Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XVII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel XVI

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 245536 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:30:
Daar wringt 'em nu net het schoentje. Die irrelevantie is een mening die er word op na gehouden door mensen die hun objectiviteit verwarren met een algemeen aanvaardde trend, namelijk dat instellingen als Stmra/Burma/Brein het bij het rechte eind hebben omdat het nu eenmaal de wet is, hierbij uit het oog verliezend dat de wetgeving gebaseerd is op een sheve situatie. Dat laatste is ook wat ik bedoel met 'the bigger picture'.
Neuh, ik heb helemaal niets tegen kritische posts. Sterker nog, als je mijn posthistory door gaat lezen zul je zien dat ik er zelf ook niet altijd vies van ben. Echter, je post bevat een hoop meningen en wellicht zelfs waarheden, maar ik zie nergens een doorgronde argumentatie, een goede opbouw (in mooie alinea's en goede volzinnen), noch enige bronvermelding. Je post is niets anders dan een slecht opgebouwde rant, en daarom niet meer waard dan een 0.
Want je kan geen objectieve houding aannemen over wat ik heb geschreven als je ook niet hebt gekeken naar hoe al de rest in elkaar zit, want het één is nu een maal het gevolg van het ander.
Ik kijk naar hoe je post is opgebouwd, niet naar wat je daadwerkelijk probeert te zeggen. En aangezien goede argumentatie mist is je mening derhalve compleet nutteloos en voegt het niets toe.
Dat BREIN een geding aanspant...
Blaat, inhoud, don't care. Zie volgende regel:
Niet dat ik hier per sé gelijk wil krijgen, maar simpelweg een kleine uiteenzetting om mijn 'BREIN' schrijfsel te onderbouwen.
Da's hier niet op z'n plek, we discussieren hier moderaties op posts, we gaan er niet inhoudelijk op in.
Want dat het schrijfsel als irrelevant wordt beschouwd heeft dus veel te maken met een bepaalde kortzichtigheid omdat je dit soort dingen niet apart kan beoordelen, maar als onderdeel van een groter geheel. The Bigger Picture, zoals ik al zei ;)
Ah, dus eigenlijk zeg je dat je post alleen nuttig is om te lezen als je de rest van de informatie kent?Maar voor die mensen was je post al nutteloos want die waren al op de hoogte. En de mensen die nog niet op de hoogte zijn kunnen ook niets met je posts aangezien zij de Bigger Picture nog niet zien. Met andere woorden: je post is nutteloos :). Het verschaft geen inzicht in de Bigger Picture die je zelf denkt in te zien. Een goede post zou dat wel doen.

Voor de mensen die net inschakelen, het gaat om Anoniem: 245536 in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-06-2009 17:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
watercoolertje in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

zou deze een -2 kunnen krijgen

beschrijven hoe je mee kan helpen om een site plat te leggen lijkt me niet gewenst

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11

RayNbow

Kirika <3

(Copy/paste uit vorige deel)

Wat doen we met reacties als deze? Rob Coops in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

Het begint namelijk met het noemen van "copyright maffia":
Ja natuurlijk weten ze in welke hoek ze de aanvallers moeten zoeken, de hoek van de weldenkende medemens, mensen die tegen censuur zijn en mensen die niet willen dat de copyright maffia ons altijd maar meer en meer rechten ontneemt. Dat is de hoek waar je het moet zoeken.
Verder zie ik iig niets in de post die het een must-read maakt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is geen +2 maar een normale +1 (en bovendien nog niet waar ook zoals de post eronder uitlegt):

Blokker_1999 in 'nieuws: Linksys schuift nieuwe Linux-router naar voren'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
RayNbow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:02:

Wat doen we met reacties als deze? Rob Coops in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

[...]

+1 ontopic

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Niet dat ik hier per sé gelijk wil krijgen, maar simpelweg een kleine uiteenzetting om mijn 'BREIN' schrijfsel te onderbouwen. Want dat het schrijfsel als irrelevant wordt beschouwd heeft dus veel te maken met een bepaalde kortzichtigheid omdat je dit soort dingen niet apart kan beoordelen
Ik denk dat je je hier een beetje blind staart op de "offtopic / irrelevant" beschrijving die er bij een 0 moderatie staat.

Die termen zijn slechts algemene indicaties, voor normale posts, waarbij er geen bijzondere omstandigheden zijn die extra positieve of negatieve moderatie vergen. Waar het echter uiteindelijk om gaat, is de hoogte van de moderatie, en niet de omschrijving.

Een on-topic post, die echter beledigend is, kan daarvoor extra aftrek krijgen, en op 0 of zelfs -1 komen. Maar natuurlijk wordt iets niet minder on-topic omdat het beledigend is. Het wordt echter wel minder gewenst, en dat wordt met de moderatie weerspiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RayNbow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:02:

[...]
Ik heb het gevoel dat er hier nogal strategisch gemodereerd is... Natuurlijk is het geen +3 must-read. Maar een 0 moderatie vind ik ook wel heel erg laag.

Begint weliswaar met copyright maffia, maar daarna valt het allemaal nogal mee, en is het redelijk beargumenteerd. Wel zaken die al 100.000 keer de reveu zijn gepasseerd... Niet iets waar je nou echt op zit te wachten, maar het meeste is op zichzelf wel ontopic.

De vergelijking met Iran gaat wel weer erg ver...

Moeilijk... ik denk dat een +1 een redelijk compromis is...

edit: Interessant... Volgens mij stonden er toch een hele berg 0 moderaties op deze post toen ik dit schreef... Nu zijn die allemaal verdwenen...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 24-06-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
piratepraat in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

Deze mag van mij nog wel een zetje naar -1 krijgen. Is volgens mij gewoon een regelrechte flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jappsta schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:34:
piratepraat in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

Deze mag van mij nog wel een zetje naar -1 krijgen. Is volgens mij gewoon een regelrechte flame.
Flame / troll en dus -1 waar de post nu ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Even uitkijken dat Rizon niet te snel op 0 of lager wordt gemod:
Anoniem: 196662 in 'nieuws: Franse president staat vierkant achter three-strikes-wet'
deze en de daar opvolgende reacties zijn een nette discussie waarbij alles on-topic blijft en er niet wordt teruggegrepen naar gescheld/trolls en/of flames.
3x -1 is dan ook je reinste mismodden puur op naam vrees ik!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Laguna

Connaisseur

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ik dit moet vragen, maar ben toch wel benieuwd. Verdiend mijn bericht niet meer dan alleen +1 On-topic?

Laguna in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Laguna schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:03:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ik dit moet vragen, maar ben toch wel benieuwd. Verdiend mijn bericht niet meer dan alleen +1 On-topic?

Laguna in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'
Ja, +2 :)

Stevendefeij in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade' verdient een -2.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Weet niet wat er al aan informatie voorbij is gekomen omdat ik geen zin heb om 320 TPB reacties te lezen. Maar deze is sowieso meer waard dan een 0
Coolrob in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

pcgek schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:21:
Weet niet wat er al aan informatie voorbij is gekomen omdat ik geen zin heb om 320 TPB reacties te lezen. Maar deze is sowieso meer waard dan een 0
Coolrob in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'
+2 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Ik vind dat hij prima staat op +1. De informatie is al een aantal keer langs gekomen maar de link erbij rechtvaardigd voor mij een +1.

Edit: Beter opletten, ik las "deze is sowieso niet meer waard" 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Truss op 25-06-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij is nu iig van de 0 af, en daar ging het me om :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:32:
[...]
edit: Interessant... Volgens mij stonden er toch een hele berg 0 moderaties op deze post toen ik dit schreef... Nu zijn die allemaal verdwenen...
Ik vind het interessanter dat de meeste +3ers verdwenen zijn. Voor zo ver ik weet waren er maar twee 0 mods geplaatst toen ik die reactie in dit topic plaatste (waaronder een 4x 0 weging van mij, maar ik liet toen het woordgebruik iets zwaarder tellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
Ik weet met de nieuwe moderatie-opties niet zo goed wat te doen met dit soort reacties: LordMike in Belgische prijzen voor simlockvrije iPhone 3GS bekendgemaakt

De reactie is een antwoord op een eerder gestelde vraag. De vraag en het offtopic zijn beiden imho vrij offtopic. Dit antwoord is echter behulpzaam en nuttig. Ik vind het dus wat lullig om hem op 0 te knallen en ben geneigd er +1 voor te geven. Maarja... het blijft dus offtopic.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet het ordinair aanzetten tot illegaal gebruik, en dus een modbreak waard? Lijkt me niet gewenst op de FP...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Spheroid schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:43:

De reactie is een antwoord op een eerder gestelde vraag. De vraag en het offtopic zijn beiden imho vrij offtopic. Dit antwoord is echter behulpzaam en nuttig. Ik vind het dus wat lullig om hem op 0 te knallen en ben geneigd er +1 voor te geven. Maarja... het blijft dus offtopic.
Als ik jouw redenering volg, zou een goed antwoord op een offtopic vraag nooit worden beloond. Het modereersysteem is juist in het leven geroepen om goede antwoorde te belonen. Ik modereer posts op zichzelf, tenzij ze al 10 keer eerder in de nieuwspost zijn geplaatst.
wildhagen schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:29:
Is deze reactie niet het ordinair aanzetten tot illegaal gebruik, en dus een modbreak waard? Lijkt me niet gewenst op de FP...
Lijkt me duidelijk minimaal een -2 waard.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 25-06-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

SuperDre in 'nieuws: 'Geen belangenverstrengeling in zaak tegen The Pirate Bay''

Stukje citeren uit het artikel en daarna een WC-eend opmerking eronder. Is dit een -1 in het nieuwe puntensysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
hmm normaal gesproken erger ik me ook aan WC-eend opmerkingen.
Maar zoals het hier geplaatst is eigenlijk niet.

Het geeft heel treffend aan dat die mooie omschrijving van de "lekenrechter" niets meer waard is dan een WC-eend statement. (hoeveel mensen beseffen dat lekenrechter betekent dat ie er net zo weinig verstand van heeft als een gemiddelde tweaker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind hem ook niet ongewenst, maar wel lichtelijk irrelevant. Als hij punten had willen scoren had hij het uitgebreider moeten verwoorden.

0 van mij dus.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

rvdm88 in 'nieuws: Bethesda Softworks neemt id Software over'

Had ik begin deze dag op 0 gemod, want het was geen flame ook al was ie redelijk nutteloos. Nu zie ik dat ie naar de -1 is. Kan iemand mij uitleggen waarom dan?

En off topic, wat word ik moe van MS topics zeg.. zoveel zooi om dooorheen te modden.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dermate kleuterachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Tja dat leek mij ook, maar ik was niet zeker of dat onder dit systeem ook nog een -1 rechtvaardigde. Dan maar mijn moderatie aanpassen.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij de irrelevante berichten en inhoudelijk goede offtopic's is 0 prima. Maar dit niveau vind ik in ieder geval ongewenst. Als dat post heb je iets overduidelijk niet begrepen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mjtdevries schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:13:
hmm normaal gesproken erger ik me ook aan WC-eend opmerkingen.
Maar zoals het hier geplaatst is eigenlijk niet.

Het geeft heel treffend aan dat die mooie omschrijving van de "lekenrechter" niets meer waard is dan een WC-eend statement. (hoeveel mensen beseffen dat lekenrechter betekent dat ie er net zo weinig verstand van heeft als een gemiddelde tweaker?)
Ah, idd... als je 'm zo leest is ie niet als de gebruikelijke WC-eend opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat ik afwijkingen oploop maakt me niet zo veel uit,maar deze onterechte 'rode' wel een beetje. Ik heb er wegens 'oplichtersbende' een -1 aan gegeven.
Misschien dat iemand met 'power' de kleur een ietsje kan bijstellen? :P
stewie in 'nieuws: Enige Noorse piraterijspeurder op non-actief'

edit:
Zo te zien is er al iemand zo vriendelijk geweest :)

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 26-06-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pcgek schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:56:
Dat ik afwijkingen oploop maakt me niet zo veel uit,maar deze onterechte 'rode' wel een beetje. Ik heb er wegens 'oplichtersbende' een -1 aan gegeven.
Misschien dat iemand met 'power' de kleur een ietsje kan bijstellen? :P
stewie in 'nieuws: Enige Noorse piraterijspeurder op non-actief'
Daar kan alleen een power je nog helpen. die is al meer dan 48 uur oud en dus niet meer te modden. Nou moet ik wel zeggen dat die in het draadje waar hij stond niet ongewenst was maar wel genoeg off-topic/irrelevant om de 0 te rechtvaardigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Of tie nu een -1 of een 0 waard is, die 13x+1 zijn iig onterecht. :)

edit:
Na meer dan 60 reacties gelezen te hebben, kom ik deze tegen rolluf in 'nieuws: Buffalo verpakt 16GB in usb-stick van 5mm'
Misschien helemaal niet als grappig bedoeld,maar ik moest er wel om lachen. Kon het niet laten om hem te delen met jullie ;)

[ Voor 76% gewijzigd door pcgek op 25-06-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ach, daar ga je niet dood van hoor, de modbot pakt je echt niet vanwege die ene post.

Zo heb/had ik er ook wel een paar op mijn naam staan. Don't worry, ik heb ook nog steeds een aanzienlijke weging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
t-h in 'nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt'
Lijkt mij meer een 0, offtopic maar heeft volgens mij echt geen kwaad in de zin.

Rinzwind in 'nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt'
Lijkt me dat een beginnende mod hier aan het meningmodden is. Een 3+ is onverdedigbaar bij deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seraphyn schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:36:
rvdm88 in 'nieuws: Bethesda Softworks neemt id Software over'

Had ik begin deze dag op 0 gemod, want het was geen flame ook al was ie redelijk nutteloos. Nu zie ik dat ie naar de -1 is. Kan iemand mij uitleggen waarom dan?
Ik vindt -1 nogal overdreven negatief gemod... Alsof mijn eigen reactie direct daarboven nou zoveel beter is. En die staat op +1 on-topic.

Twee punten verschil tussen die twee post vindt ik persoonlijk absurd.

Heb het gevoel dat er nogal wat -1 papagaaien waren. Of misschien dat er te weinig TES spelers zijn, en ze dus niet weten wat Scamps en Deadra zijn ? ;)

Maarja... ik kan niet op reacties op mijn eigen posts modereren, dus jullie moeten dit helemaal zelf uitzoeken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Je bedoelt dat je die +1 niet verdient? :+

Ik ga me maar gewoon helemaal niet met dat topic bezig houden. Alleen het deel dat er een bedrijfsovername is zegt mij wat :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Anoniem: 175233 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:19:
[...]

Ik vindt -1 nogal overdreven negatief gemod... Alsof mijn eigen reactie direct daarboven nou zoveel beter is. En die staat op +1 on-topic.

Twee punten verschil tussen die twee post vindt ik persoonlijk absurd.
Ach jij had zelfs een +2 mod :P

mabury10 in 'nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt' staat op het moment op +2 (1,5), lijkt mij toch echt een +1tje

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja.... ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat mensen bij het zien van mijn naam onmiddellijk naar +2 of +3 grijpen, maar in dit geval is het dat echt niet waard. ;)

Even serieus. Waarom krijgt deze teacup in 'nieuws: Thuiskopie sleept ministerie van Justitie voor de rechter' in vredesnaam als die +3's????

Het enige wat hij doet is een lijst met verenigingen opnoemen.. Wat voegt dat toe aan het artikel? Wat is überhaupt het punt dat hij er mee wil maken?

Ik zie er zelfs geen +2 in... Er wordt geen punt gemaakt, geen argumentatie gegeven. Alleen een berg los zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Anoniem: 175233 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:13:
[...]

Tja.... ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat mensen bij het zien van mijn naam onmiddellijk naar +2 of +3 grijpen, maar in dit geval is het dat echt niet waard. ;)

Even serieus. Waarom krijgt deze teacup in 'nieuws: Thuiskopie sleept ministerie van Justitie voor de rechter' in vredesnaam als die +3's????

Het enige wat hij doet is een lijst met verenigingen opnoemen.. Wat voegt dat toe aan het artikel? Wat is überhaupt het punt dat hij er mee wil maken?

Ik zie er zelfs geen +2 in... Er wordt geen punt gemaakt, geen argumentatie gegeven. Alleen een berg los zand.
Ik denk dat veel (beginnende?) mods de neiging hebben om te denken 'oh lange post, nou dat zal wel 3+ zijn dan'. Het is veel informatie maar echt een meerwaarde heeft het niet. Een +1 vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

1: Je post is net 3 uur oud...
2: Er zijn nog maar 2 moderaties gedaan (of iemand met een x2 weging)
3: Het is echt niet meer waard dan nul.

Gevalletje "lekker puh, ik vind het toch lekker beter..."

Nja, irrelevant wat mij betreft

Edit:
Bovenstaande post komt misschien een beetje te hard over.

Ik bedoel er mee te zeggen dat het wel handig is om mensen wat tijd te geven om te modereren. Bij een situatie als deze was er absoluut nog geen sprake van een mismod. Als het morgen nou nog niet anders was, had je het misschien wel kunnen brengen om te vragen of het misschien niet meer waard was. Op deze manier komt het op mij heel lomp over. Als iedereen dat gaat doen met zijn post, dan blijft hier nog maar weinig ruimte over voor de "echte" mismods.

[ Voor 34% gewijzigd door Hooglander1 op 26-06-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

jappsta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat veel (beginnende?) mods de neiging hebben om te denken 'oh lange post, nou dat zal wel 3+ zijn dan'. Het is veel informatie maar echt een meerwaarde heeft het niet. Een +1 vind ik prima.
Ik heb net ook een +1 gemod, het geheel leek me eerst een +2,
maar toen ik aan extra reeks (na de edit met veel van hetzelfde) begon werd het toch een +1.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

anessie in 'nieuws: Telenet neemt BelCompany België over'

Het is niet alleen offtopic maar ook een flame ... -1 lijkt me meer op zijn plaats dan een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mismodding niet, maar desalniettemin vind ik je post wel een +1 waard. Je vult de post boven je aan met wat praktijkervaring. Hoewel de post van AHBdV theoretisch goed onderbouwd is, zeg jij dat het weldegelijk uitmaakt. Dat lijkt me een zinnige bijdrage.

offtopic:
@KimG: Hey, dat icon van jou, komt dat niet uit zo'n Windows ski spelletje? :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 26-06-2009 15:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 93798 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:16:
anessie in 'nieuws: Telenet neemt BelCompany België over'

Het is niet alleen offtopic maar ook een flame ... -1 lijkt me meer op zijn plaats dan een 0
Hij stipt op een lompe manier wel een punt aan. Er is al weinig concurrentie en op deze manier blijft er nog minder over.

Op zich on-topic, maar lomp, dus ik kom uit op een nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Hooglander1 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:35:
[...]

Hij stipt op een lompe manier wel een punt aan. Er is al weinig concurrentie en op deze manier blijft er nog minder over.

Op zich on-topic, maar lomp, dus ik kom uit op een nul.
Er is genoeg concurrentie op de markt en ik zie niet waarom er met de overname van Belgacompany nog minder overblijft ... je hebt nog Mobistar, PhoneHouse, Belgacom, Vandenborre, Krefel, ... genoeg GSM winkels dus!

Ik vind het gewoon een totaal ongepaste reactie, mocht het nog wat onderbouwd zijn ok, maar dit is gewoon een flame ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:31:
[...]

Mismodding niet, maar desalniettemin vind ik je post wel een +1 waard. Je vult de post boven je aan met wat praktijkervaring. Hoewel de post van AHBdV theoretisch goed onderbouwd is, zeg jij dat het weldegelijk uitmaakt. Dat lijkt me een zinnige bijdrage.
Ik zou ook een +1 geven, als ik dat mocht... :P

Ik zie trouwens wel enige discrepantie in het aantal moderaties op de post... vgroenewold heeft er 50... mijn post waarop die reageert heeft er wel 2 (!)

Grappig... Blijkbaar niemand die bij het beoordelen van de reactie, ook de voorgaande post even bekijkt, en daar een moderatie afgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Anoniem: 175233 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:13:
[...]

Ik snap wel welk punt hij er mee probeert te maken maar het was handiger geweest als hij dit ook zelf even opgeschreven had. Door die enorme opsomming maakt hij het de lezer niet makkelijk.
Volgens mij probeert hij namelijk aan te geven dat als je al die stichtingen hun zin zou moeten geven dat de prijzen voor auteursrechterlijk materiaal twee maal zo hoog zou liggendan nu het geval is met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 12:58
Ik zit zelf trouwens te twijfelen over deze post: Anoniem: 196662 in 'nieuws: Telenet neemt BelCompany België over'.

Aan de ene kant is hij off-topic en aan de andere kant is het informatief, dus wat zou ik hem moeten geven?
(Ik kan hem als compensatie natuurlijk geen +1 geven aangezien het niet on-topic is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind hem eigenlijk gewoon wel een +2 waard. Al is het aantijgen van de overheid om een boete op te leggen om geld binnen te halen discutabel. Wanneer je het geen +2 waard vind, wat ik mij kan voorstellen, kan een +1 ook prima. De tags dienen als leidraad maar zijn niet heilig. Zie hiervoor verder de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Nee inderdaad, ik ga die FAQ nog eens doornemen.. Ik heb hem in dit geval een +1 gegeven, hij vertelt wel goede (correcte) informatie maar nog steeds is het in mijn ogen off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De post is op zichzelf inderdaad nogal grenzend aan offtopic, binnen zijn subthread geeft hij echter keurig antwoord op de vraag voor hem. Een +1 en een +2 zijn beide gewoon prima scores voor deze post :)

Die -1 is wat mij betreft gewoon een grove mismod...

[ Voor 13% gewijzigd door Arne op 26-06-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hooglander1 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Edit:
Bovenstaande post komt misschien een beetje te hard over.

Ik bedoel er mee te zeggen dat het wel handig is om mensen wat tijd te geven om te modereren. Bij een situatie als deze was er absoluut nog geen sprake van een mismod. Als het morgen nou nog niet anders was, had je het misschien wel kunnen brengen om te vragen of het misschien niet meer waard was. Op deze manier komt het op mij heel lomp over. Als iedereen dat gaat doen met zijn post, dan blijft hier nog maar weinig ruimte over voor de "echte" mismods.
Klopt ja, maar er stond van mij al meer op een 0 (offtopic) wat niet terecht is, vond ik. Het gaat over de lancering van een iPhone, waar ik het zo ongeveer alleen maar over heb. Wat ik wilde bereiken is dat mensen die duidelijk mismodden, beter kunnen worden aangepakt, maar eerlijk gezegd merk ik nooit hier dat daar ook echt iets mee gebeurt. Zo heb ik hier weleens gebruikers voorgedragen die een karma-grafiek lieten zien van heb ik jou daar, met reactie-scores van -100000 (bij wijze van spreken), die reageren dus alleen maar om irritant te doen. Waarom worden die er nooit uitgeplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ongewenst? -The_Mask- in 'productreview: Sapphire HD 4650 512MB GDDR3 PCI-E review door qwerty1971'

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Een -1 is het niet, maar gewoon een 0 vanwege offtopic. Waardeloze review overigens.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
Ik vind hem een twijfelgeval, de reactie erop vind ik wel sowieso een -1. Hoe slecht de review ook is, dit is geen nette manier om dat duidelijk te maken aan de schrijver, -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
GZN in 'nieuws: AMD komt met Phenom II X4 965' soort reacties krijgen als het goed is een -2, aangezien ze zeer nietszeggend zijn en om alvast reacties erop te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Daar is een juweel van een mailtemplate voor. :)

* Delerium zet de -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Delerium schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:18:
Daar is een juweel van een mailtemplate voor. :)

* Delerium zet de -2.
Vertel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik hoop op iets als:

laatste!

+ linkje naar eigen reactie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Beetje afwezig geweest, ziekjes enzo.....

Deze reactie jj71 in 'nieuws: Snaartheorie vindt praktijktoepassing' is absoluut geen +2 waard. De man zou zijn natuurkundeboeken beter eens even af kunnen stoffen lijkt mij :).

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hier is het al wel duidelijk dat het om een BE gaat.
Envy007 in 'nieuws: AMD komt met Phenom II X4 965'
Dus is het niet nodig om deze reactie ook nog eens met een +2 te belonen, 'ontopic' lijkt me meer dan genoeg.
Anoniem: 231603 in 'nieuws: AMD komt met Phenom II X4 965'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 16:02
Pjerry schreef op zondag 28 juni 2009 @ 04:04:
Deze reactie jj71 in 'nieuws: Snaartheorie vindt praktijktoepassing' is absoluut geen +2 waard. De man zou zijn natuurkundeboeken beter eens even af kunnen stoffen lijkt mij :).
helemaal mee eens, heb er een 0 voor gegeven. AHBdV heeft voor zijn reactie er op van mij een +2 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Tja, met die post raak je dus het probleem waar ik elke keer tegenaanloop. Het is een inhoudsloze post, maar niet kwetsend/flamend. Voor mijn gevoel in dit nieuwe systeem dus een 0.

In de 2 minuten verschil in tijd tusse het plaatsen van het artikel en het plaatsen van de post kan iemand best het artikel(tje) gelezen hebben. Al lijkt het wel erg op een 'omg fipo'. Maja, vind 0 wel best zo.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fipo zonder enige onderbouwing: carpebios in 'nieuws: Apple verwijdert 'porno-applicatie' uit App Store' -1 w.m.b.

Faust in 'nieuws: 'Microsoft wil Windows 7 ook op usb-stick leveren''
Faust in 'nieuws: Apple verwijdert 'porno-applicatie' uit App Store' -1 wegens flamen.

Wil iemand Faust een keer mailen. Gros van de reacties van deze persoon zijn suboptimaal. Te weinig karma is niet meer kunnen reageren? O-)

[ Voor 82% gewijzigd door PcDealer op 28-06-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
PcDealer schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:37:Faust in 'nieuws: Apple verwijdert 'porno-applicatie' uit App Store' -1 wegens flamen.

Wil iemand Faust een keer mailen. Gros van de reacties van deze persoon zijn suboptimaal. Te weinig karma is niet meer kunnen reageren? O-)
Ja inderdaad, het begint mij ook steeds meer op te vallen.. Steeds van die negatieve posts of proberen grappig te doen en telkens zonder succes. Als ik zijn naam alleen al lees heb ik het gevoel dat het zwaar off-topic / beledigend is.

Nu even een kleine reactie op die quote. Hij heeft van mij ook een -1 te pakken wegens die onzinnige flame van hem, als ik de mogelijkheid had om een -2 te plaatsen had ik dat sowieso gedaan.. (Dat van hem is trouwens best een lange flame..)

En wat betreft die +2 die iemand hem heeft gegeven, die mogen ze plaatsen onder mod-misbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Iemand een uitleg waarom deze op -1 moet?
glangeveld in 'nieuws: Onderzoekers: 'ernstige computerproblemen bij Airbus-crash''

Alles zomaar onder 'smoes' plaatsen is natuurlijk wel vreemd, maar er is niks mis met de reactie. En het klopt gewoon dat ze nog niks aan de zwarte doos hebben, want die hebben ze nog niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is niet echt een hoogstaande reactie, en dan ook nog eens inhoudelijk fout:
kan natuurlijk ook een smoes zijn want hoe wil je dat nagaan als alles van dat vliegtuig kapot is
Ten eerste is het onzin dat het een smoes is en dan gaat hij er ook nog eens vanuit dat ze met de wrakken niets kunnen. Wat werkelijk onzin is. Oftewel totaal inhoudsloze eerste regel.
oke je hebt de black box met informatie maar volgensmij kunnen ze daar nu niet veel mee
Ik lees hier dat ze ook nog eens niets met de black box kunnen. Dat is niet waar, tenzij je inderdaad denkt dat hij bedoelt dat ze er niets mee kunnen omdat ze hem simpelweg hebben. Als dat laatste daadwerkelijk zo is, dan voegt ook deze zin niets toe want iedereen weet dat je niets kan doen met dingen die je niet in bezit hebt. :?

Al met al is 0 te verantwoorden (want onschuldig/irrelevant) maar ook een -1 is ook niet ondenkbaar vanwege het gebrek aan inhoud en het feit dat wat er staat, ook nog eens fout/onduidelijk is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nu is Faust geen hoogstaande schrijver, maar deze reactie vind ik dan weer niet die 10 -1 mods waard: Faust in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eerste zin vind ik meer onwetendheid dan inhoudelijk fout. En door het woordje 'nu' in de zin denk ik dat hij bedoeld omdat deze nog niet gevonden is. Al zou het het andere geval zijn, dan vind ik inhoudelijk fout nog geen reden voor een -1. Dit vind ik nu juist iets voor de -1, want een korte reactie die inhoudelijk wel klopt zal een +1 krijgen.
vgroenewold schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:54:
Nu is Faust geen hoogstaande schrijver, maar deze reactie vind ik dan weer niet die 10 -1 mods waard: Faust in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen'
Hij heeft daarom ook geen 10x -1 ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 29-06-2009 11:56 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Onwetendheid en inhoudelijk fout gaan natuurlijk hand-in-hand door het leven. ;) En ik vind inhoudelijk fout absoluut géén reden voor een -1, ik vind het echter wel een reden waarom je een punt af zou mogen trekken. Als een reactie dan al niet zoveel voorstelt, zou je wel op een -1 uit kunnen komen.

Ik kan me beide scores dus voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
vgroenewold schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:54:
Ik heb hem een 0 gegeven voor zijn edit, hij heeft die laatste lap tekst er zo bij gezet maar ik ben nu niet van mening dat ik het snel ga veranderen en weer opnieuw lezen. Voor de edit stond in mijn ogen een niet beargumenterende tekst, daarom die 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:50:
Het is niet echt een hoogstaande reactie, en dan ook nog eens inhoudelijk fout:
[...]
Al met al is 0 te verantwoorden (want onschuldig/irrelevant) maar ook een -1 is ook niet ondenkbaar vanwege het gebrek aan inhoud en het feit dat wat er staat, ook nog eens fout/onduidelijk is.
Dat snap ik toch niet... Volgens mij hebben we feitelijke onjuistheden zelfs vroeger nog altijd op 0 laten staan, en niet op -1. De huidige -1 is nog veel negatiever dan toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Guttegut, zeg. Er wordt weer lekker anti-Apple gemodereerd. :N

Soms vraag je je weleens af waarom sommige types moderatie-privileges hebben... :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:10
@Ramzzz wat bedoel je? de 2x -1 of het niveau +1 (wat mijns inziens prima is?)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ramzzz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:14:
Guttegut, zeg. Er wordt weer lekker anti-Apple gemodereerd. :N

Soms vraag je je weleens af waarom sommige types moderatie-privileges hebben... :z
Hoezo dat dan? Omdat één of 2 personen een -1 hebben gegeven? Misschien vonden ze je post wel niet goed of precies wat je zegt, haat voor Apple of iets degelijks. Indien je het om een +2 doet mag er wat mij betreft gerust wat meer beargumentatie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

asfaloth_arwen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:18:
@Ramzzz wat bedoel je? de 2x -1 of het niveau +1 (wat mijns inziens prima is?)
In minder dan geen tijd naar -1, en dan later herstellen. Waarom in vredesnaam überhaupt die -1? :')

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom kom je hier vragen waarom één enkel persoon (hoogstens twee) je een onterechte moderatie heeft gegeven terwijl de rest allemaal goed modt?

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 29-06-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Veel negatieve mods vanaf dit punt: Carbon in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' Maar die vind ik totaal geen -1, ze zetten het bericht zelfs in een goed perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Anoniem: 175233 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:38:
[...]

Dat snap ik toch niet... Volgens mij hebben we feitelijke onjuistheden zelfs vroeger nog altijd op 0 laten staan, en niet op -1. De huidige -1 is nog veel negatiever dan toen...
Even voor de duidelijkheid, ik zeg absoluut niet dat de reactie vanwege feitelijke onjuistheden op -1 moet. Ik zeg alleen dat je wel zou kunnen verdedigen een punt af te trekken vanwege de feitelijke onjuistheid/onduidelijkheid. Dat is niet anders dan anders, alleen komt het misschien vaker voor bij hoger gemodereerde reacties. :)

Als een reactie dan al niet veel voorstelt en op 0 staat (en met inbegrip van de feitelijke onjuistheden voor de lezer helemaal niets meer waard is) kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk netto op een -1 uit komt. De score van -1 is hoe dan ook te verdedigen, en dat is wat Kixtart wilde weten. Ik zeg geenszins dat -1 de enige juiste score van die reactie is. Beide scores zijn en blijven te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:36
waarom moet deze reactie gelijk 2 x +3 krijgen terwijl er feitelijke onjuistheden in staan?: Umbrah in 'nieuws: 'Apple gaat prijzen iMacs verlagen''

+2 is voldoende naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Vraag me af of ie wel een +2 waardig is zelfs. Ziet er meer uit als een mooi uitgeschreven mening dan een echte informatieve of inzichtige post.
vgroenewold schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:34:
Veel negatieve mods vanaf dit punt: Carbon in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' Maar die vind ik totaal geen -1, ze zetten het bericht zelfs in een goed perspectief.
Lijken me gewoon 0 posts, zeker geen -1. De threadstarter is wel gewoon een 1.

Anoniem: 300398 in 'nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen' is echter wel een duidelijke -1.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem... het is een netjes geschreven reactie, die redelijk van beide kanten benaderd... Maar wat moet je er in vredesnaam mee? Een echt punt wordt niet gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Faust in 'nieuws: Apple iPhone populairste camera op Flickr'
GR-geneuzel. Hoort op -1. Net als de rest van de subdraad, maar die staat al op -1.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 29-06-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die is door zijn moderatiegezeur nu een duidelijke -1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

In dit artikel begint er iemand met een opmerking die in de GR hoort en daarna geet hij daar on-topic verder. Echter: het eerste draadje daarop gaat alleen maar door op dat GR gedeelte. Deze zijn niet allemaal met de juiste score (-1) toebedeeld. Graag nog wat hulp om dit recht te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eigenlijk vind ik het nu ook weer lastig. Zou zelf de eerste (of meerdere als tegelijk geplaatst) op 0 zitten, want het is behulpzaam offtopic. Als mensen daarna erop doorgaan -1.

edit:
Ik heb het dus over de mensen die aangeven waar GR te vinden is en niet de persoon die gaat klagen over nieuws/spelfouten.

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 29-06-2009 19:06 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Kixtart schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:03:
Eigenlijk vind ik het nu ook weer lastig. Zou zelf de eerste (of meerdere als tegelijk geplaatst) op 0 zitten, want het is behulpzaam offtopic. Als mensen daarna erop doorgaan -1.

edit:
Ik heb het dus over de mensen die aangeven waar GR te vinden is en niet de persoon die gaat klagen over nieuws/spelfouten.
Dat is ook wat ik bedoelde. De topicstarter begon erover maar had ook nog een groter stuk van zijn poost on-topic. Daarna kwam er een golf van doorzeurders bij die van mij dus allemaal op -1 mogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik begrijp niet dat mensen nog een 0 kunnen krijgen als ze een fout publiek melden, in de FAQ staat duidelijk:
FAQ: Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een score van -1 gerechtvaardigd.
Dus ik begrijp niet waarom deze reacties een 0 of 1 krijgen:
Torrentus in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'
Roytoch in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'
Cafe Del Mar in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'

Iemand hier een verklaring voor? Aangezien ik het erg raar vind, het is anders tegenstrijdig met de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Allemaal -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Manueltje22 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:44:
Ik begrijp niet dat mensen nog een 0 kunnen krijgen als ze een fout publiek melden, in de FAQ staat duidelijk:

[...]

Dus ik begrijp niet waarom deze reacties een 0 of 1 krijgen:
Torrentus in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'
Roytoch in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'
Cafe Del Mar in 'nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader'

Iemand hier een verklaring voor? Aangezien ik het erg raar vind, het is anders tegenstrijdig met de FAQ.
Dat hele draadje had ik hierboven al gemeld inclusief waarom die eerste nog op 0 of +1 mag blijven staan. Beide zijn verdedigbaar lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
k1n8fisher schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:17:
[...]

Dat hele draadje had ik hierboven al gemeld inclusief waarom die eerste nog op 0 of +1 mag blijven staan. Beide zijn verdedigbaar lijkt mij!
Maar dan heb ik nog steeds geen reden gezien waarom je wel mag klagen over het artikel en dan als je iets on-topic er in zet dat je dan in feite meteen een +0 verdient. In mijn vorige post (zie de quote) staat dat als er geklaag iets over wat betreft een artikel dat een -1 gerechtvaardigd is.

Anders is dit mijn leesfout of een fout in de FAQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dat ik een +2 scoor kan ik mee leven maar een +3 hiervoor: TheCapK in 'nieuws: Hooggerechtshof VS laat videorecorder-op-afstand toe' is volgens mij meer een meningmod dan echte waarde toekennen!

@manueltje22: Op zich verdient zijn on-topic opmerking gewoon een +1 je kan hem echter voor zijn opmerking over de titel 1 punt aftrek geven waardoor hij netto dan op 0 uitkomt. -1 afserveren is wel heel erg grof en kan je beter bewaren voor pure klagzangen over het artikel en flames/trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ja nee inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik heb ze als nog maar naar een 0 gemod nu ik er zo naar kijk. Dankje voor het te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Anoniem: 308292 in 'nieuws: Nederlandse ontwikkelaar Spellborn Works failliet'
Yup ann...
normaal ben ik heel vriendelijk,
maar haar wens ik 100 grote agressieve negroïde mannen met nog grotere geslachtsdelen toe zodat ze helemaal open gescheurd wordt.
WTF??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze herhaalt wat al een aantal keer eerder is gezegd en wat er in het artikel staat. Dan is +1 en zelfs 0 wmb toch echt te veel van het goede!
En nog zo een!

[ Voor 17% gewijzigd door TheCapK op 30-06-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k1n8fisher schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:56:
Deze herhaalt wat al een aantal keer eerder is gezegd en wat er in het artikel staat. Dan is +1 en zelfs 0 wmb toch echt te veel van het goede!
En nog zo een!
Waarom nou alleen de Napster reacties aanpakken?

70% van de reacties die bij dit soort artikelen opgeschreven worden, komen neer op dubbelposts. Maar die blijven buiten schot.

En die napster vergelijkingen zijn eigenlijk nog het meest on-topic...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.