Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Ik denk er over om ook een Anysee te kopen. Nu zie ik overal veel reacties over CPU verbruik en dergelijke. Op de website word ook gesproken over "Graphics card which supports DXVA". Ik heb een HTPC (Windows7) met DXVA ondersteuing (Geforce 9300 onboard). Als ik HDTV ga kijken word dit dan afgehandeld door DXVA? Of kan ik een hoog CPU verbruik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westereen schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:16:
Ik denk er over om ook een Anysee te kopen. Nu zie ik overal veel reacties over CPU verbruik en dergelijke. Op de website word ook gesproken over "Graphics card which supports DXVA". Ik heb een HTPC (Windows7) met DXVA ondersteuing (Geforce 9300 onboard). Als ik HDTV ga kijken word dit dan afgehandeld door DXVA? Of kan ik een hoog CPU verbruik verwachten?
k heb een geforce 9400, maar volgens mij doet ie het gewoon via de cpu, maar wel fijn dat je even aangeeft wat voor een cpu je hebt.. als die het toch keurig kan bolwerken, dan is er toch niets aan de hand? en buiten dat.. is er een dvb-c ontvanger die het wel via dxva doet?
correct me if i'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sa1 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:25:
[...]

k heb een geforce 9400, maar volgens mij doet ie het gewoon via de cpu, maar wel fijn dat je even aangeeft wat voor een cpu je hebt.. als die het toch keurig kan bolwerken, dan is er toch niets aan de hand? en buiten dat.. is er een dvb-c ontvanger die het wel via dxva doet?
Jazeker, de goeie ouwe FloppyDTV's. Bij mij heb ik samen met de powerdvd9 codec in MediaPortal een cpu load (Athlon X2 4850E) van +/- 25 % bij het kijken van HDTV. De graka doet niet alles, maar wel veel. Als ik 1080i alleen via de cpu zou laten doen hangt hij rond de 80% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Dat is natuurlijk compleet onafhankelijk van de gebruikte tuner, de streams blijven hetzelfde. De in Windows 7 ingebouwde codecs zijn trouwens best wel behoorlijk goed, dus icm bv een Ati 780G of Nvidia 9300 zul je weinig cpu belasting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 20:01
CrashHouse schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:45:
Weekend!

Ik ga ermee aan de slag. Alvast bedankt tot zover...

[...]
Helaas, de Twinhantool ziet de Anysee wel, maar bv niet de firmware en BDA versie. Beide frequenties geprobeerd maar hij geeft aan FAILED!

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashHouse schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:57:
Helaas, de Twinhantool ziet de Anysee wel, maar bv niet de firmware en BDA versie. Beide frequenties geprobeerd maar hij geeft aan FAILED!
Ik weet zo snel ook even geen ander Transport Stream capture tool dat misschien wel wil samenwerken met de Anysee. Wat je misschien nog kan proberen is om de laatste versie van TransEdit te downloaden bij DVBViewer. Als geregistreerd koper van DVBViewer heb je toegang tot versie 3.5.1.0. Met behulp van die tool vul je dan de frequentie, modulatie en symbol rate in op het hoofdscherm en druk je vervolgens op "Analyze". In het scherm dat dan verschijnt klik je in de PID lijst met je rechter muistoets voor het context menu en vervolgens de menu optie "Select All" kiezen. Dan wordt de optie Start Recording op het Analyzer scherm toegankelijke waarmee je dan een opname kunt maken van ongeveer 50 MB (zie written op datzelfde scherm). Misschien kan mijn tooltje ook met die output overweg, maar ik heb dat nog nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Sa1 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:25:
[...]

Ik heb een Intel Core Duo E5200, met deze CPU kan ik ook 1080p films afspelen zonder DXVA. Het CPU verbruik is dan wel erg hoog, de reden dat ik vraag naar DXVA is om te weten of ik ook een hoog CPU verbruik ga krijgen wat vervolgens ook weer leid tot een hoog stroomverbruik (HTPC liefst zo zuinig mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:36:
Ik weet zo snel ook even geen ander Transport Stream capture tool dat misschien wel wil samenwerken met de Anysee.
DVB Dream kan ook de complete transport stream opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
gjs schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:40:
[...]

Windows 7 werkt ook goed, wel jammer dat Technotrend nog steeds geen nieuwe drivers heeft, ze zijn al meer dan een jaar oud. Er zijn wel nieuwe aangekondigd.
http://www.dvbshop24.com/...indows-7-Beta-C-1501.html

Daar kan je nieuwe beta drivers downloaden voor win7 32/64bit DriverVer = 08/19/2009 5.0.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

devil-strike schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:19:
http://www.dvbshop24.com/...indows-7-Beta-C-1501.html

Daar kan je nieuwe beta drivers downloaden voor win7 32/64bit DriverVer = 08/19/2009 5.0.2.1
Thanks, raar dat ik dit lees op het zelfde forum.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ook de oudere 5.0.1.8 Vista driver werkt hier perfect onder Windows 7 (32b). Maar volg dat forum ook al een poosje, leek eerst te hangen op de whql certificering door MS, en nu weer op de bijbehorende mappingtools. Die admin daar werd volgens mij ook gek omdat de releasedata die hij van TT doorkreeg elke keer niet gehaald werden. Erg benieuwd naar die mappingtools, maar ben bang dat 't toch niet gaat werken icm een softcam, misschien met een alphacrypt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inmiddels de Anysee aangeschaft en een extra ziggo kaartje. Kaartje geactiveerd en getest in de digitale ontvangen. Dat werkte.
Daarna de Anysee aan Windows 7 ultimate (64 bit) gehangen en de drivers van de website geinstalleerd. CNO ingesteld op Nederlands, Cable(DVB-C), Europe en Cable op 8888 gezet, regio Heiloo. Vervolgens in Mediacenter naar kanalen gezocht. Ik kreeg eerst 3 keuzes. Ziggo digitaal. Ziggo - Digitaal en Ziggo ongesorteerd oid. Eerst maar de twee Ziggo digitaal laten indexeren maar die leverden niks op. Daarna de ongesorteerd gepakt. Deze leverde 2 resultaten op en de rest van de kanalen worden weergegeven met een slotje. Daarnaast geeft ook de gids geen informatie weer. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als ik zo de handleiding van de CNO tools lees heb je de tv setup wizard te ver doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Die stappen heb ik doorgelopen, alleen heb ik in mijn menu nog de extra optie voor terrestrial. En dat heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwere firmware en windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
In het menu van de cno tools? Dan heb je ws een E30TC. Maar bedoelde eigenlijk in media center, je zou daar namelijk geen postcode gebied, ziggo en digtale kabeltv e.d. moeten selecteren, dat gaat allemaal via de cno tools. Voor mediacenter heb je alleen een simpele freeview dvb-t kaart in je pc zitten met niet in kaart gebrachte frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:41:
In het menu van de cno tools? Dan heb je ws een E30TC. Maar bedoelde eigenlijk in media center, je zou daar namelijk geen postcode gebied, ziggo en digtale kabeltv e.d. moeten selecteren, dat gaat allemaal via de cno tools. Voor mediacenter heb je alleen een simpele freeview dvb-t kaart in je pc zitten met niet in kaart gebrachte frequenties.
Edit:
Inmiddels uitgevonden wat er mis was. Bij het installeren van de zenders moet je kiezen voor Antenne in plaats van Cable (in MC). Dat was voor mij niet echt logisch, maar nu werkt alles prima behalve het geluid van NED2HD en NED3HD.

[ Voor 27% gewijzigd door theHoff op 01-02-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
gjs schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:41:
[...]

Thanks, raar dat ik dit lees op het zelfde forum.
Heb hier dan de sat versie met zelfde drivers en in mce werkt het gewoon zoals het hoort tewerken, dus dan zal het voor de c1501 ook wel werken onder win7 mce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertjeee schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Edit:
Inmiddels uitgevonden wat er mis was. Bij het installeren van de zenders moet je kiezen voor Antenne in plaats van Cable (in MC). Dat was voor mij niet echt logisch, maar nu werkt alles prima behalve het geluid van NED2HD en NED3HD.
je moet wel ff de nieuwste drivers downloaden (www.anysee.nl), dit is namelijk een bug in oude drivers. nieuwe drivers gaat gewoon goed. Hoewel ik lees dat je wel op de website bent geweest.

Overigens staat dat je voor antenne moet kiezen gewoon in de handleiding en op hardware.info beschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 02-02-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Laatst online: 11-09 20:05
Ik ben nieuwsgierig of de methode van zepman: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC nog werkt na de aanpassing van ziggo mbt ci -> CI+

Kan je als een nieuwe kaart nu bij ziggo koopt, deze ook nog in de cardreader stoppen of is de codering ci+ al op een dergelijke kaart aanwezig en werkt dan niet met softcam?

Zou een nieuwe ziggo card wel werken in de standaar humax ontvanger die vorig jaar van ziggo heb afgenomen?

Dit ivm evt planning van uitbreiding van mn tv server (uitbreiden met dvb-c kaart(en) en een smargo smartreader)

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Er is voor de mensen die geen ci+ hebben niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Volgens mij is de smartcard gewoon nog steeds hetzelfde, het CI+ gedeelte zit in het kabelsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Laatst online: 11-09 20:05
Hoi Job,

maar als ik nu een extra smartcard bij Ziggo bestel, dan is die dus ook nog goed te gebruiken in een ci (geen plus) ontvanger? (en dus ook met softcam in een smargosmartreader)

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voort4444 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:44:
Kan je als een nieuwe kaart nu bij ziggo koopt, deze ook nog in de cardreader stoppen of is de codering ci+ al op een dergelijke kaart aanwezig en werkt dan niet met softcam?
Het is al vele keren gezegd, maar CI+ is geen codering. CI+ staat voor Common Interface Plus. Dat is een specificatie van een slot/sleuf/gleuf in een apparaat waarin een PCMCIA kaart gaat die het apparaat in staat stelt om te instructies te ontvangen van het Conditional Access System (CAS) van de digitale TV provider. Vandaar de benaming Conditional Access Module (CAM) voor die PCMCIA kaart. Ziggo maakt gebruik van een Irdeto CAS en daarvoor is dus een Irdeto CAM nodig in het apparaat en Ziggo heeft besloten om alleen voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's te gaan uitbrengen/ondersteunen. Die Plus is een extensie voor het protocol van het CI slot en de CI CAM waarmee de digitale TV provider extra beperkende mogelijkheden krijgt zoals opname beperkingen e.d.. Het CAS van Ziggo doet dus nog steeds Irdeto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

voort4444 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:53:
Hoi Job,

maar als ik nu een extra smartcard bij Ziggo bestel, dan is die dus ook nog goed te gebruiken in een ci (geen plus) ontvanger? (en dus ook met softcam in een smargosmartreader)
Ja die blijven gewoon werken. Als je slim bent kijk je even wat verder, nieuwe Ziggo smartcards kan je op marktplaats al voor 15 euro krijgen er zijn er zelfs een paar die er net onder zitten incl verzenden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik heb gisteravond bij een kennis geprobeerd een Floppydtv te installeren op een nieuwe Windows 7 pc, in Ziggo gebied (Utrecht). De Floppydtv is hiervoor gebruikt op dezelfde pc toen er nog Vista op draaide en deed het toen ok, echter met af en toe vastlopers, vandaar de overstap naar Windows 7.

Alles is vers geïnstalleerd met de nieuwste FloppyDTV drivers. Met de NTI scan tool is het netwerk ID ingesteld. Het scannen op zenders in Windows Media Center levert ruim 120 zenders op, echter alleen Ned1HD kan bekeken worden, alle andere zenders levert de melden "Deze zender is gecodeerd" op. De smartcard zit gewoon in de cam module.

Zie ik iets over het hoofd? De firmware van de FloppyDTV is niet recentelijk geupgraded, zou dat een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Nu online
Betreft het gewoon een herinstallatie of heb je ook nog aan andere dingen gezeten.
Zoja, kijk dan eens of de cam er goed in zit, of de smartcard goed erin zit.

Updaten kan je altijd proberen.
Kan je verder geen logs inzien? Met de melding dat het niet werkt kan je niet zoveel.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 05-02-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:15:
[...]
je moet wel ff de nieuwste drivers downloaden (www.anysee.nl), dit is namelijk een bug in oude drivers. nieuwe drivers gaat gewoon goed. Hoewel ik lees dat je wel op de website bent geweest.

Overigens staat dat je voor antenne moet kiezen gewoon in de handleiding en op hardware.info beschreven.
Drivers van februari hebben voor mij inderdaad het probleem opgelost en alle HD kanalen werken nu zonder problemen. Thanks voor alle tips en hints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook interessant is dit [TV Headend] Het grote TV Headend topic
Tvheadend is een linux service welke het mogelijk maakt om met behulp van (digitale) TV kaarten (digitale) televisie te kunnen ontvangen, opnemen en te streamen op een netwerk. Het ondersteund het importeren van EPG gegevens volgens de XMLTV standaard welke dan gebruikt kunnen worden om opnamen te plannen. Het geheel is te beheren en configureren via een krachtige Web GUI.
Het is al eerder te spraken gekomen in dit topic maar toen werkte het niet goed samen met Ziggo. Dit is onderstussen opgelost en de laatste versie werkt prima in combinatie met Ziggo.

