[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je ook naar naar een film gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 09:22
Ben sinds kort in XBMC gedoken en het bevalt prima. Heb een paar dagen geleden de "bibliotheek"mode ontdekt :-) Helemaal top, de DVD covers worden van IMDB gescraped. Probleem is alleen dat dat scrapen alleen maar met films die een Video_TS folder hebben gebeurd. Ik heb ook een hoop ISO's, maar die zie ik niet verschijnen in de bibliotheek.

Daarnaast heb ik een aantal NL tekenfilms, zoals Bob de Bouwer. IMDB herkend deze niet en dus verschijnen ze niet in de bibliotheek (schijnbaar). Hoe kan ik dit soort fims handmatig toevoegen, met eventueel een eigen DVD cover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Ik heb wat hulp nodig met Linux (noob alert)
Mijn XBMC live loopt nu goed op een PC met een 500Gb HD
Na lang zoeken heb ik Samba aan de gang gekregen om die 500GB HD te delen.

Volgens mij is home een kleine partitie en mis ik de grote /dev/sda3
Ik heb gisteren een poging gedaan deze te mounten maar de boel loopt nu vast.
Hoe doe ik dit, plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
ik ben van plan om een asrock 330 aan te schaffen puur voor xbmc. Ik draai het nu onder windows en dat bevalt ook goed. wat ik vaak doe ik even switchen naar windows voor een spel, internet, of foto's.

bij de asrock zie ik twee opties:
xbmc live of ubuntu met xbmc.

Ik heb beide op mijn pc virtueel getest maar dit was beide geen succes (usb stick te klein beeld ging flippen enz) voordat ik het aanschaf wil ik me toch wat meer verdiepen en voorbereiden.

eisen:
xbmc, aeon skins, logitech harmony, tv series van eigen schijf maar mijn films via smb of ftp van windows pc.
Nu denk ik dat ubuntu met xbmc voordelen kan bieden zoals: een OS zodat ik xbmc kan afsluiten en kan internetten en andere dingen.
live daarin tegen is volgens mij veel makkelijker/sneller.

wat zijn jullie ervaringen met de de asrock 330 icm xbmc? wat zien jullie als voor en nadeel?

welke is sneller, eenvoudiger, meer opties, stabieler enz?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
shameete schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:28:
gisteren ineens iets geks met XBMC live, elke film die ik afspeelde op m'n Asrock ION (ook dvd) schokt ineens om de paar seconden.. en dan 'naar voren toe'
ik start de live versie op via een usb stick, en stream content vanaf m'n Synology nas.
mocht iemand een idee hebben.. graag :)
ik ben er zelf al achtergekomen :)
ik hadvrij vertaald 'softwarematige mooimaak voor niet HD beelden' aanstaan.
geen idee waarom dat ineens aanstond :?

maar ik had het uitgezet en alles liep meteen weer vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:24:
Ben je ook naar naar een film gegaan?
Het werkt nu! Het maakt inderdaad uit waar je je precies bevind in het menu. Na een tijdje priegelen merkte ik dat in folder TV Shows wel de Fanart beschikbaar is. Na wat rommelen met de folder instellingen van Movies toont deze nu ook de Fanart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Woodski schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:13:
Ik heb wat hulp nodig met Linux (noob alert)
Mijn XBMC live loopt nu goed op een PC met een 500Gb HD
Na lang zoeken heb ik Samba aan de gang gekregen om die 500GB HD te delen.

Volgens mij is home een kleine partitie en mis ik de grote /dev/sda3
Ik heb gisteren een poging gedaan deze te mounten maar de boel loopt nu vast.
Hoe doe ik dit, plz help
Ik kwam ergen een goede tip tegen: Webmin. Na installatie kan je je htpc met een GUI instellen via de browser op een andere pc! Installeren van packages, configureren van Samba, Mounten van drives, alles vanuit een grafische interface _/-\o_ Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoriox schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:38:
Ben sinds kort in XBMC gedoken en het bevalt prima. Heb een paar dagen geleden de "bibliotheek"mode ontdekt :-) Helemaal top, de DVD covers worden van IMDB gescraped. Probleem is alleen dat dat scrapen alleen maar met films die een Video_TS folder hebben gebeurd. Ik heb ook een hoop ISO's, maar die zie ik niet verschijnen in de bibliotheek.

Daarnaast heb ik een aantal NL tekenfilms, zoals Bob de Bouwer. IMDB herkend deze niet en dus verschijnen ze niet in de bibliotheek (schijnbaar). Hoe kan ik dit soort fims handmatig toevoegen, met eventueel een eigen DVD cover?
Lol meestal hebben ze problemen met video TS en gaat alles goed met ISO's

Je kunt het beste eerst een externe scraper gebruiken.
Deze maken .nfo / .tbn / fanart.jpg / folder.jpg aan die weer door xbmc gescaped worden.

Voordeel is dat je veel meer controle hebt over je bib. en veel beter vreemde films kunt toevoegen. En nog zo veel meer.

Media Companion is voor Movies en TV shows.
Ember Is alleen voor Movies.

Je kunt ze door elkaar gebruiken ;) (Als je zelfde benaming gebruikt natuurlijk.)

Je kunt ook evt je xbmc database aanpassen met XBNE Editor.
Deze past het gelijk aan in je database maar ook evt. de nfo /tbn/fanart bij je files.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Hoi Bigfoot,

Ik gebruik al ongeveer een jaar naar alle tevredenheid jouw XBMCworld release op een "oude" XBOX. Nu moest ik XOT-uzg updaten, maar heb ik minimaal rev17016 nodig. Nou wil ik graag weer jouw XBMCworld release downloaden, maar is www.xbmcworld.com volgens mij down. Ook kan ik deze niet vinden op www.bigfoot87.com. Misschien zoek ik niet goed, maar breng jij deze releases nog uit? Zo ja, waar kan ik deze vinden? Zo nee, wat was de laatste release (welke rev?) en waar kan ik deze vinden? Alvast bedankt voor je antwoord. Of.... weet iemand anders het misschien?

Groet,
Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:05
1975Mark30 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:49:
Hoi Bigfoot,

Ik gebruik al ongeveer een jaar naar alle tevredenheid jouw XBMCworld release op een "oude" XBOX. Nu moest ik XOT-uzg updaten, maar heb ik minimaal rev17016 nodig. Nou wil ik graag weer jouw XBMCworld release downloaden, maar is www.xbmcworld.com volgens mij down. Ook kan ik deze niet vinden op www.bigfoot87.com. Misschien zoek ik niet goed, maar breng jij deze releases nog uit? Zo ja, waar kan ik deze vinden? Zo nee, wat was de laatste release (welke rev?) en waar kan ik deze vinden? Alvast bedankt voor je antwoord. Of.... weet iemand anders het misschien?

Groet,
Mark.
Al beantwoord via mail... XBMCworld.com is inderdaad down na een hackeraanval. Nu is het hosting-contract voor XBMCworld ook bijna afgelopen, en doen we er niets meer mee. Dus laat ik de website een zachte dood sterven.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:47
Ik heb thuis al een hele tijd 2 xboxen staan met beide XBMC i.c.m. een softmod, (UnleashX).
Het probleem is dat 1 van de xboxen zichzelf de laatste tijd vaak aanzet, maar zichzelf ook zelf uitzet.
Mijn andere xbox heeft nergens last van.... heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt?

Het gekke is dat er gemeld wordt dat er een update beschikbaar is, welke je vervolgens t och niet kunt installeren.

Ik heb zo even geen idee waar ik het probleem moet gaan zoeken. Heb me al een tijd niet meer beziggehouden met xbmc omdat alles altijd probleemloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:29:
ik ben van plan om een asrock 330 aan te schaffen puur voor xbmc. Ik draai het nu onder windows en dat bevalt ook goed. wat ik vaak doe ik even switchen naar windows voor een spel, internet, of foto's.

bij de asrock zie ik twee opties:
xbmc live of ubuntu met xbmc.

Ik heb beide op mijn pc virtueel getest maar dit was beide geen succes (usb stick te klein beeld ging flippen enz) voordat ik het aanschaf wil ik me toch wat meer verdiepen en voorbereiden.

eisen:
xbmc, aeon skins, logitech harmony, tv series van eigen schijf maar mijn films via smb of ftp van windows pc.
Nu denk ik dat ubuntu met xbmc voordelen kan bieden zoals: een OS zodat ik xbmc kan afsluiten en kan internetten en andere dingen.
live daarin tegen is volgens mij veel makkelijker/sneller.

wat zijn jullie ervaringen met de de asrock 330 icm xbmc? wat zien jullie als voor en nadeel?

welke is sneller, eenvoudiger, meer opties, stabieler enz?
Ik zit aan dezelfde config te denken.
De Asrock is puur voor media weergave en inter browsen.
Logitech Harmony One om alles te bedienen.
Ik wil graag bij windows blijven omdat ik dat nu eenmaal goed ken. Ik heb een keer met linux gespeeld, maar ik heb geen klik ;)

De windows versie heb ik nu op mijn laptop draaien en dat werkt perfect.
Ik kan vanuit XBMC via de launcher elk willekeurige windows programma openen.
Perfect om google chrome te openen dus. Als je het programma afsluit keer je weer terug in in XBMC.

De enige twee punten die ik tegenkom zijn:
CPU belasting, vaak ook in idle, is hoog (soms wel 50% op mijn laptop T7300 core2duo, 2GHZ ram met Vista)
Wat zou dit inhouden als ik XBMC op de Asrock met XP draai?

Het tweede punt is dat hd materiaal niet helemaal vlekkeloos afspeelt.
Maar er komt altijd weer nieuwe software en codecs uit, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Volgens mij kun je hiervoor een bestand genaamd folder.jpg in de map plaatsen (eventueel fanart -? fanart.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Eoghlear schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Dit heb ik ook bekeken maar, hiermee kan ik nog niet mijn RF remote aanpassen, de thread gaat ook alleen over windows. Kan ook de keymap.xml niet vinden in Ubuntu. Normaal zou ik me hier niet druk om maken, alleen sinds ik de svn versie 24107 en hoger heb werkt mijn remote 'out of the box' niet meer naar behoren.
Dit wil ik nu graag vastleggen in een keymap.xml maar die kan ik dus niet vinden of zit ik er nu helemaal naast?
Lirc gaat niet werken aangezien het een RF en geen IR remote is.

Groet,
Ik heb een bestaande keymap.xml uit een Windows omgeving gepakt en gewoon in de usersettings dir van de XBMC live geplakt. Werkt goed en alle settings zijn ok nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat media companion is wel een welkome aanvulling op het hele library gebeuren van XBMC zeg :D
uiteraard pakt ie niet alle films meteen goed op, maar dat is met een paar muisklikken ook opgelost.

ik heb wel m'n library in XBMC compleet opnieuw op laten bouwen, maar daarmee staat alles nu wel _bijna_ helemaal goed :)
dat bijna slaat dan op films als Arie en Bastiaan, the nichtrijder enz.
bijzonder hilarisch om te kijken, maar komt uiteraard in geen enkele Db voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag met een vast ip-adres werken alleen ik kan dat niet veranderen.
NETWERK VERBINDING staat op eth0 en die kan ik niet veranderen. De andere opties zijn grijs en dus niet te wijzigen
Ik gebruik XBMC 9.04 op een ASROCK 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:19:
dat media companion is wel een welkome aanvulling op het hele library gebeuren van XBMC zeg :D
uiteraard pakt ie niet alle films meteen goed op, maar dat is met een paar muisklikken ook opgelost.

ik heb wel m'n library in XBMC compleet opnieuw op laten bouwen, maar daarmee staat alles nu wel _bijna_ helemaal goed :)
dat bijna slaat dan op films als Arie en Bastiaan, the nichtrijder enz.
bijzonder hilarisch om te kijken, maar komt uiteraard in geen enkele Db voor.
Met Media Companion kun je ook handmatig een nfo file maken. ;)
Ga op movie staan rechtse muisknop edit movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:26:
Ik wil graag met een vast ip-adres werken alleen ik kan dat niet veranderen.
NETWERK VERBINDING staat op eth0 en die kan ik niet veranderen. De andere opties zijn grijs en dus niet te wijzigen
Ik gebruik XBMC 9.04 op een ASROCK 330
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53537
Console is trouwens crtl-alt-f2 en niet f1

[ Voor 5% gewijzigd door Woodski op 01-11-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:13:
[...]

Met Media Companion kun je ook handmatig een nfo file maken. ;)
Ga op movie staan rechtse muisknop edit movie.
gelukt :D

paar leuke screenshots erbij maakt het compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 09:22
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:36:
[...]

Lol meestal hebben ze problemen met video TS en gaat alles goed met ISO's

Je kunt het beste eerst een externe scraper gebruiken.
Deze maken .nfo / .tbn / fanart.jpg / folder.jpg aan die weer door xbmc gescaped worden.

Voordeel is dat je veel meer controle hebt over je bib. en veel beter vreemde films kunt toevoegen. En nog zo veel meer.

Media Companion is voor Movies en TV shows.
Ember Is alleen voor Movies.

Je kunt ze door elkaar gebruiken ;) (Als je zelfde benaming gebruikt natuurlijk.)

Je kunt ook evt je xbmc database aanpassen met XBNE Editor.
Deze past het gelijk aan in je database maar ook evt. de nfo /tbn/fanart bij je files.
Fantastisch, dit werkt prima! Truuk is dus om een .nfo in de map te plaatsen met de film informatie. Dan pakt XBMC het prima op. Handmatig een folder.jpg toevoegen en gaan met die banaan!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb gister xbmc installed op ubuntu desktop. maar als ik opstart dan kom ik in een console en dan een map ./xbmc ofzo. en niet meer in ubuntu.
hoe kan je de grafishe desktop dan weer benaderen?
werkt dit niet zoals windows? dat als je het afsluit je weer gewoon naar het os gaat?

ik vraag me ook af wat nu echt het verschil tussen live en een handmatige install via linux is?
wat zijn de goede en slechte punten ten opzichte van elkaar? (dit om de keuze voor nieuwe schijven of een asrock 330 te wat makkelijker te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoriox schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:16:
[...]

Fantastisch, dit werkt prima! Truuk is dus om een .nfo in de map te plaatsen met de film informatie. Dan pakt XBMC het prima op. Handmatig een folder.jpg toevoegen en gaan met die banaan!

Bedankt!
Yep :)
Folder.jpg/moviename.tbn/ fanart.jpg kun je ook met Media Companion (hand.) toevoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:27
remcoXP schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:33:
ik heb gister xbmc installed op ubuntu desktop. maar als ik opstart dan kom ik in een console en dan een map ./xbmc ofzo. en niet meer in ubuntu.
hoe kan je de grafishe desktop dan weer benaderen?
werkt dit niet zoals windows? dat als je het afsluit je weer gewoon naar het os gaat?

ik vraag me ook af wat nu echt het verschil tussen live en een handmatige install via linux is?
wat zijn de goede en slechte punten ten opzichte van elkaar? (dit om de keuze voor nieuwe schijven of een asrock 330 te wat makkelijker te maken)
je kan proberen ctrl alt f7, dat is de standaard grafische omgeving. Anders moet je sudo gdm intikken, dan start je de desktop (de "explorer.exe" van linux zegmaar) Hoe heb je XBMC opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gents,

Ik heb Xboxmediacenter geinstalleerd op mijn Windows 7 machine en de Uitzendingemist plugin erin gezet.
Hij laat de manus etc prima zien maar zodra ik op Enter druk om iets te bekijken gebeurt er niets. Rechterklikken erop en op DVDPlayer klikken gebeurt er ook niets of bij hangt.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:45:
Hey gents,

Ik heb Xboxmediacenter geinstalleerd op mijn Windows 7 machine en de Uitzendingemist plugin erin gezet.
Hij laat de manus etc prima zien maar zodra ik op Enter druk om iets te bekijken gebeurt er niets.
De uitzending gemist plugin doet het toch niet onder Windows, dacht ik?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik andere websites bekijk dan lijkt het me van wel... al is mplayer voor linux natuurlijk.

Dumpert en De Lamas doen het wel.. Ned 1 2 3 en andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik dacht dat het maar weer eens tijd was voor een nieuwe XBMC versie op mijn XBOX. Dus ik heb SV night build r24183 erop gezet.
Ik heb alleen het idee dat hij nu met veel meer moeite DVD's afspeelt.
Ook bibliotheek en fanart (wauw, das mooi zeg) geactiveerd. Voor film is dat prima gelukt, echter TV-series krijg ik niet aan de praat. Hij ziet ze wel in de bieb maar als ik dan op de titel druk gebeurt er niets. Als ik de bieb uitschakel krijg ik wel de submap met de DVD te zien.
Wat btereft de structuur : Ik heb zeg maar een map met de titel van de serie aangemaakt en daarin weer een submap met de DVD files daarin en die titel.s01.e01 genoemd.
Wat ook niet klopt : als ik die DVD (in map TV-serie) wil afspelen (buiten de bieb om) opent die de map met de files terwijl bij films hij wel gewoon de DVD begint af te spelen. ( ik heb de optie "losse bestanden als 1 behandelen" aan staan) . Moet ik dan de optie "groeperen"ergens aanvinken ?

Staan de buffer opties standaard te hoog voor een XBOX ? ik heb het idee dat hij nu opeens de films niet lekker meer afspeelt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:58

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

anandus schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:06:
[...]
De uitzending gemist plugin doet het toch niet onder Windows, dacht ik?
laatst getest en toen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Ronald_stage schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:16:
[...]

laatst getest en toen werkte het prima.
Ja en nee. XOT-Uzg werkt onder Windows (ik draai zelf Windows 7 x64) maar niet met MMS streams. Dat betekent dat ongeveer 50% van de streams niet werken. Er wordt inmiddels wel gewerkt aan een patch (zie hier: http://xbmc.org/trac/ticket/7423) maar het zal nog wel even duren voordat die in de main XBMC zit.

Maar laat gerust een berichtje achter op het TRAC ticket, zodat de XBMC ontwikkelaars worden aangemoedigd.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
is er ergens in XBMC live te vinden op welke Nvidia drivers het momenteel draait ?

ik weet momenteel namelijk niet welke drivers er gebruikt worden, en ik zou dat toch wel erg handig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een FullHD TV
en natuurlijk de koning Compositkabel aangeschaft...
Nu een probleem...en doet zich voor in XBMC

De letters van een skin hebben een soort schaduw en zijn niet echt helemaal strak
dit draait allemaal op 720P (geeft ook de TV aan)
Zit er een instelling in xbmc die ik verkeerd heb?
Dit kan niet aan de kabel liggen...omdat mijn buurman dezelfde config heeft en ook dat probleem heeft....

Iemand?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57

BeyondThunder

Lost Lightning

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:24:
[...]

Ik zit aan dezelfde config te denken.
De Asrock is puur voor media weergave en inter browsen.
Logitech Harmony One om alles te bedienen.
Ik wil graag bij windows blijven omdat ik dat nu eenmaal goed ken. Ik heb een keer met linux gespeeld, maar ik heb geen klik ;)

De windows versie heb ik nu op mijn laptop draaien en dat werkt perfect.
Ik kan vanuit XBMC via de launcher elk willekeurige windows programma openen.
Perfect om google chrome te openen dus. Als je het programma afsluit keer je weer terug in in XBMC.

De enige twee punten die ik tegenkom zijn:
CPU belasting, vaak ook in idle, is hoog (soms wel 50% op mijn laptop T7300 core2duo, 2GHZ ram met Vista)
Wat zou dit inhouden als ik XBMC op de Asrock met XP draai?

Het tweede punt is dat hd materiaal niet helemaal vlekkeloos afspeelt.
Maar er komt altijd weer nieuwe software en codecs uit, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Misschien heb je er iets aan.
Ik HAAT Linux ook, wat een verschrikking om dit een beetje fatsoenlijk te leren.
Ik heb dan ook meer dan veel ervaring met Windows XP.

Maar ik moet toch zeggen, XBMC Live + ASrock + Harmony One = Bijna Perfect Mediacenter
Ik kan niet anders zeggen. Is inmiddels al een veel gebruikte Combi dus info zat te vinden op xbmc.org.
Er zijn nog een paar kleine dingen die niet lekker gaan, maar dat zijn meer XBMC dingen (Zoals wmvhd, BR ISO, etc). Voor de bediening gebruik ik ook een Logitech DiNovo Mini welke vlekkeloos werkt.

De meerwaarde van een Ubuntu Desktop zie ik niet.
Gebruik de ASrock Dedicated voor XBMC.

En....lekker zuinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:36:
Eindelijk een FullHD TV

De letters van een skin hebben een soort schaduw en zijn niet echt helemaal strak
Dit kan niet aan de kabel liggen...omdat mijn buurman dezelfde config heeft en ook dat probleem heeft....

Iemand?

greetz
- Het is component, niet composiet. Althans, dat hoop ik voor je, anders heb je de verkeerde kabel :+
- Dit is een bekend probleem met de König-kabel. Ze zegt het zelf, je buurman heeft het ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
GroteBozewolf schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:19:
[...]

Ja en nee. XOT-Uzg werkt onder Windows (ik draai zelf Windows 7 x64) maar niet met MMS streams. Dat betekent dat ongeveer 50% van de streams niet werken.
Dus onder linux (ubuntu) zou het wel moeten werken?
Want dat zou mij weer een stapje dichter bij de keuze voor linux brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Geen nieuwe SVN builds voorlopig: http://www.xbmcfreak.nl/aanpassingen-svn-xbmc-programma/

Goed nieuws denk ik want het werd een beetje een zooitje in de fora. Hopelijk komen er snel alpha en beta waar we ons op kunnen richten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:36:
Eindelijk een FullHD TV

Iemand?

greetz
Ik heb zelf ook de Konig kabel en werkt hier perfect, echter sommige hebben last van ghosting..
Andere hebben de oplossing : Post 14 en 15
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=312764#post312764
Erhnam schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:25:
Geen nieuwe SVN builds voorlopig: http://www.xbmcfreak.nl/aanpassingen-svn-xbmc-programma/

Goed nieuws denk ik want het werd een beetje een zooitje in de fora. Hopelijk komen er snel alpha en beta waar we ons op kunnen richten.
Jammer deed graag nieuwe features testen.
Wel de juiste beslissing !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Heb Xbmc ook draaien op mijn xbox1, nu loop ik alleen tegen 1 probleem aan.

Netwerkshares zijn in script ingesteld en voor video en muziek werken deze perfect, alleen als ik naar afbeeldingen ga is de lijst blanco. ik zie geen shares maar kan ook vanuit het afbeeldingenmenu de HD van de xbox niet benaderen. het is gewoon een grijs scherm.

Verder ben ik op mijn lcd tv niet tevreden over de beeldkwaliteit van Youtube en uitzendinggemist, Draai de nieuwste xbmc build en de laatste scriptversies. is dit op één of andere manier te verbeteren ? van youtube kan ik me de kwaliteit voorstellen maar uitzendinggemist zou toch bandbreedte genoeg moeten aanleveren om het beeld op een 37" "redelijk" weer te geven denk ik dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyondThunder schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:40:
[...]

Ik HAAT Linux ook, wat een verschrikking om dit een beetje fatsoenlijk te leren.
Ik heb dan ook meer dan veel ervaring met Windows XP.

Maar ik moet toch zeggen, XBMC Live + ASrock + Harmony One = Bijna Perfect Mediacenter
Ik kan niet anders zeggen. Is inmiddels al een veel gebruikte Combi dus info zat te vinden op xbmc.org.
Er zijn nog een paar kleine dingen die niet lekker gaan, maar dat zijn meer XBMC dingen (Zoals wmvhd, BR ISO, etc). Voor de bediening gebruik ik ook een Logitech DiNovo Mini welke vlekkeloos werkt.

De meerwaarde van een Ubuntu Desktop zie ik niet.
Gebruik de ASrock Dedicated voor XBMC.

En....lekker zuinig!
Ik ben ook opzoek naar een energie zuinige oplossing.
Kun je vanuit XBMC live ook via de launcher firefox of chrome openen?
Heb je een gewone een ir ontvanger aangesloten op de Asrock?

Ik ben ook nog aan het kijken naar de Conceptronics Yuixx.
Lijkt ook een mooi apparaat, maar het blijft wel erg stil. Release is al een paar keer uitgesteld en ik ben bang dat de firmware buggie is. Das helaas vaak bij media players als ze net op de markt komen.

Dat vind ik het leuke van de Asrock, daar heb alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Waar kan je tegenwoordig een goede XBMC release vinden, nu XBMCWorld offline is? Raden jullie nu de 'stable' release van T3CH aan? Of zijn laatste release (23183)? Of ergens anders?

Ik draai momenteel XBMC SVN rev 17349 (5 feb. 2009) van XBMCWorld op m'n XBOX en ik dacht er maar weer 's een update overheen te gooien. Het werkt allemaal best goed, ben er zeer tevreden mee, maar toch zijn er zo af en toe wat issues.

Nu gebruikte ik altijd de XBMCWorld releases. Weet je zeker dat er een fatsoenlijke build aan ten grondslag lag (en niet zomaar een nightly) en er zaten nog wat extra's in ook. Helaas begrijp ik dat de site end-of-life is vanwege hacker-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
xbmcsvn.com :)
Zijn wel nightly-builds, maar als je problemen hebt, zet je er de volgende dag gewoon een nieuwe over en is het waarschijnlijk opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Fire69 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:39:
xbmcsvn.com :)
Zijn wel nightly-builds, maar als je problemen hebt, zet je er de volgende dag gewoon een nieuwe over en is het waarschijnlijk opgelost :)
Okay, thanks, zojuist 24211 erop gezet (met behoud van m'n oude UserData map). Mis nu een heleboel films/TV-series in m'n library, dus ga maar 's kijken hoe ik die kan resetten... Ach, het houdt me van de straat! :+

[ Voor 0% gewijzigd door Dr. Cheeks op 03-11-2009 22:19 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Misschien is er ondertussen iets verandert aan het formaat van de Library, een build van februari is natuurlijk wel al redelijk antiek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Heb nog nooit m'n library gewist in al die jaren dat ik XBMC gebruik (en update)... wordt 's tijd dan :).

Ik gok maar dat dat kan door de file MyVideos34.db weg te gooien uit de UserData\Database map... Dat klinkt als de movies & video's library :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Dan moet je wel overal terug 'Set Content' doen. En daarna 'Scan for new content' (tenzij je 'Automated scan' hebt aangevinkt tijdens de 'Set Content')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Fire69 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:36:

Dan moet je wel overal terug 'Set Content' doen. En daarna 'Scan for new content' (tenzij je 'Automated scan' hebt aangevinkt tijdens de 'Set Content')
Hey, bedankt! Hij is weer fanatiek aan het scrapen en dat lijkt allemaal goed te gaan. Helaas pindakaas dat nu m'n 'watched/unwatched' info verloren gaat, maar da's niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anders misschien interessant om met Ember/Media Companion te scrapen zodat je nfo-files hebt? Daar kan je je watch/unwatched-info ook in laten opslaan, dan ben je dat volgende keer niet kwijt als je je Library nog eens weggooid. Plus dat scrapen dan 100x sneller zal gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal scrape je de files met MC en dan heb je de film nog niet gezien.(unwatched)
Pas in xbmc ga de filmkijken.(watched)

Nu dien je dus eigelijk ook je .nfo file aan te passen. Ik vergeet dit wel eens }:|

Dus als ik mijn bib. opnieuw ga toevoegen heb ik ook altijd een aantal die ik van un naar watched moeten.

Dit kan via context menu, maar het is sneller gedaan als je even een snelkoppeling maakt.
Voorbeeld:
<one>ToggleWatched </one>

Plaats deze regel in je keymap.xml <keymap><global><remote> (helemaal boven aan)

Als je nu op een film staat kun je met 1 op je remote switchen tussen watched unwatched. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik had voordat ik met MC aan de gang ging veel last van verkeerde films in m'n libary, (oa. JAM films)
nadat ik met MC aan de slag was gegaan heb ik in XBMC eerst de library geleegd door de inhoud te wijzigen van Video's naar Geen.

dan leegt ie ook de bibliotheek, als dat gedaan is kun je de inhoud opnieuw toewijzen aan Video's.
en (in elk geval bij mij) bouwde ie meteen de juiste lijst op.

ik vind overigens de standaard skin nog steeds de mooiste, ik heb er een aantal geprobeerd maar IMHO werkt die nog het beste.
nu wilde ik de standaard plaatjes in het hoofdmenu veranderen, maar ik had een aantal JPG's daarvoor in de map XBMC\Home gezet, maar als ik ging kijken in XBMC dan was die dir leeg.
moeten die plaatjes van een bepaalde afmeting zijn of moeten het bitmaps ofzo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het op dit moment met hardwareacceleratie en XBMC? ik bouw vandeweek mijn HTPC op met een AMD 245 en een AMD 780 bordje, met onboard ATi 3200 GPU. Nu is het volgens mij zo dat die 3200 een UVD chip heeft voor het zware werk, maar dat deze enkel encoded films binnen de DXVA spec kan acceleraten, klopt dit?

Het maakt me niet uit of ik op Ubuntu of WinXP moet draaien, maar omdat altijd ffmpeg wordt gebruikt, kan ik dan wel uberhaupt acceleration gebruiken of moet de CPU gewoon stampen? Ik lees verschillende dingen en vrienden van mij beweren ook verschillende dingen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Volgens mij werkt de hardware acceleratie voor ATI videokaarten nog niet.
Ik heb de Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI videokaart (BBG HTPC september)
Er loopt nu regelmatig een horizontale streep door het beeld bij het afspelen van videobestanden,
Als ik deze bestanden via WMP afspeel heb ik hier geen last van.

Als ik dit vooraf had geweten had ik waarschijnlijk voor een Nvidia gekozen.

Ik hoop dat dit probleem met de nieuwe XBMC 9.11 is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
Heb je wel 'Vertical Blanc Sync' aanstaan? Dat wil nog wel eens helpen tegen die horizontale streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
bushwankaz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:59:
Heb je wel 'Vertical Blanc Sync' aanstaan? Dat wil nog wel eens helpen tegen die horizontale streep.
Las net ook al zoiets op xbmcfreak.nl
Zal dit vanavond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heb de oplossing gevonden: Hardwareacceleratie werkt prima met ATi, ook met de 3200 op mijn bordje: http://www.xbmcfreak.nl/tips-dxva-onder-windows/ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57

BeyondThunder

Lost Lightning

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:14:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een energie zuinige oplossing.
Kun je vanuit XBMC live ook via de launcher firefox of chrome openen?
Heb je een gewone een ir ontvanger aangesloten op de Asrock?

Ik ben ook nog aan het kijken naar de Conceptronics Yuixx.
Lijkt ook een mooi apparaat, maar het blijft wel erg stil. Release is al een paar keer uitgesteld en ik ben bang dat de firmware buggie is. Das helaas vaak bij media players als ze net op de markt komen.

Dat vind ik het leuke van de Asrock, daar heb alles zelf in de hand.
Zal vast wel gaan, een browser launchen, ik heb het niet nodig dus nog nooit uitgeprobeerd.
Ik adviseer je "standaard" oplossing, nou ja, standaard. Nou is xbmc op een asrock niet 100% standaard maar er is wel veel info over te vinden. Het het performed voor mij voldoende!
Voor mij de eerste "waardige" opvolger van de oude trouwe xbox1! _/-\o_

Ja, ik heb ook een gewone IR ontvanger aangesloten, deed het niet lekker.
Toen heb ik mijn oude xbox dvd kit IR receiver aangesloten, doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds kort ben ik ook een beetje aan het stoeien met XBMC op Windows 7 x64.

Nu heb ik vandaag wat gestoeid met verschillende skins, en nu krijg ik geen ondertitels meer bij m'n mkv'tje. Niet de ingebakken en ook niet de losse srt's.

Via het menu heb ik ondertitels aangezet, tevens de Nederlanse/Dutch ondertitels geselecteerd, maar hij verschijnt maar niet. Bij DVD bestanden gaat het echter wel goed.

Ik heb al geprobeerd om te wisselen van thema etc. maar helaas, niks lukt. Heeft iemand zo enig idee hoe ik mijn subs weer terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:56:
[...]

Ik heb zelf ook de Konig kabel en werkt hier perfect, echter sommige hebben last van ghosting..
Andere hebben de oplossing : Post 14 en 15
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=312764#post312764
Hja een leuke oplossing (op printplaat de connectie tussen svideo en andere uitgang doorkrassen)
maaruh heeft iemand uit dit forum ooit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
bartbh schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:08:
Sinds kort ben ik ook een beetje aan het stoeien met XBMC op Windows 7 x64.

Nu heb ik vandaag wat gestoeid met verschillende skins, en nu krijg ik geen ondertitels meer bij m'n mkv'tje. Niet de ingebakken en ook niet de losse srt's.

Via het menu heb ik ondertitels aangezet, tevens de Nederlanse/Dutch ondertitels geselecteerd, maar hij verschijnt maar niet. Bij DVD bestanden gaat het echter wel goed.

Ik heb al geprobeerd om te wisselen van thema etc. maar helaas, niks lukt. Heeft iemand zo enig idee hoe ik mijn subs weer terug kan krijgen?
Probleem opgelost :) Bij het kalibreren van het beeldscherm heb ik de positie van de subtitles kunnen verplaatsen en nu zijn ze dus weer zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start net mijn ASROCKje op en ik zie de flikkerende XBMC letters maar daarna een zwart scherm. Ik wilde eigenlijk de hele bups opnieuw installeren maar da's wel heel erg dummy.
Wie kan me zeggen waar ik wat moet bekijken om te zien wat er aan de hand is. SSH werkt nog prima

Laatste acties waren een update en installatie van sabnzbd o ja ik draai ubuntu 9.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:37:
Start net mijn ASROCKje op en ik zie de flikkerende XBMC letters maar daarna een zwart scherm. Ik wilde eigenlijk de hele bups opnieuw installeren maar da's wel heel erg dummy.
Wie kan me zeggen waar ik wat moet bekijken om te zien wat er aan de hand is. SSH werkt nog prima

Laatste acties waren een update en installatie van sabnzbd o ja ik draai ubuntu 9.04
Update...
Klinkt als nieuwe kernelupdate en jij waarschijnlijk de nvidiadrivers van nvidia zelf hebt geinstalleerd.. maw niet via een repo.
Oplossing is simpel, gewoon de nvidia drivers opnieuw installeren.
Nadeel van 'losse' drivers installeren buiten het packagesysteem om is dat je modules voor elke nieuwe kernelversie opnieuw moet builden.
Dit doet de nvidia driver automatisch voor je, maar je moet ze dan wel ff opnieuw installeren.

Als X niet start is het eerste waar je kunt kijken in /var/log
Daar staat een bestand Xorg.0.log hierin kun je vaak wel vinden waarom x niet start.

[ Voor 12% gewijzigd door RFdeGroot op 05-11-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik heb een vraag en hoop dat jullie me in de goede richting kunnen duwen.

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een vervanging voor hun HD recorder en mediaspeler, en ik zat daarbij te denken aan een nettop (a la ION330) met bijvoorbeeld XMBC. Ik heb amper verstand van Linux (en mijn ouders al helemaal niet) maar er zijn een hoop user guides te vinden en zo op het oog lijkt het allemaal behoorlijk gebruikersvriendelijk als het eenmaal werkt (kwestie van compatible afstandbediening vinden en gaan). Mijn ouders willen er alleen ook content mee opnemen van UPC digital; wat voor hardware is er nodig om via het apparaat TV te kijken en op te nemen en hoe ingewikkeld is het om dat binnen XMBC te configureren?

Alvast bedankt!

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand hier al alpha1 geprobeerd? Is het de moeite waard of werken er veel dingen niet zoals VDPAU en wmv bestanden.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
@Knakker: Opnemen doet XBMC zelf niet. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld mediaportal gebruiken. Verder is UPC wat lastiger qua hardware om van op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Erhnam schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:10:
Iemand hier al alpha1 geprobeerd? Is het de moeite waard of werken er veel dingen niet zoals VDPAU en wmv bestanden.
Wat is het verschil tussen de laatste dx svn build en de alpha1.
Is alpha 1 niet gewoon de svn die min of meer officieel naar buiten wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
@Grote boze wolf,

Ik gebruik naar alle tevredenheid jouw script XOT-uzg op een oude xbox. Ik gebruik jouw laatste script, en de T3CH XBMC 2009-09-27 SVN rev23183 release. Nou heb ik alleen een probleem met het programma Expeditie Robinson. Deze staat bij rtl onder uitzendingen/seizoenen/seizoen3. Hiervan kan ik alleen de eerste drie afleveringen afspelen. De overige afleveringen, waar overigens ook geen thunbnail van is, worden wel gestart. Hierna blijft ie ongeveer 2 min. bufferen. Daarna krijk ik een vreemd beeld met verschillende vlakjes met verschillende kleuren die verspringen. Het lijkt op een codec probleem. Heb jij enig idee waar dit aan ligt, en hoe ik dit eventueel kan verhelpen? Of heeft iemand anders een idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 1975Mark30:
Dit is waarschijnlijk te wijten aan de DRM die op deze bestanden zit. De video's zijn daardoor alleen te bekijken op Windows systemen met Windows Media Player. Op mijn Mac zijn ze dus ook niet te kijken. Andere programma's met DRM zijn o.a. So you think you can dance en Gooische vrouwen, waarschijnlijk is het probleem daarbij hetzelfde. Een oplossing heb ik helaas niet, en zou ik zelf ook zeer verwelkomen.

@ Knakker:
Dat wordt heel moeilijk. Niet alleen omdat xmbc standaard niks kan opnemen (dit is vast wel op te lossen), maar ook vooral omdat UPC zijn digitale signaal op een andere manier codeert dan alle andere kabelmaatschappijen. Dit doen ze volgens mij om te voorkomen dat er andere digitale ontvangers (en recorders) worden gebruikt dan de de recorders die zij zelf leveren, mogelijkerwijs staat er zelfs iets in de voorwaarden van UPC dat het illegaal is om hun code om te zetten. Het wordt kortom een lastig verhaal ben ik bang.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
@knakker: Misschien is de Yuixx dan meer iets voor je ouders (hoewel UPC wel een probleem is)

nieuws: Conceptronic Yuixx-mediaspeler verschijnt in november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb een Logitech Harmony remote, die mijn samsung lcd tv en mijn samsung setop box bediend, nu zou ik ook mijn htpc met XBMC hiermee willen bedienen(WinXP).
Ik heb dan uiteraard een infrarood ontvanger nodig.

Welke USB infrarood ontvanger kan overweg met de harmony, of met welke ir ontvangers kan de harmony overweg?
Ik wil hem (morgen) gewoon in een winkel halen dus niet bij Dealextreme ofzo...

Iemand een goeie tip?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dezelfde tip die al tig keer gegeven is hier: gewoon een MCE receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

RolfLobker schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:59:
Dezelfde tip die al tig keer gegeven is hier: gewoon een MCE receiver.
ja maar welke, en in welke winkel zou ik er een kunnen vinden....

ik zie dat de Philips OVU412000 IR zou moeten werken bijvoorbeeld maar ik kan deze nergens vinden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geintreseerden, heb een nieuwe view gemaakt voor MiniMeedia.
* 3D cover view.
Al zeg ik het zelf maar uhhh hij is gewoon geweldig en zeer bruikbaar.

Gewoon downloaden en proberen !!!!!!!
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7844/screenshot067h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:12:
@ 1975Mark30:
Dit is waarschijnlijk te wijten aan de DRM die op deze bestanden zit. De video's zijn daardoor alleen te bekijken op Windows systemen met Windows Media Player. Op mijn Mac zijn ze dus ook niet te kijken. Andere programma's met DRM zijn o.a. So you think you can dance en Gooische vrouwen, waarschijnlijk is het probleem daarbij hetzelfde. Een oplossing heb ik helaas niet, en zou ik zelf ook zeer verwelkomen.
Bedankt voor je antwoord. Maar als je gelijk hebt, waarom spelen de eerste drie afleveringen dan wel af van dezelfde serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25

M0nkeymen

Monkeystyle!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:02:
[...]

ik zie dat de Philips OVU412000 IR zou moeten werken bijvoorbeeld maar ik kan deze nergens vinden dus.
Deze heb ik ook i.s.m. logitech afstandsbediening, ik moest wel eventghost gebruiken om hem aan de praat te krijgen. Heb elke knop apart gemapped behalve me pijltjes toetsen wandt die gaven al gelijk de juiste ckodes door.
http://www.azerty.nl/2-983-83635/philips-ovu412000-afstandsbe.html
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-045206

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
1975Mark30 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:03:
@Grote boze wolf,

Ik gebruik naar alle tevredenheid jouw script XOT-uzg op een oude xbox. Ik gebruik jouw laatste script, en de T3CH XBMC 2009-09-27 SVN rev23183 release. Nou heb ik alleen een probleem met het programma Expeditie Robinson. Deze staat bij rtl onder uitzendingen/seizoenen/seizoen3. Hiervan kan ik alleen de eerste drie afleveringen afspelen. De overige afleveringen, waar overigens ook geen thunbnail van is, worden wel gestart. Hierna blijft ie ongeveer 2 min. bufferen. Daarna krijk ik een vreemd beeld met verschillende vlakjes met verschillende kleuren die verspringen. Het lijkt op een codec probleem. Heb jij enig idee waar dit aan ligt, en hoe ik dit eventueel kan verhelpen? Of heeft iemand anders een idee? Alvast bedankt.
Dat komt door de DRM en daar kan ik echt helemaal niks aan doen :(. Toevallig heb ik het mijn vrouw net ook uit zitten leggen. Die wilde Expeditie Robinson kijken en kreeg dus ook niks.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
CrankyGamerOG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:02:
[...]

Ik heb 'm bij 4Launch besteld en hij doet 't uitstekend. In Ubuntu wel ff Lirc installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mawi schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:29:
[...]

Ik heb 'm bij 4Launch besteld en hij doet 't uitstekend. In Ubuntu wel ff Lirc installeren....
Dank je, maar ik zoek eigenlijk een winkel waar ik hem vanmiddag zou kunnen halen....
Zover ik kan zien is dat ding ook nergens meer leverbaar, en een andere kan ik zo snel niet vinden.

In Eindhoven,Helmond, Venray, of Venlo(Blerick) in een winkel heeft de voorkeur

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-11-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:38:
Voor de geintreseerden, heb een nieuwe view gemaakt voor MiniMeedia.
* 3D cover view.
Al zeg ik het zelf maar uhhh hij is gewoon geweldig en zeer bruikbaar.

Gewoon downloaden en proberen !!!!!!!

[afbeelding]
Ziet er goed uit :) Thanks :)
Is er ook een manier om in het beginscherm, automatisch verschillende fanart voorbij te laten scrollen? Dus een soort slideshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:00:
[...]

Dank je, maar ik zoek eigenlijk een winkel waar ik hem vanmiddag zou kunnen halen....
Zover ik kan zien is dat ding ook nergens meer leverbaar, en een andere kan ik zo snel niet vinden.

In Eindhoven,Helmond, Venray, of Venlo(Blerick) in een winkel heeft de voorkeur
Even in de Pricewatch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:24:
[...]
Ziet er goed uit :) Thanks :)
Is er ook een manier om in het beginscherm, automatisch verschillende fanart voorbij te laten scrollen? Dus een soort slideshow?
Yep, gewoon backgrounds folders toewijzen in skin instellingen. Ipv losse images.
Kunt eventueel ook animated backgrounds aanzetten in skin instellingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:01:
[...]

Yep, gewoon backgrounds folders toewijzen in skin instellingen. Ipv losse images.
Kunt eventueel ook animated backgrounds aanzetten in skin instellingen. ;)
Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar ik krijg het niet voor elkaar om afbeeldingen weer te geven in het beginscherm. Waar je dus "films, tv-series, afbeeldingen, weer, instellingen" etc kun selecteren.

Waar moet ik nu precies onder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

BamSlam_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:09:
[...]

Even in de Pricewatch kijken.
Als je reageert met een one liner zorg en dan voor dat je oneliner klopt ;)
Hij is nergens leverbaar.
En een andere ontvanger ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
http://www.informatique.n...vu412000-ir-receiver.html
http://www.azerty.nl/2-98...u412000-infrarood-re.html

Rechtstreeks uit Google. Hij is dus wel leverbaar, maar misschien niet bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
remcoXP schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:42:
Wat is het verschil tussen de laatste dx svn build en de alpha1.
Is alpha 1 niet gewoon de svn die min of meer officieel naar buiten wordt gebracht?
Klopt inderdaad, volgens mij. De laatste svn PPA is dezelfde als de alpha1. Er worden geen nieuwe svn PPA's gemaakt, zo lang er geen officiele alpha of beta wordt uitgebracht (dus geen nightly builds).

zie ook http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60764

De downloadpagina verwijst ook naar de Ubuntu SVN PPA

Edit: zie trouwens dat je het over de dx-versie hebt en dus de windowsversie bedoeld? Daar zal hetzelfde voor gelden, Alpha1 build is een build van wat op dat moment in svn stond. Het XBMC team heeft anderen gevraagd om geen onofficiële builds meer te releasen, er zullen tot de officiële release alleen nog officiële alpha/beta builds worden uitgebracht door het team.

[ Voor 22% gewijzigd door Mart! op 06-11-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:17:
[...]
Misschien doe ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar ik krijg het niet voor elkaar om afbeeldingen weer te geven in het beginscherm. Waar je dus "films, tv-series, afbeeldingen, weer, instellingen" etc kun selecteren.

Waar moet ik nu precies onder kijken?
Ga naar: system / instellingen / skin / backgrounds en andere tabbladen.

Als je de backgrounds folders hebt toegewezen en ze zijn nog niet zichtbaar dan is je xbmc build te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Ik ben eens aan het spelen met zelf compileren, maar ik loop in het begin al tegen een probleem aan. Ik heb de alpha1 source gedownload, dan voer ik ./bootstrap uit. Toegang geweigerd, sudo ./bootstrap dan maar:
$ sudo ./bootstrap
sudo: ./bootstrap: command not found
Ik denk dat ik iets simpels fout doe... kan iemand me vertellen wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 18:57
Mythling schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:49:
Ik ben eens aan het spelen met zelf compileren, maar ik loop in het begin al tegen een probleem aan. Ik heb de alpha1 source gedownload, dan voer ik ./bootstrap uit. Toegang geweigerd, sudo ./bootstrap dan maar:
$ sudo ./bootstrap
sudo: ./bootstrap: command not found
Ik denk dat ik iets simpels fout doe... kan iemand me vertellen wat?
Doe eerst: sudo su
Vervolgens: ./bootstrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Weet hier iemand of het mogelijk is om onder xbmc games te starten? (xbmc windows)

En is er nog een andere manier om xbmc te bedienen met de gamepad?(ik gebruik nu xpadder)
Dit kan dus met de xbox360 event client, dan werkt de controller perfect.

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik in hemelsnaam instel dat die eventclient uit gaat als ik een game start, en weer aan als ik de game afsluit.

[ Voor 39% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-11-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Linchpin schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:34:
[...]

Doe eerst: sudo su
Vervolgens: ./bootstrap
Mja, dat werkt ook niet. Ik heb inmiddels wel het probleem gevonden, chmod 777 * werkte prima :)

Volgende probleem: ./configure
./configure: line 14142: ./configure: Permission denied
/home/(...)/xbmc-9.11-a1
configure: error: Submodule xbmc/lib/libPython/Python failed to configure

[ Voor 26% gewijzigd door Mythling op 07-11-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:23:
[...]

Ga naar: system / instellingen / skin / backgrounds en andere tabbladen.

Als je de backgrounds folders hebt toegewezen en ze zijn nog niet zichtbaar dan is je xbmc build te oud.
Als ik dat doe, dan krijg ik de foto's/achtergronden pas te zien als ik als bv naar programma's ben gegaan.
Ik wil graag achtergronden of willekeurige fanarts in het hoofdmenu/hoofdscherm, wat je voor je neus krijgt als je XMBC opstart. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is je xbmc build te oud.
Deze ondersteund multiimage niet in hoofdmenu.
Hier heb je met alle nieuwe skins last van.

Weet niet welk platform je hebt maar updaten kost normaal niet zo veel tijd.
http://www.sshcs.com/xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mythling schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:20:
[...]

Mja, dat werkt ook niet. Ik heb inmiddels wel het probleem gevonden, chmod 777 * werkte prima :)

Volgende probleem: ./configure
./configure: line 14142: ./configure: Permission denied
/home/(...)/xbmc-9.11-a1
configure: error: Submodule xbmc/lib/libPython/Python failed to configure
Gewoon sudo ./configure doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hoe doe jet het in xbmc dat je je windows games ook gewoon in het menu ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:58:
Dan is je xbmc build te oud.
Deze ondersteund multiimage niet in hoofdmenu.
Hier heb je met alle nieuwe skins last van.

Weet niet welk platform je hebt maar updaten kost normaal niet zo veel tijd.
http://www.sshcs.com/xbmc/
Ik heb de nieuwste build, maar ik krijg nog steeds geen achtergrond op het beginscherm. Onder instellingen krijg ik de achtergrond wel te zien, dus XBMC kan de achtergrond wel vinden en laden, maar dus nog steeds niet op het beginscherm?
Sorry, had iets niet goed gedaan, werkt nu correct :)

[ Voor 5% gewijzigd door bartbh op 08-11-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rommelen met de Itunes plugin.
Ik heb hem zover dat de plugin opstart, en dat ik de "import my itunes library" starten kan.(de locatie van de library heb ik in default.py aangepast)

Al mijn nummers worden getoond, maar zodra ik een nummer wil afspelen gebeurd er niets.
Het systeem zegt dat er te veel onderbroken punten zijn, en de bestandsgrootte van de mp3's is 0Kb.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

@poeier

Heb de laatste versie van skin erop gezet. Hij werkt nu wel lekker vlot!!!!
Waar haal jij die vette backgrounds vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man :)

Komende nieuwe features in mod. MiniMeedia Waffa!
* CdArt + indicators spoelen/pauze (music now playing)
* Picture info size/res/date in alle views.
* Nieuwe uitgebreide soundpack.
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:16:

@poeier

Heb de laatste versie van skin erop gezet. Hij werkt nu wel lekker vlot!!!!
Waar haal jij die vette backgrounds vandaan?
Mooi !!
Heb in nieuwe versie mijn views een eigen xml file gegeven: ExtraViews.xml
Dit zou ermee te maken kunnen hebben, viewscommen werd wel heel groot.
van 2400 lines naar 5700 daarom gesplitst.

Ik heb Mijn Backgrounds folder een tijd terug geupload als torrent.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=267201#post267201 zie post 18 / 20
Velen maken daar gebruik van. :P
In MiniMeedia kun je ze in losse groepen downloaden.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=56584
Onderaan eerste post.
De meeste heb je dan te pakken in torrent staat wel een hele hoop game wallpapers.!!

Mijn backrounds folder is inmiddels weer heel wat gegroeid en blijft groeien :*) , heb bv alle backrounds van nieuwe skins toegevoegd en meer.........

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

nu toch iemand het hier over iTunes heeft... ik vind de Genius optie in iTunes geniaal!!

Weet iemand of er voor xbmc een soortgelijke functie is? Of een manier om de Genius playlist te exporteren uit iTunes, en te importeren in XBMC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Fire69 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:54:
[...]

Gewoon sudo ./configure doen? :?
Ik ben niet helemaal stom :P Ik ben al root met sudo su. Het gaat wel een tijdje goed, maar na een tijdje geeft hij die error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, dacht dat je die sudo su niet meer gebruikt had. Sorry :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod. MiniMeedia Waffa! 1.2 is te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Is er een mogelijkheid om XBMC via de CoreAVC decoder te laten werken? Heb hierop gezocht binnen dit topic maar zie er niet echt een antwoord op.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>