Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329074

Ik sluit ook aan in de rij. Mijn XFX 8800 GTS XXX(640) heeft exact de problemen die hier worden genoemd. Verticale lijnen in het scherm van het moederbord, en vervolgens dikke blauwe lijnen tijdens het opstarten. Windows startte eerst nog wel op. Toen werd er een probleem aangegeven met de videokaart. Nieuwste drivers geïnstalleerd, opnieuw opgestart, probleem verholpen. Een dag later hetzelfde probleem. Inmiddels start Windows ook niet meer op.

Een mailtje gestuurd naar m'n PC-boer. Die kwam met het idee om de kaart in de oven te stoppen. Ik dacht dat hij me in de zeik nam, maar nu ik veel berichten in dit topic heb gelezen, is het duidelijk dat het geen grap was.

Ik heb de kaart in oktober 2007 gekocht, en volgens XFX is de garantie dus al ruimschoots verlopen. Zonde dat ik toen geen EVGA heb gekozen(met 10 jaar garantie). De kaart is redelijk gedateerd, maar COD MW3 en NFS laatste versie is er nog prima mee te spelen. Vind het dan ook erg zonde dat hij er nu mee ophoudt.

Ben nog in gesprek met de support afdeling van XFX(top communicatie overigens. Heel snel met antwoorden etc.). Ik hou jullie op de hoogte, maar denk dat het een aflopende zaak is, en ik maar beter de oven alvast kan voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:06

Nemesizz

Untouchable

Je kan beter opzoek naar een nieuwe kaart, de oven-fix is maar tijdelijk (en bij sommigen wil er nog wel eens een weerstandje spontaan eraf vallen).

Je kan tegenwoordig voor een prikkie een kaart halen die sneller is dan een 8800GTS, gewoon een paar benchmarks bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:08
Anoniem: 429466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:36:
g92 valt er niet onder tenminste daar zijn nog geen feiten van ?
gt200 ook niet ?
Een hele tijd geleden is er bij mij een 9800GTX overleden, ook een G92 (volgens mij een G92b). Verkocht aan 3XPER7 voor een prikkie, die heeft 'm gebakken en draait voor zover mij bekend nog steeds.

Dus ja G92(b) heeft het voor zover ik weet ook :) De hele Geforce 9 serie dan waarschijnlijk aangezien ik er van uit ga dat ze bij de hele serie hetzelfde soldeer gebruikt hebben

EDIT: 9600m GT in m'n laptop heeft nog geen kuren vertoont so far, gebruik de laptop ook niet vaak meer.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 03-01-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
FastFred schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:38:
Dus ja G92(b) heeft het voor zover ik weet ook :) De hele Geforce 9 serie dan waarschijnlijk aangezien ik er van uit ga dat ze bij de hele serie hetzelfde soldeer gebruikt hebben
De underfill is pas vervangen bij de GT200 lijn, dus the GF9 serie is ontvankelijk voor uitval wegens slecht materiaalgebruik. Bij GF100 zijn ze overigens weer teruggegaan naar de underfill van voor GT200, omdat de andere underfill niet bleek te werken voor de GF100. Hoe het met verdere chips is qua onderfill, heb ik nooit gelezen.

De vraag zal zijn, of GF100 straks ook bij bosjes uit zal gaan vallen, of dat de combinatie chip/underfill/cooling het nu wat beter uit kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

dahakon schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:55:
De underfill is pas vervangen bij de GT200 lijn, dus the GF9 serie is ontvankelijk voor uitval wegens slecht materiaalgebruik. Bij GF100 zijn ze overigens weer teruggegaan naar de underfill van voor GT200, omdat de andere underfill niet bleek te werken voor de GF100. Hoe het met verdere chips is qua onderfill, heb ik nooit gelezen.

De vraag zal zijn, of GF100 straks ook bij bosjes uit zal gaan vallen, of dat de combinatie chip/underfill/cooling het nu wat beter uit kan houden.
In welke timeframe verwacht je deze uitval dan?

Mijn 8800GTSs G92 doen het nog!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:56

epic_gram

undercover moderator

Lastig te voorspellen, hangt natuurlijk af van goed je koeler is en hoe snel hij warm wordt. Als het met de GF100 weer fout is natuurlijk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ze het weer hebben gedaan, wat ik niet verwacht, ga je het na 1,5 tot 2 jaar merken bij de eerste mensen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
-The_Mask- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:14:
Als ze het weer hebben gedaan, wat ik niet verwacht, ga je het na 1,5 tot 2 jaar merken bij de eerste mensen.
http://semiaccurate.com/2...ls-gf100gtx480-underfill/

Dat zegt natuurlijk niet dat het echt zo is, maar het is wel de persoon die het geheel aan het licht heeft gebracht aangaande de eerdere chips. Ook zegt het niets over de underfill van deriviaten en de GF110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik ken het stukje van Charlie en de anderen, maar nVidia heeft wel geleerd denk ik en anders hadden we ook al GTX480's gezien stuk gaan. Is immers al bijna weer twee jaar geleden dat die uit kwam.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:53:
Ik ken het stukje van Charlie en de anderen, maar nVidia heeft wel geleerd denk ik en anders hadden we ook al GTX480's gezien stuk gaan. Is immers al bijna weer twee jaar geleden dat die uit kwam.
Precies, de vanilla GTX 480 werden ook loeiend heet.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Mijn 8800GT draait nog steeds zonder problemen, al 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

BIj ons op school in 2004-2008 draaide troep uit de jaren 80 nog prima ;).
4jaar is niets.

Videokaart mag wel 15 jaar mee gaan oid.. de voodoo kaarten in mijn kamer doen het ook nog wel :D en de geforce 2 ultra

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 04-01-2012 11:12 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja maar die staan waarschijnlijk al jaren te verstoffen, dit probleem speelt alleen als de kaart ook regelmatig aan- en uitgezet wordt. ;)

GPU's krijgen het ook wel veel zwaarder te voortduren dan vroeger. De TDP van veel oude kaarten is niet eens meer te vinden, zo insignificant was het toen (denk aan 20W of zo, t.o.v. 250W nu :+ ). Kleinere procedé's zijn vaak ook nog fragieler. Je kan van een moderne videokaart (met name high-end, of mid-range in een laptop) niet zonder meer verwachten dat hij meer dan een jaar of 6 mee gaat. Genoeg GPU's die dat wel volhouden maar een substantieel deel ook niet. Om die reden waag ik me ook nog niet aan videokaarten met meer dan 150W verbruik, ik doe graag lang met mijn spul.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 04-01-2012 11:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Mijn oude laptop overleed gisteren. Poef, ineens een zwart scherm terwijl hij aan stond. Een Asus F3Sc met, jawel, de GF 8400M G. De rest leek nog te functioneren. Wat componenten er uit halen en nog wat proberen leverde niks op. Het beeld bleef zwart.