Daarnaast werkt het ook voor Digitenne en ook met DVB-S.

En het werkt goed samen met de laatste versie van XBMC zodat je centraal in huis een Tvheadend server kunt neerzetten en dan vanaf verschillende XBMC frontends connecties maken naar deze Tvheadend server om live TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Zijn hier mensen die NewCS (1.67 RC1) op een Linux server draaien? Ik vraag me af hoe je die het beste kunt installeren en dan met name hoe je 'm automatisch kunt laten opstarten (liefst op Fedora/Red Hat/CentOS) met beperkte rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:14
Ik ben ook in het bezig van een Anysee dvb-c tuner.
Echt een top ding, beter dan het vroegere floppy dtv.

Nou heb ik alleen een vraag, het werkt echt perfect onder Windows media center 7 (ziggo)
mede door dit even in te typen bij youtube ( Installatie Anysee E30TC Plus )

alleen ben ik verder niet helemaal weg van WMC 7 zelf, het is toch wat traag en verder geheel dicht getimmerd.
Nou wou ik dus mijn anysee werkend krijgen onder XBMC alleen vroeg me af of het uberhaupt mogelijk is ?

iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of ergens een uitleg hiervoor heeft ?

Alvast bedankt. Ivo

[ Voor 10% gewijzigd door Wachten... op 09-02-2010 18:41 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC zelf kan niet direct gebruik maken van je Anysee tuner, maar via Tvheadend kan dit wel. Als deze tuner ondersteund wordt binnen Linux dan moet het niet al te moeilijk zijn om de combinatie XBMC en Tvheadend aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Chilly_Willy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:41:
[...]

NL1HD is niet geencrypt. Heb je in de TVserver configuratie bij je FloppyDTV wel de optie "has CAM" aangezet?
hebben jullie nog kunnen achterhalen wat de oplossing was? Ik zit met hetzelfde probleem, niet met Mediaportal met met Win7MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of, wanneer analoge TV eruit gaat, de smartcards ook de deur uit gaan?

Ik zit helaas bij Ziggo die nog steeds met antieke smartcards werkt, waardoor ik overal met dure tuners, losse kastjes, smartcards en extra afstandsbedieningen moet werken, in plaats van de ingebouwde DVB-C tuner in mijn TV en computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:14:
Weet iemand of, wanneer analoge TV eruit gaat, de smartcards ook de deur uit gaan?

Ik zit helaas bij Ziggo die nog steeds met antieke smartcards werkt, waardoor ik overal met dure tuners, losse kastjes, smartcards en extra afstandsbedieningen moet werken, in plaats van de ingebouwde DVB-C tuner in mijn TV en computer.
Ziggo werkt toch ook met DVB-c tuners in een computer? Ik snap je vergelijking niet? DVB-c kaartje van 70euro + die phoenix smartcard reader en je bent voor 100eu klaar

Extra afstandbedieningen? Logitecht 555, of iets anders.... Gewoon een afstand voor al je apparatuur. (infrarood)

[ Voor 18% gewijzigd door AOC op 12-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:29:
[...]

Ziggo werkt toch ook met DVB-c tuners in een computer? Ik snap je vergelijking niet? DVB-c kaartje van 70euro + die phoenix smartcard reader en je bent voor 100eu klaar

Extra afstandbedieningen? Logitecht 555, of iets anders.... Gewoon een afstand voor al je apparatuur. (infrarood)
Nou, bij Caiway (of elke andere willekeurige provider in heel de wereld) is het:

-Coaxkabel van muur in televisie (met DVB-C of DVB-T tuner), en ik heb digitale televisie. Geen extra kastje, geen extra afstandsbediening, geen smartcard, geen extra stroomverbruik.

Bij ziggo is het:

-Coaxkabel van muur in duur los kastje. Scart / HDMI kabel van los kastje naar televisie (lastig weg te werken in het interieur). Extra afstandsbediening. Leercurve voor oudere mensen. Geklooi met smartcards, en ook nog eens extra stroomverbruik.

Hetzelfde voor de computer, waar ik een Anysee van 150 euro moet kopen, in plaats van een simpele DVB-C tuner van nog geen 30 euro.

Gaat dat geklooi er eindelijk uit als er niet meer analoog uitgezonden wordt, en je perse digitaal moet kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:06:
Nou, bij Caiway (of elke andere willekeurige provider in heel de wereld) is het:

-Coaxkabel van muur in televisie (met DVB-C of DVB-T tuner), en ik heb digitale televisie. Geen extra kastje, geen extra afstandsbediening, geen smartcard, geen extra stroomverbruik.

Bij ziggo is het:

-Coaxkabel van muur in duur los kastje. Scart / HDMI kabel van los kastje naar televisie (lastig weg te werken in het interieur). Extra afstandsbediening. Leercurve voor oudere mensen. Geklooi met smartcards, en ook nog eens extra stroomverbruik.

Hetzelfde voor de computer, waar ik een Anysee van 150 euro moet kopen, in plaats van een simpele DVB-C tuner van nog geen 30 euro.

Gaat dat geklooi er eindelijk uit als er niet meer analoog uitgezonden wordt, en je perse digitaal moet kijken?
Jij hebt het over het verschil tussen Free to view en encrypted DVB. Beide digitaal. De std die Ziggo gebruikt met CI en nu ook CI+ is ook een standaard. Dat CAIWAY beslist dat je een std pakket zonder smartcard kunt kijken betekend niet dat een extra pakket daar niet achter de decoder zit.
Ik zou ook FTV/FTA toejuichen op het std pakket, maar helaas beslis ik daar niet over. Het is wel flauw dat
Ziggo zich verschuilt achter de content-aanbieders terwijl een andere maatschappij in de zelfde markt met dezelfde zenders hier geen probleem van maakt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Jij hebt het over het verschil tussen Free to view en encrypted DVB. Beide digitaal. De std die Ziggo gebruikt met CI en nu ook CI+ is ook een standaard. Dat CAIWAY beslist dat je een std pakket zonder smartcard kunt kijken betekend niet dat een extra pakket daar niet achter de decoder zit.
Ik zou ook FTV/FTA toejuichen op het std pakket, maar helaas beslis ik daar niet over. Het is wel flauw dat
Ziggo zich verschuilt achter de content-aanbieders terwijl een andere maatschappij in de zelfde markt met dezelfde zenders hier geen probleem van maakt...
Ik bedoel inderdaad de 50 tot 60 standaard kanalen. Wat ik bij Caiway zonder gehannis rechtstreeks op mijn TV kan kijken, en bij Ziggo niet.

Sterker nog, op het moment betaal ik al gewoon voor mijn 60 digitale kanalen, maar moet ik dure apparaten kopen om er gebruik van te maken, ook al heb ik alle techniek in huis. Is dit geen koppelverkoop?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk binnenkort de nieuwe RC release van MP die soepel loopt in Windows 7 en tevens het einde van "unable to timeshift / unable to create graph" errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:51:
Hopelijk binnenkort de nieuwe RC release van MP die soepel loopt in Windows 7 en tevens het einde van "unable to timeshift / unable to create graph" errors.
bron :)? wil het wel in de gaten houden

• wkeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik kan TVSource (zie dvblogic.com) en softcam (zie Zepman hier) van harte aanbevelen. Met meerdere Cinergy DVB-C USB tuners werkt het bij mij perfect in MCE/Win7. Begrijp niet dat men nog steeds die enkele Anysee tuner voor MCE aanbeveelt.

• AOC
  • Niet online

AOC

Nu heb ik twee dvb's kaartjes... Maar hoe sluit ik nu de boel aan? Moet ik de coax kabel direct op een van de twee kaarten aansluiten, of moet ik hem via een apparaat aansluiten?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Dark0z schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:26:
Nu heb ik twee dvb's kaartjes... Maar hoe sluit ik nu de boel aan? Moet ik de coax kabel direct op een van de twee kaarten aansluiten, of moet ik hem via een apparaat aansluiten?
De antennekabel moet op beide kaarten aangesloten worden (mag direct en is ook aanbevolen). Sommige kaarten kan je doorlussen, voor andere kaarten waarmee dit niet kan moet je een splitter gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 18-02-2010 16:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• AOC
  • Niet online

AOC

The Zep Man schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:45:
[...]
De antennekabel moet op beide kaarten aangesloten worden (mag direct en is ook aanbevolen). Sommige kaarten kan je doorlussen, voor andere kaarten waarmee dit niet kan moet je een splitter gebruiken.
Dus gewoon opslitten m.b.v. T-stukje neem ik aan he?

• job
  • Nu online
Bijvoorbeeld. Maar kan je niet doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dark0z schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:40:
[...]

Dus gewoon opslitten m.b.v. T-stukje neem ik aan he?
Als je niet kan doorlussen via één van de DVB-C kaarten: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

job schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:01:
Bijvoorbeeld. Maar kan je niet doorlussen?
Ik zal het vanavond even bekijken... Ik heb de TechnoTrend 1501.

edit:

Dan heb ik twee aansluitingen op mijn HTPC, eentje voor mijn tv beneden en een voor een tv boven. Hoe zou ik dit dan het best op kunnen splitsen? We hebben al een hirschmann versterker, dus signaal verlies zal geen probleem veroorzaken.

[ Voor 36% gewijzigd door AOC op 19-02-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:03
De C-1501 kan je niet doorlussen. Maar ik heb mijn kabel met een Tsplitter gesplit en beide 1501's werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik had ook maar es besloten om een Anysee E30TC aan te schaffen. Ben er erg over te spreken, installatie ging makkelijk en icm TransponderlistTool heb ik nu de zenderlijst in Media Center ook helemaal compleet.

Alleen als ik Eredivisie Live wil opnemen werkt die zender opeens niet meer, pas als ik opnieuw ga scannen voor channels werkt ie weer. Zal wel komen doordat ik geen voetbal mag opnemen (echt totaal belachelijk, maar dat is weer een andere discussie) maar er komt dus geen standaard bericht te staan dat ik geen rechten oid heb. Is hier iets aan te doen? Of moet ik bv Media Portal gaan proberen?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
hallo,

ik heb hier een bijna goed werkend systeem.

werk met: windows xp service pack 3.
Terratec Cinergy C PCI HD.
mediaportal de laatste versie.

draai momenteel het systeem zonder kaart dus moet doen met free to air kanalen.
dat zijn er 3 in het ziggo gebied n.h.
de volgende problemen doen zich voor.

1- als het systeem word opgestart kan ik alle kanalen 3 dus bekijken, alleen als ik naar b.v uitzending gemist ga en wil weer terug naar t.v dan krijg ik een melding dat unable to start graph.
dan moet ik de tv server weer handmatig opnieuw opstarten.

2- ik krijg het tv beeld niet volledig op me lcd tv. wel het scherm van mediaportal zelf.

3- welke versie van tv gemist draait nu het best.

4- kan ik de afstands bediening gebruiken die bij de terratec geleverd is?
zo ja hoe zijn de instellingen in media portal.

[ Voor 7% gewijzigd door simonj op 20-02-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
eindelijk hier ook het gefixed.

was het gekloot met mediaportal (i.c.m. windows 7). Dus heb nu DVBviewer Pro aangeschaft, voor wel 15E. Goede aankoop geweest. Kan meerdere langauges en geluidsstream selecteren. En ik heb HD zenders (die officieel niet in mijn pakket zitten) :)

de pvr werkingen heb ik nog niet uitgetest, maar ziet er veelbelovend uit.

btw: heeft iemand nog een goede manual liggen om NewCS te installeren op ubuntu en dan te runnen als service?

[ Voor 13% gewijzigd door Tha_Butcha op 20-02-2010 23:25 ]

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag ff MP 1.1 rc1 geprobeerd.
NewCS werkt ofc nog, voor de MDAPIfilter heb je de fall 2009 versie nodig, alleen zodra je ACamd probeert te gebruiken krijg je een unable to graph error.
Dus zodra dat verholpen is kunnen we ook de phoenix reader voor gebruiken :).
Maar met deze update werkt mijn mediacenter eindelijk lekker, alleen jammer dat ik nu tijdelijk ff geen tv kan kijken.
Wel mooi om te zien dat MDAPIfilter eind 2009 dus al werkend gemaakt is voor 1.1 beta versies en nu dus 1.1 RC1.
Mocht ik een werkende ACamd vinden laat ik het ofc weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_Butcha schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:24:
btw: heeft iemand nog een goede manual liggen om NewCS te installeren op ubuntu en dan te runnen als service?
Zo iets? NewCS server op een PC met ubuntu

Het is wel geschreven voor een oude versie van NewCS, maar met de laatste versie zou het op de zelfde manier moeten werken.

Wat je ook kan doen is kijken naar Oscam. Dat is een opensource Cardserver waar wel actief aan ontwikkeld wordt. Dit in tegenstelling tot NewCS waarvan de ontwikkeling al een lange tijd stil ligt. En omdat het volledig opensource is kan je het op bijna elk platform compileren. Dus je bent niet afhankelijk van een binairy die toevallig op je systeem draait. Het is wel wat ingewikkelder op te instaleren, maar sinds svn 1200 ondersteund OScam ook de Ziggo Smartcards http://streamboard.gmc.to/wbb2/thread.php?threadid=27121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

MediaPortal 1.1RC1 is uit, download hier.
Mocht je een bestaande SVN willen upgraden dan gaat dat niet standaard, de truuk is bovenstaande setup runnen totdat je 'cannot upgrade SVN version' krijgt, dan zoek je onder C:\Users\username\AppData\Local\Temp naar package-tvengine.exe en package-mediaportal.exe en copieer deze naar een andere folder. Dan stop je de installatie, vervolgens run je package-tvengine.exe en package-mediaportal.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:57:
Vandaag ff MP 1.1 rc1 geprobeerd.
NewCS werkt ofc nog, voor de MDAPIfilter heb je de fall 2009 versie nodig, alleen zodra je ACamd probeert te gebruiken krijg je een unable to graph error.
Dus zodra dat verholpen is kunnen we ook de phoenix reader voor gebruiken :).
Maar met deze update werkt mijn mediacenter eindelijk lekker, alleen jammer dat ik nu tijdelijk ff geen tv kan kijken.
Wel mooi om te zien dat MDAPIfilter eind 2009 dus al werkend gemaakt is voor 1.1 beta versies en nu dus 1.1 RC1.
Mocht ik een werkende ACamd vinden laat ik het ofc weten.
Hier werkt het gewoon hoor met Acamd 0.6.1.8 en de MDAPIfilter fall versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij niet, zal zo eens een schone versie proberen.
Benieuwd wanneer die pci/pci-e versies van anysee uitkomen, dat zie ik als mijn uiteindelijke upgrade.
Nu gebonden aan die terratec omdat ik een low profile kast heb, geen ruimte binnenin heb en niet achter mijn meubel voor een anysee. Dualtuner kan me dan weer weinig bommen.

Schone install verhelpt het niet, blijf een unable to start/create graph krijgen, eens kijken waar dat aan kan liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Donderstraaltje op 21-02-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:58:
Schone install verhelpt het niet, blijf een unable to start/create graph krijgen, eens kijken waar dat aan kan liggen.
Heb je wel Ned 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en het probleem is ook verholpen.
Je moet de tvserver openen met --DebugOption tag (Case sensitive!) en de checkbox reset graph after stop aanvinken. Dan werkt het wel, en schijnt veel voor te komen.
Paychannels heb ik nog niet geprobeerd maar tussen FTA channels kan ik nu wel zappen, en de MDAPIfilter is ook geinstalleerd, dus de setup werkt helemaal stabiel :)
Maar met googlen vond ik het probleem in dit draadje eerder maar zonder oplossing, dus alste.
Waarom sommige het wel hebben en andere niet geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb MediaPortal 1.1 RC1 draaien, volledig met cardsharing (en gecodeerde kanalen worden daadwerkelijk gedecodeerd). Op sommige punten stukken stabieler, op andere punten nog een beetje mank. Ziet er tot zover goed uit. Binnenkort maar eens mijn guide van een update voorzien.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

The Zep Man schreef op maandag 22 februari 2010 @ 07:23:
Ik heb MediaPortal 1.1 RC1 draaien, volledig met cardsharing (en gecodeerde kanalen worden daadwerkelijk gedecodeerd). Op sommige punten stukken stabieler, op andere punten nog een beetje mank. Ziet er tot zover goed uit. Binnenkort maar eens mijn guide van een update voorzien.
Zijn er grote veranderingen ontstaan? Want ik heb op dit moment ook Mediaportal 1.1 RC1 op mijn pc staan i.c.m. windows 7. Is de guide nog relevant genoeg om uit de voeten te komen met deze twee stukken software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai het al een jaar of 5 ipv Windows MCE, vind het stukken beter.
Voorheen waren beiden instabiel, maar nu zeer goed te doen.
Moet zeggen met Win7 is MCE ook erg goed.
Beiden zijn goed, beiden zijn goed geschikt voor dagelijks gebruik.
Het hangt er dus maar net vanaf wat je zelf prefereert.
Voordeel van MP is dat het vooral gratis is zodat je geen nieuwe Windows upgrade hoeft te kopen, en het draait prima op oudere hardware, maar als nadeel je moet veel meer instellen, werkt niet out of the box bedoel ik daarmee.
Dat is vooral het functionele, daarbuiten visueel alleen al door de skins heeft MP een streepje voor.
Het "manke" heb ik nog niet kunnen vinden, Maar tegenover 1.0.2 is in ieder geval het tv gedeelte een stuk stabieler, ik had met hd zenders wel eens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 19:46
Ik heb een HTPC en zit in het kabelgebied ziggo.

Wat is de beste oplossing voor digitale tv via de HTPC. Waarbij een goedkope oplossing wordt gewaarderd.
in de startpost worden er namelijk 3 mogelijkheden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wil je goedkoop of wil je het best/gemak? Het goedkoopste is denk ik een simpel dvb-c kaartje en een smartcard reader, samen ongeveer € 100,- (60+40). Wil je het icm met Windows MediaCenter gebruiken dan is een FloppyDTV (productie gestaakt) icm AlphaCrypt (samen €200,- ?) of een Anysee E30TC (€ 150,-) misschien een betere oplossing door de betere driver ondersteuning, of de goedkope oplossing icm betaalde extra software. Wil je een dual tuner oplossing dan kost je dat bij de eerste optie alleen een extra dvb-c kaartje (€ 60,-), bij de andere oplossingen betaal je gewoon het dubbele.

[ Voor 123% gewijzigd door Nielson op 22-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dark0z schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:59:
[...]

Zijn er grote veranderingen ontstaan? Want ik heb op dit moment ook Mediaportal 1.1 RC1 op mijn pc staan i.c.m. windows 7. Is de guide nog relevant genoeg om uit de voeten te komen met deze twee stukken software?
RC1 bevat een aantal bugs waardoor je misschien zelf wat meer moet experimenteren. Zo was bij mij de 'gentle.config' leeg (0 bytes) na de installatie van MediaPortal TV Server (en MediaPortal zelf). Hier kan MP niet mee van start: databases worden niet aangemaakt/gevonden (aan de client -en- aan de server kant!).

De essentie van de guide is hetzelfde. Wel een voordeel: 1.1 RC1 heeft de juiste Ziggo digitale frequenties ingebakken. Je hoeft dus niet zelf een tuning-bestand aan te maken/op te halen. Gewoon 'Netherlands' uit het lijstje kiezen en daarna het Ziggo + NetID uit de lijst.

Wanneer ik mijn nieuwe guide post, zitten daar natuurlijk ook de laatste (en werkende) versies van MDAPI en ACamd bij. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

The Zep Man schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:48:
[...]
Wanneer ik mijn nieuwe guide post, zitten daar natuurlijk ook de laatste (en werkende) versies van MDAPI en ACamd bij. :)
Top - tot die tijd zal ik zelf spelen met de settings e.d. :) zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MDAPI heb je de fall 2009 versie nog en ACAMD gebruik ik nu de 6.18, en werkt vlekkeloos.
Ik heb alleen dat ik regelmatig met NewCS dat als ik de HTPC afsluit hij dus het progje niet goed afsluit ofzo, dan moet ik handmatig de xml terugzetten anders krijg ik een non ready server connect error.
Anders dan dat prima opstelling zo. Nu heb ik gelezen dat er vervangende progs zijn dus daar ga ik in mijn vakantie over 3 a 4 weken eens even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
[...]
Sweet! ik heb ondertussen ook een aantal zaken via jouw tutorial aan de praat zien te krijgen. Erg mooie tutorial! Nu nog even wat zaken in MP zelf uitzoeken en ga ik er is een definitieve setup van maken :9 Ondertussen ook een installatie gedaan met nieuwere mdapi en acamd versies, scheelt bij mij ook weer wat.

Ik heb alleen een kleine tip: wellicht kun je er in zetten dat er een codec pack moet worden geïnstalleerd. Ik was in de modus 'verstand=0' aan de slag gegaan en frustreerde me behoorlijk dat ik geen beeld kreeg. Vervolgens codecs geïnstalleerd, n.a.v. topic start hier(of die van het MediaPortal topic).

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Heel mooi, ik denk dat je daar straks een heleboel mensen blij mee gaat maken. Mij in ieder geval wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:38:
[...]

Ik heb alleen een kleine tip: wellicht kun je er in zetten dat er een codec pack moet worden geïnstalleerd. Ik was in de modus 'verstand=0' aan de slag gegaan en frustreerde me behoorlijk dat ik geen beeld kreeg. Vervolgens codecs geïnstalleerd, n.a.v. topic start hier(of die van het MediaPortal topic).
De installatie van MediaPortal in het algemeen en alle benodigdheden is eigenlijk geen onderdeel van de guide. Ik kan misschien wel een paar codecs aanwijzen welke gebruikt kunnen worden voor TV kijken (MPEG video/audio, H.264, AC3). Zo maakt het weldegelijk uit welke codec je gebruikt voor het kijken van video (automatische aspect ratio aanpassing werkt niet met elke codec) en voor audio (sommige codecs kunnen niet met meer tracks in één stream omgaan).

Ik verwacht dat de nieuwe guide dit weekend online staat.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2010 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 07:01:
[...]
De installatie van MediaPortal in het algemeen en alle benodigdheden is eigenlijk geen onderdeel van de guide. Ik kan misschien wel een paar codecs aanwijzen welke gebruikt kunnen worden voor TV kijken (MPEG video/audio, H.264, AC3). Zo maakt het weldegelijk uit welke codec je gebruikt voor het kijken van video (automatische aspect ratio aanpassing werkt niet met elke codec) en voor audio (sommige codecs kunnen niet met meer tracks in één stream omgaan).

Ik verwacht dat de nieuwe guide dit weekend online staat.
Dit is natuurlijk wel een mooie toevoeging. dan is dat ook maar weer afgedicht.
Moet ik wel zeggen dat om een dergelijke tut icm mp en hier op tweakers een instelling te hebben van verstand=0 vind ik wel eigenaardig.

• Lumics
  • Laatst online: 19:46
Hoe zijn hier de ervaringen met de Anysee E30 Combo Plus. Dit lijkt mij een ideale oplossing om enkel TV te kijken. Opnemen en kijken is dan wel weer een issue.

Daarnaast is het de vraag of het samenwerkt met XBMC of mediaportal

• AOC
  • Niet online

AOC

Sa1 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:15:
[...]
Dit is natuurlijk wel een mooie toevoeging. dan is dat ook maar weer afgedicht.
Moet ik wel zeggen dat om een dergelijke tut icm mp en hier op tweakers een instelling te hebben van verstand=0 vind ik wel eigenaardig.
zo kan je voor elke mediacenter software een artikel schrijven ;) XMBC, wmc, etc
Dark0z schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
[...]

zo kan je voor elke mediacenter software een artikel schrijven ;) XMBC, wmc, etc
tja precies...

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik ben van plan een HTPC te bouwen met 2 digitale tv kaarten icm ziggo. In eerste instantie wilde ik voor de Anysee E30 combo plus gaan, maar deze is vrij duur, en kreeg een goede tip van Dark0z. Die gaf aan dat het ook zou werken met een goedkopere DVB-C kaart icm een Phoenix card-reader.. In het artikel dat ik hierover heb gelezen werd echter alleen gesproken over Mediaportal. Heeft iemand enig idee of dit ook werkt onder Windows 7 MCE 64Bit?

Ik hoor het heel graag!
powermarcel10 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:48:
Ik ben van plan een HTPC te bouwen met 2 digitale tv kaarten icm ziggo. In eerste instantie wilde ik voor de Anysee E30 combo plus gaan, maar deze is vrij duur, en kreeg een goede tip van Dark0z. Die gaf aan dat het ook zou werken met een goedkopere DVB-C kaart icm een Phoenix card-reader.. In het artikel dat ik hierover heb gelezen werd echter alleen gesproken over Mediaportal. Heeft iemand enig idee of dit ook werkt onder Windows 7 MCE 64Bit?

Ik hoor het heel graag!
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

powermarcel10 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:48:
Niet zonder de aanschaf van extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb nu al een tijdje dat m'n Terratec Cinergy C PCI HD geen kanalen meer kan vinden. De kaart zit in een Windows Server 2008 R2-machine (dmv deze drivers) en heeft daarin ook gewerkt. Op de server draait DVBLink TVSource icm Network Pack en ik kon in het verleden ook via het netwerk TV kijken.

Nu is er een update van TVSource geweest en kan ik geen zenders meer vinden. Ook de zenders die al bekend waren, kan ik niet meer bekijken. Het meest logische was dus dat het aan TVSource lag, maar ik heb het nu met DVBDream en Terratec Home Cinema geprobeerd en geen van allen vinden zenders!

Ik heb ook al de antenne direct in de PC gestoken ipv via een antenneversterker.

Iemand nog een idee wat er mis kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door maikel op 01-03-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
[...]
RC1 bevat een aantal bugs waardoor je misschien zelf wat meer moet experimenteren. Zo was bij mij de 'gentle.config' leeg (0 bytes) na de installatie van MediaPortal TV Server (en MediaPortal zelf). Hier kan MP niet mee van start: databases worden niet aangemaakt/gevonden (aan de client -en- aan de server kant!).
Zou je nog even kunnen zeggen hoe je deze bug oplost?
Een nieuwe guide zou geweldig zijn! Ik heb al een tijdje de benodigde hardware liggen, maar zat te wachten op een Release Candidate van Mediaportal 1.1. Ik draai nu nog 0.2.3 zonder gids en nu beginnen mijn handen echt te jeuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

phusg schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:05:
[...]

Zou je nog even kunnen zeggen hoe je deze bug oplost?

[...]

Een nieuwe guide zou geweldig zijn! Ik heb al een tijdje de benodigde hardware liggen, maar zat te wachten op een Release Candidate van Mediaportal 1.1. Ik draai nu nog 0.2.3 zonder gids en nu beginnen mijn handen echt te jeuken!
De nieuwe guide wordt morgenochtend gepost. Ook staat de oplossing voor het gentle.config probleem erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

The Zep Man schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:50:
[...]
De nieuwe guide wordt morgenochtend gepost. Ook staat de oplossing voor het gentle.config probleem erin. :)
Top! Binnenkort aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

De handleiding Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing, welke zich richt op MediaPortal 1.1, is beschikbaar. Vergeet niet het voorwoord te lezen met betrekking tot 1.1 RC1.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:01:
De handleiding Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing, welke zich richt op MediaPortal 1.1, is beschikbaar. Vergeet niet het voorwoord te lezen met betrekking tot 1.1 RC1.
thanks! uitprinten en aan de slag :) ik laat het weten als het mij gelukt is (na het weekend oid)

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 04-03-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:01:
Zeer bedankt, ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Heeft iemand de Anysee E30TCPlus toevallig werkend gekregen op een Windows Server 2003 ?
Ik heb een 2003 Server en zou deze willen namelijk gebruiken als TV server voor Mediaportal.

Er zijn voor de Anysee geen 2003 drivers te downloaden, maar vaak werken de XP drivers prima.
Voordat ik zo'n kaartje aanschaf zou ik natuurlijk graag eerst willen weten of 't wel draait onder Server 2003.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SLeddert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:47:
Heeft iemand de Anysee E30TCPlus toevallig werkend gekregen op een Windows Server 2003 ?
Ik heb een 2003 Server en zou deze willen namelijk gebruiken als TV server voor Mediaportal.

Er zijn voor de Anysee geen 2003 drivers te downloaden, maar vaak werken de XP drivers prima.
Voordat ik zo'n kaartje aanschaf zou ik natuurlijk graag eerst willen weten of 't wel draait onder Server 2003.
Ik heb geen ervaring met die specifieke TV kaart, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat losse BDA drivers voor XP problemen geven onder Server 2003.

Als je MediaPortal gaat gebruiken, waarom neem je dan eigenlijk de AnySee E30TCPlus? Is die niet erg prijzig?

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:23:
[...]
Ik heb geen ervaring met die specifieke TV kaart, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat losse BDA drivers voor XP problemen geven onder Server 2003.

Als je MediaPortal gaat gebruiken, waarom neem je dan eigenlijk de AnySee E30TCPlus? Is die niet erg prijzig?
Ik wil persé een usb aansluiting hiervoor gebruiken en mij leek de AnySee E30TCPlus door alle positieve reviews een goede keuze.
Maar ik sta natuurlijk open voor goede (goedkopere) alternatieven ! Wat zou je me aanraden ?
Ik ben trouwens aangesloten op Ziggo.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SLeddert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:30:
[...]

Ik wil persé een usb aansluiting hiervoor gebruiken en mij leek de AnySee E30TCPlus door alle positieve reviews een goede keuze.
Maar ik sta natuurlijk open voor goede (goedkopere) alternatieven ! Wat zou je me aanraden ?
Ik ben trouwens aangesloten op Ziggo.
In de Pricewatch zijn er maar twee 'echt' goedkopere alternatieven: de Terratec Cinergy HTC USB XS HD en de Hauppauge WinTV HVR-930C. Van wat ik lees hebben beiden op internet dezelfde chipset. Wel adviseer ik om de nieuwste drivers te gebruiken en niet de meegeleverde. Al zou je bijvoorbeeld de Hauppauge nemen, dan scheelt dat gewoon 80 euro.

Om hem aan de praat te krijgen met Ziggo moet je natuurlijk de kanalen kunnen decoderen. Met deze handleiding en de aanschaf van een juiste smartcard reader (zie handleiding, ~40 euro) kom je een eind op weg.

In totaal kost het dan ongeveer 100 euro (scheelt 'maar' iets van 50 euro met een AnySee), maar met deze oplossing heb je bijvoorbeeld ook later de mogelijkheid om een tweede DVB-C kaart toe te voegen zonder een extra smartcard reader of smartcard aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb een vraag over de blog post: hoe kan het geactiveerde kaartje geactiveerd blijven?

Dat kaartje moet toch eens in de twee maanden worden bijgewerkt?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Skinkie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:06:
Ik heb een vraag over de blog post: hoe kan het geactiveerde kaartje geactiveerd blijven?

Dat kaartje moet toch eens in de twee maanden worden bijgewerkt?
Dit is al eens eerder besproken in dit topic. ;) Zowel de card sharing client (ACamd) als de card sharing server (NewCS) ondersteunen functionaliteit om de updates welke Ziggo uitzendt voor je smartcard door te geven aan de smartcard. Mijn smartcard heeft bijvoorbeeld al meer dan een half jaar geen officiële decoder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:12:
[...]
Dit is al eens eerder besproken in dit topic. ;) Zowel de card sharing client (ACamd) als de card sharing server (NewCS) ondersteunen functionaliteit om de updates welke Ziggo uitzendt voor je smartcard door te geven aan de smartcard. Mijn smartcard heeft bijvoorbeeld al meer dan een half jaar geen officiële decoder gezien.
Het valt een beetje slecht te doorzoeken hier...

Ik heb hier dus nog een reference DVB-C kaart liggen in een Siemens (CenterParks) doosje, daar heb ik al eerder 'beelden' mee kunnen opvissen van het Ziggo info kanaal, dat waren wat flarden. Ik denk dat dat met de in de blog post genoemde 'niet standaard codering' te maken heeft.

Geheel toevallig heb ik een Phoenix reader te leen omdat ik wat aan het stoeien was met mijn Terratec DVB-S2 kaartje, die wel een CI slot heeft, maar ik nog geen CAM (en ik wel een Canal Digital kaartje). Dus ben benieuwd of ik dit onder Linux ook aan de praat krijg. Zou zeker leuk zijn straks met alles in 1, dan ben ik maar 29 euro kwijt ipv 79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Skinkie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Het valt een beetje slecht te doorzoeken hier...

Ik heb hier dus nog een reference DVB-C kaart liggen in een Siemens (CenterParks) doosje, daar heb ik al eerder 'beelden' mee kunnen opvissen van het Ziggo info kanaal, dat waren wat flarden. Ik denk dat dat met de in de blog post genoemde 'niet standaard codering' te maken heeft.
De 'niet standaard codering' slaat op de brakke manier waarop Ziggo Irdeto 2 heeft geïmplementeerd op haar gecodeerde kanalen. Misschien had je toen niet goed gescand of een slecht signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:54:
[...]
De 'niet standaard codering' slaat op de brakke manier waarop Ziggo Irdeto 2 heeft geïmplementeerd op haar gecodeerde kanalen. Misschien had je toen niet goed gescand of een slecht signaal?
Slecht signaal zou misschien kunnen, ik zal het doosje binnen kort nog even uitrusten met wat nieuwe DVB tooltjes. Ik ben ook wel benieuwd of de interne bandbreedte misschien gewoon te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zep Man, uit eerdere berichten begreep ik dat je misschien nog wel wat tips had aangaande te gebruiken codecs? _/-\o_ Dan kan ik dat mooi tegelijk met je nieuwe guide implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

grun93 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:08:
Zep Man, uit eerdere berichten begreep ik dat je misschien nog wel wat tips had aangaande te gebruiken codecs? _/-\o_ Dan kan ik dat mooi tegelijk met je nieuwe guide implementeren.
Ik heb ze niet meegenomen in de handleiding omdat het er niet echt in thuis hoort. Hier geef ik echter wat tips, gebaseerd op wat naar mijn eigen ervaring lekker werkt.

Te installerenGeluid
Voor eigenlijk alles werkt de ffdshow Audio Decoder erg goed: uitgebreide instelopties, waaronder de mogelijkheid voor AC3/DTS passthrough of een ingebouwde mixer, welke handig is om van 5.1 geluid (bijvoorbeeld) 2.0 te maken. Ook veel andere opties. Een pluspunt is dat ffdshow de mogelijkheid heeft om een geluidsstream uit meer meeverzonden geluidsstreams te halen (iets wat naar mijn eigen ervaring niet elke codec kan).

Beeld
Voor losse video's en DVD's kan je gerust ffdshow Video Decoder nemen voor MPEG-2 en ffdshow DXVA Video Decoder voor H.264. Voor TV ligt dit iets gevoeliger. Vroeger was DScaler een populaire MPEG2 decoder, maar deze werkt niet meer met MediaPortal 1.1 RC1. Niet elke MPEG2-decoder kan genomen worden, omdat de meeste codecs geen automatische aspect ratio aanpassing kennen. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, herkend MediaPortal niet wat voor aspect ratio het onderliggende beeld heeft. Handmatig een verkeerde aspect ratio forceren via MediaPortal lijdt alleen maar tot meer vervorming. Onder Windows 7 adviseer ik de ingebouwde Microsoft DTV-DVD Video Decoder. Alles wat in H.264 wordt uitgezonden is breedbeeld, dus voor TV kan daar ook ffdshow DXVA Video Decoder voor gekozen worden. Overigens werkt de Microsoft DTV-DVD Video Decoder ook heel goed voor H.264 (met hardwareacceleratie!) met video's wanneer ffdshow DXVA Video Decoder niet lekker werkt.

Haali Media Splitter installeer je om die 'lastige' containerformaten af te kunnen spelen welke Windows normaals niet ondersteund (MKV, MP4...). Als je geen videokaart hebt welke DXVA ondersteund en je hebt niet een hele snelle CPU, dan kan je nog overwegen om CoreAVC te gebruiken.

Een overzicht van de nu door mij gebruikte codecs onder Windows 7:

Video
MPEG-2: ffdshow Video Decoder
H.264: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
MPEG / AC3: ffdshow Audio Decoder
AAC: ffdshow Audio Decoder

TV
MPEG-2: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
H.264: Microsoft DTV-DVD Video Decoder
MPEG / AC3: ffdshow Audio Decoder
AAC: MONOGRAM AAC Decoder

DVD
DVD Navigator: DVD Navigator
DVD video decoder: ffdshow Video Decoder
DVD audio decoder: ffdshow Audio Decoder

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:46:
Hier geef ik echter wat tips, gebaseerd op wat naar mijn eigen ervaring lekker werkt.
Bedankt, daar kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
The Zepman : heb je het gebruik van die codecs allemaal ingesteld met Shark007, of op een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

brtk schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:48:
The Zepman : heb je het gebruik van die codecs allemaal ingesteld met Shark007, of op een andere manier ?
De codecs zijn ingesteld via MediaPortal Configuration na een standaard installatie van ffdshow. Haali Media Splitter werkt automatisch. Iets anders (buiten de configuratieschermen van ffdshow) gebruik ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ah ok, dan ga ik eens proberen of ik het ook zo krijg ingesteld met W7 MCE, Shark007 en MCDU.exe
(sorry, ben geen MP fanaat, ben tevreden met MCE)

ffdshow voor audio in MCE heb ik al draaiend, erg handig. MPC-HD speelt nu alle andere videoformaten af, MS-DTV voor de live tv. Daar zou ik nog wel wat aan willen sleutelen. de PDVD9 codec daarvoor geprobeerd, maar lijkt wel of die een mindere beeldkwaliteit op het scherm tovert dan de MS-DTV decoder.

zijn er misschien nog andere alternatieven voor de MS-DTV video decoder icm live-tv ?

thanks

[ Voor 55% gewijzigd door brtk op 05-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:46:
Haali Media Splitter installeer je om die 'lastige' containerformaten af te kunnen spelen welke Windows normaals niet ondersteund (MKV, MP4...).
Windows 7 ondersteunt toch gewoon MP4 native?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dreamvoid schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Windows 7 ondersteunt toch gewoon MP4 native?
Maar niet iedereen gebruikt Windows 7, of wel? Bovendien is de MKV en OGM-ondersteuning ook welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Nou.. zojuist is een verse windows 7 x64 erop gegooid en vol goede moed aan de slag gegaan met de tutorial.. Helaas krijg ik na een restart van de TV service maar 1x beeld, vervolgens altijd de Unable to start graph...

Zal wel weer eens gaan zoeken waar het nu weer aan ligt..

@Zep, nogmaals dank voor de tutorial!

prutsert

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.