Valorian schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 550D, de 7D en de camera die daar straks (zowel qua prijs als specs) tussenin hangt, de 60D. Daarom een gewetensvraagje aan de 7D bezitters:
Hebben jullie het idee dat de 7D ook écht iets toevoegt t.o.v. de 550D, en op welke punten denk je dit vooral te merken?
Een tussenweg zou de 60D zijn, die is ook van plastic maar komt wat afmetingen betreft weer een stuk dichter bij de 7D, en zal dus ook wat degelijker aanvoelen.
60D ben ik erg van onder de indruk op een manier die ik niet kan verklaren ... wil hem gewoon hebben naast mijn 7D
Echter is het op dit moment beter om voor de 7D te gaan puur wat betreft de prijs en daarom zou ik je ook aanraden om voor de 7D te gaan. Wat voor mij belangrijk was :
- Die zoeker

Geen Full Frame toestanden, maar toch lekker groot i.c.m. tele lenzen vooral en 100% dekking !!
- Focus + 8 fps = Win! Win! Win!
- Overall feeling van de body.
- Meer knoppen waar je ook echt wat aan hebt. Draaiwiel + joystickje is echt een must !!
- Witbalans in Kelvin zelf instellen. Nog niet echt iets mee gedaan, maar dat is meer de schuld van de perfect werkende Auto stand voor witbalans

- Hij was ineens errrrg goedkoop bij de MM een paar maanden terug... nog steeds heb ik ruim 250 € bespaard toen ... zeg dan maar eens NEE

- Tja... het gekke ding wordt niet niks voor niks "De mini 1D" genoemd hé !!
Had toevallig onlangs een 550D in mijn handen en die voelde naast mijn 400D+grip echt nogal iel aan, maar dat kwam dus vooral door het gebrek aan een Grip. Weet nu al dat ik daar in ieder geval nooit meer zonder kan.
Dat "probleem" heb ik ook. Grip FTW