• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Mijn probleem is opgelost, het had er iets mee temaken dat ik een 64 bits windows heb, en helemaal begrijpen doe ik het nog niet. Op de een of andere manier bleek lijkt mediacenter heel makkelijk kanalen te vinden die de annysee viewer al gevonden heeft. De anyseeviewer zet deze kanalen dan in het register. Nou blijkt dus dat een 64 bit systeem 2 registers heeft. Na het kopiëren van dat registergedeelte (van ene register naar het andere) kon mediacenter opeens alle kanalen vinden. Het zou er mee temaken hebben dat mediacenter 64 bit is en alle anysee software 32 bit.

Maar het is opgelost
en dat is het belangrijkste.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Een week geleden heb ik uiteindelijk de ideale afstelling/configuratie bereikt. Hierbij gebruik ik de 2 eerder genoemde Terratec Cinnergy kaarten
die samen 4 kanalen kunnen opnemen of 1 kijken en 3 opnemen.

Config:
- Windows Vista Home Premium NL x86 met alle updates + TV Pack en daarnaast alle nodige codecs.
- DVBLogic TVServer en TVSource 1.0.2
- 2x Terratec Cinnergy C pci hd, drivers versie 1.1.0.101
- IN het bios heb ik de pci latency timer op 256 gezet.(Dit is afhankelijk van je systeem en moet je proefondervindelijk doen)

Al met al heb ik nu een onberispelijk stabiele configuratie waarbij het beeld absoluut strak is zonder enig hikje of spettertje. De stand-alone hd tuner van Ziggo vertoond regelmatig spettertjes en hikjes. Zappen in 2 seconden.

Ik heb ondervonden dat TVSource niet stabiel werkt onder Windows 7. Bovendien ook niet onder 64 bit Vista of Windows 7. Het werkt alleen stabiel onder Windows vista x68.

Hierbij de kanttekening dat alles afhankelijk is van je systeem. Op een ander mobo werken de nieuwste Terratec driver (1.1.0.501) probleemloos.

Met de Mystique kaart heb ik dezelfde ervaringen als met de Terratec. Wat wil zeggen dat het aan TVSource ligt. Het is wachten op een update daarvan zodat het goed werkt met Windows 7 met 2 kaarten waarbij je 3 kanalen kunt opnemen en 1 kijken.
De Mystique werkt met de eigen drivers als ook met de KNC one drivers. Het is immers een KNC..!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:05

gjs

Scoobydoobydoo

gertjan! schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:29:
Ik heb mijn smartcard nog nooit in een 'echte' decoder gehad, maar altijd in een dreambox met CCcam softcam. Dus ook met een softcam is de smartcard te activeren.
CCcam is ook dan ook een cardserver en cam in 1. De anysee bevat een cam, net als acamd een cam is.
Via acamd lukt het standaard niet om er genoeg emm's (kaart updates) er doorheen te krijgen als er ook geen valide ecm's verkregen kunnen worden. Misschien is er met een setting binnen acamd wel iets regelen. Ik denk dat het met de anysee ongeveer een zelfde verhaal is.
Een dreambox blijft altijd emm's doorsturen naar de kaart, ongeacht of de kaart uberhaupt actief is.

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 25-12-2009 12:24 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ACamd V 0.6.1.8 is gereleased. Hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96802

pwhooftman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:04:
[...]

Google naar mc2xml
commando : mc2xml -c nl -g <postcode> -o tvguide.xml.

Een EPG gids voor twee weken in minder dan een minuut..., weg met die web grabbers ;)
Wel even de XMLTV.dtd van Mediaportal (zoek op je harde schijf...) in de zelfde map als mc2xml zetten
Bedankt voor het antwoord pwhooftman, maar deze (in mijn ogen omslachtige) manier is al niet meer nodig, heb wat met vinkjes gespeeld in Mediaportal 1.0.2. Config, daar zit standaard de Tv-gids in. Dus ben nu verzekers van een up-to-date gids zonder plugins of DOS-oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
gjs schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:14:
[...]

Lange kabels zeker vervangen met Hirschmann kabel en ook Hirschmann connectors gebruiken dat scheelt echt enorm. Zeker geen bouwmarkt kabel (dun, met gevlochten kern, zonder folie)gebruiken. Ook de plastic connectors geven te veel demping en zijn niet goed afgeschermd.
Over versterkers kan je discuseren, ik ben van mening dat een Hirschmann te duur is, zelf gebruik ik een KÖNIG 20DB 4-WEG CAI VERSTERKER die heeft vier uitgangen die alle retourgeschikt zijn. Deze versterker kost minder dan de helft dan een Hirschmann.
Bouwmarktspul heb je tegenwoordig ook wel in meerdere soorten. Laatst bij de gamma een afgeschermde coax kabel gekocht (5 euro voor 10 meter). Op dezelfde wijze afgeschermd als de Hirschman Koka kabel (dus gewoon een massieve kern van fatsoenlijke dikte, folie om de plastic bescherming en daar de mantel om heen gevlochten). Dat is de kabel die vooral voor sattelieten en 100Hz TVs wordt aangeraden. In mijn ogen een prima kabel, al heb ik 'm nog niet uitvoerig getest. Daarnaast hadden ze ook volledig metalen connectoren die dus ook 100% afgeschermd zijn. Ze hebben natuurlijk ook de goedkope troep die je signaal inderdaad grondig verpesten, maar om te zeggen dat al het bouwmarktspul troep is, is iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

martdj schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:07:
[...]

Bouwmarktspul heb je tegenwoordig ook wel in meerdere soorten. Laatst bij de gamma een afgeschermde coax kabel gekocht (5 euro voor 10 meter). Op dezelfde wijze afgeschermd als de Hirschman Koka kabel (dus gewoon een massieve kern van fatsoenlijke dikte, folie om de plastic bescherming en daar de mantel om heen gevlochten). Dat is de kabel die vooral voor sattelieten en 100Hz TVs wordt aangeraden. In mijn ogen een prima kabel, al heb ik 'm nog niet uitvoerig getest. Daarnaast hadden ze ook volledig metalen connectoren die dus ook 100% afgeschermd zijn. Ze hebben natuurlijk ook de goedkope troep die je signaal inderdaad grondig verpesten, maar om te zeggen dat al het bouwmarktspul troep is, is iets te kort door de bocht.
Hoor je mij zeggen dat ALLE bouwmarkt spul troep is ? Ik had het over dunne coax zonder folie en plastic connectors... Dat is troep ja en dat daar dan ook bouwmarkt bij staat wil niet zeggen dat alles van de bouwmarkt troep is.

[edit] Zullen we het weer over DVB-C gaan houden in dit Topic, kabel een aansluitspul hoort hier eigenlijk niet thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 27-12-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:07:
Bouwmarktspul heb je tegenwoordig ook wel in meerdere soorten. Laatst bij de gamma een afgeschermde coax kabel gekocht (5 euro voor 10 meter). Op dezelfde wijze afgeschermd als de Hirschman Koka kabel (dus gewoon een massieve kern van fatsoenlijke dikte, folie om de plastic bescherming en daar de mantel om heen gevlochten). Dat is de kabel die vooral voor sattelieten en 100Hz TVs wordt aangeraden.
Aangeraden voor 100Hz TV's? Wat heeft de beeld verversingsfrequentie van een TV en het daarvoor berekenen van tussenliggende beelden door de TV te maken met het TV signaal zoals dat via de COAX kabel wordt aangeleverd? Graag een toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 10:24

bloasfist

Slot-A Crew

gjs schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:14:
[...]

Lange kabels zeker vervangen met Hirschmann kabel en ook Hirschmann connectors gebruiken dat scheelt echt enorm. Zeker geen bouwmarkt kabel (dun, met gevlochten kern, zonder folie)gebruiken. Ook de plastic connectors geven te veel demping en zijn niet goed afgeschermd.
Over versterkers kan je discuseren, ik ben van mening dat een Hirschmann te duur is, zelf gebruik ik een KÖNIG 20DB 4-WEG CAI VERSTERKER die heeft vier uitgangen die alle retourgeschikt zijn. Deze versterker kost minder dan de helft dan een Hirschmann.
Heb ondertussen een Hirschmann kabels (10 meter) en connectors gekocht en aangesloten. Even de versterke/splitters ertussenuit gehaald, maar helaas, geen enkele verbetering (nog steeds 60% signaalsterkte). Ik krijg nu sterk het vermoeden dat het signaal op het AOP al niet goed is. Het enige probleem is dat een ziggo monteur natuurlijk gaat zeggen dat het aan mijn decoder (softcam) ligt... Of kan ik ze gewoon vragen het signaal door te meten op het AOP?
edit:

Bijgevoegd een plaatje van m'n aop, het viel me op dat het schroefje van het plastic afdekkapje een stukje door de plastic binnenbescherming van de coax heen gaat (ik bedoel hiermee het plastic tussen de koperkern en de koperdraad-shielding). Het is op de foto zichtbaar. Hoort dit zo? Het zou nu zo kunnen zijn dat de kern contact maakt met de shielding... Lijkt me niet goed :?

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/bloasfist/BILD0809.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door bloasfist op 28-12-2009 13:15 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:32:
[...]

Aangeraden voor 100Hz TV's? Wat heeft de beeld verversingsfrequentie van een TV en het daarvoor berekenen van tussenliggende beelden door de TV te maken met het TV signaal zoals dat via de COAX kabel wordt aangeleverd? Graag een toelichting.
100Hz TV's hebben over het algemeen mogelijk een sterker signaal nodig, zodat het de tussenliggende beelden beter kan berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertjan! schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:55:
100Hz TV's hebben over het algemeen mogelijk een sterker signaal nodig, zodat het de tussenliggende beelden beter kan berekenen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik volg deze gedachtengang niet. Voor goede ontvangst geldt gewoon dat het signaal in orde moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

bloasfist schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:51:
Bijgevoegd een plaatje van m'n aop, het viel me op dat het schroefje van het plastic afdekkapje een stukje door de plastic binnenbescherming van de coax heen gaat (ik bedoel hiermee het plastic tussen de koperkern en de koperdraad-shielding). Het is op de foto zichtbaar. Hoort dit zo? Het zou nu zo kunnen zijn dat de kern contact maakt met de shielding... Lijkt me niet goed :?
[afbeelding]
Ziet je AOP er echt zo uit ? Normaal hoort er over de kabelshielding een klepje te zitten die de shielding van de kabel tegen het chassis van het AOP drukt. Het schroefje hoort ook zeker NIET door de kabel te gaan ! Het lijkt mij dat er iemand aan heeft zitten prutsen.
[edit] volgens mij is het ook geen echt Ziggo AOP....

[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 28-12-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
gjs schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:55:
[...]

Ziet je AOP er echt zo uit ? Normaal hoort er over de kabelshielding een klepje te zitten die de shielding van de kabel tegen het chassis van het AOP drukt. Het schroefje hoort ook zeker NIET door de kabel te gaan ! Het lijkt mij dat er iemand aan heeft zitten prutsen.
Ik heb laatst zelf mijn AOP moeten vervangen met de spullen die Ziggo meestuurt als je Internet bij ze bestelt en die contactdoos ziet er idd heel anders uit. Verder onderschrijf ik alle opmerkingen van gjs. Van jouw AOP klopt echt helemaal niets. Het is een wonder dat je nog gewoon TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

gjs schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:55:
[...]

Dat had ik er waarschijnlijk bij moeten vertellen: ik heb het klepje over de kabelshielding even verwijderd om te kijken hoe de kabel aangesloten was. Toen viel me het gat van het schroefje op, en dat was aanleiding om de foto te plaatsen. Maar ja, zo ziet mijn AOP er echt uit. Verder viel me ook op dat er een verzegeling op zat die doorbroken was, dus er heeft hoogstwaarschijnlijk inderdaad zelf al iemand aan lopen hobbyen.
martdj schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:25:
[...]

Ik heb laatst zelf mijn AOP moeten vervangen met de spullen die Ziggo meestuurt als je Internet bij ze bestelt en die contactdoos ziet er idd heel anders uit. Verder onderschrijf ik alle opmerkingen van gjs. Van jouw AOP klopt echt helemaal niets. Het is een wonder dat je nog gewoon TV hebt.
Ik ga de kabel opnieuw strippen (er is nog een behoorlijke hoeveelheid speling, dus die 2 cm eraf kan nog wel en dan kijken of het zonder het schroefje van het plastic afdekplaatje (en door de kabel) beter wordt. Als dit geen resultaat oplevert zal ik Ziggo om een nieuw AOP vragen. Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 14% gewijzigd door bloasfist op 29-12-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Kan iemand vertellen wat precies de CPU load is met de anysee als je DVB-C HD opneemt onder MCE of Media Portal ? Ik heb hier een oude P4 (2.8 Ghz, 1,5 GB ram) met een Ati HD4550 512 mb en ik wil kijken of ik daar mee uit de voeten kan. Ben van plan om het geheel onder XP te draaien daar ik denk dat Windows 7 iets te zwaar zal zijn voor dit bakkie.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

bloasfist schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:55:
[...]
Ik ga de kabel opnieuw strippen (er is nog een behoorlijke hoeveelheid speling, dus die 2 cm eraf kan nog wel en dan kijken of het zonder het schroefje van het plastic afdekplaatje (en door de kabel) beter wordt. Als dit geen resultaat oplevert zal ik Ziggo om een nieuw AOP vragen. Bedankt voor jullie reacties!
Nou, dit heeft totaal geen effect gehad (signaalsterkte is exact hetzelfde). Voordat ik ziggo ga bellen: hoe kan ik BER waarden uitlezen in windows? Ik heb wel een programmatje dvbsnoop gevonden, maar dat is alleen voor linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloasfist schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:08:
Nou, dit heeft totaal geen effect gehad (signaalsterkte is exact hetzelfde). Voordat ik ziggo ga bellen: hoe kan ik BER waarden uitlezen in windows? Ik heb wel een programmatje dvbsnoop gevonden, maar dat is alleen voor linux...
BER staat voor Bit Error Rate en is een indicatie van de kwaliteit van het signaal. Tot op bepaalde hoogte kunnen packets van 188 bytes hersteld worden door de Reed Solomon (RS) decoder. De BER is de waarde voor fout correctie door de RS decoder. Zolang de BER maar laag blijft zal het signaal meestal op een 100% kwaliteit niveau te houden zijn na de fout correctie. De door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers tonen de BER waarde via de menu's om de helpdesk een indruk te geven van de signaal kwaliteit. Normaal hoort de BER bij QAM-64 namelijk zo goed als 0 te zijn. Bij QAM-256 zijn hogere BER waarden te verwachten als "normale" waarde. DVB software voor PC's die ik ken geeft alleen inzicht in de kwaliteit van het signaal middels een percentage. Wil je de BER waarden meten dan kan je misschien gebruik maken van één van de aanbevolen kabel ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:26:
[...]

Zolang de BER maar laag blijft zal het signaal meestal op een 100% kwaliteit niveau te houden zijn na de fout correctie. Wil je de BER waarden meten dan kan je misschien gebruik maken van één van de aanbevolen kabel ontvangers.
Precies, de signaalkwaliteit moet 100% zijn, zoals ik heb ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132184

Even over dat aop, dat is een heel gewoon overnamepunt (ik ben monteur bij expert) dus ik weet wel waar ik het over heb, heb er van de week nog 3 geplaatst. Bij de aop's heb je verschillende, die van ziggo worden geleverd, vaak van slechte/mindere kwaliteit en die van electrotechnische bedrijven.

Als ik jouw was zou ik gaan uitzoeken hoeveel dB jij ontvangt daar bij je aop precies ontvangt. Als je een dB meter heb zou je op de 500MHZ tussen de 58 en 63 dB moeten hebben. Als je dat daar al niet heb kan je met ziggo contact opnemen en zeggen dat ze bij jullie kastje in de straat het signaal wat moeten opkrikken.

Nu heb ik zelf ook nog een vraag:

Ik wil nu eindelijk een mediacenter gaan bouwen en wat betreft hardware en kast ga ik er wel uit komen (intel core i5, Nvidia geforce gts250 1gb etc), maar nu heb ik al de hele avond zitten kijken maar ik kan eigenlijk niet echt vinden of er nou ook pci modules waar je een CI+ kaart in kan stoppen. Want ik heb hier nu ziggo, heb bij mezelf overal al voor voldoende signaal en goede bekabeling gezorgd dus dat moet allemaal geen probleem zijn.

In het verleden heb ik wel gekeken naar FloppyDTV, maar aangezien die ook alleen maar gewone CI ondersteuning hadden, had ik daar ook niet veel aan. En ik wil het ook wel intern houden, anders zit je weer met 2 van die irritante extra kastjes (ik wil ook kunnen opnemen en tvkijken tegelijk)

Vandaag heb ik ook nog iets gelezen over MediaPortal. Gaat dit dan ook werken samen met WMC? Of moet je hier dan echt MediaPortal Media Center voor gebruiken? Want dit is dan tot nu toe de enige oplossing die ik heb gevonden!

Alvast bedankt!

Bas

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 132184 op 31-12-2009 16:54 ]

• Egbert Jan
  • Laatst online: 23:48
Ik heb sins 2 dagen een anysee e30tc plus gekocht.Het werkt allemaal prima, maar ik heb echter 1 probleem Transport Stream 2,3 en6 kan hij niet vinden. Dus de zenders die daarin zitten kan ik niet vinden in media center. Dus ik heb zeg maar geen net 5, comdey central en nog een stel kanalen niet. De andere Transport Streams worden keurig gevonden dus ik heb de andere 193 kanalen wel.Ik gebruik windows 7 64bit. ik heb het ook al op een 32 bit windows 7 gebrobeerd, maar dat hielp niks.Ik heb de anysee e30tc plus ook al rechtstreeks op het punt waar de kabel in huis binnen komt aangesloten, maar dat hielp niks.Ik woon in zuidlaren dus heb ziggo netnummer 9700. Als ik op 9600 ga scannen vind hij Transport Streams 2en 3 wel ,Maar dan vind hij 1 weer niet.Ik heb 2 maand geleden wel gehad dat ik een week transport stream 6 ook niet had op mijn humax, maar op mijn hd ontvanger van humax heb ik dat niet gehad, maar dat was na een week over.Ik heb ook nog met de anysee vieuwer gekeken of ik het daar wel had, maar daar had ik transport stream 6. De anderen wel. Ik heb de zenders van transportstream 6 nog nooit met de anysee e30tc plus gezien. Ikkan ze wel zien op mijn humax ontvangers.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xallias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik volg dit topic van zep ziggo op je pc ik heb win xp 32 erop gezt en alles ging goed tot stap 6 het testen van mediaportal Als bij "Scrambled" de waarde "no" wordt aangegeven, dan kan MediaPortal de zender ontvangen en decoderen met behulp van de sleutels uit de smartcard ik krijg een popup venster met de tekst channel is scrambled.
Ik heb alles gekocht en gedaan wat er in de beschrijving stond maar ik loop toch vast.
Wat kan hier de oorzaak van zijn moet ik eerst aangemeld zijn bij een cardsharer, ik kan me er bij een aansluiten maar waar moet ik dan precies de gegevens invullen.
Maar dit lijkt mij sterk want er wordt niets over gezegd in het bewuste artikel.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen en willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32

The Zep Man

🏴‍☠️

xallias schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:36:
Ik heb alles gekocht en gedaan wat er in de beschrijving stond maar ik loop toch vast.
Wat kan hier de oorzaak van zijn moet ik eerst aangemeld zijn bij een cardsharer, ik kan me er bij een aansluiten maar waar moet ik dan precies de gegevens invullen.
Maar dit lijkt mij sterk want er wordt niets over gezegd in het bewuste artikel.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen en willen helpen.
Zoals in dat 'topic' (topic?) staat: is je smartcard geactiveerd? Werkt deze ook in een officiële decoder? Ben je niet vergeten hem na de proefperiode te activeren?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37
bloasfist schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:08:
[...]

AOP ziet er op zich goed aangesloten uit. Je kan beter eens gaan kijken naar de overige aansluitpunten.
Hoe zijn de coax stekkers aangesloten? Daar is meestal veel meer te winnen. Shielding die de kern raakt, of schielding die lompweg afgeknipt is. Plastic kapjes om de kabels, dunne kabeltjes.

Test het eens zonder versterker, en dan alleen je pc aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 02-01-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xallias
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01-2024
The Zep Man schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 10:13:
[...]
Zoals in dat 'topic' (topic?) staat: is je smartcard geactiveerd? Werkt deze ook in een officiële decoder? Ben je niet vergeten hem na de proefperiode te activeren?
Bedankt voor je reactie
Nee ben ik niet want ik haal hem eruit om gewoon tv te kijken, maar hij is al wel geactiveerd om bepaalde hd zenders te bekijken en ik heb eredivisie live voor tien weken.
Hiervoor had ik er twee floppydtv in ztten met alphacrypt dat werkte gewoon goed maar ik kon niets vinden over cardsharen met floppydtv wel heb ik gepobeerd dit volgens jouw handleiding te doen maar toen liep ik vast op MDAPI filter en ben ik er mee gestopt [niet wetende dat ik met het verkeerde besturingssysteem werkte windows 7]en heb ik die maar vervangen voor die uit het topic en nu werk ik met win xp 32.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze extra informatie.

Groetjes xal

[ Voor 44% gewijzigd door xallias op 02-01-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg ik dan ook nog een reactie?

Ik heb er trouwens nog een vraag bij: Zijn er al berichten van ziggo oid dat ze het kijken met de MediaPortel TV server willen gaan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Heeft iemand hier een afspraak met jou? Als je wat aandacht wilt vestigen op je eerdere bericht, kan dat ook op een vriendelijkere manier (even je eigen reactie quoten om scrollen te besparen)...
Ik heb er trouwens nog een vraag bij: Zijn er al berichten van ziggo oid dat ze het kijken met de MediaPortel TV server willen gaan blokkeren?
Lees het topic eens door. Zelfs de startpost bevat informatie hierover.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand al 2 anysee e30tc plus dingen werkend? heb der nu 1, maar zou der wel 1 bij willen, weet alleen niet of dat werkt icm die exe die nodig is om de zenders te decoderen

gebruik overigens windows media center op windows 7

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 02-01-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is aan de hand als Windows XP de Terratec Cinergy C PCI HD DVB-kaart telkens herkent als een Sound device (luidsprekertje?) in plaats van een Display Adapter. Wat ik ook doe in apparaatbeheer en/of add hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:20:
Wat is aan de hand als Windows XP de Terratec Cinergy C PCI HD DVB-kaart telkens herkent als een Sound device (luidsprekertje?) in plaats van een Display Adapter. Wat ik ook doe in apparaatbeheer en/of add hardware.
"Luidsprekertje" staat voor "Sound, video and game controllers". Je zal nooit een DVB-C kaart bij Display Adapter zien. Display Adapters bevat alleen je videokaarten (=video uitvoer).

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 02-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Kan het ook zo zijn dat in het oude @home gebied de ferquentie van die transport streams is aangepast. Want op mijn broetjes sony tv ( nog 1 die niet door ziggo goed gekeurd is) waren in oktober de zenders van transport stream 6 ook weg. Na een niewe scan waren ze er weer. Dus ik denk dat het in de drivers niet is aangepast zodoende dat ik ze niet kan vinden in media center windows 7 64 bit.
Egbert Jan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:48:
Ik heb sins 2 dagen een anysee e30tc plus gekocht.Het werkt allemaal prima, maar ik heb echter 1 probleem Transport Stream 2,3 en6 kan hij niet vinden. Dus de zenders die daarin zitten kan ik niet vinden in media center. Dus ik heb zeg maar geen net 5, comdey central en nog een stel kanalen niet. De andere Transport Streams worden keurig gevonden dus ik heb de andere 193 kanalen wel.Ik gebruik windows 7 64bit. ik heb het ook al op een 32 bit windows 7 gebrobeerd, maar dat hielp niks.Ik heb de anysee e30tc plus ook al rechtstreeks op het punt waar de kabel in huis binnen komt aangesloten, maar dat hielp niks.Ik woon in zuidlaren dus heb ziggo netnummer 9700. Als ik op 9600 ga scannen vind hij Transport Streams 2en 3 wel ,Maar dan vind hij 1 weer niet.Ik heb 2 maand geleden wel gehad dat ik een week transport stream 6 ook niet had op mijn humax, maar op mijn hd ontvanger van humax heb ik dat niet gehad, maar dat was na een week over.Ik heb ook nog met de anysee vieuwer gekeken of ik het daar wel had, maar daar had ik transport stream 6. De anderen wel. Ik heb de zenders van transportstream 6 nog nooit met de anysee e30tc plus gezien. Ikkan ze wel zien op mijn humax ontvangers.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:37:
[...]
"Luidsprekertje" staat voor "Sound, video and game controllers". Je zal nooit een DVB-C kaart bij Display Adapter zien. Display Adapters bevat alleen je videokaarten (=video uitvoer).
Owwww wacht je hebt gelijk. Nu snap ik ook meteen waarom hij 2 x drivers installeert:
1 is voor de tv-kaart onder Sound, Video and Game Controllers
2 is voor het afstandsbedieningsgebeuren (Cinergy C/S2 PCI Infrared) onder Human Interface Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Het is me gelukt om alle kanalen te vinden in media center. Het lag aan de ferquentie's in het bestand van het netwerk id in de map waar de drivers zich installeert. In dat bestand stonden blijbaar nog de oude ferquentie's van ziggo. Dus ik heb die oude ferquenties vervangen door de nieuwe en nu vind ik alle zenders wel. Zal wel in een nieuwe driver worden opgelost.
Egbert Jan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:48:
Kan het ook zo zijn dat in het oude @home gebied de ferquentie van die transport streams is aangepast. Want op mijn broetjes sony tv ( nog 1 die niet door ziggo goed gekeurd is) waren in oktober de zenders van transport stream 6 ook weg. Na een niewe scan waren ze er weer. Dus ik denk dat het in de drivers niet is aangepast zodoende dat ik ze niet kan vinden in media center windows 7 64 bit.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net op een nieuwe PC aan de Zep Man Handleiding begonnen. Voorheen lukte het prima op een XP machine, maar nu heb ik het probleem dat ie bij het zoeken naar zenders overal "No signal" of "Nothing found" zegt.

Waar het aan ligt is mij een raadsel, maar de volgende zaken vallen mij op:

In de DOS-box van NewCS staat in de 6e regel Starting Telnet on port 0.
In het voorbeeld van The Zep Man staat daar 1001, maakt dat iets uit?

Verder heb ik dezelfde Terratec C PCI HD kaart als uit de handleiding. Bij 'signal quality' in MP TV-Server Config staat (nu) helemaal geen blauw balkje die de sterkte aangeeft.

Ik heb het gevoel dat de TV-service niet werkt (ook al staat die wel als "started" in Services.msc) 8)7
Kabel zit goed aangesloten.

Iemand enig idee wat hier mis is?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 03-01-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk nu eens naar het tweede screenhot dat je hebt geplaatst. Daarin staat dat de volgende frequenties worden gescand wat mislukt:
289000 KHz
295000 KHz
297000 KHz

In dat zelfde screenshot staat dat je een frequentie set gebruikt voor "ZIGGO DEN BOSCH", ik neem dus aan dat je in Den Bosch woont en voor zover mij bekend moet je dan bij voor Ziggo netwerk ID 1111 gebruiken bij de losse kabel ontvangers. In de tabel voor Ziggo/@Home onder netwerk ID 1111 op de volgende website kan ik de bovenstaande frequenties niet terug vinden:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Of wel, je gebruikt een verkeerde frequentie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherp ;) Je hebt gelijk ArChie, ik had een verkeerd gerenamed dvbc-bestand (eigen schuld whaha.)

In die URL die jij gaf staat trouwens een nulletje teveel. Voor de liefhebber hier de inhoud van het dvbc bestand voor Ziggo Brabant (NetID 1111):

420000,64QAM,6875000
364000,64QAM,6875000
372000,64QAM,6875000
380000,64QAM,6875000
460000,64QAM,6875000
396000,64QAM,6875000
538750,64QAM,6875000
404000,64QAM,6875000
642750,64QAM,6875000
474750,64QAM,6875000
586750,64QAM,6875000
388000,64QAM,6875000
412000,64QAM,6875000
682750,64QAM,6875000
658750,64QAM,6875000
562750,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000
428000,64QAM,6875000
674750,64QAM,6875000
578750,64QAM,6875000
826750,64QAM,6875000
690750,64QAM,6875000
498750,64QAM,6875000
452000,64QAM,6875000
802750,64QAM,6875000
436000,64QAM,6875000
444000,64QAM,6875000
618750,64QAM,6875000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 96802 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:07:
In die URL die jij gaf staat trouwens een nulletje teveel.
Nee, geen nulletje te veel. De waarde staat daar in MHz met een nauwkeurigheid van vier cijfers achter de komma (lees punt) i.p.v. KHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis Nederland 1 HD en 2 HD, zijn die onlangs van frequentie veranderd? (Brabant/Limburg).
Er zijn ook wat regionale zendertjes onvindbaar, zoals Omroep Brabant, TV Oost, etc.

[ Voor 237% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 04-01-2010 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Anoniem: 132184 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:58:
Ik wil nu eindelijk een mediacenter gaan bouwen en wat betreft hardware en kast ga ik er wel uit komen (intel core i5, Nvidia geforce gts250 1gb etc), maar nu heb ik al de hele avond zitten kijken maar ik kan eigenlijk niet echt vinden of er nou ook pci modules waar je een CI+ kaart in kan stoppen. Want ik heb hier nu ziggo, heb bij mezelf overal al voor voldoende signaal en goede bekabeling gezorgd dus dat moet allemaal geen probleem zijn.

In het verleden heb ik wel gekeken naar FloppyDTV, maar aangezien die ook alleen maar gewone CI ondersteuning hadden, had ik daar ook niet veel aan. En ik wil het ook wel intern houden, anders zit je weer met 2 van die irritante extra kastjes (ik wil ook kunnen opnemen en tvkijken tegelijk)

Vandaag heb ik ook nog iets gelezen over MediaPortal. Gaat dit dan ook werken samen met WMC? Of moet je hier dan echt MediaPortal Media Center voor gebruiken? Want dit is dan tot nu toe de enige oplossing die ik heb gevonden!
Volgens het principe van CI+ gaat dat nooit werken met een software pakket als WMC of MP. Hooguit nadat het systeem gekraakt is. Doel van CI+ is immers meer content restrictie, dus zaken als timeshifting en recording kunnen dan niet meer werken. Misschien dat microsoft trouwens wel een CI+ module kan maken die alleen met WMC werkt die vervolgens gecertificeerd kan worden. Dat is nog een verhaal wat me mogelijk lijkt.

Maar voorlopig vliegen de CI/AlphaCrypt combinaties er ook nog niet uit, dus wat weerhoudt je om een floppyDTV te nemen? ze zijn redelijk verkrijgbaar op de 2e hands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:12:
[...]
Heeft iemand hier een afspraak met jou? Als je wat aandacht wilt vestigen op je eerdere bericht, kan dat ook op een vriendelijkere manier (even je eigen reactie quoten om scrollen te besparen)...

[...]
Lees het topic eens door. Zelfs de startpost bevat informatie hierover.
@ The Zep Man, Sorry voor mijn reactie.. Ik heb net m'n sleutelbeen gebroken, ben 5 weken uit de running en kan dus vrij weinig, ik weet het, uit je dan niet hier, helemaal eens mijn fout. Maar ik heb het nou eenmaal gedaan en kan het niet terugkeren.

@Johnny, bedankt voor de info. Ik was zelf er al achter dat ik niet voor de FloppyDTV wil gaan. Maar nu ik dan hoor dat ze 2e hands nog wel te krijgen zijn is dat misschien wel weer interessant. (enige nadeel is het maximum van 3 ziggo kaartjes per abbonement en ik heb ze alle 3 in gebruik)

Ik ben nu even gaan rondkijken en heb dus zelf eigenlijk al de benodigde informatie gevonden! Ben nu uit op een Silverstone CW03 (ja hij is duur, maar je krijgt er ook wel wat voor) Verder een redelijk standaard setup. En dan voor de rest een Phoenix cardreader met 2 Terratec Cinergy C PCI HD's. Heeft iemand hier nog op/aanmerking op? Want aangezien ik toch best wel een "noobie" ben zou ik eigenlijk niet weten wat ik hier goed/fout aan doe!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KiPSie
Ik heb deze maand ook een mediacenter gebouwd op dezelfde manier, dus HDTV van Ziggo via MediaPortal op de Softcam manier zoals Zep Man met Terratec Cinery C PCI HD en de Phoenix Cardreader.

Hier wat advies zodat je niet dezelfde blunders als ik begaat:

1) Neem alsjeblieft Windows XP, dit is verreweg het stabielste om Mediaportal met TV-Server te gebruiken. TV kijken in MP is helaas niet 100% stabiel maar wel vele malen stabieler, compatible en simpeler te installeren dan Vista en 7. Heb inmiddels genoeg gexpirimenteerd nu om dat te kunnen bevestigen.

2) Let er op dat de PC's die je tegenwoordig bestelt eigenlijk te "nieuw" kunnen zijn voor XP. Op mijn nieuwe HTPC bleef XP maar stotteren terwijl Vista en 7 als een raket vlogen. Heb er twee dagen over gedaan om te ontdekken waar het zat. Heb toen m'n harddisk moeten calibreren en dingen in de BIOS moeten aanpassen.
Tip: Misschien het besturingssysteem door de winkel installeren.

3) N.a.v. je besturingssysteem goed letten op de afstandsbediening die je gaat kiezen (of ga je die van je behuizing gebruiken?). Onderzoek of deze compatible is met MP en met je besturingsysteem.

4) Kies een moederbord (en/of voeding) waarvan je zeker weet dat je de (kast)fans kunt regelen i.v.m. het geluid. Mijn ASUS had de zeldzame uitzondering de RPM alleen te kunnen monitoren en niet omlaag te kunnen zetten, dat heb ik dus met hobbyistenoplossingen moeten regelen (5V snoertjes en zo).

5) Let goed op de afmetingen van je kast (Silverstone CW03) want de behuizingen kunnen in het echt groter uitvallen dan je denkt. Kijk even of je die op een nette manier kwijt kunt in je huiskamer. Mijn Zalman HD160 Plus is een veel groter bakbeest dan ik had verwacht. Al met al netjes op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 132184 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:10:
[...]
..

is het maximum van 3 ziggo kaartjes per abbonement en ik heb ze alle 3 in gebruik)

Ik ben nu even gaan rondkijken en heb dus zelf eigenlijk al de benodigde informatie gevonden! Ben nu uit op een Silverstone CW03 (ja hij is duur, maar je krijgt er ook wel wat voor) Verder een redelijk standaard setup. En dan voor de rest een Phoenix cardreader met 2 Terratec Cinergy C PCI HD's. Heeft iemand hier nog op/aanmerking op?
Mocht je toch Windows 7 willen gebruiken, en dan ook de Media Center interface hiervan (ipv MP) zou je ook nog kunnen kijken naar TVSource. Is niet gratis, maar wel een mooie oplossing om standaard DVB-C kaarten (evt icm een softcam) onder Media Center te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
Nielson schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:50:
[...]
Mocht je toch Windows 7 willen gebruiken, en dan ook de Media Center interface hiervan (ipv MP) zou je ook nog kunnen kijken naar TVSource. Is niet gratis, maar wel een mooie oplossing om standaard DVB-C kaarten (evt icm een softcam) onder Media Center te kunnen gebruiken.
klinkt interessant, iemand die hier een tutorial van heeft? ik heb het nu allemaal running volgens zepmans methode @ W7 x86, maar de tvserver loopt vaak vast en moet manual gerestart worden..

hoe werkt het eigenlijk? vervangt het NewCS/Acamd/MDAPI & mediaportal volledig? Of zal ik nog steeds last hebben van dezelfde tvserver die vastloopt?

[ Voor 10% gewijzigd door bartosiej op 04-01-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Het werkt redelijk hetzelfde, alleen gebruikt het ipv mp tvserver de engine van dvbdream, desgewenst met hardware decrypting (alphacrypt in ci slot van de dvb kaart) of softcam (bv acamd + newcs). Aan Windows Media Center wordt vervolgens een virtuele DVB-T kaart met freeview zenders voorgeschoteld. Hoewel bv de indeling van de transponder ini bestandjes wat anders is is het denk vrij makkelijk aan de praat te krijgen indien je al een werkende situtatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Even ter algemene informatie: MediaPortal 1.1 zal Windows 7 ondersteunen (grote lijst met fixes, ook voor de TV-Server). Tegen de tijd dat de final uit is, zal ik mijn handleiding van een nieuwe versie voorzien voor dit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's een goede zaak _/-\o_
Het TV kijken werkt helaas erg vaak niet (softcam in mijn geval), t'is niet voor niets zo druk op alle forums ;).
Hoop dat ze iets gedaan hebben aan al die timeshift/unable to create graph-errors (volgens mij een filterprobleem) en het telkens moeten herstarten van de tv-service of moeten rebooten. Dat zou het een stuk aantrekkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Nielson schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:50:
[...]
Of een FloppyDTV/AlphaCrypt combinatie, werkt voorlopig zonder verdere toevoegingen ook vlekkeloos onder win7 WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb vandaag mijn terratec binnen gekregen, en natuurlijk direct begonnen om mijn mediacenter klaar te maken voor digitale TV.

Na een tijdje kloten heb ik alles aan de gang gekregen onder Windows 7 Ultimate x64 + Media Portal 1.1.
Na een paar zenders wisselen begon ineens Media Portal compleet te freezen, en kan nu geen TV meer kijken.
Zodra ik Media Portal op start, en naar TV ga (vervolgens TV Aan/Uit aanvink) hangt de complete applicatie weer.
Radio afspelen doet Media Portal ook niet :(

Iemand die dit ook gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is er naast de Terratec Cinergy C PCI HD ook nog een andere tv-kaart die werkt om digitaal op te nemen/af te spelen via die werkt met Phoenix compatible smartcard reader ?

Want voor die terratec kan ik niet veel winkels vinden om hem te bestellen.

Ook hebben wij nog geen HD-tv.. Wanneer we dit krijgen is ook nog niet bekend. Maar m'n moeder wilt wel graag tv-programma's opnemen. Zou ik dan net zo goed analoog kunnen doen met een goedkopere tv-kaart (welke is dan aan te raden) en dan als we (ooit) een HD-tv krijgen, die twee terratec kaarten kopen en/of beter kaarten als die in de toekomst eraan zitten te komen? Zou dat een betere/goedkopere keus zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door AOC op 05-01-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMDathlonxp schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:40:
Ik heb vandaag mijn terratec binnen gekregen, en natuurlijk direct begonnen om mijn mediacenter klaar te maken voor digitale TV.

Na een tijdje kloten heb ik alles aan de gang gekregen onder Windows 7 Ultimate x64 + Media Portal 1.1.
Na een paar zenders wisselen begon ineens Media Portal compleet te freezen, en kan nu geen TV meer kijken.
Zodra ik Media Portal op start, en naar TV ga (vervolgens TV Aan/Uit aanvink) hangt de complete applicatie weer.
Radio afspelen doet Media Portal ook niet :(

Iemand die dit ook gehad heeft?
kun je beter plaatsen in het mediaportal topic, maar mediaportal wordt officieel niet ondersteund op win7 omdat er known compatibliteits issues zijn. Volgens mij is dat voor 1.1 ook nog steeds zo, vandaar beta1, de rc moeten heel veel punten opgelost zijn, maar dies der nog niet. Roadmaps zijn wel allemaal op 99%, zijn zelfs op 100% geweest... vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg geen radio en TV meer.

Het is me opgevallen dat wanneer ik de Ziggo Smartcard uit de Smargo cardreader haal er GEEN groen LEDje gaat branden. Dit was voorheen (als ik het goed heb) wel zo. Functioneert de cardreader nog wel? Het NEWCS-scherm is wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 16:55
The Zep Man schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:40:
Even ter algemene informatie: MediaPortal 1.1 zal Windows 7 ondersteunen (grote lijst met fixes, ook voor de TV-Server). Tegen de tijd dat de final uit is, zal ik mijn handleiding van een nieuwe versie voorzien voor dit OS.
@The Zep Man,

Heb net alles binnen en wil snel beginnen met je handleiding. Heb MP-Server al op een Win7-x64 draaien, dus moch je al wat tips hebben dan graag!.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

PHDNovice schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:17:
@The Zep Man,

Heb net alles binnen en wil snel beginnen met je handleiding. Heb MP-Server al op een Win7-x64 draaien, dus moch je al wat tips hebben dan graag!.
Ik heb me ook even aan Win7-x64 en Mediaportal 1.1.0.0 gewaagd, eigenlijk had ik hem zo draaien. Je moet met Win7 meteen SQL 2008 express pakken, ik heb de x64 versie genomen en deze onder het local service account laten lopen, wel even denken om een sa user_wachtwoord aan te maken (mixed authentication) en je zelf admin rechten te geven onder sql (tijdens de sql install). Verder miste ik nog Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package.
Daarna de kanalen laten scannen (juiste transponderlijst kiezen), de mdapi installeren (mdapifilter.ax (registreren!) en FFDecsa.dll onder C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server neerzetten). Dan de laatste acamd neergezet onder C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\naam dvb kaart.
Dit laatste staat natuurlijk beter beschreven in de tut van the zepman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Anoniem: 132184 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:58:
Even over dat aop, dat is een heel gewoon overnamepunt (ik ben monteur bij expert) dus ik weet wel waar ik het over heb, heb er van de week nog 3 geplaatst. Bij de aop's heb je verschillende, die van ziggo worden geleverd, vaak van slechte/mindere kwaliteit en die van electrotechnische bedrijven.

Als ik jouw was zou ik gaan uitzoeken hoeveel dB jij ontvangt daar bij je aop precies ontvangt. Als je een dB meter heb zou je op de 500MHZ tussen de 58 en 63 dB moeten hebben. Als je dat daar al niet heb kan je met ziggo contact opnemen en zeggen dat ze bij jullie kastje in de straat het signaal wat moeten opkrikken.
[..]
Ik heb helaas geen beschikking over een dBmeter, en die dingen zijn nogal aan de prijs. Iemand in de omgeving Deventer die zo'n ding te leen heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
gjs schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:08:
DVBLink TVSource 1.0 is released, download hier.
Ik heb een nieuwe TVSourceSettings.xml gemaakt voor Ziggo Casema gebied inclusief kanaalnumers volgens de NIT en een aangepaste transponder file 5031.ini.
Ook de My Channel Logos file heb ik weer bijgewerkt deze geeft nu 163 autopopulated channel logos. My Channel Logos vind je hier.
Beetje oude quote, maar hoe heb/had jij de EPG gefixed met MCE7? ik krijg zelf niet alle kanalen via EPG van MCE7 en voor XMLTV kan ik geen casema data vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

bartosiej schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:21:
[...]

Beetje oude quote, maar hoe heb/had jij de EPG gefixed met MCE7? ik krijg zelf niet alle kanalen via EPG van MCE7 en voor XMLTV kan ik geen casema data vinden..
Nee daar heb ik mij nog niet in verdiept. In principe zou je via de 'extra' dvblink applicatie onder mce alle kanalen moeten kunnen mappen naar een overeenkomstige zender. Helaas staan een heleboel zenders er tig maal in. Ik map eigenlijk alleen altijd maar de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat bij jullie een groen LEDje aan zodra de smartcard uit de Smargo cardreader gehaald wordt?

Bij mij niet (meer), heb ook geen tv meer (kan niet timeshiften), iemand idee waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37
Anoniem: 96802 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:54:
Ik krijg geen radio en TV meer.

Het is me opgevallen dat wanneer ik de Ziggo Smartcard uit de Smargo cardreader haal er GEEN groen LEDje gaat branden. Dit was voorheen (als ik het goed heb) wel zo. Functioneert de cardreader nog wel? Het NEWCS-scherm is wel correct.
In de output van newcs moet je kunnen zien of de kaart uberhaupt wel herkend wordt.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 08-01-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dark0z schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:46:
Is er naast de Terratec Cinergy C PCI HD ook nog een andere tv-kaart die werkt om digitaal op te nemen/af te spelen via die werkt met Phoenix compatible smartcard reader ? Want voor die terratec kan ik niet veel winkels vinden om hem te bestellen.

Ook hebben wij nog geen HD-tv (we ontvangen wel digitale televisie van ziggo).. Wanneer we dit krijgen is ook nog niet bekend. Maar m'n moeder wilt wel graag tv-programma's opnemen. Zou ik dan net zo goed analoog kunnen doen met een goedkopere tv-kaart (welke is dan aan te raden) en dan als we (ooit) een HD-tv krijgen, die twee terratec kaarten kopen en/of beter kaarten als die in de toekomst eraan zitten te komen? Zou dat een betere/goedkopere keus zijn?
Iemand die mij hierbij kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dark0z schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:46:
Is er naast de Terratec Cinergy C PCI HD ook nog een andere tv-kaart die werkt om digitaal op te nemen/af te spelen via die werkt met Phoenix compatible smartcard reader ?

Want voor die terratec kan ik niet veel winkels vinden om hem te bestellen
Lees het topic nog eens door, er zijn veel meer kaarten die in aanmerking komen (zolang ze maar BDA drivers voor Windows hebben).
Ook hebben wij nog geen HD-tv.. Wanneer we dit krijgen is ook nog niet bekend. Maar m'n moeder wilt wel graag tv-programma's opnemen. Zou ik dan net zo goed analoog kunnen doen met een goedkopere tv-kaart (welke is dan aan te raden) en dan als we (ooit) een HD-tv krijgen, die twee terratec kaarten kopen en/of beter kaarten als die in de toekomst eraan zitten te komen? Zou dat een betere/goedkopere keus zijn?
Dat er nu een paar HD zenders zijn is leuk, maar m.i. gaat het vooral om het verschil van digitaal vs analoog om op dit systeem over te gaan. Maar als je persé analoog wilt, de Hauppauge PVR150 (single) en 500 (dual tuner) hebben bij mij altijd goed gewerkt in Windows MCE. Let er wel op dat deze niet goed werken in systemen met 4GB geheugen. Als iets hogere cpu-belasting niet uitmaakt kun je ook voor de nieuwere goedkopere kaartjes (meestal analoog+dvb-t hybrid) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Nielson schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:35:
Dat er nu een paar HD zenders zijn is leuk, maar m.i. gaat het vooral om het verschil van digitaal vs analoog om op dit systeem over te gaan. Maar als je persé analoog wilt, de Hauppauge PVR150 (single) en 500 (dual tuner) hebben bij mij altijd goed gewerkt in Windows MCE. Let er wel op dat deze niet goed werken in systemen met 4GB geheugen. Als iets hogere cpu-belasting niet uitmaakt kun je ook voor de nieuwere goedkopere kaartjes (meestal analoog+dvb-t hybrid) gaan.
Ik hoef niet perce analoog op te nemen, maar ik vroeg me af wat een betere keus is als je zelf nog geen hd-tv heb. Maar als b.v. digitaal wil opnemen dan moet ik toch naar de terractec (x2) kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 08-01-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:10:
In de output van newcs moet je kunnen zien of de kaart uberhaupt wel herkend wordt.
i know, wordt ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Met die Terratec en vergelijkbare kaarten of bv de Anysee kun je idd digitaal opnemen. Het normale SD signaal is 576i, dus daar heb je geen hdtv voor nodig. Wel is het belangrijk hoe je het beeld van pc naar tv krijgt. Indien je nog een ouderwetse beeldbuis hebt waarbij s-video de best mogelijk verbindig is geeft misschien een normale of pvr digitale decoder met rgb over scart een beter beeld. Welke provider heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Nielson schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:04:
Met die Terratec en vergelijkbare kaarten of bv de Anysee kun je idd digitaal opnemen. Het normale SD signaal is 576i, dus daar heb je geen hdtv voor nodig. Wel is het belangrijk hoe je het beeld van pc naar tv krijgt. Indien je nog een ouderwetse beeldbuis hebt waarbij s-video de best mogelijk verbindig is geeft misschien een normale of pvr digitale decoder met rgb over scart een beter beeld. Welke provider heb je trouwens?
Ik heb ziggo en een tv met s-video, dus beste is dan om b.v. een humax te nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 08-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Indien je huidige videokaart een tv-out heeft zou ik 't gewoon een keer proberen, de pc op de tv aan te sluiten en kijken hoe 't bevalt. Vond het zelf een boel gepruts om alsnog matige beeldkwaliteit te krijgen. Daarna m'n tv vervangen voor 'n hd-ready plasma via vga en later hdmi en zo nog een hele poos met een dual analoge tv-kaart gedraaid onder mce, en dat was nog best om aan te zien. Pas later overgestapt op dvb-c en je ziet natuurlijk wel een verschil met analoog, maar vooral die eerste overstap scheelde enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Ik heb ziggo en een tv met s-video, dus beste is dan om b.v. een humax te nemen?
als je een ati videokaart hebt dan kun je ook een rgb signaal krijgen via je vga out, moet je zelf ffn een kabeljte in elkaar fixen maar das gewoon goed te doen... kun je zoeken op got hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
gjs schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:24:
[...]

Ik heb me ook even aan Win7-x64 en Mediaportal 1.1.0.0 gewaagd, eigenlijk had ik hem zo draaien. Je moet met Win7 meteen SQL 2008 express pakken, ik heb de x64 versie genomen en deze onder het local service account laten lopen, wel even denken om een sa user_wachtwoord aan te maken (mixed authentication) en je zelf admin rechten te geven onder sql (tijdens de sql install). Verder miste ik nog Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package.
Daarna de kanalen laten scannen (juiste transponderlijst kiezen), de mdapi installeren (mdapifilter.ax (registreren!) en FFDecsa.dll onder C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server neerzetten). Dan de laatste acamd neergezet onder C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\naam dvb kaart.
Dit laatste staat natuurlijk beter beschreven in de tut van the zepman
Wel, ben bezig met de doc van The Zep Man, maar er verschijnt geen MDPlugins na het installeren en effe timeshiften.
[Edit] : In MP-Server Config even naar de Plugins gekeken en toen werden de folders & files aangemaakt...

[ Voor 4% gewijzigd door PHDNovice op 08-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Nou, krijg net dus een email van Ziggo binnen over het CI+ verhaal. Vorig jaar al heeeeel even iets over gelezen maar verder niet naar gekeken of me druk over gemaakt.
Nu begin ik hem toch een heeeel klein beetje te knijpen aangezien ik dus al ruim 2 jaar TV kijk (en opneem) via mijn HTPC (en MP) welke is uitgerust met FloppyDTV-C kaarten & Alphacrypt CAMs.

de FloppyDTV-C's ondersteunen alleen CI v1 en dus niet CI+ dus zou dat betekenen dat ik straks geen TV meer kan kijken/opnemen via mijn HTPC?

Is de handleiding van Zep CI+ proof??
Oftewel: Kan tv kijken/opnemen/timeshiften straks nog steeds via een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

-Leon- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:49:
Nou, krijg net dus een email van Ziggo binnen over het CI+ verhaal. Vorig jaar al heeeeel even iets over gelezen maar verder niet naar gekeken of me druk over gemaakt.
Nu begin ik hem toch een heeeel klein beetje te knijpen aangezien ik dus al ruim 2 jaar TV kijk (en opneem) via mijn HTPC (en MP) welke is uitgerust met FloppyDTV-C kaarten & Alphacrypt CAMs.

de FloppyDTV-C's ondersteunen alleen CI v1 en dus niet CI+ dus zou dat betekenen dat ik straks geen TV meer kan kijken/opnemen via mijn HTPC?

Is de handleiding van Zep CI+ proof??
Oftewel: Kan tv kijken/opnemen/timeshiften straks nog steeds via een HTPC?
Ziggo gaat er per 1feb voor zorgen dat er geen CI cams (lees Alphacrypt) meer werken in een CI+ toestel. Een FloppyDTV (en alle dvb-c kaarten) is een CI apparaat dus deze blijft gewoon werken.
Zolang Ziggo zich aan de IRDeto2 specificaties blijft houden blijven Alphacrypt cams in CI apparatuur gewoon werken. Ik zie niet dat hier ineens verandering in zal komen, dit zal dan ook inhouden dat ze ook al hun gecertificeerde apparatuur van nieuwe software moeten voorzien en nieuwe smartcards moeten verstrekken, dit gaat echt niet zo 123 gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
@ The Zep Man / gjs,

Heb de gehele handleiding gevolgd, maar zit nu vast dat er blijkbaar geen contact gevonden wordt met newcs. newcs werkt goed en de kaarlezer word goed herkend. timeshiften van ned1 binnen MP gaat gewoon goed, maar loopt op gecodeerde zenders vast. Heb 2x firedtv-c werken op win-64.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Welke Windows versie gebruik je, Windows7? Schijnt dat MP daar nog niet helemaal soepel onder werkt. Zie je de Acamd client wel inloggen in de logs van newcs, en wat geven de logs van Acamd zelf aan, wordt deze uberhaupt wel gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
Nielson schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:43:
Welke Windows versie gebruik je, Windows7? Schijnt dat MP daar nog niet helemaal soepel onder werkt. Zie je de Acamd client wel inloggen in de logs van newcs, en wat geven de logs van Acamd zelf aan, wordt deze uberhaupt wel gestart?
Ik gebruik win7-x64. En ik heb MP al heel lang zonder problemen op werken. Nadat newcs is gestart, zie ik verders daar nooit iets gebeuren. acamd heeft duidelijk geen contact met newcs. waar kan ik logs van acamd vinden? Ik zie ook geen ikoontje van acamd in de systray verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

PHDNovice schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:18:
@ The Zep Man / gjs,

Heb de gehele handleiding gevolgd, maar zit nu vast dat er blijkbaar geen contact gevonden wordt met newcs. newcs werkt goed en de kaarlezer word goed herkend. timeshiften van ned1 binnen MP gaat gewoon goed, maar loopt op gecodeerde zenders vast. Heb 2x firedtv-c werken op win-64.

Enig idee?
Zoals Nielson hierboven ook al schrijft, wat komt er in de logs van newcs ?
Ik kan niet helemaal uit jouw verhaal opmaken of de gecodeerde zenders nou helemaal niet werken of even wel. Wat bedoel je precies met 'vastlopen', dat MP crasht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

PHDNovice schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Ik gebruik win7-x64. En ik heb MP al heel lang zonder problemen op werken. Nadat newcs is gestart, zie ik verders daar nooit iets gebeuren. acamd heeft duidelijk geen contact met newcs. waar kan ik logs van acamd vinden? Ik zie ook geen ikoontje van acamd in de systray verschijnen.
Al je even de laatste versie van acamd van sat4all haalt dan vind je dat er tegenwoordig een acamdmonitor.exe bestaat waar mee je dus kunt loggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Sa1 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:48:
[...]

als je een ati videokaart hebt dan kun je ook een rgb signaal krijgen via je vga out, moet je zelf ffn een kabeljte in elkaar fixen maar das gewoon goed te doen... kun je zoeken op got hier.
Ik heb een ati radeon hd 2600xt met HDMI en S-video... kan ik die HDMI ook converten naar vga dan en scheelt dat zoveel tegenover s-video dan?

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 08-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
gjs schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:13:
[...]

Zoals Nielson hierboven ook al schrijft, wat komt er in de logs van newcs ?
Ik kan niet helemaal uit jouw verhaal opmaken of de gecodeerde zenders nou helemaal niet werken of even wel. Wat bedoel je precies met 'vastlopen', dat MP crasht ?
In de logs(dos venster) van newcs komt dus absoluut niets nadat hij gestart is. Alleen de standard init regels zoals beschreven door The Zep Man.

Ik zag net in een van je eerdere posts dat er een nieuwere versie is, maar als ik de link volg dan krijg ik de melding dat de forum gesloten is wegens werkzaamheden. Zal dit morgen maar weer een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
gjs schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:31:
Zolang Ziggo zich aan de IRDeto2 specificaties blijft houden blijven Alphacrypt cams gewoon werken. Ik zie niet dat hier ineens verandering in zal komen, dit zal dan ook inhouden dat ze ook al hun gecertificeerde apparatuur van nieuwe software moeten voorzien en nieuwe smartcards moeten verstrekken, dit gaat echt niet zo 123 gebeuren...
Daar heb je inderdaad een goed punt want dat zou betekenen dat alle uitstaande (HD) decoders ook niet meer gebruikt kunnen worden.

Dan nog maar een paar weekjes op de nieuwe RC1 van MP wachten en de boel weer updaten ;)

TNX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:17:
[...]

Ik heb een ati radeon hd 2600xt met HDMI en S-video... kan ik die HDMI ook converten naar vga dan en scheelt dat zoveel tegenover s-video dan?
HDMI kun je niet naar RGB-SCART converteren, gewoon VGA wel op je ati kaart, moet je even naar zoeken. en het scheel inderdaad enorm ivt s-video..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Sa1 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:53:
[...]

HDMI kun je niet naar RGB-SCART converteren, gewoon VGA wel op je ati kaart, moet je even naar zoeken. en het scheel inderdaad enorm ivt s-video..
Maar dat kan alleen met een VGA aansluiting? Die heb ik niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
Het kan aan mij liggen, maar ik heb me net wezenloos gezocht waarom het geluid van mijn pc het niet meer deed. Waren de stekkertjes eruit gevallen? Waren de speakers overleden? Nee, ik had gisteren binnen MediaPortal op M (Mute) gedrukt. Het blijkt dat je dan echt geen geluid meer hebt, niet alleen binnen MP (wat ik verwacht had) maar ook niet meer in andere programma's. En ook niet als je je pc uit en weer aanzet. Je zult dan eerst weer MP moeten starten en nogmaals op M drukken om het geluid terug te krijgen. 't Is maar een tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
gjs schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:15:
[...]

Al je even de laatste versie van acamd van sat4all haalt dan vind je dat er tegenwoordig een acamdmonitor.exe bestaat waar mee je dus kunt loggen !
@gjs,

Deze ochtend eerst maar eens alle subfolders van MDAPIfilter weggegood, 1 kaart disabled en ingesteld op cam-limit=1. Daarna de laatste versie van sa4all gedownload. Tot op heden lijkt alles goed te werken!
Bij de download zat ook ee nieuwe versie van MDAPIfilter.ax, dus deze heb ik ook maar overal gebruikt.

Ga nu proberen de cam-limit te verhogen en de extra kaart werkend te krijgen. Hoop dat het dan nog steeds blijft werken.

Edit: Heb nu succesvol alles ingesteld. Kan nu mooi 6 kanalen tegekijk opnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door PHDNovice op 09-01-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

PHDNovice schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:50:
Ga nu proberen de cam-limit te verhogen en de extra kaart werkend te krijgen. Hoop dat het dan nog steeds blijft werken.

Edit: Heb nu succesvol alles ingesteld. Kan nu mooi 6 kanalen tegekijk opnemen.
Hoeveel kaarten heb je dan, ik dacht te begrijpen 2 ? Het lijkt mij niet vaak voorkomen dat je 3 of meer zenders wilt opnemen uit een zelfde transport stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHDNovice
gjs schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Hoeveel kaarten heb je dan, ik dacht te begrijpen 2 ? Het lijkt mij niet vaak voorkomen dat je 3 of meer zenders wilt opnemen uit een zelfde transport stream...
@gjs: Ik heb 2 kaarten en heb cam limit bij beide op 3 gezet. Wellicht overkill, maar dat kan ik altijd weer verminderen. Veronica, sbs6, rtl5 & rtl7 zitten samen op stream 11 en de vrouw will toch echt allerlei series opgenomen hebben. Ik moet nog effe goed uitzoeken hoe ik op de juiste wijze de zenders over de kaarten verdeel. Ik heb nu beide kaarten alle zenders laten zoeken, dus zijn ze identiek kwa indeling. Als ik het goed begrepen heb zal ie eerst de kaart met de hoogste prioriteit nemen indien beschikbaar, en daarna pas de tweede. De MP-Wiki is op dit punt nog niet echt compleet.

Voor de rest als de cardsharing eenmaal werkt lijkt het goed te blijven gaan, maar als ik de server 'n keer reboot dan moet ik soms de cardreader 'n "schopje" geven voordat ie goed herkend wordt. Het "voelt" dus nog niet stabiel aan. Mischien toch nog maar een 2de Alphacrypt aanschaffen. Kost veel €, maar werkt zonder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
Eindelijk na een dag klooien heb ik eindelijk mediaportal + floppydtv + alphacrypt aan de praat.

Zelfs zenders zijn gevonden, maar ik mis 2 zenders:
Nederland 2 HD en Nederland 1 HD.

weet iemand hoe ik hier toch aan kan komen?

als ik zoek op de specifieke frequentie (826,00) krijg ik te zien dat er 0 channels zijn gevonden.

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
5V1NA70G schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:23:
Zelfs zenders zijn gevonden, maar ik mis 2 zenders: Nederland 2 HD en Nederland 1 HD.
als ik zoek op de specifieke frequentie (826,00) krijg ik te zien dat er 0 channels zijn gevonden.
Weet je zeker dat dat de goede frequentie is? Ik kan dat nergens terug vinden. Volgens mij zit NL 1,2,3 in stream 10 en die zit op of 618000 of 628000, toch?

Ik ben trouwens gisteren aan het klooien geweest met programma's om je eenmaal met MediaPortal opgenomen .ts streams te ontdoen van ongewenste stukken, zeg maar de kop, staart en de reclame in het midden. Daar blijkt nog een heel groot verschil in te zitten: of het geluid loopt niet synchroon, of je kunt alleen op k-frames snijden (wat dat dan ook zijn mag), of het programma is zeer onvriendelijk. Ik heb er nu eentje gevonden waarmee ik zeer gelukkig ben: VideoReDo TVSuite.

[ Voor 34% gewijzigd door grun93 op 10-01-2010 06:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
grun93 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 06:34:
[...]

Weet je zeker dat dat de goede frequentie is? Ik kan dat nergens terug vinden. Volgens mij zit NL 1,2,3 in stream 10 en die zit op of 618000 of 628000, toch?

Ik ben trouwens gisteren aan het klooien geweest met programma's om je eenmaal met MediaPortal opgenomen .ts streams te ontdoen van ongewenste stukken, zeg maar de kop, staart en de reclame in het midden. Daar blijkt nog een heel groot verschil in te zitten: of het geluid loopt niet synchroon, of je kunt alleen op k-frames snijden (wat dat dan ook zijn mag), of het programma is zeer onvriendelijk. Ik heb er nu eentje gevonden waarmee ik zeer gelukkig ben: VideoReDo TVSuite.
volgens dit topic ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

zittie bij mij (oud casema, dus netwerk ID 5555) in stream 27 op 826,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

5V1NA70G schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:23:
Zelfs zenders zijn gevonden, maar ik mis 2 zenders:
Nederland 2 HD en Nederland 1 HD.
weet iemand hoe ik hier toch aan kan komen?
In welk gebied woon je ?
Voorheen Casema=826.00
Voorheen Multikabel=570.75
Voorheen @Home zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Voorheen Casema
dus zou hij moeten zitten op 826.00
Maar daar vind mijn floppydtv niets

wat ook apart is, is dat ik netwerkid 5555 zou moeten hebben, maar mediaportal tvserver heeft hem op 500 gezet bij het automatisch zoeken. Terwijl ik wel Ziggo.casema had geselecteerd

tevens zou ik volgens die lijst uit dat topic 278 kanalen moeten hebben (radio+tv), maar er zijn er maar 265 gevonden.

[ Voor 69% gewijzigd door 5V1NA70G op 10-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5V1NA70G schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:46:
Voorheen Casema
dus zou hij moeten zitten op 826.00
Maar daar vind mijn floppydtv niets
Gebruik je misschien ergens in de COAX huis installatie componenten die niet het volledige frequentie spectrum doorlaten dat voor de kabel gebruikt wordt? Misschien een te lage signaal sterkte op die frequentie bij de aansluiting die je gebruikt?
wat ook apart is, is dat ik netwerkid 5555 zou moeten hebben, maar mediaportal tvserver heeft hem op 500 gezet bij het automatisch zoeken. Terwijl ik wel Ziggo.casema had geselecteerd

tevens zou ik volgens die lijst uit dat topic 278 kanalen moeten hebben (radio+tv), maar er zijn er maar 265 gevonden.
Network ID 500 is tevens het zogenaamde original network ID waarnaar verwezen wordt om veel andere Service Information bij elkaar te kunnen rapen. Anders zou bijvoorbeeld de EPG informatie meerdere keren in het signaal moeten worden opgenomen, namelijk voor iedere network ID één keer. Door de verwijzing naar original network ID 500 is dat niet nodig. Verder zal MediaPortal bij automatisch zoeken mogelijk ook denken dat network ID 500 de juiste is omdat die network ID door Ziggo/Casema via de zogenaamde "Actual" Network Information Table (NIT) wordt doorgegeven en de overige network ID's via de "Other" NIT's. Ziggo wijkt op dit punt namelijk af van de DVB specificaties om het zichzelf makkelijk te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
ah oke, de kabel die nu in mijn floppydtv zit zat eerst in mijn samsung hd decoder en die kreeg hem wel gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dan kun je makkelijk even dubbelchecken door in de Samsung decoder bij die zender te kijken of 'ie inderdaad ook op die frequentie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Nielson schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:26:
Dan kun je makkelijk even dubbelchecken door in de Samsung decoder bij die zender te kijken of 'ie inderdaad ook op die frequentie zit.
ik zou niet weten doe ik dat zou moeten checken in mijn decoder, het menu is maar zeer beperkt

nvm, gevonden en daar staat gewoon 826,00
Dus ik snap niet waarom mijn floppydtv hem niet vindt :S

[ Voor 13% gewijzigd door 5V1NA70G op 10-01-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5V1NA70G schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:24:
ah oke, de kabel die nu in mijn floppydtv zit zat eerst in mijn samsung hd decoder en die kreeg hem wel gewoon binnen.
Wat voor de ene tuner nog net een voldoende sterk signaal is kan voor een andere kabel tuner niet toereikend zijn. Sluit je Samsung nog eens aan en vraag wanneer je bijvoorbeeld Nederland 2 HD weergeeft eens de status informatie over de signaal sterkte en signaal kwaliteit op. Als in dat scherm tijdens weergave van Nederland 2 HD bijvoorbeeld al een hogere BER dan 0 is waar te nemen, dan is dat een indicatie dat het signaal toch niet in orde is waar de tuner van de FloppyDTV dan net over struikelt.

Een verschil in het kanalen zoeken tussen de aanbevolen kabel ontvangers en de niet aanbevolen kabel ontvangers is dat de aanbevolen kabel ontvangers alleen maar kijken naar de Service Information die verzonden wordt op de zogenaamde netwerk frequentie die de gebruiker moet instellen. Als in die Service Information staat dat Nederland 1 HD en Nederland 2 HD op de 826 MHz wordt uitgezonden voor network ID 5555, dan neemt de aanbevolen ontvanger aan dat dit klopt en zal het kanaal toevoegen in de kanalenlijst. Als het signaal dan niet helemaal lekker is kan je dan toch naar dat kanaal zappen, maar zal het weergeven wat moeizamer verlopen of misschien zelfs niet lukken als het signaal echt te slecht is.

Niet aanbevolen kabel ontvangers gaan tijdens de installatie procedure over het algemeen ook echt alle opgegeven frequenties scannen om te zien of daar kanalen worden gevonden. Als tijdens dat scannen al blijkt dat het signaal te slecht is om er nog iets van te kunnen maken, dan zullen de op die frequentie doorgegeven kanalen dus niet eens in de kanalenlijst worden opgenomen waardoor je er later dus ook niet naar toe kan zappen. Dat verschil in de kanalen zoek methodiek is ook de reden waarom het zoeken van kanalen met de aanbevolen ontvangers zo snel is afgerond. Bij de aanbevolen kabel ontvangers wordt immers niet op elke gebruikte frequentie afgestemd door de tuner om kanalen te zoeken maar vertrouwd men volledig op de informatie over de kanalenlijst zoals die op de netwerk frequentie wordt doorgegeven en dat scheelt tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
idd op mijn decoder is het signaal nogal erg slecht!
signaal sterkte is 69 a 70
en de BER schippert tussen de 000400 en 000600

mooi, heb het signaal versterkt naar 80, nu BER van 0 en nl 1 en 2 HD worden gevonden :D

bedankt voor de hulp!

*gooit wat kudo's in het rond

[ Voor 36% gewijzigd door 5V1NA70G op 10-01-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-04 13:54
houd dat bericht van ziggo over CI+ in dat newcs en/of acamd niet meer zullen werken?

heb een poosje geleden geprobeerd om het werkend op mijn laptop te krijgen met de guide van thezepman en de Terratec Cinergy HTC USB XS HD maar dat wou niet lukken.

- heb de smargo cardreader ingeplugd (windows laten zoeken naar drivers, die vond ie, dus niks geen driver geinstalleerd van de opgegeven site);
- in newcs aangegeven dat het om com3 ging;
- mediaportal geinstalleerd (leek de DVB-C niet te herkennen van mijn stick, waarvoor ik een register oplossing heb gevonden op deze plaats);
- een .dvbc bestand samengesteld voor mijn regio;
- de zenders laten scannen in MP (timeshiften van nederland1 lukte);
- MDAPI filter geinstalleerd;
- ACAMD geinstalleerd;
- "CAM enabled for this card" in MP zoals vermeld in de guide;
- getest met timeshift op nederland2 en enkele andere zenders maar dit lukte niet (scrambled was "Yes"). Ik heb het herhaaldelijk geprobeerd heb heel lang op nederland1 laten staan (misschien moest ie eerst een of andere code doorkrijgen).
==> Eind van het verhaal was dat newcs niks anders aangaf dan "not ok". zie screenshot

wat heb ik verkeerd gedaan?? iemand idee? had ik:
- toch de drivers van die site installeren? (wordt dit bestand bedoeld?)
- speciale instellingen moeten geven in een van de vele configuratiebestanden die niet rechtstreeks in de guide stonden?

Ik gebruik WIndows XP professional (engelse editie) build 2600 met SP4 (zoals jullie kunnen zien lichtelijk getweakt als een mac :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En de kaart werkt wel zonder problemen in een normale decoder?

Trouwens, is SP4 voor XP al wel eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-04 13:54
oeps, je hebt gelijk, niet nagedacht, sp3 :| (in de war met mijn win2000 comp.)

heb hem nu in humax ontvanger zitten van een buurman, heb enkele dagen kunnen genieten van preview periode, dus dan zal ie wel moeten werken, daarvoor vroeg ik me het zelf ook al af of ie wel werkte. Helees vandaag echter geeft ie hoe dan ook de error E34 aan (weet niet sinds wanneer, paar dagen tv niet aangehad). Dus er zal wel iets met de kaart mis zijn. Kan het zo zijn dat door het gebruik in de smargo cardreader de kaart in de war is geraakt? of door de standaard drivers van winxp voor de cardreader?

vrees dat ik contact moet opnemen met cardwriter.nl of nog erger ziggo zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Afgezien van de preview periode, is de kaart al wel geactiveerd geweest? Als ie het na een poosje in de normale decoder nog steeds niet doet zul je ws Ziggo even moeten bellen om 'm te activeren. Dacht 't trouwens ook via hun site kon maar zelf nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:42
Beste Zep Man,

Fantastisch dat je je handleiding binnenkort wilt updaten. Maar zou je daarbij ook duidelijk kunnen controleren en vermelden of alle bestanden (mdapi, newcs, enz.) wel/niet bij x64/x86 werkt? Dit voorkomt veel vragen wanneer iets niet wil werken. (althans bij mij dan) Bij voorbaat dank!

Nog een vraag: Welke SQL gebruik je in MediaPortal volgens je handleiding? MS SQL of MySQL?
Op dit moment lukt het me niet om via je handleiding en de voorgestelde software+hardware het aan de praat te krijgen. Gecodeerde kanalen kan ik niet bijkijken.
Maar wanneer MediaPortal 1.1.0 RC1 uitkomt (i.c.m. met je bijgewerkte handleiding) doe ik een nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Daar ben ik blij mee, Zep Man. _/-\o_ Ik heb net vandaag een nieuwe pc besteld en wil daar Win7/64 op gaan draaien. Dankzij jouw manual is het me probleemloos gelukt om het aan de loop te krijgen op XP/32 en ik gebruik het veelvuldig, vooral om programma's op te nemen als ik niet thuis ben. Respect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

CAD-tekenaar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:58:
[...]

Beste Zep Man,

Fantastisch dat je je handleiding binnenkort wilt updaten. Maar zou je daarbij ook duidelijk kunnen controleren en vermelden of alle bestanden (mdapi, newcs, enz.) wel/niet bij x64/x86 werkt? Dit voorkomt veel vragen wanneer iets niet wil werken. (althans bij mij dan) Bij voorbaat dank!
Alle onderdelen zijn bij mij toen getest onder XP (x86) en Vista x86 en x64. Het verschil in architectuur (32 of 64 bit) maakt niet uit met 32-bit software, zolang je de regels maar volgt (geen device/kernel drivers gebruiken uit een andere architectuur, bij handmatige verplaatsing van bestande goed opletten naar welke folder dit gedaan wordt...).

Op het moment heb ik een configuratie draaien van MediaPortal op een Windows Vista x64 machine, TV Server en MDAPI op een 2003 x64 machine en de nieuwste NewCS op een Linux machine. Van die laatste heb ik ook een compacte virtuele machine gemaakt, zodat deze zelfs onder Windows bruikbaar is. Natuurlijk zal een update van mijn handleiding uitgaan van een enkele machine welke Windows 7 draait. De handleiding zal voornamelijk gebaseerd zijn op het gebruik van x64.
Nog een vraag: Welke SQL gebruik je in MediaPortal volgens je handleiding? MS SQL of MySQL?
In het begin MSSQL, maar ik herinner mij daarvan dat een aantal configuratieaanpassingen nodig waren zodat clients daar ook mee kon den communiceren. Nu gebruik ik MySQL (lichter, meegeleverd en beter ondersteund).
Op dit moment lukt het me niet om via je handleiding en de voorgestelde software+hardware het aan de praat te krijgen. Gecodeerde kanalen kan ik niet bijkijken.
Maar wanneer MediaPortal 1.1.0 RC1 uitkomt (i.c.m. met je bijgewerkte handleiding) doe ik een nieuwe poging.
Het is jammer dat je niet aangeeft tegen wat voor problemen je aanloopt. Ik zal bij de release van RC1 kijken of er nog veel aanpassingen gepland staan voor de release van 1.1 final. Anders zal ik overwegen om de handleiding alvast eerder klaar te stomen voor 1.1.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.