Klopt niet? Het is volgens mij geen kwestie van wel of niet kloppen maar een kwestie van wat voor data gebruikt wordt voor de test. Vermoedelijk zijn de Xbench writes inderdaad lichtelijk comprimeerbaar, zie ook de benchark van Exirion hierboven met zijn iMac + V3 MIO. Ben benieuwd of dat van een "verse" V3 is of een al langer in gebruik zijnde partitie.
Net nog even getest terwijl ik dit bericht type, de uitslag voor de writes in Xbench is deze keer 212 MB/s.
Klopt dat de resultaten van de benchmarks all over the place zijn, zie mijn resultaten. Daarom is het m.i. alleen zinvol om een vergelijk te trekken tussen verschillende systemen/ssd's op basis van dezelfde benchmarks en de cijfers niet als een absolute maar relatieve "waarheid" te zien.
Met andere woorden neem zoveel mogelijk verschillende benchmarks en leg de data daarvan naast elkaar, en probeer op basis daarvan een beeld te krijgen van de prestaties.
Tja, en wat is goed? Waar kijk je naar? Iemand die enorm veel data wegschrijft heeft veel baat bij hoge write performance. Iemand die vooral data leest heeft meer belang bij leessnelheid. Iemand die heel veel comprimeerbare data wegschrijft zal ook andere behoeftes hebben dan iemand die hele ladingen gecomprimeerde archieven wegschrijft.
Ik denk dat ik zelf zowel de V+100 als de M4 als de V3 als de V3 MIO als de 320 als de 510 goed vind presteren... het lijkt me sterk dat ik het verschil tussen deze SSD's ga merken in mijn dagelijks gebruik.
Edit: op basis van mijn bakje met resultaten zou ik zeggen dat mijn V3 momenteel presteert rond de 480 read / 460 write met maximale compressie, en 450 read en 130 write met oncomprimeerbare data. Dat is de trend die ik zie. Hoeveel de performance in de toekomst eventueel nog zal degraderen weet ik niet, maar hij houdt het in ieder geval al 2 maanden (dagelijks gebruik gemiddeld 6 uur) uit zonder significante performance vermindering.
[
Voor 22% gewijzigd door
Cap op 03-09-2011 02:10
]