Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.031 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:28
Heeft iemand ervaring met shaders? Ik lees overal wel dat het ion systeem krachtig genoeg is voor Full HD, maar is het ook krachtig genoeg voor Full HD en enkele shaders?

Volgens Guru 3d niet: http://www.guru3d.com/art...vies-over-the-gpu-guide/7. Kan iemand dit bevestigen?

Indien de ion chipset niet krachtig genoeg is, helpt het eventueel om hem te overclocken? Lukt het wel met 720p of moeten we wachten op ion 2 met minstens 32 ipv 16 shaders (http://www.theinquirer.ne...nvidia-ion-rumours-abound)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

aval0ne schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:59:
[...]

Ik had het anders begrepen. Ik dacht dat deze net heel stil was. Kan je me wat referenties geven waar het tegendeel gezegd wordt? Ben ook van plan een asrock 330 te kopen icm een SSD voor totale stilte.
silentpc onder andere, maar je vind er meer met google, let wel ze zeggen niet dat hij herrie maakt maar wel dat hij zeker niet stil is, ps3 bijvoorbeeld schijnt stiller te zijn.
Hoedanook ventilatoren is bijna altijd fout voor ons vandaar op zoek naar een (vrijwel) fanless oplossing en dat gaat wel met de M350 en Zotac.
Maar mocht er iemand ervaring hebben met het vervangen van de ventilator in de asrock om hem wel heel erg stil te krijgen dan houd ik me aanbevolen, is toch minder werk (en goedkoper) dan alle onderdelen los bestellen (zit nu op 260,- ofzo zonder HD dus de asrock is toch iets van 70-80 euro goedkoper en heeft een dvd brander erin zitten).

Edit: nu ik er over denk ben ik ms beter af om gewoon de asrock te kopen en eerst eens te kijken of de ventilator vervangen moet worden of dat we het acceptabel vinden, hm vraag me nu af welke voordelen het Zotac ion board heeft over de asrock conf, terug naar vergelijken dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door tismij op 29-09-2009 16:20 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb een Asrock MET een SSD en zelf in silent mode hoor je de fans duidelijk werken.

Voor mij is dat geen probleem omdat de PC in een kast achter een deur staat.
Dit kan alleen omdat mijn IR USB ontvanger een heel lang kabel heeft waardoor ik deze ergens kon plaatsen waar de Hamrnoy zonder probleem mee kan werken.

Ik weet zeker dat als je die mogelijkheid niet heb en de Asrock vrij staat dat je in de loop der tijd aan het geluid gaat ergeren.
Dat is bij mij namelijk altijd zo geweest,daarom ben ik blij dat ik de Xbox360 niet meer gebruik om films te streamen. :X

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
De Asrock maakt inderdaad wel wat geluid. Dit is inderdaad de 5cm fan die hiervoor verantwoordelijk is.
Hoewel hij in een kastje onder mijn bureau staat, hoor ik hem wel draaien met de settings op silent (niet op ultra-silent, dan wordt ie in dat kastje door de geringe lucht aanvoer wel erg warm).
Dit is over het algemeen geen probleem aangezien er dan muziek of tv te horen is, maar in de avond als ik ik bed lig terwijl hij download of gewoon idle staat, hoor ik hem toch duidelijk zoemen.
Hiervoor zou je een andere fan kunnen monteren (heb er zelf nog niet naar gekeken, maar ga het wel aanpassen).

Verder is het gewoon makkelijk en een goede complete configuratie in een, voor een goede prijs.

Verwijderd

Kan iemand me zeggen of een mkv film met srt ondertitel vlot wordt afgespeeld op een ion gebaseerd platform?
Als er bv met het shark007 codec pack wordt gewerkt en je zet de ondertitel ondersteuning aan dan raak je de GPU-accelleratie bij het bekijken van films helaas kwijt. Ik hoop dat ondertitels mogelijk zijn met de software die wel gpu versnelling ondersteunen. Graag wat meer duidelijkheid hieromtrent.

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:46:
Kan iemand me zeggen of een mkv film met srt ondertitel vlot wordt afgespeeld op een ion gebaseerd platform?
Als er bv met het shark007 codec pack wordt gewerkt en je zet de ondertitel ondersteuning aan dan raak je de GPU-accelleratie bij het bekijken van films helaas kwijt. Ik hoop dat ondertitels mogelijk zijn met de software die wel gpu versnelling ondersteunen. Graag wat meer duidelijkheid hieromtrent.
Ik heb zelf nog geen ervaring met de ION330, maar op mijn huidige PCtje met een 8600 kaart, kan ik vloeiend mkv's met srt's afspelen met MPC HomeCinema
Als je alles makkelijk wilt lezen op die .ru site, voeg een bookmark toe met als URL
code:
1
javascript:window.location='http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=auto&tl=nl&u='+window.location
en noem die zoiets als: vertaal naar NL. (daar kan je alle talen mee vertalen naar NL)

• Eoghlear
Roopert schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:46
Op mijn Asrock Ion 330 met full ubuntu icm XBMC heeft ie totaal geen problemen met .mkv en losse srt ondertitelingsbestanden.
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:46:
Met Eoghlear, XBMC werkt prima, en anders is het gewoon goed voor je Engels :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Smerige dubbelpost, maar dit is nieuws:
nieuws: Zotac introduceert Atom-moederbord met pci-express-slot
pricewatch: Zotac ION ITX-F
Oftwel een Zotac ION ITX B met een PCI-e x16 slot :Y)

Verwijderd

Eoghlear schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:23:
[...]

Op mijn Asrock Ion 330 met full ubuntu icm XBMC heeft ie totaal geen problemen met .mkv en losse srt ondertitelingsbestanden.
Welke software handelt deze decoding af of zit dit in het XBMC pakket verwerkt? Is het bv ook mogelijk om dts en ac3 geluid door ac3filter te laten afhandelen? Het lijkt me dat dit platform de ideale media speler is!

• tismij

tismij

???

weet iemand toevallig een fanless case voor de zotac ionitx waar ook ruimte is voor een dvd-brander ?

De M350 is erg mooi maar ik heb liever een grotere kast met ruimte voor een DVD-brander, alle grotere kasten die ik echter zie zijn weer niet fanless helaas.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

even over www.picco.nl struinen, staan genoeg mini ITX-kasten ;)

• tismij

tismij

???

Wiethoofd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:47:
even over www.picco.nl struinen, staan genoeg mini ITX-kasten ;)
als ik dan bv naar zo'n (erg lelijke maarja) case kijk als deze : http://www.picco.nl/produ...th=21_36&products_id=3953 kan ik die dan fanless laten (dus alleen een cpufan op de zotac) of kan een fanless case alleen met die M350?

Als een Zotac ION ITX met een Atom 230 er op zonder fan gekoeld kan worden en mijn Zotac met een Atom 330 een zeer licht briesje nodig heeft is een klein beetje airflow voldoende, alleen een outtake of CPU-fan moet dus voldoende zijn.

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Even ter info:

Ik heb sinds een aantal weken een ion ASUS AT3N7A-I. 40mm CPU Fan is nogal luid en draait 6500 rpm, nieuwere retail boards krijgen ook nieuwe 40mm 4100rpm fan http://www.legitreviews.com/article/1079/1/ maar het kan zijn dat je nog een 'oudje' vanaf de planken bestel. Mijn board via ASUS support aangemeld met serienummer en vraag over gesteld of een eindgebruiker ook voor vervanging in aanmerking komt. En jawel binenn paar uur reply terug van de TSD (technische service dienst) dat die nieuwe fan's over +/- 4 weken in nederland zullen zijn en wanneer binnen zullen ze mij van een passend oplossing voorzien. :-)

Verder: Ubuntu 9.04 jaunty x86_64, xbmc, 1080i/p zonder problemen, killer samples trekt ie niet, zijn ook vreemde te hoge bitrate streams imo. Bluetooth werkt niet, dev.id nog niet bekend in kernel. De laatste alsa 1.0.21 nodig, voor de azalia, gebruik coax digital out.

Wake-up on USB, met een Philips OVU412000 icm HK TC30(is equivalent van een harmony) werkt niet helemaal gelukkig. Vanuit suspend (S3) vind wel wake-up plaats maar uit S4 wel reactie van de Philips OVU412000 (groen lampje schiet aan) maar system blijft uit... still investigating.

• tismij

tismij

???

Wiethoofd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:00:
Als een Zotac ION ITX met een Atom 230 er op zonder fan gekoeld kan worden en mijn Zotac met een Atom 330 een zeer licht briesje nodig heeft is een klein beetje airflow voldoende, alleen een outtake of CPU-fan moet dus voldoende zijn.
Gaan we dan proberen denk ik, die M350 is speciaal gemaakt om de airflow goed te laten lopen maar een grotere kast met meer ruimte zou ook moeten werken denk ik.

Iemand trouwens enig idee waarom ze in het HTPC topic eigenlijk niet praten over ION? Is ION toch nog niet optimaal voor HTPC, lijkt me namelijk wel.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tismij schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:10:
[...]

Gaan we dan proberen denk ik, die M350 is speciaal gemaakt om de airflow goed te laten lopen maar een grotere kast met meer ruimte zou ook moeten werken denk ik.

Iemand trouwens enig idee waarom ze in het HTPC topic eigenlijk niet praten over ION? Is ION toch nog niet optimaal voor HTPC, lijkt me namelijk wel.
?? Wordt vrij veel over ION gepraat. Het algemene HTPC topic is een beetje dood maar in de BBG-topics komt de ION toch regelmatig langs. Maar niet elke HTPC hoeft superklein/zuinig te zijn natuurlijk. Op het moment zou ik zelf eerder een mITX HTPC bouwen met een GeForce 9300 + Celeron E3200 dan met ION/Atom 330. Het scheelt 10W en drie tientjes, maar je hebt wel een enorm veel krachtiger cpu.

Qua kant-en-klare systemen is er niet zoveel keus als je net iets krachtiger wilt dan ION/Atom 330, daar zijn de Aspire Revo en EB1012 toch wel erg interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 30-09-2009 20:39 ]

• tismij

tismij

???

als ik een systeem samenstel met de 9300 socket 775 van zotac kom ik toch al snel iets van 70-80 euro duurder uit maar je hebt gelijk is wel veel krachtiger.
Vraag me wel af of je een 9300 HTPC ook zo stil krijgt als je met de ionitx van Zotac kunt (vrijwel fanless), iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
tismij schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:47:
als ik een systeem samenstel met de 9300 socket 775 van zotac kom ik toch al snel iets van 70-80 euro duurder uit maar je hebt gelijk is wel veel krachtiger.
Vraag me wel af of je een 9300 HTPC ook zo stil krijgt als je met de ionitx van Zotac kunt (vrijwel fanless), iemand ervaring mee?
?? Het Zotac ITX bordje met Ion/Atom erop is 109 euro, hun 9300/S775 mobo 104 euro, en een Celeron E3200 is 37 euro, dus dan kom ik echt uit op 32 euro duurder. De forse prestatieverbetering (2 x 1.6 GHz vs 2 x 2.4 GHz, plus de VT-x virtualisatie support, 800 MHz FSB) is dat m.i. dubbel en dwars waard.

Je hoeft met die Celeron maar 10W extra weg te koelen. Dat moet ook met een vrijwel fanless design lukken (1 casefan, rest passief), maar natuurlijk kan zo'n Atom altijd iets stiller gekoeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 01-10-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waarom zou dan je een krachtigere htpc willen? mocht er een formaat zijn die de 9300/9400 niet ondersteund dan trekt die celeron dat formaat toch ook niet? stond mij tenminste bij als je alles smooth wilt afspelen qua cpu, dat je dan toch minimaal een C2D E7400 moet gebruiken. correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:45:
maar waarom zou dan je een krachtigere htpc willen? mocht er een formaat zijn die de 9300/9400 niet ondersteund dan trekt die celeron dat formaat toch ook niet? stond mij tenminste bij als je alles smooth wilt afspelen qua cpu, dat je dan toch minimaal een C2D E7400 moet gebruiken. correct me if im wrong.
Om het OS en user interface wat soepeler te laten lopen. Ik lees dat XBMC op linux soepel genoeg loopt, maar WMC op Win7 kent wel wat vertragingen op een Atom (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn POV CS330 systeem kun je duidelijk horen. Hier zit maar 1 fan in en die zit op de chipset. (Wanneer ik deze loskoppel is het systeem op de hdd's na stil). Alleen de temp in de chipset loopt op naar 80C. Ik heb er nu een fancontroller van een zalman cpu cooler tussen gezet en het systeem is een stuk stiller maar nog wel hoorbaar. De temp is nu zo'n 50C.
Ik zou graag een grotere fan plaatsen in de case en de chipsetcooler laten vervallen. Heeft iemand dit misschien al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is een ION board met Atom 330 dual core aan te raden om als simpel thuis servertje (met windows home server als OS) te gebruiken?
Ik kan natuurlijk kiezen voor een Atom Board met Intel chipset, maar met een Atom 330 is dat onzuiniger en niet fanless. Ook zijn de meeste boarden karig kwa sata poorten en raid opties.

Ik ben alleen een beetje huiverig voor Nvidia chipsets, met al hun slechte geschiedenis kwa data corruptie, en slecht presterende LAN adapters.
Een server die energiezuinig is maar onbetrouwbaar is heb ik niets aan, komt namelijk belangrijke data op.

Intel N270 is ook een optie maar toch weer wat minder snel (wel bizar energiezuinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ION MPC790-chipset is geen nForce 790i chipset (de enige die met overclocks last van datacorruptie kon hebben).

Nogmaals: die N270 is een mobile Atom en ondersteund geen 64 bit, de 230 is de desktop versie van die Atom maar ondersteund wel weer 64 bit.

Die Zotac F die gisteren geïntroduceerd is met pci-e lane, druk daar een RAID-kaart in en voila, bult extra poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
De vraag is natuurlijk of de 9300/9400 chipsets op die socket 775 bordjes precies dezelfde features hebben (qua hardware acceleratie, ondersteunde formaten, vdpau) als de chipsets op de ION bordjes he.

Voor zover ik weet kunnen die chips, ookal hebben ze hetzelfde nummertje, op de verschillende platformen nog best van elkaar verschillen.

Bv. een losse 9400 kaart kan qua VDPAU in Linux (en vermoedelijk het equivalent in windows) ook veel minder aan dan een GF8300.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb dit als referentie gebruikt wat betreft ION/nVidia kaarten en wat ze kunnen :
Wikipedia: Nvidia PureVideo

Zodoende voor een MSI 9300 S775 moederbord gekozen :) Zaterdag ophalen *O*

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:18:
Mijn POV CS330 systeem kun je duidelijk horen. Hier zit maar 1 fan in en die zit op de chipset. (Wanneer ik deze loskoppel is het systeem op de hdd's na stil). Alleen de temp in de chipset loopt op naar 80C. Ik heb er nu een fancontroller van een zalman cpu cooler tussen gezet en het systeem is een stuk stiller maar nog wel hoorbaar. De temp is nu zo'n 50C.
Ik zou graag een grotere fan plaatsen in de case en de chipsetcooler laten vervallen. Heeft iemand dit misschien al gedaan?
Maar 1 fan, dus in de voeding zit er geen? Hmmm, dan is vervangen wel interessant. Het zou een 40mm fan zijn. Ik zit er aan te denken om deze er dan in te zetten: "Fractal Design 40mm Silent Series Cooling Fan", zou slechts 13dB(A) moeten zijn. Alleen jammer dat bezorgkosten 2x zo hoog is als de fan zelf kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wiethoofd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:26:
De ION MPC790-chipset is geen nForce 790i chipset (de enige die met overclocks last van datacorruptie kon hebben).

Nogmaals: die N270 is een mobile Atom en ondersteund geen 64 bit, de 230 is de desktop versie van die Atom maar ondersteund wel weer 64 bit.

Die Zotac F die gisteren geïntroduceerd is met pci-e lane, druk daar een RAID-kaart in en voila, bult extra poorten.
Ik doelde juist erop dat ik de ION boarden juist aardig uitgebreid vind kwa sata poorten, ik hoef er maar 4. :p en ze ondersteunen ook nog raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:18:
Op silentpcreview doen ze dat zelfs met Core 2 Duo's (1 grote casefan, externe voeding en verder alleen heatsinks), dan zou het met een 30W minder verbruikende Atom ook moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Hmmm, ik wilde bijna een ASRock ION 330 BD kopen als mediacenter en tegelijk vervanger van m'n HD-DVD speler... in de specs staat namelijk dat deze ASRock ook HD-DVD afspeelt... maar bij het zoeken naar reviews kwam ik tegen dat er een Sony Blu-Ray drive in zit. Een Sony drive zal toch geen HD-DVD spelen?
Iemand een idee hoe dat zit met die specs van ASRock? Ze beloven HD-DVD, maar kan dat wel echt?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik heb reeds een paar maanden een Pov Ion boardje liggen, en ik ben daar al een tijdje mee aan stoeien. Helaas loop ik toch tegen een aantal dingen op waar ik maar geen oplossing voor kan vinden, ik hoop dat jullie mij een stukje op weg kunnen helpen.

Ik heb een Philips 37pfl9604 LCD tv, waarop ik de Ion als htpc heb aangesloten. Ik heb er windows XP SP3 opgezet en alleen de chipset drivers (20.14), die nieuwste hd audo drivers (1.00.00.59) en de beeldschermdrivers (190.62) op geinstalleerd. Voor de spdif aansluiting (die straks op de HK5550 wordt aangesloten) heb ik Realtek drivers (2.32) geinstalleerd. In tegenstelling tot Ubuntu/XMBC wordt mijn LCD nu wel goed gedetecteerd. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid via HDMI op de tv te krijgen. In device manager heb ik geen uitroeptekens meer, en in de BIOS staat HD audio op enabled. In de audio settings kan ik alleen geen audio mixer van nVidia/ION selecteren. De enige optie is Realtek. Ik heb geen foutmeldingen bij het instaleren van de HD nVidia drivers gehad...

Ik weet dat de hardware goed is, want onder Ubuntu/XBMC werkte hdmi geluid wel goed. Alleen kreeg ik ondanks VDPAU het beeld nooit echt 100% stottervrij en ik kon geen m2ts afspelen...

Iemand nog ideeen die ik kan proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 01:33
iemand enig idee of de PoV ION330-1 power on per keyboard ondersteund? Jammer dat de fabrikant niet of nauwelijks informatie voorziet over dit ogenschijnlijk aardige product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgeuze
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 21:35
Leech_NL schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:19:
...
Ik heb een Philips 37pfl9604 LCD tv, waarop ik de Ion als htpc heb aangesloten. Ik heb er windows XP SP3 opgezet en alleen de chipset drivers (20.14), die nieuwste hd audo drivers (1.00.00.59) en de beeldschermdrivers (190.62) op geinstalleerd. Voor de spdif aansluiting (die straks op de HK5550 wordt aangesloten) heb ik Realtek drivers (2.32) geinstalleerd. In tegenstelling tot Ubuntu/XMBC wordt mijn LCD nu wel goed gedetecteerd. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid via HDMI op de tv te krijgen. In device manager heb ik geen uitroeptekens meer, en in de BIOS staat HD audio op enabled. In de audio settings kan ik alleen geen audio mixer van nVidia/ION selecteren. De enige optie is Realtek. Ik heb geen foutmeldingen bij het instaleren van de HD nVidia drivers gehad...
Sinds de 185.x geforce drivers zijn er problemen tussen Geforce kaarten (en waarschijnlijk dus ook de Geforce 9300/9400 van de ION) en Philips LCD tvs betreffende geluid over HDMI. Ik heb het zelfde probleem op mijn notebook met een geforce 8600M GT. Op internet vind je meer mensen met hetzelfde probleem: Geen geluid over HDMI met Philips TV en geforce drivers vanaf 185.x.

Ik weet niet of het mogelijk is om oudere geforce drivers te installeren op je ION? Dat lost het probleem waarschijnlijk wel op.
Ik heb zelf op mijn laptop 179.48 erop staan (met HDMI geluid) en ik heb van andere forums begrepen dat 182.50beta ook werkt.

Kaart het anders ook aan bij NVIDIA als bug-report. Heb ik ook gedaan. Misschien dat ze eerder geneigd zijn dit op te lossen wanneer er meer mensen met hetzelfde probleem komen.
Laten we hopen dat dit snel in nieuwere nvidia drivers is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik wilde graag geluid over HDMI omdat mijn stereo nog niet was aangesloten. Nou heb ik die maar aangesloten via spdif. Dat werkt tenminste wel. Nou alleen nog DTS over de spdif zien te krijgen. Mijn versterker ziet alleen een PCM signaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb ook dat Nvidia HDMI + Philips-tv sound probleem. Heb het gepost op http://forums.nvidia.com/...hp?showtopic=103307&st=20

Op http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=107314 staat ook het een en ander.

Hopen dat ze het gaan oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 04-10-2009 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Als de prijs nog een beetje naar beneden wil gaan is dit een definitieve vervanger voor mijn KiSS DP600.
- strak genoeg design om 'uit de kast' te worden geplaatst (betere wireless connectiviteit) => strikte eis van de directie thuis
- ION+Atom 330+W7 = speelt alles
- Wireless N included

Iemand enig idee welke wireless chipset deze bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik heb een mooie case gevonden waar je wel 2 3.5'' schijven in kwijt kunt + een DVD drive of iets dergelijks. Nu nog een leuk mobotje vinden en ik heb een nieuwe server/HTPC denk ik :)

Antler MI-100
Afbeeldingslocatie: http://www.antler-group.com/images/MI-100_L.jpg

Edit:
kost btw slechts 50 euro
http://www.antler-group.c...Series&BPic=mi_title.gif#

[ Voor 19% gewijzigd door croontje op 04-10-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
Leuke kast, maar waar kan je deze kopen? - de pricewatch heeft geen vermeldingen van "antler" componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Ik heb ze zien staan bij een zaak hier in de buurt: tones.be

Die mannen gebruiken die case voor hun mini "Tones" PC's. Voor de rest heb ik ze ook nog niet veel gevonden. Ze zien er echter wel degelijk uit op het eerste zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een vraagje over het ION platform.
Ik kwam vanmorgen op de tweakers frontpage de Asus Eee Box PC EB1501 tegen.
Nu is mijn vraag of ik met een dergelijk systeem dual screen, 2 monitoren afzonderlijk, kan aansturen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:50:
Nu is mijn vraag of ik met een dergelijk systeem dual screen, 2 monitoren afzonderlijk, kan aansturen?
De 9400 IGP is in staat om via de analoge en via de digitale aansluitingen beeld op 2 schermen te toveren. Op de borden met 1x DVI en 1x HDMI en 1x D-Sub is het dus alleen mogelijk om 2 schermen aangesloten te hebben via de D-Sub en de DVI of de HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

croontje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:31:
Ik heb een mooie case gevonden waar je wel 2 3.5'' schijven in kwijt kunt + een DVD drive of iets dergelijks. Nu nog een leuk mobotje vinden en ik heb een nieuwe server/HTPC denk ik :)

Antler MI-100
[afbeelding]

Edit:
kost btw slechts 50 euro
http://www.antler-group.c...Series&BPic=mi_title.gif#
ziet er exact hetzelfde uit als deze: http://www.jcp-tech.de/index.php?id=jcp_mi_101_w&L=1
De JCP MI 101, die zoek ik al een tijdje, kost 65,- maar helaas dan ook 20,- verzendkosten (uit duitsland), 50,- klinkt veel beter dan 85,- dus als je ook een verkoopadres hebt laat maar horen.

[ Voor 6% gewijzigd door tismij op 04-10-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Ik heb reeds een maand mijn Zotac ITX-D ION 330 met Ubuntu 9.04 en XBMC aan de praat.
Draait als Linux server + HTPC. Prima mobo en full HD 1080p draait prima zonder probs (lang leve de VDPAU).

Ik heb geluid over zowel SPDIF alsmede HDMI. Beide geven geluid probleemloos weer.

Echter 1 probleem. Ik heb een wat oudere JVC AC3/DTS receiver (JVC RX-888). Ik weet het, hij is aan vervanging toe maar jah, credietcrisis bladiebla... Ofwel negatieve cashflow.

Probleem is: mijn receiver heeft geen hdmi input en alleen SPDIF en Optical digital inputs.
Bij het schakelen tussen mp3's/films blijkt mijn output stream naar de receiver te worden gedeactiveerd en daarna meteen weer worden geactiveerd. Het lijkt alsof er per mp3 de output stream opnieuw wordt geinitialiseerd.

Mijn inputstream blijft dus niet continu geactiveerd. Hierdoor mis ik steeds de intro van mijn mp3 bij het overschakelen van track. Iemand een idee?

IEC985 gebruik ik. Hoe blijft deze stream gewoon actief zonder herinitialisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Laatst online: 15-09 01:33
To whom it may concern: Heb zojuist van een PoV techie vernomen dat de ION330-1 geen wake-on-USB of PS/2 ondersteund. Gezien ik de ZOTAC 'D' versie wat te duur vind en geen WiFi behoef wordt het voor mij (met een beetje tegenzin) de ASUS, ondanks de schijnbaar luidruchtige fan, die ik dan maar meteen verruil voor een PAPST...

[edit] PoV heeft me wel voorzien van de ION330-1 manual, die ik voor eventuele geïnteresseerden maar even HIER heb gezet (snap niet waarom PoV dit niet op de eigen site doet, samen met een FAQtje en soortgelijke zaken die de eindgebruiker toch echt wel mag verwachten).

[ Voor 34% gewijzigd door retspan op 05-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de ION 330-BD neerzetten bij een vriend van me wiens PC is overleden, op dit systeem kan je dus een OS naar keuze zetten.

Valt er gewoon "normaal" te werken met programma's als Office e.d. op deze ION's ?
Maw kan je ze ook als Huis tuin en keuken PC gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik overweeg een Asrock ION 330 aan te schaffen om deze samen met Ubuntu en XBMC in te gaan zetten als vervanger van m'n huidige XBOX met XBMC.
Ik heb een Logitech Harmony 785, waarmee ik mijn apparatuur zoveel mogelijk via rf wil aansturen, zodat ik alles kan wegwerken achter een kastje. Ik kom er nu nog niet uit hoe ik de Asrock het beste aan kan sturen. Ik zie in dit topic mensen die een ir-ontvanger hebben aangeschaft, maar de grote vraag die ik nog heb: kan ik ook een rf-ontvanger (bv een rf-toetsenbord) aanschaffen waarmee de Asrock rechtstreeks door de Harmony 785 kan worden aangestuurd, dus zonder conversie van ir naar rf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:05:
Ik wil de ION 330-BD neerzetten bij een vriend van me wiens PC is overleden, op dit systeem kan je dus een OS naar keuze zetten.

Valt er gewoon "normaal" te werken met programma's als Office e.d. op deze ION's ?
Maw kan je ze ook als Huis tuin en keuken PC gebruiken?
Als dit systeem HD materiaal kan afspelen, kan je heus wel een tekstje schrijven.
Zelfs met de single core atom is dit piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
@xburchartz

regel een RF to USB dan zou het moeten werken

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:22:
[...]

Als dit systeem HD materiaal kan afspelen, kan je heus wel een tekstje schrijven.
Zelfs met de single core atom is dit piece of cake.
Daar ging ik dus ook al wel vanuit, hij staat reeds in bestelling.
Het verbaasde me nl dat niemand het hier geeft over deze PC's als non Media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een media center is hoofdzakelijk gericht op het afspelen van media zoals audio en video, maar op elke computer waarop dat kan, kan je natuurlijk ook gewoon simpel huis-tuin-en-keuken internetten en je tekstbestandjes typen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:58:
[...]
Daar ging ik dus ook al wel vanuit, hij staat reeds in bestelling.
Het verbaasde me nl dat niemand het hier geeft over deze PC's als non Media center.
Het hele nettop en netbook (o.a. Asus Eee pc) concept is min of meer begonnen met de 1ste generatie Atom. Dat was nog een 1.6GHz single core, de hier besproken Asrocks en POVs bevatten een dual core. Het spreekt daarom voor zich dat ze geschikt zijn voor eenvoudige taken zoals internet, email en office. Met de introductie dit jaar van het ION chipset kwam daar ook de mogelijkheid bij om HD-video tot 1080p af te spelen en de Atom als goedkope zuinige HTPC in te zetten, daar draait dit topic nu om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Icekiller2k6 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:37:
@xburchartz

regel een RF to USB dan zou het moeten werken
Is dat per definitie zo? Of loop ik dan het risico dat de RF op een andere frequentie zit dan Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik wilde even attenderen op de volgende script.
Het is voor een installatie XBMC op een een Linux Ubuntu minimal install.
Met deze script is zowat alles inbegrepen en werkend.

LINK XBMSCRIPT

[ Voor 3% gewijzigd door dCY op 06-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daank
  • Laatst online: 15-08 13:40

daank

Internet _H3nk

dCY schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:18:
Ik wilde even attenderen op de volgende script.
Het is voor een installatie XBMC op een een Linux minimal.
Met deze script is zowat alles inbegrepen en werkend.

LINK XBMSCRIPT
wow, dat is inderdaad nog eens een handig script, Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat ie niet het script even volluit neerzet zodat je weet wat er allemaal precies gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

retspan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:58:
To whom it may concern: Heb zojuist van een PoV techie vernomen dat de ION330-1 geen wake-on-USB of PS/2 ondersteund.
Ik heb een Philips SRM7500 ab die via RF werkt middels een USB ontvanger. Daarmee kan ik het geheel dus niet opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Wiethoofd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:01:
Jammer dat ie niet het script even volluit neerzet zodat je weet wat er allemaal precies gebeurd....
script downloaden en met een editor openen :)
Ik heb het script om meerdere Ions gebruikt, werkt goed!

[ Voor 9% gewijzigd door dCY op 06-10-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als deze zo goed werkt zal ik deze maar eens proberen ipv die eerder genoemde install script. Mag ik wel dit keer de boel richting slaapkamer verhuizen omdat ik dan alleen even een externe dvd-brander voor de minimal ubuntu-install hoef te verplaatsen ;)

Jammer trouwens dat niet meteen die Rapier-skin mee wordt geïnstalleerd, die vond ik zelf namelijk wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Wiethoofd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:10:
Als deze zo goed werkt zal ik deze maar eens proberen ipv die eerder genoemde install script. Mag ik wel dit keer de boel richting slaapkamer verhuizen omdat ik dan alleen even een externe dvd-brander voor de minimal ubuntu-install hoef te verplaatsen ;)

Jammer trouwens dat niet meteen die Rapier-skin mee wordt geïnstalleerd, die vond ik zelf namelijk wel vet.
Ik denk alss je het aangeeft in de forum dat ie het erbij zet, het is iemand die wel naar de vragen luisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 07:41
tismij schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:06:
[...]

ziet er exact hetzelfde uit als deze: http://www.jcp-tech.de/index.php?id=jcp_mi_101_w&L=1
De JCP MI 101, die zoek ik al een tijdje, kost 65,- maar helaas dan ook 20,- verzendkosten (uit duitsland), 50,- klinkt veel beter dan 85,- dus als je ook een verkoopadres hebt laat maar horen.
Of het zelfde als de A+ Cupid die is te krijgen in Nederland:
http://tweakers.net/pricewatch/245223/maxpoint-cupid-3.html

Ik heb zelf de Gigabyte MIB T5140 in bestelling staan voor mijn Asus ion bordje:
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/news/gigabyte/MIB-T5140.jpg
2 x 3,5 inch hdd
1 x full size dvd brander
65 Watt voeding

En dat voor een prijs van nog geen 50 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wel gaaf dat je er een monitor op kan monteren, maar heeft dat kastje wel genoeg gewicht om niet om te donderen? En enige wat me jammer lijkt aan zo'n kastje is dat je alsnog de kabels allemaal buitenom hebt lopen. (van monitor naar kastje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Juicie, is inderdaad een leuk kastje, maar in vraag me echt af hoe goed de airflow is om niet met herrie makende prutsfannetjes te zitten om de boel koel te houden...

Wiethoofd in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic" (ik had het kastje dus al eens eerder genoemd)

[ Voor 28% gewijzigd door Wiethoofd op 06-10-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stand kan eraf en kan gemonteerd schermen tot 5 kg dragen. Ik moet zeggen dat het ook zonder stand een va de betere kasten lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.vmodtech.com/main/wp-content/uploads/venom-crusher/gigabyte-mib-t5140/dsc_0063.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Ik ben inderdaad ook van plan om hem zonder scherm steun te gebruiken. Was lang opzoek naar een kast die klein genoeg was om mooi onder de tv te passen maar wel plaats bood aan 2 x 3,5 inch hdd. Ben op mijn zoektocht meerdere kasten tegen gekomen die hieraan voldeden maar toen ik de prijs zag was het toch minder interessant.
Toen ik de MIB TT5140 vond heb ik hem meteen besteld :D

@ Wiethoofd: Misschien dat ik een scythe 12CM fan op het bordje ga modden.

http://www.scythe-eu.com/...eam-120-SLIM--fan2_01.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Juicie op 06-10-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
De Asrock is weer wat in prijs gedaald bij Zercom. Als ie onder de 250 komt, haal ik em :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) En toch zal ik nooit meer voor een mediacenter systeem gaan dat OOK nog server moet zijn. In deze tijd van best krachtige NAS'jes die je ergens diep in je huis kan wegbergen en dus nooit meer hoeft te horen en waarin je je steeds beter een mooie stille SSD in je mediacenter kan veroorloven ban ik zo veel mogelijk alle bewegende onderdelen uit de huiskamer ;-)

Maar goed, dat is natuurlijk mijn bescheiden mening :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
tismij schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:06:
[...]

Dus te koop bij Tones.be, ze hebben winkels in Mechelen, Gent en Heist-op-den-Berg (en die laatste daar woon ik in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Juicie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Of het zelfde als de A+ Cupid die is te krijgen in Nederland:
http://tweakers.net/pricewatch/245223/maxpoint-cupid-3.html

Ik heb zelf de Gigabyte MIB T5140 in bestelling staan voor mijn Asus ion bordje:
[afbeelding]
2 x 3,5 inch hdd
65 Watt voeding

En dat voor een prijs van nog geen 50 euro!
Ow die is ook wel mooi, spijtig dat ik hier geen TV kaart in kan steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjion
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 20:37
Heb de ion topics al een beetje gevolgd, en heb ook een een Asrock ion aangeschaft. minimal ubuntu met xmbc. Alles loopt na een paar uurtjes puzzelen behalve 1ding. krijg mijn ion niet uit suspend met een OR24V RF remote. in slaap krijgen lukt prima, maar wakker krijg ik het systeempje alleen met toetsenbord of de aan-knop. Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Sjion schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:15:
Heb de ion topics al een beetje gevolgd, en heb ook een een Asrock ion aangeschaft. minimal ubuntu met xmbc. Alles loopt na een paar uurtjes puzzelen behalve 1ding. krijg mijn ion niet uit suspend met een OR24V RF remote. in slaap krijgen lukt prima, maar wakker krijg ik het systeempje alleen met toetsenbord of de aan-knop. Hopelijk weet iemand hier raad mee.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ASRock ION geen wake on USB ondersteunt.... die USB poorten zullen wel uitgezet worden in de slaapstand.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Exar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ASRock ION geen wake on USB ondersteunt.... die USB poorten zullen wel uitgezet worden in de slaapstand.
Nadat ik mijn ASRock in slaapstand kan ik hem met mijn remote gewoon wakker maken. Alleen moet ik nog zien te omzeilen dat ie dan weer om een wachtwoord vraagt anders moet ik nog steeds mijn toetsenbord erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weenie welk os je gebruikt, maar in windows kan je dat gewoon bij de power options instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tips ivm die mini-ITX kastjes _/-\o_ er zijn niet zoveel mooi kastjes in dit formaat, was helemaal verkocht voor de Silverstone LC16MR, maar was effe vergeten dat die kasten te diep zijn voor in een stereo/tv meubel te plaatsen |:(
Was dan aan het twijfelen voor een Asrock nettop, maar hier kan ik geen dual tuner tv-kaart in prikken en als ik zelf een mini-ITX systeempje bouw wel (denk ik :/ ) op voorwaarde dat ik een mooie alu-kleurige kast vind van max 300mm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
eymey schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:39:
:-) En toch zal ik nooit meer voor een mediacenter systeem gaan dat OOK nog server moet zijn. In deze tijd van best krachtige NAS'jes die je ergens diep in je huis kan wegbergen en dus nooit meer hoeft te horen en waarin je je steeds beter een mooie stille SSD in je mediacenter kan veroorloven ban ik zo veel mogelijk alle bewegende onderdelen uit de huiskamer ;-)

Maar goed, dat is natuurlijk mijn bescheiden mening :)
Dat is natuurlijk ideaal, maar als arme, thuis wonende, pas afgestudeerde nerd, ken ik me dat nog niet veroorloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23
[afbeelding]
Echt balen dat deze kast te diep is.. Ik zoek een mini itx kast die maximaal 35cm diep is, en geen vierkante vorm heeft.

Op de foto's lijkt de kast niet zo diep te zijn maar volgens de specs op de gigabyte site toch 445mm.

[ Voor 15% gewijzigd door sh4dow op 07-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
woekele schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:07:
Weenie welk os je gebruikt, maar in windows kan je dat gewoon bij de power options instellen :)
Ik gebruik een full ubuntu + Xbmc setup. Misschien dat het daar ook in de power options te regelen is.

Edit: Door de juiste woorden in google te gebruiken kom je er zo op :) : http://ubuntuforums.org/s...php?p=2061391&postcount=4

[ Voor 17% gewijzigd door Eoghlear op 07-10-2009 13:59 . Reden: link naar oplossing :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
sh4dow schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Echt balen dat deze kast te diep is.. Ik zoek een mini itx kast die maximaal 35cm diep is!
Deze is toch maar 25 CM diep :)

44,5 cm breed
6,5 cm hoog
25,0 cm diep

Op de site van gigabyte staat het inderdaad een beetje vreemd: 250 x 65 x 445 mm (W x H x D)

Met heel veel geluk zou mijn bestelling nog voor het weekend binnen zijn. Anders wordt het volgende week, zal dan zo snel mogelijk kort bouw logje plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Juicie op 07-10-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Weet je dat zeker? Dan ga ik hem meteen bestellen ! Waar heb jij hem besteld?

[ Voor 20% gewijzigd door sh4dow op 07-10-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
sh4dow schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:57:
Weet je dat zeker? Dan ga ik hem meteen bestellen ! Waar heb jij hem besteld?
Weet niet of ik reclame mag maken maar heb hem bij Cool-Prices.nl besteld.
Dat ie maar 25 diep is kun je op sommige plaatjes zien: m-itx is maar 17 cm diep. Je kunt zien dat de kast niet heel veel dieper is als een m-itx bordje.
http://images.google.nl/i...%20Gigabyte%20MIB%20T5140

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan nog even rekening houden met een paar mm ruimte rond het bord aan de kant waar het I/O-panel niet zit en natuurlijk nog de voorkant van de kast die de nodige ruimte inneemt. Dan nog blijft 25cm ruim, mijn M350 is maar 21cm diep en 19,2cm breed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Wiethoofd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:13:
En dan nog even rekening houden met een paar mm ruimte rond het bord aan de kant waar het I/O-panel niet zit en natuurlijk nog de voorkant van de kast die de nodige ruimte inneemt. Dan nog blijft 25cm ruim, mijn M350 is maar 21cm diep en 19,2cm breed :Y)
Maar in jou M350 passen geen 2 x 3,5 inch HDD en 5,25 inch DVD/RW. Als ik een losse server zou hebben dan zou een M350 best ideaal zijn voor achter op de TV. Maar dan zou ik misschien toch een andere kast kiezen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.casedesigns.net/wp-content/AplusCase_Cupid_1_2.jpg

Ook lekker klein, HTPC uiterlijk, slimline dvd brander en een kaartlezer.

[ Voor 17% gewijzigd door Juicie op 07-10-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 21:07
Ik zie van ViewSonic nieuwe nVidia ION based HTPC, b.v. zie

http://www.engadget.com/2...ttops-handled-in-the-ope/

Ziet er wat mij betreft goed uit.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
De VOT132 is nVidia ION gebaseerd en ziet er klein en mooi uit.

Ik zie hem in Nederland nog nergens te koop ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om even nutteloos door laten klikken te voorkomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aval0ne schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:20:
De Asrock is weer wat in prijs gedaald bij Zercom. Als ie onder de 250 komt, haal ik em :)
http://tweakers.net/price...asrock-ion-330-zwart.html inclusief verzendkosten nog onder de 250 dus sla je slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook Zotac komt nu naast hun moederborden met een nettop: the MAG "everywhere PC"
[url=]Fudzilla.com - Zotac shows its first nettop, MAG "everywhere PC" comes in November[/url]
TechPowerUp! - ZOTAC Unleashes World's First Everywhere PC
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-10-06/104a.jpg
TechPowerUp! - Zotac MAG ION Nettop review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbird
Ziet er ook zeer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit er over te denken om tegen het einde van dit jaar ook m'n Asus m2a-vm HDMI bordje met losse Geforce 8400GS kaart (voor XBMC in Linux, VDPAU) eens te vervangen door een ION bordje. Zeker omdat ik nu ook aan de LCD-tv ben :D.

Echter, dan moet het bord wel een los PCI of PCI-e slot hebben (liefst PCI omdat ik daar nog een dual tuner dvb-t tuner voor heb liggen). Dat pci slot twijfel ik nog over omdat ik waarschijnlijk niet meer een Digitenne-afhankelijke PVR zal willen bouwen, maar een uitbreidingsmogelijkheid is altijd handig :-).

Heeft het Asus ION bord nou trouwens een full VDPAU capable GPU of niet? Ik las namelijk in een discussie hier dat specs m.b.t. dit bord elkaar tegen spreken: De ene zegt dat er een Geforce 9300 gpu op zit, de ander meldt de (gebruiktelijke) Geforce 9400m cpu....

Voorlopig zal ik het bord gewoon in m'n OrigenAE X10 behuizing bouwen, aangezien daar een mooie VFD en infrarood sensor in ingebouwd zitten en omdat deze ook ieder bord middels de PWR connector van het moederbord zelf aan en uit kunnen zetten met de remote control.

Op zich zou ik wel best naar een compacter kastje willen, maar dan moeten de laatste 2 genoemde elementen wel aanwezig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een kort vraagje want via Google vind ik niet echt een concreet antwoord: Heeft iemand al een ION bordje werkend met OSX86 (Mac OS X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:56
zit er nu echt over te twijfelen om een die asrock te nemen aan gezien die nu voor onder de 250 te krijgen is.
maar zal dat in korte tijd nog verder zakken? aangezien die op de laagste prijs in pricewatch begon op 280 en binnen 3 maanden al naar de 236 is gezakt? is het dan slimmer om nog een maandtje te wachten of zal die dan weer omhoog gaan in prijs.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

kan met zoeken niet vinden maar was er nu iemand die in de asrock 330 de fan uitgezet heeft?
Vroeg me af of ik hem stiller kan maken door de kleinste fan (30mm cpu fan?) gewoon uit te zetten (zou moeten kunnen wat temps betreft).
Kan iemand die de 330 heeft me vertellen of er ruimte is om een Scythe Kaze Jyu Slim te plaatsen (evt. met andere CPU heatsink), dan kunnen alletwee de standaard fans gewoon uit en is ie zeker stil.
(als een Scythe fan in een M350 voldoende is dan zou dat in een iets grotere kast al helemaal moeten zijn gok ik).

Kortom, nu de 330 zo goedkoop aan het worden is zou het wel een erg mooie oplossing zijn voor mij maar alleen als ik hem echt goed stil krijg anders schopt mijn vrouw hem de kamer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

tismij schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:14:
kan met zoeken niet vinden maar was er nu iemand die in de asrock 330 de fan uitgezet heeft?
Vroeg me af of ik hem stiller kan maken door de kleinste fan (30mm cpu fan?) gewoon uit te zetten (zou moeten kunnen wat temps betreft).
Kan iemand die de 330 heeft me vertellen of er ruimte is om een Scythe Kaze Jyu Slim te plaatsen (evt. met andere CPU heatsink), dan kunnen alletwee de standaard fans gewoon uit en is ie zeker stil.
(als een Scythe fan in een M350 voldoende is dan zou dat in een iets grotere kast al helemaal moeten zijn gok ik).

Kortom, nu de 330 zo goedkoop aan het worden is zou het wel een erg mooie oplossing zijn voor mij maar alleen als ik hem echt goed stil krijg anders schopt mijn vrouw hem de kamer uit :)
kijken jullie films zonder geluid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow

[afbeelding]
2 x 3,5 inch hdd
65 Watt voeding
Hmm op de meeste websites staat 1x intern 3.5", 1x extern 3.5" en 1x extern 5.25". Wat bedoelen ze met extern? En is de voeding erbij geleverd? Weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die extern bedoelen ze bij de 3,5" een floppydrive en bij de 5,25" een optische drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
croontje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:44:
[...]

Ow die is ook wel mooi, spijtig dat ik hier geen TV kaart in kan steken :)
Even mezelf quoten maar nu valt net mijn euro, zijn er eigenlijk wel Ion bordjes met een PCI slot :s
Hier in de TS zie ik alvast geen staan en de plaatselijke PC boer heeft wel Mobos met een Atom en PCI slot maar dit zijn niet de Nvidia chipsets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
croontje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:23:
Even mezelf quoten maar nu valt net mijn euro, zijn er eigenlijk wel Ion bordjes met een PCI slot :s
pricewatch: Asus AT3N7A-I
pricewatch: Point of View ION-MB330-1

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 08-10-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

dCY schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:30:
[...]

kijken jullie films zonder geluid??
nee maar soms luisteren we graag naar rustige muziek of kijken we andere films dan transformers waarbij het geluid gewoon redelijk zacht staat, daarbij hebben we goede oren en vinden we ventilatoren storend.
Vraag blijft dus, aangezien de 330 niet echt stil schijnt te zijn is dit te verbeteren door 1 fan uit te zetten of evt. een andere fan te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Wiethoofd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:21:
Met die extern bedoelen ze bij de 3,5" een floppydrive en bij de 5,25" een optische drive.
Ah ja natuurlijk! Voeding zit erbij geleverd volgens het nieuwsbericht op HWinfo. Ik zie op de foto's niet goed hoe de voeding aangesloten wordt richting het moederbord. Nu nog even verdiepen in een SSD schijf die ik erin ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:27:
Vraag blijft dus, aangezien de 330 niet echt stil schijnt te zijn is dit te verbeteren door 1 fan uit te zetten of evt. een andere fan te plaatsen.
Retorische vraag, tuurlijk, als je een fan uit zet of vervangt door een stiller exemplaar zal je altijd met een lagere geluidsproductie zitten, de vraag is of het in die AsRock ION 330 mogelijk is :Y) En omdat de fans standaard formfactors hebben vallen deze te vervangen door stillere exemplaren of gewoon te dempen door er een weerstandje tussen te plaatsen.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.