[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.713 views

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28
Na veel gezoek kunnen downloaden (op de site zelf gaan alle download-links naar kapotte pagina's). Programma uitgepakt en als reactie op elke knop waar ik op klik krijg ik een Error-melding... Beetje vage toestand.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:59
catchingfire schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:37:
[...]

Na veel gezoek kunnen downloaden (op de site zelf gaan alle download-links naar kapotte pagina's). Programma uitgepakt en als reactie op elke knop waar ik op klik krijg ik een Error-melding... Beetje vage toestand.
daarmee zei ik 'zoals' kende de naam niet van de laatste nieuwe
namelijk:
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=50348
Ember Media Manager NFO/Poster/FanArt Manager for Movies (Open Source VB.NET)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Workaholic schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:22:
Ik heb naast 2 xboxen ook een ION asrock pc met daarbij een recente versie van XBMC.

Met de xbox kon ik met ftp vrij snel een skin uploaden, kan iemand mij vertellen of dit ook werkt voor een linux variant xbmc?

Ik kan gewoon met winscp inloggen en de files zien.. maar de vraag is of ik niet wat moet installen op de shell om een skin te enablen? Of kan ik net zoals op de xbox de skin gewoon uitpakken in de root xbmc folder?
Als je met winscp een verbinding hebt gemaakt dan kom je als het goed is in de map xbmc uit. In de map xbmc vind je onder andere de map .xbmc, die map bevat weer een map gemaamd skin, plaats daarin je nieuw skin die je wilt uploaden (wel uitgepakt natuurlijk) en dan is het net zoals "vroeger"met de xbox bij instellingen > uiterlijk de skin wijzigen.

Anoniem: 255178

[...]

Ja vreemd, billyad2000 site lijkt plat te liggen.
Zal wel tijdelijk zijn want hij is momenteel bezig met het toevoegen van tv shows aan gen2.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-09-2009 13:49 ]

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter

hee ja het forum werkt nog wel.

http://www.billyad2000.co.uk/
werkt nu ook weer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
alexkroeze schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:34:
[...]

Als je met winscp een verbinding hebt gemaakt dan kom je als het goed is in de map xbmc uit. In de map xbmc vind je onder andere de map .xbmc, die map bevat weer een map gemaamd skin, plaats daarin je nieuw skin die je wilt uploaden (wel uitgepakt natuurlijk) en dan is het net zoals "vroeger"met de xbox bij instellingen > uiterlijk de skin wijzigen.
Thanks voor the info alex, ik wil graag AEON skin installeren net zoals ik die op mijn xboxen had vroeger met die mooie fanart.

Ik zie echter dat het installern van deze script via een ingewikkeld git script moet?

edit : aeon install is gelukt met de GIT faq op xbmc.org

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 19-09-2009 15:25 ]

Mijn V&A

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42
[...]

Welke versie heb je getest?
Laatste versie is te vinden op:
http://billyad2000.darkbb...panion-gen2-3106-t669.htm
(neem de mirror, de officiële is down)

Zo jij bent er snel bij. :) (4 min na upload van billy, nieuw persoonlijk record ? :+ )
Zie ook dat tv series is toegevoegd 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-09-2009 22:23 ]

• Fire69
Lucky shot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Fire69 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:16:
Welke versie heb je getest?
Laatste versie is te vinden op:
http://billyad2000.darkbb...panion-gen2-3106-t669.htm
(neem de mirror, de officiële is down)
Ik had een oudere versie maar bij deze heb ik hetzelfde probleem. Als ik op "open folder" klik krijg ik een error en gebeurd er verder nada niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een goede werking van Media companion moet je Frame Network 3.5 Windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Tis wel jammer dat Apple Movie Trailers niet meer werkt. Was toch mijn meest gebruikte functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de apple plugin is een fix. :)
Deze werkt bij mij op de xbox, alleen moet je nu eerst de trailer downloaden en dan afspelen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=404316#post404316

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 20-09-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

seninha

god's right foot

Wat bedoelen ze eigenlijk met : (rembember indentation): bij die fix??
Via translate kom ik uit op : onthouden inspringen

Ik heb het nu zo staan:

import os
import xbmcplugin
import urllib

# override user agent
class AppURLopener(urllib.FancyURLopener):
version = "QuickTime/7.6.2"
urllib._urlopener = AppURLopener()

class Main:
def __init__( self ):
# get user preferences
self._get_settings()
# download the video
self._download_video()
# play the video
self._play_video()

Heb dus tussen de nieuwe regels en de bestaande een leeg ruimte gelaten.Klopt dit?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import urllib

# override user agent

class Main:
    def __init__( self ):
        # get user preferences
        self._get_settings()
        # download the video
        self._download_video()
        # play the video
        self._play_video()

[ Voor 190% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 20-09-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
catchingfire schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:58:
[...]

Ik had een oudere versie maar bij deze heb ik hetzelfde probleem. Als ik op "open folder" klik krijg ik een error en gebeurd er verder nada niks.
Waar kan jij 'open folder' kiezen? Vind ik nergens terug...

[edit]
Never mind, stond bij Movies en ik zat bij TV Shows. :P
Die knop doet het bij mij gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 20-09-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

seninha

god's right foot

Anoniem: 255178 schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:02:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import urllib

# override user agent

class Main:
    def __init__( self ):
        # get user preferences
        self._get_settings()
        # download the video
        self._download_video()
        # play the video
        self._play_video()
Dank je. Zal deze vanavond gelijk even testen. :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Anoniem: 255178 schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:26:
Voor een goede werking van Media companion moet je Frame Network 3.5 Windows installeren.
Die zit standaard in Win7 toch? Krijg desalniettemin met deze versie en de vorige versie dezelfde foutmelding :
"Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing."
Dit dus onder Win7 en onder WinXP met .NET 3.5 SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier WinXP met .NET 3.5 SP3 en werkt out of the box.

Kun je mediacomopanion wel starten ? en preferences window openen ? zodat je in folders je movie folder kunt toevoegen.

Als dat lukt is het een kwestie van "media search" en begint te scrapen.

Uhh wel natuurlijk in preferences window de settings van general en scraper effe doornemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 20-09-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:55:
Hier WinXP met .NET 3.5 SP3 en werkt out of the box.

Kun je mediacomopanion wel starten ? en preferences window openen ? zodat je in folders je movie folder kunt toevoegen.

Als dat lukt is het een kwestie van "media search" en begint te scrapen.
Door jouw post heb ik zijn probleem gevonden. :)

Als je 'open folder' klikt, zonder dat je in de settings je folders hebt toegevoegd, crasht MC :P

Maw, Stefimke, je moet eerst in de settings je Movie/TV Shows-folders toevoegen, dumbass! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom dacht je dat ik dat vroeg :+
Crashen, dat doet ie niet bij mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Fire69 schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:01:
Door jouw post heb ik zijn probleem gevonden. :)

Als je 'open folder' klikt, zonder dat je in de settings je folders hebt toegevoegd, crasht MC :P

Maw, Stefimke, je moet eerst in de settings je Movie/TV Shows-folders toevoegen, dumbass! :+
:D heee daar zit ook nog een knop, die had ik nog niet gehad... waar zouden we zijn zonder GoT... thanks!

Zoooo nu eens kijken welke het prettigst werkt, deze of de Ember Media Manager (die had ik wel aan de praat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 28-05 12:58
Ik heb sinds kort de HDD van mijn xbox vervangen voor een 160GB harde schijf en die met de Slayer's disk geformatteerd.

Alles werkt goed, maar sinds vandaag als ik XBMC opstart krijg ik de melding "key combination for userdata deletion detected, Are you sure you want to proceed?".

Als ik dan op de A (yes) van de controller druk, blijft de melding verschijnen.
Druk ik op B (no), dan zijn de instellingen van XBMC gereset en geeft alles een heel raar beeld, alsof de codecs niet goed meer werken.

Heeft iemand dit wel eens gehad en weet hoe ik dit moet oplossen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
catchingfire schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:28:
[...]

:D heee daar zit ook nog een knop, die had ik nog niet gehad... waar zouden we zijn zonder GoT... thanks!

Zoooo nu eens kijken welke het prettigst werkt, deze of de Ember Media Manager (die had ik wel aan de praat)
Net even die Ember bekeken, ziet er wel een stuk beter uit dan MC moet ik toegeven.
Morgen de functionaliteit even testen. :)
speedme schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:37:
Ik heb sinds kort de HDD van mijn xbox vervangen voor een 160GB harde schijf en die met de Slayer's disk geformatteerd.

Alles werkt goed, maar sinds vandaag als ik XBMC opstart krijg ik de melding "key combination for userdata deletion detected, Are you sure you want to proceed?".

Als ik dan op de A (yes) van de controller druk, blijft de melding verschijnen.
Druk ik op B (no), dan zijn de instellingen van XBMC gereset en geeft alles een heel raar beeld, alsof de codecs niet goed meer werken.

Heeft iemand dit wel eens gehad en weet hoe ik dit moet oplossen ?
Werkt je controller wel nog goed? :P
Heb je het ook als alle controllers/IR-ontvangers afgekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
[bWerkt je controller wel nog goed? :P
Heb je het ook als alle controllers/IR-ontvangers afgekoppeld zijn?
Ik heb een draadloze controller en zover ik weet doet die het nog goed.
Ik las, via Google, dat het aan de flippers zou liggen. De melding ontstaat doordat beiden flippers zijn ingedrukt. Maar volgens mij werken de flippers nog goed (in spellen tenminste wel),

Ik kan inderdaad eens proberen om de controllers en IR-ontvangers af te koppelen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319060

ik wil graag op XBMC een filmposter(dvdhoes oid.) als film thumbnail hebben..

ik heb alle films in mappen staan, en ik heb de mappen al we een plaatje kunnen geven, door in de map een plaatje te zetten, en te noemen: folder.jpg

als je dan in de map gaat, staat er bij de film niks, nu wil ik ipv een in-film thumbnail, ook een filmposter. ik heb al geprobeerd om het bestand <filmnaam>.tbn te noemen, maar hij doet het niet..

iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Anoniem: 255178 schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:54:
Voor de apple plugin is een fix. :)
Deze werkt bij mij op de xbox, alleen moet je nu eerst de trailer downloaden en dan afspelen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=404316#post404316
Hmm thx zal het es testen.

Downloaden en afspelen werkt hier wel trouwens gewoon "standaard" maar dus niet rechtstreeks streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319060 schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:32:
ik wil graag op XBMC een filmposter(dvdhoes oid.) als film thumbnail hebben..

ik heb alle films in mappen staan, en ik heb de mappen al we een plaatje kunnen geven, door in de map een plaatje te zetten, en te noemen: folder.jpg

als je dan in de map gaat, staat er bij de film niks, nu wil ik ipv een in-film thumbnail, ook een filmposter. ik heb al geprobeerd om het bestand <filmnaam>.tbn te noemen, maar hij doet het niet..

iemand ideeen?
Zet een Folder.jpg in je movie folder en deze wordt als thumb gebruikt in bestanden.
<filmnaam>.tbn. Wordt gescraped door xbmc zodra je inhoud gaat toewijzen aan je movie folders.

Xbmc kan zelf alles scrapen van internet of je plaatst een .nfo , .tbn , folder.jpg , fanart.jpg bij je files en zal xbmc deze scrapen. (Deze files kun je generen met Media Companion of Ember)

Hoe scrape je met xbmc......ga in videos naar de folder die je wilt toevoegen aan je bibliotheek (scrapen dus), roep context menu op en kies "inhoud toewijzen".
Selecteer video, gebruik imdb als scraper, vink aut, scan aan, gebruik evt foldernaam enz en druk op ok.

Xbmc gaat nu scrapen en allles netjes archieveren.
Met resultaat: mooie plaatjes als thumb en achtergrond, legio aan zoekmogelijk heden, smartplaylist etc etc.
Henkske schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:28:
[...]

Hmm thx zal het es testen.

Downloaden en afspelen werkt hier wel trouwens gewoon "standaard" maar dus nier rechtstreeks streamen
Fix zit nu ook in svn dus als je 'm van svn gedownload hebt zou het idd ook moeten werken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 21-09-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:59
Is er een manier om alle data die XBMC scraped voor films te backuppen?
Ik herinstalleer XBMC redelijk vaak, iedere keer moet ik dan die film info weer scrapen.
Wellicht dat ik een paar mappen kan copieren en terugzetten in de nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 06-05 22:42
Misschien een lamme vraag, maar hoe doe je dat, van 'svn downloaden'? Ik snap goed wat svn is, maar zitten daar binaries in die ik gewoon in Ubuntu kan installeren? Moet ik daar niet een andere ppa source voor toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
DRvDijk schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 05:33:
Misschien een lamme vraag, maar hoe doe je dat, van 'svn downloaden'? Ik snap goed wat svn is, maar zitten daar binaries in die ik gewoon in Ubuntu kan installeren? Moet ik daar niet een andere ppa source voor toevoegen?
inderdaad makkelijkste om svn ppa source toe te voegen en daarna te updaten. Je kunt het ook handmatig doen wat je waarschijnlijk nodig gaat hebben op het moment dat de laatste svn niet de beste blijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
Hier een probleem met XBMC live. Ik krijg het maar niet voor elkaar om de klok in XBMC goed te krijgen. Het geeft telkens 2 uur vroeger aan. Wanneer ik via ssh 'date' intype krijg ik wel de juiste tijd te zien.

Probleem is volgens mij dat XBMC de GMT tijd gebruikt, terwijl hij met de tijdzone rekening moet houden, die ingesteld staat op Amsterdam. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mennoo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:52:
Hier een probleem met XBMC live. Ik krijg het maar niet voor elkaar om de klok in XBMC goed te krijgen. Het geeft telkens 2 uur vroeger aan. Wanneer ik via ssh 'date' intype krijg ik wel de juiste tijd te zien.

Probleem is volgens mij dat XBMC de GMT tijd gebruikt, terwijl hij met de tijdzone rekening moet houden, die ingesteld staat op Amsterdam. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Configure System -> Appearance, Region: Set Time / Region

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
Equator schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:11:
[...]

Configure System -> Appearance, Region: Set Time / Region
Bedoel je dat die optie in XBMC zit? en ik maar zoeken op OS niveau 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mennoo op 22-09-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als het commando date wel de juiste uitvoer geeft, dan zit het hem niet op OS level :)

Logisch gevolg is dan dat XBMC geen rekening houdt met het OS' region instelling.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu alle mijn films in xbmc in de map video's in het hoofdmenu.
ik wil ze graag in de map Films in het hoofdmenu hebben, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb nog een laptop met een dualboot Ubuntu en WinXP, met Grub.
Nu gebruik ik die Ubuntu installatie (weet de versie niet uit mn hoofd) eigenlijk nooit meer, kan ik hier zo XBMC Live over heen installeren of ben ik dan mn bootmanager kwijt en kom ik niet meer bij Windows XP?

Moet ik de partities van Ubuntu eerst nog formateren of kan ik XMBC Live er gewoon overheen zetten?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/2009/09/fanart_view.jpg

Woei woei!! Alaska wordt steeds mooier en het begint nu echt ergens op te lijken. Meer info:

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=57810

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Afgelopen dagen bezig geweest om mijn ASRock ION 330 om te klussen van de XBMCLive versie naar de Minimal Ubuntu versie omdat ik met de XBMCLive versie regelmatig problemen had met het afspelen van HD content, XBMC liep steeds vast naar x tijd terwijl HD content afgespeeld werd, gewone DVD content speelde wel correct af.

Ik heb nu de volgende setup:

-ASRock ION 330 (middels HDMI naar de versterker en dan via HDMI naar de TV)
-Bios versie 1.6 (laatste versie)
-Bios shared geheugen 512MB setting
-Ubuntu Minimal (laatste versie + ssh)
-NVIDIA video 185.18.36 (laatste versie)
-XBMC laatste stable versie (9.04 Babylon), geen SVN versie
-XBMC VDPAU setting geselecteerd
-XBMC Automatisch frequentie aanpassen geselecteerd
-XBMC resolutie: 1080i 50Hz

Ik merk alleen dat het beeld erg "schokkerig" overkomt als ik HD content afspeel, als ik kijk naar de info tijdens een film geeft hij bijna geen frames dropped aan en +/- 24 FPS.

Wat kan ik nog aanpassen om het beeld beter te krijgen, andere video-drivers, andere settings?
Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Dusun schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:34:
Afgelopen dagen bezig geweest om mijn ASRock ION 330 om te klussen van de XBMCLive versie naar de Minimal Ubuntu versie omdat ik met de XBMCLive versie regelmatig problemen had met het afspelen van HD content, XBMC liep steeds vast naar x tijd terwijl HD content afgespeeld werd, gewone DVD content speelde wel correct af.

Ik heb nu de volgende setup:

-ASRock ION 330 (middels HDMI naar de versterker en dan via HDMI naar de TV)
-Bios versie 1.6 (laatste versie)
-Bios shared geheugen 512MB setting
-Ubuntu Minimal (laatste versie + ssh)
-NVIDIA video 185.18.36 (laatste versie)
-XBMC laatste stable versie (9.04 Babylon), geen SVN versie
-XBMC VDPAU setting geselecteerd
-XBMC Automatisch frequentie aanpassen geselecteerd
-XBMC resolutie: 1080i 50Hz

Ik merk alleen dat het beeld erg "schokkerig" overkomt als ik HD content afspeel, als ik kijk naar de info tijdens een film geeft hij bijna geen frames dropped aan en +/- 24 FPS.

Wat kan ik nog aanpassen om het beeld beter te krijgen, andere video-drivers, andere settings?
Alle tips zijn welkom.
Zou het lukken om je TV op 60hz te krijgen? Mijn ervaring is dat van 24fps -> 50hz er iedere seconde een frame wordt gedropt. Dit zou het schokkerige effect kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 319060 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:37:
ik heb nu alle mijn films in xbmc in de map video's in het hoofdmenu.
ik wil ze graag in de map Films in het hoofdmenu hebben, hoe doe ik dat?
Da's afhankelijk van welke skin je gebruikt.
Meestal is het wel ergens te vinden in Settings - Skin settings.

Tenzij je natuurlijk je films in File Mode in Videos ziet. Dan ga je ze eerst naar de Library moeten scannen, voordat je de optie kan aanzetten om Films in het hoofdmenu te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:42:
[...]

Zou het lukken om je TV op 60hz te krijgen? Mijn ervaring is dat van 24fps -> 50hz er iedere seconde een frame wordt gedropt. Dit zou het schokkerige effect kunnen veroorzaken.
Ik heb als TV de Philips 37PF9830/10 http://www.p4c.philips.co...0/37pf9830_10_pss_nld.pdf en hier kan ik volgens mij niet de frequentie op veranderen. Ik heb wel de volgende settings toegepast:

## --[ ENABLE 1080p 24Hz]------------------------------------------------------------------------------------
sed -i '50i\ Option "DynamicTwinView" "False"' /etc/X11/xorg.conf

## --[ Disable Composite for better H264 acceleration ]------------------------------------------------------
sed -i '30i\Section "Extensions"' /etc/X11/xorg.conf
sed -i '31i\ Option "Composite" "Disable"' /etc/X11/xorg.conf
sed -i '32i\EndSection' /etc/X11/xorg.conf

Moet ik misschien een beta NVIDIA driver installeren? Moet ik misschien een andere resolutie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:56:
[...]

Da's afhankelijk van welke skin je gebruikt.
Meestal is het wel ergens te vinden in Settings - Skin settings.

Tenzij je natuurlijk je films in File Mode in Videos ziet. Dan ga je ze eerst naar de Library moeten scannen, voordat je de optie kan aanzetten om Films in het hoofdmenu te krijgen.
ik gebruik mediastream als skin

hoe scan ik iets naar de library dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 319060 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:31:
[...]

ik gebruik mediastream als skin

hoe scan ik iets naar de library dan?
Dat staat reeds meerdere malen zeer uitgebreid in het topic uitgelegd.
Zoek maar even naar post van mij of van Poeier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Dusun schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:12:
[...]

Ik heb als TV de Philips 37PF9830/10 http://www.p4c.philips.co...0/37pf9830_10_pss_nld.pdf en hier kan ik volgens mij niet de frequentie op veranderen. Ik heb wel de volgende settings toegepast:

## --[ ENABLE 1080p 24Hz]------------------------------------------------------------------------------------
sed -i '50i\ Option "DynamicTwinView" "False"' /etc/X11/xorg.conf

## --[ Disable Composite for better H264 acceleration ]------------------------------------------------------
sed -i '30i\Section "Extensions"' /etc/X11/xorg.conf
sed -i '31i\ Option "Composite" "Disable"' /etc/X11/xorg.conf
sed -i '32i\EndSection' /etc/X11/xorg.conf

Moet ik misschien een beta NVIDIA driver installeren? Moet ik misschien een andere resolutie kiezen?
Het is mij gelukt door de resoluties en frequenties toe te voegen aan de xorg.conf. Daarna heb ik alle overbodige resoluties weggegooid, waardoor er voor mij maar één resolutie overblijft (1080p op 60hz). Dit is mijn xorg.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "NoLogo" "True"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-1"
Option "metamodes" "1920x1080_60 +0+0"
SubSection "Display"
Depth 24
Option "DynamicTwinView" "false"
Modes "1920x1080_60"
EndSubSection
EndSection

De metamodes en modes zijn de beschikbare resoluties. Wellicht volstaat het aanpassen of overnemen van mijn instellingen? Je zou anders ook eens hier kunnen kijken of jouw instellingen erbij staan: http://www.mythtv.org/wiki/Modeline_Database

In de volgende versie van XBMC 9.10 komt trouwens een optie adjust auto refreshrate en smootvideo. De eerste optie zou automatisch de juiste refreshrate moeten selecteren die hoort bij de video. Dus 50 frames met 50hz combineren. De tweede optie lost het probleem van 24 frames en 50hz op door een 24 en 50 met elkaar te vermenigvuldigen en alle frames zo netjes uit te smeren over het aantal hz'en. Het schokkerige effect zou hierdoor moeten verdwijnen. Je zou dus ook eens kunnen kijken naar de SVN versie van XBMC. Al moet ik zeggen dat deze de laatste tijd niet erg stabiel is.

[ Voor 14% gewijzigd door Erhnam op 22-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:49:
[...]

Het is mij gelukt door de resoluties en frequenties toe te voegen aan de xorg.conf. Daarna heb ik alle overbodige resoluties weggegooid, waardoor er voor mij maar één resolutie overblijft (1080p op 60hz). Dit is mijn xorg.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "NoLogo" "True"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-1"
Option "metamodes" "1920x1080_60 +0+0"
SubSection "Display"
Depth 24
Option "DynamicTwinView" "false"
Modes "1920x1080_60"
EndSubSection
EndSection

De metamodes en modes zijn de beschikbare resoluties. Wellicht volstaat het aanpassen of overnemen van mijn instellingen? Je zou anders ook eens hier kunnen kijken of jouw instellingen erbij staan: http://www.mythtv.org/wiki/Modeline_Database

In de volgende versie van XBMC 9.10 komt trouwens een optie adjust auto refreshrate en smootvideo. De eerste optie zou automatisch de juiste refreshrate moeten selecteren die hoort bij de video. Dus 50 frames met 50hz combineren. De tweede optie lost het probleem van 24 frames en 50hz op door een 24 en 50 met elkaar te vermenigvuldigen en alle frames zo netjes uit te smeren over het aantal hz'en. Het schokkerige effect zou hierdoor moeten verdwijnen. Je zou dus ook eens kunnen kijken naar de SVN versie van XBMC. Al moet ik zeggen dat deze de laatste tijd niet erg stabiel is.
Bedankt voor je antwoord, ik zal dit vanavond eens gaan proberen, mijn TV ondersteund geen 1080p maar wel 1080i of 720p dus ik neem aan dat ik in jou voorbeeld het volgende moet gebruiken:

Option "metamodes" "1920x1080_60i +0+0"
of
Option "metamodes" "1280x720_60 +0+0"

&

Modes "1920x1080_60i"
of
Modes "1280x720_60"

Staat "xorg.conf" onder /usr/share of onder ~/.xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Dusun schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik zal dit vanavond eens gaan proberen, mijn TV ondersteund geen 1080p maar wel 1080i of 720p dus ik neem aan dat ik in jou voorbeeld het volgende moet gebruiken:

Option "metamodes" "1920x1080_60i +0+0"
of
Option "metamodes" "1280x720_60 +0+0"

&

Modes "1920x1080_60i"
of
Modes "1280x720_60"

Staat "xorg.conf" onder /usr/share of onder ~/.xbmc ?
xorg.conf staat bij mij hier: /etc/X11/xorg.conf
Succes, ik hoor wel of je eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Fraggler schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:45:
Is er een manier om alle data die XBMC scraped voor films te backuppen?
Ik herinstalleer XBMC redelijk vaak, iedere keer moet ik dan die film info weer scrapen.
Wellicht dat ik een paar mappen kan copieren en terugzetten in de nieuwe installatie?
Je hebt drie mogelijkheden:
Optie 1: via de instellingen video bibliotheek en dan bibliotheek exporteren, bij de vraag kiezen voor apart . alle nfo's en tbn worden dan bij de video bestanden geplaatst
Optie 2: zelfde als bij 1 alleen dan kiezen voor enkel bestand dan krijg je 1 bestandje die je later weer kunt importeren.
Optie 3: via ftp de map userdata kopieren naar elke locatie naar keuze als back up.
Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:01:
[...]

In de map userdata staat een mapje database. Dit is de bibliotheek van XBMC. Als je deze terugzet en de data op de juiste plekken ben je er volgens mij al.
Je hebt helemaal gelijk, ik keek even naar mijn eigen situatie en daar kopieer ik dus de gehele userdata map zodat ik ook al mijn scripts en skins weer heb en de bestanden van rss en afstandsbediening. Is allemaal erg handig bij een herinstallatie.

maar voor alleen de database te backuppen is userdata\database voldoende

[ Voor 28% gewijzigd door Sr_Ogel op 22-09-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

alexkroeze schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:55:
[...]

Optie 1: via de instellingen video bibliotheek en dan bibliotheek exporteren, bij de vraag kiezen voor apart . alle nfo's en tbn worden dan bij de video bestanden geplaatst
Optie 2: zelfde als bij 1 alleen dan kiezen voor enkel bestand dan krijg je 1 bestandje die je later weer kunt importeren.
Optie 3: via ftp de map userdata kopieren naar elke locatie naar keuze als back up.
In de map userdata staat een mapje database. Dit is de bibliotheek van XBMC. Als je deze terugzet en de data op de juiste plekken ben je er volgens mij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:01:
[...]

Nee dan ben je er niet. :N
Je mist namelijk je sources.xml.

Normaal behoud je de complete xbmc map die in de "Application Data" folders staat (windows). ;)
Zo behoud je niet alleen je bibliotheek maar ook je guisettings, sources, scripts, plugins, skins, sounds, enz....
Dat is ook de rede waarom het in je Application Data folder staat, deze wordt namelijk niet verwijderd als je uninstall xbmc. ;)
Voor de xbox is het een kwestie van kopieren.
- userdata
- scripts
- plugins
- sounds
- skins

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 22-09-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
speedme schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:52:
[...]

Ik heb een draadloze controller en zover ik weet doet die het nog goed.
Ik las, via Google, dat het aan de flippers zou liggen. De melding ontstaat doordat beiden flippers zijn ingedrukt. Maar volgens mij werken de flippers nog goed (in spellen tenminste wel),

Ik kan inderdaad eens proberen om de controllers en IR-ontvangers af te koppelen.
Het probleem is opgelost, voor de mensen die willen weten wat er aan de hand was :

De wireless controller was inderdaad defekt. Blijkbaar bleven de flippers "hangen".
Ik had nog een andere controller, deze aangesloten en direkt geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:04
hoe kan ik de tbn files openen? thumbs en fanart is allemaal zo opgeslagen.
werk proggie kan dit openen?

en waar kan ik de laatste svn builds als zip downloaden? ik gebruik altijd updater 0.7.9 maar die schijnt niet meer te werken en blijft steken bij een paar builds terug :(

[ Voor 45% gewijzigd door remcoXP op 22-09-2009 18:02 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
alexkroeze schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:55:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik keek even naar mijn eigen situatie en daar kopieer ik dus de gehele userdata map zodat ik ook al mijn scripts en skins weer heb en de bestanden van rss en afstandsbediening. Is allemaal erg handig bij een herinstallatie.

maar voor alleen de database te backuppen is userdata\database voldoende
OK Thanks! Scheelt me weer een hoop werk als ik een herinstall doe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
speedme schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:59:
[...]

Het probleem is opgelost, voor de mensen die willen weten wat er aan de hand was :

De wireless controller was inderdaad defekt. Blijkbaar bleven de flippers "hangen".
Ik had nog een andere controller, deze aangesloten en direkt geen problemen meer
Ja, graag gedaan hoor. :P
remcoXP schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:59:

en waar kan ik de laatste svn builds als zip downloaden? ik gebruik altijd updater 0.7.9 maar die schijnt niet meer te werken en blijft steken bij een paar builds terug :(
In Windows? Gewoon dubbel-klikken en dan uit de lijst van programma's Windows Fax en Picture Viewer kiezen.
Of associëren met eender welke andere soft dat jpg's kan openen, want tbn's zijn gewoon gerenamede jpg's ;)

Laatste nightly builds (niet echt svn, maar wel dagelijks nieuwe build) kan je halen van http://xbmcsvn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 11:05
Ik laat nu SabNZBd een RSS bijhouden en download dan automatisch wat ik nodig heb. Na uitpakken heb je dan
*map* ctu-x264-gossip.girl.301
In de map *bestand* gossip.girl.s03e01.720p.hdtv.x264-ctu.mkv

XBMC vind dit niet leuk... Kan ik zorgen dat hij dit gewoon uitleest als Gossip Girl en dan de juist aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Zeker, en dat werkt ook meestal goed maar ik blijf graag de orginele bestandsnaam zien (ivm uitzoeken subtitles)

Is dit ook mogelijk? Anders laat ik het gewoon door SabNZBd doen.

edit:
En zoals ik het lees op de SabNZBd pagina kan hij niet "bla-serie-aflevering-blabla" omzetten in "serie aflevering"
Dus niet ctu-x264-gossip.girl.301 omzetten in Gossip Girl S03E01 (bijvoorbeeld)

[ Voor 22% gewijzigd door Daros op 22-09-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remcoXP schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:59:
Maak een thumb.reg en je verkenner ziet de tbn files.
Zie hier:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=333717#post333717

Stel miniatuurweergaven in bij je verkenner (rechtse muisknop - beeld) en zie direkt de inhoud zonder te openen. ;)

edit:
Goed nieuws voor de xbox gebruiker :)
Mediaflags gaat naar main build maar, maakt gebruik van .nfo file met <streamdetails> erin.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 22-09-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Zijn er eigenlijk SVN versies van XBMC voor Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Daros schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:08:
[...]

Zeker, en dat werkt ook meestal goed maar ik blijf graag de orginele bestandsnaam zien (ivm uitzoeken subtitles)

Is dit ook mogelijk? Anders laat ik het gewoon door SabNZBd doen.

edit:
En zoals ik het lees op de SabNZBd pagina kan hij niet "bla-serie-aflevering-blabla" omzetten in "serie aflevering"
Dus niet ctu-x264-gossip.girl.301 omzetten in Gossip Girl S03E01 (bijvoorbeeld)
Heb hier ook sabnzbd draaien voor het downloaden van mijn series en het renamen van bestanden. werkt perfect. het ctu 720- x264 different en dat soort toevoegingen staat altijd achteraan. Sabnzbd knipt netjes naam en seizoen en episode nummer uit de bestandsnaam. Voor de subtitels gebruik ik bierdopje en daar zijn altijd maar twee versies van de ondertiteling sd en hd.
Dus als je sabnzbd instelt zoals in de handleiding dan zou het volledig moeten werken en kan xbmc overweg met de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:01:
[...]

edit:
Goed nieuws voor de xbox gebruiker :)
Mediaflags gaat naar main build maar, maakt gebruik van .nfo file met <streamdetails> erin.
Sweet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggler schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:26:
Zijn er eigenlijk SVN versies van XBMC voor Windows?
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=35452&page=95
of zie nightly builds.

Anoniem: 309236

Goeden avond,
Ik woon tegenwoordig op curcao, en heb xbmc. Heb nu ook de radio erop gezet. Maar lijkt alsof dolfijn fm niet de dolfijn fm van curacao is. Klinkt iedergeval niet als op de stream van dolfijnfm.com deze is te luisteren op http://www.dolfijnfm.com/player/stream.html.
Weet iemand hier iets van??
Alvast bedankt

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:54
Anoniem: 309236 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 03:09:
Goeden avond,
Ik woon tegenwoordig op curcao, en heb xbmc. Heb nu ook de radio erop gezet. Maar lijkt alsof dolfijn fm niet de dolfijn fm van curacao is. Klinkt iedergeval niet als op de stream van dolfijnfm.com deze is te luisteren op http://www.dolfijnfm.com/player/stream.html.
Alvast bedankt
Dat ga ik vanavond even uitzoeken... :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik heb gister mijn muziek gescraped. Nu heb ik in library mode (ben de optie kwijt, maar alle albums staan op een rij) gesorteerd op album een map met top 100 nederpop, hiervan geeft hij 40x het hoesje aan in de rij (net of ik 40 dezelfde albums heb). Iemand een idee?

Sorteren op arties of whatever heeft geen impact op deze weergave.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Daros
alexkroeze schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:30:
[...]

Heb hier ook sabnzbd draaien voor het downloaden van mijn series en het renamen van bestanden. werkt perfect. het ctu 720- x264 different en dat soort toevoegingen staat altijd achteraan. Sabnzbd knipt netjes naam en seizoen en episode nummer uit de bestandsnaam. Voor de subtitels gebruik ik bierdopje en daar zijn altijd maar twee versies van de ondertiteling sd en hd.
Dus als je sabnzbd instelt zoals in de handleiding dan zou het volledig moeten werken en kan xbmc overweg met de bestanden.
Dit is een bestandsnaam die ik toevallig gister had gedownload:
ctu-x264-gossip.girl.301

Laatste tijd komt het ook steeds vaker ervoor te staan...

• JopieBadmutS
  • Laatst online: 17-04-2024
Hallo allemaal,

Allereerst ik ben een complete n00b op het gebied van netwerken en XMBC, maar na een tijdje de topics hier gelezen te hebben weet ik al veel meer. Nu heb ik een probleem waar ik niet uitkom.

Al jaren gebruik ik XBMC op mijn XBOX waarmee ik films streamde vanaf mijn XP computer. Nu heb ik een nieuwe pc gekocht en windows 7 daarop geinstalleerd. Op de XBOX heb ik een versie XBMC draaien van februari 2009. Tot zover geen probleem.

Mijn probleem zit hem in het streamen over het netwerk; Ik heb de schijven van de windows 7 pc gedeeld. Echter als ik die wil toevoegen als locatie in XBMC vraagt hij op een wachtwoord, terwijl ik nergens een wachtwoord heb ingevoerd. De schijven die ik gedeeld heb zie ik wel, echter kom ik er niet in. Hetzelfde geldt voor mappen die ik deel (Ik hoopte dat ik op die manier er in zou kunnen komen).

Weten jullie wat de makkelijkste manier is om schijven te delen zodat ik die vanaf mijn XBOX kan benaderen ?

Alvast bedankt!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 18:30
Dit probleem staat ook al in het vorige topic beschreven. Je moet de Windows Live Login Assistant verwijderen geloof ik.

• JopieBadmutS
  • Laatst online: 17-04-2024
Japius schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:42:
Dit probleem staat ook al in het vorige topic beschreven. Je moet de Windows Live Login Assistant verwijderen geloof ik.
Ik had al zitten zoeken, maar ik kan er niet veel over vinden.

• Dusun
Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:30:
[...]

xorg.conf staat bij mij hier: /etc/X11/xorg.conf
Succes, ik hoor wel of je eruit komt.
Gisterenavond heb ik de xorg.conf aangepast naar:

Option "metamodes" "1920x1080_60i +0+0
"Modes "1920x1080_60i"
en XBMC aangepast naar 1920x1080i 60Hz

Maar het beeld was nog steeds "schokkerig" terwijl er geen frames gedropped werden en er toch gemiddeld 24FPS waren.

Daarna heb ik xorg.conf aangepast met de volgende waardes:

Option "metamodes" "1280x720_60 +0+0
"Modes "1280x720_60"
en XBMC aangepast naar 720p

En nu is het beeld wel goed, ik heb wel aanstaan "adjust refreshrate" in de XBMC instellingen

Wat ik wel vreemd vindt is dat als ik kijk naar het input signaal op de TV dat deze nog steeds 1080i aangeeft ipv 720p.

Wat zijn eigenlijk de ideale instellingen voor XBMC / Ubuntu / ASRock ION330?

Hierna heb ik de volgende waarde gebruikt

• Fire69
Roeligan schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:46:
Ik heb gister mijn muziek gescraped. Nu heb ik in library mode (ben de optie kwijt, maar alle albums staan op een rij) gesorteerd op album een map met top 100 nederpop, hiervan geeft hij 40x het hoesje aan in de rij (net of ik 40 dezelfde albums heb). Iemand een idee?

Sorteren op arties of whatever heeft geen impact op deze weergave.
Stomme vraag misschien, maar staan je tags goed?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

hmmm misschien neit eens zo'n stomme vraag. Zal vanavond eens kijken.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
voor de liefhebbers mijn xorg.conf die goed werkt. Is simpele copy paste van de xorg.conf van een xbmc dev, inclusief comments. De modelines zijn universeel. je kan dus gewoon 1920x1080 bij 60hz kiezen.

Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"

# Fixes issue with modesetting on xbmc
Option "ExactModeTimingsDVI" "True" # we have proper modelines
Option "UseEDIDFreqs" "True" # trust no edid
# Option "ModeValidation" "NoEdidModes, NoMaxPClkCheck, NoEdidMaxPClkCheck, AllowNon60HzDFPModes" trust no edid
Option "FlatPanelProperties" "Scaling = Native" # make sure the gpu does not scale and loose performance

# Fixes tearing/smoothvideo issues
Option "DynamicTwinView" "False" # disable or you'll get tearing
Option "TripleBuffer" "0" # disable or xbmc will segfault with smoothvideo

# Misc
Option "NoLogo" "True" # we're not myspace

DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1920x1080@50" "1920x1080@60" "1920x1080@24" "1920x1080@23.976" "1920x1080@59.94" "1920x1080@25" "1920x1080@29.97" "1920x1080@30"
EndSubSection
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"

HorizSync 20.0 - 150.0
VertRefresh 22.0 - 90.0

# 1920x1080p @ 50Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@50" 148.500 1920 2448 2492 2640 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 60Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@60" 148.500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 24Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@24" 74.250 1920 2558 2602 2750 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 23.976Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@23.976" 74.175 1920 2558 2602 2750 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 59.94Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@59.94" 148.350 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 25Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@25" 74.250 1920 2448 2492 2640 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 29.97Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@29.97" 74.175 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
# 1920x1080p @ 30Hz (EIA/CEA-861B)
ModeLine "1920x1080@30" 74.250 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync
EndSection

Section "Extensions"
# fixes tearing with vdpau/vsync
Option "Composite" "Disable"
EndSection

Modevalidation heb ik uit staan i.v.m. een flippende tv wanneer ik hem aanzet.

• Erhnam

Erhnam

milenko79 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:51:
voor de liefhebbers mijn xorg.conf die goed werkt. Is simpele copy paste van de xorg.conf van een xbmc dev, inclusief comments. De modelines zijn universeel. je kan dus gewoon 1920x1080 bij 60hz kiezen.

# Misc
Option "NoLogo" "True" # we're not myspace

Modevalidation heb ik uit staan i.v.m. een flippende tv wanneer ik hem aanzet.
Meesterlijk die comments :)

• Dusun
Mijn TV ondersteund geen 1080p alleen 1080i, hoe ziet de xorg.conf er dan uit?
Moet er dan alleen een "i" achter de Hz gezet te worden?

Ik wil toch proberen om hem goed werkend te krijgen op 1080i.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Geen idee, 1080i kun je standaard al kiezen volgens mij.

De overige Opties zijn zowieso wel bruikbaar i.v.m. compatibility (zie de comments)
Ik heb mijne pas nog wat aangepast met een paar options om de videokaart beter terug te laten klokken in het menu, maar ik weet uit mijn hoofd niet meer welke (en ik kan mijn mediacenter niet benaderen vanaf mijn werk).

• catchingfire
Blijft vaag dat scrape-gebeuren.

In Ember Media Manager worden mijn "W.", "Plague Town" en "Brüno" gescraped. Folder.jpg, fanart.jpg, de hele santekraam staat in de folders. Kijk ik vervolgens in de XBMC staan ze daar niet in :S .

Dan Bolt (als voorbeeld, zo zijn er nog veeeele anderen). Heb 3 mappen met verschillende Bolt's: een met een DVD-ISO, een andere met VIDEO_TS en een andere met een HD-mkv. Alle mappen beginnen keurig met "Bolt (2008)". Geen van allen krijg ik gescraped in Ember Media Manager, ik krijg 'm maar niet in 't lijstje links met "alle films".

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Daros schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:32:
[...]

Dit is een bestandsnaam die ik toevallig gister had gedownload:
ctu-x264-gossip.girl.301

Laatste tijd komt het ook steeds vaker ervoor te staan...
Dan durf ik ook geen uitspraken meer te doen. Ik heb gekeken bij de tvnzb.com en daar stond gossip girl gewoon in de normale volgorde met de toevoegingen achteraan.

catchingfire schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:46:
Blijft vaag dat scrape-gebeuren.

In Ember Media Manager worden mijn "W.", "Plague Town" en "Brüno" gescraped. Folder.jpg, fanart.jpg, de hele santekraam staat in de folders. Kijk ik vervolgens in de XBMC staan ze daar niet in :S .

Dan Bolt (als voorbeeld, zo zijn er nog veeeele anderen). Heb 3 mappen met verschillende Bolt's: een met een DVD-ISO, een andere met VIDEO_TS en een andere met een HD-mkv. Alle mappen beginnen keurig met "Bolt (2008)". Geen van allen krijg ik gescraped in Ember Media Manager, ik krijg 'm maar niet in 't lijstje links met "alle films".
Nee is niet vaag !!! :N

Heb je eerst je bib verwijderd en opnieuw gescaped met xbmc ?
En je thumbnails verwijderd?
Updaten van bib betekend in xbmc kijken naar nieuw toegevoegde films, niet updaten van de info's, thumbs en fanart.
Dit kan wel maar alleen via info menu als je op de film staat.

Ik gebruik geen Ember maar MC, als die iets niet vind op naam gebruik ik het imdb film nr. (gebeurd niet vaak)
vb.
Zoek bolt op imdb site http://www.imdb.com/title/tt0397892/

Wat dikgedrukt staat vul ik in het imdb id veld wat je ziet met de editor in MC. Save changes en rescrape altijd raak !!!

Maar sowieso met de editor kun je vrij makkelijk alles zelf invullen, mocht je bijv home videos, of wat dan ook willen toevoegen aan je bib. ;)

• BartNL
  • Laatst online: 21-04 19:39
Dusun schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:59:
[...]

Mijn TV ondersteund geen 1080p alleen 1080i, hoe ziet de xorg.conf er dan uit?
Moet er dan alleen een "i" achter de Hz gezet te worden?

Ik wil toch proberen om hem goed werkend te krijgen op 1080i.
wat gebeurt er wanneer je een 50i of 60i TV opname afspeelt? Wanneer je alleen met 24p probeert is omzetting van XBMC naar 50/60Hz m.i. sowieso niet optimaal en hou je "schokken". In mijn setup werkt het perfect wanneer hele traject (uitgangspunt het bestand file dat je afspeelt) of 24Hz of 50 of 60Hz is. Wanneer je TV geen 24Hz aan kan blijf je iets van "schokken" houden.
Ik schrijf "schokken" tussenb aanhalingstekens omdat het storende effect van niet helemaal soepel beeld niet door iedereen als even schookkend wordt ervaren.

• catchingfire
Ik vind 't lekker wel vaag :+
Heb je eerst je bib verwijderd en opnieuw gescaped met xbmc ?
En je thumbnails verwijderd?
Updaten van bib betekend in xbmc kijken naar nieuw toegevoegde films, niet updaten van de info's, thumbs en fanart.
Dit kan wel maar alleen via info menu als je op de film staat.
Nee, ik had gehoopt dat als ik tegen XBMC zeg dat ie de dbase opnieuw moet scannen bij 't starten dat ie dan wel zou zien als er nieuwe films/nieuwe fanart/poster info beschikbaar is. Dat scannen doet ie dan ook wel maar wat ie nu daadwerkelijk doet is blijkbaar niet wat ik ervan verwacht. Ook moet je bij het verwijderen/verplaatsen/hernoemen van een film blijkbaar handmatig een library cleanup doen via het settings menu, anders blijft er een orphan staan.
Ik gebruik geen Ember maar MC, als die iets niet vind op naam gebruik ik het imdb film nr. (gebeurd niet vaak)
MC moet ik nog eens goed voor gaan zitten. Werkt wat minder overzichtelijk dan Ember.
Maar sowieso met de editor kun je vrij makkelijk alles zelf invullen, mocht je bijv home videos, of wat dan ook willen toevoegen aan je bib. ;)
Dat is wel handig idd voor vreemde films die niet op IMDB staan inderdaad. Er zijn ook met name nogal legio kinderfilms (Studio 100, Bassie & Adriaan, ...) die nergens gescraped kunnen worden.

:+ Als xbmc telkens tijdens scannen/updaten alle info files en thumbs moet controleren op updates is natuurlijk niet haalbaar.(dit is wat jij wil)
Lol dat zou langer duren dan alles opnieuw scrapen.

verwijder gewoon even:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

En laat xbmc je files opnieuw scrapen !!!

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 23-09-2009 20:17 ]

• catchingfire
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:10:
verwijder gewoon even:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

En laat xbmc je files opnieuw scrapen !!!
Maar dat is toch ook niet echt handig, als je elke keer als je op de PC gescraped hebt je die files moet verwijderen en alles opnieuw moet scrapen?

(ps. ik draai xbmc live dus de paden zijn iets anders denk ik)

Wat Ember scraped moet je niet verwijderen !!!!
Je verwijderd 1x je bibliotheek die in de userdata staat en laat xbmc dan weer een nieuwe scrapen.
En nu zal xbmc de info, thumbs en fanart opslaan in de userdata die door Ember gemaakt zijn.

Nogmaals, met updaten bib. worden geen files overschreven alleen nieuwe toegevoegd !!!

• Fire69
XBMC werkt zo bij Update Library:
- Vind iets wat nog niet in Library staat:
° Er staat een video zonder iets bij, hij scraped via internet
° Er staat een video met .nfo bij, hij scraped dmv de .nfo
- Vind iets wat wel al in de Library staat:
° Ignore

Je wilt iets afspelen wat hij niet meer kan vinden:
- Vraag of het uit de Library weg moet

Je doet Clean Library:
- Alles wat niet meer te vinden is, wordt verwijderd.

Doe jij dus een update op fanart/poster/nfo-files, moet je de video uit de Library verwijderen (gewoon Del drukken) en dan doe je een Update Library.

Vind er niks moeilijk of zo aan hoor :)

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-06 19:55
XBMC onder Windows ondersteund de Xbox 360 Controller niet out of the box?

In de debug log staat dat er een "XBox 360 Controller" gevonden is. De debug log laat tevens de knoppen zoals "Joystick 0 button 1" etc zien die ingedrukt worden (niet de sticks overigens), maar XBMC doet daar verder helemaal niks mee.

De knoppen zijn in keymap.xml wel degelijk gemapped aan bepaalde acties en ik heb de controllernaam daar als altname bij de joystick sectie neergezet.

Het kan toch niet zo zijn dat hier 3rd party software voor nodig is?

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:54
Anoniem: 309236 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 03:09:
Goeden avond,
Alvast bedankt
Should be fixed... laat even weten of het werkt.. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Anoniem: 309236

Bigfoot87 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:20:
[...]

Should be fixed... laat even weten of het werkt.. :)
Superrrrrr! Het is hem.
Bedankt voor de snelle service.

Groet

• catchingfire
Fire69 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:46:
XBMC werkt zo bij Update Library:
...
Vind er niks moeilijk of zo aan hoor :)
Helder verhaal. Ik mis nog de optie: "ik weet dat ik iets in m'n movie-folder heb staan, compleet met movie.nfo/fanart/poster, ik kan deze ook afspelen met xbmc in de "gewone" mode, maar hij zet 'm niet in de library (althans, hij is niet zichtbaar in de library)". Wat is dan de aanpak? Dit heb ik na gisteren m'n complete libary verwijdert te hebben nog steeds met o.a. Brüno, W. en Plague Town.

Zag deze link net voorbijkomen in 't ION-topic:
http://marshalleq.wordpre...ble-smoothvideo-playback/

[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 24-09-2009 10:37 ]

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 21:54

sbuter

...dus...

Japius schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Had het laatst met Windows7 bij een vriend van me. Deinstallatie van Windows Live Sign in Assistant was de trick.
[...]
Windows live sign-in assistant installeert zichzelf opnieuw zodra je windows live messenger weer opstart.

Probleem is dat ik een share wel zie maar geen toegang krijg, vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord. Zonder windows live sign-in assistant geen problemen.

Iemand nog andere ideeën?

• Fire69
catchingfire schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:50:
[...]

Helder verhaal. Ik mis nog de optie: "ik weet dat ik iets in m'n movie-folder heb staan, compleet met movie.nfo/fanart/poster, ik kan deze ook afspelen met xbmc in de "gewone" mode, maar hij zet 'm niet in de library (althans, hij is niet zichtbaar in de library)". Wat is dan de aanpak? Dit heb ik na gisteren m'n complete libary verwijdert te hebben nog steeds met o.a. Brüno, W. en Plague Town.

[...]
Kan je anders even 1 van die nfo's hier neerzetten?

Kunt beter naar zijn bestandsindeling vragen en of ie onderliggende mappen ook heeft aangevinkt, wat voor video file heeft ie.

• Fire69
Dat ging ik doen als zijn nfo's in orde bleken te zijn. :+

• catchingfire
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:49:
Kunt beter naar zijn bestandsindeling vragen en of ie onderliggende mappen ook heeft aangevinkt, wat voor video file heeft ie.
Zal ik dat eerst hier even op ingaan, .nfo heb ik zo niet bijde hand. Onderliggende mappen heb ik aangevinkt.
Filestructuur: \\NAS\usbshare1\Movies\DVD\Brüno (2009)\VIDEO_TS\
Het staat nog op de planning om de VIDEO_TS naar een ISO te converten (met imgburn?) en te kijken of dat helpt, volgens mij vind XBMC ISO's fijner dan VIDEO_TS folders.

• Fire69
Staat de nfo in de VIDEO_TS-folder of in de Brüno-folder? Moet in VIDEO_TS dacht ik, maar ben niet zeker, heb enkel iso's (ik doe dat gewoon met dvd-shrink trouwens, waarschijnlijk niet de snelste manier, maar ja. :) )

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:56

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik heb nu ook een poosje met XBMC gewerkt en ik vind het wel fijn werken, alles aan de praat gekregen hoe ik het wou hebben. Alleen deed ik dit altijd gewoon op de PC(ik heb nog niet een echte HTPC). Nu zit deze PC gekoppeld aan mij TV middels HDMI, nu is mijn vraag of ik XBMC ook op mijn 2de(TV) scherm kan krijgen. Ik heb het geprobeert met ultramon of gewoon slepen met het werkt allemaal niet lekker. Iemand een IDtje?

Edit/offtopic: Ik heb ook een logitech afstandsbediening, zou ik die bv. de [enter] knop kunnen leren en pijltjes toetsen zodat deze ook reageren op mijn IR ontvanger(van muis en toesenbord) van mijn PC?

[ Voor 20% gewijzigd door M0nkeymen op 24-09-2009 16:05 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:56

M0nkeymen

Monkeystyle!

catchingfire schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:23:
[...]

Zal ik dat eerst hier even op ingaan, .nfo heb ik zo niet bijde hand. Onderliggende mappen heb ik aangevinkt.
Filestructuur: \\NAS\usbshare1\Movies\DVD\Brüno (2009)\VIDEO_TS\
Het staat nog op de planning om de VIDEO_TS naar een ISO te converten (met imgburn?) en te kijken of dat helpt, volgens mij vind XBMC ISO's fijner dan VIDEO_TS folders.
Iso's van maken met imgburn is mijn advies, ik heb het zo ingericht movies\Brüno (2009)\Brüno (2009).iso
En dan heb ik set content op movies gedaan voor de scrapper, en bij mij haalt hij dan alles binnen(heb alleen de film bruno niet ;))

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik gebruik dat smoothvideo al vanaf het begin en het werkt uitstekend.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Swinnio
  • Laatst online: 11-05 20:49
M0nkeymen schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:03:
Ik heb nu ook een poosje met XBMC gewerkt en ik vind het wel fijn werken, alles aan de praat gekregen hoe ik het wou hebben. Alleen deed ik dit altijd gewoon op de PC(ik heb nog niet een echte HTPC). Nu zit deze PC gekoppeld aan mij TV middels HDMI, nu is mijn vraag of ik XBMC ook op mijn 2de(TV) scherm kan krijgen. Ik heb het geprobeert met ultramon of gewoon slepen met het werkt allemaal niet lekker. Iemand een IDtje?

Edit/offtopic: Ik heb ook een logitech afstandsbediening, zou ik die bv. de [enter] knop kunnen leren en pijltjes toetsen zodat deze ook reageren op mijn IR ontvanger(van muis en toesenbord) van mijn PC?
Ultramon is wel de optie die geadviseerd wordt voor de huidige stabiele versie. In de nieuwere builds zit een optie om de monitor (#1 of #2) in te stellen. Dit werkte bij mij wel, maar wanneer ik een dvd afspeelde (gewoon via interne speler), werd deze gewoon op mijn andere monitor gezet.

Denk niet dat je Logitech kunt laten reageren op muis of toetsenbord. Kijk eens naar EventGhost, daarmee kun je het in ieder geval emuleren.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>