geluid. Maar de rest laat het afweten

[ Voor 68% gewijzigd door AOC op 16-03-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:44:
Dit is mijn NewCS log
Acamd moet ik nog even uitzoeken
Als dit alle log is dan kan ik je nu al vertellen dat jouw Acamd helemaal niet connect naar Newcs, of heb je alleen Newcs gestart zonder ook MP een keer te starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gjs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:53:
[...]

Als dit alle log is dan kan ik je nu al vertellen dat jouw Acamd helemaal niet connect naar Newcs, of heb je alleen Newcs gestart zonder ook MP een keer te starten ?
Ik heb eerst newcs gestart... toen acamd en daarna Newsportal. tevens heb ik mn vorige post nog verandert. geen id of je dit nog had gezien?

dit is trouwens mijn acam log van Nederland 1 waar hij wel beeld/geluid geeft:

#NEXT#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TechnoTrend Capture0\ACamd.dll
20:21:03.282:
20:21:03.282: Ch: 100 - Nederland 1
20:21:03.282: Programm crc: 3F14072C
20:21:05.302: PMT not found...
20:21:07.324: CAT not found...
20:21:07.324: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0064 (AND SID=1F44)
20:21:07.324: 0x0064 0x1F44 0x0000 0x00000000 0x0000 0x0000 11111110
20:21:07.324: Exit, no channel data, posible no [PMT Scan] or [PMT not found]...

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 16-03-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:23:
dit is trouwens mijn acam log van Nederland 1 waar hij wel beeld/geluid geeft:

#NEXT#
20:21:03.282:
20:21:03.282: Ch: 100 - Nederland 1
20:21:03.282: Programm crc: 3F14072C
20:21:05.302: PMT not found...
20:21:07.324: CAT not found...
20:21:07.324: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0064 (AND SID=1F44)
20:21:07.324: 0x0064 0x1F44 0x0000 0x00000000 0x0000 0x0000 11111110
20:21:07.324: Exit, no channel data, posible no [PMT Scan] or [PMT not found]...
Nederland 1 en nog een paar Ziggo kanalen zijn niet gecodeerd dus die doen het altijd (dus ook zonder kaart) !
In acamd moet je dit gaan zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
22:18:33.628: no smartcard interface defined!
22:18:36.755: 
22:18:36.755: Ch: 69 - Eredivisie Live 1 
22:18:36.755: Programm crc: 90E1B5F6
22:18:36.886: Incomming PackageSize [188]
22:18:37.139: PMT: ACamd_PMT.txt, search, found...
22:18:37.139: PMT: Index=34 PMT=0045 SID=00BC CAID=0604
22:18:37.139: PMT: Provider=00000000 ECM=0FA4 EMM=0035 Name=Eredivisie Live 1
22:18:37.139: 0x0045 0x00BC 0x0604 0x00000000 0x0FA4 0x0035 11111110
22:18:37.149: cCardClientNewCamd2::Login
22:18:37.149: connecting to 192.168.0.250:11111/tcp (192.168.0.250)
22:18:38.287: Newcamd2 0: CaID=0604 admin=1 srvUA=000000001D528AAC provider 000003/0000000003006600 000002/0000000002006600 000001/0000000001006600 000000/000000000004C93F
22:18:38.299: Newcamd2 0: -> ECM [0FA4][0604/00000000] CHID [270F]
22:18:38.527: Newcamd2 0: <- ECM [0FA4][0604/00000000] CHID [270F] (0.230)
22:18:38.531: [00] SendDCW Odd:                  :EE9A77FFDC1D7871
22:18:38.531: [00] SendDCW Even: 47784504638DF9E9:
22:18:50.562: Newcamd2 0: -> ECM [0FA4][0604/00000000] CHID [270F]
22:18:50.755: Newcamd2 0: <- ECM [0FA4][0604/00000000] CHID [270F] (0.195)
22:18:50.765: [00] SendDCW Even: 7495050EA320DEA1:

En dan op de tijden van de ECM meldigen moet je ook in Newcs dit soortt meldingen krijgen.
Heb je de vinkjes goed staan voor beide kaarten op stap 5 van Zepman's handleiding ?

[ Voor 47% gewijzigd door gjs op 16-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ok,

maar hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen dan? Heb van alles geprobeerd.

En anders.. hoe kan ik alles zo uninstallen, zodat er geen settings achterblijven? Want ik had Mediaportal al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar alle settings stonden precies hetzelfde. Ondanks dat ik gebruik had gemaakt van de optie in mediaportal om echt alles te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:29:
maar hoe kan ik dit nu voor elkaar krijgen dan? Heb van alles geprobeerd.
En anders.. hoe kan ik alles zo uninstallen, zodat er geen settings achterblijven? Want ik had Mediaportal al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar alle settings stonden precies hetzelfde. Ondanks dat ik gebruik had gemaakt van de optie in mediaportal om echt alles te verwijderen.
Tsja waarschijnlijk is het iets lulligs maarja dat kan ik niet zien van hier he...
Helemaal uninstallen via control panel en dan de directories C:\Program Files\Team MediaPortal en C:\ProgramData\Team MediaPortal voor de rest weggooien voor zover dat niet gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
PHDNovice schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Ik heb hier dus bijna het zelfde probleem. NL1 werkt bij mij wel prima. Snap het ook niet goed. Zie jij wel enig activiteit bij NewCS?
Nee, zo te zien komt het daar ook nooit aan..

Eventviewer geeft dit aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: TVService.exe, version: 1.0.5.25080, time stamp: 0x4b7ec11b
Faulting module name: mdapifilter.ax, version: 2.0.0.11, time stamp: 0x4b0b8339
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0003f9ed
Faulting process id: 0x%9
Faulting application start time: 0x%10
Faulting application path: %11
Faulting module path: %12
Report Id: %13

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ik heb dezelfde problemen, ned1 kan ik wel time shiften zonder problemen
ned2 geeft problemen, unable to create/start graph..

wat heb ik geprobeert: local host (127.0.0.1) aangepast naar mijn IP adres, (zou niet uit mogen maken maar toch) in newcs, en in de conf file. uiteraard ook in de tv server van amtomatisch naar mijn ip gezet.
dit geeft geen oplossing.

mijn caid is trouwens 0602, deze heb ik volgens handleiding op de goede plek weggeschreven.

ik maak gebruik van de genoemde hardware in de handleiding:

Win7 x64
terratec Cinergy C PCI HD
nieuwste MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Diminish schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:19:

wat heb ik geprobeert: local host (127.0.0.1) aangepast naar mijn IP adres, (zou niet uit mogen maken maar toch) in newcs, en in de conf file. uiteraard ook in de tv server van amtomatisch naar mijn ip gezet.
dit geeft geen oplossing.

mijn caid is trouwens 0602, deze heb ik volgens handleiding op de goede plek weggeschreven.

ik maak gebruik van de genoemde hardware in de handleiding:

Win7 x64
terratec Cinergy C PCI HD
nieuwste MP
Misschien heel stom... maar gooi eens CCcleaner over je computer heen. Bij mij losde dit het probleem van create graph op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
dat wil niet helpen, ook is het zo, wanneer hij ned2 fout loopt, dat ik dan ned1 ook niet meer wil..
herstarten van de services wil wel weer helpen..
ik zie verder niets lopen bij de smartcard reader..

heb jij het nu wel werkend dan ?

en kan iemand me een touwtje geven hoe ik (wanneer ik tuner 1 aan de praat heb) 2 tuners in kan stellen met MP ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Nope... ik ga van het weekend alles weer eraf halen en opnieuw beginnen. Support valt helaas een beetje tegen qua dit probleem - op google zelf valt er ook nauwelijks informatie te vinden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

@iedereen met "unable to create/start graph" problemen:
Je moet de tvserver openen met --DebugOptions (Case sensitive!) en de checkbox reset graph after stop aanvinken. Dan werkt het wel, en schijnt veel voor te komen.
Dit is eerder gemeld door Donderstraaltje. Hij noemde het jammer genoeg --DebugOption....
Je moet dus runnen:
"C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe" --DebugOptions
of voor de 64bit aanhangers:
"C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\SetupTv.exe" --DebugOptions
Je krijgt dan een extra menu item Debug Options en daar vink je "Always reset graph after stop" aan.

