Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XVII

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een +2 voor deze reactie niet iets aan de hoge kant?

Juist omdat hij geen bron informatie geeft, en het in het nieuwartikel ook niet terug te vinden is, weten we niet of het waar is of niet. Met bron zou ik zeker voor de +2 gaan, maar zonder bron houd ik het liever op een +1?

Hoe zien jullie dat?

En een +2 voor deze reactie vind ik over de top hoor, een +1 lijkt me wel voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2009 12:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 22:49

Electrowolf

Mod met Liefde!

Een krappe +1, neig zelfs naar een 0 omdat het nu gewoon puur uit de lucht lijkt gegrepen. Vooral omdat het geen dat wordt gesteld een beetje in de categorie "sterk verhaal" valt.

Edit: die 2e is ook gewoon +1.

[ Voor 5% gewijzigd door Electrowolf op 18-08-2009 12:42 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11
Delerium schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:44:
Als je daar wat achter kan zoeken, waarom geef je alleen een vage hint op sarcastische wijze in plaats van enige onderbouwing of andere constructieve denkwijze? Met deze reactie kan je een -1 geven of een 0 voor de moeite.

Het is misschien geen -1, maar hij lijkt wel op een -1.
Ik pleit voor een nieuw moderatieniveau van -0,5 voor alle reacties die geen -1 zijn, maar er wel op lijken :+

Is de +2 voor onderstaande post niet een beetje te hoog?
Dutchman01 in 'nieuws: Lenovo werkt aan nettops en homeserver'

[ Voor 16% gewijzigd door Robino op 18-08-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:46
wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:30:
Is een +2 voor deze reactie niet iets aan de hoge kant?

Juist omdat hij geen bron informatie geeft, en het in het nieuwartikel ook niet terug te vinden is, weten we niet of het waar is of niet. Met bron zou ik zeker voor de +2 gaan, maar zonder bron houd ik het liever op een +1?

Hoe zien jullie dat?
Hij heeft nu een reactie gegeven met daarin een bron.
Beide reacties samen zijn een +2, alleen omdat ze nu apart staan vind ik het erg moeilijk. Onafhankelijk van elkaar zijn ze beide onvolledig en max. een +1. Beide een +2 geven vind ik ook niet wenselijk...

Edit: Hij heeft zijn oorspronkelijke post aardig uitgebreid waardoor die imho wel een +2 waard is geworden (waar hij ook op staat).

@Jorrit hieronder, mee eens.

[ Voor 8% gewijzigd door --Niels-- op 18-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze troll een +1 gaf mag imho wel eens worden nagekeken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

In ZpAz in 'nieuws: 'Veel apps uploaden privégegevens iPhone-bezitters''
staat een +3, voor een post die qua inhoud echt niet meer dan een 0 waard is.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

HeyDude schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:54:
In ZpAz in 'nieuws: 'Veel apps uploaden privégegevens iPhone-bezitters''
staat een +3, voor een post die qua inhoud echt niet meer dan een 0 waard is.
Was een mooie +1 in mijn ogen, tot de laatste kleine lettertjes, dus een -1 geworden.. jammer :|.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De +1-gever voor deze troll mag wel nagekeken worden imho... duidelijkere -1 kan je niet krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:09:
De +1-gever voor deze troll mag wel nagekeken worden imho... duidelijkere -1 kan je niet krijgen.
Typisch een fanboy-reactie en iets te diep in het breezer-flesje gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fyi: Alle aangedragen mismodders zijn beoordeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Ik vind ze alle 3 eigenlijk een +1 waard. De eerst vind ik te triviaal voor een +2 moderatie en de laatste twee vind ik behulpzaam en redelijk on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:25
Rave17 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:48:
[...]

Ik vind ze alle 3 eigenlijk een +1 waard. De eerst vind ik te triviaal voor een +2 moderatie en de laatste twee vind ik behulpzaam en redelijk on-topic.
Het is anders wel iets waar het artikel een beetje de mist in gaat, dus hoewel misschien triviaal voor jou lijkt het mij toch informatie die de lezer niet mag ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

Rave17 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Typisch een fanboy-reactie en iets te diep in het breezer-flesje gekeken :+
ik ben het wel eens met de -1, maar waar ik benieuwd naar ben, wat is het hoogste aantal -1 moderaties ooit voor een reaktie op tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat die van jou in de buurt komt ;)

Voor exacte gegevens zul je een server-admin moeten vragen. Maar ik denk dat die wat anders aan hun hoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Fipo-reacties komen meestal ook ver, maar worden op een gegeven moment op -2 gezet wanneer het verder geen inhoud heeft ;)

☻/
/▌
/ \

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijgt deze reply zoveel 0's? Is toch een vrij duidelijke -1, want reagerend op een ordinaire troll én commentaar op de nieuwswaarde op de verkeerde plek.

Virussen? Scan ze hier!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 285004 in 'nieuws: 'Blackberry krijgt ondersteuning voor Flash en Silverlight''

Ik zie daar +2's instaan terwijl de post toch echt naar 0 of -1 neigt imo. Wat jullie?

Vinden jullie het zelf niet handiger als je de link gewoon als link laat zodat je ziet wiens reactie het is in dit topic?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een simpel nulletje inderdaad. Geen -1, daarvoor zou hij behalve zinloos, zoals hij nu is, ook nog minimaal flink offtopic moeten zijn.

En ja, ik laat bij voorkeur ook de volledige reactielink staan, dan zijn ze tenminste eenvoudige te herkennen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 21:37
Beetje snel misschien, maar degene die deze reactie een +3 gaf mag imho wel eens gecheckt worden.

EDIT: Ik gok dat het Playboy Mansion is. Al z'n reacties de laatste dagen gaan erover dat het hier zo'n iPhone-afzeik gedoe is, en steeds heeft de reactie waar ie op reageert een +3 gekregen. Lijkt me typisch gevalletje mening-modder.

[ Voor 45% gewijzigd door hostname op 20-08-2009 13:24 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
@DirkW, MsG
+1 zou ook wel kunnen, want offtopic of irrelevant is het eigenlijk ook niet. Vind het een beetje een 0 in het oude systeem.
hostname schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:19:
Beetje snel misschien, maar degene die deze reactie een +3 gaf mag imho wel eens gecheckt worden.
Zelfde als eerder, maar was nog niet opgepakt. Nogmaals gemeld :)

[ Voor 60% gewijzigd door Kixtart op 20-08-2009 13:24 ]

☻/
/▌
/ \

• Robino
hostname schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:19:
Vind hem een +1 waard, want het is gewoon on-topic :)

Deze lijkt mij meer een 0 waard i.p.v. een -1:
tinoz in 'nieuws: 'Symbian wordt budget-OS''

Wat denken jullie: 0 of -1:
Anoniem: 131162 in 'nieuws: 'Symbian wordt budget-OS''

Deze mag wat mij betreft BreezahBoy's reactie inhalen qua aantal -1 moderaties :+
Anoniem: 87066 in 'nieuws: 'Symbian wordt budget-OS''

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die laatste is 'opgelost'.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rave17 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:25:
[...]

Deze mag wat mij betreft BreezahBoy's reactie inhalen qua aantal -1 moderaties :+
Anoniem: 87066 in 'nieuws: 'Symbian wordt budget-OS''
Idem voor deze, deze en deze reacties van dezelfde user.

Zit nogal wat frustatie bij deze meneer, en dat is zo erg nog niet, als hij het maar op een normale manier en op de juiste plek zou uiten. Dit is gewoon irritant aan het worden.

Virussen? Scan ze hier!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
wildhagen, zie reactie van Delerium.

☻/
/▌
/ \

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar dit zijn andere reacties dan die ene waar Delerium naar gekeken heeft, vandaar :)

Virussen? Scan ze hier!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Achja, laten we het zo zeggen:
Gebruik Deleriums reactie voor alle dergelijke reacties van Playboy.

☻/
/▌
/ \

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow, ok, gebanned dus? Ik interpreteerde het dat er naar de mismodder (0-gever) op die eerste reactie was gekeken, my bad :)

Anyway, deze reactie speelt gewoon op de man is imho dan ook een -1. Die +1 is way over de top.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De +3-gever aan deze reactie mag imho nagekeken worden, is een loepzuivere troll en dus -1.

Verder lijkt me deze reactie gewoon ontopic, en dus een +1? Die -1 is imho modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

• Robino
wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:11:
De +3-gever aan deze reactie mag imho nagekeken worden, is een loepzuivere troll en dus -1.

Verder lijkt me deze reactie gewoon ontopic, en dus een +1? Die -1 is imho modmisbruik.
Eerste zie ik niet als een zware troll en heb hem daarom op 0 gezet. De tweede ben ik het wel mee eens :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En toch is die eerste een troll. Als je niet hebt lijkt het er niet op...... maar dan nog is dat soort reacties ongewenst.

En over al dan niet bannen wordt in de regel niet gecommuniceerd, maar terugkoppeling dat er weinig meer van te vrezen valt voorlopig is hier op z'n plaats.

• Robino
Delerium schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:34:
En toch is die eerste een troll. Als je niet hebt lijkt het er niet op...... maar dan nog is dat soort reacties ongewenst.

[...]
Mja, daar kan ik mee leven (alhoewel ik je zin niet helemaal begrijp :+). Ik geef hem met een 0 het voordeel van de twijfel, omdat ik uit z'n reactie niet kan afleiden of het als een zware troll is bedoeld of niet.

• Jorrit
Het is gewoon een onnodige opmerking, makkelijk proberen te scoren op het heersende sentiment. En eventueel daarmee wat offtopic reacties proberen uit te lokken. Staat wat mij betreft veel beter op -1. :)

• Dirk

Dirk

En daarmee gewoon een prima voorbeeld van een troll :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Robino
Oke oke, ik ben om *O*

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:11:
Je kan er achter zoeken wat je wilt, en je kan er van maken wat je maar wilt. Ik lees gewoon wat er staat:
heeft brein dan iets om trots op te zijn?
Er is geen woord bij wat ongewenst is. Snap niet dat zoiets nu zo zwaar onderuit gehaald moet worden, daarvoor is het te netjes. wmb een 0,ondanks de 'bedoelingen' van de poster :)

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 20-08-2009 18:46 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Jorrit
Als jij de bedoeling van die reactie kan uitleggen op een niet trollende manier maak ik er een 0 van.. Maar volgens mij is dit een schoolvoorbeeld troll, opzich niets "ergs" zeggen maar toch om een hoop (felle) reacties uit te lokken.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Maar waarom dan direkt er wel vanuitgaan dat hij trollend bedoeld is? Ik hoef mijn 0 niet te verdedigen , er staat geen woord in wat negatief is. Wat er staat is offtopic en irrelevant , en dat maakt een 0.

Zo simpel zie ik het gewoon. Ik kan geen gedachten lezen, en zo ver wil ik ook niet gaan. Dat doe ik alleen als er geen uitweg mogelijk is.

edit:
Laat iemand er een reactie aan wagen, en beginnen met: Ja Brein heeft iets om trots op te zijn.... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 20-08-2009 19:21 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Jorrit
pcgek schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:18:
Maar waarom dan direkt er wel vanuitgaan dat hij trollend bedoeld is? Ik hoef mijn 0 niet te verdedigen , er staat geen woord in wat negatief is. Wat er staat is offtopic en irrelevant , en dat maakt een 0.
Nou, ik zie geen andere reden om zo'n reactie op die plek te plaatsen behalve te trollen... Dus ik vraag gewoon naar je argumentatie om toch een 0 te geven want misschien zit ik wel fout ;) Ik val je moderatie niet aan, ik ben gewoon benieuwd hoe jij die reactie uitlegt.
Zo simpel zie ik het gewoon. Ik kan geen gedachten lezen, en zo ver wil ik ook niet gaan. Dat doe ik alleen als er geen uitweg mogelijk is.
Ok, dan verschillen wij daar van mening, ik zie namelijk geen andere uitleg dan een troll :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorrit schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:54:
Als jij de bedoeling van die reactie kan uitleggen op een niet trollende manier maak ik er een 0 van.. Maar volgens mij is dit een schoolvoorbeeld troll, opzich niets "ergs" zeggen maar toch om een hoop (felle) reacties uit te lokken.
Inderdaad, ik vind het ook een schoolvoorbeeld troll. Ik vind dit op z'n minst denigrerend naar Brein toe.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is ook geen probleem, had ook niet verwacht dat hij ooit nog effectief op 0 zou komen te staan. Wilde alleen maar even aangeven dat ik vind dat dit soort reacties gewoon moeten kunnen

[ Voor 15% gewijzigd door pcgek op 20-08-2009 19:59 ]

Anoniem: 80466

Er is een mass missmoder bezig in hetvolgede topic
nieuws: Specs en foto's van Samsung met Windows Mobile 6.5 duiken op

Stapels onterechte -1 mods die veelal de modescores van veel prima on topic reacties onterecht op 0 zetten

p.s. delen we nog wel eens +3 uit voor eens post ?
1 per twee weken is misschien wat weinig ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-08-2009 20:33 ]

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Anoniem: 80466 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:31:
Er is een mass missmoder bezig in hetvolgede topic
nieuws: Specs en foto's van Samsung met Windows Mobile 6.5 duiken op

Stapels onterechte -1 mods die veelal de modescores van veel prima on topic reacties onterecht op 0 zetten
Zover ik kan zien zijn er inderdaad een serie -1's uitgedeeld, maar volgens mij hebben die geen impact op de uiteindelijke score...
Als het iets toevoegd mogelijk wel, maar hier (zijnde het Samsung WM bericht) staat een post weer onterecht op +3 gemod...

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie Rob Coops in 'nieuws: Computerwinkel PC Megastore is failliet' wordt ruimschoots met +2-en en zelfs +3 beoordeeld. Zijn hele betoog hangt van af van een grote aanname, die zelfs niet onderbouwd als smaad kan worden gezien:
Ga er maar van uit dat PC Megastore een slechte betaler was en dus in de loop van de jaren een flinke openstaande schuld heeft opgebouwd bij hun leverancier
Daarnaast getuigt zijn betoog niet van veel inzicht zoals blijkt uit:
Zo als we allemaal weten je kan maar beter gewoon op tijd betalen, het kost je niets meer dan afgesproken maar je weet in ieder geval zeker dat je nooit voor zo'n "verassing" komt te staan... of het nu om een eigen bedrijf gaat of gewoon je telefoon rekening er is echt geen verschil wat dat betreft.
Ik denk nl. dat als ieder bedrijf dat zou doen, de video-kaartjes e.d. heel wat duurder zouden worden....

Een +1 is IMO een veel terechtere score.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is toch minimaal wel ontopic en relevant dacht ik zo, staat nu op 0
pcgek in 'nieuws: Microsoft opnieuw aangeklaagd wegens patentinbreuk'

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Anoniem: 80466 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:31:
Sorry, maar met al die brein/tpb/microsoft/apple newsitems is het geen wonder dat het aantal +3'ers relatief gezien afneemd. En als ik ze wel tegenkom laat ik van die mooie +3 ballonnetje op zodat ze wat meer gepushed worden ;).

Little Penguin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:06:
[...]Zover ik kan zien zijn er inderdaad een serie -1's uitgedeeld, maar volgens mij hebben die geen impact op de uiteindelijke score...
Toen ik het meldde beinvloede het de scores wel degelijk en bovendien gaat het me niet daarom maarom iemand die zijn modrechten opzettelijk misbruikt

Electrowolf schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:42:
[...]Sorry, maar met al die brein/tpb/microsoft/apple newsitems is het geen wonder dat het aantal +3'ers relatief gezien afneemd. En als ik ze wel tegenkom laat ik van die mooie +3 ballonnetje op zodat ze wat meer gepushed worden ;).
Je hebt afnemen en verdwijnen.
Als er vrijwel geen +3 reacties meer zijn dan vervalt ook de zin ervan.
+3 zou toch informatie geven moeten over wat de beste reacties zijn.
Niet iets waar we nooit meer wat van zien omdat de moderaters te hoge standaarden aanleggen

Electrowolf schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:42:
[...]

Sorry, maar met al die brein/tpb/microsoft/apple newsitems is het geen wonder dat het aantal +3'ers relatief gezien afneemd. En als ik ze wel tegenkom laat ik van die mooie +3 ballonnetje op zodat ze wat meer gepushed worden ;).
Er wordt alleen nog maar eenheidsmeuk gemodereerd.
Ook op topics waar wel zinvolle comments zijn zie ik geen waardering voor comments
Bijvoorbeeld in deze thread
nieuws: Ford laat hybride auto's met elektriciteitsleverancier praten
waar de hoogste waardering een +1 "on topic" is

Mischien moeten moderators die gemiddeld geen 10 keer een +2 en 1 keer een +3 per week weten uit te delen eens wat lager in de moderatie rechten gezet worden of zo om te stimuleren dat men eens wat punten uitdeelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-08-2009 22:56 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Er wordt inderdaad hier en daar nog wel eens te weinig positief gemod. Het lijkt me echter verstandig om dat dan vaker aan te kaarten zodat het snel rechtgezet kan worden. Dat kan wellicht een verandering brengen in het het feit dat er te weinig puntjes uitgedeeld worden.

Volgens mij worden modders al beloond als ze af en toe gedurfde moderaties doen. Heb ik Femme horen zeggen. Echter, mensen in hun status terug gaan zetten lijkt me een slecht idee. Het kan best zo zijn dat je in een week simpelweg weinig/geen positieve reacties tegenkomt. Ik mod ook maar zelden op +3, alhoewel ik graag deze score meer uit zou willen delen.

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 20-08-2009 22:59 ]

RoD schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:57:
Het kan best zo zijn dat je in een week simpelweg weinig/geen positieve reacties tegenkomt.
Het lijkt me toch geen probleem om in ieder geval gemiddeld 1 reactie per dag te vinden die beter is dan "on topic" en ik denk niet dat er veel moderators zijn die een gemiddelde van 1 +2 moderatie per dag halen.
Ik mod ook maar zelden op +3, alhoewel ik graag deze score meer uit zou willen delen.
Dat komt misschien niet omdat de post er niet zijn maar omdat de normen die moderators zich aanmeten te hoog zijn. Het lijkt wel of het pulitzer is zo vaak als er nog een +3 wordt uitgedeeld.
Als je post minder dan 40 regels lang is en vol met informatie krijg je sowieso al geen +3 geloof ik en als daar dan nog een beetje mening in doorspiegeld die net niet 100% overeenkomt met die van de moderator dan krijg je toch nog niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-08-2009 23:18 ]

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb hem op +1 gezet.

Wel even op voltooid deelwoord letten hè ;).

/edit
hAI je aantal forum post aan het ophogen? drie postjes achter elkaar......

Ze komen nog wel voor hoor +3 moderaties: Pjerry in 'nieuws: Computerwinkel PC Megastore is failliet' :P.

Maar zonder gekheid. Een +3 moet echt wat extra's bieden en door de bank genomen zijn er niet zo veel posts die een +3 verdienen. Je kunt dan wel je norm omlaag schroeven, maar dit lijkt mij ook niet gewenst.

Wat ik ernstiger vind, is het feit dat het op dit ogenblik wel lijkt of alles op +1 terecht komt. Een korte vrij zinloze opmerking (maar wel on-topic) komt al op +1, maar ook een stuk informatievere post. Er bestaat al vrees voor een +2, en de nul (hoewel ik die gelukkig wel vaker zie, maar ook niet altijd terecht).

Misschien dat er eens een artikel over het modden moet komen van T.Net. Die wordt gelezen de FAQ blijkbaar nauwelijks.

[ Voor 53% gewijzigd door Pjerry op 20-08-2009 23:32 ]

Pjerry leest de les....

• Regeneration
  • Niet online
Anoniem: 314952 in 'productreview: Metal Gear Solid 4 - Guns Of The Patriots, PlayStation 3 review door dopsho' lijkt me eerder een 0 dan een +1 aangezien je dit soort info ook gewoon in je review kan vermelden, maar ok beide zou kunnen. Een +3 is echter veel te overdreven.

Goed voorbeeld. Die post is verdorie langer dan het artikel van tweakers zelf. Dat moet toch hopelijk niet de norm zijn waar we ons aan gaan afmeten
Maar zonder gekheid. Een +3 moet echt wat extra's bieden en door de bank genomen zijn er niet zo veel posts die een +3 verdienen.
Waarom zou je niet je norm omlaag schroeven. Het gaat erom dat de plus drie moderatie iets toevooegd voor de lezers. Als het nut van plus drie posts te laag wordt dan heeft die moderatiewaarde ook geen betekenis meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:39:
Anoniem: 314952 in 'productreview: Metal Gear Solid 4 - Guns Of The Patriots, PlayStation 3 review door dopsho' lijkt me eerder een 0 dan een +1 aangezien je dit soort info ook gewoon in je review kan vermelden, maar ok beide zou kunnen. Een +3 is echter veel te overdreven.
Misschien is dat wat RoD bedoelt met gedurfde moderaties ;).
Anoniem: 80466 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:48:
[...]

Goed voorbeeld. Die post is verdorie langer dan het artikel van tweakers zelf. Dat moet toch hopelijk niet de norm zijn waar we ons aan gaan afmeten
In wezen is de lengte absoluut geen item. Maar het moet wel een verdomd goede reactie zijn als jij in drie zinnen een +3 score wilt halen. Gelukkig zie je wel af en toe een +2 uitgedeeld worden voor een korte goede informatieve reactie.
.
[...]

Waarom zou je niet je norm omlaag schroeven. Het gaat erom dat de plus drie moderatie iets toevooegd voor de lezers. Als het nut van plus drie posts te laag wordt dan heeft die moderatiewaarde ook geen betekenis meer
Nou dat lijkt mij een open deur. Het mooiste voorbeeld is ons onderwijssysteem. Dat was ook allemaal veel te moeilijk en de universitaire studie moest terug van 6/7 jaar naar 4 jaar. Gevolg: van een toppositie in de wereld op onderwijsgebied zijn we nu een heel matige middenmoter geworden.
M.a.w. je wilt kwaliteit belonen. De reacties die nu een +3 krijgen verdienen het. Een aantal reacties die een +2 krijgen verdienen ook een +3, maar heel veel niet. Als je die toch +3 gaat geven, hoe zit het dan met de reacties die het wel verdienen? Een +4 in het leven roepen en dan de discussie van voren af aan beginnen?

/edit
Daarenboven geloof ik dat je zeer leeswaardig voer voorgeschoteld krijgt als je je filter op +2 zet. Dat zijn nog steeds heel lezenswaardige reacties. +3 moet echt iets aparts zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 21-08-2009 00:09 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pjerry schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:05:
[...]

Misschien is dat wat RoD bedoelt met gedurfde moderaties ;).
Ik hoop het niet. Dit is gewoon mismodden. In ieder geval, ik weet niet wat het inhoudt. Dat weet alleen Femme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjerry schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:05:
[...]
Daarenboven geloof ik dat je zeer leeswaardig voer voorgeschoteld krijgt als je je filter op +2 zet. Dat zijn nog steeds heel lezenswaardige reacties.
Je bent dan in ieder geval in 2 minuten per dag klaar met lezen
+3 moet echt iets aparts zijn!
Dat lijkt me een persoonlijk interpratie en ik wil daar dan wel wat meer visie op van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik lees jammer genoeg niet zo snel. En als je zegt dat er maar één reactie per week is die een +3 scoort, ga ik blijkbaar met al die +3's lopen:
Pjerry in 'nieuws: 'Sony-site onthult twee nieuwe dslr's''
Maar 20 regels lang dus de helft van het aantal regels dat je beweert.

Waarom wil je niet aan de kwaliteit werken, i.p.v. de normering omlaag te gooien? Daar snap ik echt niets van. Ik ben wel met je eens (heb ik al eerder gezegd) dat er reacties zijn welke een +3 verdienen en die dat niet krijgen. Maar dat zijn er niet erg veel imo. De +2's zie ik als een veel groter probleem, daar blijf ik bij en dat is hetgeen ik dagelijks constateer. De +1 is een vergaarbak aan het worden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjerry schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:41:
Waarom wil je niet aan de kwaliteit werken, i.p.v. de normering omlaag te gooien? Daar snap ik echt niets van.
Waarom denk jij dat de kwaliteit daalt van hogere scores uitdelen.
Het belonen van goede posts levert juist betere kwaliteit.

Men hoeft niet ineens als een wilde +3'en uit te delen maar het mag ook best wel wat meer en ook best voor de wat kleinere reacties waarin echter de informatie duidelijk iets aan het artikel toevoegt en dus heel zinvol is voor de lezers om ook te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 07:51

Lulukai

God's gift to women

Lulukai in 'Syabas toont userinterface van Popcorn Hour C-200'.
Ik antwoord op de vraag en alle anderen krijgen wel +1. *Calimeromodus*

[ Voor 3% gewijzigd door Lulukai op 21-08-2009 12:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Men hoeft niet ineens als een wilde +3'en uit te delen maar het mag ook best wel wat meer en ook best voor de wat kleinere reacties waarin echter de informatie duidelijk iets aan het artikel toevoegt en dus heel zinvol is voor de lezers om ook te lezen.
Het is wel duidelijk dat er maar weinig +3's zijn. Echter, dat er te weinig +3's gegeven worden is geen argument om een bepaalde post toch maar wel op +3 te modden. Een reactie mag op +3 als deze volgens de richtlijnen ook op +3 kan. Dit soort argumentatie heeft dus weinig zin om een reactie op +3 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Naar mijn mening wordt Anoniem: 201631 in 'nieuws: Wikimedia ontvangt donatie van 500.000 dollar' toch iets te hoog gemod. Het herhaalt informatie die reeds eerder gepost is en de link klopt niet...

Ik denk dat +1 hoog genoeg is omdat er toch nog wat getallen genoemd worden, zonder die getallen zou het zelfs een nul moeten zijn - naar mijn mening uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt goed, totdat inderdaad de link niet blijkt te werken. +1 is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Het is wel duidelijk dat er maar weinig +3's zijn. Echter, dat er te weinig +3's gegeven worden is geen argument om een bepaalde post toch maar wel op +3 te modden. Een reactie mag op +3 als deze volgens de richtlijnen ook op +3 kan. Dit soort argumentatie heeft dus weinig zin om een reactie op +3 te krijgen.
De richtlijnen zijn voor veel interpretatie vatbaar.
Maar er staat bijvoorbeeld zeker niet in dat reactie lang moeten zijn om een +3 te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zeg ik toch ook niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nog een aantal reacties uit nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv die nog een paar uur gemod kunnen worden en allemaal zeuren of het nieuws is of niet. Mijn inziens allemaal een -1.

Anoniem: 305821 in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'
Jorik in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv' (overigens is die +1 hier een flinke mismod)
Garma in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'

Edit 1:
HKS-Skyline in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'
Anoniem: 282934 in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'

blackTIE in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv' voegt ook helemaal niets toe: -1

[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 21-08-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Discussie over of het al dan niet nieuws is is niet perse offtopic. Ook nieuwswaarde an sich is een uitgangspunt.

Of het wat toevoegt is een ander, maar automatisch offtopic... neuh.

[edit]
Garma speelt het keurig ontopic, geen -1 en misschien zelfs geen 0. Blacktie is idd prut en -1

Algemeen denk ik dat je als redactie een keuze maakt en die keuze kan ter discussie staan of niet. Er zal vast binnen de redactie enige discussie plaatsgevonden hebben en er is niets op tegen om die discussie te herhalen op de FP. Sterker nog, het zou an sich niet verkeerd zijn als redactionele keuzes voor en achter de schermen ter discussie staan cq geevalueerd worden. Als je iets perse niet ter discussie wilt laten komen moet je het niet op een discussie/nieuws site plaatsen.

[ Voor 67% gewijzigd door Delerium op 21-08-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Regeneration schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:19:
Nog een aantal reacties uit nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv die nog een paar uur gemod kunnen worden en allemaal zeuren of het nieuws is of niet. Mijn inziens allemaal een -1.

Anoniem: 305821 in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'
Jorik in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv' (overigens is die +1 hier een flinke mismod)
Garma in 'nieuws: Panasonic presenteert 17"-Viera-tv'
De eerste reactie heb ik een 0 gegeven, offtopic maar niet ongewenst. De 2e maar een -1 gegeven, onzinreply. De laatste weer een 0, offtopic maar geen slechte reactie oid.
Daar een 0 voor de eerste reactie en een -1 voor de bijzonder loze 2e reactie.
-1 it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Discussie is uiteraard welkom, maar ik dacht dat dit moest plaatsvinden in GR en niet op de FP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben ik het wel mee eens. Ik vind het eigenlijk gewoon reacties die in GR hadden moeten worden gepost. Zit geen enkele bijdrage aan het artikel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Pjerry schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:41:
Waarom wil je niet aan de kwaliteit werken, i.p.v. de normering omlaag te gooien? Daar snap ik echt niets van. Ik ben wel met je eens (heb ik al eerder gezegd) dat er reacties zijn welke een +3 verdienen en die dat niet krijgen. Maar dat zijn er niet erg veel imo. De +2's zie ik als een veel groter probleem, daar blijf ik bij en dat is hetgeen ik dagelijks constateer. De +1 is een vergaarbak aan het worden.
Dat +1 de "vergaarbak" aan het worden is komt mijn inziens door de mooie "klokvorm" in de statistiek: de meeste reacties zitten rond de gemiddelde score, in dit geval dus de 0 en 1. (Wat is eigenlijk de gemiddelde reactie waardering van het afgelopen halfjaar?). Door de laatste wijziging in het moderator systeem heb ik wel gemerkt dat het merendeel nu een +1 krijgt in plaats van een 0. Daarvoor is denk ik de +1 ook bewust "on-topic" genoemd zodat posts er sneller aan voldoen. De "informatief" van +2 is denk ik het lastigste daar interessante discussies of stellingen niet altijd informatief zijn, maar wel leuke/goede vraagstukken aan kunnen snijden. De +3 is dan weer makkelijke: "must read" is voor mij gewoon must read als je ook het nieuwsartikel hebt gelezen.

Het enige wat mij een beetje steekt op dit moment zijn draadjes waar de collectieve informatie/strekking van de draad een +2 of +3 verdient, maar de losse reacties in de draad niet hoger komen dan een +1 omdat ze gewoon geen hogere beoordeling rechtvaardigen. Je wilt als modder dat lezers deze draadjes wel lezen, maar dat zou je alleen maar kunnen door de losse berichten (zwaar) te overwaarderen, iets wat je weer niet wilt :/.

En nog wat modden ;) :
Regeneration schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:19:

....
Sommige zijn netjes en informatief, maar omdat het in GR hoort krijgen ze een 0 (de -1érs natuurlijk -1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 07:51

Lulukai

God's gift to women

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Heb het hele draadje +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Daarom heet +2 ook "Informatief", precies wat je hier omschrijft. Informatief hoeft nog absoluut geen "must-read" (hetgeen ik overigens een vreselijke term vind) te zijn. Een +2 waardering is ook al een behoorlijke pluim op je hoed, de +1 absoluut niet meer.
Ik heb jou maar even naar +1 geschopt..... ;)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pjerry schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb jou maar even naar +1 geschopt..... ;)
Same here, kort bondig en +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb hier een aantal reactie van -1 op 0 gezet (via normale moderatie) nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo. Sommige reacties zijn wel een soort klacht naar GR, maar vallen gewoon onder 0 vind ik. Dit geldt voor diegene die zich verwonderen dat Tweakers het wel mag plaatsen of antwoord geven op een dergelijke vraag (niet diegene die op een vervelende manier klagen).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Precies wat ik zeg: alleen maar klagen op een vervelende manier -1, maar onschuldige verwondering een 0 naar mijn mening. Dit geldt imho vooral ook voor de mensen die alleen maar proberen uit te leggen waarom (mits op een normale manier). Het is wat offtopic/irrelevant, maar niet echt vervelend in die gevallen.

Maar mijn mening erover is natuurlijk ook geen wet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik vind ze way offtopic, hebben niets met het artikel zelf te maken en horen wmb daar niet thuis. Maargoed, ze krijgen nu alle aandacht, zien hoe de rest er over denkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Anoniem: 315082 in 'nieuws: UPC maakt einde aan omzeilen traffic shaping'
Ik heb hem een -1 gegeven omdat een hele reactie in bold nogal schreeuwerig is. Is dat gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Service van de zaak. Mod hem maar op de normale manier :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ja, ik raak ook een beetje lost. Tot nog toe waren opmerkingen die in de GR thuis hoorde gewoon een -1. Maar als T.Net tot andere inzichten komt (die ik zeker te verdedigen vind), dan is dat OK met mij. Maar duidelijkheid zou er wel moeten zijn en die is er nu absoluut niet (meer).

Dus Power (plus)-s zet wat mij beterft maar even een richtlijn neer, mij maakt het niet uit welke, als we het er maar over eens zijn, want dit zijn imo geen discussie-items.

/edit
18327 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:21:
Anoniem: 315082 in 'nieuws: UPC maakt einde aan omzeilen traffic shaping'
Ik heb hem een -1 gegeven omdat een hele reactie in bold nogal schreeuwerig is. Is dat gepast?
Ik heb er niet zo'n moeite mee, gewoon een nul van mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 22-08-2009 00:08 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik ben van mening dat je moet kijken naar de mate van de klacht enof er nog een interessante (wel irrelevante) discussie bezig is. Deze op een -1 ben ik het wel mee eens (Rockvee2 in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo'), maar deze is een twijfel (Clavius in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo'), aangezien het een normale vraag is hoe die poster dat bedoelt. Als je verder kijkt kom je ook deze tegen (BadRespawn in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo') en is de offtopic draad weer interessant en semi-ontopic. Zo'n uitleg/mening vind ik ook niet ongewenst om te zien (Anoniem: 111970 in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo').

Dat de PowerMods maar een echte regel/richtlijn moeten bedenken ben ik het niet mee eens, want het ligt aan de inhoud van de reactie en de interpretatie (binnen bepaalde grenzen) van de user. Ook is onze mening hierover niet beter dan de rest, want zoiets zal niet met extra rechten aangepakt worden, mits het op een nette manier gaat.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je pakt er nu een paar reacties bij waar ik verder ook geen problemen mee heb,

Maar deze post is niet eens een reactie op, staat gewoon los. Begint uit het niets het artikel aan te vallen, en dat het niet geplaatst had moeten worden. Is voor mij gewoon een -1 hoor
Rockvee2 in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo'
Daar volgt dan een reactie op die gaat over illegale praktijken en over wat voor nieuwswaarde dit heeft
, voegt toch werkelijk totaal niets toe, gaat bij mij gewoon op -1
JoJo_nl in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo'
Komt nog een post achteraan die het zonodig nog eens moet bevestigen, krijgt van mij dezelfde score -1 dus
Rockvee2 in 'nieuws: Truc maakt volledig spel van Shadow Complex-demo'

Om er zo maar even een paar bij te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hammer in 'productreview: Asus Maximus Extreme review door Hammer' is een reactie de reviewer zelf onderaan zijn review. Reageert wat geïrriteerd over de gegeven sterren. Ik zie nu dat hij al netjes op 4 sterren staat. Dus, mijn inziens wordt er te snel geklaagd. Verder klaagt hij op de verkeerde plek. Het zou in PW op het forum moeten. Maar zoals je ziet was het klagen wellicht niet eens nodig geweest. Verder heeft hij later nog een V&A vraagje erbij ge-edit. Al met al niets ontopic. Toch nog gewoon een 0 of kan een -1 hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op IRC hadden we een discussie over deze subdraad: Tsurany in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' Mijns inziens mist het alle binding met het artikel. Een discussie over of het nou wel of niet fanboyisme is, of Apple nou wel of niet goed is, is imo ongewenst. Ik heb dus aan de meeste reacties 0 of -1 gegeven. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Truss schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:12:
Denk dat de mensen die deze +2's en +3 hebben gegeven wel even nagekeken mogen worden.

Maaark in 'nieuws: Advocaat Pirate Bay-beheerders dient dinsdag verzet in'
Irrelevant, 0.
Flame, -1.
Twee keer offtopic, 0.
Regeneration schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:33:
Hammer in 'productreview: Asus Maximus Extreme review door Hammer' is een reactie de reviewer zelf onderaan zijn review. Reageert wat geïrriteerd over de gegeven sterren. Ik zie nu dat hij al netjes op 4 sterren staat. Dus, mijn inziens wordt er te snel geklaagd. Verder klaagt hij op de verkeerde plek. Het zou in PW op het forum moeten. Maar zoals je ziet was het klagen wellicht niet eens nodig geweest. Verder heeft hij later nog een V&A vraagje erbij ge-edit. Al met al niets ontopic. Toch nog gewoon een 0 of kan een -1 hier ook?
Ik heb hem een -1 gegeven.
RoD schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:35:
Op IRC hadden we een discussie over deze subdraad: Tsurany in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' Mijns inziens mist het alle binding met het artikel. Een discussie over of het nou wel of niet fanboyisme is, of Apple nou wel of niet goed is, is imo ongewenst. Ik heb dus aan de meeste reacties 0 of -1 gegeven. Hoe zien jullie dit?
De hele draad als offtopic beoordelen vind ik onterecht. De eerste reacties zijn een reeks flames en heb ik allemaal een -1 gegeven. Vanaf Anoniem: 261542 in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' komt daar verbetering in, deze reactie heb ik dan ook een 0 gegeven.
Dan komt patrickvdweide in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' die het hele plaatje even omdraait en uitlegt wat de sterke punten van apple zijn en waarom de apple tv's een goede kans maken, ik heb het nog bij een +1 gehouden omdat hij nogal eenzijdig is. Ook t-h in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' had een +2 kunnen scoren, maar omdat hij nergens op de tv's terugkomt, heb ik bij hem een punt afgetrokken voor offtopic, die heeft dus ook een +1 gekregen. Verder heb ik het meest nullen uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik denk dat deze reactie eerder een 0 moet zijn dan een 1, vanwege het licht flamerige 'zeikerds'. Niet zwaar genoeg voor een -1, maar imho wel voor een punt aftrek.

En is een +1 voor deze reactie niet ook ietwat hoog? Zegt helemaal niks, en voegt niks toe, en dus irrelevant en een 0 lijkt me?

Verder speelt zowel deze als deze reactie door hun ietwat negatieve toontje wat op de man.

[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 22-08-2009 17:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:33:
Ja, ik kan me zijn frustraties wel voorstellen. Ik had een keer een 5 sterren review geschreven die bij de 1-ste beoordeling 5 sterren kreeg en na de 2-de beoordeling op 3 sterren stond ! (Één ster dus van de tweede... wat daar de oorzaak van was zal altijd een raadsel blijven en ik was behoorlijk pissed-off.) Maar ik vind dat je dat niet in een reactie kunt zetten en zeker niet na 15 minuten. Daarenboven gaat het om 3 of 4 sterren....
Foute plaats, foute reactie dus gewoon een keiharde -1.

Ik vind deze post erg trollerig aandoen:
Anoniem: 46304 in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen'
Of ben ik te gevoelig? Voorlopig iig op -1 gezet.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zie daar ook een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

RoD schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:35:
Gezien de lengte van de draad gaat dat (vrees ik) een lang antwoord worden.

De aanstichter van dit alles Tsurany in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' vind ik nog net kunnen (0 van mij). Hoewel je het ook als een troll kunt zien (blijkt ook eigenlijk zo te zijn) zodat een -1 zeker te verantwoorden is.
Dan volgen er 5 x -1 op rij. Daar hoeft, lijkt mij, geen commentaar bij.
Anoniem: 261542 in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' probeert een beetje de kou uit de lucht te halen en krijgt daarom een 0 voor off-topic.
patrickvdweide in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' geeft inhoud aan zijn reactie en hefet die inhoud nodig om op het eind zijn on-topic statement te maken.: +1
HotFix in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' niet echt lekker gesteld; op de man gespeeld, al met al nog net een nul;
t-h in 'nieuws: Analist: Apple gaat tv's verkopen' veel te veel off-topic evenals de laatste twee in deze subthread: een nul

Nou lengte valt toch nog mee :P.

/edit @Truss
Zoals DirkW al aangaf: 0, -1, 0 en 0
wildhagen schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:22:
Ik denk dat deze reactie eerder een 0 moet zijn dan een 1, vanwege het licht flamerige 'zeikerds'. Niet zwaar genoeg voor een -1, maar imho wel voor een punt aftrek.

En is een +1 voor deze reactie niet ook ietwat hoog? Zegt helemaal niks, en voegt niks toe, en dus irrelevant en een 0 lijkt me?

Verder speelt zowel deze als deze reactie door hun ietwat negatieve toontje wat op de man.
Jouw voorstellen helemaal overgenomen. De laatste twee reacties (m.n. de eerste van de twee) vind ik zelfs beledigend!

[ Voor 19% gewijzigd door Pjerry op 23-08-2009 00:16 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een vergelijking met de maffia lijkt me een troll en dus -1, zeker omdat er naast die troll 0 niks in de reactie staat. Die +1 lijkt me een grove meningmodder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:13:
Een vergelijking met de maffia lijkt me een troll en dus -1, zeker omdat er naast die troll 0 niks in de reactie staat. Die +1 lijkt me een grove meningmodder.
Die post staat ook na mijn mod nog op 0. Een klein duwtje is nog nodig om de score op -1 te krijgen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Staat nu goed gelukkig.

Misschien dat er ook even gekeken kan worden naar degene die deze reactie een -1 gaf? Lijkt me gewoon een nette -1, is gewoon ontopic zonder flames, trolls, etc. Lijkt me gevalletje meningmodden.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 23-08-2009 11:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 07:46
wildhagen schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:51:
Staat nu goed gelukkig.

Misschien dat er ook even gekeken kan worden naar degene die deze reactie een -1 gaf? Lijkt me gewoon een nette -1, is gewoon ontopic zonder flames, trolls, etc. Lijkt me gevalletje meningmodden.
Een nette +1 i.p.v. -1 :>
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.