Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matthijs schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:56:
Satellite city krijgt als het goed is volgende week weer nieuwe binnen. Kan over deze shop alleen niet heel veel info vinden, mensen ervaringen hier met satellite city?
Voor 16:00 uur besteld (twee weken geleden bij Satellite City) de volgende dag had ik mijn Anysee E30C binnen. Op email wordt snel gereageerd en via een ticket nummer bijgehouden (erg overzichtelijk) . Je zult vast wel gelezen hebben dat de Anysee prima SD en HD beeld geeft, maar dat de WMC beta drivers problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Besloten om toch (eindelijk) maar eens in de DVB-C boot te stappen (ondanks onzekerheid hoe lang e.e.a. nog gaat werken met dat CI+ gedoe).
Bij dvbshop de KNC ONE klone, Mystique CaBiX-C2 inc CI besteld. Ik ben benieuwd of dit een beetje makkelijk aan de praat te krijgen is met Linux icm Mythtv. Het initiele instellen (netwerk ID, frequenties e.d.) zal nog wel een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:42:
Is relatief. Bovendien kost HDTV ook veel resources in MCE en andere pakketten.
xbmc met pvr-testing branch:
HD Ziggo content met Anysee E30 TC Plus / Smargo usb reader / Atom N330 CPU, NVidea ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lintweaker schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:27:
Besloten om toch (eindelijk) maar eens in de DVB-C boot te stappen (ondanks onzekerheid hoe lang e.e.a. nog gaat werken met dat CI+ gedoe).
Bij dvbshop de KNC ONE klone, Mystique CaBiX-C2 inc CI besteld. Ik ben benieuwd of dit een beetje makkelijk aan de praat te krijgen is met Linux icm Mythtv. Het initiele instellen (netwerk ID, frequenties e.d.) zal nog wel een uitdaging worden.
Voor Mythtv en evt Mythbuntu zijn ook aardig wat handleidingen te vinden. Aangezien je met CI module hebt besteld ga je de Alphacrypt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Heb DVBLink TVSource met MCE aan de praat gekregen. Kwartiertje werk....... |:(
Gewoon de Newcs + Acamd files gebruiken van de tut van The Zep man. Althans...ik heb "mijn eigen" config gebruikt met een nieuwere Acamd maar ik geloof dat de oudere ook gewoon werkt.
Daarnaast ook de zenderlijst van The Zep man gebruiken want die is ook wat aangepast.
Je moet er alleen voor zorgen dat er geen andere TV Service de kaarten aanspreekt want dan vind TVSource geen kanalen.

Enige wat ik nog moet doen is m'n tv-gids aanpassen. Dat kan met een xml maar ook gewoon vanuit MCE. Nu heb ik alle tv zenders en radio zenders door elkaar heen. :+
Zappen...net geen 2 seconden.

Let wel. Ik heb het nog maar met 1 kaart draaien en weet nog niet hoeveel verschillende zenders ik kan opnemen. Ik denk dat ik er maar 1 kan kijken en 1 opnemen. Eerst nog wat klooien en dan laat ik 't wel weer weten.

MCE is voor mij heel erg vertrouwd. Toch ziet MediaPortal er uiteindelijk mooier uit. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Nielson schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:44:
[...]
Voor Mythtv en evt Mythbuntu zijn ook aardig wat handleidingen te vinden. Aangezien je met CI module hebt besteld ga je de Alphacrypt gebruiken?
Het is wel de bedoeling dat ik nog een alphacrypt ga aanschaffen, maar eerst even kijken of ik de FTA kanalen aan de praat kan krijgen.

Handleidingen voor mythtv zelf zijn er inderdaad zat maar met dvb-c wordt het al een stuk minder en met de CI erbij nog veel minder. Mocht je nog wat linkjes op de plank hebben liggen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
lintweaker schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:05:
[...]

Het is wel de bedoeling dat ik nog een alphacrypt ga aanschaffen, maar eerst even kijken of ik de FTA kanalen aan de praat kan krijgen.

Handleidingen voor mythtv zelf zijn er inderdaad zat maar met dvb-c wordt het al een stuk minder en met de CI erbij nog veel minder. Mocht je nog wat linkjes op de plank hebben liggen..:)
Dat komt doordat CI in bijv VS veel minder gebruikt wordt, als je CI gebruikt zul je overigens wel de terminal inmoeten voor de CAM instellingen en zelf het een en ander compileren. Als je van deze woorden niet schrikt zou het overigens goed te doen moeten zijn ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:27:
ondanks onzekerheid hoe lang e.e.a. nog gaat werken met dat CI+ gedoe)
i.v.m. provider of...?
waarom zou de CAM + CI+ op termijn (hoe lang?) niet werken en de softcam oplssing wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
software patch je, hardware vervang je?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronijho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024
gjs schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:00:
[...]

Multikabel heeft andere tranponder frequenties en gebruikt een ander netwerk (5555 ipv 8888).
Ik kan de files niet maken want ik zit zelf in het Casema gebied.
De icons werken waarschijnlijk wel goed, die zijn gebasseerd op de zendernamen en die zijn wel het zelfde.
Het wordt tijd dat dvblink ook netjes de kanaalnummers van Ziggo uit de nit gaat halen dat scheelt een hoop werk.
Ik begrijp dat je dus in het gebied zelf moet zitten om de kanalen en frequenties in te voeren?
Heb je dit allemaal handmatig gedaan of is daar een programma/patch voor? Ik heb wel kanalen en frequenties gevonden op de ziggo forums, kan ik deze ook gebruiken? Ik zag ook dat jij geen Anysee gebruikte, maar een KNC. Zijn daar ook andere instellingen voor nodig bij de tvsource settings?

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Nieuwe Anysee driver voor WMC klik hier. Staat ook op anysee.nl.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm krimpen analoge aanbod heb ik mijn analoge tv-kaartje vervangen voor een Technisat Cablestar HD2.
Ik wil geen exotische koppelingen naar WMC, maar wil gewoon in me Windows Vista Ultimate 64bit een beetje tv kijken terwijl ik op me pc werk.
Blijkbaar is dit toch niet zo makkelijk als dat het lijkt, ik krijg namelijk geen zenders gevonden met dvbviewer:
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/5564/dvbviewer.jpg

Ik zit in het Westland, dit is het gebied van Caiway.
Gekregen instellingen:
Frequentie: 554.00 MHZ
Netwerk ID: 2249
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s

Maar ik kan deze gegevens niet allemaal invullen, hebben jullie hier nog een truckje voor?
Volgens mij zie ik iets simpels over het hoofd en door de bomen het bos niet meer ;)
Inmiddel heb ik een aantal uren zitten lezen door alle delen van de topics, maar koppeling met media center e.d. boeit me allemaal niet, ik wil gewoon simpel tv-kijken that's it :D
Ik waardeer alle hulp ;)

Ondertussen heb ik ook getest of ik middels dvblink zenders kond vinden middels deze ini file:
[SATTYPE]
1=5000
2=Caiway

[DVB]
0=1
1=554000,V,6900,,QAM64

De benodigde informatie over de dtv zenders had ik hier vandaan:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/caiw.shtml

Maar helaas kan ik ook met de bovenstaande file geen enkele zender vinden 8)7 |:( :X help? :D

Inmiddels heb ik ook de TransEdit software gebruikt om te zoeken op Kabel(dvb-c) zenders, ook dit zonder resultaat.
Iemand nog suggesties ? ;)

Het is inmiddels opgelost, ik heb de nieuwe drivers gedownload op de website van Technisat en hier ook een nieuwere versie van DVBViewer TE2 gedownload, nu heeft hij wel de zenders gevonden en werkt perfect _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een standalone low-power cardserver willen draaien zijn momenteel ook oplossingen mogelijk. gedurende het "googlen" kwam ik het volgende tegen. Newcs draaien op een LinkSys wrt54g of Asus 500 router. Aangezien de dollar op dit moment ook laag is is het mischien ook wel interresant om een dreambox 500c kloon te kopen. Ik heb momenteel een newcs op een 500c draaien op een 500 waarvan de tuner defect is. Dit werkt ook. Het aardige van de Asus is dat dit ding USB poorten bezit, door er nu Linux/OpenWrt in te zetten kan men de smargo er direct aan koppelen. Verder ik weet niet of iemand dat al heeft gedaan een serieele USB adapter aankoppelen en vervolgens een zgn. seasoncard eraan en vervolgens deze plaatsen in een AlphaCrypt/ZiggoCi+. Newcs erin en ook laten delen op deze tty. Draadloze mogelijkheden zijn ook haalbaar dmv. Bluetooth serial adapters niet goedkoop maar wel leuk. Wat ook werkt is het volgende koop een SMARTWi, configureer het ding met de laatste firmware, officiele kaart erin en een smartwi clientcard in de dreambox welke weer als netwerk cardsharing aanbiedt.

zie bijv. http://duff.dk/index-lp.html
http://www.i-have-a-dream...ea4c1055384e01944a77958c9
http://www.sat4all.com/fo...ads.php/topics/1143884/24

L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog eens gegoogled en teruggelezen (ook deel 3) maar ik krijg niet echt een concreet (3,5" bay) inbouw alternatief gevonden voor de Smargo Smartreader Plus.

Het is bij mij puur een uiterlijke kwestie. In zo'n designbehuizing van een HTPC (bv. Chieftec / Origen / Zalman / Silverstone / ...) wil ik achter een frontklepje een Phoenix-compatible cardreader maken maar krijg geen goed alternatief gevonden.

Lijkt me toch sterk dat ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:48

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Als het goed is krijg ik vandaag ook die anysee combo plus binnen, maar als ik op de anysee site kijk, dan vind ik alleen drivers e.d uit 2007 ??

Zijn er inmiddels geen nieuwere drivers te vinden ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:42:
Als het goed is krijg ik vandaag ook die anysee combo plus binnen, maar als ik op de anysee site kijk, dan vind ik alleen drivers e.d uit 2007 ??