Dus toen maar de laatste hoop: De oven in. Aangezien de chip op het moederbord van de laptop zit moest het hele moederbord er in. Oven op 200 graden voorverwarmen. Onze oven is echter niet heel groot waardoor het net past. Om deze reden (en het gebrek aan ovenhandschoenen en dergelijke) heb ik de oven op 7 minuten in plaats van de gebruikelijke 8 gezet. Forced air (combi apparaat). Vervolgens heb ik daarna de oven uitgezet en open gegooid. Ik heb het moederbord echter nog 10 minuten laten koelen in de oven zelf. Op deze manier wilde ik voorkomen dat ik alsnog het moederbord zou slopen bij het er uit halen, wat bij mij niet makkelijk zou kunnen.

Vandaag weer inelkaar gezet en jawel, de laptop werkt weer *O* . Hulde aan de oven :)
Didyoumeetmax? schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:12:
De tweede laptop die het ovenavontuur tegemoet ging was een MSI EX600. Hierbij is de grafische chip op het moederbord gesoldeerd. Helaas maakt MSI geen computers die een leek in een kwartier uit elkaar kan schroeven, dus aan de hand van een youtube filmpje (240p) heb ik het stappenplan gevolgd om de laptop te demonteren. Het moederbord vervolgens kaal gestript en ook de oven in. Ook hier de boel een kwartier laten afkoelen en weer in elkaar geknutseld. Wederom die spanning of het zou werken, maar jawel hoor.
Tot voor deze operatie toonde mijn Geforce 8400m het beeld in 6 voud. (6 kleine schermpjes, 3 boven 3 onder en een dikke strepen bende er tussendoor), maar na de operatie ziet alles er weer netjes uit.
Klein minpuntje is wel dat de indicator lampjes (van de HDD, accu etc) ergens in het proces overleden zijn. Geen ramp, maar wel jammer.
OMG. Dat heb ik heel heel lang geleden ook ongeveer gehad met mijn GeForce Go 7600. In dat geval zag ik 4 (2x2) keer hetzelfde beeld op mijn laptop (Asus A6T). Heel sporadisch en na een reboot was het goed. Later was die laptop (na een dik jaar) helemaal kapot. In de garantie kreeg ik eerder genoemde F3Sc terug. Echter zijn daar nog wel veel meer gevallen geweest met de A6T en A6Tc (Go 7300):
Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Grote kans dat dus al die Go 7600 en Go 7300 series last hadden van het probleem.

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 05-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329074

Welke kaart zou je dan suggereren?

Het probleem is dat ik op dit moment niet wil investeren in een geheel nieuwe PC. Heb een tijdelijke 7800 GT van een vriend geleend, zodat ik in ieder geval weer beeld heb.

Na de zomer heb ik weer meer tijd om te gamen, en dan wil ik wel een vet systeem uitzoeken. Maar voor nu lijkt me dat niet echt praktisch, tenzij jij een knappe kaart weet voor een redelijk prijsje ;-).

Weet overigens ook niet of er inmiddels alweer nieuwer spul is dan een PCI-e kaart bijvoorbeeld.

Grtz
FastFred schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:38:
[...]

Een hele tijd geleden is er bij mij een 9800GTX overleden, ook een G92 (volgens mij een G92b). Verkocht aan 3XPER7 voor een prikkie, die heeft 'm gebakken en draait voor zover mij bekend nog steeds.

EDIT: 9600m GT in m'n laptop heeft nog geen kuren vertoont so far, gebruik de laptop ook niet vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:37:

Grote kans dat dus al die Go 7600 en Go 7300 series last hadden van het probleem.
Onder en steen geleefd? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Ik volg dit topic niet zo ;) . Maar werd nu gedwongen om het laatste even te lezen en mijn ervaring te delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Voor de eigenaren van een kapotte 9 serie kaart, ik heb (hoogstwaarschijnlijk) vanmiddag succesvol de overtruuk uit kunnen halen met een 9800GTX :D
Topic hier: [9800GTX] Artefacts, kapot?

[ Voor 5% gewijzigd door Skeltenaer op 07-01-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 00:45

Electrowolf

Mod met Liefde!

En toen wilde mijn EVGA 8800GT toch niet meer.. Gelukkig heb ik nog een nieuwe 8800GT van XFX liggen, maar die heeft geen thermal throtle voor de fan. Heb dus nonstop een stofzuiger in m'n kamer nu. Misschien ook maar eens de oven gaan proberen.

Is er eigenlijk enig idee naar wat voor soort oven het beste is voor het bakken van m'n videokaart? Heb alleen maar maar z'n klein snack oventje waardoor de kaart wel erg dicht bij de verwarmingselementen komt :/.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik heb (voor de 6800GT, 8400m en 8800GTS) gewoon een snackoven (Tomado) gebruikt, moest bij de 8800 wel de bracket eraf halen anders paste die niet in de oven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Belangrijkste is een goede temperatuurregeling, bij mijn ouderwetse gasoven is het gokken met als resultaat condensatoren die eraf vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Anoniem: 197141 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:00:
Belangrijkste is een goede temperatuurregeling, bij mijn ouderwetse gasoven is het gokken met als resultaat condensatoren die eraf vallen.
Te koud werkt dus niet en te warm laat het soldeer smelten?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Minder mooie fotos dan Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten", maar zie hier;

Alles er af gehaald, maar nog wel wat pasta er op laten zitten...
voor

Mooi op een bakpapiertje gelegd, we gaan immers bakken. Ook weet ik even niet hoe veel zooi er op het rooster zit ;).
bakklaar

En mooie shots van in de oven.
Baking the card I
Baking the card II

Na 8 minuten op 180-190 graden laten afkoelen. Papiere stickers zaten er nog op en plastic was ook nog prima. Ondertussen draait hij al weer een uurtje prima, zo maar eens onder load kijken wat er allemaal gaat gebeuren... :>.

Update; ondertussen heeft hij een paar uur anno 2070 ook goed volbracht, :P. Wat ik me eigenlijk nog wel af vroeg; waarom werkt dit eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Electrowolf op 08-01-2012 18:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 18:48

RyuuPro

That Damn Fly

Wat ik me eigenlijk nog wel af vroeg; waarom werkt dit eigenlijk?
Als ik het me goed herinner, omdat ze het fout gesoldeerd hebben, waardoor op een gegeven moment sommige contactjes los kunnen gaan raken.
(De oven verhit het soldeer zodat het smelt, waardoor het soldeer de losgeraakte contactjes weer raakt als je geluk hebt.)

[ Voor 4% gewijzigd door RyuuPro op 08-01-2012 20:40 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

RyuuPro schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:39:Als ik het me goed herinner, omdat ze het fout gesoldeerd hebben, waardoor op een gegeven moment sommige contactjes los kunnen gaan raken.
(De oven verhit het soldeer zodat het smelt, waardoor het soldeer de losgeraakte contactjes weer raakt als je geluk hebt.)
nVidia heeft gekozen voor soldeer tin dat niet goed tegen snel opwarmen en afkoelen kan (iets wat GPU's just veel doen) waardoor de contacten idd. los raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:56

epic_gram

undercover moderator

SECURITEH schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:57:
[...]

nVidia heeft gekozen voor soldeer tin dat niet goed tegen snel opwarmen en afkoelen kan (iets wat GPU's just veel doen) waardoor de contacten idd. los raken.
idd, door hoge temperaturen gaan atomen sneller trillen, dus zet het materiaal uit. Dit is met alle atomen zo, en dus ook met het soldeer van een graka. Als het daarna weer afkoelt gaat het weer krimpen. Hierdoor ontstaan haarscheurtjes in het soldeer, waardoor electriciteit niet meer goed kan worden doorgegeven. Dan is je graka dus kapot. Door hem ff in de oven te gooien zorg je ervoor dat het soldeer smelt, en daardoor de haarscheurtjes weer dicht gaan.

nVidia heeft gewoon de pech dat ze de foute combinatie van materialen hebben gepakt waardoor dit erg snel voorkomt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

epic_gram schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:11:
[...]
nVidia heeft gewoon de pech dat ze de foute combinatie van materialen hebben gepakt waardoor dit erg snel voorkomt.
Stiekum krijg je er wel een boel lol voor terug :+.

Maar thanks voor de soldeer-smelt-info, klinkt iig als een logische verklaring. En na z'n 5 jaar ben je de garantie toch al kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-03-2022
ik heb mijne vandaag geheatgunt, ik weet dat er veel kritiek op deze methode is maar ik heb hiervoor gekozen omdat ik de oven waaruit ik en anderen eten graag schoonhoud van giftige stoffen.

Ik heb een youtube filmpje gevolgt dat laat zien hoe dit moet met een professioneel apparaat en dit nagedaan met een verfstripper(heat gun). Het enige wat ik heb veranderd was dat ik van te voren(aan de hand van een tip op een andere site) een stukje los soldeer heb getest op hoelang het duurde voordat het vloeibaar werd.

na enkele minuten (niet meer als 4), rondjes te hebben gedraait over de GPU (voorderest niks) lijkt het erop dat de kaart weer leeft. Ik heb een furmark test gedaan van 10 minuten en daarin behaalde de kaart een temperatuur van 84 graden(fans op auto).

Voordat ik de kaart had "gemaakt" had ik na belasten last van artifacts en uitval van de driver. De furmark tests en spellen die ik opstartte werden allemaal binnen 10 sec afgesloten. Nu niet meer :-)

nu nog wachten hoelang het goed blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Het soldeer op een videokaart is toch vaak wat anders dan wat je uit de winkel haalt.
Dat op de videokaart smelt pas rond de 300+ºC meende ik, terwijl tin wat je uit de winkel haalt al bij 180ºC of iets dergelijks al smelt (tenminste dat is mijn ervaring, soldeer tin komt in verschillende soorten, maar over het algemeen smelt "normaal" tin sneller dan dat wat op een videokaart zit).

Het doel van bakken of 'reflowen' is ook niet om het soldeer te laten smelten, maar zacht te maken zodat het weer "vast plakt" (agen noemen ze dat geloof ik), maar niet zo zacht word dat de onderdelen eraf vallen (dat gebeurt als het echt smelt).

Het is inderdaad wel grappig om te zien dat je zo een kaart weer even tot leven kan wekken, alleen balen dat ie kort daarna vaak weer de geest geeft (de kaarten blijven erg onbetrouwbaar, en persoonlijk hou ik niet van onbetrouwbare dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
Nemesizz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:33:
Het soldeer op een videokaart is toch vaak wat anders dan wat je uit de winkel haalt.
Dat op de videokaart smelt pas rond de 300+ºC meende ik, terwijl tin wat je uit de winkel haalt al bij 180ºC of iets dergelijks al smelt (tenminste dat is mijn ervaring, soldeer tin komt in verschillende soorten, maar over het algemeen smelt "normaal" tin sneller dan dat wat op een videokaart zit).

Het doel van bakken of 'reflowen' is ook niet om het soldeer te laten smelten, maar zacht te maken zodat het weer "vast plakt" (agen noemen ze dat geloof ik), maar niet zo zacht word dat de onderdelen eraf vallen (dat gebeurt als het echt smelt).

Het is inderdaad wel grappig om te zien dat je zo een kaart weer even tot leven kan wekken, alleen balen dat ie kort daarna vaak weer de geest geeft (de kaarten blijven erg onbetrouwbaar, en persoonlijk hou ik niet van onbetrouwbare dingen).
ik heb van mensen gehoort waar de processor er van af viel(op de kop in de oven) dus ik weet niet hoe waar dit is. Maar ik ben allang blij dat ik nog een tijdje van deze kaart gebruik kan maken terwijl ik naar een nieuwe zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
ja jammer dat de 8000 serie zo snel kapotgaat :( vind ik stiekum toch nog wel een serie waar je verliefd op kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensA
jap kan er skyrim op high mee runnen dat vind ik voor zon oude kaart zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
RensA schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:57:
jap kan er skyrim op high mee runnen dat vind ik voor zon oude kaart zeker niet slecht.
nee EN DAT ZEKER NIET :D :9~

ik heb de laatste tijd dit niet goed gevolgd dus waarschijnlijk en domme vraag:

komt het strepen/golfjes probleem slechts bij modellen voor van een bepaald jaar/tijd of is kan het probleem op vrijwel iedere 8 serie kaart voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

hardwarejunk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:07:
komt het strepen/golfjes probleem slechts bij modellen voor van een bepaald jaar/tijd of is kan het probleem op vrijwel iedere 8 serie kaart voorkomen?
Laat dat "vrijwel" maar weg. Het kan bij elke GF8000-kaart voorkomen, net als de meeste (alle?) GF7000's en GF9000's. Hoe vaak het voorkomt zal afhangen van de specifieke kaart want sommige kaarten worden nou eenmaal heter dan andere. Bij een 8400GS zal het dus niet snel voorkomen omdat die niet zo warm wordt, maar als je koeling slecht is of zo dan gaat die net zo goed stuk als een 8800GTX.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 09-01-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Eigenlijk zijn de instap model juist extra gevoelig doordat dergelijke GPUs veel passieve modellen hebben (of een fan die bijna niets toevoegt), waardoor de temperatuur verschillen extra groot zijn. Daarbij zijn ze ook nog eens heel snel 100% belast.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 09-01-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zie ze wel weinig langskomen in dit topic, maar het is natuurlijk wel zo dat low-end modellen vooral in pc's van niet-tweakers zitten en die melden dat natuurlijk niet. Voor laptops is het inderdaad wel bekend dat de low-end modellen ook vrij snel problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

bwerg schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:55:
Ik zie ze wel weinig langskomen in dit topic, maar het is natuurlijk wel zo dat low-end modellen vooral in pc's van niet-tweakers zitten en die melden dat natuurlijk niet. Voor laptops is het inderdaad wel bekend dat de low-end modellen ook vrij snel problemen hadden.
Klopt, het gf 8400 gehalte zal bij de tweaker erg laag zijn. Daarnaast denk ik dat die kaartjes ook massaal kapotgaan maar gewoon vervangen worden, juist omdat ze zo "cheapass" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

RensA schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:50:
[...]

ik heb van mensen gehoort waar de processor er van af viel(op de kop in de oven) dus ik weet niet hoe waar dit is. Maar ik ben allang blij dat ik nog een tijdje van deze kaart gebruik kan maken terwijl ik naar een nieuwe zoek :)
Als de GPU eraf valt, kun je er gif op innemen, dan hebben ze de GPU veel en veel te warm gemaakt.
Ik had m'n kaarten ook gewoon op de kop in de oven (GPU naar onderen) en niks valt eraf.
Maakt volgens mij niet eens veel uit of die naar onderen of naar boven gericht staat voor het succes.

@de anderen:
Mijn 8800 werd eigenlijk helemaal niet zo heet, maar ik zette m'n PC wel iedere keer uit als ik er geen gebruik van maakte (tijdens eten, of effe uit huis). Sommige mensen laten hun PC 24/7 aanstaan, en het valt op dat die PC's over het algemeen de minste GPU uitval hebben (bij nVidia kaarten).
Het is meer het verschil tussen de max en min temperatuur, ipv puur hitte.

Laptops zijn hoe dan ook gevoellig voor dit soort dingen. Je laat die meestal niet 24/7 aanstaan (sterker nog, je doet ze vaak aan en uit/standby), waardoor je best veel heat-cycles krijgt (warm > koud > warm > koud).
En sommige laptops kunnen echt met moeite de warmte kwijt.

Het blijft hoe dan ook jammer, m'n 6800GT (voor m'n oudere PC) en m'n 8800GTS waren nog erg goeie kaarten qua prestaties, en had ze toch nog wel een paar jaar langer willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:39
Het is NIET de bedoeling dat de tin helemaal smelt en de temperatuur luistert zeer nauw als je het goed wilt doen. Ik ga eea niet opnieuw uitleggen maar zoek dit topic even door voor details zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Nemesizz schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:54:
[...]

Als de GPU eraf valt, kun je er gif op innemen, dan hebben ze de GPU veel en veel te warm gemaakt.
Ik had m'n kaarten ook gewoon op de kop in de oven (GPU naar onderen) en niks valt eraf.
Maakt volgens mij niet eens veel uit of die naar onderen of naar boven gericht staat voor het succes.

@de anderen:
Mijn 8800 werd eigenlijk helemaal niet zo heet, maar ik zette m'n PC wel iedere keer uit als ik er geen gebruik van maakte (tijdens eten, of effe uit huis). Sommige mensen laten hun PC 24/7 aanstaan, en het valt op dat die PC's over het algemeen de minste GPU uitval hebben (bij nVidia kaarten).
Het is meer het verschil tussen de max en min temperatuur, ipv puur hitte.

Laptops zijn hoe dan ook gevoellig voor dit soort dingen. Je laat die meestal niet 24/7 aanstaan (sterker nog, je doet ze vaak aan en uit/standby), waardoor je best veel heat-cycles krijgt (warm > koud > warm > koud).
En sommige laptops kunnen echt met moeite de warmte kwijt.

Het blijft hoe dan ook jammer, m'n 6800GT (voor m'n oudere PC) en m'n 8800GTS waren nog erg goeie kaarten qua prestaties, en had ze toch nog wel een paar jaar langer willen gebruiken.
Klopt, dit is mij wel eens overkomen. Werd gebeld tijdens het reflowen van een 8800gts, ding volledig vergeten in de oven. Na 45min ofzo pas weer eruit gehaald. GPU eraf, en nog een hele zooi andere losse dingetjes.

Achja, shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 11:58
Erg offtopic, maar met dit topic in het achterhoofd zonet met succes een ps3 60 GB gebakken. Het ding knipperde rood / geel 3 piepjes en was dood. Nu doet hij het weer... :P

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Is dit nou bij al die 8800 GTS GTS en ULTRA en GTX 280 kaarten oid? Heel forum vol.
Ik heb een hele verzameling van die apparaten die 'nog' werken, maar ik ben bang dat ze ook spoedig kapot gaan als ik er nog mee ga pielen / overclocken....

Ik zou graag nog crysis enso willen spelen met een 8800 Ultra voor de gein, heb nu een 580 daar niet van :P Maar voor de fun. Nou ja als jullie je kaarten allemaal laten opbranden heb ik nog een mooi verzameling die steeds meer waard wordt hehe O+ als collectie.

Dus ik kan er maar beter niet mee gamen?
Ik heb een Antec 1200 helemaal vol gepropt met 120mm.

Maarja Nvidia wil volgensmij niet zien dat die kaarten 20 jaar mee gaan, daarom had ik ook een Lightning aangeschaft wat betreft de 580, gewoon retestrakke componenten. Heb k dat gezeur iig niet.

[ Voor 36% gewijzigd door A87 op 30-01-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Lias schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:18:
Maarja Nvidia wil volgensmij niet zien dat die kaarten 20 jaar mee gaan
Die fout hebben de GTX480 en GTX580 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Lias schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:18:
Is dit nou bij al die 8800 GTS GTS en ULTRA en GTX 280 kaarten oid? Heel forum vol.
Ik heb een hele verzameling van die apparaten die 'nog' werken, maar ik ben bang dat ze ook spoedig kapot gaan als ik er nog mee ga pielen / overclocken....

Ik zou graag nog crysis enso willen spelen met een 8800 Ultra voor de gein, heb nu een 580 daar niet van :P Maar voor de fun. Nou ja als jullie je kaarten allemaal laten opbranden heb ik nog een mooi verzameling die steeds meer waard wordt hehe O+ als collectie.

Dus ik kan er maar beter niet mee gamen?
Ik heb een Antec 1200 helemaal vol gepropt met 120mm.

Maarja Nvidia wil volgensmij niet zien dat die kaarten 20 jaar mee gaan, daarom had ik ook een Lightning aangeschaft wat betreft de 580, gewoon retestrakke componenten. Heb k dat gezeur iig niet.
Een kast vol koelers enzo maakt niet zoveel uit, mijn 8800 werd ook niet heet. Het probleem zijn de heat-cycles (van warm naar koud). Je kan er heus wel mee gamen, daar zijn die dingen voor.
Electronica heb je gewoon altijd een kans dat iets kapot gaat (dus ook je voeding, processor, moederbord enz), dus enige manier om iets niet kapot te laten gaan is het totaal niet gebruiken....maar daar koop je dat spul niet voor.

Dus gewoon Crysis of wat dan ook draaien, en gaat ie kapot, jammer dan.

De 8800 serie is toch niet veel meer waard, kun je goed zien op V&A. Veel tweakers weten inmiddels wel hoe onbetrouwbaar die serie is (inclusief de 9000 serie). Ik verwacht dus niet, ondanks dat er zoveel kapot gaan, dat een werkende 8800 in waarde stijgt (althans, niet op de korte termijn).
Je moet echt wel een heel zeldzaam exemplaar hebben wil een kaart geld waard zijn *kuch* FX5800 *kuch*.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan met kaarten ná de 200 serie (op de GT240 na volgens mij, dat is een rebranded rebrand van een 8800). Hopen ook dat het zo blijft want ik wil ook gewoon betrouwbare nVidia kaarten die langer mee gaan dan 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Okee, mooi weet ik hoe het zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Ook bij mij succes: Paarse strepen Toshiba A100 _/-\o_

Al een paar uur HD filmpies aan gehad en werkt nog steeds beter dan ooit :*)

Misschien iemand die nog uit kan leggen waarom mijn laptop/videokaart zeker 20 graden kouder blijft?

Bochtjes zijn Kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
Vandaag m'n vijfde ovensessie achter de rug. M'n koelpasta is nu op dus toch maar een vervangende kaart besteld...gelukkig zijn de vervangers minder duur dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja, een beetje mid-range kaart is even snel of sneller dan een 8800.

Uiteindelijk moet je toch een keer de kaart vervangen, bakken werkt op laatst gewoon niet meer (de andere onderdelen kunnen wel tegen hitte, maar kent uiteindelijk z'n grenzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
Hoe doet het wel weer, maar het houd inderdaad een keer op, en voordat ik echt zonder zit...heb nu een 6870 besteld. Nu zal m'n dualcore 6600 wel de bottleneck worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Lange tijd is het goed gegaan, maar sinds vandaag heb ik er ook last van met m'n Leadtek 8800GTS512. Ook in Windows tijdens het kijken van filmpjes valt het beeld ineens weg. Zal toch maar rustig aan eens kijken naar een andere grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Van de week mn HD4890 gebakken voor 7/8 minuten op 200c in een hete lucht oven, en hij bootte weer in één keer zonder artifacts te vertonen.
Voorheen zag je al artifacts tijdens het opstarten van windows.
Het probleem met deze kaart was/is het geheugen, als ik die downclockte werkte hij beter.
Nu na het bak process lijkt hij weer hoger te willen draaien.

Later begon die weer artifacts te vertonen tijdens het game, en crashte de grafische versnelling steeds tijdens het opstarten (VPU recover)

Paar dagen later nogmaals gebakken maar dit keer op 215/220C voor 10 minuten (had gelezen dat ATI kaarten een iets hogeren temp nodig hebben voor dit proces)

Werkt nu weer een half weekje zonder probleem.

Heb je een ATI kaart met dezelfde probleem? probeer het je heb niks te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb mn gtx275 dood verklaard. hij ligt nu in de oven. 10 procent kans dat ie het weer gaat doen.
en zoniet jammer dan.

roflmao it works :*)
hup die gaat de v&a in d:)b

ik had problemen met mn systeem, ik kon niet uitgebreid testen vanwege ontbrekende revervecomponenten.
en dus de kaart dood verklaard.maar ik hebnu weer beeld JAY
*mrc4nl kan zn geluk niet op*

[ Voor 50% gewijzigd door mrc4nl op 03-03-2012 00:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Meh, net begint mijn 8800GTS allemaal rode balkjes in mijn beeld te gooien en houdt er daarna mee op.
Heb de kaart net gestript van de koeler e.d.

Zal hem morgen op het werk even door de SMT oven heenhalen volgens een standaard ROHS soldeerprofiel. Mocht dat niet werken, dan moet ik er toch maar afscheid van nemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mrc4nl schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:29:
ik heb mn gtx275 dood verklaard. hij ligt nu in de oven. 10 procent kans dat ie het weer gaat doen.
en zoniet jammer dan.
De kans was veel hoger dus ;)

Verder, wel eerlijk zeggen dat je hem gebakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

XanderDrake schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:14:
[...]

De kans was veel hoger dus ;)

Verder, wel eerlijk zeggen dat je hem gebakt hebt.
Heb ik ook, voor een zacht prijsje (45) helaas geen reacties.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Bochtje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:06:
Ook bij mij succes: Paarse strepen Toshiba A100 _/-\o_

Al een paar uur HD filmpies aan gehad en werkt nog steeds beter dan ooit :*)

Misschien iemand die nog uit kan leggen waarom mijn laptop/videokaart zeker 20 graden kouder blijft?
Nieuwe koelpasta en schoongemaakte cooler? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:01

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De 8600M-GS in m'n 4 jaar oude laptop isd efinitief overleden. Heb hem inmiddels al 4 keer gebakken maar nu heeft het geen effect meer. Heb wel weer beeld maar elke vorm van load, HD youtube, films, games, CAD enz. is genoeg voor constante driver crashes of uitvallend beeld.

Tijd om een nieuwe laptop te halen. Ding is toch hopeloos verouderd...

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
FireAge schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:23:
Meh, net begint mijn 8800GTS allemaal rode balkjes in mijn beeld te gooien en houdt er daarna mee op.
Heb de kaart net gestript van de koeler e.d.

Zal hem morgen op het werk even door de SMT oven heenhalen volgens een standaard ROHS soldeerprofiel. Mocht dat niet werken, dan moet ik er toch maar afscheid van nemen :/
Koeler en dergelijke er weer op geplaatst, aangesloten en PC gestart.
Draait nu al 10 minuten lustig Furmark, temps stabiel rond de 90C.
Oftewel, missie geslaagd.

Heb hem door een single sided profiel laten lopen van 7 minuten inclusief aanloop en afkoelen. Rond de 2 minuten stabiel op 200C, en 10s piek naar 235C. Het enige wat er mis ging was een opgekruld en verbrand stickertje, maar daar kan ik wel mee leven.

Vonden na afloop wel een geplofte cap in de SMT oven, maar die bleek gelukkig van een eerder experiment te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik hoop trouwens dat de mensen die hebben gepoogd om te bakken maar geen succes hadden zich ook melden, en dat ze zich niet ondergeschikt voelen aan jullie computer-chef skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Ik heb mijn geforce 7900go (xps M1710 laptop-)videokaart 3x successvol kunnen bakken (na eerste defect teruglopend tussen 12 en 5 maanden tussentijd ongeveer), daarna werkte het niet en heb ik het opgegeven. Uiteraard ben ik ook kaarten tegengekomen die niet te reanimeren zijn: het 'kapotgaan' van de verbindingen kan heel goed gepaard gaan met het definitief overlijden van de GPU 'die' zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door base_ op 13-03-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Vandaag ook weer een 8800GTX verloren, m'n PC is al vrij oud maar nogsteeds op garantie bij Dell dus die blijven wel steeds nieuwe 8800GTX kaarten sturen.

Helaas is m'n PC schijnbaar vervloekt, want een videokaart gaat gemiddeld maar zo'n 6 maanden mee voordat ie weer doorbrand. Ondanks dat ik regelmatig m'n case ontstof en hem in een goed geventileerde ruimte heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik vraag me altijd af of Nvidia niet éxpress slechte soldeertin heeft gebruikt.
De kaart was echt enorm snel voor zijn tijd, misschien had Nvidia een afschrijving berekend.
Ik heb bij het uitkomen van de g80's een 88000gtx gehad, nu heb ik een gts 450.
Voor mij gevoel is deze niet veel sneller, in bijvoorbeeld Crysis.
Het blijft voor Nvidia een gedenkwaardige serie, zoals de 9800-kaarten van Ati.

Met een 8600gt m is het mij ook gelukt maar het duurde heel kort voordat het defect weer terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De G80 was inderdaad legendarisch. Op een gegeven moment had nVidia zo veel geld verdient aan die serie dat ze AMD+ATI in een grote koop konden kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb hier dus ook nog een oude XFX 8800GTS 320MB liggen( met oude core ), welke ineens een grijs beeld liet zien en daarna de geest gaf. Opstarten bleek toen niet meer mogelijk. Na 5 jaar trouwe dienst stopte die er ineens mee. Echter zijn dit andere problemen dan ik binnen dit topic zie terugkomen. Maar zou bakken in dit geval ook werken of is het bij deze echt einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Na een geslaagde operatie "bake me well" heeft de 8600GT van mijn pa het na een tijdje alsnog begeven :w.
jantje 2 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:14:
Ik heb hier dus ook nog een oude XFX 8800GTS 320MB liggen( met oude core ), welke ineens een grijs beeld liet zien en daarna de geest gaf. Opstarten bleek toen niet meer mogelijk. Na 5 jaar trouwe dienst stopte die er ineens mee. Echter zijn dit andere problemen dan ik binnen dit topic zie terugkomen. Maar zou bakken in dit geval ook werken of is het bij deze echt einde verhaal.
Je kan het altijd proberen.

[ Voor 71% gewijzigd door Tripp op 26-03-2012 22:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:26

Erikie

www.erikie.nl

Omdat m'n gtx560 nog steeds niet werkt en deze retour gaat naar de shop ga ik zometeen m'n leadtek 9800gt bakken.. Alleen, ik ben wel lui.. stickertjes laat ik er lekker op, pasta eraf, hop de oven in.. ben zo terug ;) (maakt t wat uit als ik tegelijk een pizzatje mee bak? )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Het werkt :D

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 15:42
Nu ben ik benieuwd: hoe smaakte de pizza :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nou, ik durf er geen pizza meer in te stoppen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 18:43
weet een van jullie of de GTX2xx serie ook lastheeft van hetzelfde probleem?

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
oeh ik heb een zeldzaam exemplaar ofzo, ik heb nog een 8800 GTS die het nog steeds doet *klopt af op tafel*

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Nou, mijn 8800 GTX is ook overleden.. Na 4 jaar trouwe dienst (in gebruik genomen april 2008). Twijfel nog tussen mijn eerste bakpoging doen of gelijk vervangen (bij gebrek aan tijd en klus-oven).

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

XanderDrake schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:50:
De G80 was inderdaad legendarisch. Op een gegeven moment had nVidia zo veel geld verdient aan die serie dat ze AMD+ATI in een grote koop konden kopen :D
Toen wel ja. Nu niet meer :*)

Ik persoonlijk ben nog steeds ziek van het doodgaan van m'n toendertijd dik 600 euro kostenden ultra. Ik heb sindsdien geen nVidia meer gekocht. Eingelijk heeft nVidia er voor gezorgd dat ik nooit meer zo'n dure kaart koop, van welk meer dan ook. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jorg5 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:09:
oeh ik heb een zeldzaam exemplaar ofzo, ik heb nog een 8800 GTS die het nog steeds doet *klopt af op tafel*
pssst ik heb er maar liefst twee exemplaren in SLI die het beide nog doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

ocdaan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Toen wel ja. Nu niet meer :*)

Ik persoonlijk ben nog steeds ziek van het doodgaan van m'n toendertijd dik 600 euro kostenden ultra. Ik heb sindsdien geen nVidia meer gekocht. Eingelijk heeft nVidia er voor gezorgd dat ik nooit meer zo'n dure kaart koop, van welk meer dan ook. :F
Die G80 Ultras worden dus best nog zeldzaam :+ .., heb zelf een werkende Ultra nog.. in mijn verzameling.
Dus er zit ook goed nieuws achter als je een verzamling hebt met werkende orignele 8800 GTX kaarten :D.
Zelfde geldt dus niet voor de (nieuwere) kaarten die steeds lelijker worden en niet leuk meer zijn in de kast

maar wat jij dus zegt idd.. Daarom heb ik nu ook een GTX 580 Lightning :+ .. alles custom.. niet kapot te krijgen ook niet als je er +300mv over knalt. _/-\o_.
Ik houd het ook lekker bij custom spul... had ook een keer een 480 verkocht aan iemand.. ging ook kapot :F.. principe blijft hetzelfde.. gewoon brakke kwaliteit.. chip is gewoon goed.. de rest dus gewoon niet

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 21-05-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-06 10:43
JanPedaal schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:53:
Nou, mijn 8800 GTX is ook overleden.. Na 4 jaar trouwe dienst (in gebruik genomen april 2008). Twijfel nog tussen mijn eerste bakpoging doen of gelijk vervangen (bij gebrek aan tijd en klus-oven).
Och ik heb het ook gewoon in de normale oven gedaan, deurtje gewoon nachtje open laten staan, ruikt er niks meer van. Rook er überhaupt weinig van.
Ging overigens om een overleden Radeon 9800XT, heeft dan ook niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Lias schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:31:
[...]
Ik houd het ook lekker bij custom spul... had ook een keer een 480 verkocht aan iemand.. ging ook kapot :F.. principe blijft hetzelfde.. gewoon brakke kwaliteit.. chip is gewoon goed.. de rest dus gewoon niet
Het kapotgaan heeft bij de 8000 serie vooral te maken met het opwarmen en afkoelen van de chip. De chip zelf heeft een verkeerde underfill/soldeercombinatie in de behuizing en voldoet dus niet aan de temperatuurspecificaties. Dit is niet de verbinding van de chipbehuizing met de printplaat en deze is hetzelfde voor "custom spul". Voornaamste reden dat deze kaarten langer leven ligt aan de koeling: hoe minder temperatuurschommeling hoe minder er slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lias schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:31:
[...]

Die G80 Ultras worden dus best nog zeldzaam :+ .., heb zelf een werkende Ultra nog.. in mijn verzameling.
Dus er zit ook goed nieuws achter als je een verzamling hebt met werkende orignele 8800 GTX kaarten :D.
Zelfde geldt dus niet voor de (nieuwere) kaarten die steeds lelijker worden en niet leuk meer zijn in de kast

maar wat jij dus zegt idd.. Daarom heb ik nu ook een GTX 580 Lightning :+ .. alles custom.. niet kapot te krijgen ook niet als je er +300mv over knalt. _/-\o_.
Bij de 8000 serie was het nu juist dat de GPU/chip NIET in orde was, het veelal vroegtijdig sterven van deze serie is Nvidia dan ook aan te rekenen en niet direct de oem fabrikanten. Doordat sommige oem fabrikanten direct de zogenaamde "aftermarket" koelers installeerden werden/worden de temperaturen wat gelijkmatiger gehouden, waardoor het probleem minder snel zich voor ging/gaat doen, maar het feit blijft dat deze GPU's niet bestand zijn tegen de normale warmte fluctuaties die een GPU normaal gesproken ondergaat, wat een fout in het desgin is. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

base_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:56:
[...]
Het kapotgaan heeft bij de 8000 serie vooral te maken met het opwarmen en afkoelen van de chip. De chip zelf heeft een verkeerde underfill/soldeercombinatie in de behuizing en voldoet dus niet aan de temperatuurspecificaties. Dit is niet de verbinding van de chipbehuizing met de printplaat en deze is hetzelfde voor "custom spul". Voornaamste reden dat deze kaarten langer leven ligt aan de koeling: hoe minder temperatuurschommeling hoe minder er slijt.
Denk dat die van mij het daarom redelijk lang heeft uitgehouden, werd continu belast door folding@home(GPU) dus altijd lekker warm :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik heb m'n 6800 weer gebakken, en een filmpje van gemaakt (iets beter dan de vorige, en nu in HD).

YouTube: 6800 Revival HD

De kaart werkt weer, maar gooi em toch gewoon weer in de "rommel" kast, want het ding blijft gewoon onbetrouwbaar (wil niet in the middle of something ineens dat m'n PC crashed).
Wel jammer opzich, want de kaart had ideaal geweest voor m'n Xeon bak (werkt nu met een Ti4400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Is dit hetzelfde probleem? Zal de oven eens aanzetten :/
Cthulhu in "Videokaart kapot?"

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Laatst online: 19-05 17:20
Dan ben ik zeker een uitzondering op de regel, mijn 8800GTx doet het nog steeds goed. Zelf met de huidige games kan ik goed meekomen. Zelf de grafics zijn een ' fractie' beter dan de 360xbox V2.
Gamen doe ik wel voor 80% op de Xbox en ik heb altijd 6 koelers vol in mijn pc kast blazen. "het zijn toch allemaal stille/gelagerde koelers"

greetz,

Mr. Lucky

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier ook problemen met een 8600m GT.
Onder windows was er vanuit het niets een crash melding(nvidia software) en vervolgens zwart beeld.
Na herstart groene strepen al in het bios scherm. en paars roze blokjes over het hele scherm
Ook op de vga aansluiting de zelfde problemen.
Onder windows werd de gpu al niet meer herkend en was het een resolutie van 640x480 met max 256 kleuren.
waar ook groene stippen over het hele beeld stonden.

Nog wat dingen geprobeerd maar niets geholpen, ook meerdere dagen het zelfde probleem
Maar een nieuwe laptop besteld (BTO 17CL46) en had zoiets van nog wat belangrijke data eraf halen zolang de gpu nog wat beeld geeft en natuurlijk werkt het spontaan weer normaal zonder ook maar iets te hebben aangepast.

Ik denk dat het uitstel van executie is, vertrouw de laptop iig niet meer.
Gaat om een Asus G2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Dit is trouwens niet alleen een probleem van nvidia, amd kaarten werken ook na het bakken weer.
Heb er ook veel uit zien vallen in de 4000 series.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 31-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Klopt: het komt ook wel eens voor bij Ati videokaarten en zelfs andere componenten maar gelukkig niet in zulke grote aantallen/precentages als bij de 8000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat ik eigenlijk het zuurste aan dit deze misproductie vind zijn toch zeker de laptops.
Deze zijn al een tijdje uit de garantie en beginnen bij normaal gebruik sinds 2 jaar geleden in te storten.

Maar niet iedereen is zo vermogend om een nieuwe laptop te kopen danwel de oude te repareren. Hoewel 'bakken' tot een bepaalde hoogte werkt vind ik eigenlijk dat nVidia deze mensen tegemoet moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:29:
Wat ik eigenlijk het zuurste aan dit deze misproductie vind zijn toch zeker de laptops.
Deze zijn al een tijdje uit de garantie en beginnen bij normaal gebruik sinds 2 jaar geleden in te storten.

Maar niet iedereen is zo vermogend om een nieuwe laptop te kopen danwel de oude te repareren. Hoewel 'bakken' tot een bepaalde hoogte werkt vind ik eigenlijk dat nVidia deze mensen tegemoet moeten komen.
Het is zeker zonde, op zich had ik nog geen plannen om de laptop te vervangen.
Vorig jaar nog extra geheugen er in geprikt en een 7200rpm schijf.
Het vervelende is ook dat bij de G2s de gpu niet te verwijderen is.
Bij de nieuwe laptop ook maar gekeken naar het mxm platform mocht het ooit nog een keer gaan gebeuren.
Heb je iig meer vervanging mogelijkheden dan nu.

De mijne was van eind 2007 begin 2008.
Ik hield er al rekening mee door de laptop minder te belasten dan wat ik normaal zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
XanderDrake schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:29:

Ik zou zeggen verhuis naar de US of A en je krijgt gelijk je gelijk :) want daar moeten ze ook alles vergoed en betalen en vervangen.

Hier in de EUSSR...helaas
Dan had ik nu al 20+ laptops gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:03
Mijn MSI GF8800GT OC met 512mb doet het nog perfect. Ik heb er wel een ander koel element opgezet, omdat het lagertje van de fin hoorbaar was. De kaart wordt niet eens echt heet en wel veel gebruikt. Ih heb nog niet om vervanging verlegen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Soms kun je geluk hebben. Ik had van de week ook een laptop die even opgeschoond moest worden (laptop van familie). Ding was 4 jaar oud en had een geforce 8600m gs aan boord!

Was zelfs een HP laptop! (ding deelt de koeling van GPU samen met CPU, ding word echt loei en loei heet), maar werkt nog steeds. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
(metname omdat laptop GPU's in de 8000 serie vaak korter leven dan desktop 8000 series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Heb ook echt geluk met de 8400m gs in mijn laptop, nu 200 MHz op de core en 100 MHz op het geheugen bijgeclockt, is diablo 3 goed mee te spelen :D

Ding is al 4 jaar oud, nog niet van plan een nieuwe te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 263922 op 01-06-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 263922 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:12:
Heb ook echt geluk met de 8400m gs in mijn laptop, nu 200 MHz op de core en 100 MHz op het geheugen bijgeclockt, is diablo 3 goed mee te spelen :D
16 shaders en op 200 mhz geclocked en de grootste geheugen bottleneck die je kan bedenken, en Diablo 3 draait nog steeds goed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
XanderDrake schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:00:
[...]
16 shaders en op 200 mhz geclocked en de grootste geheugen bottleneck die je kan bedenken, en Diablo 3 draait nog steeds goed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

oeh ik heb nog een PoV 8800GTS 640mb die het nog doet :+ Mja laatste jaren amper gebruikt ivm meer op mijn laptop werken en het vervangen van mijn desktop 2x in een jaar met andere GPU.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jemig veranderd dat woordje de post.... schaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid-Oo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 09:02
Hier terecht gekomen door mn oude PS3 die zijn GPU/CPU op standje sahara gebakken heeft...
(Reflow of oventje.. en dan watercoolen dat ding.... :) )

Nou heb ik in mn oude "game" PC ook nog 2x EVGA 8800GTS 320mb SC versies in SLI draaien, nooit problemen mee gehad! (en volgens mij heb ik die allebei nog eens verder overgeklokt)

Moet er ook eerlijk bij zeggen dat er eigenlijk nooit fanatiek op gegamed wordt...

Tis wel in en in treurig dat die elektronica zo zwak is, (of de klantenservice..-->sony!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Fid-Oo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:06:
Hier terecht gekomen door mn oude PS3 die zijn GPU/CPU op standje sahara gebakken heeft...
(Reflow of oventje.. en dan watercoolen dat ding.... :) )

Nou heb ik in mn oude "game" PC ook nog 2x EVGA 8800GTS 320mb SC versies in SLI draaien, nooit problemen mee gehad! (en volgens mij heb ik die allebei nog eens verder overgeklokt)

Moet er ook eerlijk bij zeggen dat er eigenlijk nooit fanatiek op gegamed wordt...

Tis wel in en in treurig dat die elektronica zo zwak is, (of de klantenservice..-->sony!)
Die 8800 GTS 320 is ook niet zo complex.. en bak beest van een koeler voor zon kaart

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 05-06-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:26

faust2016

You yes have my shirt

Heb vandaag een 8800 GTX gebakken.
Las in een guide op internet dat ik m een nachtje moest laten afkoelen, maar lijkt me dat een uurtje of anderhalf wel meer dan genoeg is toch? De kaart voelt nu (na een half uur) eigenlijk nog amper warm aan..

Hoe lang hebben jullie gewacht met het terugzetten van de koeler?

Edit: Net de kaart weer in elkaar gezet. Schrok eerst een beetje van de temps (70 graden op de core). Toen bedacht ik me dat het ook wel handig zou zijn om het kabeltje van de ventilator ook weer aan te sluiten :+
Ga nu even een paar 3Dmarkjes draaien, maar vooralsnog geen paarse strepen gezien :).

[ Voor 32% gewijzigd door faust2016 op 05-06-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

De hele toestand heeft uiteindelijk 9GAG ook gehaald :+

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4451917_700b.jpg
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste