Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 106.781 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter

Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2

[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic

Welkom bij het tweede deel van het topic over het nieuwe Nvidia ION platform! Na het succesvolle deel 1, gestart door Wiethoofd is het nu tijd geworden voor een tweede deel. In dit tweede deel is het de bedoeling om met name ontwikkelingen rondom het platform te volgen en te bespreken. Omdat het Nvidia ION platform zeer geschikt is gebleken voor HTPC toepassingen, zal ik in het nieuwe Themaforum: Mediaspelers forum een topic openen gericht op de HTPC toepassingen van de Nvidia ION, zoals XBMC en MythTV. Alhoewel enige overlap niet te vermijden zal zijn, verzoek ik jullie om alle HTPC gerelateerde vragen in het nog te openen topic te plaatsen.

Ik zal proberen de startpost bij te blijven werken, maar daarvoor heb ik wel jullie input nodig. Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je me een Direct Message sturen of het plaatsen in dit topic.

Ik wil nog even speciaal de aandacht vestigen op de site http://www.xbmcfreak.nl/ waar werkelijk een schat aan informatie te vinden is over het ION-platform, XBMC en Linux.

Inhoudsopgave

[list]• Nvidia Ion
• Specificaties
• Overzicht verkrijgbare producten
• Previews
• Reviews
• Howto's
• Links
• Nawoord
• Changelog

Nvidia Ion
In december 2008 kondigde Nvidia aan om hun chipset, de MCP79 - beter bekend als de nForce 730i - dusdanig aan te passen om ondersteuning te bieden voor de Intel Atom.1 Niet veel later (8 dagen) introduceerde Nvidia het Ion-platform.2 Een klein 'doosje' met een Intel Atom 330, een 1,6GHz dualcore, op een pico ITX bordje dat in combinatie met daarvoor geschikte software en drivers 1080p met zeer weinig CPU-load af kan spelen.

Precies 8 dagen later deelt Intel mee de Atom processor niet los te willen verkopen en alleen in combinatie met de eigen chipset te willen verkopen.3 Weer een paar dagen later staat op Fudzilla dat Intel door een communicatiefout verkeerde/onduidelijke informatie heeft uitgegeven en dat de Atom ook los verkocht zal worden,4 waardoor het Ion-platform toch tot leven gekomen is.

Ook kondigde Apple aan gebruik te gaan maken van het Ion-platform in hun Apple TV,5 al zou het volgens de geruchten ook de Apple's Mac Mini kunnen betreffen.

Hier een video van de CEO van Nvidia op de CES over het Ion-platform:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NVIDIA Ion
Bekijk in hogere kwaliteit

Inmiddels is de Nvidia in verschillende gedaanten op de markt te koop. Het platform is 'los' te koop als moederbord (met daarop geïntegreerde Atom processor + Nvidia graphics) maar ook als compleet systeem in de vorm van een nettop.

Ondanks het kleine pico ITX formaat valt met de GeForce 9400 M nog wel een beetje te gamen, zo haalt het in 3DMark06 op standaard instellingen 1263 punten, ook ondersteund de IGP Nvidia's CUDA om zo PhysX via de GPU te laten berekenen en ook video's met behulp van Badaboom sneller dan realtime om te zetten.9

In Linux is het perfect mogelijk om HD-materiaal (bijvoorbeeld x264 encoded video in MKV bestanden) zonder processorbelasting te decoderen via de VDPAU technologie.

Specificaties
Hieronder een lijstje met wat over het algemeen als de specificaties van het Ion-platform gezien worden. Deze kunnen per product uiteraard afwijken.
ProcessorIntel Atom 330 (C0 Stepping)
Processor snelheid12x133MHz (533MHz FSB)
Form Factorpico ITX
ChipsetMCP79 (nForce 730i)
GeheugeninterfaceDDR3 1066 MHz
DDR2 800 MHz
GeheugengrootteMoederbordafhankelijk
Grafische chipNvidia GeForce 9400 M
Grafische uitgangenD-Sub
Dual-link DVI
HDMI 1.3
USB-aansluitingen7x maar mogelijkheid tot 12x in een andere behuizing
Audio uitgangen7.1 Analoog (Azalia)
S/PDIF
Netwerk1 Gbit LAN
(e)SATA aansluitingen1x SATAII (3Gbps)
2x eSATA
Maximale resolutie2560 x 1600 (dual-link DVI)
Stroomverbruik18W (externe voeding)
Afmetingen (H x B x D)3,8 cm x 14,5 cm x 11,2 cm (1,5" x 5,7" x 4,4")

Klik voor grote versieKlik voor grote versieKlik voor groot
Klik voor grootKlik voor grootKlik voor groot

Overzicht verkrijgbare producten met Nvidia ION platform
Complete systemen (nettops)pricewatch: Asrock ION 330
pricewatch: Asrock ION 330-BD
pricewatch: Acer Aspire Revo R3600 NetTop
Point Of View NVIDIA ION Mini PC | ION-CS330
pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1020SA Zilver
Moederbordenpricewatch: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330
pricewatch: Zotac IONITX-A-E
pricewatch: Point of View POV/ION330-1

Previews
• Legit Reviews - Nvidia Ion Benchmark Preview
• Techgage - NVIDIA's ION Platform: Hands-On Impressions
• HEXUS - NVIDIA's ION platform aims to make Intel Atom netbooks better
• PC Perspective - NVIDIA Ion Platform Design and Benchmarks

Reviews/nieuws (nieuwste onderaan)

• PC Perspective - NVIDIA ION Platform Review: Death (and Life) of the Netbook
• Laptop Magazine - Nvidia Ion Reference PC review
• Hot Hardware - NVIDIA Ion Reference PC Platform Deep Dive
• Guru3d.com - NVIDIA ION platform review | preview
• HardwareZone - NVIDIA's Ion 'Cannon' Lock and Loaded!
• Tech Report - Nvidia's Ion platform (A GeForce for Atom)
• Anandtech - NVIDIA's Ion Platform: Performance Preview
• X-bit Labs - Nvidia ION Platform: GeForce 9400 + Intel Atom

• HardwareZone - Acer AspireRevo review
• HotHardware - Acer AspireRevo SFF NVIDIA Ion PC
• Fudzilla - Acer Aspire Revo dissected
• Acer Aspire Revo R3600 NetTop review door Erhnam
• HotHardware - Zotac NVIDIA Ion Motherboard: SFF Goodness
• The Tech Report - Zotac's IONITX-A Mini-ITX board
• AnandTech - Zotac's Ion: The World's First mini-ITX Ion Board
• Tom's Hardware - Zotac's Ion Board On Windows 7: Nvidia Re-Arms Intel’s Atom
• HardwareZone - The DIY Zotac ION Motherboard Kit
• Nvidia ION Based Nettop with Your Own Hands: Zotac ION-ITX-C Mainboard Review
• ASRock ION 330-BD Nettop - Affordable, Overclockable and 1080p HD
• ASRock Nettop ION 330 AMCP7A-ION HTPC
• Asus bouwt Eee Box met Ion-chipset
• Pro-Clockers - Asrock Ion 330 Nettop PC review
• HardwareZone.com - The Ion Lives - ASUS AT3N7A-1 NVIDIA Ion Motherboard review
• A Pictorial Preview of Asus Ion-powered Motherboard
• Een nVidia Ion als Media Center: go or no-go?
• productreview: Zotac IONITX-A-E review door Wiethoofd
• nieuws: HP voorziet Mini 311c-notebook van Ion LE-chipset

Howto's
• [LINUX] HOW-TO install XBMC for Linux on Asrock ION 330 with full Ubuntu Desktop
• [LINUX] HOW-TO make a minimal install of Ubuntu on Acer Revo ION in under 25 minutes
• [LINUX] HOW-TO make a minimal Ubuntu Jaunty install with XBMC

Links
1 Tweakers.net - Nvidia gaat chipset met Atom-ondersteuning uitbrengen
2 Tweakers.net - Nvidia presenteert Ion-platform voor nettops en netbooks
3 Tweakers.net - Intel haalt streep door Nvidia's Ion-plannen met Atom-cpu
4 Fudzilla - Intel reconsiders selling Atom processors
5 Tweakers.net - Apple gaat van Nvidia's Ion-platform gebruikmaken
6 Fudzilla - Nvidia Ion is almost ready
7 Fudzilla - Intel is ok with Ion platform
8 Fudzilla - Nvidia's Ion + Atom can fit in netbooks
9 Fudzilla - Ion-based PCs coming by late Q2/early Q3
• Officiële Nvidia Ion-website
• ION Based - Latest news and info about the NVIDIA ION platform
• Piethein Strengholt's weblog - erg veel informatie over het ION platform, Linux en XBMC. Wat mij betreft DE Nederlandstalige website over dit onderwerp, met veel tips 'n tricks!

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je me een Direct Message sturen of het plaatsen in dit topic.

Changelog
• 21-01-2009Startpost deel 1 geplaatst.
• 12-08-2009deel 2 geplaatst. Alle credits voor de mooie originele startpost gaan naar Wiethoofd!
• 26-08-2009Aantal updates toegevoegd (reviews, aankondigingen, link naar XBMC-freak)

[ Voor 8% gewijzigd door Frank Martin op 12-09-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Picas *O*

Verwijzing naar de plaatjes van wagenveld

en mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2vx0q5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/11txw15.jpg

Silverstone SG05 Ook voor een Ion/Atom setup een prima kastje lijkt mij. Je kunt er een 3.5 harddisc in kwijt én een 2.5 harddisc. Daarbij een slimline dvd/cd/blueray speler. 300 watt voeding en een 12 cm fan. In combinatie met een Ion/Atom een langzame 12 fan kun je een hele stille pc bouwen, met uitbreidingsmogelijkheden en zekerheid dat de elektronica niet te warm wordt.
Wat een smerig letterlijke kopie van m'n oude TS >:) maar kudos voor de credit :*)

Misschien een idee om de ION-specs eens te updaten, een gemiddeld PoV of Zotac-bord komt aanzetten met een 9400 M IGP, DDR2 geheugen.

Ik kan evt wel een tabelletje knutselen met de PoV/Zotac-specs naast elkaar zodat dat ook mooi duidelijk is. Misschien dat ik een topic start in PMG over puur de ION-mobo's dat hier bijvoorbeeld die AsRock ION behandeld kan worden aangezien het een compleet/kant en klaar systeem is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 16:05
Goeie OP Frank! :)
Heb gister dus de HP USB IR receiver van ebay op mn Asrock aangesloten en werkt meteen met xbmc!
Alleen ik vind de responstijd echt superlaag... is er iets wat ik hier aan kan doen?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:36
Ik heb onlangs een pov ion 330 moederbordje aangeschaft en ben er al een tijdje mee aan het experimenteren. Onder win 7 en mediaportal 1.02 draait alles redelijk vlot ism de mpc codecs... Met mediaportal 1.10 alpha schokt het beeld vreselijk...
Omdat in hier zoveel positieve reacties over xbmc onder Linux hoor, heb in dit ook eens getest met een xbmc live cd.. Hier krijg ik het echt niet vlot... drivers geupdate, herkent mijn bord als ion, vdpau geactiveerd, maar schokt nog steeds. Zelfs met gewone dvd files...
Nu heb ik op het moederbord maar 1 latje steken van 2gb ddr2 800 sodimm. Zou het beter zijn om twee latjes te steken, bv 2 x 1 gig of 2 x 2gig? Nu draait het systeem dus in single channel modus, zou het voor video beter zijn om in dual channel te zitten? Of zou die grotere bandbreedte enkel nuttig zijn voor games en dergelijke?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 19:35

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik heb hetzelfde (stotteren), en ik draai met 2x2GB PC6400 (800MHz) DDR2. Dat zou dus niet uit mogen maken...

[edit]
Overigens op een Asrock ION 330, niet op een PoV.

[ Voor 22% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-08-2009 14:13 . Reden: Ander systeem, zelfde chipset... ]

... en oranje! :P

• Loki688
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-03 17:28
ASRock Nettop ION 330 AMCP7A-ION HTPC - Review
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=359&Itemid=69

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Vince22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:52:
Heb gister dus de HP USB IR receiver van ebay op mn Asrock aangesloten en werkt meteen met xbmc!
Alleen ik vind de responstijd echt superlaag... is er iets wat ik hier aan kan doen?
Wat voor remote heb je? Bij mijn Philips USB receiver icm Logitech Harmony 785 werkt het allemaal prima.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
Frank Martin schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:58:
[...]

Wat voor remote heb je? Bij mijn Philips USB receiver icm Logitech Harmony 785 werkt het allemaal prima.
Ik heb een logitech harmony one..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Net was ik eens aan het kijken op de site van PointOfView en daar zag ik toen dat er een ander moederbord bij stond wat ik eerder niet had zien staan.
Deze namelijk. Heeft 2 normale geheugensloten (itt deze met 2 sodimm sloten) en zo zijn er nog een paar verschillen.
Dat lijkt me dus wel een interessant moederbordje, maar ik kan er verder nog heel erg weinig over vinden (vooral waar ie te koop is en wat de prijs zou zijn)..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
FlipFluitketel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:38:
Net was ik eens aan het kijken op de site van PointOfView en daar zag ik toen dat er een ander moederbord bij stond wat ik eerder niet had zien staan.
Deze namelijk. Heeft 2 normale geheugensloten (itt deze met 2 sodimm sloten) en zo zijn er nog een paar verschillen.
Dat lijkt me dus wel een interessant moederbordje, maar ik kan er verder nog heel erg weinig over vinden (vooral waar ie te koop is en wat de prijs zou zijn)..
Dat viel mij gister ook al op toen ik de specs aan het op zoeken was van de ion330. Had geen zin om dit board af te wachten vandaar dat ik gewoon alsnog de ion330 van pov heb gekocht.

Strava | AP | IP | AW

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
de Asrock 330-BD met Blu-Ray speler ipv DVD-speler is zo te zien ook leverbaar voor rond de 380 euro. Let wel: in XBMC kun je geen BluRay disks (de fysieke dus) afspelen ivm de DRM op BluRay. Onder Windows werkt het met bv PowerDVD uiteraard wel.

Ik denk dat ik een externe BD-ROM ga kopen zodat ik die af en toe kan koppelen aan de Asrock (afspelen onder Windows) en ook kan koppelen aan mijn gewone PC voor het rippen van BluRay's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163903

Dit bordje heb ik thuis liggen. Kwam er tot mijn verbazing achter dat het om 240 pins DDR2 ging ipv SODIMM.

http://www.alternate.nl/h...en&l2=Intel&l3=Socket+441

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (link) staat ie ook aangegeven als POV/ION330-1, wat lijkt op een update van het moederbord. Rev. 1 wellicht?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
M-Opensource schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:16:
[...]

Hier (link) staat ie ook aangegeven als POV/ION330-1, wat lijkt op een update van het moederbord. Rev. 1 wellicht?
Via die pagina kwam ik dus ook bij dat moederbord uit. Een nieuwe revisie zou inderdaad kunnen, misschien teveel mensen die geklaagd hebben over het feit dat er sodimm's gebruikt moesten worden of zo :?.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hij heeft wel een aantal verbeteringen inderdaad zoals eSATA, meer USB, coax digitale uitgang, en dus de volledige DIMM sloten. Echter moet je wel het PCIe 16x slot inleveren voor een normaal PCI en een mini-PCIe slot.

Toch erg interessant. :)

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-08-2009 10:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 16:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/08/13aug09_ripple1333.jpg

http://www.engadget.com/2...pecting-nettop/#continued

Deze kast vind ik trouwens ook erg mooi! Jammer dat er nog geen ION in zit. Is het trouwens al bekend of Asus met een EEE box gaat komen?

[ Voor 41% gewijzigd door Erhnam op 14-08-2009 10:50 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Iedereen heeft het hier over de Asrock of het POV moederbord, maar de Point Of View NVIDIA ION Mini PC | ION-CS330 ben ik nog niet tegengekomen. Zie: http://www.hardware.info/...oint_of_View_Ion_Mini_PC/

Heeft iemand die? Is inclusief besturingssysteem toch veel voordeliger dan de Asrock, of zie ik iets over het hoofd?

