Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRWZ
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2024
Mijn duit in t zakje hier:

Van de week van die tip gehoord, en gister maar eens uitgevoerd!
Toch mijn ouwe ASUS en7600gt weer leven ingeblazen!
Daarna dacht ik: Laat ik dat mobo (een rottige Dell: MCP73T-AM v 1.0, met Celeron 2x2.0 GHz) ook es proberen!
Het ding kwam niet voorbij de beep, en geen beeld...
Maar nu weer wel! Hij staat te installeren!
Helemaal happy met de tipjes van hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 11:19

Sevyx

Facta non verba!

Afgelopen maand gaf mijn PC na het openen van zwaaren applicaties groene strepen op het scherm met als gevolg het vastlopen van mijn windows 7 omgeving. Dit had meerderen malen data verlies tot gevolg. Na onderzoek op het world wide web tot de conclusie gekomen dat dit lag aan mijn videokaart: De NVidia 9800 GT.

De oplossing kwam uit onverwachte hoek, namelijk het bakken van de videokaart in de oven. Na het kijken van meerdere filmpjes op youtube, aan de slag gegaan met de demontage van de videokaart.

Dit betrof het volgende:
• Los schroeven van de verschillende schroeven aan de onderkant van de kaart
• Het los halen van de overkapping
• De interne fan kabel los maken van de kaart
• De kaart grondig schoonmaken op stof
• Het verwijderen van de koelpasta op de chip
• De fan grondig schoongemaakt

Na het demontoren alles netjes ingepakt in aluminiumfolie. Zie de foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2lww0zl.jpg

De oven ingesteld op 200 C, vervolgens de oven op temperatuur laten komen. De kaart zoals te zien is op de foto in de oven geschoven en hem hier 8 a 9 minuten in laten zitten. Vervolgens de kaart een half uur laten afkoelen. Na het half uur al het folie verwijderd en de kaart weer gemonteerd in de PC.

PC geboot en vervolgens meerdere games op High gespeeld en zware applicaties gestart. Tot op heden nog geen vast lopers of groene strepen gehad.

Ik kan dus concluderen dat het ”voorlopig” werkt. Mocht er nog iets gebeuren aankomende week dan zal ik dit laten weten.

[ Voor 0% gewijzigd door Sevyx op 14-06-2012 11:04 . Reden: typo's ]

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Ondertussen heb ik tientallen laptop GPU's gereflowed. De ervaring is dat ze op den duur (soms al binnen een week) weer kapot gaan. Ik ben er dan ook maar mee gestopt. Reballen of vervangen door een andere kaart is de enige echte mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22

immetjes

HIER is BERN-E

_Dune_ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:59:
[...]

Bij de 8000 serie was het nu juist dat de GPU/chip NIET in orde was, het veelal vroegtijdig sterven van deze serie is Nvidia dan ook aan te rekenen en niet direct de oem fabrikanten. Doordat sommige oem fabrikanten direct de zogenaamde "aftermarket" koelers installeerden werden/worden de temperaturen wat gelijkmatiger gehouden, waardoor het probleem minder snel zich voor ging/gaat doen, maar het feit blijft dat deze GPU's niet bestand zijn tegen de normale warmte fluctuaties die een GPU normaal gesproken ondergaat, wat een fout in het desgin is. :)
Heeft de 9000 serie hier ook last van? Ik heb voor m'n oude systeempje pas een MSI N9600GT-T2D512-OC gekocht voor het €20,-. Er zit een niet-standaard 2-slot koeler op.

Edit: Volgens Wikipedia en GPUReview is de 9600GT een 94a/b chip (a=55mu, b=65mu). ATI fanboy Charlie van de "The Inquirer" schrijft dat de G94 ook last heeft van dit probleem. Alleen de niet-R en niet-F chips zijn ok. We zullen zien. Eind dit jaar gaat die 9600GT er sowieso uit.

[ Voor 23% gewijzigd door immetjes op 26-06-2012 15:52 . Reden: Wat uitzoek werk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

immetjes schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:14:
[...]
Heeft de 9000 serie hier ook last van? Ik heb voor m'n oude systeempje pas een MSI N9600GT-T2D512-OC gekocht voor het €20,-. Er zit een niet-standaard 2-slot koeler op.
ja 9000 serie kwam voort uit de 8000 , de bekende g82 chip
The GeForce 9 Series is the ninth generation of NVIDIA's GeForce series of graphics processing units, the first of which was released on February 21, 2008. This series of video cards was, for the most part, a renaming of Nvidia's older eighth generation graphics cards and not an entirely new line.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
Heb een laptop Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 met 8600M GS.
Deze geeft al 2 jaar vastlopers met een errorcode die te herleiden is tot de GPU, maar nog geen groene strepen of blokken in het beeld

Ik verwacht dat deze met hetzelfde euvel kampt als de hele serie.

Zal het helpen om de frequenties van core en shaders te verlagen om geen vastlopers meer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
FortezzA_64 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:41:
Heb een laptop Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 met 8600M GS.
Deze geeft al 2 jaar vastlopers met een errorcode die te herleiden is tot de GPU, maar nog geen groene strepen of blokken in het beeld
Die heeft 2 jaar actief gebruik bij mij overleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
En toen de pijp uit, gpu of ander onderdeel?

Laptop werkt hier buiten de problemen met gpu verder prima.
En was nog niet van plan om te gaan vervangen, alleen die vastlopers werkt echt niet prettig.

Meestal worden de documenten waarin je werkt nog wel hersteld en autosave staat op 1 min.

Ik zoek dus nog een lap-middel, zodat dat ding het nog wat langer uithoudt.
En denk daarbij aan verlagen van clocks, games worden er toch niet opgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mrc4nl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:19:
ja 9000 serie kwam voort uit de 8000 , de bekende g82 chip
g92.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ben nu bezig om mijn eerste kaart te bakken, ik heb hem van een vriend gekregen.Het is een 8800GT van Foxconn :p. Eerst de koeling eraf (en de dikke lagen artic silver :z ) daarna plastic delen in alumium folie gedaan.

Ik ben benieuwd of het gaat werken. Iemand ooit een kaart gebakken zonder succes (kortsluiting ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

[...]

Edit: Volgens Wikipedia en GPUReview is de 9600GT een 94a/b chip (a=55mu, b=65mu). ATI fanboy Charlie van de "The Inquirer" schrijft dat de G94 ook last heeft van dit probleem. Alleen de niet-R en niet-F chips zijn ok. We zullen zien. Eind dit jaar gaat die 9600GT er sowieso uit.
Tot nu toe heeft de 9000 series er nog geen last van. Verder is het ook niet de zelfde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn wel degelijk videokaarten uit de 9000 serie die er last van hebben. De eerste 9800GT's waren bijvoorbeeld ook een 8800GT met alleen een ander bios en stickertje.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 06-07-2012 17:53 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:12:
Ik ben benieuwd of het gaat werken. Iemand ooit een kaart gebakken zonder succes (kortsluiting ofzo?).
Ja, na de 4e keer ofzo bakken van m'n Acer met GF6100go was de boel dusdanig kapot dat het apparaat niet eens meer aan ging (kortsluiting, videochip was ook echt fysiek kapoet).

@Lupp:
Meen je dat nou serieus?
Zijn al een paar dooie 9000 serie topics geweest (niet zozeer in dit topic, meeste openen een nieuw topic) en in dit topic zelf ook al een paar. De 9000 is overigens grotendeels gewoon een rebrand 8000 serie.

Zijn ook al een paar 200 en 400 serie kaarten geweest, maar tot nu toe nog niet massaal (zoals 8000 en 9000 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dit zelfde probleem zit niet in de nieuwe G92 chips enkel de rebrands. Als je de kaart bakt en het werkt erna weer dan betekent het niet gelijk dat die serie gelijk het zelfde probleem hebben, dan zou de hd4000 series namelijk dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nemesizz schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 18:25:
[...]
Ja, na de 4e keer ofzo bakken van m'n Acer met GF6100go was de boel dusdanig kapot dat het apparaat niet eens meer aan ging (kortsluiting, videochip was ook echt fysiek kapoet).

@Lupp:
Meen je dat nou serieus?
Zijn al een paar dooie 9000 serie topics geweest (niet zozeer in dit topic, meeste openen een nieuw topic) en in dit topic zelf ook al een paar. De 9000 is overigens grotendeels gewoon een rebrand 8000 serie.

Zijn ook al een paar 200 en 400 serie kaarten geweest, maar tot nu toe nog niet massaal (zoals 8000 en 9000 serie).
Deze deed al geen blauwe schermen met opstarten dus ik was al bang dat het niet ging werken. Hij is nu echt dood, eerst oven geprobeerd 10min @200 graden. Na het testen werkte hij niet dus toen nog maar de heatgun geprobeerd >:).
Nu is hij echt dood :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
hahaha, heb het 1x geprobeerd met m'n 8800.... Hij deed al al niet goed meer maar na een paar minuten in de oven helemaal niet meer :D

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 06-07-2012 20:30 . Reden: typo ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

XanderDrake

Build the future!

Ik heb nog geen 200 serie of 400 serie voorbij zien komen die met succes gebakt zijn, toch?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

XanderDrake schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:10:
Ik heb nog geen 200 serie of 400 serie voorbij zien komen die met succes gebakt zijn, toch?
Leuke is, pagina 63, mrc4nl heeft een GTX275 gebakken, waarop jezelf nog gereageerd hebt :P

Verder in dit topic idd verder niks over gebakken 200 of 400 series, maar in een apart los topic wel.
Moet ik wel even graven want die is alweer een tijdje terug.

Bedenk ook wel, dat niet iedereen daadwerkelijk een defecte kaart gaat bakken (of toegeven, de echte fanboys zullen het niet toegeven). Maar tot nu toe ziet het er redelijk goed uit voor de kaarten ná de 200 serie (de echte 200 serie, niet de rebrands zoals de GT240 enzo). Tuurlijk ook wel defecten (nothing lasts forever), maar niet zo massaal als bij de eerdere series.

*edit*
GTX470 gebakken
In dat topic, dus een GTX470 gebakken door henkbas.
In dat zelfde topic GTX260 gebakken door Mektheb, en in dat zelfde topic GTX460 gebakken door unfor.
Daarna liep dat topic helaas uit op een flame war.

Daarnaast, zijn veel losse topics (meeste 8000 en 9000 series overigens) over defecte kaarten. Dus bij lange niet alles komt hier terrecht...maar dat boeit verder niet.
(overigens, ook af en toe succes verhalen van gebakken Radeons)

[ Voor 26% gewijzigd door Nemesizz op 09-07-2012 11:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:56
Heb in mijn oude setup nog een Club3D 8800GTS640 en die werkt nog perfect na vijf jaar zeer fanatiek gamen.

Helaas is de voeding, het moederbord of de CPU gaar.... heel inconsequent vastlopers / niet booten / automatisch rebooten. Maarja - na vijf jaar is het weer tijd voor een nieuwe pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 09-07-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

[...]

