@stefijn Ik gebruik al jaren alleen maar gele tape

. Je hebt dan wel een los tubeless ventiel nodig. Je zit ook nog wel eens dat men een oude binnenband verknipt om het ventiel te gebruiken (Ghetto tubeless)
1: Haal alle oude tape en linten uit je velg
2: Maak de binnenkant van de velg goed schoon en vetvrij
3: Plak de yellow tape in de velg (wat er nu in je velg zit, geen idee, misschien kun je stap 1 tm 3 overslaan

). Trek de tape goed strak in het gootje. 1 laag is voldoende als de tape breed genoeg is.
4: Snij en kruisje in de tape op de plaats van het ventielgat
5: Plaats het ventiel, goed aandrukken en aandraaien
6: Ontvet de binnekant van de band en plaats de band (let op, het merk en het ventiel moeten goed uitgelijnd zijn

. Let wel echt op de draairichting vd band). Als je moeite hebt met de band kun je een beetje zeepwater gebruiken.
7: Verwijder de kern van het ventiel
8: Giet er 60-100ml latex in (Schwalbe/Notubes of Vittoria TNT). Ik zou beginnen met 60, je kunt er altijd iets extra in doen
9: Draai de ventielkern er weer in
10: En dan nu het grote oppompen.. Pomp de band op tot een bar of 2,8 / 3. De band springt dan in de velg met een paar flinke knallen.
11: Laat het wiel op de grond stuiteren terwijl je het aan het ronddraaien bent en leg het dan vlak op een emmer neer.
Stap 11 herhaal je een paar keer totdat er zo goed als geen drukverlies meer optreedt. Pomp de band nu op tot 1,8 bar (90KG lichaamsgewicht) en ga eens kijken hoe het rijdt
Ik wil wel 1 Barzo overnemen (29*2,25), oh wacht, ik hoef geen TNT, dat is overdreven bij Vittoria voor in NL.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ruud op 29-07-2017 10:31
]