Het grote mountainbike topic (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 134 Laatste
Acties:
  • 592.366 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
welkom in het topic :)
en waarom wegbanden? het bos in! daar is die voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:21
Dat is uiteindelijk wel zo. Alleen ik 'plan' voorlopig nog niet of het ruigere werk, meer of het toeren op de straat met het af en toe nemen van een bospaadje / stuk bos. En ik ben in deze op mijn vertrouwen in de kennis van de fietsenboer uitgegaan, en ben voor wat minder weerstand / geluid gegaan, en meer wegcomfort. Zodoende. Ik sluit niet uit dat het wel zal veranderen in de toekomst.

Ik kijk er voorlopig naar uit om weer te gaan fietsen, kijken of ik gedisciplineerd genoeg ben om wekelijks een stuk te gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb m'n fiets te koop staan:
http://link.marktplaats.nl/283180769
Mocht er nog iemand interesse hebben dan hoor ik het graag! :)

Ga waarschijnlijk de Trek 6300 '10 aanschaffen:
Afbeeldingslocatie: http://www.speeds-cycles.co.uk/user/products/large/2010_trek_6300_white.jpeg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

waar is de tijd dat jij nog een stads-mtb ombouwde naar een offroad mtb ;)

ga je er echt zo veel mee op vooruit overigens?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:54:
waar is de tijd dat jij nog een stads-mtb ombouwde naar een offroad mtb ;)

ga je er echt zo veel mee op vooruit overigens?
:D Haha, goed onthouden heb je dat. ;) Zal vanmiddag/vanavond eens wat foto's opzoeken.
En ja, er zit best wat vooruitgang in. Tora voorvork met LockOut op het stuur, XT shadow achterderrie en nog wat kleine wijzigingen. En mijn oude 6300 begint gewoon een beetje op te raken, dus zou flink wat onderhoud moeten plegen om hem weer in zeer goede staat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zondag weer de Hondsrug Classic.
Hoop dat het weer beter is dan vorig jaar, toen was het zwaar afzien. :Y)

Heb net mn startnummer binnen gekregen..... 666 :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45
Wohoo me nieuwe fiets van het weekend gehaald :) Scott Spark 60 2009 model.
Afbeeldingslocatie: http://www.netti.com.au/Images/UserUploadedImages/212/Netti-Scott-Spark-60-Bike.jpg

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Viper_4111 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:42:
Wohoo me nieuwe fiets van het weekend gehaald :) Scott Spark 60 2009 model.
[afbeelding]
Vet ding zeg! :D Eigen foto's?

@Jazzper, net deze foto nog gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://xs112.xs.to/xs112/07086/DSC00388.jpg

Toen had ik mijn bagagedrager/spatborden/reflectors er al af :D
Blijf het nog steeds wel een mooi frame vinden wat ik toen had. Jammer dat het zo versleten/loodzwaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je had toch nog oudere foto? met disc op de kettingbladen enzo meen ik te herinneren :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:28
Vandaag voor het eerst een rondje in Schoorl gereden, ben zowiezo nog een beginner dus was wel een uitdaging om zo'n groot rondje te doen. De klim van de Schoorlse Nok was erg zwaar maar heb hem redelijk gehaald op het laaste stuk na. Verder veel af moeten stappen ivm de vele zanderige stukken waar de wielen de hele tijd in vastzitten. Moet nog wel even oefenen voordat ik wat sneller ben, maar het belangrijkste heb het erg naar mijn zin gehad.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:38:
je had toch nog oudere foto? met disc op de kettingbladen enzo meen ik te herinneren :)
Ja, die had ik alleen op m'n werk niet bij de hand.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/153loix.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/nf5fo1.jpg
_O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
een echte "citybike" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zeg dat wel ja :D Haha
Heb er overigens flinke tijd heerlijk op gefietst, zowel gewoon fietsen als MTB-en. Jaren er op gereden, dus had echt het perfecte gevoel met die fiets, wist precies wat hij deed. Zeker met de V-brakes die naar mijn mening toch meer gevoel geven dan schijfremmen.

Zo zag hij er net voor de verkoop uit tijdens MTB-weekendje in Coo.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/v6ntk8.jpg

Net overigens Hopmans in Bergen op Zoom gebeld, de 6300 in mat wit/rootbeer (specslinkje) kopen ze niet op voorraad vanwege de slechte afname van die kleur. Dus ga hem bestellen waardoor hij halverwege oktober in de winkel zal zijn.
Dan maar een paar weken zonder MTB als ik mijn huidige al verkocht heb. Is best veel vraag naar de 6300 '08. Heb hem ook wel aardig scherp geprijsd.

[ Voor 29% gewijzigd door Impry op 29-09-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 16:57

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Niks mis mee! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Was het weekend op pad met m'n vriendin en zoontje, dus nee :P

Zaterdag over een week wel de tocht in Havelte rijden denk ik. Was vorige keer ook top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Hij vindt citybikes leuk :P

en op die lokatie heb ik ook een foto gemaakt :) eens even zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ohja, dat is waar ook ja :D Zie net de foto's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zal binnenkort wel ff wat duidelijkere foto's maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Afbeeldingslocatie: http://www.on-one-shop.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/p1010196.jpg
On One 456 Summer Season Hot Orange (limited)

Dat moet hem gaan worden, kan niet wachten totdat die daadwerkelijk leverbaar is. Ik sta nr1 op de bestellijst, moet goed komen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
Harmen schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:29:
NoepZor, dan heeft meneer een flinke smak gemaakt. Damn.
Zaten er flinke technische afdalingen in?
Ik heb geen idee, over dat stuk van de route ben ik niet gekomen. Ik heb de n00b-versie van 38km gefietst.

Misschien zaterdag nog richting Haaksbergen, wordt een toertocht verreden. Echter is de omgeving daar volgens mij vrij vlak. Daarentegen wel veel natuur dus misschien wel een mooie route met leuke paadjes.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nu met spatborden die wél effectief zijn... *O*

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2585/3971337593_0c0f6759d1.jpg

SKS 60mm, past maar nét met Schwalbe Fat Frank in 26 x 2.35... :o Meteen ook maar even met de Dremel door het AXA-slot gegaan voor ietsje meer ruimte rond de band.

Ook voorzien van skewers en zadelstrop zónder QR, anti-diefstal. Nu issie eigenlijk klaar voor de winter en voor dagelijks gebruik, binnenkort tijd voor wat fatsoenlijke foto's dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

gave ride wordt het zo! I like!

Omdat ik niet kon wachten tot mijn zoontje zelf kan mtb-en maar even een voorlopige oplossing voor achter de Specialized Rockhopper:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2636/3972354387_cbf1a50d34.jpg

licht alu InStep Rocket fietskarretje op 20" Schwalbes

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 02-10-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:15:
Nu met spatborden die wél effectief zijn... *O*

[afbeelding]

SKS 60mm, past maar nét met Schwalbe Fat Frank in 26 x 2.35... :o Meteen ook maar even met de Dremel door het AXA-slot gegaan voor ietsje meer ruimte rond de band.

Ook voorzien van skewers en zadelstrop zónder QR, anti-diefstal. Nu issie eigenlijk klaar voor de winter en voor dagelijks gebruik, binnenkort tijd voor wat fatsoenlijke foto's dus. :)
Vet hoor! :D Fiets vast ook lekker comfortabel zo met die banden.

@Jazzper, mooie aanhanger heb je daar! Werkt dat nou ook beetje op lichte off-road paden, of is het puur voor straat gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bevalt dat een beetje, zo'n karretje? Ik parkeer mijn fiets altijd binnen (woon in het centrum), dus moet hem wel de trap op kunnen sjouwen. :)

Wat ik nu alleen nog zoek zijn inklapbare mandjes voor aan de bagagedrager. Lijkt me ideaal als je wat mee moet nemen onverwacht. In de VS heb je o.a. Wald 582, die kosten op Ebay iets van €11, maar daar komt dan €40 verzenden overheen. In Duitsland zag ik ook wel zoiets met €15 verzenden, maar dan waren de mandjes zelf €40... 8)7

Dit is het idee:
Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/94/a8/207a228348a00ed853e55110.L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/73/3e/11fa228348a02ed853e55110.L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe mooi die ervaringsvragen, maar heb hem gisteravond opgehaald.
ga vanmiddag met de kleine naar de dokter dan is de eerste live test en als het mis gaat gelijk een afspraak :p

edit: even brood gehaald bij de bakker
- moet nog wel even met dat harnas oefenen want hij hangt er nu in als een zoutzak terwijl die kar er juist goed in zou moeten zijn: te veel afstelmogelijkheden
- fietst best relaxt en niet schokkerig, zou er zo lange toch mee kunnen doen
- is wel breed door die wielbeschermers. Moet ik echt aan wennen. Misschien nog wat pvc-pijp foam op de hoekjes om auto's te beschermen ;)
- de kleine vind het echt mooi! beetje rond koekeloeren, beetje neurien, beetje broodje eten enzo

eerste indruk: goede (tweedehands) koop geweest, maar moet nog wel wat tunen/oefenen

[ Voor 63% gewijzigd door Jazzper op 02-10-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:48:
Ik parkeer mijn fiets altijd binnen (woon in het centrum), dus moet hem wel de trap op kunnen sjouwen. :)
Begon me nu af te vragen, hoe zwaar is ie nu eigenlijk nu je hem zo aan't optuigen bent?
Wat ik nu alleen nog zoek zijn inklapbare mandjes voor aan de bagagedrager. Lijkt me ideaal als je wat mee moet nemen onverwacht. In de VS heb je o.a. Wald 582, die kosten op Ebay iets van €11, maar daar komt dan €40 verzenden overheen. In Duitsland zag ik ook wel zoiets met €15 verzenden, maar dan waren de mandjes zelf €40... 8)7

Dit is het idee:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmz, best interessant voor mijn boodschappen fiets; mijn omafiets. Boodschappentas erin en gaan :Y). Volgens mij is zo'n mand niet zo heel moeilijk zelf te maken als die € 50,- je te duur is. En wellicht kunnen we er een IA van maken als er meer geïnteresseerden zijn?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jazzper, Geinig zo'n aanhanger voor het kindje.

Zondag weer een mountainbike cyclo. Ben benieuwd hoe het gaat.
De ondergrond zal wel lekker nat zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zo'n soort aanhanger moet ik ook nog een bouwen, maar dan om een gitaarversterker mee te kunnen nemen :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

jules schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:27:
[...]
Begon me nu af te vragen, hoe zwaar is ie nu eigenlijk nu je hem zo aan't optuigen bent?
Gisteren na het monteren van de spatborden even gewogen, zit nu op 15,2kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Dat valt nog wel mee :) Alhoewel, bijna 5 kg zwaarder dan mijn MTB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Stock zit ie op 13,5 kg volgens fabrieksopgave, dus dat valt me nog mee. Ik hoop er binnenkort een lichtere fiets bij te kopen voor de fun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:30

KoffieNT

banaan

Dat is een flink gewicht. Mijn Gazelle MTB (die ik voor mijn huidige Moozes had) woog ook 13,5kg. Daar was ik wel genoeg aan gewend, maar toen ik de Moozes kocht en er achter kwam dat hij 9,5kg woog was dat toch eventjes een wereld van verschil.
Ik fietste een paar weken later nog effe op de Gazelle maar dat was echt niet meer te doen :|. Ik kon me ook niet voorstellen dat ik die fiets ooit als 'licht' beschouwde haha.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:49:
@Jazzper, Geinig zo'n aanhanger voor het kindje.

Zondag weer een mountainbike cyclo. Ben benieuwd hoe het gaat.
De ondergrond zal wel lekker nat zijn.
Welke tocht ga je rijden?

Ga vandaag nog maar even een rondje doen, mits het droog blijft. Rijden in de regen is tot daar aan toe, maar vertrekken in de regen heb ik de schurft aan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pjlgt schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:46:
[...]

Welke tocht ga je rijden?

Ga vandaag nog maar even een rondje doen, mits het droog blijft. Rijden in de regen is tot daar aan toe, maar vertrekken in de regen heb ik de schurft aan :N
Hondsrug Classic. Wordt weer feest morgen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

KoffieNT schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:45:
Dat is een flink gewicht. Mijn Gazelle MTB (die ik voor mijn huidige Moozes had) woog ook 13,5kg. Daar was ik wel genoeg aan gewend, maar toen ik de Moozes kocht en er achter kwam dat hij 9,5kg woog was dat toch eventjes een wereld van verschil.
Ik fietste een paar weken later nog effe op de Gazelle maar dat was echt niet meer te doen :|. Ik kon me ook niet voorstellen dat ik die fiets ooit als 'licht' beschouwde haha.
Hiervoor gebruikte ik een transportfiets van 25kg als dagelijks vervoer, dan is het al snel een vooruitgang... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
Beetje wazige foto met gsm genomen. Maar paar nieuwe banden eronder (2x Continental Mountainking 26x2.20 Supersonic vouw). Had hiervoor 2 afgeragde Little Alberts draadbanden.
Nieuw zadel van Bontrager, type weet ik zo ff niet.

Wat niet te zien is zijn de nieuwe handvaten van Pro, niet heel bijzonder maar fijner dan wat er op zat. Bar ends ook iets meer in lijn met de bovenste frame buis gezet.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rinkejan/GF/Thumb03102009122.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51

DaRoot

Some say...

Van het weekend van iemand Agu schoenen met SPD pedalen overgenomen.. de beste man had ze gekocht, 3 weken mee gefietst, en toen meer dan een half jaar opzij gelegd, omdat ze te krap waren.. dus voor € 20 was ik de eigenaar, en ze passen perfect!
De dag erop van iemand SPD pedalen gekregen, zojuist gemonteerd.. ff wennen, want heb mijn 3,5 jarige MTB carrière altijd op gewone pedalen gedaan..
eerste denkfout al bij het omwisselen van het linkerpedaal: het schroefdraad loopt daar andersom haha.. ff niet aan gedacht..

Een vriend van me neemt mijn oude trappers over, zijn van metaal, en hij heeft van die kunststof gevallen..
Nu krijg ik echter bij zijn fiets het linkerpedaal ook niet losgedraaid! terwijl ik nu dus wel rekening houdt met de richting van het schroefdraad.. heb al aardig wat WD40 erop gespoten, maar helpt nog niet.. iemand nog tips?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

moet hij los of moet hij onbeschadigd los?

in het eerste geval kun je nog een gokje wagen (meestal zonder schade overigens)
1. crank met pedaal en al loshalen van trapas
2. doek wikkelen om crank
3. vastzetten in bankschroef met pedaal omhoog
4. wd40 lekker soaken 1 of 2 dagen (paar x bij spuiten)
5. pedaalsleutel erop
6. eventueel verlengstuk (stalen pijp ofzo) op pedaalsleutel
7. zeker weten dat je goede richting doet?
8. kracht! of met tikjes met een nylon hamer

moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://www.aktiefoto.nl/evenementen/20091004-hc/lopers/hc09-2494.jpg

* Harmen in actie gistermiddag @ Hondsrug Classic / Gieten
leuk startnummer he....

Ging best wel lekker de eerste ronde, was lekker warm en ging volle moet de 2de ronde in.
Helaas kwam erachter dat mn camelbak leeg was toen ik eruit wou drinken. :/
Heb dus de 2de ronde (27km) zonder drinken gedaan, heb op het laatst bij het zandgat nog iets gehad van de LBS.

Al met al wel tevreden (gezien de 150km MTB training dit jaar)
54km in 2h 30m, 22,04 km/u gemiddeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 05-10-2009 16:09 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:03:
moet hij los of moet hij onbeschadigd los?

in het eerste geval kun je nog een gokje wagen (meestal zonder schade overigens)
1. crank met pedaal en al loshalen van trapas
2. doek wikkelen om crank
3. vastzetten in bankschroef met pedaal omhoog
4. wd40 lekker soaken 1 of 2 dagen (paar x bij spuiten)
5. pedaalsleutel erop
6. eventueel verlengstuk (stalen pijp ofzo) op pedaalsleutel
7. zeker weten dat je goede richting doet?
8. kracht! of met tikjes met een nylon hamer

moet werken
Hij moet onbeschadigd los..
Zo'n stappenplan heb ik ook al zo half bedacht ja..
pedaalsleutel heb ik zo niet.. gewone steeksleutel gebruikt.
En goede richting: bij mijn Nishiki moest ik met de klok mee draaien om het linkerpedaal los te schroeven.. dus neem toch aan bij elke fiets zo?
Kracht: tja, ben zelf geen Hulk ofzo, maar heb op verschillende manieren geprobeerd veel kracht te zetten. inclusief tikken met een hamer..

Maar goed, anders gaan we er morgen ff mee naar de LBS, die is gesloten vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja je hebt exotische maatvoeringen die andere kant op gaan, maar what are the odds

pedaalsleutel en steeksleutel verschillen in praktijk meer dan je lief is. De brede bek van steeksleutel past meestal niet goed erop. En heb je geen imbus ingang aan de as kant? (binnenkant crank dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:52:
ja je hebt exotische maatvoeringen die andere kant op gaan, maar what are the odds

pedaalsleutel en steeksleutel verschillen in praktijk meer dan je lief is. De brede bek van steeksleutel past meestal niet goed erop. En heb je geen imbus ingang aan de as kant? (binnenkant crank dus)
Het is me inderdaad opgevallen dat de steek-sleutel vrij ruim zit zeg maar..
nee aan de binnenkant zit geen imbus, alleen maar de letters BBB en de L.
Het pedaal wat er op moet (mijn oude dus) is ook BBB..
mja, we proberen vanavond nog ff wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

belangrijkste is dat je zorgt dat je gereedschap zo veel mogelijk contact/grip heeft. Ik heb dit al zo vaak ervaren: grip is alles. Als je eenmaal springend gereedschap krijgt ga je van kwaad tot erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:57:
belangrijkste is dat je zorgt dat je gereedschap zo veel mogelijk contact/grip heeft. Ik heb dit al zo vaak ervaren: grip is alles. Als je eenmaal springend gereedschap krijgt ga je van kwaad tot erger.
Ik vermoed ook dat dat de truc is.. Toch maar eens gaan kijken voor zo'n pedaalsleutel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 21:03
DaRoot schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

Ik vermoed ook dat dat de truc is.. Toch maar eens gaan kijken voor zo'n pedaalsleutel dan.
Rij gewoon even bij de fietsenmaker langs, deze draait em zo voor je los. Je hebt in dit geval het moment van de pedaalsleutel even nodig. Is imho totaal onnodig om al die fratsen aan de hand te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

harry64 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

Rij gewoon even bij de fietsenmaker langs, deze draait em zo voor je los. Je hebt in dit geval het moment van de pedaalsleutel even nodig. Is imho totaal onnodig om al die fratsen aan de hand te halen.
Het is inmiddels gelukt. Met een flink grote baco, een paar sterke klauwen en job done.. paar flinke krachttermen erbij haha..
De vaste LBS is in elk geval dicht maandags, en die andere gaan we liever niet heen

[ Voor 8% gewijzigd door DaRoot op 05-10-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jeuh, hulde!

een Bahco hoort eigenlijk niet in de buurt van een fiets te komen, maar soms is het zo verdomde handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jazzper schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:07:
jeuh, hulde!

een Bahco hoort eigenlijk niet in de buurt van een fiets te komen, maar soms is het zo verdomde handig ;)
haha tja, we hadden er in elk geval genoeg grip mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Nieuw deeltje, ook maar eens hier posten. :P

Decathlon van mij is aan zijn einde gekomen, goeie reden waarom je dus geen goedkope velgen en ook gene goedkope fiets moet aanschaffen. :)

Achter band was lek geraakt achter, geplakt, en dag later alweer lek, dus ik kijken, sja, een kleine snede van 2mm op het plakkertje, velg schoongemaakt en band schoongemaakt van binnen, plakkertje eraf staan peuteren, opgeschuurd, nieuwe zooi erop, weer de binnenband in de velg gelegd, band erover, ik zet er druk op, *PAAF*, ik denk joow wtf krijgen we nu. :P

Weer alles eraf, wat blijft nu? De naad van de velg die is gaan scheuren en er steekt dus een scherp puntje metaal uit die de band leksteekt. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ah, klote :(
dus voorlopig geen fiets? jammer man

je had die R19 ook nooit moeten kopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Die R19 had ik idd nooit moeten kopen nee. :)
Maar goed, achteraf enzo...
Dan kijk je een koe in zijn aarsch. :P

Maar idd, voorlopig ook geen fiets meer dus, was net weer bezig voor de winterstop iig weer in beweging te komen, fysio gaat heel goed en ik ben weer eens wat soepeler, conditie is alleen ver weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb voorlopig ook even geen fiets, tenminste, mijn eigen Trek 6300 '08 is waarschijnlijk volgende week verkocht.
Eind november komt de Trek 6300 2010 naar Nederland. Duurt nog wel even dus, maar de kleur is niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34

ThunderNet

Flits!

Mede dankzij MartijnGizmo ben ik nu verpest... En ga ik mijn fiets ombouwen naar een singlespeed :) hoofd reden is dat eigenlijk alle bewegende onderdelen vervangen moeten worden omdat ze gewoon compleet afgesleten zijn. (Derrailers, ketting, cassete, bladen voor). :) In het proces ga ik ook het stuur vervangen.. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn. Maar als fiets om lekker in de stad wat mee te raggen en kutten wordt het vast erg leuk :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Na een paar 100 km met een 1x9 setup te hebben gereden (32 voor, 11-34 achter) nu over naar een 2x9 setup. Voor nu 28 & 40 en achter gekozen voor een 12-27 race cassette. Erg benieuwd of dat me iets beter gaat bevallen. Had met de 1x9 setup toch geregeld het idee dat ik net een versnelling miste. Hoop dat dat met het verloop van de race cassette niet meer het geval is. Van het weekend maar eens testen.

Toch mooi dat sleutelen 8)

Wat ploaties:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2669/3992289493_18f903b3d9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2543/3993044832_c83d6046db.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2591/3993045554_61781cdab1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo'n race-cassette overweeg ik ook nog. Ik rijd voor vrijwel uitsluitend op het middenblad maar mis soms net het fijne tussenstapje naar mijn gevoel. Ben overigens al wel van een 11-34 naar een 11-32 cassette gegaan een tijdje terug, dat was al wat beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Skoezie, goed bezig kerel!
Ziet er goed uit zo. :)

Zelf fiets ik ook met een race casette. (12-23)
Dit bevalt me erg goed hier op het vlakke.
Zit meestal op het middenblad en heel soms op de kleine bij heuveltjes.

@Skoezie, binnenkort maar eens een stukje biken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ziet er goed uit ja :)
met een race casette zou ik hier echt niet vooruit komen :P

edit: nouja, opzich hier in de buurt wel, ik fiets hier ook met mijn 32-16 Singlespeed. Maar ik maak regelmatig tripjes naar het zuiden/ardennen

[ Voor 47% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
even een vraag over de remblokken voor schijfremmen. Mochten deze vuil geraakt zijn door wat olie of iets dergelijks dan merk ik heel erg dat mijn voorrem bijna niet meer remt. Zijn deze blokjes schoon te maken of moeten er nieuwe blokken in?

Ik merk dat de dingen zich helemaal volzuigen met enige viezigheid die op de schijven zitten. Ik maak braaf na iedere fietstocht mijn schijven schoon met een doek en alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Je zou kunnen proberen ze goed te ontvetten en even op te schuren. Misschien werkt het wel :)
na het opschuren wel weer even inremmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:24
Viper_4111 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:57:
even een vraag over de remblokken voor schijfremmen. Mochten deze vuil geraakt zijn door wat olie of iets dergelijks dan merk ik heel erg dat mijn voorrem bijna niet meer remt. Zijn deze blokjes schoon te maken of moeten er nieuwe blokken in?

Ik merk dat de dingen zich helemaal volzuigen met enige viezigheid die op de schijven zitten. Ik maak braaf na iedere fietstocht mijn schijven schoon met een doek en alcohol.
Die van mij waren op een gegeven moment zo vies en vuil dat er geen hoop meer voor was, dus die heb ik toen vervangen en de schijven goed schoon gemaakt met ontvetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
het probleem is dat dit net nieuwe blokjes zijn die ik er gister opgezet heb. Van te voren alles goed schoongemaakt en een stuk ingereden. Daarna thuis mijn voorschijf schoongemaakt, en mijn voorvering ingespoten met olie (die schokte namelijk een beetje) ik ben bang dat die olie snachts rustig omlaag gekropen is en in mijn blokjes gekropen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hm, zou m'n Xtrail op dit rek passen?

Afbeeldingslocatie: http://www.wheelpalace.eu/images/D/SPIN_falcon_RC-2-F.jpg

Met name qua framedikte voor de klemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja hoor, dat past wel
Spinders zijn populair onder de mountainbikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:30

KoffieNT

banaan

Effe crossposten

Zeker vet, zou graag eens mee willen doen;

edit: /me KoffieNT is dus meer van de straatMTB dan van de bosMTB-stijl :D

[ Voor 13% gewijzigd door KoffieNT op 09-10-2009 19:39 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Dat is gewoon ziek, je zal op je gezicht gaan. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
erg vet :)
ben de afgelopen dagen ook alle New World Disorders aan het kijken, echt zo ziek wat die gasten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zit dit forum al de hele tijd te volgen, maar nu na de filmpjes KoffieNT : That's my style!

Via de bmx (street + vert) uiteindelijk via downhill op de mountainbike in het street gebeuren belandt.

BMX'en doe ik heel af en toe nog eens in een lokaal skatepark, de meeste tijd op de fiets breng ik al stuntend door op mijn Kona. En ik moet toegeven (wordt mij ook vaak verweten): Ik kan niet normaal van A naar B fietsen. Dat gaat óf stuntend óf in de stijl van de fietskoeriers (fiets coureurs) in New York :9 .

Ik heb momenteel Maxxis Hookworm's in 2,5" als rubber: perfect. 1 nadeel: Als ik een met "het rubber door de blubber en met de assen door de plassen" sessie prefereer dan moet ik eerst over op mijn noppenset (Maxxis Minion). Wisselen duurt zo'n 30 minuten. En dat wisselen is ook nodig voor de bikeparks voor de nodige adrenaline sessies \o/.

Ik heb nog geen Kona's voorbij zien komen? Dus ik ben graag de eerste dan ;).

Hieronder mijn bikes (zoals het hoort: In de woonkamer, en heb ze ook nog 2 jaar naast mijn bed gehad :9~ )

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e103/oosz/bikes.jpg

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
leuke Kona :)

Ik begin zelf ook steeds meer interesse te krijgen in het speel werk, maar heb de skills er niet echt voor :P
ben iig nu bezig met het opbouwen van een long travel hardtail. Niet echt puur speelfiets maar een soort van All Mountain. Je kan er nog XC mee fietsen maar het is wel stevig genoeg om wat lomper mee te doen (stalen frame, enduro wielset, Pike voorvork)

Maar langzaam wat gaan oefenen, wie weet spring ik ooit nog eens :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
@ Bramster: welk frame + Pike voorvork heb je in gedachten? +/- 15 cm veerweg zeker?

Hardtail is beter oefenen, ik moest eerst flink wennen met manual/wheelie op die Kona.

Lomp rondfietsen kan ook erg prettig zijn :-P. Kost alleen soms eens een fietsonderdeel of wat pleisters ;)

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
een On-One 456 Summer Season :)
en ik ben op zoek naar een Pike U-Turn 110-140mm

[ Voor 31% gewijzigd door Bramster op 09-10-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
welke framesize zoek je eigenlijk? En die Pike is echt wel \o/.

De grap bij mij is dat ik met mijn lengte (1,88 m) toch een klein frrame wil hebben. Ik denk dat komt van het BMX'en (iets wat ik al zo'n 15 jaar doe). Dus ben erg gewend aan een klein frame. Maar vooral met hoge sprongen, trappen met 10 ~ 15 tredens, is die vering wel erg fijn om energie op te vangen...

[ Voor 71% gewijzigd door Running_Cow op 09-10-2009 23:22 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ik fiets nu op een 18,5"-19" Specialized maar ik heb nu een 20" besteld.
Het frame is bedoeld om gereden te worden met een korte stuurpen, en met een 18" zou ik een lange stuurpen nodig hebben... Ook de zadelpen zou erg lang worden als ik een 18" On-One zou pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Vet frame die van on-one. Die hebben dus erg sterke contacten met Planet X \o/.

Dit vond ik ook wel cool om te lezen:
It’s finished with a clear coated, matt finish, so you can see the tubes and the welds. This WILL rust (from previous experience with our on-one Gimp frame), but it looks great, and means that you can simply ignore any paintwork damage and get on with riding it.

Ik kan me niet druk maken om beschadigingen aan mijn bike...heb ik ook wat te doen als het zo hard regent dat zelfs ik niet naar buiten ga ;). Overigens heb ik nog geen spoortje roest op mijn frame kunnen ontdekken, terwijl deze toch niet onbeschadigd uit de strijd is gerold :D

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Het frame van mijn Scott Scale is afgelopen zomer in Oostenrijk gescheurd en inmiddels vervangen. Kan iemand in verband hiermee de link naar de foto van mijn Scale in het start topic aanpassen?

Het frame is omgeruild voor een Scale 40.
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/v4/p497523272-3.jpg

Het nieuwe linkje is: http://erbiemold.zenfolio.com/p338812768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
willem900 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:05:
Vet frame die van on-one. Die hebben dus erg sterke contacten met Planet X \o/.

Dit vond ik ook wel cool om te lezen:
It’s finished with a clear coated, matt finish, so you can see the tubes and the welds. This WILL rust (from previous experience with our on-one Gimp frame), but it looks great, and means that you can simply ignore any paintwork damage and get on with riding it.

Ik kan me niet druk maken om beschadigingen aan mijn bike...heb ik ook wat te doen als het zo hard regent dat zelfs ik niet naar buiten ga ;). Overigens heb ik nog geen spoortje roest op mijn frame kunnen ontdekken, terwijl deze toch niet onbeschadigd uit de strijd is gerold :D
Ik krijg niet de versie met blanke lak, maar een knal oranje frame :P
verder wel dezelfde specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
ThunderNet schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:14:
Mede dankzij MartijnGizmo ben ik nu verpest... En ga ik mijn fiets ombouwen naar een singlespeed :) hoofd reden is dat eigenlijk alle bewegende onderdelen vervangen moeten worden omdat ze gewoon compleet afgesleten zijn. (Derrailers, ketting, cassete, bladen voor). :) In het proces ga ik ook het stuur vervangen.. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn. Maar als fiets om lekker in de stad wat mee te raggen en kutten wordt het vast erg leuk :D
Single speed in het groningse is niet verkeerd. Je mist niks aan die andere 2 bladen daar :P
pjlgt schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:32:
Na een paar 100 km met een 1x9 setup te hebben gereden (32 voor, 11-34 achter) nu over naar een 2x9 setup. Voor nu 28 & 40 en achter gekozen voor een 12-27 race cassette. Erg benieuwd of dat me iets beter gaat bevallen. Had met de 1x9 setup toch geregeld het idee dat ik net een versnelling miste. Hoop dat dat met het verloop van de race cassette niet meer het geval is. Van het weekend maar eens testen.

Toch mooi dat sleutelen 8)

Wat ploaties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, wel een groot verschil tussen grote en kleine blad. Levert dat geen problemen op met schakelen?

@race casette discussie; volgens mij heb ik er nu een redelijk normale casette opzitten, maar ik mis echt op de vlakte geen zwaardere versnellingen. Hooguit als ik van een heuvel naar beneden fiets, maar dan bij heuveltje omhoog is het ook weer prettig als je wat meer versnellingen in het lage gebied hebt. Met andere woorden, hij is prima zoals hij is :)
KoffieNT schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:32:
Effe crossposten

Zeker vet, zou graag eens mee willen doen;

[video]

[video]

edit: /me KoffieNT is dus meer van de straatMTB dan van de bosMTB-stijl :D
Errug vet :D. Maar goed, Red Bull zit erachter, die doen wel vaker van dit soort extreme sporten leuk neerzetten. Ik zou dit echter niet graag doen met mijn hardtail en Manitou axell voorvorkje met 80mm veerweg. Ik denk dat het mijn fiets kost, mijn polsen, mijn knieën en wellicht ook nog mijn kinderbijslag. Maar om te kijken, vet :D

Valt me wel op dat bij het eerste filmpje de stijle trappen erg lijkt mee te vallen. Maar dat is me vaker opgevallen; hoogte/diepte ervaring is erg lastig vast te leggen in 2d film/foto's.

En je zult er maar een lekke band krijgen, verkeerd/te hard op een trapje neerkomen. Enige optie lijkt me om meteen te stoppen, want je fietst je hele velg aan gort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
in het 2e film zie je op 0:53, 1:03 en 1:08 dat Gee Atherton (volgens mij...) een platte band heeft ;)
maar dit zijn niet zomaar amateurs hoor, zijn gesponsorde wedstrijd rijders, die maakt het echt niet uit dat ze een velgje aan gort rijden hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Faxe schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:02:
Het frame van mijn Scott Scale is afgelopen zomer in Oostenrijk gescheurd en inmiddels vervangen. Kan iemand in verband hiermee de link naar de foto van mijn Scale in het start topic aanpassen?

Het frame is omgeruild voor een Scale 40.
[afbeelding]

Het nieuwe linkje is: http://erbiemold.zenfolio.com/p338812768
Heb je fiets geupdate :)
Bramster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:11:
in het 2e film zie je op 0:53, 1:03 en 1:08 dat Gee Atherton (volgens mij...) een platte band heeft ;)
maar dit zijn niet zomaar amateurs hoor, zijn gesponsorde wedstrijd rijders, die maakt het echt niet uit dat ze een velgje aan gort rijden hoor :P
Ja, had idd een paar momenten gezien dat er iemand met een platte band reed. Echt veel vaart had ie ook niet meer. En idd pro's die worden goed gesponsord, als ze niet te vaak een frame kapot rijden dan krijgen ze het wel vernieuwd.

Stond eens in de trein met een paar BMX-ers, die gasten werden dus (deels) gesponsord. Wel grappig om even mee gebabbeld te hebben. Alleen waren ze ook veel over blessures aan het praten. Dat was toch wel een hekel punt, ook op latere leeftijd :X.

[ Voor 44% gewijzigd door jules op 11-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

jules schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Single speed in het groningse is niet verkeerd. Je mist niks aan die andere 2 bladen daar :P

[...]
Naja het komt er meer opneer dat ik eigenlijk nooit meer de bossen in ga (en daar ben je de versnellingen echt wel nodig in drenthe ;) ). En mijn fiets eigenlijk na 8 jaar gewoon helemaal versleten is, en ik een upgrade met nieuwe cassettes/derraileurs/etc. gewoonweg te duur vind worden voor deze fiets.
:) Dus lekker mijn MTB ombouwen naar ragbak voor kloten in de stad. En tegen de lente aan een nieuwe CrossCountry achtige fiets kopen voor de wat langere afstanden (wielrenfiets blijf ik te eng dunne bandjes hebben).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik fiets op een singlespeed gewoon door het limburge landschap hoor ;) gewoon wat harder trappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Bramster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:35:
Ik fiets op een singlespeed gewoon door het limburge landschap hoor ;) gewoon wat harder trappen :P
:) Ik moet nog uitzoeken welke verhouding voor/achter ik neem... En hoe ik uberhaupt een voorblad erop krijg. (Heb nogal aparte maat/montage lijkt het).
Achter komt een 16 tands.. Hij gaat het meest gebruikt worden om lekker in de stad te raggen/stadspark beetje stunten. Dus hij hoeft niet echt voor terrein geschikt te zijn, maar ook absoluut niet voor topsnelheid. Beetje er tussen in vermoed ik :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/app4203871255265316.jpg
Maar het lijkt dat het buitenste blad en binnensteblad niet aan elkaar zitten.. Beetje typisch dus. En ik wil absoluut geen nieuwe crankstel bestellen, die zijn me veuls te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
hmm, lijkt erop dat je dezelfde klote maat hebt al mij, 64mm BCD
bij mij zaten de bladen vast geklonken, heb met ze met een slijptol eraf moeten halen...

Met die maat is het helaas niet echt mogelijk nieuwe bladen groter dan 28T te krijgen te krijgen, ik heb gewoon mijn oude middenblad nog gebruikt.

en tja...wat voor een verhouding... is toch altijd zoeken denk ik. Als je niet offroad gaat zou ik gewoon proberen je huidige bladen eraf proberen te krijgen en dan single-blad-boutjes bestellen en dan alleen het grote blad monteren. Is wel een goed uitgangspunt lijkt me. Is het te zwaar kun je altijd achter nog een groter kransje proberen. Een lichtelijk versleten blad is trouwens niet zo'n ramp met singlespeed, omdat de ketting toch strak gespannen staat gaat het niet zo snel doortrappen

[ Voor 45% gewijzigd door Bramster op 11-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dat is dus het vage, de drie bladen lijken allen gemonteerd te zijn met die 4 x 64mm BCD. Schoonmaken en hergebruiken was ook mijn suggestie...

Misschien een tweedehands crankstel op de kop tikken van iemand die geüpgrade heeft? :)

Edit: zoiets http://link.marktplaats.nl/283146630

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 11-10-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Zo zag mijn crank er uit:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3425/3382560536_d654446e0f.jpg

en dit heb ik er van gemaakt, gewoon met het oude middenblad dus:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3623/3417044257_9365d72cff.jpg

alles 4x64 was toen (die van mij is uit 2000) niet zo heel raar bij de wat goedkopere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ThunderNet's Gazelle is ook uit dat tijdperk (2001) en Alivio/Acera afgemonteerd, dus dat klinkt wel logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Heb nog een redelijk nieuwe Shimano Duore holowtec op een MTB waarvan het frame totalled is. Maar ja, dat zal je waarschijnlijk wel te duur zijn :P (buiten dat is het zonde om van nagelnieuwe bladen een single speed te bakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo mag ik het zien! wat hard werken en het is weer bling! hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vieze onderdelen worden trouwens prima schoon in de vaatwasser, ook gedaan met mijn oude derailleurs en cassette. Ik kan niet garanderen dat je wederhelft er gecharmeerd van zal zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Na jaren niks aan sport te hebben gedaan wil ik het fietsen weer gaan oppakken. Een fiets heb ik niet meer, dus ik ben van plan er een aan te schaffen. Ik heb al een en ander bekeken en gezien, maar ik wil het toch nog eens tegen de lezers van dit topic aanhouden. Wellicht dat jullie nog wat goede tips hebben.

Ik ben op zoek naar een zogenaamde hybride fiets in de MTB familie. En dan niet de variant die neigt naar een racefiets, maar de variant die neigt naar de MTB. Zeg maar een MTB met dunnere bandjes waarbij er aan de zijkanten wat ruwer profiel zit en in het midden wat een zeer beperkt profiel geschikt voor de weg. Ik ga hoofdzakelijk over de weg, maar als ik een zandpad of lichtelijk ruwer terrein tegenkom wil ik niet hoeven afstappen. Echt off road door de bossen en bergen ga ik niet.

Mijn budget is 1000 euro. Bij voorkeur wil ik nog wat accesoires (fietscomputer, helm) kopen en binnen dit budget blijven. Maar als ik voor 200 euro meer een kwalitatief betere fiets heb, dan ben ik nog bereid tot een kleine overschrijding van mijn budget. Kwaliteit vind ik belangrijk, maar uiteraard niet tegen elke prijs.

Ik ben afgelopen weekend in Den Haag geweest bij Van Herwerden en Hans Struijk. Bij Van Herwerden heb ik uitgebreid met een adviseur/medewerker gesproken (een verkoper kan ik het niet noemen, want die gasten weten echt waarover ze praten) en op basis van dit gesprek zijn er op dit moment twee fietsen die mij interessant lijken:

Stevens X6 Disc
Specialized Crosstrail Expert

In het starttopic zag ik dat de voorvorken van deze types als "prut" worden bestempeld. Dat geeft mij niet het vertrouwen waar ik naar op zoek ben. :) Het verbaasd me trouwens wel, want ik had verwacht in deze prijsklasse geen prut meer tegen te komen.

Anyway, opties zoals schijfremmen en voorvorkvering hebben een sterke voorkeur. Ook wil ik dat de "groep" van voldoende kwaliteit is. Ik wil geen woekietoekie merk.

Nu heb ik hierboven twee merken genoemd, maar er zijn er natuurlijk veel meer. Volgens mij zijn Trek en Giant ook wel interessante merken, maar daarvan ken ik nog geen specifieke types.

Einde van deze maand ga ik naar BikeMotion Benelux. Op basis van wat vooronderzoek wil ik daar gericht een aantal stands bezoeken om een aantal modellen bekijken. Daarna maak ik een keuze en ga ik over tot aanschaf.

Hebben jullie nog tips, aanraders, afraders? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Vaatwassers zijn geweldig ja :P
Ik heb er ooit eens autovelgen is schoongemaakt, en een motorblok (in onderdelen) :+

nog geen fietsonderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik zal de fietsenmaker van de week eens vragen wat hij er van vind :) Wil er toch langs met mijn wielen. Als ik alles op mijn fiets (behalve de naven + frame + wielen) ga vervangen, kan ik net zo goed er even voor laten zorgen dat mijn wielen weer kaarsrecht zijn :)

Nieuwe crankset past wel beter bij het nieuwe kleurenschema O-)

[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 11-10-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

holy shit, de vaatwasser??? dat moet wel geweldig zijn, maar er komt dan toch oud vet en smeer overal op? Als ik in een hete emmer met heel veel dreft onderdelen was dan is die emmer erna echt wasted met zwarte strepen en vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Valt wel mee, vaatwasblokjes zijn vrij agressief spul en er wordt natuurlijk flink gespoeld. :)
ThunderNet schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:56:
[...]Als ik alles op mijn fiets (behalve de naven + frame + wielen) ga vervangen, [...]
En je voorvork, balhoofd-dinges, bottombracket, zadel, zadelpen... :P

[ Voor 59% gewijzigd door MartijnGizmo op 12-10-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Trax_Digitizer schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:52:
Na jaren niks aan sport te hebben gedaan wil ik het fietsen weer gaan oppakken. Een fiets heb ik niet meer, dus ik ben van plan er een aan te schaffen. Ik heb al een en ander bekeken en gezien, maar ik wil het toch nog eens tegen de lezers van dit topic aanhouden. Wellicht dat jullie nog wat goede tips hebben.

Ik ben op zoek naar een zogenaamde hybride fiets in de MTB familie. En dan niet de variant die neigt naar een racefiets, maar de variant die neigt naar de MTB. Zeg maar een MTB met dunnere bandjes waarbij er aan de zijkanten wat ruwer profiel zit en in het midden wat een zeer beperkt profiel geschikt voor de weg. Ik ga hoofdzakelijk over de weg, maar als ik een zandpad of lichtelijk ruwer terrein tegenkom wil ik niet hoeven afstappen. Echt off road door de bossen en bergen ga ik niet.

Mijn budget is 1000 euro. Bij voorkeur wil ik nog wat accesoires (fietscomputer, helm) kopen en binnen dit budget blijven. Maar als ik voor 200 euro meer een kwalitatief betere fiets heb, dan ben ik nog bereid tot een kleine overschrijding van mijn budget. Kwaliteit vind ik belangrijk, maar uiteraard niet tegen elke prijs.

Ik ben afgelopen weekend in Den Haag geweest bij Van Herwerden en Hans Struijk. Bij Van Herwerden heb ik uitgebreid met een adviseur/medewerker gesproken (een verkoper kan ik het niet noemen, want die gasten weten echt waarover ze praten) en op basis van dit gesprek zijn er op dit moment twee fietsen die mij interessant lijken:

Stevens X6 Disc
Specialized Crosstrail Expert

In het starttopic zag ik dat de voorvorken van deze types als "prut" worden bestempeld. Dat geeft mij niet het vertrouwen waar ik naar op zoek ben. :) Het verbaasd me trouwens wel, want ik had verwacht in deze prijsklasse geen prut meer tegen te komen.

Anyway, opties zoals schijfremmen en voorvorkvering hebben een sterke voorkeur. Ook wil ik dat de "groep" van voldoende kwaliteit is. Ik wil geen woekietoekie merk.

Nu heb ik hierboven twee merken genoemd, maar er zijn er natuurlijk veel meer. Volgens mij zijn Trek en Giant ook wel interessante merken, maar daarvan ken ik nog geen specifieke types.

Einde van deze maand ga ik naar BikeMotion Benelux. Op basis van wat vooronderzoek wil ik daar gericht een aantal stands bezoeken om een aantal modellen bekijken. Daarna maak ik een keuze en ga ik over tot aanschaf.

Hebben jullie nog tips, aanraders, afraders? Bedankt!
Goed dat je in ieder geval genoeg vooronderzoek doet!
Ik zou voor zo'n fiets trouwens niet voor voorvering gaan, heb je echt niet nodig als ik zo hoor waar je wilt gaan fietsen. Liever een vaste vork dan een slechte verende...

Zelf heb ik een tijdje als leenfiets een Specialized Globe gehad. Heb ik echt wel veel lol mee gehad, ook in de bossen!
Wordt standaard geleverd met dunne bandjes, maar ik had er brede mountainbike banden op gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/3234878238_dbf4d3cb4f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

MartijnGizmo schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:18:
Valt wel mee, vaatwasblokjes zijn vrij agressief spul en er wordt natuurlijk flink gespoeld. :)

[...]

En je voorvork, balhoofd-dinges, bottombracket, zadel, zadelpen... :P
Zadel en zadelpen zijn vorig jaar nog vervangen :P En dan nog... tsss pfff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Mijn mountainbike omstreeks 15:25:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/app4203871255358528.jpg

Mijn mountainbike omstreeks 16:25:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/app4203871255358490.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/app4203871255358476.jpg

Nu is het wachten op de onderdelen die de komende weken gaan binnenstromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En wat krijg je dan? :+

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2645/4004360649_3a92c2b6fa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

leuk! ik ben gek op dit soort projecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jazzper schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:38:
leuk! ik ben gek op zou gek worden door dit soort projecten!
Zou dat echt niet trekken :D Ik koop gewoon een nieuwe fiets en dan af en toe klein onderhoud, maar zodra er maar een derailleur afgesteld moet worden ga ik al naar de fietsenmaker. :D Ben zo a-technisch wat dat betreft.

RESTECP!

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 12-10-2009 18:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.