Met een nieuwe ketting ga je gegarandeerd nog meer doortrappen. Als ik je cassette goed zie op de foto krijg je dat ook als je hem achter in een andere versnelling dan ergens in het midden zijn: je grootste blad is totaal niet versleten, je ketting wel, dus dat matcht niet. Doortrappen is superslecht voor je knieën, dus niet vervangen is geen optie.
Je complete crank hoef je echt niet te vervangen: dat kost 150 euro, terwijl je crank (die dingen met je pedalen eraan) niks mis mee is
Hooguit zijn je tandbladen versleten, en dan waarschijnlijk alleen je middenblad: de rest slijt niet. Dat kost 2 tientjes per tandblad ofzo, origineel XT. Ik heb zelf al 3x mijn cassette+ketting vervangen, en de laatste keer ook een middenblad besteld. Ik kon het verschil niet zien met mijn oude, dus die heb ik er weer opgeschroefd.
Koop het spul zelf in Duitsland, of bij fietssportief. Dat scheelt waarschijnlijk 40 euro t.o.v. onderdelen bij je fietsenmaker, en 200 euro aan andere afzetterij. En dan nog een tip: zoek een andere fietsenmaker. Nieuwe crankset aanraden omdat je ketting is versleten is compleet gestoord! Mocht je het gereedschap nog niet hebben: dat hebben ze bij fietssportief en de duitse shops ook wel. kettingpons en Cassette-tool + kettingzweep kost bij elkaar 40 euro voor topkwaliteit.
@Maartend: een complete SLX crankset is ook in Duitsland meer dan 100 euro, maar die is nergens voor nodig.
Je complete crank hoef je echt niet te vervangen: dat kost 150 euro, terwijl je crank (die dingen met je pedalen eraan) niks mis mee is
Koop het spul zelf in Duitsland, of bij fietssportief. Dat scheelt waarschijnlijk 40 euro t.o.v. onderdelen bij je fietsenmaker, en 200 euro aan andere afzetterij. En dan nog een tip: zoek een andere fietsenmaker. Nieuwe crankset aanraden omdat je ketting is versleten is compleet gestoord! Mocht je het gereedschap nog niet hebben: dat hebben ze bij fietssportief en de duitse shops ook wel. kettingpons en Cassette-tool + kettingzweep kost bij elkaar 40 euro voor topkwaliteit.
@Maartend: een complete SLX crankset is ook in Duitsland meer dan 100 euro, maar die is nergens voor nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 22-08-2011 23:07 ]