De Nvidia 9300 videochip zit wel op het moederbord van de Asus Pundit P4-P5N9300. Dus je kan er makkelijk een HTPC'tje van maken die Full HD kan afspelen.
Anoniem: 312857
ja dat snap ik. daarom vond ik het al interessant. maar als je een cpu, hdd, optische drive en memory moet kopen zit je al snel aan de 300+ euro. dus dan vind ik hem niet zo interessant meer.
Is er iemand al bekend met de ZOTAC MAG. Zie voor review: http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/MAG_ION_Nettop
Wordt als concurent gezien van ASRock ION>
Wordt als concurent gezien van ASRock ION>
Nee, er niet bekend mee, maar al wel eerder gespot
Wiethoofd in "Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic de..."
De ZOTAC MAG lijkt mij zeer interessant.
Volgens de importeur (Wave computers) gaat de MAG begin november geleverd worden (o.a. aan Alternate).
Volgens de importeur (Wave computers) gaat de MAG begin november geleverd worden (o.a. aan Alternate).
Anoniem: 321428
Ja, voor mij ook, De ZOTAC MAG heeft volgens mij eSATA aansluiting( voor mij interessant) en de asrock niet.
Als het er is, ga ik het kopen.
Als het er is, ga ik het kopen.
Ik wil nog ff de prijs van de MAG afwachten, maar zeker de e-sata poort is voor mij ook een grote pre. Met name omdat ik de harddisk door een SSD zou willen vervangen is snelle externe opslag wel een enorme pre. Dan wordt dit een mooi stil klein pc'tje voor in de huiskamer en kan de 'krachtige' pc naar boven voor zaken die wat meer power vereisen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Als eSata belangrijk is en je wilt evt zelf bouwen, dan is het Asus AT3N7A-I bordje evt. een optie. Die heeft eSata aan de achterkant.eymey schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:26:
Ik wil nog ff de prijs van de MAG afwachten, maar zeker de e-sata poort is voor mij ook een grote pre. Met name omdat ik de harddisk door een SSD zou willen vervangen is snelle externe opslag wel een enorme pre. Dan wordt dit een mooi stil klein pc'tje voor in de huiskamer en kan de 'krachtige' pc naar boven voor zaken die wat meer power vereisen.
Ik heb sinds gisteren eindelijk alle onderdelen binnen van mijn Zotac ION configuratie
Nu ben ik druk aan het bouwen en vroeg me het volgende af:
Naar welke kant moet de de ventilator bovenop de koeler van de CPU blazen?
Waarschijnlijk moet de airflow op het koellichaam, wie weet het zeker?
Nu ben ik druk aan het bouwen en vroeg me het volgende af:
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Klopt ;-). Alleen m'n huidige AMD 64 based systeempje dat nu nog in de huiskamer staat heeft ook al e-sata en ALS die vervangen gaat worden door iets anders, dan moet het direct ook een klein kastje worden en als het kan dus gewoon kant en klaar :-).BounceMeister schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:41:
[...]
Als eSata belangrijk is en je wilt evt zelf bouwen, dan is het Asus AT3N7A-I bordje evt. een optie. Die heeft eSata aan de achterkant.
De AT3N7a gaat het hoogst waarschijnlijk wel worden voor de htpc, eind volgende week
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Er staan pijltjes op en zo niet : Het plastic frame die maar aan 1 kant zit van de fan geeft aan waarheen de lucht wordt geblazen dus die moet tegen je heatsink aanHeyDude schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:09:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Is afhankelijk van je kast, in mijn M350 heb ik em naar boven blazen omdat de lucht van onderaf door de gaten in de kast aangezogen kan worden en bovenin voldoende gaten zitten om de lucht doorheen af te voeren.HeyDude schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:09:
Het is deze kast (een Apex Mi 008 oftewel een Norrod Mini-Itx):

De voeding zit voor een deel met een halve centimeter boven de heatsink/fan:
blazen of zuigen dat is de vraag
Zal beide opties eens proberen aangezien de temperatuur goed te meten valt.
Juicie,
Is het bij de Asus AT3N7A-I ook makkelijk om de Atom op 2,1GHz te zetten? Ik las (geloof ik) in een Asrock ION 330 review dat je hem in de bios heel makkelijk op 2,1GHz kon zetten ipv 1,6GHz. Daar was een speciale bios setting voor (niet de FSB) bij de ION 330.
Heb je er XBMC Live (Ubuntu) op staan? Kan je hem daarvandaan makkelijk in slaapstand zetten (S3 of S4 geloof ik)?
Als er OCZ Reapers in de geheugenbanken zouden zitten, past dan die 12cm fan nog denk je? (Op de foto is het een twijfelgeval).
En heb je er ook een afstandsbediening bij? Ik las dat je dat via Bluetooth doet
Is het bij de Asus AT3N7A-I ook makkelijk om de Atom op 2,1GHz te zetten? Ik las (geloof ik) in een Asrock ION 330 review dat je hem in de bios heel makkelijk op 2,1GHz kon zetten ipv 1,6GHz. Daar was een speciale bios setting voor (niet de FSB) bij de ION 330.
Heb je er XBMC Live (Ubuntu) op staan? Kan je hem daarvandaan makkelijk in slaapstand zetten (S3 of S4 geloof ik)?
Als er OCZ Reapers in de geheugenbanken zouden zitten, past dan die 12cm fan nog denk je? (Op de foto is het een twijfelgeval).
En heb je er ook een afstandsbediening bij? Ik las dat je dat via Bluetooth doet
[ Voor 22% gewijzigd door BounceMeister op 14-10-2009 20:07 ]
Ja ducktape kent zijn grenzen niet, heeft ook al als tijdelijke harddisk bracket in een oude kast gezetenWiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:40:
[snip] ducten zodat je voeding als outtake functioneert.
Goed idee, maar eerst de installatie afronden van Ubuntu en XBMC.
Hij herkent helaas mijn 4G Sandisk USB stick niet als bootmedium (via unetbootin geladen met een Ubuntu live CD).
Nu maar een oud stickje opgezocht met maar 100MB en de net install gestart...
Ik inmiddels wel, deze van DealExtreme. In XP is het plug n play en werkt ie geniaal, W7 moet ik nog even kijken of ie wil.BounceMeister schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:03:
En heb je er ook een afstandsbediening bij?
Weet je toevallig ook of ie het in XBMC Live doet (Ubuntu)?Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:04:
[...]
Ik inmiddels wel, deze van DealExtreme. In XP is het plug n play en werkt ie geniaal, W7 moet ik nog even kijken of ie wil.
Of draait XBMC ook op XP goed op zo'n ION? (Misschien langere opstarttijd?)
TerraTec H7 (recent door hardware.info getest), is wellicht ook een mogelijkheid. Of de Asrock Nettop 330 HDTV ontvangst kan verwerken? Zie system requirements... Hardware.info is hierover duidelijk: relatief krachtige PC of laptop is noodzakelijk. Ik citeer hardware.info:JePe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:57:
[...]
Ik gebruik een Asrock Nettop 330 met een Anysee E30TC en dat werkt uitstekend (wel met 2Ghz overclock). Nadeel is dat de MPEG-2 decoding van een Anysee door de CPU moet gebeuren en dat kost je toch zo'n 30% cpu load wat me een beetje tegenvalt. Voor de rest mag ik niet klagen, beeld is subliem en zonder die artifacts bij omschakelen van decrypt key (elke 10 min) wat ik wel ervaar bij een FloppyDTV.
De laptop waarop de test is gedaan is uitgerust met Pentium Dual-Core T2390 met een Geforce 8400 erin. De PC waar het goed op werkte was een Core 2 Duo E6800 of iets in die richting. Gezien onze eerdere ervaringen met HD materiaal denk ik veilig te kunnen stellen dat een E7300 / E6600 of vergelijkbare cpu een redelijke minimumvereiste is.
Binnenkort wordt de Anysee door hardware.info (nogmaals) getest en worden wellicht jouw bevindingen bevestigd ;-)
XP draai ik op m'n desktop, op m'n ION staat W7, de XBMC ubuntu install wou niet vlotten, maar ik kan wel m'n desktop (die wel een dvd-speler heeft) even booten in XBMC en kijken of de remote werktBounceMeister schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:06:
Weet je toevallig ook of ie het in XBMC Live doet (Ubuntu)?
Of draait XBMC ook op XP goed op zo'n ION? (Misschien langere opstarttijd?)
Ik was wel van plan om een XBMC ubuntu install te gaan doen op een ION. Wat wilde er bij jou niet aan vlotten?Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
XP draai ik op m'n desktop, op m'n ION staat W7, de XBMC ubuntu install wou niet vlotten, maar ik kan wel m'n desktop (die wel een dvd-speler heeft) even booten in XBMC en kijken of de remote werkt
Op m'n Desktop PC had ik XBMC Live getest via een USB stick, maar dat wilde niet, ik denk dat er iets mis gaat met videodrivers, omdat ineens tijdens het laden van XBMC het beeld vervormt. Ik heb een ATI HD4850 dus dat zou goed moeten zijn. Onder XP werkt de Win32 versie van XBMC wel gewoon.
Ik heb meerdere installs op m'n USB-stickje geprobeerd, de laatste werkte perfect op m'n D-Sub 1280*1024 schermpje beneden, toen ik em via hdmi op de 1920*1080 aansloot gaf ie geen beeld, dat probleem getackled toen de resolutie niet meer goed wou. Ik heb dus de USB-stick geformatteerd en er sindsdien niet meer naar om gekeken.
Ik heb mijn htpc-systeem met GF 9300 chipset (P5N7A-VM moederbord) draaien met Ubuntu en XBMC. Ik gebruik een Wiiremote/bluetooth (native ondersteuning in XBMC) en heb onlangs mijn hdd naar mijn meterkast-server verhuisd en laat het systeem opstarten vanaf een zelfbouw SSD: een CF-kaart (4GB, 300x speed) met CF-SATA adapter. Dit werkt uit de kunst, snel en stil en ook nog eens goedkoop.
Zie: http://www.addonics.com/p...emory_reader/adsahdcf.asp
Alle flauwekul die je moet uithalen om het booten vanaf USB-stick fatsoenlijk te laten lukken is hiermee overbodig. Volg gewoon losjes deze howto: http://www.xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu en tweak je systeem nog wat met een skinnetje ofzo
Zie: http://www.addonics.com/p...emory_reader/adsahdcf.asp
Alle flauwekul die je moet uithalen om het booten vanaf USB-stick fatsoenlijk te laten lukken is hiermee overbodig. Volg gewoon losjes deze howto: http://www.xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu en tweak je systeem nog wat met een skinnetje ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door j0bro op 14-10-2009 20:53 ]
To question is to grow.
Asus EB1012 of EB1501 niks voor je?eymey schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:26:
Ik ben vrij nieuw met deze boards, en zit te denken om de Zotac ION ITX B - Moederbord - mini ITX te kopen. Ik wil deze gebruiken als Media center in de huiskamer. Daarop gaat draaien XP MCE en Media Portal. Films worden van de HD (lokaal) gespeeld en muziek zal vanaf een server gehaald worden. Simpel weg zou ik willen weten of dit board dat makkelijk aan kan?
Ja, kan.vanputten80 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:52:
Simpel weg zou ik willen weten of dit board dat makkelijk aan kan?
De A-E die ik heb doet het ook prima en dat is de versie met de externe voeding waar de B-E een ATX-stekker heeft
B-E heeft slechts een single core, je verwardt B-E met D-E.Wiethoofd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:01:
[...]
Ja, kan.
De A-E die ik heb doet het ook prima en dat is de versie met de externe voeding waar de B-E een ATX-stekker heeft
Zelf zou ik voor een dual core gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door pokkuhlag op 14-10-2009 22:44 ]
Anoniem: 2211
Ik ben al weken aan het klooien om met mijn HTPC met ION (gforce 9300) chipset MEERKANAALS geluid over de HDMI uit te sturen onder windows 7 direct naar mijn Panasonic fullHD plasma.
wie kan me uitleggen hoe ik dit nu voor elkaar moet krijgen...:?
De originele nvidia HDMI driver geeft aan dat mijn TV geen compressed audioformaten aankan, en maar 2 kanaals lcpm stereo kan verwerken.. .. en dat is dan ook het enige wat ik eruit krijg...
Realtek driver als alternatief forceren op SPDIF helpt niet, dan heb ik helemaal geen geluid meer over HDMI.
En via de Nvidia HDMI driver testen om AC3 uit te sturen, dan hoor ik ook niets.
De tv is een Panasonic 42PZ800E; ofwel degene die Dolby Digital + moet kunnen decoderen.. Staat nl. als fixed logo op mijn scherm gegraveerd.
wie kan me uitleggen hoe ik dit nu voor elkaar moet krijgen...:?
De originele nvidia HDMI driver geeft aan dat mijn TV geen compressed audioformaten aankan, en maar 2 kanaals lcpm stereo kan verwerken.. .. en dat is dan ook het enige wat ik eruit krijg...
Realtek driver als alternatief forceren op SPDIF helpt niet, dan heb ik helemaal geen geluid meer over HDMI.
En via de Nvidia HDMI driver testen om AC3 uit te sturen, dan hoor ik ook niets.
De tv is een Panasonic 42PZ800E; ofwel degene die Dolby Digital + moet kunnen decoderen.. Staat nl. als fixed logo op mijn scherm gegraveerd.
Dolby Digital &ne ; per definitie meerkanaals geluid, als je TV maar stereo boxen heeft zal je niet meer dan 2-kanaals geluid uit kunnen sturen. Pas als je het via je TV doorlust naar een versterker of op de versterker af wilt spelen zal het meerkanaals uitsturen in te stellen zijn.
Mooimooi, tijdens men zoektocht naar een mogelijk alternatief voor een WDTV live hier terecht gekomen. Meteen XVMC eens geprobeerd (windows 7) en damn dat gaat lekker zeg. Ik denk dat dit wel een kans maakt de huiskamer te veroveren mits een riser+tv kaart. (kwestie van onze oude CRT tv nog aan te kunnen sluiten
)
Via de TechPowerUp! review-tracker kwam ik deze Novatech Ion (Atom 230) review tegen:

Verder is de Asus EEE 1201HA 'confirmed', Atom 330, 12" glare en Windows 7 home premium.

Verder is de Asus EEE 1201HA 'confirmed', Atom 330, 12" glare en Windows 7 home premium.
Kijk uit! Dat ding heeft dus geen Nvidia Ion chipset!Wiethoofd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:45:
Via de TechPowerUp! review-tracker kwam ik deze Novatech Ion (Atom 230) review tegen:
Although the name, ‘Novatech ION’ may seem to imply that this PC boasts Nvidia’s ION technology, to my amazement it does not. Instead it uses Intel’s 945GC Chipset which includes the rather awful Intel 82954G graphics adapter.
...
Although the 720P video could be played back with low CPU utilization and no quality problems, the Novatech failed at playing the 1080P clip.
[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 15-10-2009 08:27 ]
Mja... thanks voor de tip, maar ik vind dat ding echt super lelijk
Maar ja, je kan niet alles hebben
Dit is dezelfde kast (en wellicht inhoud als de Foxconn serie R10-S1/2/3/4):Wiethoofd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:45:
[...] TechPowerUp! review-tracker kwam ik deze Novatech Ion (Atom 230) [...]
http://www.foxconnchannel...view.aspx?ID=en-us0000033
En inderdaad geen ION chipset, wel een leuke barebone maar geen machientje voor HD materiaal.
Er zit zelfs geen DVI aansluiting op! (in ieder geval op de S3 die ik een tijdje heb gehad).
[ Voor 3% gewijzigd door HeyDude op 15-10-2009 09:26 ]
ik heb een nieuwe htpc samengesteld die redelijk klein is (mini-itx) maar dan mbv een Zotac 9300 mb en een E6300 processor.
Toch is en blijft een complete ION oplossing makkelijker en vooral zuiniger (en net weer iets kleiner), enige waar ik over twijfel is of ik met een ION systeem ook TV kan gaan decoderen/opnemen.
Vraag is dus of het te doen is om een USB DVB-S2 module aan een ION systeem te hangen, iemand hier ervaring mee?
(ik meen me nl. te herinneren dat die USB decoders processorkracht gebruiken voor het decoderen dus mogelijk werkt dat niet met een ION systeem)
Toch is en blijft een complete ION oplossing makkelijker en vooral zuiniger (en net weer iets kleiner), enige waar ik over twijfel is of ik met een ION systeem ook TV kan gaan decoderen/opnemen.
Vraag is dus of het te doen is om een USB DVB-S2 module aan een ION systeem te hangen, iemand hier ervaring mee?
(ik meen me nl. te herinneren dat die USB decoders processorkracht gebruiken voor het decoderen dus mogelijk werkt dat niet met een ION systeem)
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
De Terratec was geen echte optie voor mij persoonlijk daar er een extra adapter bij zit, plus dat deze niet onder Windows MCE werkt. HD zenders is ook gewoon mogelijk met de Anysee, alleen heb ik niet gekeken naar wat de load op dat moment is, zou meer moeten zijn daar er meer data te decrypten is. De Anysee is tevens wat trager met wisselen van een kanaal dan een FloppyDTV, echter is daar misschien nog iets aan te doen m.b.v. nieuwe drivers.wsmaal schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:10:
[...]
TerraTec H7 (recent door hardware.info getest), is wellicht ook een mogelijkheid. Of de Asrock Nettop 330 HDTV ontvangst kan verwerken? Zie system requirements... Hardware.info is hierover duidelijk: relatief krachtige PC of laptop is noodzakelijk. Ik citeer hardware.info:
De laptop waarop de test is gedaan is uitgerust met Pentium Dual-Core T2390 met een Geforce 8400 erin. De PC waar het goed op werkte was een Core 2 Duo E6800 of iets in die richting. Gezien onze eerdere ervaringen met HD materiaal denk ik veilig te kunnen stellen dat een E7300 / E6600 of vergelijkbare cpu een redelijke minimumvereiste is.
Binnenkort wordt de Anysee door hardware.info (nogmaals) getest en worden wellicht jouw bevindingen bevestigd ;-)
Ps. ik wist al dat de Anysee nog getest ging worden, had echter geen zin om daarop te wachten en heb de gok maar genomen.
Beam me up Scotty...
Ik heb in het verleden in minder krachtige systemen een DVB-S2 kaart (PCI) toegepast in een Linux systeem en onder Windows MCE.tismij schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
[...]
Dit werkte perfect, de verwerking van de signalen is (afhankelijk van de kaart die je gebruikt) software of hardware matig. Het wel of niet kunnen activeren van VDPAU (onder linux) was bepalend voor de kwaliteit van het beeld en de hoeveelheid CPU power die gebruikt werd..
Helaas heb ik geen antwoordt op je vraag over de USB variant die je hebt of wilt kopen:
De USB variant transporteert namelijk grote datastromen over de USB poort, met name als je het hebt over DVB-S2 in de hoogste resolutie. Dat dat je systeem IO en CPU belast geloof ik meteen en als er geen hardware matige decodering plaats kan vinden dan is het funest voor de CPU in een ION systeem.
[ Voor 5% gewijzigd door HeyDude op 15-10-2009 11:29 ]
hm, ms dan toch maar iets groter verbruik voor lief nemen en een Zotac 9300 met E6300 doen.
Na wat zoekwerk zou het ms wel werken maar ms ook weer niet, beter het zekere voor het onzekere nemen dan.
Is er al meer nieuws over een ION moederbord met een 775 socket? (MSI zou ermee komen geloof ik)
Zou dan de mooiste oplossing zijn, kan ik de processor underclocken totdat blijkt dat ik meer nodig heb.
Edit: mini-itx ion en 775 bedoel ik dan, micro-atx zijn er wel al oplossingen te vinden van o.a. gigabyte
Na wat zoekwerk zou het ms wel werken maar ms ook weer niet, beter het zekere voor het onzekere nemen dan.
Is er al meer nieuws over een ION moederbord met een 775 socket? (MSI zou ermee komen geloof ik)
Zou dan de mooiste oplossing zijn, kan ik de processor underclocken totdat blijkt dat ik meer nodig heb.
Edit: mini-itx ion en 775 bedoel ik dan, micro-atx zijn er wel al oplossingen te vinden van o.a. gigabyte
[ Voor 12% gewijzigd door tismij op 15-10-2009 11:49 ]
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Je noemt zelf toch al de Zotac mini-ITX?tismij schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:43:
hm, ms dan toch maar iets groter verbruik voor lief nemen en een Zotac 9300 met E6300 doen.
ITX en S775 lijkt me wel erg proppen geblazen...
Zelf heb ik onlangs deze 2 gecombineerd :
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q8200
pricewatch: MSI P7NGM Digital
Het zekere voor het onzekere zoals je zelf al zegt
Zelf heb ik onlangs deze 2 gecombineerd :
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q8200
pricewatch: MSI P7NGM Digital
Het zekere voor het onzekere zoals je zelf al zegt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
What about the pricewatch: Zotac GeForce 9300-ITX WiFi dan ? ... Deze draagt niet het officiele ION-logo, maar dat moederboard bevat wel een GeForce 9300, wat in feite hetzelfde effect heeft. Lees ook deze qoute op http://techreport.com/articles.x/16642 : "This is essentially the same core logic package that you'll find in the Ion platform".
Edit : Net te laat - doublepost, sorry!
Edit : Net te laat - doublepost, sorry!
[ Voor 4% gewijzigd door p_van_logchem op 15-10-2009 12:21 . Reden: Net te laat - doublepost, sorry! ]
de Zotac 9300 staat nu op mijn lijstje, daar ion echter 9400 is dacht ik dan beter af te zijn maar na wat lezen blijkt er nauwelijks verschil tussen de 9300 en de 9400.
De Zotac 9300 met E6300 wordt het dan denk ik.
Tenzij ik de sateliet decoder apart houdt maar dan blijft het een mediaspeler en kan het nooit een echte HTPC worden, nope moet wel voor het krachtigere systeem kiezen (en bij dit bord kan ik zelfs een PCI-e dvb-s2 kaart gaan gebruiken, past ook net in de kast die ik ga gebruiken).
Even ter vermaak ende info mijn nieuwe systeem gaat dan (denk ik) worden:
Zotac GeForce 9300 Wifi
E6300
Procase Noah zwart met 80W externe psu
4Gb geheugen
slimline DVD brander
30Gb SSD
De Zotac 9300 met E6300 wordt het dan denk ik.
Tenzij ik de sateliet decoder apart houdt maar dan blijft het een mediaspeler en kan het nooit een echte HTPC worden, nope moet wel voor het krachtigere systeem kiezen (en bij dit bord kan ik zelfs een PCI-e dvb-s2 kaart gaan gebruiken, past ook net in de kast die ik ga gebruiken).
Even ter vermaak ende info mijn nieuwe systeem gaat dan (denk ik) worden:
Zotac GeForce 9300 Wifi
E6300
Procase Noah zwart met 80W externe psu
4Gb geheugen
slimline DVD brander
30Gb SSD
Er zijn zat ION systemen met een 9300 hoor. ION is 9300 of 9400, alleen de frequentie van de GPU en het videogeheugen zijn iets anders.tismij schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:53:
.... daar ion echter 9400 is ......
Het ION bordje van Asus AT3N7A-I is ook 9300.
En we mogen verder in [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3
Gut, zitten ze weer om een slotje te zeuren 
Hier verder aub
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3
Hier verder aub
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3
Dit topic is gesloten.