[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
thommich schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:32:
Nadat ik XBMC op windows vista en ubuntu geprobeerd heb, zou ik graag beginnen aan het echte werk: een aparte partitie voor XBMC.

Mijn doel is dus om bij het starten van mijn laptop in GRUB de optie te krijgen tussen: Vista, Ubuntu en XBMC.
Nu heb ik dus een dualboot met Vista en ubuntu.

Goed, met gparted opgestart, en een partitie van 8 gig voorzien voor XBMC. De live-cd gestart en gekozen voor installatie. Mijn probleem is echter dat de installer enkel mijn windows partitie vindt... (En die wil ik absoluut niet overschrijven natuurlijk).

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik XBMC live zo kan configureren dat ze apart op een partitie staat?

HDD van 200 gig is dus opgedeeld in: 130 gig Vista, 10 gig recovery, 40 gig Ubuntu, 2 gig swap, en 8 gig XBMC.

Hartelijk dank alvast voor de hulp!
Dit is zeker mogelijk!
Weet alleen niet of dit ook met de live-cd installer kan. Deze heb ik nl nooit gebruikt, maar heb wel gelezen dat de installer nog wat beperkt is als het gaat om partities etc.
Ik zou aanraden een minimal ubuntu install te doen op die xbmc partitie.
Ik kan je de wiki erbij voor de xbmcbuntu setup aanraden: http://www.xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu
Hierin word beschreven hoe je een grub entry voor xbmc kunt maken.
Denk dat dat de mooiste manier is om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
DarkSide schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:28:
[...]

Weet niet hoe het met een Mac gaat. Maar ik gebruik gewoon RDP om vanaf mijn laptop mijn HTPC te beheren. Dus downloads aanzetten, renamen en weet ik veel wat nog meer. Dan hoeft dit niet op het grote scherm te gebeuren.
Apple zou vast ook wel zoiets hebben,.....toch? Of VNC oid gebruiken.
Of snap ik je vraag niet helemaal?
Voor de mac is er idd ook een rdp client van microsoft om windows pc's remote over te nemen als je perse windows op je xbmc pc wilt draaien.

Ik kan je echter van harte aanbevelen om eens te kijken naar een minimale linux install met xbmc.
Hierop kan je dan gewoon afp shares configureren voor je mac (of evt samba, maar afp is natuurlijk veel cooler ...) en installeer je gewoon sabnzb voor je downloads op je linux xbmc pc.
Dan sabnzbx op je mac en knallen maar! (zo gebruik ik het zelf ook, mac als desktop en linux als xbmc mediacenter)
Overig beheer van je linux xbmc install kun je natuurlijk doen via ssh of evt als je niet van terminals houd installeer je webmin op je xbmc bakkie zodat je shares ed aan kunt maken via een eenvoudige webinterface.

Ook als je geen linux ervaring nog hebt, het loont echt de moeite als je je hier eens in zou verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
RFdeGroot schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:10:
[...]

Voor de mac is er idd ook een rdp client van microsoft om windows pc's remote over te nemen als je perse windows op je xbmc pc wilt draaien.

Ik kan je echter van harte aanbevelen om eens te kijken naar een minimale linux install met xbmc.
Hierop kan je dan gewoon afp shares configureren voor je mac (of evt samba, maar afp is natuurlijk veel cooler ...) en installeer je gewoon sabnzb voor je downloads op je linux xbmc pc.
Dan sabnzbx op je mac en knallen maar! (zo gebruik ik het zelf ook, mac als desktop en linux als xbmc mediacenter)
Overig beheer van je linux xbmc install kun je natuurlijk doen via ssh of evt als je niet van terminals houd installeer je webmin op je xbmc bakkie zodat je shares ed aan kunt maken via een eenvoudige webinterface.

Ook als je geen linux ervaring nog hebt, het loont echt de moeite als je je hier eens in zou verdiepen.
Ik geloof graag dat dit een mooiere oplossing is. Ik zit alleen nog met 2 andere vrienden in een huis en die willen zich er niet in verdiepen, dus dan is windows makkelijker omdat (bijna) iedereen daarmee om kan gaan. De WAF factor van Linux is ook niet echt hoog natuurlijk.

Kom je op je xbmc pc dus nooit meer in je desktop omgeving maar alleen in de xbmc omgeving?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik wil ook XMBC gaan gebruiken. Ik heb altijd Windows Mediacenter of Mediaportal gebruikt maar hier zaten nogal wat bugs in of te weinig mogelijkheden. Tevens ga ik mijn FloppyDTV en CAM module verkopen ivm de komst van CI+. Nu heb ik alleen nog enkele vraagjes mbt XMBC.

1) Ik heb een Gigabyte moederbord met een 780G chipset voor het hardwarematig decoderen van HD content.
Gaat dit ook op Linux Ubuntu 32bits werken? Of wordt er alleen maar het nVidia ION platform ondersteunt?
(Er zit een X3 8450 AMD triplecore op geplakt).

Ik wilde hem dan namelijk ook als server gebruiken voor Web/FTP/Torrent/NZB's/File.

2) Is het stabiel? Mediaportal crashed af en toe bv.

3) Heeft er iemand ervaring met de IMON VFD Display driver in XBMC? Dit is voor het VFD schermpje voor mijn Antec Fusion kast.

4) Werkt de Microsoft remote op Linux?

5) Zit er beeld kwaliteit verschil in tussen Windows en Linux? En welke codecs kunnen het beste worden gebruikt onder Linux?

[ Voor 9% gewijzigd door timskiej op 08-10-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
timskiej schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:36:
Ik wil ook XMBC gaan gebruiken. Ik heb altijd Windows Mediacenter of Mediaportal gebruikt maar hier zaten nogal wat bugs in of te weinig mogelijkheden. Tevens ga ik mijn FloppyDTV en CAM module verkopen ivm de komst van CI+. Nu heb ik alleen nog enkele vraagjes mbt XMBC.

1) Ik heb een Gigabyte moederbord met een 780G chipset voor het hardwarematig decoderen van HD content.
Gaat dit ook op Linux Ubuntu 32bits werken? Of wordt er alleen maar het nVidia ION platform ondersteunt?
(Er zit een X3 8450 AMD triplecore op geplakt).

Ik wilde hem dan namelijk ook als server gebruiken voor Web/FTP/Torrent/NZB's/File.

2) Is het stabiel? Mediaportal crashed af en toe bv.

3) Heeft er iemand ervaring met de IMON VFD Display driver in XBMC? Dit is voor het VFD schermpje voor mijn Antec Fusion kast.

4) Werkt de Microsoft remote op Linux?

5) Zit er beeld kwaliteit verschil in tussen Windows en Linux? En welke codecs kunnen het beste worden gebruikt onder Linux?
1) Alleen NVIDIA GPU's, er wordt gebruik gemaakt van VDPAU. Werkt dus niet met andere chipsets.
2) Ja, crasht zelden tot nooit (heb het de laatste maanden niet meegemaakt)
3) Geen ervaring, lijkt nog een Work-In-Progress, maar volgens mij zijn er wel tussenoplossingen
4) Ja, out-of-the-box.
5) Beeldkwaliteit is vergelijkbaar. Er zijn geen codecs nodig, zitten allemaal in XBMC geintegreerd

[ Voor 3% gewijzigd door Mart! op 08-10-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:43

thommich

Belg

RFdeGroot schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:03:
[...]

Dit is zeker mogelijk!
Weet alleen niet of dit ook met de live-cd installer kan. Deze heb ik nl nooit gebruikt, maar heb wel gelezen dat de installer nog wat beperkt is als het gaat om partities etc.
Ik zou aanraden een minimal ubuntu install te doen op die xbmc partitie.
Ik kan je de wiki erbij voor de xbmcbuntu setup aanraden: http://www.xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu
Hierin word beschreven hoe je een grub entry voor xbmc kunt maken.
Denk dat dat de mooiste manier is om dit voor elkaar te krijgen.
Heb het nogmaals geprobeerd, en ik was gemist. De live-installer zoekt namelijk geen partities, maar volledige schijven. Voor de live-installer zou ik dus mijn volledige interne harde schijf moeten formatteren en dan xbmc erop gooien... Dat is me het natuurlijk niet waard.

Ik zal zeker die minimal ubuntu install eens bekijken!! Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
wenze schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:39:
[...]

Ik geloof graag dat dit een mooiere oplossing is. Ik zit alleen nog met 2 andere vrienden in een huis en die willen zich er niet in verdiepen, dus dan is windows makkelijker omdat (bijna) iedereen daarmee om kan gaan. De WAF factor van Linux is ook niet echt hoog natuurlijk.

Kom je op je xbmc pc dus nooit meer in je desktop omgeving maar alleen in de xbmc omgeving?
Onzin :p

Als jij degene bent die de boel inricht maakt het voor de gebruikers echt niet uit wat er onder draait, of dit nu windows of linux is.
Sterker nog, als je je linux install goed inricht merk je hier echt niets van.
Je zet em aan, krijgt meteen een xbmc loading scherm (custom bootsplash dus) en dan meteen fullscreen in xbmc.
Ook mijn vriendin gebruikt onze linux xbmc mediacenter dagelijks, zij gebruikt gewoon alleen de afstandsbediening en dit gaat perfect.
Toen ik lang geleden nog mediaportal had (met windows dus..) had ze wel regelmatig ruzie met het ding, nu niet meer :)
Dus WAF factor is perfect hoor!

Als je huisgenoten ook usenet willen gebruiken dan sabnzb erop, deze laat je gewoon een (shared) folder in de gaten houden waar iedereen zijn nzb-tjes dropt (of sabzbx in het geval van osx natuurlijk), dan maak je je catagories in sab in orde en alles gaat automagisch naar de juiste plek en is meteen vanuit xbmc te kijken _/-\o_
Ik kan je beloven het loont de moeite!

Ok, ik geef toe, ik gebruik verder ook alleen osx en linux thuis en ben dus niet zo'n windows fan, maar dat terzijde.

[ Voor 4% gewijzigd door RFdeGroot op 08-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je Apple Trailers (weer) aan de praat krijgt op XBMC?

Ik gebruik de laatste TECH build maar hij kan de trailers niet laden. Wel indexeren (dus je ziet ze wel maar wanneer je ze selecteerds begint ie net met streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Laatst online: 17-09 19:04
Agent-X schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:53:
Weet iemand hoe je Apple Trailers (weer) aan de praat krijgt op XBMC?

Ik gebruik de laatste TECH build maar hij kan de trailers niet laden. Wel indexeren (dus je ziet ze wel maar wanneer je ze selecteerds begint ie net met streamen.
Je moet stream uitzetten en op downloaden zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Henkske schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:30:
[...]

Je moet stream uitzetten en op downloaden zetten
En dan handmatig naar de download dir om ze te bekijken en dan weer handmatig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worden default temp. opgeslagen.
In apple plugin settings kun je dat evt. veranderen en een download map toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Bedankt voore de tip.

Wat is eigenljik de reden dat het streamen niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Aangezien er nu geen patched versies meer te downloaden vallen, dacht ik (en had ik ergens gelezen ook?) dat de xbox-versie nu standaard media tagging kon.
Maar ik kan de optie om de tags aan te zetten niet vinden.
Heb ik verkeerd gedacht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Ben ook begonnen aan mijn HTPC!
Gisteren XBMC geinstalleerd, nu nog flink aan het proberen met tweaks en scripts. Tot op heden nog geen problemen, werkt prima!
Heb alleen een probleem met mijn resolutie, wanneer ik mijn resolutie op 1920 * 1080 zet, veranderd hij de resolutie niet, terwijl mijn scherm resolutie wel 1920*1080 is?
Hij springt standaard op 1280 * 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22

M0nkeymen

Monkeystyle!

Heeft iemand tips voor mij om een harmony 885 aan de gang te krijgen met XBMC en philips OVU-4120. Ik heb hem al proberen toe te voegen als:
-mediacenter pc -> microsoft -> XBOX media center extender
-mediacenter pc -> microsoft -> media center extender
-mediacenter pc -> microsoft -> MCE
-mediacenter pc -> microsoft -> MCE remote
-mediacenter pc -> philips -> OVU-4120
-mediacenter pc -> philips -> SR5100

MCEremote werken de knopjes up, down, left, right en OK goed de rest niet. Bij media center extender idem, bij de andere doet ie niks... Heb al wat geklooid met keymaps.xml maar daar snap ik niet zo veel van(heb geen codes van andere afstandsbedieningen). Zijn er andere manier om mijn probleem op te lossen? Als ik op de knopjes druk gaat er wel een lampje aan op de OVU-4120 maar er gebeurd niets :? .

EDIT: owja ik werk met windows 7 x64
EDIT 2: In windows media center doet hij het wel helemaal goed, dus hij doet het wel... niemand een ID verder? Heb ook geprobeert op IR server suite te installeren maar dat werkte ook niet. :(

[ Voor 15% gewijzigd door M0nkeymen op 09-10-2009 20:18 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Fire69 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:19:
Aangezien er nu geen patched versies meer te downloaden vallen, dacht ik (en had ik ergens gelezen ook?) dat de xbox-versie nu standaard media tagging kon.
Bedoel je de icoontjes die de eigenschappen van een film weergeven? Die krijg je als je de optie "extract metadata from file" (uit mn hoofd) aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:19:
Mediaflags zit in main build, maar haalt de flags uit het .nfo file en extract niet direct van video file.

Maar je moet wel Ember gebruiken. Mc zet wel de stream info wel in file maar xbmc pakt deze niet op.

Mc mist namelijk <streamdetails> in zijn nfo file..

BTW je hoeft er geen optie voor aan te zetten. Bib. updaten is genoeg om de flags op te pikken uit het .nfo file.

Ooh en speel je de film af met dvdplayer worden de mediaflags ook gescraped native.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53618&page=19

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
is 't normaal dat je in library mode met "flatten off" je als je op TV Shows selecteerd eerst een genre moet kiezen van de tv-show?

Probleem is dat al m'n TV-shows geen genre hebben, dus ik kan geen tv show kijken. Recept is dan flatten aan zetten en vervolgens gewoon door m'n shows browsen. Lijkt me niet optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:29:
[...]

Mediaflags zit in main build, maar haalt de flags uit het .nfo file en extract niet direct van video file.

Maar je moet wel Ember gebruiken. Mc zet wel de stream info wel in file maar xbmc pakt deze niet op.

Mc mist namelijk <streamdetails> in zijn nfo file..

BTW je hoeft er geen optie voor aan te zetten. Bib. updaten is genoeg om de flags op te pikken uit het .nfo file.

Ooh en speel je de film af met dvdplayer worden de mediaflags ook gescraped native.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53618&page=19
Ik wist dat ik op jou moesten wachten om een antwoord hierop te krijgen. :P

Waarom is dat eigenlijk enkel bij de xbox zo, dat de nfo's van MC niet goed zijn? De Windows-versie toont de icoontjes wel gewoon.
catchingfire schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:22:
is 't normaal dat je in library mode met "flatten off" je als je op TV Shows selecteerd eerst een genre moet kiezen van de tv-show?

Probleem is dat al m'n TV-shows geen genre hebben, dus ik kan geen tv show kijken. Recept is dan flatten aan zetten en vervolgens gewoon door m'n shows browsen. Lijkt me niet optimaal...
Voor zover als ik weet is dat altijd zo ja.

[ Voor 82% gewijzigd door Fire69 op 09-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:28:
[...]

Ik wist dat ik op jou moesten wachten om een antwoord hierop te krijgen. :P

Waarom is dat eigenlijk enkel bij de xbox zo, dat de nfo's van MC niet goed zijn? De Windows-versie toont de icoontjes wel gewoon.
Denk in alle builds.
In windows heb je waarschijnlijk de flags verkregen door de optie in video "extract metadata".
Dat is dus direct de mediaflags halen van video file (native) dit is een eitje voor windows en gaat goed en snel.
De xbox heeft veel moeite hiermee, zit dus niet in main build.
Maar flags verkrijgen via .nfo is wel gemergd naar de xbox.

Probeer eens:
Voeg nieuwe film toe aan bib en zet optie extract metadata uit.
Kijk nu eens of je flags hebt met een .nfo van MC, en probeer een.nfo van Ember. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zover had ik idd niet gedacht, die optie staat idd aan. :)
Zal ik me toch nmaar eens moeten verdiepen in Ember. Ikhad er al wat zitten mee spelen, maar omdat het feen series ondersteund ben ik terug naar MC gegaan.
Pfff, eigenlijk geen zin om al die films opnieuw te katen scrapen... of kan ik gewoon de nfo's opnieuw laten aanmaken door Ember zonder echt te scrapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ember en MC zijn gewoon goed door elkaar te gebruiken. :9

Heb Ember ingesteld zodat ie de zelfde benaming gebruikt als MC.
En dan hoef je alleen de optie:
Scrape media - (all movies) - aut. - metadata only, te gebruiken ;)

BTW werkt ook zeer goed Ember en heeft mooie layout en functies..
Mis wel idd tv series en aanpassen fanart poster duurt wat langer als bij MC, maar zoals gezegt zijn door elkaar te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Super, straks even testen! :)

[edit]
Poeier, ik vrees dat je me zonet heel wat extra werk bezorgd hebt. :'(
(Deels mijn fout, ik had natuurlijk eerst mijn nfo's moeten backuppen :P )

Alle films die ik handmatig via MC had ingegeven, heeft Ember overschreven met wat hij gokte dat het was, gevolg is dus dat heel wat van mijn kinderfilms nu verkeerde nfo's hebben :'(

En het ergste van al is dan nog dat in geen enkele nfo de streamdetails geschreven is!? :?

[edit2]
Ok, vreemd.
Ik heb in Ember 2 sources, de films die lokaal op mijn laptop staan en de films die op mijn server staan (daarvoor heb ik een drive moeten mappen want Ember doet niet aan UNC blijkbaar).
De films die lokaal staan hebben mooi de streamdetails erin, de films op de netwerkdrive helemaal niks. :/

[edit3]
En ik zie net wat een idioot ik ben... :(
Jij hebt gezegd "metadata only", wat heb ik genomen? Juist, "nfo only" |:(

Nu neemt Ember trouwens wel het UNC-path aan, en als ik "metadata only" kies, schrijft hij netjes de streamdetails erin. Hele hoop werk dat ik nu ga hebben voor niks dus, gewoon omdat ik moet leren lezen. :P

[ Voor 130% gewijzigd door Fire69 op 10-10-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ja sorry heb het met je te doen :') , had zelfs (all movies) ook al tussen haakjes gezet, eerst testen met enkele file was de gedachten erachter.

Btw je hebt een backup van je oude .nfo files.....exporteer je library van xbmc naar .nfo files

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
Altijd wel iets he met die ondertitels.

Krijg hem met XBMX ook al niet werken net als met andere alternatieven.

Ze hebben dezelfde naam als de film, staan in dezelfde map. In XBMC geef ik dan nog eens aan waar hij ze moet zoeken maar niks.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:22:
[...]

Btw je hebt een backup van je oude .nfo files.....exporteer je library van xbmc naar .nfo files
Je hebt zonet van mij een gelukkig man gemaakt! _o_
(Ik denk dat mijn verstand het stilaan begeeft, eerst die stomme fout maken en dan vergeten dat ik het zo kan rechttrekken. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, komt allemaal weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, alles is weer goed gekomen. Beter zelfs nu mijn xbox de media flags ook ziet. :P
Alleen jammer dat het flaggen van redelijk veel dvd-iso's niet lukt (ik heb de media-info.dll vervangen ja :) )

Ik dacht trouwens even heel slim te zijn en mijn series ook in Ember toe te voegen en dan de 'metadata only'-scan te laten doen, maar blijkbaar wil hij dat niet doen. :/
Ik weet dat series niet ondersteund worden, maar in principe is een avi een avi en zou hij die streamdetails toch gewoon in de nfo kunnen bijschrijven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen, had ik ook al geprobeerd met tv series in Ember.

:) Heb weer wat ervaring opgedaan....op xbox met MiniMeedia.
Thumbsize; heb deze in advanced settings veranderd naar 512 (default = 192)
Wat sources toegevoegd games en muziek....en prachtige thumbs maar met het scrollen problemen met het laden van achtergronden, was te verwachten. :P

Dus maar eens 256 geprobeerd.... :9 alles prima maar thumbs kunnen mooier..
384 maar eens proberen en jawel hoor :Y alles werkt en zeer strakke thumbs..

Voor de duidelijkheid ben xbmc (xbox) van mijn broertje aan het updaten pimpen heb alle tijd en doe het natuurlijk goed :+ (mooie grote game covers, music met (artist)folder.jpg enz.)
384 werkt tot nu toe dus goed en zal wel zo blijven met sources toevoegen ook video en tv maar ben o zo benieuwd als ik de bibliotheek ga scrapen :S

Maar ja mocht dat problemen geven hebben de sources en files mooie thumbs van 384 en scrape ik de bibliotheek op een lagere waarde bv 256 ;)

Laat nog wel weten als ik de bib ga scrapen.

En ja hoor heb alles in bib zitten , alle thumbs 384x384 en fanart/ backrounds 1280x720 , en alles werkt prima :*) !!

Wat een geweldige skin is MiniMeedia toch, meest xbox vriendelijke skin er is, 100% fanart/backround gericht en verveeld nooit, als je teminste een backround folder hebt als ik met alle backrounds van alle skins en zoveel meer >:)
Lijkt of ik alle skins tegelijk draai zonder alle onzinnige overlays die dus na een tijdje gaan vervelen. O-)

En nog wat ondekt:
Mijn fanart benaming is/was als volgt.
moviename-fanart.jpg----> in bestanden zag ik de fanart pas als ik in de movie folder zat !!! Met....
fanart.jpg----> als benaming ziet xbmc de afb. al als ik op de movie folder sta !!! :P

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik probeer mijn films te streamen van de pc via de xbox door smb. Maar dat wil maar niet lukken ... Ik krijg iedere keer de foutmelding error - 1073741772 : share not available, terwijl ik mijn firewall uit heb staan. En de map films heb gedeeld. Ik heb volgens mij alles goed gedaan maar toch wil t maar niet lukken, kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 18-09 16:04
Stevie_ schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:21:
[...]
\
Goed, inmiddels ondekt dat Aeon auriga light smooth op de XBOX draait. Voorheen liep dat voor geen meter, nu ineens wel. De subtitle button ontbreekt dan wel weer tijdens de OSD dus moet ik eerste de skin aanpassen...whaha, schietttt lekker oppp! :)
Sinds lange tijd (eindelijk weer eens tijd) mijn xbox ge-update naar een laatste SVN versie 23183 en wil daarbij gebruik maken van een Aeon achtige skin maar wat ik ook probeer; ik krijg geen goede combinatie met de nieuwste svn xbmc. Wat ik geprobeerd heb;
Aeon Stark
Aeon Auriga
Horizonz IV
Horizonz 4.1
Aeon Auriga unofficial version v8 Black
Aeon onofficial mod for XBOX - MK1

De Aeon Stark en Auriga versies werken niet lekker maar dat lijkt me logisch omdat dit niet Xbox skins zijn.
Ik had voorheen Horizonz maar de beide geteste versies in combinatie met de nieuwe SVN leveren nu problemen; de ene versie heeft enkele fouten (weet even niet meer welke) en loopt vast; de andere versie geeft lettertype fouten (ik zie geen tekst).
De beide Aeon Xbox versies geven ook problemen. Volgens mij elke keer geheugen fouten. Als ik de debug optie aanzet zie ik dat de hoeveelheid vrij geheugen vaak minder dan 11 mb is en soms zelfs 0 mb, daardoor loopt de xbox vast of kunnen films niet afgespeeld worden. Dit is ook in de logfile terug te vinden.

Wie heeft er een goede Aeon achtige skin draaien op de xbox en welke svn versie van XBMC gebruik je, en welke versie van de skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol gewoon MiniMeedia nemen en de achterronden van Aeon instellen. :9
Zie 2 post terug zelfs thumbs met formaat van 384 en nog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Menu-systeem van MiniMeedia kun je natuurlijk helemaal niet met dat van Aeon vergelijken.
Daar zullen die achtergronden geen verandering in brengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:49:
Hallo,

Ik probeer mijn films te streamen van de pc via de xbox door smb. Maar dat wil maar niet lukken ... Ik krijg iedere keer de foutmelding error - 1073741772 : share not available, terwijl ik mijn firewall uit heb staan. En de map films heb gedeeld. Ik heb volgens mij alles goed gedaan maar toch wil t maar niet lukken, kan iemand mij helpen ?
Dat klint als windows 7 authorisatie. Zet je rechten op everyone (in windows :P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agent-X schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Dat klint als windows 7 authorisatie. Zet je rechten op everyone (in windows :P.)
Eehm .. ik gebruik windows xp pro. Zit t daar ook op dan ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij add network location, klik ik op browse, dan kom ik in een leeg scherm, staat er alleen smb;// Als ik op browse klik moet ik toch mijn gedeelde kunnen zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:53
Omdat mijn HTPC al tijden onder mijn LCD-tv staat, heb ik zaterdag maar besloten om hem eens uit te gaan stoffen. Tevens heb ik het cable management in orde gemaakt. Bij het schoonmaken onder mijn harddrive-bays heb ik per ongeluk mijn harddrive op de grond laten butsen. Jawel, een tikkende HDD.

Mijn probleem is dat ik voorheen een Ubuntu Server installatie draaide vanaf een 2,5inch 120GB HDD (Mounts: Swap, / en /boot) met daarbij 2x 500GB harddrives voor de opslag (Werd gemount als /home), aangestuurd via LVM (Een Device Mapper aangemaakt) Filesystems waren EXT4.

Nadat ik de foute harddrive had gewisseld voor een 3,5inch 500GB model, wilde ik XBMC opnieuw gaan installeren. Nu alle directory's op een 500GB schijf (dus Swap, /, /boot en /home) maar hoe kan ik met XBMCLive een softraid 2X500GB aankoppelen zodat ik vanaf XBMC hieruit Films kan afspelen.

Onder XBMC - Windows is dit geen punt, dan maak je onder bijv. Video's een link aan naar E:\Films. Bij het browsen onder XBMClive zie ik de externe HDD's helaas niet staan.

Verder: XBMC = top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Wat ik zelf altijd doe is gewoon symbolic links aanmaken in de home directory van de xbmc user.
Stel, je hebt je films gemount in /mnt/movies
Dan ga je gewoon in je home dir staan (via ssh uiteraard) en type je het volgende commando:
'ln -s /mnt/movies Movies'
Vervolgens zijn dan al je films te vinden in de Movies 'directory' in je home folder (welke dus ook gewoon vanuit xbmc te benaderen is).

btw zo'n symbolic link is blijvend, dus dit blijft ook na reboot gewoon werken.
Bijkomend voordeel vind ik ook nog dat als ik mijn data verplaats (ben nogal eens aan het hobbyen met linux servertjes enzo) dat ik gewoon mijn symbolic links aanpas en er vervolgens niets meer van merk omdat je xbmc library gewoon hetzelfde blijft.
Ideaal. Voor meer info: http://unixhelp.ed.ac.uk/CGI/man-cgi?ln

[ Voor 33% gewijzigd door RFdeGroot op 12-10-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Tacoos

i am i

Is er een goedwerkend myspace script voor XBMC?
Ik vond er eentje in de google code dinges, maar die lijkt helemaal nix te doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 16:20
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:49:
Hallo,

ik stream via uPNP daar lukt het wel ;-)

Blijkbaar is het een "rechten" probleem, als de firewall uit staat kun je misschien eens manueel in de sources.xml op de xbox gaan editeren ?
En log je automatisch op je %WORKGROUP% aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben al zeker een 1.5 uur bezig met het installaren van de Youtube en Uitzendinggemist plugin. Maar het lukt me niet. Heb dat SVN Repo Installer maar snap er niet veel van.

Is er iemand misschien die tijd heeft en de moeite wil nemen het me uit te leggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:05
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:10:
Hallo,

Ben al zeker een 1.5 uur bezig met het installaren van de Youtube en Uitzendinggemist plugin. Maar het lukt me niet. Heb dat SVN Repo Installer maar snap er niet veel van.

Is er iemand misschien die tijd heeft en de moeite wil nemen het me uit te leggen?

Alvast bedankt!
Als je daar al 1,5 uur mee bezig bent gaat er zeker iets fout.. ;)

Het beste kun je de Uitzending-gemist plugin op deze website downloaden, en vervolgens in de map 'Plugins' plaatsen, die je weer in je XBMC folder vind.

Het YouTube-script gebruik ik niet en dus kan ik er ook weinig over zeggen... maar in principe werkt die installatie op de zelfde manier. :)

Succes!

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doe ik echt was fout want het lukt echt niet. Als ik dat download en uitpak heb ik de map channel bijv. het mapje rtl. Daar staat een .py bestand in en 4 afbeeldingen. Waar moet ik die dan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Je denkt te moeilijk. Je download het zip bestandje van deze site. Plaats die uitgepakt hierin "%appdata%\XBMC\scripts". start XBMC en selecteer dan scripts en daar staat ie dan tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nee helaas ook dat werkt niet hoor. Heb het uitgepakt naar C:\Program Files\XBMC\scripts daar staan nu allemaal mapjes als; 123video, rtl, nos, veronica etc. Maar als ik bij scripts nu kijk in XBMC dan staat daar enkel een Apple script. Maar niets van die mapjes...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:43:
Hmm nee helaas ook dat werkt niet hoor. Heb het uitgepakt naar C:\Program Files\XBMC\scripts daar staan nu allemaal mapjes als; 123video, rtl, nos, veronica etc. Maar als ik bij scripts nu kijk in XBMC dan staat daar enkel een Apple script. Maar niets van die mapjes...:(
tik in je explorer %appdata%/xbmc/scripts dat staat bij de standaard installatie in vista gelijk aan.
C:\Users\username\AppData\Roaming\XBMC\scripts en niet in programfiles

edit: nederlandse versie is het geloof ik C:\gebruikers\gebruikersnaam\appdata\roaming\xbmc\scripts

[ Voor 9% gewijzigd door M0nkeymen op 12-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt! :) Top...thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjarlie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

ik stream via uPNP daar lukt het wel ;-)

Blijkbaar is het een "rechten" probleem, als de firewall uit staat kun je misschien eens manueel in de sources.xml op de xbox gaan editeren ?
En log je automatisch op je %WORKGROUP% aan ?
Ja via uPNP lukt t mij ook, maar die ondersteunt geen externe ondertiteling ... Ja de xbox staat op workgroup en mijn pc ook ... Hoe moet ik t bij smb:// invullen dan ? smb://workgroup;xbox:xbox@ipadres:computernaam ? Of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

Ja via uPNP lukt t mij ook, maar die ondersteunt geen externe ondertiteling ... Ja de xbox staat op workgroup en mijn pc ook ... Hoe moet ik t bij smb:// invullen dan ? smb://workgroup;xbox:xbox@ipadres:computernaam ? Of iets dergelijks ?
code:
1
smb://login:password@ip-address/share naam

zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:04:
[...]

code:
1
smb://login:password@ip-address/share naam

zou moeten werken
Ik heb t geprobeerd, ik krijg "invalid computername" "Could not retrieve directory information. This could be due to the network not being connected" Terwijl ik via UPNP wel kan streamen ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik zal er wel al een keer of wat overheen gelezen gehebben, maar ik kom op de fora van xbmc nergens tegen hoe ik een externe usb hd waarop mijn films staan in xbmc zichtbaar krijg?
Ik heb het ook al geprobeerd door te zeggen dat ie naar /volumes/wd media/movies/ moet gaan maar doet ie ook niet.

Verder, over die media flags. Hoe laat je die het beste eruit komen. gebruik hier xbmc 9.04 en de aeon stark 0.91 (meen ik, is iig de stable, geen svn)? Zie wel dat ie de studio uit de nfo pikt maar de rest neit. Ik heb ook niet de mogelijkheid om extract meta data ergens te selecteren.

Wie kan me helpen (voornamelijk met het eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eoghlear schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:30:
Ik zal er wel al een keer of wat overheen gelezen gehebben, maar ik kom op de fora van xbmc nergens tegen hoe ik een externe usb hd waarop mijn films staan in xbmc zichtbaar krijg?
Ik heb het ook al geprobeerd door te zeggen dat ie naar /volumes/wd media/movies/ moet gaan maar doet ie ook niet.

Verder, over die media flags. Hoe laat je die het beste eruit komen. gebruik hier xbmc 9.04 en de aeon stark 0.91 (meen ik, is iig de stable, geen svn)? Zie wel dat ie de studio uit de nfo pikt maar de rest neit. Ik heb ook niet de mogelijkheid om extract meta data ergens te selecteren.

Wie kan me helpen (voornamelijk met het eerste)
Je gebruikt een antieke en (meen ik toch) ook antieke versie van je skin.
Gebruik een recente svn van xbmc en als skin iets als MiniMeedia, MediaStream_Redux of Rapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep vernieuwen die build en skin !!

Weet niet since wanneer maar muziek fanart word ook voortaan in albums sectie ondersteund door xbmc.

Houd in laad fanart vanuit userdata. (niet direct uit je folder, was skin mod.)

Oh en zag nog een nieuwe optie in de instellingen.
De mogelijkheid om videofiles af te spelen in pictures, kun je gelijk de filmpjes bekijken van je fotocamera, je weet wel..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Dan zal ik eens van stable naar svn gaan. Voor de skin en xbmc zelf. Misschien een link met een uitleg voor onder ubuntu?
Heb nu wel met een hele grote omweg 3 van de 4 flags aan de praat maar als ik dit per film moet gaan doen kan ik wel een week vrij nemen :)

Nu alleen nog de usb drives aan de praat krijgen.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
kan iemand mij misschien helpen met het volgende? ik heb zojuist xbmc geinstalleerd op ubuntu 9.04 waarbij ik een xbox 360 wireless controller heb aangesloten. Deze doet het prima (getest in jcalibration) alleen krijg ik hem niet werkend in xbmc. Moet ik hiervoor een plugin installeren? ik heb al gezocht op internet voor plugins en wat documenten gedownload (Keypad.xml) maar tot op heden geen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik keek tot heden wekelijks m'n gedownloade NASCAR races op m'n HDX. mp4, iets 720p-achtigs. Probleemloos. Strak en smooth beeld, het is een race dus veel horizontaal pannen, en er loopt een ticker door het beeld met de posities.

Gisteren heb ik eens geprobeerd om zoiets op XBMC (Live (stable build van een half jaar oud), ASRock ION) af te spelen... maar dat ziet er niet uit: een en al gestotter, de ticker loopt al hortend en stotend door 't beeld, het lijkt wel of het beeld soms even te snel gaat, dan weer te langzaam. Niet naar te kijken. Duizenden dropped frames. Komt iemand dit bekend voor? Enige kans dat dit met een recentere build opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
catchingfire schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:05:
Ik keek tot heden wekelijks m'n gedownloade NASCAR races op m'n HDX. mp4, iets 720p-achtigs. Probleemloos. Strak en smooth beeld, het is een race dus veel horizontaal pannen, en er loopt een ticker door het beeld met de posities.

Gisteren heb ik eens geprobeerd om zoiets op XBMC (Live (stable build van een half jaar oud), ASRock ION) af te spelen... maar dat ziet er niet uit: een en al gestotter, de ticker loopt al hortend en stotend door 't beeld, het lijkt wel of het beeld soms even te snel gaat, dan weer te langzaam. Niet naar te kijken. Duizenden dropped frames. Komt iemand dit bekend voor? Enige kans dat dit met een recentere build opgelost is?
Een paar vragen:

- Doen andere HD-films het wel op de ION 330?
- Heb je de render-methode wel op VDPAU staan?
- Gebruik je een stable-versie van XBMC Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Bigfoot87 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:18:
Een paar vragen:
- Doen andere HD-films het wel op de ION 330?
Yes, het gros speelt goed, met name mkv's. Alleen de "bekende" problemen met WMV-HD's en WMAPro.
de .MTS (720p) files uit m'n Panasonic TZ7 doen 't helaas ook niet goed (~1sec geluid, daarna beeld in slow motion).
- Heb je de render-methode wel op VDPAU staan?
Yes, refresh rate adjust ON, vertical sync ON, in de bios de GPU-mem op 512MB.
- Gebruik je een stable-versie van XBMC Live?
Ja, in principe gewoon de ISO die op de XMBC-site staat, alleen dan een ietwat aangepast versie waarin iemand nieuwere nvidia-drivers heeft gestopt. Linkje is in dit topic al eens voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
catchingfire schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:32:
[...]
Yes, het gros speelt goed, met name mkv's. Alleen de "bekende" problemen met WMV-HD's en WMAPro.
de .MTS (720p) files uit m'n Panasonic TZ7 doen 't helaas ook niet goed (~1sec geluid, daarna beeld in slow motion).

[...]

Yes, refresh rate adjust ON, vertical sync ON, in de bios de GPU-mem op 512MB.

[...]

Ja, in principe gewoon de ISO die op de XMBC-site staat, alleen dan een ietwat aangepast versie waarin iemand nieuwere nvidia-drivers heeft gestopt. Linkje is in dit topic al eens voorbijgekomen.
Hm... vreemd..
Er blijken meer mensen te zijn met het zelfde probleem.. Het zou zomaar kunnen dat het in de nieuwe stabiele versie die volgens de planning over 2 weken uitkomt verholpen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zou iemand hier even kunnen checken of ze volgend probleem ook hebben:
http://xbmc.org/trac/ticket/5371

Gewoon om te zien of het probleem niet gewoon bij mij ligt, of de ISO's die ik gebruik. :)

[edit]
Goed nieuws voor de volgende release van MC:
The "streamdetails" tag has also been added to both tv episode and movie media tags which should also allow XBMC to import them.

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 14-10-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, had billy ingelicht. Hij was al op de hoogte maar was het totaal vergeten.
Mooi kan ik gelijk mijn tv series voorzien van flags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan jij even testen of je het probleem met dvd's en de wisselende audio-track hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ik heb een HTPC met XBMC die de Planet Earth Bird scene moet kunnen afspelen, maar dit niet zonder stotteren doet. Met PowerDVD 9 (op dezelfde pc) speelt hij wel vloeiend af. Specs pc:
  • Gigabyte GA-MA78GM-UD2H moederbord
  • AMD Athlon X2 5050E processor
  • 2 x 1GB DDR2 PC-6400
  • Windows XP pro met SP3
  • een van de laatste XBMC SVN versies met MediaStream Redux
Iemand enig idee waarom dit niet goed werkt? Welke instellingen kan ik aanpassen om dit wel voor elkaar te krijgen?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is de X2 5050 niet wat licht om die bird-scene af te spelen?
Onder Linux met VDPAU zal dat wel makkelijk lukken, maar XP heeft geen HW-acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:49
Volgens de BBG die ik toen gevolgd heb zou het moeten kunnen...
Daarbij is het toch vreemd dat het met PowerDVD wel lijkt te werken?

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phr34k schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:30:
Volgens de BBG die ik toen gevolgd heb zou het moeten kunnen...
Daarbij is het toch vreemd dat het met PowerDVD wel lijkt te werken?
met powerdvd helpt je GPU mee. xmbc maakt hier helaas geen gebruik van geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fire69 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:
Onder Linux met VDPAU zal dat wel makkelijk lukken, maar XP heeft geen HW-acceleratie.
VDPAU + ATI = Dat werkt toch niet of wel :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

XP heeft wel hardware acceleration:

Wikipedia: DirectX Video Acceleration

Onder linux heet dit anders:

Wikipedia: VDPAU

Op dit moment werkt het onder Linux alleen met Nvidia kaarten. Ati en Intel komen waarschijnlijk later dit jaar met goede drivers.

De Gigabyte GA-MA78GM-UD2H heeft een Ati chipset. Ik weet niet precies hoe het onder Windows gaat. Onder Linux wordt deze chipset slecht ondersteund, maar wellicht geeft Windows een veel beter resultaat. Of 1080p gaat lukken bevalt te bezien denk ik. Verder heb ik op mijn blog veel informatie staan over het versnellen van XBMC: www.xbmcfreak.nl

[ Voor 31% gewijzigd door Erhnam op 15-10-2009 16:43 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nero355 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

VDPAU + ATI = Dat werkt toch niet of wel :?
D'oh! Helemaal niet aan gedacht dat dat bord een ATI-chipset heeft! :P
Ja, maar XBMC gebruikt dit toch niet, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Voor mensen die XBMC niet goed op het 2de scherm krijgen in win7X64, dit is wat bij mij werkt.

Run as administrator & run as Vista SP2

edit: Werkt toch niet zo als ik verwacht, als ik heb opnieuw opstart is hij weer terug bij af.

[ Voor 30% gewijzigd door M0nkeymen op 15-10-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Fire69 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:49:
[...]
D'oh! Helemaal niet aan gedacht dat dat bord een ATI-chipset heeft! :P

[...]

Ja, maar XBMC gebruikt dit toch niet, dacht ik?
Laatste versies van XBMC wel: http://danielpatton.com/user-accounts/XBMC-updates/dx/

Ati zal onder Linux niet werken met hardware versnelling. Misschien is je CPU krachtig genoeg, maar dat zou je zelf moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 17-09 12:53
Erhnam schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:28:
[...]

Laatste versies van XBMC wel: http://danielpatton.com/user-accounts/XBMC-updates/dx/

Ati zal onder Linux niet werken met hardware versnelling. Misschien is je CPU krachtig genoeg, maar dat zou je zelf moeten testen.
Is het mogelijk om de normale versie te updaten met de DX versie?
en wat zijn nu nog meer de verschillen naast hardwarematige versnelling van films?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

remcoXP schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Is het mogelijk om de normale versie te updaten met de DX versie?
en wat zijn nu nog meer de verschillen naast hardwarematige versnelling van films?
Dit zijn ontwikkel versies. Het beste kan je deze versie er even naast zetten en de .xml bestanden uit de map userdata even overzetten voor de juiste instellingen. Je loopt door het gebruik van de ontwikkel versie wel kans dat bepaalde dingen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Ik draai XBMC (nog steeds) op m'n Xbox en ik ben me aan het orienteren voor een opvolger i.v.m. HD materiaal. Wat ik me afvraag: hoeveel tijd kost het opstarten van Ubuntu tot en met het laden van XBMC? Zijn er ook mensen die Ubuntu van een SSD starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
JC schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:42:
Ik draai XBMC (nog steeds) op m'n Xbox en ik ben me aan het orienteren voor een opvolger i.v.m. HD materiaal. Wat ik me afvraag: hoeveel tijd kost het opstarten van Ubuntu tot en met het laden van XBMC? Zijn er ook mensen die Ubuntu van een SSD starten?
Ik draai de XBMC-Live versie op een ASRock ION 330 en de opstarttijd is iets van 20 tot 30 seconden.
Op XBMCfreak.nl valt te lezen dat de opvolger van de aankomende XBMC-live versie binnen 10 seconden opgestart moet zijn. Dat is tenminste het doel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Erhnam schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:24:
[...]

Dit zijn ontwikkel versies. Het beste kan je deze versie er even naast zetten en de .xml bestanden uit de map userdata even overzetten voor de juiste instellingen. Je loopt door het gebruik van de ontwikkel versie wel kans dat bepaalde dingen niet werken.
Ik gooi ze gewoon over elkaar om te testen. :P
Die DX-versies heb ik even gebruikt, maar door het probleem met tearing en de screensaver (niet echt eigenlijk, gewoon zwart scherm eigenlijk) ben ik terug naar opengl gegaan.
Nu dat jij zegt dat er hw-acceleratie in de dx-builds zit, zal ik misschien toch maar eens opnieuw testen :)

[edit]
Net geprobeerd met de DX-versie, nog steeds tearing en een 720p doet nog 25% cpu, dus ik weet niet of die HW-acceleratie het wel altijd doet...

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 16-10-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

vroeger had ik bij mijn sources een entry "library", nu na een update is die weg..

Kan iemand kijken of hij een source heeft die library heet (en ook naar de library toe gaat) en hoe die vermeld wordt in de sources.xml

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh heb je wel de userdata mee genomen.
Als er geen sources aan bib. zijn toegevoegd dan word bib. niet als source weergegeven... hij bestaat gewoonweg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, ik begrijp wat hij bedoelt.
Ik had het vroeger ook. In mijn sources.xml stond een 'harde link' naar de Library.
Je kon dus, zonder dat je in Library Mode stond (met dus effectief gescande films/series in je Library) toch naar je Library gaan.
Vraag me niet meer waarom ik dat had, en ook niet meer welke link het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Fire69 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:14:
Nee, ik begrijp wat hij bedoelt.
Ik had het vroeger ook. In mijn sources.xml stond een 'harde link' naar de Library.
Je kon dus, zonder dat je in Library Mode stond (met dus effectief gescande films/series in je Library) toch naar je Library gaan.
Vraag me niet meer waarom ik dat had, en ook niet meer welke link het was :)
pcies, dit zoek ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje mee en heb gisteren besloten een ION 330 op te halen. Eerst even wat geprutst met XP, maar XBMC heeft (nog?) geen GPU ondersteuning in XP dus de HD films zagen er niet lekker uit. Aangezien in XBMC wel erg mooi vind, heb ik via een handleiding een minimale versie van Ubuntu erop gezet en dat werkt prima met GPU ondersteuning.

Nu zit ik een beetje met het volgende. Ik wil geen kabel door mijn huis en mijn ION staat bij de tv. Ik heb nu een USB schijf aangesloten op de ION, dat ding is NTFS geformatteerd omdat ik via Windows content download en op die schijf zet. Uiteindelijk krijg ik hem in Linux wel gemount maar ik vraag me af of dit de handigste manier is, iemand ideeën hierover? Hoe kan ik het beste de content uitwisselen dus.

Verder wil ik natuurlijk wel verbinding kunnen maken met mijn WIFI (uitzending gemist, etc.). Is het te doen voor een Linux-n00b als ik om een Wifi USB adapter te kopen en dat ding aan de praat te krijgen onder Linux?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

JC schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:42:
Maak gebruik van XBMC Live en SSD.Opstarttijd is ongeveer 25 sec.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

@Bigfoot87 en seninha: bedankt voor de info. Ik lees nu ook berichten over mensen die binnen 5 seconden Ubuntu (dus excl. XBMC) van een SSD booten. Da's best snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik heb net XMBC met de Aeon skin geïnstalleerd en het werkt perfect :)
Zit alleen vast nu met het instellen van mijn Films (AVI, MKV), TV Shows (AVI) en Videos (random video bestanden).

Maar in het menu Films en TV Shows kan ik niets toevoegen. Ik krijg de melding "The library is empy populate it via the videos windows".

Nu kan ik bv een map met series (The Young Ones bijvoorbeeld) toevoegen in het Video menu.
Vervolgens rechtermuisknop op de map toen en naar "inhoud toewijzen" gaan. Hier stel ik dan in dat de map TV series bevat en dat hij automatisch moet scannen. Maar ik krijg de series niet te zien mijn "TV Serie" Menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Laatst online: 24-01-2022
Is het mogelijk om vanuit de bibiliotheek gelijk een hele map van een film te verwijderen?

Ik zal even duidelijker uitleggen wat ik bedoel. De structuur van mijn films op mijn harde schijf is als volgt:
FILMS\Film 1\film1.iso
FILMS\Film 2\Film2.mkv
FILMS\Film 3\Film3\VIDEO_TS\VIDEO_TS.ifo

Als ik vanuit de bibliotheek nu film 1 of 2 verwijder dan verwijdert XBMC netjes de iso of het mkv bestand. De rest blijft achter, maar dat heeft geen invloed op mijn bibliotheek. Als ik echter Film3 verwijder, dan verwijdert XBMC het VIDEO_TS.ifo bestand. OP zich is dat niet erg, maar op het moment dat ik daarna weer een scan naar nieuwe films uitvoer vind XBMC de resterende bestanden in de VIDEO_TS map, waardoor de film weer 3 of 4 keer aan mijn bibliotheek wordt toegevoegd. Daarom zou het voor mij beter zijn dat gewoon de hele map Film 3 verwijderd wordt. Weet iemand of dit kan?

Ik heb in advancedsettings.xml cleanonupdate aanstaan, dus als ik de map verwijder via een andere pc verdwijnt de film ook uit de bibliotheek, maar dat is nog steeds niet ideaal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 15-09 13:52
Phr34k schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:25:
Ik heb een HTPC met XBMC die de Planet Earth Bird scene moet kunnen afspelen, maar dit niet zonder stotteren doet.
Iemand enig idee waarom dit niet goed werkt? Welke instellingen kan ik aanpassen om dit wel voor elkaar te krijgen?
is waarschijnlijk 50 Hz en dus moet je XBMC ook op de refreshrate laten afspelen. Kan via optie "auto refreshrate" (volgens mij bij instellingen waar je ook vdpau activeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskiej schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:31:
Nu kan ik bv een map met series (The Young Ones bijvoorbeeld) toevoegen in het Video menu.
Vervolgens rechtermuisknop op de map toen en naar "inhoud toewijzen" gaan. Hier stel ik dan in dat de map TV series bevat en dat hij automatisch moet scannen. Maar ik krijg de series niet te zien mijn "TV Serie" Menu.
In het Video menu even de informatie van de serie opvragen en als je dan de avi's correct hebt ge/hernoemd, dan zal zodra de info te zien is deze ook in de TV menu te voorschijn komen. De automatische scan lukte bij mij ook niet zo met TV series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ongelofelijk... lees voor de grap dit artikel van Computer Totaal eens... helemaal onderaan deze tekst: "En tot slot is het wel storend dat XBMC tijdens onze test onderaan het scherm een oproep liet zien om hen te nomineren voor een wedstrijd."

Ze hebben het hier over de RSS-feed van XBMC.org. Een belachelijk kritiekpunt als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Bigfoot87 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:32:
Ongelofelijk... lees voor de grap dit artikel van Computer Totaal eens... helemaal onderaan deze tekst: "En tot slot is het wel storend dat XBMC tijdens onze test onderaan het scherm een oproep liet zien om hen te nomineren voor een wedstrijd."

Ze hebben het hier over de RSS-feed van XBMC.org. Een belachelijk kritiekpunt als je het mij vraagt..
Toch wel jammer dat XOT-Uzg niet genoemd wordt. Zeker voor de Nederlandstalige gebruikers een veel gebruikt script.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bij het afspelen van MKV's en AVI's krijg ik horizontale flikkeringen in mijn beeld.
Iemand hier ook problemen mee gehad?

Refreshrate staat gewoon op 60Hz en aan de render settings van XBMC heb ik niets verandert.

[ Voor 82% gewijzigd door timskiej op 18-10-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik xbmc nog steeds op mijn oldschool xbox en ik heb even een vraag over het toevoegen van series.

Ik heb laatst een aantal dvd's van southpark op mijn pc gezet en geshared via smb met mijn xbox. Ik heb seizoen 11 en 12 als volgt weergegeven:

Series/South Park/Seizoen 11/S11E010-2-03-04-5/S11E06-07-08-09 enz....
Series/Southpark/Seizoen 12/S12E01-02-03-04/S12E05-06-07-08 enz...

Beide seizoenen zijn identiek weergeven met als enige verschil dat de dvd files van seizoen 11 een image file zijn en Seizoen 12 bestaat uit dvd mappen met VIDEO_TS files.

Inhoud staat ingesteld op tvseries en de scraper is thetvdb.com. Van seizoen 11 wordt alles keurig in de bibliotheek weergegeven, echter van Seizoen 12 pakt hij helemaal niks.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GroteBozewolf schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Toch wel jammer dat XOT-Uzg niet genoemd wordt. Zeker voor de Nederlandstalige gebruikers een veel gebruikt script.
Het is nu dat jij het artikel hier vernoemd dat ik het eens volledig zal lezen, maar ik zou het eigenlijk al niet meer verder lezen nadat ik dit zag:
Daar bestaat heel wat software voor, zoals Windows Media Center, MythTV of Boxee. Een interessant alternatief is echter XBMC, oorspronkelijk ontwikkeld voor Microsofts Xbox-spelconsole.
Van waar denken ze dat Boxee vandaan komt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb sinds dit weekend een ION systeempje aangeschaft (ASROCK 330)
met daarop geinstalleerd XBMC live :) en dat werkt ook goed met een MCE remote

helemaal prima, MKV's e.d. spelen helemaal goed af.
echter pakt ie video_ts.ifo niet helemaal lekker aan, hij speelt maar net af wat er in die file staat en thats it.
of hij speelt dan het menu af, maar je kunt er niets in kiezen.
op de map VIDEO_TS gaan staan en dan de play knop indrukken resulteerd in hetzelfde.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
shameete schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:33:
echter pakt ie video_ts.ifo niet helemaal lekker aan, hij speelt maar net af wat er in die file staat en thats it.
of hij speelt dan het menu af, maar je kunt er niets in kiezen.
op de map VIDEO_TS gaan staan en dan de play knop indrukken resulteerd in hetzelfde.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb er ook een tijdje mee gestoeid maar heb uiteindelijk maar al m'n VIDEO_TS spul naar ISO's omgezet (met imgburn). Kost ff wat tijd, maar daarna werkt 't vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
catchingfire schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:40:
[...]

Ik heb er ook een tijdje mee gestoeid maar heb uiteindelijk maar al m'n VIDEO_TS spul naar ISO's omgezet (met imgburn). Kost ff wat tijd, maar daarna werkt 't vlekkeloos.
die moeten ook starten onder XBMC? bij mij gebeurd er glad niks als ik die probeer te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Hi all..

Ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een goede web interface voor een (portrait) scherm met een resolutie van 320 bij 240..

Heeft iemand een goed advies? ik kom alleen maar uit bij de dode link allboxskins.com

Dit omdat ik graag de interface op een nevo s70 wil toveren.. (afstandsbediening met wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om bij de installatie van live zelf de partities is te delen in plaats van alles automatisch wat dus betekend dat je alles kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
mennoo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:02:
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om bij de installatie van live zelf de partities is te delen in plaats van alles automatisch wat dus betekend dat je alles kwijt bent?
Bij mijn weten niet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe versie (die volgende week ofzo uitkomt) dit wel zou moeten kunnen... not sure though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mennoo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 07:02:
eigenlijk mag je het amper een installatie noemen natuurlijk vanaf een liveCD ;)

weet iemand of de optie 'vdaup' ook in de windows versie van XBMC zit?
ik zit er hard over te denken om een XP / 7 installatie op m'n ION systeem los te laten, en dan zowel XBMC als WMP te gebruiken als default players,

kan er maar niet bij dat XBMC zo knullig omgaat met VIDEO_TS :X
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>