Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500
Ja dat klopt helemaal, standaard wordt transparency als ook minimeedia zonder achtergronden geleverd. De makers van deze skins hadden het idee dat gebruikers hun eigen achtergronden hadden en hebben ze daarom uit de skin verwijderd. Als je dus achtergronden wilt zul je die dus ergens op je media center plaatsen. Daarna moet je in de skin instellingen op zoek gaan naar de instellingen voor achtergronden, daar kun je de map toewijzen waarin je achtergronden staan.
Als je opzoek bent naar achtergronden kun je kijken in het topic van minimeedia op xbmc.org, daarin staan een aantal links naar bestanden met achtergronden per categorie.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=56584
[ Voor 0% gewijzigd door Sr_Ogel op 27-09-2009 16:44 . Reden: nederlandse spelling blijft moeilijk ]
Bedankt!alexkroeze schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:43:
[...]
Ja dat klopt helemaal, standaard wordt transparency als ook minimeedia zonder achtergronden geleverd. De makers van deze skins hadden het idee dat gebruikers hun eigen achtergronden hadden en hebben ze daarom uit de skin verwijderd. Als je dus achtergronden wilt zul je die dus ergens op je media center plaatsen. Daarna moet je in de skin instellingen op zoek gaan naar de instellingen voor achtergronden, daar kun je de map toewijzen waarin je achtergronden staan.
Als je opzoek bent naar achtergronden kun je kijken in het topic van minimeedia op xbmc.org, daarin staan een aantal links naar bestanden met achtergronden per categorie.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=56584
Ik zal allemaal mooie voorbeelden maar kreeg het niet in xbmc voor elkaar.
Dit verhelderd de boel!
Geldt dit ook voor het weer ? hier krijg ik ook geen achtergrond te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door I4Pro op 27-09-2009 18:29 ]
Ik probeer uitzending gemist te vinden maar zie hem niet.
Ik heb geen idee of ik hem via copieeren naa de script dir kan toevoegen.
Xiaomi 13T Pro
tHNXAnoniem: 255178 schreef op zondag 27 september 2009 @ 19:49:
Yep.
Alleen deze werkt met 01,02,03...... mappen vanwege weer condities.
Ik heb de nieuwe nightly build(23149) gedownload, en ik kan bevestigen dat de optie voor de xbmc op de 2de monitor(tv) er in zitSwinnio schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:38:
[...]
Ultramon is wel de optie die geadviseerd wordt voor de huidige stabiele versie. In de nieuwere builds zit een optie om de monitor (#1 of #2) in te stellen. Dit werkte bij mij wel, maar wanneer ik een dvd afspeelde (gewoon via interne speler), werd deze gewoon op mijn andere monitor gezet.
Denk niet dat je Logitech kunt laten reageren op muis of toetsenbord. Kijk eens naar EventGhost, daarmee kun je het in ieder geval emuleren.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2009 22:05 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
[edit]
Net ontdekt dat XBMC vastloopt als ik bij het spelen van muziek op Tab druk (om de visualisatie te starten dus).
Nog iemand dit probleem?
[ Voor 91% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2009 22:22 ]
ik heb al veel films op mijn pc gezien maar maar 6 met mijn nieuwe xmbc installatie.
is er een mogelijkheid om eenvoudig aan te geven welke films ik eigenlijk al wel gezien heb?
zondaer alles te openen en helemaal tot het eind te spoelen?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Nu ubuntu installed met xbmc, leek ik ook muis input vertraging te hebben, na xbmc als standaard sessie te hebben gezet valt dit mee (xbmc in een windowed mode lijkt dus input lag te hebben).
Nu heb ik eindelijk het scrapen goed kunnen instellen, heb ik een scherm probleem: xbmc pakt maar een klein stuk van mijn scherm, resolutie staat op 1024*786 (ook op auto geprobeerd). Als ik buiten het xbmc scherm kom met mijn muis heb ik over het volledige beeld wel een mouse cursor, even dus een xorg.conf fixen, iemand een idee voor een conf voor een Gygabyte 780G (ATI HD3200) op een HD ready TV (42" plasma).
Verder blijkt dat de ftpd die ik heb installed en ssh niet standaard draaien onder de xbmc sessie, dus meot ik dat ook nog ff fixen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
PC/Xbox?remcoXP schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:27:
watched?
ik heb al veel films op mijn pc gezien maar maar 6 met mijn nieuwe xmbc installatie.
is er een mogelijkheid om eenvoudig aan te geven welke films ik eigenlijk al wel gezien heb?
zondaer alles te openen en helemaal tot het eind te spoelen?
Op de pc kan je simpelweg op 'W' drukken.
Op de xbox ga je moeten via het context menu gaan altijd.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
edit:
bij een mkv valt het geluid ook weg nadat ik verder wil kijken na een pauze
[ Voor 8% gewijzigd door Kaasplank op 28-09-2009 12:50 ]
Maar muziek spelen lukt nu toch al terug. Enkel de visualisaties laten XBMC nog vastlopen.
Er zal wel snel een oplossing voor alles komen.
Ze zijn nog niet zo heel lang overgegaan van OpenGL naar DirectX voor Windows, ik denk dat de problemen hierdoor veroorzaakt worden.
Blijkbaar is er ook nog steeds een OpenGL-build beschikbaar.
Deze heeft het tearing-probleem niet. Maar daar werkt de helft van de toetsen niet meer (Esc, Tab, ...).
Even de DirectX-build van deze nacht erover gooien en checken.
http://i687.photobucket.c...ransparency/video-osd.jpg
Ik zet straks maar weer een oudere versie terug. De brakke build zou wel binnengekomen zijn door die auto updater
[ Voor 25% gewijzigd door Kaasplank op 28-09-2009 13:24 ]
Extract Media metadata Information aanzetten.
Skin gebruiken die Media Tags ondersteund.
Nightly DirectX-build heeft hetzelfde probleem met de Esc, Tab, ...

Tearing lijkt wel opgelost te zijn.
@Kaasplank: probeer eerst eens een nieuwere ipv een oude terug te zetten.
[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2009 13:27 ]
settings > appearence > screen > resolution > 1080P @ 60HZ fullscreen #2(maar dat kan bij jou anders zijn)Fire69 schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:04:
Waar kan ik die optie vinden? Ik draai 23167 onder Windows. Of is dit enkel mogelijk met de Linux-versie?
edit: ik heb een windows-versie
[ Voor 6% gewijzigd door M0nkeymen op 28-09-2009 13:43 ]
Ik wil bahalve voor Video ook gaan gebruiken voor Muziek. Nu ben ik met de Library View aan het spelen en loop ik tegen een lastig probleem aan.
Ik heb bijvoorbeeld een verzameling lounge muziek in een map die "Brazilectro Session 5" heet. Deze bevat de volgende files:
1
2
3
4
5
| File: 101-marcos_valle--online_(12_version)-mbs.mp3 Title: online (12" version) Track: Artist: marcos valle Album: Brazilectro Session 5 Year: 2003 Comment: Audiopharm Genre: Lo-Fi [71] |
1
2
3
4
5
| File: 102-nicola_conte_apresenta_rosalia_de_souza--maria_monita-mbs.mp3 Title: maria monita Track: Artist: nicola conte apresenta rosalia Album: Brazilectro Session 5 Year: 2003 Comment: Audiopharm Genre: Lo-Fi [71] |
Wat XBMC nu doet is twee albums aanmaken:
Brazilectro Session 5
marcos valle
en
Brazilectro Session 5
maria monita
Is er een manier om dit op te lossen en er voor te zorgen dat alles in één map kom?
http://www.xbmcfreak.nl/
Ah, op die manier.M0nkeymen schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:42:
[...]
settings > appearence > screen > resolution > 1080P @ 60HZ fullscreen #2(maar dat kan bij jou anders zijn)
Probleem met de toetsen blijkt aan mijn laptop te liggenFire69 schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:25:
[...]
Nightly DirectX-build heeft hetzelfde probleem met de Esc, Tab, ...
[...]
Vreemd... zeker dat de Album-tag bij beide 100% gelijk is (XBMC is case-sensitive)Erhnam schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:43:
Hier een vraag over de Music Library:
Ik wil bahalve voor Video ook gaan gebruiken voor Muziek. Nu ben ik met de Library View aan het spelen en loop ik tegen een lastig probleem aan.
Ik heb bijvoorbeeld een verzameling lounge muziek in een map die "Brazilectro Session 5" heet. Deze bevat de volgende files:
[...]
Brazilectro Session 5
marcos valle
en
Brazilectro Session 5
maria monita
Is er een manier om dit op te lossen en er voor te zorgen dat alles in één map kom?
id3-tag "artist" vullen met de betreffende artiest en "album artist" vullen met "various artists". Hij zal de CD dan herkennen als compilatie CD. Maar er zijn ook andere manieren waarop XBMC dit kan herkennen. Zie hierErhnam schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:43:
[knip]
pc, sorry. maar thanks dit gaat een hoop werk schelenFire69 schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:30:
[...]
PC/Xbox?
Op de pc kan je simpelweg op 'W' drukken.
Op de xbox ga je moeten via het context menu gaan altijd.
ah, teruggevonden met Bestanden afzoeken (F3) in FZ
[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 28-09-2009 20:55 ]
Dit zit em in de tags.Erhnam schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:43:
code:
1 2 3 4 5 File: 101-marcos_valle--online_(12_version)-mbs.mp3 Title: online (12" version) Track: Artist: marcos valle Album: Brazilectro Session 5 Year: 2003 Comment: Audiopharm Genre: Lo-Fi [71]
code:
1 2 3 4 5 File: 102-nicola_conte_apresenta_rosalia_de_souza--maria_monita-mbs.mp3 Title: maria monita Track: Artist: nicola conte apresenta rosalia Album: Brazilectro Session 5 Year: 2003 Comment: Audiopharm Genre: Lo-Fi [71]
Brazilectro Session 5
marcos valle
en
Brazilectro Session 5
maria monita
Op zich logisch dat ie dit doet, het zijn immers 2 verschillende artiesten, dit is wel wat lastig idd bij verzamelalbums... misschien iets met album artist tag doen?
Oh wacht ik zie net in de wiki: http://www.xbmc.org/wiki/...ions_and_Multiple_Artists
Als je alles goed getagged hebt zou xbmc het dus als compilation moeten zien en krijg je dus netjes 1 album.
Heeft iemand ook problemen met het doorspoelen van films met XBMC op de Xbox?
ik heb mijn films op mijn NAS staan en werkt allemaal prima maar het doorspoelen gaat echt waardeloos.
Ik kan normaal gesproken kiesen voor 2x 4x 8x enz. doorspoelen maar als ik de 1ste optie pak gaat hij maar 1 sec sneller vooruit en alle andere snellere opties werken al helemaal niet.
Ik denk dat het te maken heeft met mij netwerk (NAS) eerst bufferen enz..
weet iemand hier een oplossing voor, weet zo even niet mijn buffer instellingen uit mijn hoofd.
Het is net of er een buffer gevuld moet worden.
Films staan bij mij op mn server en worden via een 100Mbit verbinding gestreamd.
Wat ik raar vind is dat juist op mn oude Xbox dit wel goed ging.Daar kon ik snel vooruit springen zonder probleem.
Maak nu gebruik van een Asrock en XBMC live
Op mijn laptop gaat vooruitspoelen tegen 16x gewoon goed.
Terugspoelen daarentegen heeft bij mij nog nooit goed gewerkt...
Ik heb met dvd files, iso en avi heb ik eigelijk nog niet getest.Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:28:
avi en dvd files spoelen hier goed vanaf nas.
Wat voor video bestand heb je ?
Het zou mijn buffer instellingen kunnen zijn, hoe groot heb jij deze staan?
netwerk is 100Mb
Terugspoelen gaat idd helemaal niet, als ik dit doe gaat hij nog 1 sec vooruit
Is dat te verwachten?
(onder windows is het probleem eigenlijk net andersom: daar kan ik vanuit Picasa de .mts files goed afspelen, en gaan .mov's weer niet. Op m'n Mac is het weer anders, daar kan ik vanuit Picasa alleen de .mov's goed afspelen en de .mts files helemaal niet... zucht... beetje clueless wat voor formaat ik m'n videotjes nu moet gaan schieten om ze zo portable mogelijk te houden)
[ Voor 30% gewijzigd door catchingfire op 29-09-2009 23:56 ]
Anoniem: 255178
DVD files terugspoelen is idd een ramp, maar avi's spoelen gewoon terug. (hoewel sommige spoelen helemaal niet)Cyberax schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:16:
[...]
Ik heb met dvd files, iso en avi heb ik eigelijk nog niet getest.
Het zou mijn buffer instellingen kunnen zijn, hoe groot heb jij deze staan?
netwerk is 100Mb
Terugspoelen gaat idd helemaal niet, als ik dit doe gaat hij nog 1 sec vooruit
Maar uhh

Ik bedoel, 'k heb PS3 Media Server geïnstalleerd op mijn Windows XP PC, en ik wil HD bestanden (720p/1080p) streamen vanaf mijn PC (of server) naar de XBOX. Het probleem is dat mijn XBOX mijn PS3 Media Server niet herkend.
Wat wel werkt is dat als ik ook XBMC op mijn PC plaats (9.10) dat hij dan via uPNP wel de PS3 Media Server vind en kan streamen.
Ik heb de laatste T3CH 23095 build op mijn XBOX geplaatst (zie nu dat er juist een nieuwe is ...)?
Dit zou heel handig zijn om de levensduur van mijn 'good old XBOX' te verlengen ...
Helaas...de oude XBOX is verreweg van geschikt om HD materiaal af te spelen.tsjarlie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:24:
Iemand ervaring met streaming op de oude XBOX ?
Ik bedoel, 'k heb PS3 Media Server geïnstalleerd op mijn Windows XP PC, en ik wil HD bestanden (720p/1080p) streamen vanaf mijn PC (of server) naar de XBOX. Het probleem is dat mijn XBOX mijn PS3 Media Server niet herkend.
Wat wel werkt is dat als ik ook XBMC op mijn PC plaats (9.10) dat hij dan via uPNP wel de PS3 Media Server vind en kan streamen.
Ik heb de laatste T3CH 23095 build op mijn XBOX geplaatst (zie nu dat er juist een nieuwe is ...)?
Dit zou heel handig zijn om de levensduur van mijn 'good old XBOX' te verlengen ...
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik heb precies gedaan wat er volgens deze handleiding staat. In de map The Very Best of Latin Jazz heb ik bijvoorbeeld 18 songs zitten. Als we er twee nemen zien we het volgende:RFdeGroot schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:22:
[...]
Dit zit em in de tags.
Op zich logisch dat ie dit doet, het zijn immers 2 verschillende artiesten, dit is wel wat lastig idd bij verzamelalbums... misschien iets met album artist tag doen?
Oh wacht ik zie net in de wiki: http://www.xbmc.org/wiki/...ions_and_Multiple_Artists
Als je alles goed getagged hebt zou xbmc het dus als compilation moeten zien en krijg je dus netjes 1 album.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| /home/xbmc/Music/The Very Best of Latin Jazz/CD1/mp3info 01\ -\ Sergio\ Mendes\ Ft.\ The\ Black\ Eyed\ Peas\ -\ Mas\ Que\ Nada.mp3 02\ -\ Astrud\ Gilberto\ -\ Crickets\ Sing\ For\ Anamaria.mp3 File: 01 - Sergio Mendes Ft. The Black Eyed Peas - Mas Que Nada.mp3 Title: Mas Que Nada Track: 1 Artist: Various Artists Album: The Very Best of Latin Jazz Year: 2007 Comment: Genre: Jazz [8] File: 02 - Astrud Gilberto - Crickets Sing For Anamaria.mp3 Title: Crickets Sing For Anamaria Track: 2 Artist: Various Artists Album: The Very Best of Latin Jazz Year: 2007 Comment: Genre: Jazz [8] |
Zoals te zien is heeft de Artist de naam Various Artists en het Album heet The Very Best of Latin Jazz. Dit is voor alle 18 songs het geval.
Toch weet XBMC het te presteren om van iedere song een apart Album te maken:

Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? In XBMC zit de optie "hide artists who only appear in compilations", het maakt geen knars uit of ik deze aan- of uitzet.
[ Voor 8% gewijzigd door Erhnam op 30-09-2009 13:45 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| id3v2 -l 01\ -\ Sergio\ Mendes\ Ft.\ The\ Black\ Eyed\ Peas\ -\ Mas\ Que\ Nada.mp3 id3v1 tag info for 01 - Sergio Mendes Ft. The Black Eyed Peas - Mas Que Nada.mp3: Title : Mas Que Nada Artist: Various Artists Album : The Very Best of Latin Jazz Year: 2007, Genre: Jazz (8) Comment: Track: 1 id3v2 tag info for 01 - Sergio Mendes Ft. The Black Eyed Peas - Mas Que Nada.mp3: TPE2 (Band/orchestra/accompaniment): Sergio Mendes Ft. The Black Eyed Peas TPE1 (Lead performer(s)/Soloist(s)): Sergio Mendes Ft. The Black Eyed Peas TALB (Album/Movie/Show title): The Very Best Of Latin Jazz Disc 1 TIT2 (Title/songname/content description): Mas Que Nada TRCK (Track number/Position in set): 01 TYER (Year): 2007 TCON (Content type): Jazz (8) COMM (Comments): ()[eng]: APIC (Attached picture): ()[, 3]: image/jpg, 525808 bytes |
In de id3v2 zit blijkbaar meer informatie verscholen. Ik ga nu alle id3v2 uit mijn muziek collectie slopen
De oude XBOX is WEL geschikt om HD materiaal af te spelen, de oude XBOX is NIET geschikt om HD materiaal te encoderen...Turismo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:34:
[...]
Helaas...de oude XBOX is verreweg van geschikt om HD materiaal af te spelen.
Er bestaat ook zoiets als streaming... Dan wordt het HD materiaal afgespeeld op de PC/SERVER en gestreamed naar de XBOX, dat vraagt quasi geen processorsnelheid. Er zijn al mensen waarbij dit werkt, ik had enkel graag geweten hoe
HD bedoel je dan tot 720p. 1080p zal niet lukken op een oude XBOX namelijk.tsjarlie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:22:
[...]
De oude XBOX is WEL geschikt om HD materiaal af te spelen, de oude XBOX is NIET geschikt om HD materiaal te encoderen...
Er bestaat ook zoiets als streaming... Dan wordt het HD materiaal afgespeeld op de PC/SERVER en gestreamed naar de XBOX, dat vraagt quasi geen processorsnelheid. Er zijn al mensen waarbij dit werkt, ik had enkel graag geweten hoe
[ Voor 7% gewijzigd door Erhnam op 30-09-2009 15:09 ]
720p of 1080i ...Erhnam schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:09:
[...]
HD bedoel je dan tot 720p. 1080p zal niet lukken op een oude XBOX namelijk.
Ja dan transcode een pc het gewoon naar een niet hd formaat? Wat schiet je er dan mee op? Dan kan je beter een dvd rip of een HR rip afspelen. De oude Xbox kan gewoon geen HD bestanden aan.tsjarlie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:22:
[...]
De oude XBOX is WEL geschikt om HD materiaal af te spelen, de oude XBOX is NIET geschikt om HD materiaal te encoderen...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
wat is julie ervaring.
ik draai nu de normale svn builds omdat ik het verschil en de voordelen niet weet.
Bij mij is de Album Artist "Various artists". The Artist (ofwel track artist) kan gewoon de originele naam bevatten. Met het vinkje "hide artists who only appear in compilations" laat 'ie bij mij de individele artiestennamen weg en krijg ik alleen "various artists" te zien.Erhnam schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:03:
In de id3v2 zit blijkbaar meer informatie verscholen. Ik ga nu alle id3v2 uit mijn muziek collectie slopen
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Ja daar kwam ik later ook achter. Maar goed. Ik heb ze al alles weggehaald. Punt is dat ik nooit enige aandacht aan mijn collectie heb gegeven en alleen alles heb gesorteerd op mappen.styxz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:05:
[...]
Bij mij is de Album Artist "Various artists". The Artist (ofwel track artist) kan gewoon de originele naam bevatten. Met het vinkje "hide artists who only appear in compilations" laat 'ie bij mij de individele artiestennamen weg en krijg ik alleen "various artists" te zien.
Volgens mij bedoeld hij dat de resolutie wel HD blijft, maar dat de decodering van het compressiealgoritme door de PC wordt gedaan, en de gedecodeerde framepjes vervolgens naar de xbox worden gestuurd. Maar is dat niet heel veel bandbreedte?Nitai schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:15:
[...]
Ja dan transcode een pc het gewoon naar een niet hd formaat? Wat schiet je er dan mee op? Dan kan je beter een dvd rip of een HR rip afspelen. De oude Xbox kan gewoon geen HD bestanden aan.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Veel meer dan 35mb/s ga je toch niet halen. Kan je denk ik beter via V&A of marktplaats voor dat geld een schijfje op de kop tikken. Maar moet je natuurlijk wel de ruimte in je behuizing voor hebben.catchingfire schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:14:
Ik draai momenteel XBMC Live op een Imation Atom 4GB (zo'n miniscuul geheel plastic schuifding) USB stickje. Zou een overstap naar een snellere (OCZ Rally 2 Turbo bijvoorbeeld?) veel uitmaken?
De bedoeling is dat als XBMC bevalt ik een asus EEEbox pc ga aanschaffen op basis van het ION platform. Ik wil hier dan XBMC op gaan draaien om m'n HDX te vervangen.
Ik heb al aardig wat afgelezen, maar kan nergens vinden of het volgende wordt ondersteund (of ondersteudn gaat worden in XBMC 9.10):
Kan ik via XBMC een kopie van een Blue-Ray disc (inclusief menu en keuze van ondertiteling) afspelen wanneer deze in het .m2ts betsands formaat is. Dit kan ik nu niet met de HDX, maar wil dit bij m'n volgende oplossing wel graag hebben. Zoniet weet iemand of deze feature nog geimplementeerd gaat worden.
Tevens zou ik willen weten of je met XBMC de HD audio formaten losseless via bitstream kan uitsturen via HDMI naar een surround versterker welke deze dan kan decoderen. Ik wil dus niet dat XBMC (of de pc waar het op draait) de decodering doet.
Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of gaat worden. Kan het zelf niet testen, omdat m'n pc waar ik het nu op draai geen HDMI uitgang heeft.
Totdat ik vandaag de laatste build erop installeerde. Ik krijg nu namelijk aan de bovenkant een blauw balkje (alsof je in window mode zit). Ik heb van alles geprobeerd en gecheckt om dit weg te krijgen maar het lukt maar niet. Ik start op met -fs - p.
Als ik een shortcut in windows maak en dan via properties zeg dat hij XBMC gemaximalizeerd moet opstarten werkt het wel... Alleen kan ik dan niet die shortcut starten via de silentlaunch methode
Weet iemand hoe dat kan en of hier een fix voor is? Of dat er een command bestaat om te forceren dat XBMC in fullscreen start (zonder die balk).
maar zoals je kunt zien doen mijn thumbs het niet.

http://remcovangeel.nl/screenshot002.jpg
mijn folder structuur is volgt:
<movie>
-<thumbs>
..thumb1.tbn
..movie.avi
..fanart.jpg
<> is een map. ..een bestand
Ik heb de thumb.tbn al meerdere malen renamed en ook van extensie veranderd.
met ember media manager staat er ook een vinkje bij thumbs.
toch werkt het niet. iemand enig idee?
zo te zien maak je een vergissing en werkt je fanart niet?remcoXP schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:28:
..
zie htforumUitje schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:33:
Kan ik via XBMC een kopie van een Blue-Ray disc (inclusief menu en keuze van ondertiteling) afspelen wanneer deze in het .m2ts betsands formaat is. Dit kan ik nu niet met de HDX, maar wil dit bij m'n volgende oplossing wel graag hebben. Zoniet weet iemand of deze feature nog geimplementeerd gaat worden.
Voor zover ik weet is het afspelen van een BD ISO onder linux niet mogelijk vanwege het open karakter (Open Source) m.a.w. licenties.Kan ik via XBMC een kopie van een Blue-Ray disc (inclusief menu en keuze van ondertiteling) afspelen wanneer deze in het .m2ts bestandsformaat is. Dit kan ik nu niet met de HDX, maar wil dit bij m'n volgende oplossing wel graag hebben. Zoniet weet iemand of deze feature nog geimplementeerd gaat worden.
Als je goed gebruik hebt gemaakt van de zoekmogelijkheden op XBMC forum had je al geweten dat HDMI volledig ondersteund wordt door XBMCTevens zou ik willen weten of je met XBMC de HD audio formaten losseless via bitstream kan uitsturen via HDMI naar een surround versterker welke deze dan kan decoderen. Ik wil dus niet dat XBMC (of de pc waar het op draait) de decodering doet.
Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of gaat worden. Kan het zelf niet testen, omdat m'n pc waar ik het nu op draai geen HDMI uitgang heeft.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Werkt heerlijk, behalve dat mn geluid nog af en toe wegvalt eventjes. Ook soms laat reageert bij t starten.
Wellicht iets met de instellingen.
En ik kan niks meer afspelen met de Apple Trailers plugin. Iemand daar nog meer last van?
ChrisIsm
Als ik dit doe bij build r23281 (DX) dan staat het menu strak 1080P op mijn TV. Alleen als ik een video wil afspelen springt hij weer over naar scherm 1. (1680x1050)M0nkeymen schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:42:
[...]
settings > appearence > screen > resolution > 1080P @ 60HZ fullscreen #2(maar dat kan bij jou anders zijn)
Heb jij daar dan ook last van? Ik zag op het XBMC forum dat er meer mensen last van hadden.
Ik draai Windows 7 x64.
Ik heb een paar keer MediaPortal een poging gegeven maar vond het vooral instabiele rommel wat maar niet fatsoenlijk wilde draaien.
Dit ziet er goed uit dus dat wil ik dan wel weer een poging geven
onder Windows draait Mediaportal naar mijn idee beter dan Xbmc. D.w.z. ik draai een dedicated Linux XBMC en die is m.i. super maar onder Windows vond ik Mediaportal beter. Als ik je bericht zo lees kun je beter MS MCE rommel (blijven) gebruiken?Noxious schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:38:
Wat is jullie ervaring van dit tov MediaPortal?
Ik heb een paar keer MediaPortal een poging gegeven maar vond het vooral instabiele rommel wat maar niet fatsoenlijk wilde draaien.
Overigens heb ik vrij veel Linux-ervaring dus dat moet wel goed komen.
Nu gebruik ik gewoon VLC
Heb ik geen last van, ik draai ook windows 7 x64. Misschien heb je nog ultramon draaien die je primary monitor omzet ofzo?-Skyhawk- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:58:
[...]
Als ik dit doe bij build r23281 (DX) dan staat het menu strak 1080P op mijn TV. Alleen als ik een video wil afspelen springt hij weer over naar scherm 1. (1680x1050)
Heb jij daar dan ook last van? Ik zag op het XBMC forum dat er meer mensen last van hadden.
Ik draai Windows 7 x64.
Ik draai het voor de scrappers en de skins, verder voel het gewoon erg snappie aan. Ik moet erbij zeggen dat ik mediaportal nooit geprobeerd heb.Noxious schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:38:
Toen XBMC eenmaal voor Windows en Linux uitkwam is een grote groep Mediaportal-gebruikers overgestapt naar XBMC. Mediaportal is een stuk zwaarder, logger en instabieler.. Dat zijn tenminste mijn ervaringen.Noxious schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:38:
Als je XBMC onder Linux eens wilt proberen kun je ook een live-cd maken. Deze kun je downloaden op www.xbmc.org.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Edit: dat gaat dus (nog) niet werken op 9.10

[ Voor 30% gewijzigd door Noxious op 02-10-2009 12:31 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik heb een probleem met mijn XBMC. Ik probeer nu al een tijdje .srt ondertiteling werkend te krijgen. ( losse bestandjes dus )
Het heeft eerder gewerkt maar na een herinstallatie lukt het me gewoon niet meer. Weet iemand of er codecs nodig zijn of bepaalde instellingen? Volgens wiki zou het standaard al moeten werken.
Gr Martin Zweep
Ik zal kijken of ik het mooi kan verwoorden en waar ik het in de TS kan onderbrengen, waarschijnlijk FAQ.Mart! schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:58:
Er komen nogal eens vragen voorbij over wat er (extra) nodig is om XBMC te draaien. Te denken valt dan vooral aan codec packs/vobsub e.d. Wellicht een goed idee om op te nemen in de openingspost dat XBMC volledig onafhankelijk is hiervan omdat alles is geïntegreerd in de software en dat het vrijwel alle populaire formaten video/audio/subs kan afspelen (linkje naar http://xbmc.org/wiki/?tit..._Supported_Formats/Codecs is ook relevant).
Deze en andere suggesties voor de TS worden gewaardeerd. Graag wel even een DM-etje want ik lees bijna alles maar niet altijd even aandachtig.
Over het algemeen werkt het standaard als je ervoor zorgt dat film bestand en ondertiteling bestand precies dezelfde naam hebben.Beste tweakers.
Ik heb een probleem met mijn XBMC. Ik probeer nu al een tijdje .srt ondertiteling werkend te krijgen. ( losse bestandjes dus )
Het heeft eerder gewerkt maar na een herinstallatie lukt het me gewoon niet meer. Weet iemand of er codecs nodig zijn of bepaalde instellingen? Volgens wiki zou het standaard al moeten werken.
Voorbeeld:
Die Hard.avi
Die Hard.srt
[ Voor 55% gewijzigd door pasarica op 04-10-2009 10:00 ]
Ik draaide eerst vista ( nu windows 7 ) maar daarbij speelde hij het niet standaard af. ( bij de osd staat wel subtitle.srt ).
Vandaar dat ik vroeg of er iets ingesteld moet worden of iets dergelijks.
MvG Martin Zweep
Anoniem: 285130
Volgens mij kan het niet aan de versie van xbmc liggen, ik gebruik namelijk altijd de laatste t3ch build van xbmc.
Als ik (naast de default xbmc sessie) via VNC inlog kan hij de DVD speler/brander niet vinden.
Ik heb nog even voor je gekeken maar ik draai geen Win7. Ik heb XP i.c.m. build 23333 en Pm3 HD skin en srt's werken gewoon. Ik kan met niet voorstellen dat het aan Win7 ligt, wellicht wel aan jouw skin.martinzweep schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:40:
Ik heb dezelfde naam voor de film en sub.
Ik draaide eerst vista (nu windows 7) maar daarbij speelde hij het niet standaard af. (bij de osd staat wel subtitle.srt).
Vandaar dat ik vroeg of er iets ingesteld moet worden of iets dergelijks.
MvG Martin Zweep
Ook op m'n xboc met build 23183 en dezelfde skin geen enkel probleem.

Als ik thuis ben probeer ik dat. Bedankt voor het uitzoeken en de moeite.
Ik laat het resultaat weten.
Als je een plaatje in het info scherm wilt hebben moet je een map Extrathumbs aanmaken. In deze map plaats je zoveel plaatjes als je witlt. deze moet je Thumb1.jpg, thumb2.jpg, etc noemen. Dan krijg je ze wel te zien. De skin zorgt er voor dat ze vanzelf stuk voor stuk getoond worden.remcoXP schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:28:
Ik gebruik momenteel de laatste svn build met daarop de aeon hitch skin.
[afbeelding]
http://remcovangeel.nl/screenshot002.jpg
mijn folder structuur is volgt:
<movie>
-<thumbs>
..thumb1.tbn
..movie.avi
..fanart.jpg
<> is een map. ..een bestand
Ik heb de thumb.tbn al meerdere malen renamed en ook van extensie veranderd.
met ember media manager staat er ook een vinkje bij thumbs.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
klopt maar wat jij zegt heb ik dus al gedaan. maar tevergeefs.DarkSide schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:36:
[...]
Als je een plaatje in het info scherm wilt hebben moet je een map Extrathumbs aanmaken. In deze map plaats je zoveel plaatjes als je witlt. deze moet je Thumb1.jpg, thumb2.jpg, etc noemen. Dan krijg je ze wel te zien. De skin zorgt er voor dat ze vanzelf stuk voor stuk getoond worden.
Netjes begonnen met TV Shows--house--season 1 --house.s01e01.avi
season 2
- voor tv shows inhoud toe gewezen voor series
- mappen scannen
- de map "house" tv serie inhoud opvragen, dan volgt er een rijtje met namen, bij het selecteren van house in het rijtje van namen, zou xbmc de serie info. binnen moeten halen, maar hier gebeurt dus helemaal niets, geen info fanart e.d. wordt opgehaald.
Heb op een vista pc geen enkel probleem, maar op m’n nieuw opgezette mediacentertje op windows 7 x64 werkt het voor geen meter.
Bibliotheekmodus blijft hier gewoon uit
ik heb hetzelfde geprobeerd onder movies, de film wordt wel gevonden, maar gegevens worden gewoon niet gedownload
het probleem zat 'm in de build die ik gedownload had vanmiddag, na een update werkt alles gewoon naar weer perfect
[ Voor 7% gewijzigd door whazzzup op 06-10-2009 00:47 ]
Iemand?Daros schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:25:
Kan het zijn dan XBMC de DVD brander in mijn Asrock ION 330 continu gebruikt? Waardoor als ik met VNC inlog ik niet de mogelijkheid heb om hem te gebruiken?
Als ik (naast de default xbmc sessie) via VNC inlog kan hij de DVD speler/brander niet vinden.
Ik heb een andere skin geprobeerd maar dat hielp niet. Dus daarna XBMC op mijn gamePC geïnstalleerd en daar deed de .srt ondertiteling het gelijk oppasarica schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:08:
[...]
Ik heb nog even voor je gekeken maar ik draai geen Win7. Ik heb XP i.c.m. build 23333 en Pm3 HD skin en srt's werken gewoon. Ik kan met niet voorstellen dat het aan Win7 ligt, wellicht wel aan jouw skin.
Ook op m'n xboc met build 23183 en dezelfde skin geen enkel probleem.
Allebei draaien ze dezelfde windows 7 pro versie. Ik blijf het raar vinden waarom de ondertiteling niet meewerkt.
De skin die ik gebruik is de MediaStream.
924861 Aten VS481A 4 poort HDMI Switch 39
127954 Asrock Nettop Ion 330, 2GB, 320GB, DVDRW, Zwart 259
651756 Philips OVU412000 IR Receiver 15
412473 Philips RC1974506 Remote Control MCE 10
460727 Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart 24,95
347,95
Ik heb de XBMC Live setup gedraaid (Ubuntu gebaseerd). Alles was echt in een half uur uitgepakt en geïnstalleerd. Mijn USB harddisk met mediabestanden aangesloten en het werkt. Ik was wel blij dat de Philips Receiver direct werkt binnen XBMC Live, dat was nog het lastigste uitzoeken welke afstandbediening onder Linux werkt. Dit is een erg voordelige oplossing. Nu nog mijn Logitech Harmony programmeren en ben klaar.
Het enige wat nog niet werkt is het netwerk (moet nog kabel trekken) en aanzetten via remote werkt nog niet.
Voor erg weinig geld een perfecte Mediacenter!
Nadat ik het apparaat nog eens goed bekeek zag ik dat ik zowaar een BlueRay speler in het apparaat heb gekregen. Lijkt er op dat Informatique verkeerde plakkertjes op de dozen heeft geplakt.
Anoniem: 237621
Ik heb in die kamer geen RJ45 netwerk en zou dus met een ethernet-to-wireless adapter willen werken om aan te slutien op mijn draadloss netwerk. Iemand ervaring met zo'n convertor icm een xbox en zou dit evt. kunnen met een adapter die zijn stroom via de xbox USB-poort krijgt of dien je met een extra externe voeding te werken,
Verder ben ik nog stees aan het wachten tot xbmcscripts.com terug online komt maar na 6 maanden vrees ik daarvoor... welke site raden jullie aan voor (nieuwe) scripts?
edit:
Hier: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WET54G
[ Voor 20% gewijzigd door Roeligan op 06-10-2009 22:15 ]
RatPack #814
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 07-10-2009 10:01 ]
Ziet er duur uit. Een gewoon wireless acces point zou ook moeten werken toch?Roeligan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:13:
Ik heb ooit een wireless adapter (speciale game adapter van linksys) aan mijn xdoos gehad, werkte wel goed. Check even de linksys site.
edit:
Hier: http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WET54G
Yupsmennoo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:35:
[...]
Ziet er duur uit. Een gewoon wireless acces point zou ook moeten werken toch?
Ik heb deze in bridge mode draaien (met dd-wrt), werkt prima.
[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 07-10-2009 10:40 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik gebruik daarvoor de SVN repo installer, meer info daarover kan je vinden via deze link, vaak zit deze plugin ook al standaard verwerkt in de verschillende builds. Te benaderen via programma's => plugins.Anoniem: 237621 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:47:
Verder ben ik nog stees aan het wachten tot xbmcscripts.com terug online komt maar na 6 maanden vrees ik daarvoor... welke site raden jullie aan voor (nieuwe) scripts?
Misschien iets voor de openingspost een stukje over de SVN Repo installer voor het installeren van plugins en scripts.
Ik probeer nu ook toevallig XBMC werkend te krijgen met de Philips OVU412000 IR Receiver met de logitech harmony 885. Snap alleen niet welk apparaat ik moet toevoegen bij logitech. Ik kan de XBMC niet kiezen en op windows media center werken een aantal knoppen niet. Moet ik dan handmatig in keymap.xml iets aanpassen of iets anders? weet iemand dit toevallig?S2K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:54:
Ik heb in het verleden XBMC op een XBOX gedraaid en dat werkte prima voor standaard resolutie. Ik gebruikte nu een tijdje een WD Media Player, prima ding maar geen netwerk. Tsja wat kan je dan? Ik heb op basis van dit topic het volgende aangeschaft bij Informatique:
924861 Aten VS481A 4 poort HDMI Switch 39
127954 Asrock Nettop Ion 330, 2GB, 320GB, DVDRW, Zwart 259
651756 Philips OVU412000 IR Receiver 15
412473 Philips RC1974506 Remote Control MCE 10
460727 Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart 24,95
347,95
Ik heb de XBMC Live setup gedraaid (Ubuntu gebaseerd). Alles was echt in een half uur uitgepakt en geïnstalleerd. Mijn USB harddisk met mediabestanden aangesloten en het werkt. Ik was wel blij dat de Philips Receiver direct werkt binnen XBMC Live, dat was nog het lastigste uitzoeken welke afstandbediening onder Linux werkt. Dit is een erg voordelige oplossing. Nu nog mijn Logitech Harmony programmeren en ben klaar.
Het enige wat nog niet werkt is het netwerk (moet nog kabel trekken) en aanzetten via remote werkt nog niet.
Voor erg weinig geld een perfecte Mediacenter!
Nadat ik het apparaat nog eens goed bekeek zag ik dat ik zowaar een BlueRay speler in het apparaat heb gekregen. Lijkt er op dat Informatique verkeerde plakkertjes op de dozen heeft geplakt.
Of anders Philips MCE of een van deze : http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn doel is dus om bij het starten van mijn laptop in GRUB de optie te krijgen tussen: Vista, Ubuntu en XBMC.
Nu heb ik dus een dualboot met Vista en ubuntu.
Goed, met gparted opgestart, en een partitie van 8 gig voorzien voor XBMC. De live-cd gestart en gekozen voor installatie. Mijn probleem is echter dat de installer enkel mijn windows partitie vindt... (En die wil ik absoluut niet overschrijven natuurlijk).
Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik XBMC live zo kan configureren dat ze apart op een partitie staat?
HDD van 200 gig is dus opgedeeld in: 130 gig Vista, 10 gig recovery, 40 gig Ubuntu, 2 gig swap, en 8 gig XBMC.
Hartelijk dank alvast voor de hulp!
[ Voor 0% gewijzigd door thommich op 07-10-2009 15:55 . Reden: kemel van een dt-fout ]
Momenteel heb ik een htpc waar Windows 7 en XP opdraaien. XBMC gebruikte ik tot nu toe niet omdat ik geknoei had met de refreshrate van me lcd, dat is nu verholpen. Nu wil ik dus XBMC gaan gebruiken maar dan wil ik eigenlijk niet meer naar me gewone windows omgeving.
Wat is nu de handigste manier om je bestanden te beheren en hoe kan dit vanaf een andere pc? Ik wil de pc ook gebruiken om mee te downloaden en dat doe ik momenteel met SABNZBD. Vervolgens moet je dus af en toe een film renamen omdat hij anders niet herkend wordt door XBMC. Muziek wat niet goed getagged is, dingen in andere mappen zetten etc. Dit alles wil ik dus vanaf mij Mac doen. Hoe kan ik dit handig doen?
In windows media player, mediaplayer classic etc wel.
Digital staat aan, eveneens als receiver ac3 & dts capable.
Iemand een idee, heb al erg veel gezocht maar krijg het helaas niet opgelost
Soundcard: SB Live External USB 24bit
[ Voor 9% gewijzigd door wvansl op 07-10-2009 16:24 ]
Weet niet hoe het met een Mac gaat. Maar ik gebruik gewoon RDP om vanaf mijn laptop mijn HTPC te beheren. Dus downloads aanzetten, renamen en weet ik veel wat nog meer. Dan hoeft dit niet op het grote scherm te gebeuren.wenze schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:04:
Een andere vraag die misschien niet geheel met XBMC te maken heeft, maar misschien kunnen jullie me dan verwijzen naar het goede topic of een andere website aangezien ik het niet kon vinden.
Momenteel heb ik een htpc waar Windows 7 en XP opdraaien. XBMC gebruikte ik tot nu toe niet omdat ik geknoei had met de refreshrate van me lcd, dat is nu verholpen. Nu wil ik dus XBMC gaan gebruiken maar dan wil ik eigenlijk niet meer naar me gewone windows omgeving.
Wat is nu de handigste manier om je bestanden te beheren en hoe kan dit vanaf een andere pc? Ik wil de pc ook gebruiken om mee te downloaden en dat doe ik momenteel met SABNZBD. Vervolgens moet je dus af en toe een film renamen omdat hij anders niet herkend wordt door XBMC. Muziek wat niet goed getagged is, dingen in andere mappen zetten etc. Dit alles wil ik dus vanaf mij Mac doen. Hoe kan ik dit handig doen?
Apple zou vast ook wel zoiets hebben,.....toch? Of VNC oid gebruiken.
Of snap ik je vraag niet helemaal?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja je begrijpt het goed. Ik zal daar is naar gaan kijken.DarkSide schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:28:
[...]
Weet niet hoe het met een Mac gaat. Maar ik gebruik gewoon RDP om vanaf mijn laptop mijn HTPC te beheren. Dus downloads aanzetten, renamen en weet ik veel wat nog meer. Dan hoeft dit niet op het grote scherm te gebeuren.
Apple zou vast ook wel zoiets hebben,.....toch? Of VNC oid gebruiken.
Of snap ik je vraag niet helemaal?
Daar zoek ik ook al de hele tijd naar! Op zich vind ik 't ook wel handig via een USB-stickje, maar qua performance zou het bladeren door menu's/posters/fanart denk ik net wat soepeler gaan als 't op de harddisk staat.thommich schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:32:
Mijn doel is dus om bij het starten van mijn laptop in GRUB de optie te krijgen tussen: Vista, Ubuntu en XBMC.
Nu heb ik dus een dualboot met Vista en ubuntu.
Goed, met gparted opgestart, en een partitie van 8 gig voorzien voor XBMC. De live-cd gestart en gekozen voor installatie. Mijn probleem is echter dat de installer enkel mijn windows partitie vindt...
Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik XBMC live zo kan configureren dat ze apart op een partitie staat?
Ook zou je dan XBMC Live kunnen installeren in "harddisk mode", dat heeft schijnbaar voordelen t.o.v. "removable disk mode", sommige guides gaan ervan uit dat je het in "harddisk mode" installeerd om bepaalde tweaks te kunnen doen. Hoe je 'm in de mode kunt installeren op een USB stick is me niet duidelijk, wellicht dat het zelfs helemaal niet kan.
Mij is het gelukt.
lees dan eens dit topic : http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=50515Nitai schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:15:
[...]
Ja dan transcode een pc het gewoon naar een niet hd formaat? Wat schiet je er dan mee op? Dan kan je beter een dvd rip of een HR rip afspelen. De oude Xbox kan gewoon geen HD bestanden aan.
Het lukt dus wel om 720p HD series af te spelen op de "oude" xbox, van mij werkte het eerst niet,
maar nu ik vmware erafgegooid heb lukt het wel !
Met sommige 720p films heb ik nog problemen, maar hopelijk kan ik dit oplossen met de instellingen.
Ik heb een HTPC met XBMC waarop ik HD materiaal kan afspelen
en ik heb een XBox met XBMC voor mijn slaapkamer.
Beide systemen zijn aangelsoten op dezelfde server met de filmbestanden.
Het zou super zijn als het lukt om met de xbox dezelfde bestanden af te kunnen spelen als de HTPC
(anders krijg je toch twee filmcollecties van verschillende kwaliteit met overlap etc.)
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>