Ja, ik heb een 9600GT, en had ook groene strepen etc, maar hij schijnt nu weer te werken, loopt alleen af en toe vast bij YT video's. En gamen durf ik niet, dat loopt gelijk vast

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een 4870X2 kun je ook prima bakken trouwens! :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Daar hoef je alleen de pc voor aan te zetten, die bakt zichzelf wel :P
Wist niet dat het bij die serie AMD-kaarten ook nut had om ze in het grote keukengerei te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Haha dat klopt, bloedheet word die idd. Maar op den duur gaf hij nog heel sporadisch beeld, en dan met strepen. 13min op 220’c was voldoende. :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bakken kan bij alle series videokaarten wel werken. Alleen was dat bij de GF8000's gewoon heel vaak nodig, vandaar dat het een serieus probleem werd. Bij andere series is de kans vaak gewoon veel kleiner, maar het kan altijd. De HD4870x2's kunnen er inderdaad ook wat van (maar andere HD4000-modellen heb ik nog niet gebakken zien worden).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb ik al regelmarig gebakken zien worden, hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Had net een comment van iemand op m'n YT filmpje van het bakken van een 6800.

Hij vond 10 minuten bakken "deceiving" want z'n hele kaart was na 7 minuten ontploft (GPU en alle printsporen waren ontploft volgens hem 8)7 ).
Volgens mij heeft iemand de oven te warm gehad, of die knuppel heeft het geprobeerd met een magnetron.
Misschien moet ik voortaan (speciaal voor de Amerikanen) een dikke disclaimer erbij zetten dat het op eigen risico is, en dat je niet je oven te warm moet zetten en vooral geen magnetron gebruiken 8)7 |:(

Stank voor dank zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hahahaaaahahahaha magnetron aahahahahahah. 8)7
Das echt het einde van alles elektronisch.

Nee. Die gast moet niet zeuren. Zo'n beetje 95% van de mensen hier hebben hun kaarten succesvol gebakken. Nu zijn tweakers niet de meest onhandige mensen, maar het kán dus wel, ook door normale gebruikers.

Trek je er niets van aan.

Verder begint één van mijn 8800GTS G92's te bokken. 3x spontane reboot tijdens gamen of video kijken afgelopen weken. 2x gehad dat één van de 8800GTSs niets meer deed na het opstarten en zag mijn PC geen SLI setup meer.

Het heeft een tijd geduurd, maar daar gaan we |:(

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Die gast heeft me een pleur foto's gestuurd van z'n kaart. En zover ik kan zien heeft ie de oven ver boven de 300ºC gehad en is het soldeer echt gesmolten (je ziet wittige sputters op de kaart), ook de printsporen op de GPU zelf lieten los.

Enige keer dat ik dat gezien heb was bij m'n oude Trident VLB kaart (met soldeer dat smelt bij 180ºC) en de Geforce 6100 waar ik met een 300ºC heatgun iets te lang op gemikt had (en dan was het nog niet eens zo erg als op de foto's van die gast).

Helaas probeert ie nu wel met hoofdletters te schreeuwen dat het niet werkt enzo... 8)7
Jammer dat ze hun eigen fouten niet toe willen geven. Kan wel eens kijken of ik ze erbij kan planten...staan helaas wel op imageshack.

EDIT
http://img109.imageshack.us/img109/4060/picture007gu.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/7308/picture009vj.jpg (duidelijk witte spikkels te zien, dat krijg je als het soldeer gaat smelten/koken whatever, dat gaat sputteren)
http://img442.imageshack.us/img442/9127/picture012yj.jpg

Tja...

[ Voor 17% gewijzigd door Nemesizz op 19-07-2012 18:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nemesizz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:32:
Die gast heeft me een pleur foto's gestuurd van z'n kaart. En zover ik kan zien heeft ie de oven ver boven de 300ºC gehad en is het soldeer echt gesmolten (je ziet wittige sputters op de kaart), ook de printsporen op de GPU zelf lieten los.

Enige keer dat ik dat gezien heb was bij m'n oude Trident VLB kaart (met soldeer dat smelt bij 180ºC) en de Geforce 6100 waar ik met een 300ºC heatgun iets te lang op gemikt had (en dan was het nog niet eens zo erg als op de foto's van die gast).

Helaas probeert ie nu wel met hoofdletters te schreeuwen dat het niet werkt enzo... 8)7
Jammer dat ze hun eigen fouten niet toe willen geven. Kan wel eens kijken of ik ze erbij kan planten...staan helaas wel op imageshack.

EDIT
http://img109.imageshack.us/img109/4060/picture007gu.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/7308/picture009vj.jpg (duidelijk witte spikkels te zien, dat krijg je als het soldeer gaat smelten/koken whatever, dat gaat sputteren)
http://img442.imageshack.us/img442/9127/picture012yj.jpg

Tja...
Je kan hem toch linken naar andere tientallen filmpjes, sites en topics waar mensen het wel voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja, bij related video's staan zat laptops, videokaarten, xbox'en en PS3's die via een heatgun of oven gefixed zijn.
Het enige is, het is een tijdelijke fix, en je moet het wel goed doen...dus niet zoals die gast in een veel te hete oven.

Vandaag had hij mij een link gestuurd van een filmpje van zo'n professioneel bedrijf die oa Xboxen en PS3's fixed. Wat ik ermee moet geen idee, want ik weet ook wel dat een oven niet het meest ideale is (spul gaat na verloop van tijd weer kapot), maar niet iedereen heeft een duur soldeer apparaat waarmee je kan reballen.
Overigens helpt reball ook nog niet eens altijd, omdat er meer dan alleen slecht soldeer is gebruikt bij bepaalde chips.

Ik ga iig niet verder met die gast in discussie, want het land toch op dove oren volgens mij.
Als mijn GPU kapot gaat laat ik em niet voor 50 of 100 euro bij een bedrijf fixen, dan gaat ie gewoon weer de oven in tot er een vervanger komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nemesizz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:32:
En zover ik kan zien heeft ie de oven ver boven de 300ºC gehad en is het soldeer echt gesmolten (je ziet wittige sputters op de kaart), ook de printsporen op de GPU zelf lieten los.
Misschien heeft ie celcius / farenheit verkeerd berekend ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59

mrc4nl

Procrastinatie expert

DukeBox schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:13:
[...]

Misschien heeft ie celcius / farenheit verkeerd berekend ?
Meh 300f is minder daň 200c
Uit het hoofd, kan anders zijn

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 23:15
bwerg schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:00:
Bakken kan bij alle series videokaarten wel werken. Alleen was dat bij de GF8000's gewoon heel vaak nodig, vandaar dat het een serieus probleem werd. Bij andere series is de kans vaak gewoon veel kleiner, maar het kan altijd. De HD4870x2's kunnen er inderdaad ook wat van (maar andere HD4000-modellen heb ik nog niet gebakken zien worden).
Mijn HD4890 werkt nu nogsteeds perfect, heb die ongeveer 5 maanden geleden gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mrc4nl schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 01:58:
Meh 300f is minder daň 200c
Uit het hoofd, kan anders zijn
Ja, ik bedoel dat die Americaan het verkeerd heeft omgerekend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 23:31

amas

Law of Nature: Chaos

De 8800GT kaarten hier in huis beginnen ook te overlijden. 2 van de 3 zijn inmiddels het hoekje om. 1 kaart heb ik al weer kunnen reanimeren door de overtruc te gebruiken. Dit wil ik ook met de tweede doen, helaas zijn de thermal pads compleet gaar geworden. Ik zit al een tijdje te zoek naar vervanging, maar ben niet zo bekend met het hele gebeuren. Kan ik zoiets kopen en daar dan stukjes van af knippen? Of moet ik echt individuele pads gaan kopen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zelf knippen kan prima, zorg er alleen voor dat ze dezelfde dikte hebben als de oude.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een andere vraag, als je 8800GTS een uur tot anderhalf uur Furmark kan draaien, is deze dan in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hoe lang dan wel?

Mijn ervaring nu is dat mijn systeem crashed als ik SLI draai, maar los werken ze redelijk goed nu. Eerst dacht ik: jajajaja we hebben een faulty G92. Maar na ze individueel draai gaat het prima. Je zou zeggen voeding problemen, maar ze draaien al 4 jaar zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:25
XanderDrake schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:51:
Even een andere vraag, als je 8800GTS een uur tot anderhalf uur Furmark kan draaien, is deze dan in orde?
In orde voor onbepaalde tijd misschien. De soldeerbreuken ontstaan door een proces van smelten en verharden van het soldeertin. Het lijkt me dus dat zolang je de GPU stressed (dus warm) houd, je niet meteen kan stellen dat het weg is. Afhankelijk van de kwaliteit van de soldeertin (die standaard dus gewoon ruk is) kunnen de problemen na een onbepaald aantal keer smelten/verharden weer terugkomen. Door de koeling te verbeteren kan je de levensduur waarschijnlijk wel verlengen. Omdat het soldeertin dan niet weer zo'n grote warm-koud optater krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dusseuh, een paar keer een uur Furmark draaien met pauzes ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:25
Gebaseerd op de manier waarop het probleem ontstaat lijkt me dat wel de beste testmethode. Ik heb geen praktijkonderzoek die de kwaliteiten van uitslag van deze testmethode aantonen, dan zou je in dit topic cijfers moeten gaan bijhouden. ;) Het geeft hooguit wat meer zekerheid, maar dan nog steeds geen 100% garantie over hoe lang het probleem weg blijft omdat je nogsteeds met hetzeflde brakke soldeertin zit. Succes in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:10
Vorige week een oude 8600GT die artifact's begon te produceren. End of story, toch mooi zo'n 4 jaar probleemloos gedraaid. Vervangen door een GT630, die oventruc is toch maar tijdelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Stef42 op 12-08-2012 15:32 ]

• spookmineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-03-2019
Mijn 8800 GTX gaat ook dood...

Problemen met nvlddmkm.sys, beeld in normal is 800x600 en "you are not currently using a display attached to an nvidia gpu".

Code 43. Klaar.

Heel veel plezier van gehad, ruim 6 jaar (da's denk ik het langst dat ik een videokaart heb gehad, voorheen was er altijd weer een game die een nieuwe kaart noodzakelijk maakte maar deze heeft het al een tijdje uitgezongen).

660 Ti besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:43
Wilde even mededelen dat ik mijn kapotte Geforce 8600m GT in de over heb gehad; 200 graden voor 20 minuten.
De laptop doet het weer :-) (Acer 5920G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:42
FireAge schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:17:
[...]

Koeler en dergelijke er weer op geplaatst, aangesloten en PC gestart.
Draait nu al 10 minuten lustig Furmark, temps stabiel rond de 90C.
Oftewel, missie geslaagd.

Heb hem door een single sided profiel laten lopen van 7 minuten inclusief aanloop en afkoelen. Rond de 2 minuten stabiel op 200C, en 10s piek naar 235C. Het enige wat er mis ging was een opgekruld en verbrand stickertje, maar daar kan ik wel mee leven.

