Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 106.758 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 14:34
Helaas lijkt die -1 versie van de POV ION-MB330 bijna nergens meer beschikbaar in NL. De Asus heeft wel een PCI slot maar de vraag blijft: Kan iemand met dit bord al uitsluitsel geven over de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
sebastius schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:39:
Een kort vraagje want via Google vind ik niet echt een concreet antwoord: Heeft iemand al een ION bordje werkend met OSX86 (Mac OS X)?
Als je bekend bent met OSX op non apple hardware te draaien (van uitgaande adhv je vraag), had je deze toch wel moeten kunnen vinden: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:19:
Kan iemand met dit bord al uitsluitsel geven over de gpu?
Zolang er op staat ION kan deze full HD decoden/encoden. De 9300 die gebruikt kan worden is eigenlijk niets minder dan een underclocked 9400.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Helaas lijkt die -1 versie van de POV ION-MB330 bijna nergens meer beschikbaar in NL. De Asus heeft wel een PCI slot maar de vraag blijft: Kan iemand met dit bord al uitsluitsel geven over de gpu?
Deze? http://www.alternate.nl/h...en&l2=Intel&l3=Socket+441. Voldoende voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 14:41
Ik gebruik de Asus ook, deze heeft de 9300 gpu, en kan prima hd materiaal weergeven.
Zelf heb ik xbmc live draaien , met vdpau aan.
Er komt een vervangende fan die de helft toeren maakt, 3000 ipv 6000, alleen kan dat nog
wel een maand duren volgens Asus. Dus heb ik er zelf een 8x8 fan op gezet, en
die is erg stil.
Ook gebruik ik een 120w voeding uit een Asus terminator kast, terwijl het boekje toch echt
praat over een minimale voeding van 450w?

Heb alles in deze kast zitten, moest wel wat slijpwerk aan te pas komen.

http://www.silentpcreview.com/article620-page2.html

[ Voor 7% gewijzigd door TheInsider op 08-10-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Weet iemand waar en of dat kastje van nvidia te koop is? Het staat namelijk niet vermeld in de TS

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1229596138.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 08-10-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@TheInsider: Welke videoformaten heb je in XBMC met dat bord al vloeiend weten af te spelen? En worden ze op je TV ook vloeiend weergegeven? (dus dat bij het afspelen de refreshrate van de video modus wordt omgeschakeld naar een veelvoud of enkelvoud van de framerate)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, thanx voor de link sh4dow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:20

XanderDrake

Build the future!

nVidia gaat met een beetje geluk dit jaar nog Ion 2 introduceren.
We hebben het over een die-shrink van de originele Ion chipset, inclusief een verdubbeling van het aantal shaders (van 16 naar 32 shaders en van 4 naar 8 ROPs). Ik weet dat Ion op 65nm gebakken is, dus met een beetje geluk hebben we het over een 40nm product.
Oftewel, veel sneller en zelfde verbruik of zuiniger!

Deze chipset kan zorgen voor een grafische revolutie binnen netbooks, instap laptops en ultrathin's! Hij is in ieder geval een stuk sneller dan een HD4200 (AMD's snelste IGP).

Bron.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:23:
Weet iemand waar en of dat kastje van nvidia te koop is? Het staat namelijk niet vermeld in de TS
[afbeelding]
Dit is het reference design van het ION-platform en is niet in deze uitvoering te koop. Helaas, omdat dit het kleinste uitgebrachte kastje is omdat deze gebruik maakt van een pico ITX moederbord met een extra addon-printplaat voor de extra aansluitingen.

XanderDrake schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:43:
nVidia gaat met een beetje geluk dit jaar nog Ion 2 introduceren.
Een die-shrink icm de Atom blijft alsnog een inferieur product, die Atom blijft gewoon niet krachtig genoeg. Verder: nieuws: Nvidia staakt ontwikkeling nieuwe chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er is niks inferieurs aan een Atom hoor!

True, je kan er niet een bak op gaan gamen en echt serieus photoshoppen zou ik er ook niet op proberen, maar icm. een IGP als die van het ION platform is een Atom prima voor de everyday internet en tekstverwerk taken. En de IGP zorgt voor al het filmpjes kijk werk wat je tegenwoordig ook zoal wel eens wil doen.

Evenwel is het jammer dat Nvidia door de ruzie met Intel gedwongen wordt haar IGP en andere chipset activiteiten te staken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wiethoofd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:15:
Een die-shrink icm de Atom blijft alsnog een inferieur product, die Atom blijft gewoon niet krachtig genoeg.
Dit klopt als je het hebt over gamen bijvoorbeeld, maar hoe meer nVidia investeert in zijn GPGPU ontwikkelingen, hoe nuttiger Ion 2 wordt, ook in netbooks. Lees: Flash versnelling, multimedia transcoden, antivirus versnelling, enz.
Dus inferieur product? In the eye of the beholder. HD versnelling is al in de pocket, dus waarom niet andere dingen?
Yeah, heeft hier dus niet veel mee te maken.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het over de Atom die inferieur is, de ION-chipset klaag ik ook niet over. En dan kun je wel een die-shrink van de ION-chipset doen, maar dan blijf je met een 'trage' Atom zitten waar je niet op terug kunt vallen als de hardware acceleratie van de ION-chip niet toereikend is.

En dat nieuwsberichtje heeft er dus wel mee te maken dat op het moment dat er een vervanger van de Atom komt hier dus geen ION-chipset (of gelijkwaardig/beter) bij komt voor de video-decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
Een Atom 330 dual-core is toch niet zo heel erg langzaam? Of waar is die dan vergelijkbaar mee? Met een Pentium 4 ofzo toch?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:24:
Ik had het over de Atom die inferieur is, de ION-chipset klaag ik ook niet over. En dan kun je wel een die-shrink van de ION-chipset doen, maar dan blijf je met een 'trage' Atom zitten waar je niet op terug kunt vallen als de hardware acceleratie van de ION-chip niet toereikend is.
Hoe meer je zware taken van de cpu weg neemt, hoe minder belangrijk de processor wordt. Ion 2 wordt waarschijnlijk ook niet meteen geimplementeerd, kijk eens hoe lang het duurde voordat Ion zelf werd toegepast?
Wie weet wat voor geniale dingen nVidia en 3rd parties nog gaan doen met Cuda.

Verder, ik hoop met heel mijn hart dat Ion/9400m ook gaat gebruikt worden in meer laptops. Deze chipsets combineren met CULV processors of goedkope C2D's of Pentiums is een match made in heaven! Apple heeft dat al door.
En dat nieuwsberichtje heeft er dus wel mee te maken dat op het moment dat er een vervanger van de Atom komt hier dus geen ION-chipset (of gelijkwaardig/beter) bij komt voor de video-decoding.
Ergens hoop dat nVidia of weer met Intel kan praten, of dat Intel wordt aangepakt door de rechter. Want op deze manier is er gewoon monopolie bij moederborden! AMD alleen maar AMD chipsets, Intel bijna alleen maar Intel chipsets, concurrentie door de toilet...
Exar schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
Een Atom 330 dual-core is toch niet zo heel erg langzaam? Of waar is die dan vergelijkbaar mee? Met een Pentium 4 ofzo toch?
Ja maar dan wel clock-for-clock. Dus stel je voor, een dualcore P4 op 1.6ghz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Exar schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:42:
Als je deze benchmarks bekijkt :..zie je dat :
  • de Celeron clock-voor-clock (en met de helft L2) toch nog iets beter presteert dan de Atom
  • de Pentium 4 is met z'n 2 GHz en 1,5 MB L2 extra niet eens zo heel veel sneller
  • de E6300 steekt er echter met kop&schouders bovenuit
Dus, ja, de E6300 is dus mijn favoriet, mede omdat 'ie voor zo'n 70 euro op je ION-bordje zit en (met een beetje moeite) passief te koelen valt.

Ik twijfel nog of ik zo'n E6300 in een Asus P4-P5N9300 ga stoppen, want dat mainboard bevat ook een (embedded) GeForce 9300 en wordt als het goed is geleverd met CIR + een afstandsbediening - zo niet (of als AB je niet boeit) kun je voor 15 euro minder ook de P2-P5N9300 nemen.
Het nadeel van de Pundit is alleen dat 'ie zo groot is.... vooral als je 'm vergelijkt met de Acer Aspire Revo R3600 Nettop

...overwegingen....

[ Voor 21% gewijzigd door p_van_logchem op 09-10-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
Kort vraagje - als zo'n M350 kastje alleen een 2,5" harddisk kan herbergen, zou dat dan ook een laptop-versie kunnen zijn? Ik zie namelijk dat de Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT, 320GB (uit de "Notebook harde schijven"-categorie) al voor € 43,15 over de toonbank gaat, terwijl z'n niet-notebook variant Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVTRTL2, 320GB (let op de RTL2 aanduiding) momenteel minimaal € 55,88 moet opbrengen...

Vanwaar dit verschil? En is zo'n notebook-schijf een bruikbaar alternatief? Zou wel mooi zijn, scheelt weer de nodige euro's...

Dat zou een leuk systeempje voor niet al teveel geld :

pricewatch: Zotac GeForce 9300-ITX WiFi
pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E5200
pricewatch: OCZ Reaper HPC OCZ2RPR800C44GK
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT
pricewatch: Mini-box M350 (Pricewatch kent deze prijs niet : € 49,95)

Totaal : € 303,54 (excl. verzenden/halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een notebook schijf is 2,5" en dus prima te gebruiken in die mini-box M250 aangezien die 2,5" voor harde schijven een standaard formfactor is. Met een extra bracket er bij is het mogelijk 2 HDD's te huisvesten. Ook alle SSD's zijn 2,5" (op de 1,8" na :Y)).

Als je even door had geklikt bij de M350 was je deze tegengekomen: productreview: Mini-box M350 review door Wiethoofd (ik heb een SSD in m'n M350 geschroefd trouwen)

[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 09-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 15:41
Mijn ION HTPC is vandaag binnen gekomen. Heb hem nu geinstalleerd en foto's volgen:

Asus AT3N7A-i (4cm fan vervangen door een 14cm fan)
Gigabyte MIB T5140
2GB kingston valueram
Samsung EcoGreen F2 1,5TB
Samsung DVD-RW

Mijn eerste indrukken zijn positief, ben momenteel Ubuntu met XBMC er op aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
sh4dow schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:20:
[...]

Hmm op de meeste websites staat 1x intern 3.5", 1x extern 3.5" en 1x extern 5.25". Wat bedoelen ze met extern? En is de voeding erbij geleverd? Weet jij dat?
Voeding zit er bij :) echt ideaal kastje! Die externe 3,5 inch kun je gebruiken voor een kaartlezer ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
[b][message=32711840,noline]Als je even door had geklikt bij de M350 was je deze tegengekomen: productreview: Mini-box M350 review door Wiethoofd
Ja, die had ik al van je gelezen (en ook je productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd) - vandaar ook die link naar Picco-Computers :P Ik neem aan dat je deze review ook wel kent ?

Wat is trouwens de reden dat je er een SSD in gedaan hebt? Prijs? Geluid? Warmte? Snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
p_van_logchem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:32:
Ik neem aan dat je deze review ook wel kent ?

Wat is trouwens de reden dat je er een SSD in gedaan hebt? Prijs? Geluid? Warmte? Snelheid?
Nee, linkje ken ik niet :P

Verder over de SSD: ik had eerst een Toshiba 80GB Sata1 liggen, toen ik deze voor het eerst installeerde nam ik em mee naar een LAN en was het puur voor de leuk en streamen van de audio. Toen ik thuis kwam bleek dat de schijf niet bijster snel was en nogal herrie maakte tijdens het seeken. En omdat deze bij m'n bed kwam te staan was ik niet zo van het seekgeluid gediend.

In de V&A een add geplaatst voor een 16GB mlc SSD, maar toen ik een OCZ Vertex 30GB niet veel later in de V&A-tracker voorbij zag komen voor 90 euro heb ik meteen m'n slag geslagen. Ding boot lekker snel, absoluut geen geluid, en 30GB is meer dan zat omdat ik toch alles via het netwerk vanaf m'n desktop - die beneden staat - kijk. Het is even investeren maar helemaal icm de ietwat trage Atom totally worth it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Juicie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:51:
Mijn ION HTPC is vandaag binnen gekomen. Heb hem nu geinstalleerd en foto's volgen:

Gigabyte MIB T5140
2GB kingston valueram
Samsung DVD-RW

Mijn eerste indrukken zijn positief, ben momenteel Ubuntu met XBMC er op aan het zetten.
Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! Vooral ook welke fan het is en was deze zonder modden op de Asus te monteren? :). Misschien leuk voor een pricewatch-review bij dat bordje ;-)

En ik ben ook benieuwd wat je XBMC er allemaal accelerated mee weet af te spelen. Ik zelf blijf nog ff bij m'n losse GF 8400GS kaartje tot ik wat meer gespaard heb. Die speelt ook behoorlijk wat HD materiaal goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ik ben ook heel benieud naar de foto's van jou Juicie!

Ik wacht nog even tot de MIB T5140 wat meer op voorraad is en dan bestel ik er ook één. Twijfel alleen nog tussen het PoV POV ION-MB330-1 of het Asus bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De Asus Nettop EeeBox PC EB1501 (zwart en wit) zijn op voorraad bij 4launch zegt de website. 388 euro. Ik twijfel nu heel erg of ik de witte of zwarte moet kopen... GRRRRRR moeilijk.

Hoe kunnen ze trouwens nu al windows 7 leveren. Klopt het wel? We zien wel :P

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 10-10-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Ik ben heel sterk aan het twijfelen of ik een Ion(asrock) systeempje moet kopen als mediaplayer. Wat ik vooral vaak hoor is dat de Atom te langzaam is voor hd spul.

Stel ik zet er linux+xmbc op, kan ik dan zonder problemen AL het hd materiaal soepel afspelen(met vdpau dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je vaak hoort dat de Atom te langzaam is voor HD heb je dit topic dus niet doorgenomen, de Atom icm een GMA9xx of 945GM Intel chip is inderdaad niet/zeer slecht in staat HD content af te spelen, de ION chipset in linux+XBMC kan alles afspelen, en in de 9.10 linux wordt de .wmv support nog verder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Anoniem: 255075 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:48:
Ik ben heel sterk aan het twijfelen of ik een Ion(asrock) systeempje moet kopen als mediaplayer. Wat ik vooral vaak hoor is dat de Atom te langzaam is voor hd spul.

Stel ik zet er linux+xmbc op, kan ik dan zonder problemen AL het hd materiaal soepel afspelen(met vdpau dan)?
Je luistert wel om je heen,maar neemt deze topic niet door :|

Kan je vertellen dat de Asrock ERG goed met HD om kan gaan.
Heb als sinds de Asrock ION330 uitkwam eentje in huis en wil voorlopig niets anders.

Als je problemen krijgt met HD materiaal heeft dat voornamelijk met software te maken.

Zou gewoon zeggen: ga lekker voor zitten en neem deze Topic helemaal door.Zeker weten dat je aan het einde een heel ander idee heb, dan wat je gehoord heb ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
seninha schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:56:
[...]

Je luistert wel om je heen,maar neemt deze topic niet door :|

Kan je vertellen dat de Asrock ERG goed met HD om kan gaan.
Heb als sinds de Asrock ION330 uitkwam eentje in huis en wil voorlopig niets anders.

Als je problemen krijgt met HD materiaal heeft dat voornamelijk met software te maken.

Zou gewoon zeggen: ga lekker voor zitten en neem deze Topic helemaal door.Zeker weten dat je aan het einde een heel ander idee heb, dan wat je gehoord heb ;)
Was het niet zo dat als de videochip de betreffende codec niet helemnaal ondersteunt al het rekenwerk dan naar de Atom gaat en die dat dus niet trekt? Dat is het enige negatieve wat ik kan bedenken waar Mr_Zoidberg wellicht op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoeveel video's ben jij al tegengekomen in full HD die je niet af kunt spelen, ik nog geen 1 die niet wou onder XBMC? De meeste rippers zijn qua codecs redelijk consequent en kan je dus alles afspelen, en anders download je gewoon een andere of lagere kwaliteit rip lijkt me :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

BeyondThunder

Lost Lightning

Vandaag mijn HP Media Center IR (Ebay) receiver binnen gekregen en ik heb een vreemd probleem.
Voorheen kon ik de suspend mode binnen XBMC gebruiken om de ASrock Ion uit te zetten, ging prima. Maar zodra ik de IR receiver aansluit dan werkt de suspend optie niet meer goed. XBMC gaat uit, maar ik blijf een knipperende cursor houden linksboven in mijn scherm.
Haal ik de USB stekker van de IR receiver eruit dan kan ik de Asrock weer gewoon uit zetten met de DiNovo Mini. Is iemand hier al tegen aan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Bestaat er een Ion bordje dat 6 of meer (voor 5.1) analoge uitgangen aanbiedt? Ik veronderstel dat True-HD en DTS-MA interne decoding moet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 143561 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:19:
Bestaat er een Ion bordje dat 6 of meer (voor 5.1) analoge uitgangen aanbiedt? Ik veronderstel dat True-HD en DTS-MA interne decoding moet kunnen?
De Realtek HD Audiochip die standaard op deze bordjes zitten kan met 3 analoge uitgangen 7.1 audio uitsturen, zo worden de microphone jack (roze) en de line level (blauw) multifunctioneel gebruikt ;) En anders gewoon via optisch/coaxial S/PDIF aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Wiethoofd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:28:
[...]

De Realtek HD Audiochip die standaard op deze bordjes zitten kan met 3 analoge uitgangen 7.1 audio uitsturen, zo worden de microphone jack (roze) en de line level (blauw) multifunctioneel gebruikt ;) En anders gewoon via optisch/coaxial S/PDIF aansluiten ;)
Ah, je bedoelt dat dus via de mic en line level jack er ook analoog signaal kan worden uitgestuurd? Indien ja, haal ik me snel een ION-CS330 bakske!

AV-receiver kan digitaal alleen DD/dts aan. LPCM niet ondersteudn. Heeft wel 5.1 analoge ingangen, vandaar. De True-HD en DTS-MA moeten dus door de ion gedecodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 143561 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:42:
Ah, je bedoelt dat dus via de mic en line level jack er ook analoog signaal kan worden uitgestuurd? Indien ja, haal ik me snel een ION-CS330 bakske!
Als het gewoon een Realtek HD Audio is, is dit inderdaad mogelijk. Even de handleiding van de ION-CS330 doorlezen in het geluidsgedeelte of de jacks multiple uses hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

Als het gewoon een Realtek HD Audio is, is dit inderdaad mogelijk. Even de handleiding van de ION-CS330 doorlezen in het geluidsgedeelte of de jacks multiple uses hebben.
De handleiding vind je overigens hier (ftp).

Edit, ik dacht even dat het om de Asrock ION 330 ging. Maar de vraag ging dus om ion bordjes algemeen.
Edit2: De handleiding van de Zotac bordjes vind je hier. Daar staat het wel vermeld.

[ Voor 27% gewijzigd door BounceMeister op 10-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:33:
Maar de vraag ging dus om ion bordjes algemeen.
Dan blijft het dus: zolang er een Realtek HD Audio chip op zit, zit je goed en heb je 7.1 audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Dan blijft het dus: zolang er een Realtek HD Audio chip op zit, zit je goed en heb je 7.1 audio.
Ik kon het in de handleiding van Asrock niet vinden. Ik neem aan dat het een bios instelling moet zijn? Bij Zotac werd het wel expliciet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:03:
Ik kon het in de handleiding van Asrock niet vinden. Ik neem aan dat het een bios instelling moet zijn?
Nee, driverinstelling die gewoon de jacks een andere functie toewijst :Y)
Bij Zotac werd het wel expliciet vermeld.
Als je de Asus of PoV handleidingen leest staat het er waarschijnlijk ook wel in beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Nee, driverinstelling die gewoon de jacks een andere functie toewijst :Y)

[...]

Als je de Asus of PoV handleidingen leest staat het er waarschijnlijk ook wel in beschreven.
Ah, dat maakt het al een stuk makkelijker. :)
Maar nog 1 vraagje dan, ook onder XBMC als je die via zo'n cd'tje hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:15:
Maar nog 1 vraagje dan, ook onder XBMC als je die via zo'n cd'tje hebt geïnstalleerd?
Als de driver goed geïnstalleerd is volgens mij wel, kan het je niet zelf bevestigen omdat ik W7 draai en optisch S/PDIF aangesloten had, maar m'n desktop heeft het wel. Maar ga er vanuit dat als de driver correct is geïnstalleerd en de instellingen goed staan de Realtek chip keurig z'n werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 23530 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:31:
De stand kan eraf en kan gemonteerd schermen tot 5 kg dragen. Ik moet zeggen dat het ook zonder stand een va de betere kasten lijkt:

[afbeelding]
Hij is ook nog eens enigszins betaalbaar.
Er zit een 65Watt voeding bij.
Zotac bordjes worden met 90Watt geleverd.
Stel je zet er een Asus ION bordje in, of een ZOtac model zonder voeding.
Is die 65 Watt dan wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:58:
Stel je zet er een Asus ION bordje in, of een Zotac model zonder voeding. Is die 65 Watt dan wel voldoende?
offtopic:
Zoveel enters met zo weinig regels is overbodig ;)

Ik heb full load tests gedaan met m'n Zotac bord en kwam niet boven de 45W uit, met die 65W zit je dus volgens mij wel safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Bestaan er ook complete mini-itx systemen welke geen enkele fan hebben? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen. Dat alleen HD draait is prima, deze zal ik vervangen door een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfbouw met een moederbord met daarop een Atom 230 valt passief te koelen, de Atom 330 vereist een licht briesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 14:20
Ik heb al eerder een vraag over rf-aansturing gesteld in verband met mijn Logitech Harmony 895, maar daar nog niet echt een helder antwoord op gekregen. Is het nu rechtstreeks (via een rf-ontvanger) mogelijk om de Asrock ION 330 aan te sturen, of heb ik daarvoor eerst een ir-ontvanger nodig? Er zijn wel rf-ontvangers te koop, maar ik kan niet achterhalen of die op dezelfde frequentie zitten als de Harmony.

Edit: laat het antwoorden maar. Ik ga deze vraag op het Logitech Harmony forum stellen. Als mensen geinteresseerd zijn in het antwoord, kan ik dat hier uiteraard terugkoppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door xburchartz op 11-10-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 08:53
chiel2002 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:27:
Bestaan er ook complete mini-itx systemen welke geen enkele fan hebben? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen. Dat alleen HD draait is prima, deze zal ik vervangen door een SSD.
http://www.ikbenstil.nl/H...-micro-ION-330::2978.html

Kost wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:26
Zo zeg. Ik denk dat je voor 500 euro de Asrock ook wel stil krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
BounceMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:58:
[...]

Hij is ook nog eens enigszins betaalbaar.
Er zit een 65Watt voeding bij.
Zotac bordjes worden met 90Watt geleverd.
Stel je zet er een Asus ION bordje in, of een ZOtac model zonder voeding.
Is die 65 Watt dan wel voldoende?
Ben hele weekend weg geweest. Dus nu pas weer tijd gehad om weer wat te testen.

De 65 Watt van de MIB T5140 is hier bij mij meer dan genoeg :) Draait als een zonnetje lekker stil en ziet er voor zijn geld bijzonder HIFI uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Juicie op 11-10-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
p_van_logchem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Dus, ja, de E6300 is dus mijn favoriet, mede omdat 'ie voor zo'n 70 euro op je ION-bordje zit en (met een beetje moeite) passief te koelen valt.

Ik twijfel nog of ik zo'n E6300 in een Asus P4-P5N9300 ga stoppen, want dat mainboard bevat ook een (embedded) GeForce 9300 en wordt als het goed is geleverd met CIR + een afstandsbediening - zo niet (of als AB je niet boeit) kun je voor 15 euro minder ook de P2-P5N9300 nemen.
Het nadeel van de Pundit is alleen dat 'ie zo groot is.... vooral als je 'm vergelijkt met de Acer Aspire Revo R3600 Nettop
Uuhm, op een ION bordje zit toch altijd een Atom gebakken? Of zijn er ook met socket 775? Of hoe krijg jij er anders een E6300 op? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

@hierboven:

een ion mobo is idd Atom + 9400M. maar P_van_logchem heeft het over een moederbord met de 9300 chipset van nvidea (die overigens vrijwel evengoed presteert als de 9400M) met een 775 socket *dus daar kan een E6300 op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
@ Exar (en erriezeekanmgn) : Oeps - my bad, termen begonnen een beetje door elkaar te lopen. De E6300 moet inderdaad in een 775 socket, zoals het mainboard van de Pundit die ik er direct onder aanhaalde - een board waar ook al een GeForce 9300 op embedded is.

En on-topic heb ik meteen ook maar even deze toegevoegd : pricewatch: Gigabyte MIB T5140 ... eens zien wanneer nederlandse shops 'm gaan verkopen.

[ Voor 42% gewijzigd door p_van_logchem op 12-10-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Zijn er al genoeg hoor: http://www.hardware.info/...te_MIB_T5140_GZSPIM51P0B/. Echter bij niemand op voorraad.

Heeft het Point of View bordje ook een nvidia 9400 onboard? Ik zie het nergens staan op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:15:
Zijn er al genoeg hoor: http://www.hardware.info/...te_MIB_T5140_GZSPIM51P0B/. Echter bij niemand op voorraad.

Heeft het Point of View bordje ook een nvidia 9400 onboard? Ik zie het nergens staan op hun site.
Als je de Point of View ION-MB330-1 bedoeld - da's een ION chipset, welke volgens oa. deze bron sowieso utigerust zijn met een Intel Atom + GeForce 9400M... ik ga er even blind vanuit dat dit PoV bordje niet anders is.

Overigens, waarom heeft een PoV bord jouw voorkeur? De Zotac's (zoals de pricewatch: Zotac IONITX-B-E) zijn feature-wise toch veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is maar net wat je feature-wise wil.

Als je bv. nog een tv-kaart hebt liggen voor een gewoon ouderwets PCI slot zijn al die Zotac bordjes feature-wise 'waardeloos', aangezien het OF geen pci is, of alleen pci-e ;-)

De POV MB330-1 of de Asus zijn de enigen met een PCI slot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Dat Zotac bord heb ik niet eerder gezien, wel het Zotac bord met wireless en die was een stuk duurder, vandaar de PoV. Ik zie dat deze ook geen actieve fan heeft, de PoV wel. Dat is wel een voordeel! Maar meer voordelen zie ik niet?

PCI slot heb ik niet perse nodig, ik kan toch geen PCI kaart kwijt in de MIB T5140 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik vind het erg jammer dat die POV bordjes goedkope ouderwetse condensatoren gebruikt. Dat zijn die dingen die op den duur gaan lekken. Zotac, Asus en Asrock hebben wel modernere solid capacitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:02:
Dat Zotac bord heb ik niet eerder gezien, wel het Zotac bord met wireless en die was een stuk duurder, vandaar de PoV. Ik zie dat deze ook geen actieve fan heeft, de PoV wel. Dat is wel een voordeel! Maar meer voordelen zie ik niet?

PCI slot heb ik niet perse nodig, ik kan toch geen PCI kaart kwijt in de MIB T5140 kast.
De PoV bordjes vergen DDR2 (SODIMM), Zotac (en het andere bordje in de totaal-lijst van pricewatch, de Asus) kunnen gewoon DDR2 aan.

Met de nieuwe pricewatch kun je hier het verschil goed zien : http://tweakers.net/price...e/47/240240;240625;245075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk er eerlijk gezegd ook over om gewoon voor het Asus bordje te gaan, of eventueel dan toch maar een Zotac.

Wordt nog even overwegen of ik PCI echt heel belangrijk ga vinden, aangezien ik nu TV kijk via een dienst die helemaal geen PC hardware ondersteunt (KPN ITV) en in een plaats woon waar DVB-C geen optie is (UPC) en DVB-S ook niet (vriendin :+ ).

Een vraag bij Zotac is alleen: Wat ik uit reviews in de pricewatch en hier kan opmaken hadden sommige mensen het probleem dat de brick-psu's die bij sommige modellen geleverd worden van zichzelf al 18 watt sluipverbruik hebben. Is dit nog steeds van toepassing of was er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even voor iedereen die anders wil beweren: het Nvidia ION platform is puur de MCP79 chipset, welke officieel onder de naam nForce 730i door het leven gaat. Deze chipset kan bij elke socket gesoldeerd worden en mag onder de ION-vlag verkocht worden. Zo zou de nieuwste Apple Macbook, welke gebruik maakt van een 9400M (de IGP van de MCP79-chipset) ook als ION verkocht mogen worden.

Ook de 9300M is een IGP van de MCP79, maar is in feite niets anders dan een lager geclockte 9400M

@ P_van_logchem, de pricewatch: Point of View ION-MB330-1 heeft 'gewoon' DDR2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
@ Wiethoofd : Bedankt voor de toelichting - nu ik 't even check had je dat allemaal al in de OP beschreven ook _/-\o_

Mbt de PoV geheugen-specificatie, op hun officiele site staat "Memory : Max 3,5GB DDR2 SO-DIMM". Correct me if I'm wrong, maar dat is fysiek toch ander geheugen dan 'normale' DDR2 reepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:47

The Executer

Lekker belangrijk!

p_van_logchem schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:04:
@ Wiethoofd : Bedankt voor de toelichting - nu ik 't even check had je dat allemaal al in de OP beschreven ook _/-\o_

Mbt de PoV geheugen-specificatie, op hun officiele site staat "Memory : Max 3,5GB DDR2 SO-DIMM". Correct me if I'm wrong, maar dat is fysiek toch ander geheugen dan 'normale' DDR2 reepjes?
Klopt, SO-dimm wordt gebruikt in oa laptops. Deze zijn ook een stuk kleiner.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je wel het goede moederbord linken: http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=117 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Juicie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:06:
[...]

De 65 Watt van de MIB T5140 is hier bij mij meer dan genoeg :) Draait als een zonnetje lekker stil en ziet er voor zijn geld bijzonder HIFI uit.
Ik zou graag wat foto's zien! :)
Gaat het klepje vanzelf naar beneden als de dvd lade opengaat (en weer dicht als de lade dicht gaat?)

Een andere betaalbare optie zou dit kastje zijn, maar er is bar weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
eymey schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:48:
Een vraag bij Zotac is alleen: Wat ik uit reviews in de pricewatch en hier kan opmaken hadden sommige mensen het probleem dat de brick-psu's die bij sommige modellen geleverd worden van zichzelf al 18 watt sluipverbruik hebben. Is dit nog steeds van toepassing of was er iets anders aan de hand?
Ik ben dus van plan de MIB T5140 te kopen, deze beschikt over een 65 Watt voeding. Kan ik deze voeding dan gebruiken voor de pricewatch: Zotac IONITX-B-E ?

Juicie, welk moederbord heb jij gekozen?

[ Voor 42% gewijzigd door sh4dow op 12-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Ik ben dus van plan de MIB T5140 te kopen, deze beschikt over een 65 Watt voeding. Kan ik deze voeding dan gebruiken voor de pricewatch: Zotac IONITX-B-E ?

Juicie, welk moederbord heb jij gekozen?
Dat had hij hier al geschreven:
Juicie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:51:

Gigabyte MIB T5140
2GB kingston valueram
Samsung DVD-RW

De 65W was bij hem voldoende:
Juicie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Ah dankje, overeen gelezen excuus, maar mijn vraag over Zotac en 65W blijft staan.

Dan kan ik ook beter een ASUS bordje kopen, want de bijgeleverde voeding van Zotac gebruik ik toch niet. Maar van het ASUS bordje is niet duidelijk of er nou een 9300 of 9400 chip op zit :/.

[ Voor 18% gewijzigd door sh4dow op 12-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:14:
Ah dankje, overeen gelezen excuus, maar mijn vraag over Zotac en 65W blijft staan.

Dan kan ik ook beter een ASUS bordje kopen, want de bijgeleverde voeding van Zotac gebruik ik toch niet.
De Zotac B is een A met een ATX-voedingsstekker, dus kan je je eigen gebruiken ;)
Maar van het ASUS bordje is niet duidelijk of er nou een 9300 of 9400 chip op zit :/.
Maakt het uit? Beide kunnen Full HD decoden, en evt overclocken om van je 9300 een "9400" te maken geeft je dezelfde ingame prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:14:

Dan kan ik ook beter een ASUS bordje kopen, want de bijgeleverde voeding van Zotac gebruik ik toch niet. Maar van het ASUS bordje is niet duidelijk of er nou een 9300 of 9400 chip op zit :/.
Daar was ik ook nog niet helemaal uit. Ze vermelden het niet duidelijk bij de specs. Maar tijdens mijn zoektocht las ik ook weer ergens dat de Zotac een 9300 chip had. Ik dacht eerst een 9400 gelezen te hebben. Dus dan weet ik het ook niet meer.
Het verschil tussen de 9300 en de 9400 is alleen de kloksnelheid van de core en de shaders.
Voor de 9400 is dat 580/1400 MHz en voor de 9300 is dat 450/1200 MHz (Core/Shader Clock).
Als je dan de specsheet van de Zotac IONITX-A-B/C/E/U bekijkt, zie je dat de kloksnelheid 450/1100 is. Dat zou een laag geklokte 9300 betekenen?
De Asus AT3N7A-I zou volgens deze review dezelfde clocksnelheden hebben.
Asus geeft 3 jaar garantie, Zotac geeft 2 jaar garantie. Op de Asrock Ion 330 (kant en klaar) zit zelfs maar 1 jaar garantie, dus dat wordt rechtsbijstand als hij tussen 1 en 2 jaar kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
p_van_logchem schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:11:
@ Exar (en erriezeekanmgn) : Oeps - my bad, termen begonnen een beetje door elkaar te lopen. De E6300 moet inderdaad in een 775 socket, zoals het mainboard van de Pundit die ik er direct onder aanhaalde - een board waar ook al een GeForce 9300 op embedded is.

En on-topic heb ik meteen ook maar even deze toegevoegd : pricewatch: Gigabyte MIB T5140 ... eens zien wanneer nederlandse shops 'm gaan verkopen.
Ik heb deze nu al thuis onder mijn TV staan! Ik zal proberen vanavond foto's te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Juicie op 12-10-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
Juicie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Ik heb deze nu al thuis onder mijn TV staan! Ik zal proberen vanavond foto's te maken.
... een review op tweakers zou nog mooier zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Beide !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Bij deze de beloofde foto's van mijn Gigabyte MIB T5140 en de Asus AT3N7A-I:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2422/4005506816_48d565c446.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2633/4004740051_7ff89ff37e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2641/4005506112_a9a289c40b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3494/4005506224_b368603d7d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2610/4004740625_d84a8450f6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3493/4005506708_70a690fe9b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2654/4004740957_80fe2e16f3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2675/4004741051_0de25a70f0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Errug mooi Juicie! Bedankt voor je foto's. Ging het inbouwen gemakkelijk? Genoeg ruimte etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat de 120mm fan past, jammer dat het DVD-klepje niet zo een is die automatisch mee open en dichtgaat.

Ook al de VESA-mount er op gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38
ziet er erg mooi uit, wat heb je er nu allemaal in gestopt, en is die fan orgineel :P. Erg mooie htpc oplossing.

Denk dat dit een van de betere betaalbare kast oplossing is voor ion bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
sh4dow schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:38:
Errug mooi Juicie! Bedankt voor je foto's. Ging het inbouwen gemakkelijk? Genoeg ruimte etc?
Denk dat ik toch aan die review moet geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik overweeg, na lezing van de reviews en gebruikers bijdragen, om een Asrock Ion aan te schaffen, ter vervanging van mijn (Windows) PC/Analoge TV kaart, met een digitale kabelontvanger (Anysee E30C plus), waarmee ik (HD) content kan opnemen (Ziggo) en dat gb-pvr/comskip de commercials uit de content verwijderd.

Het afspelen van (HD) content doe ik momenteel via een fan/diskless NMT (Egreat M34a). Ik vraag mij af of de Asrock (of de vergelijkbare Asus EB1501) met gb-pvr/comskip geïnstalleerd en Anysee E30C (USB) aangesloten een werkbare combinatie is. In dit draadje (en elders) ben ik daarover (nog) geen bijdragen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Juicie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:46:
[...]

Denk dat ik toch aan die review moet geloven :P
Bij deze: productreview: Gigabyte MIB T5140 review door Juicie

Mijn eerste review dus zal wel nog wat aanpassingen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Juicie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:21:
[...]

Bij deze: productreview: Gigabyte MIB T5140 review door Juicie

Mijn eerste review dus zal wel nog wat aanpassingen kunnen gebruiken.
Juicie, welke voeding en fan heb je erbij genomen? Alles besteld bij CoolPrices neem ik aan?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Wiethoofd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:40:
Mooi dat de 120mm fan past, jammer dat het DVD-klepje niet zo een is die automatisch mee open en dichtgaat.

Ook al de VESA-mount er op gehad?
Nog niet geprobeerd, ga hem alleen als htpc gebruiken voorlopig.
Erhnam schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:04:
[...]

Juicie, welke voeding en fan heb je erbij genomen? Alles besteld bij CoolPrices neem ik aan?
Voeding is een 65 watt externe voeding die standaard bij de kast zit. De fan is een 14cm van Aerocool die ik nog had liggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Juicie op 12-10-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Mooi die Gigabyte. Ik kwam de T3140 tegen in de flash presentatie op de Gigabyte site.
Vind nergens info over die T3140, wel een foto.
http://pc.watch.impress.c...12/606/html/ph22.jpg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Laatst online: 30-08-2024
wsmaal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:56:
Ik overweeg, na lezing van de reviews en gebruikers bijdragen, om een Asrock Ion aan te schaffen, ter vervanging van mijn (Windows) PC/Analoge TV kaart, met een digitale kabelontvanger (Anysee E30C plus), waarmee ik (HD) content kan opnemen (Ziggo) en dat gb-pvr/comskip de commercials uit de content verwijderd.

Het afspelen van (HD) content doe ik momenteel via een fan/diskless NMT (Egreat M34a). Ik vraag mij af of de Asrock (of de vergelijkbare Asus EB1501) met gb-pvr/comskip geïnstalleerd en Anysee E30C (USB) aangesloten een werkbare combinatie is. In dit draadje (en elders) ben ik daarover (nog) geen bijdragen tegen gekomen.
Ik gebruik een Asrock Nettop 330 met een Anysee E30TC en dat werkt uitstekend (wel met 2Ghz overclock). Nadeel is dat de MPEG-2 decoding van een Anysee door de CPU moet gebeuren en dat kost je toch zo'n 30% cpu load wat me een beetje tegenvalt. Voor de rest mag ik niet klagen, beeld is subliem en zonder die artifacts bij omschakelen van decrypt key (elke 10 min) wat ik wel ervaar bij een FloppyDTV.

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2023
Juicie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:45:
Pffff

Als ik deze foto's zie begin ik toch te twijfelen of ik mijn tv kaart niet gewoon laat voor wat ze is en deze case koop. Dan neem ik die zotac wel met Wifi en dan gewoon geen PCI slot en deze case ...
Als je dit onder je TV staan hebt dan verwacht niemand een HTPC of Server (of toch geen gewone mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
@JePe
Die anysee ondersteunt toch DxVA hardware acceleratie door de GPU.
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30_2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
JePe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:57:
[...]

Ik gebruik een Asrock Nettop 330 met een Anysee E30TC en dat werkt uitstekend (wel met 2Ghz overclock). Nadeel is dat de MPEG-2 decoding van een Anysee door de CPU moet gebeuren en dat kost je toch zo'n 30% cpu load wat me een beetje tegenvalt. Voor de rest mag ik niet klagen, beeld is subliem en zonder die artifacts bij omschakelen van decrypt key (elke 10 min) wat ik wel ervaar bij een FloppyDTV.
Bedankt voor de inhoudelijke terugkoppeling ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,

Ik wil dit setje samenstellen aangezien ik een beetje extra power wil:

Intel DualCore E5200
Gigabyte Case MIB series T5140
Samsung SPINPOINT ECOGREEN F2 BULK 500GB 3.5IN SATA2 5400RPM 32MB
ZOTAC GF9300-D-E LGA 775 NVIDIA GeForce 9300 HDMI WiFi Mini ITX

Heb thuis nog een sata dvd brander, en ddr2 geheugen.

Gaat dit allemaal passen qua hoogte, heb ik genoeg aan de voeding van de behuizing etc?
Of moet ik nog ergens anders opletten? (grotere fan b.v)

Ik ga windows 7 draaien en alles via mediacenter afspelen MET ondertitelingen 1080P.
Had via hardware.info gelezen dat een ion systeempje moeite heeft MET ondertiteling onder mediacenter, dus vandaar deze keuze.

Als ik shark codecs installeer is coreavc dan "echt" noodzakelijk aangezien shark ook haali installeerd.

Thx voor de reactie's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Juicie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:45:
Heb je die fan er los op liggen?
abusimbal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:52:
Mooi die Gigabyte. Ik kwam de T3140 tegen in de flash presentatie op de Gigabyte site.
Vind nergens info over die T3140, wel een foto.
http://pc.watch.impress.c...12/606/html/ph22.jpg.html
Die is ook wel mooi, maar waarschijnlijk alleen geschikt voor slimline DVD dives.
Hier nog een plaatje van drie van deze Gigabyte kasten:
Afbeeldingslocatie: http://www.cowcotland.com/images/news/2009/06/MIB_1.jpg
jingaling schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:44:
Hallo,

Ik wil dit setje samenstellen aangezien ik een beetje extra power wil:

Intel DualCore E5200
Gigabyte Case MIB series T5140
Samsung SPINPOINT ECOGREEN F2 BULK 500GB 3.5IN SATA2 5400RPM 32MB
ZOTAC GF9300-D-E LGA 775 NVIDIA GeForce 9300 HDMI WiFi Mini ITX

Heb thuis nog een sata dvd brander, en ddr2 geheugen.

Gaat dit allemaal passen qua hoogte, heb ik genoeg aan de voeding van de behuizing etc?
Of moet ik nog ergens anders opletten? (grotere fan b.v)

Ik ga windows 7 draaien en alles via mediacenter afspelen MET ondertitelingen 1080P.
Had via hardware.info gelezen dat een ion systeempje moeite heeft MET ondertiteling onder mediacenter, dus vandaar deze keuze.

Als ik shark codecs installeer is coreavc dan "echt" noodzakelijk aangezien shark ook haali installeerd.

Thx voor de reactie's ;)
Die Gigabyte heeft een 65W voeding. Die E5200 zal meer gebruiken dan een Atom, dus vraag ik me af of die voeding dat trekt? Of zit er bij dat Zotac bordje een eigen voeding?

[ Voor 57% gewijzigd door BounceMeister op 13-10-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePe
  • Laatst online: 30-08-2024
abusimbal schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:38:
@JePe
Die anysee ondersteunt toch DxVA hardware acceleratie door de GPU.
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30_2.php
Klopt, maar das voor je videobeelden, de Anysee heeft een softcam, moet dus de DVB-C signalen decrypten. Aangezien er geen chip op de Anysee zit die dat voor je doet (bij de FloppyDTV deed de Alphacrypt dat), moet de CPU dat doen. Videobeelden staan er los van, als dat niet via DXVA zou gaan, en dat doet het, dan kwam de Atom cpu power te kort om live TV beelden te tonen.

Beam me up Scotty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Beetje provisorisch, hij is met dubbelzeidige tape tegen de achterkant van de kast geplakt. Maar hij rust in het midden op het koelblok van de atom. Daar heb ik wel een stukje tape tussen gedaan om trillingen te voorkomen. Hij zit niet heel stevig vast, maar goed genoeg om te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:53:
Die is ook wel mooi, maar waarschijnlijk alleen geschikt voor slimline DVD dives.
Hier nog een plaatje van drie van deze Gigabyte kasten:
[afbeelding]
Deze vond ik nog met google:
Gigabyte T3140
Dus inderdaad alleen slimline.

Als deze voor een schappelijk prijsje te vinden is overweeg ik misschien wel m'n M350 in te ruilen voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_van_logchem
Wiethoofd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:08:
[...]
Als deze voor een schappelijk prijsje te vinden is overweeg ik misschien wel m'n M350 in te ruilen voor deze.
... ik neem aan dat je dat overweegt omdat hier een optische drive in past?

Alleen vrees ik dat de koeling in deze kast wat minder goed zal uitpakken dan bij de (geperforeerde) M350...

Wat dat aangaat is de T5140 / T5142 aantrekkelijker omdat daarin de componenten verder uit elkaar zitten, en er bovendien plek in is voor twee 3.5" schijven (toch?); Voor 160 euro zou je daar dus 3 TB in kwijt kunnen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
p_van_logchem schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:50:
... ik neem aan dat je dat overweegt omdat hier een optische drive in past?
En ik meteen m'n 24" op de kast zelf vast kan maken waardoor de boel wat dichter bij elkaar kan staan.
Alleen vrees ik dat de koeling in deze kast wat minder goed zal uitpakken dan bij de (geperforeerde) M350...

Wat dat aangaat is de T5140 / T5142 aantrekkelijker omdat daarin de componenten verder uit elkaar zitten, en er bovendien plek in is voor twee 3.5" schijven (toch?);
Dat lijkt me inderdaad ook een mindere kant van de kast, dan zou ik hem eerst eens in levende lijve moeten zien om te kijken of het qua temps en ruimte zou kunnen.
Voor 160 euro zou je daar dus 3 TB in kwijt kunnen :9~
Iets meer en 2x2TB kan ook en levert een leuk "NAS'je" op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die asrock met blu-ray is nog maar 270 euro!? (misschien een foutje?)

en wat houdt dit product precies in? http://tweakers.net/price...4-p5n9300.html#tab:prices. het heeft dus blijkbaar een 775 socket en een 9300 aan boord maar heeft het dan ook al een cpu? en ook al geheugen, een harddisk en een optische drive?

iemand hier meer duidelijkheid over? op de asus site kon ik iig niks over de specifieke specificaties vinden.

EDIT: volgens mij moet je zelf een socket 775 cpu kopen. + geheugen, hdd en optische drive.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 13-10-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[google=Asus Pundit P4-P5N9300] levert bij mij als tweede hit op dat het een barebone is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Anoniem: 312857 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:05:
die asrock met blu-ray is nog maar 270 euro!? (misschien een foutje?)
Als je doorklikt kom je op de gewone ION 330 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat houdt een barbone in dan? ik dacht dat dat altijd alleen maar de behuizing was. maar volgens mij zit hier al een mobo in.

@boz. oja ik zie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wikipedia: Barebone computer (EN)
Wikipedia: Barebone computer (NL)
Een barebone computer is een nog niet volledige PC die bestaat uit de systeemkast, het moederbord, de elektrische voeding en ventilatie.

De koper van een barebone computer moet nog een geheugenkaart, een processor, een harde schijf en soms gewenste in- en outputkaarten (videokaart, netwerkkaart, geluidskaart) toevoegen om er een werkende PC van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke. lekker slim dan :+
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.