Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.032 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Wiethoofd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:42:
Omdat mijn eigen domein niet meewerkte voor de 'permanente' storage heb ik de quad HD test killer sample maar even op MegaUpload gezet: http://www.megaupload.com/?d=KOI759FM

Als hij afspeelt moet je 10 seconden lang een meute rennende mensen zien, welke dan dus soepel moeten lopen :Y)
Ow dus geen heel veel vage kleuren als in ik heb er geen zin in?

Helaas... Mijn ION kan het niet aan.

Iemand anders bij wie wel?

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:12
Fantastische ontwikkeling, alleen wat ik niet begrijp als ik benchmarks kijk, zover ik goed kijk :P is dat mijn pc niet kan wat de ION wel kan.

Ikzelf heb een AMD 3500+ met 1GB ram en x800GT, en ik kan niet full HD 1080P draaien. Waar in tegenstelling tot een ION systeem dit zonder probleem waar maakt. Ik vraag me daarom af, waardoor dit kan. Vooral aangezien enkel mijn processor de bottleneck is, en deze is volgens de lijsten sneller als de ion.

Hopelijk kan iemand mij dit verduidelijken, is gewoon een persoonlijke interesse.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hardware video decoding door de videokaart/chip. DXVA

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:18
J_star schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:10:
Fantastische ontwikkeling, alleen wat ik niet begrijp als ik benchmarks kijk, zover ik goed kijk :P is dat mijn pc niet kan wat de ION wel kan.

Ikzelf heb een AMD 3500+ met 1GB ram en x800GT, en ik kan niet full HD 1080P draaien. Waar in tegenstelling tot een ION systeem dit zonder probleem waar maakt. Ik vraag me daarom af, waardoor dit kan. Vooral aangezien enkel mijn processor de bottleneck is, en deze is volgens de lijsten sneller als de ion.

Hopelijk kan iemand mij dit verduidelijken, is gewoon een persoonlijke interesse.
:? Heb je ook maar iets meegekregen over ION of er ook maar iets over gelezen? De laatste generatie videokaarten kan voor bepaalde codecs het afspelen van video overnemen van de cpu. De snelheid van de processor maakt dan vrijwel niets meer uit.

• J_star
croxz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:59:
[...]

:? Heb je ook maar iets meegekregen over ION of er ook maar iets over gelezen? De laatste generatie videokaarten kan voor bepaalde codecs het afspelen van video overnemen van de cpu. De snelheid van de processor maakt dan vrijwel niets meer uit.
Ja dat heb ik gelezen, maar dit was zoals ik het begreep alleen bij 720p bronnen, daarom speelt mijn pc deze ook zonder enige probleem af. Het gaat hier echter op 1080p wat niet overgedragen kan worden zoals ik het begreep. Daarom vondt ik dit juist zo vreemd.
Deismyna schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:34:
Die is niet passief. Plaatje klopt ook totaal niet. Er wordt standaard een 40mm fan bijgeleverd en het is ook wel sterk aan te raden om die (of een vervangend exemplaar natuurlijk) te gebruiken. Anders wordt het allemaal wel erg warm.

Edit: Als je bij specs&afbeeldingen klikt zie je ook het juiste plaatje, met fan dus.
Edit: hij is standaard niet passief, ook mijn Zotac krijgt standaard een 60mm fan er bij omdat het de dual core atom koel moet houden, maar als je kast genoeg airflow heeft, je je mobo op de toch zet of gewoon niet 24/7 volledig belast moet deze prima passief te koelen zijn. Iets met 'outside the box'

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

J_star schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:21:
[...]

Ja dat heb ik gelezen, maar dit was zoals ik het begreep alleen bij 720p bronnen, daarom speelt mijn pc deze ook zonder enige probleem af. Het gaat hier echter op 1080p wat niet overgedragen kan worden zoals ik het begreep. Daarom vondt ik dit juist zo vreemd.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar het slaat nergens op.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
ja thanks maar voor 30€ minder heb een bord+cpu die exponentieel sneller zijn en iets meer verbruiken, het lagere verbruik moet niet teniet worden gedaan door mindere prestatie en die gekke prijzen. Tis t een of t ander intel^^.
Vorm factor weegt niet genoeg mee voor mij

[ Voor 3% gewijzigd door jayvol09 op 16-09-2009 19:15 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:00

Zjemm

...

Ha, ik heb nog wat problemen met geluid over hdmi
ik heb bij muziek wel normaal geluid over hdmi, maar bij video's hoor ik alleen maar geruis en gestotter.

enig idee waar dit aan kan liggen?

opensecure.nl

• Daros
Zjemm schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:45:
Ha, ik heb nog wat problemen met geluid over hdmi
ik heb bij muziek wel normaal geluid over hdmi, maar bij video's hoor ik alleen maar geruis en gestotter.

enig idee waar dit aan kan liggen?
En jij hebt?
Jij draait?

Heb voor je in me glazenbol gekeken maar die wist ook niet wat jij hebt draaien..

• J_star
woekele schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:27:
[...]

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar het slaat nergens op.
Sorry dat ik de nodige kennis niet beheers om het gehele gedoe hieromheen begrijp, ik stel niet voor niks een vraag , als iets niet klopt zou ik het fijn vinden dat mensen eerder me informeren dan zo vijandig opstellen.

• croxz
J_star schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:08:
[...]
Sorry dat ik de nodige kennis niet beheers om het gehele gedoe hieromheen begrijp, ik stel niet voor niks een vraag , als iets niet klopt zou ik het fijn vinden dat mensen eerder me informeren dan zo vijandig opstellen.
GPU ondersteuning hangt niet echt af van de resolutie van de video. Indirect vaak wel omdat hogere resolutie vaak meer GPU power vereist en daarom snel buiten de mogelijkheden van de GPU valt. Wat ik schreef over de laatste generatie GPU's klopt daarom ook niet: GPU acceleratie van video zit er al jaren in en omdat GPU steeds sneller worden kunnen ze steeds hogere bitrate en compressie aan. Het is ooit begonnen met MPEG om het afspelen DVD's door de GPU te laten afhandelen. Een paar jaar geleden kon 720p door de GPU worden afgespeeld, en met de laatste generatie dus 1080p.
Verder raad ik je aan de volgende (externe) artikelen te lezen:
H.264 mkv
Asrock ION review
Asrock ION (2)

En omgekeerd(!):
Video encoding

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:00

Zjemm

...

Daros schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:53:
[...]

En jij hebt?
Jij draait?

Heb voor je in me glazenbol gekeken maar die wist ook niet wat jij hebt draaien..
sorry, XBMC natuurlijk :)
maar ik heb inmiddels het geluid zonder problemen aan de gang. na een paar keer wat settings wisselen werkte het ineens wel.

opensecure.nl

• croxz
Ik ben gisteren ook weer wat verder gegaan met mijn POV CS330. Eerst de extra HD ingebouwd. Het was wat proppen en de DVD drive moest even verwijderd worden, maar uiteindelijk past het allemaal netjes. Ook had ik de ingeving om de stekker van het HD ledje om te draaien op het moederbord (HD ledje deed het niet), et voila: nu heb ik ook een irritant knipperend rood ledje op de voorkant :P
Ik had van de week al wat lopen stoeien met het BIOS en met name met de Speedstep instelling, omdat deze niet Enabled wilde blijven. Gisteren maar even op gegoolged en erachter gekomen dat Atom Speedstep helemaal niet ondersteunt... :o Dat verklaart het een en ander.
Overigens kon ik in Win7 bij het formateren alleen kiezen uit NTFS en exFAT. Omdat ik de schijf compatibel wilde houden met Linux (ivm de XBMC live cd die ik heb liggen) heb ik gekozen voor exFAT maar dat lijkt achteraf niet zo'n goede keuze: XBMC toont deze HD nu niet. Een USB-stick met FAT32 wordt wel herkend.

Ik speel mijn media nu (nog) af met WMC en WMP op Win7 met codec ffdshow en Haali splitter. Ik kwam er van de week pas achter dat deze combinatie GPU accelaratie niet (compleet) ondersteund. Ik had dat nog niet eens gemerkt omdat de 720p films die ik gekeken heb prima draainen. Ik heb ook maar een 720p scherm, dus 1080p materiaal is niet echt interessant voor mij. 720p draait met 20-30% processor belasting. Gisteren ook even "Planet earth 1080p" afgespeeld en dit vergde 40-50% belasting. Natuurlijk kan dit een stuk lager als de GPU mee gaat helpen, maar ik ben hiervan best onder de indruk!
Daarna nog even de monstersample van Wiethoofd geprobeerd, maar dat toont alleen een zwart beeld voor 2 seconden. Niet dat ik verwachtte dat het vloeiend af zou spelen hoor (volgens mij kan ook met GPU ondersteuning quad-HD nog niet afgespeeld worden), maar ik had iig wel wat beeld verwacht.

Van het weekend weer verder klussen. Ik moet nog beslissen of ik bij Win7 blijf of over ga naar XBMC. Ik wil de htpc iig ook gebruiken als NAS en torrent downloader. Kan dat met XBMC live of moet ik dan Ubunta + XBMC installeren?

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

croxz schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:36:
Ik wil de htpc iig ook gebruiken als NAS en torrent downloader. Kan dat met XBMC live of moet ik dan Ubunta + XBMC installeren?
XBMC live is niet aan te raden als je zelf aan de slag wilt met Linux als NAS en downloads.
Zie de XBMC Live site voor meer uitleg.
Vanaf USB stick zou het wel kunnen maar of dat nou ideaal is? Ik denk het niet.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

HeyDude schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:01:
[...]

XBMC live is niet aan te raden als je zelf aan de slag wilt met Linux als NAS en downloads.
Zie de XBMC Live site voor meer uitleg.
Vanaf USB stick zou het wel kunnen maar of dat nou ideaal is? Ik denk het niet.
XBMC Live kan je gewoon gebruiken om je hd te voorzien van een minimale Ubuntu installatie. Via het apt-get systeem kan je het daarna prima uitbreiden. Op die manier heb ik mijn NAS/XBMC systeem ook geinstalleerd. Vanuit mijn ervaring kan ik het dus prima aanraden!

http://www.xbmcfreak.nl/

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Erhnam schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:48:
[...]

XBMC Live kan je gewoon gebruiken om je hd te voorzien van een minimale Ubuntu installatie
Ik gebruik Unetbootlin : (voor Mac/Windows/Linux) te downloaden.

Kies je gewenste Linux distributie en je USB stick wordt geprepareerd. Kind kan de was doen :+

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb sinds kort een Asrock ION 330 nettop aangeschaft. Na het installeren van Win XP SP3 en de laatste drivers (NVIDIA site) werkt het geluid niet naar behoren.

De Asrock is middels een HDMI kabel aangesloten op mijn Samsung LED TV (beeld is geen probleem, alleen het geluid via HDMI).

Het gaat om de volgende problemen:
Geen geluid bij het afspelen van MP3 via WMP.
Een stotterig geluid bij het opstarten en afsluiten van Win XP.
Een stotterig geluid bij het testen van windows geluiden @ CP.
Geen geluid bij het testen (van speakers) met het meegeleverde VIA audio applicatie.
Geen geluid bij het aansluiten van Headphones.

Heeft iemand met een dergelijke probleem?

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

*nod*

Ik heb zowel de Chipset (nForce Driver 20.14) als de Audio driver (nForce HDMI Audio Driver 1.00.0.42) geinstalleerd.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:14:
*nod*

Ik heb zowel de Chipset (nForce Driver 20.14) als de Audio driver (nForce HDMI Audio Driver 1.00.0.42) geinstalleerd.
Via windows update (Vista) is Nvidia HD audio driver 1.0.0.55 te krijgen. Wellicht een oplossing.

• lithje
  • Laatst online: 16-04-2021
DRvDijk schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:45:
[...]

Hoe ik het nu aanpak, is noch met samba, noch met nfs. Ik gebruik het programmatje Unison om mn bestanden op mn iMac en mn Asrock ION 330 in sync te houden. Specifiek dus de Movies, Pictures, en Music mappen. Daarnaast ook de Downloads map, waar alles op binnenkomt, via beide computers. Verwijderen op de een betekent ook verwijderen op de ander, alleen met een vertraging (Unison draait elke 5 minuten).
Ik heb eens naar dit programma gekeken, lijkt me ideaal.. USB-HD aan mijn ION en zorgen dat mijn afbeeldingen en video's gesynchroniseerd worden daarop. Makkelijke backup!

Maar ik zou nog niet eens weten waar ik moet beginnen met installeren.. snap de ballen van de manual.
Weet niet of DRvDijk nog wel eens kijkt hier, maar nog wat tips??

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Hier een voorbeeld van een aanroep:
code:
1
unison /home/hans ssh://192.168.10.200//raid/backup/home/hans -batch

Dit copieert mijn home directory via ssh naar de andere server, de "//" is geen typo maar zorgt
ervoor dat het een absoluut pad wordt. -batch is een optie om het in de achtergrond te laten draaien.
Nb dit laatste werkt alleen goed in bijvoorbeeld de crontab als je zonder wachtwoord (ssh keys) kunt inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Thanx man! Alleen blijf ik zelfs hangen bij het installeren van Unison op Ubuntu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

lithje schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:38:
Thanx man! Alleen blijf ik zelfs hangen bij het installeren van Unison op Ubuntu..
Dat zou met:
code:
1
2
apt-get update
apt-get install unison

ook een fluitje van een cent moeten zijn, anders is er iets fundamenteels mis :?

Zie mijn output:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following NEW packages will be installed:
  unison
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 77 not upgraded.
Need to get 496kB of archives.
After this operation, 1176kB of additional disk space will be used.
Get:1 http://nl.archive.ubuntu.com hardy/universe unison 2.13.16-9 [496kB]
Fetched 496kB in 0s (1462kB/s)
Selecting previously deselected package unison.
(Reading database ... 62434 files and directories currently installed.)
Unpacking unison (from .../unison_2.13.16-9_i386.deb) ...
Setting up unison (2.13.16-9) ...

[ Voor 49% gewijzigd door HeyDude op 18-09-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Super! Kun je zien wat voor Linux-noob ik nog ben.. vanalles geprobeerd, maar gewoon het woordje 'install' vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
lithje schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:26:
Super! Kun je zien wat voor Linux-noob ik nog ben.. vanalles geprobeerd, maar gewoon het woordje 'install' vergeten :+
Whoops! Nou ja, het installeren op je Ubuntu is gelukt :) Verder tips.. Ik synchroniseer tussen mijn iMac en mn Asrock ION 330, via het netwerk. Daarom synchroniseer ik via SSH, wat een aantal moeilijkheden met zich meebrengt (authentication keys aanmaken zodat unison automatisch op mn server in kan loggen enzo). Gelukkig sync jij met een harde schijf die direct aan je ION hangt, dus is het allemaal wat makkelijker :D

De handleiding van Unison is inderdaad érg lang. Het komt erop neer dat je het programmatje aanroept met twee 'roots', twee mappen die gesynchroniseerd moeten worden. In jou geval zal dat denk ik zijn /home/lithje en /media/HD/lithje ofzo. Je aanroep ziet er op dat moment zo uit:
code:
1
unison /home/lithje /media/HD/lithje

Vervolgens kun je de wereld aan commandline parameters meegeven. HeyDude gaf de -batch parameter al aan, die verschillen tussen de twee mappen automatisch doorvoert mits er geen conflicten zijn. Zelf gebruik ik ook nog de -silent switch, zodat er uberhaupt geen output komt, tenzij er fouten optreden.

Een andere mogelijkheid is een default.prf aan te maken of aan te passen. Dit bestand bevat de standaard instellingen voor een aanroep aan unison. Het bevind zich in de map .unison in je home-directory, dus /home/lithje/.unison/ . Hier mijn config file, misschien kun je dat als voorbeeld gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
# Unison preferences file
confirmbigdeletes = true
logfile = /Users/drvdijk/Library/Application Support/Unison/unison.log
contactquietly = true

# roots
root = /Users/drvdijk
root = ssh://rock//home/drvdijk

ignore = Name .DS_Store
ignore = Name .localized
ignore = Name */nosync/*

# Paths to synchronize
path = Pictures
ignore = Path Pictures/iPod\ Photo\ Cache
ignore = Path Pictures/Lightroom
path = Music
ignore = Path Music/iTunes
path = Movies
path = Downloads

In die default.pft kun je ook opgeven wat je paths zijn. In mijn geval is de eerste path dus /Users/drvdijk (dit is de standaard homedir van de gebruiker drvdijk op een iMac), en het tweede pad de ssh-drive op mn ION. Verder heeft de Mac de irritante gewoonte overal .DS_Store en .localized bestanden aan te maken die ik niet op mn ION hoef te hebben, dus die ignore ik. Ook staat daar dat */nosync/* geignored kan worden, dus alles wat in een mapje nosync zit, wordt niet meegestuurd, zowel niet van Mac naar ION, als andersom.
Dan heb ik opgegeven welke Paths gesynchroniseerd moeten worden. Ik ga echt niet mijn héle home-dir synchroniseren (Documents, Library, etc van de Mac hoeven écht niet op de ION), dus geef ik specifiek aan welke path's wél over moeten. In mijn geval dus Pictures, Music, Movies, en Downloads. In de Pictures map wil ik niet de mappen 'iPod Photo Cache' en 'Lightroom' over hebben, en in de Music map niet de 'iTunes' map.

Ik kan dus nu een volgende aanroep doen:
code:
1
unison -batch -silent

Nou is er op *nix systemen een mogelijkheid commando's op bepaalde intervallen uit te voeren, met de zogenaamde crontab. Hiermee voer ik elk uur de synchronisatie automatisch uit. In mijn crontab staat het volgende:

code:
1
5   *   *   *   *   /usr/local/bin/unison_singleton

Elke 5 minuten over het hele uur het bestand unison_singleton uitvoeren. Ik roep expres niet automatisch unison -batch -silent aan, omdat ik wil weten wat er fout gaat als er iets fout gaat. Daarnaast wil ik dat unison op de achtergrond draait, en niet direct alle processorkracht opslurpt. Dit alles heb ik voor mezelf in het volgende script verwerkt, opgeslagen onder /usr/local/bin/unison_singleton:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/bash

ACTIVE=$(ps aux | grep -v grep | grep -v unison_singleton  | grep unison)
TMPNAME=`mktemp ~/unison.XXXX`

if [ "$ACTIVE" == "" ]; then
  nice unison -batch -silent 1>$TMPNAME
  if [ -s $TMPNAME ]; then
    mv $TMPNAME ~/Downloads/_unison_errors.txt
  else
    rm -f ~/Downloads/_unison_errors.txt
  fi
fi
rm -f $TMPNAME

Het script checkt of er niet al een unison instantie bezig is. Zo niet ("$ACTIVE" == ""), dan roept hij unison aan met de parameters, vooraf gegaan door 'nice'. Dat is een commando wat unison met een lagere prioriteit opstart dan normaal. De output lus ik door naar een tijdelijk bestand ($TMPNAME, geinitialiseerd 3 regels erboven). Als er output is (-s $TMPNAME, bestand bestaat en is groter dan 0), dan verplaats ik dat bestand naar de downloads map. Zo zie ik of er iets fout gegaan is. Als er bij een volgende sync niks foutgaat, wordt de mogelijk bestaande _unison_errors.txt verwijderd uit de Downloads map.

Ik hoop dat dit wat tips zijn waar je wat aan hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_klaver
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:45
Ik ben al een week aan het uitvissen welke configuratie ik nu moet gaan bestellen en waar.
Ik heb al jaren draaiend de volgende HTPC config met MCE2005

Antech fusion kast
mATX mobo van MSI socket 939
AMD X2 4200+ CPU S939
2GB RAM
ATI Radeon Videokaart met HDMI
2x Nvidia DUALTV PCI tuner (Beste analoge tuner die er is, maar die helaas niet meer verkocht wordt)
2x 500GB Hitachi in RAID1 (gebruik hem nu ook nog als NAS)

Werkt al jaren prima, maar wel ietwat luidruchtig, warm en verbruikt veel stroom.
Tevens ben ik mijn data aan het migreren naar een op atom gebaseerde windows home server.

Ik wil de HTPC config vervangen door een ION 330 systeem, met behoud van de 2 DUALTV tuners.
Nu heb ik 2 ION 330 moederborden gevonden met een PCI slot onboard:

de nieuwe Asus AT3N7A-I en de Point of View ION Atom 330 PCI

Beide hebben 1 PCI slot, dus ik zal een DUAL PCI riserboard moeten hebben die werkt met de ION chipset.

Als kast heb ik op het oog de Jetway JC-100-B
Of de Morex Int Cubid 2799 Zwart

Mijn probleem is nu, dat ik nergens kan vinden of de DUAL PCI riser cards verkrijgbaar zijn voor een van beide kasten, en of deze riser cards werken met de bovenstaande moederborden.
Dan nog de vraag of mijn DUALTV kaarten qua lengte gaan werken.

Voorlopig ziet mijn favoriete lijstje er dus als volgt uit:

kast: Jetway JC-100-B
moederbord: ASUS at3n7a-i
Geheugen: 4GB RAM
Optical: Slim Line DVD
HDD: Hitachi 160GB 3,5 heb ik nog liggen

Zijn er mensen die een vergelijkbare config hebben, en met name op het DUAL PCI gebied ?

jullie hulp wordt erg gewaardeerd. _/-\o_

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, die risercard is bij die jetway kast inbegrepen volgens die pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
DRvDijk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:52:
[...]
Ik hoop dat dit wat tips zijn waar je wat aan hebt! :)
Wat aan hebt..? Man, dit is geweldig.. dit scheelt me zeker een aantal avondjes aan 'probeersels'!!
Ik ga er dit weekend meteen mee aan de slag.. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Laatst online: 16-09 15:25
Kortom research is gedaan maar wil wel graag weten of iemand al de ASUS AT3N7A-I met linux(ubuntu) al geïnstalleerd heeft en xbmc draait. Zijn er issues te melden qua ondersteuning, werkt de bluetooth module bijv., ?. Is het mogelijk om zonder problemen gelijktijdig een flinke filetransfer over het netwerk te doen en gelijktijdig wat HD content af te spelen ??
Ik heb het bord geinstalleerd, en het werkt prima met xbmc. Optical out kreeg in aan de praat door een
update, handmatig, van de alsa drivers, heb de link ervan hier niet zo bij de hand.
hd afspelen gaat prima, op de gpu. Ik heb het nog niet getest met transfers over het netwerk, omdat ik alleen stream vanaf een nas. Zou het volgende week wel kunnen doen, als je daar belang bij hebt.
Asus heeft zichzelf wel belachelijk gemaakt, door er zo`n kleine fan op te zetten.....6000rpm
Ik heb vernomen dat ze die vervangen voor een stillere, maar daar moet je wel weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik heb de combinatie PoV en de Jetway 100B, erzit idd een PCI riser bij.
Vind het een prima kastje! enig punt is wat ik net mis is een mooit Irda oog plek, dit is wel te verhelpen met een externe oog. De interne fans heb ik niet aangesloten. Die zijn een beetje lawaaierig voor mijn idee.

Er zit bij mij geen HDD in, ik gebruik een usb verloop microSD SDHC van 8GB achterin.

[ Voor 22% gewijzigd door dCY op 18-09-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanleybe
  • Laatst online: 08-08 11:00
Die Asrock 330 lijkt me zeer interessant.
Kan iemand me zeggen of er ongebruikte USB poorten op het bord zitten?
Heb namelijk nog een antieke Medion X10 remote en receiver liggen die het nog perfect doen. De receiver is enkel rechtstreeks aan te sluiten op de USB pinnetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:41
dCY schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:55:
Ik heb de combinatie PoV en de Jetway 100B, erzit idd een PCI riser bij.
Ik overweeg ook om een HTPC op basis van het Ion platform te bouwen. Ik heb nog een Hauppauge MCE500 dual tuner liggen die ik zou willen gebruiken. Is er in de Jetway behuizing plaats voor een fullsize PCI kaart?

Ik heb nog nooit eerder een dual PCI ricer card gezien. Kun je hiermee gewoon van een PCI slot er twee maken? Ik ben verrast dat zo iets kan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_klaver
Er zit volgens de pdf bij de Jetway 100B een PCI riserkaart bij, maar volgens mij voor maar één PCI slot.
De DUAL riser zou een optie zijn ?
kan dCY dit bevestigen ?

En is er genoeg lengte voor twee fullsize PCI kaarten in de Jetway 100B ?

gr

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
TheInsider schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:49:
[...]
Ik heb het bord geinstalleerd, en het werkt prima met xbmc. Optical out kreeg in aan de praat door een
update, handmatig, van de alsa drivers, heb de link ervan hier niet zo bij de hand.
hd afspelen gaat prima, op de gpu. Ik heb het nog niet getest met transfers over het netwerk, omdat ik alleen stream vanaf een nas. Zou het volgende week wel kunnen doen, als je daar belang bij hebt.
Asus heeft zichzelf wel belachelijk gemaakt, door er zo`n kleine fan op te zetten.....6000rpm
Ik heb vernomen dat ze die vervangen voor een stillere, maar daar moet je wel weer achteraan.
Goed om te weten dat met de optical out een van de laatste versies alsa gebruikt moet worden, waarschijnlijk doel je hierop .En eigenlijk kon ik niet wachten en heb dus de ASUS AT3N7A-I ook maar besteld afgelopen woensdag. M.a.w. ik heb nu de mogelijkheid om als ik het boardje heb ontvangen zelf te beleven of er DMA issues spelen met full load GPU/CPU en full netwerk belasting, maar bedankt voor het aanbod. ;-) Jij bent al best positief en dat doet goed. ;)

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Heeft iemand al een 64 bits Vista of W7 geïnstalleerd op de POV?

Ik zou graag willen weten ofdat de POV-330-1 4GB (of meer) kan adresseren met een 64 bits operating system. Met zoeken op 64 bits in dit topic kwam ik daar niet achter.
Ik zou graag een POV willen aanschaffen, maar ik draai ook VMware, om mensen te helpen, stap voor stap met o.a. 7, Vista, XP, 2000, Ubuntu etc...
Kan je redelijk VMware draaien op een atom 330? Hoeft niet supersnel te zijn, hoef toch meestal maar op o.a. XP: klik op Start, configuratie scherm, en niet veel meer, maar ik heb persoonlijk altijd de Engelse versie (wegens de soms kromme vertalingen) maar moet vaak mensen helpen met een Nederlandse versie van 7, Vista, XP, 2000.

En ik ben heel erg benieuwd waar je de POV/ION330-1 zeker kan krijgen, ik heb namelijk nog 4GB DDR2 800Mhz geheugen liggen, en vind het dan zonde om SoDIMM aan te schaffen als het eigenlijk niet hoeft.

En nog een vraagje, er staat bij de beschrijving 4x Sata + 1 eSata. Is dat echt 4x Sata + 1eSata of kan je 1 Sata poort configureren als eSata?

/edit
Er staat ook nog bij het board dat het DVI-I ondersteund, ik hoop dat het klopt, want wil als 2e beeldscherm een EIZO er aan hangen met DVI-I.

[ Voor 10% gewijzigd door xippie op 20-09-2009 01:11 ]

• dCY

dCY

Mark_klaver schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:04:
Er zit volgens de pdf bij de Jetway 100B een PCI riserkaart bij, maar volgens mij voor maar één PCI slot.
De DUAL riser zou een optie zijn ?
kan dCY dit bevestigen ?

En is er genoeg lengte voor twee fullsize PCI kaarten in de Jetway 100B ?

gr

Mark
Ik heb er een dual riser kaart bij gekregen.
Kwa ruimte ik denk dat wel mogelijk is om 2 kaarten erin kwijt te krijgen, alleen weet ik niet hoe groot de PCI kaarten mochten zijn.
Ik denk al je er 2 PCI kaarten kwijt wilt hebben moet de cradel voor de HDD eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
Nu heb ik een Popcornhour a110. Deze begint me echter steeds meer te ergeren (geen gigabit netwerk, geen mp3 playlist support en speelt (mijn fotocamera) .mov bestanden niet af. En nu de foto collectie begint te groeien wil ik graag richting een raid1 oplossing.

Van wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt de ION chipset RAID te ondersteunen, en is de asrock ion 330 gebasseerd op de ION chipset. Echter zie ik in de specs en in de reviews van de asrock nergens support voor RAID staan.

Heeft iemand ervaring met de asrock en kan mij vertellen of ik hier twee 1tb hardeschijven in kan duwen met een RAID1 oplossing? (tips voor een soortgelijk systeem waar dit sowieso wel mee kan zijn natuurlijk ook welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:22

Blaasvis

Cidora \o/

inmiddels heb ik ook een asrock ion 330 gekocht, gistermiddag bij de norrod.
Volledige geinstalleerd, geen problemen ondervonden met ubuntu + xbmc. Maar deze config had ik dan ook al draaien op een volledig pc met een gf 9500.
Waar ik nu wel mee zit is dat ik er een extern hd aan heb hangen, alleen deze enclosure maakt nu veeeeeel meer herrie dan de ion zelf.
Iemand suggesties voor een goede stille enclosure ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pricewatch - Hardeschijfbehuizingen al bekeken?

Hoe heb jij trouwens Ubuntu en xbmc probleemloos aan de praat gekregen? Ik heb 4x herinstall moeten doen op m'n USB-stickje en uiteindelijk werkte de minimal install met dat install-script bij de 4e keer. Ook lekker handig van Linux, ik deed install aan scherm met D-Sub aangesloten, ik ding naar m'n scherm bij m'n bed via HDMI, weg beeld tenzij ik op de command line zit, dus daar ook nog eens naar kijken.

Verder is via WLAN video's kijken en via netwerk dingen doen gewoon niet slim, nu 20m kabel getrokken en de boel reageert zoveel sneller en video's kijken gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 18:22

Blaasvis

Cidora \o/

ja tuurlijk heb ik daar al gekeken, alleen staat er nergens echt bij wat de db's zijn enzo ;)

Xorg is nogal een harde config, inmiddels zijn er op een paar distro's wel plug en play mogelijk.
Dit word dan via hal geregeld.

Mijn ervaring met hdmi en de nvidia drivers is dat als er geen signaal is je X moet herstarten :(
Ik heb een rotte hdmi kabel gehad, en toen had ik er dagelijk last van :S

Dat het via wlan niet zo tof gaat is op zich niet zo raar, er gaat nogal wat encryptie data over heen waardoor je lang niet de volledige bandwidth haalt.

Ik heb geen install script of wat dan ook gebruikt, ik ben zo gewend aan linux systeemen dat ik het met een paar uur volledig geinstalleerd heb.
Xbmc had ik met 2 uur draaiend, het configgen van de mail en apache was nog eens een uurtje, en toen nog data migreren enzo :P

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaasvis schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:49:
ja tuurlijk heb ik daar al gekeken, alleen staat er nergens echt bij wat de db's zijn enzo ;)
Gewoon op bekende merken filteren, max prijs en dan reviews gaan zoeken ;) op SPCR staan ook wel reviews van hardeschijfbehuizingen.
Mijn ervaring met hdmi en de nvidia drivers is dat als er geen signaal is je X moet herstarten :(
Ik heb een rotte hdmi kabel gehad, en toen had ik er dagelijk last van :S
Dit is een goede kabel, maar ik zal me even vermaken met:
sudo /etc/init.d/gdm stop
sudo /etc/init.d/gdm start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:41:
Hoe heb jij trouwens Ubuntu en xbmc probleemloos aan de praat gekregen?
Ik heb de volgende tutorials gebruikt:
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=52259 (Linux n00b guide)
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=54705 (als je niet bang bent voor de Linux commandline :P )

De tweede is overigens wel voor de Asrock ION, maar ik geloof niet dat het heel anders zal gaan op een ander ION systeem. Bij de eerste build je trouwens de Linux drivers, wat problemen kan opleveren bij een kernel update. In de tweede wordt ook de PPA (Package) manier uitgelegd, bij een update zal dan ook de driver worden geupdate.

[ Voor 6% gewijzigd door Mart! op 20-09-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels zit ik met een ander probleem: [XBMC] geen HDMI video-output wel command line
De install aan een D-sub scherm ging goed, maar koppel ik em aan m'n andere scherm via HDMI dan kan ik alleen de POST, command line en het opstarten van linux en XBMC (de logo's) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_klaver
dCY schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:34:
[...]

Ik heb er een dual riser kaart bij gekregen.
Kwa ruimte ik denk dat wel mogelijk is om 2 kaarten erin kwijt te krijgen, alleen weet ik niet hoe groot de PCI kaarten mochten zijn.
Ik denk al je er 2 PCI kaarten kwijt wilt hebben moet de cradel voor de HDD eruit.
dCY, kan je mij vertellen waar je die kast gekocht hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Mark_klaver schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:22:
[...]

dCY, kan je mij vertellen waar je die kast gekocht hebt ?
tijd geleden op jetway JC111 Ebay gekocht, maar ik ahd begrepen dat Picco het ook verkoopt.

Jetway wordt ook verkocht door Picco. link Soort gelijke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
ASRock NetTop Ion 330 Review
http://www.virtual-hideou...tTop_Ion_330/index3.shtml
The ASRock NetTop ION 330 is almost a home run, but missing a few key ingredients like an operating system and Wifi make it a tougher choice to pick this over a better equipped laptop for similar money when all is said and done. At least for a everyday use computer in which a laptop would make more sense in many situations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Edoll schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:50:
Nu heb ik een Popcornhour a110. Deze begint me echter steeds meer te ergeren (geen gigabit netwerk, geen mp3 playlist support en speelt (mijn fotocamera) .mov bestanden niet af. En nu de foto collectie begint te groeien wil ik graag richting een raid1 oplossing.

Van wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt de ION chipset RAID te ondersteunen, en is de asrock ion 330 gebasseerd op de ION chipset. Echter zie ik in de specs en in de reviews van de asrock nergens support voor RAID staan.

Heeft iemand ervaring met de asrock en kan mij vertellen of ik hier twee 1tb hardeschijven in kan duwen met een RAID1 oplossing? (tips voor een soortgelijk systeem waar dit sowieso wel mee kan zijn natuurlijk ook welkom)
Wat heb je aan RAID als in de (mini) behuizing alleen één 2,5" HD past? Kortom: laat de Asrock links liggen als je meer dan 1 disk kwijt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
xippie schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:03:
Heeft iemand al een 64 bits Vista of W7 geïnstalleerd op de POV?

Ik zou graag willen weten [knip]
Volgens mij haal je 2 moederborden door elkaar. Hier zie je alle Atom borden van POV. Er zijn 2 borden met de Atom 330: de "POV/ION330" en "POV/ION330-1". De verschillen zijn grofweg:

POV/ION330
  • 2x SO-DIMM
  • PCI-e 16x
  • 6x USB
  • 2x PS/2
  • geen eSATA
POV/ION330-1
  • 2x DIMM
  • PCI
  • 8x USB
  • 1x PS/2
  • eSATA
Bij beide borden staat als max 3,5 GB geheugen geschreven, ik neem aan dat dat een harware beperking is. Het bord met eSATA heeft inderdaad 4xSATA en 1xeSATA. Het lijkt er zelfs op dat de eSATA ook als SATA te gebruiken is, er is namelijk een 5de SATA aansluiting aanwezig in afwijkende kleur direct achter de eSATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
croxz schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:59:
[...]

Wat heb je aan RAID als in de (mini) behuizing alleen één 2,5" HD past? Kortom: laat de Asrock links liggen als je meer dan 1 disk kwijt wilt.
Misschien is een Point of View ION CS330 dan een optie. Hierin passen twee 3,5" HD's.Deze heb ik sinds een week thuis draaien

Zit touwens ook RAID in de bios maar dat is meer voor Windows. Als je Linux gebruikt kun je beter voor software RAID gaan. Dat heb ik dus gedaan: Ubuntu, XBMC, (software) RAID 1, LVM. Ideale combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_klaver
dCY schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:22:
[...]

tijd geleden op jetway JC111 Ebay gekocht, maar ik ahd begrepen dat Picco het ook verkoopt.

Jetway wordt ook verkocht door Picco. link Soort gelijke kast.
Super ! bedankt gaan we meteen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
Yoghoo schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:47:
[...]

Misschien is een Point of View ION CS330 dan een optie. Hierin passen twee 3,5" HD's.Deze heb ik sinds een week thuis draaien

Zit touwens ook RAID in de bios maar dat is meer voor Windows. Als je Linux gebruikt kun je beter voor software RAID gaan. Dat heb ik dus gedaan: Ubuntu, XBMC, (software) RAID 1, LVM. Ideale combinatie.
Ik zag inderdaad dat de asrock geen ruimte heeft voor 2x 3.5inch hdd's. Tevens hebben de meeste itx kasten daar geen ruimte voor. Natuurlijk is het geen realistische optie om voor een nas 2.5inch te gebruiken, dit is relatief gewoon te duur :( - Even shoppen bij een webwinkel kwam ik al snel tot te conclusie dat zelfbouw misschien toch het beste is. Een iets grotere kast kopen waar wat meer ruimte is (ANTEC veris micro fusion) + het POV atom plankje.

Voor de mensen die ook een soort gelijk systeem zoeken hier een direct linkje naar wat ik heb samengesteld.

Ik ga er toch nog even een nachtje over slapen, de nieuwe VIA oplossing lijkt nog veelbelovender dan dat de POV al is gebleken volgens mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green82
  • Laatst online: 09-07 10:56
Weet niet of dit mag op dit forum, maar heb mijn Asrock ION330 BD (Blu Ray) te koop staan bij vraag en aanbod. Wellicht interessant voor één van jullie hier??

Gr. MJ

Dat is eigenlijk uitsluitend voor V&A; liever niet op het forum dus ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Thandor op 07-10-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edoll schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:58:
[...]

Ik zag inderdaad dat de asrock geen ruimte heeft voor 2x 3.5inch hdd's. Tevens hebben de meeste itx kasten daar geen ruimte voor. Natuurlijk is het geen realistische optie om voor een nas 2.5inch te gebruiken, dit is relatief gewoon te duur :( - Even shoppen bij een webwinkel kwam ik al snel tot te conclusie dat zelfbouw misschien toch het beste is. Een iets grotere kast kopen waar wat meer ruimte is (ANTEC veris micro fusion) + het POV atom plankje.
Deze kast niks?: pricewatch: Chenbro ES34069

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumblarge/1224517712.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede keus voor een afstandsbediening.

Heeft iemand de Wiimote aan de praat gekregen (op XBMC linux oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Op ebay vind je HP remotes, iets van €12,50 verzonden naar NL. Werken prima, en kan je als MCE remote instellen dus geen gerommel met keymaps.
Durandal schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 02:01:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede keus voor een afstandsbediening.

Heeft iemand de Wiimote aan de praat gekregen (op XBMC linux oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:38
Edoll schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:58:
[...]

Voor de mensen die ook een soort gelijk systeem zoeken hier een direct linkje naar wat ik heb samengesteld.

Ik ga er toch nog even een nachtje over slapen, de nieuwe VIA oplossing lijkt nog veelbelovender dan dat de POV al is gebleken volgens mij,
Ik heb ook gekeken naar de Antec MicroFusion Remote 350, volgens mij passen daar geen 2 3.5inch hdd's in. Of het moet ten kosten gaan van de 5.25inc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 22:16

BeyondThunder

Lost Lightning

jaspov schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:17:
Op ebay vind je HP remotes, iets van €12,50 verzonden naar NL. Werken prima, en kan je als MCE remote instellen dus geen gerommel met keymaps.
[...]
Ook maar eentje besteld voor inderdaad 12.51 Euro. Koopje.
Iemand nog interesse in de afstandsbediening? (ik heb alleen maar de IR receiver nodig ;-)

oeps..ik zie dat ze ook ook alleen de receiver aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Ja, maar hoe lang gaat dat duren eer 'ie te koop is? Weer enkele maanden waarschijnlijk. En dan maar de vraag of je hardware acceleratie aan de praat krijgt onder linux. En ook de vraag of dat bordje echt zo te koop zal zijn. Het ION prototype was immers ook kleiner dan wat nu te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophecy67
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07-2014
Hoe zou dit beesje in vergelijking tot een Popcorn Hour C-200 staan, qua Blu-Ray playback en HD playback? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een mooi Media Centertje. Persoonlijk denk ik ook dat menigeen hier mee zal kampen.

de 1,60ghz schrikt me enigzins een beetje af. Heb ook een tijdje een AppleTV gehad maar dat speelt dus geen Blu-Ray/HD af. Hoe staat de PoV Mobii ION-CS330 tegenover de Popcorn Hour C-200 volgens jullie ideeën?

Tevens, de Mobii ION-CS330 (het Mobo'tje er in.) heeft toch een revisie gehad naar Mobii ION-CS330-1?.. Zijn deze al ergens verkrijgbaar of zitten deze standaard al in de Mobii's nu. de 1 revisie werkte toch met Desktop DDR2 (SDRAM) ipv SODIMM? en hoe staat deze in vergelijking tot de Popcorn Hour C-200? Boven alles, wat raden jullie zelf aan tussen deze producten of zelfs een ander product?

Ik denk ook zoals bovenstaand, even een nachtje over slapen hoewel het wel zeer aantrekkelijk is. 3 Terrabyte er in proppen voor hetzelfde geld als een Popcorn Hour C-200 met 1,5 terra.. Zou je mij willen informeren? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Prophecy67 op 22-09-2009 20:15 . Reden: Typo en extra vraagje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prophecy67 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:12:
de 1,60ghz schrikt me enigzins een beetje af. Heb ook een tijdje een AppleTV gehad maar dat speelt dus geen Blu-Ray/HD af.
Als je de nodige reviews gelezen had over het ION-platform is dus duidelijk dat ondanks de 1,6GHz atom prima full HD afgespeeld kan worden, en dus ook BR-iso's.
Hoe staat de PoV Mobii ION-CS330 tegenover de Popcorn Hour C-200 volgens jullie ideeën?
Probeer maar eens een dualboot van windows/linux op je Popcorn Hour te zetten :Y)
de 1 revisie werkte toch met Desktop DDR2 (SDRAM) ipv SODIMM?
Een paar posts hoger in dit topic: croxz in "Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic de..." met het antwoord.

Verder staat de 1-revisie keurig met de nodige prijzen in de pricewatch: pricewatch: Point of View ION-CS330-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophecy67
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07-2014
Hé Wiethoofd, Bedankt voor het op weg helpen. Doch linken de shops op de pricewatch van CS330-1 naar de CS330 ipv de latere revisie? (bijv Zercom Computers, goedkoopste hit. Hun shop geeft de CS330 aan met SODIMMs) Ik kan er dan dus niet zeker van zijn dat ik er DDR2 DIMMs in kan zetten ipv SODIMM. Ben ik hier nou fout?

Zo ja, zou je mij dan een shop aan kunnen raden waar ik toch echt de CS330-1 in de "Point Of View NVIDIA ION Mini PC" krijg zodat ik wat vrijer met m'n RAM kan omspringen.

Mooi om te horen dat deze de Bluray ISO's ook afspelen, dan is het voor mij dus inderdaad vrij helder om geen Popcorn Hour te gaan kopen als je zelf kan gaan zitten tweaken ;) Veel leuker dan een simpel alleen maar werkend product toch!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Binnenkort is de ASUS Eee Box EB1012 leverbaar. Hij is opgedoken in een nederlandse webshop. Klik.

Nu de nieuwe Acer AspireRevo met de Atom 330 nog. Deze twee ontlopen elkaar niet veel. Tijd voor keuzes.

• Masimo
Heeft iemand ervaring met hardware matige versnelling onder Vista / Win7 op het ION platform met behulp van Vistacodecs of Windows 7 codecs van deze site: shark007 ?

Ik heb dit gratis codecpack nu op mijn Vista HP laptop draaien (T9400, GF9600M GT). Er is een instelling om H264 films af te spelen m.b.v. een DXVA codec en die werkt prima met Windows Media Center en Media Player 11. Het progje heeft een breed scala aan instelmogelijkheden voor diverse codecs en biedt ook integratie mogelijkheden met CoreAVC.
Mijn cpu belasting met killa.sample.mkv (de vogeltjes) met uitgeschakelde codec bereikte bijna 100%. Bij ingeschakelde codec is dat nog maar rond 10%. Een mkv Blueray rip van 21GB wordt ook zonder enig probleem stottervrij afgespeeld.

Dit is wellicht iets om te proberen voor mensen die hun ION op Vista / Win7 willen draaien met de default Windows afspeelmogelijkheden en niet te veel extra progjes.

• Erhnam

Erhnam

Ik heb het volgende kastje gevonden: Antec New Solution NSK1480

Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/7/0/2/70221/img/1/G.jpg

Hoe werkt het als ik een "Zotac ION ITX D" in dit systeem wil zetten. De Antec kast heeft namelijk al een voeding. Moet ik deze er dan uithalen?

[ Voor 77% gewijzigd door Erhnam op 23-09-2009 11:34 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:56
N.a.v. o.a. dit topic een Asrock 330 gekocht en er een review bij gemaakt :)
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door luckyjan
Erhnam schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:23:
Hoe werkt het als ik een "Zotac ION ITX D" in dit systeem wil zetten. De Antec kast heeft namelijk al een voeding. Moet ik deze er dan uithalen?
De Zotac ION ITX D heeft geen losse externe voeding maar gewoon een ATX 24-pins connector, de voeding van de Antec kan je dan dus keurig benutten.

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:34
luckyjan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:57:
N.a.v. o.a. dit topic een Asrock 330 gekocht en er een review bij gemaakt :)
productreview: Asrock ION 330 Zwart review door luckyjan
Mooie review. :) Ik zou je alleen toch echt willen aanraden om XBMC een keer uitgebreid te proberen. Het is gebruikersvriendelijker dan je denkt.

Je kunt de XBMCLive versie gewoon op een USB-stick installeren. Op die manier maak je een soort dual-boot oplossing. USB-stick er in: XBMC, USB-stick er uit: Windows. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

• aval0ne
ik twijfel tussen de Asrock ion 330 en de acer revo 3600. Voor zover ik kan zien is het verschil tussen beiden dat de acer 4GB RAM heeft en 160GB HD tegenover 2GB RAM en 320GB HD voor de asrock.
Voorts komt de acer met vista en een eSATA aansluiting terwijl de asrock een optische drive heeft.

Ik heb een lichte voorkeur voor de asrock wegens de mooiere behuizing maar toch twijfel ik nog.

[ Voor 5% gewijzigd door aval0ne op 23-09-2009 15:47 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:56
Bigfoot87 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:24:
[...]

Mooie review. :) Ik zou je alleen toch echt willen aanraden om XBMC een keer uitgebreid te proberen. Het is gebruikersvriendelijker dan je denkt.

Je kunt de XBMCLive versie gewoon op een USB-stick installeren. Op die manier maak je een soort dual-boot oplossing. USB-stick er in: XBMC, USB-stick er uit: Windows. :)
Ik heb xbmc ook een hele tijd gebruikt op de oude xbox en het is inderdaad een heel mooi stukje software.
Alleen dingen zoals msn, mail, browsen (en dan uitzending gemist) mis ik dan toch wel. Ik weet dat er veel plugins te krijgen zijn maar daar loop je toch vaak mee te klooien omdat niet alles werkt.
Wellicht inderdaad een goed idee om een keer via een usbstick dual boot te gebruiken. Ziet er wel gelikt uit dat XBMC. Leuk voor als er bezoek is ;)

[ Voor 36% gewijzigd door luckyjan op 23-09-2009 15:48 ]

• Masimo
aval0ne schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:46:
ik twijfel tussen de Asrock ion 330 en de acer revo 3600. Voor zover ik kan zien is het verschil tussen beiden dat de acer 4GB RAM heeft en 160GB HD tegenover 2GB RAM en 320GB HD voor de asrock.
Voorts komt de acer met vista en een eSATA aansluiting terwijl de asrock een optische drive heeft.

Ik heb een lichte voorkeur voor de asrock wegens de mooiere behuizing maar toch twijfel ik nog.
De huidige Acer Revo draait op een Atom N230 en legt het dus zwaar af tegen de Asrock.
Verder heeft de huidige Acer Revo alleen wifi b/g en mist ie dus n.

Een gelijkwaardige kandidaat voor de Asrock is de Asus EB1012 (Atom 330, 2GB mem, 250GB HDD), die over een week of twee leverbaar wordt. Verder komt er ook een ge-update AspireRevo: Atom 330, 2GB mem, 320 GB HDD. Al wordt er hier en daar ook gesproken over 4GB memory en is de HDD grootte ook nog niet helemaal duidelijk. Ik heb Acer vandaag een mailtje gestuurd m.b.t. de specs en leverbaarheid in Nederland. De acer heeft geen S/PDIF, wat de Asus wel weer heeft.
Verder is er ook nog de Gateway QX2800. Dat is de Acer Revo update in een ander jasje, met een 500GB HDD. Zowel de Acer, Asus als Gateway hebben geen optische drive, maar zijn wel een stuk compacter t.o.v. de Asrock. De Acer/Gateway zijn het kleinst. Alle drie ook eSATA.
De optische drive biedt mij geen meerwaarde. Ik brand tegenwoordig niks meer. Lokale opslag of streamen heeft mijn voorkeur. De Acer wat mij betreft de mooiste, maar mist toch de optische uitgang.
Ik denk dat ik voor de Asus ga.

[ Voor 0% gewijzigd door Masimo op 23-09-2009 16:31 . Reden: kleine toevoeging ]

• Durandal
Ik zit toch wel te denken aan die Asus EB1012 maar er zijn nog een paar onduidelijkheden waarover ik geen informatie kan vinden:

1) Afstandsbediening is optioneel leverbaar. Heeft dat kastje dan een IR ontvanger aan boord? Kan hem niet vinden.
2) Dat ding is uitbreidbaar naar 4GB. Dat betekent dat 'ie open kan. Heeft iemand een plaatje van de binnenkant gezien?
3) Wordt 'ie met een OS geleverd, en zo ja welke?
4) Heeft 'ie powered USB ports in sleep mode om hem uit sleep mode te kunnen halen?
5) Er zit een SD card slot aan de voorkant. Kan je hiervan booten en bv XBMC linux van draaien? Dan kan de harddisk er uit.

Heeft iemand wat antwoorden?

• Masimo
1) Wellicht wordt de AB met IR ontvanger geleverd.
2) ?
3) Vista Home Premium
4) ?
5) ?

Ik heb in pricipe wel dit topic gevolgd over zijn voorgangers, maar niet gelet op jou specifiek vragen. Wellicht vindt je daar meer antwoorden.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ook fijn om te weten: wanneer komt uit uit? :P

Oh, renzap in "[Ervaringen] Asus EEE Box (B202, B204 & ..." geeft daar een beetje antwoord op.

[ Voor 57% gewijzigd door woekele op 24-09-2009 00:00 ]

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
voor mensen die nog steeds met een schokkerig beeld of iets dergelijks,is dit de juiste oplossing.
http://marshalleq.wordpre...ble-smoothvideo-playback/

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Durandal schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:01:
Ik zit toch wel te denken aan die Asus EB1012 maar er zijn nog een paar onduidelijkheden waarover ik geen informatie kan vinden:

1) Afstandsbediening is optioneel leverbaar. Heeft dat kastje dan een IR ontvanger aan boord? Kan hem niet vinden.
2) Dat ding is uitbreidbaar naar 4GB. Dat betekent dat 'ie open kan. Heeft iemand een plaatje van de binnenkant gezien?
3) Wordt 'ie met een OS geleverd, en zo ja welke?
4) Heeft 'ie powered USB ports in sleep mode om hem uit sleep mode te kunnen halen?
5) Er zit een SD card slot aan de voorkant. Kan je hiervan booten en bv XBMC linux van draaien? Dan kan de harddisk er uit.

Heeft iemand wat antwoorden?
1) De B202 (en waarschijnlijk de 204/206 en 208) en de EB 1006 en 1012 hebben geen IR ontvanger aan boord. zal een externe IR ontvanger bij de AB moeten geleverd worden ( heb alleen nog geen internetleverancier gevonden voor een losse AB)
2) is inderdaad uitbreidbaar, er is ooit voor de 20X series een uitleg van iemand op internet gezet (Google is your freind..)
3) Vista Home Premium
4) heb ik zelf niet geprobeerd, mocht ik er eens tijd voor hebben dan probeer ik het uit en laat het weten.
5) volgens mij heb ik in de BIOS iets zien staan wat daar naar verwees. in ieder geval boot ie wel van USB.
mocht je dit in verband met geluidsoverlast overwegen (wat ik niet verwacht, die dingen zijn fluisterstil) zou je ook een kleine SSD kunnen overwegen voor XBMC.

Hoop dat je hier voldoende aan hebt.

Zappa Rulez :-)

• Erhnam

Erhnam

Is iemand het gelukt om een 3,5" schijf in een Asrock ION 330 te stoppen? Die 320 gb vind ik namelijk iets te weinig!

• Daros
Erhnam schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:48:
Is iemand het gelukt om een 3,5" schijf in een Asrock ION 330 te stoppen? Die 320 gb vind ik namelijk iets te weinig!
Denk niet dat dit mogelijk is, kijk maar is naar de aansluiting...

En als je hem dan open hebt zoek de ruimte.. die zul je helaas niet vinden...

Ik zou het persoonlijk ook willen maar denk dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Daros schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:31:
[...]

Denk niet dat dit mogelijk is, kijk maar is naar de aansluiting...

En als je hem dan open hebt zoek de ruimte.. die zul je helaas niet vinden...

Ik zou het persoonlijk ook willen maar denk dat het niet kan.
Denk ook niet dat dat gaat passen.

Even een andere vraag mbt ION. Zit zelf ook aan een media center oplossing te denken op basis van ION. Echter, lees ik op internet dat flash geen VPDAU ondersteund, oftewel hardware encoding. Dus als je bijv. youtube HQ kijkt kan de Atom dit niet trekken, iemand hier ervaring mee?

Een ander iets, in een review over de AS rock 330 lees dan gebruikt deze onder load ongeveer 30 watt. Wat zou een soortgelijk AMD Sempron systeem gebruiken aan watt? TPD = 45 watt maar dat zegt niet alles lees ik op verschillende fora. Iemand een idee?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

kickassmen schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:59:
[...]
Even een andere vraag mbt ION. Zit zelf ook aan een media center oplossing te denken op basis van ION. Echter, lees ik op internet dat flash geen VPDAU ondersteund, oftewel hardware encoding. Dus als je bijv. youtube HQ kijkt kan de Atom dit niet trekken, iemand hier ervaring mee?
http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=NzU1MA

H.264 VA-API GPU Video Acceleration For Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kickassmen schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:59:
Een ander iets, in een review over de AS rock 330 lees dan gebruikt deze onder load ongeveer 30 watt. Wat zou een soortgelijk AMD Sempron systeem gebruiken aan watt? TPD = 45 watt maar dat zegt niet alles lees ik op verschillende fora. Iemand een idee?
Een Sempron 140 (2.7 GHz, single core) zal ergens richting de 20-25W onder full load pakken, waar de Atom 330 (1.6 GHz, dual core) 10W doet. Een 785G chipset verbruikt gelijk tot een heel klein beetje meer dan een nVidia 9300, dus neem je verder alle hardware gelijk kom je met een 75% efficiente voeding op grofweg 13-18W meer aan het stopcontact: 43-48W voor een heel systeem dus. Een Sempron 140 is ondanks zijn single core natuurlijk wel een stukkie sneller. Met een 740G chipset wordt het verbruik lager, maar dan lever je wel flink op grafische prestaties in. Derde mogelijkheid is een Celeron E3200 (2.4 GHz, dual core) + 9300 chipset, vergelijkbaar verbruik met de Sempron (20W max) maar weer een stuk sneller. Da's alleen een 50 euro duurdere grap aangezien S775 9300 bordjes zo prijzig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 25-09-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Dreamvoid schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:52:
[...]
Een Sempron 140 (2.7 GHz, single core) zal ergens richting de 20-25W onder full load pakken, waar de Atom 330 (1.6 GHz, dual core) 10W doet. Een 785G chipset verbruikt gelijk tot een heel klein beetje meer dan een nVidia 9300, dus neem je verder alle hardware gelijk kom je met een 75% efficiente voeding op grofweg 13-18W meer aan het stopcontact: 43-48W. Een Sempron 140 is ondanks zijn single core natuurlijk wel een stukkie sneller. Met een 740G chipset wordt het verbruik lager, maar dan lever je wel flink op grafische prestaties in. Derde mogelijkheid is een Celeron E3200 (2.4 GHz, dual core) + 9300 chipset, vergelijkbaar verbruik met de Sempron (20W max) maar weer een stuk sneller. Da's alleen een 50 euro duurdere grap aangezien S775 9300 bordjes zo prijzig zijn.
Tja, maar dan heb je wel Ati waarvoor geen hardware versnelling voor Linux aanwezig is. Je bent dus dan verplicht Windows te gebruiken. Om de eerder genoemde redenen als verbruik en deze reden is Nvidia ION nog altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vraagje: sinds vandaag heb ik een Acer Revo R3600, waar ik gelijk Windows 7 op wilde installeren aangezien dat waarschijnlijk net wat vlotter werkt dan Vista. Maar om terug te kunnen gaan naar Vista heb je twee mogelijkheden:
1. Je bewaard de recovery partitie van 15 GB en je kan later via Shift+F10 de gehele harde schijf herstellen naar Vista en bijbehorende applicaties. Nadeel is dat je 15 GB niet kan gebruiken en de schijf is al niet bijster groot met 160 GB.
2. Je brandt de recovery op 3 DVD's. Nadeel: er zit geen DVD-brander in.

Ik wil voor optie 2 gaan, maar dat wordt nogal lastig aangezien ik geen externe DVD-brander heb die ik er op aan kan sluiten. Dus nu vraag ik me af hoe ik dat op kan lossen. Wat ik bijvoorbeeld als mogelijkheid zie is een soort Virtual Clone Drive voor het branden van images. Is dat mogelijk? Dus dat Acer eRecovery Management de virtuele drive als brander ziet en ik vervolgens naar images kan laten branden? Zo ja, welke software is hier dan voor nodig?

Of is er nog een andere mogelijkheid, want om 15 GB onbruikbaar te houden alleen voor de mogelijkheid ooit naar Vista terug te kunnen stappen vind ik te gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet toevallig gewoon een sata-brander rondslingeren? Kastje even open, sata-kabel er aan, stroomstekkertje er in en fikken met die handel. Natuurlijk zelf een image maken van je Vista install met de progs die jij geïnstalleerd hebt om nog meer werk uit te sparen kan natuurlijk ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:24:
Of is er nog een andere mogelijkheid, want om 15 GB onbruikbaar te houden alleen voor de mogelijkheid ooit naar Vista terug te kunnen stappen vind ik te gek worden.
3 - je hangt er een eSATA HD aan en kloont de schijf
4 - je hangt er een USB stick van 16 GB aan en kloont de schijf

Verwijderd

Hallo,
Ik heb net mijn POV ion-cs330 binnen.
Ik heb er Ubuntu desktop opgezet en wil via de diverse guides XBMC installeren. Wanneer ik echter de NVIDIA drivers installeer kan ik geen hogere resoltutie dan 640*480 kiezen 8)7 . Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb op het moment alleen mijn monitor via vga aangesloten ik weet niet of dit van invloed is?
gr

Na een nieuwe install toch maar ergens dvi kabel opgezocht. En idd hij werkt direct op 1280x1024

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 15:18 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Ik heb hier wat onverklaarbare problemen.
Pov moederbord ion330
Ubuntu mini, met install script voorzien van xbmc.

Default settings, killer sample -> traag en haperend.
Bij video render op VDPAU gezet -> 1e install kleurige blokken. 2e install wit scherm.

Verder install gaat prima. En omdat het twee keer wat anders doet, snap ik niet wat er gebeurd.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:10

houthakker

Poehé

MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:24:
Vraagje: sinds vandaag heb ik een Acer Revo R3600, waar ik gelijk Windows 7 op wilde installeren aangezien dat waarschijnlijk net wat vlotter werkt dan Vista. Maar om terug te kunnen gaan naar Vista heb je twee mogelijkheden:
1. Je bewaard de recovery partitie van 15 GB en je kan later via Shift+F10 de gehele harde schijf herstellen naar Vista en bijbehorende applicaties. Nadeel is dat je 15 GB niet kan gebruiken en de schijf is al niet bijster groot met 160 GB.
2. Je brandt de recovery op 3 DVD's. Nadeel: er zit geen DVD-brander in.

Ik wil voor optie 2 gaan, maar dat wordt nogal lastig aangezien ik geen externe DVD-brander heb die ik er op aan kan sluiten. Dus nu vraag ik me af hoe ik dat op kan lossen. Wat ik bijvoorbeeld als mogelijkheid zie is een soort Virtual Clone Drive voor het branden van images. Is dat mogelijk? Dus dat Acer eRecovery Management de virtuele drive als brander ziet en ik vervolgens naar images kan laten branden? Zo ja, welke software is hier dan voor nodig?

zoiets als Phantom Burner of tuneclone?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbazingwekkend hoe goed die CoreAVC is onder Windows. Nu de volledige Planet Earth als 1080p binnengehengeld en via het netwerk in WMP geen enkele hapering tijdens het afspelen. Met skippen kan het wel wat langer duren dan op een computer met een volwaardigere processor maar het blijft netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

na nogal veel gelezen te hebben over ION heb ik besloten dat dit de basis gaat worden voor mijn nieuwe HTPC (of eigenlijk veredelde mediaplayer).
Nu wilde ik eerst gewoon de asrock 330 aanschaffen maar mijn vrouw en ik zijn nogal gevoelig voor geluid (niet alleen kwaliteit van maar vooral ook ventilator herrie etc.) en als ik het goed begrepen heb ik de 330 niet echt stil.

Vraag is nu meer als ik zelf een ion moederbord aanschaf met behuizing kan ik dit dan geheel fanless gaan doen, de M350 bijvoorbeeld schijnt samen met de atom 230 fanless te kunnen werken en met de atom 330 alleen een CPU fan nodig te hebben.
Bijkomende vraag is dan is de 230 voldoende om alle media af te spelen die ik er tegenaan gooi (en leuk zou zijn als ik een beetje kan surfen met het ding) en kan ik dan 2 uitgangen besturen, ik wil nl op 1 uitgang een kleine touchscreen gaan plaatsen waarmee ik bv het afspelen van MP3, flac, wav etc kan bedienen zonder dat dan de TV aanmoet, en als 2e natuurlijk een plasmascherm om alle divx, DVD en evt. HD media mee af te spelen.

Eerlijk gezegd heb ik nu zoveel tegenstrijdige of iig andere meningen gelezen over ION en atom dat ik er niet meer uitkom, kan fanless nu wel of niet met mijn wensen/eisen ?

Of kan ik de asrock 330 stiller maken door de casefan uit te zetten en de CPUfan door een stil exemplaar te vervangen.

Korter gezegd kan iemand me een beetje bijsturen in de richting van een stille, zuinige ion configuratie?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:17:
Vraag is nu meer als ik zelf een ion moederbord aanschaf met behuizing kan ik dit dan geheel fanless gaan doen, de M350 bijvoorbeeld schijnt samen met de atom 230 fanless te kunnen werken en met de atom 330 alleen een CPU fan nodig te hebben.
/me Wiethoofd heeft een geruisloze Zotac ION A-E met een 100mm fan in een M350. Pas je oor op <25cm van de behuizing hoor je licht geruis van de fan, weerstandje er tussen en helemaal stil.
Bijkomende vraag is dan is de 230 voldoende om alle media af te spelen die ik er tegenaan gooi (en leuk zou zijn als ik een beetje kan surfen met het ding)
Mocht je een 330 weten te bemachtigen, dan zou ik die liever hebben dan de 230, maar met de juiste hardwareversnelling moet eigenlijk alles wel af te spelen zijn.
en kan ik dan 2 uitgangen besturen, ik wil nl op 1 uitgang een kleine touchscreen gaan plaatsen waarmee ik bv het afspelen van MP3, flac, wav etc kan bedienen zonder dat dan de TV aanmoet, en als 2e natuurlijk een plasmascherm om alle divx, DVD en evt. HD media mee af te spelen.
Weet niet of dat handig is, omdat je touchscreen niet dezelfde resolutie als je tv zal hebben is klonen onmogelijk en om steeds je video-speler naar het andere scherm te verplaatsen is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:27:
[...]

/me Wiethoofd heeft een geruisloze Zotac ION A-E met een 100mm fan in een M350. Pas je oor op <25cm van de behuizing hoor je licht geruis van de fan, weerstandje er tussen en helemaal stil.

[...]

Mocht je een 330 weten te bemachtigen, dan zou ik die liever hebben dan de 230, maar met de juiste hardwareversnelling moet eigenlijk alles wel af te spelen zijn.

[...]

Weet niet of dat handig is, omdat je touchscreen niet dezelfde resolutie als je tv zal hebben is klonen onmogelijk en om steeds je video-speler naar het andere scherm te verplaatsen is ook niet ideaal.
Die Zotac ION A-E is met een 330 atom toch?
Dan is de 100mm fan een CPU fan neem ik aan, welke heb je daarvoor gebruikt?

Wat dual screen betreft is het (iig onder windows 7) zo dat als ik bijvoorbeeld VLC verplaats naar het 2e scherm (TV in dit geval), dat dan voortaan altijd als ik de PC aanzet en VLC start dit ook naar het 2e scherm gaat.
Op mijn PC werkt dit zo goed, geen idee of dit ook werkt op zo'n ion systeem en of het nog verschil gaat maken met TV aan tijdens booten etc.etc. genoeg om uit te zoeken :)
Mogelijk ga ik andersom werken dus de TV als primair scherm en het touchscreen als bedieningspaneel voor het afspelen van muziek, iig wil ik bereiken dat de TV niet aanhoeft als ik muziek af wil spelen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:36:
Die Zotac ION A-E is met een 330 atom toch?
Dan is de 100mm fan een CPU fan neem ik aan, welke heb je daarvoor gebruikt?
Ja en productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd even doorlezen moet je ook een bult info opleveren ;)
Wat dual screen betreft is het (iig onder windows 7) zo dat als ik bijvoorbeeld VLC verplaats naar het 2e scherm (TV in dit geval), dat dan voortaan altijd als ik de PC aanzet en VLC start dit ook naar het 2e scherm gaat.
I wish it did (of het ligt aan mijn 7229 build) want bij mij start alles op het hoofdscherm op...

Maar met Start+P kan je in W7 keurig tussen schermen schakelen en/of dualscreen aanzetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:57:
[...]

Ja en productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd even doorlezen moet je ook een bult info opleveren ;)

[...]
I wish it did (of het ligt aan mijn 7229 build) want bij mij start alles op het hoofdscherm op...
Tools als ultramon kunnen hierbij toch helpen? en een custom tooltje wat dit doet is ook zo gefixed denk ik.
Ik heb ongeveer hetzelfde idee voor ogen. Alleen geschikt touchscreen vinden voor redelijke prijs.
edit:
(hm, genoeg te vinden op ebay)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:57:
[...]

[...]

Maar met Start+P kan je in W7 keurig tussen schermen schakelen en/of dualscreen aanzetten :Y)
review ga ik eens goed lezen, wat dualscreen betreft heb ik ervaring met win7 x64 op een workstation en 2x 24" schermen. Als ik skype en email start gaat dit altijd netjes naar het 2e scherm dus dat werkt wel.
Vraag is dan wel hoe dit moet gaan werken met mediaportal of xbmc maar dat zien we later wel.
En ook ik moet eerst nog eens een betaalbaar 7" of 8" touchscreen zien te vinden.

(zat er zelfs aan te denken tzt de M350 achter een 10" touchscreen te hangen dan kan ik het geheel meenemen op vakantie als portable mediacenter, maar da's wel wat decadent voor op de camping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Wiethoofd schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:30:
Verbazingwekkend hoe goed die CoreAVC is onder Windows. Nu de volledige Planet Earth als 1080p binnengehengeld en via het netwerk in WMP geen enkele hapering tijdens het afspelen. Met skippen kan het wel wat langer duren dan op een computer met een volwaardigere processor maar het blijft netjes.
Ik blijf het een groot gefrot vinden onder Windows. Alleen met een stokoude versie van MPC-HC kan ik 't een en ander afspelen, als ik naar een nieuwere versie update zie ik wel 't Cuda icoon van CoreAVC maar stottert ie all over the place. Met GOM kan ik ook van alles afspelen, maar weer geen DVD-ISO's, die moet ik in VLC gooien. Zodoende heb ik al 3 players nodig om wat media aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
[b][message=32649229,noline]Nu wilde ik eerst gewoon de asrock 330 aanschaffen maar mijn vrouw en ik zijn nogal gevoelig voor geluid (niet alleen kwaliteit van maar vooral ook ventilator herrie etc.) en als ik het goed begrepen heb ik de 330 niet echt stil.
Ik had het anders begrepen. Ik dacht dat deze net heel stil was. Kan je me wat referenties geven waar het tegendeel gezegd wordt? Ben ook van plan een asrock 330 te kopen icm een SSD voor totale stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:08:
Ik blijf het een groot gefrot vinden onder Windows. Alleen met een stokoude versie van MPC-HC kan ik 't een en ander afspelen, als ik naar een nieuwere versie update zie ik wel 't Cuda icoon van CoreAVC maar stottert ie all over the place. Met GOM kan ik ook van alles afspelen, maar weer geen DVD-ISO's, die moet ik in VLC gooien.
Windows Media Player 12 + CoreAVC speelt hier alle 1080p prima, voor 720p en lager gebruik ik gewoon GOM
Zodoende heb ik al 3 players nodig om wat media aan te kunnen.
Misschien handig om eens te kijken naar XBMC, speelt iso's, iso's in rar's, multirar's welke video's bevatten, mkv's, wmv's, eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

catchingfire schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:08:
Ik blijf het een groot gefrot vinden onder Windows.
MPCVideoDec.ax + AC-3 Filter + Haali splitter = ALLES afspelen wat je maar wil in Media Portal of MPC home Cinema :)

Enige wat je eventueel moet doen is WMV zooi door de CPU laten afspelen, maar bij nVidia kaarten zou dat OK moeten zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.