Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

triple post ftw.

Ik heb een 8500GT gehad met een Accelero S1. Dingen zijn niet de snelste, maar kapot gaan ze ook niet zo snel, zolang je maar niet die crappy nvidia koelers gebruikt. ben nu een blij eigenaar van een GTS250. Ding heeft al lang geen garantie meer, maar loopt als een zonnetje.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 14:30
Ik zit hier zelf met een spontane Geforce 9800 GT die crashed.

Alleen die cooling pads kan ik die eraf halen en dan gewoon er later weer op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Vorige week is mijn 5 jaar oude MSI 8800GTX gestorven. Veel rebootjes en allerlei strepen door het beeld. Hij heeft me goed gediend al die jaren, veel plezier aangehad al vind ik 5 jaar te kort.. Rip.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn Asus 8800GTS 512MB (G92) had al langer af en toe last van vastlopen en artifacts, dus geprobeerd hem te bakken in de oven. Vandaag dus even de tijd genomen en voor nu lijkt alles stabiel te werken.

Heb er voor gekozen om de kaart met GPU naar boven te laten wijzen, gebakken op 200c 10min. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Rudios schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:43:
Vorige week is mijn 5 jaar oude MSI 8800GTX gestorven. Veel rebootjes en allerlei strepen door het beeld. Hij heeft me goed gediend al die jaren, veel plezier aangehad al vind ik 5 jaar te kort.. Rip.
Elecktronica heeft geen vaste leeftijd.

Hij had ook na 2jaar dood kunnengaan, zelfs uit de doos het al niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328069

Snowwie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 05:02:
Ik heb mijn goeie vertrouwde 8800GT even een opschoonbeurt gegeven. Het ding deed idle 60 graden en dat was voorheen niet zo. Maar goed, na 3 jaar mocht het ook wel een keer :) Een meter stof is er vanaf gegaan. Ik heb het koelelement er vanaf gehaald en schrok toch best wel van de hoeveelheid koelpasta; veel te veel. Hier hoeven echt maar een paar drupjes op. Anyway, alle stof weggeblazen, vervolgens met een droge kwast de resterende stof verwijderd, daarna het koelelement en de gpu zelf ontdaan van de oude koelpasta en schoongemaakt. Nieuwe drupjes d'r op en vast maken maar weer.

Voorheen idle: 60 graden
Nu idle: 48 graden

Wat een beetje stof en teveel koelpasta al niet kan doen. :)

Weer een 8800GT van de vuilnisbelt gered :P
mijn hp laptop heeft onlangs een reball gehad maar wordt nu toch weer behoorlijk heet ik vermoed dat ik teveel koelpast heb gebruikt,. Kan iemand met uitleggen waar een gpu te heet kan worden door teveel koelpasta? Ik vind moeilijk om in te schatten hoeveel er dan wel op moet, ik las iets van druppel maar als je dit uit smeert is het toch niet dekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:11

Nemesizz

Untouchable

Het midden van de GPU word heet (de kern), soms is dit zichtbaar soms zit er een heatspreader over (metalen ding over het hele oppervlak van de gpu).
Beide gevallen gewoon een klein drupje (de welbekende "rijstkorrel") erop en het koelblok erop.
Het hoeft echt maar een dun laagje te zijn.
Merk zelf met een aantal videokaarten (niet alleen nVidia) dat er van de fabriek uit veel te veel koelpasta tussen zit, soms wel klodders van 2 a 3mm dik ofzo!

Uitsmeren word tegenwoordig ineens allemaal afgeraden, heb er zelf nooit problemen mee gehad (geen hoge temps of wat dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Anoniem: 328069 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:53:mijn hp laptop heeft onlangs een reball gehad maar wordt nu toch weer behoorlijk heet ik vermoed dat ik teveel koelpast heb gebruikt,. Kan iemand met uitleggen waar een gpu te heet kan worden door teveel koelpasta? Ik vind moeilijk om in te schatten hoeveel er dan wel op moet, ik las iets van druppel maar als je dit uit smeert is het toch niet dekkend?
Als je teveel gebruikt gaat het isoleren, koelpasta is bedoeld om de oneffenheden te dichten tussen het koelblok en de IHS aangezien deze nooit perfect plat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBratwurst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-03-2022
Mijn 8800GTS640 is ook eindelijk overleden. Ik had 'm op iBood gekocht toen ie net uitkwam. Was wel prijzig toen. Ben ook wel benieuwd naar dat bakken, ff proberen :)

Aan de andere kant nu ook wel weer een goeie reden om een nieuwe te kopen voor BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

FBratwurst schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:03:
...Mijn 8800GTS640 is ook eindelijk overleden...
Je zegt het alsof je blij bent dat ie ein-de-lijk is overleden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:40:
[...]

Je zegt het alsof je blij bent dat ie ein-de-lijk is overleden _O-
Ik was anders dolblij toen ik hoorde dat mijn 8800GTS 512MB was overleden (zat in een pc van een vriend). Nadat ik op tweakers had gelezen over het bakken wilde ik het meteen uitproberen maar een kapotte kaart ontbrak :p

Het is nu ongeveer een jaar geleden en hij draait nog perfect :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wlie op 08-11-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBratwurst
  • Laatst online: 29-03-2022
Ik ben eigenlijk blij dat ie het nu ook weer doet! Scheelt weer centjes, en ik heb nu toch eerst nog COD MW3 om grijs te draaien. Kan mooi weer ff vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

FBratwurst schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:30:
Ik ben eigenlijk blij dat ie het nu ook weer doet! Scheelt weer centjes, en ik heb nu toch eerst nog COD MW3 om grijs te draaien. Kan mooi weer ff vooruit.
[troll]MW3 heb je inderdaad geen nieuwe grafische kaart voor nodig, met die antieke engine. :+ [/troll]

Sorry, kon het niet laten. 8)7

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

Electrowolf

Mod met Liefde!

