• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Anoniem: 96802 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:17:
Nou ik ben er eindelijk achter waarrom ik errors kreeg in de dosbox die popupt na runnen MDAPI-Register.cmd

Het kwam omdat "gebruikersaccountbeheer" aanstond in Windows. Ik was welliswaar administrator maar ik heb "gebuikersaccountbeheer" nu uitstaan, ben ik gelijk van al die machtigingen af. En eindelijk... mapje MDPlugins is aangemaakt :)
Mooi, nu gewoon nauwkeurig de manual van Zep volgen, je bent er nu bijna. :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

bloasfist

Slot-A Crew

Wat is eigenlijk de rol van signaalsterkte? Ik heb zo'n 60%:
Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/bloasfist/03_signaalsterkte.jpg.
Kan dat nog van invloed zijn op het wel/niet doorkrijgen van ECMs?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Anoniem: 96802

grun93 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:24:
[...]

Mooi, nu gewoon nauwkeurig de manual van Zep volgen, je bent er nu bijna. :)
Klopt, maar sommige knelpunten die niet in de handleiding staan zijn erg moeilijk te vinden voor iemand zonder HTPC-ervaring en kunnen veelal afhankelijk zijn van ieders persoonlijke instellingen.

Nu ik een map MDPlugins heb waar ook MDAPICards.xml in staat krijg ik bij het TimeShiften de melding "Unable to create graph". Zowel in Vista 32bit als Windows 7.
Overigens is er geen map "Cinergy C PCI Digital Capture0" aangemaakt. Foutmelding "unable to create graph" heeft volgens het MP-forum te maken met een onbekende TV-kaart, maar ik heb de Terratec. Handmatig aanmaken van map "Cinergy C PCI Digital Capture0" is geen oplossing.

Pfff het gaat van het ene probleem naar het andere zeg 8)7

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:57:
Klopt, maar sommige knelpunten die niet in de handleiding staan zijn erg moeilijk te vinden voor iemand zonder HTPC-ervaring en kunnen veelal afhankelijk zijn van ieders persoonlijke instellingen.

Nu ik een map MDPlugins heb waar ook MDAPICards.xml in staat krijg ik bij het TimeShiften de melding "Unable to create graph". Zowel in Vista 32bit als Windows 7.
Overigens is er geen map "Cinergy C PCI Digital Capture0" aangemaakt. Foutmelding "unable to create graph" heeft volgens het MP-forum te maken met een onbekende TV-kaart, maar ik heb de Terratec. Handmatig aanmaken van map "Cinergy C PCI Digital Capture0" is geen oplossing.

Pfff het gaat van het ene probleem naar het andere zeg 8)7
Ja, maar je komt wel steeds verder en je leert er een hoop van. Ik trouwens ook. ;)

Ik heb dezelfde kaart als jij en Zep Man, de Terratec C PCI HD. Is het je ook opgevallen dat ie, toen je hem geinstalleerd had en de driver CD in de drive gestopt had, dat ie toen twee keer zei dat ie onbekende hardware vond en vanaf de CD twee keer dingen ging installeren? Dat vond ik eigenlijk wel vreemd, je zou denken dat het een apparaat is. Anyway, bij mij wordt de kaart probleemloos herkend.

Heb je na de installatie van MP ook dvbfix gedraaid? Ik weet niet zeker of dat onder Win7 moet, maar bij mij wel. Verder staat me iets bij dat bij sommige moederborden de interrupts van het PCI-e slot en het eerste 'gewone' PCI slot dezelfde zijn, mogelijk geeft dit problemen. Als het echt niet lukt zou je eens een ander PCI slot voor je kaart kunnen proberen. Controleer eerst even of je de laatste drivers gebruikt, die staan hier. Misschien dat de drivers op de CD nog niet op Win7 gerekend hadden? In ieder geval zegt die foutmelding me niks, dus helaas.

Die driver die jij aanreikt gebruikte ik idd niet.Gelijk maar ff geinstalleerd dus, bedankt.
grun93 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:26:
Ik heb dezelfde kaart als jij en Zep Man, de Terratec C PCI HD. Is het je ook opgevallen dat ie, toen je hem geinstalleerd had en de driver CD in de drive gestopt had, dat ie toen twee keer zei dat ie onbekende hardware vond en vanaf de CD twee keer dingen ging installeren? Dat vond ik eigenlijk wel vreemd, je zou denken dat het een apparaat is.
Nu je het zegt... Vond ik ook erg vreemd.

Heb nu ook de patch dvbfix geinstalleerd (had ik nog daarvoor nog niet gedaan). Volgens de MP-website zou het voor Vista niet nodig zijn, toch maar ff gedaan en alles herstart, maar het mocht helaas niet baten.

Sinds gisteren werk ik alleen nog maar met Vista 32bit want Windows 7 wordt afgeraden op de MP-site.

Deze unable to create graph" is pas na het MDAPI geklungel gekomen. Daarvoor kon ik gewoon timeshiften.
Ook na pogingen tot ongedaan maken van de filter (runnen van MDAPIfilter-Unregister.cmd en/of UnInstallFilter.cmd) blijft de melding "Unable to create graph" zodra ik op TimeShift klik.

Omdat de melding er mijns inziens precies in het MDAPI hoofdstuk insluipt (vandaag in Vista en gisteren in 7) ben ik bang dat PCI slot verwisselen niet zal helpen. Wil het best proberen (moet ik ff een reepje uit de achterkant van de PC breken) maar verwisselen van slot ben ik ook nog nergens tegen gekomen op forums.

Ik heb inmiddels 3 ingezipte versies van MDAPIFilter gedownload:
MDAPIfilter20090501.7z -> die wordt in de handleiding van The Zep Man gebuikt
MDAPIfilter 20090501.7z (met een spatie dus)
mdapisetup.zip (de laatste versie met dank aan forumlid ExisTa), hier gedownload.

De laatste van de drie bevat overigens geen MDAPIfilter-Register.cmd maar wel InstallFilter.cmd en twee subdirs ffdesca en VistaTrayIcon. Ik had beide dirs in MediaPortal TV Server root gezet en beide cmd-files gerund. Had ik dit zo niet moeten doen en heb ik nu een conflict veroorzaakt?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 11-12-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:14:
Deze foutmelding is pas na het MDAPI geklungel gekomen. Daarvoor kon ik gewoon timeshiften.
Ook na pogingen tot ongedaan maken van de filter (runnen van MDAPIfilter-Unregister.cmd en/of UnInstallFilter.cmd) blijft de melding "Unable to create graph" zodra ik op TimeShift klik.

Omdat de melding er mijns inziens precies in het MDAPI hoofdstuk insluipt (vandaag in Vista en gisteren in 7) ben ik bang dat PCI slot verwisselen niet zal helpen. Wil het best proberen (moet ik ff een reepje uit de achterkant van de PC breken) maar verwisselen van slot ben ik ook nog nergens tegen gekomen op forums.

Ik heb inmiddels 3 ingezipte versies van MDAPIFilter gedownload:
MDAPIfilter20090501.7z -> die wordt in de handleiding van The Zep Man gebuikt
MDAPIfilter 20090501.7z (met een spatie dus)
mdapisetup.zip (de laatste versie met dank aan forumlid ExisTa), hier gedownload.

De laatste van de drie bevat overigens geen MDAPIfilter-Register.cmd maar wel InstallFilter.cmd en twee subdirs ffdesca en VistaTrayIcon. Ik had beide dirs in MediaPortal TV Server root gezet en beide cmd-files gerund. Had ik dit zo niet moeten doen en heb ik nu een conflict veroorzaakt?
Nou, eigenlijk vind ik het langzamerhand wel een beetje onoverzichtelijk worden, ja.

Laat de kaart nog maar even zitten dan, misschien was ik in de war met AGP en PCI, het is ook al jaren geleden dat ik zoiets opgevangen had, de bel en de klepel, je kent het wel.

Wat je nu eerst imho het beste kan doen is de boel opschonen. Dus haal alles weg in de \MediaPortal TV Server\ wat je hebt geinstalleerd van deze drie pakketjes en ook de folder MDPlugins (en ook die andere twee, fddesca en vistatrayicon). Als je niet meer weet welke file wat is, dan pak je alledrie pakketjes even uit, elk in hun eigen folder en vergelijkt de inhoud van die drie folders met bovengenoemde TV Server folder.
Verder zou ik me toch maar gewoon bij dat 20090501 pakket houden, dat werkt bij de Zep Man en bij mij ook. Dus even opnieuw beginnen vanaf MDAPIfilter en de inhoud van dat pakket in je TV Server folder gooien. Niet weer beginnen om handmatig folders aan te maken, dat is nergens voor nodig.

[edit]: over die foutmelding: het enige wat ik kan bedenken is dat het ook hier een rechtenkwestie is. Eigenlijk staat er dat het programma niet toegestaan is een folder aan te maken, het programma zelf wil dat kennelijk wel. Daar waren in Win7 al problemen mee, en Vista is nog een graadje erger begreep ik. Kun je die UAC niet even tijdelijk uitschakelen en kijken of het dan wel wil? Ik heb het idee dat je wel op de goede weg bent.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 11-12-2009 04:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:24:
Kun je die UAC niet even tijdelijk uitschakelen en kijken of het dan wel wil? Ik heb het idee dat je wel op de goede weg bent.
UAC staat sinds gisteren al permanent uit

Ik ga proberen wat je schrijft. Als het niet mocht baten dan ga ik het eens helemaal opnieuw proberen, maar dan in Windows XP 32bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:27:
Ik ga proberen wat je schrijft. Als het niet mocht baten dan ga ik het eens helemaal opnieuw proberen, maar dan in Windows XP 32bits.
Succes, het gaat vast lukken! Gewoon exact de manual van Zep volgen en het komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
grun93 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:26:
[...]

Ja, maar je komt wel steeds verder en je leert er een hoop van. Ik trouwens ook. ;)
Ik heb dezelfde kaart als jij en Zep Man, de Terratec C PCI HD. Is het je ook opgevallen dat ie, toen je hem geinstalleerd had en de driver CD in de drive gestopt had, dat ie toen twee keer zei dat ie onbekende hardware vond en vanaf de CD twee keer dingen ging installeren? Dat vond ik eigenlijk wel vreemd, je zou denken dat het een apparaat is. Anyway, bij mij wordt de kaart probleemloos herkend.
Is toch logisch dat hij 2x installeert, je hebt toch ook 2 onderdelen die je in 2 pci-sloten van je pc steekt?
Jammer dat je nog niet via Windows 7 Media Center kan kijken met de Terratec, aan de andere kant werkt Terratec Home Cinema redelijk prettig op wat vastlopers na! Vind het vooral handig dat je de timeshift-bestanden kan bewaren! Dat kan in Media Center voor zover ik weet niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tommert38 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:07:
Is toch logisch dat hij 2x installeert, je hebt toch ook 2 onderdelen die je in 2 pci-sloten van je pc steekt?
Nee? Ik heb gewoon 1 kaart in 1 slot. Wat zou dat tweede onderdeel moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Tommert38 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:07:
[...]

Jammer dat je nog niet via Windows 7 Media Center kan kijken met de Terratec, aan de andere kant werkt Terratec Home Cinema redelijk prettig op wat vastlopers na! Vind het vooral handig dat je de timeshift-bestanden kan bewaren! Dat kan in Media Center voor zover ik weet niet..
Met Windows 7 MC kan je prima met de Terratec kijken hoor....althans als je TVSource installeert..!!
Alleen zijn de drivers van de Terratec's wat buggy. Als ik me wat meer had georienteerd op tv kaarten had ik mogelijk andere kaarten gehaald. Misschien stuur ik ze alsnog terug maar voorlopig doen de 2 kaarten het met MCE het heel goed.

Ik heb me SSD binnen en ga daar morgen even mee klooien. Benieuwd wat dat oplevert. In 1ste instantie denk ik dat het weinig uitmaakt....

@ RgR
Hoe is het nu met jouw config...!!??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:26:
[...]

Nee? Ik heb gewoon 1 kaart in 1 slot. Wat zou dat tweede onderdeel moeten zijn dan?
Ben ik ook benieuwd naar.

Verder weer bezig geweest met Zep Mans handleiding.
Alle MDAPIfilter bestanden verwijderd en opnieuw geinstalleerd, werkte!
Map MDPLugins is aangemaakt en bevat precies wat hij moet bevatten, ook submap "Cinergy C PCI Digital Capture0" werd aangemaakt, daarin heb ik de bestanden uit de Acamd zip gezet en de juiste cardclient.conf. TimeShift werkt weer!

Maar het zou TE mooi zijn als de rest foutloos ging, dus weer tijd voor de (hopelijk laatste) foutmelding.
(Jippie ik heb afgelopen week het maximaal te behalen scala aan fouten gekregen ;))

In TV Server Configuration Cam enabled en juiste vinkjes en waarden geplaatst, vervolgens Newcs herstart, server-service herstart, naar manual control gegaan en Nederland 2 proberen te TimeShiften.

Dan loopt ie vast en zegt ie "unknown error occured" of "unable to create /start graph"

Deze meldingen opgezocht in google en MP-forum, het zou gaan om een "bug" die te verhelpen is door mdapifilter.ax te overschrijven door een nieuwe bestand, maar dit help niet. Zou ook te maken kunnen hebben met oude Windows versies, maar ook dit is niet het geval. Zou ook een time-out kunnen zijn die ik ergens zou kunnen verlengen maar ik weet niet waar/hoe. Ergens anders wordt weer gesuggereerd dat het aan de Ziggo kaart zou kunnen liggen maar de mijne is niets mis mee, geactiveerd en werkt in de originele decoder goed.

In TV.log kom ik dingen tegen als:
No PMT received. Timeshifting failed
no subchannels present, stopping graph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30

Thermometer

Whoop Whoop!

brtk schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:55:
Hans C : ik woon ook in een CAIWAY gebied en gebruik de TechnoTrend C1501 in Windows 7 MC. Werkt perfect met de BDA Data drivers van 16-01-09.

Eventueel kan ik je een transponderlist sturen van gebied KabelTV Brabant-Gelderland (KBG caiway), mocht je je ook in dat gebied bevinden.
Sorry dat ik een post quote van een maandje terug, maar ik woon ook in het KBG KabelTV gebied, en kan nog geen transponderlijst vinden voor mijn gebied.

Ik gebruik de Anysee E30TC Plus aan de kabel, ik gebruik deze driver (1.07 beta), Windows 7 64bit. In de driver kan ik het netwerk-id 7524 niet vinden, dus moet ik zelf een transponderlijst maken. Zelf heb ik echt geen idee hoe ik dat moet doen, en ik wordt niet veel wijzer van dit topic.

Frequentie: 308.00mhz
Symboolsnelheid: 6900ks/s
64QAM
Netwerk-id: 7524

Zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:43:
Dan loopt ie vast en zegt ie "unknown error occured" of "unable to create /start graph"

Deze meldingen opgezocht in google en MP-forum, het zou gaan om een "bug" die te verhelpen is door mdapifilter.ax te overschrijven door een nieuwe bestand, maar dit help niet. Zou ook te maken kunnen hebben met oude Windows versies, maar ook dit is niet het geval. Zou ook een time-out kunnen zijn die ik ergens zou kunnen verlengen maar ik weet niet waar/hoe. Ergens anders wordt weer gesuggereerd dat het aan de Ziggo kaart zou kunnen liggen maar de mijne is niets mis mee, geactiveerd en werkt in de originele decoder goed.
Ik zou het niet weten, die fout zegt me niks. Misschien kun je hier wat mee? Of anders deze dan, om het makkelijk te maken. >:)
Overigens lijkt het me wel verstandig om mogelijke oplossingen een voor een te proberen en als het niet werkt dan eerst de oude toestand weer te herstellen, voor je de volgende mogelijkheid probeert. Anders raak je snel het overzicht kwijt, tenminste ik wel.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 11-12-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, die ffdesca.dll renamen werkte eenmaling (bij Nederland 2), nu komt de melding "Unable to create/start graph" overal weer.

-> grun93, welk besturingssysteem heb jij? XP Professional 32 bits toevallig?
Gaf bij jou de dvbfix die je in c:\ moet uitpakken fouten? In Vista en 7 gaf dat enkele fouten namelijk. Ik runde hem zoals moet (c:\dvbfix\runme.bat)

Edit: Na een reset van de Vista-computer en opnieuw opstarten van het geheel staan nu meer groene vinkjes bij TV-kanalen in MediaPortal, veel werken nu zelfs (met de nadruk op nu) ;)
De groene vinkjes en rode rondjes voor de kanalen wisselen echter voortdurend.

Kwaliteit oogt niet bepaald digitaal en de HD-kanalen krijgen een bevroren beeld cq. laten MediaPortal vastlopen, neem aan dat dat aan de videokaart ligt van het betreffende PCtje? Da's een GeForce 8600 GT, dus niet bepaald de nieuwste en geen HD(MI).

Nu die "unable to start timeshifting" en "unable to create graph" meldingen 's zien kwijt te raken.
Ik denk dat het me voor de kerst nog lukt :)

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 12-12-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:50:
Die ffdesca.dll renamen werkte eenmaling (bij Nederland 2), nu komt de melding "Unable to create/start graph" overal weer. -> grun93, welk besturingssysteem heb jij? XP Professional 32 bits toevallig? Gaf bij jou de dvbfix die je in c:\ moet uitpakken fouten?
Nou, als het eenmalig wel werkte dan zit je ergens wel in de goede richting, lijkt me. Ja, ik gebruikt WinXP Pro 32 bits. Uiteraard met ServicePack 3 en de laatste patches. Dvbfix moet niet in de root maar in de c:\dvbfix folder. Dat gaf geen fouten, gewoon het bijgevoegde runme.bat bestand runnen.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 11-12-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

@ ikdenkweldat

Is het lastig om het met Windows 7 te laten werken, of had je geen windwos 7? Volgens mij las ik dat ergens :p? Ben namelijk van plan om soort gelijk setup als jij te gaan draaien ;)

[ Voor 84% gewijzigd door AOC op 11-12-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat ging minstens even stroef als in Vista tot zover.
Ik ben er mee gestopt omdat MediaPortal (nog) niet klaar is voor Windows 7.

http://www.team-mediaport...portal_and_windows_7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 21:42

RgR

[...]

Zodra de driver voor het capture-gedeelte van de Terratec Cinergy C PCI HD geinstalleerd is, ontdekt Windows nog een nieuw apparaat. Dit is de IR-ontvanger, die onder devicemanager bij de HID-devices komt te staan. Misschien bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
RgR schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 07:35:
Zodra de driver voor het capture-gedeelte van de Terratec Cinergy C PCI HD geinstalleerd is, ontdekt Windows nog een nieuw apparaat. Dit is de IR-ontvanger, die onder devicemanager bij de HID-devices komt te staan. Misschien bedoel je dat?
Dat zal hem dan wel zijn. Maar die zit niet in een pci-slot, sterker nog, die hele losse sensor heb ik niet aangesloten. Overigens heb ik idd bij HID devices zo'n ding staan in device manager.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 12-12-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een losse opmerking: er wordt op hier (en in zeps handleiding) niet echt gesproken over acamd.ini

Dit bestand heb ik overigens helemaal niet op mijn computer staan / is niet meegeinstalleerd, maar op internet lees ik dat je in dat bestand met diverse waarden kunt spelen als je vastlopers hebt net als ik.
Zijn hier mensen mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eXisTa schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:09:
[...]

