Canon EOS 7D

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Marando schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:17:
Er is sinds kort trouwens een clip op TMF te zien van Ricardo Munoz en die is ook helemaal geschoten met de Canon 7D. Check 'm hier als je wilt: YouTube: Ricardo Munoz - I Can't Stay (official video)
Dat is niet zo bijzonder meer.... heel veel videoclips worden opgenomen met DSLR's in Nederland.

Over twee weken is mijn (eerste) videoclip op TMF en MTV te zien :

Ben er heel blij mee, aangezien ik pas 9 maanden met video bezig ben :)

Geschoten met m'n 5D.
7D en 550D gehuurd voor de overige beelden.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 26-08-2010 12:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Marando schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:17:
Ik ben erg onder de indruk van de Canon 7D, heb er een dag mee mogen "spelen" en hij bevalt erg goed! Ik heb op dit moment echter absoluut niet het geld voor een 7D, en aangezien het voor mij niet meer is dan een grote hobby, lijkt de 550D mij een waardig alternatief. Wat denken jullie? Er wordt nog wel eens in een review gezegd dat de 550D het kleine broertje is van de 7D.
1. Doorsparen dan :)
2. De nieuwe 60D dan maar :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

nero355 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:23:
[...]

1. Doorsparen dan :)
2. De nieuwe 60D dan maar :?
Als die 60D flink onder de adviesprijs duikt, en dan niet pas ergens halverwege volgend jaar, dan is dat ook een erg interessant camera!

Nu kopen (550D) of nog even 2 a 3 maanden wachten (D60)... keuzes! :P

• Marando
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

GerardHenninger schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

Dat is niet zo bijzonder meer.... heel veel videoclips worden opgenomen met DSLR's in Nederland.

[video]

Geschoten met m'n 5D.
Heel netjes!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Laatst online: 15-09 10:26
[...]

nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 21:43
Marando schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:46:
[...]

Als die 60D flink onder de adviesprijs duikt, en dan niet pas ergens halverwege volgend jaar, dan is dat ook een erg interessant camera!

Nu kopen (550D) of nog even 2 a 3 maanden wachten (D60)... keuzes! :P
Of wachten op de mediamarkt 19% korting-actie (februari?) en een 7D? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:38
Nadat Canon gisteren de 60D voorstelde was ik toch wat (misschien al op voorhand voorspeld) teleurgesteld en heb dan maar de 7D besteld met wat accessoires. Heb er vandaag een unboxing video van gemaakt en op Youtube geplaatst.

YouTube: Canon EOS 7D & accessoires unboxing and first use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
[...]
...
Geschoten met m'n 5D.
En dan je eigen naam al op de stage zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56

JME

zeg maar Jamie

Quasem schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:06:
Of wachten op de mediamarkt 19% korting-actie (februari?) en een 7D? ;)
Die grappen ken ik zo langzamerhand: eerst ophogen richting de oude adviesprijs en die 19% eraf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal kom je met die acties lager uit dan de pricewatchprijzen. Het is trouwens 16% korting wat je krijgt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik heb mijn 7D idd via Mediamarkt met de 19% actie, was ruim 100 euro (dacht ik) goedkoper dan de laagste PW notatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 21:43
universal creations schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:48:
Meestal kom je met die acties lager uit dan de pricewatchprijzen. Het is trouwens 16% korting wat je krijgt.
Dat klopt natuurlijk; ze zeggen dan ook de 19% BTW oid. En 19/119=bijna 16%. En BTW moeten ze gewoon betalen :).
Maar dan is het normaliter goedkoper idd dan de pricewatch. Alhoewel ik geen fan ben om bij mediamarkt te kopen (kijken mag ik er graag...) wordt het dan wellicht wel een leuke optie.
DaCoTa schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:45:
Ik heb mijn 7D idd via Mediamarkt met de 19% actie, was ruim 100 euro (dacht ik) goedkoper dan de laagste PW notatie.
En wanneer was dat? In februari of hebben ze het meerder keren per jaar? Of verschilt het nog per filiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Quasem schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:20:
[...]
En wanneer was dat? In februari of hebben ze het meerder keren per jaar? Of verschilt het nog per filiaal?
offtopic:
Eenmaal per jaar, eind januari / begin februari hebben ze gedurende drie dagen die btw-actie. Zo heb ik mijn Nikon D90 ook goedkoper binnen weten te halen dan de goedkoopste prijsvermelding in de pricewatch. Maar afijn, beetje off topic in een Canon 7D topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb in Juni geloof ik bij die MM camera dagen de 7D + Kit lens 15-85 gekocht voor een prijs die nog steeds minimaal 250 € lager is dan waar dan ook !! Ze zijn niet altijd gek daar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• framedby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 17:39
Ik wil een 7d aanschaffen en kan mijn oude 40d inruilen voor 300 euro. Betaal dan 979...
Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44
Als je denkt een 7D nodig te hebben en je het geld hebt. Why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht de 40D op MP verkopen? Wellicht krijg je er nog iets meer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• framedby
ik wil een 7d voor de videofunctie en kan helaas niet wachten op de 60D. Het is of inruilen voor een 7D of een 550D erbij... Maar ik vind de 550D zo licht en omslachtig aanvoelen in vergelijking met mijn 40D. Maar om dan 2 camera's te hebben is ook weer zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Vorige week een 7D gehaald ter vervanging van m'n 400D. Wat een verademing zeg! De 400D had zeker nog wel even mee gekunt, maar wat ligt die 7D heerlijk in de hand. Heb de eerste foto's mogen schieten en het werkt echt boven verwachting! Zeker een dikke aanrader. Nu nog wat verdiepen in de video-functie :)

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• framedby
nou ik heb de beslissing genomen: ik neem de 550D erbij... en voor het geld dat ik bespaar ga ik me zelf 'trakteren' op een prime die ik al heel lang wil!

Nou ja, nu weer de keuze: Sigma 30mm of Canon 28mm
Hopeloos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ook ik ben in het bezit van een 7d, vandaag een E-1 strap gekregen van iemand en deze na een hoop gekloot min of meer op de, naar mijn mening, correcte manier geinstallerd.

eersyte indruk viel behoorlijk tegen, ik kom vrijwel niet meer met mijn wijsvinger bij het wieltje, en de WB AF ISO toetsen kan ik vergeten.

Ligt dit gewoon aan de manier waarop ik hem bevestigd heb (wellicht te strak, al past mijn hand er wel in) of is de 7d gewoon niet zo prettig in omgang met de e1 strap?
framedby schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:10:
ik wil een 7d voor de videofunctie en kan helaas niet wachten op de 60D. Het is of inruilen voor een 7D of een 550D erbij... Maar ik vind de 550D zo licht en omslachtig aanvoelen in vergelijking met mijn 40D. Maar om dan 2 camera's te hebben is ook weer zo...
waarom zou je uberhaupt een 60D willen, dat ding noem ik niet bepaald een upgrade ten opzichte van de goedkopere 50D, en puur voor de video zou ik het niet doen, dan kun je zoals je zelf al aan gaf, ondanks het gewicht, voor de 550D gaan..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Hoi hoeft niet op GoT, anders zouden alle topics daar vol mee staan.
Ook ik ben in het bezit van een 7d, vandaag een E-1 strap gekregen van iemand en deze na een hoop gekloot min of meer op de, naar mijn mening, correcte manier geinstallerd.

eersyte indruk viel behoorlijk tegen, ik kom vrijwel niet meer met mijn wijsvinger bij het wieltje, en de WB AF ISO toetsen kan ik vergeten.

Ligt dit gewoon aan de manier waarop ik hem bevestigd heb (wellicht te strak, al past mijn hand er wel in) of is de 7d gewoon niet zo prettig in omgang met de e1 strap?
[...]
Ja, dan moet je hem toch minder strak doen. En anders een 1D(s) kopen, die zijn wat makkelijker te bedienen met handstrap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

-DG- schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:50:
[...]

Hoi hoeft niet op GoT, anders zouden alle topics daar vol mee staan.

[...]

Ja, dan moet je hem toch minder strak doen. En anders een 1D(s) kopen, die zijn wat makkelijker te bedienen met handstrap. :)
Een een grip gebruiken, anders past ie ook niet lekker in mijn beleving.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Zonder grip werkt die toch uberhaupt niet?

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

framedby schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:07:
nou ik heb de beslissing genomen: ik neem de 550D erbij... en voor het geld dat ik bespaar ga ik me zelf 'trakteren' op een prime die ik al heel lang wil!

Hopeloos 8)7
Offtopic - De sigma schijnt geen verkeerde keus te zijn.

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

framedby schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:07:

Hopeloos 8)7
Misschien dat je hier wat aan hebt:

Canon EF 28/1.8, Canon EF 35/2 of Sigma 30/1.4?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abkoomen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Het is echt een hele mooie camera, maar repareren is wel een erg dure hobby.
Ik had hem net 3 weken toen er een compleet dienblad aan drank overheen ging.
Opgestuurd naar Canon voor een offerte om hem schoon te maken (hij werkte nog perfect)
Vandaag de offerte binnen gekregen €1600,-............. gelukkig is het werk voor de verzekering en zal het dus wel een nieuwe worden.
Alleen als ik de oude nu terug wil kost dat me €75,- weet nog niet of ik me daar aan ga wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maak hem zelf open voor die 75 € en je hebt er straks 2 :) Ik heb een oude D30 open gemaakt en het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even onder de douche met je camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn 20D was bierbestendig en ik verwacht niet dat een 7D een probleem maakt van een biertje over zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierbestendig.. Haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is ook getest in studentendopen (NL: ontgroening) waaraan ik ook meedeed met het dopen van de feutussen tot schachten (kan het ook tegen eieren, look,...?), in gietende regen voor een podium,... en Rofa had tijdens het volledig demonteren niks abnormaals gezien.

[ Voor 82% gewijzigd door rapture op 05-09-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik was vorige week in Canada/USA op vakantie en ik kan zeggen dat de 7D niet Niagara Falls bestendig is. Tijdens de boottocht door de watervallen raakte mijn camera nat en bleef de ontspanknop blokkeren. :X
Terug in de hotel heb ik de fohn eropgezet en warmgeblazen. De volgende dag was het weer 100% in orde. _/-\o_
Gelukkig kon ik de rest van de dag verder fotograferen met mijn p/s camera.

Het gebeurde op het bootje in de verte.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chi/IMG_2073.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat staat wel in schril contrast met eerdere ervaringen van mensen. Misschien dat de jouwe dan toch niet helemaal in orde is?

Of toch niet, als je de reacties leest op die bewuste post... De sealing van de 7D lijkt toch niet altijd helemaal in orde te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door breinonline op 05-09-2010 08:09 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik heb ook positieve ervaringen met de weathersealing van de 7D. Het was alleen niet zo heftig als de waterval van Blord, maar toch. De camera heeft niet gehaperd en bleef bruikbaar

Zie foto van 7D na bezoek aan waterval:
productreview: Canon EOS 7D review door SpeedingWilly

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-09-2010 08:46 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blord schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:59:
Ik was vorige week in Canada/USA op vakantie en ik kan zeggen dat de 7D niet Niagara Falls bestendig is. Tijdens de boottocht door de watervallen raakte mijn camera nat en bleef de ontspanknop blokkeren. :X
Terug in de hotel heb ik de fohn eropgezet en warmgeblazen. De volgende dag was het weer 100% in orde.
Ik vind het vervelend om je ongerust te maken, maar ik zou er niet meteen vanuit gaan dat het 100% in orde is. Ik heb al regelmatig gehoord dat mensen als gevolg van zoiets na een korte periode corrosie in hun camera kregen (op de printplaatjes) en dat daardoor de camera alsnog kapot ging.

Wat betreft weathersealing blijf ik het maar herhalen: Stel je je er niet teveel van voor. Geen van de camera merken wil enig certificaat aan die dingen hangen. Ze geven je geen enkele garantie als er toch wat gebeurd.
De reden daarvoor is heel simpel: Ze halen de normen voor die certificaten niet.

En natuurlijk zijn er mensen die in extreme omstandigheden gefotografeerd hebben waarbij alles prima bleef werken.
Maar ook voordat er sealing op cameras en lenzen kwam, werd er in diezelfde extreme omstandigheden gefotografeerd en bleef de boel ook meestal werken.

Verder moet je ook erg oppassen met de gebruikerservaringen. Als een 7D nu een keer op plens water over zich heen krijgt en blijft werken dan wordt het meteen op het conto van de sealing gegooid. Maar de meeste cameras blijven gewoon werken als dat een keer gebeurd.
Ook een 400D kan rustig een plens earl-grey over zich heen krijgen zonder dat ie daar problemen mee heeft:
YouTube: Nikon D90 vs Canon 550D Durability Test (Part 2)*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009

Polariteit

Fietsende fotografeur

Even een vraagje over de lichtgevoeligheid van de 7D: Stel nou dat ik met mijn 400D met de lens X en enkele instellingen als bijv. diafragma=6.3 en iso-1600 een sluitertijd behaal van laten we zeggen 1/60.

Kan je dan met de 7D met exact hetzelfde diafragma en iso-waarde in exact de zelfde lichtsituatie en met zelfde lens(en zelfde brandpuntafstand) een snellere sluitertijd halen? Of zal deze gewoon hetzelfde zijn?

wellicht een hele domme vraag, maar ik heb geen idee hoeveel geavanceerder die sensor van de 7D nou precies is ten opzichte van de 400D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nee, de sluitertijd blijft gewoon hetzelfde als de ISO en het diafragma gelijk blijven. Er zit soms een klein beetje verschil tussen verschillende sensoren, maar dat is niet veel meer dan 1/3 stop.
Net zoals dat 120 km/u in een Ferrari ook niet harder is dan 120 km/u in een Mini, maar dat de teller soms wat procenten kan afwijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ok helder , thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat -DG- zegt klopt, maar waar de meeste mensen naar kijken is de hoogste iso-waarde die nog acceptabele foto's oplevert.

Als dat bij de 400D ISO 1600 is, dan zou je met de 7D mogelijk met iso 6400 kunnen werken. dat levert je 2 stops op, waardoor je sluitertijd naar 1/240e gaat (eigenlijk 1/250e dan).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37

mux

99% efficient!

Dat is een metriek die eigenlijk helemaal niet klopt. De onderliggende waarde die de kwaliteit van een foto bij weinig licht bepaalt is het totale aantal fotonen dat de sensor bereikt. Nou zegt de ISO-waarde hier wel iets over (kortere belichtingstijd voor hetzelfde diafragma en lichtomstandigheden), maar verschillende foto's kunnen echt wild verschillend belichten. Binnen een foto zitten doorgaans ook 5 stops aan lichtverschillen, en de ruis zie je pas in de donkere partijen. Daarom kun je niet zomaar zeggen dat er een 'iso-stand is waarop de camera slechte foto's begint te geven', dat hangt echt helemaal af van het soort foto dat je aan het maken bent.

En dit moet ook eens een keer in het technische topic worden uitgelegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Magik: daar ben ik me van bewust, dat je bij de 7D de iso omhoog zou kunnen gooien en zij 'tijdswinst' zou kunnen boeken. Het ging mij bij mijn vraag echt om het geval: wat doet de sluitertijd bij de bodies in identieke omstandigheden en instellingen.

Hetzelfde dus blijkbaar, duidelijk. Maar om eerlijk te zijn verbaast het me een beetje, je zou toch verwachten dat de sensor dusdanig meer verbeterd is tov die van de 400D dat hij ook gevoeliger is voor licht. Of werkt het zo niet :P

(gaat wellicht beetje erg offtopic nu, als dit topic niet goede plek is hiervoor excuus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
hij is in ieder geval dusdanig veranderd, dat de microlenses voor de sensor meer licht op de sensor projecteren, wat inderdaad resulteerd in meer lichtopvangst op de sensor, waardoor een hogere ISO stand beter bruikbaar is.

onder andere hier wordt dat uitgelegd.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

oow ok, nu snap ik 'm. tnx

toch maar eens ff wat gaan rondstruinen naar de prestaties van de hogere isowaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
dit is ISO6400:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/4961830192_0351a95d5d.jpg

hier nog meer uit dezelfde serie, en op groter formaat, allen (op 1 na) op ISO6400 geschoten. wat de ISO prestaties betreft, ben ik echt heel erg tevreden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Korras op 08-09-2010 14:17 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
(jarig!)
hele mooie serie Korras :) op flickr. Nice, absoluut

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:19

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Nu we het toch over ISO hebben, ik heb zelf het idee dat de iso prestaties op mijn nieuwe 7D veel beter zijn dan mijn 'oude' 550d, klopt dat? En hoe is dat te onderbouwen? Het is toch dezelfde sensor?

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Korras schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:16:
dit is ISO6400:
[afbeelding]

hier nog meer uit dezelfde serie, en op groter formaat, allen (op 1 na) op ISO6400 geschoten. wat de ISO prestaties betreft, ben ik echt heel erg tevreden. :)
ziet er heel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
RobinJB schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:19:
Nu we het toch over ISO hebben, ik heb zelf het idee dat de iso prestaties op mijn nieuwe 7D veel beter zijn dan mijn 'oude' 550d, klopt dat? En hoe is dat te onderbouwen? Het is toch dezelfde sensor?
Onderbuikgevoel, drang om een duurdere aankoop te rechtvaardigen. Of je hebt ondertussen geleerd om beter te belichten in dezelfde omstandigheden...

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb net mn 7D binnen en zit te twijfelen of ik batterijen met of zonder chip zal aanschaffen. Wat zijn inmiddels de ervaringen met de levensduur van de neppers en hoe storend is het om geen batterijindicator te hebben?

Ik kijk naar deze zonder chip (2x 2100mah met lader voor €21) of deze met chip (2x 2000mah te laden in originele lader €38)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Als je een camera koopt van rond de 1250,- en ook nog een aantal lenzen hebt, waarom zou je dan een paar tientjes besparen met (eventuele) dubieuze accu's of accu's die (misschien) minder lang meegaan.

Ik zou niet besparen op de accu.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 08:01
(Nog) geen ervaring, maar op de camera niet kunnen zien hoe vol je accu is lijkt mij niet echt handig. 2 accu's voor 38 euro is ook nog te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erwinh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:32:
(Nog) geen ervaring, maar op de camera niet kunnen zien hoe vol je accu is lijkt mij niet echt handig. 2 accu's voor 38 euro is ook nog te doen toch?
Lijkt mij persoonlijk geen probleem, gewoon zorgen dat de 'neppert' altijd opgeladen is en als backup gebruiken. dan is er niks aan de hand als je niet weet hoe vol hij nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

arjandijk162 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:04:
Ik heb net mn 7D binnen en zit te twijfelen of ik batterijen met of zonder chip zal aanschaffen. Wat zijn inmiddels de ervaringen met de levensduur van de neppers en hoe storend is het om geen batterijindicator te hebben?

Ik kijk naar deze zonder chip (2x 2100mah met lader voor €21) of deze met chip (2x 2000mah te laden in originele lader €38)
Zie deze post :)

CasGas in "Canon EOS 7D"

Mij bevalt die tot nu toe erg goed, net zoveel clicks als de originele accu dus ik heb geen klagen.
SpeedingWilly schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:31:
Als je een camera koopt van rond de 1250,- en ook nog een aantal lenzen hebt, waarom zou je dan een paar tientjes besparen met (eventuele) dubieuze accu's of accu's die (misschien) minder lang meegaan.

Ik zou niet besparen op de accu.
Ik denk dat iedereen dit nu wel een keer weet en dat die maar voor zich zelf moet uitmaken of die een neppert koopt of niet..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CasGas schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:35:
Zie deze post :)

CasGas in "Canon EOS 7D"

Mij bevalt die tot nu toe erg goed, net zoveel clicks als de originele accu dus ik heb geen klagen.
+1 hier :)

Ik heb zoiets van wat je bespaart op de accu's kan je in lenzen en filters stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36
korras, die mag wat mij betreft naar het showcase topic!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
hoe hebben ze dit voor mekaar gekregen? 1000 fps op een 7d

http://vimeo.com/13557939

edit: ah, ze cheaten! http://www.revisionfx.com/products/twixtor/

[ Voor 28% gewijzigd door floppie86 op 18-09-2010 12:15 ]

Fujifilm X-Pro1

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Niets cheaten, dat heet Post-Production

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds gisteren ook in het bezit van een 7D, prachtig apparaat. Ga dit topic voorlopig gewoon volgen, steek er vast wel iets van op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 20:42
Ik ben aan het twijfelen tussen de 550D, de 7D en de camera die daar straks (zowel qua prijs als specs) tussenin hangt, de 60D. Daarom een gewetensvraagje aan de 7D bezitters:

Hebben jullie het idee dat de 7D ook écht iets toevoegt t.o.v. de 550D, en op welke punten denk je dit vooral te merken? Uiteraard is er de bouwkwaliteit, de metal casing t.o.v. het speelgoedachtige plastic. Maar om daar alleen de 600 euro extra voor te betalen? En er zijn wat specs, zoals het verschil in maximaal aantal fps en nog wat high-end specs, maar gebruik je die ook echt regelmatig?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf geef ik ook om degelijkheid en dat alleen al is wel een meerprijs waard. Maar anderzijds heb ik 4 jaar met een plastic 400D rondgelopen en nooit problemen gehad. Verder heb ik zelfs nog nooit gehoord dat iemands plastic body beschadigd raakte of barstte ofzo. Het lijkt dan ook vooral de 'feeling' te zijn van een metal casing. En natuurlijk de weatherseal, als je ook lenzen gebruikt waarbij dit van toepassing is. Een tussenweg zou de 60D zijn, die is ook van plastic maar komt wat afmetingen betreft weer een stuk dichter bij de 7D, en zal dus ook wat degelijker aanvoelen.

Had toevallig onlangs een 550D in mijn handen en die voelde naast mijn 400D+grip echt nogal iel aan, maar dat kwam dus vooral door het gebrek aan een Grip. Weet nu al dat ik daar in ieder geval nooit meer zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Valorian schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 550D, de 7D en de camera die daar straks (zowel qua prijs als specs) tussenin hangt, de 60D. Daarom een gewetensvraagje aan de 7D bezitters:

Hebben jullie het idee dat de 7D ook écht iets toevoegt t.o.v. de 550D, en op welke punten denk je dit vooral te merken? Uiteraard is er de bouwkwaliteit, de metal casing t.o.v. het speelgoedachtige plastic. Maar om daar alleen de 600 euro extra voor te betalen? En er zijn wat specs, zoals het verschil in maximaal aantal fps en nog wat high-end specs, maar gebruik je die ook echt regelmatig?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Zelf geef ik ook om degelijkheid en dat alleen al is wel een meerprijs waard. Maar anderzijds heb ik 4 jaar met een plastic 400D rondgelopen en nooit problemen gehad. Verder heb ik zelfs nog nooit gehoord dat iemands plastic body beschadigd raakte of barstte ofzo. Het lijkt dan ook vooral de 'feeling' te zijn van een metal casing. En natuurlijk de weatherseal, als je ook lenzen gebruikt waarbij dit van toepassing is. Een tussenweg zou de 60D zijn, die is ook van plastic maar komt wat afmetingen betreft weer een stuk dichter bij de 7D, en zal dus ook wat degelijker aanvoelen.

Had toevallig onlangs een 550D in mijn handen en die voelde naast mijn 400D+grip echt nogal iel aan, maar dat kwam dus vooral door het gebrek aan een Grip. Weet nu al dat ik daar in ieder geval nooit meer zonder kan.
Ik denk dat ik je prima kan helpen, ik ben een paar weken geleden geswitched van een 550D naar een 7D. Waar het mij vooral om ging was het aantal foto's per seconde, de weathersealing, hoe hij in de hand ligt, en de autofocus.
Ik vind het absoluut het geld waard, maar ik gebruik bovenstaande dingen dan ook echt. Ik had een grip op zowel de 550D als nu op de 7D en met de 7D wordt hij echt groot. Zelf gebruik ik de spullen veel voor sportfotografie, en dan is weathersealing, en de autofocus / aantal foto's per seconde subliem.

Mijn advies -> 7D!

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RobinJB schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat ik je prima kan helpen, ik ben een paar weken geleden geswitched van een 550D naar een 7D. Waar het mij vooral om ging was het aantal foto's per seconde, de weathersealing, hoe hij in de hand ligt, en de autofocus.
Ik vind het absoluut het geld waard, maar ik gebruik bovenstaande dingen dan ook echt. Ik had een grip op zowel de 550D als nu op de 7D en met de 7D wordt hij echt groot. Zelf gebruik ik de spullen veel voor sportfotografie, en dan is weathersealing, en de autofocus / aantal foto's per seconde subliem.

Mijn advies -> 7D!
Nice. Daar neig ik ook een beetje naar. Tenzij jij toevallig de 550D in de aanbieding hebt voor me :) (en dan bedoel ik niet een versie waarbij je het gebrek aan weatherseal al uitgebreid hebt ervaring in je sportfoto's ;)

Dat de camera enorm wordt met grip vind ik ook wel weer een minpuntje, zwaar en log. Maar wel meer in balans met de lenzen denk ik. Nu heb ik geen L zoomtoeters van kilo's, maar zelfs met een 17-40 4.0 L lens of mijn Tokina 11-16 2.8 heb ik bij de 400D al het idee dat ik een porsche motor in een volkswagen kever body stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
2 zaken waren voor mij doorslaggevend (achteraf :9 )

dat zijn de AF, die gewoon briljant is

en de gigantische zoeker (met goede overlay).

ik zeg, 7d ;)

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Kun je iets meer vertellen over die zoeker? Ik heb met mijn oude camera nooit het idee gehad dat die 'te klein' was ofzo, maar wellicht is het een one-way en nooit meer terug optie en zie je het licht pas als je eindelijk zo'n grote zoeker hebt?

En de AF, merk je daar ook verbetering t.o.v. de instapmodellen van Canon bij 'normaal' gebruik of vooral bij Servo en sportfotografie en dergelijke waarbij er meer gevraagd wordt van de AF?

Verder is een van de dingen waaraan ik mij stoor bij de 400D dat ik na het hebben genomen van een foto op het display van de camera eigenlijk nauwelijks kan zien of 'ie écht scherp is. Kan dat bij de 7D beter? Ik heb zelfs overwogen om zo'n matglas te kopen voor mijn 400D met zo'n kruisje waarbij de lijnen moeten kloppen Afbeeldingslocatie: http://www.focusingscreen.com/picture/EC-L02a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Valorian schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:02:
Kun je iets meer vertellen over die zoeker? Ik heb met mijn oude camera nooit het idee gehad dat die 'te klein' was ofzo, maar wellicht is het een one-way en nooit meer terug optie en zie je het licht pas als je eindelijk zo'n grote zoeker hebt?

En de AF, merk je daar ook verbetering t.o.v. de instapmodellen van Canon bij 'normaal' gebruik of vooral bij Servo en sportfotografie en dergelijke waarbij er meer gevraagd wordt van de AF?

Verder is een van de dingen waaraan ik mij stoor bij de 400D dat ik na het hebben genomen van een foto op het display van de camera eigenlijk nauwelijks kan zien of 'ie écht scherp is. Kan dat bij de 7D beter? Ik heb zelfs overwogen om zo'n matglas te kopen voor mijn 400D met zo'n kruisje waarbij de lijnen moeten kloppen [afbeelding]
Ik ben zelf van een 1000D naar een 7D overgestapt en had eerst ook niet het idee dat de zoeker van de 1000D klein was, maar zoals je zegt het is een no way back optie :) als je eenmaal de zoeker van de 7D gewend bent wil je ook niet anders meer.

De AF is echt razendsnel en bovendien een stuk accurater dan bij de instapmodellen, in combinatie met USM heb je niet eens door dat hij focust zo snel gaat het. In SERVO-mode kun je dus ook prima bewegende objecten volgen.

Wat het scherm betreft, ook deze is een heel stuk verbeterd. Op de 1000D kon ik met een beetje zonlicht niet eens zien wat er precies op stond, met de 7D staat alles er haarscherp en superhelder op.

Voel me net een verkoper haha :D

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Verschil in zoeker is ook de dekking, maar je met een 550D uit mijn hoofd 98% dekking hebt, heb je met een 7D 100% dekking, en heb je dus op de foto wat je zag, in plaats van wat je zag + 2% ;)

De 550D is overigens al verkocht, dus daar kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobinJB op 20-09-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik sluit me aan bij wat er gezegd is. Eerder dit jaar is m'n 40D gejat en ik had dus een nieuwe camera nodig. Ook ik twijfelde tussen de 550D en de 7D. Maar ik ben blij dat ik voor de 7D gegaan ben. Focus is echt subliem, de weather sealing komt mij ook van pas en ook de hoge fps. Ik schiet vooral natuurfotografie dus dat zijn dingen die daar wel handig bij zijn. Met name 'birds in flight' gaan echt zooooveel beter dankzij de briljante AF.

Ik moet wel zeggen dat hoewel het scherm beter is, ik het nog steeds niet fijn vind om erop te beoordelen of de foto's echt scherp zijn. Dat blijft toch monitorwerk voor mij persoonlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 20-09-2010 12:16 . Reden: typo ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Valorian schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:24:

Hebben jullie het idee dat de 7D ook écht iets toevoegt t.o.v. de 550D, en op welke punten denk je dit vooral te merken?

Een tussenweg zou de 60D zijn, die is ook van plastic maar komt wat afmetingen betreft weer een stuk dichter bij de 7D, en zal dus ook wat degelijker aanvoelen.
60D ben ik erg van onder de indruk op een manier die ik niet kan verklaren ... wil hem gewoon hebben naast mijn 7D :+

Echter is het op dit moment beter om voor de 7D te gaan puur wat betreft de prijs en daarom zou ik je ook aanraden om voor de 7D te gaan. Wat voor mij belangrijk was :

- Die zoeker :9~ Geen Full Frame toestanden, maar toch lekker groot i.c.m. tele lenzen vooral en 100% dekking !!
- Focus + 8 fps = Win! Win! Win!
- Overall feeling van de body.
- Meer knoppen waar je ook echt wat aan hebt. Draaiwiel + joystickje is echt een must !!
- Witbalans in Kelvin zelf instellen. Nog niet echt iets mee gedaan, maar dat is meer de schuld van de perfect werkende Auto stand voor witbalans :P
- Hij was ineens errrrg goedkoop bij de MM een paar maanden terug... nog steeds heb ik ruim 250 € bespaard toen ... zeg dan maar eens NEE :+
- Tja... het gekke ding wordt niet niks voor niks "De mini 1D" genoemd hé !!
Dat "probleem" heb ik ook. Grip FTW :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Laatst online: 14-09 20:23
Heeft 7D (soft) focus issues?
Ik stond op het punt om een 7D aan te schaffen, maar na het lezen van wat ervaringen en tests op internet ben ik behoorlijk aan het twijfelen! Er zijn zéér veel meldingen en voorbeelden van focus problemen te vinden. Ook zijn de foto's (RAW, jpg) doorgaans wat "soft". Wat mij wel opvalt is dat deze voornamelijk van eind 2009 - begin 2010 zijn.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
Randy.W schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:08:
Heeft 7D (soft) focus issues?
Ik stond op het punt om een 7D aan te schaffen, maar na het lezen van wat ervaringen en tests op internet ben ik behoorlijk aan het twijfelen! Er zijn zéér veel meldingen en voorbeelden van focus problemen te vinden. Ook zijn de foto's (RAW, jpg) doorgaans wat "soft". Wat mij wel opvalt is dat deze voornamelijk van eind 2009 - begin 2010 zijn.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Jpegs zijn wat soft ja, maar RAW kan niet soft zijn... Scherpte is grotendeels een nabewerking in de stap raw->jpeg en is dus nog achteraf in te stellen bij de RAW bewerking (Lightroom bv zet de scherpte bij mij altijd van nature vrij laag, dus mssn hebben sommige mensen dit niet eens door). Bovendien kan je ook de interne instelling wat scherper zetten mocht je echt jpeg willen schieten.

Camera heeft verder volgens mij geen focus problemen (niet eerder gehoord iig, zelf wel gehad, maar lag aan een lens, niet de camera). Bovendien kan je de focus nog finetunen mocht t niet 100% kloppen.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Net zoals dat je die JPG's wel scherp kunt krijgen door de picturestyles in de camera wat te wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik had ergens 6110 als picture style settings gevonden na wat Googlen, maar ondertussen schiet ik alleen RAW dus heb ik het niet kunnen testen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:10
Wat ik gelezen had is dat een 400D meer detail had dan een 7D als je foto's schaalt naar dezelfde grootte.
Wat duidt op een sterkere anti-aliasing filter.
En wat ik daarna gelezen heb is dat de 7D een dubbele anti-aliasing filter zou hebben.
Met als voordeel dat de stofjes minder goed te zien zouden zijn (nou ja).
Toen ik dat las hoefde ik per direct ook geen 7D meer.

[ Voor 8% gewijzigd door MadButcher op 21-09-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tjsa... de proof of the pudding is in the eating. En tot nu toe hoor ik onder de 7D gebruikers weinig anders dan enthousiasme... Toch twijfel ik nog over de 60D, zo'n draaibare lcd is wel ideaal bij filmen natuurlijk. En die weatherseal / magnesium body van de 7D: hoe vaak ga je nu echt fotograferen in de regen of laat je je camera vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadButcher schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:40:
Wat ik gelezen had is dat een 400D meer detail had dan een 7D als je foto's schaalt naar dezelfde grootte.
Wat duidt op een sterkere anti-aliasing filter.
En wat ik daarna gelezen heb is dat de 7D een dubbele anti-aliasing filter zou hebben.
Met als voordeel dat de stofjes minder goed te zien zouden zijn (nou ja).
Toen ik dat las hoefde ik per direct ook geen 7D meer.
Stofjes zijn goed te zien met mijn 7D + Macro lens ;) En ehh ik ken die 400D maar al te goed. Die vliegt de 7D heel hard voorbij !!
Valorian schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:51:
Tjsa... de proof of the pudding is in the eating. En tot nu toe hoor ik onder de 7D gebruikers weinig anders dan enthousiasme... Toch twijfel ik nog over de 60D, zo'n draaibare lcd is wel ideaal bij filmen natuurlijk. En die weatherseal / magnesium body van de 7D: hoe vaak ga je nu echt fotograferen in de regen of laat je je camera vallen ?
Je zit langs het circuit en het gaat ineens regenen en je wil eigenlijk niet stoppen met schieten ... dan is het best handig toch ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een veel veiliger optie is zo'n zak die je om de camera en lens heen plaatst.

Daar zijn veel verschillende varianten voor die over het algemeen ook heel betaalbaar zijn. (en klein genoeg om in je zak mee te nemen als het niet regent.

Wat betreft een 400D sensor vs 7D.
Vergeet het maar rustig. De 400D sensor was ongeveer gelijk aan de 40D (iets minder bits)
kijk dan eens hier:
http://pixinfo.com/cikkek/dslr_evolution.3

De taal is een tikkie complex :), maar de plaatjes spreken voor zich.
Ze hebben de fotos ge-upscaled naar 40MP dan geprint en gescand. Dat geeft dus een eerlijke vergelijking.

Het is duidelijk dat de 7D wat meer detail geeft. Echt spectaculair meer is het overigens niet.

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 21-09-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
(jarig!)
mjtdevries schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:59:
Een veel veiliger optie is zo'n zak die je om de camera en lens heen plaatst.

Daar zijn veel verschillende varianten voor die over het algemeen ook heel betaalbaar zijn. (en klein genoeg om in je zak mee te nemen als het niet regent.

Wat betreft een 400D sensor vs 7D.
Vergeet het maar rustig. De 400D sensor was ongeveer gelijk aan de 40D (iets minder bits)
kijk dan eens hier:
http://pixinfo.com/cikkek/dslr_evolution.3

De taal is een tikkie complex :), maar de plaatjes spreken voor zich.
Ze hebben de fotos ge-upscaled naar 40MP dan geprint en gescand. Dat geeft dus een eerlijke vergelijking.

Het is duidelijk dat de 7D wat meer detail geeft. Echt spectaculair meer is het overigens niet.
Wat me op die site opvalt is dat de D300 van nikon minder presteert dan de 30D (slechts 5 jaar oude cam van canon :P) qua resolutie. Dat ga ik onthouden als ik weer zo'n nikon-user tegen kom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

mjtdevries schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:59:
Ik had hier nog een vergelijk gemaakt tussen m'n 40D en 7D qua ruis en resolutie.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nomad schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:04:
[...]
Wat me op die site opvalt is dat de D300 van nikon minder presteert dan de 30D (slechts 5 jaar oude cam van canon :P) qua resolutie. Dat ga ik onthouden als ik weer zo'n nikon-user tegen kom :D
Vergelijk je dan niet per ongeluk de D300 op ISO200RAW met de 30D op ISO100RAW?

Dat gebeurde mij namelijk omdat ik eerst op D300 klikt en daarna op 30D maar daar nog niet de ISO waarde had ingesteld. Als je die 30D op ISO200 RAW zet en dan weer D300 klikt, dan vind ik die D300 wel beter.
Maar de 30D op ISO100RAW doet het inderdaad heel erg goed tegen de D300 ISO200 RAW.

@antonboonstra
die vergelijk is ook erg mooi. Maar veel mensen geven dan commentaar dat de 40D in het nadeel is omdat die foto verkleint is en de 40D niet. Issues met resize algoritmen etc. etc. (smoesjes genoeg te vinden...)
Het aardige van die andere site is dat alle fotos geupsized zijn zodat dat geen grote rol van betekenis meer kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mjtdevries op 21-09-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:04:
[...]

De 30D bevat zelfs ongewijzigd dezelfde sensor als de 20D. Resultaten zijn dus praktisch 1:1 over te nemen :)

Ik vind zelf de 20/30D sensor de beste sensor die Canon ooit gemaakt heeft (voor zijn tijd dan). Veel mensen vielen over canon heen dat ze de sensor niet geupgrade hadden in de 30D, maar er was destijds ook niets aan te verbeteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 21-09-2010 16:53 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Laatst online: 14-09 20:23
nero355 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:00:
....... ehh ik ken die 400D maar al te goed. Die vliegt de 7D heel hard voorbij !! ....
Hoe bedoel je? Is de beeldkwaliteit van de 400D beter dan de 7D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat kan je op meerdere manieren lezen, maar ik lees hem zo:
...... ehh ik ken die luchthaven maar al te goed. Die vliegt de klm heel hard voorbij !! ....
:p

En nog mijn botte mening: als je de 400d en 7d uberhaupt met elkaar gaat vergelijken ben je een grote idioot. :>

[ Voor 26% gewijzigd door Voutloos op 21-09-2010 19:22 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

^^ What he said ... beetje kippige zinsopbouw inderdaad :$

7D FTW en 400D is een suffe compact wat mijn klauwen betreft :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ga zaterdag ook kijken voor de 7D. Ben sinds de introductie een 400D eigenaar, maar nu wel toe aan wat nieuws. Maak minder foto's dan vroeger, beetje uitgespeeld. Met de 7D kan ik weer een hoop nieuwe dingen proberen. Wil dan ook een 2e ex430 erbij, zodat ik lekker kan experimenteren met off-shoe+multi flash. Want ik neem aan dat het aansturen van flitsers best goed werkt? De flitser op de camera werkt dan alleen als commander, niet als flits wat ik begreep ui de dpreview?

En kijken of ik mijn vriendin een beetje in de fotografie krijg met de 400D :)

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

_ferry_ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:58:
Want ik neem aan dat het aansturen van flitsers best goed werkt? De flitser op de camera werkt dan alleen als commander, niet als flits wat ik begreep ui de dpreview?
Klopt, popup flash doet alleen de aansturing, niet het belichten. En werkt goed. Ook met meerdere flitsers inderdaad. Best geinig :)

P R N D

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 22:25
nose schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:01:
[...]

Klopt, popup flash doet alleen de aansturing, niet het belichten. En werkt goed. Ook met meerdere flitsers inderdaad. Best geinig :)
dat is gedeeltelijk waar.
je hebt 3 mogelijkheden gelooft ik (beetje uit mijn hoofd)
  • enkel uw remote flash aansturen, let op de popupflash flasht lekker mee voor de aansturing
  • remote flash + popupflash in verhouding tot remoteflash
  • remote flash + popupflash met elk een eigen flashexposure
dus zoals aangegeven zal de popup steeds meedoen, maar kan ook ingezet worden voor invulflits.
ik heb mij icm een ex 430 al veel gebruik gemaakt van de 2de optie zodat je mooi kan bouncen en invullen tegelijk.

ook in vol zonlicht faalt de aansturing niet, dit vind ik merkwaardig maar toch knap.

Goodwe GW10K-ET/10*375 NW+10*375 ZO@13° tilt. 7/7.5kw pylontech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mijn 7D + 2 maal 430 EX II =>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fi59hty0lLAHUSHjs6QKpZWE/thumb.jpg

:*)

Ook i.c.m. een oudere 420 EX werkt het goed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
nero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:21:
Mijn 7D + 2 maal 430 EX II =>

[afbeelding]

:*)

Ook i.c.m. een oudere 420 EX werkt het goed !!
Met alle respect (ik weet zelf immers nauwelijks iets van flitsfotografie) maar voor een camera uit dit segment (7D) met een redelijke profi flitscombinatie vind ik dit resultaat nogal mager. De achterste rij geportretteerde is immers onscherp en personen op de voorgrond zijn gedeeltelijk overbelicht. Wellicht vanuit RAW bestanden nog een hoop aan te doen (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
(jarig!)
Valorian schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:40:
[...]

Met alle respect (ik weet zelf immers nauwelijks iets van flitsfotografie) maar voor een camera uit dit segment (7D) met een redelijke profi flitscombinatie vind ik dit resultaat nogal mager. De achterste rij geportretteerde is immers onscherp en personen op de voorgrond zijn gedeeltelijk overbelicht. Wellicht vanuit RAW bestanden nog een hoop aan te doen (?)
Gelukkig voor de camera is dat 100% user error en heeft het niets met de camera te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Precies :D Was de allereerste keer dat ik zoiets deed ... in de volle donker zoals je wel ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
nero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:22:
Precies :D Was de allereerste keer dat ik zoiets deed ... in de volle donker zoals je wel ziet ;)
Zoals ik al zei, heb zelf helemaal geen ervaring met flitsfotografie ;) , wat dat betreft doe je het dus al beter dan ik. Maar ik denk dat met een beetje oefening er echt wel meer uit te halen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vast wel, echter was dit meer grappig dan echt nuttig bedoeld en van de 3 Canonians hadden er 2 toevallig een flitser bij zich en die 3de een 7D. De rest waren allemaal Nikonians met ieder zowat een flits 8)7 en die foto's zijn ook ietsje beter gelukt, hoewel die ook zeer zeker niet serieus waren bedoeld.

Ik heb er nog nachtmerries van ... :+ Was een leuk uitje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moguez schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:26:
dus zoals aangegeven zal de popup steeds meedoen, maar kan ook ingezet worden voor invulflits.
ik heb mij icm een ex 430 al veel gebruik gemaakt van de 2de optie zodat je mooi kan bouncen en invullen tegelijk.

ook in vol zonlicht faalt de aansturing niet, dit vind ik merkwaardig maar toch knap.
Wel jammer dat die rechter flitser ook z'n rode AF hulplicht net laat af gaan op de foto. M'n oude KM 36 flitser houd daar wel rekening mee. Maar wireless flitsen met de onboard flits als aansturing werkt geniaal (op een geleende 7D ook een keer geprobeerd)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Is dat dan zo nieuw op de Canon toestellen? Ik heb een 4 jaar oude pentax K10d en die stuurt al mijn externe flitser aan. Zelfs TTL wordt draadloos op en neer gecommuniceerd m.b.v. de onboard flitser.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
(jarig!)
vandermark schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:19:
Is dat dan zo nieuw op de Canon toestellen? Ik heb een 4 jaar oude pentax K10d en die stuurt al mijn externe flitser aan. Zelfs TTL wordt draadloos op en neer gecommuniceerd m.b.v. de onboard flitser.
De 7d is het enige canon toestel dat het kan, voor Canon is het nieuw in de body's.
UIteraard is het systeem bij canon niet nieuw, al jaren kunnen de 580 series flitsers elkaar (en 430ex) flitsers aansturen en is er een speciale st-e2 die gemaakt is om andere flitsers aan te sturen (net als de su-800 van nikon).
Canon heeft nu eindelijk bedacht dat het in de camera ook cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Alle Sony dSLR's met pop-up flitser kunnen het ook geloof ik. O-)

Maar als het goed is gaat de pop-up toch net iets eerder af dan de rest van de flitsers, zodat het licht daarvan niet op je foto terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
Licht kan in een seconde ruim zeven maal de wereld rond, dus die paar meter tussen de flitsers is binnen de sluitertijd wel overbrugd...
PowerUp schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:40:
Alle Sony dSLR's met pop-up flitser kunnen het ook geloof ik. O-)

Maar als het goed is gaat de pop-up toch net iets eerder af dan de rest van de flitsers, zodat het licht daarvan niet op je foto terecht komt?
Ik neem aan dat je bedoelt dat de communicatie tussen de flitsers niet op de foto terecht komt?
Dat gebeurd vooraf kort voordat de echte flits plaats vind.

Of pop-up meedoet ligt vervolgens gewoon aan je instellingen of je dat wel of niet wilt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
WhiskyPhreak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:15:
Licht kan in een seconde ruim zeven maal de wereld rond, dus die paar meter tussen de flitsers is binnen de sluitertijd wel overbrugd...
Licht is wel snel genoeg, maar het systeem wat het licht registreert en dan tegen de flitser moet zeggen dat 'ie ook moet gaan flitsen zal vast ietsje minder snel zijn dan dat.

The devil is in the details.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
mjtdevries schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:05:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat de communicatie tussen de flitsers niet op de foto terecht komt?
Dat gebeurd vooraf kort voordat de echte flits plaats vind.

Of pop-up meedoet ligt vervolgens gewoon aan je instellingen of je dat wel of niet wilt.
Dat bedoelde ik inderdaad :)
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste