Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15

RayNbow

Kirika <3

Eens. Valt gewoon in de categorie "Ik ook", "Agreed", etc. posts. Het wordt een puinzooi als elke tweaker op elke post waar ie mee eens is zo zou reageren.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RayNbow schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:04:
[...]Eens. Valt gewoon in de categorie "Ik ook", "Agreed", etc. posts. Het wordt een puinzooi als elke tweaker op elke post waar ie mee eens is zo zou reageren.
Da's niet eens een 'ik ook'. En inderdaad gewoon -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 12:06

pino85

Im just a Bird in the Sky

Klein vraagje:

pino85 in 'reviews: FIFA 10'

Reactie op:

Moody2204 in 'reviews: FIFA 10'

Is mijn post een 0 of +1?

Probeer gewoon een goede discussie te voeren en te onderbouwen dat was alles maar mocht het echt niets bijdragen dan mag hij uiteraard op 0 blijven staan dat is geen enkel probleem!

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 01-10-2009 13:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Probeer je post beter te structureren en meer op spelling en grammatica te letten. Maar desondanks mag hij wel op +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Klopt het dat een reactie die nog niet gemodereerd is op 0 blijft staan? Ik heb een ontopic reactie staan die nog niet gemodereerd is die als 'offtopic / irrelevant' aangegeven word; beetje typisch.

Mental in 'nieuws: LSI presenteert nieuwe disk-arrays met 60 schijven per 4u'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Hij staat niet op offtopic/irrelevant, maar ongemodereerd*. Het klopt verder wel dat de standaard waarde van een reactie 0 blijft, zolang hij nog niet gemodereerd is, maar er staat geen offtopic/irrelevant bij.

* Bij hover:
Score: 0 (Nog niet gemodereerd) - Modereer deze reactie

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 01-10-2009 15:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Hover was me niet opgevallen maar ik had alleen dit gezien (zelfde newspost, iets lager):

0mod

[ Voor 9% gewijzigd door Mental op 01-10-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Iemand nog een idee betreffende mijn post die een beetje verdronken is op de vorige pagina?

MistrX in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Mja, het is enigzins offtopic maar om dat nou naar 0 te gooien is ook weer zo extreem.
Denk niet dat hij de moeite dan nog neemt om zo'n uitgebreide (goed opgebouwde) reactie te geven.
Enige nadeel is dat hij veel te lang is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat is wat je zelf bent het kiezen. Als je boven de +1 hangt dan lijkt het net of je +1 hebt gegeven.
Of zogenaamd +3 bij ongemodde reactie:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Tweakers/nepmod.png

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ehm, da's niet helemaal waar aangezien je als je uit het moderatievakje blijft met je muis hij altijd de huidige score weergeeft (waar hij bij een ongemodereerde reactie dus altijd offtopic/irrelevant aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Mental schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:50:
Mja, het is enigzins offtopic maar om dat nou naar 0 te gooien is ook weer zo extreem.
Denk niet dat hij de moeite dan nog neemt om zo'n uitgebreide (goed opgebouwde) reactie te geven.
Enige nadeel is dat hij veel te lang is ;)
Heh, dat is een goed argument maar dan moeten de parent posts ook een +1 o.i.d. krijgen aangezien ze van dezelfde opbouw zijn.
Mental schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:06:
Ehm, da's niet helemaal waar aangezien je als je uit het moderatievakje blijft met je muis hij altijd de huidige score weergeeft (waar hij bij een ongemodereerde reactie dus altijd offtopic/irrelevant aangeeft).
Ongemod != offtopic/irrelevant, ongemod == 0 punten, 0 punten == offtopic/irrelevant/ongemod. Karma waarde blijft gelijk als men post totdat een waarde is toegekent aan de post tenzij dit een 0 is want dan zal het karma alsnog gelijk blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kunnen degenen die deze reactie een +1, +2 of zelfs +3 gaven nagekeken worden? Lijkt me een nogal duidelijke -1...

Idem voor degene die deze reactie een +3 gaf, want ook dit is een duidelijke -1...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een +2 of zelfs +3 voor deze reactie niet een beetje overdreven?

Een +1 lijkt me wel voldoende, zo informatief of nuttig is het nu ook weer niet, het is eerder het aangeven hoe je mensen die hun werk doen kan treiteren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dirk schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:29:
[...]

Een mooie hoogwaardige discussie daar, allemaal +2 inderdaad.
Absoluut. Heel gek dat daar zoveel op +1 is gemod... Die eerste kan overigens nog een paar zetjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

RoD schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:39:
[...]

Absoluut. Heel gek dat daar zoveel op +1 is gemod... Die eerste kan overigens nog een paar zetjes gebruiken.
Done, inderdaad goede posts. Allemaal onderbouwd en met bron vermeldingen die op hun beurt ook weer informatieve waarde hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door MistrX op 02-10-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Op het moment van melden waren er inderdaad nagenoeg nog geen +2s uitgedeeld. De uren na het melden kwam er ook maar weinig +2 bij.
Wel grappig om te zien dat er eerst een pro en/of power aan te pas moet komen om mensen over de streep te trekken. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-06 13:14
Rannasha in 'nieuws: Onderzoekers meten magnetisch veld van licht'

Hier heeft iemand een +3 voor gegeven, blijkbaar is hij tot een leuk inzicht gebracht maar dat maakt de post nog geen must read. Wat mij betreft gewoon een 0 of +1 en niets meer.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die Roystenn in 'nieuws: Onderzoekers meten magnetisch veld van licht' een +2 gaf mag imho nagekeken worden. De vraag is letterlijk in het artikel beantwoord, en de reactie verdient m.i. dan ook niet meer dan een 0.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2009 11:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Boxman schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:20:
Rannasha in 'nieuws: Onderzoekers meten magnetisch veld van licht'

Hier heeft iemand een +3 voor gegeven, blijkbaar is hij tot een leuk inzicht gebracht maar dat maakt de post nog geen must read. Wat mij betreft gewoon een 0 of +1 en niets meer.
Mee eens

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:20:
Degene die Roystenn in 'nieuws: Onderzoekers meten magnetisch veld van licht' een +2 gaf mag imho nagekeken worden. De vraag is letterlijk in het artikel beantwoord, en de reactie verdient m.i. dan ook niet meer dan een 0.
Zo'n stomme vraag is het nu ook weer niet. Research alleen maar voor onzichtbaarheidsmantels roept nog steeds een toepasbaarheidsvraag op.
Dat 't een weinig toevoegende reactie is klopt dan wel, maar een gewone 0 voldoet.

Waarom is het trouwens steeds nakijken van de enkele +2 in een zee van nullen? Het idee van de modbot is toch juist dat je je er niet druk over hoeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Dat 't een weinig toevoegende reactie is klopt dan wel, maar een gewone 0 voldoet.
Dat geef ik toch ook al aan, dat het een 0 is?
Waarom is het trouwens steeds nakijken van de enkele +2 in een zee van nullen? Het idee van de modbot is toch juist dat je je er niet druk over hoeft te maken?
Ehm, er is in een vorig deel van dit topic zelf al opgeroepen om mismods expliciet te noemen omdat die niet zo snel door de mand vallen nu de afwijkingstoleranties van de ModBot versoepelt zijn.

En nu zeg je weer dat het niet nodig is?? Misschien moeten jullie eerst ff onderling afstemmen wat jullie als crew willen voor de ene crewmember dit zegt en crewmember twee weer iets heel anders. Zorgt nogal voor verwarring op deze manier... wat is nu het beleid?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even vooropgesteld; de crew zít op één lijn hoor. :)

Het doel van dit topic is om foutief gemodereerde reacties te melden. Dat is en blijft het doel. Mocht je nu af en toe een foute moderatie op een reactie tegenkomen, dan kun je die natuurlijk ook melden alleen dat moet absoluut niet de hoofdzaak worden. En dat laatste is wat Delerium zich nu even afvraagt, en ik af en toe ook. Ik zie ook steeds meer reacties voorbijkomen waarbij een losse moderatie wordt aangekaart in plaats van de eindscore van een reactie.

En losse moderaties an sich zijn absoluut geen probleem voor het systeem, uiteindelijk draait het om de eindscore natuurlijk :)

Dus even in het kort:
Niets mis met het melden van foutieve moderaties, maar laat het niet de overhand krijgen. Als dat wel gebeurt krijgt dit topic al gauw een 'opspoor'-bijsmaakje en dat is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 02-10-2009 12:24 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Waarom hebben we dan niet naast deze thread een 'opspoor' thread? ;)

Dat klinkt IMO wel een beetje 'gestapo' achtig maar zo'n thread bied onderdak aan wel de soort posts waarin men aankaart dat er vreemde moderaties tussen zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door MistrX op 02-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:34
MistrX schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:04:
Waarom hebben we dan niet naast deze thread een 'opspoor' thread? ;)

Dat klinkt IMO wel een beetje 'gestapo' achtig maar zo'n thread bied onderdak aan wel de soort posts waarin men aankaart dat er vreemde moderaties tussen zitten.
Omdat die gesloten is :P

Zie: Het modmisbruik topic

[ Voor 20% gewijzigd door Jorrit op 02-10-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat voorstel heeft men wel eerder gedaan maar is toen afgeschoten onder het mom van 'we willen geen heksenjacht openen'. Vergeet niet dat het prima is als iemand af en toe een foute moderatie doet. Je mág afwijken :) Als we dat soort 'gestapo'-praktijken toestaan gaat men straks nog denken dat je er helemaal nooit naast mag zitten en dat is gewoon niet zo.

Maar goed ik kijk er nog steeds op dezelfde manier tegenaan, dus zo'n topic gaat er niet komen. Ik ga niet zeggen dat het hier ook niet mag; als je eens eentje tegenkomt kun je die gerust melden. Zolang het maar niet alleen dáárom gaat draaien hier. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een offtopicreactie die wmb gewoon op 0 thuishoort ten99 in 'nieuws: Benchmarks en foto's van ATI Radeon HD 5750 lekken uit'

Daarop volgen een aantal ontopicreacties, maar dermate oninteressant dat ik daar ook niet meer dan een 0 voor gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Delerium schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:59:
Imho is het uiterst zinvol om extreme mismoderaties aan een nader onderzoekje te onderwerpen.

Sec geeft een +3 op een -0 post slechts een éénmalige afwijking van 4 punten die makkelijk weggepoetst kan worden door een beetje te papegaaien waardoor de modbot niet aanslaat, maar het zijn zuivere mismodders die in feite het scoresysteem (proberen) te ondermijnen. Indien de mismodder bij nader onderzoek laat zien dat het mismodden vaker voorkomt zonder dat de modbot aanslaat dan is het handmatig uitzetten van de moderatiemogelijkheden een perfecte oplossing.

Imho zijn de extra onderzoekjes een zeer nuttige manier om de echte rotte appels te vinden die de modbot niet ziet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@botoo:
Dat ben ik zeker met je eens :) Die extra onderzoekjes zullen ook altijd nodig blijven, want er zullen altijd gebruikers zijn die zich om één of andere reden niet aan de richtlijnen willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
PolarBear in 'nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN'

van af deze post begint er een offtopic discussie over waarom een coax kabel beter is dan een telefoon lijn, en dan gewoon +1 ontopic krijgen. Ik heb ze allemaal een 0 gegeven...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

SRich schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:22:
PolarBear in 'nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN'

van af deze post begint er een offtopic discussie over waarom een coax kabel beter is dan een telefoon lijn, en dan gewoon +1 ontopic krijgen. Ik heb ze allemaal een 0 gegeven...
Vergelijkbare technieken wil ik niet direct offtopic noemen, die zijn juist voor de vergelijking nog wel relevant. Pas bij Carbon in 'nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN' gaat het echt offtopic en heb ik nullen gegeven.
Totale onzin inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Mmmm, een prestatie welke felicitaties als on-topic rechtvaardigd vind ik. Dus waarom al die offtopic scores: nieuws: Tweakers.net breekt 3DMark-wereldrecord met drie HD 5870's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb ik ook even over na moeten denken. Maar het gaat hier niet om een Poll,is gewoon een nieuwsartikel,
dus heb ik daar ook naar gemod. En dan voegen felicitaties wmb te weinig toe om een +1 te krijgen.

Maargoed, dat is de afweging die ik gemaakt heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa ondanks dat het wel een nieuwsartikel is en geen poll, is het natuurlijk wel een 'luchtig' artikel. En dat mag van mij ook best op die manier gemodereerd worden.

Als alle felicitaties op +1 komen is dat prima, maar een 0 is niet echt fout of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Anoniem: 290112 in 'nieuws: Holografische opslag maakt opnieuw een comeback'

Waarom is deze 0, terwijl mensen die er nog dieper op in gaan (dus verder offtopic in de ogen van de modderator) een +1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Anoniem: 290112 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:17:
Anoniem: 290112 in 'nieuws: Holografische opslag maakt opnieuw een comeback'

Waarom is deze 0, terwijl mensen die er nog dieper op in gaan (dus verder offtopic in de ogen van de modderator) een +1 krijgen?
Omdat alles daaronder ook offtopic is....

Oftewel, een extra setje nullen uitgedeeld, maar ik kan nog wel wat hulp gebruiken daar.
Voor 6x +1 is maar 1 mod nodig hoor...

Maar hij hoort inderdaad op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Dat is inderdaad in zijn geheel nogal offtopic... Ook mijn 0'etjes hielpen echter niet echt :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dirk schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:43:
[...]

Voor 6x +1 is maar 1 mod nodig hoor...

Maar hij hoort inderdaad op -1.
Oh, ik wist niet dat een powermod weergegeven werd als een effectief aantal mods. Ik dacht dat dat achter de schermen gebeurde. Tiens, ik had een 2x weging dacht ik; maar ik ben niet meer mee hoe de weging werkt sinds het nieuwe systeem.

Enfin, hij staat waar hij hoort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Laatst online: 20-06 13:14

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:41
Heb ze op +1 (ontopic) gezet, zie ook niet in waarom die 2 offtopic zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die eerste is inderdaad een +1. Waarom die tweede een +1 zou moeten hebben is mij echter een raadsel. Hij is het er mee eens, wat voor een toegevoegde waarde heeft dat? Gewoon een 0 wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Arne op 04-10-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij is het ermee eens, met een paar extra argumenten. Ik vind het voldoende voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Men hoeft alleen de eerste 3 regels van het artikel maar te lezen om in te zien dat de eerste post gewoon nergens op slaat. Wil niet direkt roepen dat het een FIPO is,maar een 0 voor de reactie is meer dan genoeg. Str41n in 'nieuws: Duitse bioscopen moeten bezoekers waarschuwen voor nachtzichtbrillen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Och ik vind hem niet zo vreselijk. Wmb mag ie wel op +1. Het is geen geniale reply, maar ik vind hem ook niet overbodig, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij geeft daarmee zelf duidelijk aan het artikel niet te hebben gelezen, want die duitse deelstaat bepaalt helemaal niet wat de filmindustrie goed uitkomt. De reactie van 'Zero' is dan ook niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het komt de filmindustrie juist niet goed uit. Ik vind het een nogal nutteloze, licht flamerige, reactie en had hem dan ook al een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

't Is idd een populistische en onjuiste opmerking die helder weergeeft dat 'ie het (korte) artikel niet (begrijpend) heeft gelezen.

Een incorrecte post hoeft niet afgebrand te worden, maar dit is imho dermate nonsense dat ik zelfs een 0 al ruim beoordeeld vind.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

Haan

dotnetter

Interessante reactie waar wel wat discussie over kan zijn hoe je die moet waarderen: gnirts_modnar in 'nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7''
Ik heb zelf een -1 gegeven, maar de scores lopen zelfs tot +3 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is gewoon een overbodige niets toevoegende op de manspelende reactie,is niks mis met de -1 die je gegeven hebt. Krijgt er van mij een zetje bij in die richting.

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 05-10-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Zekerweten, het is op de man gespeeld. -1.
De moderaties die het meer dan een 0 hebben gegeven heb ik moeite mee te begrijpen.

De poster heeft er meer baat bij zijn 'zeikmodus' uit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De (maar liefst 5!) +3 mods zijn idd zuivere mismodders.

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 05-10-2009 10:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom wordt Anoniem: 207617 in 'nieuws: Asus geeft zijn EeeBox een nieuw uiterlijk met EB1501-model' op offtopic/irrelevant gemod? Eén iemand die dat als eerst doet en de rest papegaaimodders? Het is gewoon een waardevolle toevoeging aan een nuttige discussie. Vooral omdat de 2 reacties erboven over hetzelfde onderwerp wel +1 worden gemod en dan zou dit ineens off-topic zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 05-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

woekele schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:53:
Waarom wordt Anoniem: 207617 in 'nieuws: Asus geeft zijn EeeBox een nieuw uiterlijk met EB1501-model' op offtopic/irrelevant gemod? Eén iemand die dat als eerst doet en de rest papegaaimodders? Het is gewoon een waardevolle toevoeging aan een nuttige discussie. Vooral omdat de 2 reacties erboven over hetzelfde onderwerp wel +1 worden gemod en dan zou dit ineens off-topic zijn?
Die post staat inmiddels op 0,8 wat netto gezien gewoon +1 is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, zonet was het nog 6x0 en verder niks. Nu ineens heel veel +1. Zal wel door dit topic komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Haan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:11:
Interessante reactie waar wel wat discussie over kan zijn hoe je die moet waarderen: gnirts_modnar in 'nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7''
Ik heb zelf een -1 gegeven, maar de scores lopen zelfs tot +3 8)7
Ik snap wel waar die scores vandaan komen... Er zijn een boel mensen die zich irriteren aan de serie betweterige posts die hier aan vooraf gaan. Daar komt dan deze reactie op, en die wordt met veel mening-mods beloont door mensen die het er mee eens zijn.

Fout uiteraard, maar ik snap hoe zoiets tot stand komt.

Deze heeft uiteraard geen hoge waardering verdient... maar iedereen die hier naar kijkt, zou ook even naar de posts erboven moeten kijken, en een stapeltjes 0 moderaties moeten uitdelen. Want ik begrijp wel waar de reactie door veroorzaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Er is weer een 'Brein vs. de rest' nieuwspost, en ik lees veelal dezelfde argumenten zoals:

'Als [entiteit A], [zelfstandignaamwoord in combinatie met opdoeken of sluiten], omdat men [volgens analogie met hoofd onderwerp illegale activiteiten facilliteerd]'.

Na 2 keer een on-topic mod van +1 wordt het wel een beetje te gek lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@hAl

Bedankt :) De betreffende reactie is foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is echt geen +1: Anoniem: 295433 in 'nieuws: 'Pc-versie Modern Warfare 2 loopt twee weken vertraging op''

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 05-10-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 175233 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:40:

Ik snap wel waar die scores vandaan komen... Er zijn een boel mensen die zich irriteren aan de serie betweterige posts die hier aan vooraf gaan. Daar komt dan deze reactie op, en die wordt met veel mening-mods beloont door mensen die het er mee eens zijn.

Fout uiteraard, maar ik snap hoe zoiets tot stand komt.

Deze heeft uiteraard geen hoge waardering verdient... maar iedereen die hier naar kijkt, zou ook even naar de posts erboven moeten kijken, en een stapeltjes 0 moderaties moeten uitdelen. Want ik begrijp wel waar de reactie door veroorzaakt wordt...
Een poster is zelf verantwoordelijk voor wat hij schijft,niet reageren is ook steeds een optie. Trouwens, de post van 'Bor' waarin hij toch wel een klein puntje heeft,is volgens mij niet eens zo belerend of betweterig dat hij zo uit z'n slof moest schieten.

edit:
Onzinnig artikel of niet, deze reacties horen daar volgens mij niet thuis.
MicGlou in 'nieuws: 'Pc-versie Modern Warfare 2 loopt twee weken vertraging op''
MicGlou in 'nieuws: 'Pc-versie Modern Warfare 2 loopt twee weken vertraging op''

[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 05-10-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

Een poster is zelf verantwoordelijk voor wat hij schijft,niet reageren is ook steeds een optie. Trouwens, de post van 'Bor' waarin hij toch wel een klein puntje heeft,is volgens mij niet eens zo belerend of betweterig dat hij zo uit z'n slof moest schieten.
Die post van mij is ook helemaal niet betweterig of belerend bedoelt. Ik weet ook niet hoe en of ik de reactie daarom serieus moet nemen, zeker gezien de negatieve score van de poster. Waar een zin als " Ik ben me er geheel van bewust dat het mijn probleem is, en zelfs dat ik tamelijk hypocriet bezig ben." over gaat zonder voorgaande post ontgaat mij ook. Ik stoor mij er dus niet aan en wacht de modding gewoon af in dit soort gevallen :)

Er mag overigens wel even een promod naar de modding op de genoemde post kijken: 5x +3 :?

Poster doet het overigens daarna nog eens over, deze keer met 1 zin als verwijzing naar de rant post: gnirts_modnar in 'nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7''

... en dat lokt weer dit soort reacties uit: Lekkerbek312 in 'nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7''

Deze reactie van mijzelf is ook niet ontopic en mag ook omlaag gemod. Ik vond het echter nodig om verduidelijking te geven gezien meerdere mensen mijn post blijkbaar verkeerd op waarde hebben ingeschat: Bor in 'nieuws: 'Marktaandeel Vista loopt terug door opkomst Windows 7''
Beide horen inderdaad niet op de frontpage maar in GR wat mij betreft. De eerste post staat stevig op -1 maar de 2e blijft nog op de 0 hangen.

In deze thread is overigens nog heel wat modwerk te doen, wat een offtopic " ik ook niet " of " ik wel " gepost.
nieuws: Brein maakt einde aan routering naar TPB via Leaseweb-netwerk

Deze post zegt / beaamt alleen de post ervoor en is imho geen +1: swel in 'meuk: REALbasic 2009 release 4'

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 05-10-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Propane in 'productreview: Samsung i8910 HD Zwart review door Propane' lijkt me beter op 0? Aangezien ik dacht dat wanneer hij de foto's heeft toegevoegd, heeft het helemaal geen toevoegende waarde meer heeft. Een duidelijke compensatie mod van +3 heeft hem in ieder geval op +1 weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nog meer disney-screenshots ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, +1 is ook wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
*zucht*
En daar gaan we weer: Apple fanboys vs. Apple haters.

Heb voor onderstaande reactie 0 gegeven, al was -1 ook best op zijn plaats geweest, dunkt me.
+3 lijkt me nu net wat te gek...
watercoolertje in 'Psystar wil Mac-kloontechnologie gaan licenseren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 0 is daar nog te hoog, een dergelijke op de man reactie hoort gewoon op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Misschien dat iemand in het rood hier nog iets mee wil doen? >:)
Anoniem: 321082 in 'nieuws: PS3 250GB-bundel met Need for Speed Shift duikt op - update'

edit:
Onder normale omstandigheden verdiend deze post het niet om in het afvalputje te verdwijnen,maar omdat hij erg hard om vroeg heb ik hem die -1 toch maar gegeven.
Omdat ik de eerste was die hem mocht modden maar hem verder toch nog een eerlijke kans wil geven, mogen jullie er verder over oordelen :)
Anoniem: 314560 in 'nieuws: PS3 250GB-bundel met Need for Speed Shift duikt op - update'

[ Voor 51% gewijzigd door pcgek op 06-10-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
1e is weg en 2e is volgens mij gewoon fout geplaatst. Ik denk niet dat het de bedoeling was om zelf nog eens te spammen, want ik kan er ook geen bewijs voor vinden ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind een +1 wel genoeg maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die dat vind. De post staat nog steeds behoorlijk stevig op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:59:
[...]

Ik vind een +1 wel genoeg maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die dat vind. De post staat nog steeds behoorlijk stevig op +2.
Ik snap het ook niet zo goed. Dik 60 keer +2 gemod. Hoe is dat mogelijk. Lezen mensen de berichtjes wel? Naar mijn idee staat er niet echt informatie in deze reactie. Wel genoeg fatsoenlijke tekst voor een +1, maar het is meer persoonlijke mening gegeven over het onderwerp, maar niet echt extra informatie wat nog niet uit de topic te halen was. Beetje vaag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bright010957 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Ik snap het ook niet zo goed. Dik 60 keer +2 gemod. Hoe is dat mogelijk. Lezen mensen de berichtjes wel?
Bij sommige mensen is een lange tekst garantie voor een hoge waardering lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Zo slecht is die reactie nou ook weer niet, denk ik, dus een twee is ook wel te verdedigen. Momenteel staat ie op 61 x 1 en 62 x 2 dus gemiddeld is dat 1,5.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 14:31
Ik vind een +2 ook geen vreemde score.

Sinds de +3 optie is het toch zo dat eigenlijk alles dat ontopic is een +1 krijgt.
Zodra je er nog een beetje aardige onderbouwing bij doet een +2?

Maar het soepeler beoordelen sinds de +3 lijkt nog niet erg ingeburgerd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Soepel? Afslachten die lui! :+

Nee dit is toch een indicatie dat het moderatie systeem wel degelijk werkt: Een reactie waarbij het discutabel is of het een +1 of een +2 betreft, en dus momenteel allebei goed zijn, een gemiddelde score heeft van 1,5 noem ik goed. 1,5 punten, niets meer aan doen zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ontopic is niet automatisch een +1, de reactie moet iig een heel klein beetje toevoegen om die score te krijgen.
Maar blijft wel dat er soms wat minder makkelijk +2 gegeven word. Ik doe daar niet zo moeilijk over, soms heeft een post het net niet, maar als hij dan wel iets boven de rest uitsteekt geef ik er al snel een +2 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

spawnagain

Ik ben niet voor of tegen de SP o.i.d. maar deze reactie heb ik een -1 gegeven. Leek mij een regelrechte troll.
Heb ik daar gelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien moet je even linken naar de reactie en niet naar de Gallery van de user ;)

Edit:
Ik denk dat je deze reactie bedoeld? Dat is inderdaad een -1 (Troll) m.i.
pcgek schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:41:
Ontopic is niet automatisch een +1, de reactie moet iig een heel klein beetje toevoegen om die score te krijgen.
Maar blijft wel dat er soms wat minder makkelijk +2 gegeven word. Ik doe daar niet zo moeilijk over, soms heeft een post het net niet, maar als hij dan wel iets boven de rest uitsteekt geef ik er al snel een +2 voor.
Ontopic is in principe wel een +1 (hence +1 'Ontopic' ;) ) Zie ook reviews: Tweakers.net moderatie faq. 0 is voor Offtopic of Irrelevant.

[ Voor 106% gewijzigd door Mad Marty op 07-10-2009 11:03 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De reactie die MistrX aandraagt is idd een forse troll, -1 dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor wat het waard is, de reactie van Twifight is dan weliswaar geen +3 maar wel duidelijk genoeg om een +2 te rechtvaardigen. Ik heb daar ook een +2 geparkeerd.

Spawnagain zou formeel een 0 moeten verdienen maar een -1 kan ook. 't is maar net of je politieke voorkeur er een troll in laat zien of niet. Wanneer ik bv er SGP van zou maken is de woordkeuze hetzelfde maar is het geen troll meer. De SGP wil je immers niet in de regering zien; hun partij is gebaseerd op aprticipatie in het parlement en heeft regeringsdeelname niet als doel/middel voor hun idealen. Ze zouden prima gedoogsteun kunnen geven maar willen geen regeringsverantwoordelijkheid dragen. Da's hun goed recht en principe..... waarmee je dus wel arbitrair kan stellen dat je een partij niet perse in de regering hoeft te willen zien zonder te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:34
Mad Marty schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:58:

Ontopic is in principe wel een +1 (hence +1 'Ontopic' ;) ) Zie ook reviews: Tweakers.net moderatie faq. 0 is voor Offtopic of Irrelevant.
Loze opmerkingen of herhalingen die wel ontopic zijn mogen gerust op 0 hoor. (hence 0 'offtopic/irrelevant' ;) ) Het moet nog wel íets toevoegen om de +1 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Mad Marty schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:58:
Misschien moet je even linken naar de reactie en niet naar de Gallery van de user ;)
Oh whoops! Het is idd. die post. :o

@Delerium, als het de SGP betreft had ik het ook een -1 gegeven. Deze persoon neemt een politieke mening aan die hij propageert als feit met daarin verwerkt de assumptie dat de lezer het met deze persoon eens is. Of het nu gaat om de SP, SGP of een willekeurige andere partij maakt dan niet zoveel uit. Zoals het nu gebracht is kan het mensen tegen de borst stuiten en dat laatste is niet gekoppeld aan een politiek voorkeur. ;)

Althans dat was mijn redenering. :P Maar er zullen vast genoeg mensen zijn die modereren met uw redenatie in gedachten.

[ Voor 54% gewijzigd door MistrX op 07-10-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Ben ik hier nou echt off topic bezig? (ik weet dat het niet direct een reactie is op het nieuwsbericht, maar ik reageer toch wel duidelijk op de persoon boven me).

Ben ik misschien te rood gekleurd? Nouja, kijken jullie maar eens objectief naar:
The Flying Dutchman in 'nieuws: Nvidia staakt ontwikkeling nieuwe chipsets'

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dat topic zijn een paar mensen veel te enthousiast geweest met nullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is een prima reply. Als je het moderatiegeklaag nou ook nog weghaalt is het helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gezien de link in de reactie zou ook een +2 te doen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Deze post Anoniem: 221154 in 'nieuws: Hackers kraken iPhone 3.1-firmware slechts gedeeltelijk' is vast voor de edit op +1 of 0 gezet maar staat nu nog steeds niet op -1.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Delerium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:58:
Gezien de link in de reactie zou ook een +2 te doen zijn. :)
Dat wilde ik em ook geven zonder moderatiegeklaag. Aangezien dat inmiddels weg is, heb ik mijn moderatie ook aangepast :)
Nu wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3419689

Ik twijfel zelf of een -1 daar wel terecht is. Ik weet dat de post niet echt aardig is, maar het is vooral een reactie op Faust's flame welke in ieder geval in zijn post niet erg onderbouwd is. daarom stel ik een aantal kritische vragen.
Ik zelf ken Forza en GT5 onvoldoende om direct te zeggen dat de een of de andere beter is, maar de vragen/opmerkingen die ik plaats lijken mij terecht.
Mochten jullie dat met me oneens zijn, dan is dat natuurlijk prima, maar please leg uit waarom dan :)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij verdient deze reactie eerder een +1 dan de 0 waar hij nu zo op staat? Die -1 is overigens wel het nakijken waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 221154 in 'nieuws: Hackers kraken iPhone 3.1-firmware slechts gedeeltelijk'
Da's een -1, helemaal leegeditten van reacties boeit niet meer.
Anoniem: 77640 in 'nieuws: 'Windows 8 krijgt 128bit-kernel''
Wil ik zelfs een +2 voor geven, voegt wel degelijk iets toe aan de discussie, namelijk een dikke 'waarom?'-vraag
EvilWhiteDragon in 'nieuws: Microsoft biedt gratis extra auto's en circuits aan voor Forza 3'
Moet maar eens leren replies te schrijven die niet zo op de man gericht zijn, -1 inderdaad

Voor wat het waard is, 200 reacties in de 128-bit windows draad en alles is ontopic zonder geblaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 08-10-2009 16:51 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.