![]() | |
Inhoud Een topic met alle gerelateerde discussie's over Xbox Media Center, opmerkingen, vragen, tips, plug-ins, bugs, update's etc etc etc. Er zijn heel wat forum's op deze aardbol die van alles vertellen over dit programma, en de meesten zijn drukbezocht en vol gezaaid met waardevolle informatie. Alleen deze zijn voornamelijk gevuld met engelse en amerikaanse bezoekers, die toch iets anders denken en zijn dan nederlanders, en ook gebruik maken van andere plugins voor bijvoorbeeld TV zenders ( denk aan US zenders, en NL zenders ) en dat telt ook voor radio stations, RSS streams etc etc. Daarom dacht ik aan een topic op een nederlands forum met nederlandse bezoekers ( en niet de belgen vergeten uiteraard, woon zelf ook in Antwerpen | |
Wat is Xbox Media Center ? Dit is een vervangend programma voor het alom bekende standaard Xbox menu voor het instellen van settings en bekijken van een DVD. Maar ook voor het bekende Evolution X. Het is een programma voor op je Xbox waarmee je naar je favoriete muziek kan luisteren, mp3 of webradio. Je nieuwste films bekijken, DVD of Xvid/DivX. De weerkaart kan bekijken, RSS streams kan laten scrollen door beeld, je spelletjes starten, je emulators starten, je tv gids bekijken, je email checkenetc etc etc. Alles wat je kunt verzinnen voor je pc kan ook op je Xbox. | |
Hoe ziet dat eruit dan? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ----------- Oude Xbox Media Center Skin --------------- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Huh? Hoe zet ik dat op mijn xbox ? Je xbox moet "omgebouwd" zijn, dat betekent dat je een soort van chip in je xbox zet waardoor je programma's kan gebruiken die niet gecertificeerd zijn door Microsoft ( denk aan drivers die een waarschuwing geven dat Microsoft het nog niet goedgekeurd heeft en op eigen risico verder gaat ) Het ombouwen van je Xbox is iets waardoor je gelijk je garantie kwijt bent van je xbox, en ik raad het je dus ook niet aan! Dit topic is ook niet bedoeld voor vragen hoe of waar je je xbox kunt ombouwen !, mag volgens mij geeneens op GoT. Je kunt het draaien vanaf een DVD, en vanaf de ingebouwde HD. Uitgebreide handleiding over installatie vind je hier | |
Wat kun je eigenlijk nog meer met dat progje? Shoutcast radio stations zoeken en gelijk beluisteren ! Tv Gids ( Nederlands uiteraard ![]() | |
Meer informatie of link ? XBMC= Xbox Media Center Installatie handleiding XBMC - Forum Nederlands Tv gids op Xbox Filmpjes over de werking XBMC Review door Tom's Hardware Iconen voor Program's die ik heb gebruikt Iconen voor Game's die ik heb gebruikt | |
Vragen of opmerkingen ? Volgens mij is dit voldoend om wat discussie starten, en ik hoop dat er heel wat mensen reageren zodat we het samen een nog fantastischer programma kunnen maken. Ik weet niet precies of dit het goede forum is ( SA ) omdat het een Xbox is, maar volgens de faq is iedere software pakket ongeacht besturings systeem goed voor SA Veel plezier ! |
[ Voor 18% gewijzigd door frankvanhoesel op 25-10-2004 19:10 ]