Vonden na afloop wel een geplofte cap in de SMT oven, maar die bleek gelukkig van een eerder experiment te zijn :)
Helaas kaart is er weer mee opgehouden. Toch 5 maanden extra weten te halen door die reflow. Deze keer helaas het profiel verkeerd ingesteld, dus vond na de reflow een zooi componenten eronder. Heb ze nog teruggesoldeerd, maar dat mocht niet baten.
Nu een 450GTS aangeschaft tweedehands (6 maandan oud) omdat die redelijk in de buurt zit qua performance. PC is meteen een stuk koeler :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

FireAge schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:45:
[...]

Helaas kaart is er weer mee opgehouden. Toch 5 maanden extra weten te halen door die reflow. Deze keer helaas het profiel verkeerd ingesteld, dus vond na de reflow een zooi componenten eronder. Heb ze nog teruggesoldeerd, maar dat mocht niet baten.
Nu een 450GTS aangeschaft tweedehands (6 maandan oud) omdat die redelijk in de buurt zit qua performance. PC is meteen een stuk koeler :p
Dank je voor de update. 5 maanden. Toch aardig, net genoeg om je te rekken tot een volgende generatie GPUs
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:31:
Dusseuh, een paar keer een uur Furmark draaien met pauzes ertussen?
Dat zorgt er alleen maar voor dat die er eerder mee op houdt. Ik bedoelde dat Furmark niet de beste stabiliteitstest is, is wel het meest zware maar kan voorkomen dat Furmark stabiel draait maar een game niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25
Hmmm, PC zo'n drie maanden niet meer aangeraakt. Nu zet ik hem aan en beginnen de fans erg hard te draaien, waarna normaal de PC zou doorstarten, nu dus niet meer.

Ik heb al gegoogled en vrees het ergste, de voeding of de videokaart kapot. De kast en de voeding (Antec 500 Watt) zijn nog maar een jaar oud. De GeForce 8800 GTS 512 (is eigenlijk nooit extreem belast: COD4 en COD:WAW misschien 24 uur, en ziet er nog als nieuw uit) zal het dus wel begeven hebben. Morgen even testen met een oud PCI kaartje.

Kwaliteitskaartje voor € 300,00 denk je dan, heeft ze hele leven kunnen luieren (ik heb graag power achter de hand), laat me nu al in de steek. Me GeForce 6600 GT AGP draait nog steeds (niet meer bij mij).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Stef42 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 15:31:
Vorige week een oude 8600GT die artifact's begon te produceren. End of story, toch mooi zo'n 4 jaar probleemloos gedraaid. Vervangen door een GT630, die oventruc is toch maar tijdelijk.
8500GT in de oven --> doet het weer maar begint nu weer te haperen.
8600GTS in de oven doet het weer even maar is nu weer kapot, zit opnieuw in de oven.

Ik zocht andere kaart-->9800GT blijkt een rebadge van een 8800GT te zijn.

Wikipedia: GeForce 9 Series : "Some 65 nm cards are rebranded 8800 GT cards."

Desnoods koop ik een nieuwe maar voor een oude computer (2007) kom ik dan ook uit op een GT630.

Hoe bevalt de GT630 bij jou?

[ Voor 16% gewijzigd door jayjey op 14-11-2012 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:20:
Hmmm, PC zo'n drie maanden niet meer aangeraakt. Nu zet ik hem aan en beginnen de fans erg hard te draaien, waarna normaal de PC zou doorstarten, nu dus niet meer.

Ik heb al gegoogled en vrees het ergste, de voeding of de videokaart kapot. De kast en de voeding (Antec 500 Watt) zijn nog maar een jaar oud. De GeForce 8800 GTS 512 (is eigenlijk nooit extreem belast: COD4 en COD:WAW misschien 24 uur, en ziet er nog als nieuw uit) zal het dus wel begeven hebben. Morgen even testen met een oud PCI kaartje.

Kwaliteitskaartje voor € 300,00 denk je dan, heeft ze hele leven kunnen luieren (ik heb graag power achter de hand), laat me nu al in de steek. Me GeForce 6600 GT AGP draait nog steeds (niet meer bij mij).
Welke fan begint hard te draaien: die van de CPU? Hij boot wel maar dan met veel lawaai?

Ik heb voeding Antec Sonata na 4,5 jaar vervangen en 2 kapotte vieokaarten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:05
Mijn MSI NX8800GT Overclocked heeft me nog geen moment in de steek gelaten. Ik begin wel te merken dat hij wat minder goed gespecced is voor de huidige games, maar Skyrim doet ie nog zonder erg hard te zeuren. Alle settings staan dan vanuit de setup wel op low, maar ik kan ze zonder teveel gezeur wel wat opschroeven.
Ik heb de kaart altijd laten werken, geen lazy mode graphics en ook niet voor enkel een uurtje per dag. Hij faciliteert al jaren 2 schermen op hoogste resolutie en settings. Ik heb niet het idee dat de kaart ook maar iets aan prestaties heeft verloren. Toch wordt het misschien tijd om hem eens te vervangen met iets couranters. Het is alleen erg slecht shoppen tegenwoordig. De echte hardware boertjes zijn bijna nergens meer te bekennen, of hebben prijzen die niet meer gangbaar zijn.
Bij de andere winkels is de voorraad weer erg beperkt.

Nouja, ik ben blij dat mijn oude kaart het nog prima doet en mij zal faciliteren totdat ik een alternatief heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partsineed
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:30
Bakken in de oven is echt een oplossing voor vele componenten.

Ik zelf heb oa , RAM , ps3's , Xbox360's , Geforce 8800 series , gtx200 series, moederborden , allemaal al eens in de oven gehad en het werkt gewoon prima.

Ik had een jaar lang een systeem staan met alleen maar gebakken onderdelen.
RAM , graka , zelfs een cpu die niks deed effe gebakken en hopsa...
Dit systeem draait nu bij een maat van me ... Ook al zeker 2 maanden.

Het bakken geeft geen garantie natuurlijk maar kan uitstekend werken , zeker voor mensen met weinig budget die toch een beetje van sleutelen houden en/of die onzin ( bakken ) proberen. ( met resultaat niet te vergeten )
Een goed resultaat levert het vaker op dan teleurstelling in mijn ervaring met bakken, tot nu toe zijn al mijn gebakken componenten van een jaar terug nog steeds in gebruik.

Uiteraard moet je natuurlijk wel altijd de koelpads vervangen en de pasta.
Zorg er ook voor dat je tijden het in elkaar zetten de juiste druk toepast en niet het printplaatje krom schroeft ;)

Gr en succes alle BAKKERS !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Lol heb nog een 8800 GTX die het nog perfect doet :D.. Leuke reserve kaart speelt bf3 nog op 60 fps ofso op low met 1366x reso :D.

maja die 8800 gtx was ook bedoeld voor 1600x1200 resos :P. dsu zeker nog een heftig kaartje _/-\o_
En zo stil!!!

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 20:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303181

Zelf heb ik vroeger met laptops ook nog geprobeerd om deze te herstellen door te reflowen. Voor het reflowen flux onder de chip, en dan bordje verwarmen en dan enkele minuten de chip en laten afkoelen. Mijn ervaring met deze laptops was helaas dat deze het na enkele weken terug af lieten weten.

Hebben er hier misschien nog mensen ervaring met zelf een chip reballen? Is zelf reballen een goede optie of is er dan nog veel kans dat de GPU het niet lang volhoud?

Nog een vraagje, als jullie de oven truc toepassen, gebruiken jullie dan ook flux voor de chip?

P.s. Zijn er eigenlijk achteraf door Nvidia nog chips van de GeForce 8000 serie gemaakt waarbij de chip zelf geen productiefout had (de verbinding tussen de chip en underfill) en zouden die nu nog nieuw te koop zijn op ebay ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303181 op 26-01-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 303181 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:51:

Hebben er hier misschien nog mensen ervaring met zelf een chip reballen? Is zelf reballen een goede optie of is er dan nog veel kans dat de GPU het niet lang volhoud?

Nog een vraagje, als jullie de oven truc toepassen, gebruiken jullie dan ook flux voor de chip?

P.s. Zijn er eigenlijk achteraf door Nvidia nog chips van de GeForce 8000 serie gemaakt waarbij de chip zelf geen productiefout had (de verbinding tussen de chip en underfill) en zouden die nu nog nieuw te koop zijn op ebay ofzo?
Reball helpt volgens mij geen bal (pun intended). Je soldeer is misschien dan wel beter, maar het hecht nog steeds slecht aan de chip zelf volgens mij. Je chip zal het misschien iets langer uithouden dan met 'nvidia soldeersel' maar ze gaan volgens mij gewoon weer kapot.
Je zag dit ook bij reballs bij YLOD PS3's (althans, bepaalde shops beweren een reball te doen, voor het zelfde geld doen ze alleen een reflow ofzo), die gingen na een reball ook gewoon na 2 of 3 maand weer kadoek.
Bovendien, een reball laten doen is vaak prijzig, kun je beter een nieuwe mid-range kaart aanschaffen die; 1) waarschijnlijk al sneller is, 2) zuiniger is, 3) met een beetje geluk beter soldeer/underfill heeft en langer dan 2 a 3 jaar mee gaat.

Ik gebruik zelf geen flux tijdens het bakken/reflowen, en so far so good.

En reken maar niet op dat er goede 8000 chips te krijgen zijn. nVidia heeft zelfs dat ding meerdere malen gerebrand (de G92 althans) en die gingen ook gewoon allemaal kapot met het zelfde probleem (GF 9800, en GF240 of 250 geloof ik).

Ik denk (het is maar een vermoeden) dat videokaarten een beetje als wegwerp artikelen behandeld worden.
Men koopt een kaart, en vervangt em toch weer binnen 2 jaar ofzo voor een snellere (doen veel mensen ook). Maar als je dan langer met een kaart wil doen dan 2 of 3 jaar dan heb je een probleem want dan gaan ze al kapot. Ik vind dit erg opvallend, want er zijn heel veel GeForce 8000 en Radeon 48xx kaarten die allemaal vrij snel kapot gaan (binnen 3 jaar, maar wel altijd net na garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483989

Hey iedereen,

Ik heb sinds gisterochtend een probleem met mijn laptop..
Uit het niets gaf deze foutmeldingen en ik denk dat dit komt door mijn videokaart (GeForce 8400M GS).
Mijn beeldscherm resolutie was meteen veranderd en sommige instellingen waren anders dan normaal.

Maar goed, ik heb het geprobeerd te repareren want ik kon ook geen spellen meer opstarten (gaven een foutmelding, waarschijnlijk over dat er iets mis was met de videokaart).

Ik heb alle drivers van mijn videokaart gedeïnstalleerd en volledig verwijderd met 'Driver Sweeper'.
Hierna heb ik de meest recente driver gedownload en geïnstalleerd.
Deze driver is nu volledig geïnstalleerd, maar mijn laptop heeft nog steeds dezelfde problemen als eerst.

Als ik de configuratiescherm van Nvidia wil openen, komt de volgende foutmelding:
NVIDIA-beeldscherminstellingen zijn niet beschikbaar.
U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een NVIDIA GPU.

Ik heb ook al geprobeerd om bij apparaatbeheer de videokaart in en uit te schakelen, maar niets werkt..

Ik heb geen ideeën meer, dus heeft iemand nog een goede tip voor mij?
Of is mijn videokaart overleden?

Alvast bedankt!

M.v.g. Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Je kaart is overleden dit is vaak hoe het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

er zijn mensen in dit topic die een vergelijkbare 8400GS hebben gefixt door een tijdje een aansteker onder het koelblok van de GPU te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Aansteker, verfstripper, oven het kan allemaal, maar het probleem komt sowieso terug.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483989

Even een update:

Heb het geprobeerd met een föhn, en deze te gebruiken op de plek waar mijn videokaart zit.
Dit heeft gewerkt, en voorlopig werkt mijn videokaart dus weer!
Ben benieuwd hoe lang dit goed blijft, maar hou jullie wel hiervan op de hoogte.

Bedankt voor de tips!

M.v.g. Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Echt prachtig hoe dit consistent je op deze manier de problemen kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Zelfde probleem met een 8800GT. Ik las ergens dat het niet aan te raden is de oven te gebruiken omdat er giftige stoffen vrijkomen.

Kan ik een alternatief gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
gvd mijn 8800 gt van 2.5 jaar is er ook aan.....eerst vastlop[en van games met spikkels. later verticale groene lijnen......en verkeerde resoluties en nu starten games helemaal niet meer op omdat de kaart niet eens wordt herkend...

aan het bakken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

Cheezus

Luiaard

Tennisbal schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:30:
Zelfde probleem met een 8800GT. Ik las ergens dat het niet aan te raden is de oven te gebruiken omdat er giftige stoffen vrijkomen.

Probeer iets met broomhoudende vlamvertragers, daar komen vast meer giftige stoffen vanaf. Of was dat niet hetgene waar je een alternatief voor zocht? :P

Wat betreft het bakken van je videokaart: op 200 graden wordt alleen het soldeertin zacht, er verbranden geen dingen, er komt geen rook vanaf en er komen geen giftige stoffen vrij. Als je je oven op 500+ graden zet waardoor alles begint te smelten/branden dan zal het een ander verhaal zijn, maar daar wordt je videokaart sowieso niet beter van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Tennisbal schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:30:

Ja dat kan.

Verfbrander of gasbrander:
YouTube: Laptop video BGA reflow with a propane blowtorch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

Cheezus

Luiaard

Daarmee haal je inderdaad de temperaturen van 500+ graden waarbij er wél giftige stoffen vrij kunnen komen.. en het risico op je kaart definitief slopen is veel hoger.
Gebruik gewoon de oven: beter voor je kaart en je gaat er echt niet dood van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit wordt nog een ding waar we in de toekomst over terug denken. "Weet je nog vroeger toen we computer onderdelen en laptops in de oven stopte of een aansteker eronder hielden om ze te repareren? Those were the days ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

pietervsa schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:35:
gvd mijn 8800 gt van 2.5 jaar is er ook aan.
Een 8800 GT van maar 2,5 jaar oud? Dat is wel een erg bijzondere dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Op welk moment weet je dat je kaart echt aan het doodgaan is?

In de laptop van mijn vrouw zit een 8600M GS. Van het een op andere moment werd het scherm zwart en dat bleef het. Diverse keren opnieuw opstarten met systeemherstel en trachten gebruik te maken van een herstelpunt bood geen soelaas. Daarna in veilige modus de Nvidia drivers verwijderd, vervolgens een normale opstart gedaan waarna je in een 640 x 480 resolutie (?) in Windows komt om middels driver fusion alles schoon te maken. Daarna wederom een herstart en de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd. Na een reboot bleef de resolutie op 640 x 480 staan en gaf de Nvidia kaart onder beeldschermadapters bij apparaatbeheer code 43 aan.

Ik ga nu uit van een overleden kaart (en heb geen zin in het oven principe aangezien de laptop best vervangen mag worden), maar is dit ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles lijkt op een overleden videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Cheezus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:16:
Wat betreft het bakken van je videokaart: op 200 graden wordt alleen het soldeertin zacht, er verbranden geen dingen, er komt geen rook vanaf en er komen geen giftige stoffen vrij. Als je je oven op 500+ graden zet waardoor alles begint te smelten/branden dan zal het een ander verhaal zijn, maar daar wordt je videokaart sowieso niet beter van ;)
Niet helemaal waar. Bij mij was een van de stickers toch behoorlijk geblakerd, dus daar kwam wel wat rook vanaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De temperatuur van mijn oven was niet zo nauwkeurig en toen vielen er wat onderdelen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:03:
De temperatuur van mijn oven was niet zo nauwkeurig en toen vielen er wat onderdelen af.
Dan had je hem er te lang in zitten. Had ik ook meegemaakt met een 7600 gs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Cheezus schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:13:
Daarmee haal je inderdaad de temperaturen van 500+ graden waarbij er wél giftige stoffen vrij kunnen komen.. en het risico op je kaart definitief slopen is veel hoger.
Gebruik gewoon de oven: beter voor je kaart en je gaat er echt niet dood van.
Die zin met je wordt er vast niet ziek van slaat natuurlijk nergens op :) De incubatietijd is dusdanig lang dat je nooit kunt aantonen dat het van het bakken kwam.

Ik vond die post die ik ergens vond aannemelijk en wil daarom niet mijn eigen oven gebruiken. Geen zin in een of andere wazige tumor 20 jaar later of een hoger risico erop.

Ik zoek daarom een oude oven die niet meer gebruikt wordt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Puch-Maxi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:
Gisteren een Asus C90 laptop met een Geforce 8600M GT MXM2 kaart erin onder handen gehad. Je raad het al hij gaf geen beeld meer :+ Nu had ik al eens eerder met succes een MXM kaart gebakken dus ik durfde het wel aan. De kaart voor 15 minuten in een voorverwarmde oven bij 200 graden Celsius, hierna werkte hij weer prima!

Het is natuurlijk maar de vraag voor hoelang, de vorige laptop kon weer 5 maanden weer.
Beetje een mega-bump dit, maar ik wil het jullie toch niet onthouden.
De videokaart van de bovenstaande laptop heb ik in september van 2011 gebakken en zopas heeft hij het weer begeven (waarschijnlijk definitief). Hij heeft het toch nog best lang volgehouden (laptop komt uit 2007) d:)b

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25
Jumpman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:20:

Deze draait overigens nog (ook niet meer bij mij)! Het moederbord de ASUS P5W Deluxe had het begeven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Hmm, mijn 8800GTX heeft ineens zin om mij mooie lijntjes te laten zien(niet dat ik daar zin in heb)

Helaas alleen heteluchtoven hier, is het erg om een heteluchtoven te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Geen probleem zolang hij maar netjes zijn temperatuur behoudt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
Anoniem: 325463 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:51:
Hmm, mijn 8800GTX heeft ineens zin om mij mooie lijntjes te laten zien(niet dat ik daar zin in heb)

Helaas alleen heteluchtoven hier, is het erg om een heteluchtoven te gebruiken?
Ik bak GPU's alleen in de heteluchtoven!
Kan het ook anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 10:19

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Leader98 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:15:
[...]

Ik bak GPU's alleen in de heteluchtoven!
Kan het ook anders dan?
Misschien dat het in een magnetron lukt :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

BGB4rn schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:20:
[...]
Misschien dat het in een magnetron lukt :+
Kun je beter wachten tot 31 december, hoef je ook geen vuurwerk te kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, het heeft gewerkt, geen artifacts meer op mn dual-monitor setup!
(heb niet eens koelpasta grondig verwijderd, alleen oppervlakkig met schilmes, en na het bakken heb ik er tandpasta op gedaan ivm gebrek aan koelpasta!), nu nog hopen dat ie tot het eind van de maand volhoud, dan kan ik weer €600 ontvangen xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:42

Fordox

00101010

tandpasta op gedaan ivm gebrek aan koelpasta!
dat is het domste dat je kan doen. dat spul droogt uit en trekt in.
zo gauw mogelijk vervangen dus.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Dan kon je er misschien beter niks tussen doen, tandpasta droogt met een dag ofzo uit en word hard.
Als dat dus hard wordt geleid dat totaal niet goed meer.

En...schoonmaken met een schilmes? Ik zou het afraden om koelblokken en dergelijke met metalen dingen (mes, schroevendraaier, plamuurmes) schoon te maken. Je kan dan namelijk vervelende krassen maken in het koelblok wat koeling niet ten goede komt. En een core/heatspreader van de GPU kun je zelfs beschadigen als je dat met een schilmes schoonmaakt.

(vat het niet verkeerd op, maar bepaalde handelingen van je aanpak waren niet zo verstandig zeg maar, kun je je spul redelijk snel mee kapot maken....ookal was ie eigenlijk al kapot. ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Nemesizz op 08-07-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach who cares lol, originele koelpasta was ook uitgedroogd :X
En ding kan na 2-3 weekjes gewoon weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:42

Fordox

00101010

Anoniem: 325463 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:37:
Ach who cares lol, originele koelpasta was ook uitgedroogd :X
En ding kan na 2-3 weekjes gewoon weg
je bent gewaarschuwd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Anoniem: 325463 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:51:
...alleen oppervlakkig met schilmes...
...na het bakken heb ik er tandpasta op gedaan...
8)7

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Boeie, ik bakte ze wel is met een aansteker :9 1tje werkt nu al een jaar lang haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je nu nog zo'n kaart in leven willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anoniem: 197141 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:59:
Waarom zou je nu nog zo'n kaart in leven willen houden?
Waarom niet?

Scheelt toch weer een nieuwe kopen.

Waarom zou je oude auto's werkend houden?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ze stroom zuipen vergeleken met moderne kaarten die dezelfde prestaties leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:02
We zijn wel op Tweakers.net hè, dit gedoe vinden we leuk om te doen

Ontopic: hebben recente kaarten hier ook soms last van? Dus de 500/600 serie?

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anoniem: 197141 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:13:
[...]

Omdat ze stroom zuipen vergeleken met moderne kaarten die dezelfde prestaties leveren?
Moet je nogsteeds zo'n kaart kopen.

En sommige mensen vinden het leuk om retro-pc's te maken. Nu is een 8800GT niet antiek ofzo, maar om het idee.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Denk de voornaamste reden om de tijd te overbruggen totdat je een nieuwe hebt (was bij mij iig wel zo).
Metname bij laptops, als je die weer een weekje/maandje langer kan gebruiken totdat een nieuwe arriveert is dat wel fijn.

Maar, reden 2; gewoon omdat het kan! >:)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste