Toon posts:

[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 98.252 views

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
Zijn er mensen die ervaring hebben met SRS Audio Sandbox icm XBMC? Ik ben het aan het testen met ITunes maar mijn muziek (hardcore) klinkt er een stuk beter door. Zal dit ook werken als ik XBMC heb draaien?

Want kan dit nu niet testen. Zit nog op mijn werk tot 6 uur. Lijkt mij iig een hele verbetering als het werkt want de muziek die nu uit XBMC komt is een beetje 'kaal'.

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 20:54
OMD schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:45:
Helaas dit bied geen uitkomst, file is ook niet aanwezig na de-installatie van xbmc.
Heb xbmc er even opgezet en daarna file verwijderd maar blijft allerlei mooie kleuren geven behalve normaal beeld :X

Mediaportal, Mediaplayer classic en WMP hebben geen problemen.

Draai windows 7.
En als je gehele userdata directory hernoemd/verwijderd ?

http://xbmc.org/wiki/?title=XBMC_for_Windows_specific_FAQ#Where_is_user_specific_data_stored.3F

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Centropy schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:09:
Dus als ik het goed begrijp kan je de live versie installeren op Harddisk? dat kon ik namelijk nergens vinden dat dat zou kunnen, hoe zit het dan met drivers voor bijv audio mobo netwerk en video etc... allemaal out of the box werkend?

en wat is er met 9.11 dan dat het het wachten waard zou zijn,?

[...]
Ik weet niet wat voor een Mobo je gebruikt,maar ik heb XBMC live op mn Asrock ION330 geinstalleerd en alles werkte (netwerk,geluid,Nvidia GPU enz enz)

Mocht dat bij jou niet het geval zijn dan zul je best veel howto's vinden om de benodigd drivers te installeren.

Wat versie 9.11 betreft,deze heeft (voor mij dan) een voordeel en dat is dat WMVHD en normaal WMV /WMA materiaal goed wordt afgespeld.

Ik heb nu ruim 4 maanden XBMC liver geinstalleerd op mn SSD en eigenlijk nooit problemen gehad.
Systeem wordt door mij maar ook door mn zoons gebruikt (4 en 8 jaar) en nooit problemen gehad.
Denk dat als dit een Windows systeem was geweest ik wel eens een vastloper gehad zal hebben.

iRacing Profile Flickr

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Live installer maakt 1 partitie voor boot, 1 voor swap en 1 voor je /home

je kan dus gewoon een 9.04 nu installeren, en je data in je /home veiligstellen voor je een upgrade doet naar 9.11 (beta1 doet het bij mij nog goed).

Werkt alles OOTB? standaard hardware wel, maar als jij een "oudere" afstandsbediening aansluit zal je toch echt LIRC moeten configureren. Wil je dat je vanaf een windows pc gewoon bestanden kan uitwisselen zal je samba moeten installeren e.d.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
seninha schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:47:
[...]
Wat versie 9.11 betreft,deze heeft (voor mij dan) een voordeel en dat is dat WMVHD en normaal WMV /WMA materiaal goed wordt afgespeld.
Bedoel je dat je 5.1 geluid heb met die WMV files?
Zoja, via analoog, spdif of via HDMI?

(ik heb namelijk nog steeds alleen stereo via hdmi, linux live versie that is)

[Voor 3% gewijzigd door pelican op 14-12-2009 19:27]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 17:26

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben aan het kloten met XBMC op mijn xbox met 120gb hdd maar het wil allemaal niet werken kwa bibliotheek (behalve de MiniMeedia skin erop zetten ben ik nog niet ergens anders mee bezig geweest)

Ik heb gedaan wat er in de wiki van xbmc.com staat (http://xbmc.org/wiki/?title=Video_Library) maar het wil maar niet lukken? Is er misschien een andere handleiding waar het makkelijker stap-voor-stap wordt uitgelegd want ik voel me nu een complete idioot dat het niet lukt..

• Fire69
  • Laatst online: 10:57
Vertel even wat je doet, dan vertellen wij je wat je verkeerd doet. :P

Anoniem: 255178

Wel MiniMeedia Waffa! neem ik aan anders help ik niet :+

Had versie 1.8 van MiniMeedia Waffa! al geupload maar skunk vroeg vriendelijk of ik het toegevoegde logo wou aanpassen in thumb.Heb dit gedaan en tevens maar gelijk ook even de startup veranderd om dezelfde reden
iig de nieuwste versie is weer te downloaden !!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb de volgende hoofdmappen aangemaakt:

F:
- Movies
- TV Shows

In totaal heb ik nu 3 films en 1 serie:

- Movies
-- 2012 (2009)
--- 2012 (2009).avi
--- 2012 (2009).nfo
-- American Pie The Book of Love
--- americanpiebol.avi
--- americanpiebol.nfo
-- Inglourious Basterds (2009)
--- VIDEO_TS.BUP
--- VIDEO_TS.IFO
--- ...

- TV Shows
-- Alfred J. Kwak
--- Season 1
---- Alfred J. Kwak - S01E01.avi

Ik heb handmatig film informatie opgehaald (dit wil hij niet automatisch doen) en heb nu dus bij 3 films fanart en bij 2 films de thumbnails. Maar als ik naar het bibliotheek overzicht ga komt hier niks bij te staan. Als ik via mijn telefoon (android) naar films ga zie ik ook niks staan. Wel als ik op mijn telefoon naar movies op hdd ga, en kan hem dan ook afspelen. Maar het lijkt mij dat hij gewoon in de bibliotheek moet komen en ook zelf automatisch de info moet downloaden (dit heb ik ook ingesteld bij de instellingen)

• Fire69
Je hebt misschien wel de filminfo opgehaald, maar daarmee staat het nog niet in je Library.
Je moet naar Movies gaan, dan zit je in File View aangezien je nog geen Library hebt.
Ga op Films staan en druk op C, kies Set Content en kies Movies. Het kan zijn dat je moet 'Use Foldernames' gebruiken met jouw setup (avi en VIDEO_TS door elkaar).
Daarna moet je terug op C drukken en 'Scan for new content' kiezen.
Dan worden je films naar je Library gescanned. :)

druk op C (context menu) is op de xbox remote de guide knop.
Kies Imdb voor films en vink run aut. scan aan anders staan ze nog steeds niet in je bib tenzij je erna een bib update doet. maar die heb je nog niet.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hmm ik dacht dat ik dat er ook bijgezet had, maar dat heb ik ook gedaan. TV Shows gekoppeld aan tv shows met TheTVDB.com en Movies aan movies met IMDB. Ook al die opties aangevinkt zoals automatisch scan

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 11:18
Heb 9.11 Beta 2 geinstalleerd op W7, maar heb last schokkerig beeld en geluid, daardoor out of sync.
Geen verschil tussen local drive en streamen van netwerk,
Iemand suggestie ?

• Fire69
Hoe lang is die B2 der al? Ik vind toch dat Team XBMC eens een mailtje mag rondsturen als er nieuwe officiele versies uitkomen. :P

Ja en je verwacht ook zeker een kerstpakket van team xbmc. :+

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:47:
Lol :) het staat trouwens gewoon op xbmc.org. Gewoon de RSS feed in de gaten houden!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:47:
Wel, nu je er over begint... :+
Erhnam schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:25:
[...]

Lol :) het staat trouwens gewoon op xbmc.org. Gewoon de RSS feed in de gaten houden!
Jij denkt dat ik niks anders te doen heb of zo? :P
Ik krijg wel mails van Boxee, dan kan het ook van XBMC toch? :)

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 13:58
mennoo schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:30:
XBMC live herkent de ontvanger gewoon. Hij ziet hem als toetsenbord maar dat maakt opzich niet uit. Ik heb de afstandsbediening die ik bij de ontvanger kreeg gebruikt om de knoppen op de Harmony te leren. Werkt als een trein. Heb zelf deze

http://cgi.ebay.nl/PC-XP-...ain_0?hash=item3ca66606a5
Sorry, oud quootje...maar; ik heb deze ontvanger en remote inmiddels ook besteld en ontvangen vanuit HongKong (duurt een maandje, maar vooruit..voor de prijs), nu kan ik binnen xbmc live inderdaad gewoon de pijltjes toetsen en enter gebruiken. Maar de 'power' toets lijkt niet te werken en ook de verschillende menu's binnen xbmc (c - voor context, i - voor info en m - voor menu) komen met geen enkele knop te voorschijn. Heb jij dit aan de gang gekregen? Zo ja, hoe? :)

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Centropy schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:09:
Dus als ik het goed begrijp kan je de live versie installeren op Harddisk? dat kon ik namelijk nergens vinden dat dat zou kunnen, hoe zit het dan met drivers voor bijv audio mobo netwerk en video etc... allemaal out of the box werkend?

en wat is er met 9.11 dan dat het het wachten waard zou zijn,?

[...]
Kick

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Waar wacht je op. :P

Xbmc is continu in devellopment elke dag/uur wordt wel iets gefixt of toegevoegd of verbeterd.
http://xbmc.org/trac/timeline

Live installeren op HD kijk eens op

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
ChefChocolateball schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:07:
[...]

Sorry, oud quootje...maar; ik heb deze ontvanger en remote inmiddels ook besteld en ontvangen vanuit HongKong (duurt een maandje, maar vooruit..voor de prijs), nu kan ik binnen xbmc live inderdaad gewoon de pijltjes toetsen en enter gebruiken. Maar de 'power' toets lijkt niet te werken en ook de verschillende menu's binnen xbmc (c - voor context, i - voor info en m - voor menu) komen met geen enkele knop te voorschijn. Heb jij dit aan de gang gekregen? Zo ja, hoe? :)
Ik zelf gebruik hem in combinatie met een Harmony remote. Heb de knoppen 0t/m9 geleerd aan mijn harmony en in xbmc in de keymap.xml de actie veranderd. Let op dat je dan wel de keyboard mapping aanpast en niet de LIRC. (heeft mij heel wat uurtjes gekost voor ik daar achter kwam :( )

Anoniem: 237621

waar kan ik die beta 2 vinden voor de xbox? op http://t3ch.yi.se/ staan enkel de stable builds van 9.04

• ChefChocolateball
mennoo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:08:
[...]

Ik zelf gebruik hem in combinatie met een Harmony remote. Heb de knoppen 0t/m9 geleerd aan mijn harmony en in xbmc in de keymap.xml de actie veranderd. Let op dat je dan wel de keyboard mapping aanpast en niet de LIRC. (heeft mij heel wat uurtjes gekost voor ik daar achter kwam :( )
Heb zelf ook de Harmony One remote, ga vanavond ff mee aan de slag! In ieder geval bedankt voor je reply!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo ik heb gister mijn ion-330ht voorzien van Beta 1.. Die nieuwe skin bevalt me erg goed moet ik zeggen :). Zag dat beta 2 ook al uit was, maar even opnieuw doen dan :+

Heeft iemand misschien een link naar een tutorial voor de installatie van SABNZBD op XBMC live? Ik heb gister even zitten kloten maar ik kom er niet uit. In de sources.list staat standaard enkel de CD, maar ook na het vullen van die lijst met sources wil het me niet lukken.

Ik kan natuurlijk ook gewoon de volledige ubuntu installeren en vervolgens XBMC erop pleuren, maar ik gebruik het ding echt alleen voor XBMC en SABNZBD dus dat lijk me niet nodig :-). Iemand een tip?

[Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 16-12-2009 10:34]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Jay-v schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:31:
Heeft iemand misschien een link naar een tutorial voor de installatie van SABNZBD op XBMC live?
http://www.xbmcfreak.nl/w...c-installeren-van-sabnzb/

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Als het zo makkelijk was, was het me wel gelukt ;-) (nofi).
Dit werkt niet omdat de sources.list leeg is (enkel de cd staat er in). Na het updaten van mijn sources.list krijg ik andere vage foutmeldingen waardoor hij de package niet kan installeren. Nu lees ik op xbmcfreak dat dit een bug zou kunnen zijn in beta1, lijkt me vreemd maar ik zal het vanavond eens met beta2 proberen..

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19
Anoniem: 237621 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:36:
waar kan ik die beta 2 vinden voor de xbox? op http://t3ch.yi.se/ staan enkel de stable builds van 9.04
Beta is over het algemeen ook niet stable... :)

Wanneer je de latest XBMC SVN build pakt heb je de meest recente versie voor de Xbox. Volgens mij komt de volgende XBMC versie officieel niet uit voor de Xbox en wordt ook de term beta en versie 9.11 daarom niet gebruikt. Ze worden wel steeds samengesteld met de meest recente bestanden uit de SVN.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17
Heb nog lopen zoeken maar kon het hier niet vinden: is er een (als het even kan gratis) plugin voor XBMC zodat ik op Windows 7 Blurays af kan spelen? Ik heb het niet over rips maar over schijfjes die fysiek in m'n speler zitten. Op dit moment heb ik een PowerDVD 9 trial geinstalleerd maar die loopt binnenkort af natuurlijk.

https://niels.nu

• ChefChocolateball
Wat betreft SABNZBD op XBMCLive; Ik heb deze tut gevolgd op Beta2 van XBMC Live (installed op HD)
Werkte in 1x, zonder problemen:
http://sabnzbd.wikidot.com/install-ubuntu-repo
Waarbij voor mij vooral het laatste stukje van belang was om sabnzbd als service te laten starten.

[Voor 6% gewijzigd door ChefChocolateball op 16-12-2009 13:37]

• ChefChocolateball
--dubbel--

[Voor 95% gewijzigd door ChefChocolateball op 16-12-2009 13:38]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ChefChocolateball schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:36:
Wat betreft SABNZBD op XBMCLive; Ik heb deze tut gevolgd op Beta2 van XBMC Live (installed op HD)
Werkte in 1x, zonder problemen:
http://sabnzbd.wikidot.com/install-ubuntu-repo
Waarbij voor mij vooral het laatste stukje van belang was om sabnzbd als service te laten starten.
Die heb ik ook gevolgd op Beta1, helaas ging het daarop mis! Vanavond even opnieuw proberen op beta 2 dan. Bedankt alvast.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Omdat het op de vorige pagina staat en er geen reactie meer op gegeven is..
Fire69 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:26:
Je hebt misschien wel de filminfo opgehaald, maar daarmee staat het nog niet in je Library.
Je moet naar Movies gaan, dan zit je in File View aangezien je nog geen Library hebt.
Ga op Films staan en druk op C, kies Set Content en kies Movies. Het kan zijn dat je moet 'Use Foldernames' gebruiken met jouw setup (avi en VIDEO_TS door elkaar).
Daarna moet je terug op C drukken en 'Scan for new content' kiezen.
Dan worden je films naar je Library gescanned. :)
Anoniem: 255178 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:02:
druk op C (context menu) is op de xbox remote de guide knop.
Kies Imdb voor films en vink run aut. scan aan anders staan ze nog steeds niet in je bib tenzij je erna een bib update doet. maar die heb je nog niet.
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:09:
hmm ik dacht dat ik dat er ook bijgezet had, maar dat heb ik ook gedaan. TV Shows gekoppeld aan tv shows met TheTVDB.com en Movies aan movies met IMDB. Ook al die opties aangevinkt zoals automatisch scan
O-)

• lexi
  • Laatst online: 06-06 15:38
Ik gebruik nog steeds de good old XBOX voor het draaien van XBMC, ik heb dan ook nog geen HDTV dus ook geen behoefte aan een krachtiger platform want ik kijk alleen DVD's.
Nu zijn er allerlei mooie fancy skins tegenwoordig, maar de meeste zijn geoptimaliseerd voor 720p en hebben niet eens een PAL16x9 instelling. Lettertypes zijn wel te vergroten maar het blijft aanknoeien met een 720p skin op een SD TV.
Wie van jullie draait er in PAL16x9 mode en welke skin gebruik je?

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:10:
Omdat het op de vorige pagina staat en er geen reactie meer op gegeven is..
O-)
O ja sorry.

Je ziet ze dus niet in je bib ? erg vreemd. zou ze nu echt moeten zien.

Wis je videodatabase eens.. Zodat je schoon begint.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\ MyVideos34.db

En ook je thumbs.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Doe nu weer Set content met je movies (IMDB) folder en vink aut.scan aan , gebruik folder aan en recursief aan.

Nu moeten ze in je bib staan, zeker de avi's.
lexi schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:03:
Ik gebruik nog steeds de good old XBOX voor het draaien van XBMC, ik heb dan ook nog geen HDTV dus ook geen behoefte aan een krachtiger platform want ik kijk alleen DVD's.
Nu zijn er allerlei mooie fancy skins tegenwoordig, maar de meeste zijn geoptimaliseerd voor 720p en hebben niet eens een PAL16x9 instelling. Lettertypes zijn wel te vergroten maar het blijft aanknoeien met een 720p skin op een SD TV.
Wie van jullie draait er in PAL16x9 mode en welke skin gebruik je?
Ai..... PAL. Blijft weinig over ik gebruikte toen PMIII... nood gedwongen :S

Je zou PM 3.5 kunnen proberen.
http://xbmc.org/forum/sho...51796&highlight=PMIII+mod

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 16-12-2009 21:23]

• lexi
Ik zal PM3.5 eens een keer proberen dan. In het verleden heb ik ook nog MC360 gebruikt, maar toch weer terug naar PMIII vanwege de intuïtieve bediening (en WAF). Een beetje eye-candy kan geen kwaad echter, deze skin is intussen behoorlijk saai aan het worden. Nog meer geniale ideeën?

• Ronald_stage
  • Laatst online: 14:57

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Jay-v schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:32:
[...]

Die heb ik ook gevolgd op Beta1, helaas ging het daarop mis! Vanavond even opnieuw proberen op beta 2 dan. Bedankt alvast.
Ik heb op de Beta1 ook sabnzbd geïnstaleerd.

(update source.list)
sudo apt-get install sabnzbdplus
sudo nano /etc/default/sabnzbdplus
bij USER= vul je xbmc in.

wat ik nog moet doen dan is:
nano /home/xbmc/.sabnzbd/sabnzbd.ini
zoek localhost en vul ipadres in.

Nu doet hij het wel, maar als ik een nzb bestand er op zet, dan duurt het soms wel een minuut voor hij begint met downloaden. Geen idee waarom.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Ik ben bezig een HTPC op te bouwen met XBMC (heb ook Boxee geprobeerd, maar dat is nog net iets te veel alpha en net iets te veel gericht op de amerikaanse markt). Nu heb ik het eerst op linux geprobeerd, alleen is er het probleem dat hij niet alle audio door spdif stroomt. Onder windows werkt dit wel. Nou wil ik natuurlijk ook een afstandsbediening er op aansluiten. Ik heb een harmony remote, dus feitenlijk heb ik alleen een ontvanger nodig. Alleen ik kan nergens een ontvanger vinden, of zo'n MCE remote setje die je vroeger had. Kan iemand me hierin advies geven?

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 10:09
Ronald_stage schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:32:
[...]

Ik heb op de Beta1 ook sabnzbd geïnstaleerd.

(update source.list)
bij USER= vul je xbmc in.

wat ik nog moet doen dan is:
nano /home/xbmc/.sabnzbd/sabnzbd.ini
zoek localhost en vul ipadres in.

Nu doet hij het wel, maar als ik een nzb bestand er op zet, dan duurt het soms wel een minuut voor hij begint met downloaden. Geen idee waarom.
Misschien staat er in je settings dat je elke minuut folder controleert op nzb's? En elke minuut lijkt mij ook prima eigenlijk?

Specs

Anoniem: 50683

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:54:
Ik heb de volgende hoofdmappen aangemaakt:
Heb ook tijdje zitten kloten laats, zal binnenkort eens mijn instellingen hier posten.
Ik heb wel een aantal mappen, deze structuur zorgt ervoor dat je wat beter controle hebt over de verschillende "soorten media":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- G
+--Movies
  +-----AVI
       +--- movie1.avi
       +--- movie2.cd1.avi
       +--- movie2.cd2.avi
       +--- movie3 deel I.avi
       +--- movie3 deel II.avi
  +-----DVD
       +-- movie4
            +-VIDEO_TS
  +-----ISO
  +--Series

En dan ff de goede instellingen per "hoofd folder"en dan werkt alles prima op zich.
Ik heb deze setup op de XBOX en op m;n Laptop, enige verschil is soms in de scraper resultaten,.

• Fire69
Anoniem: 50683 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:59:
[...]

Heb ook tijdje zitten kloten laats, zal binnenkort eens mijn instellingen hier posten.
Ik heb wel een aantal mappen, deze structuur zorgt ervoor dat je wat beter controle hebt over de verschillende "soorten media":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- G
+--Movies
  +-----AVI
       +--- movie1.avi
       +--- movie2.cd1.avi
       +--- movie2.cd2.avi
       +--- movie3 deel I.avi
       +--- movie3 deel II.avi
  +-----DVD
       +-- movie4
            +-VIDEO_TS
  +-----ISO
  +--Series

En dan ff de goede instellingen per "hoofd folder"en dan werkt alles prima op zich.
Ik heb deze setup op de XBOX en op m;n Laptop, enige verschil is soms in de scraper resultaten,.
Eigenlijk ben je beter dat je je Series-folder een niveau hoger zet, kan je je gewoon de hoofdmap Movies als Movies zetten, en de hoofdmap Series als TV Shows.
Bespaar je weer een aantal keer Set Content :)

En als je een externe sraper eerst gebruikt dan heb je ook geen last van verschillende scrape resultaten op je platforms.

• The_Ghost16
Zijn er mensen geinteresseerd in een scraper voor Moviemeter.nl? Ik ben hier mee bezig en zal hem als het mee zit vandaag even checken of het goed gaat met mijn films. Zodra ik het een en ander getest heb ben ik van plan een eerste versie te plaatsen.

Movie meter als scraper in xbmc gaat niet lukken.
Zie xbmc forum !!!

Extern wel.
Amelandbor schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:45:
Goed nieuws voor iedereen die een externe scraper wil gebruiken en Nederlandse plots wil in de NFO.
Er is voor iedereen een preview van YANFOE beta9 te downloaden met moviemeter support.

Ik gebruik de beta9 al een tijdje (donor) en bij mij werkt het perfect.

http://www.yanfoef.com

[Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 17-12-2009 14:34]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo mijn XBMC live is helemaal klaar. Heb er nu voornamelijk 720p films opstaan en die werken allemaal perfect. Ik hoop wel dat die afstandsbediening van de ION 330HT binnenkort ondersteund wordt, bestuur hem nu met mijn iphone maar dat is toch wat minder :+
Jay-v schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:32:
[...]

Voor de mensen die er wat aan hebben: In Beta2 gaat het gewoon goed, daar staan de repositories er standaard weer in.

Vanuit de terminal even:
code:
1
2
3
4
sudo apt-get install sabnzbdplus-theme-smpl
sudo apt-get install sabnzbdplus-theme-plush
sudo apt-get install sabnzbdplus-theme-iphone

Theme's zijn natuurlijk niet noodzakelijk ;)

Even je config aan passen. Bijv:
code:
1
Voer de username in, voor 0.0.0.0 in als host en voor een poort in bijv. 9000

Daarna nog even je sabnzbd.ini aanpassen
host: 0.0.0.0 (dan accepteert de webinterface connecties vanaf andere pc's binnen je netwerk)
port: 9000 (Default 8080 is al in gebruik door xbmc)

Klaar :-)

• The_Ghost16
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:19:
Movie meter als scraper in xbmc gaat niet lukken.
Zie xbmc forum !!!

Extern wel.

[...]
Direct vanaf Moviemeter gaat idd niet. Maar ik heb er een website tussen gebouwd die voor mij de benodigde gegevens ophaalt uit de moviemeter api. En tot nu toe kan ik via het test programmatje scrap mijn scraper goed testen.

Met een beetje mazzel kan ik hem vandaag nog testen op mijn pc en xbox.

Ja ik las het al op xbmc forum, mooi man ben benieuwd.

Anoniem: 50683

Fire69 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:09:
[...]

Eigenlijk ben je beter dat je je Series-folder een niveau hoger zet, kan je je gewoon de hoofdmap Movies als Movies zetten, en de hoofdmap Series als TV Shows.
Bespaar je weer een aantal keer Set Content :)
Heb ik ook, is misgegaan met typen hierzo :)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:06:
[...]

O ja sorry.

Je ziet ze dus niet in je bib ? erg vreemd. zou ze nu echt moeten zien.

Wis je videodatabase eens.. Zodat je schoon begint.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\ MyVideos34.db

En ook je thumbs.
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Doe nu weer Set content met je movies (IMDB) folder en vink aut.scan aan , gebruik folder aan en recursief aan.

Nu moeten ze in je bib staan, zeker de avi's.

[...]

Ai..... PAL. Blijft weinig over ik gebruikte toen PMIII... nood gedwongen :S

Je zou PM 3.5 kunnen proberen.
http://xbmc.org/forum/sho...51796&highlight=PMIII+mod
Nu staan ze er wel bij in de PM3.HD skin (Video>Bibliotheek en dan onder Films) maar niet bij jou MiniMeedia Waffa! skin en ook niet in de film lijst op mijn telefoon (android)?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een nieuwe trailer van Xperience.
Een mooie skin :)

Met een beetje mazzel met kerst een public beta :)

[Voor 22% gewijzigd door anandus op 17-12-2009 22:37]

• Fire69
Ja, die's wel mooi ja :)

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:35:
[...]

Nu staan ze er wel bij in de PM3.HD skin (Video>Bibliotheek en dan onder Films) maar niet bij jou MiniMeedia Waffa! skin en ook niet in de film lijst op mijn telefoon (android)?
Wordt steeds vreemder. Bib. is een xbmc aangelegenheid niet een skin. :N
Wat zie je eigenlijk een zwart beeld ?
Zo ja, dan heb je vette memoryproblemen..
Btw sorry maar versie 1.8 blijkt juist meer memory te gebruiken vanwege views in apparte xml files :( .
Op windows platform gebruikte het juist minder. Gebruik even 1.7 tot 1.9 komt ;)

Maar ook dan leer je xbox kennen en zet je debug log aan. en zie het vrij geheugen. Hou er een tijdje je oog op !!
Als je een film wilt starten heb je minimaal 15 MB vrij nodig, schakel views uit totdat je erboven zit en uhhh let op 3D Cover View vreet geheugen, je kunt 'm gebruiken maar moet dan wel heel veel views uitshakelen.

Wat betreft android heb er een maar nog met versie 5.6 (wordt tijd dat ik eens update :P,druk de laatste tijd ) maar werkt music library goed..... videolibrary :? nog niet aanwezig op die versie.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anoniem: 255178 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:22:
[...]

Wordt steeds vreemder. Bib. is een xbmc aangelegenheid niet een skin. :N
Wat zie je eigenlijk een zwart beeld ?
Zo ja, dan heb je vette memoryproblemen..
Btw sorry maar versie 1.8 blijkt juist meer memory te gebruiken vanwege views in apparte xml files :( .
Op windows platform gebruikte het juist minder. Gebruik even 1.7 tot 1.9 komt ;)

Maar ook dan leer je xbox kennen en zet je debug log aan. en zie het vrij geheugen. Hou er een tijdje je oog op !!
Als je een film wilt starten heb je minimaal 15 MB vrij nodig, schakel views uit totdat je erboven zit en uhhh let op 3D Cover View vreet geheugen, je kunt 'm gebruiken maar moet dan wel heel veel views uitshakelen.

Wat betreft android heb er een maar nog met versie 5.6 (wordt tijd dat ik eens update :P,druk de laatste tijd ) maar werkt music library goed..... videolibrary :? nog niet aanwezig op die versie.
Ik kreeg inderdaad een zwart scherm. Ik heb 1.7 erop gezet maar die werkt ook niet.. weer zwart beeld. Hoe kan ik zien welke build ik heb. Anders probeer ik een andere build (jij gebruikt de 23425 toch op je xbox Poeier? anders pak ik die wel even voor de zekerheid) En is er een manier om eenvoudig te switchen tussen verschillende versies? Of moet ik telkens de evodash.xbe aanpassen? (met XBE shortcut maker?)
En ehm... debug log aanzetten.. waar doe ik dat? 8)7 Ik dacht dat die standaard altijd aanstaat? Is dat niet gewoon de xbmc.log?

• lexi
het is wel de xbmc.log, maar er zijn verschillende log levels. In advancedsettings.xml kun je het level aanpassen, 7 is volgens mij debug level. Maar tegenwoordig is het ook een optie ergens in de system settings, gewoon ff zoeken.

• Fire69
System - System - Debugging - Enable Debug Logging ;)

[edit]
Ik heb ook een (stom) vraagje... hoe maak je je playlist in één keer leeg? :?

[Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2009 08:37]

• lexi
Euh volgens mij kan dat via Now Playing - Clear All oid.

• Fire69
D'oh, ik had enkel in het context menu gekeken, daar kan je enkel item per item verwijderen. :P

Thanx!

• Naj_Geetsrev
Heb gisteren de HTPC helemaal ingericht. Nieuwste XBMC nightly, Aeon skin, eerste media geindexeerd. Werkt perfect. Tot ik een reciever heb gevonden voor mijn harmony werkt de XBMC applicatie voor de iPhone perfect.

Wat ik wel heb is dat gametrailers en apple trailers niet willen afspelen. Beide in de stable en de nightly. Zou dit kunnen komen door een netwerk probleem?

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:06:
[...]

Ik kreeg inderdaad een zwart scherm. Ik heb 1.7 erop gezet maar die werkt ook niet.. weer zwart beeld. Hoe kan ik zien welke build ik heb. Anders probeer ik een andere build (jij gebruikt de 23425 toch op je xbox Poeier? anders pak ik die wel even voor de zekerheid) En is er een manier om eenvoudig te switchen tussen verschillende versies? Of moet ik telkens de evodash.xbe aanpassen? (met XBE shortcut maker?)
En ehm... debug log aanzetten.. waar doe ik dat? 8)7 Ik dacht dat die standaard altijd aanstaat? Is dat niet gewoon de xbmc.log?
Je build is goed maar je moet views verbergen !!!
MiniMeedia Waffa! heeft 10 views, dat is way to much voor de xbox.

Ga naar: system/instellingen/skin/movies en verberg daar een aantal views !!!

Dan zul je zien dat movies gewoon werkt !! Dit kun (moet) je dus ook doen voor video / music / programma's en pictures om ook die catogorieen goed te laten werken.

Op deze manier kun je toch gebruik maken van alle features van xbmc en je favoriete view gebruiken.
Maar wat ik al zei hou even je memory in de gaten en let op met 3D coverview is te gebruiken maar je moet dan veel andere views uitschakelen.
Probeer maar eens!

Als je toch een andere build wilt proberen kun je die gewoon starten met je bestand beheer of stel 'm in als source in programmas's van je oude build.

Debug log aanzetten (xbox): systeem / instellingen / systeem / hardware / activeer registreren van fouten

Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:41:
Heb gisteren de HTPC helemaal ingericht. Nieuwste XBMC nightly, Aeon skin, eerste media geindexeerd. Werkt perfect. Tot ik een reciever heb gevonden voor mijn harmony werkt de XBMC applicatie voor de iPhone perfect.

Wat ik wel heb is dat gametrailers en apple trailers niet willen afspelen. Beide in de stable en de nightly. Zou dit kunnen komen door een netwerk probleem?
Apple accepteerd voortaan alleen quicktime als user-agent.
Om trailers weer te laten werken moet je een zeer recente build en script/plugin hebben.!

• Naj_Geetsrev
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:02:
[...]

Apple accepteerd voortaan alleen quicktime als user-agent.
Om trailers weer te laten werken moet je een zeer recente build en script/plugin hebben.!
Ik heb r25561. Zal vanavond kijken of ik een nieuwer script kan installeren. Vreemde is dat Gametrailers ook niet werkt

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mennoo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 07:08:
[...]

Ook ik heb de chinavasion CVSB-983. Deze gebruik ik met een harmony 525. Gaat redelijk, maar ik mis ook een aantal knoppen.
Vooral dus (c - voor context, i - voor info en m - voor menu)
Zou mooi zijn als die er nog in te zetten zijn. Nu ben ik even aan het googlen op keymap.xml en dergelijke. Maar dit gaat mij nu boven de pet..

Dus mijn vraag is.... Zou jij bereid zijn om je keymap.xml te delen :9~ :X 8)7

Zou prachtig zijn.

-------------------------------------------------------------

EDIT: Inmiddels heb ik gevonden hoe het moet, is eenvoudiger dan ik dacht. Zie http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz

[Voor 11% gewijzigd door Auke op 23-12-2009 21:55]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vraagje

heb een xbox met XBMC (een van de laatste stabile builds, maar dat is niet zo belangrijk)

Nu is 3FMrequest weer bezig en vorig jaar had ik nog 101.tv en dat dus de hele dag aan staan (ach, je hebt een dochter van 10 die fanatiek geld inzamelt).
Maar dit jaar heeft mijn tv/kabel/signaal doorgever een zooi zenders eraf gekieperd, waaronder dus 101.tv. En die wil ik dus op mijn tv zien (ik weet dat ik het op de pc kan volgen, maar men wil hier gewoon de tv aan hebben staan).

dit is de url van het signaal ; http://www.101.tv/page/1012009/live/
Kan ik dit op een of andere manier via XBMC bekijken en zo ja, hoe dan?

p.s. deze stream gebruikt silverlight 2.

Dit is de oude/hoge kwaliteitsstream ; http://www.omroep.nl/live/thema/bnn101tv-bb-nl.asx

[Voor 9% gewijzigd door maartend op 19-12-2009 14:39]

Plaats het url in een txt bestand en hernoem de extensie van .txt naar .strm

• Naj_Geetsrev
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:51:
Ik ben bezig een HTPC op te bouwen met XBMC (heb ook Boxee geprobeerd, maar dat is nog net iets te veel alpha en net iets te veel gericht op de amerikaanse markt). Nu heb ik het eerst op linux geprobeerd, alleen is er het probleem dat hij niet alle audio door spdif stroomt. Onder windows werkt dit wel. Nou wil ik natuurlijk ook een afstandsbediening er op aansluiten. Ik heb een harmony remote, dus feitenlijk heb ik alleen een ontvanger nodig. Alleen ik kan nergens een ontvanger vinden, of zo'n MCE remote setje die je vroeger had. Kan iemand me hierin advies geven?
Ben vandaag in praktisch alle computer winkels geweest in leeuwarden. Maar geen een kan een ontvanger leveren. Weet iemand een oplossing? Of moet ik een seriele COM IR reciever in elkaar solderen. Heb heel lang gelee eentje gemaakt, maar mijn soldeer kunsten zijn niet dusdanig dat het een stevige oplossing was te noemen.

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:48:
Plaats het url in een txt bestand en hernoem de extensie van .txt naar .strm
Dat is makkelijk. En waar dan neer zetten? Op de xboX dus? Zal wel in het XBMC foldertje moeten, maar waar precies?

edit ; googlen hielp nu wel. Man dat is eenvoudig even proberen

Zou Silverlight ook werken, of doet het dat nog niet op de xdoos? Ook even googlen.

De oude asx start niet eens op, de silverlight wel (afijn, het script start) en breekt acuut af

KLAAR ; de assx bleek nix anders te zijn dan een tekstbestand. Eigenlijk stream is ; mms://livemedia.omroep.nl...ic?x=1&sid=bnn101tv-bb-nl

Poeier, hartstikke bedankt. Ik ga nu eens kijken of ik er meer zenders op kan kieperen.

[Voor 45% gewijzigd door maartend op 19-12-2009 15:26]

Uhh wil je meer zenders zie.... nl tv plugin. :)
http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=50

Hij wordt gedownload als een plugin maar je moet 'm toevoegen aan je sources. Het zijn namelijk allemaal stream files. ;)

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:45:
Uhh wil je meer zenders zie.... nl tv plugin. :)
http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=50

Hij wordt gedownload als een plugin maar je moet 'm toevoegen aan je sources. Het zijn namelijk allemaal stream files. ;)
Had die al gevonden, maar is niet meer ge-update sinds 2007. Maar wel meegepikt. Nu maar hopen dat silverlight wordt ondersteund.

Nogmaals thnx

Nou volgens mij was de laatste update 14/1/2009 zie link. en zou verder gaan via navi-x.....
ga effe spieken. :)

edit: heb je waarschijnlijk ook al gevonden maar toch :)
http://www.bigfoot87.com/xbmc/radiostreams/

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-12-2009 18:10]

• Notehoutelade
  • Niet online
ik heb dezelfde stream gemaakt als hierboven, maar het werkt niet. Het strm bestand heb ik gekopieerd naar de plek waar alle andere radiozenders zitten, als ik de 3fm stream aanklik, gebeurt er gewoon niets. Bij al de andere streams hetzelfde effect.
volgens mij doe ik iets heel doms fout?

Het zijn ook video streams ;) voeg toe als video source. niet goed gelezen 8)7

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-12-2009 18:17]

• Notehoutelade
  • Niet online
ja, heb ik gedaan :) ik ga in het hoofdseherm van xbmc naar video's, heb de locatie toegevoegd, en zit dus in de map met alle streams, maar daar loopt het dus fout. is er ergens een optie die je aan of uit moet zetten misschien?
vroeger werkte het nog, ik opende toen de streams van die show van paul de leeuw. bij mijn weten is er niets veranderd aan die xbox..

Heb al lang geen streams gebruikt maar als het url klopt zou het out of the box moeten werken.

Plak het url eens in explorer en kijk of de stream goed is.

• Notehoutelade
  • Niet online
De stream werkt uitstekend op de pc. ik heb die link in een text editor geplakt, en bestand opgeslagen als strm. Heb ook de ervaring gehad dat het gewoon werkte. het is eigenlijk zo eenvoudig dat het niet kan misgaan :)

Wacht even je cache instellingen, die zou je kunnen verlagen.
In nieuwere builds moet je die via advanced settings je buffer aanpassen geloof ik.
Hier zou het aan kunnen liggen.

• Notehoutelade
  • Niet online
heb de cache verlaagd naar 256kb, maar probleem blijft. PLS bestanden die al in de lijst stonden, opent ie wel, maar alle strm bestanden doet ie niets mee.

er is na enig testen wel effect: als ik achter elkaar die strm's aanklik, dan geeft ie een foutmelding over een playlist die niet kan worden afgespeeld.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de alaska skin kan installeren want op de een of andere manier als ik hem gewoon download en uitpak in de skin folder, werkt het niet

opensecure.nl

• maartend
  • Nu online
Notehoutelade schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:23:
De stream werkt uitstekend op de pc. ik heb die link in een text editor geplakt, en bestand opgeslagen als strm. Heb ook de ervaring gehad dat het gewoon werkte. het is eigenlijk zo eenvoudig dat het niet kan misgaan :)
Zo heb ik het ook gedaan en werkt hier als een tierelier. Ik heb nix veranderd op de xbox.

Zjemm schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:48:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de alaska skin kan installeren want op de een of andere manier als ik hem gewoon download en uitpak in de skin folder, werkt het niet
Heb 'm net gedownload maar niks aan de hand. Ik moest wel even een map aanmaken (Alaska).

• Notehoutelade
  • Niet online
het zal dan ook wel niet met dit specifieke strm bestand te maken hebben, aangezien ze het allemaal niet doen.

Anoniem: 237621

met die 9.11 release ben ik aan het denken om mijn 2 ouwe trouwe xboxen te dumpen zodat ik ook die eye candy ala xperience e.d. kan gebruiken maar heb zo een paar bedenikingen/
1) maakt zo'n HTPC niet veel lawaai? (evt. met silent graca en sonata box ofzo?)
2) is dit wel verantwoord als groene jongen?

omdat mkv's en h264 content niet ging had ik me op ibood een zyxel streamer met hdmi gekocht voor 80 euro and it does the job maar de settings zijn echt verschrikkelijk teleurstellend als je xbmc gewond bent en ook de layout is zeer spartaans... voordeel is wel verbruikt maar 15W ipv 100W (xbox) en je hoort'm niet daar er geen hdd of dvd inzit...

zit ook te kijken naar een popcorn hour oplossing omdat je daar ook nog een goeie community bijhebt maar ideaal zou zijn dat xbmc zelf een device uitbrengt dat boot van rom en evt. uibreidbaar is via een usb of sata link... tja je kan maar dromen hé :)

weet er iemand links naar htpc modders die betaalbaar zijn?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:08
@hierboven: Waarom niet gewoon zoiets? pricewatch: Asrock ION 330HT Zwart

Ik zit een beetje te kutten met de library geloof ik. Ik ben sinds ik m'n xbox nu op 720p heb staan aan het spelen geslagen met nieuwe skins en ben daarmee ook meteen begonnen met nette libraries maken. De meeste films en series worden perfect gevonden en de rest kan ik handmatig vaak instellen. Maar nu heb ik bijvoorbeeld bij Firefly dat de serie wel wordt gevonden, maar de losse episodes niet. Als ik de episodes vervolgens handmatig toevoeg aan m'n library komen ze bij movies ipv tv shows... koppelen aan een bepaalde serie helpt ook niet. Doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik overigens de confluence skin, maar lijkt me dat dat niet uitmaakt.

[Voor 11% gewijzigd door Pkunk op 21-12-2009 02:05]

Hallo met Tim

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Even nog 2 vragen,

1, kan je de livecd ook installeren en hoe zit het dan met je hardware herkening drivers etc
2. wat is nou de beste mannier om je xbmc te bedienen (heb het nu op ubuntu 9.10) is dat middels een wireless keyboard (radio/Bluetooth) en welke is dan aan te bevelen? of een Afstandsbediening en welke is aan te raden?

Voor keyboard heb ik nu op het oog een Logitech CL Desktop EX110 , iemand hier goeie ervaringen mee in combi met Ubuntu/Xbmc?

[Voor 24% gewijzigd door Centropy op 21-12-2009 15:41]

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Centropy schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:24:
Even nog 2 vragen,

1, kan je de livecd ook installeren en hoe zit het dan met je hardware herkening drivers etc
2. wat is nou de beste mannier om je xbmc te bedienen (heb het nu op ubuntu 9.10) is dat middels een wireless keyboard (radio/Bluetooth) en welke is dan aan te bevelen? of een Afstandsbediening en welke is aan te raden?
1. XbmcLive is te installeren op een hardeschijf, (gewoon cd opstarten en menu'tjes doorlopen. Standaard heeft XbmcLive drivers aanboord voor ati en nvidia en intel. Bij mijn installatie werden zonder vragen de nvidia drivers geinstalleerd.
2. Kan ik niet beantwoorden, is puur een eigen keus/smaak/gewenning . Zelf gebruik ik een philips ir ontvanger + een harmony remote. Daarnaast heb ik nog een oud toetsenbord aangesloten zitten welke bij de tv ligt. Gebruik ik eigenlijk nooit, maar is soms wel eens handig als je bijvoorbeeld net wat meer moet typen dat het met de pijltjes toetsen en het onscreen toetsenbord niet meer handig is.

Toetsenbord staat voor 99% van de tijd nutteloos naast de kast, is dus niet echt een dure investering waard. Maar zoals ik al zei het is puur persoonlijk wat je het beste vind werken.

[Voor 7% gewijzigd door Sr_Ogel op 21-12-2009 16:10]

• Pkunk
alexkroeze schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:08:
Toetsenbord staat voor 99% van de tijd nutteloos naast de kast, is dus niet echt een dure investering waard. Maar zoals ik al zei het is puur persoonlijk wat je het beste vind werken.
Een vriend van heeft zo'n toetsenbord met touchpad en hij gebruikt dat toestenbord wel degelijk heel vaak. Voornamelijk voor bij zoekacties op youtube e.d. Tis dus net waar je het voor gaat gebruiken. Ik denk dat ik zelf zo´n toetsenbord niet zal gebruiken. Ik gebruik zelf alleen een xbox controller en dat vind ik weer prima, ik kijk er toch alleen maar films en series op.

Hallo met Tim

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

alexkroeze schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:08:
[...]

Zelf gebruik ik een philips ir ontvanger + een harmony remote
Wat is dat philips ding dan ... want ik heb ook een harmony al in huis... heb je een url van dat ding?

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
deze werkt out of the box met xbmclive
Harmony instellen met deze ontvanger als device.

Ik heb geloof ik 2 knoppen in de lirc/keymap aangepast maar daar kom je van zelf achter als dat nodig is.
offtopic:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

[Voor 27% gewijzigd door Sr_Ogel op 21-12-2009 17:41]

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 11:39
Ik wil graag de stream http://www.sbs6.nl/web/show/id=306611/langid=43 op m'n xbox zien. De .strm file gemaakt met de link erin, maar dat werkt niet. Ook heb ik geprobeerd om via de asx file de boel aan de praat te krijgen, maar tot op heden geen geluk.
Wie kent nog meer foefjes, of doe ik iets fout?

Ik moet leren typen... zucht...

[Voor 6% gewijzigd door JopieBadmutS op 21-12-2009 22:16]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

alexkroeze schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:29:
deze werkt out of the box met xbmclive
Harmony instellen met deze ontvanger als device.

Ik heb geloof ik 2 knoppen in de lirc/keymap aangepast maar daar kom je van zelf achter als dat nodig is.
offtopic:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Jammer dat ie niet echt verkrijgbaar meer lijkt, weet je of er alternatieven zijn?

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Centropy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:26:
[...]
weet je of er alternatieven zijn?
http://www.salland.eu/pro...te-control-kit-00226.html voor deze zijn ook succes stories te vinden op het xbmc forum. Het nadeel is alleen dat er dus ook een remote bij zit die je dus eignelijk niet nodig hebt

In theorie zou elke MCE remote/receiver moeten werken

[Voor 6% gewijzigd door Sr_Ogel op 22-12-2009 08:13]

• Pkunk
Pkunk schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:24:

Ik zit een beetje te kutten met de library geloof ik. Ik ben sinds ik m'n xbox nu op 720p heb staan aan het spelen geslagen met nieuwe skins en ben daarmee ook meteen begonnen met nette libraries maken. De meeste films en series worden perfect gevonden en de rest kan ik handmatig vaak instellen. Maar nu heb ik bijvoorbeeld bij Firefly dat de serie wel wordt gevonden, maar de losse episodes niet. Als ik de episodes vervolgens handmatig toevoeg aan m'n library komen ze bij movies ipv tv shows... koppelen aan een bepaalde serie helpt ook niet. Doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik overigens de confluence skin, maar lijkt me dat dat niet uitmaakt.
iemand? Ik kan toch wel gewoon afleveringen bij de goede serie krijgen?

Hallo met Tim

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36

M0nkeymen

Monkeystyle!

Pkunk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:15:
[...]

iemand? Ik kan toch wel gewoon afleveringen bij de goede serie krijgen?
Hoe ziet je structuur eruit. Iets meer informatie hebben we nodig...
Centropy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:26:
[...]

Jammer dat ie niet echt verkrijgbaar meer lijkt, weet je of er alternatieven zijn?
Ik heb hem van Azerty 1 maand geleden gekocht...

Dit i.c.m. windows 7 x64 en eventghost heb ik het aan de praat gekregen voor xbmc. Alleen als je scripts gebruikt zoals youtube is het makkelijk om een toetsenbord te hebben. Verder doe ik alles met mijn logitech dat is het makkelijkst.

[Voor 18% gewijzigd door M0nkeymen op 22-12-2009 08:25]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Mijn eerste ingeving is dat je bestandsnamen niet lekker zitten voor die serie, maar dat kan ik natuurlijk zo niet zien. Op TheTVDatabase staat de serie firefly of tenminste één seizoen dus daar kan het niet aan liggen.

• Fire69
FireFly wordt bij mij gewoon normaal gescraped, dus er moet ergens iets mis zitten in je organisatie/structuur/bestandsnaam. :)

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 11:50
Naj_Geetsrev schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:51:
[...]
Ben vandaag in praktisch alle computer winkels geweest in leeuwarden. Maar geen een kan een ontvanger leveren. Weet iemand een oplossing? Of moet ik een seriele COM IR reciever in elkaar solderen. Heb heel lang gelee eentje gemaakt, maar mijn soldeer kunsten zijn niet dusdanig dat het een stevige oplossing was te noemen.
Nee, je hoeft niet te solderen. Ik heb zelf een en ander geprobeerd met de Philips ovu412000 en totdat ik mijn Actec Fusion met ingebouwde LCD / Lirc had, werkte dat best prima. Ook onder Ubuntu, ondanks dat internet zegt dat ie alleen op Vista zou werken.

Oeps, ik zat oude posts door te lezen en had de overige reacties niet gezien. Maar wel dezelfde uitkomst, dus dat zou je hoop moeten geven :)

[Voor 9% gewijzigd door Japius op 22-12-2009 09:16. Reden: Iets met een spuit en een 11.]

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:56
Ik gebruik MediaCompanion om mijn collectie te scrapen. Ik vind het echter jammer dat er zoveel fanart ontbreekt... Weet iemand waar er extra fanart te vinden is?

Enkele bekende films die geen fanart krijgen en die nochtans behoorlijk gekend zijn:
-American History X
-Angels en Demons
-Slumdog Millionaire
-Public Enemies

Ze krijgen wél een dvd-cover, maar geen zogenaamde "backdrop". En het is nét dit die mij overtuigd heeft om xbmc te gebruiken...

• Fire69
Raar, American History X staat nochtans gewoon op themoviedb.org.

[edit]
Net zoals de rest blijkbaar :P

[Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 22-12-2009 10:47]

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:56
Inderdaad, weet iemand hoe dat komt?
Het is dus niet zo dat er geen backdrops gescraped worden, want andere films zijn wel ok :?

EDIT: Heb net ontdekt als ik in MediaCompanion naar het tabblad "fanart" ga, alle fanart er wel staat. Waarschijnlijk een bug waardoor hij niet automatisch een afbeelding kiest...

[Voor 41% gewijzigd door thommich op 22-12-2009 11:03]

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31
Snap eigenlijk niet dat iedereen MC gebruikt. Persoonlijk vind ik Ember en YANFOE veel gebruiksvriendelijker.

• Fire69
Ember ondersteunt geen tv-series. ;)

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31
Dat weet ik, maar daar gebruik ik gewoon TV Renamer voor. Die kan ook nog eens verplaatsen vanuit een watchfolder en renamen.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee