Hammer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:10:
Mijn ervaringen met XMBC:
Ik heb dit programma ook al eens geprobeert te gebruiken, echter ik kwam erachter dat de MCE remote niet werkt met XMBC; Nu heb ik wel op diverse fora gevonden hoe ik de MCE remote opnieuw kan programmeren , maar perfect schijnt het ook na uren trial and error niet te functioneren. Verder diende ook de resolutie/ dpi-instellingen aangepast te worden om goed te worden weergegeven op mijn fullHD tv, en nog paste het niet mooi. Tevens werkte de ondertiteling niet goed in .mvk's. Kortom, te veel handelingen noodzakelijk om het goed te laten werken, en qua voordelen weegt dit m.i. niet op tegen de gebruiksvriendelijkheid van MCE met mediaportal plugin, zeker nu MCE ook .MVK's goed weergeeft en kan afspelen.
Wellicht dat Linux-gebruikers dit wel een mooi programma vinden, maar een leek-windows-gebruiker raad ik niet aan deze overstap te maken, er kan gewoon te veel mis gaan.
Ik heb het opgegeven, ik vond MCE met de mediaportal plugin gebruiksvriendelijker en uiteraard werkt dit wel meteen met de IR remote.
Ik ben het totaal niet met je eens. Ja xbmc vergt wat moeite, maar de meerwaarde is er ook zeker ten opzichte van windows media center (naar mijn mening erg star programma, total niet te customisen) of mediaportal ( naar mijn mening traag, instabiel en het ziet er nog al triest uit).
Dan xbmc, ja het kost wat moeite (zeker de linux versie) en ja, subs werken soms niet zoals het hoort als het niet gewoon een .srt is (en dan nog alleen met hardware accelleratie).
Ik kom vanaf windows mce en de voordelen die mij nooit meer terug laten kijken zijn: On the fly switchen en timen van subs en audio streams.
De hele media library.
De goede plugins.
En, misschien wel het belangrijkst (ik word er iedere keer weer blij van) Opensubtitles integratie in de UI. (dus tijdens het kijken van de film klikken op je menu button, Opensubtitles aanklikken, 4 of 5 seconden wachten, sub selecteren en verder kijken met gewenste subs).
MCE remote van microsoft werkt bij mij zonder problemen.
Even LIRC installeren, kiezen voor mce remote en receiver blank laten.
[
Voor 6% gewijzigd door
milenko79 op 27-10-2009 09:11
]