En kan m'n 8800GT nog battlefield 3 aan? :P

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:12

XanderDrake

Build the future!

Electrowolf schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:23:
En kan m'n 8800GT nog battlefield 3 aan? :P
Als ie het doet ja :P Medium-low zal wel werken

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429466

Zit deze fout in alle 8800 kaarten of is het alleen bij zo'n eerste batch?
Ik heb zelf namelijk nog een 8800ultra liggen die ik wil verkopen maar ik wil niemand rommel gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 12:00

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 429466 schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:56:
Zit deze fout in alle 8800 kaarten of is het alleen bij zo'n eerste batch?
Ik heb zelf namelijk nog een 8800ultra liggen die ik wil verkopen maar ik wil niemand rommel gaan verkopen.
allemaal. Wijs je koper gewoon op dit topic, en laat hem daarna beslissen ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je daar een bron van dat het om alle kaarten gaat, ik ga namelijk niet zo maar
wat aannemen, helemaal niet bij dit soort dingen. Gaat het vbv ook om fabrieks kaarten van de merken?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 20-11-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gaat gewoon om G80/G92 serie kaarten, niet om specifiek merk/variant. De kaarten met dergelijke cores, vooral de G80, vertonen heel vaak deze problemen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn daar ook bronnen van, van die niuws bronnen die dit bevestigen?
Ik weet zo namelijk niet of het gaat om reverentie kaarten of merk kaarten die vaak een ander pcb hebben en niet door nvidia zelf worden gemaakt.

Ik heb een evga 8800 ultra die 5 jaar oud is en nog 100% goed werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 20-11-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Een paar pagina's terug staat een artikel van een site die onderzoek naar nVidia chips heeft gedaan.
En helaas, is het niet alleen de G80 en G92 die het probleem hebben, maar een aantal meer.
Vaker nog gaan de mobile varianten (G84 als ik me niet vergis) kapot, en dat is ook de enige die nVidia heeft toegegeven (de andere worden nog altijd ontkent...terwijl die overduidelijk de zelfde kwaal hebben).

Soms kun je geluk hebben dat je kaart het langer uithoud, maar een groot deel gaat na ongeveer 2,5 jaar kadoek (soms iets eerder, soms iets later).

Als je je PC bijvoorbeeld 24/7 aan laat staan is de kans kleiner dat ie kapot gaat dan wanneer je hem meerdere malen per dag aan en uit zet.

link van een paar pagina's terug naar het betreffende artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de bron. 40% van de kaarten gaan uiteindelijk dus dood. Ik zelf heb dus het geluk dat ik een goede kaart heb dus hij word verkocht. Wel netjes van nvidia dat ze het toegeven, dat ben ik niet van ze gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, ze ontkennen nog steeds dat het alle GPU's van de 8000-serie en in mindere mate ook die van de 9000-serie betreft. Je merkt er alleen niets van als je kaart koel blijft omdat de temperatuurverschillen tussen idle en load dan minder groot zijn, waardoor de schade aan je GPU veel minder snel gebeurt. Het komt dus ook het meeste/snelste voor bij warme 8800Ultra's e.d. en mobile-GPU's, en dan is het ook afhankelijk van je koeling. Maar het probleem is inherent aan hoe de GPU's toen gebakken werden en het is niet zo dat het slechts een deel van de kaarten treft.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 20-11-2011 12:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké dus gpu's die later gebakken word is niet het gevalletje kapot gaan. Uit het artikel blijkt dat het om 40% van de gpu's gaat en niet alle gpu's dus het gaat om een deel blijkt want niet alle gpu's hebben dit?
Hebben ze dit trouwens ontkent via dit zelf te zeggen/ontkennen of word dat er van gemaakt omdat het om nvidia gaat?

Mijn werd altijd snel heet maar wekt gewoon nog goed na 5 jaar dus ik mag zeggen dat mijn gpu niet deze problemen heeft dus ook elijk die hele batch niet want er zijn nog zo veel die gewoon niet kapot gaan, als dit het geval is ontkent nvidia eigenlijk niets want er val voor een deel ook dan niets te ontkennen?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 20-11-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

XanderDrake schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:15:
[...]

Als ie het doet ja :P Medium-low zal wel werken
medium niet hoor, mijn 8800GTS trekt net low, het is namelijk ook het absolute minimum van de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@Tweaker.
Het staat toch heel duidelijk in de tweede alinea hoor. ;)
The defective parts appear to make up the entire line-up of Nvidia parts on 65nm and 55nm processes, no exceptions. The question is not whether or not these parts are defective, it is simply the failure rates of each line, with field reports on specific parts hitting up to 40 per cent early life failures.
Wat nog niet kapot is, kan dat nog gaan. Als je een low-end GPU met goede koeling hebt kan dat zomaar 10 jaar duren, dus dan is het niet echt een probleem. Maar voor elke GPU uit de 8000-serie geldt dat als je hem maar vaak genoeg gebruikt, hij hieraan zal bezwijken. Het enige verschil tussen GPU's is hoe koel ze blijven en hoe frequent ze gebruikt worden, hierdoor kan de levensduur verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

En de GT200 65nm & GT200b 55nm GPU's? (GTX260 - GTX295)
Is daar al wat over bekend mbt het vroegtijdig uitvallen door Nvidia's Bump-Gate?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:53:
@Tweaker.
Het staat toch heel duidelijk in de tweede alinea hoor. ;)

[...]

Wat nog niet kapot is, kan dat nog gaan. Als je een low-end GPU met goede koeling hebt kan dat zomaar 10 jaar duren, dus dan is het niet echt een probleem. Maar voor elke GPU uit de 8000-serie geldt dat als je hem maar vaak genoeg gebruikt, hij hieraan zal bezwijken. Het enige verschil tussen GPU's is hoe koel ze blijven en hoe frequent ze gebruikt worden, hierdoor kan de levensduur verschillen.
Oké maar iedere gpu (ook van amd) gaat kapot als je hem maar vaak genoeg gebruikt, alleen is het met andere gpu's weer een ander probleem of misschien wel het zelfde. Ik ga zo dadelijk mijn 8800ultra verkopen voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Klopt, er zijn ook wel andere high-end kaarten die het eigenlijk niet lang genoeg volhouden. Maar bij de GF8000-serie ging dit vaak gewoon te snel. Dat een kaart na tien jaar stuk gaat is geen ramp, dat hij binnen een jaar stuk gaat wel, en daar slaat de 40% waarschijnlijk op.
bitshape schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:59:
En de GT200 65nm & GT200b 55nm GPU's? (GTX260 - GTX295)
Is daar al wat over bekend mbt het vroegtijdig uitvallen door Nvidia's Bump-Gate?
Ik lees er weinig over terug, dus ik vermoed dat het vanaf de 200-serie opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 12:00

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 429466 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:46:
Oké dus gpu's die later gebakken word is niet het gevalletje kapot gaan. Uit het artikel blijkt dat het om 40% van de gpu's gaat en niet alle gpu's dus het gaat om een deel blijkt want niet alle gpu's hebben dit?
Hebben ze dit trouwens ontkent via dit zelf te zeggen/ontkennen of word dat er van gemaakt omdat het om nvidia gaat?

Mijn werd altijd snel heet maar wekt gewoon nog goed na 5 jaar dus ik mag zeggen dat mijn gpu niet deze problemen heeft dus ook elijk die hele batch niet want er zijn nog zo veel die gewoon niet kapot gaan, als dit het geval is ontkent nvidia eigenlijk niets want er val voor een deel ook dan niets te ontkennen?
die graka van jou kan net zo goed morgen ook kapot zijn. Er is gewoon een ontwerpfout gemaakt, ook bij jouw graka. Dat hij na 5 jaar nog werkt is nog geen garantie dat hij het altijd blijft doen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

Electrowolf

Mod met Liefde!

Anoniem: 315662 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:48:
[...]

medium niet hoor, mijn 8800GTS trekt net low, het is namelijk ook het absolute minimum van de specs.
De grap is ook dat ik een 8800GT in combinatie met een i7-2600, 8GB ram en een SSD heb, dus de bottleneck is wel redelijk makkelijk te vinden ;-).

Ik wil wel upgraden maar we wachten maar even tot Kepler op de markt komt.

Wat betreft de dooie kaarten; deze 8800GT doet het al z'n 4-5 jaar, maar de machine staat 24/7 aan, iets wat misschien wel helpt met de kaart in leven houden.

offtopic:
Mocht iemand nog een nieuwe willen hebben heb ik nog een nieuwe XFX 8800GT liggen ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Ik heb eigenlijk geen idee of mijn leadtek 8800GTS het nog doet, zou het eigenlijk wel willen weten, maar diegene die hem toen heeft overgenomen zal inmiddels wel een nieuwe kaart hebben :P

Vind het nog altijd de beste kaart die ik ooit heb gehad, had er wel wat mods aan gedaan zoals de gaten op de koeler dichttapen en een ronde ccfl om de fan heen, leuke tijd mee gehad :)
Ding was ook muisstil, en heb hem nooit ver boven de 70 graden uit zien komen, zat dan wel arctic silver 5 op de gpu die standaard pasta is bar slecht 8)7

Erg jammer dat nVidia zo'n slechte soldeer heeft toegepast, als ze zo'n dingen eens achterwege lieten hadden ze nu een stukken betere reputatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epic_gram schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:14:
[...]

die graka van jou kan net zo goed morgen ook kapot zijn. Er is gewoon een ontwerpfout gemaakt, ook bij jouw graka. Dat hij na 5 jaar nog werkt is nog geen garantie dat hij het altijd blijft doen.
Ik heb heb gisteren avond vekocht. Mijn kaart heeft hetprobleem blijkbaar niet want die is altijd zwaar gestressed en dan had hij al lang kapot moeten zijn. Hetis verder ook geen reverentie kaart.
Geen enkel merk heeft verder de garantie dat hij het altijd blijft doen. Zo heb ik de hd5870 ook gehad en die was binnen een jaar al dood.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 21-11-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 263922 schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:51:

Erg jammer dat nVidia zo'n slechte soldeer heeft toegepast, als ze zo'n dingen eens achterwege lieten hadden ze nu een stukken betere reputatie...
Dat vind ik nou ook. Heb meestal nVidia kaarten gehad (tijdens de Geforce FX serie gekozen voor Ati) en had er altijd een goed idee bij. Maar sinds dat gedoe met loslatende GPU's ben ik iets terughoudender met nVidia GPU's (metname in laptops).

Desktops lijkt nu toch redelijk goed te gaan, de GTX200 serie gaat nog niet massaal dood zo lijkt het.
Maar laptop GPU's krijgen het toch vaak zwaarder te voorduren, vaak is de koeling krap aan voldoende en heb je veel meer te maken met die heat-cycles (en het verschil tussen max en min temp is vaak veel groter dan bij desktop GPU's).

@Tweaker:
Stressen is het grootste probleem niet, het probleem zijn heat cycles en dat het soldeer al zwak begint te worden bij een temp van 60ºC (en dat is peanuts voor een gpu). En refference kaart of niet, de GPU is hetzelfde en daar zit em nou het probleem. Dat de ene kaart het langer uithoud dan de andere is mooi meegenomen, maar er zit wel degelijk een ernstige designfout in een hele serie (paar series eigenlijk) GPU's.

En natuurlijk gaan Ati/AMD kaarten ook kapot, ik heb ook wel een kapotte Ati in de kast liggen. Maar dat zijn meestal verschillende oorzaken (VRM kapot/brand door, geheugen kapot) en tot nu toe nog niet massaal hetzelfde probleem vanwege een designfout van Ati/AMD zelf (zoals een loslatende GPU).
Dat een VRM doorbrand of de koeling ondermaats is is meer te wijten aan de videokaart producent (sommige merken gebruiken mindere kwaliteit onderdelen dan andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp wat je bedoeld de hoge wisselingen in temperatuur. Dat had ik ook met mijn kaart maar mijn kaart heeft blijkbaar wat meer geluk. Hij is nu ook verkocht dus heb er geen omkijken meer naar en zit nu met 2 kaarten die het hopelijk niet hebben. Ttot nu toe blijkt nog van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Sinds vanavond mijn GeForce 8800GTX 768 ook stuk. Ga eens proberen of de oven truc hier werkt.. Anders morgen een nieuwe kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Had het niet meer verwacht, maar de oven truc heeft het gedaan. Heb hem net weer geinstalleerd en hij boot zonder problemen. Bizar dat dit zo werkt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 18:00
Sinds gisteravond was ik bioschock 1 aan het spelen een spel wat ik vlekkeloos op high speel met mijn 8800 Ultra maar toen ik in een level speelde wat behoorlijk wat laat ik maar zeggen videokaart eiste. Waren er ineens allemaal sterren , groene strepen , en zag alle kleuren van de regenboog door mijn scherm heen vliegen computer liep vast en elke keer als ik dat spel speel doet hij hetzelfde. Als ik een spel speel wat wat ouder is dan is het geen probleem. Mijn videokaart is al 4 jaar oud. Kan ik hier van uit gaan dat mijn 8800 stervende is ?

bvd

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ralphhh schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:25:
Sinds gisteravond was ik bioschock 1 aan het spelen een spel wat ik vlekkeloos op high speel met mijn 8800 Ultra maar toen ik in een level speelde wat behoorlijk wat laat ik maar zeggen videokaart eiste. Waren er ineens allemaal sterren , groene strepen , en zag alle kleuren van de regenboog door mijn scherm heen vliegen computer liep vast en elke keer als ik dat spel speel doet hij hetzelfde. Als ik een spel speel wat wat ouder is dan is het geen probleem. Mijn videokaart is al 4 jaar oud. Kan ik hier van uit gaan dat mijn 8800 stervende is ?

bvd

Ralph
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Ralphhh schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:25:

bvd

Ralph
Yep.

Effe de oventruck toepassen en je kan dr weer tegenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphhh
  • Laatst online: 04-01 18:00
Kan iemand mij kort een uitleg geven over hoe die oventruck werkt ?
ik vind het toch redelijk eng om mijn videokaart in de oven te doen het klinkt zo raar :P maar schijnt wel te werken. als iemand mij wat uitleg daarover kan geven of een guide zou mooi zijn.

bvd

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Het is vrij simpel, je haalt hem eruit, haald de fan, plastic onderdelen en dergelijke er allemaal af.
Je houdt uiteindelijk alleen de kaart met de chips erop over.

Dan oven 10 minuten op 200 graden voorverwarmen en dan 10 minuten bakken. Dan hielp bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ralphhh schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:45:
Kan iemand mij kort een uitleg geven over hoe die oventruck werkt ?
ik vind het toch redelijk eng om mijn videokaart in de oven te doen het klinkt zo raar :P maar schijnt wel te werken. als iemand mij wat uitleg daarover kan geven of een guide zou mooi zijn.

bvd

Ralph
Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"
Staat in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 12:20
Haha mooi topic dit.

Ik heb zelf een BFG 8800 GTX gehad, dat was toen een van de eerste in Nederland. Toendertijd 600 euro voor betaald 8)7 :X Wel nog een mooi t-shirtje en wat andere goodies aan overgehouden. :+

Helaas is hij vorig jaar overleden, de voltageregeling in de kaart gaf het op waardoor hij het niet meer deed. Kon tot het einde aan toe nog prima overweg met de modernste games 8)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Mijn G92 9800GTX+ van MSI is na een krappe 4 jaar dan toch ook overleden.

Vandaag speelde ik, zoals ik dagelijks doe, een potje Battlefield 3. Dit ging goed, maar kreeg na ~20 minuten een vastloper waarbij het geluid ook vastliep. Alsof ik een BSOD kreeg, maar dat gebeurde niet. De muis sloeg ook vast en was gedwongen te resetten. Hierna startte de PC weer op en was er niks aan de hand.

Nogmaals Battlefield 3 opgestart en toen kreeg ik na 2 minuten dezelfde crash. Toen heb ik Furmark gedraait en toen sloeg de PC al na 10 seconden vast. De muis kon ik nog wel bewegen, maar die bewoog met ~1fps. Reset was noodzakelijk waarna alles weer normaal was.

Even een licht spel gedraaid. De stresstest van Counter Strike Source. Dit werkte wel normaal. Ik dacht dus dat het probleem bij de temperatuur lag. Hierdoor heb ik de kaart uit de PC gehaald en flink ontstoft (zat al 4 jaar stof in).

Kaart weer terug gedaan en opnieuw furmark gedraait. Kaart begon bij 54 graden en dit liep snel op totdat ik na enkele minuten weer een vastloper kreeg waarbij de computer zich ditmaal vanzelf resetten

Na deze reset kwam windows terug in Basic mode 640x480. Dit kon ik nog opschroeven tot 1680x1050 gelukkig, en daar werk ik nu ook op.

De kaart wordt niet meer herkent, en kan niks meer afspelen. Ook nvidia control panel geeft aan dat er geen kaart in de PC zit. Ik kan echter nog wel met moeite filmpjes kijken via VLC en youtube doet het (niet fullscreen) ook nog gewoon.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:08

Quad

Doof

Heb een (op moment) 2.5 jaar oude Acer laptop die exact 1 jaar geleden (30 november binnen gekomen bij Acer) voor reparatie aan het beruchte probleem van de 8600GS.
Op de reparatie bon staat dat complete moederbord vervangen is.
Nu begint hij weer kuren te vertonen, dwz strepen in het bios scherm, live CD, en Windows die niet meer op start. Safe mode wilde in begin wel, maar na enige tijd ging hij hangen en strepen (8/16 bits weergave lijkt het op) weer te geven.

Ik las ergens dat fabrikanten langer garantie op deze grafische chips zouden moeten geven, maar kan het nergens meer terug vinden.
Hoe sterk sta ik nu bij Acer met garantie bepaling omdat het zelfde euvel binnen een jaar weer aanwezig is.
Alleen vorig jaar kreeg ik helemaal geen beeld meer, waar ik nu alleen dus tekenen van de slechte chip zie.

Ik ga morgen (weekends gesloten :S) bellen met Acer, maar wat kan ik het beste aangeven om toch eventueel dat ding te laten repareren?
Bon is ook niet meer aanwezig we hebben alles afgezocht, maar factuur (kopie) was opgestuurd naar Acer vorig jaar, en ik neem aan dat ze op serienummer in het systeem alles terug kunnen halen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
De originele garantie (2jaar normaalgezien) wordt bij RMA enkel verlengd met de periode dat de laptop bij Acer binnen geweest is. Nieuw moederbord ofzo maakt allemaal niet uit, je krijgt geen 2 jaar vanaf iets vervangen is, ook al is het een volledig nieuwe onderkant of whatever.

Acer heeft verder geen regeling met nVidia of iets dergelijks.

Dus je laptop is iets van een 5 maanden buiten garantie. Je kansen? Nul.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346066

Ook maar even mijn ervaringen dumpen hier.

Vorige maand begaf de gpu het in mijn alweer bijna 5 jaar oude laptop (Toshiba A100). Het gaat om een nVidia 7600 kaart die na veel artefacten geen zin meer had om iets grafisch intensiever te weergeven dan het bios scherm.

Had de afgelopen maand niet al te veel tijd (lees: motivatie) om er naar te kijken, maar heb dit weekend dan toch maar de boel open geschroefd om mijn kaart te bakken. Na mijn laptop letterlijk opengebroken te hebben kon ik de kaart onder een laag stof vandaan trekken (de fan zat compleet vol), en na het verwijderen van de koeler bleek dat de gpu zwom in een zee van koelpasta (kan toch ook niet goed zijn). De boel netjes schoon gemaakt, stickers verwijderd etc., en de oven op 200 graden gezet, toen deze op temperatuur was de kaart erin gemikt en 10 minuten laten bakken.

Na het afkoelen het kaartje weer ingebouwd, koeler er weer opgezet (dit keer met een klein kloddertje pasta), en de laptop weer in elkaar gezet / geschroefd (om er aan het einde achter te komen dat je 3 schroeven overhebt . . .). Accu er in, aanzetten en ja hoor hij doet het weer!

Ik heb nog niet de kans gehad om de boel te kunnen stressen en om een of andere reden lukt het me niet om onder Ubuntu de temperatuur uit te lezen, maar tot nu toe ben ik blij dat hij het weer doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf 2dagen terug een 8800gt overgenomen die geoverclocked is naar: 700 core 2000 mem. Deze wordt maar 52graden stressed (met vga stressprogramma) door mijn gelid cooler :). Maar nu heb ik een vraagje, ik heb hier een mobo liggen die een nforce4 chipset heeft, hierin zit een geforce6150le gebakken, deze werd best wel warm. Maar de pc ging kapot (fans 100% geen beeld, ook niet met externe werkende 9400gt). Na opnieuw de pc bouwen deed de pc het weer, ook stabiel. En nu zit er wat je ook doet geen leven meer in (ook weer fans 100% en geen beeld). Kan bakken dit probleem verhelpen??
alvast bedankt

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stuk is die toch al toch? ;)

Maar denk het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 28-11-2011 12:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Nou, de nforce4 is aan het afkoelen :), zal het resultaat posten.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

En hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :).
Nee, hij doet het niet, het was een grapje. De cilindertjes op het moederbord waren bol gaan staan (goed bol) en nog steeds dezelfde klacht, de fannetjes 100% en geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:58
auto660 schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:21:
En hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :) hij doet het :).
Nee, hij doet het niet, het was een grapje. De cilindertjes op het moederbord waren bol gaan staan (goed bol) en nog steeds dezelfde klacht, de fannetjes 100% en geen beeld.
dat ken ik alleen heb ik het met een mobo van mijn laptop geprobeerd.

1e keer werkte perfect.

toen ging die uit na 10 sec.

2e keer aanzetten poef

klein rookwolkje van hooguit 5 cm breedte.

en dat was het :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonde, bij mij gaat het vrijwel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Noel schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:36:
De originele garantie (2jaar normaalgezien) wordt bij RMA enkel verlengd met de periode dat de laptop bij Acer binnen geweest is. Nieuw moederbord ofzo maakt allemaal niet uit, je krijgt geen 2 jaar vanaf iets vervangen is, ook al is het een volledig nieuwe onderkant of whatever.

Acer heeft verder geen regeling met nVidia of iets dergelijks.

Dus je laptop is iets van een 5 maanden buiten garantie. Je kansen? Nul.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Dan zou ik toch hierop moeten wijzen en constateren dat de laptop niet een redelijk termijn (laten we zeggen 3 jaar) vol gemaakt heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Daar lach ik om. :) Acer vast ook. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Noel schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:08:
Daar lach ik om. :) Acer vast ook. :)
Helaas heb je daar waarschijnlijk gelijk in. :( Bovendien is 2 jaar vaak wel redelijk, maar daarbuiten is het sowieso vaak heel lastig garantie te krijgen, omdat jij als klant dan moet aantonen dat het defect niet door jou is veroorzaakt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Daarbij, het gaat om een niet deugdelijk product met een probleem dat al vanaf het begin aanwezig is(en sinds vrijdag dus zich openbaart).
Ik zelf ben een beetje helaas onbekend hierin om te zien hoe ik het beste aan kan pakken, maar wellicht dat er wat uit te halen valt.
In elk geval de laptop is op moment wel vervangen door weer een Acer, ze was er altijd wel tevreden over en voor haar gebruik is hij ruim voldoende.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:25
Heb tot nu toe 3 8800GT, 4 8800GTS, 1 8800GTX en een (ATI) HD4870X2 kaarten gebakken, werken allemaal nogsteeds :) dat bakken heeft wel degelijk nut je moet alleen goede condensators eropo hebben zitten... liefst van die tonnetjes zonder plasic eromheen zegmar...

heb ook ooit eens een keer een 8600GS gebakken, daarvan waren ook 2 condensatortjes ontploft in de oven. Hier heb ik toen nieuwe op gesoldeerd, en dat ding draait hier nu nog steeds in mijn muziek pc'tje

[ Voor 67% gewijzigd door MineTurtle op 28-11-2011 19:26 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 10:42

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

hmmm, ik heb nog een 7900gt liggen waar ik verder toch niets meer mee doe/kan... (hij doet het nog wel perfect, maar ervaringen zijn onbetaalbaar)

waar haal je trouwens die nieuwe condensatoren vandaan?

(zou het ook in een steenoven kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Je moet het in ieder geval niet te lang bakken. Dat deed ik ooit met een 6800LE en de condensatoren vielen eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Vallen 9600GT 's hier ook onder (aangezien ze rebranded 8800 oid zijn) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kans zit er dik in, maar heb ze nog niet veel voorbij zien komen (niet iedereen met een defecte kaart post dat op internet, meestal is het meteen een enkele reis vuilcontainer).

Zag op V&A ook al een GTX 275 met dezelfde kuren als die in dit topic besproken worden.

Maar tot nu toe valt het aantal sterfgevallen na de 8800 serie (en hun rebrands) mee...of iedereen verzwijgt het :P .

offtopic:
Zie laatste tijd wel vaak dual GPU kaarten van zowel Ati als nVidia sneuvelen, straks krijgen we ook nog een Dual GPU defecten topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:20
Gisteren ook een 8600M GT uit een laptop gebakken, 10 minuten op 200c. Werkt weer zoals het moet, vraag is natuurlijk voor hoe lang.

Heeft het 3.5 jaar volgehouden en dit terwijl er nooit op is gegamed. Altijd zo rond de 65c gedraaid.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Hi,

Heb deze 'laptop' nu voor me liggen, waarvan deze VGA-kaart stuk is, althans ik moet het truukje
uitvoeren met het 'verwarmen' in de oven.

Hier een hoge kwaliteitsfoto van Wikipedia: klik

Stel ik wil deze VGA-kaart even 10 minuten bakken in de over, wat moet ik er dan allemaal van af
halen? Het bevat namelijk wat plastic onderdelen, dát moet er sowieso af, de ventilatoren moeten
eraf, verder de onderkant is iets van vaag spul, voelt als iets van dun zwart zeil ofzo? Moet dat eraf?
Alleen de printplaat moet de oven in gegooid worden?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DD2r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qbERq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S7sPn.jpg

Iemand hier ervaring mee? :+ Normaliter zou ik zeggen; koop een nieuwe! Maar in dit geval, met
deze laptop, wel leuk om eens te kijken of dát lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles wat er af kan, er af. koelers. stikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

heb er geen ervaring mee, maar, ik denk wel dat alles wat loskan, ook los moet. Ook dat zeil, denk dat dat heel snel smelt in de oven. Daarna wel weer terug doen dat zeil, denk dat dat kortsluiting tegengaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hehe, zo groot heb ik ze nog niet gezien in laptops wel cool om te zien ;)

Verder, zoals gezegt, zo kaal mogelijk. Koelers eraf (dus heatsink + fan), dat "zeil" er ook af (kun je wel laten zitten, maar smelt en bedekt alle chipjes eronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Thanks voor de reacties heren. Morgen maar evem 'strippen', groot ding inderdaad whehe.
Ding was, van horen zeggen, ook best ehm prijzig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:34:
Thanks voor de reacties heren. Morgen maar evem 'strippen', groot ding inderdaad whehe.
Ding was, van horen zeggen, ook best ehm prijzig haha.
Ik zou deze kaart persoonlijk niet bakken, maar strippen van alle "parts" zodat je de core's ziet en die dan met een "hand gasbrandertje branden" deste meer kans op een succes.

Aangezien de connector en zo me niet makkelijk eraf te halen lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nemesizz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:19:
Kans zit er dik in, maar heb ze nog niet veel voorbij zien komen (niet iedereen met een defecte kaart post dat op internet, meestal is het meteen een enkele reis vuilcontainer).

Zag op V&A ook al een GTX 275 met dezelfde kuren als die in dit topic besproken worden.

Maar tot nu toe valt het aantal sterfgevallen na de 8800 serie (en hun rebrands) mee...of iedereen verzwijgt het :P .

offtopic:
Zie laatste tijd wel vaak dual GPU kaarten van zowel Ati als nVidia sneuvelen, straks krijgen we ook nog een Dual GPU defecten topic >:)
Een vriend van mij zijn GTS250 is overleden na 2 jaar.

En nu begint mijn GTS250 ook te kloten.

Snap gewoon niet dat Nvidea voor al deze problemen zorgt, en zoveel kaarten heeft ge-brand, mss om het imago op te poetsen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:02:
Vallen 9600GT 's hier ook onder (aangezien ze rebranded 8800 oid zijn) ?
De gehele 9000 serie valt er onder. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

g92 valt er niet onder tenminste daar zijn nog geen feiten van ?
gt200 ook niet ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 22:02
Tuurlijk wel. Bij de 200 series is het een stuk verbetered en zover bekend is het opgelost bij de kaarten die daarna kwamen. Hoe je erbij komt dat de G92 het niet zou hebben is me overigens een raadsel.

[ Voor 87% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet van veel uitvallende kaarten toch? Als de oventruuk werkt wil dat natuurlijk niet gelijk zeggen dat deze modellen de zelfde fout hebben als de G80? Als je tuurlijk wel zegt dan heb je tuurlijk wel ook wel een feitelijke bron met deze problemen? Dat nvidia deze problemen met de g80 heeft weet ik van andere heb ik noot feitelijke bronnen/beweizen gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Al eens gezocht op G92 in dit topic? Daar staat je antwoord vast wel in.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aV37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 429466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:51:
Dat nvidia deze problemen met de g80 heeft weet ik van andere heb ik noot feitelijke bronnen/beweizen gezien.
Dit topic? :| Inclusief alle informatieve links en verhalen die hier zijn gegeven.

Als je gaat zoeken in de officiële berichten van NVidia's PR-afdeling ga je er niets over vinden, nee. Maar dat de gehele GF9000-serie hier last van heeft is inmiddels helemaal duidelijk. Zie ook berichtgeving over de mobiele 9000-GPU's.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 18-12-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Paprika schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:48:
Tuurlijk wel. Bij de 200 series is het een stuk verbetered en zover bekend is het opgelost bij de kaarten die daarna kwamen. Hoe je erbij komt dat de G92 het niet zou hebben is me overigens een raadsel.
Er waren inderdaad berichten (Charlie) dat G92 ook niet lekker was. Aangezien die verhalen niet veel uitgebreider zijn geworden ooit en de klachten wb 9xxx behoorlijk meevallen, vind ik het niet eens zo'n gekke gedachte tbh. Sterker nog, ook ik was in de veronderstelling dat G92 andere materialen had dan G8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Google lijkt anders te stellen (en dit topic)... Minder? Zou kunnen. Gaan er genoeg dood die gebakken weer werken? Zeker.

[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkel dit topic is geen wereldwijd bewijs.En er zijn heel veel mensen die een hekel aan nvidia hebben dus ik hou mijn mond maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ok. Dan wachten we wel tot nVidia's PR department een presentatie geeft over dode G92 kaarten.

[ Voor 93% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 429466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:15:
Enkel dit topic is geen wereldwijd bewijs.En er zijn heel veel mensen die een hekel aan nvidia hebben dus ik hou mijn mond maar beter.
Nee, mensen die foto's maken van het strippen van hun GPU, en zeggen dat het na het ritje in de oven werkt, zijn niet geloofwaardig. :S

Gezien het feit dat heel veel mensen een voorliefde hebben voor NVidia zal dat voor hun wel minder geloofwaardig zijn dan de subjectieve stellingname van het bedrijf zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:18:
[...]

Nee, mensen die foto's maken van het strippen van hun GPU, en zeggen dat het na het ritje in de oven werkt, zijn niet geloofwaardig. :S

Gezien het feit dat heel veel mensen een voorliefde hebben voor zal dat voor hun wel minder geloofwaardig zijn dan de subjectieve stellingname van het bedrijf zelf...
Dat betekend niet gelijk dat dit het zelfde probleem is 8)7
Ik zie dat anderen dat hier ook al eens gezegd hebben.
Verder is het ook niet echt geloofwaardig als er maar heel erg weinig over te vinden is. Een of twee site's zegt wereldwijd natuurlijk 0.0001%

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het zal inderdaad allemaal toeval zijn. Mijn 9800GTX was zeker eigenlijk een early-Fermi mockup sample welke magischer wijs door de oven weer ging leven. 8)7 (random smiley added for more dramatic effects and cool appearance)
Anoniem: 429466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:24:
[...]
Dat betekend niet gelijk dat dit het zelfde probleem is 8)7
Ik zie dat anderen dat hier ook al eens gezegd hebben.
Verder is het ook niet echt geloofwaardig als er maar heel erg weinig over te vinden is. Een of twee site's zegt wereldwijd natuurlijk 0.0001%
Je kunt niet rekenen.

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF is dat weer voor persoonlijke aanval je kunt niet rekenen, het was niet eens een som of een berekening :+
Wat kan ik er over zeggen met kaarten die nog niet dood zijn en die al over hun jaren heen zitten hé

[ Voor 134% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je klaagt de hele morgen over bronnen, niet valide bronnen, niet genoeg gegevens (voor jou) om een conclusie te trekken en om dat te bevestigen gooi je er maar gewoon willekeurige getallen doorheen, wat geheel tegen je argumentatie argumenten in gaat. Daarbij is die 0.0001% niet correct en was je berekening dus ook nog fout. Of moet daar ook een bron bij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zette zo maar wat neer dat was geen berekening.
Dat is meer bedoeld van wat kunnen we er mee want er is zo weinig. Maar goed dat je dat niet snapt geeft natuurlijk niet :)

Verder klaag ik niet. Wat een persoonlijk gedoe zeg jeuhhh

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dan nu maar weer back on-topic over het doodgaan van kaarten.
Anoniem: 429466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:33:
Maar goed dat je dat niet snapt geeft natuurlijk niet :)
Dat zal het inderdaad wel zijn. Ik ga wel high-quality posten bij HW.info ;(.

[ Voor 69% gewijzigd door Paprika op 18-12-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+
De g80 is bekend de rest is BS

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 18-12-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man oh man.....

het is allang bekend dat het de 9xxx series kaarten ook gewoon treft, en die beginnen bij mijn reparaties nu rustig binnen te stromen, en jawel, allemaal exact dezelfde klachten als de 8xxx kaarten en allemaal met dezelfde oplossing. Vooral de laptopkaarten 9200 en 9300 vallen met bosjes dood neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@Tweaker
Nu spreek je jezelf tegen, want nVidia heeft alleen toegegeven dat 2 mobiele chips vroegtijdig defect konden raken, na een boel gezeur van een paar grote OEM's (Sony, HP, en nog een paar).

Als jij echt verwacht dat nVidia dit ooit toe zal geven is dat wel heel naief.
Het toegeven van de G82 en G84 hebben ze ook niet echt openlijk toegegeven, moet je ook al aardig voor graven.

Als zo'n kaart kapot gaat aan iets anders dan de bekende micro-breukjes, dan helpt het bakken in een oven gewoon niet. Werkt het wel (merendeel van de gevallen met dode nVidia kaarten in de 6000 t/m 9000 serie) is het gewoon het bekende probleem.

Zat bronnen (uiteraard niet officieel van nVidia) te vinden. Dus als je dat nog steeds blijft ontkennen ben je volgens mij gewoon een fanboy die aan het trollen is.

offtopic:
Normaal speel ik nooit op de man, maar dit riekt toch echt naar trolling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik ga jou echt nomineren voor troll van het jaar :+ NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je had toch wel door dat het sarcastisch was hé :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436995

ik heb ook zoo een kaart gehad maar het was een asus ati radeon hd4870 en heb deze gebakken in een oven en de kaart doet het weert perfect

mss is het een aanraden om dat te doe n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436995

als iemand een kaart liggen heeft die in die toestand is dan wil ik deze wel komen ophalen en proberen of het lukt met het bakken

laat mij iets weten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

DanielWW2 schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:23:
[...]

De gehele 9000 serie valt er onder. ;)
Heb nog nergens problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, omdat het afhankelijk is van het verbruik, het gebruik en van de koeling van de kaart hoe snel zoiets speelt, en met een beetje geluk gaat een kaart die dit probleem heeft gewoon een normale levensduur mee. ;) Maar dat is al lang besproken, hier en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is ook vooral te merken bij de kaarten die het meeste hitte maken, zo bijvoorbeeld de 9800GX2. Vooral de Dual-PCB variant heeft er snel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Vandaag een laptop moederbord met chipset/gpu combi gebakken van een compaq presario v6000, het probleem was dat dit moederbord aan ging en voordat windows bij het welkom scherm was weer uitviel. Na het bakken op 200graden 10minuten lang werkt het moederbord weer perfect, ik typ nu dit bericht van de laptop af waarvan dat moederbord is gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Laatst online: 04-01 17:29
Vandaag 2 oude laptops gerevived. Ze lagen beide al maanden stof te verzamelen en ik besloot ze te koop aan te bieden op marktplaats. De boden van 40-50 euro vielen tegen, dus toch maar besloten de gok te wagen en oven truc toe te passen.

Ik had een Siemens PI 1536 waarvan de grafische kaart (een ATI x1400) eenvoudig los viel te schroeven. 10 minuutjes op 200 graden, een kwartier laten afkoelen en m'n laptop weer in elkaar gesleuteld.
En ondanks de vele succes verhalen was ik toch zeer verbaasd dat m'n siemens ineens weer beeld toonde.
Zojuist m'n Windows versie weer terug geinstalleerd. Nu moet ik alleen nog een driver vinden voor die grafische kaart. Ik heb een jaar geleden al eens eerder windows 7 op die laptop gezet, toen was het vinden van de juiste drivers ook al een drama, maar nu vind ik helemaal niks meer. Misschien dat iemand me daarmee kan helpen?

De tweede laptop die het ovenavontuur tegemoet ging was een MSI EX600. Hierbij is de grafische chip op het moederbord gesoldeerd. Helaas maakt MSI geen computers die een leek in een kwartier uit elkaar kan schroeven, dus aan de hand van een youtube filmpje (240p) heb ik het stappenplan gevolgd om de laptop te demonteren. Het moederbord vervolgens kaal gestript en ook de oven in. Ook hier de boel een kwartier laten afkoelen en weer in elkaar geknutseld. Wederom die spanning of het zou werken, maar jawel hoor.
Tot voor deze operatie toonde mijn Geforce 8400m het beeld in 6 voud. (6 kleine schermpjes, 3 boven 3 onder en een dikke strepen bende er tussendoor), maar na de operatie ziet alles er weer netjes uit.
Klein minpuntje is wel dat de indicator lampjes (van de HDD, accu etc) ergens in het proces overleden zijn. Geen ramp, maar wel jammer.

Al met al ben ik een tevreden amateur tweaker :9
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste