[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/topic/header.jpg

XBMC is een open source (GPL) sofware media speler voor Linux, OSX, Windows en de XBox1. Met XBMC maak je van elke pc een HTPC om te kunnen genieten van al je foto's, muziek, films, Tv-series en andere video bestanden. XBMC kan niet alleen media bestanden openen van de pc, maar ook van het thuisnetwerk en zelfs vanaf het internet.

XBMC media center topic deel 13

Met het openen van dit nieuwe topic deel zijn we aangekomen bij deel 13. Het werd tijd voor een update van de topicstart omdat er het laatste jaar grote veranderingen hebben plaats gevonden in XBMC en Ervaringen met XBMC – Deel 12 al weer bijna 3800 post bevat.

Historie

In 2003 begon de ontwikkeling van XBMC, toen nog XBox Media Center, als opvolger van XBMP(XBox Media Player). Het resultaat van de ontwikkeling was het vrijgeven van XBox Media Center 1.0.0 in juni 2004. Deze eerste versie maakte van de originele XBox van Microsoft een volwaardige media speler welke nagenoeg elke mediabestand kon afspelen. Ruim 2 jaar later in september 2006 zou versie 2.0.0 volgen.

De eerste twee versies van XBMC waren uitsluitend bedoeld voor de originele XBox, maar door de toenemende aanbod van High Definition materiaal ontstond er een probleem. De originele XBox is uitgerust met een 733Mhz processor, wat onvoldoende rekenkracht is om 720P en 1080I/P vloeiend te kunnen afspelen. Als oplossing voor het probleem met de oude XBox hebben de ontwikkelaars van XBMC er voor gekozen het XBox platform los te laten en de programma code te porten naar Linux, Windows en OSX.

In het najaar van 2008 was het dan zover, de eerste stabiele versie van XBMC de next genaration. XBMC Atlantis (8.10) werd de eerste versie met ondersteuning voor meerdere platformen. Inmiddels zijn we al weer aangekomen bij XBMC Camelot (9.11).

Multi Platform

Met de release van XBMC Atlantis is XBMC beschikbaar gekomen op een drietal platformen.
  • Windows
  • OSX
  • Linux
De gebruikers van het eerste uur, welke gebruik willen blijven maken van de oude XBox zijn niet vergeten. Voor hen is er een lichtelijk uitgeklede versie beschikbaar.
De Windows, OSX en Linux versie wordt XBMC geïnstalleerd als extra software pakket. Om een echte dedicated media center te krijgen kun je natuurlijk een besturingssysteem pakken en deze volledig strippen en voorzien van een XBMC installatie, maar er is ook een andere mogelijkheid. Door te kiezen voor de LIVE of de AppleTV versie krijg je op een "redelijk" eenvoudige wijze een HTPC in je woonkamer.

Bovengenoemde versies, exclusief de XBox versie, zijn te downloaden via http://xbmc.org/download/

Interface

Het belangrijkste aan een goede HTPC is natuurlijk de interface. Zonder interface wordt het namelijk erg lastig een filmpje te starten. XBMC is daarom standaard voorzien van de PM3.HD skin.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot004.jpg
PM3.HD – Home Screen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot008.jpg
PM3.HD – Bibliotheek TV-serie

Naast de standaard PM3.HD skin is XBMC uitgerust met de mogelijkheid andere "skins" te gebruiken. Van deze mogelijkheid wordt door een aantal creatievelingen gebruik gemaakt en zij hebben hun eigen skin gemaakt. Al deze skins zijn terug te vinden op het skin forum van XBMC .

Hieronder zijn aantal screenshots opgenomen van verschillende skins.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot000.jpg
Transparency – Home Screen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot002.jpg
Transparency – Weerbericht

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot010.jpg
Transparency – Film informatie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot009.jpg
Mediastream – Tv-series

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot011.jpg
Aeon– Home Screen Tv-series

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot012.jpg
Aeon – Home screen weerbericht

Media bibliotheek - Fanart

In een gemiddeld huishouden groeit de collectie audio en video bestanden al snel. Om het overzicht te houden over al je films, Tv-series en muziek op je media center en/of je thuisnetwerk heeft XBMC een ingebouwde bibliotheek. Door het koppelen van mappen met media bestanden aan de bibliotheek, wordt er een overzicht gemaakt van al je media bestanden. Met het uitvoeren van een bibliotheek update worden alle mappen gescand en nieuwe media bestanden toegevoegd aan de bibliotheek. Een vereiste voor het goed functioneren van de bibliotheek is een duidelijke naamgeving voor de media bestanden, hierover meer bij de veel gestelde vragen.

Met de bibliotheek wordt het heel eenvoudig dat ene nummer te vinden of alle nummers van een bepaalde artiest of genre af te spelen. Voor series en films heeft de bibliotheek een "scraper" ingebouwd. De scraper zorgt ervoor dat series en films worden voorzien van de juiste gegevens zoals acteurs, genre en het plot. Maar de belangrijkste functie van de scraprer is het downloaden van "fanart". Fanart zijn afbeeldingen van de betreffende film of serie welke gebruikt worden voor de aankleding van de bibliotheek.

Scripts en Plugins

Naast de standaard functies die worden meegeleverd met XBMC is er de mogelijkheid om extra functie in te bouwen met behulp van scripts en plug-ins. Als voorbeeld het XOT-uzg script waarmee programma's van de Nederlandse televisie kunnen worden bekeken van bijvoorbeeld RTL-gemist en Uitzendinggemist van de NPO.
http://www.rieter.net/uitzendinggemist/
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot014.jpg
XOT-uzg script

Breng de filmpjes van Youtube in de huiskamer met het Youtube script.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/skin/screenshot015.jpg
Youtube 3.4-c script

Voor het installeren van skins en scripts is het script SVN-repo installer een uitkomst. De SVN-repo installer download scripts, plugins en skins naar keuze en plaats deze op de juiste locatie. Na installatie van de SVN-repo installer is het dus mogelijk, zonder tussenkomst van een 2e pc, script en skins te installeren. Download SVN-repo De makers van XBMC zijn bezig om een installer voor skins en scrips als basis functie toe te voegen. Tot die tijd kan er gebruik gemaakt worden van de SVN-repo installer

Veel gestelde vragen
  • Hoe kan ik bestanden uploaden naar XBMC-live vanaf een andere pc?
    XBMC-live is standaard voorzien van Openssh wat bestandsoverdracht mogelijk maakt. Met behulp van bijvoorbeeld Filezilla kun je een SFTP verbinding opzetten en bestanden uploaden.
  • Kan ik gebruik maken van een afstandsbediening, of moet ik met een toetsenbord werken?
    AppleTV en XBMC-live hebben standaard ondersteuning voor het gebruik van afstandsbedieningen. Bij de Windows versie zul je gebruik moeten maken van bijvoorbeeld eventghost, zie officiële XBMC forum en bij een Linux installatie moet je gebruik maken van Lirc.
  • Waaraan moeten mijn media bestanden voldoen om goed opgenomen te worden in de bibliotheek?
    Bij tvseries moet de bestandsnaam een drietal onderdelen bevatten: de naam van de serie, het seizoen en het afleveringsnummer. Als voorbeeld Heroes.s01.e09 (Heroes aflevering 9 van seizoen 1). Naast de bestandsnaam is het belangrijk dat elke serie in een eigen map wordt geplaatst, met eventueel voor elk seizoen een eigen map. Voor meer uitleg over het plaatsen van tvseries in de bibliotheek is er de engelstalige handleiding van de makers van XBMC. Voor films kan volstaan worden met de naam van de film als bestandsnaam of mapnaam bij dvd bestanden.
  • Waar plaats ik mijn scripts, skins en plugins?
    Linux/Live~/.xbmc/
    Mac~/Library/Application Support/XBMC/
    apple TVusers/frontrow/library/application support/XBMC/
    Windows%APPDATA%\XBMC
    Windows (portable mode)%PROGRAMFILES%\XBMC
  • Moet ik naast XBMC nog andere software installeren, om mijn media bestanden te kunnen afspelen? Nee, XBMC is een software pakket wat practisch alle audio, video en afbeeldingen kan afspelen, zonder het installeren van codecpacks of andere software. Voor een overzicht van alle, door XBMC, ondersteunde codecs en containers kun je kijken op XBMC.org
  • Mijn skin geeft alleen maar zwart/witte ruis weer als achtergrond?
    Veel skins, waaronder MiniMeedia maken gebruik van achtergronden die door de gebruiker kunnen worden ingesteld. Omdat veel xbmc gebruikers al eigen achtergrond afbeeldingen hebben, zijn deze door de makers van sommige skins niet meer toegevoegd. De gebruiker moet zijn eigen achtergronden selecteren in de instellingen. De achtergronden kunnen veelal worden ingesteld per categorie, bijvoorbeeld series, muziek, films of weer. In de openingspost
    van de skin MiniMeedia op XBMC.org worden een groot aantal achtergronden ter download aangeboden.
  • Mijn films en series worden niet goed opgenomen in de bibliotheek
    In sommige gevallen kan de scraper een serie of film niet goed verwerken. Dit kan zijn door een spelfout of gewoon omdat meerdere films zijn met de zelfde naam. Een oplossing kan zijn om te gaan werken met een externe scrapper zoals bijvoorbeeld Media Companion. Media Companinon doorzoekt net als XBMC je media mappen op nieuwe films en series. Van elke serie of film wordt de informatie van internet gehaald en opgeslagen in een .NFO bestand. Als xbmc deze bestanden tegen komt bij het scannen van je media mappen wordt de informatie uit de NFO gehaal i.p.v. dat het van internet gehaald wordt. Vooral voor gebruikers van de oude XBox is dit een mooie oplossing omdat de lichte processor het soms erg zwaar kan hebben bij het scrapen van grote audio en video collecties. Media Companion gen2 is nog in ontwikkeling maar nadert voltooiing. een beta versie kan hier worden gedownload.
Links

XBMC website: http://xbmc.org
Officiële XBMC forum: http://xbmc.org/forum

XBMCfreak: http://xbmcfreak.nl

Vorige delen XBMC topic:
Xbox Media Center – Deel IXbox Media Center – Deel VII
Xbox Media Center – Deel IIXbox Media Center – Deel VIII
Xbox Media Center – Deel IIIXbox Media Center – Deel IX
Xbox Media Center – Deel IVXbox Media Center – Deel X
Xbox Media Center – Deel VXbox Media Center – Deel XI
Xbox Media Center – Deel VIErvaringen met XBMC – Deel XII

Tot slot

Als er nog tips/suggesties/wijzigingen/spelfouten/veel gestelde vragen of andere zaken die kunnen worden toegevoegd aan de TS dan hoor ik dat graag via een DM-etje.

Update overzicht:
13-09-09 Openen deel 13 en updaten TS
13-09-09 Screenshot toegevoegd (XOT)
14-09-09 Link toegevoegd. Met dank aan: Erhnam _/-\o_ ; Youtube 3.4 script
15-09-09 Info toegevoegd over naamgeving tvseries en tekst svn-repo aangepast
18-09-09 Locaties scripts, plugins en skins toegevoegd Met dank aan: Mart! _/-\o_
02-10-09 Info toegevoegd over ondersteuning codecs en containers Met dank aan: Mart! _/-\o_
29-10-09 FAQ toegevoegd over zwart/witte ruis bij sommige skins en de externe scraper Media Companion
14-11-09 2e alpha versie uitgebracht
23-11-09 1e beta
24-11-09 Release XBMC Camelot 9.11

[ Voor 241% gewijzigd door Sr_Ogel op 24-12-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
gereserveerd voor extra info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik heb mijn harmony icm met mce extender als volgt aan de praat gekregen:
mijn harmony heb ik via de logitech software ingesteld als > media center pc > mce keyboard.
vervolgens de knoppen gemapt voorbeeld: info button is keyboard aanslag i, exit is escape enz.
werkt prima.

Nog een vraagje: is het mogelijk de scrapers en skins aan te passen?
dat ik NL uitleg bij films krijg, en dat ik mijn skin zo aanpas dat woorden als: actuele tijd veranderen naar: eindtijd. (vertaalfoutje)

mooi TS btw :) wellicht wat fanart/clearart enz links en uitleg?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47
De TS is super!
Ik mis alleen nog een deel over scripts en plugins.
XOT-uzg bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Bigfoot87 schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:02:
De TS is super!
Ik mis alleen nog een deel over scripts en plugins.
XOT-uzg bijvoorbeeld. :)
Hé, staat er toch echt in. ik zal een plaatje toevoegen dan valt het meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

remcoXP schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:01:
Ik heb mijn harmony icm met mce extender als volgt aan de praat gekregen:
mijn harmony heb ik via de logitech software ingesteld als > media center pc > mce keyboard.
vervolgens de knoppen gemapt voorbeeld: info button is keyboard aanslag i, exit is escape enz.
werkt prima.

Nog een vraagje: is het mogelijk de scrapers en skins aan te passen?
dat ik NL uitleg bij films krijg, en dat ik mijn skin zo aanpas dat woorden als: actuele tijd veranderen naar: eindtijd. (vertaalfoutje)

mooi TS btw :) wellicht wat fanart/clearart enz links en uitleg?
Skins en scrapers zijn aan te passen. Maar er is geen nederlandse scraper.
MovieMeter.nl (Dutch Movies) Scraper development...

Om een string te veranderen moet je eerst je window id weten waar je inzit:(Voorbeeld locatie van window id Minimeedia)
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\skin\MiniMeedia 0.95\720p

En dan de string aanpassen naar de het id wat het zou moeten zijn (kunt ook gewoon ipv nr id, tekst gebruiken)

Hier zijn de nederlandse string id te vinden.
C:\Program Files\XBMC\language\Dutch\string.xml

@ alexkroeze mooie inleiding d:)b

Uitleg over clearart hoeft nog niet in inleiding, is geen feature van xbmc maar van skinners.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 13-09-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Super man:) echt klasse de TS

Ik heb jou keymap.xml wat aangepast en werkt nu perfect zoals ik het wil:)

[ Voor 57% gewijzigd door Henkske op 13-09-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Ik heb zelf allemaal videobestanden op een harde schijf staan alleen dit zijn allemaal video_ts bestanden. Hoe kan ik deze afspelen met xbmc? En is het dan ook mogelijk om ze door xbmc als 1 bestand de laten zien? Dus dat je een hele map video_ts hebt en dat hij dan de naam van de film gewoon in de lijst zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Anoniem: 243975 schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:20:
Ik heb zelf allemaal videobestanden op een harde schijf staan alleen dit zijn allemaal video_ts bestanden. Hoe kan ik deze afspelen met xbmc? En is het dan ook mogelijk om ze door xbmc als 1 bestand de laten zien? Dus dat je een hele map video_ts hebt en dat hij dan de naam van de film gewoon in de lijst zet.
Door de video_ts map te openen en het bestand video_ts.ifo te starten. De bestanden samenvoegen gaat zo ver ik weet niet werken. een optie zou zijn om de map boven Video_ts de naam van de film te geven.(wat het waarschijnlijk al is) en dan toe te voegen aan de bibliotheek. Als de film is toegevoegd is 1 keer klikken op de titel in de biep voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:24:
Heb al enige tijd XBMC draaien op een ion platform, gaat perfect, heb sindskort ook eindelijk mijn harmony werkend met een MCE reciever.

Helaas krijg ik de rechte muis knop (muis) niet aan de praat om tijdens de film te kunnen pauzeren, etc.

Weet iemand wat ik hiervoor moet aanpassen? keymap.xml?
Omdat mijn post in het vorige topic is gekomen. Weet iemand hoe ik specifiek de rechtermuis knop tijdens het afspelen van een film met de harmony aan de praat krijg?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Workaholic schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:46:
[...]

Omdat mijn post in het vorige topic is gekomen. Weet iemand hoe ik specifiek de rechtermuis knop tijdens het afspelen van een film met de harmony aan de praat krijg?
De harmony heeft toch standaard al de pauze knop ingesteld staan. De pauze knop van de mce remote en niet die van de muisknop?

De gewonen pause knop kun je wel instellen in keymap.xml maar die zou eigenlijk al goed moeten staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sr_Ogel op 13-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47
alexkroeze schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:06:
[...]

Hé, staat er toch echt in. ik zal een plaatje toevoegen dan valt het meer op.
O oeps... sorry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
alexkroeze schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:51:
[...]

De harmony heeft toch standaard al de pauze knop ingesteld staan. De pauze knop van de mce remote en niet die van de muisknop?

De gewonen pause knop kun je wel instellen in keymap.xml maar die zou eigenlijk al goed moeten staan.
Ik heb het niet over de pauze knop, maar over het menu wat men ziet tijdens het afspelen van een film via de rechtermuisknop.

Soort overlay menu dus. :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid(heb namelijk geen muis aangesloten) bedoel je het overlay waarmee je bij de audo en video settings komt en de back forward pauze en stop buttons?

heb even mijn lircmap en keymap.xml erbij gepakt en zie nu dat ik ook met de menu knop aan het spelen geweest ben.

In deze post heb ik het ook toegelicht alleen dan voor andere knoppen.
alexkroeze in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII"
maar het komt op het zelfde neer. Ik weet alleen niet precies wat voor een ir receiver jij hebt. Er zijn namelijk als ik het goed heb meerdere types mce receivers in omloop.

[ Voor 56% gewijzigd door Sr_Ogel op 13-09-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie options menu en vink stack (groeperen) aan.
Option menu roep je op door link/rechts/boven te drukken afhankelijk welke skin/view je gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Workaholic schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:03:
[...]

Ik heb het niet over de pauze knop, maar over het menu wat men ziet tijdens het afspelen van een film via de rechtermuisknop.

Soort overlay menu dus. :)
Je bedoeld : VideoOSD.xml

Zie keymap.xml onder <FullscreenVideo>
<keyboard>.........<m>OSD</m>
<remote>............<menu>OSD</menu>

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 13-09-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heb het al gevonden, in de harmony heet de command (start) deze laat de video OSD zien.

Toch bedankt voor de moeite :)

Ook heb ik gezien dat de harmony de ion kan uitzetten, erg gaaf.
Anoniem: 255178 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:21:
Je kunt alles onder een knop zetten bij een harmony !!!!
I know, activities noemt men dat ;) Ik heb zelf 4 harmony AB's, weet er alles van :D

Om echter bepaalde acties uit te laten voeren tijdens een activity moet men eerst weten welke commands er moeten worden verzonden of worden geconfigureerd voor de vaste knoppen.

[ Voor 53% gewijzigd door Workaholic op 14-09-2009 07:40 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt alles onder een knop zetten bij een harmony !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:40
Is er een manier om onder menu-item "afbeeldingen" ook video's afgespeeld te krijgen? (Zoals bijvoorbeeld Picasa dit doet)

Ik maak ook soms korte filmpjes met m'n digicam die ik tussen m'n foto's zet. Vrij lastig om hiervoor naar "video" te moeten om deze te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-04 12:08
Je kan ze natuurlijk ook tot een .iso omzetten met bv een programma als ImgBurn. Die pakt XBMC ook en vooral met scrapen levert het veel minder problemen op!

Maar als je er veel hebt kan ik me voorstellen dat het nogal een werkje is.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
catchingfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:38:
Is er een manier om onder menu-item "afbeeldingen" ook video's afgespeeld te krijgen? (Zoals bijvoorbeeld Picasa dit doet)

Ik maak ook soms korte filmpjes met m'n digicam die ik tussen m'n foto's zet. Vrij lastig om hiervoor naar "video" te moeten om deze te kunnen afspelen.
Dat is inderdaad een hele goeie.. ben ik ook erg benieuwd naar! Heb er namelijk ook 'last' van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:38:

De feature is zeer recent hier ...
http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?t=57186
... ook al eens aangevraagd, met als antwoord...
"apparently not without a patch : http://xbmc.org/trac/changeset/22867 "

Maarehm... wat ik hier nu mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Al een tijdje gebruik ik een XBOX samen met XBMC. Vorig jaar is deze geinstalleerd en klaargezet door de broer van mijn vriendin. Begin deze zomer werd de XBMC erg traag en werkte o.a. het update van de bibliotheek niet meer.

Ik ben vorige week zelf aan de slag gegaan en heb op de Xbox de nieuwste 'nighty build' geplaatst en tevens de skin Transparany! toegevoegd. De versie van XBMC is nu R22528.

Het is maar lastig om de juiste plugins en scripts te vinden. Vaak werkt het niet naar behoren. Ik probeer nu al dagen ondertiteling te kunnen toevoegen via de Opensubtitles_OSD script. Transparancy! ondersteunt deze en een skin aanpassing is niet meer nodig.

Het werkt tot op heden 'vrij goed', het enige probleem is dat ik niet verder kom dan bijvoorbeeld dit venster:
Afbeeldingslocatie: http://www.exhibit-a.co.za/XBMC/video-osd.jpg.

Als ik vervolgens een ondertiteling selecteer, dan download hij de ondertiteling, pakt het uit en het venster sluit automatisch en de film begint weer. Maar helaas, ik zie nog geen ondertiteling! Dit laatste probleem is voor mij echt onverklaarbaar.

Ik plaats de ondertiteling wel in de Q map van de Xbox zelf, ik heb daar een map 'ondertiteling' aangemaakt. Als ik de ondertiteling plaats in dezelfde map als de film, dan werkt dit niet. Hij heeft er schijnbaar moeite mee om dit op de externe harde schijf, welke gekoppeld is aan de iMac, te schrijven. Terwijl ik via XBMC wel bestanden kan aanmaken en verwijderen via het bestandsbeheer van XBMC (ik bedoel daarmee te zeggen dat de XBMC wel de rechten heeft om bestanden op de externe harde schijf toe te voegen en te verwijderen).

Iemand een tip waardoor de ondertiteling wel gaat werken?! :) Is het noodzakelijk dat de subtitles in dezelfde map als de film worden geschreven?! Maar werkt het dan wel?! Wellicht is het een instelling van het script of elders?! Of, werkt deze leuke feature gewoon niet op de XBOX en moet ik overgaan op een ander systeem ipv de XBOX... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Stevie_ op 14-09-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al mijn ondt. bij de film staan, alles staat op NAS werkt prima.

Via het OSD menu heb je ondt. instellen .
*gebruik ondt.
*Synchroniseer
*Selecteer welke ondt.
*Zoeken ondt.
*Stel map als standaard in.

OSD menu roep je op tijdens filmafspelen !! Met de menu button, zie geluidinstellingen ;)

In algemene settings video kun je ook map instellen en grote van enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
XBMC is al lang niet meer XBOX Mediacenter. Ik denk dat de topictitel daarom niet klopt. het was al een paar topics lang zonder xbox. miscchien kan een modje dat ff aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Stevie_ schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:09:
Als ik vervolgens een ondertiteling selecteer, dan download hij de ondertiteling, pakt het uit en het venster sluit automatisch en de film begint weer. Maar helaas, ik zie nog geen ondertiteling! Dit laatste probleem is voor mij echt onverklaarbaar.
je hebt xbmc videospeler wel verteld dat je subtitles wilt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
BartNL schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
[...]

je hebt xbmc videospeler wel verteld dat je subtitles wilt zien?
Yes. Ik zie ze bij andere films wel waarbij het srt bestand dezelfde naam heeft als de film. Overigens ontdekt dat je via het 'geluidsmenu' ondertitels kan toevoegen. Op die manier werkt het dan wel. Alleen, moet je de ondertiteling de volgende keer dat je de film afspeelt weer opnieuw opzoeken...dat is wel erg jammer...

Goed, inmiddels ondekt dat Aeon auriga light smooth op de XBOX draait. Voorheen liep dat voor geen meter, nu ineens wel. De subtitle button ontbreekt dan wel weer tijdens de OSD dus moet ik eerste de skin aanpassen...whaha, schietttt lekker oppp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
nogmaals een vraag voordat ik weer uren aan het pielen ben met mijn eaon settings :P

ik gebruik nu een autoupdater en dat werk fantastish. en worden per dag zoveel bugs verholpen en verbeteringen aangebracht. maar nu heb ik uren zitten in mijn settings.
als ik nu via xbmcupdate 0.7.9.0 een update uitvoer. update hij dan alleen de core en blijven settings onveranderd of moet je iedere keer een backup maken dan updaten en weer alle settings changen qua skinlayout en display instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Mar2zz schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:37:
XBMC is al lang niet meer XBOX Mediacenter. Ik denk dat de topictitel daarom niet klopt. het was al een paar topics lang zonder xbox. miscchien kan een modje dat ff aanpassen?
Voor mar2zz en anderen die misschien nog gaan reageren. verzoek is al ingediend. Bij het openen van deel 13 stond eers XBMC media center alleen was ik het deel nummer vergeten. deel 13 is nu aan de titel toegevoegd door een modje. Alleen is de rest van de titel ook aangepast. Ik heb vandaag al TR gestuurd en zijn we in afwachting van de wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Workaholic schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:46:
[...]

Ben zelf ook erg lang daar me bezig geweest en via een tip op deze topic kwam ik er achter dat zodra ik op PLAY drukte het Contex Menu naar voren komt (dat is dus wat je krijgt als je de rechter muis knop indrukt).

Ik heb even mijn Lircmap.xml nagekeken en bij play staat:
<play>PLAY<play>

Zou niet weten wat ik hier aan moet veranderen.
Wel loop ik nu met de gedachten om in de Harmony software, knop GUIDE te koppelen aan PLAY. Hierdoor krijg ik dus het contextmenu zodra ikop guide druk.
En de knop PLAY ga ik dan koppelen aan PAUZE.

Dit doe ik omdat als ik nu op PAUZE druk en de film stopt, ik deze ALLEEN verder kan laten lopen door weer op pauze te drukken.Terwijl ik op mn oude Xbox waar ook XBMC op draaide dit gewoon kon doen door PLAY te gebruiken.
Dan maar twee knoppen de zelfde functie geven

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 23:19
Mar2zz schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:37:
Kan dit idd misschien ff aangepast worden door een moderator?, het woordje xbox doet xbmc echt te kort en het heet sinds een behoorlijke tijd al XBMC Media Center (zoals in de banner in de startpost)
Excuus had de post van alexkroeze gemist... is al ingediend dus :X

[ Voor 8% gewijzigd door RFdeGroot op 15-09-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Is er al iemand die bezig is met het testen van Alaska?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55

Smoonshine

Feyenoord!!

Erhnam schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:58:
Is er al iemand die bezig is met het testen van Alaska?
Ik heb hem gisteravond even uitgetest. Alaska is een prima skin, maar echt nog verre van af. Zo is het niet mogelijk om andere thumbs en fan-arts te downloaden. Dus wanneer je geen goede afbeeldingen krijgt heb je pech gehad.

Wat ik wel ultiem vindt is het TV series gedeelte. De manier waarop de afleveringen getoond worden is echt erg mooi om te zien. Waar ik dan weer minder over te spreken ben is het pauzescherm tijdens het afspelen. Veel te onduidelijk in mijn ogen en neemt ook het volledige scherm in gebruik.

Iets anders dat ik ook nog wel mis zijn toch de fan-arts. Deze worden door een transparante overlay heen getoond en zijn dus niet erg goed zichtbaar. Fan-arts vindt ik toch wel een van de mooiere opties van XBMC skins, maar dit punt is natuurlijk smaak afhankelijk.

Ik ga vanavond bezig om in Aeon Auriga de thumbs en fan-arts helemaal goed te krijgen en dan nog eens Alaska te gebruiken. Er moet echter nog wel een boel gebeuren wil ik Alaska definitief Aeon laten vervangen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Smoonshine schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
[...]

Ik heb hem gisteravond even uitgetest. Alaska is een prima skin, maar echt nog verre van af. Zo is het niet mogelijk om andere thumbs en fan-arts te downloaden. Dus wanneer je geen goede afbeeldingen krijgt heb je pech gehad.

Wat ik wel ultiem vindt is het TV series gedeelte. De manier waarop de afleveringen getoond worden is echt erg mooi om te zien. Waar ik dan weer minder over te spreken ben is het pauzescherm tijdens het afspelen. Veel te onduidelijk in mijn ogen en neemt ook het volledige scherm in gebruik.

Iets anders dat ik ook nog wel mis zijn toch de fan-arts. Deze worden door een transparante overlay heen getoond en zijn dus niet erg goed zichtbaar. Fan-arts vindt ik toch wel een van de mooiere opties van XBMC skins, maar dit punt is natuurlijk smaak afhankelijk.

Ik ga vanavond bezig om in Aeon Auriga de thumbs en fan-arts helemaal goed te krijgen en dan nog eens Alaska te gebruiken. Er moet echter nog wel een boel gebeuren wil ik Alaska definitief Aeon laten vervangen.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Nog een andere vraag. Ik wil ook wel eens gaan testen alleen ben ik van de SVN afgestapt omdat ik een hoop problemen had. Is het mogelijk om met een stable versie Alaska te testen of leunt Alaska teveel op onderdelen uit de SVN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Erhnam schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:36:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Nog een andere vraag. Ik wil ook wel eens gaan testen alleen ben ik van de SVN afgestapt omdat ik een hoop problemen had. Is het mogelijk om met een stable versie Alaska te testen of leunt Alaska teveel op onderdelen uit de SVN?
Ik heb zelf alleen de SVN versie van XMBC draaien. Dat heb ik puur gedaan, omdat Auriga toch wel een stuk mooier werkt is dan Stark. Ik vermoed eerlijk gezegd dat je voor Alaska ook de SVN release nodig hebt. Maar goed, je kunt het gewoon proberen door de skin te downloaden en in je skin map te plaatsen. Mocht het niet goed gaan, dan rename je de skin en start XBMC weer met de klassieke skin op.

Wel een tip overigens. Gebruik niet de DJH versie, maar de development versie die op github staat. Het configuratiescherm werkte bij mij niet in de originele DJH versie. Ook de thumbs bij de verschillende items in het hoofdmenu werken daarin niet.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

DarkSide

theres no place like ::1

Smoonshine schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
[...]

Ik heb hem gisteravond even uitgetest. Alaska is een prima skin
Ik kijk er waarschijnlijk overheen. Maar waar kan je Alaska downloaden. Ziet er goed uit en wil wel eens kijken of hij (uiteindelijk) aurega kan vervangen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Smoonshine schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:16:
[...]
Wel een tip overigens. Gebruik niet de DJH versie, maar de development versie die op github staat. Het configuratiescherm werkte bij mij niet in de originele DJH versie. Ook de thumbs bij de verschillende items in het hoofdmenu werken daarin niet.
Thx ik zal het even proberen! Gebruik je de versie van Hitcher? http://github.com/Hitcher/Alaska ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

DarkSide schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:05:
[...]

Ik kijk er waarschijnlijk overheen. Maar waar kan je Alaska downloaden. Ziet er goed uit en wil wel eens kijken of hij (uiteindelijk) aurega kan vervangen.
Zie hier: http://www.xbmcfreak.nl/alaska-development-versie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik draai XBMC met de Transparany! skin en ben vooral erg te spreken over de fanart view.
Voor mijn films haalt de scraper automatisch alle fanart binnen.
Voor mijn muziek werkt dit helaas niet, ik kan de fanart wel met de hand (per artiest) downloaden maar dit duurt mij toch wat te lang. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ah merci.
Hij is idd erg licht en nog erg WIP. Maar het belooft wel wat. Hou de repos in de gaten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Erhnam schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:39:
[...]

Thx ik zal het even proberen! Gebruik je de versie van Hitcher? http://github.com/Hitcher/Alaska ?
Dat is inderdaad de versie die ik gebruik. Ben er ook via jouw site aangekomen. Nog bedankt ook voor die tutorial over het updaten van nvidia drivers onder ubuntu. Dat was me voor jouw tutorial al vele keren mis gegaan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
alexkroeze schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:55:
Media bibliotheek - Fanart
Met de bibliotheek wordt het heel eenvoudig dat ene nummer te vinden of alle nummers van een bepaalde artiest of genre af te spelen. Voor series en films heeft de bibliotheek een "scraper" ingebouwd. De scraper zorgt ervoor dat series en films worden voorzien van de juiste gegevens zoals acteurs, genre en het plot...
Misschien handig om een linkje erbij te zetten naar de eisen waaraan een directory-tree moet voldoen om goed gescraped te kunnen worden?
Scripts en Plugins
Voor het installeren van skins en scripts zonder tussenkomst van een 2e pc is het script SVN-repo installer een uitkomst. De SVN-repo installer download scripts, plugins en skins naar keuze en plaats deze op de juiste locatie. Download SVN-repo
En die repo installer krijg je geinstalleerd op XBMC (Live) zonder tussenkomst van een 2e pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
catchingfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:32:
[...]
En die repo installer krijg je geinstalleerd op XBMC (Live) zonder tussenkomst van een 2e pc?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ja? is dat mogelijk? Ik weet alleen dat er officiele ondersteuning komt voor een script en skin installer vanuit het ontwikkelteam van XBMC maar tot die tijd zou de svn repo gebruikt moeten worden. Zover ik weet is die alleen via sftp op eenvoudige wijze te uploaden naar xbmc live.
catchingfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:32:
[...]

Misschien handig om een linkje erbij te zetten naar de eisen waaraan een directory-tree moet voldoen om goed gescraped te kunnen worden?

[...]

ik zal even wat toevoegen en de tekst van de repo installer aanpassen.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 14:12
Ik ben net met XBMC begonnen, heb 't op 'n PC draaien. Nu wil ik uitzendinggemist erop zetten, maar ik krijg niets te zien. Als ik de zip uitpak en in de xbmc\scripts\ folder zet is er niets te zien. Hoe krijg ik dit aan de praat? Het zou dacht ik gewoon eenvoudig moeten zijn, maar ik zie niets! :(

Ik heb de laatste versie van het script en de laatste versie van xbmc (9.10).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:15

_Apache_

For life.

welk os? Vista/7 moet zijn c:/users/username/appdata en dan je roaming profiel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• BartNL
born2tweak schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:46:Het zou dacht ik gewoon eenvoudig moeten zijn, maar ik zie niets! :(
voor een geboren tweaker zou het ook gewoon eenvoudig moeten zijn >:)

Ik mis wat je hebt geprobeerd en wat er precies mis gaat? Start je het script wel op? Geeft script dan een foutmelding? Kun je via webbrowser wel uitzending gemist zien? Werken lokale videos wel in xbmc?

• born2tweak
owkee: systeem is windows xp sp1. wat ik geprobeerd heb: de map met de scripts (XOT-Uzg.v3) gekopieerd en in de xbmc\scripts gezet, in plugins gezet, maar ik zie in xbmc gewoon geen vermelding. nergens kan ik iets terugvinden waar ik aan kan draaien of configureren. Dus het selecteren van kanalen oid is nog niet eens aan de orde, laat staat video's spelen :)
gewone muziek en video doet het overigens wel gewoon.

Geen idee dus of er foutmeldingen zijn. Als ik de scripts pagina open zie ik alleen de .. en als ik rechtermuis daarop kan ik debug kiezen. Debug zegt dat de python interpreter gestart is. Verder niets.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik heb het probleem dat mijn videos (zowel divx als mpg en mkv's) een lijn door het beeld geven. Dacht in 1e instantie dat het een hz probleem was, maar het aanpassen van de refreshrate heeft geen impact. In 1e instantie dacht ik dat mijn systeem (780G 2GB AMD X2 250) gewoon de HD neit aankon, maar ook divx en mpg hebben er last van.

Laatste drivers hebben ook geen hulp geboden, iemand een suggestie?

(zal kijken of ik vanavond een screenshot kan posten)

[ Voor 196% gewijzigd door Roeligan op 16-09-2009 13:41 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• born2tweak
_Apache_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:51:
welk os? Vista/7 moet zijn c:/users/username/appdata en dan je roaming profiel.
Right, dit stond dus nergens, maar je moet inderdaad de zip uitpakken in je app-data folder. :P
Het is nu gelukt, maar een korte handleiding zou misschien handig zijn! Tnx voor de tips iig!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:15

_Apache_

For life.

born2tweak schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:02:
[...]

Right, dit stond dus nergens, maar je moet inderdaad de zip uitpakken in je app-data folder. :P
Het is nu gelukt, maar een korte handleiding zou misschien handig zijn! Tnx voor de tips iig!
Leuke tip : Verschuif heb eens van plugins naar script en vice versa. Deze wijzigt dan van uiterlijk ;).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
uitleg over het plaatsen van scripts skins en plugins is misschien wel handig om toe te voegen aan de TS alleen moet ik dan wel even weten bij de verschillende versies van bessturingsystemen in welke map het dan precies geplaatst moet worden. Voor windows 7 is het dus c:/users/username/appdata/%gebruikersnaam% als ik het hierboven zo lees. voor xbmc live is het dus in home\usr\xbmc\.xbmc\ als dan nog iemand de standaard locatie voor xp kan posten en misschien iemand voor de mac versie, alleen heb ik nog niemand hier gehoord die daar gebruik van maakt. Dan is er nog xbmc op de verschillende linux distro's, voor ubuntu zal dit denk ik het zelfde zijn als bij xbmclive maar dat weet ik niet zeker. De wiki/handleiding van xbmc zelf is wat dat betreft ook niet duidelijk, voor windows staat er namelijk %appdata% maar waar dat bij de verschillende versies van windows staat weet ik dus niet.

Dus de volgende vraag aan gebruikers van de verschillende versies windows, mac en linux distro's. Waar plaatsen jullie de skins,scripts en plugins. Het antwoord mag ook in de DM dan zal ik het toevoegen aan de TS.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
alexkroeze schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:49:
[...]
Voor windows 7 is het dus c:/users/username/appdata/%gebruikersnaam% als ik het hierboven zo lees. voor xbmc live is het dus in home\usr\xbmc\.xbmc\ als dan nog iemand de standaard locatie voor xp kan posten
[...]
Windows 7 (en Vista ook eigenlijk) heb je denk ik een c/p-foutje gemaakt, kan me niet voorstellen dat het stukje %gebruikersnaam% juist staat :)

Voor XP:
C:\Documents and Settings\%gebruikersnaam%\Application Data\XBMC\

• catchingfire
alexkroeze schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:49:
voor xbmc live is het dus in home\usr\xbmc\.xbmc\
Ik heb zojuist de contents van de zips van de twee skins uit de TS op m'n XBMC-Live stick neergekwakt, vanuit een Windows PC. Ben benieuwd of dit gaat werken...

E:\dotXBMC\scripts\My Scripts\XOT-Uzg.v3\
E:\dotXBMC\scripts\My Scripts\YouTube\

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
alexkroeze schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:09:
[...]

Ja? is dat mogelijk? Ik weet alleen dat er officiele ondersteuning komt voor een script en skin installer vanuit het ontwikkelteam van XBMC maar tot die tijd zou de svn repo gebruikt moeten worden. Zover ik weet is die alleen via sftp op eenvoudige wijze te uploaden naar xbmc live.
.
Ja, dat is dus mogelijk.
Je hebt gewoon linux tot je beschikking, waarom zou je dan een tweede pc moeten gebruiken??

apt-get install unzip -y
cd /
cd /home/xbmc/.xbmc/plugins/programs
wget http://xbmc-addons.google...ms/SVN_Repo_Installer.zip
unzip SVN_Repo_Installer.zip
rm SVN_Repo_Installer.zip
chown -R xbmc:xbmc "SVN Repo Installer"

zoiets bijvoorbeeld.
Schaamloos gekopieerd van: http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?t=55282

• Mar2zz
Iemand al geprobeerd een xbmc-live install in Virtual Box te doen? Gaat bij mij niet doorstarten. De installatie is succesvol, maar bij opstart blijft zwart scherm. heb alle goodies aanstaan en genoeg powerrrr.

• remcoXP
ik heb nu launcher geinstalleerd en wil mijn windows meu's toevoegen.
de nes snes en n64 starten wel maar niet met rom meegenomen. waar kan ik de juiste argumenten vinden?

plus dat ik geen programma en games in mappen kan toevoegen die bestaan uit urls als dit:
D:\#04- GAMES

nu is mijn hele schijf structuur zo. hoe kan ik dit verhelpen dat dit toch gaat werken ipv al mijn mappen aanpassen?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Roeligan schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:38:
Ik heb het probleem dat mijn videos (zowel divx als mpg en mkv's) een lijn door het beeld geven. Dacht in 1e instantie dat het een hz probleem was, maar het aanpassen van de refreshrate heeft geen impact. In 1e instantie dacht ik dat mijn systeem (780G 2GB AMD X2 250) gewoon de HD neit aankon, maar ook divx en mpg hebben er last van.

Laatste drivers hebben ook geen hulp geboden, iemand een suggestie?

(zal kijken of ik vanavond een screenshot kan posten)
Ik heb dit ook meegemaakt met MKV bestanden (ik kijk geen divx of mpg dus dat zou ik niet weten). Maar ik heb nog niet kunnen zien waardoor dit precies veroorzaakt wordt. Soms lijkt het in dezelfde file ook opeens niet meer voor te komen?

Ik heb zelf ook nog een vraag. Ik heb momenteel een 780G moederbordje met een Athlon X2 4850 (2x 2,5Ghz) en ik gebruikte in het verleden Mediaportal met CoreAVC. Dit ging op zich eigenlijk vrijwel altijd goed, maar helaas heeft XBMC (onder Windows) wat meer power nodig voor het decoderen van 1080P materiaal. Ik ben aan het kijken naar een CPU upgrade, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat nou vereist is voor het fatsoenlijk afspelen van zo'n beetje alle 1080P videos. En dan wil ik DXVA of andere GPU acceleratietechnieken buiten beschouwing laten aangezien dat niet voor alle videoformaten werkt. Ik zat te denken aan een AMD Phenom II X2 545 of 550, maar ik wil de zekerheid hebben dat het dan ook góed werkt.

Sommige mensen beweren al met een X2 4200 genoeg performance te krijgen bij 1080P (dus echt 1920x1080), maar ik heb zelf gezien dat dat dus niet altijd zo is.

• Fire69
Ik draai XBMC op een laptop met een C2D (2x2,1Ghz) en daar doet 1080p het gewoon perfect op. Dus ik vind het vreemd dat je met die 780G en 2x2,5Ghz niet genoeg power zou hebben.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
_Apache_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:04:
[...]
Leuke tip : Verschuif heb eens van plugins naar script en vice versa. Deze wijzigt dan van uiterlijk ;).
Hij veranderd niet enkel van uiterlijk, maar ook functioneel. De Plugin versie is enkel ter ondersteuning van de plugin-verslaafden. De script functie is de functie waarvoor ik het ontwikkel.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Over uiterlijk van Xot gesproken...Mijn MiniMeedia skin voor Xot (kan natuurlijk voor elke skin) :)
Als er interesse is struur ik 'm wel even naar GBW
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/7515/screenshot029z.jpg

• catchingfire
RolfLobker schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:32:
Ja, dat is dus mogelijk.
Je hebt gewoon linux tot je beschikking, waarom zou je dan een tweede pc moeten gebruiken??

apt-get install unzip -y
...
zoiets bijvoorbeeld.
Schaamloos gekopieerd van: http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?t=55282
Dingen als deze zijn nou typisch de dingen die handig zijn om in de TS op te nemen zodat je daar niet 13 XBMC topics voor door hoeft te scannen.
Fire69 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:25:
Ik draai XBMC op een laptop met een C2D (2x2,1Ghz) en daar doet 1080p het gewoon perfect op. Dus ik vind het vreemd dat je met die 780G en 2x2,5Ghz niet genoeg power zou hebben.
Ik heb 't idee dat XBMC (Live tenminste, dat heb ik zelf geprobeerd) niet echt best loopt qua hw-acceleratie op ATI GPU's (m'n vorige HTPC is een AMD780G met een AMD Phenom). Als ik zie hoeveel er ge VDPAU'd wordt met <5% CPU-load op m'n ION... wauw... er zijn maar enkele soorten content waarbij ie daadwerkelijk de CPU moet inzetten.
catchingfire schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:38:
Ik heb zojuist de contents van de zips van de twee skins uit de TS op m'n XBMC-Live stick neergekwakt, vanuit een Windows PC. Ben benieuwd of dit gaat werken...

E:\dotXBMC\scripts\My Scripts\XOT-Uzg.v3\
E:\dotXBMC\scripts\My Scripts\YouTube\
Dit werkt dus! Kan YouTube'n en ook het Uitzendinggemist script werkt enigszins. Heb even snel enkele dingen geprobeerd, iets recents van NL1 ging prima, echter toen ik van RTL "71 Graden Noord" (de bovenste in 't lijstje) wilde afspelen liep heel m'n PC genadeloos vast. Vreemd ook dat ik geen "Dubbeltje op z'n kant" kan vinden in deze lijst, terwijl dit op de rtlgemist.nl site wel 't geval is.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

catchingfire schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:00:
Ik heb 't idee dat XBMC (Live tenminste, dat heb ik zelf geprobeerd) niet echt best loopt qua hw-acceleratie op ATI GPU's (m'n vorige HTPC is een AMD780G met een AMD Phenom). Als ik zie hoeveel er ge VDPAU'd wordt met <5% CPU-load op m'n ION... wauw... er zijn maar enkele soorten content waarbij ie daadwerkelijk de CPU moet inzetten.
Ik krijg die XBMC Live CD hier helemaal niet werkend op ATI hardware. Ik heb de Live CD geprobeerd op mijn desktop (4890) Laptop (X1400) en HTPC (780G) en ik krijg nergens fatsoenlijk beeld, alleen sneeuw.

In principe is GPU acceleratie wel heel leuk, maar ik wil juist ook die "enkele soorten content" gewoon fatsoenlijk af kunnen spelen zonder dat ik het opnieuw moet encoden. Blijkbaar heb je daar een enorm snelle CPU voor nodig.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 21:40
Rival24 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:15:
[...]
maar ik wil de zekerheid hebben dat het dan ook góed werkt.
Mijn HTPC heeft de Phenom II 720 (triplecore @2.8Ghz), ook op de 780G. Deze heeft zonder hardware-acceleratie genoeg kracht om alles af te spelen.

Vanwege mijn eigen dual-core ervaring was de beslissing al snel gemaakt om in de HTPC minimaal een triplecore te zetten om meer reserve te hebben. Dit ook om zonder HW-acceleratie (bij niet-ondersteunde formaten of programma's) niet in de problemen te komen.
Fire69 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:25:
Intel C2D heeft bij het afspelen van HD materiaal nou eenmaal een hogere efficiëntie per klokslag. Mijn Opteron 2x 2.4Ghz krijgt het ook niet altijd verwerkt. Dit verschilt per video van vloeiend beeld tot stotterend beeld of een totale audio/video out of sync-ramp.

Ben wel jaloers op die ION systeempjes

• BartNL
meer algemeen is hardware versnelling onder XBMC linux heel afhankelijk van de juiste instellingen. Je moet hardwareversnelling aanzetten en automatische frequentie aanpassing aanzetten om zo veel mogelijk vloeiend af te spelen. Op hardware.info geven ze bijvoorbeeld aan dat 1080i TV opnames niet vloeiend spelen en dat gebeurt wanneer je auto freq aanpassing niet geslecteerd heb. Mijn asrock ion speelt tot nu toe alle 1080i/p mkv files vloeiend af. WMV kan wel problemen geven.

• catchingfire
Rival24 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:26:
In principe is GPU acceleratie wel heel leuk, maar ik wil juist ook die "enkele soorten content" gewoon fatsoenlijk af kunnen spelen zonder dat ik het opnieuw moet encoden. Blijkbaar heb je daar een enorm snelle CPU voor nodig.
Ik heb dus van die "enkele soorten" geprobeerd (ik druk meestal effe op de play-knop in XBMC om te kijken of ie ge-VDPAU'd wordt) en dan heb ik met m'n Atom 330 op 1.6GHz (dus ik heb nog headroom tot 2.1GHz met m' n ASRock) nog geen issues.

Ik moet de eerste film die ik dan ook daadwerkelijk wil kijken (dus dan heb ik het niet over een of andere obscure demo) die 't niet doet vanwege geen VDPAU ondersteuning en daardoor dan weer het gebrek aan CPU-power nog tegenkomen.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

FrenzyFreak schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:36:
[...]

Mijn HTPC heeft de Phenom II 720 (triplecore @2.8Ghz), ook op de 780G. Deze heeft zonder hardware-acceleratie genoeg kracht om alles af te spelen.

Vanwege mijn eigen dual-core ervaring was de beslissing al snel gemaakt om in de HTPC minimaal een triplecore te zetten om meer reserve te hebben. Dit ook om zonder HW-acceleratie (bij niet-ondersteunde formaten of programma's) niet in de problemen te komen.
Ik zit hier ook over te twijfelen, maar ik vraag me af in hoeverre die 3e core ook echt gebruikt wordt. Het is inderdaad zo dat je potentieel meer rekenkracht heb met een 3e core, maar die moet ook wel gebruikt worden. Het geluid gaat hier rechtstreeks mijn versterker in, dus daar is het niet voor nodig, en onder windows zijn er (voor zover ik weet) geen codecs die gebruik maken van meer dan 2 cores.
catchingfire schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:35:
[...]

Ik heb dus van die "enkele soorten" geprobeerd (ik druk meestal effe op de play-knop in XBMC om te kijken of ie ge-VDPAU'd wordt) en dan heb ik met m'n Atom 330 op 1.6GHz (dus ik heb nog headroom tot 2.1GHz met m' n ASRock) nog geen issues.

Ik moet de eerste film die ik dan ook daadwerkelijk wil kijken (dus dan heb ik het niet over een of andere obscure demo) die 't niet doet vanwege geen VDPAU ondersteuning en daardoor dan weer het gebrek aan CPU-power nog tegenkomen.
Ik ben benieuwd of je ook zowel Level 5.1 als 4.1 H264 files af kunt spelen met gpu acceleratie? Draait de befaamde bird scene uit Planet Earth ook probleemloos op je systeem?

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rival24 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:54:
Ik ben benieuwd of je ook zowel Level 5.1 als 4.1 H264 files af kunt spelen met gpu acceleratie? Draait de befaamde bird scene uit Planet Earth ook probleemloos op je systeem?
ATI = 4.1 en met geluk soms 5.1
nVidia = 5.1 en met pech af en toe een bestand die het niet doet.

;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BartNL
Rival24 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:54:Ik ben benieuwd of je ook zowel Level 5.1 als 4.1 H264 files af kunt spelen met gpu acceleratie? Draait de befaamde bird scene uit Planet Earth ook probleemloos op je systeem?
ik pas nog een aflevering BBC South Pacific gekeken en bitrates van 45Mb/s zijn voor ION systeem geen probleem. Wil vanavond ook Planet Earth wel proberen, weet je welke aflevering de "befaamde bird scene" (ik ken hem niet ;) ) in zit?

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik geloof Mountains, maar weet het niet zeker :X
Ahh toch fout ... zie hieronder :
Rival24 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:49:
De scene zit in "From Pole to Pole" en dat is als het goed is aflevering 1. Dit geldt althans voor de BBC versie die is ingesproken door David Attenborough.
:)

[ Voor 76% gewijzigd door nero355 op 17-09-2009 16:46 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

nero355 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:33:
Ik geloof Mountains, maar weet het niet zeker :X
De scene zit in "From Pole to Pole" en dat is als het goed is aflevering 1. Dit geldt althans voor de BBC versie die is ingesproken door David Attenborough.

• DRvDijk
  • Laatst online: 17-03 08:48
MKV bestanden met subtitles erin.. Ik krijg ze alleen afgespeeld als ik VDPAU uit zet (op mn Ubuntu minimal + XBMC install op een Asrock ION 330). Weet iemand hier meer van?

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik heb de vraag van het plaatsen van scripts en dergelijke toegevoegd aan de FAQ. Ik mis alleen nog de locatie van een paar besturingssystemen. waaronden die van windows 7 omdat het toch niet helemaal duidelijk is.
Graag even een reactie via de DM

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Ik ben nu mijn bestanden aan het renamen zodat deze goed herkend worden door de scraper en bibliotheek van XBMC. Dit lukt aardig, echter zit ik met een vraagstuk.
Ik heb veel series op dvd, deze bestaan nu nog uit submappen met de gebruikelijk VIDEO_TS en AUDIO_TS folders en iso images. Nu zitten er op iedere dvd 4 afleveringen waardoor ik dus niet de standaard naamgeving van serienaam.s01.e01 kan gebruiken, hoe kan ik de iso's of dvd mappen dan noemen zodat XBMC dit snapt? Hoe hebben jullie dit opgelost?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:22:
Over uiterlijk van Xot gesproken...Mijn MiniMeedia skin voor Xot (kan natuurlijk voor elke skin) :)
Als er interesse is struur ik 'm wel even naar GBW
[afbeelding]
Altijd interessant. Stuur hem maar via de mail, dan zal ik hem toevoegen aan de default skins.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• BartNL
Rival24 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:49:
[...]De scene zit in "From Pole to Pole" en dat is als het goed is aflevering 1. Dit geldt althans voor de BBC versie die is ingesproken door David Attenborough.
de scene met de duizenden witte vogels werkt zonder problemen en dropt geen frames. Ik kijk een 1:1 HDDVD rip die in die scene zo'n 30-35 Mb/s doet. Misschien dat de Blu-ray nog wat zwaarder is maar ik denk, gezien mijn ervaring met South Pacific (vergelijkbare nieuwe serie van BBC), ook niet dat dat een probleem zou zijn.
Ik heb ondertussen al heel veel blu-ray en hddvd rips (allemaal 1:1 rips) gekeken en die spelen allemaal zonder problemen.

Fraggler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:45:
Ik ben nu mijn bestanden aan het renamen zodat deze goed herkend worden door de scraper en bibliotheek van XBMC. Dit lukt aardig, echter zit ik met een vraagstuk.
Ik heb veel series op dvd, deze bestaan nu nog uit submappen met de gebruikelijk VIDEO_TS en AUDIO_TS folders en iso images. Nu zitten er op iedere dvd 4 afleveringen waardoor ik dus niet de standaard naamgeving van serienaam.s01.e01 kan gebruiken, hoe kan ik de iso's of dvd mappen dan noemen zodat XBMC dit snapt? Hoe hebben jullie dit opgelost?
S01E01-02-03-04

Zie wiki
http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29
GroteBozewolf schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:49:
[...]

Altijd interessant. Stuur hem maar via de mail, dan zal ik hem toevoegen aan de default skins.
Als het goed is zit ie in je postvak.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 17-09-2009 20:09 ]

• RFdeGroot
DRvDijk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:37:
MKV bestanden met subtitles erin.. Ik krijg ze alleen afgespeeld als ik VDPAU uit zet (op mn Ubuntu minimal + XBMC install op een Asrock ION 330). Weet iemand hier meer van?
Nee, ik weet hier niet meer van hehe...
Maar ik weet wel dat ik datzelfde probleem ook een keer heb gehad met heel veel svn versies terug.

Welke versie van xbmc gebruik je?

Heb zelf het probleem in elk geval niet op mijn Asrock ION 330 met VDPAU, dus zal waarschijnlijk in de versie van xbmc zitten die je gebruikt?

[ Voor 36% gewijzigd door RFdeGroot op 17-09-2009 20:23 ]

• Marsman83
[quote]Anoniem: 255178 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:54:
[...]

S01E01-02-03-04

Zie wiki
http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29

Thanks, duidelijk.
Toch werkt die library net niet voor mij, heb er nu een tijdje mee staan vogelen.
Heb nu de weergave weer op files en dat werkt toch het beste, heb al mn films netjes verdeeld over duidelijke mappen, krijg nu ook daar mooi de info en fanart bij te zien.

Enige probleem wat ik hierbij heb is dat DVD's die een VIDEO_TS map hebben ik geen plaatje in de film map zelf te zien krijg, dit ging op mijn xbox wel. Als het een .iso betreft werkt het wel goed. Iemand hier een oplossing voor?

• Mar2zz
[quote]Fraggler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:45:
Ik ben nu mijn bestanden aan het renamen zodat deze goed herkend worden door de scraper en bibliotheek van XBMC. Hoe hebben jullie dit opgelost?
[/quote]

http://www.xbmc.org/wiki/...ry%29#Multi-part_Episodes

Sjees wat gaat dit topic hard, loop ik alweer een pagina achter...

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 17-09-2009 20:46 ]

Fraggler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:32:
Thanks, duidelijk.
Toch werkt die library net niet voor mij, heb er nu een tijdje mee staan vogelen.
Heb nu de weergave weer op files en dat werkt toch het beste, heb al mn films netjes verdeeld over duidelijke mappen, krijg nu ook daar mooi de info en fanart bij te zien.

Enige probleem wat ik hierbij heb is dat DVD's die een VIDEO_TS map hebben ik geen plaatje in de film map zelf te zien krijg, dit ging op mijn xbox wel. Als het een .iso betreft werkt het wel goed. Iemand hier een oplossing voor?
Toch nog wat meer vogelen, hoe mooi je structuur ook is in bibliotheek kun je gewoon veel meer. :Y
Je kunt intelligente afspeelijsten maken, die naar jouw structuur zijn en nog zoveel meer.. :P

• Swinnio
  • Laatst online: 15-03 16:43
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:09:
[...]

Toch nog wat meer vogelen, hoe mooi je structuur ook is in bibliotheek kun je gewoon veel meer. :Y
Je kunt intelligente afspeelijsten maken, die naar jouw structuur zijn en nog zoveel meer.. :P
Hmmm, ja dat probleem heb ik ook. Het is ook wel verwarrend moet ik zeggen.
Zie het volgende: heb twee mappen (movies en series) met daarin een aantal dvd's (geen iso, gewoon map per dvd met video_ts en en netjes een folder.jpg). Series map heeft nog een map met de naam van de show.
Moviemap heeft uiteraard films als content en werkt goed. D.w.z: scraper haalt informatie binnen en die wordt binnen Movies ook getoond (bij mijn weten alleen daar en niet wanneer je via Video navigeert).
Series ook toegevoegd met goede content en scraper. Kan ook de naam van de serie selecteren maar vervolgens worden er geen episodes getoond. Je zou toch zeggen dat daarin een map met de naam S01E01-02-03-04 opgepakt zou moeten worden. Binnen deze map zitten overigens dan de folder.jpg en de video_ts map.

[ Voor 26% gewijzigd door Swinnio op 17-09-2009 22:32 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Marsman83
Idd, dit soort kleine dingetjes liep ik ook tegenaan, ook zag hij bij mij wel de serie alleen als deze dan submappen met VIDEO_TS mappen heeft ziet hij geen episodes en kon ik in de library mode geen episodes afspelen.

Al die library opties gebruik ik toch niet, wil gewoon een mooi overzicht van mn films en wat leuke plaatjes erbij, meer niet.

Hopelijk komt er nog een oplossing voor het niet weergeven van thumbs bij dvd mappen met VIDEO_TS submappen.

Ik had overigens ook vaak geen geluid bij films met stereo audio, dit heb ik opgelost door "audio output device" en "Passthrough output device" beide op iec958 te zetten (versterker is optisch verbonden), "audio output device" had ik eerst op default staan.
Bij WMVHD gaat het geluid wel nog mis, hier hoor ik alleen geluid als ik "downmix multichannel to stereo" aanzet, hier wil ik natuurlijk gewoon de 5.1 audio horen.

Verder vind ik het jammer dat ik geen geluid via HDMI op mijn versterker krijg maar dat ligt meer aan de combinatie van mijn moederbord, versterker en mogelijk ook nog tv...

[ Voor 11% gewijzigd door Marsman83 op 17-09-2009 22:33 ]

• Swinnio
  • Laatst online: 15-03 16:43
Fraggler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:30:
Idd, dit soort kleine dingetjes liep ik ook tegenaan, ook zag hij bij mij wel de serie alleen als deze dan submappen met VIDEO_TS mappen heeft ziet hij geen episodes en kon ik in de library mode geen episodes afspelen.

Al die library opties gebruik ik toch niet, wil gewoon een mooi overzicht van mn films en wat leuke plaatjes erbij, meer niet.

Hopelijk komt er nog een oplossing voor het niet weergeven van thumbs bij dvd mappen met VIDEO_TS submappen.
Zou het dan wel werken als je er iso's van maakt? Dan heb je immers maar 1 bestand per DVD.
/Edit: ja dus. Even zelf proberen :-) Wat me dan wel weer opvalt, is dat ie terecht 4 episodes ziet met bijbehorende informatie maar deze niet direct kan afspelen. M.a.w: elke aflevering die ik kies start het DVD-menu op en niet de episode direct. Maar daar valt nog wel mee te leven....

[ Voor 17% gewijzigd door Swinnio op 17-09-2009 22:52 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Marsman83
Klopt, met iso's werkt het wel, ik heb alleen behoorlijk veel DVD's met VIDEO_TS mappen en heb weinig zin in om die allemaal om te zetten naar iso's.

Wat is jullie ervaring met het afspelen van AVCHD files? Als iso werkt het bij mij niet, ik pak deze uit via daemon tools door ze te mounten en dan de folders over kopiëren naar de bestemming, alleen de ondertitels werken niet en sommige AVCHD's kan ik niet afspelen.

Hopelijk werkt dit en het afspelen van WMVHD in de volgende versie van XBMC beter.

[ Voor 54% gewijzigd door Marsman83 op 17-09-2009 23:08 ]

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DRvDijk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:37:
Zie http://xbmc.org/trac/ticket/6168 en http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=51766 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:41

M0nkeymen

Monkeystyle!

Fraggler schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:05:
Klopt, met iso's werkt het wel, ik heb alleen behoorlijk veel DVD's met VIDEO_TS mappen en heb weinig zin in om die allemaal om te zetten naar iso's.

Wat is jullie ervaring met het afspelen van AVCHD files? Als iso werkt het bij mij niet, ik pak deze uit via daemon tools door ze te mounten en dan de folders over kopiëren naar de bestemming, alleen de ondertitels werken niet en sommige AVCHD's kan ik niet afspelen.

Hopelijk werkt dit en het afspelen van WMVHD in de volgende versie van XBMC beter.
Ik maak van alles 1 file, dat kan MP4, MKV of iso(gebruik ik het meest) wezen. Deze zet ik in mijn bibliotheek. Van de Films scrap ik de fanart en tumbs van imbd(moet je eerst ff op set content klikken in de treeview en dan kun je kiezen voor movies->imdb geef de map en het bestand dezelfde naam als op imdb >:) werkt super! >:) ). Als ze niet willen afspelen convert ik ze. http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD#Converting

Ik persoonlijk vind de bibliotheek geweldig :) moet je gewoon even mee pielen :)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
En ineens verschijnt er zomaar 'out of the blue' een nieuwe skin :p
Ziet er goed uit, vanavond meteen ff proberen...

Zie: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=58103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:41

M0nkeymen

Monkeystyle!

Voor topic start kan je dit pad aangeven voor scripts xp vista en 7. %AppData%\XBMC\scripts

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 17-03 08:48
Ja ik had ze beide inderdaad net gevonden. Er zijn twee fixes, eentje is een patch zoals die in de trac zit, maar die wordt niet goedgekeurd aangezien de andere fix het voor álle renderers fixt. Die patch heeft alleen 'some cleaning' nodig voordat ie geïntegreerd gaat worden. Kortom, ff wachten nog
RFdeGroot schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:20:
[...]

Nee, ik weet hier niet meer van hehe...
Maar ik weet wel dat ik datzelfde probleem ook een keer heb gehad met heel veel svn versies terug.

Welke versie van xbmc gebruik je?

Heb zelf het probleem in elk geval niet op mijn Asrock ION 330 met VDPAU, dus zal waarschijnlijk in de versie van xbmc zitten die je gebruikt?
Ik gebruik de PPA stable versie, niks uit de svn. Ga ik wel eens mee klooien op mn iMac in een virtual machine, wat ik nu lekker vind aan die PPA versie is dat het gewoon verder goed werkt, zonder dat (door een svn breakage) mn hele media center plat ligt.

Anyway, even wachten op 9.10 denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Laatst online: 29-11-2024
Fire69 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:36:
Windows 7 (en Vista ook eigenlijk) heb je denk ik een c/p-foutje gemaakt, kan me niet voorstellen dat het stukje %gebruikersnaam% juist staat :)
Voor XP:
C:\Documents and Settings\%gebruikersnaam%\Application Data\XBMC\
Voor de startpost (ik heb me er ook helemaal de $%#! naar gezocht waar in Linux ik scripts en plugins kwijt kon) heb ik even alle locaties verzameld:

Linux/Live~/.xbmc/
Windows%APPDATA%\XBMC

Bron:
http://www.xbmc.org/wiki/...l_and_use_plugins_in_XBMC
http://www.xbmc.org/wiki/...tch_between_skins_in_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Mart! schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:57:
[...]

Linux/Live~/.xbmc/
Windows%APPDATA%\XBMC
Je bent geweldig, je krijgt een eervolle vermelding voor je zoek werk, heb wel in de wiki gekeken maar was eigenlijk voor windows op zoek naar de volledige uitgeschreven directory dus net zoals voor xp C:\Documents and Settings\%user\Application Data\XBMC\ en kwam alleen dus %appdata% tegen wist niet dat ook werkte. (weer wat geleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
RFdeGroot schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:08:

Heb hem er eff opgezet en ziet er erg vet uit! Draait ook lekker, als ik verder geen rare dingen tegenkom zal deze bij mij Mediastream vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RFdeGroot schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:08:

Ik heb 'm net geprobeerd. d:)b

Zeer mooie skin met vernieuwend/doordacht menu structuur/layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb hem ook net getest, maar ik heb toch liever MediaStream Redux of Transparency! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiniMeedia is en blijft voor mij de mooiste fijnste skin :)

• catchingfire
M0nkeymen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:55:
Deze zet ik in mijn bibliotheek. Van de Films scrap ik de fanart en tumbs van imbd(moet je eerst ff op set content klikken in de treeview en dan kun je kiezen voor movies->imdb geef de map en het bestand dezelfde naam als op imdb >:) werkt super! >:) ).
Ik snap die IMDB scraper nog niet zo goed.

Je zou zeggen dat ie dingen als:
\Movies\DVD\W. (2008)\ --> zet ie uberhaupt niet in de library?
\Movies\HD\Days of Thunder (1990)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
\Movies\HD\Scarface (1983)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
\Movies\HD\Top Gun (1986)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
.... toch niet de meest onbekende films goed zou kunnen handlen? Exact de naam van IMDB gekopieerd maar hij doet er niks mee.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:56
catchingfire schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:22:
[...]

Ik snap die IMDB scraper nog niet zo goed.

Je zou zeggen dat ie dingen als:
\Movies\DVD\W. (2008)\ --> zet ie uberhaupt niet in de library?
\Movies\HD\Days of Thunder (1990)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
\Movies\HD\Scarface (1983)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
\Movies\HD\Top Gun (1986)\ --> zet ie wel in de libary maar zonder thumb/fanart/info
.... toch niet de meest onbekende films goed zou kunnen handlen? Exact de naam van IMDB gekopieerd maar hij doet er niks mee.
probeer media companion is op pc :p
of soort gelijk programma..
Ik denk dat je een reg expressie moet maken waarbij hij \((\d+)\) negeert.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Juist, gebruik een externe scraper en laat die .nfo / .tbn / folder.jpg / fanart.jpg bij je files zetten zodat xbmc deze scraped. In mediacompanion kun je bv gewoon het imdb film nr ingeven en altijd raak !!

Je kunt ook zelf een .txt maken, plaats het imdb url erin van de film en verander de extensie naar .nfo ;)
Xbmc scraped dan de info van het url wat in de .nfo file staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-09-2009 12:12 ]

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb naast 2 xboxen ook een ION asrock pc met daarbij een recente versie van XBMC.

Met de xbox kon ik met ftp vrij snel een skin uploaden, kan iemand mij vertellen of dit ook werkt voor een linux variant xbmc?

Ik kan gewoon met winscp inloggen en de files zien.. maar de vraag is of ik niet wat moet installen op de shell om een skin te enablen? Of kan ik net zoals op de xbox de skin gewoon uitpakken in de root xbmc folder?

Mijn V&A

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>