USB 2.0 is theoretisch gezien 480 MBytes/sec maar de praktijk levert vaak ongeveer 40-50 MBytes/sec
Maar zelfs dan nog moet je makkelijk HD content kunnen streamen gezien het feit dat HD content ongeveer 10-20 MBytes/sec.
Wat betreft CPU usage heb ik wel gemerkt dat deze best hoog kan liggen.
Verdere info over AnySee apparaatjes zou ik hier bespreken, hier is namelijk ook een forumlid die AnySee representeerd: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/board,150.0.html
User Anysee is de importeur voor Nederland die inhoudelijk participeert in de ontwikkeling van de Anysee E30 USB serie. Het wordt overigens na de meest recente (beta) release (10 december 2009) van de Anysee CNO driver duidelijk dat de performance niet is verbeterd. Met name de DPC latency is veel te hoog. Daarover kan je hier meer lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:54:
Een losse opmerking: er wordt op hier (en in zeps handleiding) niet echt gesproken over acamd.ini

Dit bestand heb ik overigens helemaal niet op mijn computer staan / is niet meegeinstalleerd, maar op internet lees ik dat je in dat bestand met diverse waarden kunt spelen als je vastlopers hebt net als ik.
Zijn hier mensen mee bekend?
acamd.ini heb je standaard niet, zodra je settings in de acamdmonitor maakt zal het bestand verschijnen, je kan hem ook gewoon zelf aanmaken in je plugin dir. Een heleboel opties staan beschreven in ReadMe.txt.
De syntax is als volgt:
[ACamd]
ReadPMT=0

Voor de mensen die niet verder kijken dan de Zepman handleiding, acamd heeft ondertussen 0615 bereikt en daar zit dus de acamdmonitor.exe bij. Dit is een vervanging van het trayicon uit de oudere versies. Erg handing voor bijvoorbeeld dvblinktvsource/mediaportal of andere pakketen waarbij de boel als service draait wat op vista/windows7 moeilijk interactie met de desktop kan hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door gjs op 13-12-2009 13:10 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

?

Dat is zeker voor DVB-viewer of...? Niet voor MediaPortal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:24:
Dat is zeker voor DVB-viewer of...? Niet voor MediaPortal?
Bedoeld wordt het icoontje van Acamd rechtsonder in de taskbar. Klik er maar eens op. Ik heb dat uitgeschakeld en vervolgens kreeg ik ook een acamd.ini met 1 regel erin: TrayIcon=0. :)

[ Voor 20% gewijzigd door grun93 op 12-12-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:14:
Nou dat ging minstens even stroef als in Vista tot zover.
Ik ben er mee gestopt omdat MediaPortal (nog) niet klaar is voor Windows 7.

http://www.team-mediaport...portal_and_windows_7.html
En als je geen dubbele tuner doet? Is het dan wel te doen? Of kan je enkel niet digitaal opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
[...]

Sorry, dacht dat het over de Cinergy C PCI HD CI ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

bloasfist schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:59:
[...]

Hmm... dan moet het toch echt aan de kaart liggen.. In een officiele decoder werkt ie ook niet (en dat ligt er dus niet aan dat het op een ander adres was), en de configs van newcs en acamd hadden de betreffende instellingen al goed staan. Toch maar weer eens bij Ziggo aankloppen :O
Nou, het werkt (eindelijk) :p. Ik heb de kaart in een officiele decoder gehangen en hem daar telefonisch geactiveerd (kost een paar keer 10cent, maar dan heb je ook wat).

Bedankt voor al het advies hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:21
Sander1991 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:58:
[...]

Sorry dat ik een post quote van een maandje terug, maar ik woon ook in het KBG KabelTV gebied, en kan nog geen transponderlijst vinden voor mijn gebied.

Ik gebruik de Anysee E30TC Plus aan de kabel, ik gebruik deze driver (1.07 beta), Windows 7 64bit. In de driver kan ik het netwerk-id 7524 niet vinden, dus moet ik zelf een transponderlijst maken. Zelf heb ik echt geen idee hoe ik dat moet doen, en ik wordt niet veel wijzer van dit topic.

64QAM
Netwerk-id: 7524

Zou iemand mij kunnen helpen?
Sander ik heb je een DM gestuurd, kan eventueel helpen met transponder file voor dat specifieke netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
mowa schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:28:
[...]

Met Windows 7 MC kan je prima met de Terratec kijken hoor....althans als je TVSource installeert..!!
Alleen zijn de drivers van de Terratec's wat buggy. Als ik me wat meer had georienteerd op tv kaarten had ik mogelijk andere kaarten gehaald. Misschien stuur ik ze alsnog terug maar voorlopig doen de 2 kaarten het met MCE het heel goed.
Welke dan? Ben ook aan het kijken welke ik ga kopen namelijk. Bij mij komt ie in mijn server en ga ik met MythTV aan de gang. In Duitsland zijn de Technotrend Budget C-1501 en de Mystique CaBiX-C2 ongeveer even duur (53,50 vs 54,50). Iemand goede of slechte ervaringen met de een of de ander?

Edit:
Iemand ervaring met de DVBShop.net en de verschillende verzendopties? Ik ben altijd geneigd om gewoon de goedkoopste te pakken (GLS General Logistics Systems (Dispatch to NL: (1 x 1.25 kg)): 8,33 EUR. Iemand daar ook ervaring mee? kaarten gewoon aangekomen?
Het scheelt best wel veel met NL trouwens. Hier lijkt de Terratec voor een euro of 80 de goedkoopste optie.

[ Voor 31% gewijzigd door martdj op 15-12-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brtk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:39:
Sander ik heb je een DM gestuurd, kan eventueel helpen met transponder file voor dat specifieke netwerk.
Als één van jullie een Transport Stream capture file maakt, dan wil ik wel even kijken of mijn tooltje daar een frequentie overzicht van kan maken. Hier leg ik uit hoe je zo'n Transport Stream capture file kan maken:
http://www.chelloo.com/up...24425.msg277935#msg277935

Uiteraard moeten jullie niet de UPC instellingswaarden gebruiken, maar de KBG waarden:
64QAM

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 15-12-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ik ben zover dat ik toch maar een nieuwe videokaart ga kopen voor m'n mediacenter.

Wat is de betere keuze op het moment?

Een ATi HD 4550 of een nVidia GF 8400GS beide zijn rond de 30 euro. Beide hebben HDMI (must), beide hebben HD versnelleing (kun je nog zonder kopen??:)), maar is er qua beeld nog een verschil. Beide zijn PCI-e x16. Qua werkgeheugen maakt me niet zo heel veel uit aangezien het apparaat toch alleen voor mediacenter wordt gebruikt.

Ik weet dat wanneer ik m'n ATi drivers voor m'n onboard 3200 installeer dat ik puur beter beeld heb dan via de microsoft drivers. Alleen na een ontwaking uit standby werkt dan niets meer, das vrij irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30

Thermometer

Whoop Whoop!

ArChie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:20:
[...]

Als één van jullie een Transport Stream capture file maakt, dan wil ik wel even kijken of mijn tooltje daar een frequentie overzicht van kan maken. Hier leg ik uit hoe je zo'n Transport Stream capture file kan maken:
http://www.chelloo.com/up...24425.msg277935#msg277935

