Toon posts:

[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 98.251 views

• DocGroove
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12-2020

DocGroove

The hole in things

De eerste Linux drivers voor de ASRock ION 330 IR receiver zijn uit. Zie :

http://xbmc.org/forum/sho...hp?p=462857&postcount=128

Ik heb het getest met XBMC Live 9.11 RC1 en het werk bij mij perfect. Ik kan nu eindelijk met mijn Logitech Harmony XBMC bedienen, zonder een externe USB IR ontvanger!

XBL/PSN/Steam: DocGroove

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16
Amelandbor schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:37:
Snap eigenlijk niet dat iedereen MC gebruikt. Persoonlijk vind ik Ember en YANFOE veel gebruiksvriendelijker.
Draait niet op mijn XboX

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Amelandbor schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:11:
Dat weet ik, maar daar gebruik ik gewoon TV Renamer voor. Die kan ook nog eens verplaatsen vanuit een watchfolder en renamen.
Maar dan heb je nog altijd geen nfo en tbn ;)

Ik moet trouwens helemaal niks renamen, dat doet sabnzbd wel voor me na het downloaden. :)
Kan je me even vertellen hoe je Media Compagnion WEL op je xbox draaiend krijgt? :P

[Voor 70% gewijzigd door Fire69 op 22-12-2009 12:36]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:08
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:55:
FireFly wordt bij mij gewoon normaal gescraped, dus er moet ergens iets mis zitten in je organisatie/structuur/bestandsnaam. :)
Ok dat zou kunnen, maar ik heb nog wel meer series die niet lekker herkend worden. Dus ik wil gewoon handmatig afleveringen kunnen toevoegen en dat lijkt dus niet goed te gaan. Zie ook Pkunk in "[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII"

Hallo met Tim

• Fire69
Kan je even een overzichtje geven van je structuur en bestandsnamen en dan zeggen hoe je sources gedefiniëerd zijn en zo?

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:34:
[...]

Maar dan heb je nog altijd geen nfo en tbn ;)

Ik moet trouwens helemaal niks renamen, dat doet sabnzbd wel voor me na het downloaden. :)
TV rename download ook gewoon een tbn en nfo ;)

• Fire69
Is het nou TV Rename of TV Renamer? Want ze bestaan beide blijkbaar (en ik vind bij geen van beide op de site dat ze die nfo/tbn maken :P ).
Je zit dan wel nog steeds met 2 programma's tov 1 als je MC gebruikt. :)

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik gebruik voor de series eigenlijk alleen de scraper van XBMC zelf, zo af en toe exporteer ik dan de bibliotheek zodat bij problemen gewoon de nfo en tbn bestanden nog heb.

Laatste tijd niet zo veel films toegevoegd maar die gaan over het algemeen ook gewoon goed met de scraper van XBMC

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:08:
Is het nou TV Rename of TV Renamer? Want ze bestaan beide blijkbaar (en ik vind bij geen van beide op de site dat ze die nfo/tbn maken :P ).
Je zit dan wel nog steeds met 2 programma's tov 1 als je MC gebruikt. :)
My bad, het is TV Rename. En die kan wel nfo/tbn downloaden. De info op de site is wat outdated.

Hier is een screen van de laatste versie.

Je hebt idd wel 2 programma's nodig, YANFOE komt begin 2010 echter wel met TV ondersteuning.

• Fire69
Yanfoe vind ik de interface wat minder van. Ik wacht wel tot Ember ook series ondersteund. :P

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:29:
Wacht even je cache instellingen, die zou je kunnen verlagen.
In nieuwere builds moet je die via advanced settings je buffer aanpassen geloof ik.
Hier zou het aan kunnen liggen.
Weet je toevallig hoe je hier moet komen??
Zins ik de nieuwe build erop heb staan word mijn playlist bij het opstarten niet meer automatisch gestart (te veel onder broken punten) geen flauw idee hoe dit nou zo opeens kan, ik dacht ga eens effe mijn bufferinstellingen checken, niet meer te vinden dus.

Anoniem: 255178

Ben effe gaan zoeken voor je.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=64284

Had dus ook gelezen dat het advancedsettings was maar is guisettings. ;)

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 11:34
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:34:
[...]

Beetje off topic, maar hoe dat sabnzbd dat dan voor je? In alle gevallen? Voor zowel films, muziek als series?

• Fire69
Bij mij is het enkel voor series. Daarvoor kan je heel precies aangeven hoe alles moet gestructureerd en gerenamed worden.
Maar de nieuwe 0.5beta-versies ondersteunen ook andere renames, daar heb ik me echter nog niet in verdiept.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 13:05
Nu ik een heuse HTPC heb besteld ga ik ook maar vast eens in dit topic rondneuzen. Ik wil namelijk XBMC direct gaan installeren, ik heb MediaPortal geprobeerd een jaartje geleden maar dat was een ramp, met name zeer traag en buggy. Niet helemaal af ofzo. Als ik dit topic doorlees vermoed ik dat ik mij meer kan vinden in XBMC.

Nu heb ik nog geen besturingssysteem op mijn PC, maar wat is aan te raden?
Windows 7 erop gooien of Linux? Ik ben Linux noob, dus ik ben een beetje bang dat ik dan helemaal heel veel uren kwijt ben aan configgen van het systeem. Iemand ervaring met Linux/XBMC met weinig Linux ervaring? Is dat te doen?

• Fire69
Als je nog geen OS hebt, zou ik hetvolgende aanraden:
- Installeer XBMC Live op de HD (jaja, Linux-mensen, jullie lezen het goed, ik raad Linux aan! :+ )
- Kijk of je het binnen een aanvaardbare tijd aan de praat krijgt (drivers etc...)
- Lukt het niet, installeer Windows en zie of dat je beter bevalt.

:P

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Fire69, mooi en kort advies, ik wou het eigenlijk nog net iets korter maken.
Installeer de live versie op HD
Kijk of het werkt (dus niet met drivers gaan lopen kutten, dat wordt je als linuxnoob als snel te veel)
Draait het niet ga dan lekker naar windows.

Deze opmerking werd u aangeboden door een zeer tevreden XBMC live gebruiker, die begonnen is zonder linux ervaring. Is eerst begonnen met een minimum instal maar werd gek van het werkend krijgen van lirc (afstandsbediening). Met XBMC live werkte bij mij alles out of the box.

Hiermee wil ik de minimum instal niet afkraken, maar een 3/4 jaar geleden werd mijn afstandsbediening niet standaard ondersteund, dit schijnt nu dus wel het geval te zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Sr_Ogel op 23-12-2009 13:04]

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@ Ficof

En als je voor een ION systeem hebt gekozen zou je hier nog eens naar kunnen kijken:
http://www.xbmcfreak.nl/n...k-9-11-beta2-live-versie/

En ik als Linux/XBMC noob heb mijn ervaringen eens opgeschreven, misschien heb je daar ook nog wat aan.
http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz

[Voor 36% gewijzigd door Auke op 23-12-2009 14:17]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DrGroove schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:14:
De eerste Linux drivers voor de ASRock ION 330 IR receiver zijn uit. Zie :

http://xbmc.org/forum/sho...hp?p=462857&postcount=128

Ik heb het getest met XBMC Live 9.11 RC1 en het werk bij mij perfect. Ik kan nu eindelijk met mijn Logitech Harmony XBMC bedienen, zonder een externe USB IR ontvanger!
Great! Kan je misschien vertellen hoe ik dat moet installeren? Dan kan ik dat vanavond meteen proberen :D.

[Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 23-12-2009 14:24]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 17:26

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:54:
[...]

Je build is goed maar je moet views verbergen !!!
MiniMeedia Waffa! heeft 10 views, dat is way to much voor de xbox.

Ga naar: system/instellingen/skin/movies en verberg daar een aantal views !!!

Dan zul je zien dat movies gewoon werkt !! Dit kun (moet) je dus ook doen voor video / music / programma's en pictures om ook die catogorieen goed te laten werken.

Op deze manier kun je toch gebruik maken van alle features van xbmc en je favoriete view gebruiken.
Maar wat ik al zei hou even je memory in de gaten en let op met 3D coverview is te gebruiken maar je moet dan veel andere views uitschakelen.
Probeer maar eens!

Als je toch een andere build wilt proberen kun je die gewoon starten met je bestand beheer of stel 'm in als source in programmas's van je oude build.

Debug log aanzetten (xbox): systeem / instellingen / systeem / hardware / activeer registreren van fouten
Een late reactie (kerstdagen he.. ;)) maar ik heb toch een andere build geprobeerd (23425) en daarin werkt het allemaal een stuk beter (ik weet niet wat de oude build was want die zat standaard op mijn setup DVD die ik pas gedownload had)

Ik ben nu bezig met de MiniMeedia Waffa! aan het instellen. Maar is er ergens een uitleg wat alles precies voor bedoeld is? In jou topic op het forum van xbmc.org staat wel uitgelegd wat er allemaal inzit. Maar volgens mij staat er nergens wat het precies doet (of heb ik er overheen gekeken?) Want wat doet bijvoorbeeld: lage lijst of exhibit
Ik kan ze nu wel allemaal bekijken dus dat spreekt nu voorzich

Als ik hem op 3D cover view zet zou je normaal zoiets te zijn krijgen:

Maar ik krijg zo'n grijze ruis achtergrond. Komt dat omdat ik teveel aan heb staan? Hij zegt:
FreeMem 6848/65536 KB, FPS 30.0, CPU 51%
edit2: ik kreeg net opeens wel zo'n achtergrond toen ik tussen verschillende views aan het switchen was. Maar nu ik het opnieuw probeer lukt het niet meer. Ik heb nu nog 6428 FreeMem... zijn mijn achtergrond afbeeldingen dan te groot? Of waar kan dit aan liggen? En wat kan ik er aan veranderen/doen?

Ok nu werkt het wel, had denk ik idd met mijn geheugen te maken. Welke view verbruikt het minste geheugen? Ik heb nu de 3D cover view aanstaan, maar kan me voorstellen dat die meer geheugen nodig heeft. Maar bij die view kun je handige film info zien, vooral de speelduur, kun je die bij andere views ook zelf instellen dat het erbij komt te staan?

Bij mijn films worden trouwens ook niet automatisch de fanarts enzo gedownload. Moet ik dat ergens instellen dat hij dat automatisch doet? Hmm een paar keer opnieuw set content gedaan en nu lijkt hij het wel te doen.

(overigens, in het "hoofdmenu" zegmaar heeft MiniMedeedia Films en Video maar bij de instellingen bij skins staat er 2x Video dat zal waarschijnlijk een foutje zijn?)

edit: is het trouwens ook mogelijk om spellen te starten vanaf de hardeschijf? Of zijn dat dingen die ik hier niet mag vragen? Ik kan er in de handleiding op xbmc.org niets over vinden
Ik heb er al een .iso opgezet maar die opent hij niet.

[Voor 19% gewijzigd door Markos op 23-12-2009 15:48]

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:56:
[...]

Een late reactie (kerstdagen he.. ;)) maar ik heb toch een andere build geprobeerd (23425) en daarin werkt het allemaal een stuk beter (ik weet niet wat de oude build was want die zat standaard op mijn setup DVD die ik pas gedownload had)
Mooi, 23425 is ook een zeer goede build voor de xbox :Y
Ik ben nu bezig met de MiniMeedia Waffa! aan het instellen. Maar is er ergens een uitleg wat alles precies voor bedoeld is? In jou topic op het forum van xbmc.org staat wel uitgelegd wat er allemaal inzit. Maar volgens mij staat er nergens wat het precies doet (of heb ik er overheen gekeken?) Want wat doet bijvoorbeeld: lage lijst of exhibit
Ik kan ze nu wel allemaal bekijken dus dat spreekt nu voorzich

Als ik hem op 3D cover view zet zou je normaal zoiets te zijn krijgen:
[afbeelding]
Maar ik krijg zo'n grijze ruis achtergrond. Komt dat omdat ik teveel aan heb staan? Hij zegt:
FreeMem 6848/65536 KB, FPS 30.0, CPU 51%
edit2: ik kreeg net opeens wel zo'n achtergrond toen ik tussen verschillende views aan het switchen was. Maar nu ik het opnieuw probeer lukt het niet meer. Ik heb nu nog 6428 FreeMem... zijn mijn achtergrond afbeeldingen dan te groot? Of waar kan dit aan liggen? En wat kan ik er aan veranderen/doen?

Ok nu werkt het wel, had denk ik idd met mijn geheugen te maken. Welke view verbruikt het minste geheugen? Ik heb nu de 3D cover view aanstaan, maar kan me voorstellen dat die meer geheugen nodig heeft. Maar bij die view kun je handige film info zien, vooral de speelduur, kun je die bij andere views ook zelf instellen dat het erbij komt te staan?
De views gebruiken allemaal ongeveer hetzelfde aan geheugen behalve 3D Cover view deze gebruikt beduidend meer memory.!!

High list heeft exact hetzelfde info veld als 3D Cover tevens meest uitgebreide info dat er is.
Runtime kun je niet niet zelf instellen, dat zou ik moeten doen.
Zal er eens naar kijken of er plaats voor is in de andere views (info veld.) ;)
Btw je kunt altijd een uitgebreid info dialog oproepen met de info button op je remote, dan heb je gelijk alle info te pakken inclusief plot en cast van de film/serie/muziek cd.
Bij mijn films worden trouwens ook niet automatisch de fanarts enzo gedownload. Moet ik dat ergens instellen dat hij dat automatisch doet? Hmm een paar keer opnieuw set content gedaan en nu lijkt hij het wel te doen.

(overigens, in het "hoofdmenu" zegmaar heeft MiniMedeedia Films en Video maar bij de instellingen bij skins staat er 2x Video dat zal waarschijnlijk een foutje zijn?)
Nee is geen fout. ! Vertaling in xbmc is de schuldige. Sorry, skin is de schuldige.
Video = video (file mode)
Video's = Movies (bibliotheek mode)

Is aangepast voor volgende versie. ;) Heb Video's veranderd naar films zoals in hoofdmenu.
Kun je zelf ook veranderen zie : MiniMeedia Waffa!\720p\Custom1001_SkinSettings.xml
Line 89 :
<label>$LOCALIZE[20342]</label>............ (=Video's)
Verander dat naar:
<label>$LOCALIZE[342]</label> ...............(=Films)
edit: is het trouwens ook mogelijk om spellen te starten vanaf de hardeschijf? Of zijn dat dingen die ik hier niet mag vragen? Ik kan er in de handleiding op xbmc.org niets over vinden
Ik heb er al een .iso opgezet maar die opent hij niet.
Ja je kunt spellen starten vanuit xbmc (programmas) die op de harde schijf staan.
Plaats/ rip je spellen naar F: Games. dit is de standaard Games source.

Als je meer vragen hebt gewoon vragen .

Probeer je geheugen boven de 15Mb te houden om films te kunnen starten en de skin soepel te laten werken. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 23-12-2009 19:02]

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:08:
Ben effe gaan zoeken voor je.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=64284

Had dus ook gelezen dat het advancedsettings was maar is guisettings. ;)
Thanks man,

staat dus niet meer standaard in de gui van XBMC omdat mensen er te veel mee rommelen en het daarna niet meer werkt.
Ik heb gisteren de nieuwste nightly builds erop gezet en ja hoor begon mijn playlist opeens weer te spelen, ook upnp die een hele tijd niet werkte deed het opeens weer.

Blijft toch vaag af en toe die nieuwe builds...

voorlopig dus maar weer even bij deze blijven

Kun je gerust doen, grote veranderingen of extra features zullen waarschijnlijk niet meer komen voor de xbox.
We hebben gewoon de top bereikt !!
Wel zullen er fixes and changes blijven komen zoals je gemerkt hebt. Thanks to Arnova !

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 17:26

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:18:
[...]

De views gebruiken allemaal ongeveer hetzelfde aan geheugen behalve 3D Cover view deze gebruikt beduidend meer memory.!!

High list heeft exact hetzelfde info veld als 3D Cover tevens meest uitgebreide info dat er is.
Runtime kun je niet niet zelf instellen, dat zou ik moeten doen.
Zal er eens naar kijken of er plaats voor is in de andere views (info veld.) ;)
Btw je kunt altijd een uitgebreid info dialog oproepen met de info button op je remote, dan heb je gelijk alle info te pakken inclusief plot en cast van de film/serie/muziek cd.
Ok dan zal ik maar sowieso geen 3D cover gebruiken. Eerst kreeg ik inderdaad alle info te zien als ik de info knop indrukte, maar als ik dat nu doe zie ik alleen bovenaan de kopjes (Acteurs / Vernieuwen / Thumb / Fanart) maar geen info meer eronder. Hoe kan dit? Kan ik dit ergens perongeluk uitgezet hebben?
Overigens heb ik bij High List geen speeltijd erbij staan, ik heb MiniMeedia Waffa! 1.7
[...]

Nee is geen fout. ! Vertaling in xbmc is de schuldige. Sorry, skin is de schuldige.
Video = video (file mode)
Video's = Movies (bibliotheek mode)

Is aangepast voor volgende versie. ;) Heb Video's veranderd naar films zoals in hoofdmenu.
Kun je zelf ook veranderen zie : MiniMeedia Waffa!\720p\Custom1001_SkinSettings.xml
Line 89 :
<label>$LOCALIZE\[20342]</label>............ (=Video's)
Verander dat naar:
<label>$LOCALIZE\[342]</label> ...............(=Films)
Haha oke das handig dat ik dit zelf kan aanpassen :9
[...]

Ja je kunt spellen starten vanuit xbmc (programmas) die op de harde schijf staan.
Plaats/ rip je spellen naar F: Games. dit is de standaard Games source.
Dat heb ik gedaan, ook in die map, maar hij ziet geen spellen als ik naar Programma's>Spellen ga
ik heb de volgende 2 manieren geprobeerd:
F:\Games\GTA San Andreas.iso
F:\Games\GTA San Andreas\GTA San Andreas.iso
Als ik er via bestandsbeheer direct naartoe blader kan ik ze ook niet openen.

Ik probeer ook SVN Repo Installer erop te zetten, ik heb deze in de plug-in map gezet, maar hij komt nergens erbij te staan? Volgens de startpost van dit topic kun je hiermee eenvoudig zonder computer scripts en skins installeren?
Deze zou dan toch tevoorschijn moeten komen bij programma's?

En tot slot voor nu :P ik heb er ook een film opgezet via Video_TS (Inglourious Basterds) alleen deze blijft hangen bij het afspelen. Als ik hem start komt het dvd-menu (Play, chapter, etc.) en deze blijft daarin hangen. Wat kan hier de reden van zijn? Of speelt hij dit soort films sowieso niet af op de xbox?

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:21:
[...]

Ok dan zal ik maar sowieso geen 3D cover gebruiken. Eerst kreeg ik inderdaad alle info te zien als ik de info knop indrukte, maar als ik dat nu doe zie ik alleen bovenaan de kopjes (Acteurs / Vernieuwen / Thumb / Fanart) maar geen info meer eronder. Hoe kan dit? Kan ik dit ergens perongeluk uitgezet hebben?
Overigens heb ik bij High List geen speeltijd erbij staan, ik heb MiniMeedia Waffa! 1.7
Hmm vreemd, maar upgrade naar 1.9 deze heb ik zelf goed getest op de xbox en werkt uitstekend + krijg je een hoop thumbs ;)
[...]
Haha oke das handig dat ik dit zelf kan aanpassen :9
Lol, je kunt alles aanpassen :*)
[...]
Dat heb ik gedaan, ook in die map, maar hij ziet geen spellen als ik naar Programma's>Spellen ga
ik heb de volgende 2 manieren geprobeerd:
F:\Games\GTA San Andreas.iso
F:\Games\GTA San Andreas\GTA San Andreas.iso
Als ik er via bestandsbeheer direct naartoe blader kan ik ze ook niet openen.
Je moet ze wel uitpakken !! Hint gebruik avalaunch met qwix. Blaast met 10-11 MB je spellen naar de xbox 8)
Ik probeer ook SVN Repo Installer erop te zetten, ik heb deze in de plug-in map gezet, maar hij komt nergens erbij te staan? Volgens de startpost van dit topic kun je hiermee eenvoudig zonder computer scripts en skins installeren?
Deze zou dan toch tevoorschijn moeten komen bij programma's?
Hmmm, Als het goed is staat deze ook default onder programs / program plugins
En tot slot voor nu :P ik heb er ook een film opgezet via Video_TS (Inglourious Basterds) alleen deze blijft hangen bij het afspelen. Als ik hem start komt het dvd-menu (Play, chapter, etc.) en deze blijft daarin hangen. Wat kan hier de reden van zijn? Of speelt hij dit soort films sowieso niet af op de xbox?
Dvd's zouden geen probleem moeten zijn voor de xbox.

Via context menu kun je kiezen welke player je wilt gebruiken.
Default is / was Mplayer (recent veranderd.)
Probeer dvdplayer eens ;) Deze is dus nu voortaan de default player !

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Als ik het zo lees op xbmc.org is de nieuwe stable 9.11 camelot een feit

even een change log(je) voor de liefhebber

GUI:

Improved XBMC GUI Skinning Framework making it even more flexible and powerful
Powerbutton follows “shutdown function” in settings/system/power saving
Updated translations for most languages (help is always wanted with translation)
Skinnable Weather Plugin API enabling third-party Weather Plugins (Python Scripts)
Edit button for RSS feeds in settings, (needs RssTicker script installed, see SCRIPTS section below)
New screensaver option to turn off the screen (using VESA DPMS)
Always On Top option to advancedsettings.xml when XBMC runs in Windowed Mode
Better support for multi-monitor setups
Settings have been re-organized and cleaned up to sync with new features

Playback:

High Definition, Surround Sound, and Subtitle Flagging and Filtering in Video Library
Added support for SingStar and UltraStar Karaoke Lyrics Format
Updated FFmpeg (libavformat and libavcodec) audio/video codec and demux library
Speed up RAW image loading and handle more file extensions
Implemented better WAV/PCM handling on 64-bit operating-systems
Added support for additional tags in CUE sheets (Genre/Year)
Added support for MPL2 (Blu-ray) subtitles format
Added support forVPlayer subtitles format (which unfortunately is still in use)
Added support for RTMP (Flash) live video streams, plus skip, pause, and resume feature
Added proper MMS/MMSH streaming client (libmms) support
Added audio and subtitle delay pop-up to the GUI (similar to volume control)
Improved Commercial Skipping, EDL (Edit Decision List), and SceneMarker support
Options for smoother video playback (syncing the video to the refresh rate of the display)
Smart Playlists support for video resolution, aspect-ratio, codec, audio, and subtitles
Extension of ExternalPlayer enabling multiple external players based on file-extension
Added overlay renderer for dvd/vobsub/xsub

Library:

Performance improvements to SQLite (database) queries (help is always wanted here)
Support for movie sets and a sortorder tag in the Video Library
UPnP MediaServer compliant with DLNA (Digital Living Network Alliance) standards
Ability to view pictures over UPnP in XBMC, also loads of fixes to the UPnP library
Added scan for new content command to HTTP API, extended XBMC.updatelibrary call
Reorganized MythTV directory structure to separate TV Shows from Movies
Support importing MythTV movies into the Movies Library (including scraping)
Added support local actor thumbnails (store as actor_name.tbn under .actors directory)
Scrape studio info for TV Show/Season/Episode, info is available via studio field item
Changed handling in Scrapers and NFO replacing «thumbs» with multiple «thumb»
Added library update on resume if we are coming from suspend/hibernate
Ability to scrape and scan TV Shows into the video library by air-date via TheTVDB.com

Scrapers:

TheMovieDB.org (TMDB) movie scraper upgraded to version 2.1
Added Movie Trailer scraping from dtrailer.com to TheMovieDB.org scraper
TheTVDB.com TV Shows scraper scraper improvements and enhancements
MTV (Music Videos) scraper improvements and enhancements
New freebase music scraper (with Artist FanArt support via htbackdrops.com)
New Polish music scraper combining allmusic.com,merlin.pl, and lastfm.pl
New mymovies.dk (Multilanguage) movie scraper (*commercial)
New fdb.pl (Polish) movie scraper
New cinefacts.de (German) movie scraper
New filmdelta.se (Swedish) movie scraper
New world-art.ru (Russian) movie scraper
Updated imdb.cn (Chinese) movie scraper
New cine-passion (French/English) movie scraper
Fixes and additions for the mymovies.xml scraper

Skins:

Removed legacy PM III (farewell old friend)
Confluence is the new default
PM3.HD set to secondary

Windows-Specific:

Changed from Open GL to DirectX for GUI and video rendering.
Added Crash Dump for Windows
Support Milkdrop visualizations

Linux-Specific:

Added support for Debian building and packaging to the XBMC SVN
External libraries options when compiling XBMC for Linux making it more distro agnostic
Support for PPC (PowerPC) processors in XBMC for Linux (OpenGL support required)
Avahi Zeroconf (Zero Configuration Networking) for XBMC webserver
Added DeviceKit.Disks integration
Added DeviceKit.Power and ConsoleKit.Manager integration

OS X Specific:

Logitech Harmony Universal Remote support
Added support for CoreAudio API and removed the PortAudio API code
AC3 and DTS digital audio pass-through to SP/DIF on Apple TV (thanks to CoreAudio)
Support for running external Applescripts
Support for command-tab application switching
support for OS X Spaces (virtual desktops)

Live-Specific:

New installer with disk partitioning support, network setup and language selection
Uses Beatzeps08’s variation of duduke’s great “spinner black” usplash theme! Thanks Beatzeps08!!
Based on Ubuntu Karmic
NVIDIA drivers: 190.53 (VDPAU included on supported GPUs)
ATI/AMD drivers: Catalyst 9.11
Includes the magic tvheadend package, which brings live TV in XBMCLive
The plugin “SVN Repo Installer” is also included, thus installing new scripts/plugins/skins will be easier

Gelijk maar even een sudo aptitude update / safe-upgrade er tegen aan gegooid en het kerstcadeautje is uitgepakt.

[Voor 98% gewijzigd door Sr_Ogel op 24-12-2009 11:07]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Ik heb op dit moment een oude 9.04 Live versie geinstalleerd op mn SSD schijf.Kan ik deze upgraden of zal ik een nieuwe install moeten doen?

iRacing Profile Flickr

• Fire69
Woei! _O_

Installed and working (as usual :P )

Dit wordt wel interessant:
Includes the magic tvheadend package, which brings live TV in XBMCLive

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
seninha schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:14:
Ik heb op dit moment een oude 9.04 Live versie geinstalleerd op mn SSD schijf.Kan ik deze upgraden of zal ik een nieuwe install moeten doen?
Ik zou gewoon je .xbmc map via sftp veilig stellen. dan de update/upgrade commando's uitvoeren. Als het goed is zou het gewoon moeten werken, maar werkt het niet dan is er niks verloren want je hebt je .xbmc map nog met je persoonlijke dingetjes.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36

M0nkeymen

Monkeystyle!

Over de beta's en rc1 kun je hem heen installeren, ouder moet je volgens mij backuppen. Ten minste dat deed het bij mij. Voelt snappie aan, en alles werkt hier. Confluence skin is aardig maar ik hou het bij transparancy!

Verder hebben ze weer een goede daad verricht zo vlak voor de kerst.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Anoniem: 8504

Ik ben al XBMC gebruiker sinds de allereerste versies op mijn oude XBOX, heb nu sinds een tijdje XBMX op een ION boardje draaien. Heeft iemand ook een idee hoe ik dit kan doen, ik blijf gewoon moeilijkheden hebben met de library mode:

Ik wil graag mijn films bekijken via de library mode en series gewoon in file mode.. Heeft iemand een idee hoe je dit doet? Punt is namelijk dat ik series gewoon makkelijker zoek in file mode, maar graag films wil zien incl. info e.d.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 24-12-2009 13:35]

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Anoniem: 8504 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:35:
Ik ben al XBMC gebruiker sinds de allereerste versies op mijn oude XBOX, heb nu sinds een tijdje XBMX op een ION boardje draaien. Heeft iemand ook een idee hoe ik dit kan doen, ik blijf gewoon moeilijkheden hebben met de library mode:

Ik wil graag mijn films bekijken via de library mode en series gewoon in file mode.. Heeft iemand een idee hoe je dit doet? Punt is namelijk dat ik series gewoon makkelijker zoek in file mode, maar graag films wil zien incl. info e.d.
Series bekijk ik altijd in het "Videos" menu (zonder library aan te zetten, gewoon file mode dus) - en films via het "Movies" menu (icm library).

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2021
Kun je de nieuwe 9.11 versie gewoon over een geinstalleerde 9.04 versie zetten? En blijft de hele bibliotheek dan in tact? Dat scheelt een paar uur scannen

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

hanhub schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 07:33:
Kun je de nieuwe 9.11 versie gewoon over een geinstalleerde 9.04 versie zetten? En blijft de hele bibliotheek dan in tact? Dat scheelt een paar uur scannen
Ja. Dat is wel hoe het hier werkte.

hanhub schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 07:33:
Al zet je 'm er langs je userdata blijft altijd intact. ;)

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
Ik heb de laatste t3ch op mijn goede oude xbox gezet, samen met de nieuwe skin confluence, met aangepaste textures naar xpr, zie: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=63434

Er zijn mensen daar die zeggen dat het heel soepel loopt, maar bij mij is dat zeker niet het geval. Het hoofdmenu hapert enorm, zodra je bijv bij settings komt is alles wel soepel. Ik heb de webserver uitstaan, en geen custom achtergrond plaatjes. Er is 27 MB mem vrij. In dat topic wordt er gesproken over views in de videolibrary uitzetten, door te sleutelen aan "ViewsVideoLibrary.xml" en "ViewsFileMode.xml". Kan iemand me vertellen hoe dit moet? En maakt dit ook het hoofdmenu soepeler?

Of moet ik gewoon accepteren dat men xbox niet meer mee kan? :(

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Voor iedereen met een Asrock ION HT 330, er is een nieuwe officiele remote driver beschikbaar en een update van het bios naar 1.10 waardoor powerdown/powerup nu wel goed werkt.

http://www.asrock.com/net...odel=ION%20330HT-BD&o=All

Crackh34d schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:31:
Ik heb de laatste t3ch op mijn goede oude xbox gezet, samen met de nieuwe skin confluence, met aangepaste textures naar xpr, zie: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=63434

Er zijn mensen daar die zeggen dat het heel soepel loopt, maar bij mij is dat zeker niet het geval. Het hoofdmenu hapert enorm, zodra je bijv bij settings komt is alles wel soepel. Ik heb de webserver uitstaan, en geen custom achtergrond plaatjes. Er is 27 MB mem vrij. In dat topic wordt er gesproken over views in de videolibrary uitzetten, door te sleutelen aan "ViewsVideoLibrary.xml" en "ViewsFileMode.xml". Kan iemand me vertellen hoe dit moet? En maakt dit ook het hoofdmenu soepeler?

Of moet ik gewoon accepteren dat men xbox niet meer mee kan? :(
In MiniMeedia Waffa! heb ik skin settings gemaakt om views uit te schakelen. Dit werkt perfect.
Maakt de skin sneller en geeft een hoop extra memory in Movies/tvshows/video/music/programs/pictures maar niet in home screen !!! Maar btw deze werkt in MiniMeedia Waffa! ook gewoon goed op de xbox! zelfs met alle features en custem backgrounds !

Door te sleutelen aan "ViewsVideoLibrary.xml" en "ViewsFileMode.xml" in confluence. zou je extra memory kunnen creeren in Movies/tvshows en video. Maar niet in Home screen !!

Uitzetten kun je door grofweg de view te verwijderen of door <!---(view)-->.
Echter moet je ook het menu aanpassen zodat je de view niet meer kunt selecteren.

Je zou kunnen kijken hoe ik het heb gedaan in MiniMeedia Waffa! maar, Jezz x skin code zit net iets anders in elkaar dan skunk's skin code (miniMeedia/MediaStream) ;)

Je moet idd gaan accepteren dat de nieuwste skin met alle features niet perfect draaien op de xbox !!
Tenzij, er iemand een skin mod. gaat toebrengen die memory opleveren, meeste doen dat door de resolutie aan te passen van de textures/fanart/backgrounds echter will ik dit niet en heb dit nooit gedaan !!! Leverd ook minimaal aan memory op.
Views uitshakelen die ik toch niet gebruik kan ik goed mee leven en leverd zoveel memory op voor de xbox dat ik alle features kan gebruiken, music luisteren en toch nog door movies kunnen bladeren en fanart laad nog steeds zonder problemen. ;)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 25-12-2009 17:03]

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-05 00:18
hallo allemaal,
ik ben een een lange tijd Mediaportal gebruiker geweest. maar ik sta nu op het punt om over te stappen op XBMC. de reden hiervoor is dat ik de Codec van mediaportal niet helemaal netjes krijg. ene keer werkt wel andere keer niet. ik ben dus nu aan het experimenteren met XBMC en enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ISO's niet worden afgespeeld. als ik enter erop druk. gebeurt niets.

ik heb voor mediaportal XBMC geprobeerd maar kreeg afstandsbediening neit netjes paraat. met eventghost was het hele gedoe wat toch niet goed voor MIJ werkte. ik heb nu logitech harmony en daarmee kan ik wel alles netjes werkend krijgen met XBMC(zonder andere software!). mocht iemand weten hoe, kan ik bericht daarover posten :)

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 23:11

Tubbietje

Illegaal!

sipaan schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:07:
hallo allemaal,
ik ben een een lange tijd Mediaportal gebruiker geweest. maar ik sta nu op het punt om over te stappen op XBMC. de reden hiervoor is dat ik de Codec van mediaportal niet helemaal netjes krijg. ene keer werkt wel andere keer niet. ik ben dus nu aan het experimenteren met XBMC en enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat ISO's niet worden afgespeeld. als ik enter erop druk. gebeurt niets.

ik heb voor mediaportal XBMC geprobeerd maar kreeg afstandsbediening neit netjes paraat. met eventghost was het hele gedoe wat toch niet goed voor MIJ werkte. ik heb nu logitech harmony en daarmee kan ik wel alles netjes werkend krijgen met XBMC(zonder andere software!). mocht iemand weten hoe, kan ik bericht daarover posten :)
Als je dat zou willen doen.. het posten van hoe je die Harmony aan de praat hebt gekregen zonder extra software??

Ik heb het wel voor de praat gekregen door een MCE keyboard toe te voegen als apparaat en tevens de Windows Media Center als apparaat. Hiermee heb ik bepaalde knoppen erin gezet alsof ie de media center bediend, maar inweze is dit dus gewoon de XBMC en de rest van XBMC bediend ie met MCE Keyboard. De Windows Media Center is ingesteld alsof ie altijd aan staat en niet uit kan.

Maar nu staan er dus 2 apparaten in mijn harmony, terwijl het gewoon 1 XMBC machine is en das ook niet ideaal.

Dus als jij een beter systeem hebt gevonden, hou ik mij graag aanbevolen.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Fire69
Voor de mensen die op zoek zijn naar een web-interface voor XBMC, deze ziet er heel veelbelovend uit!!!!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=51596

Work in progress, maar werkt onder Windows al redelijk vlotjes. Op mijn xbox doet hij het nog niet zo super, maar dat komt wel goed. :P

• heval
Tubbietje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:36:
[...]

Als je dat zou willen doen.. het posten van hoe je die Harmony aan de praat hebt gekregen zonder extra software??

Ik heb het wel voor de praat gekregen door een MCE keyboard toe te voegen als apparaat en tevens de Windows Media Center als apparaat. Hiermee heb ik bepaalde knoppen erin gezet alsof ie de media center bediend, maar inweze is dit dus gewoon de XBMC en de rest van XBMC bediend ie met MCE Keyboard. De Windows Media Center is ingesteld alsof ie altijd aan staat en niet uit kan.

Maar nu staan er dus 2 apparaten in mijn harmony, terwijl het gewoon 1 XMBC machine is en das ook niet ideaal.

Dus als jij een beter systeem hebt gevonden, hou ik mij graag aanbevolen.
ik heb het zelfde als jij gedaan.. alleen ik heb de xbmc nog niet op me HTPC geinstalleerd. ik test alles eerst op me laptop. dus dat valkuil van 2e apparaten heb ik nog niet gezien. blijkbaar zal ik ook 2 apparaten moeten doen(wat logisch is want met keybord krijg je htpc niet aan zover ik weet).ik gebruik xbmc icm windows. ik heb gehoord als je xbmc icm linux doet dat je out of the box ondersteuning voor MCE remote hebt?

weet jij toevallig waar het aan kan liggen dat xbmc bij mij geen iso's afspeelt?

is er hardwarematige ondersteuning voor HD video's in xbmc met windows, met ati kaart? ik zie ergens in deze forum dat het niet mogelijk is :'(
alvast bedankt _/-\o_

• Pkunk
Kan iemand me vertellen hoe ik precies die repo browser voor plugins en scripts kan installeren? Ik heb geprobeerd het bat bestandje te draaien op de xbox, maar dat doet niet zoveel.. zelfde geld voor het tbn bestandje
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:45:
Kan je even een overzichtje geven van je structuur en bestandsnamen en dan zeggen hoe je sources gedefiniëerd zijn en zo?
Ik heb bij videos 2 sources: movies en series. Die verwijzen beide naar een aparte map op de F:\
Daarin staan gewoon de series en films in aparte mapjes. Firefly bijvoorbeeld staat in F:\Series\Firefly
De afleveringen zijn als volgt benoemd: 01_serenity.avi, 02_The_Train_Job.avi etc...

Maar nogmaals, mijn probleem is nu even niet dat die afleveringen niet herkend worden, maar dat als ik een losse aflevering toevoeg aan de library dat die vervolgens bij movies terecht komt in m'n library en niet bij series.

[Voor 12% gewijzigd door Pkunk op 26-12-2009 13:25]

Hallo met Tim

Dowmload de plugin en plaats het in xbmc\plugins\programs en start het vanuit programs in xbmc.
http://xbmc.org/forum/sho...light=repro+svn+installer

Wat betreft je series, zorg dat ze een juiste benaming hebben ! vb: The_Train_Job S01E02.avi
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=59281

Als de serie bij movies komt dan heb je niet de juiste scraper geselecteerd.!!

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-12-2009 15:30]

• Pkunk
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:28:
Als de serie bij movies komt dan heb je niet de juiste scraper geselecteerd.!!
Als ik handmatig een aflevering in de library zet heeft dat toch niets met de scraper te maken?

Hallo met Tim

• Fire69
En hoe doe je dat dan juist?

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Heb net Camelot geintalleerd, maar mijn geluid lijkt een beetje raar te doen.
Als ik een film afspeeld dan is het geluid heel zacht, en moet ik hem bijna op maximaal volume zetten. Ga ik dan echter weer terug, dan zijn de UI geluiden van XBMC zelf echt keihard. Ik hoor ook constant een ruis.

Als het geluid van het UI normaal volume heeft en ik een film start, dan hoor ik het geluid van de film heel zacht. Als ik dan echter de film stop, dan is het volume van het UI opeens heel hard. Als ik dan 1 keer op de volume-down knop druk, dan heeft hij weer het normale volume terug.

Kan iemand mij verder helpen? Heb al even gezocht, maar krijg alleen resultaten van mensen met digital-out problemen enzo. Heb verder ook geen idee waar ik naar moet zoeken.

Ik gebruik een MSI P7NGM-Digital moederbord waar een Realtek® ALC888 inzit, welke ik analoog heb aangesloten op mijn 5.1 set.

• Pkunk
eh nou gewoon:
witte knopje --> manually move to library --> naam van de aflevering invoeren
Dan komt de aflevering tussen m'n movies te staan. Zelf als ik hem vervolgens koppel met de bijbehorende serie. Het vreemde is ook dat het wel herkend wordt als aflevering omdat ik er geen movie information over kan ophalen, maar wel eposiode information

Hallo met Tim

Zo moet je ook geen afleveringen toevoegen.

Als je eenmaal de inhoud hebt toegewezen aan je tv series folder dan is het een kwestie van aflevering toevoegen aan je season folder en doe een bibliotheek update That's it !!

Btw je kunt standaard scraper instellen voor movies en tv shows. Staan deze goed ?
Systeem/instellingen/video/scrapers

• Fire69
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er toch redelijk wat mensen zijn die problemen hebben met die Library, terwijl het eigenlijk allemaal niet zo moeilijk is! :P

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
je haalt me de woorden uit de mond (of eigenlijk de letters uit mijn vingers) zolang de bestandsnamen goed genaamd zijn dus shownaam.s00e00.ext dan is het 1 keer de inhoud vam map toewijzen en dan maar bibliotheek updates uitvoeren kan gewoon niet mis gaan

Ik zit er dan ook over te denken om deeltje 14 te openen met een nieuwe TS (ook omdat er een nieuwe versie uit is). alleen zou ik dan gaan voor een ts met meerdere auteurs om er door meerdere mensen eens goed naar te laten kijken. Handig zou dan zijn als de auteurs verschillende versies van xbmc draaien. Ik zit zelf namelijk op xbmc live maar kan dus weinig tot niks zeggen over de windows variant.

[Voor 44% gewijzigd door Sr_Ogel op 26-12-2009 21:47]

• Fire69
Yep, piece of cake. :P
Net een nieuwe test-xbmc in een andere folder op mijn xbox gezet om die XBMControlWeb te troubleshooten.
Half uurtje werk van ftp'en tot Library scannen (wat op de xbox wel effe duurt :P ).

- XBMC erop ftp'en.
- Wat settings goed zetten.
- Sources.xml erop ftp'en (die file kan je best altijd op ergens gebackupped hebben :) )
- Naar Videos gaan, op Movies-source gaan staan
- Context-menu => Set Content => Movies => Run Automated Scan en Scan Recursively aanvinken => OK
- Wachten tot Movies gescanned zijn
- Naar Videos gaan, op TV Shows-source gaan staan
- Context-menu => Set Content => TV Shows => Run Automated Scan aanvinken => OK
- Wachten tot TV Shows gescanned zijn

Done. :P

[edit]
Ah, goed idee voor dat nieuwe deel.
Ik wil altijd wel mede-auteur zijn. Ik stel voor dat je Poeier dan ook even aanspreekt.
Zet mij er maar bij voor Windows en Xbox :)

[Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 26-12-2009 21:54]

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Er is eindelijk een Moviemeter-scraper uit... of iig een workaround..

Meer informatie vind je hier.

• Fire69
Vind ik nou net wat veel werk, gewoon om de info in NL te krijgen :P

• heval
please iemand die een idee heeft waarom iso's niet doen bij mij:(?
ik heb verschillende iso files geprobeerd, geen resultaat. iso's werken wel met andere spelers.
dit is voor mij nu echt een punt waarom ik nog niet overstap van mediaportal naar XBMC.
alvast bedankt!

Zelf gebruik ik geen iso's maar deze zouden moeten werken.
http://xbmc.org/wiki/?tit..._Supported_Formats/Codecs

Probeer eens een andere build. ;)

Je gebruikt windows.......Ikons update dagelijks ;) .
http://danielpatton.com/user-accounts/XBMC-updates/ikons/

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-12-2009 23:36]

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik kan je niet echt een reden geven, alleen dat het bij mij met de live verise in ieder geval bij de RC en de Final van 9.11 werkte. Als je één van die versies geinstalleerd hebt dan zou het dus gewoon moeten werken.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:08

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ben nu ook met XBMC aan het spelen onder windows, moet zeggen dat als het eenmaal goed staat het heerlijk werkt.

Vind alleen de scrappers niet echt lekker werken, dus heb eerst met Media companion eerst gezorgd dat de goede info er stond, had namelijk wat series die geen nette namen hadden en dan is het met MC redelijk makkelijk dit recht te trekken.

Nu wachten op m'n asrock 330HT, kan niet wachten tot de tnt man maandag langs komt.

Weet trouwens iemand hier hoe je makkelijk buienradar.nl of een browser in XBMC kan krijgen?
Is belangrijk voor het vrouwtje :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Er is een buienradar script geweest die de actuele beelden kon laten zien. Zal eens kijken of ik die nog weer tevoorschijn kan toveren. Vind ik ook wel weer handig om er bij te hebben.

• Fire69
sipaan schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:25:
please iemand die een idee heeft waarom iso's niet doen bij mij:(?
ik heb verschillende iso files geprobeerd, geen resultaat. iso's werken wel met andere spelers.
dit is voor mij nu echt een punt waarom ik nog niet overstap van mediaportal naar XBMC.
alvast bedankt!
Ik gebruik niks anders dan iso's voor de dvd's van mijn kinderen, werkt helemaal perfect. :P
Maar ik moet wel zeggen dat ik overal het menu uit sloop en dus enkel de hoofdfilm (met eventueel meerdere talen en ondertitels) overhoudt.

Het zijn toch dvd-iso's dat je probeert, en geen bluray?

brid schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:48:
Ben nu ook met XBMC aan het spelen onder windows, moet zeggen dat als het eenmaal goed staat het heerlijk werkt.

Vind alleen de scrappers niet echt lekker werken, dus heb eerst met Media companion eerst gezorgd dat de goede info er stond, had namelijk wat series die geen nette namen hadden en dan is het met MC redelijk makkelijk dit recht te trekken.

Nu wachten op m'n asrock 330HT, kan niet wachten tot de tnt man maandag langs komt.

Weet trouwens iemand hier hoe je makkelijk buienradar.nl of een browser in XBMC kan krijgen?
Is belangrijk voor het vrouwtje :)
Het buienradar script werkt helaas niet meer.
Maar je hebt wel The weather chanel........TWC script. Deze heeft ook radarbeelden alleen zijn ze dan van Europa.
In MiniMeedia Waffa! heb Ik een skin setting gemaakt dat je het path van het script in kunt stellen en dat er dan een button in weather komt dat direct het script start.
Zie : Systeem/instellingen/skin/weather.

• Fire69
offtopic:
Poeier, interesse om te helpen bij de TS van deel 14? ;)

• Freezerator
  • Laatst online: 01:00
Ik zit met een vreemd probleempje. Sinds vorige week blije XBMC gebruiker, had content van mijn oude pc toegevoegd en dat werkte allemaal netjes. Nu die content naar mijn XBMC speler gekopierd, source toegevoegd voor de libary en ingesteld dat hij moet scannen bij start-up en recursive, maar die map wordt niet meegepakt op de 1e film na? Wat voor basaals zie ik over het hoofd? Via de file modus kom ik er gewoon bij, en de filminfo + fanart wordt dan ook gewoon opgehaald.

Fire69 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:28:
offtopic:
Poeier, interesse om te helpen bij de TS van deel 14? ;)
Kan mischien wel wat input geven :P
Freezerator schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:34:
Ik zit met een vreemd probleempje. Sinds vorige week blije XBMC gebruiker, had content van mijn oude pc toegevoegd en dat werkte allemaal netjes. Nu die content naar mijn XBMC speler gekopierd, source toegevoegd voor de libary en ingesteld dat hij moet scannen bij start-up en recursive, maar die map wordt niet meegepakt op de 1e film na? Wat voor basaals zie ik over het hoofd? Via de file modus kom ik er gewoon bij, en de filminfo + fanart wordt dan ook gewoon opgehaald.
Heel basaal........heb wel de movie folder toegewezen en niet per ongeluk alleen die eerste movie.

[Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-12-2009 10:39]

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 13:05
Weet iemand hier ook wat een makkelijke manier is om de bestandsnaam te wijzigen bij serie`s? Ik heb nu Lost gedownload maar om nou 60 bestandsnamen te wijzigen....

Je hebt masive renamers, maar je moet toch echt bij elke afl. S01E01, S01E02 enz gaan toevoegen.
Maar fire69 doet het vol aut. geloof ik

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-12-2009 11:29]

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
FicoF schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:20:
makkelijke manier is om de bestandsnaam te wijzigen bij serie`s?
Zelf gebruik ik hier de multi renamer van freecommander maar elk gelijkend programma kan het waarschijnlijk.
De bestanden die je download, hebben over het algemeen een vaste opbouw wat naam betreft, zit altijd wel een episode nummer of iets dergelijks in. Door in de mulitrenamer alles behalve het episode nummer weg te knippen door gebruik te maken van de aanwezige filters houd je alleen het episode nummer over.

Dan is het alleen nog de shownaam en seizoens nummer toevoegen en klaar.

• Fire69
Lees even Amelandbor in "[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII"

Hij doet het ook na het downloaden. :)
Mijn manier is bij het downloaden zelf, dus dat gaat voor FicoF niet werken.

• Pkunk
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:32:
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er toch redelijk wat mensen zijn die problemen hebben met die Library, terwijl het eigenlijk allemaal niet zo moeilijk is! :P
Heheh.. dan mag je me vertellen hoe ik de theater afleveringen van Kimi ga nozomu eien kan toevoegen aan de library ;) Deze staan namelijk voor zover ik heb gezien op geen enkele van de scrapers die ik kan selecteren en zal ik toch echt handmatig moeten toevoegen. Maar als ik dat doe komen ze dus bij m'n movies..

Hallo met Tim

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:00
Voor het renamen van mijn series gebruik ik zelf naar volle tevredenheid Bulk Rename Utility
Met het aanpassen van een paar filters worden automagisch de episode nummers opvolgend genummerd. Het zal in het begin even zoeken zijn hoe het precies werkt maar alles wordt direct zichtbaar in een soort preview scherm dus zo moeilijk zal het niet zijn. ;)

Verder heb ik een vrij apart probleem met mijn XBMC. Ik draai Ubuntu Jaunty met XBMC 9.11 (Maar had er ook al last van met de SVN builds, Beta en RC).
Zodra ik een film aanklik freezed de grafische interface van XBMC/Ubuntu. Met een ctrl+alt+F2 en een /etc/init.d/gdm restart komt alles wel weer prima terug en kan ik wel goed een film starten zonder vastloper.
Het rare is dat als ik dit 's avond doe ik de volgende ochtend wel gewoon prima een film kan staren, maar als ik dat +-24 uur later doe (dus gewoon de volgende avond), loopt de hele zooi weer vast.
Ik gebruik overigens VDPAU, las dat dit het probleem was in een oudere SVN built, maar dit zal allang gefixed moeten zijn :?

Inventaris ~ PSN-ID: Deismyna ~ Flickr

• Pkunk
Deismyna schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:05:
Voor het renamen van mijn series gebruik ik zelf naar volle tevredenheid Bulk Rename Utility
Met het aanpassen van een paar filters worden automagisch de episode nummers opvolgend genummerd. Het zal in het begin even zoeken zijn hoe het precies werkt maar alles wordt direct zichtbaar in een soort preview scherm dus zo moeilijk zal het niet zijn. ;)
tnx, maar dat is niet m'n probleem. Het probleem is dat ik afleveringen heb van bepaalde series die simpelweg niet bekend zijn bij de scrapers. Ik moet ze dus handmatig toevoegen aan de library. En dan komen ze dus bij m'n movies terecht.

Hallo met Tim

Pkunk schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:16:
[...]

tnx, maar dat is niet m'n probleem. Het probleem is dat ik afleveringen heb van bepaalde series die simpelweg niet bekend zijn bij de scrapers. Ik moet ze dus handmatig toevoegen aan de library. En dan komen ze dus bij m'n movies terecht.
Gebruik dan Media companion daar kun je de info velden handmatig invullen (plakken/kopieeren).
De nfo file die dit program maakt wordt dan perfect gescraped door xbmc.

• Pkunk
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:55:
[...]
Gebruik dan Media companion daar kun je de info velden handmatig invullen (plakken/kopieeren).
De nfo file die dit program maakt wordt dan perfect gescraped door xbmc.
Nogmaals, dat is niet de oplossing voor mijn probleem. Mijn probleem is dat het handmatig toevoegen van bestanden aan de library niet werkt. Alle oplossingen die hier worden geboden zijn workarounds die niet gaan werken in alle gevallen. Ik wil gewoon handmatig een bestand toevoegen aan de library. Vergeet gewoon even waarom ik dat wil. Ik wil dat nou eenmaal. Maar dat werkt dus niet.

Hallo met Tim

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 23:43
Freezerator schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:34:
Weet niet hoe je je film map heb ingedeeld, maar bij mij werkte het om "use directory name for scanning" ofzo aan te zetten onder de "set content" venster.
Ik had hetzelfde probleem en dat leek te werken.

Pkunk schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:38:
[...]

Nogmaals, dat is niet de oplossing voor mijn probleem. Mijn probleem is dat het handmatig toevoegen van bestanden aan de library niet werkt. Alle oplossingen die hier worden geboden zijn workarounds die niet gaan werken in alle gevallen. Ik wil gewoon handmatig een bestand toevoegen aan de library. Vergeet gewoon even waarom ik dat wil. Ik wil dat nou eenmaal. Maar dat werkt dus niet.
Nogmaals, dat is wel je oplossing voor je probleem.!!!
De Scraper van xbmc is goed maar zodra je wat moet editten of wat vreemde content moet toevoegen kun je beter aan de slag met Media Companion. Met dit programma kun je een perfecte bib maken !!!!!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
Ik lees hier veel positieve geluiden over Media Companion, dus ik probeer het eens uit en ....traaaaaaaaaaag!
Het duurt bij mij enkele minuten per film. :?

Kan ik ergens een logfile vinden waarin staat wat die al die tijd aan het doen is?
Ik heb de nieuwste versie gepakt (3.198, download link) en alles op default laten staan, met alleen de optie "Use folder names" geselecteerd.
Ik heb één moviefolder toegevoegd, waarin per film een folder staat en in elke folder een iso van de DVD.
Mijn OS is Windows 7.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Waarschijnlijk ben je ook alle thumbs van alle actors aan het downloaden. Dan wordt ie traag !!
Eerst je instellingen goed zetten.

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:14:
[...]

De Scraper van xbmc is goed maar zodra je wat moet editten of wat vreemde content moet toevoegen kun je beter aan de slag met Media Companion. Met dit programma kun je een perfecte bib maken !!!!!
Dit kan ik alleen maar beamen.
Je wilt het blijkbaar niet geloven, maar voor zo'n "exotisch" materiaal ga je echt een externe scraper moeten gebruiken. :)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:36:
Waarschijnlijk ben je ook alle thumbs van alle actors aan het downloaden. Dan wordt ie traag !!
Eerst je instellingen goed zetten.
De instelling "Create HD Media Tags when scraping" blijkt de boosdoener.
Deze optie moet worden uitgezet voor DVD's, want hier zit nog een "bug" in:

There is an issue with mediainfo.dll, this is the library that gets the info for the media tags. When scanning dvd image files (.ifo files) Media Info can take hours to get the details. (uit het XBMC forum)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Pkunk
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:14:
[...]
heheh, neehoor, mijn probleem is dat ik in xbmc geen losse bestanden aan series kan toevoegen. Ik wil niet iets met media companion. Ik hoef niets gescraped te hebben. Ik wil gewoon een bestandje in de lijst toevoegen. Als ik even snel iets in de lib wil zetten heb ik geen zin om helemaal via media companion dat te moeten doen. Daarbij lost die companion volgens mij niet op dat bepaalde afleveringen niet in de scrapers zitten. Zoek maar eens info over bijvoorbeeld dit:
Wikipedia: Kimi ga Nozomu Eien

Overigens zie ik op deze pagina geen download linkje.. http://www.billyad2000.co.uk/ is die site stuk ofzo?

Dus nogmaals, waarom komen mijn handmatig toegevoegde bestanden tussen movies en niet bij de bijbehorende serie in de library?

[Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 27-12-2009 17:23]

Hallo met Tim

Mr_Blobby schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:04:
[...]

De instelling "Create HD Media Tags when scraping" blijkt de boosdoener.
Deze optie moet worden uitgezet voor DVD's, want hier zit nog een "bug" in:

There is an issue with mediainfo.dll, this is the library that gets the info for the media tags. When scanning dvd image files (.ifo files) Media Info can take hours to get the details. (uit het XBMC forum)
Mooi, wat research leverd altijd wat op :)
Pkunk schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:22:
[...]

heheh, neehoor, mijn probleem is dat ik in xbmc geen losse bestanden aan series kan toevoegen. Ik wil niet iets met media companion. Ik hoef niets gescraped te hebben. Ik wil gewoon een bestandje in de lijst toevoegen. Als ik even snel iets in de lib wil zetten heb ik geen zin om helemaal via media companion dat te moeten doen. Daarbij lost die companion volgens mij niet op dat bepaalde afleveringen niet in de scrapers zitten. Zoek maar eens info over bijvoorbeeld dit:
Wikipedia: Kimi ga Nozomu Eien

Overigens zie ik op deze pagina geen download linkje.. http://www.billyad2000.co.uk/ is die site stuk ofzo?

Dus nogmaals, waarom komen mijn handmatig toegevoegde bestanden tussen movies en niet bij de bijbehorende serie in de library?
Ben nou is niet zo eigenwijs :)
We zijn je al een stap voor. O-)

Mr_Blobby Heeft zojuist nog een goede link geplaatst met de laatste versie van Media Companion.

Btw je wilt wel iets gescraped hebben anders zul je de content nooit in je bib krijgen.
En MC geeft de mogelijkheid om series zelf in te vullen mochten ze niet aanwezig zijn op de site.
http://thetvdb.com/

Dus kopieer van :
Wikipedia: Kimi ga Nozomu Eien"
de info en plak deze in de info velden die zichtbaar zijn in MC

Wil je iets voor de communitie doen voeg je serie dan toe aan deze site zodat de volgende 'm wel kan scrapen.

[Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 27-12-2009 17:40]

• Freezerator
  • Laatst online: 01:00
Sillymidget schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:59:
[...]

Weet niet hoe je je film map heb ingedeeld, maar bij mij werkte het om "use directory name for scanning" ofzo aan te zetten onder de "set content" venster.
Ik had hetzelfde probleem en dat leek te werken.
Inderdaad, dat deed de trick. Thanks!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 10:56
Momenteel draai ik XBMC 9.11, nu probeer ik een Blu-Ray Disc af te spelen, maar dan zegt XMBC het volgende:

Als ik dan vervolgens nog een keer op het 'Play' knopje druk hoor je de disc wel ratelen, maar er gebeurd niets meer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Er staat ook in die fail dat je de log file kunt bekijken, maar waar vindt ik die in vredesnaam?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:08

brid

Onze excuses voor het ongemak

Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:11:
[...]

Het buienradar script werkt helaas niet meer.
Maar je hebt wel The weather chanel........TWC script. Deze heeft ook radarbeelden alleen zijn ze dan van Europa.
In MiniMeedia Waffa! heb Ik een skin setting gemaakt dat je het path van het script in kunt stellen en dat er dan een button in weather komt dat direct het script start.
Zie : Systeem/instellingen/skin/weather.
Bedankt voor de reactie. Had TWC script ook al gevonden.
Ben nu even met de live cd aan het spellen op het notebook van m'n werk.
Kwam eerst me windows shares niet op terwijl deze wel netjes geshared zijn voor network en network services.

Blijkt dat MS voor windows 7 een leuke update heeft Live sign-on assistent of iets in die richting. Enige effect wat ik van deze update merkte is dat alles wat niet windows bassed is niet meer met shares mag verbinden.
Na het deinstalleren van deze update werkte het allemaal netjes.

Ook voor de gein windows mediacenter onder windows 7 een keer gestart, deze ga ik dus echt niet op m'n ION gebruiken, wat een piep software.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Pkunk
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:24:
Ben nou is niet zo eigenwijs :)
We zijn je al een stap voor. O-)

Mr_Blobby Heeft zojuist nog een goede link geplaatst met de laatste versie van Media Companion.
Ohja, ik heb em :) tnx. Ik ga eens kijken wat ik daar mee kan.
Btw je wilt wel iets gescraped hebben anders zul je de content nooit in je bib krijgen.
Nietus :p Je kan handmatig bestanden toevoegen. Bij films werkt dat prima. Ik mis dan wel informatie, maar dat maakt me niet uit. Als het met films kan moet het ook met series kunnen. De functionaliteit zit in xbmc, maar vertoont dus nogal vreemd gedrag. Misschien is het wel gewoon een bug in deze xbmc versie. Ik zal het op het xbmc forum eens navragen.

Hallo met Tim

• Fire69
Buffalo schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:03:
Momenteel draai ik XBMC 9.11, nu probeer ik een Blu-Ray Disc af te spelen, maar dan zegt XMBC het volgende:
[afbeelding]

Als ik dan vervolgens nog een keer op het 'Play' knopje druk hoor je de disc wel ratelen, maar er gebeurd niets meer.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Er staat ook in die fail dat je de log file kunt bekijken, maar waar vindt ik die in vredesnaam?
XBMC doet niet aan BluRay :P

Pkunk schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:11:

Nietus :p Je kan handmatig bestanden toevoegen. Bij films werkt dat prima. Ik mis dan wel informatie, maar dat maakt me niet uit. Als het met films kan moet het ook met series kunnen. De functionaliteit zit in xbmc, maar vertoont dus nogal vreemd gedrag. Misschien is het wel gewoon een bug in deze xbmc versie. Ik zal het op het xbmc forum eens navragen.
Ja en nee ;) met handmatig toevoegen probeerd xbmc toch te scrapen mocht ie niets vinden zet ie idd de file leeg in de bib.

Deze handmatige functie is ook met name voor movies bedoeld. Tv series scrapen werkt ook net iets anders.
Xbmc scraper gaat van de serie uit waarin de aflevering staat en dan zoekt ie op S01E01.
Met Movies zoek je op naam, wat je dus doet met handmatig toevoegen.

Dit is dus geen bug maar een functie voor movies de pech is alleen dat tv shows ook tot MyVideoNav.xml behoort en moeilijk te scheiden zijn.
Had hier nm. ook problemen mee met het verbergen van views in MiniMeedia Waffa! Kan voor Tv shows geen eigen settings maken om views te verbergen.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 10:56
Fire69 schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:02:
[...]

XBMC doet niet aan BluRay :P
Huh, meen je dat serieus? Waarom kan XBMC dan wel Blu-Ray bestanden afspelen op een harde schijf? Dat maakt toch geen verschil, of het nou van een schijfje wordt afgespeeld of van een harde schijf?

Ik vind dat dan wel een enorm minpunt. Nu moet ik toch weer een ander programma gaan installeren om Blu-Ray's af te spelen.

Het zit toch zeker wel in de planning om Blu-Ray schijfjes af te kunnen spelen met XBMC...?

• Fire69
Ja, dat meen ik serieus :P
Tja, XBMC kan wel "BluRay"'-bestanden afspelen omdat dit gewone standaard-codec zijn, MPEG2 of VC1.

Volgens mij ligt het probleem bij de encryptie/licensie.

Kon ook beter zeggen dat geen enkele free player is die blu ray kan afspelen.

• Fire69
Wel ja, vanwege de encryptie/licensie dus hé :P

yep, maar er is altijd wel een oplossing in xbmc :)
http://xbmc.org/forum/sho...?t=64658&highlight=bluray

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Nice.. op de FP: http://twk.rs/nfN1

Een AB met trackball en keyboard. Voor XBMC wel erg handig lijkt me :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Roeligan schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:19:
Nice.. op de FP: http://twk.rs/nfN1

Een AB met trackball en keyboard. Voor XBMC wel erg handig lijkt me :)
nieuws: Lenovo brengt afstandbediening met trackball en keyboard op de markt

Staat netter in je post :) Al die "blinde links" staan erg verdacht vind ik vooral op GoT.

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
twk.rs is een feature van tweakers zelf (quick link), copy past en klaar. Werkt lekker snel

[Voor 8% gewijzigd door Sr_Ogel op 28-12-2009 13:48]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

nero355 schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:27:
[...]

nieuws: Lenovo brengt afstandbediening met trackball en keyboard op de markt

Staat netter in je post :) Al die "blinde links" staan erg verdacht vind ik vooral op GoT.
Misschien een idee dat het forum zelf zijn eigen url-shortener parsed :+

Dacht nl. dat dit gebeurde :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:34

murphsy

Product Monkey

Beetje een stomme vraag misschien, maar ik kom er zelf niet zo uit:

Ik ga voor mijn ouders een htpc bouwen en installeren, vanwege mijn eigen goede ervaring heb ik gekozen voor xbmc. Vooral het feit dat je alles kan besturen met enkel een muis vind ik belangrijk,

Nu zie ik mijn ouders echter niet de nieuwste films en series downloaden, hierdoor heb ik twee vragen:

• Wat is de beste manier om vanaf mijn huis films bij mijn ouders thuis op de pc te krijgen zonder dat zij actief iets moeten doen?
• Kan via xbmc Ziggo digitale tv opgenomen worden zonder dat daarvoor andere software opgestart moet worden? Zo ja, moet ik daarvoor een bepaalde digitale tv kaart voor kiezen?

Verder nog tips en truuks om xbmc voor de digibeet prachtig te maken?

• Fire69
alexkroeze schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:47:
twk.rs is een feature van tweakers zelf (quick link), copy past en klaar. Werkt lekker snel
euh, je moet eerst nog op dat icoontje klikken, dan die link selecteren en dan pas c/p van die 'cryptische' link.
Als je gewoon de normale link aanklikt, wordt hij direkt geselecteerd en kan je direkt c/p doen, bespaart je dus een klik. ;)
En het ziet er gewoon niet uit, die korte links. :P
Roeligan schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:07:
[...]

Misschien een idee dat het forum zelf zijn eigen url-shortener parsed :+

Dacht nl. dat dit gebeurde :P
Goed idee, ga ik eens een request voor maken denk ik. :)

[Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 28-12-2009 14:15]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

murphsy schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:12:
Beetje een stomme vraag misschien, maar ik kom er zelf niet zo uit:

Ik ga voor mijn ouders een htpc bouwen en installeren, vanwege mijn eigen goede ervaring heb ik gekozen voor xbmc. Vooral het feit dat je alles kan besturen met enkel een muis vind ik belangrijk,

Nu zie ik mijn ouders echter niet de nieuwste films en series downloaden, hierdoor heb ik twee vragen:

• Wat is de beste manier om vanaf mijn huis films bij mijn ouders thuis op de pc te krijgen zonder dat zij actief iets moeten doen?
Sabnzbd+ installeren en de webinterface beschikbaar maken via internet
• Kan via xbmc Ziggo digitale tv opgenomen worden zonder dat daarvoor andere software opgestart moet worden? Zo ja, moet ik daarvoor een bepaalde digitale tv kaart voor kiezen?
Dat gaat niet standaard, weet niet of het mogelijk is middels een addon/script oid

Verder nog tips en truuks om xbmc voor de digibeet prachtig te maken?
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee