|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bedankt voor het wijzen hieropAnoniem: 255178 schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:01:
yep, maar er is altijd wel een oplossing in xbmc![]()
http://xbmc.org/forum/sho...?t=64658&highlight=bluray
Hier draait-ie, lekker vlot en straightforward, mooi en duidelijk.JC schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:22:
Iemand al de skin Xperience geprobeerd? Ik ga er vanavond mee aan de slag.
Aardig customisable, ook
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 255178
In Ellipsis vind ik de Cerberus animatie wel leuk en In Transperancy 2.11 vind ik de optie om de achtergrond voor music: fanart/slideshow/coverwall wel geinig.
Alles goed en wel, iso laad netjes, installeert goed op USB drive. Maar als ik via het menu een film probeer te starten krijg ik niets : beeld geeft een egaal geel of groen beeld, flikkert wat maar toont geen beeld info.
Doe ik hier iets heel doms ?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Dus niks doms van jouw kant althans.
[ Voor 10% gewijzigd door Sr_Ogel op 28-12-2009 17:14 ]
Bedoel je dat er voor ATI kaarten nog geen goeie hardware versnelling drivers zijn onder linux ? Want de HD45xx serie hebben wel H.264 decoding onboard. Onder windows word hier braaf gebruik van gemaakt en draait XBMC dus als een zonnetje.alexkroeze schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:13:
De ati video plankjes hebben nog geen hardware matige video versnelling. Waarschijnlijk maak je onder windows wel gebruik van de videokaart maar onder linux werkt dat dus nog niet.
Dus niks doms van jouw kant althans.
Zo ja, dan vind ik het vreemd dat je in de initiele setup kan aangeven dat je een ATI GPU hebt, wat heeft dat dan voor zin ?
De keuze aan het begin,bij gebruik van live zonder installatie, is bedoeld voor het selecteren van de juiste drivers. Zal vast een reden hebben dat het niet automatisch gaat, want bij een hardeschijfinstallatie wordt het wel automatisch erkend.
Heb als volg ingesteld:
-Audio: Digital
-HDMI
-HDMI
Iemand dit wel aan de praat gekregen met zijn Asrock?
Ja hoor. Even Googlen en je vindt genoeg antwoorden.seninha schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:23:
Hebvandaag XBMC 9.11 Live op mn Asrock ION 330 geinstalleerd maar krijg met geen mogelijkheid geluid over HDMI.
Heb als volg ingesteld:
-HDMI
-HDMI
Zet de renderer eens op ARB of op software, waarschijnlijk werkt de glsl shader die gebruikt wordt voor de yuv naar rgb conversie niet naar behoren.Spam schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:49:
Heb een basic n00b vraag over XBMC live - Camelot build. Ben een beetje aan het spelen om XBMC op een oude Dell P4 (2,8Ghz. 1.5 GB ram, Ati HD4550 + 512 mb ram) te installeren met de ingebakken linux distro. Ik zou denken dat dit wel voldoende is voor HD af te spelen aangezien dat onder windows ook lukt.
Alles goed en wel, iso laad netjes, installeert goed op USB drive. Maar als ik via het menu een film probeer te starten krijg ik niets : beeld geeft een egaal geel of groen beeld, flikkert wat maar toont geen beeld info.
Doe ik hier iets heel doms ?
Zal niet de eerste bug zijn in de ati drivers
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Lekker behulpzaam. Ff google. Heb je dat van je zelf???baviaan schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:26:
[...]
Ja hoor. Even Googlen en je vindt genoeg antwoorden.
Laat maar, ga wel verder zoeken.
Aannames zijn fataal.
(GPU acceleration is working on windows xp right now, and appears to be working on win vista and 7.)
http://xbmc.org/forum/sho...=61355&highlight=dsplayer
"avi,flv,mp4,mov,m4v,m2v,ts,mpeg,mpg,m2ts,mkv and wmv are now supported."
Kortom, hoe importeer ik dat bestand in mijn XBMC?
Misschien had je daar eens mee moeten beginnen. Eerst Googlen, dan vragen. Niet zo'n heel vreemde volgorde hier op GoT toch?
dat zijn linkjes, dus als je ze ergens neerzet waar je ze kan zien via Music, kun je zenders kiezen. Je kan ze dus tussen je mp3's zetten.FicoF schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:10:
Ik lees overal dat je ook radio kan afspelen middels XBMC. Ik heb de bestanden van Bigfoot gedownload maar ik kan echt nergens lezen hoe je dat nu in XBMC kunt importeren. Ik vermoed dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, maar zelfs de wiki geeft mij geen uitsluitsel.
Kortom, hoe importeer ik dat bestand in mijn XBMC?
Ik heb ze via FTP in een map op de xbox gezet, en die map als source aangegeven.
Van wat ik begreep heeft ATI dat wel alleen via een ander systeem (dus geen VDPAU) en XBMC heeft weer geen support voor dat systeem van ATI ... geweldig die standaardenalexkroeze schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:12:Jep helemaal, de linux drivers van ATI hebben nog geen hw versnelling.
De keuze aan het begin,bij gebruik van live zonder installatie, is bedoeld voor het selecteren van de juiste drivers. Zal vast een reden hebben dat het niet automatisch gaat, want bij een hardeschijfinstallatie wordt het wel automatisch erkend.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb de Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE. Deze werkt via RF, leek me handiger dan via IR. Nu schijnt dit echter gezien te worden als USB HID waardoor een druk op de knop anders binnenkomt dan bij een standaard remote. De standaardfuncties zoals naar boven, beneden en selecteren werken gelukkig wel.
Het gaat mij om een knop waarmee ik een niveau hoger komt (zeg maar de backspace op het toetsenbord) en een knop die het context menu oproept (de C toets op het toetsenbord). Wie kan me helpen?
je kan ook niet anders dan re-encodeen. aangezien er geen receivers zijn die wmvhd 5.1 aankunnen.GaMeOvEr schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:46:
Heeft iemand nu al wmvhd's met 5.1 aan de praat? Dat is eigenlijk mijn enige gemis. Ik heb geen zin om de boel om te converteren, en bijvoorbeeld mpc-hc met ac3filter lukt wel prima. (Volgens mij re-encode ac3filter de boel naar dd.)
Dus je pc moet het recoden naar een signaal dat je receiver snapt. dus analoog 5.1 geluid of een dolbystream.
Ik kom in linux niet verder dan een stereo geluid. met wmv's..
Dat had ik ook gedaan maar zo snel niets gevonden.baviaan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:16:
[...]
Misschien had je daar eens mee moeten beginnen. Eerst Googlen, dan vragen. Niet zo'n heel vreemde volgorde hier op GoT toch?
Je had ook kunnen antwoorden:
Ja hoor, moest wel eerst Alsa updaten
Kost geen moeite en ik ben geholpen.
Als 5.1 uncompressed (=pcm?) over HDMI mag ook.Tito129 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:35:
[...]
je kan ook niet anders dan re-encodeen. aangezien er geen receivers zijn die wmvhd 5.1 aankunnen.
Dus je pc moet het recoden naar een signaal dat je receiver snapt. dus analoog 5.1 geluid of een dolbystream.
Ik kom in linux niet verder dan een stereo geluid. met wmv's..
Ik krijg het alleen als stereo over HDMI.
Als ik mijn bieb update of als ik ze handmatig toevoeg, kan ik ze nergens meer vinden. Het lukt alleen als ik ze in een afspeellijst zet.Zerveza schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:30:
[...]
dat zijn linkjes, dus als je ze ergens neerzet waar je ze kan zien via Music, kun je zenders kiezen. Je kan ze dus tussen je mp3's zetten.
Ik heb ze via FTP in een map op de xbox gezet, en die map als source aangegeven.
Zet ze ergens bij je sources en speel ze via file mode af.
Nou de ARB basic rendering did the trick. Het werkt nu.nero355 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:13:
[...]
Van wat ik begreep heeft ATI dat wel alleen via een ander systeem (dus geen VDPAU) en XBMC heeft weer geen support voor dat systeem van ATI ... geweldig die standaarden
Alleen vreemd dat er op full screen 1920x1080 nog steeds een zwarte rand omheen zit. Echter heb ik dat onder windows ook
hdmi kleine letters?seninha schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:23:
Hebvandaag XBMC 9.11 Live op mn Asrock ION 330 geinstalleerd maar krijg met geen mogelijkheid geluid over HDMI.
Heb als volg ingesteld:
-HDMI
-HDMI
In je guisettings.xml staan de resolutie instellingen deze kun je aanpassen.Spam schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:32:
[...]
Nou de ARB basic rendering did the trick. Het werkt nu.
Alleen vreemd dat er op full screen 1920x1080 nog steeds een zwarte rand omheen zit. Echter heb ik dat onder windows ookLigt dat aan de video kaart ? Ik heb de HDMI via mijn sony versterker lopen, misschien zit die de boel te verknallen ?
Maar wanneer heb je de zwarte balken in de GUI of tijdens video afspelen.
edit:
Btw heb je je beeld wel gekalibreerd ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 29-12-2009 12:16 ]
Nee, dat dacht ik ook.Uiteindelijk heb ik gewoon een updat egdaan voor de Alsamixer en toen deed het geluid weer.
Heb dit gedaan door eerst CTRL+ALT+F2 te drukken.
Dan inloggen (2x xbmc invullen) en dan de volgende regels gebruiken:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade -y
sudo reboot
Hierna deed het geluid het wel maar met storing.
Pas nadat ik mijn oude instelling heb ingevoer had ik mooi geluid.
Heb nu dit staan:
Audio Output: Digital
AC3: off
DTS: off
Audio output device: plughw:0,3
Custom audio device: hdmi
downmix: on
Sindsdien wil het niet meer lukken om vanaf m'n XBox waar XBMC op draait, m'n Windows shares te benaderen. Ik krijg de foutmelding: "Remote share - Could not connect to network server."
Heb al de nodige uren op Google doorgebracht om een oplossing te vinden, maar ik kom er niet uit.
- Heb de instructies op deze post gevolgd waarmee de directory die ik wil sharen op 'shared to everyone' komt te staan.
- Heb de Windows Live Sign-in Assistant verwijderd.
- Via FTP kan ik de XBox benaderen van m'n Windows PC.
- In de sources.xml van XBMC staat de volgende bookmark voor mijn video shares die werkte toen ik nog Windows XP draaide:
code:1 2 3 4
<bookmark> <name>Desktop PC Ruud</name> <path>smb://192.168.25.64/Torrent</path> </bookmark>
Het IP adres van mijn Windows 7 PC is 192.168.25.64 en de Torrent directory is 'shared to everyone'.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Controleer eens in "Network and Sharing Center" dat jouw netwerk als "Home network" staat benoemd en niet als "Public".Ruud2001 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:57:
Ik heb gisteren op m'n PC Windows XP verwijderd en vervolgens Windows 7 geïnstalleerd.
Sindsdien wil het niet meer lukken om vanaf m'n XBox waar XBMC op draait, m'n Windows shares te benaderen. Ik krijg de foutmelding: "Remote share - Could not connect to network server."
....
Iemand nog suggesties hoe ik de boel weer aan de praat krijg?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ik heb zwarte balken aan alle zijden. Ook al geprobeerd te calibereren maar hij wil maar niet full screen gaan. Heb zo'n vermoeden dat de versterker met de HDMI passthrough iets niet goed doet want ik heb hetzelfde probleem als ik gewoon windows opstart.Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:03:
[...]
In je guisettings.xml staan de resolutie instellingen deze kun je aanpassen.
Maar wanneer heb je de zwarte balken in de GUI of tijdens video afspelen.
edit:
Btw heb je je beeld wel gekalibreerd ?
XBMC welke samba client hebt deze?Ruud2001 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:57:
Ik heb gisteren op m'n PC Windows XP verwijderd en vervolgens Windows 7 geïnstalleerd.
Heb al de nodige uren op Google doorgebracht om een oplossing te vinden, maar ik kom er niet uit.Iemand nog suggesties hoe ik de boel weer aan de praat krijg?
- Heb de instructies op deze post gevolgd waarmee de directory die ik wil sharen op 'shared to everyone' komt te staan.
- Heb de Windows Live Sign-in Assistant verwijderd.
- Via FTP kan ik de XBox benaderen van m'n Windows PC.
- In de sources.xml van XBMC staat de volgende bookmark voor mijn video shares die werkte toen ik nog Windows XP draaide:
code:
1 2 3 4 <bookmark> <name>Desktop PC Ruud</name> <path>smb://192.168.25.64/Torrent</path> </bookmark>
Het IP adres van mijn Windows 7 PC is 192.168.25.64 en de Torrent directory is 'shared to everyone'.
Want denk dat je daar het probleem kan vinden.
In het "Network and Sharing Center" staat het netwerk inderdaad als "Home network" benoemd.Mr_Blobby schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:12:
[...]
Controleer eens in "Network and Sharing Center" dat jouw netwerk als "Home network" staat benoemd en niet als "Public".
Hoe kan ik zien welke samba client ik heb?Erwinvz1 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:32:
[...]
XBMC welke samba client hebt deze?
Want denk dat je daar het probleem kan vinden.
Aanvullend kan ik trouwens ook nog melden dat ik vanaf m'n Vista laptop zonder problemen de Windows share op m'n Windows 7 PC kan benaderen. En eveneens vanaf een XP laptop.
Probleem is vrijwel hetzelfde als hier gepost is, maar ik krijg niet eens een login-scherm, maar direct een foutmelding 'Could not connect to network server'
[ Voor 45% gewijzigd door Ruud2001 op 29-12-2009 17:23 ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Misschien heb je hier iets aan????JC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:21:
Grrrr, gisteren een paar uur zitten prutsen om m'n remote te configureren in XBMC Live. Wat een drama
Ik heb de Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE. Deze werkt via RF, leek me handiger dan via IR. Nu schijnt dit echter gezien te worden als USB HID waardoor een druk op de knop anders binnenkomt dan bij een standaard remote. De standaardfuncties zoals naar boven, beneden en selecteren werken gelukkig wel.
Het gaat mij om een knop waarmee ik een niveau hoger komt (zeg maar de backspace op het toetsenbord) en een knop die het context menu oproept (de C toets op het toetsenbord). Wie kan me helpen?
http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz
Eerst XBMClive geprobeerd, maar de remote werkte niet, guide had het er over dat je Lirc moest installeren.
Toen maar Ubuntu geinstalleerd en daarna XBMC, installeren remote ging prima, file van ASrock downloaden en gaan met die banaan. Alleen liep ik hier tegen het probleem aan dat audio via HDMI niet wilde werken, miste de opties die ik met de live versie had. Wel wat posts gevonden, maar daar kon ik geen touw aan vast knopen, als iets gemute/disabled staat moet het ala windows met 1 click aan te zetten zijn en niet tig files met de hand aanpassen
Door de zoektochten over internet er achter gekomen dat Lirc al in XBMCLive zit

Om de meest recente driver binnen te hengelen, kun je de zip met wget weg halen bij asrock en unzippen met unzip.
Daarna ook nog de tools gevonden voor telnet en ftp, echt lekker dat windows geen secure kan vanuit de standaard.
Toen maar de volgende uitdaging, de Logitech Harmony remote. Deze ging lekker soepel, add device, media center asrock en hij gaf als voorbeeld van het type de ION 330HT, invullen en gaan
Kan iemand trouwens uitleggen hoe je cd's direct ript?
Heb wat guides gevonden, maar die hebben het er over van ga naar MyMuscic, selecteerd de cd-rom/dvd drive en selecteer rip via het menu van het item.
Zie helaas alleen maar een door my aangemaakte source staan en de optie add source, zie daar dus helemaal geen cd/dvd drive.
[ Voor 5% gewijzigd door brid op 29-12-2009 21:45 ]
Anoniem: 322712
Het werkt allemaal schitterent, ik zit echter met 1 ding.
Mijn mac heeft iets overscan waardoor de randen uit het beeld vallen. Een bekend probleem en niet erg aangezien ik dit in xbmc kan corrigeren. Het vervelende echter is dat hij deze instelling niet onthoud. Als ik het programma afsluit, mijn tv afkoppel en het programma dan opstart via het scherm van de macbook werkt dit prima, Sluit ik de macbook dan weer aan op de tv dan zijn de overscan (video calibration) in het programma weer gereset waardoor de randen uit het beeld vallen.
Het is vervelend om dit elke keer te moeten instellen.
Heb me rot gezocht naar dit probleem, heb ook een ander profiel al aangemaakt in de applicatie maar dat helpt ook niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>