de download link lijkt niet te werken, kun je 'm ook ergens anders neerzetten ?
Bedankt!
Ik wil 'm namelijk zo snel mogelijk proberen..
Bedankt!
Ik wil 'm namelijk zo snel mogelijk proberen..
Robert
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Robert
Ik woon in Uithoorn en heb ook Caiway. Ik had hetzelfde probleem, ook met DVBLink en DVBViewer onder Vista. Maar sinds ik op Windows 7 zit en de RC1 van TVSource gebruik (ook van DVBlogic) heb ik geen last meerVerwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:14:
Hallo,
Ik woon in Aalsmeer en daar hebben we Caiway. Ik gebruik al sinds een aantal jaar de TT Budget c-1500. Sinds Windows 7(64bit) heb ik de kaart nooit goed aan de praat gekregen maar na deze thread en veel geklooi met DVBViewer en DVBLink is het gelukt om de kaart weer te gebruiken in Mediacenter. Er is alleen 1 probleem waar ik niets van snap.
op de transponder 658 zitten oa de kanelen RTL4, RTL5, RTL7. Op transponder 642 zitten de kanalen SBS6, RTL 8, TMF, Veronica. Als ik 1 van deze kanalen kies, heb ik ongeveer de helft van de keren dat het kanaal geen beeld heeft. Soms doet SBS6 het opeens wel maar dan doet een kanaal op de andere transponder het weer niet. Als RTL4 het dan opeens gaat doen, doet SBS6 het weer niet. Ik kan er niet achter komen waarom dit gebeurt. Het lijkt wel willekeurig. In dvbViewer worden bij kanalen die het doen een signaalsterkte van 70% gegeven en als het kanaal het niet doet 0%.
Heeft iemand enig is wat de oorzaak/oplossing is voor dit probleem?
[ Voor 6% gewijzigd door Polyphemus op 17-11-2009 19:30 . Reden: extra info ]
Verwijderd
Ik heb de tool geprobeerd, maar de tool werkt (althans bij mij) niet. Ik werk onder windows 7(64 bits). De tool zoekt Acamd op com 5, maar blijft zoeken. Hoe kan ik de standaard drivers in Mediaportal instellen, zodat de tool misschien toch werkt? Bij configuratie kan ik niets vinden..eXisTa schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:26:
De ontwikkelaars zijn ook niet zo dol op softcams daar heb je gelijk in.
Enkel is het zo dat de manier die we nu gebruiken hartstikke legaal is maar je kunt er wel illegale dingen mee (lekker vaag).
Tip voor de kenners: MDAPI & splug.dll
Update: Er is inmiddels iemand die een tool heeft gemaakt om AnySee met MediaPortal werkend te krijgen (nog niet getest).
http://uploading.com/files/1c3d41bf/anycam10b.zip
[...]
Robert
Verwijderd
Kleine update : toevallig zonder een smartcard de scan uitgevoerd en jawel, alle kanalen gevonden. Daarna moest ik wel de smartcard weer invoeren om de kanalen daadwerkelijk te bekijken. Logisch?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:41:
Mmm... vanavond de Anysee + de Windows 7 upgrade tegelijkertijd ontvangen (goede timing van TNT!).
De Windows 7 installatie ging vlekkeloos.
Het aan de praat krijgen van de Anysee onder Media Center is nog niet gelukt. Ik volg de instructies van de hardware.info site, maar dat levert 0 gevonden zenders op na een scan.
Ik twijfel of ik wel de juiste netwerkid gebruik (nu 5555, voormalig Casema gebied).
Morgen nog maar even verder puzzelen...
(Had door de vele positieve reactie gehoopt dat het in één keer zou werken...)
Over de test heb ik enige kanttekeningen:Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:25:
Mijn keuze denk ik in de toekomst:
http://www.hardware.info/...ysee_E30_Combo_Plus_test/
edit: al bekend
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Terugkomend op het Dolby Digital Plus-probleem, dit ligt denk ik aan de Anysee drivers. Bij Delta zijn alle HD-zenders gecodeerd (ook Nederland 1) en bij geen enkele HD-zender heb ik DD Plus geluid, mpeg-audio werkt wel gewoon.Tommert38 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:31:
[...]
Ook ik heb hier last van echter kijk ik tv op mijn laptop, en deze ondersteunt wél Dolby Digital Plus (Windows 7 Ultimate x64 i.c.m. Anysee E30TC Plus en CNO driver 20090917)
[afbeelding]
Normalize audio zie ik nergens staan, ook geen Nederlandse vertaling ervan. Automatisch volume verandert ook niks.
Ik neem aan dat de oplossing van Willem2 ook voor opgenomen tv zou moeten werken, echter heb ik alle mogelijke combinaties die ik kon bedenken geprobeerd, echter krijg ik steeds Dolby Digital Plus als standaard. Ik kan nu even geen live tv kijken.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Zou dit een driverprobleem zijn of zoals Willem2 zelf al aangeeft een foutje in Windows / 7MC?
Gesuggereerde workaround (stereo) is niet om aan te horen en switched bovendien default weer naar Dolby.Tommert38 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:26:
[...]
Terugkomend op het Dolby Digital Plus-probleem, dit ligt denk ik aan de Anysee drivers. Bij Delta zijn alle HD-zenders gecodeerd (ook Nederland 1) en bij geen enkele HD-zender heb ik DD Plus geluid, mpeg-audio werkt wel gewoon.
Dat daarover in de test van hardware.info niets is vermeld bevreemd mij. Zou in regio 5555 het Dolby probleem zich dan niet voordoen? Overigens het geluid van Eurosport (SD) in regio 1111 (Ziggo/@Home Roosendaal) i.c.m. W7/32 en WMC, is eveneens niet aanwezig. Over voornoemde problemen heb ik de Anysee importeur benaderd in de hoop dat Anysee Korea (snel) met een oplossing komt.Deze week probeerde ik de Anysee in Tilburg (Ziggo/@Home) waar Nederland 1 HD niet gecodeerd is, en ik kan zowaar de DD Plus audio horen! Bij de overige (gecodeerde) HD-zenders heb ik ook bij Ziggo geen DD Plus geluid (ik heb dus wel een HD-pakket). Zou het dan liggen aan het al dan niet gecodeerd zijn van de zenders?
Ik kom er helaas net achter dat ik bij de ARD weer wel DD Plus hoor, maar bij RTL Television en Sat.1 niet.. Iemand al een oplossing?
Dolby is bij de meeste zenders niets anders dan stereo met een hogere bitrate volgens mij? Niet dat ik hier over kan oordelen met mijn 2.1 audiosetje, maar ik kan niet geloven dat het niet om aan te horen is. Wel irritant inderdaad dat hij steeds weer Dolby is standaard gebruikt..wsmaal schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:26:
[...]
Gesuggereerde workaround (stereo) is niet om aan te horen en switched bovendien default weer naar Dolby.
Het Dolby probleem lijkt me niet netwerk afhankelijk te zijn aangezien ik met mijn Terratec Cinergy C wel bij alle kanalen Dolby te horen krijg. Die gebruikt dan weer wel de meegeleverde Cyberlink audio en video decoders..wsmaal schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:26:
[...]
Dat daarover in de test van hardware.info niets is vermeld bevreemd mij. Zou in regio 5555 het Dolby probleem zich dan niet voordoen? Overigens het geluid van Eurosport (SD) in regio 1111 (Ziggo/@Home Roosendaal) i.c.m. W7/32 en WMC, is eveneens niet aanwezig. Over voornoemde problemen heb ik de Anysee importeur benaderd in de hoop dat Anysee Korea (snel) met een oplossing komt.
Al met al vind ik dat de "Gold Award" die hardware.info aan Anysee heeft toegekend tamelijk voorbarig. Met de conclusie dat de SD en HD beelden perfect zijn, ben ik het wel eens ;-)
Ik gebruik twee eenvoudige speakers voor mijn Atom/Ion desktop. Het stereo geluid is (in mijn geval) hoorbaar vervormd.Tommert38 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:34:
[...]
Dolby is bij de meeste zenders niets anders dan stereo met een hogere bitrate volgens mij? Niet dat ik hier over kan oordelen met mijn 2.1 audiosetje, maar ik kan niet geloven dat het niet om aan te horen is. Wel irritant inderdaad dat hij steeds weer Dolby is standaard gebruikt..
Heb hier op m'n desktop pc geen last van, op mijn notebook heb ik inderdaad wel eens last van wat vervorming, maar ik nam al aan dat dit door de geluidskaart komt?wsmaal schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:27:
[...]
Ik gebruik twee eenvoudige speakers voor mijn Atom/Ion desktop. Het stereo geluid is (in mijn geval) hoorbaar vervormd.
[ Voor 4% gewijzigd door Tommert38 op 18-11-2009 18:00 ]
Met andere geluids bronnen op mijn netop hoor ik absoluut geen vervormingen. Inmiddels heeft hardware.info laten weten dat in het 5555 gebied er geen problemen zijn met het (Dolby Digital) geluid van HD Ned 1/2/3.Tommert38 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:59:
[...]
Heb hier op m'n desktop pc geen last van, op mijn notebook heb ik inderdaad wel eens last van wat vervorming, maar ik nam al aan dat dit door de geluidskaart komt?
Edit: of juist de speakers zelf?
Dit kan ik bevestigen voor gebied 1111, NL2(HD) en NL3(HD) hebben in Media Center geen geluid tot ik de geluidsstroom handmatig wijzig.wsmaal schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:02:
[...]
Met andere geluids bronnen op mijn netop hoor ik absoluut geen vervormingen. Inmiddels heeft hardware.info laten weten dat in het 5555 gebied er geen problemen zijn met het (Dolby Digital) geluid van HD Ned 1/2/3.
Mei 2008 is Ziggo ontstaan door samenvoeging van @Home, Casema, Quicknet en Multikabel. Het heeft er alle schijn van dat de infrastructuur van voornoemde bedrijven nog separaat is, want de gesignaleerde problemen komen in ieder geval voor in het 1111 gebied (voormalig @home)...
HD Ned 2 (geen geluid) heb ik een fragment via WMC opgenomen en via GB-PVR op mijn nettop afgespeeld met... geluid.eXisTa schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:33:
[...]
Dit kan ik bevestigen voor gebied 1111, NL2(HD) en NL3(HD) hebben in Media Center geen geluid tot ik de geluidsstroom handmatig wijzig.
In Media Portal heb ik dit probleem trouwens niet, deze werkt gewoon correct.
Verwijderd
Op één of andere mannier codeerd de softcam nog geen AC3 geluid. Wanneer je ned2 aan het kijken bent ga dan maar eens naar het snel menu in mce (i) op je afstandsbediening en verander de audio stream meer eens. dan heb je weer gewoon stereo geluid.wsmaal schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:15:
[...]
HD Ned 2 (geen geluid) heb ik een fragment via WMC opgenomen en via GB-PVR op mijn nettop afgespeeld met... geluid.
Verwijderd
Bij Ziggo heb ik tot nu toe in het basispakket alleen AC3 5.1 bij Eurosport HD kunnen ontdekken, de rest is allemaal AC3 2.0 volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:33:
Met Caiway, Win7 MCE en de Anysee E30 werken Ned1,2 en 3 in HD perfect ook met DD 5.1 audio
In het basispakket is alleen Engels bij Eurosport HD 5.1, Nederlands is gewoon MPEG-audio. NED 1, 2 en 3 HD, en de verschillende Duitse zenders met AC3 zijn allemaal 2.0.Nielson schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:13:
[...]
Bij Ziggo heb ik tot nu toe in het basispakket alleen AC3 5.1 bij Eurosport HD kunnen ontdekken, de rest is allemaal AC3 2.0 volgens mij.
Das gek; ik heb ook Ziggo (gebied 5555) en bij mij staan ze alle 3 default op Dolby Digital Plus. Dan heb ik geen geluid op mijn tv (via HDMI) maar wel op mijn receiver (2.0 dus). Zet ik de language in media center op de andere stream, dan heb ik stereo geluid op mijn tv (wederom via HDMI). Dat moeten omschakelen is irritant, omdat ik mijn receiver alleen maar gebruik bij het kijken van films en series met DD/AC3 (5.1). In W7 heb ik dat op kunnen lossen door onder Settings>TV->Audio 'normalize volume/audio' oid aan te zetten; daardoor downmixed W7 de default Dolby Digital Plus stream van Ned123HD naar een stereo MPEG stream. Enige nadeel hiervan, is dat hij het dan ook doet voor DVD's die DD hebben, maar die kijk ik toch niet meer sinds de opkomst van HD films en series.Nielson schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:23:
Ligt het geen geluid bij HD zenders probleem niet aan Win7 zelf? Ik gebruik wel geen Anysee, maar als ik met DVBViewer een HD zender bekijk en het AC3 spoor selecteer dan hoor ik ook niks als mijn audiouitgang op HDMI (TV) staat. Voer ik het signaal naar SPDIF dan wordt het wel gewoon weergegeven door mijn Receiver. Als ik een opgenomen stream met AC3-spoor afspeel via MPC Home Cinema krijg ik wel geluid trouwens, alleen hakkelt 't beeld nogal. Blijkbaar kan 7 standaard dus niet het gebruikte AC3 formaat omzetten naar PCM. Wat wel erg irritant is aan Ziggo is dat bij Ned1 en 2 HD het mpeg spoor standaard is (wel geluid dus), en bij Ned3 HD het AC3 spoor (geen geluid).
[ Voor 0% gewijzigd door Willem2 op 20-11-2009 10:34 . Reden: tv kaart toegevoegd ]
Verwijderd
Het zou kunnen dat je de drivers voor DVB-T emulatie (voor gebruik in Windows Media Center) hebt gebruikt, i.p.v. de BDA drivers. Die werken ook in de viewer van FireDTV, maar niet in Mediaportal.Goofyduck384 schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:01:
Ik heb een probleem met het vinden van mijn tvzenders in MediaPortal. Ik heb de vraag daar ook al gesteld, maar krijg nog geen reactie. Misschien dat mijn vraag beter bij dit topic past, aangezien het gaat over digitale televisie op mijn htpc.
Ik heb een FloppyDTV Everywere.. Deze heb ik in mijn htpc gebouwd, en de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd. Nu werkt de tv prima in het programma FireDTV Viewer. Hij vindt een hele boel zenders, echter de rangschikking onbreekt nog. Maar dat is latere zorg (tenzij dit gemakkelijk aan te passen is? Ik vindt nergens een handleiding, en al wezen stoeien...)
Maar wanneer ik nu de TV configuratie start van MediaPortal, vindt hij helemaal geen zenders.. Ik zit in het Caiway gebied (Harderwijk). Hardwarematig vindt hij mijn kaartje wel, alleen tijdens de scan komt er niets te voorschijn..
Wat doe ik fout? Iemand een uitleg over hoe ik één en ander moet instellen of zoeken?
Ik gebruik ook de 1.1 beta en bij mij werkt TV prima met een FloppyDTV. Ik denk dat je probleem dus elders zit. Helaas heb ik zo ook niet echt een idee wat het kan zijn...Goofyduck384 schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:26:
Tja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar dat bleek dus niet het geval. Heb opnieuw de drivers van BDA gebruikt, en nog steeds hetzelfde probleem.
Zou het ook kunnen komen, doordat ik de V1.1 beta versie gebruik? Dat die nog geen tv kan hebben, en ik dus de V 1.0.2 van Mediaportal moet hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-11-2009 20:26 ]
Hoe sterk is je antenne signaal? Bij mij begint HD <= 60% te blokken namelijk en dan wordt het rap slechter. HD zenders hebben een sterker signaal nodig dan SD in mijn ervaring (Ziggo 5555 gebied)Goofyduck384 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:18:
heb zojuist alles er even afgegooid, en toen maar eens de 1.0.2 geïnstalleerd. Kreeg nu wel, bij het opstarten van tv-configuratie, het schermpje voor de Msql database, welke ik bij de v1.1 niet kreeg.
Dus daarna weer zenders gaan zoeken, ik heb handmatig gezocht, locatie gezet op Nederland - Caiway, en de code op 2244.
Nu vindt hij oneens wel allerlei zenders, maar volgens mij nog niet voldoende. Ik heb bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3 helemaal niet, alleen de HD versie, maar dus niet de normale.
Enig idee hoe dit kan? Vallen deze niet onder 2244?
Verder krijg ik op de ned 1, 2 en 3 HD zenders geen goed beeld. Totaal geblokt en niet te zien eigenlijk. Geluid krijg ik wel. Iemand een idee hoe dit kan? Komt dit door het signaal van Caiway in Harderwijk, of ligt het aan bepaalde codecs (en zo ja, hoe check ik deze) van mijn htpc?
Met een AnySee E30TC is het een fluitje van een cent (tussenvorm oplossing).Dark0z schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:37:
Is het erg moeilijk om digitale tv (ziggo) op je mediacenter te krijgen (opnemen/afspele)? En kan je gewoon alle kanalen bekijken waarvoor je betaald? En ik had ook gehoord dat Ziggo dit beetje tegenwerkt (tv op pc)? Klopt dat, of valt dat allemaal wel mee?
Dus de AnySee E30TC is de beste oplossing voor de betalende klant? En Ziggo zal dit niet in de loop der tijd verbannen oid?eXisTa schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:11:
[...]
Met een AnySee E30TC is het een fluitje van een cent (tussenvorm oplossing).
Met een FloppyDTV wordt het iets lastiger maar werkt (nog) wel (duurste oplossing / alphacrypt).
Alternatieve oplossing staat aangegeven in de startpost (goedkoopste oplossing / Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC)
Verwijderd
Het programma wat erbij zit werkt best aardig maar ik prefereer dan toch Media Center (video handleiding: http://www.youtube.com/watch?v=ZTlaTAZ2T2o) of MediaPortal.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:24:
Anysee CT30+ besteld...
Zal het 1 en ander laten weten als ik m heb. Mediacenter gebruik ik eigelijk nooit. Kijken wat het programma is dat erbij zit, of een 3epartij prog gebruiken natuurlijk. Progdvb ben ik gewend
De Anysee voldoet hardwarematig aan de CI+ eisen, maar is toch niet hetzelfde als CI+ compliant? Daarvoor moet er toch eerst nog een software update moeten komen denk ik?eXisTa schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:12:
AnySee voldoet gewoon aan de CI+ eisen en is vergelijkbaar met de Set-top boxen van Ziggo zelf gezien deze ook een softcam hebben.
Verbannen wordt lastig gezien het een softcam betreft welke een update kan krijgen om om te kunnen gaan met nieuwe regels.
Ik heb op dit moment meer vertrouwen in de AnySee dan in de FloppyDTV gezien deze afhankelijk is van een hardwarematige Alphacrypt die dus niet CI+ compliant is.
Nielson schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:56:
De Anysee heeft geen CI-slot dus heeft niets van doen met CI+.
[ Voor 6% gewijzigd door eXisTa op 23-11-2009 16:18 ]
Iemand hier nog een oplossing voor? Waarom kan ik niet alle zenders vinden? Moet ik in een ander gebied zoeken o.i.d.??...
Dus daarna weer zenders gaan zoeken, ik heb handmatig gezocht, locatie gezet op Nederland - Caiway, en de code op 2244. (woon in Harderwijk)
Nu vindt hij oneens wel allerlei zenders, maar volgens mij nog niet voldoende. Ik heb bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3 helemaal niet, alleen de HD versie, maar dus niet de normale.
Enig idee hoe dit kan? Vallen deze niet onder 2244?
Bij mijn laatste zoektocht naar zenders vond ik bij 1111 (@Home gebied) ook de NL1/2/3 niet meer in SD.Goofyduck384 schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:34:
[...]
Iemand hier nog een oplossing voor? Waarom kan ik niet alle zenders vinden? Moet ik in een ander gebied zoeken o.i.d.??
[ Voor 61% gewijzigd door Apoca op 23-11-2009 21:37 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik heb hem via multimediapc.nl maar ik weet de huidige voorraad niet, je kunt het hen vragen via msn op hun site.Apoca schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:28:
Iemand die een shop weet die de AnySee E30TC op voorraad heeft, overal hij in de back-order
Al vraag ik me eigenlijk af hoezo je niet gelijk via de interne share oplossing zou kunnen kijken, ben me de Zepman blog eens aan het bekijken. Zo heb ik vroeger met de SAT ook altijd via de pc gekeken. Of zie ik iets over het hoofd, dan zou je de AnySee niet eens nodig hebben...
[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 23-11-2009 22:16 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Apoca op 23-11-2009 23:04 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
De beeldkwaliteit is niet meer zo afhankelijk van de kaart of sterkte van het signaal.Apoca schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:20:
Hoe zit het nog met de beeldkwaliteit van DVB-C ( bijvoorbeeld Terratec Cinergy C PCI HD ) kaarten, vroeger was erg veel verschil tussen in de analoge tijd?
En de Zepman methode, heeft iemand die in MCE werkend gekregen? Zou toch met DVBLink TVSource moeten werken..
Ik heb het in 7MC werkend gehad. Alleen was ik vergeten mijn smartcard te activeren, dus dat moet nu nog gebeuren.Apoca schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:20:
Hoe zit het nog met de beeldkwaliteit van DVB-C ( bijvoorbeeld Terratec Cinergy C PCI HD ) kaarten, vroeger was erg veel verschil tussen in de analoge tijd?
En de Zepman methode, heeft iemand die in MCE werkend gekregen? Zou toch met DVBLink TVSource moeten werken..
Meerdere kaarten is geen probleem, gebruik ook 2 x C-1501. Als je meerdere opnames tegelijk hebt lopen worden er ook meerdere Acamd's gestart, deze moeten wel elk hun eigen gebruikersnaam bij newcs hebben anders loopt het inderdaad mis. Maar in mijn geval (gebruik DVBViewer) zijn er gewoon meerdere mapjes onder de Plugins directory (Plugins1, Plugins2, enz) met elk een eigen Acamd.dll en bijbehorende config bestandjes.creon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:57:
nu heb ik van zep begrepen dat ik via mediaportal en acamd de zenders van ziggo kan bekijken
op het moment gebruik ik nog een dreambox met abbo
graag wil ik dit abbo gebruiken om via mediaportal te kijken
ik las dat je ook meerder kaarten in je pc kan stoppen om op die manier meerdere zenders tegelijk te kijken en/of op te nemen
zou dat dan ook mogelijk zijn via mijn abbo (omdat je in NewCS meerdere gebruikers met wachtwoorden aan moet maken)
of zou je bij elke acamd de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord kunnen gebruiken
Nielson kun jij mij even mailen jan_vd_berg2000 apeding hotm....Nielson schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:13:
[...]
Meerdere kaarten is geen probleem, gebruik ook 2 x C-1501. Als je meerdere opnames tegelijk hebt lopen worden er ook meerdere Acamd's gestart, deze moeten wel elk hun eigen gebruikersnaam bij newcs hebben anders loopt het inderdaad mis. Maar in mijn geval (gebruik DVBViewer) zijn er gewoon meerdere mapjes onder de Plugins directory (Plugins1, Plugins2, enz) met elk een eigen Acamd.dll en bijbehorende config bestandjes.
[ Voor 4% gewijzigd door creon op 24-11-2009 16:26 ]
Dat is wat ik wil weten, ik heb het nog allemaal niet lopen. Ben me fatsoenlijk op een rij aan het zetten wat de voordelen van een MCE setup nu echt zijn, boven een DVB-C PVR box en een losse mediaplayer.
De anysee's worden eind deze week/begin volgende week weer in nederland verwacht.Apoca schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:28:
Iemand die een shop weet die de AnySee E30TC op voorraad heeft, overal hij in de back-order
Bedankt voor de updatedominator schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:17:
De anysee's worden eind deze week/begin volgende week weer in nederland verwacht.
Ik vind het wel prettig om ook af en toe eens te kunnen gamen op diezelfde PC. En natuurlijk de uitbreidbaarheid van een PC.Apoca schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:13:
[...]
Dat is wat ik wil weten, ik heb het nog allemaal niet lopen. Ben me fatsoenlijk op een rij aan het zetten wat de voordelen van een MCE setup nu echt zijn, boven een DVB-C PVR box en een losse mediaplayer.
Vreemd, dat probleem heb ik helemaal niet. Ik gebruik de Windows 7 Sleeptimer plugin, daarmee werkt het perfect !maikel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 02:01:
[...]
Overigens werkt het allemaal nog niet vlekkeloos hoor, dat DVB-C op de PC. Zo moet ik altijd de DVBLink Service opnieuw starten als de PC uit z'n 'sleep' komt.
Robert
[ Voor 135% gewijzigd door xallias op 25-11-2009 12:07 . Reden: nvt ]
Ik heb dit Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC geprobeerd maar ik liep meteen vast op Je ziet dat er in de Media Portal TV Server-folder een nieuwe folder is aangemaakt: MDPlugins .Nielson schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:38:
Vast niet als je de ingebouwde softcam/cardreader gebruikt, want dat wordt allemaal binnen de drivers afgehandeld. Misschien als de Anysee de data gewoon encrypted laat dat je deze dan via bv MP en een softcam kunt decoderen, maar waarom zou je dan nog een Anysee kopen en geen kale DVB-C kaart, werken in Win7 MediaCenter doet 't dan toch niet meer zonder extra tools.
Om die reden prefereer ik nog steeds 32bits over 64bits.xallias schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:09:
[...]
Ik heb dit Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC geprobeerd maar ik liep meteen vast op Je ziet dat er in de Media Portal TV Server-folder een nieuwe folder is aangemaakt: MDPlugins .
Want hij geeft in het dos venster aan als ik op MDAPIfilter-Register klik het volgende.stopping tv server systeemfout 5 omdat mijn windows 7 een 64 besturing is en geen 32
[ Voor 24% gewijzigd door AOC op 25-11-2009 15:51 ]
Het is mogelijk om 2 kanalen te bekijken met de AnySee als deze binnen dezelfde transportstream zitten (echter zal je dit niet gaan lukken met Media Center, enkel met Media Portal).Dark0z schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:44:
Als ik die Anysee werkend wil krijgen, welke componenten heb ik dan nodig in mijn HTPC? Ik wil kunnen opnemen en tv kijken tegelijk. Moet ik dan de Anysee 2x hebben?
Of is er een goedkopere/betere manier om dit te realiseren?
[ Voor 3% gewijzigd door bloasfist op 25-11-2009 21:40 ]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Leuk stickie die TerraTec echter kun je hier 'standaard' enkel FTA kanalen mee ontvangen (Caiwai gebied).bloasfist schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:39:
Het lijkt erop dat de TerraTec Cinergy HTC USB XS HD (pricewatch: Terratec Cinergy HTC USB XS HD) ook werkt met MediaPortal (kan in de friend/foe tabel van de startpost?). Zie deze post op de mediaportal forums. Lijkt me een zeer leuk kaartje voor mensen die op zoek zijn naar een goedkope usb DVB-C oplossing... En de afstandsbediening doet het ook nog eens met mediaportal!
Dus twee tuners houdt in dat ik twee AnySee kaarten moet hebben?eXisTa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:35:
[...]
Het is mogelijk om 2 kanalen te bekijken met de AnySee als deze binnen dezelfde transportstream zitten (echter zal je dit niet gaan lukken met Media Center, enkel met Media Portal).
Maar normaal gezien moet je gewoon 2 tuners hebben als je wilt opnemen en tv kijken tegelijk.
Dat heb je gezien geconcludeerd!Dark0z schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:00:
[...]
Dus twee tuners houdt in dat ik twee AnySee kaarten moet hebben?
Verwijderd
Verwijderd
laatste aantal posts gaat voornamelijk over de AnySee E30TC. Deze is niet in te bouwen (is een externe usb device) met gemengde ervaringenLoekie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:16:
zegguh, lees eens hierboven....
De topicstart is van September 2009, dus aardig recent. Dat de kaartjes wat ouder zijn maakt niet uit, pci en dvb-c zijn standaarden die nog wel even mee gaan. Veel kaartjes zijn er tegenwoordig ook in HD, maar dat slaat alleen op de op cd meegeleverde softwarematige codecs. Enigste waar je eigenlijk op moet letten is of er BDA drivers voor bv Windows 7 beschikbaar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:05:
HDTV over PC afspelen en opnmen (ZIGGO abonnee), wat is het beste?
Je zult wel denken: zoveelste die het vraagt!
Maar de meest besproken modellen stammen alweer van een tijdje terug (het is al weer bijna 2010) én beschrijven vooral wat je NIET moet kopen.
Wat wil ik wél kopen?
Een kaart (PCI/USB/...) met ingebouwde CI waar een CAM ingaat, waar ik mijn Ziggo-smartcard weer in steek. Deze kaart wil ik inbouwen in een computer en er de coax kabel aanknopen. Dan een dikke videokaart met HDMI-uitgang zodat ik als het ware een mediacenter heb gecreëerd.
D.m.v. een afstandsbediening wil ik nu alles onder 1 hoedje hebben: HDTV, Digitale TV, BlueRay, DVD en opname naar harddisk. Dit schijnt te kunnen met het gratis programma MediaPortal.
Ik lees erg gemengde verhalen over de Twinham en TechniSat kaarten, met name in dit topic. Ook TerraTec krijgt er aardig van langs las ik op buitenlandse fora.
Kan iemand mij adviseren wat vandaag de dag (Windows 7 tijdperk) aan te schaffen?
Super!
Review door SwerferVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:35:
[...]
laatste aantal posts gaat voornamelijk over de AnySee E30TC. Deze is niet in te bouwen (is een externe usb device) met gemengde ervaringen
[ Voor 52% gewijzigd door AOC op 26-11-2009 22:01 ]
De Anysee is een TV kaart en voorgeprogrammeerde smartcard reader in één. Door de voorgeprogrammeerde smartcard reader is er geen CI-slot of CAM (zoals de AlphaCrypt Classic) nodig.Dark0z schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:00:
maar moet je naast de anysee ook nog een tv-kaart kopen dan? Vindt het nog allemaal beetje hocus pocus om het voor elkaar te krijegn om digitale tv op te nemen en tegelijkertijd ook tv te kijken
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2009 22:28 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ok thanks, dit lijkt mij inderdaad het makkelijkste oplossing. Tevens de goedkoopste denk ik als je wilt opnemen/afspelen tegelijk op meerdere kanalen van verschillende transport streams. Verder qua kwaliteit niet veel verschil in vergelijking met de anysee? Zal binnenkort een htpc samenstellen en laten beoordelen in het htpc forum.The Zep Man schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:15:
[...]
En al wil je een duidelijke uitleg over hoe je relatief goedkoop digitale TV kan opnemen (zelfs vanaf meerdere kanalen met één kaart) en kan kijken op de PC, lees deze handleiding eens. Meerdere kaarten wordt ook besproken. Je kan elke DVB-C kaart met BDA drivers gebruiken. Een CI-slot of CAM is niet nodig (alleen een Phoenix-compatible card reader).
[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 27-11-2009 09:59 ]
Verwijderd
Zal dit alternatief eens gaan bekijken, oogt interessant.The Zep Man schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:15:
lees deze handleiding eens. Meerdere kaarten wordt ook besproken. Je kan elke DVB-C kaart met BDA drivers gebruiken. Een CI-slot of CAM is niet nodig (alleen een Phoenix-compatible card reader).
[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 27-11-2009 11:11 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Verwijderd
Kijk eens naar de plaatjes bovenaan dit topic, de Terratec voor € 79,- en de Smargo is in nl voor € 35,- te vinden. In duitsland zijn vegelijkbare dvb-c kaartjes voor rond de € 50,- te vinden. Deze methode is vooral voordeliger met bv twee kaarten, je hebt nog steeds maar één cardreader nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:25:
wil nog ff reageren op dit alternatief voor deze manier .
Er wordt gesteld dat de eerste manier meer voordelen heeft, namelijk goedkoper en makkelijker is.
Ehm, ik zie nauwelijks prijsverschil (de Terratec kaart is ca. €100,- en de cardreader ca. €45) plus een hele bult al-dan-niet-ingewikkelde software die geinstalleerd moet worden.
Nou, iig The Zep Man zelf, hij heeft pas nog gereageerd in dit topic. Ikzelf maak ook gebruik van de cardreader methode alleen gebruik andere software.Wil een mediacenter bouwen maar weet voor de lange termijn ff niet meer wat te kiezen van deze 2 manieren.
Al mensen met concrete ervaringen hiermee??
[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 27-11-2009 11:37 ]
Verwijderd
mooiNielson schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:33:
de Terratec voor € 79,- en de Smargo is in nl voor € 35,- te vinden.
Waar kan je ze zoal vinden in Duitsland? Ik had even rondgegoogled, maar kan niet zo 1,2,3 een duitse shop vinden. En zijn er nog goedkopere alternatieven naast de Terratec kaart die werken?Nielson schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:33:
[...]
Kijk eens naar de plaatjes bovenaan dit topic, de Terratec voor € 79,- en de Smargo is in nl voor € 35,- te vinden. In duitsland zijn vegelijkbare dvb-c kaartjes voor rond de € 50,- te vinden. Deze methode is vooral voordeliger met bv twee kaarten, je hebt nog steeds maar één cardreader nodig.
Verwijderd
Weet niet of je al één van deze programma's aangeschaft hebt, maar er is nu ook DVBLink TVSource, deze heeft al een DVB engine ingebouwd (van DVBDream) zodat je de tussenslag via DVBViewer niet meer hoeft te maken. Heb 'm zelf nog niet geprobeerd (gebruik nog DVBViewer Recordingservice) maar ziet er wel interessant uit.mowa schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:36:
Toch ga ik morgen of overmorgen de Terratec kaarten en cardreader uitproberen met DVBViewer en DVBLink want dat werkt met MCE.
Verwijderd
Ik gebruik CCcam op de dreambox en de Hadu plugin op de PC. Hiermee kan ik met 1 gebruikersnaam en wachtwoord meerdere zenders tegelijkertijd kijken.creon schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:57:
nu heb ik van zep begrepen dat ik via mediaportal en acamd de zenders van ziggo kan bekijken
op het moment gebruik ik nog een dreambox met abbo
graag wil ik dit abbo gebruiken om via mediaportal te kijken
ik las dat je ook meerder kaarten in je pc kan stoppen om op die manier meerdere zenders tegelijk te kijken en/of op te nemen
zou dat dan ook mogelijk zijn via mijn abbo (omdat je in NewCS meerdere gebruikers met wachtwoorden aan moet maken)
of zou je bij elke acamd de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord kunnen gebruiken
MediaPortal ondersteunt (nog) geen Windows 7.mowa schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:36:
Ik ben MCE gebruiker van het 1e uur en heb er dus jarenlang 2x Haupauge MCE500 in zitten.
Door de overstap van Online naar Ziggo wilde ik ook digitale tv maar vind de floppy config te duur. Uiteindelijk de handleiding van The Zep Man tegengekomen en heb 2x Terratec Cinergy met de Smargo cardreader besteld.
Na een week knutselen heb ik vandaag uiteindelijk de boel aan de praat gekregen met MediaPortal.
Onder Windows 7 x64 wilde het niet werken, onder x86 ook niet. Onder vista kreeg ik het gedeeltelijk aan de praat maar met vastlopers, foutmeldingen en gehaper. Toch wilde ik Mediaportal perse onder Windows7 draaiend krijgen maar kreeg ontelbare "Unknown errors".
Daar zit aardig wat beta/alpha software tussen.Met de volgende alternatieven voor de door The Zep Man gebruikte versies heb ik de boel nu aan de praat:
- MediaPortal & TV-server 1.1 Beta.
- MediaPortal SVN-Snapshot:-11-14-2009 14-48h - Revision:24102
- MDAPI Filter 2009 Fall v3
- Acamd V 0.6.1.1
Duurt bij mij tussen de 2,5 en 3 seconden. Configuratiefout?Verder heb ik de 2e kaart los van de 1e geconfigureerd en dit samengevoegd in NewCS, Mdapi en Acamd.
Momenteel kan ik 4 kanalen opnemen en de 5e kijken.
Mediaportal op zich werkt heel mooi. Het is geheel naar eigen wens in te richten en aan te passen en er zijn talloze plugins. Het ziet er dan ook echt prachtig uit. Dit heeft het voor op MCE.
Of ik definitief over ga op MediaPortal weet ik nog niet want het heeft ook veel nadelen:
- Zappen duurt zo'n 5 seconden.
Is relatief. Bovendien kost HDTV ook veel resources in MCE en andere pakketten.- HDTV kost veel resources.
Software met niet ondersteunde modificaties proberen in een totaal niet ondersteunde omgeving is gewoon vragen om problemen. Je bent al met bepaalde modificaties bezig welke stap voor stap getest moeten worden om te zien of het werkt. Doe dit eerst in een stabiele omgeving (=een ondersteund OS, verder geen andere modificaties...).- v.1.0.2 werkt niet de Beta weer wel.
Gebruik eens fatsoenlijke codecs en geen alpha/beta software. Automatisch de aspect ratio aanpassen ligt aan de gebruikte MPEG2/H.264-codec. Kanalen die vastlopen is waarschijnlijk de schuld van brak geconfigureerde codecs. EPG haalt mijn configuratie keurig van de kabel af.- Regelmatig loopt een kanaal vast.
- Handmatig scalen (maar dat moet met MCE ook)
- EPG moet je handmatig invoeren en er zijn te veel alternatieven voor die al dan niet werken.
Vertel je ervaringen. Ben ook benieuwd naar deze oplossingen.Maar het is met name de Look & Feel en dat je het precies naar je wens aan kunt passen waardoor ik Mediaportal voorlopig een kans geef.
Toch ga ik morgen of overmorgen de Terratec kaarten en cardreader uitproberen met DVBViewer en DVBLink want dat werkt met MCE.
Je gaat zelf knutselen in een omgeving waarin MediaPortal al bij de installatie aangeeft dat je dat beter niet kan doen en het ligt plots aan de handleiding (welke geschreven was voordat het OS uitkwam waarmee je begon te knutselen)? Ook gebruik je SVN builds, welke van dag tot dag kunnen wijzigen en onbekende bugs kunnen bevatten welke in een specifieke situatie (zoals cardsharing) voor problemen kunnen zorgen. Hiermee kan niemand je helpen, omdat je de eerste bent die het probeert.De Tut van The Zep Man zou ik zeker gebruiken als leidraad maar wat ik node mis is een Troubleshooter want de tut gaat te veel uit van een ideale situatie waarin alles standaard werkt.
Ik ken zat mensen die de handleiding exact hebben opgevolgd en tot de dag van vandaag veel plezier hebben. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat de handleiding volgen geen problemen kan veroorzaken. Ga echter eerst eens voor de stabiele aanpak. De handleiding heeft expres geen 'troubleshooter', omdat de meeste problemen erg divers zijn. Ook zijn ze vaak terug te vinden naar een iets gewijzigde configuratie dan wat in de handleiding gebruikt wordt.Ik heb in veel fora etc moeten lezen en moeten uitproberen/testen voordat ik de boel aan de praat kreeg. Installeren is niet in een uurtje gepiept.
Ik heb me er wel mee vermaakt maar ik kan me voorstellen dat er veel mensen afhaken.
Volgens mij heeft Mowa geen rompslomp met de cardreader, maar met de rest van zijn specifieke configuratie.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:58:
Hierboven beschreven softwarerompslomp van mowa met de cardreader is dus precies waar ik bang voor was.
Het zappen kan 2.5 seconden duren in MediaPortal (is mijn eigen ervaring), maar veel sneller ga je het in andere softwarepakketten niet krijgen.En wat betreft MediaPortal, valt me eigenlijk tegen dat zappen 5 sec duurt en kanalen soms vastlopen.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2009 23:43 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Onder XP heb ik het niet geprobeerd maar het werkte niet of gedeeltelijk onder Vista zoals ik al schreef. Onder Vista gaf het meer problemen dan onder W7.MediaPortal ondersteunt (nog) geen Windows 7.
+
Software met niet ondersteunde modificaties proberen in een totaal niet ondersteunde omgeving is gewoon vragen om problemen. Je bent al met bepaalde modificaties bezig welke stap voor stap getest moeten worden om te zien of het werkt. Doe dit eerst in een stabiele omgeving (=een ondersteund OS, verder geen andere modificaties...).
Dat ik de boel niet aan de praat krijg als ik de tut stap voor stap volg in een geteste omgeving zal vast aan mij liggen. Vind ik prima. Maar ik krijg het pertinent niet aan de praat onder Vista.Je gaat zelf knutselen in een omgeving waarin MediaPortal al bij de installatie aangeeft dat je dat beter niet kan doen en het ligt plots aan de handleiding (welke geschreven was voordat het OS uitkwam waarmee je begon te knutselen)?
Ik ontken niet dat het bij veel mensen gelijk bij de 1e poging al lukt. Dat hoop ik alleen maar. Je hebt je Tut niet voor niets gemaakt. Daar staat tegenover dat het bij veel mensen niet lukt. En als het niet lukt moet je ook ergens op terug kunnen vallen. Daar heb je weliswaar google voor want je kunt niet voor elk specifieke error een troubleshooter maken maar mogelijk wel voor de meest voorkomende.Ik ken zat mensen die de handleiding exact hebben opgevolgd en tot de dag van vandaag veel plezier hebben. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat de handleiding volgen geen problemen kan veroorzaken. Ga echter eerst eens voor de stabiele aanpak. De handleiding heeft expres geen 'troubleshooter', omdat de meeste problemen erg divers zijn. Ook zijn ze vaak terug te vinden naar een iets gewijzigde configuratie dan wat in de handleiding gebruikt wordt.
Zodra ik het 1 en ander aan de praat heb zal ik het laten weten. Ergens zou ik de MediaPortal situatie graag in de MCE situatie zien. Maar dat is ook een kwestie van gewenning en ik heb MCE ook jarenlang gebruikt.Vertel je ervaringen. Ben ook benieuwd naar deze oplossingen.
Wat zijn de aanpassingen precies in de verschillende files en is dit ook makkelijk in te voeren voor het multikabel gebied? (of zou je deze voor me willen maken als jij daar toch beter in bent dan ik?gjs schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:08:
DVBLink TVSource 1.0 is released, download hier.
Ik heb een nieuwe TVSourceSettings.xml gemaakt voor Ziggo Casema gebied inclusief kanaalnumers volgens de NIT en een aangepaste transponder file 5031.ini.
Ook de My Channel Logos file heb ik weer bijgewerkt deze geeft nu 163 autopopulated channel logos. My Channel Logos vind je hier.
Robert
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Multikabel heeft andere tranponder frequenties en gebruikt een ander netwerk (5555 ipv 8888).ronijho schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:25:
[...]
Wat zijn de aanpassingen precies in de verschillende files en is dit ook makkelijk in te voeren voor het multikabel gebied? (of zou je deze voor me willen maken als jij daar toch beter in bent dan ik?![]()
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Ik wilde ook gaan soft-CAMmen. Ga het uiteindelijk proberen met een pricewatch unsorted: KNC One TV-Station DVB-C KNC One 12126 en een smargo cardreader. Die Terratecs lees ik veel gezeur van m.n. Duitsers over... De KNC one heeft een Philips chipset, die beter gewaardeerd wordt.eXisTa schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:31:
[...]
Leuk stickie die TerraTec echter kun je hier 'standaard' enkel FTA kanalen mee ontvangen (Caiwai gebied).
Zodra je dus in het Ziggo gebied zit wordt het lastig voor DVB-C.
Met DVB-T geldt hetzelfde, enkel FTA.
[..]
[ Voor 4% gewijzigd door bloasfist op 28-11-2009 23:11 ]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq