welkom in het topic 
en waarom wegbanden? het bos in! daar is die voor
en waarom wegbanden? het bos in! daar is die voor
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Jazzper schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:54:
waar is de tijd dat jij nog een stads-mtb ombouwde naar een offroad mtb
ga je er echt zo veel mee op vooruit overigens?
Whatever.
Geen informatie beschikbaar
Vet ding zeg!Viper_4111 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:42:
Wohoo me nieuwe fiets van het weekend gehaaldScott Spark 60 2009 model.
[afbeelding]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ja, die had ik alleen op m'n werk niet bij de hand.Jazzper schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:38:
je had toch nog oudere foto? met disc op de kettingbladen enzo meen ik te herinneren
Zeg dat wel ja
[ Voor 29% gewijzigd door Impry op 29-09-2009 17:00 ]
Was het weekend op pad met m'n vriendin en zoontje, dus neeHarmen schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:21:
Skoezie, ga je nog biken in Exloo?
Er is een mooie tocht.
Ohja, dat is waar ook ja
Ik heb geen idee, over dat stuk van de route ben ik niet gekomen. Ik heb de n00b-versie van 38km gefietst.Harmen schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:29:
NoepZor, dan heeft meneer een flinke smak gemaakt. Damn.
Zaten er flinke technische afdalingen in?
De wijzen komen uit het Oosten!
[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 02-10-2009 00:46 ]
Vet hoor!MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:15:
Nu met spatborden die wél effectief zijn...
[afbeelding]
SKS 60mm, past maar nét met Schwalbe Fat Frank in 26 x 2.35...Meteen ook maar even met de Dremel door het AXA-slot gegaan voor ietsje meer ruimte rond de band.
Ook voorzien van skewers en zadelstrop zónder QR, anti-diefstal. Nu issie eigenlijk klaar voor de winter en voor dagelijks gebruik, binnenkort tijd voor wat fatsoenlijke foto's dus.
[ Voor 63% gewijzigd door Jazzper op 02-10-2009 12:15 ]
Begon me nu af te vragen, hoe zwaar is ie nu eigenlijk nu je hem zo aan't optuigen bent?MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:48:
Ik parkeer mijn fiets altijd binnen (woon in het centrum), dus moet hem wel de trap op kunnen sjouwen.
Hmz, best interessant voor mijn boodschappen fiets; mijn omafiets. Boodschappentas erin en gaanWat ik nu alleen nog zoek zijn inklapbare mandjes voor aan de bagagedrager. Lijkt me ideaal als je wat mee moet nemen onverwacht. In de VS heb je o.a. Wald 582, die kosten op Ebay iets van €11, maar daar komt dan €40 verzenden overheen. In Duitsland zag ik ook wel zoiets met €15 verzenden, maar dan waren de mandjes zelf €40...
Dit is het idee:
[afbeelding]
[afbeelding]
Whatever.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Gisteren na het monteren van de spatborden even gewogen, zit nu op 15,2kg.jules schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:27:
[...]
Begon me nu af te vragen, hoe zwaar is ie nu eigenlijk nu je hem zo aan't optuigen bent?
:D
Welke tocht ga je rijden?Harmen schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:49:
@Jazzper, Geinig zo'n aanhanger voor het kindje.
Zondag weer een mountainbike cyclo. Ben benieuwd hoe het gaat.
De ondergrond zal wel lekker nat zijn.
Hondsrug Classic. Wordt weer feest morgen.pjlgt schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:46:
[...]
Welke tocht ga je rijden?
Ga vandaag nog maar even een rondje doen, mits het droog blijft. Rijden in de regen is tot daar aan toe, maar vertrekken in de regen heb ik de schurft aan
Whatever.
Hiervoor gebruikte ik een transportfiets van 25kg als dagelijks vervoer, dan is het al snel een vooruitgang...KoffieNT schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:45:
Dat is een flink gewicht. Mijn Gazelle MTB (die ik voor mijn huidige Moozes had) woog ook 13,5kg. Daar was ik wel genoeg aan gewend, maar toen ik de Moozes kocht en er achter kwam dat hij 9,5kg woog was dat toch eventjes een wereld van verschil.
Ik fietste een paar weken later nog effe op de Gazelle maar dat was echt niet meer te doen. Ik kon me ook niet voorstellen dat ik die fiets ooit als 'licht' beschouwde haha.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 05-10-2009 16:09 ]
Whatever.
Hij moet onbeschadigd los..Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:03:
moet hij los of moet hij onbeschadigd los?
in het eerste geval kun je nog een gokje wagen (meestal zonder schade overigens)
1. crank met pedaal en al loshalen van trapas
2. doek wikkelen om crank
3. vastzetten in bankschroef met pedaal omhoog
4. wd40 lekker soaken 1 of 2 dagen (paar x bij spuiten)
5. pedaalsleutel erop
6. eventueel verlengstuk (stalen pijp ofzo) op pedaalsleutel
7. zeker weten dat je goede richting doet?
8. kracht! of met tikjes met een nylon hamer
moet werken
Het is me inderdaad opgevallen dat de steek-sleutel vrij ruim zit zeg maar..Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:52:
ja je hebt exotische maatvoeringen die andere kant op gaan, maar what are the odds
pedaalsleutel en steeksleutel verschillen in praktijk meer dan je lief is. De brede bek van steeksleutel past meestal niet goed erop. En heb je geen imbus ingang aan de as kant? (binnenkant crank dus)
Ik vermoed ook dat dat de truc is.. Toch maar eens gaan kijken voor zo'n pedaalsleutel dan.Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:57:
belangrijkste is dat je zorgt dat je gereedschap zo veel mogelijk contact/grip heeft. Ik heb dit al zo vaak ervaren: grip is alles. Als je eenmaal springend gereedschap krijgt ga je van kwaad tot erger.
Rij gewoon even bij de fietsenmaker langs, deze draait em zo voor je los. Je hebt in dit geval het moment van de pedaalsleutel even nodig. Is imho totaal onnodig om al die fratsen aan de hand te halen.DaRoot schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:55:
[...]
Ik vermoed ook dat dat de truc is.. Toch maar eens gaan kijken voor zo'n pedaalsleutel dan.
Het is inmiddels gelukt. Met een flink grote baco, een paar sterke klauwen en job done.. paar flinke krachttermen erbij haha..harry64 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:38:
[...]
Rij gewoon even bij de fietsenmaker langs, deze draait em zo voor je los. Je hebt in dit geval het moment van de pedaalsleutel even nodig. Is imho totaal onnodig om al die fratsen aan de hand te halen.
[ Voor 8% gewijzigd door DaRoot op 05-10-2009 23:56 ]
haha tja, we hadden er in elk geval genoeg grip mee..Jazzper schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:07:
jeuh, hulde!
een Bahco hoort eigenlijk niet in de buurt van een fiets te komen, maar soms is het zo verdomde handig
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Whatever.
[ Voor 47% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 12:30 ]
Die van mij waren op een gegeven moment zo vies en vuil dat er geen hoop meer voor was, dus die heb ik toen vervangen en de schijven goed schoon gemaakt met ontvetter.Viper_4111 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:57:
even een vraag over de remblokken voor schijfremmen. Mochten deze vuil geraakt zijn door wat olie of iets dergelijks dan merk ik heel erg dat mijn voorrem bijna niet meer remt. Zijn deze blokjes schoon te maken of moeten er nieuwe blokken in?
Ik merk dat de dingen zich helemaal volzuigen met enige viezigheid die op de schijven zitten. Ik maak braaf na iedere fietstocht mijn schijven schoon met een doek en alcohol.
[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 09-10-2009 19:39 ]
:D
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
[ Voor 8% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 21:58 ]
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
[ Voor 31% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 22:24 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Running_Cow op 09-10-2009 23:22 ]
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Ik krijg niet de versie met blanke lak, maar een knal oranje framewillem900 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:05:
Vet frame die van on-one. Die hebben dus erg sterke contacten met Planet X \o/.
Dit vond ik ook wel cool om te lezen:
It’s finished with a clear coated, matt finish, so you can see the tubes and the welds. This WILL rust (from previous experience with our on-one Gimp frame), but it looks great, and means that you can simply ignore any paintwork damage and get on with riding it.
Ik kan me niet druk maken om beschadigingen aan mijn bike...heb ik ook wat te doen als het zo hard regent dat zelfs ik niet naar buiten ga. Overigens heb ik nog geen spoortje roest op mijn frame kunnen ontdekken, terwijl deze toch niet onbeschadigd uit de strijd is gerold
Single speed in het groningse is niet verkeerd. Je mist niks aan die andere 2 bladen daarThunderNet schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:14:
Mede dankzij MartijnGizmo ben ik nu verpest... En ga ik mijn fiets ombouwen naar een singlespeedhoofd reden is dat eigenlijk alle bewegende onderdelen vervangen moeten worden omdat ze gewoon compleet afgesleten zijn. (Derrailers, ketting, cassete, bladen voor).
In het proces ga ik ook het stuur vervangen.. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn. Maar als fiets om lekker in de stad wat mee te raggen en kutten wordt het vast erg leuk
Wow, wel een groot verschil tussen grote en kleine blad. Levert dat geen problemen op met schakelen?pjlgt schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:32:
Na een paar 100 km met een 1x9 setup te hebben gereden (32 voor, 11-34 achter) nu over naar een 2x9 setup. Voor nu 28 & 40 en achter gekozen voor een 12-27 race cassette. Erg benieuwd of dat me iets beter gaat bevallen. Had met de 1x9 setup toch geregeld het idee dat ik net een versnelling miste. Hoop dat dat met het verloop van de race cassette niet meer het geval is. Van het weekend maar eens testen.
Toch mooi dat sleutelen
Wat ploaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Errug vetKoffieNT schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:32:
Effe crossposten
Zeker vet, zou graag eens mee willen doen;
[video]
[video]
edit: /me KoffieNT is dus meer van de straatMTB dan van de bosMTB-stijl
Heb je fiets geupdateFaxe schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:02:
Het frame van mijn Scott Scale is afgelopen zomer in Oostenrijk gescheurd en inmiddels vervangen. Kan iemand in verband hiermee de link naar de foto van mijn Scale in het start topic aanpassen?
Het frame is omgeruild voor een Scale 40.
[afbeelding]
Het nieuwe linkje is: http://erbiemold.zenfolio.com/p338812768
Ja, had idd een paar momenten gezien dat er iemand met een platte band reed. Echt veel vaart had ie ook niet meer. En idd pro's die worden goed gesponsord, als ze niet te vaak een frame kapot rijden dan krijgen ze het wel vernieuwd.Bramster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:11:
in het 2e film zie je op 0:53, 1:03 en 1:08 dat Gee Atherton (volgens mij...) een platte band heeft![]()
maar dit zijn niet zomaar amateurs hoor, zijn gesponsorde wedstrijd rijders, die maakt het echt niet uit dat ze een velgje aan gort rijden hoor
[ Voor 44% gewijzigd door jules op 11-10-2009 14:13 ]
Naja het komt er meer opneer dat ik eigenlijk nooit meer de bossen in ga (en daar ben je de versnellingen echt wel nodig in drenthejules schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:58:
[...]
Single speed in het groningse is niet verkeerd. Je mist niks aan die andere 2 bladen daar
[...]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Bramster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:35:
Ik fiets op een singlespeed gewoon door het limburge landschap hoorgewoon wat harder trappen
[ Voor 45% gewijzigd door Bramster op 11-10-2009 15:20 ]
[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 11-10-2009 17:57 ]
[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 11-10-2009 23:57 ]
En je voorvork, balhoofd-dinges, bottombracket, zadel, zadelpen...ThunderNet schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:56:
[...]Als ik alles op mijn fiets (behalve de naven + frame + wielen) ga vervangen, [...]
[ Voor 59% gewijzigd door MartijnGizmo op 12-10-2009 09:19 ]
Goed dat je in ieder geval genoeg vooronderzoek doet!Trax_Digitizer schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:52:
Na jaren niks aan sport te hebben gedaan wil ik het fietsen weer gaan oppakken. Een fiets heb ik niet meer, dus ik ben van plan er een aan te schaffen. Ik heb al een en ander bekeken en gezien, maar ik wil het toch nog eens tegen de lezers van dit topic aanhouden. Wellicht dat jullie nog wat goede tips hebben.
Ik ben op zoek naar een zogenaamde hybride fiets in de MTB familie. En dan niet de variant die neigt naar een racefiets, maar de variant die neigt naar de MTB. Zeg maar een MTB met dunnere bandjes waarbij er aan de zijkanten wat ruwer profiel zit en in het midden wat een zeer beperkt profiel geschikt voor de weg. Ik ga hoofdzakelijk over de weg, maar als ik een zandpad of lichtelijk ruwer terrein tegenkom wil ik niet hoeven afstappen. Echt off road door de bossen en bergen ga ik niet.
Mijn budget is 1000 euro. Bij voorkeur wil ik nog wat accesoires (fietscomputer, helm) kopen en binnen dit budget blijven. Maar als ik voor 200 euro meer een kwalitatief betere fiets heb, dan ben ik nog bereid tot een kleine overschrijding van mijn budget. Kwaliteit vind ik belangrijk, maar uiteraard niet tegen elke prijs.
Ik ben afgelopen weekend in Den Haag geweest bij Van Herwerden en Hans Struijk. Bij Van Herwerden heb ik uitgebreid met een adviseur/medewerker gesproken (een verkoper kan ik het niet noemen, want die gasten weten echt waarover ze praten) en op basis van dit gesprek zijn er op dit moment twee fietsen die mij interessant lijken:
Stevens X6 Disc
Specialized Crosstrail Expert
In het starttopic zag ik dat de voorvorken van deze types als "prut" worden bestempeld. Dat geeft mij niet het vertrouwen waar ik naar op zoek ben.Het verbaasd me trouwens wel, want ik had verwacht in deze prijsklasse geen prut meer tegen te komen.
Anyway, opties zoals schijfremmen en voorvorkvering hebben een sterke voorkeur. Ook wil ik dat de "groep" van voldoende kwaliteit is. Ik wil geen woekietoekie merk.
Nu heb ik hierboven twee merken genoemd, maar er zijn er natuurlijk veel meer. Volgens mij zijn Trek en Giant ook wel interessante merken, maar daarvan ken ik nog geen specifieke types.
Einde van deze maand ga ik naar BikeMotion Benelux. Op basis van wat vooronderzoek wil ik daar gericht een aantal stands bezoeken om een aantal modellen bekijken. Daarna maak ik een keuze en ga ik over tot aanschaf.
Hebben jullie nog tips, aanraders, afraders? Bedankt!
Zadel en zadelpen zijn vorig jaar nog vervangenMartijnGizmo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:18:
Valt wel mee, vaatwasblokjes zijn vrij agressief spul en er wordt natuurlijk flink gespoeld.
[...]
En je voorvork, balhoofd-dinges, bottombracket, zadel, zadelpen...
Zou dat echt niet trekkenJazzper schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:38:
leuk! ik ben gek op zou gek worden door dit soort projecten!
[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 12-10-2009 18:40 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq