Ik heb net een 240GB OCZ Vertex 2 in m'n 2.4 GHz Macbook Pro van 3 jaar oud gezet. Er zit nog een SATA I op de logicboard, dus de bus is de bottleneck. Ik kan zeggen over de snelheid die het opgeleverd heeft: IMBAAAAAA!!!! Volgens XBench gaat 't allemaal 4-5x zo snel, en de effective ervaring: de computer start nu in 22 sec op, wat hiervoor 3-4x zo lang duurde. Programma's opstarten, met name Word, gaat veel sneller. De tijd die het kosten om Word op te starten is bijna aanvaardbaar geworden (OpenOffice start nog altijd veel sneller op)._Christiaan_ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:46:
[...]Is het handig om een SSD te nemen in mijn wat verouderde laptop? Ik heb een 2,4 GHz Core2Duo T8300 processor (800 MHz FSB, 2 cores, 64 bit, 3 MB L2 cache), [...]
Tweede vraag: ik ben in bezit van een USB-SATA adapter, kan ik daarmee simpelweg de inhoud van mijn huidige HDD naar de SSD kopiëren d.m.v. schijfhulpprogramma? Er zit namelijk een tabblaadje "terugzetten" waar het volgens mij heel makkelijk mee kan, alleen ik weet niet of dit performance issues op de SSD met zich mee brengt.
Conclusie: als je erin wil investeren om je computer nog een paar jaar te gebruiken (ik ben heel blij met m'n MBP met knop op de trackpad en matte display) dan is een SSD een aanrader.
Ik had aan 't overzetten van m'n data een kleine uitdaging. Heb mbv een externe casing m'n oude HD via USB aangesloten en zo al m'n data overgezet. Echter, hij wilde niet bootten. Kernel panics, alles. Daarom heb ik mac os x opnieuw geinstalleerd en toen liep alles weer perfect met alle data op de juiste plaatsen.
Ik wil graag een SSD in m'n imac zetten, maar of 3.5" bracket een oplossing is ... ?? Is het probleem niet dat je die 2e schijf op de 2e SATA interface moet aansluiten, waar je een precies passend kabeltje voor moet hebben in de krappe ruimte van de iMac?joramoudenaarde schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:06:
Na dit draadje een beetje doorgelezen te hebben, kwam ik er achter dat er nog niemand is met 2 laptop HD's in je iMac. En dan doel ik meer op 1 SSD voor de snelheid, en 1 gewone 2.5" HD voor de opslag. Dat met behulp van dit apparaatje:
- http://bit.ly/hlZDvH (een 3.5" behuizing voor 2 2.5" HD's)
- 1x SSD (Vertex 2 bijvoorbeeld)
- 1x 500GB 7200rpm Seagate Momentus
Zijn er toevallig mensen die weten of dit gaat werken?
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door Arathorn8 op 06-04-2011 08:19 ]
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live