Zijn er inmiddels geen nieuwere drivers te vinden ofzo ?
De laatste beta is van November 2009?
Probeer deze transponder file eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
[SATTYPE]
1=4000
2=CAIW 2249

[DVB]
0=33
1=538000,3,6900 
2=554000,3,6900 
3=642000,3,6900 
4=658000,3,6900 
5=778000,3,6900 
6=570000,3,6900 
7=682000,3,6900 
8=706000,3,6900 
9=650000,3,6900 
10=730000,3,6900 
11=674000,3,6900 
12=738000,3,6900 
13=786000,3,6900 
14=770000,3,6900 
15=546000,3,6900 
16=842000,3,6900 
17=530000,3,6900 
18=698000,3,6900 
19=714000,3,6900 
20=666000,3,6900 
21=634000,3,6900 
22=626000,3,6900 
23=690000,3,6900 
24=834000,3,6900 
25=222000,3,6900 
26=618000,3,6900 
27=746000,3,6900 
28=754000,3,6900 
29=794000,3,6900 
30=802000,3,6900 
31=810000,3,6900 
32=610000,3,6900 
33=850000,3,6900
Deze opslaan in de map C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Transponders als bv cwai.ini, hierna scannen in dvbviewer en bovenstaand bestand selecteren.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:30:
Voor degenen die een standalone low-power cardserver willen draaien zijn momenteel ook oplossingen mogelijk. gedurende het "googlen" kwam ik het volgende tegen. Newcs draaien op een LinkSys wrt54g of Asus 500 router.
Heb zelf een Linksys NSLU2 draaien met smargo en newcs op openwrt, werkt als een tiet.

Overig nieuws :), de programmeur van Acamd heeft versie 3.14 gereleased:
V 0.6.1.4 <- V 0.6.1.1
- Added newcamd2 engine with chameleon support
- Added ACamdMonitor.exe for remote logging/settings, lot of new setting added
- Added experimental MDAPIFilter.ax ACamd decoding only
- Added S: and s: for SID filtering
- Added add config option to cardclients and COM ports COM ports default config numbers 1-5
- Added N: node filtering add preferred node, CCcamN
- Added PMT and CAT buffer into subdir ACamdTmp
- Added Seca2 and Seca3 filtering
- Changed C: option changed to c: , CHID C: for filtering and c: allow
- Changed removed default cardclient filtering from 1700/00ff to 0000/0000 (=none)
- Fixed lot of mem issues, when deleting stuff and unload ACamd

[ Voor 105% gewijzigd door Nielson op 02-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Update:
Vanavond nog even wat geklooit.
DVBLink TVSource + MCE draait met 1 kaart. Het is mogelijk om 1 kanaal te bekijken en 1 op te nemen of natuurlijk om 2 kanalen op te nemen.
Schijnbaar worden 2 kaarten niet ondersteund met de niet geregistreerde TVSource hoewel ik las dat een engelse W7 dit mogelijk wel doet.

Morgen ga ik 2 dingen doen:
1: Uitproberen of 1 of 2 extra virtuele kaarten ook werken.
2: W7 US versie installeren en kijken wat er gebeurd met 2 kaarten.

Vooralsnog is mijn vrouw nog het meest enthousiast over de TVSource oplossing. Zelf neig ik steeds meer naar MediaPortal wat ik momenteel even op een andere pc met de 2e Terratec kaart heb draaien.
Ik ga uiteindelijk voor beide mogelijkheden. Ik heb tenslotte nog een 3e Terratec (wat ik eerder noemde) die nog onaangeroerd in de verpakking zit.
En ik spendeer €20 aan TVSource.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronijho
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb Mediaportal via http://exista.tweakblogs....t-m-punt-mediaportal.html eindelijk kunnen installeren. Dit alles in Windows 7 64 bits.
Nu loopt mijn mediaportal wel vaak vast. Weet iemand een oplossing hiervoor of ligt dat aan de 64 bits versie van Win7?

Ook wil ik graag meerdere kanalen per tuner opnemen. Is daar ook een manier voor via de SPLUG.dll variant? 8)7 8)7

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

mowa schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:24:
Update:
Vanavond nog even wat geklooit.
DVBLink TVSource + MCE draait met 1 kaart. Het is mogelijk om 1 kanaal te bekijken en 1 op te nemen of natuurlijk om 2 kanalen op te nemen.
Schijnbaar worden 2 kaarten niet ondersteund met de niet geregistreerde TVSource hoewel ik las dat een engelse W7 dit mogelijk wel doet.
Ook met een nog niet geregistreerde TVSource is het wel mogelijk om twee DVB-C tuners tegelijk in Media Center 7 in te stellen (ook bij Nederlandse W7). Er zijn wel wat problemen met de meest recente versie van de Terratec-drivers (zie dit topic), maar met een wat oudere versie heb ik het nu probleemloos draaiend. Let wel op dat je zoals in de handleiding van TVSource wordt gezegd de tuners één voor één configureert binnen Media Center. Ben vandaag aan het stress-testen geweest met twee tuners: gelijktijdige opnames, snel zappen, standby, etc, en nog geen probleem tegengekomen!

Mijn config:
- 2x Terratec Cinergy C PCI HD met driver versie 1.1.0.301 (nieuwere drivers dan deze gaven bij mij problemen!)
- Windows 7 (+ Media Center)
- TVSource 1.0.1
- ACamd 0.6.1.4 (communiceert met mijn FritzBox router waarop Newcs - Smargo - Ziggo smartcard draait)

Ik ben allang blij dat het nu probleemloos lijkt te werken, maar heeft iemand al een werkende setup (die ook blijft werken na standby!) met de Smargo en NewCS-combinatie rechtstreeks op de HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit me hier mega te klooien om m'n nieuw anysee E30TC Plus aan de praat te krijgen.

- In mediacenter crasht het bij de vraag of ik een settopbox heb.
Kies ik hier ja of nee dan crasht mce.

- In het anysee viewer programma worden slechts 4 kanalen gevonden.
2 van die kanalen geven beeld, maar het lijkt meer een diashow.
Toch is het signaal sterk genoeg.

M'n pc is ook snel genoeg meen ik.
Q6700 / 4GB
HD 4890 VGA (2GB)

Iemand die dezelfde problemen had en nu opgelost heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

RgR schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:46:
[...]

Ook met een nog niet geregistreerde TVSource is het wel mogelijk om twee DVB-C tuners tegelijk in Media Center 7 in te stellen (ook bij Nederlandse W7). Er zijn wel wat problemen met de meest recente versie van de Terratec-drivers (zie dit topic), maar met een wat oudere versie heb ik het nu probleemloos draaiend. Let wel op dat je zoals in de handleiding van TVSource wordt gezegd de tuners één voor één configureert binnen Media Center. Ben vandaag aan het stress-testen geweest met twee tuners: gelijktijdige opnames, snel zappen, standby, etc, en nog geen probleem tegengekomen!

Mijn config:
- 2x Terratec Cinergy C PCI HD met driver versie 1.1.0.301 (nieuwere drivers dan deze gaven bij mij problemen!)
- Windows 7 (+ Media Center)
- TVSource 1.0.1
- ACamd 0.6.1.4 (communiceert met mijn FritzBox router waarop Newcs - Smargo - Ziggo smartcard draait)

Ik ben allang blij dat het nu probleemloos lijkt te werken, maar heeft iemand al een werkende setup (die ook blijft werken na standby!) met de Smargo en NewCS-combinatie rechtstreeks op de HTPC?
Wat een vondst....Ik heb nog snel even de 2e Terratec er bij gegooid met de oudere v.1.1.0.301 drivers.
Mijn config verschilt met de jouwe door mijn iets oudere ACamd versie.
-Ik kan nu idd. 3 kanalen opnemen en de 4e bekijken.
-Zappen is sneller geworden. Alleen de HD kanalen duren zo'n seconde of 2.
-System load is omlaag, proc loopt op 23%.
-De boel lijkt stabiel (te blijven).

Met een werkende setup na standby heb ik van de week ook al geexperimenteerd maar Newcs is de instabiele factor. Ook bij herstarten van m'n systeem werkt Newcs niet meer. Als ik het op de server laat draaien is er geen probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ronijho schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:02:
Ik heb Mediaportal via http://exista.tweakblogs....t-m-punt-mediaportal.html eindelijk kunnen installeren. Dit alles in Windows 7 64 bits.
Nu loopt mijn mediaportal wel vaak vast. Weet iemand een oplossing hiervoor of ligt dat aan de 64 bits versie van Win7?

Ook wil ik graag meerdere kanalen per tuner opnemen. Is daar ook een manier voor via de SPLUG.dll variant? 8)7 8)7
Zonder log-files kunnen we vrij weinig.

Voor wat betreft de meerdere kanalen, ik heb vanochtend de blog aangevuld hoe je dit voor elkaar moet krijgen.
eXisTa's BLOG: AnySee i.c.m. MediaPortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:14:
Ik zit me hier mega te klooien om m'n nieuw anysee E30TC Plus aan de praat te krijgen.

- In mediacenter crasht het bij de vraag of ik een settopbox heb.
Kies ik hier ja of nee dan crasht mce.

- In het anysee viewer programma worden slechts 4 kanalen gevonden.
2 van die kanalen geven beeld, maar het lijkt meer een diashow.
Toch is het signaal sterk genoeg.

M'n pc is ook snel genoeg meen ik.
Q6700 / 4GB
HD 4890 VGA (2GB)

Iemand die dezelfde problemen had en nu opgelost heeft ?
Welke drivers gebruik je?
Nieuwste = http://rosevalley-network..._panel/download.php?did=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste drivers voor Anysee kun je trouwens op deze plek vinden http://ocs.nl/anysee/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:24:
De nieuwste drivers voor Anysee kun je trouwens op deze plek vinden http://ocs.nl/anysee/
Waarom AnySee de drivers zo friggin' onoverzichtelijk plaatst op hun site is me nog steeds niet duidelijk.
Dan doen wij het maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR

RgR

mowa schreef op donderdag 03 december 2009 @ 02:25:
[...]

Wat een vondst....Ik heb nog snel even de 2e Terratec er bij gegooid met de oudere v.1.1.0.301 drivers.
Mijn config verschilt met de jouwe door mijn iets oudere ACamd versie.
-Ik kan nu idd. 3 kanalen opnemen en de 4e bekijken.
[...]
Hee, hoe zit dat dan precies? Je hebt dus net als ik 2 Terratec DVB-C kaarten, en je zegt 3 kanalen tegelijk op te kunnen nemen en de 4e bekijken (dus eigenlijk 4 streams tegelijk)? Toch niet met TVSource en Media Center neem ik aan, want die kunnen niet meerdere kanalen uit dezelfde transportstream halen... Ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

RgR schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:53:
[...]

Hee, hoe zit dat dan precies? Je hebt dus net als ik 2 Terratec DVB-C kaarten, en je zegt 3 kanalen tegelijk op te kunnen nemen en de 4e bekijken (dus eigenlijk 4 streams tegelijk)? Toch niet met TVSource en Media Center neem ik aan, want die kunnen niet meerdere kanalen uit dezelfde transportstream halen... Ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt.
Tuurlijk wel...
Als je "DVBLink Server Configuration" start zie je toch 3 kolommen..!?!
Van het rechter kolom "Sink templates" kan je nog 2 virtuele tuners (DVBLink Tuner #..) naar het middelste kolom "Sources" overbrengen.
Per tuner heb je er standaard 1. Als je dus per tuner 1 extra virtuele tuner toevoegd heb je er dus 4.
Dus kan je 3 kanalen opnemen en 1 kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Loekie schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:35:
[...]

Dat komt doordat CI in bijv VS veel minder gebruikt wordt, als je CI gebruikt zul je overigens wel de terminal inmoeten voor de CAM instellingen en zelf het een en ander compileren. Als je van deze woorden niet schrikt zou het overigens goed te doen moeten zijn ;)
Compileren is geen probleem, tegenwoordig is het steeds minder nodig met de handige kant en klaar packages. Maar wat zou er eventueel gecompileerd moeten worden? Mantis drivers?
De DVB-C kaart en CI zijn binnen, zo even inbouwen. Ik ben heel benieuwd hoever MythTV 0.22 hier out-of-the-box mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR

RgR

mowa schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:17:
[...]

Tuurlijk wel...
Als je "DVBLink Server Configuration" start zie je toch 3 kolommen..!?!
Van het rechter kolom "Sink templates" kan je nog 2 virtuele tuners (DVBLink Tuner #..) naar het middelste kolom "Sources" overbrengen.
Per tuner heb je er standaard 1. Als je dus per tuner 1 extra virtuele tuner toevoegd heb je er dus 4.
Dus kan je 3 kanalen opnemen en 1 kijken.
In de DVBLink Server Configuration geef je per virtuele tuner aan welke echte tuner daarvoor aangesproken en naar Media Center 'vertaald' moet worden. Als je twee virtuele tuners aan één echte tuner koppelt, moet dat volgens mij toch echt mis gaan, omdat zowel Media Center als TVSource het opnemen van meerdere streams van 1 transport (nog) niet ondersteunen (zie op het forum van de makers van TVSource hun eigen antwoord daarover).

... Maar ja, als jij het wel gewoon werkend hebt dan klopt mijn verhaal dus niet... Zou je met jouw setup met twee kaarten nog eens drie programma's tegelijk willen opnemen en willen kijken of ze ook echt alledrie goed worden opgenomen? En wat gebeurt er als je drie programma's probeert op te nemen die alledrie op een andere transport zitten? Want dan moet er naar mijn idee wel iets vreemds gebeuren. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Whoops, dat verliep vlot....DVB-C kaart erin. Kanaaltjes scannen en werken! Ik kan nu alleen Nederland 1 kijken (non HD), nu maar heel snel die alphacrypt bestellen...

Nb dit is met MythTV 0.22/Fedora 11 64-bit. Compileren was niet nodig :)

Moet ik iets specials doen om EPG data binnen te krijgen of is dat een kwestie van een nachtje laten draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door lintweaker op 03-12-2009 22:00 . Reden: Niet overdrijven, dit is nog op Fedora 11, niet 12... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb de laatste (beta 1 en beta 2) drivers gebruikt, en de versie die op cd meegeleverd word.
Alleen de beta 2 viewer crasht willekeurig een keer, en geen van alle drivers vind meer dan 4 kanalen in de viewer, maakt niet uit of ik de meegeleverde driver gebruik of een van de beta drivers.

In mediacenter had ik op gegeven moment een goeie 200 kanalen, maar nu lukt me dit ook al niet meer.

Toch is het signaal prima, want op de digitale humax ontvanger heb ik alle kanalen perfect.

Ik gebruik verder windows 7 32bit, voor als dat wat uitmaakt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Als ik zoek op 'TV' + 'laptop' of 'ziggo' + 'laptop' kom ik nog niet op de antwoorden die ik zoek.

Situatie:
Voetbalclub heeft ziggo en een beamer. De beamer zit ook op een laptop aangesloten. Laptop ligt in kluis, net als het humax-kastje. Het kluisje wordt alleen zo wel een bende en zit erg vol.

Daarom ben ik eens gaan zoeken naar naar Ziggo digitale TV op de laptop. De handleiding van The Zep Man heb ik inmiddels gevonden en voor een groot deel doorgelezen.

De eerste vragen die ik graag beantwoord wil zien:
1. We kijken nog wel eens eredivisielive (HD?). Is een laptop krachtig genoeg om dit weer te kunnen geven? Het is een redelijk simpel HP laptopje met een (uit m'n hoofd) T1600 processor. *Met dat ik dit tik sla ik mezelf voor m'n hoofd waarom ik niet even het typenummer heb opgeschreven.* Specificaties kan ik nog wel opzoeken.

2. Ik wil een zo eenvoudig mogelijk setup, zo min mogelijk uitstekend en een aantal USB-poorten zijn al bezet. Mocht het mogelijk zijn om het via de laptop te bekijken, kan ik dan ook het expresscard-slot gebruiken om een kaartlezer in te doen? Blijft nog over dat ik een DVB-C kaart moet hebben. Dit kan eventueel wel een externe zijn, maar dan ontkom ik (denk ik) niet aan het gebruik van een USB-aansluiting?

Ik heb al op de site van Avermedia gezocht en kwam daar wel wat dingen tegen, maar of deze al wel geschikt zijn voor deze laptop, vraag ik mij af... Wat zijn ongeveer de specificaties die benodigd zijn hiervoor? De laptop wordt alleen gebruikt voor digitaal schoolbord (presentaties) en misschien deze optie. Geen internet o.i.d. en hij heeft verder een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Hoe zit dat met dat Anysee ding eigenlijk. Wat voor intern slot zit daar in? Is dat al bepalend voor CI? Anders gevraagd: Als er softcam inzit, kunnen ze dan niks schrijven dat de UPC kaart kan lezen?

Kan niet alle puzzelstukjes die het antwoord vormen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap niet dat je moeilijk gaat doen met zo'n laptop terwijl je nu een goed werkende situatie hebt. Zou 't alleen overwegen als je echt wilt gaan opnemen, voor livetv is een decoder toch veel simpeler. Via de laptop moet je investeren in extra hardware, je krijgt alsnog extra kabels en kastjes, kost je één (anysee) of twee (tuner + cardreader) usb aansluitingen, bediening is veel minder intuitief, boel gepruts met software en ziggo hoeft maar iets aan de transponder indeling te veranderen en je hebt kans dat net de voetbalzender die je wou kijken 't niet doet terwijl de enigste die er verstand van heeft op vakantie is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Nielson schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:01:
Snap niet dat je moeilijk gaat doen met zo'n laptop terwijl je nu een goed werkende situatie hebt. Zou 't alleen overwegen als je echt wilt gaan opnemen, voor livetv is een decoder toch veel simpeler. Via de laptop moet je investeren in extra hardware, je krijgt alsnog extra kabels en kastjes, kost je één (anysee) of twee (tuner + cardreader) usb aansluitingen, bediening is veel minder intuitief, boel gepruts met software en ziggo hoeft maar iets aan de transponder indeling te veranderen en je hebt kans dat net de voetbalzender die je wou kijken 't niet doet terwijl de enigste die er verstand van heeft op vakantie is oid.
Omdat het kan ... waarom anders.
Je komt met een stelling dat we beter een decoder kunnen gebruiken, je weet toch wel dat je op T.NET zit hè ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Nielson schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:01:
Iets wat ik er eigenlijk niet bij heb vermeld is dat we bezig zijn om de presentatie ook op de tv's te kunnen laten zien. Dus er loopt zometeen een VGA-kabel naar de beamer en de tv. Vanuit die situatie was het misschien ook wel mooi geweest om de TV dan via deze kabels te laten lopen. Ik had dan ook nog op een beetje kwaliteitswinst gehoopt.

Wat ik ervan begrijp is dat het te weinig voordelen biedt om alles te gaan vervangen / installeren en dat het gebruik voor veel mensen te moeilijk zal zijn. Dan wordt het een fatsoenlijke kabel aanschaffen van Humax-kastje naar de beamer. Idd veel makkelijker ;)

Kleine andere vraag: is het misschien mogelijk om van scart naar vga (monitor) aansluiting te werken zodat ik dan op tv en beamer hetzelfde beeld krijg? Of is het signaal vanuit het Humax kastje (scart) hier niet sterk genoeg / geschikt voor? Vraag hoort hier misschien niet... :X
eXisTa schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:29:
[...]

Je komt met een stelling dat we beter een decoder kunnen gebruiken, je weet toch wel dat je op T.NET zit hè ;) :P
Lol, idd, maar kwam gisteren op het idee en wist toen nog niet helemaal wat erbij kwam kijken... ;)

Omdat het kan --> meesterlijke uitspraak, ook hier in Enter bekend: Ja, ook hier is Geen Stijl - De Rest van Nederland geweest ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Stiems4 op 04-12-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXisTa schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:29:
[...]

Kwam alleen met de stelling dat Stiems4 beter een decoder kon gebruiken naar aanleiding van z'n verhaal en de de opmerking 'zo eenvoudig mogelijk setup'. Zou jammer zijn als 'ie er achteraf achter zou komen dat 't toch niet zo praktisch werkt, maar wat mij betreft mag iedereen tweaken wat 'ie wil, doe het zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
OK, alphacrypt zit er nu ook in. Snel even gehaald in de stad (wel teveel betaald). De CAM wordt netjes geinitialiseerd. Decryptie lijkt echter niet te werken :(. Iemand tips om dit aan de praat te krijgen? (MythTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Nielson schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:15:
[...]
Kwam alleen met de stelling dat Stiems4 beter een decoder kon gebruiken naar aanleiding van z'n verhaal en de de opmerking 'zo eenvoudig mogelijk setup'. Zou jammer zijn als 'ie er achteraf achter zou komen dat 't toch niet zo praktisch werkt, maar wat mij betreft mag iedereen tweaken wat 'ie wil, doe het zelf ook :)
Ik begrijp het wel maar zodra je eenmaal de setup Laptop-DVBTuner voor elkaar heb is het net zo simpel als de decoder oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
lintweaker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:56:
OK, alphacrypt zit er nu ook in. Snel even gehaald in de stad (wel teveel betaald). De CAM wordt netjes geinitialiseerd. Decryptie lijkt echter niet te werken :(. Iemand tips om dit aan de praat te krijgen? (MythTV).
Yes! fixed :9 zit nu heerlijk Discovery HD te kijken...encryptie probleempje was een kwestie van smartcard er andersom in doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
lintweaker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:43:
[...]

Yes! fixed :9 zit nu heerlijk Discovery HD te kijken...encryptie probleempje was een kwestie van smartcard er andersom in doen :X
|:( 8)7 oeps :)

[ Voor 87% gewijzigd door chimera2 op 04-12-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
lintweaker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:43:
[...]

Wij zeggen nix >:)
Bijna weekend zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:24
Breng die smartcard maar snel terug. Zie frontpage.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert de Graaf schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:24:
Breng die smartcard maar snel terug. Zie frontpage.
Dat gaat alleen over een Alphacrypt in een CI+ slot, in een CI slot zou (voorlopig) nog moeten blijven werken. Kans bestaat wel dat ze dan aardig goedkoop op de 2e hands markt te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Ik ben wel benieuwd hoelang de alphacrypt nog door ons tweakers te gebruiken is. Wat er commercieel te krijgen is schiet nog steeds niet echt op (bijv de Cisco HD recorder die ik ook heb staan, bagger software). In mijn geval, met een MythTV backend met enkele tuner kaarten en losse (kleine) frontends in het huis is toch wel ideaal. Misschien dat ze het ooit eens leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vadaag mn Smargo reader en Terratec kaartje opgehaald en geinstalleerd, maar bij het installeren van MediaPortal (+ TV server) krijg ik diverse Media Portal Deploy Tool Errors, ben er nog niet uit.
("er is een fout opgetreden bij het downloaden"), ook als de firewall uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:58:
Toch nog eens gegoogled en teruggelezen (ook deel 3) maar ik krijg niet echt een concreet (3,5" bay) inbouw alternatief gevonden voor de Smargo Smartreader Plus.

Het is bij mij puur een uiterlijke kwestie. In zo'n designbehuizing van een HTPC (bv. Chieftec / Origen / Zalman / Silverstone / ...) wil ik achter een frontklepje een Phoenix-compatible cardreader maken maar krijg geen goed alternatief gevonden.

Lijkt me toch sterk dat ik de enige ben.
Er zijn genoeg 3.5" smartcard readers, maar geen of weinig phoenix compatible cardreaders.

Akasa heeft wel een paar usb cardreaders, maar zijn (waarschijnlijk) niet phoenix compatible
AK-ICR-05
AK-ICR-06L

Maar ze voldoen wel aan de pc/sc standaard, wat newcs ook schijnt te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gertjan bedankt! Had zelf ook al wat fraaie gevonden maar volgens mij geen Phoenix dingen.

Ben inmiddels al 1,5 dag bezig om MediaPortal aan de praat te krijgen, geduld wordt hier heel erg op de proef gesteld. Ik volg de handleiding van The Zap Man precies.

Na heel veel forums afgestruind te hebben ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn systeem de enige ter wereld is die niet door de installatie van MediaPortal komt. De downloadgedeelten zoals SQL Server 2005 e.a. lukken niet in de install deploy. Ook niet als m'n firewall uit staat. Heb deze stappen binnen de install boven wonder kunnen skippen en los gedownload (SQLEXPR32_NLA.EXE). Ik kon TV Server Configuration pas starten na volledige de-installatie en nieuwe install van SQL Server Express met Mixed Mode Authentication en TCP/IP plus Named Pipes allowed.

Overigens start MediaPortal niet op maar komt meteen in de MediaPortal Configuration, is dat normaal?

Ben nu een Brute Force aan het uitvoeren binnen de TV Server Confirguration want qua zenders (ZIGGO gebied 8888 regio Den Bosch) kreeg hij weinig zinnigs gevonden met het bestandje Ziggo-Multikabel NetID 8888.dvbc.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:08:
Heb zelf een Linksys NSLU2 draaien met smargo en newcs op openwrt, werkt als een tiet.
Geweldige tip. Deze week meteen zo'n apparaat gekocht (80 Euro) en na enkele uurtjes tweaken heb ik nu een super zuinige newcs server die niet in standby hoeft. Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Ik ben vandaag ook begonnen aan het softCAM avontuur en volg daarbij Zep's Guide. Helaas loop ik bij stap 6 vast.

Hieronder een lijstje van mijn handelingen tot nog toe:
  • Knc-one in een pci slot gedaan en geinstalleerd. -->OK
  • Mediaportal tv-server geinstalleerd (mp1.02 gebruikte ik al en was dus al geinstalleerd). Moest nog een DVB hotfix installeren voor WinXP, maar daarna-->OK
  • Smargo Cardreader aangesloten en geinstalleerd op COM3-->OK
  • NewCS 1.65 gestart -->lijkt MIJ OK (?):
    Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/bloasfist/02_newcs.jpg
  • .dvbc bestandje gemaakt voor deventer (ziggo - omgeving zwolle)
  • Kanalen gezocht, 190+ gevonden -->OK
  • timeshifting getest op "Zenderoverzicht" -->OK
  • MDAPI geinstalleerd -->OK
  • ACAMD geinstalleerd -->OK
  • CAM en EPG grabbing enabled voor de knc-one in mp-tvserver configuration -->OK
  • TV server service restarted-->OK
  • Ned2 (scrambled) proberen te timeshiften -->NIET ok: timeshiften van een gescramblede zender geeft na een sec of 15 simpelweg "channel is scrambled". Ik vermoed dat het bij ACamd mis gaat, zie regel 45 van mijn ACamd log:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57

20:14:11.828: structloaders: registering loader keys
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient Camd35
    20:14:11.828: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
    20:14:11.828: structloaders: registering loader cardclient config
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient EmuBox03
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient Gbox
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient GboxN
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient MboxN
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient Newcamd
    20:14:11.828: cardclients: registering cardclient Radegast
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
    20:14:11.828: feature: using feature SMARTCARD
    20:14:11.828: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
    20:14:11.828: registering Seca smartcard (id 53656361)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
    20:14:11.828: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
    20:14:11.828: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
    20:14:11.828: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
    20:14:11.828: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
    20:14:11.828: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
    20:14:11.828: registering NDS smartcard (id 56694732)
    20:14:11.828: ACamd v0.6.0.3
    20:14:11.828: structloaders: registering loader smartcard data
    20:14:11.875: Engine MD-API
    20:14:11.875: failed open C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\KNC BDA DVB-C0\smartcard.conf: No such file or directory
    20:14:11.875: loading cardclient config from C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\KNC BDA DVB-C0\cardclient.conf
    20:14:11.875: now using protocol version 525 (cdLen=8)
    20:14:11.875: hostname=127.0.0.1 port=15050 emm=1 emmCaids 0604/ffff
    20:14:11.875: Newcamd: username=gebruiker1 password=wachtwoord1 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
    20:14:11.875: client 'Newcamd' ready
    20:14:11.875: ** registered systems:
    20:14:11.875: ** SC-NDS            (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Nagra          (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Cryptoworks    (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Conax          (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Viaccess       (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Seca           (pri -10)
    20:14:11.875: ** SC-Irdeto         (pri -10)
    20:14:11.875: ** Cardclient        (pri -15)
    20:14:11.875: COM3: open serial port
    20:14:11.875: COM3: open failed: No such file or directory
    20:14:11.875: failed to open serial port COM3
    20:14:11.875: COM3: shutting down
    20:14:11.875: COM3: shutdown done
    20:14:11.875: no smartcard interface defined!
    20:14:11.875: 
    20:14:11.875: Ch: 1200 - Nederland 2 
    20:14:11.875: Programm crc: 4090590A
    20:14:11.875: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=04B0 (AND SID=2712)
    20:14:14.843: PMT not found...
    20:14:16.875: CAT not found...
    20:14:16.875: Auto search..., not found...
    20:14:16.875: 0x04B0 0x2712 0x0604 0x00000000 0x138A 0x041C 11111010
Wanneer ik een scrambled kanaal probeer te timeshiften laat ACamd het volgende zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
20:14:11.875: Ch: 1200 - Nederland 2 
20:14:11.875: Programm crc: 4090590A
20:14:11.875: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=04B0 (AND SID=2712)
20:14:14.843: PMT not found...
20:14:16.875: CAT not found...
20:14:16.875: Auto search..., not found...
20:14:16.875: 0x04B0 0x2712 0x0604 0x00000000 0x138A 0x041C 11111010
20:15:51.062: Incomming PackageSize [184]
20:15:51.062: Login attemp (1)
20:15:51.062: netwatch up
20:15:51.062: connecting to 127.0.0.1:15050/tcp (127.0.0.1)
20:15:51.062: Netwatcher thread started (tid=156081896)
20:15:51.312: 
20:15:51.312: Ch: 1200 - Nederland 2 
20:15:51.312: Programm crc: 4090590A
20:15:51.312: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=04B0 (AND SID=2712)
20:15:52.109: Newcamd 0: CaID=0604 admin=1 srvUA=000000001CCF0EFA provider 000003/0000000003005300 000002/0000000002005300 000001/0000000001005300 000000/0000000000005300
20:15:52.328: Auto search..., attach to a cardclient or a smartcard...
20:15:52.328: 0x04B0 0x2712 0x0604 0x00000000 0x138A 0x041C 11111010
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] Pro, CHID=0003 (0.000)
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] not able to decode
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] Pro, CHID=0008 (0.000)
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.000)
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] Pro, CHID=270E (0.000)
20:15:52.562: Newcamd 0: ECM [138A][0604/00000000] Pro, CHID=270F (0.000)

En Newcs logt 8 keer het volgende:
code:
1
[Newcamd: ] ECM -> gebruiker1 (NOT OK) 0604 0000 2712

Heb al een andere usb poort geprobeerd (dat werd com4), vervolgens config van acamd en newcs aangepast, maar zelfde resultaat.

[ Voor 88% gewijzigd door bloasfist op 06-12-2009 20:22 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

bloasfist schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:58:
Ik ben vandaag ook begonnen aan het softCAM avontuur en volg daarbij [url=http://zepman.tweakblogs.net/blog/2228/ziggo-digitale-tv-op-de-pc.html#more]Zep's Guide/url]. Helaas loop ik bij stap 6 vast. Even kort mijn handelingen tot nog toe:
[/list]
• Knc-one in een pci slot gedaan en geinstalleerd. -->OK
• Mediaportal tv-server geinstalleerd (mp1.02 gebruikte ik al en was dus al geinstalleerd). Moest nog een DVB hotfix installeren voor WinXP, maar daarna-->OK
• Smargo Cardreader aangesloten en geinstalleerd op COM3-->OK
• NewCS gerunt -->lijkt mij OK (?):
[afbeelding]
Je "loopt vast"? Hoe? Meer infomatie kan helpen met het vinden van het probleem. In je handelingen geef je ook niet aan dat je MDAPI geïnstalleerd hebt, dat je Acamd geïnstalleerd en geconfigureerd hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2009 20:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

The Zep Man schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:04:
[...]
Je "loopt vast"? Hoe? Meer infomatie kan helpen met het vinden van het probleem. In je handelingen geef je ook niet aan dat je MDAPI geïnstalleerd hebt, dat je Acamd geïnstalleerd en geconfigureerd hebt...
Damn, je bent snel! _/-\o_ Ik was m'n bericht nog aan het typen, had per ongeluk tussendoor op 'verstuur bericht' ipv bekijk bericht geclickt :x. Hopelijk kun je me wel helpen nu ik mijn post heb afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

bloasfist schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:21:
[...]

Damn, je bent snel! _/-\o_ Ik was m'n bericht nog aan het typen, had per ongeluk tussendoor op 'verstuur bericht' ipv bekijk bericht geclickt :x. Hopelijk kun je me wel helpen nu ik mijn post heb afgemaakt.
Werkt je kaart in een officiële decoder met Nederland 2? Zo ja, kan je nog met de Multi-ECM optie in Acamd spelen. Bij sommige gebruikers werkt het als deze uit staat.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

The Zep Man schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:51:
[...]
Vraagje: werkt je kaart in een officiële decoder met Nederland 2? Zo ja, kan je nog met de Multi-ECM optie in Acamd spelen. Bij sommige gebruikers werkt het als deze uit staat.
Heb zelf geen decoder, maar zal binnenkort eens bij een vriend proberen. Maar zou dat het probleem van
code:
1
20:58:04.000: COM3: open failed: No such file or directory

oplossen?

Heb net ontdekt dat wanneer ik
  • de smartcardreader uit de usb haal
  • vervolgens weer aansluit
  • acamd reload (MDAPI-->options-->reload plugins)
acamd de smartcard wel lijkt te vinden. Vervolgens is ie nog steeds niet in staat het kanaal te descramblen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
21:03:17.515: COM3: open serial port
21:03:17.531: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
21:03:17.531: smartcards: added serial port COM3 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)
21:03:17.531: SmartcardWatcher thread started (tid=96665272)
21:03:17.531: 0: new card inserted
21:03:17.531: COM3: set serial options: 9600,SM_8O1
21:03:17.531: 0: reseting card
21:03:19.281: 0: byte mode not supported 0xfb
21:03:19.281: Trying Irdeto (T=14)
21:03:19.281: COM3: set serial options: 5760,SM_8O1
21:03:19.281: 0: reseting card
21:03:21.031: 0: direct convention detected
21:03:21.031: 0: atr decoding TS=3b hist=15 Y1=90 TA1=21 F=558 D=1.000000 TD1=0e T=14 Y2=00 
21:03:21.031: 0: historical: 49 52 44 45 54 4f 20 41 43 53 20 56 35 2e 37
21:03:21.031: 0: historical: 'IRDETO ACS V5.7
21:03:21.031: 0: atr checksum ok
21:03:21.031: 0: indicated wwt(T0)=1500 ms, bwt(T1)=1600 ms (at 3.5712 MHz)
21:03:21.031: 0: Init Irdeto card
21:03:21.031: COM3: set serial options: 5760,SM_8N2
21:03:21.109: ACS Version 0608, CAID 0604, CoCo NLD
21:03:21.171: ASCII serial 4121276208U9210000A
21:03:21.218: Providers: 4 HEX Serial: CF0EFA  HEX Base: 1C
21:03:22.437: didn't find Irdeto card specific certificate, falling back to default
21:03:22.437: didn't find default Irdeto certificate, please add one
21:03:22.437: now switch to Plain
21:03:22.562: 0: unknown (status: 00 92)
21:03:22.562: card didn't give a proper reply (buggy RSA unit?), trying to continue...
21:03:22.781: 0: CAM string rejected (status: 57 00)
21:03:22.781: camkey error
21:03:22.781: 0: can't initialise new card, ignoring port until card reinserted

Iemand nog tips n.a.v. deze info? Ik las bijv ergens dat de clock van de serial port op 6Mhz moet staan.. ACamd zet 'm bij mij op 3.571.200 Hz als ik het logje hierboven moet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Weet je zeker dat de cardreader nog steeds COM 3 is (check Device Manager)? Probeer anders eens je Smart Reader om te programmeren met dit pakket naar de nieuwste firmware en de juiste instellingen (6.00 MHz).

[edit]
Je probeert met Acamd direct de COM poort te gebruiken. Dat werkt niet, omdat je deze met NewCS moet laten verbinden. NewCS gebruikt de COM poort, niet Acamd. Je kan wel tijdelijk NewCS uitschakelen en het dan direct via de COM poort proberen met Acamd.

Echter adviseer ik eerst om je smartcard te testen in een officiële decoder. Het gebeurt iets te vaak dat gebruikers proberen te werken met een smartcard waarvan de proefperiode is afgelopen en die nog niet geactiveerd is.

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

The Zep Man schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:38:
Weet je zeker dat de cardreader nog steeds COM 3 is (check Device Manager)? Probeer anders eens je Smart Reader om te programmeren met dit pakket naar de nieuwste firmware en de juiste instellingen (6.00 MHz).
Ja, nog steeds com3. Cardreader en program version = 1.3, dus updaten doet ie niet. Hoe verander ik de instellingen? (smartreader.exe geeft mode, kernel, T-mode en EGT om in te stellen, maar wat doet dat :?
[edit]
Je probeert met Acamd direct de COM poort te gebruiken. Dat werkt niet, omdat je deze met NewCS moet laten verbinden. NewCS gebruikt de COM poort, niet Acamd. Je kan wel tijdelijk NewCS uitschakelen en het dan direct via de COM poort proberen met Acamd.
Daar was ik me niet bewust van. Ik was in de veronderstelling dat de prompt
code:
1
newcamd:10.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

in cardclient.conf ervoor zorgde dat ACamd met newCS verbinding zocht.
Echter adviseer ik eerst om je smartcard te testen in een officiële decoder. Het gebeurt iets te vaak dat gebruikers proberen te werken met een smartcard waarvan de proefperiode is afgelopen en die nog niet geactiveerd is.
Ik heb de kaart al geactiveerd (via de ziggo website). Ik zal eens kijken of ik de kaart morgen kan testen in een officiele decoder. Bedankt voor je hulp zover iig!

[ Voor 17% gewijzigd door bloasfist op 06-12-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, had ik al gedaan, mocht niet baten.

Iemand misschien een manier om op een 32bit systeem MDAPI te krijgen en een mapje MDPlugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

bloasfist schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:13:
[...]

Ja, nog steeds com3. Cardreader en program version = 1.3, dus updaten doet ie niet. Hoe verander ik de instellingen? (smartreader.exe geeft mode, kernel, T-mode en EGT om in te stellen, maar wat doet dat :?
Gekeken naar je eerdere NewCS-log zijn je huidige instellingen correct.
[...]

Daar was ik me niet bewust van. Ik was in de veronderstelling dat de prompt
code:
1
newcamd:10.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

in cardclient.conf ervoor zorgde dat ACamd met newCS verbinding zocht.
Dat klopt. Maar heb je smartcard.conf ook verwijderd? Volgens mij als je dat doet, zou ACamd niet meer moeten zeuren over COM3.
[...]

Ik heb de kaart al geactiveerd (via de ziggo website). Ik zal eens kijken of ik de kaart morgen kan testen in een officiele decoder. Bedankt voor je hulp zover iig!
Activeren werkt niet direct. Soms heeft dit tijd nodig. Pas in een officiële decoder weet je zeker of de kaart werkt. Succes met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik had het al een hele tijd beloofd, maar vandaag heb ik het ook aan de hand van de manual van Zep Man draaien. Nog bedankt!

Eigenlijk viel het reuze mee, ik had meer moeilijkheden verwacht met name met de frequentielijst want dat snap ik niet echt goed. Het ging min of meer in een keer goed, bijna dvbfix vergeten te draaien, en van te voren wel vergeten een h264 codec te installeren. Kan ik die nog achteraf toevoegen in MediaPortal? Ik heb alsnog de CoreAVC Pro codec geinstalleerd, maar MP vindt hem niet. Kennelijk had ik dat eerst moeten doen.

Verder nog een klein dingetje met de Smartreader en NewCS. Na iedere nieuwe start van de pc doet NewCS het niet, ik moet eerst even de Smartreader uit het usbslot halen en er weer insteken, daarna doet NewCS het prima. Beetje irritant, want ik gebruik een usbslot aan de achterkant van de pc voor de Smartreader.

Ik ben nu zover dat ik in MediaPortal alle kanalen prima kan bekijken en met het geluid is ook niks mis. Ook geprobeerd een opname te maken. Dat ging een keer goed en een keer fout (het geluid stotterde als een gek). Morgen nog maar eens verder in de configuratie van MP duiken want ik gebruik nu de default en dat is nog niet helemaal naar mijn smaak.

[edit]: Dat van de usb en de codec zijn beiden al opgelost, ze doen het nu wel. Alle vorige keren had ik de pc warm gereboot, maar pas na een koude start werd de codec herkend, en ook NewCS deed het in een keer.

[ Voor 24% gewijzigd door grun93 op 07-12-2009 07:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:59:
[...]
Dat klopt. Maar heb je smartcard.conf ook verwijderd? Volgens mij als je dat doet, zou ACamd niet meer moeten zeuren over COM3.
Volgens mij staat die instelling in acamd.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Nielson schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:18:
[...]
Volgens mij staat die instelling in acamd.ini
Ik heb in ACamd het vinkje uitgezet bij Com3-enabled, wat exact hetzelfde doet als de .ini aanpassen. De com3-poort verwijzingen in m'n ACamd log zijn nu verleden tijd. Vanavond hoop ik de smartcard met een officiele decoder te kunnen testen, want het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Ik word helemaal gek:

Ik kan niet fatsoenlijk tv kijken via MediaPortal, valt iedere 10 min. uit.
Hierna probeer ik het via de meegeleverde software AnySee viewer welke vervolgens iedere 3 minuten eruit klapt!

Ik gebruik de nieuwste drivers van AnySee, dan zou het toch gewoon met de nieuwste viewer moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai al een poos Windows 7 met Windows Media Center, dit werkt ansich prima. Heb alleen al een poos problemen met de drivers voor m'n onboard videokaart (MSI welbekende mobo met daarop een HD3200). Als ik de nieuwste drivers van ATi installeer heb ik echt mooi beeld en werkt het in eerste instantie prima. Zet ik hem echter in standby en haal ik hem daaruit dan kan ik geen TV meer kijken, het gaat dan super traag zonder dat er CPU in gebruik is.
Reboot ik hem daarna gaat het weer goed, tot de volgende standby / wake actie.

Restore ik m'n orginele Windows 7 videokaart driver dan gaat het goed alleen krijg ik soms een blauw scherm.

Nu wil ik ansich wel een nieuwe videokaart kopen (4350 bijv lijkt een leuke kaart), die kost maar rond de 30 euro. Maar dan wil ik wel 100% zeker weten dat het dit oplost, anders is het alsnog zonde geld. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Oplossing met huidige hardware is natuurlijk het mooiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik merk dat MediaPortal niet automatisch de scaling kan aanpassen? Dus dat het venster automatisch van grootte of vorm verandert als het een uitzending is in 4:3 of 16:9. Bijvoorbeeld: de serie King of Queens wordt uitgezonden in 4:3 maar de reclame tussendoor in 16:9. Ik ben gewend van Digitenne dat dan ook automatisch het kijkvenster aangepast wordt zodat er nooit geen vertekend beeld ontstaat of dat je zelf handmatig iets moet veranderen.

Als MediaPortal dat inderdaad niet kan, zijn er soortgelijke toepassingen die dat wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
eXisTa schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:46:
Ik word helemaal gek:

Ik kan niet fatsoenlijk tv kijken via MediaPortal, valt iedere 10 min. uit.
Hierna probeer ik het via de meegeleverde software AnySee viewer welke vervolgens iedere 3 minuten eruit klapt!

Ik gebruik de nieuwste drivers van AnySee, dan zou het toch gewoon met de nieuwste viewer moeten werken?
MDAPIFilter.log:
[INFO] [anysee BDA Digital Capturer0] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin found new CW in ECM, decrypter updated
08-12-2009 12:15:58 [WARN] [anysee BDA Digital Capturer0] Decrypter::setCW() CW Update out of rythem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
kan je daar denk je wat mee?

Ik heb namelijk ook random dat connection lost to tv server :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Volgens mij heb ik het nu toch opgelost maar ik weet niet goed wat nou de oplossing was, ik heb het volgende gedaan:
- FFdecsa bestandje weggegooit
- Driver opnieuw geïnstalleerd maar dan zonder CNO door setup uit te pakken en enkel de setup uit te voeren
- MDAPI opnieuw geïnstalleerd en alles basis laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand die The Zep man's guide heeft gevolgd het bij de laatste versie van Acamd geleverde filter wel eens gebruikt?
- Added experimental MDAPIFilter.ax ACamd decoding only

[ Voor 49% gewijzigd door Nielson op 08-12-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 06:20:
Ik merk dat MediaPortal niet automatisch de scaling kan aanpassen? Dus dat het venster automatisch van grootte of vorm verandert als het een uitzending is in 4:3 of 16:9. Bijvoorbeeld: de serie King of Queens wordt uitgezonden in 4:3 maar de reclame tussendoor in 16:9. Ik ben gewend van Digitenne dat dan ook automatisch het kijkvenster aangepast wordt zodat er nooit geen vertekend beeld ontstaat of dat je zelf handmatig iets moet veranderen.

Als MediaPortal dat inderdaad niet kan, zijn er soortgelijke toepassingen die dat wel kunnen?
Je kunt de instellingen gewoon op "automatisch/stretch" zetten in de MediaPortal Coniguration.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t9m4rJgudRmoIOlZ6bn5xMEq/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

Kan je met de oplossing van Zep ook CI+ smartcards gebruiken? En ik las op HDTVnieuws.nl dat ziggo de alphacrypt modules gaat blokkeren, heb je daar met zijn methode ook last van?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eXisTa schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:45:
Je kunt de instellingen gewoon op "automatisch/stretch" zetten in de MediaPortal Coniguration.
Bedankt, ik heb het inmiddels gevonden, ook al ziet mijn config er iets anders uit. Uitgerekend het tabje TV Zoom ontbreekt (ik sta wel in expert mode).

Testen lukt even niet want op de een of andere manier kan MP vandaag de gedecodeerde kanalen niet laten zien. Gisteren deed ie het nog, dus wat dat nou weer is... NewCS doet het prima en NED1 wordt ook goed weergegeven. Maar daar kom ik nog wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
-LvD- schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:00:
Kan je met de oplossing van Zep ook CI+ smartcards gebruiken? En ik las op HDTVnieuws.nl dat ziggo de alphacrypt modules gaat blokkeren, heb je daar met zijn methode ook last van?

Alvast bedankt.
Ik wist niet dat er zo een speciale smartcard bestond.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
jayvol09 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:02:
[...]

[paranoia mode]
Hmm, het zou een slimme zet zijn van Ziggo. Voor CI+ nieuwere smartcards gebruiken die het niet werken in alphacrypt cams. Op deze manier wordt het gebruik van de alphacrypt cam teruggedrongen.
/paranoia mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lintweaker schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:40:
[...]

[paranoia mode]
Hmm, het zou een slimme zet zijn van Ziggo. Voor CI+ nieuwere smartcards gebruiken die het niet werken in alphacrypt cams. Op deze manier wordt het gebruik van de alphacrypt cam teruggedrongen.
/paranoia mode
uhhh wat is daar paranoia aan? Ziggo gaat dit al doen, CI+ tv's blokkeren alphacrypts vanaf feb geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:23:
[...]

Bedankt, ik heb het inmiddels gevonden, ook al ziet mijn config er iets anders uit. Uitgerekend het tabje TV Zoom ontbreekt (ik sta wel in expert mode).

Testen lukt even niet want op de een of andere manier kan MP vandaag de gedecodeerde kanalen niet laten zien. Gisteren deed ie het nog, dus wat dat nou weer is... NewCS doet het prima en NED1 wordt ook goed weergegeven. Maar daar kom ik nog wel achter.
Let wel, mijn screenshot komt van de nieuwste SVN van MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:28:
Let wel, mijn screenshot komt van de nieuwste SVN van MediaPortal.
SVN... sorry? Die term ken ik nog niet, een beta versie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Subversion, een revisie/versiebeheer. Dus hij zal dan wel gewoon de laatste build hebben, al dan niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jayvol09 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:02:
[...]

Die zijn er ook niet. Het gaat erom of de (soft)cam CI+ compatible is, voor de SmartCard maakt dat niets uit.
grun93 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 06:20:
Ik merk dat MediaPortal niet automatisch de scaling kan aanpassen?
Ligt aan je gebruikte codec. Niet elke codec "snapt" evengoed of iets 4:3 is of 16:9. Probeer dus eens een andere codec.
eXisTa schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:45:
[...]
Je default zoom mode verteld gewoon op welke mode hij moet beginnen met weergeven. Door deze nu standaard op stretch te zetten wordt alles opgerekt (stretch is bedoeld om van 4:3 een soort breedbeeld te maken). Alles wat 4:3 uitgezonden wordt, wordt nu standaard uitgerekt. En dat lijkt me niet de bedoeling.

Je wilt immers dat een breedbeeld uitzending op volledige grootte afgespeeld wordt, en dat alles wat 4:3 is ook in dit formaat afgespeeld wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:45:
[...]

Die zijn er ook niet. Het gaat erom of de (soft)cam CI+ compatible is, voor de SmartCard maakt dat niets uit.

[...]
Ligt aan je gebruikte codec. Niet elke codec "snapt" evengoed of iets 4:3 is of 16:9. Probeer dus eens een andere codec.

[...]
Je default zoom mode verteld gewoon op welke mode hij moet beginnen met weergeven. Door deze nu standaard op stretch te zetten wordt alles opgerekt (stretch is bedoeld om van 4:3 een soort breedbeeld te maken). Alles wat 4:3 uitgezonden wordt, wordt nu standaard uitgerekt. En dat lijkt me niet de bedoeling.

Je wilt immers dat een breedbeeld uitzending op volledige grootte afgespeeld wordt, en dat alles wat 4:3 is ook in dit formaat afgespeeld wordt.
Bij mij stretched hij de 4:3 niet, hij laat de verhouding heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke Codec gebruik je dan? Ik heb de instelling op Normal staan en bij mij laat hij dan de beeldverhoudingen "met rust". Da's ook eigenlijk wat je zou verwachten.

Stretch is bij mijn weten bedoeld om 4:3 uit te rekken naar 16:9. Hence the name "stretch".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Question Mark schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:45:
Prima, maar kun je me dan een goede codec aanbevelen?

Tot nu toe heb ik gewoon blind de manual van MP gevolgd. Daar staat in dat je van tevoren een h.264 codec moet installeren (ik heb CoreAVC Pro gekocht), een Quicktime alternative, een divx en een xivd codec. Dat heb ik allemaal gedaan. De overige codecs zouden dacht ik al in MP zelf zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:47:
[...]

Prima, maar kun je me dan een goede codec aanbevelen?

Tot nu toe heb ik gewoon blind de manual van MP gevolgd. Daar staat in dat je van tevoren een h.264 codec moet installeren (ik heb CoreAVC Pro gekocht), een Quicktime alternative, een divx en een xivd codec. Dat heb ik allemaal gedaan. De overige codecs zouden dacht ik al in MP zelf zitten?
CoreAVC Pro gekocht :D, goed bezig dat hoor ik voor het eerst.
Ik gebruik de decoders van mijn videokaartfabrikant, Ati Avivo HD!
Nvidia heeft ook zoiets.

Werkt CoreAVC Pro een beetje mooi met TV-beeld?
Deïnterlacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

RgR schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:22:
[...]

In de DVBLink Server Configuration geef je per virtuele tuner aan welke echte tuner daarvoor aangesproken en naar Media Center 'vertaald' moet worden. Als je twee virtuele tuners aan één echte tuner koppelt, moet dat volgens mij toch echt mis gaan, omdat zowel Media Center als TVSource het opnemen van meerdere streams van 1 transport (nog) niet ondersteunen (zie op het forum van de makers van TVSource hun eigen antwoord daarover).

... Maar ja, als jij het wel gewoon werkend hebt dan klopt mijn verhaal dus niet... Zou je met jouw setup met twee kaarten nog eens drie programma's tegelijk willen opnemen en willen kijken of ze ook echt alledrie goed worden opgenomen? En wat gebeurt er als je drie programma's probeert op te nemen die alledrie op een andere transport zitten? Want dan moet er naar mijn idee wel iets vreemds gebeuren. Ik ben erg benieuwd!
Zoals ik vorige week al aangaf werkt het goed met 3 kanalen opnemen en 1 kijken.
Af en toe traden er wel wat hapertjes op. Een enkele keer had ik met meerdere opnamen tegelijkertijd wel dat er tijdens het afkijken van een opname het beeld een moment blauw werd met "zwak signaal" in beeld.
Vandaag heb ik de drivers 1.1.0.301 vervangen voor de allereerste drivers versie: 1.1.0.101 en de vandaag gepubliceerde TVSource Versie 1.0.2.
Het beeld is onberispelijk strak zonder enige hapering. Zappen is nog net ietsje sneller.
Of dat nu komt door de oudere drivers of de nieuwe tvsource weet ik even niet. Dat ga ik van het weekeinde even testen. Dan krijg ik even een SSD te leen en wil ik kijken hoe Windows7 MCE daarop werkt.

Helaas heb ik MediaPortal niet meer geprobeerd door tijdgebrek. Daardoor moet ik m'n 3e terratec ook nog installeren op m'n werk pc waar ik MediaPortal op wil draaien. Maar zoals MCE het nu doet op de Mediacenter pc ben ik blij en kan ik zorgeloos tv kijken en opnemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:13:
CoreAVC Pro gekocht :D, goed bezig dat hoor ik voor het eerst. Ik gebruik de decoders van mijn videokaartfabrikant, Ati Avivo HD! Nvidia heeft ook zoiets.

Werkt CoreAVC Pro een beetje mooi met TV-beeld? Deïnterlacing?
Ik heb gisteren voor het eerst een HD uitzending bekeken en was zeer tevreden met de kwaliteit. Maar ja, met andere codecs heb ik geen ervaring dus ik kan moeilijk vergelijken. Ik weet eigenlijk niet zo 1-2-3 of deinterlacing aan of uit staat, maar het beeld is prachtig. Waar zie ik dat trouwens?

Mijn videokaart is alweer een ouwetje, een ATI Radeon X800 GTO2. Wel met de nieuwste ATI driver.

Die codec was trouwens maar een tientje, in zo'n geval koop ik gewoon zoiets. Als ie 100 euro was had ik het waarschijnlijk niet gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:44:
[...]

Ik heb gisteren voor het eerst een HD uitzending bekeken en was zeer tevreden met de kwaliteit. Maar ja, met andere codecs heb ik geen ervaring dus ik kan moeilijk vergelijken. Ik weet eigenlijk niet zo 1-2-3 of deinterlacing aan of uit staat, maar het beeld is prachtig. Waar zie ik dat trouwens?

Mijn videokaart is alweer een ouwetje, een ATI Radeon X800 GTO2. Wel met de nieuwste ATI driver.

Die codec was trouwens maar een tientje, in zo'n geval koop ik gewoon zoiets. Als ie 100 euro was had ik het waarschijnlijk niet gedaan. ;)
De mijne is ook maar een onboard HD3200 maar met de Avivo decoder werkt ie echt super.
Ik overweeg ook de CoreAVC te kopen maar zou je eens kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

The Zep Man schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:59:
[...]
Activeren werkt niet direct. Soms heeft dit tijd nodig. Pas in een officiële decoder weet je zeker of de kaart werkt. Succes met testen.
Ik heb m'n smartcard eergisten getest bij een vriend in een officiele decoder. Daar kreeg ik alleen de melding 'E16-4 service is currently scrambled'. Toen maar een mailtje naar Ziggo gestuurd, en ze hebben m'n kaart nogmaals geactiveerd. Heb nu net newcs aangeslingerd, hoop dat er nu wel iets gaat gebeuren. Newcs is in staat die updates te ontvangen toch?

Even voor de zekerheid: het maakt toch niet uit dat hij op een ander postcode woont (wel hetzelfde netID), of moet ik daadwerkelijk op mijn eigen kabel aansluiting e.e.a. testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:58:
De mijne is ook maar een onboard HD3200 maar met de Avivo decoder werkt ie echt super.
Ik overweeg ook de CoreAVC te kopen maar zou je eens kunnen vergelijken?
Ik ben eigenlijk bang dat mijn config niet erg representatief is. Ik kijk TV in een venstertje op mijn monitor, dan lijkt alles al snel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

bloasfist schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:13:
[...]

Ik heb m'n smartcard eergisten getest bij een vriend in een officiele decoder. Daar kreeg ik alleen de melding 'E16-4 service is currently scrambled'. Toen maar een mailtje naar Ziggo gestuurd, en ze hebben m'n kaart nogmaals geactiveerd. Heb nu net newcs aangeslingerd, hoop dat er nu wel iets gaat gebeuren. Newcs is in staat die updates te ontvangen toch?

Even voor de zekerheid: het maakt toch niet uit dat hij op een ander postcode woont (wel hetzelfde netID), of moet ik daadwerkelijk op mijn eigen kabel aansluiting e.e.a. testen?
Het maakt niet uit waar je woont, binnen hetzelfde netid zal het gewoon werken.
Oud Casema en Multikabel is ook uitwisselbaar (5555/8888).
Newcs kan de updates verwerken maar je moet wel zorgen dat je ze er ook heen stuurt.
Ik neem aan dat je acamd gebruikt, in de regel:
newcamd:192.168.7.54:34000:1/0000/0000:username:password:0102030405060708091011121314
geef je met de :1 achter 34000 aan dat je emm's (de updates) naar newcs stuurt, in newcs moet je ook zorgen dat de updates ontvangen en verwerkt worden dat regel je met newcs.xml:
<au>On</au> per user. Verder moet er ook <blocksa>No</blocksa> in je reader deel staan.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 avonden prutsen en inmiddels een aardige hoofdpijn verder heb ik alles maar 's precies genoteerd wat ik heb gedaan om hier te posten zodat misschien iemand kan uitleggen wat ik helemaal verkeerd doe.

Benodigdheden verzameld:
- Windows 7 Ultimate x64 (partitie D:)
- Werkende smartcard van mijn digitale/HD abonnement van Ziggo (mijn regio is Den Bosch)
- Smargo Smartreader Plus
- Terratec Cinegy C PCI HD

De volgende handelingen verricht:
Terratec Cinergy C PCI HD ingebouwd en geinstalleerd met driver vanaf meegeleverde CD.
Kaart wordt herkend d:)b

Smargo Smartreader in een USB ingang gestopt.
Driver 2.06.00 gedownload en geinstalleerd.
Wordt herkend -> poort = COM3 d:)b

newcs-1.65.rar gedownload en uitgepakt in een mapje op m'n bureaublad.
newcs.xml gedownload en in de \newcs-1.65\win32 map gezet bij newcs.exe.
Ziggo smartcard in de Smargo Smartreader gedaan -> groen LEDje gaat uit -> newcs.exe gestart, DOS-scherm ziet er net zo uit als in de handleiding van The Zep Man d:)b

Terzijde: Het komt bij mij af en toe voor dat alle [ KeymaN ] regels er niet tussen staan en een enkele keer stond er zelfs "no card present in reader".

MediaPortal 1.0.2 gedownload
Gekozen voor de One Click installation
Om onbekende reden kon de install SQL server niet binnenhalen dus moest ik sqlexpr.exe handmatig downloaden.
Mediaportal + TV-Server geinstalleerd d:)b

Het bestand Ziggo-Multikabel NetID 8888.dvbc gedownload en in de geplaatst in \Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters

Note: in \Team MediaPortal\MediaPortal staat ook een map TuningParameters (?)

MediaPortal TV-Server Configuration gestart -> als password 'MediaPortal' opgegeven dit ging goed d:)b

MediaPortal TV-Server Configuration -> TV Servers -> (IP) -> DVB-C Cinergy C PCI Digital Tuner -> Country -> betreffende profiel opgezocht -> Scan predefined Provider
Er worden nu slechts 6 TV-kanalen gevonden en 93 radiozenders.

De TV-kanalen zijn (groen):
- Nederland 1
- Ziggo TV
- Zenderoverzicht
- Nickelodeon/Comedy Central
- TV Noord
- TV Fryslân

Vervolgens nog met andere .dvbc bestanden gespeeld en uiteindelijk met dit script 4 bruteforce-scan bestanden gegenereerd daarmee een bruteforce-scan van enige uren uitgevoerd.

Ik heb nu nog enkele kanalen meer:
- Unknown 9A
- Unknown AE
- Unknown AF
- Unknown B0
- Unknown B1
- Unknown B3

Kan het zijn dat dat de 6 kanalen van mijn Film1 pakket zijn?

Anyways, de rest van de kanalen is nog steeds rood!

Ik heb voor "Zenderoverzicht" een TimeShift gedaan.

Omdat de MDAPI filter 20090501 bij mij fouten gaf in het DOS-venster heb ik de laatste MDAPI filter gedownload en de losse bestandjes uitgepakt in \MediaPortal TV Server\ (dus geen submapje MDAPIfilter o.i.d. gemaakt)
De submapjes "ffdesca" en "VistaTrayIcon" heb ik erbij gezet.
Vervolgens de InstallFilter.cmd gerund, dit ging volgens mij goed.
Ik krijg echter op geen enkele manier het mapje MDPlugins dus zit hier nu vast :(

Inmiddels krijg ik de melding "Unable to create graph" bij Start Timeshift in MediaPortal TV-Server Configuration.
Dit zou volgens mijnheer google te maken kunnen hebben met een niet ondersteunde kaart maar ik gebruik dezelfde Terratec kaart als in de handleiding van The Zep Man, dus ik ben het spoor volledig bijster.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 01:19 ]

Volgens mij stond er een stukje terug dat MP nog niet lekker werkt onder Windows 7, en je hebt ook nog eens een keer de x64 versie waarmee sommige programma's ook nog wel eens moeite mee hebben. Probeer anders de basiswerking eerst voor elkaar te krijgen met bv dvbdream (weet niet zeker of deze werkt onder x64) of de gratis versie van progdvb.

Verwijderd

Tja heb het inmiddels op 2 verschillende machines geprobeerd en al 3 verschillende OS systems, dus heb toch het gevoel dat het aan mezelf ligt.
- Windows Vista Home Edition 32 bits -> Gaf de minste problemen echter vond praktisch geen zenders, MDAPI filter werd niet geïnstalleerd
- Windows Vista Ultimate 32 bits -> Install MP gaf fouten, MDAPI filter werd niet geïnstalleerd
- Windows 7 Ultimate 64 bits -> Gaf de meeste problemen, zie omschrijving boven.
Als niet alle zenders gevonden worden ligt dat aan een niet correcte transponder file. Draai je het installatiescript van 't mdapifilter wel met administrator rechten?

Verwijderd

Nielson schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:40:
Als niet alle zenders gevonden worden ligt dat aan een niet correcte transponder file.
I know ;)
bedoelde alleen opsomming van dingetjes die mis gingen
[b][message=33077657,noline]
Draai je het installatiescript van 't mdapifilter wel met administrator rechten?
ja, daarom ben ik benieuwd hoe jullie het wel is gelukt (stap voor stap).

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:53:
ja, daarom ben ik benieuwd hoe jullie het wel is gelukt (stap voor stap).
Een aantal dingetjes herken ik wel, maar ik zeg erbij dat ik gewoon op een Windows XP machine draai (32 bits). Daarmee heb ik het in een uurtje of 4 aan de loop gekregen. Het meeste daarvan was leeswerk, vooral op de site van MP.

- dat van die KeymaN regels in NewCS heb ik ook, maar na nog een paar keer starten doet ie het opeens wel. Vaak of bij de eerste of bij de derde poging. Vervolgens minimaliseren en je hebt er verder de hele dag geen omkijken meer naar.

- ik heb ook de one-click install van MP gedaan. In de manual van Zep staat dat je eerst de client en dan pas de zender moet installeren, maar volgens mij doet die one-click install het al automatisch in die volgorde.

- Bij mij ging de installatie van het SQL gedeelte wel automatisch goed, al kon je op een gegeven moment kiezen uit twee typen databases, ik heb de default genomen. Daarentegen moest ik wel handmatig Windows Media Player 11 downloaden en verplaatsen, maar dat werd allemaal prima uitgelegd.

- Voor de installatie van MP kun je verder het beste even goed de instructies op de MP site nalezen, of anders daar het forum bezoeken. Ik lees bijvoorbeeld niet dat je na de installatie dvbfix gedraaid hebt, dat schijnt wel essentieel te zijn.

- Ik heb ook datzelfde dvbc bestand gedownload en daarna verandert naar mijn eigen situatie. Sowieso woon ik niet in Brabant, maar als je dat toevallig wel doet dan is het niet gezegd dat er in dat bestand ook de laatste frequenties staan. Dat zul je altijd moeten controleren aan de hand van de meest recente frequentielijst, deze dus. De link hiervoor stond ook in Zep Man's manual trouwens.
Als je een beetje naar beneden scrollt kom je op een gegeven moment jouw Ziggo gebied tegen. In dit geval Ziggo Brabant Limburg, nr. 1111. Dan zul je de eerste kolom van je gedownloade dvbc bestand moeten vergelijken met die lijst en eventueel veranderen. Ik heb dat even vluchtig gedaan en gezien dat vrijwel elke frequentie in de tussentijd veranderd is, dat zul je dus eerst ook moeten doen. Voorbeeldje: op de eerste regel van het dvbc bestand heb je nu nog 404000 staan, dat moet 420000 worden. Hou er ook rekening mee dat in de frequentielijst een 0 (nul) teveel staat (dat brak mij de eerste keer op). Zo verander je die hele eerste kolom. De tweede en derde kolom (64QAM en 687500) blijven ongewijzigd.

- Bovenstaande verklaart niet waarom je bij een brute force scan niks vindt, dat weet ik ook niet.

[edit]: Wat bedoel je eigenlijk met deze opmerking: Anyways, de rest van de kanalen is nog steeds rood! Ik krijg nu het vermoeden dat je alleen de groene zenders telt, terwijl ik had begrepen dat je maar zes zenders in totaal kon vinden. Je zou ongeveer rond de 165 tv-zenders moeten vinden, ik had er 168. Of ze rood of groen zijn maakt niks uit, het gaat uitsluitend om het aantal. Ik heb het nu over TV-Server config, ook bij mij zijn vandaag de meesten rood. Je zult zien dat je als je MediaPortal zelf opstart, ze wel groen zijn/worden. Dat hangt van je abo af. Ik heb alleen het digitale basispakket wat dacht ik ongeveer 60 zenders geeft. Dus bij mij is het zo dat ik ongeveer 60 van de 168 mogelijke zenders kan decoderen. Als ik er meer wil zou ik uitbreidingspakketten moeten nemen a 3,95 euro per pakket of 9,95 voor allemaal.

- Ook heel belangrijk (ik kwam er zelf net weer voor de zoveelste keer achter): iedere keer als je in TV-server config geweest bent, kun je het beste voor alle zekerheid even de tv service opnieuw opstarten (start, run, services.msc, tv service). Dit vergeet ik zelf vrij vaak en dan kan ie ook geen zenders decoderen.

[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 10-12-2009 16:13 . Reden: aanvulling ]

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

gjs schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:19:
[...]

Het maakt niet uit waar je woont, binnen hetzelfde netid zal het gewoon werken.
Oud Casema en Multikabel is ook uitwisselbaar (5555/8888).
Newcs kan de updates verwerken maar je moet wel zorgen dat je ze er ook heen stuurt.
Ik neem aan dat je acamd gebruikt, in de regel:
newcamd:192.168.7.54:34000:1/0000/0000:username:password:0102030405060708091011121314
geef je met de :1 achter 34000 aan dat je emm's (de updates) naar newcs stuurt, in newcs moet je ook zorgen dat de updates ontvangen en verwerkt worden dat regel je met newcs.xml:
<au>On</au> per user. Verder moet er ook <blocksa>No</blocksa> in je reader deel staan.
Hmm... dan moet het toch echt aan de kaart liggen.. In een officiele decoder werkt ie ook niet (en dat ligt er dus niet aan dat het op een ander adres was), en de configs van newcs en acamd hadden de betreffende instellingen al goed staan. Toch maar weer eens bij Ziggo aankloppen :O

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:34:
[...]

Of ze rood of groen zijn maakt niks uit, het gaat uitsluitend om het aantal. Ik heb het nu over TV-Server config, ook bij mij zijn vandaag de meesten rood.
Owwwwww sorry mijn fout. Ik was teveel gefocussed op de groene. Als rood meetelt heb ik er veel meer.

De fout in de dvbc-bestanden zat hem in de extra 0 bij mij. Inmiddels heb ik 93 radio en 169 tv zenders.

Maar MediaPortal ziet alleen maar Nederland 1 bij mij.

Het MDAPI wil nog niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 20:36 ]

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:05:
Owwwwww sorry mijn fout. Ik was teveel gefocussed op de groene. Je hebt gelijk, rood telt mee. De fout in de dvbc-bestanden zat hem in de extra 0 bij mij. Inmiddels 93 radio en 169 tv zenders. Het MDAPI wil nog niet...
Mooi dat je die zenders nu goed hebt, verder niet meer aankomen. Dat dvbc bestand hoef je alleen nog maar bij te werken als de frequenties weer veranderen.

Dit schreef je de vorige keer over MDAPI:
Omdat de MDAPI filter 20090501 bij mij fouten gaf in het DOS-venster heb ik de laatste MDAPI filter gedownload en de losse bestandjes uitgepakt in \MediaPortal TV Server\ (dus geen submapje MDAPIfilter o.i.d. gemaakt). De submapjes "ffdesca" en "VistaTrayIcon" heb ik erbij gezet. Vervolgens de InstallFilter.cmd gerund, dit ging volgens mij goed. Ik krijg echter op geen enkele manier het mapje MDPlugins dus zit hier nu vast :(

Hier snap ik helemaal niks van wat je bedoelt. Wat zijn bijvoorbeeld fouten in het Dosvenster? Het gedownloade bestand 20090501 moet je gewoon uitpakken met 7z of RAR en de inhoud in de map MediaPortal TV Server zetten. Nergens staat iets over een submap MDAPfilter... Vervolgens run je MDAPI-Register.cmd, dat maakt een submap MDPlugins aan. Zolang ie dat niet doet zit je fout. Misschien iets met adminrechten? Ik ken Win7 niet zo bijzonder, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Verwijderd

Nou ik ben er eindelijk achter waarrom ik errors kreeg in de dosbox die popupt na runnen MDAPI-Register.cmd

Het kwam omdat "gebruikersaccountbeheer" aanstond in Windows. Ik was welliswaar administrator maar ik heb "gebuikersaccountbeheer" nu uitstaan, ben ik gelijk van al die machtigingen af. En eindelijk... mapje MDPlugins is aangemaakt :)
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.