Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
CAD-tekenaar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:58:
Nog een vraag: Welke SQL gebruik je in MediaPortal volgens je handleiding? MS SQL of MySQL?
Als ik me goed herinner stelt MP tijdens een installatie zelf al een default voor. Ik heb dat niet veranderd en het werkt goed. Aan de SQL config heb ik ook niks hoeven te veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door grun93 op 12-01-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
The Zep Man schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:14:
[...]

Alle onderdelen zijn bij mij toen getest onder XP (x86) en Vista x86 en x64. Het verschil in architectuur (32 of 64 bit) maakt niet uit met 32-bit software, zolang je de regels maar volgt (geen device/kernel drivers gebruiken uit een andere architectuur, bij handmatige verplaatsing van bestande goed opletten naar welke folder dit gedaan wordt...).

Op het moment heb ik een configuratie draaien van MediaPortal op een Windows Vista x64 machine, TV Server en MDAPI op een 2003 x64 machine en de nieuwste NewCS op een Linux machine. Van die laatste heb ik ook een compacte virtuele machine gemaakt, zodat deze zelfs onder Windows bruikbaar is. Natuurlijk zal een update van mijn handleiding uitgaan van een enkele machine welke Windows 7 draait. De handleiding zal voornamelijk gebaseerd zijn op het gebruik van x64.

[...]
In het begin MSSQL, maar ik herinner mij daarvan dat een aantal configuratieaanpassingen nodig waren zodat clients daar ook mee kon den communiceren. Nu gebruik ik MySQL (lichter, meegeleverd en beter ondersteund).

[...]
Het is jammer dat je niet aangeeft tegen wat voor problemen je aanloopt. Ik zal bij de release van RC1 kijken of er nog veel aanpassingen gepland staan voor de release van 1.1 final. Anders zal ik overwegen om de handleiding alvast eerder klaar te stomen voor 1.1.
Ikzelf gebruik ook MSSQL (bij 1-click single-seat configuration) en heb problemen met gecodeerde kanalen. De smartcard werd herkend, maar genereerd niet telkens nieuwe codes via newcs. Gevolg: timeshift werkt niet op gecodeerde kanalen. Zelf had ik ook al het idee dat ik het probleem in MSSQL moest zoeken, want ik wist toendertijd niet of je "localhost", "127.0.0.1", computername, LAN-IP-adres of nog iets anders moest invullen.

Maar hoe kan ik dan switchen van SQL zonder dat ik alles opnieuw moet installeren?
Is dat wel mogelijk?

Misschien laat ik dit probleem even voor wat het is en begin weer opnieuw (format C:) zodra 1.1.0 RC uitkomt. (dat zal wel binnen 1 maand gebeuren, denk ik)
Dan stap ik namelijk ook gelijk over van Vista naar Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 16:55
CAD-tekenaar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:58:
[...]

Beste Zep Man,

Fantastisch dat je je handleiding binnenkort wilt updaten. Maar zou je daarbij ook duidelijk kunnen controleren en vermelden of alle bestanden (mdapi, newcs, enz.) wel/niet bij x64/x86 werkt? Dit voorkomt veel vragen wanneer iets niet wil werken. (althans bij mij dan) Bij voorbaat dank!

Nog een vraag: Welke SQL gebruik je in MediaPortal volgens je handleiding? MS SQL of MySQL?
Op dit moment lukt het me niet om via je handleiding en de voorgestelde software+hardware het aan de praat te krijgen. Gecodeerde kanalen kan ik niet bijkijken.
Maar wanneer MediaPortal 1.1.0 RC1 uitkomt (i.c.m. met je bijgewerkte handleiding) doe ik een nieuwe poging.
@Cad-Tekenaar:
Ik heb MP-Server & Client werken op twee Win7-x64 systeemen en heb alles gedaan wat in de manual van TheZepMan staat. Alles werkt tot nu to prima. Ik kan je alleen adviseren om ALLES mbt MP eerst goed werkend te hebben vóórdat je met cardsharing aan de gang gaat. Anders is het ondoenlijk om problemen op te lossen.

MySQL is de "standaard" DB indien er nog niets is geïnstalleerd, dus deze lijkt me de beste oplossing tenzij je MS-SQL voor iets anders nog gebruikt. Je zal helaas moeten herinstalleren om te switchen.

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
PHDNovice schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:10:
[...]

@Cad-Tekenaar:
Ik heb MP-Server & Client werken op twee Win7-x64 systeemen en heb alles gedaan wat in de manual van TheZepMan staat. Alles werkt tot nu to prima. Ik kan je alleen adviseren om ALLES mbt MP eerst goed werkend te hebben vóórdat je met cardsharing aan de gang gaat. Anders is het ondoenlijk om problemen op te lossen.
Wat bedoel je eigenlijk met "Ik kan je alleen adviseren om ALLES mbt MP eerst goed werkend te hebben vóórdat je met cardsharing aan de gang gaat" ?
Ik moet toch eerst MP installeren, MP TV-server installeren en MP TV-server configureren vlgs handleiding The Zep Man. MP configureren kan toch daarna, want MP-configuration heeft toch niets met cardsharing te maken?
MySQL is de "standaard" DB indien er nog niets is geïnstalleerd, dus deze lijkt me de beste oplossing tenzij je MS-SQL voor iets anders nog gebruikt. Je zal helaas moeten herinstalleren om te switchen.

Success!
Daar was ik al bang voor. Ik werk met MS SQL. Balen!
Nu maar hopen dat MP 1.1.0 RC1 snel uitkomt. TVserver-Roadmap staat vandaag op 98%

[ Voor 18% gewijzigd door CAD-tekenaar op 12-01-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39
Wijze DVB-C helden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het volgende probleem.

Ik heb een bakkie met Fedora 12 (x86_64) met daar in een TechnoTrend C-1501.

Als ik zender scan krijg ik een nette channels.conf met 280 services.

Als ik dan probeer te tunen op Nederland 1 (FTA, toch?) gebeurt er dit:
@localhost ~]$ czap -c ~/.czap/channels3.conf "Nederland 1"
using '/dev/dvb/adapter0/frontend0' and '/dev/dvb/adapter0/demux0'
279 Nederland 1:388000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:88:89:8004
ERROR: cannot parse service data
Als ik probeer te scannen binnen een mux krijg ik het volgende:
@localhost ~]$ scandvb -c
WARNING: filter timeout pid 0x0011
WARNING: filter timeout pid 0x0000
dumping lists (0 services)
Done.
Ik heb al een ander pci slot geprobeerd, de sn-aw2 driver geblacklist, zowel met w_scan als scandvb gescand, "Me TV" kan wel zender en programma gids vinden maar nergens krijg ik beeld.

Wie kan mij in de goede richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand die de TechniSat CableStar HD2 aan de praat heeft met WIndows 7 x64 MCE i.c.m. ziggo?

hij is netjes geinstalleerd maar o.a. DVB viewer ziet hem niet :(

[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 14-01-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens drivers van de Terratec Cinergy C PCI HD of de Twinhan AD-CP400 CI, dat zijn namelijk exact dezelfde kaarten.
Laat even weten of het werkt, of dat je de kaart aan de praat krijgt, ik wil namelijk deze kaart ook gaan halen omdat die goedkoper te krijgen is als de Terratec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willlem
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
ik heb de afgelopen 2 dagen in dit topic en op de groene knop wat rond geneusd.

Het lijkt mij dat Met de Anysee E30TC digitaal opnemen moet kunnen werken op mijn htpc( amd athlon2x 4200.video asus4350(1024mb).2gig geheugen).

Ik twijfel of ik het allemaal goed begrijp. De ene keer denk ik te lezen dat Anysee E30TC zowel geschik is voor digitenne als voor Ziggo en dan
weer dat je voor digitenne een andere uitvoering moet hebben.
Het is belangrijk omdat ik op de camping digitenne heb en thuis digitale tv van ziggo.

Als ik die Anysee E30TC koop, ben ik dan in een keer klaar om hdtv te ontvangen en op te nemen?

Het lijkt ook dat Anysee E30TC een overlevingkans heeft als Ziggo omschakeld naar een ander systeem.

Zit dit een beetje bij de waarheid? of heb ik er niets/weinig van begrepen, wat zomaar zou kunnen :)

nb.Ik heb het digitale standaardparket van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Als ik met een HTPC waarin 1 dvb-c kaart digitale TV aan het opnemen ben... Kan ik dan via de TV nog steeds digitale tv-programma's bekijken? Of heb ik dan twee dvb-c kaarten nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:45:
Als ik met een HTPC waarin 1 dvb-c kaart digitale TV aan het opnemen ben... Kan ik dan via de TV nog steeds digitale tv-programma's bekijken? Of heb ik dan twee dvb-c kaarten nodig?
Dat ligt er aan er met welk pakket je werkt en welke kanalen je wilt opnemen/kijken.
Met MediaPortal is het mogelijk om meerdere zenders op te nemen en te kijken met 1 kaart zolang deze zenders maar in dezelfde transport stream zitten. Wil je er 1 kijken en 1 opnemen uit verschillende streams dan heb je echt 2 kaarten nodig.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister mijn FloppyDTV binnen en iemand van Techzine heeft me geholpen dit aan de praat te krijgen onder MediaPortal. Nu heb ik een probleem hij heeft alle zenders gevonden maar de encrypted zenders kan ik niet bekijken dan geeft hij aan "Preview failed:ChannelIsScrambled", ik ga er van uit dat het te maken heeft met mijn smartcard, toch ?

Weet iemand hier raad mee, is er een oplossing voor ?

Alvast bedankt !

edit :

specs :

FloppyDTV (driver 4.5) + Alphacrypt Classic FW 3.19
Windows XP Pro SP3 32Bit
Nieuwste Mediaportal
Ziggo (Alles In 1 Extra), @home gebied (Brabant, Tilburg)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:54:
Ik heb sinds gister mijn FloppyDTV binnen en iemand van Techzine heeft me geholpen dit aan de praat te krijgen onder MediaPortal. Nu heb ik een probleem hij heeft alle zenders gevonden maar de encrypted zenders kan ik niet bekijken dan geeft hij aan "Preview failed:ChannelIsScrambled", ik ga er van uit dat het te maken heeft met mijn smartcard, toch ?

Alvast bedankt !

edit :

specs :

Windows XP Pro SP3 32Bit
Nieuwste Mediaportal
klinkt misschien heel stom, maar zit je Smartcard goed om in de Alphacrypt? Als je door de alphacrypt heen kijkt vanaf de zijkant zie je de puntjes waar het chipje moet zitten, dan weet je dat 100% zeker.
De alphacrypt zelf kan ook op 2 manieren in de floppydtv, alleen als je hem goed om hebt en dat is zeg maar met de bovenkant naar onderen dan heeft hij een 'doorklik' als je hem der in duwt dan voel je dat hij echt der in klikt..
Anders zou ik het niet weten :) je kunt met die ci tool kijken of je smartcard herkend wordt, je kunt met die diagnostics tool van digital everywhere checken of hij een channel lockt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:59:
Probeer eens drivers van de Terratec Cinergy C PCI HD of de Twinhan AD-CP400 CI, dat zijn namelijk exact dezelfde kaarten.
Laat even weten of het werkt, of dat je de kaart aan de praat krijgt, ik wil namelijk deze kaart ook gaan halen omdat die goedkoper te krijgen is als de Terratec.
met de twinham AD-CP400 CI drivers wordt er een DVBS kaart herkend, de smartcard in het CIslot kan ik echter niet de eigenschappen van opvragen..
ook wil hij op sattalieten zoeken, die ik helemaal niet heb...
de cinergy C PCI HD installeert het apparaat helemaal niet, de driver pakt hij om de een of andere reden niet..

tot zo ver lukt het dus nog niet... ga nog wel verder klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gjs schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:11:
[...]

Dat ligt er aan er met welk pakket je werkt en welke kanalen je wilt opnemen/kijken.
Met MediaPortal is het mogelijk om meerdere zenders op te nemen en te kijken met 1 kaart zolang deze zenders maar in dezelfde transport stream zitten. Wil je er 1 kijken en 1 opnemen uit verschillende streams dan heb je echt 2 kaarten nodig.
Maar moet je HTPC dan altijd aanstaan als je digitale TV wilt kijken? KAn dat niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:50
willlem schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:26:
Ik twijfel of ik het allemaal goed begrijp. De ene keer denk ik te lezen dat Anysee E30TC zowel geschik is voor digitenne als voor Ziggo en dan weer dat je voor digitenne een andere uitvoering moet hebben. Het is belangrijk omdat ik op de camping digitenne heb en thuis digitale tv van ziggo.
Die T en C in de productomschrijving slaat inderdaad op DVB-T (digitenne) en DVB-C (oa Ziggo), zie ook hun site.

Dark0z schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:45:

Voor een tv-kaart maakt het niet uit of je de zender kijkt of opneemt, je kunt in principe dus maar één ding tegelijk (mp soms meer indien in zelfde ts) doen. Als je tv een eigen digitale tuner heeft kun je die natuurlijk wel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Dark0z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:05:
[...]

Maar moet je HTPC dan altijd aanstaan als je digitale TV wilt kijken? KAn dat niet anders?
Je kan altijd nog een tweede smartcard nemen en je LCD TV (als die DVB-C ondersteund) van een correcte CAM voorzien. Anders kan je altijd nog een tweede smartcard en losse decoder nemen. Je HTPC hoeft dan niet aan om digitaal TV te kijken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Zijn er eigenlijk ook kaarten die Dubbele tuners hebben en icm ZIggo werkt? Dus dat je maar 1 kaart nodig heb voro openemen/afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt aan cardsharing doen, met of een phoenix reader of met van die kaartjes zo'n set.
Maar een standaard oplossing nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willlem
ik heb gisteren de Anysee E30TC maar gekocht en viel me vandaag niet mee :(

Bij de instal van anysee in W7 mediacenter moet ik kiezen of ik een settop box heb, of ik nou ja of nee zeg, mediacenter loopt dan vast en stopt ermee.

Op anysee brandt een blauw lichtje, hoop dat dat normaal is. De chip op de smartcard ligt omhoog.

Heb de drivers van de cd, en de nieuwste van de Anysee site geprobeerd maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
Voor mij is de Anysee E30CT ook geen makkelijk plug en play verhaal geworden. Ik heb nu 12 zenders gevonden (o.a. Film 1, Net 5) in de Anysee viewer, maar de andere 100-plus nog niet. Vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Ik heb hier XP (Ziggo regiocode 1111). In Media Center 2005 krijg ik helemaal niks voor elkaar; daar vind hij hoe dan ook 0 kanalen.

Heeft er iemand een goede tip? Bedankt. :?

[ Voor 4% gewijzigd door hansie18 op 17-01-2010 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

willlem schreef op zondag 17 januari 2010 @ 02:31:
ik heb gisteren de Anysee E30TC maar gekocht en viel me vandaag niet mee :(

Bij de instal van anysee in W7 mediacenter moet ik kiezen of ik een settop box heb, of ik nou ja of nee zeg, mediacenter loopt dan vast en stopt ermee.

Op anysee brandt een blauw lichtje, hoop dat dat normaal is. De chip op de smartcard ligt omhoog.

Heb de drivers van de cd, en de nieuwste van de Anysee site geprobeerd maar niets werkt.
Ik zou op anysee.nl even de laatste CNO drivers ophalen en het daarmee nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

hansie18 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 06:13:
Voor mij is de Anysee E30CT ook geen makkelijk plug en play verhaal geworden. Ik heb nu 12 zenders gevonden (o.a. Film 1, Net 5) in de Anysee viewer, maar de andere 100-plus nog niet. Vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Ik heb hier XP (Ziggo regiocode 1111). In Media Center 2005 krijg ik helemaal niks voor elkaar; daar vind hij hoe dan ook 0 kanalen.

Je moet het bestand NL_1111.TPL dat in c:\program files\anysee\driver\transponders\cable staat, even aanpassen met de juiste frequenties voor jou gebied 1111. Deze frequenties vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hansie18 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 06:13:

vreemd verhaal, bij mij liep ik wel tegen een paar gekke dingen aan maar niets onoverkomelijk. Zo moest mijn cip.exe ofzo onder administrator gedraaid worden (w7 met uac aan) en heb nog geen geluid op ned2 en 3 in de default mode (wel als ik het audio kanaal omzet, maar je hebt niet op alle HD kanalen een extra geluidspoor).

Is het bij mediacenter 2005 niet zo dat hij inderdaad aangeeft dat hij niets gevonden heeft maar dat als je naar de gids gaat dat je ze daar kunt aanzetten? .. lang terug voor mij, vista en w7 mediacenter zien er zo veel mooier uit.

edit:

zie dat er een nieuwe drivert uit is voor de anysee, iemand die al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 17-01-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willlem
Ik zie op http://www.hardware.info/...see_E30_Combo_Plus_test/2 dat bij hun de smartcard er veel dieper in zit dan bij mij.

Mijn smartcard van casema/Ziggo steek 4 cm uit en op die foto maar 1 a 2 cm.
Ik krijg hem er niet dieper in en durf niet echt geweld te gebruiken :) .

Zit die card bij jullie ook diep?

Denk dat ook maar ff een nieuwe w7 instal doe, wie weet ben ik dan vastlopers in de mediacenter tijdens de instalatie kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door willlem op 17-01-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Ter informatie: de TechnoTrend 1501-C werkt zowel met hardcam (Alphacrypt Classic) en softcam onder GBPVR. Het is zelfs een van de weinige kaarten met CI die door GBPVR ondersteund worden :)
Dit kan bijgewerkt worden op de 1e pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
willlem schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:19:
IZit die card bij jullie ook diep?
Ja. Draai hem eens om dan? De chip moet aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
mowa schreef op donderdag 03 december 2009 @ 02:25:
[...]

Wat een vondst....Ik heb nog snel even de 2e Terratec er bij gegooid met de oudere v.1.1.0.301 drivers.
Mijn config verschilt met de jouwe door mijn iets oudere ACamd versie.
-Ik kan nu idd. 3 kanalen opnemen en de 4e bekijken.
-Zappen is sneller geworden. Alleen de HD kanalen duren zo'n seconde of 2.
-System load is omlaag, proc loopt op 23%.
-De boel lijkt stabiel (te blijven).

Met een werkende setup na standby heb ik van de week ook al geexperimenteerd maar Newcs is de instabiele factor. Ook bij herstarten van m'n systeem werkt Newcs niet meer. Als ik het op de server laat draaien is er geen probleem.
Wat heb je gedaan om met één tunerkaart zowel een opname te kunnen maken als een andere te kunnen bekijken? Heb je mdapi geinstalleerd? Ik heb dat wel geprobeerd maar mijn applicatie (GBPVR) wil blijkbaar niet meewerken hoewel hij multidec zou moeten ondersteunen.

Edit: dom van mij. Gewoon een extra virtuele tuner aanmaken in DVBLogic TVSource!

Edit2: helaas, er worden wel 2 virtuele tuners aangemaakt maar kan toch maar 1 tegelijk gebruiken. Oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door OrakelJos op 17-01-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willlem
grun93 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Ja. Draai hem eens om dan? De chip moet aan de bovenkant.
Ondertussen nieuwe instal W7 gedaan en hij blijft niet meer hangen op settopbox vraag. In deze versie was die vraag er helemaal niet.

De kaart zit er dus goed in
Ik krijg hem nu aan het zoeken en er worden maar 23 zenders gevonden :? pffffff,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:54:

Alvast bedankt !

edit :

specs :

Windows XP Pro SP3 32Bit
Nieuwste Mediaportal
heeft niemand geen idee ? het is echt een heel vaag verhaal vind ik zelf... GR bart !

Edit :

Ziet er naar uit dat NL1HD wel werkt en dat is toch ook een encrypted zender :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Nederland 1 HD is unencrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

heeft niemand geen idee ? het is echt een heel vaag verhaal vind ik zelf... GR bart !

Edit :

had je mijn reply gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog eigenlijk andere low profile kaarten behalve de twinhan/terratec/technisat?
Ik kan de floppydtv extension kits echt niet meer aankomen, en andere kaarten passen niet.
Lijkt erop dat je met low profile nog steeds even weinig keuze hebt, wat gek is nu ik overal low profile htpc cases zie opduiken met halve pci sloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik weet niet of het hier al bekend was, maar DVBLogic heeft nu de mogelijkheid om TVSource op de server te draaien! http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=8923
Daarmee kun je vanaf verschillende locaties TV kijken (niet tegelijk) en heb je maar 1 kaart nodig! Hoef ik gelijk ook de antenne niet meer door te trekken naar andere kamers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
[...]

Edit :

NL1HD is niet geencrypt. Heb je in de TVserver configuratie bij je FloppyDTV wel de optie "has CAM" aangezet?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Collega Tweakers,

Voor een collega van me ben ik bezig met het bouwen van een HTPC, hij wilt echter graag zijn casema digitale tv via Windows Media Center gebruiken.

Nou is er geen voor de hand liggende keuze lijkt het wel (zoals ik ooit een Hauppauge pvr 150 kocht die het nu al 5 jaar goed doet).

Welke (low profile!)kaart Zouden jullie me aanraden te kopen met Casema Digitale TV + Windows 7 x64?
Alvast dank voor jullie adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:26

HaTe

haat niet

Chilly_Willy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:41:
[...]

NL1HD is niet geencrypt. Heb je in de TVserver configuratie bij je FloppyDTV wel de optie "has CAM" aangezet?
Ja dat heb ik wel aangezet. Maar kijk nog maar een keer voor de zekerheid boxXx, misschien dat ik per ongeluk om cancel heb gedrukt? :P
Ik ben dus de gene die had geholpen van Techzine.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maikel schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:19:
Ik weet niet of het hier al bekend was, maar DVBLogic heeft nu de mogelijkheid om TVSource op de server te draaien! http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=8923
Daarmee kun je vanaf verschillende locaties TV kijken (niet tegelijk) en heb je maar 1 kaart nodig! Hoef ik gelijk ook de antenne niet meer door te trekken naar andere kamers. :)
Toevallig gezien, na TVSource als alternatief voor de Anysee CNO (dvb-c) driver bekeken te hebben.

Off topic: Op DGK zijn gebruikers die de Anysee i.c.m. met de Dual Core Atom (1.6Ghz) (Windows) systemen hebben draaien en een aanmerkelijk minder hoge CPU belasting rapporteren voor de encrypted SD kanalen (Ziggo) dan de Anysee driver. Zoals wellicht bekend ondersteunt Anysee de tuner niet indien deze i.c.m. een Atom CPU wordt gebruikt. De regelmatig lezer van deze en de Nvidea ION thread weet inmiddels dat xbmc pvr branche (dvb-c) en Ubuntu HTPC with satellite TV SD- en HDTV voor de Atom CPU nauwelijks een belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat al op enabled :/, nog meer suggesties ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:37:
Hij staat al op enabled :/, nog meer suggesties ?

Alvast bedankt !
Smartcard zit goed om? :P

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en je ziet met die CI tool ook dat er een alphacrypt in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
procyon schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:50:
Collega Tweakers,

Voor een collega van me ben ik bezig met het bouwen van een HTPC, hij wilt echter graag zijn casema digitale tv via Windows Media Center gebruiken.

Nou is er geen voor de hand liggende keuze lijkt het wel (zoals ik ooit een Hauppauge pvr 150 kocht die het nu al 5 jaar goed doet).

Welke (low profile!)kaart Zouden jullie me aanraden te kopen met Casema Digitale TV + Windows 7 x64?
Alvast dank voor jullie adviezen
en de anysee E30TC Plus is niet goed? .. wordt via USB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sa1 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:13:
[...]

en je ziet met die CI tool ook dat er een alphacrypt in zit?
Ja, je kan wel in het CI menu komen bij mediaportal, dus die werkt wel. En er is ook een menu optie "smartcard" beschikbaar.

//edit
Ik heb zojuist gehoord dat hij het heeft werken :P

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 18-01-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
Bedankt voor de tips (de NL_1111.tlp moest gewoon aangepast worden met de juiste frequenties). Ik heb nu een aantal honderd kanalen in Windows Media Center 2005 gevonden met de Anysee CNO drivers (en Ziggo smartcard). Zeg zo'n 50 procent van de kanalen doet het prima (bv. Ned 1 en Film 1 Action (o.i.d.)), maar de andere 50 procent doet het niet (bv. Ned 2 en Film 1.1). Er staat steed GEEN TV-SIGNAAL (omdat niks zou worden uitgezonden of omdat het signaal te zwak is). Ik heb vervolgens mijn pc verhuisd naar een punt dichter bij de contactdoos (misschien was de kabel te lang), maar dat heeft niks opgeleverd. De Anysee/WME blijft maar de helft uitzenden en de rest niet.

Zijn er hier ook nog tips voor? Ik heb er een oude antenneversterker tussengezet, maar dat leverde ook niks op. Ik heb ook ergens iets gelezen dat de frequenties misschien gefinetuned moeten worden of zoiets???

Bij voorbaat dank, want het is voor de rest een prima apart waarmee je ook mooie opnames kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:14:
[...]
en de anysee E30TC Plus is niet goed? .. wordt via USB aangesloten.
Ik zou ook voor de AnySee gaan, deze kun je eventueel ook mooi in de kast wegwerken alhoewel ik daar nog steeds mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Er zijn mij nog steeds bepaalde dingen niet helemaal duidelijk...

Kan ik met de Anysee e30c plus, tv opnemen en tegelijkertijd tv kijken in combinatie met Ziggo?

Heb ik dan ook een extra smartcard nodig? Kan iemand mij dat uitleggen?
Of zijn er nog alternatieve tv kaarten die aan mijn wens voldoen?
Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
iFreaky schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:58:

Kan ik met de Anysee e30c plus, tv opnemen en tegelijkertijd tv kijken in combinatie met Ziggo?

In principe kan dat afhankelijk van de software en de hoeveeldheid transponders(multiplexen). Weet dat dat met bijv mythtv onder linux werkt, durf niet te zeggen of mediaportal of andere software dat ook doet.
Het werkt dan alleen voor kanalen die in 1 multiplex zitten. Stel NL1, 2 en 3 in 1 multiplex, opname NL1 kijken van NL2 of 3. zit bijv RTL4 in een andere multiplex dan werkt het niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iFreaky schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:58:

Als je 2 van die kaarten hebt dan is dit geen probleem. Met 1 kaart kun je iig niet werken met mediacenter van Windows zelf, je kunt dan inderdaad alleen kijken en opnemen vanaf dezelfde transponder.

Je hebt per Anysee een smartcard nodig.

je kunt ook naar een andere oplossing kijken, maar daar is zo ontzettend veel over te vinden.. dus zeg ik , succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:15:
Tja heb het inmiddels op 2 verschillende machines geprobeerd en al 3 verschillende OS systems, dus heb toch het gevoel dat het aan mezelf ligt.
- Windows Vista Home Edition 32 bits -> Gaf de minste problemen echter vond praktisch geen zenders, MDAPI filter werd niet geïnstalleerd
- Windows Vista Ultimate 32 bits -> Install MP gaf fouten, MDAPI filter werd niet geïnstalleerd
- Windows 7 Ultimate 64 bits -> Gaf de meeste problemen, zie omschrijving boven.
Nou moe....?

Máánden prettig gedraaid (W7Ultimate icm Alphacrypt/floppyDTV). Nu ben ik met Newcs/MDAPIFilter/Acamd bezig en guess what: Ned2 HD en Ned3HD geven "unable to create graph".

Als het nu álle HD kanalen waren, maar nee, alleen Ned2 HD en Ned3 HD geven deze fout. Ik heb de handleiding van Zep gevolgd en alles werkt als een tierelier (net als toen ik die Alphacrypt nog in mijn tuner had zitten), maar precies zoals de eerdere fout van ikdenkweldat: No PMT, no subchannel. Althans, volgens de MP logs.

Ik snap het niet. Zijn Ned2HD en Ned3HD niet helemaal lekker te decoderen met de softcam? Nogmaals: met een Alphacrypt werkt het feilloos. En nee, die Alphacrypt zit nu in een Samsung TV en kan niet meer terug.

<off topic>Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik de Smargo cardreader werkend krijg in mijn Synology 209+, opdat ik de Alphacrypt uit mijn andere HTPC op marktplaats kan verpatsen.
</off topic>

Overigens draai ik MPAPIfilter Fall 2009.

Iemand?

edit: nu wordt het spookachtig...De reclame op Ned3 HD kan ik gewoon bekijken. Even kijken of het sportjournaal van straks ook (om aan) te zien is.

Edit 2: en ja hoor! Maar zappen naar Ned 2 HD lukt nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door hansdegit op 21-01-2010 22:35 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 17:01
Ik heb sinds enige tijd een combo van acamd / mdapi draaien op w7 en mediaportal 1.1 en dat gaat op zich wel leuk. Mits hij maar uit een fresh boot komt. Als ik hem in sleep zet en ik haal hem er weer dan werkt hij niet meer en blijft de tv functie hangen. Ook het herstarten van de tv service in services.msc wil niet helpen. Newcs is neit echt een optie omdat dat al helemaal een drama is met sleep of een gewone boot (wisselvallige prestaties).

Ik heb enige diagnose gedaan met de acamd monitor om te kijken wat het probleem is, en het blijkt dat er een winsock error in beeld komt. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

HW/SW:
- Mediaportal 1.1 beta
- Windows 7 ultimate
- Acamd (0.6.1.8) en MdapiFilter (laatste versie)
- Cinergy C PCI HD
- Ziggo smartcard in Smargo Smartreader Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hansdegit schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:24:
Máánden prettig gedraaid (W7Ultimate icm Alphacrypt/floppyDTV). Nu ben ik met Newcs/MDAPIFilter/Acamd bezig en guess what: Ned2 HD en Ned3HD geven "unable to create graph".
Plaats even wat logs uit newcs en acamd (acamdmonitor.exe). Dan kunnen we wellicht zien waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de AnySee E30TC Plus gebruikers icm Windows Media Center, alle geluidstreamen werken nu, dus op Ned2HD en 3HD, maar ook op discovery HD..

heel rlx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 23:32
Archie, zou jij deze ts-capture van Delta met je tooltje willen bekijken? Er is sinds 25-7-2009 toch wel het een en ander veranderd bij Delta, zeker nu Nederland 2 en 3 HD bij de HD-zenders staan. Deze zijn nog gecodeerd (ik heb het HD-pakket), maar dat zal hopelijk niet al te lang meer duren!

Met de nieuwste anysee driver werkt nu Dolby audio bij elke zender, en zijn Discovery HD Showcase en Animal Planet HD eindelijk te bekijken met geluid! Goed bezig anysee!

Nu maar hopen dat het ook in dit tempo doorgaat met het toevoegen van HD-zenders :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Tommert38 op 22-01-2010 21:47 . Reden: Link naar digitalekabeltelevisie.nl en goede TS-capture toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Carstijn schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 07:59:
Ik heb een bakkie met Fedora 12 (x86_64) met daar in een TechnoTrend C-1501.

Als ik zender scan krijg ik een nette channels.conf met 280 services.

Als ik dan probeer te tunen op Nederland 1 (FTA, toch?) gebeurt er dit:
@localhost ~]$ czap -c ~/.czap/channels3.conf "Nederland 1"
279 Nederland 1:388000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:88:89:8004
ERROR: cannot parse service data
[...]

Als ik probeer te scannen binnen een mux krijg ik het volgende:
[...]

[..]
Ik krijg exact hetzelfde. Ik volg deze howto.
Ik gebruik andere DVB-C kaarten (2 Mystique Cabix-C2's), maar ook Fedora 12 x86_64. Zou het een Fedora 12 x86_64 probleem zijn of heb jij wel een oplossing gevonden? Of heeft iemand anders misschien ideeën?

Edit:
Ik vind nog iets interessants via Google op deze pagina:
dvb-apps-1.1.1-20.fc13.src

dvb-apps - Utility, demo and test applications using the Linux DVB API

Utility, demo and test applications using the Linux DVB API.

Change Log:

Thu, 21 Jan 2010 GMT - Ville Skyttä <ville.skytta@iki.fi> - 1.1.1-20
- Apply patch to fix czap config parsing when built w/gcc 4.4.2 (#557580).
- Update tuning files to 20100121.

Thu, 14 Jan 2010 GMT - Ville Skyttä <ville.skytta@iki.fi> - 1.1.1-19
- Update tuning files to 20100114.

Thu, 20 Aug 2009 GMT - Ville Skyttä <ville.skytta@iki.fi> - 1.1.1-18
- Update tuning files to 20090820.

...

January 21, 2010 09:25 PM
Edit 2:
Ok, dat was het dus. Voor Carstijn, hierbij de oplossing voor ons probleem:

yum upgrade --enablerepo=rawhide dvb-apps

Dit update dvb-apps naar dvb-apps-1.1.1-20.fc13 en hierna werkt czap wel :)

[ Voor 48% gewijzigd door martdj op 22-01-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommert38 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:34:
Archie, zou jij deze ts-capture van Delta met je tooltje willen bekijken?
Zie hier het resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
                                               Network ID  Network ID  Network ID  Network ID
                                                     1000        2000        3000        4335
=============================================================================================
Transport Stream ID                             Frequency   Frequency   Frequency   Frequency
                                                   QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR      QAM/SR
---------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN         LCN         LCN         LCN
=============================================================================================
1                                                  362,00      362,00      362,00      362,00
                                                 64/6,875    64/6,875    64/6,875    64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nederland 1                     1         101           1           1           1           1
Nederland 2                     1         102           2           2           2           2
Nederland 3                     1         103           3           3           3           3
SBS 6                           1         104           6           6           6           6
NET 5                           1         105           9           9           9           9
Veronica/DisneyXD               1         106           8           8           8           8
TMF                             1         107         200         200         200         200
Radio 1                         2        1001         902         902         902         902
Radio 2                         2        1002         903         903         903         903
3FM                             2        1003         904         904         904         904
Radio 4                         2        1004         905         905         905         905
Radio 5 Nostalgia               2        1005         906         906         906         906
Radio 6                         2        1006         907         907         907         907
Wereldomroep Nederland          2        1007         931         931         931         931
Sky Radio                       2        1008         908         908         908         908
Radio Veronica                  2        1010         911         911         911         911
Kink FM                         2        1011         916         916         916         916
Q-Music                         2        1012         913         913         913         913
FunX                            2        1013         917         917         917         917
2                                                  370,00      370,00      370,00      370,00
Weer en Verkeer                 1         203          30          30          30          30
Goed TV                         1         204         995         995         995         995
SUUS                            1         205          55          55          55          55
NGC                             1         206         355         355         355         355
Euronews                        1         207         301         301         301         301
CNN                             1         209         300         300         300         300
3                                                  378,00      378,00      378,00      378,00
Eredivisie Live 1               1         301         421         421         421         421
Eredivisie Live 2               1         302         422         422         422         422
Eredivisie Live 3               1         303         423         423         423         423
Eredivisie Live 4               1         304         424         424         424         424
Film 1 Action                   1         305          15          15          15          15
Eurosport                       1         306         150         150         150         150
Eurosport 2                     1         307         151         151         151         151
Extreme Sports                  1         308         152         152         152         152
Yacht & Sail                    1         309         153         153         153         153
4                                                  386,00      386,00      386,00      386,00
Playboy TV                      1         401         750         750         750         750
Adult Channel                   1         402         751         751         751         751
Nederland 2 HD                 25         403           -           -           -          72
Nederland 3 HD                 25         404           -           -           -          73
5                                                  394,00      394,00      394,00      394,00
Maximaal TV                     1         501         111           -           -         111
Maximaal TV                     1         502           -           -         112         112
Maximaal TV                     1         503           -         113           -         113
Nick./Comedy Central            1         504         255         255         255         255
TV Rijnmond                     1         505         115         115         115         115
Omroep Zeeland                  1         506         110         110         110         110
Omroep Brabant                  1         507         116         116         116         116
TV Oranje                       1         508         211         211         211         211
TV Walcheren                    1         509           -         114           -         114
Omroep Zeeland                  2        5001         901         901         901         901
6                                                  402,00      402,00      402,00      402,00
RTL 4                           1         601           4           4           4           4
RTL 5                           1         602           5           5           5           5
RTL 7                           1         603           7           7           7           7
RTL 8                           1         604          10          10          10          10
Animal Planet                   1         605         354         354         354         354
VRT Eén                         1         607         100         100         100         100
VRT Ketnet/Canvas               1         608         101         101         101         101
MTV                             1         609         203         203         203         203
IDTV JVC CDL                  128         681         881         881         881         881
HUMAX HD CDL                  128         682         882         882         882         882
PHILIPS CDL                   128         684         884         884         884         884
SAMSUNG H380                  128         685         885         885         885         885
HUMAX HD PVR                  128         686         886         886         886         886
HD Homecast Colorado CDL      128         687         887         887         887         887
NOKIA CDL                     128         691         891         891         891         891
SAMSUNG L001 CDL              128         692         892         892         892         892
PANASONIC CDL                 128         693         893         893         893         893
SAMSUNG PVR CDL               128         694         894         894         894         894
HUMAX PVR CDL                 128         695         895         895         895         895
SAMSUNG HD CDL                128         696         896         896         896         896
HUMAX SD CDL                  128         697         897         897         897         897
SIEMENS PVR CDL               128         698         898         898         898         898
SAMSUNG L100 CDL              128         699         899         899         899         899
VRT MNM                         2        6001         925         925         925         925
VRT Klara                       2        6003         923         923         923         923
VRT Radio 1                     2        6006         921         921         921         921
VRT Radio 2                     2        6007         922         922         922         922
VRT Studio Brussel              2        6008         924         924         924         924
BBC Radio 3                     2        6009         926         926         926         926
7                                                  410,00      410,00      410,00      410,00
Discovery Channel               1         701         350         350         350         350
Disc. Ch. World                 1         702         353         353         353         353
Disc. Ch. Science               1         703         352         352         352         352
Disc. Ch. Travel                1         704         351         351         351         351
Etalagekanaal 1                 1         705          61          61          61          61
8                                                  418,00      418,00      418,00      418,00
ARD                             1         801         450         450         450         450
ZDF                             1         802         451         451         451         451
WDR                             1         803         452         452         452         452
NDR                             1         804         453         453         453         453
SWF                             1         805         454         454         454         454
RTL Television                  1         806         455         455         455         455
Pro7                            1         807         457         457         457         457
Sat1                            1         808         456         456         456         456
9                                                  426,00      426,00      426,00      426,00
BBC 1                           1         901         475         475         475         475
BBC 2                           1         906         476         476         476         476
BBC3/CBBC                       1         907         477         477         477         477
BBC4/Cbeebies                   1         908         478         478         478         478
Arte                            1         909         362         362         362         362
10                                                 434,00      434,00      434,00      434,00
Sterren 24                      1       10001          33          33          33          33
Holland Doc 24                  1       10002          35          35          35          35
Geschiedenis 24                 1       10003          36          36          36          36
Consumenten 24                  1       10004          37          37          37          37
Humor TV 24                     1       10005          38          38          38          38
Journaal 24                     1       10006          31          31          31          31
Politiek 24                     1       10007          32          32          32          32
Best 24                         1       10008          41          41          41          41
Z@pp 24/Familie 24              1       10009          42          42          42          42
Classic FM                      2       10091         918         918         918         918
11                                                 442,00      442,00      442,00      442,00
Cultura 24                      1       11001          40          40          40          40
Spirit 24                       1       11002          34          34          34          34
101 TV                          1       11003          39          39          39          39
NostalgieNet                    1       11004         120         120         120         120
Nick Hits                       1       11005         207         207         207         207
Nick Toons                      1       11006         254         254         254         254
MGM Movie Channel               1       11007         311         311         311         311
Sci Fi Channel                  1       11008         312         312         312         312
13th Street                     1       11009         313         313         313         313
12                                                 450,00      450,00      450,00      450,00
Comedy Centr. Family            1       12001         256         256         256         256
FAN TV                          1       12002         145         145         145         145
Travel Channel                  1       12003         356         356         356         356
Car Channel                     1       12004         363         363         363         363
Fashion TV                      1       12005         357         357         357         357
Rai Uno                         1       12006         525         525         525         525
Zone Club                       1       12007         359         359         359         359
Zone Reality                    1       12008         360         360         360         360
TCM 24 uur                      1       12009         310         310         310         310
13                                                 458,00      458,00      458,00      458,00
Lite TV                         1       13002         214         214         214         214
Classic TV                      1       13003         212         212         212         212
Het Gesprek                     1       13004          25          25          25          25
XLnt Nostalgie                  2       13007         989         989         989         989
XLnt Arabian Nights             2       13008         961         961         961         961
XLnt Hits                       2       13009         955         955         955         955
XLnt HotPop                     2       13010         959         959         959         959
XLnt Super Gold                 2       13011         990         990         990         990
XLnt Lite                       2       13013         968         968         968         968
XLnt Comedy                     2       13014         972         972         972         972
XLnt Kiddo FM                   2       13015         950         950         950         950
XLnt Piratenhits                2       13016         970         970         970         970
XLnt Nederpop NU                2       13017         960         960         960         960
XLnt Nederpop Gold              2       13018         982         982         982         982
XLnt Country                    2       13020         973         973         973         973
XLnt Hip Hop                    2       13021         951         951         951         951
XLnt R&B                        2       13022         952         952         952         952
XLnt HrdHouseTrance             2       13024         953         953         953         953
XLnt Dance                      2       13025         954         954         954         954
XLnt Party                      2       13026         956         956         956         956
XLnt Lounge                     2       13027         957         957         957         957
XLnt Chill Out                  2       13028         958         958         958         958
XLnt Turk                       2       13029         962         962         962         962
XLnt Salsa                      2       13030         963         963         963         963
XLnt Altern. Rock               2       13031         964         964         964         964
XLnt Hard Rock                  2       13032         965         965         965         965
XLnt Rock                       2       13033         966         966         966         966
XLnt New Age                    2       13034         967         967         967         967
XLnt Classic Rock               2       13035         969         969         969         969
XLnt Dance Classics             2       13036         971         971         971         971
XLnt Love Songs                 2       13038         974         974         974         974
XLnt Motown                     2       13039         975         975         975         975
XLnt Reggae                     2       13040         976         976         976         976
XLnt Italia                     2       13041         977         977         977         977
XLnt France                     2       13042         978         978         978         978
XLnt Espagna                    2       13043         979         979         979         979
XLnt Blues                      2       13044         980         980         980         980
XLnt Schlager                   2       13045         983         983         983         983
XLnt Rock 'n Roll               2       13046         984         984         984         984
XLnt Classical                  2       13047         985         985         985         985
XLnt Contemp. Jazz              2       13048         986         986         986         986
XLnt Classic Jazz               2       13049         987         987         987         987
XLnt NL luisterliedjes          2       13050         988         988         988         988
14                                                 466,00      466,00      466,00      466,00
Nick Jr.                        1       14001         253         253         253         253
Film 1.1                        1       14002          11          11          11          11
Film 1.2                        1       14003          12          12          12          12
Film 1.3                        1       14004          13          13          13          13
Film 1+1                        1       14005          14          14          14          14
Baby TV                         1       14007         252         252         252         252
Family 7                        1       14008         361         361         361         361
Garuda TV                       1       14009         815         815         815         815
15                                                 474,00      474,00      474,00      474,00
TRT Int.                        1       15001         527         527         527         527
ATV                             1       15002         800         800         800         800
KANAL D                         1       15003         801         801         801         801
HaberTurk                       1       15004         802         802         802         802
STV                             1       15005         803         803         803         803
TGRT EU                         1       15006         804         804         804         804
STAR TV                         1       15007         805         805         805         805
TVEi                            1       15008         526         526         526         526
ERT Sat                         1       15009         529         529         529         529
16                                                 482,00      482,00      482,00      482,00
Private Spice                   1       16001         752         752         752         752
ESPN Classic Sport              1       16002         154         154         154         154
Motors TV                       1       16003         155         155         155         155
Boomerang                       1       16004         251         251         251         251
MTV HD                         25       16005          81          81          81          81
JimJam                          1       16006         257         257         257         257
Bebe TV                         1       16007         258         258         258         258
Cartoon Netw./TCM               1       16008         250         250         250         250
ESPN America                    1       16009         156         156         156         156
17                                                 218,00      218,00      218,00      218,00
MTV Brand New                   1       17001         204         204         204         204
TMF Dance                       1       17002         201         201         201         201
TMF NL                          1       17003         202         202         202         202
MTV TWO                         1       17004         205         205         205         205
TMF Pure                        1       17005         206         206         206         206
SLAM!TV                         1       17006         213         213         213         213
MTV VH 1                        1       17007         208         208         208         208
MTV VH 1 Classic                1       17008         209         209         209         209
Mezzo                           1       17009         210         210         210         210
18                                                 490,00      490,00      490,00      490,00
Sport 1.1                       1        1801          18          18          18          18
Sport 1.2                       1        1802          19          19          19          19
Sport 1 Extra                   1        1803         160         160         160         160
Sport 1 Extra                   1        1804         161         161         161         161
Sport 1 Extra                   1        1805         162         162         162         162
Sport 1 Mozaiek                 1        1806          17          17          17          17
Sport 1 Extra                   1        1807         163         163         163         163
19                                                 178,00      178,00      178,00      178,00
MyZen.TV HD                    25       19001          70          70          70          70
NGC Wild                        1       19003         358         358         358         358
BBC World News                  1       19004         302         302         302         302
France2                         1       19005         501         501         501         501
TV5                             1       19006         500         500         500         500
RTBF Sat                        1       19007         502         502         502         502
Phoenix CNE                     1       19008         528         528         528         528
History Channel                 1       19009         364         364         364         364
20                                                 186,00      186,00      186,00      186,00
Eurosport HD                   25       20001          77          77          77          77
Animal Planet HD               25       20002          79          79          79          79
Etalagekanaal 3                 1       20003          63          63          63          63
100% NL                         2       20007         929         929         929         929
21                                                 194,00      194,00      194,00      194,00
Nederland 1 HD                 25       21001          71          71          71          71
NGC HD                         25       21002          80          80          80          80
Etalagekanaal 2                 1       21003          62          62          62          62
23                                                 202,00      202,00      202,00      202,00
Radio Decibel                   2       23001         909         909         909         909
TMF HitRadio                    2       23002         914         914         914         914
Radio 227                       2       23003         927         927         927         927
Film 1 HD                      25       23004          16          16          16          16
Sport 1 HD                     25       23006          20          20          20          20
538 Juize                       2       23007         915         915         915         915
Radio 10 Gold                   2       23008         912         912         912         912
Radio 538                       2       23009         910         910         910         910
24                                                 210,00      210,00      210,00      210,00
Discovery Channel HD           25       24001          78          78          78          78
History Channel HD             25       24002          82          82          82          82
30                                                                                     170,00
                                                                                     64/6,875
Test                            1        3001                                               -

Network ID's:
    1000 - DELTA Noord
    2000 - DELTA West
    3000 - DELTA Zuid
    4335 - DELTA Main Network

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 23:32
ArChie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:21:
[...]

Zie hier het resultaat:

[code]
Hartelijk dank ArChie! Als ik het goed zie, is Discovery Channel HD / Discovery HD Showcase niet meer in MPEG2 maar MPEG4? Is dit bij de andere kabelmaatschappijen ook nu Discovery HD hernoemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommert38 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:00:
Als ik het goed zie, is Discovery Channel HD / Discovery HD Showcase niet meer in MPEG2 maar MPEG4? Is dit bij de andere kabelmaatschappijen ook nu Discovery HD hernoemd is?
Bij Ziggo/Casema/Multikabel is het nog steeds een MPEG-2 HD video stream van ongeveer 20 Mbps. Het zou bij Delta ook een configuratie fout kunnen zijn. Mijn tool gaat immers uit van de informatie die o.a. is geconfigureerd in de Service Description Table (SDT) door de operator en dat hoeft niet persé de correcte informatie te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Zijn hier mensen die zelf open-sasc-ng gecompileerd hebben (en zo niet, hoe hebben mensen met een cardreader en Linux het dan opgelost)?
Ik volg deze handleiding, maar krijg een fout mij het maken van de RPM en weet niet hoe ik nu verder moet. Alle hulp is dus welkom.
De laatste regels van de uitvoer van het make rpm commando:
+ touch /home/mythtv/rpmbuild/BUILDROOT/sasc-ng-0.0.2-77.x86_64/var/log/sasc-ng.log
+ /bin/mkdir -p /home/mythtv/rpmbuild/BUILDROOT/sasc-ng-0.0.2-77.x86_64/lib/modules/2.6.31.12-174.2.3.fc12.x86_64/extra/sasc-ng
+ /usr/bin/install -m 0755 dvbloopback.ko /home/mythtv/rpmbuild/BUILDROOT/sasc-ng-0.0.2-77.x86_64/lib/modules/2.6.31.12-174.2.3.fc12.x86_64/extra/sasc-ng/dvbloopback.ko
+ /usr/lib/rpm/find-debuginfo.sh --strict-build-id /home/mythtv/rpmbuild/BUILD/sasc-ng-0.0.2
extracting debug info from /home/mythtv/rpmbuild/BUILDROOT/sasc-ng-0.0.2-77.x86_64/lib/modules/2.6.31.12-174.2.3.fc12.x86_64/extra/sasc-ng/dvbloopback.ko
/usr/lib/rpm/debugedit: canonicalization unexpectedly shrank by one character
error: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.R63nEa (%install)

RPM build errors:
Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.R63nEa (%install)
make: *** [rpm] Error 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
gjs schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:13:
[...]

Plaats even wat logs uit newcs en acamd (acamdmonitor.exe). Dan kunnen we wellicht zien waar het probleem zit.
Nou, daar komt -ie dan....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: verbose
type: init
output: console
logger config: level 2 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 15:01:09 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 15:01:09 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 15:01:09 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 15:01:09 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:01:09 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:01:09 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 15:01:09 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 15:01:09 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 15:01:09 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 15:01:09 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 15:01:09 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 15:01:11 ] [ ATR ] T=14  1etu=104.17us  Guardtime:17etu  WWT:9600etu
[ 15:01:11 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 3
[ 15:01:11 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 15:01:11 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3
[ 15:01:11 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 15:01:11 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Adding key F32876 type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Adding key 54239 type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 15:01:11 ] [ KeymaN ] Adding key FFFFFF type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 15:01:12 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 ready
[ 15:01:12 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 15:01:12 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
[ 15:03:10 ] [ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic
[ 15:03:11 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB
[ 15:03:24 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB
[ 15:03:45 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB
[ 15:04:05 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB
[ 15:04:26 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB
[ 15:04:47 ] [ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 0000 00CB

En hier de log uit acamdmonitor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
#START#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\ACamd.dll
15:01:29.351: ACamd v0.6.1.8
15:01:29.369: MD-API Version 01.03 - 01.06
15:01:29.370: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
15:01:29.370: structloaders: registering loader cardclient config
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient Newcamd
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient Newcamd2
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient CCcamN
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient Radegast
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient Camd35
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient EmuBox03
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient Gbox
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient GboxN
15:01:29.370: cardclients: registering cardclient MboxN
15:01:29.370: structloaders: registering loader smartcard data
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
15:01:29.370: feature: using feature SMARTCARD
15:01:29.370: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
15:01:29.370: registering Seca smartcard (id 53656361)
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
15:01:29.370: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
15:01:29.370: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
15:01:29.370: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
15:01:29.370: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
15:01:29.371: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
15:01:29.371: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
15:01:29.371: registering NDS smartcard (id 56694732)
15:01:29.371: Monitor listen on port 64974
15:01:29.405: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
15:01:29.405: Engine [MD-API]
15:01:29.405: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\smartcard.conf
15:01:29.405: loaded 9 smartcard data from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\smartcard.conf
15:01:29.405: loading cardclient config from C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\FireDTV BDA Receiver DVBC0\cardclient.conf
15:01:29.405: now using protocol version 525 (cdLen=8)
15:01:29.405: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
15:01:29.405: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
15:01:29.405: client 'Newcamd' ready
15:01:29.405: ** registered systems:
15:01:29.405: ** SC-NDS            (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Nagra          (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Conax          (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Viaccess       (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Seca           (pri -10)
15:01:29.405: ** SC-Irdeto         (pri -10)
15:01:29.405: ** Cardclient        (pri -15)
15:01:29.405: no smartcard interface defined!
15:01:29.406: 
15:01:30.019: Switch to [RawTransponder] mode
15:03:09.465: 
15:03:09.465: Ch: 160 - Nederland 3 HD 
15:03:09.465: Programm crc: 199DE29E
15:03:09.466: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00A0 (AND SID=00CB)
15:03:09.466: PMT: chcache.ini, 00A0,00CB,0604,00000000,0FA0,0035,Nederland 3 HD
15:03:09.466: 0x00A0 0x00CB 0x0604 0x00000000 0x0FA0 0x0035 11111110
15:03:09.535: Incomming PackageSize [188]
15:03:09.635: Login attemp (1)
15:03:09.636: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
15:03:10.728: Newcamd 0: CaID=0604 admin=1 srvUA=0000000019F32876 provider 000003/0000000003FFFFFF 000002/0000000002FFFFFF 000001/0000000001FFFFFF 000000/0000000000054239
15:03:10.728: 0: chid 0007   
15:03:10.728: 0: chid 000B*  
15:03:11.005: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.277)
15:03:11.005: [00] SendDCW Odd:                  :5ABA3D518C487F53
15:03:11.005: [00] SendDCW Even: 35D8E7F4D1E81DD6:
15:03:11.793: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
Blocked 2 same messages...
15:03:24.061: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.275)
15:03:24.061: [00] SendDCW Odd:                  :1C5F9D1834F3E108
15:03:45.017: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.276)
15:03:45.017: [00] SendDCW Even: 0EB02CEA47321A93:
15:03:48.005: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
15:04:05.948: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.278)
15:04:05.949: [00] SendDCW Odd:                  :24800EB279B0EC15
15:04:11.129: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
15:04:26.881: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.276)
15:04:26.881: [00] SendDCW Even: 5A1F4BC478A9E001:
15:04:36.455: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
15:04:47.800: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.276)
15:04:47.800: [00] SendDCW Odd:                  :B297AEF7898A8C9F
15:04:55.840: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
Blocked 1 same messages...
15:05:08.747: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.277)
15:05:08.748: [00] SendDCW Even: E5FEF5D865FECC2F:
15:05:15.031: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)
Blocked 1 same messages...
15:05:29.663: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.277)
15:05:29.663: [00] SendDCW Odd:                  :1743419BA632E5BD
15:05:39.651: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.001)
15:05:50.566: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.272)
15:05:50.566: [00] SendDCW Even: 388407C329675DED:
15:06:11.517: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.274)
15:06:11.517: [00] SendDCW Odd:                  :2484862E0F544FB2
15:06:32.420: Newcamd 0: ECM [0FA0][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.273)
15:06:32.420: [00] SendDCW Even: 3B45F0708AFC870D:
15:06:33.249: Newcamd 0: EMM [0035][0604/00000000] Pro, [02] (0.000)

Ik heb eerst Ned2 geprobeerd. Uit delogs blijkt daar niets van; dat snap ik niet.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hansdegit schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:28:
[...]
Ik heb eerst Ned2 geprobeerd. Uit delogs blijkt daar niets van; dat snap ik niet.
Dus Ned2 doet het niet en Ned3 wel ? Idd Ned2 zie ik ook niet in de logs.
Het lijkt er op dat mp denkt dat het kanaal helemaal niet scrambled is. Als je in de tv server configurator kijkt onder tv channels, heeft Ned2 dan wel een rode T ? En als je edit doet op Ned2 kloppen dan alle settings en staat free to air niet aan ? Hoe zit het met andere kanalen ?

Wat ik ook niet begrijp is deze regel:
15:01:29.405: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
Ik denk dat je een rare regel in ACamd_PMT.txt hebt staan, haal deze file eens weg, of zorg dat alle regels met # beginnen. Gooi ook je ACamdTmp folder even leeg en gooi de chcache.ini en chidcache.ini weg.

Je kan ook deze ACamd_PMT.txt gebruiken, hier staan alle 0604 kanalen ook meteen in gelist (Casema/Multikabel gebied caid 0604). Je bent dan ook meteen van de "PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found" meldingen af.

Je kan ook nog in je cardclient.conf aangeven dat je het newcamd2 protocol gebruikt ipv newcamd door simpel jouw newcamd lijn te beginnen net newcamd2.

En na dit alles natuurlijk even de tvservice herstarten !

[ Voor 46% gewijzigd door gjs op 23-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Join the club!

Ik heb mijn nieuwe HTPC van ruim €800 gewoon ff aan de kant gezet en wacht nu tot de nieuwe versie van MediaPortal eraan komt. Er schijnt aardig aan die Timeshift/Unable to create graph gewerkt te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ik kwam de Technotrend TT-budget C-1501 tegen... Is deze makkelijk te installeren via windows XP? En welke medicenter software kan ik dan het best gebruiken? Is dit goed genoeg om digitale HD tv op te nemen e.d.?

Ik wil icm smargo smartreader draaien met 2 technotrend kaartjes. IS dit gewoon makkelijk te doen? Want ik lees veel over Ubuntu

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 24-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je kunt gewoon Zepman's guide aanhouden als je Mediaportal wilt gebruiken onder Windows, type kaartjes maakt namelijk niks uit zolang deze bda drivers hebben. Standaard wordt er een uitgeklede versie van DVBViewer bijgeleverd (heb zelf ook deze kaartjes) waarmee je ook makkelijk tv kunt kijken/opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:32:
Je kunt gewoon Zepman's guide aanhouden als je Mediaportal wilt gebruiken onder Windows, type kaartjes maakt namelijk niks uit zolang deze bda drivers hebben. Standaard wordt er een uitgeklede versie van DVBViewer bijgeleverd (heb zelf ook deze kaartjes) waarmee je ook makkelijk tv kunt kijken/opnemen.
Bij de Technotrend 1501 moet je alleen even opletten op de naam (Name="TT-budget BDA/DVB-C device") die in MDAPICards.xml verschijnt, standaard kwam daar bij mij een / in te staan, waarna er dan geen folder aangemaakt kan worden (mag geen / in een foldernaam staan) waar je je acamd in moet zetten. Dit heeft mij destijds wel een uurtje gekost... Die naam kan je gewoon aanpassen naar een willekeurig iets.

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 24-01-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ok topper.. bedankt voor de reacties. dan zal ik deze nu bestellen bij onze duitse buurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag,

Ik wil een htpc bouwen en programma's opnemen van ziggo digitale kabel.

Maar ik heb geen idee hoe dat er functioneel uitziet qua user interface?
Daarom vraag ik hoe het er uit ziet voor  3 eenvoudige functies die mn vriendin ook moet kunnen uitvoeren.

1 Ik kijk naar een film op de TV die ik wil opnemen.
a. ik pak mn afstandbediening en druk op wat toetsen.
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin staat dat ik dit op kan nemen
c ik druk weer wat op mn afstandsbediening
d .het programma wordt opgenomen

2 Ik wil deze opgenomen film afkijken.
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin staat welke films op mn disk (of nas) staan
d .het programma wordt afgespeeld

3 Ik kijk wil een film opnemen die morgenavond komt
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin een programmagids (epg) staat
d .het programma wordt morgenavond opgenomen

5. Klop het dat het er zo uit ziet?

6.Welke software kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je dit topic even doorleest vanaf pagina 1 kom je daar vanzelf achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:58:
Vraag,

Ik wil een htpc bouwen en programma's opnemen van ziggo digitale kabel.

Maar ik heb geen idee hoe dat er functioneel uitziet qua user interface?
Daarom vraag ik hoe het er uit ziet voor  3 eenvoudige functies die mn vriendin ook moet kunnen uitvoeren.

1 Ik kijk naar een film op de TV die ik wil opnemen.
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin staat dat ik dit op kan nemen
d .het programma wordt opgenomen

2 Ik wil deze opgenomen film afkijken.
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin staat welke films op mn disk (of nas) staan
d .het programma wordt afgespeeld

3 Ik kijk wil een film opnemen die morgenavond komt
b. Op mijn TV komt nu een scherm waarin een programmagids (epg) staat
d .het programma wordt morgenavond opgenomen

5.Welke software kan dit ?
We leven in 2010, dus ik zou zeggen alle HTPC software...

Het gaat veelal meer om de combinatie van de hardware en de software omdat je Ziggo hebt.

Windows mediacenter doet het oa. goed in combinatie met een Anysee E30TCPlus.

Als je dit hele Topic leest vind je vanzelf meer oplossingen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Bedankt voor je hulp. Ik heb alles uitgevoerd zoals je zei, maar het lijkt niet te helpen.
Misschien toch maar even wachten op MP 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 20:01
Hallo,

Op de gok het avontuur gezocht door een Anysee E30TC aan te schaffen voor de televisie aanbieder TDS hier op Curacao. Volgens het standaard kastje een Kaon K270 zijn dit de volgende gegevens:

Conax CA
Manual Search (Kanaal 422 WB)
Frequency 357000
Symbol rate 5064
Const. 64-QAM
Invert Auto
Network ID 5555

RF Mode NTSC M
RF Channel VHF 3

Onder TV-list staat (Kanaal 422 WB)
333.000Mhz 5063Ks/s 64-QAM

About Conax CA
Softwareversion: 03.01.03
Intervace version: 0x40
Cardnumber: 018 9700 0061-0
Number of sessions: 5
Language A6
CA Sys ID0x0B00
Adres 009 3300 0050

Echter met de bijgeleverde software en ik had DVBviewer Pro nog, zie ik dat alles aanbieders, systemen en frequenties erg Europees georienteerd zijn.

Is hier iemand die mij een beetje op weg kan helpen aan de hand van de voorgaande gegevens om een passend softwarepakketje/driver te vinden om de boel aan de praat te krijgen?

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

hansdegit schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je hulp. Ik heb alles uitgevoerd zoals je zei, maar het lijkt niet te helpen.
Misschien toch maar even wachten op MP 1.1
Vreemd hoor, ik heb de laatste weken 3 pc's geinstalleerd met MediaPortal, ze werken allemaal redelijk probleemloos. Ik gebruik de Beta 1.1.0 versie en daar bovenop de SVN van 08-01-2010.
Een KNC-1 met Win7-x64 ulitmate, een AnySee met Win7-x64 ultimate een TechnoTrend 1501 met Win7-x86 ultimate. De AnySee werkt met splug.dll (eigen kaartlezer) de andere 2 met Acamd.
Daarnaast de FFDecsa.dll uit de mdapi fall setup, ik gebruik de MDAPIFilter.ax uit het acamd618 pakketje. Beide zet je in C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server. MDAPIFilter.ax moet je even registreren met 'regsvr32 MDAPIFilter.ax' vanuit bovenstaande MediaPortal TV Server folder.

[ Voor 21% gewijzigd door gjs op 24-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
CrashHouse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:37:
Echter met de bijgeleverde software en ik had DVBviewer Pro nog, zie ik dat alles aanbieders, systemen en frequenties erg Europees georienteerd zijn.
Heb je de meegeleverde transponder/transport stream bestanden alwel aangepast? Standaard staat daarin vaak bv de symbol rate op 6875 of 6900, en daar gebruiken ze blijkbaar 5063(/5064?).

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 24-01-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
Hmm ik zag in DVBveiwer dat die waarden vast staan? Ik kon ze in de Anysee software wel handmatig aanpassen, maar zonder succes.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je een frequentielijst hebt van je kabelaar kun je de transponder.ini bestanden handmatig aanpassen/aanmaken, bij dvbviewer staan de ini bestandjes in de map C:\Program Files\DVBViewer\Transponder. Echter als je Vista/7 gebruikt moet je de map C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Transponders hebben. Je kunt ook met TransEdit (te downloaden vd dvbviewer site) een volledige scan (duurt wel lang) om zo een transponderlijst te genereren.

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 24-01-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashHouse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:36:
Hmm ik zag in DVBveiwer dat die waarden vast staan? Ik kon ze in de Anysee software wel handmatig aanpassen, maar zonder succes.
Als je met de Twinhan Capture tool een capture file maakt van de frequentie 357000 KHz, Symbol rate 5064 en Const. 64-QAM met een grootte van ongeveer 50 MB dan wil ik wel eens proberen of mijn tooltje overweg kan met de data om een frequentie overzicht te produceren.

Zie de volgende link voor de Twinhan Capture tool:
http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

Installeren is het uitpakken van het ZIP bestand en de executable opstarten. De BDA driver van de DVB-C tuner moet geïnstalleerd zijn. Bij Frequency, KHz vul je 357000 in, bij SymbolRate, Ksps vul je 5064 in en bij Costellation (64,256 ...) vul je 64 in. Vervolgens druk je op de Tune knop. Als de DVB-C tuner dan een lock krijgt (te herkennen aan het uitslaan van strength en quality en een vinkje in locked) geef je een size limit op van 50 MBytes en druk je op start. De TS file even zippen en vervolgens uploaden naar een gratis fileshare op het internet en de link naar het bestand hier plaatsen. Mocht je geen lock krijgen op de genoemde frequentie dan kan je ook nog de frequentie 333000 Khz en de symbolrate 5063 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een uur een foutmelding bij MediaPortal ik heb van ochtend nog tv gekeken via mediaportal en nu starte ik het weer op en kreeg ik de melding. " Channel not mapped to any card "
Ik heb opnieuw opgestart, mediaportal opnieuw geinstalleerd maar het wil maar niet werken, ook word mijn kaart niet weergeven in het "Channel mapping" gedeelte van de TV Server config.

iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
gjs schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Vreemd hoor, ik heb de laatste weken 3 pc's geinstalleerd met MediaPortal, ze werken allemaal redelijk probleemloos.
Ja inderdaad vreemd. Uit de tv server logs haal ik ook niet zo veel. Bij mij werkt het allemaal vrij soepel, alleen dus Ned2 HD...O ja, en één pornokanaal is -zomaar- "losgeraakt" van een kaart, hoewel dat uit de database niet blijkt. "Channel not mapped to any card". Maarja, dat kanaal kijk ik natuurlijk toch niet. O-)

Misschien dat ik vanavond even die Betaversie van MP probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk een stomme vraag. Maar als ik HDTV van Ziggo heb, kan ik dan ook de Anysee E30TCPlus gebruiken op mijn HTPC om de zenders in HD te bekijken? (als ik alles goed heb gelezen dan kan de Anysee om met het signaal van ziggo en zijn er geen problemen mee als ziggo naar CI+ overschakelt omdat je PC CI+ niet ondersteunt, maar het was me niet helemaal duidelijk met HDTV. Ook omdat dit een USB module is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

bertjeee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:33:
Waarschijnlijk een stomme vraag. Maar als ik HDTV van Ziggo heb, kan ik dan ook de Anysee E30TCPlus gebruiken op mijn HTPC om de zenders in HD te bekijken? (als ik alles goed heb gelezen dan kan de Anysee om met het signaal van ziggo en zijn er geen problemen mee als ziggo naar CI+ overschakelt omdat je PC CI+ niet ondersteunt, maar het was me niet helemaal duidelijk met HDTV. Ook omdat dit een USB module is)
Ja.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Shame on me, shame on me....Ik had dus even niet door dat Ziggo de frequentie van Ned 2 in Multikabel-gebied had gewijzigd. Hoewel, frequentie....Eigenlijk de PMTid.

Even een nieuwe scan gedaan en voilá!

[ Voor 6% gewijzigd door hansdegit op 25-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Swerfer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:06:
[...]

We leven in 2010, dus ik zou zeggen alle HTPC software...

Het gaat veelal meer om de combinatie van de hardware en de software omdat je Ziggo hebt.

Windows mediacenter doet het oa. goed in combinatie met een Anysee E30TCPlus.

Als je dit hele Topic leest vind je vanzelf meer oplossingen...
^^ met deze

zeker als je voor WAF gaat is Media Center wel een goede keus, en daarnaast je je hardware ook esthethisch en accoustisch kunt wegwerken. Dat werkt voorzover ik getest heb het meest toegankelijk en stabiel (met de juiste hardware)

Vergeet met media center niet even media browser te installeren, dat maakt je lokaal opgeslagen films ook girlfriendly toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bertjeee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:33:
De Anysee E30TC met de laatste beta drivers (22 januari) lijkt geen problemen meer te hebben met (Ziggo) HDTV, mits je voldoet aan de HDTV system requirements. Wat niet is vermeld op de NL en Koreaanse website van Anysee is dat Anysee de tuner niet ondersteunt i.c.m. een Atom CPU. Op mijn (herhaalde) vraag aan Anysee waarom de Pentium 4 (1Ghz) wel wordt ondersteund (Dual Core Atom 330/1.6Ghz is sneller) heb ik geen reactie ontvangen.

Met een Dual Core Atom op 2Ghz is encrypted SDTV live (Windows 7/WMC) geen probleem. De cpu belasting met CNO Anysee driver voor de encrypted kanalen varieert, maar is gemiddeld 50%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb dus twee TechnoTrend 1501 kaartjes besteld. Welke OS en medicenter software zijn het meest compatible voor deze kaartjes? Thuis heb ik al windows xp klaar liggen, maar als windows 7 ook prima werkt, dan wil ik die ook wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dark0z schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:19:
Ik heb dus twee TechnoTrend 1501 kaartjes besteld. Welke OS en medicenter software zijn het meest compatible voor deze kaartjes? Thuis heb ik al windows xp klaar liggen, maar als windows 7 ook prima werkt, dan wil ik die ook wel proberen.
Windows 7 werkt ook goed, wel jammer dat Technotrend nog steeds geen nieuwe drivers heeft, ze zijn al meer dan een jaar oud. Er zijn wel nieuwe aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

gjs schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:40:
[...]

Windows 7 werkt ook goed, wel jammer dat Technotrend nog steeds geen nieuwe drivers heeft, ze zijn al meer dan een jaar oud. Er zijn wel nieuwe aangekondigd.
Als al een jaar geen nieuwe drivers uitgekomen zijn, is het dan niet zo dat de huidige drivers gewoon goed zijn :?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:54
Ik gebruik TVSource icm een Terratec Cinergy PCI HD (laatste drivers).

Met TVSource 1.02 ging dit allemaal prima, ik zag vorige week echter een topic over live TV network streaming: http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=8923

Dus ik heb v1.02 geuninstalleerd en v2 eens geinstalleerd; installeren ging perfect maar ik kan geen kanalen meer vinden via TVSource.. Ik voeg een nieuwe source toe, activeer de kaart, voeg de juiste headends toe (Ziggo Casema 5555) en ik scan maar ik krijg 0 kanalen.. Hij tuned m wel op de juiste frequentie enzo, maar hij vindt geen nieuwe services..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb zojuist mijn PC opnieuw geinstalleerd & alle drivers ook opnieuw geinstalleerd, ik was er van overtuigd dat het daar mee te maken had.., maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

wsmaal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:57:
[...]
Wat niet is vermeld op de NL en Koreaanse website van Anysee is dat Anysee de tuner niet ondersteunt i.c.m. een Atom CPU.
Dat is niet zo mooi, ik wilde een Foxconn Netbox of Acer Revo achter mijn tv te hangen (WAF) en hiermee ook opnemen/kijken. Eventueel zelfs tegelijkertijd (2 Anysee's dus). Zijn er bordjes + processoren die net zo klein zijn maar wel voldoende krachtig zijn voor de Anysee?

Edit: ja, die zijn er of komen er. Zotac mini-ITX H55 + Core i3 bv.

[ Voor 12% gewijzigd door xyl op 29-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

bartosiej schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:26:
(...)
Dus ik heb v1.02 geuninstalleerd en v2 eens geinstalleerd; installeren ging perfect maar ik kan geen kanalen meer vinden via TVSource.. Ik voeg een nieuwe source toe, activeer de kaart, voeg de juiste headends toe (Ziggo Casema 5555) en ik scan maar ik krijg 0 kanalen.. Hij tuned m wel op de juiste frequentie enzo, maar hij vindt geen nieuwe services..
(...)
Zo te zien is dit probleem opgelost met de vandaag gereleasde RC1-versie van DVBLink:
What is new/fixed since 2.0.0003:
- Added RTP support for streaming. This should improve playback performance on unstable/weak networks. It is important to mention here that not all routers and switches support multicast (especially the old ones). Please check the specs of your network hardware if you have no signal using RTP.
- Added option for one of the MediaCenters to be a "default recorder". In practice it means that channel requests from this MediaCenter are guaranteed to succeed by DVBLink Server (even at the cost of other connected clients).
- Fixed the issue where sometimes channels where not found during scan (however DVBViewer does find them).
- Fixed the "No TV Signal" issue for server computer having more than one connected network card
- Fixed Terratec synergy not finding channels in v2.0.0003
- Fixed DVBLink TVServer not working after server has been in standby
- Made DVBLink configuration dialog resizeable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm heb het al :D

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Swerfer schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:50:
[...]

Als al een jaar geen nieuwe drivers uitgekomen zijn, is het dan niet zo dat de huidige drivers gewoon goed zijn :?
KNC-1 (heb ik ook) heeft eind oktober echte windows7 drivers uitgebracht voor hun kaart. Maar idd in feite werkt de Technotrend driver ook gewoon goed, het is alleen wachten op betere ondersteuning in mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dark0z schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:19:
Ik heb dus twee TechnoTrend 1501 kaartjes besteld.
joh, ik wist geen eens dat hierbij een afstandbediening zat... Zit dat altijd bij een t.v. kaart :p? Leuk bij m'n HTPC kast zit ook al een afstandbediening, dus heb er nu 3 ;).

Maar wat doen jullie met die afstandbedieningen van dvb-c kaartjes? Zijn die gewoon overbodig, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 18:25
vraagje aan hier iedereen

wil een keuze maken tussen deze

Anysee E30C Plus
en
Anysee E30TCPlus

wat zit hier de vershil nou echt tussen want ze kunnen alle bij hd neem ik aan zo ver ik heb kunnen lezen

maar de eene is dus zwart en de andere wit

maar is het verstandig dat ik de Anysee E30C Plus neem of heeft de Anysee E30TCPlus echte meer waarde ??? want aan de prijs ligt het niet aan

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Anders kijk je even op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dark0z schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:51:
[...]

joh, ik wist geen eens dat hierbij een afstandbediening zat... Zit dat altijd bij een t.v. kaart :p? Leuk bij m'n HTPC kast zit ook al een afstandbediening, dus heb er nu 3 ;).

Maar wat doen jullie met die afstandbedieningen van dvb-c kaartjes? Zijn die gewoon overbodig, of?
Voor iedereen thuis 1 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
NLMarcel194 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:38:
wat zit hier de vershil nou echt tussen want ze kunnen alle bij hd neem ik aan zo ver ik heb kunnen lezen.
De TC is uitgebreider volgens mij. T staat voor Terrestrial, de C staat voor cable (kabel dus). Als je alleen maar kabel hebt maakt het niks uit, wil je zowel kabel als digitenne gebruiken dan zou ik de TC nemen. Dan kun je hem ook nog op de camping gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

NLMarcel194 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:38:

maar is het verstandig dat ik de Anysee E30C Plus neem of heeft de Anysee E30TCPlus echte meer waarde ??? want aan de prijs ligt het niet aan

al vast bedankt
Aan de prijs ligt het inderdaad niet, dus ik zou ten alle tijden voor de TC gaan. Die kan meer voor dezelfde prijs. Bij sommige webwinkels is die zelfs goedkoper dan de C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:51:
[...]

nou, je kunt ze natuurlijk op je bureau uitstallen en aan je vrienden laten zien :), maar serieus, geen idee wat je der mee moet. Zelf heb ik een Logitech Harmony 555, dus alle afstandsbedieningen zijn overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
wsmaal schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:57:
[...]

De Anysee E30TC met de laatste beta drivers (22 januari) lijkt geen problemen meer te hebben met (Ziggo) HDTV, mits je voldoet aan de HDTV system requirements. Wat niet is vermeld op de NL en Koreaanse website van Anysee is dat Anysee de tuner niet ondersteunt i.c.m. een Atom CPU. Op mijn (herhaalde) vraag aan Anysee waarom de Pentium 4 (1Ghz) wel wordt ondersteund (Dual Core Atom 330/1.6Ghz is sneller) heb ik geen reactie ontvangen.

Met een Dual Core Atom op 2Ghz is encrypted SDTV live (Windows 7/WMC) geen probleem. De cpu belasting met CNO Anysee driver voor de encrypted kanalen varieert, maar is gemiddeld 50%..
Het zou kunnen zijn omdat de atoms geen/minder cache onboard hebben. Dit kan ten opzichte van de kloksnelheid wel degelijk stevige gevolgen hebben.
Mijn E6300 heeft het vrij zwaar met decoden op de AnySee, gemiddeld 70 - 80% load. een Atom zonder cache gaat het daar nog zwaarder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
Weekend!

Ik ga ermee aan de slag. Alvst bedankt tot zover...
ArChie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:40:
[...]

Als je met de Twinhan Capture tool een capture file maakt van de frequentie 357000 KHz, Symbol rate 5064 en Const. 64-QAM met een grootte van ongeveer 50 MB dan wil ik wel eens proberen of mijn tooltje overweg kan met de data om een frequentie overzicht te produceren.

Zie de volgende link voor de Twinhan Capture tool:
http://www.twinhan.com/fi.../THTSCapture_20070521.zip

Installeren is het uitpakken van het ZIP bestand en de executable opstarten. De BDA driver van de DVB-C tuner moet geïnstalleerd zijn. Bij Frequency, KHz vul je 357000 in, bij SymbolRate, Ksps vul je 5064 in en bij Costellation (64,256 ...) vul je 64 in. Vervolgens druk je op de Tune knop. Als de DVB-C tuner dan een lock krijgt (te herkennen aan het uitslaan van strength en quality en een vinkje in locked) geef je een size limit op van 50 MBytes en druk je op start. De TS file even zippen en vervolgens uploaden naar een gratis fileshare op het internet en de link naar het bestand hier plaatsen. Mocht je geen lock krijgen op de genoemde frequentie dan kan je ook nog de frequentie 333000 Khz en de symbolrate 5063 proberen.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdfeij schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Het zou kunnen zijn omdat de atoms geen/minder cache onboard hebben. Dit kan ten opzichte van de kloksnelheid wel degelijk stevige gevolgen hebben.
Mijn E6300 heeft het vrij zwaar met decoden op de AnySee, gemiddeld 70 - 80% load. een Atom zonder cache gaat het daar nog zwaarder hebben.
Zelf heb ik een AMD 5050e der in zitten, met HD uitzendingen heb ik op beide cores een load van 50%, met een SD uitzending 20%.

Zal zo'n Atom 330 echt zoveel trager zijn dan die 5050e? das immers ook niet een super snelle proc.
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.