Uiteraard moeten jullie niet de UPC instellingswaarden gebruiken, maar de KBG waarden:
64QAM
Bedankt dat je wilt helpen! Heb de stream gecaptured en online gezet hier hoop dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander1991 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:01:
Bedankt dat je wilt helpen! Heb de stream gecaptured en online gezet hier hoop dat het lukt!
Hier het overzicht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
                                               Network ID
                                                     7524
=========================================================
Transport Stream ID                             Frequency
                                                   QAM/SR
---------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID         LCN
101                                                308,00
                                                 64/6,900
Nederland 1                     1        1010           1
Nederland 2                     1        1020           2
Nederland 3                     1        1030           3
Radio 5                         2        1050         805
Radio 1                         2        1060         801
Radio 2                         2        1070         802
Radio 3                         2        1080         803
Radio 4                         2        1090         804
TV West                         1        1100          24
Radio West                      2        1140         806
TMF Radio                       2        1160         817
Juize FM                        2        1170         818
Fun X                           2        1180         819
102                                                316,00
                                                 64/6,900
Samsung DCB-9401R Code Down   128        2001           -
Nokia Mediamaster 119C Code   128        2002           -
Panasonic TU-DC40RD Code Do   128        2003           -
Philips DCB2020 Code Downlo   128        2004           -
Samsung DCB-H360R Code Down   128        2005           -
Humax IR-FOX C Code Downloa   128        2006           -
Siemens Gigaset M750 Code D   128        2007           -
Samsung DCB-P850R Code Down   128        2008           -
Humax iPVR9200C Code Downlo   128        2009           -
Digi1 STB85IR Code Download   128        2010           -
Samsung DCB-9401R Code Down   128        2011           -
Humax IRHD5000C Code Downlo   128        2014           -
Één                             1        2030          30
Ketnet/Canvas                   1        2040          31
TV Rijnmond                     1        2050          14
Comedy Central                  1        2070          99
Klara                           2        2080         824
VRT Radio1                      2        2090         825
VRT Radio2                      2        2100         826
Radio Rijnmond                  2        2110         870
Studio Brussel                  2        2120         834
Omroep Brabant                  1        2150          21
103                                                324,00
                                                 64/6,900
SBS 6                           1        3020           6
NET5                            1        3030           9
TMF                             1        3040          90
Veronica                        1        3050           8
RTL8                            1        3060          10
FAN TV                          1        3070          19
Radio 10 Gold                   2        3090         815
Concertzender                   2        3110         822
Radio 538                       2        3120         811
Sky Radio                       2        3130         816
Kink FM                         2        3140         814
Veronica Radio                  2        3150         812
France Vivace                   2        3180         835
104                                                332,00
                                                 64/6,900
RTL4                            1        4010           4
RTL5                            1        4020           5
Eurosport                       1        4030         150
NGC                             1        4040         131
RTL7                            1        4080           7
BBC Radio 1                     2        4100         840
BBC Radio 2                     2        4110         841
BBC Radio 3                     2        4120         842
BBC World Service               2        4130         844
WDR 3                           2        4140         853
BBC Radio 4                     2        4150         843
WDR 4                           2        4160         854
Eins Live                       2        4170         851
WDR 2                           2        4180         852
105                                                340,00
                                                 64/6,900
BBC World                       1        5020         121
EuroNews                        1        5030         122
CNN International               1        5040         123
TRT Turk                        1        5050          82
TVE Internaçional               1        5060          80
106                                                348,00
                                                 64/6,900
BBC 1                           1        6010          40
BBC 2                           1        6020          41
GoedTV                          1        6030         210
RTM1                            1        6040          83
Mezzo                           1        6050          98
Journaal 24                     1        6060          11
RAI Uno                         1        6070          70
Tweede Kamer TV                 1        6110         190
107                                                356,00
                                                 64/6,900
Cartoon / TCM                   1        7000         160
Animal Planet                   1        7010         132
Discovery Channel               1        7020         133
Weer en Verkeer                 1        7030          28
TV Utrecht                      1        7050          15
TV Polonia                      1        7060          84
TV Noord-Holland                1        7070          17
TV5 Monde                       1        7080          60
108                                                364,00
                                                 64/6,900
France 2                        1        8010          61
Family7                         1        8030         168
TV Oranje                       1        8040          86
MTV NL                          1        8050          92
ZDF                             1        8060          51
Das Erste                       1        8070          50
109                                                372,00
                                                 64/6,900
WDR                             1        9010          52
Film1 Action                    1        9020         249
AT5                             1        9030          23
Het Gesprek                     1        9060          29
110                                                380,00
                                                 64/6,900
NostalgieNet                    1       10020         139
Bloomberg Television            1       10030         125
3SAT                            1       10050          55
ARTE                            1       10080         110
111                                                388,00
                                                 64/6,900
MGM Movie Channel               1       11020         112
Eredivisie Live Extra2          1       11030         260
Eredivisie Live Extra3          1       11040         261
BBC Entertainment               1       11060          48
Playboy TV                      1       11070         180
Classical Greats                2       11101         301
Classical Orchestral            2       11102         302
Classical Calm                  2       11103         303
Country                         2       11104         304
60's                            2       11105         305
Chillout                        2       11106         306
Beats, Breaks & Bass            2       11108         307
Total Hits France               2       11109         308
World Carnival                  2       11110         309
Schlager                        2       11112         310
Total Hits Germany              2       11113         311
Total Hits Italy                2       11114         312
Total Hits UK                   2       11115         313
Turk Muzigi                     2       11117         314
Total Hits Netherlands          2       11118         315
Revival                         2       11120         316
Jazz Classics                   2       11121         317
Cool Jazz                       2       11122         318
Indie Classics                  2       11123         319
Chansons                        2       11124         320
All Day Party                   2       11125         321
112                                                396,00
                                                 64/6,900
Sport1 Extra                    1       12010         262
Sport1.1                        1       12020         254
Sport1.2                        1       12030         255
Sport1 Extra                    1       12040         256
Sport1 Extra                    1       12050         257
Sport1 Extra                    1       12060         263
113                                                404,00
                                                 64/6,900
Motors TV                       1       13020         153
Yacht & Sail                    1       13040         152
Eurosport 2                     1       13050         151
Fashion TV                      1       13070         102
Zone Club                       1       13090         103
Zone Reality                    1       13110         179
Extreme Sports                  1       13120         155
Total Hits Spain                2       13326         322
Rock 'n Roll Era                2       13327         323
70s Hits                        2       13328         324
80s Hits                        2       13329         325
90s Hits                        2       13330         326
Perfect Dinner Party            2       13331         327
Cocktail Lounge                 2       13332         328
Classic Rock                    2       13333         329
Harder Than Hell                2       13334         330
The Alternative                 2       13335         331
Dancefloor Filler               2       13336         332
Groove (Disco)                  2       13337         333
Freedom                         2       13338         334
Silk (Love Songs)               2       13341         335
Rock Anthems                    2       13342         336
Blues                           2       13343         337
Classic RnB & Soul              2       13344         338
Reggea                          2       13346         339
Ultimate Urban                  2       13347         340
114                                                412,00
                                                 64/6,900
Private Spice                   1       14030         182
Holland Doc 24                  1       14040         137
Set Asia                        1       14050         300
Geschiedenis 24                 1       14060         138
Adult Channel                   1       14070         181
115                                                444,00
                                                 64/6,900
TV Berghem                      1       15010         230
DTV Kabelkrant Oss              1       15020         231
Unique Tekst TV                 1       15030         232
Info Kanaal                     1       15040         234
Webtv                           1       15050         235
Keizerstad FM                   2       15070         797
Unique FM                       2       15080         799
Maasland FM                     2       15090         798
Webfm                           2       15100         800
116                                                420,00
                                                 64/6,900
BBC 3/CBBC                      1       16040          42
BBC 4/Cbeebies                  1       16050          43
Eredivisie Live Hoofdkanaal     1       16060         258
Eredivisie Live Extra1          1       16070         259
117                                                428,00
                                                 64/6,900
Film+1                          1       17010         251
Film1                           1       17020         250
Film1.2                         1       17030         252
Film1.3                         1       17040         253
118                                                772,00
                                                 64/6,900
Phoenix CNE                     1       18000          85
Travel Channel                  1       18010         140
Deutsche Welle                  1       18020          53
CNBC Europe                     1       18030         120
ESPN Classic                    1       18040         156
Arrow Classic Rock              2       18050         831
Q Music                         2       18060         827
Den Haag FM                     2       18080         829
City FM                         2       18090         832
Radio M Utrecht                 2       18100         871
Radio 227                       2       18110         833
Radio Flevoland                 1       18130          16
Baby TV                         1       18150         164
Flevo Radio                     2       18160         872
BNR Nieuwsradio                 2       18170         836
100%NL                          2       18190         828
TCM                             1       18200         111
119                                                780,00
                                                 64/6,900
JCTV                            1       19000         167
TBN Europe                      1       19010         165
The Church Channel              1       19020         166
Boomerang                       1       19050         163
Disc. World                     1       19060         134
Disc. Science                   1       19070         135
Disc. Travel & Living           1       19080         136
Omroep Brabant Radio            2       19090         869
RTBF Sat                        1       19110          63
120                                                788,00
                                                 64/6,900
BravaHDTV                      25       20020         415
Radio Noord Holland             2       20030         807
MTV Brand New                   1       20040          87
TMF NL                          1       20050          88
TMF Dance                       1       20060          89
Nick Jr                         1       20070         162
2e Kamer                        2       20110         837
Arrow 90.7 FM                   2       20120         823
Classic FM                      2       20130         821
Slam! FM                        2       20140         820
121                                                796,00
                                                 64/6,900
Nederland 2 HD                 25       21010         402
122                                                804,00
                                                 64/6,900
TV Gelderland                   1       22010          20
Radio Gelderland                2       22020         809
FOX News Channel                1       22030         126
MTV Dance                       1       22080          94
MTV 2                           1       22090          93
VH1                             1       22100          95
VH1 Classic                     1       22110          96
MTV Hits                        1       22120          91
France 3                        1       22130          62
123                                                812,00
                                                 64/6,900
Nederland 1 HD                 25       23010         401
ProSieben                       1       23020          57
Sat1                            1       23030          56
TW1                             1       23060         143
124                                                828,00
                                                 64/6,900
myZen.tv                       25       24010         411
HD3                            17       24020         412
125                                                836,00
                                                 64/6,900
Film1 HD                       25       25020         405
Sport1 HD                      25       25030         404
126                                                844,00
                                                 64/6,900
Politiek 24                     1       26050          12
Sterren.nl                      1       26060         101
127                                                852,00
                                                 64/6,900
NGC HD                         25       27000         413
Nederpop Gold                   2       27101         361
Nederpop Nu                     2       27102         362
Piratenhits                     2       27103         363
Comedy                          2       27104         364
Kiddo FM                        2       27105         365
Easy Listening                  2       27106         366
Dance Classics                  2       27107         367
Supergold                       2       27108         368
Hotpop                          2       27109         369
Hits Alerts                     2       27110         370
Arabian Nights                  2       27111         371
Nostalgie                       2       27112         372
128                                                860,00
                                                 64/6,900
Discovery Channel HD           17       28030         414
RTL Television                  1       28050          54
129                                                436,00
                                                 64/6,900
TV Noord                        1       29010          27
TV Oost                         1       29020          18
Omrop Fryslan                   1       29030          26
L1                              1       29040          22
TV Drenthe                      1       29050          25
Omroep Zeeland                  1       29060          13
Humor TV 24                     1       29070         100
101 TV                          1       29090         104
Radio Oost                      2       29120         875
Omrop Fryslan Radio             2       29130         874
L1 Radio                        2       29140         877
Radio Drenthe                   2       29150         876
Omroep Zeeland Radio            2       29160         873
130                                                740,00
                                                 64/6,900
History HD                     25       30060         416
131                                                716,00
                                                 64/6,900
Nederland 3 HD                 25       31010         403
132                                                732,00
                                                 64/6,900
Voom HD                        25       32010           -

Network ID's:
    7524 - KabelMedia Brabant Gelderland

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      17 - MPEG-2 HD digital television service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-04 13:54
weet iemand of de MDAPI ook werkt met Terratec Home Cinema? ik wou graag de manier van the zep man doen alleen dan met dit programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de zep man handleiding uitgevoerd op een XP 32bit systeem en ik was in een kwartiertje klaar! werkt als een trein, alleen sommige zenders gaan schokkerig. kan iemand mij het meest geschikte codec pack van dit moment adviseren voor hd tv op deze manier? dank is groot

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 96802 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:58:
Vandaag de zep man handleiding uitgevoerd op een XP 32bit systeem en ik was in een kwartiertje klaar! werkt als een trein, alleen sommige zenders gaan schokkerig. kan iemand mij het meest geschikte codec pack van dit moment adviseren voor hd tv op deze manier? dank is groot
Schokkerig kan ook komen door een slecht signaal. Ik merk dat eerder met zenders als SBS6 en NET5 dan bijvoorbeeld de publieke omroep.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb sinds een gisteren anysee E30TC plus, opzich werkt het prima. Behalve dat ik maar 21 kanalen kan vinden. Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Eurosport HD, en een hoop zooi (in het mediacenter van windows 7 x64). Hoe moet ik dit oplossen? Ik begrijp niet helelemaal hoe dat zit met die frequentielijsten, welke ik moet edditen. En waar ik de juiste frequenties kan vinden. (ziggo, regio 5555)

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 96802 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:58:
Dit in combinatie met de twee terratec tuners?