[ Voor 42% gewijzigd door gjs op 17-03-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
gjs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:25:
@iedereen met "unable to create/start graph" problemen:
Je moet de tvserver openen met --DebugOption tag (Case sensitive!)
--DebugOptions !!!

dit werkt voor mij wel in de TV server config, ook doen ned2 en andere zenders het nu ook,
ook zie ik de smartcard reader output nu lopen.

maar mediaportal geeft nog geen beeld, en loopt zelfs hard vast...
hij klapt eruit wanneer ik connectie maak met de tv server.
denk zelf dat het te maken heeft met de sql?

ik staak hem voor vandaag, kijk morgen nog wel even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ennnn mediaportal kent niet alle zenders ?

ik verwacht dat het eruit klappen van mediaportal door de codec packs ligt, die her en der op mijn pc staan.
mediaportal blijft draaien maar wordt doorzichtig, waardoor het net lijkt alsof mn start menu weg is, en explorer gechrast is.. vervelend ;)

ik ga voor een clean install.

is er iemand die me hier kan uitleggen of ik de kaarten + smartcard reader kan gebruiken in mediacenter van win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Diminish schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:56:
is er iemand die me hier kan uitleggen of ik de kaarten + smartcard reader kan gebruiken in mediacenter van win7?
Dat kan, heb je wel extra software nodig. Deze draait op de achtergrond als service en communiceert met de kaart en eventueel softcam. Naar Windows heb spiegelt deze een fta dvb-t kaart voor. De software verzorgt ook het mappen van de kanalen e.d. Nadeel was dat dual tuner nog niet werkte, weet niet of dat inmiddels verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Even snel een situatieschets: 2003server met MP-server en 1x AnySee Cable tuner verbonden met Ziggo.
Dit alles loopt met MDAPI en SPLUG 1.1.1.1 (er wordt dus geen COMport aangemaakt)

Ik heb MediaPortal werkend, maar liep onlangs tegen een probleem aan waar ik de oplossing niet kan vinden.
Na een week prima draaien kon ik alleen nog maar NL1 ontvangen.
Enig onderzoek leerde dat de smartcard niet meer up-to-date was.
Omwisselen van de smartcard uit de AnySee met de smartcard uit mijn tv-decoder was de oplossing.
Ik heb echter geen zin om elke week smartcards om te ruilen.

Kan dit -up to date houden van de smartcard- ook automatisch ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
Nielson schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:10:
[...]
Dat kan, heb je wel extra software nodig. Deze draait op de achtergrond als service en communiceert met de kaart en eventueel softcam. Naar Windows heb spiegelt deze een fta dvb-t kaart voor. De software verzorgt ook het mappen van de kanalen e.d. Nadeel was dat dual tuner nog niet werkte, weet niet of dat inmiddels verandert is.
dit pakket heb ik geinstalleerd, ik ga deze week ook maar even een clean instal proberen.
aangezien ik netten mis met media portal, en met dvblogic geen netten vind, met de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:56:
[...]

Eventviewer geeft dit aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: TVService.exe, version: 1.0.5.25080, time stamp: 0x4b7ec11b
Faulting module name: mdapifilter.ax, version: 2.0.0.11, time stamp: 0x4b0b8339
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0003f9ed
Faulting process id: 0x%9
Faulting application start time: 0x%10
Faulting application path: %11
Faulting module path: %12
Report Id: %13
Ondertussen erachter wat er aan scheelde. Blijkbaar werkt de MDAPI van the Zep Man op mijn pc niet geheel goed, na een reboot.

Uiteindelijk een andere versie geinstalleerd, vanaf de site van exista: http://rosevalley-network.../download.php?rowstart=10 . Geen idee waarom, maar deze blijft wel werken na een reboot...

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
--WaaZaa-- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:51:
[...]

Ondertussen erachter wat er aan scheelde. Blijkbaar werkt de MDAPI van the Zep Man op mijn pc niet geheel goed, na een reboot.

Uiteindelijk een andere versie geinstalleerd, vanaf de site van exista: http://rosevalley-network.../download.php?rowstart=10 . Geen idee waarom, maar deze blijft wel werken na een reboot...
Let op: Binnenkort zullen alle downloads van mijn site verwijdert worden, vanwege bandbreedte ben ik overgestapt naar SkyDrive.

Hier de link naar de MDAPI Filter 2009 Fall v3
http://cid-a9817593bc0127...ediaPortal/mdapisetup.zip

Ook heb ik de links op eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door eXisTa op 19-03-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

YYEEEEEAAAAHHH... eindelijk gelukt. Ik had COM4 waar mijn cartreader in zat... In ACAMD moest ik COM4 6mhz enablen. kan eindelijk sbs6 kijke etc via de configuratie

nu ook in mediaportal...

edit:

Te vroeg gejuigd... Opeens kan ik niks meer kijken. Hij begint nu te janke over live2-0.ts.tsbuffer

:S wat betekent dit nou weer..

ik heb nog geen codecs geinstalleerd. De eerste keer dat ik mediaportal runde werkte alles, na het herstarte kreeg ik die error :S

[ Voor 140% gewijzigd door AOC op 20-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de guide van ZEPman helemaal gevolgd en het werkt 100% i.c.m een HDHomerun!!!

Enige toevoeging die ik heb; als je Vista of Window 7 hebt; DOE ALLES ALS ADMINISTRATOR!!!.

Voor de rest toppie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:59:

Te vroeg gejuigd... Opeens kan ik niks meer kijken. Hij begint nu te janke over live2-0.ts.tsbuffer

:S wat betekent dit nou weer..
Heb ik erg vaak, had ik het al eerder over.
Ik bewaar een werkende config en schrijf die over de andere heen als ik die fout krijg en het werkt weer.
Deze error krijg ik als er niet nar acamd geconnect kan worden.
Het lijkt er mee te maken te hebben dat acamd niet goed wordt afgesloten.
Nu heb ik wel een idee maar firedaemon is niet langer gratis, en ik weet niet hoe ik zelf een service aanmaak nog, geen tijd voor enzo.

Binnenkort maak ik even een low profile bracket voor de terratec, heb nu al alles afgetekend maar de kolomboormachine die ik tot mijn beschikking heb staat helaas aan de andere kant van het land.

Verder gekeken naar andere low profile dvb-c kaarten, en elke keer kom ik weer uit bij de teratec/technisat/twinhan. Weet iemand hoe dit komt? werkelijk waar, analoog, dvb-s/t zijn er zat low profile kaarten, zelf dual tuners!, maar dvb-c ho maar... en laat ik nu net geen keus hebben.
Ik mag hier van de gemeente Utrecht geen schotel plaatsen, bederft het stadsgezicht, en wees nu eerlijk dat staat ook niet op een herenhuis. Dvb-t heeft niet alleen veel last van scooters en auto's die voorbij komen hier (ja een half jaar noodgewongen digitenne gehad omdat de huisbaas geen tv-kabels had getrokken :'() maar het is ook geen alternatief, blokkenfestijn @ tv, no thanx.

Nu kwam ik dit tegen, nu is mijn Duits redelijk, maar is dit een concreet product of een pre-productie model? http://www.soltel.de/quad-dvb-ct.html En beter nog quad tuner(!), hoewel dual tuner meer dan genoeg voor mij is hoor :P Maar goed vind het prima om te zien dat dvb-c als het ware nog niet afgeschreven is, al was het maar omdat ik een gruwelijke hekel heb aan al die schotels overal, erger ik me echt kapot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwafo
Ik vroeg me nog af,

die handleiding van zep man

klopt het nu dat je met een tv kaart tv kan kijken èn opnemen of heb je dan twee tv kaarten nodig?

grt Kwafo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnen dezelfde transponder kun je kijken en tegelijkertijd opnemen, daarbuiten heb je echt 2 kaarten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
kwafo schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:18:
Ik vroeg me nog af,

die handleiding van zep man

klopt het nu dat je met een tv kaart tv kan kijken èn opnemen of heb je dan twee tv kaarten nodig?

grt Kwafo
Jup, zoals ook in dezelfde handleiding van The Zep Man staat:
Het is mogelijk om met één DVB-C TV kaart meerdere zenders te gebruiken voor opnemen of live kijken. Voorwaarde is dat de zenders zich in dezelfde transport stream bevinden.
De tuner kan dus maar op één frequentie tunen, maar de transport stream op die frequentie bevat in de regel meerdere tv en/of radio zenders die je in principe allemaal tegelijk zou kunnen opnemen/kijken. Echter omdat ze meestal ook gedecrypt moeten worden door Acamd en de limiet hiervan in de handleiding op twee staat kun je praktisch dus twee zenders tegelijk kijken/opnemen. Wil je twee zenders tegelijk kijken/opnemen die niet in dezelfde transport stream zitten heb je twee tuners nodig.

/edit: Mjah, wat Donderstraaltje zegt dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 21-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:05:
[...]

Verder gekeken naar andere low profile dvb-c kaarten, en elke keer kom ik weer uit bij de teratec/technisat/twinhan. Weet iemand hoe dit komt? werkelijk waar, analoog, dvb-s/t zijn er zat low profile kaarten, zelf dual tuners!, maar dvb-c ho maar... en laat ik nu net geen keus hebben.
Ik mag hier van de gemeente Utrecht geen schotel plaatsen, bederft het stadsgezicht, en wees nu eerlijk dat staat ook niet op een herenhuis. Dvb-t heeft niet alleen veel last van scooters en auto's die voorbij komen hier (ja een half jaar noodgewongen digitenne gehad omdat de huisbaas geen tv-kabels had getrokken :'() maar het is ook geen alternatief, blokkenfestijn @ tv, no thanx.

Nu kwam ik dit tegen, nu is mijn Duits redelijk, maar is dit een concreet product of een pre-productie model? http://www.soltel.de/quad-dvb-ct.html En beter nog quad tuner(!), hoewel dual tuner meer dan genoeg voor mij is hoor :P Maar goed vind het prima om te zien dat dvb-c als het ware nog niet afgeschreven is, al was het maar omdat ik een gruwelijke hekel heb aan al die schotels overal, erger ik me echt kapot aan.
Het lijkt mij meer een project en dat het product nog niet op de markt is. Ikzelf heb een HDHomerun gister getest met succes. Dat is een dual tuner dat op het netwerk hangt. Hoef je dus niet in je pc te duwen. Gewoon in de meterkast op de kabel aansluiten en met een netwerkkabel in je router steken. Het ding kost zo`n 150 euro. En je kunt er zoveel op je newerk hangen als je wilt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Ik lees deze thread nu ook al een poos door en heb besloten om voor de oplossing van The Zep Man te gaan. Nu heb ik daar nog 1 vraag over. In de handleiding komt naar voren dat er een verschil zit tussen de TV Server en de mediaportal. (suggereert 2 pc's). Is deze oplossing ook werkend te krijgen op 1 computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:39:
Beste mede tweakers,

Ik lees deze thread nu ook al een poos door en heb besloten om voor de oplossing van The Zep Man te gaan. Nu heb ik daar nog 1 vraag over. In de handleiding komt naar voren dat er een verschil zit tussen de TV Server en de mediaportal. (suggereert 2 pc's). Is deze oplossing ook werkend te krijgen op 1 computer?
Jazeker,

Tijdens de installatie zal Media Portal vragen of je op de desbetreffede pc ook tv wilt kijken. De TV server wordt dan automatisch geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk en aardig zo'n HDHomerun maar dat kan hier niet in het studentenhuis, dat betekent dat hij in de gemeenschappelijke ruimte moet hangen en dan ben ik hem kwijt :P

En server + client kan op een pc, heet single seat setup.
De guide is leuk echter moet er misschien een algemeen verhaaltje bij over mediaportal over de werking.
Een veel voorkomende problemen zijn ook handig, bijv. het admin verhaal, acam ts 2.0 error en de timeshift error. Zelf heb ik de guide ook niet gebruikt, alleen even om te kijken hoe de acamd instellingen gebruikt waren, dat prog had ik nog niet eerder gebruikt.

En dat kaartje lijkt mij ook wel een project, maar wel van een commercieel bedrijf dan?
Vind het nu gewoon niet fijn dat ik aan een product gebonden ben. En nee zo'n lelijke usb variant vind ik geen oplossing, heb er nu tijdelijk een omdat ik die op mijn laptop gebruikte icm digitenne en nu ziggo omdat ik echt niet anders kon. Binnenkort in v&a maar.

Trouwens ik heb die guide doorgelezen voor de gein, en eerst zag ik de terratec drivers en nu cablestar drivers, gebruik je nu de drivers van de een op de ander? En zit er verschil tussen de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:33:
Trouwens ik heb die guide doorgelezen voor de gein, en eerst zag ik de terratec drivers en nu cablestar drivers, gebruik je nu de drivers van de een op de ander? En zit er verschil tussen de drivers?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met die drivers? Je hebt het over de guide van Zepman neem ik aan?

Kwa dvb-c kaart zou ik voor de Terratec Cinergy C PCI HD gaan die in de test wordt gebruikt. Ding is de goedkoopste die je kan krijgen.

Media Portal en die live2.0 ts error zou bijna altijd opgelost moeten worden door de juiste codecs te installeren. Ik heb gister avond maar een paar uurtje kunnen testen bij mijn zwager. Wij hebben zelf pas oer een maand Ziggo en dan kan ik pas echt aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die terratec :P

Afbeeldingslocatie: http://pju8xq.blu.livefilestore.com/y1pCm2No8WCyIwLwezZcOXkSVrlQ_ML8EkBp0muOXQZAtRfxE09ERkf3mru1d_-WF5qvOe0TMFaIKyLN4QWwDhbY_MzSY4xEq66/Meerdere%20kaarten%20Multi-kanalen%20-%20MP%20Configuratie%20Resultaat.png

en

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pyTGXLcUxLeX2Xyfg5MWLylqhCBevgYFWJas37P_vcTrFZ8q6OPxxQ9ntCf_0il44LxGSQvoVX9jFPHqKlUpqng/Overzichtscreenshot%20cards%20en%20CAMs.png

Viel mij gewoon op, het is hetzelfde kaartje gewoon, maar vroeg me af of hij nu de drivers van de een op de ander gebruikte.

En voor als het nog niet duidelijk is waarom ik het me afvroeg:

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.net/de/produkte/bilder/img/2415082_ba6d1ecd4e.png
Terratec Cnergy C PCI HD

Afbeeldingslocatie: http://www1.atelco.de/resource?articleId=19474&size=2
Technisat Cablestar HD 2

Afbeeldingslocatie: http://www.twinhan.com/Images/AW/AD-CP400.jpg
Twinhan AD-CP400 + CI

Ik vroeg me dus daarom af of de driver van de een gebruikt was op de ander :+

En die 2.0 error kun je ook krijgen als acamd niet goed meer werkt, laat ik het zo zeggen ik heb hem nog nooit door een codec probleem gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Donderstraaltje op 21-03-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, snap je nu.

Uiteraard geen idee of hij dezelfde driver heeft gebruikt voor de andere kaart. Drivers maken ook niet zoveel uit. Als het maar BDA drivers zijn dan vind media portal de tv kaart. Mijn hdhomerun hebben ook BDA drivers. Het ding zit niet eens fysiek in mijn kast en in apparaat beheer staat ie ook niet. Toch vindt media portal em zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blijft een onvoorspelbare klassieker bij veel mensen.

Toch schijnt het MP-team hard aan de weg aan het timmeren te zijn wat dit probleem betreft.
Je schrijft dat je de nieuwste MediaPortal gebruikt, bedoel je 1.1.0 RC1? En zo ja welke Windows versie gebruik je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Dat blijft een onvoorspelbare klassieker bij veel mensen.

Toch schijnt het MP-team hard aan de weg aan het timmeren te zijn wat dit probleem betreft.
Je schrijft dat je de nieuwste MediaPortal gebruikt, bedoel je 1.1.0 RC1? En zo ja welke Windows versie gebruik je daarbij?
Kijk eens op welke com-poort je smart-reader staat.... Als hij op b.v. COM 4 staat dat moet je bij Acamd instellen dat COM4 6mhz gebruikt mag worden. DIt heeft bij mij gewerkt!

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 21-03-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is die fout waar ik eerder een oplossing voor heb aangedragen die tot nu toe zover ik weet bij iedereen heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Donderstraaltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:49:
dat is die fout waar ik eerder een oplossing voor heb aangedragen die tot nu toe zover ik weet bij iedereen heeft gewerkt
Heb je dat ook in dit topic vermeld? Heb op Google nergens informatie gevonden over insteliling in Acamd m.b.t. COM poorten. Ben blij dat ik er zelf achter ben gekomen :P

MIsschien wel handig om een soort van error faq te plaatsen in de start topic?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
Donderstraaltje schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:49:
zoals ik al eerder had gepost:

--DebugOptions !!!

dit werkt voor mij wel in de TV server config, ook doen ned2 en andere zenders het nu ook,
ook zie ik de smartcard reader output nu lopen.

ik heb nu nog problemen om beeld te krijgen in mediaportal, mediaportal crashed gewoon snoeihard als ik de tv aanzet. zal wel met codecs te maken hebben, dus ben nu met een oude machine : p4 3ghz 3gig geheugen en een nvidia 7800gs en de 2 terratec kaarten aan de slag. win7. maar het beestje vind nieteens zenders, GEEN!

waar mn nieuwe pc wel een boel zenders vind, maar zeker niet alles, vind mn oude x86 machine niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen zenders vind ff kaart opnieuw installeren in device manager, dat verhielp het voor mij, heb ik al 2x gehad met die terratecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dark0z schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:29:
Heb je dat ook in dit topic vermeld? Heb op Google nergens informatie gevonden over insteliling in Acamd m.b.t. COM poorten. Ben blij dat ik er zelf achter ben gekomen :P
Dat het bij jou werkte is mooi, maar ik ben bang dat het puur toeval is. Ook het feit dat je over deze instelling niks kunt vinden als je gaat Googlen, is daarvoor al een indicatie.

Ik denk toch dat het de beste oplossing voor die unable to create graph error is om tvserver.exe op te starten met de --DebugOptions parameter. En dat is door Donderstraaltje in dit topic ook gemeld. Bij mij werkte dat als een speer, dus op z'n minst zijn er meer wegen die naar Rome leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KNIP*

Hier gaan twee dingen fout:
• Cardsharing is illegaal en mag daarom niet op GoT worden besproken.
• En sowieso is crossposten op GoT niet toegestaan, aangezien je al een topic had.

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 22-03-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Ik geloof niet dat cardsharing een topic is wat op GoT mag worden besproken. Daarvoor kun je beter hier zijn: http://www.eurocardsharing.com/

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 22-03-2010 13:25 ]

prutsert

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.