[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
shameete schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:54:
[...]

eigenlijk mag je het amper een installatie noemen natuurlijk vanaf een liveCD ;)

weet iemand of de optie 'vdaup' ook in de windows versie van XBMC zit?
ik zit er hard over te denken om een XP / 7 installatie op m'n ION systeem los te laten, en dan zowel XBMC als WMP te gebruiken als default players,

kan er maar niet bij dat XBMC zo knullig omgaat met VIDEO_TS :X
VDPAU is puur linux. Er zou ook HW-acceleratie in Windows moeten zitten met de DirectX versies, maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Er volgens mij zit er iets scheef in je install, want XBMC werkt perfect met video_ts (EN iso's, welke bij jou blijkbaar ook niet gaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:56:
[...]

VDPAU is puur linux. Er zou ook HW-acceleratie in Windows moeten zitten met de DirectX versies, maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Er volgens mij zit er iets scheef in je install, want XBMC werkt perfect met video_ts (EN iso's, welke bij jou blijkbaar ook niet gaan ;) )
hmm, ik zal het zooitje dan eens opnieuw inrichten, kijken of het werkt.
om HD in windows aan te gang te krijgen installeer ik coreAVC, dat gebruikte ik tenminste toen ik Vista nog op de ION had draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
[...]

Dat vind ik wel iets kort door de bocht. Er zijn meer mensen die last hebben met video_ts. Zo heb ik ook een tijd zitten klooien met een video_ts map. Als ie op een externe hd stond werkte die wel maar niet op een interne schijf. 8)7 Ik heb het opgelost door er een iso van te maken.

en trouwens het afspelen van iso's en video_ts is een ander proces. vergelijk de loging maar eens

[ Voor 8% gewijzigd door mennoo op 19-10-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wellicht dat het uitmaakt omdat ik al m'n media op een NAS heb staan? (synology 109)
ik benader 't nu via de UPNP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mennoo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:23:
[...]

Dat vind ik wel iets kort door de bocht. Er zijn meer mensen die last hebben met video_ts. Zo heb ik ook een tijd zitten klooien met een video_ts map. Als ie op een externe hd stond werkte die wel maar niet op een interne schijf. 8)7 Ik heb het opgelost door er een iso van te maken.

en trouwens het afspelen van iso's en video_ts is een ander proces. vergelijk de loging maar eens
Misschien kort door de bocht, maar het feit dat zijn iso's ook niet spelen (en je zegt net dat dit een ander proces is :) ) bewijst toch dat er iets niet juist is? ;)
shameete schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:29:
wellicht dat het uitmaakt omdat ik al m'n media op een NAS heb staan? (synology 109)
ik benader 't nu via de UPNP.
Ik speel alles af via windows-shares, doet het allemaal heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
[...]

Nee HW-acceleratie zit/zat en komt voorlopig ook nog niet in de w32 builds van xbmc. Dit is puur om het feit dat de codec die gebruikt wordt (ffmpeg) geen dvxa of cuda ondersteunt. Er zal dus een alternative codec moeten komen die ingebakken zit in XBMC maar tot die tijd kan je het best gebruik maken van de externalplayer via advancedsettings.xml..

Het verschil in de standaard build en de dx build is puur het verschil tussen opengl en directx, dit heeft totaal niks te maken met GPU decoding van film materiaal. Ik vind zelf de Dx builds stabieler draaien op mn ati kaart, een maatje van me heeft weer betere ervaring met de open gl build op zn nvidia kaart. Wat ik een voordeel van de DX builds vind is dat je via RDP de screensessie van xbmc kan over nemen, dit wordt niet ondersteunt in de gl build.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
x0rcist schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Wat ik een voordeel van de DX builds vind is dat je via RDP de screensessie van xbmc kan over nemen, dit wordt niet ondersteunt in de gl build.. :+
Care to elaborate? :)
Je wilt zeggen dat je je pc overneemt en de XBMC-interface ziet, terwijl dat met de OpenGL-versie niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:05:
[...]

Care to elaborate? :)
Je wilt zeggen dat je je pc overneemt en de XBMC-interface ziet, terwijl dat met de OpenGL-versie niet kan?
Yep ik kwam erachter toen ik een rdp sessie opstarte en "per ongeluk" xbmc nog open had staan. Toen geprobeerd de opengl versie via rdp te draaien en dat ging niet lukken. Via VNC zou het wel moeten werken maar waarom VNC draaien als RDp native in windows zit ingebouwd ;)

Lees ook > http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=197527&postcount=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ideaal zou zijn dat je de pc via rdp overneemt, en je de interface van XBMC krijgt, terwijl hij via bvb. hdmi aan je tv hangt en een film aan het spelen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:41:
Ideaal zou zijn dat je de pc via rdp overneemt, en je de interface van XBMC krijgt, terwijl hij via bvb. hdmi aan je tv hangt en een film aan het spelen is. :P
Tja dat zou uit management oogpunt wel een goede zijn ;) of gewoon een remote app waar je alle settings etc mee kan beheren..

Iemand die zich geroepen voelt alle api calls in een app te verwerken? :+

http://www.xbmc.org/wiki/?title=Web_Server_HTTP_API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zijn wel al een aantal goeie apps om xbmc remote te bedienen (oa een Tweaker hier had wel een mooi appje), maar de meeste bloeien dood na een tijdje, of zijn gewoon niet uitgebreid genoeg en zo.
Da's wel jammer dat Team XBMC zelf niet iets doet hieraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:05
Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:53:
Er zijn wel al een aantal goeie apps om xbmc remote te bedienen (oa een Tweaker hier had wel een mooi appje), maar de meeste bloeien dood na een tijdje, of zijn gewoon niet uitgebreid genoeg en zo.
Heb zelf geen Iphone, dus heb het nooit kunnen testen, maar de remote voor de Iphone is voor zover ik kan zien in de video's ontzettend uitgebreid en zit professioneel in elkaar.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, zeer jammer is het, ik zit er ook nog op te wachten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topfs2 (Team-XBMC Developer) is samen met Freezy zeker bezig met een goede apps te maken om xbmc remote te bedienen. Je moet wel een Android toestelletje hebben. :P

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55346

Is Inmiddels al weer veel veranderd (screenshots)..
Zijn momenteel bezig met de muziek library en now playing. Werkt al prima, album hoezen laden goed, zoeken op album , artiest , genre en files.

Aan de video bibliotheek is nog niet gewerkt maar komt natuurlijk, wel is alles via files af te spelen..

De Remote is qua layout exact hetzelfde als de xbox remote d:)b. Eerst ook zelfs het uiterlijk maar is inmiddels vernieuwd. :) En moet zeggen is zeer functioneel en ook leuk is dat de scrollball te gebruiken is.
Vind de remote functie veel beter dan die van de Iphone. Vooral met layout te maken.

Al met al gaat dit een zeer mooie en functionele remote app worden :9
WLan, melding inkomende gesprekken en aut. pauzeren enz........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb laatst gezocht voor windows mobile xbmc frontends, dit is degene die ik nu aan het proberen ben:
XBrunzMC PocketPC remote control for XBMC
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33021
Ziet er goed uit en het werkt :-) Alleen het wisselen van muziek naar video werkt niet goed (xbmc blijft het menu tonen). Misschien dat het nu opgelost is trouwens..

edit: laatste versie op pagina 8 http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33021&page=8 . muziek naar video wissel werkt nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door arnob op 19-10-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
ik heb nog wat raars met xbmc. na elke film die ik afspeel zijn de teksten in de menu's helemaal onleesbaar (tekst lijkt uit blokjes te bestaan).

Ik gebruik de Minimeedia skin.
en ik draai de lite ubuntu met xbmc erop. dit alles op een asrock 330.

[ Voor 16% gewijzigd door general_p op 19-10-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hoe installeer ik een script/plugin ?

Dat uitzending gemist ding bijv. ik pak hem uit in de /scripts directory, maar het schijnt niet te werken.
En nergens is te vinden hoe ik dat ding installeer :/ :(

Zowieso snap ik er nog vrij weinig van, ik heb bijv een zut HD WMV films op een Samba share staan.
Ik kan ze bekijken enzo, dat het is het probleem niet. maar ik krijg dus niet zon mooie thumbs enzo zoals je overal in de screenshots ziet...
(Ik gebruik bijvoorbeeld Transparancy als skin)

[ Voor 63% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-10-2009 19:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Welke SVN gebruiken jullie? Ik zelf gebruik r22516, maar heb problemen met het afspelen van dvds. MKV's spelen vloeiend af, maar bij DVD's stottert het beeld af en toe, vandaar dat ik het eens met een nieuwere versie wil proberen. Ik las een tijd terug op het XBMC forum dat r22528 de laatste stabiele versie was, dus heb ik deze geprobeerd, maar dan kan ik geen muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

inmiddels werkt het. :)

ik heb 2 dingen gedaan, dus ik weet niet welke van de 2 ervoor heeft gezorgd. :P

1. ik heb XBMC op een stick geinstalleerd, zodat ik de HDD vrij heb voor andere zut.
2. ik benader de NAS nu op een iets andere wijze, niet meer via UPNP maar via SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

shameete schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:54:
[...]

kan er maar niet bij dat XBMC zo knullig omgaat met VIDEO_TS :X
de optie stack aan zetten? of "groeperen" heet het geloof ik in het NL... VIDEO_TS werkt namelijk perfect bij mij... altijd gedaan. (ik heb het wel altijd via SMB gedaan)

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald_stage op 20-10-2009 13:15 . Reden: zie ineens comment over upnp staan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
revned schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:11:
Welke SVN gebruiken jullie? Ik zelf gebruik r22516, maar heb problemen met het afspelen van dvds. MKV's spelen vloeiend af, maar bij DVD's stottert het beeld af en toe, vandaar dat ik het eens met een nieuwere versie wil proberen. Ik las een tijd terug op het XBMC forum dat r22528 de laatste stabiele versie was, dus heb ik deze geprobeerd, maar dan kan ik geen muziek afspelen.
Ik haal gewoon om de x aantal dagen een nieuwe van xbmcsvn.com.
Soms heb je dan eentje die wat tegenwerkt, maar dan ga je gewoon terug naar de vorige en wacht je een aantal dagen en test je met een nieuwere build. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Bigfoot87 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Heb zelf geen Iphone, dus heb het nooit kunnen testen, maar de remote voor de Iphone is voor zover ik kan zien in de video's ontzettend uitgebreid en zit professioneel in elkaar.
Ik wel en de app is inderdaad prima. Ik gebruik voornamelijk om muziek te luisteren en te selecteren zonder dat de tv aan staat. Werkt ongeveer hetzelfde als itunes bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Westmania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Ik wel en de app is inderdaad prima. Ik gebruik voornamelijk om muziek te luisteren en te selecteren zonder dat de tv aan staat. Werkt ongeveer hetzelfde als itunes bediening.
Bij mij crashed de app steeds, maar goed ik heb wel 1.0 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:16:
[...]

Ik haal gewoon om de x aantal dagen een nieuwe van xbmcsvn.com.
Soms heb je dan eentje die wat tegenwerkt, maar dan ga je gewoon terug naar de vorige en wacht je een aantal dagen en test je met een nieuwere build. :)
Werkt dat updaten van je build vanuit je xbox met dat t3ch updater script goed? Normaal doe ik het altijd via ftp. Behoud je je library etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Bij mij crashed de app steeds, maar goed ik heb wel 1.0 :X
OS 1.0 op je iPhone? Waarom ga je dan niet naar 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:42:
[...]

Werkt dat updaten van je build vanuit je xbox met dat t3ch updater script goed? Normaal doe ik het altijd via ftp. Behoud je je library etc?
Geen idee, ik gebruik dat script niet.
Ik gebruik sowieso geen t3ch-versies meer, maar altijd die van xbmcsvn.com.
Gewoon Avalaunch (of iets anders met een ftp-server) starten, de nieuwe versie over de oude gooien, en herstarten.
Hoppa, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Is daar een goede tutorial voor? Ik gebruik altijd flashfxp vanuit windows om te ftpen naar mijn xbox. Of is dat min of meer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Ja gewoon exact hetzelfde. Ik gebruik filezilla, maar het is allemaal gewoon FTP. En dan van de nieuwe build alles selecteren behalve het mapje UserData en gaan met die banaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:34:
Is daar een goede tutorial voor? Ik gebruik altijd flashfxp vanuit windows om te ftpen naar mijn xbox. Of is dat min of meer hetzelfde?
Maar wat doe je op de xbox dan? Gewoon xbmc laten draaien terwijl je de nieuwe eropver ftp'ed? Dat gaat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:07:
Hoe installeer ik een script/plugin ?

Dat uitzending gemist ding bijv. ik pak hem uit in de /scripts directory, maar het schijnt niet te werken.
En nergens is te vinden hoe ik dat ding installeer :/ :(

Zowieso snap ik er nog vrij weinig van, ik heb bijv een zut HD WMV films op een Samba share staan.
Ik kan ze bekijken enzo, dat het is het probleem niet. maar ik krijg dus niet zon mooie thumbs enzo zoals je overal in de screenshots ziet...
(Ik gebruik bijvoorbeeld Transparancy als skin)
Lees vanaf deze posts een stuk of 5 naar beneden.
Bigfoot87 in "[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII"
Westmania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:34:
Ik Ftp nooit een nieuwe build over een oude heen.
Maak altijd een nieuwe map aan met nieuwe build en kopieer via xbmc verkenner de userdata/skins/plugins/scripts/sounds van mijn huidige build.
Snelkoppeling maak ik pas als de nieuwe build zeker goed is.
:+ Heb ooit wel eens 6 of 7 builds op de xbox met testen normaal altijd 3 builds.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb nog een chip in mijn xbox van toen softmodden nog niet zo super was.
Tegenwoordig start ik altijd op met softmod naar E:\Apps\XBMC-SVN.
Onder E:\Apps\Xbmc heb ik een 'stable' build staan. Als het in het 100 loopt, boot ik gewoon met chip hier naartoe en fix ik de svn-versie.
Een fail-safe is altijd handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik heb vandaag eindelijk eens sinds een jaar de build en de skin van m'n oude xbox een update gegeven en ben helemaal onder de indruk van de Transparency skin!

Een vraagje waar ik niet uit kom: de letters in het hoofdmenu van de woorden Video, Muziek, Afbeeldingen, etc zijn erg groot, waardoor de woorden Afbeeldingen en Programma's niet binnen het kader passen. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanpassen. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:39:
[...]

Maar wat doe je op de xbox dan? Gewoon xbmc laten draaien terwijl je de nieuwe eropver ftp'ed? Dat gaat toch niet?
Ik heb het al een paar keer zo gedaan. Gaat eigenlijk prima. XBMC blijft gewoon draaien, totdat je m opnieuw opstart. Ik zet altijd wel mijn screensaver uit, zodat ie niet op zoek gaat naar bestanden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik krijg dat bibliotheekgebeuren e.d. niet aan de gang :( wat doe ik fout?
als scraper staat bij mij IMDB ingesteld.
de mappen op m'n nas staan als volgt ingedeeld:
X:\films\<<insert naam film>>\video_ts\DVD bestanden.

dit zou toch gewoon moeten werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb het al een paar keer zo gedaan. Gaat eigenlijk prima. XBMC blijft gewoon draaien, totdat je m opnieuw opstart. Ik zet altijd wel mijn screensaver uit, zodat ie niet op zoek gaat naar bestanden of zo.
En hij kan alle bestanden overschrijven?
Vroeger kreeg ik steeds de melding dat een .xpr-bestand (van de skin) niet kon overschreven worden.

Als het nu wel werkt, is het wel stukken makkelijker natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Laatst online: 22:27
xburchartz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:20:
Een vraagje waar ik niet uit kom: de letters in het hoofdmenu van de woorden Video, Muziek, Afbeeldingen, etc zijn erg groot, waardoor de woorden Afbeeldingen en Programma's niet binnen het kader passen. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanpassen. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe?
Er moet bij de skinopties een optie voor brede knoppen staan. (bij instellingen, pijltje naar links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelchr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10-2022
Hoi allemaal,

Ik gebruik de XOT-UZG plugin in XBMC naar volle tevredenheid.

Het enige jammere is dat de commerciele stations (SBS/RTL) in Nederland de internet streams via XOT publiceren in het formaat: "mms://<filename>.wmv", welke dus niet afgespeeld kunnen worden in XBMC.

Dit is geen probleem van XOT-UZG, maar van XBMC.

Ik heb hiervoor een Trac bug gesubmit op XBMC, echter ik zou graag willen dat ik wat steun van jullie allen krijg om een comment achter te laten dat jullie dit ook allemaal wensen dat dit snel wordt opgelost.

Misschien dat het dan meer prioriteit krijgt dan van een eenling.

Alvast hartelijk bedankt.

Het trac issue is hier te vinden:http://xbmc.org/trac/ticket/7423#comment:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Laatst online: 12-05 19:01
shameete schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:47:
ik krijg dat bibliotheekgebeuren e.d. niet aan de gang :( wat doe ik fout?
als scraper staat bij mij IMDB ingesteld.
de mappen op m'n nas staan als volgt ingedeeld:
X:\films\<<insert naam film>>\video_ts\DVD bestanden.

dit zou toch gewoon moeten werken :?
Zorg wel dat de naam van de film exact overeenkomt met IMDB, dus bv "Jaws (1990)". Gaat het met iso's wel goed? Wellicht ook nog even proberen met hoofdletters (video_ts).
Lukt het niet, dan kan je ook nog eens kijken naar het programma Media Companion. Gebruik ik zelf om info, posters en fanarts toe te voegen aan de de film.

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC passion heeft een een XBMC nfo editor gemaakt.
Zeker de moeite waard om te proberen. :Y
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=59800

Het is niet zomaar een externe scraper maar meer een editor die de nfo files aanpast maar ook gelijk de bibliotheek van xbmc !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En waarvoor zou je dit gaan gebruiken ipv MC of Ember? Ik zie niet direkt de toegevoegde waarde, behalve misschien voor manueel de media tags te bepalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook geen vervanger van een scraper, blijf ook gewoon MC en Ember gebruiken.

XBMC nfo editor is een uitbreiding en werkt goed samen met MC en Ember.
Je kunt hiermee vlug een aanpassing doen wat in nfo file en wat ik al zei doet dit ook direct in je database.(zie Options)
Dus geen bib updaten meer of zelfs eerst verwijderen. Gewoon direct je bib aanpassen + nfo
Kunt ook snel importeren/exporteren van en naar database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

En hij kan alle bestanden overschrijven?
Vroeger kreeg ik steeds de melding dat een .xpr-bestand (van de skin) niet kon overschreven worden.

Als het nu wel werkt, is het wel stukken makkelijker natuurlijk! :)
Hm, volgens mij wel... Anders zou het toch ook geen probleem zijn? Kies je nu update een andere skin, een doe je daarna de update van de skin die normaliter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Mythling schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:35:
[...]
Er moet bij de skinopties een optie voor brede knoppen staan. (bij instellingen, pijltje naar links)
Thanks! Ik moet nog wennen aan die verborgen menu's die op te roepen zijn met een pijltje naar links. 't is nu in ieder geval gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Westmania schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Hm, volgens mij wel... Anders zou het toch ook geen probleem zijn? Kies je nu update een andere skin, een doe je daarna de update van de skin die normaliter gebruikt.
Vanavond even testen. :)

[edit]
Nou, getest en werkend bevonden.
Toen ik het aan't overpompen was, kwam ik op de reden waarom het vroeger niet ging. 8)
Vroeger gebruikte ik op mijn gewone PAL-tv'tje de PM3-skin. Laat dat nou net de default skin zijn (in die tijd toch) die bij XBMC dat... logisch dus dat de xpr in gebruik was :P

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 21-10-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
marcelt schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:19:
[...]

Zorg wel dat de naam van de film exact overeenkomt met IMDB, dus bv "Jaws (1990)". Gaat het met iso's wel goed? Wellicht ook nog even proberen met hoofdletters (video_ts).
Lukt het niet, dan kan je ook nog eens kijken naar het programma Media Companion. Gebruik ik zelf om info, posters en fanarts toe te voegen aan de de film.
inmiddels heb ik het werkend gekregen, maar met een hoop films heeft ie toch nog moeite.
zoals bijv. Ace ventura: pet detective.
die map kun je dus niet zo noemen vanwege de " : ". die wel zo in de titel van IMDB staat.

ik ga eens even kijken of die media companion uitkomst biedt in dat soort gevallen.
EDIT: die media companion is niet meer beschikbaar om te downloaden vanaf de developers website.
ook rapidshare biedt geen uitkomst :(

wellicht dat iemand nog een linkje heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 22-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De frontpage van de MC-site is zo oud als wat, daar moet je niet meer kijken. :P
Gewoon naar de announcements in het forum gaan kijken :)

De ":" in een titel vervang ik gewoon door een "-", nooit problemen mee zo.
De scraper is trouwens wel slim genoeg om de meest gelijkende titel van imdb te halen, dus helemaal 100% hetzelfde moet het nooit zijn. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 22-10-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 10-09 10:59
Vraagje voor de wat meer ervaren xbmc gebruikers (ben zelf over gestapt vanaf mediaportal sinds enige tijd): t.o.v. mediaportal mis ik 1 feature, of misschien zie ik die over het hoofd. Het automatisch up-to-date houden van je video library. Je kan wel 'update library on startup' aanzetten, maar ik wil graag dat xbmc zelf zijn library up-to-date houdt zodra er een nieuw item in 1 van de mappen wordt geplaatst. In mediaportal worden de mappen zeg maar 'in de gaten gehouden' en zodra er een nieuwe film of tv serie aflevering in de mappen terecht komt start de scraper automatisch. Zodoende is je library dus altijd up-to-date. Is zoiets ook mogelijk in XBMC?

Omdat mijn HTPC in stand-by modus gaat en xbmc dus nooit echt opnieuw wordt opgestart is de optie update on startup niet afdoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gelukkig , het is met startup of via context menu update library. Aut. zoeken naar nieuwe entries zou xbmc alleen maar vertragen en de xbox killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiniMeedia is imo de beste skin !!
Maar ook ik heb mijn voorkeuren en modificaties.

Heb ze toegepast aan de skin en geupload. Zie hier:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=424603#post424603

Al zeg ik het zelf het is zeker de moeite waard om eens te kijken naar de skin met de meeste views (10 stuks) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ik had net Aeon gedownload en op de mediacenter gezet....
Ik heb hem geselecteerd, en hij verandere naar aeon, alleen ... Onder die skin zie ik helemaal niks meer, er is totaal geen tekst, zie alleen een klein beetje een menu balk met niks erin?

hoe kan ik weer een andere skin terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Je moet even het font downloaden. Op het XBMC forum staat precies hoe dat moet, even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Mythling schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:03:
Je moet even het font downloaden. Op het XBMC forum staat precies hoe dat moet, even zoeken.
Iets meer info/hulp zou handig zijn!
Ik kan nergens niks vinden over een font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://xbmc.org/forum/sho...ighlight=fonts#post311323

Download de fonts en plaats die in de Aeon folder. ;)

Maar kunt beter mijn MiniMeedia mod gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat m'n xbox hdd kuren begon te vertonen heb ik al mijn films en series gekopieerd naar mijn NAS (CH3SNAS van conceptronics, super apparaat!) Films en series worden via het netwerk allemaal netjes gevonden op de xbox, nadat ik met Slayer's de XBOX opnieuw heb geinstalleerd... maar...

Is er nou echt geen snellere manier om alle film en serie info te scrapen dan op de xbox zelf? Misschien een windows (liefst OSX) programmaatje die het werk doet en daarna kan exporteren naar de xbox ofzo? Omdat ik behoorlijk wat films en series heb doe ik het liever niet op de xbox, duurt ontzettend lang...

Is er zoiets? Of zal ik toch echt de xbox aan het werk moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Media Companion is your friend :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hem idd al gevonden, maar had niet door dat dat programma ook met de xbox samenwerkte? Is er ergens een how to te vinden over hoe ik de resultaten van Media Companion naar de xbox stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind, zie nu dat Media Companion een .nfo en .tbn en folder.jpg aan kan maken en neem aan dat als je op de xbox opnieuw scraped deze automatisch worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al ervaring met XBMC op Ubuntu 9.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:35:
Iemand hier al ervaring met XBMC op Ubuntu 9.10?
Karmic is toch nog niet uit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

Karmic is toch nog niet uit?
de officiele 29e pas, maar volgens mij is er al wel een RC gereleased... in elk geval Ubuntu 9.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momentel is er wel al de beta en als ik het goed heb komt morgen de RC en de 29e de Final. Ik heb net karmic geinstalleerd. zometeen maar ff zelf XBMC proberen. Zag wel dat er nog geen repo voor karmic is op de XBMC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:08:
Momentel is er wel al de beta en als ik het goed heb komt morgen de RC en de 29e de Final. Ik heb net karmic geinstalleerd. zometeen maar ff zelf XBMC proberen. Zag wel dat er nog geen repo voor karmic is op de XBMC site.
wattazoum is wel bezig met karmic packages. Hij heeft hier zijn scripten online gezet: https://code.edge.launchp...xbmc/ppa-building-scripts

Waarschijnlijk zal je onder Karmic ook wel de Jaunty packages kunnen installeren maar uiteindelijk ben je beter af met echt goede Karmic packages. Ik denk niet dat er voor 9.10 nog packages uitkomen waarin de 9.04 functionaliteit zit, maar we zullen zien.

Momenteel ben ik bezig om een eigen build server in te richten waarmee ik mijn eigen packages kan builden en testen. Zodra ik iets heb laat ik het hier wel weten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Daily builds van karmic zijn al een paar maanden hier te krijgen: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

De repo voor karmic is volgens mij gewoon: deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-svn/ppa/ubuntu karmic main

Daaar laat ik mijn virtualbox karmic installatie zijn xbmc builds in ieder geval vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik stel m'n vraag hier ook nog maar eens een keertje, ik had 'm ook al in het grote ION topic gepost, maar wellicht dat niet iedereen die hier leest ook automagisch in het ION topic kijkt natuurlijk.

ik heb soms problemen om ondertitelingen weer te laten geven van diverse MKV's in een XBMC Live omgeving.
van 1 film (Braveheart) laat ie de subtitels gewoon zien, met VDPAU ingeschakeld.

maar bij bijv. Revenge of the fallen krijg ik de ontertiteling niet in beeld, volgens het menuutje wat je kan oproepen tijdens de film is ie er wel degelijk, maar toch verschijnt ie niet in beeld,
schakel ik VDPAU uit, dan doet de ondertiteling het wel.

iemand enig idee wat ik verkeerd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Je doet niets verkeerd, Dit is een bekend probleem. Stylised subs worden onder vdpau niet goed weergegeven.

Ik geloof dat het in de svn versie wel iets beter gaat maar dan alsng is de layout niet goed (ik heb zelf niet getest, zit nog op 22528.

Ik zal als ik straks tijd heb eens wat op mijn svn (virtual)machine testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn ervaringen met XMBC:

Ik heb dit programma ook al eens geprobeert te gebruiken, echter ik kwam erachter dat de MCE remote niet werkt met XMBC; Nu heb ik wel op diverse fora gevonden hoe ik de MCE remote opnieuw kan programmeren , maar perfect schijnt het ook na uren trial and error niet te functioneren. Verder diende ook de resolutie/ dpi-instellingen aangepast te worden om goed te worden weergegeven op mijn fullHD tv, en nog paste het niet mooi. Tevens werkte de ondertiteling niet goed in .mvk's. Kortom, te veel handelingen noodzakelijk om het goed te laten werken, en qua voordelen weegt dit m.i. niet op tegen de gebruiksvriendelijkheid van MCE met mediaportal plugin, zeker nu MCE ook .MVK's goed weergeeft en kan afspelen.

Wellicht dat Linux-gebruikers dit wel een mooi programma vinden, maar een leek-windows-gebruiker raad ik niet aan deze overstap te maken, er kan gewoon te veel mis gaan.

Ik heb het opgegeven, ik vond MCE met de mediaportal plugin gebruiksvriendelijker en uiteraard werkt dit wel meteen met de IR remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb een König MCE remote, maar die werkt anders meer dan prima onder XBMC, zonder additionele software.

maar over welke mediaportal plugin heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Excuus, Ik bedoelde Media browser

Ik heb de microsoft remote, en die doet 't helaas niet met xmbc.

[ Voor 20% gewijzigd door Hammer op 27-10-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Hammer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:10:
Mijn ervaringen met XMBC:

Ik heb dit programma ook al eens geprobeert te gebruiken, echter ik kwam erachter dat de MCE remote niet werkt met XMBC; Nu heb ik wel op diverse fora gevonden hoe ik de MCE remote opnieuw kan programmeren , maar perfect schijnt het ook na uren trial and error niet te functioneren. Verder diende ook de resolutie/ dpi-instellingen aangepast te worden om goed te worden weergegeven op mijn fullHD tv, en nog paste het niet mooi. Tevens werkte de ondertiteling niet goed in .mvk's. Kortom, te veel handelingen noodzakelijk om het goed te laten werken, en qua voordelen weegt dit m.i. niet op tegen de gebruiksvriendelijkheid van MCE met mediaportal plugin, zeker nu MCE ook .MVK's goed weergeeft en kan afspelen.

Wellicht dat Linux-gebruikers dit wel een mooi programma vinden, maar een leek-windows-gebruiker raad ik niet aan deze overstap te maken, er kan gewoon te veel mis gaan.

Ik heb het opgegeven, ik vond MCE met de mediaportal plugin gebruiksvriendelijker en uiteraard werkt dit wel meteen met de IR remote.
Ik ben het totaal niet met je eens. Ja xbmc vergt wat moeite, maar de meerwaarde is er ook zeker ten opzichte van windows media center (naar mijn mening erg star programma, total niet te customisen) of mediaportal ( naar mijn mening traag, instabiel en het ziet er nog al triest uit).

Dan xbmc, ja het kost wat moeite (zeker de linux versie) en ja, subs werken soms niet zoals het hoort als het niet gewoon een .srt is (en dan nog alleen met hardware accelleratie).

Ik kom vanaf windows mce en de voordelen die mij nooit meer terug laten kijken zijn: On the fly switchen en timen van subs en audio streams.
De hele media library.
De goede plugins.
En, misschien wel het belangrijkst (ik word er iedere keer weer blij van) Opensubtitles integratie in de UI. (dus tijdens het kijken van de film klikken op je menu button, Opensubtitles aanklikken, 4 of 5 seconden wachten, sub selecteren en verder kijken met gewenste subs).

MCE remote van microsoft werkt bij mij zonder problemen.
Even LIRC installeren, kiezen voor mce remote en receiver blank laten.

[ Voor 6% gewijzigd door milenko79 op 27-10-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
milenko79 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:07:
[...]

Ik ben het totaal niet met je eens. Ja xbmc vergt wat moeite, maar de meerwaarde is er ook zeker ten opzichte van windows media center (naar mijn mening erg star programma, total niet te customisen) of mediaportal ( naar mijn mening traag, instabiel en het ziet er nog al triest uit).

Dan xbmc, ja het kost wat moeite (zeker de linux versie) en ja, subs werken soms niet zoals het hoort als het niet gewoon een .srt is (en dan nog alleen met hardware accelleratie).

Ik kom vanaf windows mce en de voordelen die mij nooit meer terug laten kijken zijn: On the fly switchen en timen van subs en audio streams.
De hele media library.
De goede plugins.
En, misschien wel het belangrijkst (ik word er iedere keer weer blij van) Opensubtitles integratie in de UI.

MCE remote van microsoft werkt bij mij zonder problemen.
Even LIRC installeren, kiezen voor mce remote en receiver blank laten.
Dat kan;

Waarom ik audio of subtitles zou willen timen is mij niet helemaal duidelijk; als je goede bestanden hebt, hoeft dat helemaal niet nodig te zijn.

De media library (met fanart etc), daar zorgt media browser (niet media portal; dit was een typo in mijn voorgaande post) bij mij voor (welke tevens het weer en andere leukigheidjes weergeeft); deze is direct met iMDB gelinkt, waardoor je niet meer handmatig alle film-info etc. hoeft op te zoeken (dit was in eerste instantie voor mij de reden om XMBC te proberen)

MCE heeft ook prima plugins (waarvan media browser wellicht de beste) en kan je prima customizen, kost wellicht evenveel moeite als bij XMBC?

Wat je laatste reden is (opensubtitles integratie) is mij niet helemaal duidelijk, dus hier kan ik dan ook niet op reageren cq. een mening over vormen.

In ieder geval, mijn ervaring met xmbc was een mindere, en daarom blijf ik vooralsnog bij WMC; dit werkt prima en ziet er, na een beetje customizen, erg mooi uit.

EDIT:

Lirc ken ik niet, maar ik zal er straks eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Inderdaad, je zegt het, als de bestanden goed zijn, maar soms zijn ze dit niet. En al heb ik glasvezel, toch is het sneller om binnen in 10 seconden de sync even aan te passen dan dat ik in 3 minuten die 1,5 gig opnieuw download (als er al een alternatief is, dit is bij tv series niet altijd het geval).

XBMC laat me kijken wat ik wil, hoe ik het wil, zonder telkens terug te hoevne lopen naarr mijn pc om iets te corrigeren (xbmc draait op aprate machine). Dat is een verademing.

Opensubtitles integratie houdt dus in dat je vanuit je osd .srt subtitles kan openen terwijl je de film kijkt (of tv serie). zonder bestanden te renamen, rar uit te pakken op je pc te checken of de timing goed is en al dat gedoe. Het kan ook allemaal handmatig, maar dit werk gewoon snel simpel en goed.

Windows MCE plugins heb ik nooit echt kunnen gebruiken, die waren vooral voor vista mce en ik draaide xp (i.v.m. colorspace issues en het niet tegelijk kunnen outputten van audio naar spdif en analoog in vista + vaag probleem met mijn toenmalige ati kaart hdmi audio die niet uit wilde waardoor ik zowieso geen geluid had op mijn tv).

[ Voor 41% gewijzigd door milenko79 op 27-10-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben pas begonnen met XBMC en ik vind het helemaal fantastisch!

Ik zit te denken om een HTPC te bouwen obv het ION platform. (Asrock ION330 waarschijnlijk)
Nu heb ik op mijn laptop XBMC draaien om te testen en kom ik twee dingen tegen.

Als 1ste zou graag in het hoofd menu (MediaStream skin) direct naar mijn favorieten willen.
Dit zou kunnen in de vorm van een menu optie zoals foto's, video's en instellingen, maar het zou ook kunnen in de vorm van linker pijltje "<-" kunnen. Heeft iemand een idee hoe je dit kunt maken?

Het tweede punt is de weergave van HD materiaal. Ik heb de MP Classic draaien en met external player launch.
Als ik een 1080P MKV direct met de MP Classic afspeel gaat het goed, als de MP Classic in XBMC wordt gedraaid hapert het beeld. Als ik kijk bij taakbeheer lijkt de software wel gebruik te maken van GPU ipv CPU.
Heeft iemand een idee hoe dit kan / hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wie heeft er voor mij een enorme goedkope tip voor een IR receiver (een universal remote heb ik al)? Pakt XBMC elke type of zijn er bepaalde vereisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
ronwiel schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:58:
Wie heeft er voor mij een enorme goedkope tip voor een IR receiver (een universal remote heb ik al)? Pakt XBMC elke type of zijn er bepaalde vereisten?
Ik heb er 1 op ebay gekocht voor in totaal nog geen 8 euro werd een ab+ontvanger verstuurd uit Hong Kong. Ik gebruik de ontvanger icm met een logitec Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
En hoe gaat dat in ze werk? (Ook hier een harmony). Moet je een specifiek apparaat toevoegen en herkent XBMC iedere USB ir receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
XBMC live herkent de ontvanger gewoon. Hij ziet hem als toetsenbord maar dat maakt opzich niet uit. Ik heb de afstandsbediening die ik bij de ontvanger kreeg gebruikt om de knoppen op de Harmony te leren. Werkt als een trein. Heb zelf deze

http://cgi.ebay.nl/PC-XP-...ain_0?hash=item3ca66606a5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:04:
Het tweede punt is de weergave van HD materiaal. Ik heb de MP Classic draaien en met external player launch.
Als ik een 1080P MKV direct met de MP Classic afspeel gaat het goed, als de MP Classic in XBMC wordt gedraaid hapert het beeld. Als ik kijk bij taakbeheer lijkt de software wel gebruik te maken van GPU ipv CPU.
Heeft iemand een idee hoe dit kan / hoe je dit oplost?
XBMC doet (nog) geen GPU decoding met windows. In linux wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, zal ik de eerste vraag beantwoorden.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:04:
Ben pas begonnen met XBMC en ik vind het helemaal fantastisch!

Ik zit te denken om een HTPC te bouwen obv het ION platform. (Asrock ION330 waarschijnlijk)
Nu heb ik op mijn laptop XBMC draaien om te testen en kom ik twee dingen tegen.

Als 1ste zou graag in het hoofd menu (MediaStream skin) direct naar mijn favorieten willen.
Dit zou kunnen in de vorm van een menu optie zoals foto's, video's en instellingen, maar het zou ook kunnen in de vorm van linker pijltje "<-" kunnen. Heeft iemand een idee hoe je dit kunt maken?
Links in hoofdmenu van MediaStream heeft als functie now playing..

Je kunt een submenu maken van links en daar favorieten inzetten en nog meer...
Ik heb deze mod. toegepast in MiniMeedia, dus je zou de code kunnen overnemen naar MediaStream.
Skins zijn beide door Skunkm0nkey gemaakt en lijken qua code en menu structuur op elkaar. ;)

Echter, heb je geen ervaring hierin zal het een lastig karweitje zijn.

Je kunt beter gewoon mijn mod. MiniMeedia Waffa! gebruiken :+
Heb je gelijk ook Mediaflags / genre icons / animated weather icons / animated backgrounds / music fanart / 10 !!! view types enz... Dit allemaal is niet aanwezig in Mediastream. :N

Of een keer kijken naar MediaStream Redux, heeft onder links in hoofdmenu (alleen maar) favorieten.
Maar menu is anders en code ook, lijkt nm.op Mediastream maar heeft menu van PM 3 ( gemaakt door Jezz x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythling schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:16:
[...]
XBMC doet (nog) geen GPU decoding met windows. In linux wel.
Klopt, dat weet ik. Daarom laat ik zware bestanden via media player classic lopen.
Deze start netjes als ik een film afspeel. Als de film klaar is keer je ook weer netjes terug naar XBMC.

Alleen loopt de film niet vlekkeloos (happert een beetje) in mp classic. Als ik de film gewoon afspeel, dus niet in XBMC, doet mp classic wel goed zijn werk.

Mijn vraag is dus waar dit aan kan liggen. Ik wil core avc nog gaan testen trouwens.
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:20:
Ok, zal ik de eerste vraag beantwoorden.

[...]

Links in hoofdmenu van MediaStream heeft als functie now playing..

Je kunt een submenu maken van links en daar favorieten inzetten en nog meer...
Ik heb deze mod. toegepast in MiniMeedia, dus je zou de code kunnen overnemen naar MediaStream.
Skins zijn beide door Skunkm0nkey gemaakt en lijken qua code en menu structuur op elkaar. ;)

Echter, heb je geen ervaring hierin zal het een lastig karweitje zijn.

Je kunt beter gewoon mijn mod. MiniMeedia Waffa! gebruiken :+
Heb je gelijk ook Mediaflags / genre icons / animated weather icons / animated backgrounds / music fanart / 10 !!! view types enz... Dit allemaal is niet aanwezig in Mediastream. :N

Of een keer kijken naar MediaStream Redux, heeft onder links in hoofdmenu (alleen maar) favorieten.
Maar menu is anders en code ook, lijkt nm.op Mediastream maar heeft menu van PM 3 ( gemaakt door Jezz x)
Ik heb mini media als skin toegevoegd. Ziet er goed uit!
En de functie zoals je in het hoofd menu hebt met het linker pijltje is precies wat ik bedoel.
Alleen werkt skin er traag!!!!!
Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar de achtergrond bleef op ruis / zwart staan.

Ben nu naar mediastream deux aan het kijken. Ziet er ook goed uit en de favorieten staan inderdaad op de hoofdpagina.

Ik heb geen verstand van het aanpassen de code, maar misschien ga ik hier toch naar kijken.
In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik heb weer wat huiswerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vreemd, MiniMeedia zou juist een van de snelste skins moeten zijn.
Stel de achtergronden maar eens in en loop de skin settings eens door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22

M0nkeymen

Monkeystyle!

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:59:

[...]
Alleen werkt skin er traag!!!!!
[...]
Misschien helpt een nightly build, hebben meer skins last van. http://sshcs.com/xbmc/

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Windows media remote van microsoft. Is het mogelijk om deze goed te laten functioneren met xbmc? Bijv door plugins of andere programma's of een keylist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Onder linux LIRC, windows weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:05:
Onder linux LIRC, windows weet ik niet.
Ja das het probleem ik gebruik windows :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou goed, voorkauwpost dan maar:

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=38585

Kostte me minder dan 10 seconden.
(snap zowieso niet waarom mensen hier dingen gaan vragen zonder eerst in het xbmc forum/wiki gekeken te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:27:

(snap zowieso niet waarom mensen hier dingen gaan vragen zonder eerst in het xbmc forum/wiki gekeken te hebben).
Ohh daar heb ik al lang in gekeken maar het werkt bij mij niet. Ik weet niet hoe ik de pugins in xbmc krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:13:
[...]

Ik weet niet hoe ik de pugins in xbmc krijg.
dan zou ik de startpost nog eens doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik heb na zelf heel wat zoekwerk te verichten eindelijk XBMC (de stable release) onder Ubuntu 9.0.4 werkend gekregen met de Aeon skin. Na al dat zoekwerk zie ik wel soms de bomen door het bos niet meer.

Aeon Auriga heb ik ook geïnstalleerd en deze werkt tot op bepaalde mate. Er zijn nogal wat zaken zoals images die niet zichtbaar zijn. Maar ik heb begrepen dat die skin vooral werkt met de laatste SVN builds van XBMC. Zijn die SVN's de Nightly Builds waar ze over praten? Ik kan deze builds wellicht niet naast de stable build laten draaien?
Bij geen enkele Aeon skin heb ik trouwens een achtergrond in het hoofdmenu en is alles zwart buiten de navigatiebalk.

Het is me tot op bepaalde mate gelukt om media info over mijn videos te vinden en om mijn library in te delen. Voor sommige files vind hij echter niet de juiste of niet genoeg info. Ook niet alle backdrops zijn goed geïmporteerd, meestal zelfs niet. Welke tool gebruiken jullie om die metadata wel goed te kunnen opvragen of om dit manueel te laten genereren? Hebben die media flags hier iets mee te maken of is dit totaal iets anders?

Mijn eerste stappen met Ubuntu + XBMC + Aeon + Acer Aspire Revo zijn alleszins meer dan positief! Het afspelen van HD content heb ik ook soepel gekregen.Enkel nog mijn IR receiver en ik kan binnenkort mijn mediacenter in gebruik nemen! :)

Edit:
Zouden Media Info Plus of Ember me kunnen helpen met de metadata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:54
Media Companion ziet er ook een gaaf tooltje uit die al heel wat van mijn noden kan vervullen :) Spijtig genoeg allemaal enkel op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik heb de TS voorzien van een kleine update. In de FAQ is nu ook het gebruik van Media Companion als externe scraper en problemen met zwart/witte ruis bij sommige skins opgenomen. De laatste tijd waren er regelmatig vragen hierover dus om steeds dezelfde vragen te voorkomen staat dit nu in de TS.

Als er nog meer toevoegingen zijn of andere verbeteringen dan hoor ik dat graag via de DM.

Vanzelfsprekend zal bij de release van XBMC 9.10 de TS weer worden voorzien van een kleine update.

Over XBMC 9.10 gesproken, om tot een naam te komen voor deze release is er op het forum van XBMC.org een topic geopend. http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=49360. Voor wie dus nog een goed idee heeft kan het daar posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
fanart en artistart.

ik heb een ontzettend grootte mp3 collectie die ik in xbmc bekijk en afspeel.
nu heb ik bij de meeste fanart, artistart en albumart.
alleen slaat xbmc deze op als 0637b5ca.tbn enz.

je begrijpt dat dit duizende bestandjes zijn. maar voor een aantal heb ik niets. terwijl ik veel plaatjes wel met andere progies heb gedownlaod. alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat deze automatisch gepakt worden door xbmc? zodat ik niet handmatig duizende files hoef af te lopen?
als xbmc de naamgeving alleen al aanpast naar duidelijkere/ begrijpelijke namen dan is het in ieder geval een stuk makkelijker. iemand?

en alle files zijn nu .tbn op xbmc las ik over converten hiervan. heeft iemand hier ervaring mee? dat het werkelijk sneller is in xbmc? en kan dit automatisch dat als xbmc iets nieuws heeft toegevoegd hij zelf in andere formaten gaat opslaan?

ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds een paar weken Apple TV firmware versie 2.4 met daarop Babylon 9.04. Ben nu al een tijdje op zoek naar de juiste info maar kan jammer genoeg niet vinden wat ik wil.

Ik wil graag Uitzending Gemist, iTunes en iPhoto geinstalleerd krijgen. Hoe moet dit? Er wordt gesproken over SVN-repo, maar hoe activeer ik deze?

Heb een Macbook Pro en een draadloos netwerk. Kan ik nu Apple Tv als een soort hardeschijf zien in mijn netwerk? Zodat ik bestanden kan kopieren zonder ftp te gebruiken? Hoe stel ik dit in?

Bijvoorbaat dank voor de medewerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:15:
fanart en artistart.

ik heb een ontzettend grootte mp3 collectie die ik in xbmc bekijk en afspeel.
nu heb ik bij de meeste fanart, artistart en albumart.
alleen slaat xbmc deze op als 0637b5ca.tbn enz.

je begrijpt dat dit duizende bestandjes zijn. maar voor een aantal heb ik niets. terwijl ik veel plaatjes wel met andere progies heb gedownlaod. alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat deze automatisch gepakt worden door xbmc? zodat ik niet handmatig duizende files hoef af te lopen?
als xbmc de naamgeving alleen al aanpast naar duidelijkere/ begrijpelijke namen dan is het in ieder geval een stuk makkelijker. iemand?

en alle files zijn nu .tbn op xbmc las ik over converten hiervan. heeft iemand hier ervaring mee? dat het werkelijk sneller is in xbmc? en kan dit automatisch dat als xbmc iets nieuws heeft toegevoegd hij zelf in andere formaten gaat opslaan?

ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.
fanart.jpg en folder .jpg volstaan voor de fanart en albumart.

Artistart heb ik zelf ook als folder.jpg erbij staan maar deze word niet aut. gescraped. wel hand.
Maar in file view gebruikt xbmc wel de folder.jpg voor de artist.

In de wiki staat ook geen info over artistart benaming.
http://xbmc.org/wiki/?title=Music#Album_Art_.26_Thumbnails

Moet het zelf nog proberen maar gok (artistname).tbn of Artist.tbn

tbn files zijn gewoon jpg of png files. Alleen de extensie veranderen.

En ja xbmc slaat alle thumbs default 512x512 op. (xbox 192)
Dit kun je veranderen in Advancedsettings
http://xbmc.org/wiki/?tit...tings.xml#.3Cthumbsize.3E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gisteren ineens iets geks met XBMC live, elke film die ik afspeelde op m'n Asrock ION (ook dvd) schokt ineens om de paar seconden.. en dan 'naar voren toe'
ik start de live versie op via een usb stick, en stream content vanaf m'n Synology nas.
mocht iemand een idee hebben.. graag :)

ik dacht eerst dat het aan de film lag, maar niet dus. want ik startte daarna win7 op en die speelde het probleemloos af op WMP12.
XBMC onder windows krijg ik nog niet lekker aan de gang, hij slaat dan vast zodra ik via SMB 'naar buiten wil'
maar dat schijnt een bekend issue te zijn icm Win7 x64.

dit weekend maar eens even spelen met dat media content programma, ik heb een hele zwik films in m'n library staan onder de noemer "jam films"
dan kan ik dat eens mooi rechttrekken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 30-10-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
milenko79 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:27:

Dit heb ik ook bekeken maar, hiermee kan ik nog niet mijn RF remote aanpassen, de thread gaat ook alleen over windows. Kan ook de keymap.xml niet vinden in Ubuntu. Normaal zou ik me hier niet druk om maken, alleen sinds ik de svn versie 24107 en hoger heb werkt mijn remote 'out of the box' niet meer naar behoren.
Dit wil ik nu graag vastleggen in een keymap.xml maar die kan ik dus niet vinden of zit ik er nu helemaal naast?
Lirc gaat niet werken aangezien het een RF en geen IR remote is.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Het wqas ook een reply op een windows vraag. Er is ook een part linux subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Kan iemand mij vertellen waarom ik de optie "Layout: Fanart" niet heb in het Videos tab van de PM3.HD skin? Ik heb het met een recente XBMCLive installatie en met een ubuntu minumal + XBMC installatie geprobeerd.

Volgens deze handleiding moet die optie aanwezig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door croxz op 30-10-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanart View is in PM3 HD alleen in bibliotheek te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:37:
Fanart View is in PM3 HD alleen in bibliotheek te gebruiken.
Ik ga op het beginscherm naar 'Video' (bovenste optie), en vink daar 'Bibliotheekmodus' aan. Ik kan dan bij 'Layout' kiezen uit: "Vollgedige lijst", "Lijst", "Thumbnail". Als ik 'Bibliotheekmodus' uitvink, komen daar nog "Wide Icons" en ""DVD thumbs" bij. Er is geen optie met "Fanart".
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>