@
Prulleman zou ik niet echt op rekenen, maar aan de andere kant: waarschijnlijk heb je nu een klont onderin, met wat olie erop. Als je dat weer goed gemengd krijgt door schudden etc zou ik het gewoon proberen. Als het slecht bevalt iets nieuws kopen en kijken of het beter werkt
Wat mij goed is bevallen met Holmenkol:
- goed ontvetten: zo'n borstel-ding met kettingreiniger is erg nuttig
- ook cassette en tandbladen schoonmaken
- beetje veel holmenkol erop
- eventueel dit herhalen, volgens mij heb ik dat met mijn laatste ketting niet eens gedaan
En na een stukje fietsen:
- afspoelen (soms met hogedrukspuit, ik heb geen tuinslang in mijn flat)
- drogen tijdens naar huis rijden
- eventueel cassette apart schoonmaken, soms blijft er een takje o.i.d. inzitten
- druppeltje holmenkol per schakel
over de SPD-discussie: ik heb sterk de indruk dat SPD vroeger (tot 10 jaar geleden) door enthousiastelingen als verplicht werd gezien, en de laatste jaren er steeds meer fans van flat-pedals zijn. Ook leden van de mountainbike-vereniging, gidsen in de alpen, deelnemers aan fietsvakanties etc zie je steeds vaker flat-pedals. Ik ben nog van de SPD-generatie, maar dat is wel een grote investering. Ik zou beginnen met flat-pedals voor een paar tientjes, daar kan je het volgens mij prima op leren. En nadat je scheenbenen kapot zijn kan je dan altijd overstappen op SPD, voor 150 euro aan schoenen en 50 euro aan pedalen
Speaking of which: hebben jullie nog aanraders waar ik moet zoeken naar een leuke fiets-vakantie? Ik denk aan een reis zoals die door MTB clinic (van die groene bidons

) wordt aangeboden: een hotel o.i.d. waar je elke dag terug komt, met een gids die met een vaste groep de omgeving verkent. Ik denk nog altijd terug aan de vakantie die ik via hun in Verbier heb gedaan (
www.mtbverbier.com). Een transalp via Vasa is ook erg leuk (afgelopen jaar de
Giro Dolomiti gefietst, onwijs gaaf), maar ik wil dit jaar iets meer rust rondom het fietsen. Geen zin in elke dag koffers in/uitpakken etc. Ja, ik ben een beetje lui met mijn vakantie

Ik weet dat ik een paar jaar geleden heb nagedacht over zo'n soort reis in Kroatië (Istrië), maar kan daar nu niks over vinden.
[
Voor 3% gewijzigd door
MBV op 16-02-2018 12:19
]