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 19:40

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:28:
Ik heb sinds een gisteren anysee E30TC plus, opzich werkt het prima. Behalve dat ik maar 21 kanalen kan vinden. Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Eurosport HD, en een hoop zooi (in het mediacenter van windows 7 x64). Hoe moet ik dit oplossen? Ik begrijp niet helelemaal hoe dat zit met die frequentielijsten, welke ik moet edditen. En waar ik de juiste frequenties kan vinden. (ziggo, regio 5555)
Aan de hand van deze lijst voor jouw netwerkcode de file NL_5555.TPL editten.

Daarna ff rebooten en opnieuw laten zoeken, dan zou het goed moeten zijn

• wsmaal
  • Niet online
eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:28:
Heb je de instellingen voor het TV signaal correct uitgevoerd?

• eew

eew

Oke, het is toch erger dan ik dacht, de lijsten kloppen. Maar toch zie ik alleen maar transponder 21, 22, 25 en 26. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:08:
Oke, het is toch erger dan ik dacht, de lijsten kloppen. Maar toch zie ik alleen maar transponder 21, 22, 25 en 26. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Probeer het eens met driver 2009.11.05

• eew

eew

wsmaal schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:07:
[...]

Heb je de instellingen voor het TV signaal correct uitgevoerd?
Ja, deze heb, ik. En ik heb hardware.info nagedaan. Ik zit in voormalig casema gebied, maar als ik kijk naar die lijst, dan klopt mijn lijst wel. Die 2009.11.5 driver kan ik niet vinden. op de anysee site staan alleen drivers uit 2007. En googelen levert niets op.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:20:
[...]

Ja, deze heb, ik. En ik heb hardware.info nagedaan. Ik zit in voormalig casema gebied, maar als ik kijk naar die lijst, dan klopt mijn lijst wel. Die 2009.11.5 driver kan ik niet vinden. op de anysee site staan alleen drivers uit 2007. En googelen levert niets op.
Op http://www.anysee.nl vind je nieuwere drivers
eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:20:
[...]

Als je in Ziggo/Casema gebied zit dan kan je de frequenties gebruiken onder Network ID 5555 in de volgende lijst:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

• grun93
eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:08:
De frequentie (eerste kolom) bestaat uit 6 cijfers, geen 7. Is een foutje. Dus even de laatste 0 weghalen.

• eew

eew

Met die andere driver kan ik nu geen enkel kanaal meer vinden

@grun93: er staat geen extra 0

[ Voor 21% gewijzigd door eew op 17-12-2009 12:57 ]

• eew

eew

Nu is het helemaal mis, de CNO driver ziet de annysee niet meer. En uiteraard vind mediacenter geen tuner. Ik dacht dat ding ding zou werken. Ja, dat heeft hij 1,5 dag half gedaan. Iemand enig idee waar ik nu moet beginnen.

Edit: Na grondig alles verwijderen en herinstalleren heb ik mijn 21 kanalen terug, alleen de CNO driver heeft nu versienummer 1.6.7.57. Dit lijkt me niet de goede, want hij is ouder dan die van hardware.info. Terwijl ik toch de driver die hierboven is aangegeven heb gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door eew op 17-12-2009 13:47 ]

• wsmaal
  • Niet online
eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:24:
Nu is het helemaal mis, de CNO driver ziet de annysee niet meer. En uiteraard vind mediacenter geen tuner. Ik dacht dat ding ding zou werken. Ja, dat heeft hij 1,5 dag half gedaan. Iemand enig idee waar ik nu moet beginnen.

Edit: Na grondig alles verwijderen en herinstalleren heb ik mijn 21 kanalen terug, alleen de CNO driver heeft nu versienummer 1.6.7.57. Dit lijkt me niet de goede, want hij is ouder dan die van hardware.info. Terwijl ik toch de driver die hierboven is aangegeven heb gebruikt.
klik (Driversetup CNO 1.07BBeta2 10 December 2009)

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 13:53
martdj schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:04:
[...]

Welke dan? Ben ook aan het kijken welke ik ga kopen namelijk. Bij mij komt ie in mijn server en ga ik met MythTV aan de gang. In Duitsland zijn de Technotrend Budget C-1501 en de Mystique CaBiX-C2 ongeveer even duur (53,50 vs 54,50). Iemand goede of slechte ervaringen met de een of de ander?

Edit:
Iemand ervaring met de DVBShop.net en de verschillende verzendopties? Ik ben altijd geneigd om gewoon de goedkoopste te pakken (GLS General Logistics Systems (Dispatch to NL: (1 x 1.25 kg)): 8,33 EUR. Iemand daar ook ervaring mee? kaarten gewoon aangekomen?
Het scheelt best wel veel met NL trouwens. Hier lijkt de Terratec voor een euro of 80 de goedkoopste optie.
Ik heb nu 2x een Mystique Cabix-C2 naar tevredenheid draaien compleet met CI's en CAM's icm MythTV. Beide kaarten besteld via dvbshot.net. De eerste keer verzend optie "German Post (Dispatch to NL: (1 x 0.75 kg)): 14,28 EUR" gekozen, kwam toen toch via GLS (?). De twee keer maar "DHL WORDLWIDE EXPRESS (Dispatch to NL: (1 x 0.75 kg)): 16,30 EUR" gedaan. Aflevering ging met DHL erg snel en goed te tracken.

• eew

eew

wsmaal schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:02:
[...]

klik (Driversetup CNO 1.07BBeta2 10 December 2009)
Dit is ook 1.6.6.57 klopt dat? Het lost mijn probleem in ieder geval niet op. Is het niet mogelijk die kanalen handmatig in mediacenter te stoppen. Ik vind het zo vaag dat ik alleen de kanalen op transponder 21, 22, 25 en 26 kan vinden? Wat zou daar de reden van kunnen zijn? De transponder -> fequentielijsten kloppen in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door eew op 17-12-2009 20:45 ]

The Zep Man schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:57:
[...]
Schokkerig kan ook komen door een slecht signaal. Ik merk dat eerder met zenders als SBS6 en NET5 dan bijvoorbeeld de publieke omroep.
En als dit met de gewone decoder van Ziggo niet het geval is maar op de HTPC wel?
Dark0z schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:47:
[...]

Dit in combinatie met de twee terratec tuners?
Nee één op dit moment. Welk codec pack gebruiken jullie? (gewoon uitgaande van een clean Windows installatie en h.264 codec)

Andere vraag/opmerking: Bij mij zijn alle maar dan ook alle TV-gidsen leeg in MP. Weet iemand hoe dit op is te lossen?
Anoniem: 96802 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:45:
[...]

En als dit met de gewone decoder van Ziggo niet het geval is maar op de HTPC wel?

[...]

Nee één op dit moment. Welk codec pack gebruiken jullie? (gewoon uitgaande van een clean Windows installatie en h.264 codec)
mja.. iedereen vindt het stom of slecht of onnodig, maar ik gebruik lekker die k-lite codec pack, next next finish en alles werkt.. en dat ik dan onnodige shit heb .. ach.. 't werkt wel allemaal!

• eew

eew

Weet iemand of mijn probleem aan het feit dat ik een 64 bits windows 7 heb kan liggen. Ik weet het echt niet meer. Alles klopt, het hoort gewoon te werken... En ik heb de nieuwste driver. Wat zou ik nog kunnen proberen?

• wsmaal
  • Niet online
eew schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:12:
Weet iemand of mijn probleem aan het feit dat ik een 64 bits windows 7 heb kan liggen. Ik weet het echt niet meer. Alles klopt, het hoort gewoon te werken... En ik heb de nieuwste driver. Wat zou ik nog kunnen proberen?
Windows 7 32 bit. Op diverse fora melden sommige gebruikers problemen met de Anysee icm W7 64 bit.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

martdj schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:04:
[...]

Edit:
Ik heb het over TVSource dus Windows en jij over MythTV dus Linux. Dat kan je al niet vergelijken wb de drivers. Welke kaart dus goed werkt onder Linux kan ik niet zeggen.
Wel lees ik net op de site van Mystiqe dat ie zou moeten werken onder Linux omdat ie in kernel 2.6 ingebakken zit.
Onder Windows Vista werkt het probleemloos. Onder Windows 7 ga ik nog ondervinden.
Maar met de TT budget schijnt TVSource zonder problemen te werken. Heel toevallig gaat een vriend van me morgen op vakantie en trek ik ff zijn Mystique uit zijn bak (met Vista). Ga ik die van het weekeinde ff testen.

Al met al wil de Terratec niet (altijd) stabiel draaien. Met TVSource welteverstaan. De drivers gooien een hoop roet in het eten. Tot nu toe is de werking het beste onder Windows Vista die ik er nu een week op heb staan. En in die week draait het de ene dag vlekkeloos en de andere dag loopt een kanaal zomaar vast of "Geen tv-signaal" meldingen. Ik kan er dus niet van op aan.
Toevallig loopt het vandaag onberispelijk.
Onder een verse Windows 7 werkt het een dag of 2 en daarna beginnen de problemen. Het maakt niet uit of ik 1 of 2 kaarten gebruik.

Ik heb het nog steeds niet fatsoenlijk onder Mediaportal kunnen testen.
En ik lees ook nergens of er daar ook problemen bij bestaan van vastlopende kanalen en stotterend beeld.
Heeft iemand met Mediaportal een perfekt lopend systeem draaien..?? Zo ja, hoe..??

Pas als ik een goede stabiele config heb kan ik iets van mijn ervaringen met een ergens eerder genoemde SSD vertellen. Ik had er 1 te leen maar het werkte dusdanig dat ik er ook meteen 1 heb gekocht.
Die SSD zit voorlopig in m'n laptop die daardoor fenomenaal snel reageert. Minstens zo snel als m'n gamepc die 3x zo duur is. Ik sluit daarom niet uit dat de htpc ook wordt voorzien van een SSD.

[ Voor 7% gewijzigd door mowa op 17-12-2009 23:44 ]

iRacing Profiel

• eew

eew

Ik heb een student upgrade van windows 7. Dus ik heb geen 32 bit licentie. Dus dat wordt een probleem. Maar zou het als het als het daaraan zou liggen niet veel erger moeten zijn? Ik kan me niet bedenken hoe dat op deze manier mis zou moeten gaan.

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:58:
Andere vraag/opmerking: Bij mij zijn alle maar dan ook alle TV-gidsen leeg in MP. Weet iemand hoe dit op is te lossen?
Dat heeft me ook enige tijd gekost. In TV server config had ik wel een vinkje gezet bij enable epg, maar op het verkeerde tabblad. Het moet bij het general settings tabblad en niet bij het tv-channel tabje. Dat general tabblad heeft een apart epg tabje en daar moet je grab epg while... aanvinken. Dan zou ie het moeten doen.
Sa1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:26:
mja.. iedereen vindt het stom of slecht of onnodig, maar ik gebruik lekker die k-lite codec pack, next next finish en alles werkt.. en dat ik dan onnodige shit heb .. ach.. 't werkt wel allemaal!
Schakelt ie dan ook automatisch tijdens het kijken over van 4:3 naar 16:9, zonder dat er iets vervormt of onnodig uitgerekt wordt?

[ Voor 28% gewijzigd door grun93 op 17-12-2009 23:48 ]

• grun93
dubbel, sorry. |:(

[ Voor 101% gewijzigd door grun93 op 17-12-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
Nadat ik media portal helemaal werkend had gekregen wilde ik wat gaan doen aan de random crashes van de tv server (connection lost).

Na het opnieuw installeren van de anysee drivers en MP minder problemen bij het herkennen van de kaart na een reboot en de kanalen worden ook goed weergegeven in de lijst. Ik kan teven de FTA kanalen gewoon kijken.

Om de scrambled kanalen ook te kunnen kijken in MP moet je echter iets installeren, mdapi met een plugin - gedaan volgens exista's handleiding:

Alles goed gedaan stap voor stap, werkte eerder echter ook. Bij het kijken van een preview komt er niet een melding dat het scrambled is, maar het preview scherm blijft dan gewoon blanco en er is geen error (in MP zelf crasht MP)

De tv.log zegt dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2009-12-18 03:38:09.664400 [13]: Controller: StopTimeShifting 3
2009-12-18 03:38:09.668400 [13]: card anysee BDA Digital Tuner(DVB-C): StopTimeShifting user:Matt sub:0
2009-12-18 03:38:09.668400 [13]: card: StopTimeShifting user:Matt sub:0
2009-12-18 03:38:09.669400 [13]: card not IDLE - freeing subch: 0
2009-12-18 03:38:09.670400 [13]: subch:0-0 tswriter StopTimeshifting...
2009-12-18 03:38:09.690401 [13]: mdplug: FreeChannel RTL 5
2009-12-18 03:38:09.691401 [13]: mdplug: usage counter for channel 'RTL 5' is zero
2009-12-18 03:38:09.692401 [13]: tvcard:FreeSubChannel: subchannels count 1 subch#0 keep graph=False
2009-12-18 03:38:09.693402 [13]: DVB subch:0 Decompose()
2009-12-18 03:38:09.696402 [13]: FreeSubChannel CA: freeing sub channel : 0
2009-12-18 03:38:09.696402 [13]: tvcard:FreeSubChannel : no subchannels present, stopping graph
2009-12-18 03:38:09.697402 [13]: dvb:StopGraph called
2009-12-18 03:38:09.698402 [13]: tvcard:FreeAllSubChannels
2009-12-18 03:38:09.698402 [13]: mdplug: FreeAllChannels
2009-12-18 03:38:09.699402 [13]: dvb:StopGraph
2009-12-18 03:38:09.704402 [13]: user:Matt remove
2009-12-18 03:38:09.705402 [13]: Controller:Timeshifting stopped on card:3
2009-12-18 03:38:09.705402 [13]: RTSP: remove stream stream3.0

Iemand ideeen? Heb verschillende versies van de drivers geprobeerd en verschillende malen fresh install, niets werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb vandaag ook besloten om alles-in-1 van ziggo te nemen. Momenteel kijk ik nog analoge TV @ mediacenter.
Laatst op de frontpage was de lezen dat Alphacrypt gebokt ging worden, echter lees ik er nog niet veel over in dit topic.

Ik wil met een Smargo reader de kaart gaan gebruiken, krijg ik hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb naar aanleiding van mijn problemen gisteren anysee.nl gemailt. Krijg ik dit terug.
Goedenmiddag

Zoals in de specsheet van het product vermeld wordt op het moment alleen windows xp SP2 en windows vista nog ondersteund.
Voor Windows 7 is er software beschikbaar op de website, echter is deze nog in beta status.

We hopen snel een oplossing voor windows 7 uit te brengen.

M vr gr

Clark Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:44:
[...]

Dat heeft me ook enige tijd gekost. In TV server config had ik wel een vinkje gezet bij enable epg, maar op het verkeerde tabblad. Het moet bij het general settings tabblad en niet bij het tv-channel tabje. Dat general tabblad heeft een apart epg tabje en daar moet je grab epg while... aanvinken. Dan zou ie het moeten doen.
O dat had ik al maar dat maakte geen verschil.

Gebruiken jullie speciale EPG grabbers of zo? Ik bedoel waar toveren jullie de tvguide.xml file vandaan?
Op internet kom ik alleen maar hele oude postings tegen over dit onderwerp.

Nog iets, als je naar TV-Server Config -> Plugins -> XmlTv aanvinkt, dan heb je 3 tabjes (Settings, Mappings, Remote). Moeten daar nog speciale handelingen verricht worden? (volgens mij niet namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:27:
Ik heb naar aanleiding van mijn problemen gisteren anysee.nl gemailt. Krijg ik dit terug.

[...]
met dit soort reacties heb ik altijd het gevoed "hej.. windows 7 staat in de tekst, is beta dus we kunnen niet helplen, doeg"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:29:

Gebruiken jullie speciale EPG grabbers of zo? Ik bedoel waar toveren jullie de tvguide.xml file vandaan? Op nternet kom ik alleen maar hele oude postings tegen over dit onderwerp.
Niet? Bij mij was dat bewuste vinkje juist wel de schakelaar tussen wel of geen epg. Die file die je noemt zegt me niks en ik geloof niet eens dat ik die heb. Waar zou die moeten komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:01:
Die file die je noemt zegt me niks en ik geloof niet eens dat ik die heb. Waar zou die moeten komen te staan?
tvguide.xml zou het bestand moeten zijn dat telkens op wordt gehaald door MP om de tvgids te vullen met data, maar volgens mij is dat alleen van toepassing op oude versies van MP. Ik beschik over MP 1.0.2, de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:45:
tvguide.xml zou het bestand moeten zijn dat telkens op wordt gehaald door MP om de tvgids te vullen met data, maar volgens mij is dat alleen van toepassing op oude versies van MP. Ik beschik over MP 1.0.2, de laatste.
Net als ik dus (ik loop maar een paar dagen voor op jou qua installatie van dit alles... ;) ). Nu een complete scan gedaan van mijn hele c: drive en ik zweer dat ik die file niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:53:
[...]

Net als ik dus (ik loop maar een paar dagen voor op jou qua installatie van dit alles... ;) ). Nu een complete scan gedaan van mijn hele c: drive en ik zweer dat ik die file niet heb.
Zoals ik schreef is die file voglens mij alleen nodig bij oude MP versies en heb jij + ik die niet nodig als onderdeel van de XMLTV plugin, dus is hij ook niet inbegrepen ;)

Zou je eens willen checken hoe bij jou in TV-Server Config -> Plugins -> XmlTv e.e.a. er uitziet bij de tabjes Settings, Mappings en Remote? Heb jij daar nog met vinkjes o.i.d. moeten spelen om tv gids werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:22:
Zou je eens willen checken hoe bij jou in TV-Server Config -> Plugins -> XmlTv e.e.a. er uitziet bij de tabjes Settings, Mappings en Remote? Heb jij daar nog met vinkjes o.i.d. moeten spelen om tv gids werkend te krijgen?
Ik ben nog nooit in die plugin settings geweest, ik kijk nu voor het eerst. Er staan er vijf, de onderste is XmITv (erachter zie ik Frodo 1.0.0.0 staan). Maar alle vijf plugins zijn niet geactiveerd. Ik denk niet dat je het daar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben er eindelijk achter, het werkt. Refresh time bij EPG while idle stond standaard op 240 minuten. Dat betekende dat ik in MP 4 uur moest wachten voordat ie de gidsgegevens ophaalde. Heb dat even verlaagd naar 5 minuten ;)

Bij tabbladen TV-channels -> TV EPG Grabber heb ik nu gewoon alle kanalen (en Dutch) aangevinkt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op diverse zenders schokt het beeld regelmatig. Als ik de originele Ziggo decoder gebruik i.p.v. mijn HTPC loopt alles vloeiend.

Raar, ik heb goede signaalsterkte (tenminste volgens MP TV Server Config), videokaart Sapphire Radeon HD 4550, HDMI bekabeling naar TV, K-lite Codec Pack 551 Basic en alles loopt op een Quad-Core machine 2,4 GHz, 3 GB geheugen, dus ik zie het probleem niet zo.

Toch een codec probleem, signaalversterker nodig of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:28:
Ben er eindelijk achter, het werkt. Refresh time bij EPG while idle stond standaard op 240 minuten. Dat betekende dat ik in MP 4 uur moest wachten voordat ie de gidsgegevens ophaalde. Heb dat even verlaagd naar 5 minuten ;)
Mooi. Overigens heb ik dat nooit veranderd en hier staat ie nog op 240 minuten. Het is ook alleen maar een setting voor als MP idle is, niet voor als je MP wel gebruikt. Hier zet ik hem 's morgens aan om naar het journaal ofzo te kijken onder het ontbijt, sluit MP wel af via het kruisje (niet van het venster, maar in het menu van MP). Dan draait er nog steeds iets op de achtergrond, kun je zien aan het icoontje in je taskbar. 's Avonds wil ik dan weer iets te programmeren om op te nemen en maak ik hem weer wakker.

Meestal moet ik dan eerst de TV-service restarten, anders doet ie het niet. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93, gebruik jij de afstandbediening die bij de Terratec kaart zat? Of gebruik je een andere (fraaiere) afstandsbediening, of gewoon het toetsenbord/muis?
Mocht je de eerste manier gebruiken heb je daar de WinLirc plugin voor gebruikt? Durf mezelf er nog niet aan te wagen omdat er enkele bugs voor deze plugin bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 96802 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:45:
grun93, gebruik jij de afstandbediening die bij de Terratec kaart zat? Of gebruik je een andere (fraaiere) afstandsbediening, of gewoon het toetsenbord/muis?
Toetsenbord/muis. Ik kijk ook niet op een tv maar gewoon op m'n pc monitor. Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen platte tv en er ook geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:15:
[...]

Meestal moet ik dan eerst de TV-service restarten, anders doet ie het niet. Geen idee waarom.
Had ik eerst niet, en nu ook (elke keer). Vaag.

Had eigenlijk gehoop dat er in de TV Server Config een functie zou zitten dat je kon aanvinken restart tv server automatisch bij starten MP.

[ Voor 234% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 20-12-2009 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Ik heb een opmerkelijk patroon in mijn probleem gevonden, de transponders die ik ontvang, zitten of helemaal aan het einde, of helemaal aan het begin van de frequentierange, ik ontvang de laagste 2, en de op een na hoogse 3, de hoogste ontvang ik dan weer niet. Er zit een patroon in. Ik heb toen ook het verschil in frequentie dor exel laten berekenen. En dat is zeer opvallend, ik ontvang allen kanalen op transponders met een frequentie die een grote afstand heeft tot de volgende frequentie waar een transponder op zit. Overal is het verschil 8000 (wat is de eenheid, die staat nergens?) Maar in deze regionen heeft het verschil 2 nullen meer. Ik vraag me af of dit toeval is. Het lijkt te wijzen op een hardwarematig probleem. Of met de kabel, of de annysee zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:35:
Ik heb een opmerkelijk patroon in mijn probleem gevonden, de transponders die ik ontvang, zitten of helemaal aan het einde, of helemaal aan het begin van de frequentierange, ik ontvang de laagste 2, en de op een na hoogse 3, de hoogste ontvang ik dan weer niet. Er zit een patroon in. Ik heb toen ook het verschil in frequentie dor exel laten berekenen. En dat is zeer opvallend, ik ontvang allen kanalen op transponders met een frequentie die een grote afstand heeft tot de volgende frequentie waar een transponder op zit. Overal is het verschil 8000 (wat is de eenheid, die staat nergens?) Maar in deze regionen heeft het verschil 2 nullen meer. Ik vraag me af of dit toeval is. Het lijkt te wijzen op een hardwarematig probleem. Of met de kabel, of de annysee zelf.
Heb je ondertussen eigenlijk al gekeken in de lijst waar ik je een link naar heb gegeven? Daarin vind je in de kolom onder Network ID 5555 alle frequenties die gebruikt worden in Ziggo/Casema gebied voor iedere Transport Stream. Bij kabel hebben we het over Transport Streams, transponders zitten in satellieten. Mijn lijst is gesorteerd op Transport Stream nummer. Transport Stream 1 is in Ziggo/Casema gebied dus te vinden op 300 MHz met QAM-64 en een symbolrate van 6875. Transport Stream 2 op 340 MHz, etc. In totaal zijn er zo'n 28 Transport Streams in gebruik plus mogelijk nog één Transport Stream voor lokale kanalen.

Een Transport Stream heeft een bandbreedte van 8 MHz (ofwel 8000 KHz). Transport Streams liggen dus mininaal 8 MHz van elkaar af op de volledige kabel frequentie band die geschikt is voor digitale TV ongeveer 110 MHz t/m 860 MHz. Op die volledige kabel frequentie band worden uiteraard nog veel meer diensten doorgegeven dan alleen digitale TV Transport Streams. Zo zijn er frequenties in gebruik voor analoge TV, Internet downstreams en VOD Transport Streams. Als een gevolg liggen de digitale TV Transport Streams een beetje verdeeld over de volledige kabel frequentie band. Het is dus niet een volledig aan één gesloten deel van de kabel dat gebruikt/gereserveerd wordt voor digitale TV Transport Streams. Daar waar ruimte was zijn er in de loop der tijd frequenties in gebruik genomen voor digitale TV.

Per Ziggo regio liggen de gebruikte frequenties voor digitale TV Transport Streams vast. Zo'n regio wordt aangeduid met een Netwerk ID. Iedereen die in voormalig Ziggo/Casema gebied woont gebruikt dus dezelfde frequenties voor digitale TV Transport Streams zoals in mijn lijst wordt weergegeven. Een bij die Transport Streams hoort een vast kanalen indeling. Door nu met de lijst te controleren welke kanalen niet in je kanalen lijst staan weet je exact welke frequenties je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Even een snelle n00b vraag. Als ik 2 DVB-C kaarten in mijn computer steek. Moet ik er dan een CATV splitter voorzetten of wordt dat anders opgelost (interne doorverbinding ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:35:
Even een snelle n00b vraag. Als ik 2 DVB-C kaarten in mijn computer steek. Moet ik er dan een CATV splitter voorzetten of wordt dat anders opgelost (interne doorverbinding ofzo)?
Hangt helemaal af van de DVB-C kaarten die je gebruikt. Het tuner deel (het bekende blikje op de kaart) op sommige kaarten voorziet in een aansluiting om het COAX signaal eventueel intern door te lussen van de ene naar de andere kaart. Als er echter geen doorlus aansluiting op die tuner zit zal je met een splitter aan de gang moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

ArChie schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:12:
[...]

Heb je ondertussen eigenlijk al gekeken in de lijst waar ik je een link naar heb gegeven? Daarin vind je in de kolom onder Network ID 5555 alle frequenties die gebruikt worden in Ziggo/Casema gebied voor iedere Transport Stream. Bij kabel hebben we het over Transport Streams, transponders zitten in satellieten. Mijn lijst is gesorteerd op Transport Stream nummer. Transport Stream 1 is in Ziggo/Casema gebied dus te vinden op 300 MHz met QAM-64 en een symbolrate van 6875. Transport Stream 2 op 340 MHz, etc. In totaal zijn er zo'n 28 Transport Streams in gebruik plus mogelijk nog één Transport Stream voor lokale kanalen.

Een Transport Stream heeft een bandbreedte van 8 MHz (ofwel 8000 KHz). Transport Streams liggen dus mininaal 8 MHz van elkaar af op de volledige kabel frequentie band die geschikt is voor digitale TV ongeveer 110 MHz t/m 860 MHz. Op die volledige kabel frequentie band worden uiteraard nog veel meer diensten doorgegeven dan alleen digitale TV Transport Streams. Zo zijn er frequenties in gebruik voor analoge TV, Internet downstreams en VOD Transport Streams. Als een gevolg liggen de digitale TV Transport Streams een beetje verdeeld over de volledige kabel frequentie band. Het is dus niet een volledig aan één gesloten deel van de kabel dat gebruikt/gereserveerd wordt voor digitale TV Transport Streams. Daar waar ruimte was zijn er in de loop der tijd frequenties in gebruik genomen voor digitale TV.

Per Ziggo regio liggen de gebruikte frequenties voor digitale TV Transport Streams vast. Zo'n regio wordt aangeduid met een Netwerk ID. Iedereen die in voormalig Ziggo/Casema gebied woont gebruikt dus dezelfde frequenties voor digitale TV Transport Streams zoals in mijn lijst wordt weergegeven. Een bij die Transport Streams hoort een vast kanalen indeling. Door nu met de lijst te controleren welke kanalen niet in je kanalen lijst staan weet je exact welke frequenties je mist.
Ja, ik heb naar die lijst gekeken, en mijn frequenties kloppen. Alles klopt, ik zou gewoon alles moeten ontvangen. Daarom is het zo vaag. Wat ik wel ontvang ligt of aan het eind van de reeks of aan het begin van de reeks. In gebieden waar de verschillen groot zijn. Met scannen kan ik de kanalen gewoon niet vinden. Terwijl hij op de juiste plaats zocht. Ik dacht eerst ook dat ik het zo opgelost had, totdat bleek dat de lijst gewoon klopte |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:22:
Ja, ik heb naar die lijst gekeken, en mijn frequenties kloppen. Alles klopt, ik zou gewoon alles moeten ontvangen. Daarom is het zo vaag. Wat ik wel ontvang ligt of aan het eind van de reeks of aan het begin van de reeks. In gebieden waar de verschillen groot zijn. Met scannen kan ik de kanalen gewoon niet vinden. Terwijl hij op de juiste plaats zocht. Ik dacht eerst ook dat ik het zo opgelost had, totdat bleek dat de lijst gewoon klopte |:(
Maak eens een lijst van de frequenties die niet worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dit zijn alle frequenties die ik niet ontvang

276000
284000
292000
300000
308000
316000
324000
332000
340000
348000
356000
364000
372000
380000
388000
396000
404000
412000
420000
428000
436000
444000
834000

(khz, dacht ik op te maken uit vorige berichten)

Ik heb het net getest op een 32 bit systeem. Het resultaat is identiek. Omdat het onwaarschijnlijk is dat er in een huishouden 2 pc's met een identiek uniek prolbeem zijn. Zijn er nog 2 mogelijkheden.
A. Er is iets heel vaags met onze kabel aan de hand
B. Dat ding is kapot

Bijde lijken op de een of andere manier onwaarschijnlijk |:(

[ Voor 4% gewijzigd door eew op 21-12-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:51:
Dit zijn alle frequenties die ik niet ontvang
Met andere woorden: Maar vijf frequenties worden wel gevonden. Weet je eigenlijk wel zeker dat je in Ziggo/Casema gebied woont? Zit je niet toevallig in Ziggo/Multikabel gebied aangezien de frequenties die je wel vindt een kleine overlap hebben met frequenties die in Ziggo/Multikabel gebied in gebruik zijn. Voer als netwerk ID eens 8888 in i.p.v. 5555 om te zien of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Mijn vader heeft het ding meegenomen, en heeft een of ander scan ding gevonden. Deze geeft aan dat we ons in regio 500 bevinden, wat heel vaag is. Hij heeft toen met de annysee tuner alles kunnen vinden. En in Mediacenter 56 van die kanalen, zijn er nu ook in mediacenter. Dat tooltje heeft een of andere hele vage TFL gemaakt, met frequenties die nog het beste overeenkomen met die van 500, sommige ontbreken, maar op de transport streams die ontbreken zitten niet de ontbrekende kanalen. Het wordt steeds vager, maar we lijken op weg te zijn naar een oplossing. Morgen verder...

En ik weet zeker dat ik in voormalig casema gebied zit, want in de anysee zit een casema smartcard.

Edit: 500 is bijna hetzelfde als 5555, nu is het nog vager.

[ Voor 12% gewijzigd door eew op 21-12-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eew schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:52:
Mijn vader heeft het ding meegenomen, en heeft een of ander scan ding gevonden. Deze geeft aan dat we ons in regio 500 bevinden, wat heel vaag is. Hij heeft toen met de annysee tuner alles kunnen vinden. En in Mediacenter 56 van die kanalen, zijn er nu ook in mediacenter. Dat tooltje heeft een of andere hele vage TFL gemaakt, met frequenties die nog het beste overeenkomen met die van 500, sommige ontbreken, maar op de transport streams die ontbreken zitten niet de ontbrekende kanalen. Het wordt steeds vager, maar we lijken op weg te zijn naar een oplossing. Morgen verder...

En ik weet zeker dat ik in voormalig casema gebied zit, want in de anysee zit een casema smartcard.

Edit: 500 is bijna hetzelfde als 5555, nu is het nog vager.
Netwerk ID 500 is het zogenaamde original network ID in Ziggo/Casema/Multikabel gebied. Ziggo/Casema gebruikt dat ook als een soort test netwerk ID in Zigg/Casema gebied, vandaar dat de frequenties nagenoeg overeenkomen.

Probeer overigens wat duidelijker te zijn in de berichten die je plaats. Het ding en één of ander scan ding zegt me niets en een vage TFL nog minder. Ik kan vanaf hier niet zien wat je precies aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Dat weet ik 5555. Maar zelfs als ik met de anysee Viewer de hele kabel afscan, zonder enige instelling, vind ik 26 kanalen, mijn vader heeft op zijn pc het voor elkaar gekregen alles te vinden, maar hetzelfde vage lijkt bij mij niet te werken. Er is iets anders aan de hand dan verkeerde netwerknummers en frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Het lijkt te wijzen op een hardwarematig probleem. Of met de kabel, of de annysee zelf
Mijn vader heeft op zijn pc het voor elkaar gekregen alles te vinden, maar hetzelfde vage lijkt bij mij niet te werken. Er is iets anders aan de hand dan verkeerde netwerknummers en frequenties
Ik ben het met "ArChie" eens dat jouw informatie weinig inhoudelijk is.
Jouw Anysee werkt dus wel..
- Welk OS en Anysee CNO driver heeft jouw vader gebruikt? (jij gebruikt W7/64)
- Jouw vader heeft met zijn PC/Anysee (ook) jouw TV aansluiting gebruikt?
- Vindt jouw TV aansluiting de zenders als je daarop een TV aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

bloasfist schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:25:
Wat is eigenlijk de rol van signaalsterkte? Ik heb zo'n 60%:
[afbeelding].
Kan dat nog van invloed zijn op het wel/niet doorkrijgen van ECMs?
Om mezelf maar eens te quoten: ik heb zo'n 60% signaalsterkte, ondertussen worden wel ECM's ontangen. Wat ik wel merk is dat sommige zenders (vooral de HD zenders, maar ook wel eens de sbs/net 5 zenders) nogal eens schokken. Dat schijnt met signaalsterkte te maken te kunnen hebben. Is 60% weinig? Ik heb er een goedkope bouwmarkt versterker voor zitten die het versterkt en split (2 naar analoge tv's, één naar de pc voor digitale ontvangst). Tussen de versterker en de pc zit zo'n 10 meter, ook weer met cheap ass plastic connectortjes. Ik ben van plan kabels, connectors en/of versterker te vervangen maar wil weten wat het maatgevende probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
K wil even iets zeggen:

Die Anysee E30TC PLUS is fucking geniaal!!!

Next next finish installatie, ff instellen en klaar... zenders keurig gesorteerd..

beats floppydtv by far!!! qua config :)

edit.. iets te vroeg gejuigd, toen ik verder ging zappen naar Ned2 kreeg ik een zender gecodeerd melding, mmmm wat is dat nu toch weer... kaart zit er echt goed in... en doet het in de floppyDTV

edit2 ... mmmm via de anysee viewer kan ik wel gewoon alle zenders kijken.. vreemd?!

edit3...

CNO.exe als administrator uitvoeren doet the trick... niet heel handig... maar goed.

Nu op Ned2 en 3 geen geluid, (de HD varrianten), dus moet hem op de 2e audio zetten, kun je dat standaard instellen?..

edit4.. juist.. das dus een algemeen probleem. De Anysee heeft dus nog wel wat issues.

Voordeel is het ontzettende installatie gemak.
Ander voordeel is dat de zenders automatisch goed staan.

Nadeel 1: cno.exe onder administrator (als je aanvinkt dat die exe altijd als admin uitgevoerd dient te worden dan gaat het in het vervolg gewoon goed)
Nadeel 2: Drivers hebben geen ondersteuning voor de default stream op Ned 2 en 3 HD, dus moet je handmatig iedere keer het geluid omzetten.
Nadeel 3: Weet het niet 100% zeker maar kan m'n nieuwe smartcard niet activeren met dit ding. Komt misschien omdat het een softcam is en niet de update / activatie pakketjes leest?!?! geen idee. Moet m'n nieuwe smartcard nog in m'n humax hangen.

[ Voor 94% gewijzigd door Sa1 op 23-12-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Sa1 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:33:
[..]
Nadeel 3: Weet het niet 100% zeker maar kan m'n nieuwe smartcard niet activeren met dit ding. Komt misschien omdat het een softcam is en niet de update / activatie pakketjes leest?!?! geen idee. Moet m'n nieuwe smartcard nog in m'n humax hangen.
Ik kreeg zelf met m'n ziggo smartcard met een knc-once tvstation DVB-c kaartje icm smargo cardreader (newcs/acam) niet geactiveerd. Heb de kaart éénmalig moeten activeren in een 'echte' decoder; sindsdien werkt ie probleemloos en pikt ie update pakketjes (ECM's) wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloasfist schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:35:
[...]

Ik kreeg zelf met m'n ziggo smartcard met een knc-once tvstation DVB-c kaartje icm smargo cardreader (newcs/acam) niet geactiveerd. Heb de kaart éénmalig moeten activeren in een 'echte' decoder; sindsdien werkt ie probleemloos en pikt ie update pakketjes (ECM's) wel op.
Yup dat was het, ff in de humax gehad, daarna weer in de anysee en hij werkt... dus dat is dan wel een nadeel van een softcam

• gjs
  • Laatst online: 07-06 15:01

gjs

Scoobydoobydoo

bloasfist schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:15:
Om mezelf maar eens te quoten: ik heb zo'n 60% signaalsterkte, ondertussen worden wel ECM's ontangen. Wat ik wel merk is dat sommige zenders (vooral de HD zenders, maar ook wel eens de sbs/net 5 zenders) nogal eens schokken. Dat schijnt met signaalsterkte te maken te kunnen hebben. Is 60% weinig? Ik heb er een goedkope bouwmarkt versterker voor zitten die het versterkt en split (2 naar analoge tv's, één naar de pc voor digitale ontvangst). Tussen de versterker en de pc zit zo'n 10 meter, ook weer met cheap ass plastic connectortjes. Ik ben van plan kabels, connectors en/of versterker te vervangen maar wil weten wat het maatgevende probleem is.
Lange kabels zeker vervangen met Hirschmann kabel en ook Hirschmann connectors gebruiken dat scheelt echt enorm. Zeker geen bouwmarkt kabel (dun, met gevlochten kern, zonder folie)gebruiken. Ook de plastic connectors geven te veel demping en zijn niet goed afgeschermd.
Over versterkers kan je discuseren, ik ben van mening dat een Hirschmann te duur is, zelf gebruik ik een KÖNIG 20DB 4-WEG CAI VERSTERKER die heeft vier uitgangen die alle retourgeschikt zijn. Deze versterker kost minder dan de helft dan een Hirschmann.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Nielson
  • Laatst online: 18:03
Tv-kaarten zijn inderdaad qua signaalsterkte een stuk gevoeliger dan decoders.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:03:
[...]
Yup dat was het, ff in de humax gehad, daarna weer in de anysee en hij werkt... dus dat is dan wel een nadeel van een softcam
Ik heb mijn smartcard nog nooit in een 'echte' decoder gehad, maar altijd in een dreambox met CCcam softcam. Dus ook met een softcam is de smartcard te activeren.
gertjan! schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb mijn smartcard nog nooit in een 'echte' decoder gehad, maar altijd in een dreambox met CCcam softcam. Dus ook met een softcam is de smartcard te activeren.
vreemd dan... heb em der echt zeker 30 min in laten zitten en niets.. 2 sec in de humax en hij werkte.. toen weer terug in de softcam en hij doet het. Vreemd dan. Die van jou was ook een smartcard welke nog nooit gebruikt was? dit namelijk wel, net gisteren ook bij de BCC gehaald

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 10:25
Anoniem: 96802 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:29:
[...]

Gebruiken jullie speciale EPG grabbers of zo? Ik bedoel waar toveren jullie de tvguide.xml file vandaan?
Op internet kom ik alleen maar hele oude postings tegen over dit onderwerp.
Google naar mc2xml
commando : mc2xml -c nl -g <postcode> -o tvguide.xml.

Een EPG gids voor twee weken in minder dan een minuut..., weg met die web grabbers ;)
Wel even de XMLTV.dtd van Mediaportal (zoek op je harde schijf...) in de zelfde map als mc2xml zetten

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:50:
[...]

vreemd dan... heb em der echt zeker 30 min in laten zitten en niets.. 2 sec in de humax en hij werkte.. toen weer terug in de softcam en hij doet het. Vreemd dan. Die van jou was ook een smartcard welke nog nooit gebruikt was? dit namelijk wel, net gisteren ook bij de BCC gehaald
De smartcard was nieuw uit de winkel.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.