Wie gebruikt de ION onder windows MCE? Iedereen gebruikt Mediaportal, maar ik wil gewoon MCE icm met een USB TV stick gebruiken. Ik kan niet in het hele topic terugvinden of de ION met de Atom 330 daarvoor krachtig genoeg is.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
--MeAngry-- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:27:
Hij heeft wel een aantal verbeteringen inderdaad zoals eSATA, meer USB, coax digitale uitgang, en dus de volledige DIMM sloten. Echter moet je wel het PCIe 16x slot inleveren voor een normaal PCI en een mini-PCIe slot.

Toch erg interessant. :)
Zojuist maar even laten toevoegen in de Pricewatch: pricewatch: Point of View POV/ION330-1
Anoniem: 163903 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:00:
[...]

Dit bordje heb ik thuis liggen. Kwam er tot mijn verbazing achter dat het om 240 pins DDR2 ging ipv SODIMM.

http://www.alternate.nl/h...en&l2=Intel&l3=Socket+441
Als je me de EAN-code kunt doorgeven kan ik die erbij zetten. Hopelijk worden er dan meer prijzen van shops aan gekoppeld. :P

[ Voor 28% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-08-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
dirkjesdirk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:09:
Iedereen heeft het hier over de Asrock of het POV moederbord, maar de Point Of View NVIDIA ION Mini PC | ION-CS330 ben ik nog niet tegengekomen. Zie: http://www.hardware.info/...oint_of_View_Ion_Mini_PC/

Heeft iemand die? Is inclusief besturingssysteem toch veel voordeliger dan de Asrock, of zie ik iets over het hoofd?

Wie gebruikt de ION onder windows MCE? Iedereen gebruikt Mediaportal, maar ik wil gewoon MCE icm met een USB TV stick gebruiken. Ik kan niet in het hele topic terugvinden of de ION met de Atom 330 daarvoor krachtig genoeg is.
ik heb een pov ion 330 systeempje draaien, met win7 geinstalleerd.. In eerste instantie mediaportal gebruikt, met succes. Heb gisteren voor de lol eens met Windows media center geprobeerd, en ging eigenlijk verbazend goed! Met het shark's 007 codec pack voor win7 aangevuld met x64 bit package werken al mijn bestanden, met dxva! Zelfs zonder enig codec pack te installeren werken veel HD files met dxva ondersteuning... Mkv werkt echter niet zonder een codec pack te installeren. Vind zelfs dat mijn video's net iets vlotter afspelen onder mce dan onder mediaportal. Enige nadeel, geen hardwarematige ondersteuning voor subtitles met mce. Dan heb je dan wel onder mediaportal als je de mpc engine gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

M-Opensource schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:16:
[...]

Ik zie dat hij ook een fan heeft, iemand een idee of deze ook echt nodig is en/of hoe lawaaierig deze is.
Overigens erg interessant bordje!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ik heb deze week al mijn spullen binnen gekregen en in elkaar geknutseld.

Hardware:
PoV ION330
Samsung 1TB HD
4GB Kingston 800mHz (eigenlijk nogal een overschot met Ubuntu)
Aopen S135 (tip voor mensen die niet teveel aan de kast willen spenderen!!!)

Ik draai nu Ubuntu met XBMC, werkt echt perfect!!! Speelt 1080p moeiteloos af. Ik had alleen beter een weekje kunnen wachten nu ik zie dat er een revisie is, dan had ik geen SODIMM's hoeven kopen 8)7
Robinski schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:06:
[...]
Ik zie dat hij ook een fan heeft, iemand een idee of deze ook echt nodig is en/of hoe lawaaierig deze is.
Overigens erg interessant bordje!
Geluidsproductie valt behoorlijk mee voor zo'n klein fannetje. En als je film aan het kijken bent hoor je het sowieso niet :P

[ Voor 30% gewijzigd door john19_386 op 14-08-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 13:11
Weet iemand of de heatsink bij de POV/ION330-1 te vervangen is? Een 40 mm fan lijkt me niet ideaal voor de geluidsproductie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daank
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 17:46

daank

Internet _H3nk

Erhnam schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:49:
[afbeelding]

http://www.engadget.com/2...pecting-nettop/#continued

Deze kast vind ik trouwens ook erg mooi! Jammer dat er nog geen ION in zit. Is het trouwens al bekend of Asus met een EEE box gaat komen?
wat een waanzinnige mooie kast, jammer dat die niet los te krijgen is....
Dan konden we er zelf een ION in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

dirkjesdirk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:09:
Ik zie zelfs 3 varianten hier: http://www.pointofview-on...ct_listing&category_id=81

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149303

Vince22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:52:
Ik heb dat ook inderdaad, hij is trager dan gewend op de Xbox... op de harmony al ingesteld dat de wachttijd tussen toetsaanslagen 100ms is ipv 500ms maar dat helpt niet.
als iemand hier iets voor weet zou mooi zijn. (Xmote app op de iPhone werkt ook trouwens goed als remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:02

Zjemm

...

ik heb net vandaag mijn pov330 binnengekregen maar de doos was incompleet helaas. Dus ik heb hem maar weer terug gestuurd. Helaas kunnen ze hem bij die winkel nu niet meer bestellen dus krijg ik als het goed is mijn geld terug. beetje jammer, maar we kiezen wel een andere shop.

wel raar, doos was verzegeld, maar de kabels de fan en de backplate miste. ook was het hoesje van de cd gekreukt. duidelijk 2ehands dus

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 11:47
glenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

ik heb een pov ion 330 systeempje draaien, met win7 geinstalleerd.. In eerste instantie mediaportal gebruikt, met succes. Heb gisteren voor de lol eens met Windows media center geprobeerd, en ging eigenlijk verbazend goed! Met het shark's 007 codec pack voor win7 aangevuld met x64 bit package werken al mijn bestanden, met dxva! Zelfs zonder enig codec pack te installeren werken veel HD files met dxva ondersteuning... Mkv werkt echter niet zonder een codec pack te installeren. Vind zelfs dat mijn video's net iets vlotter afspelen onder mce dan onder mediaportal. Enige nadeel, geen hardwarematige ondersteuning voor subtitles met mce. Dan heb je dan wel onder mediaportal als je de mpc engine gebruikt...
ok, tnx. Heb je er ook een tv tuner aan/in? Trekt ie dat?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
Ik ben aan 't overwegen om m'n >90W slurpende Vista HTPC gebaseerd op een AMD Quad Phenom en 780G bordje te vervangen door een Asrock 330 ION. Ik zit een beetje met het dilemma of de Asrock een vooruitgang gaat zijn op m'n huidige systeem, iemand ervaringen met een 780G systeem en een ION 330?

Graag wil ik XBMC Live/op Ubuntu gaan gebruiken vanwege de HW-acceleratie. Ik gebruik echter m'n HTPC momenteel ook voor te downloaden (FTD, nzb, af en toe torrents), foto-beheer (Picasa, FastStone), OpenOffice en wat surfen. Dus ik zit me wel af te vragen hoe ik die functionaliteit ook handig in de Asrock kan krijgen. Misschien Win7 op de HDD en XMBC Live op een USB-stick, en dan maar even niks downloaden tijdens het media-afspelen?

Errug spijtig wel dat de Asrock geen cardreader, front-USB aansluiting en eSATA aansluiting heeft...

Een paar dingen zijn nog niet helemaal helder na het doorspitten van dit en het vorige topic:
youtube HD streams -> spelen deze soepel?
apple HD trailer streams -> spelen deze soepel?
m2ts files spelen niet in XBMC begrijp ik? .mts wel?
geluid via toslink (niet via hdmi), is niet helemaal helder, dat is mogelijk neem ik aan?

[ Voor 32% gewijzigd door catchingfire op 16-08-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:59:
apple HD trailer streams -> spelen deze soepel?
Deze kan ik bevestigen, spelen prima met mijn POV 330 bordje. Omdat mijn internetverbinding het niet toelaat (kan wel, maar moet te lang cachen) stream ik de 720 en niet de 1080. Geen problemen met afspelen.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik weet dat het een 64 bit processor is , maar het geheugen gaat niet over de 4GB (3,2GB).

Vraag: kan er een 64bit OS op ?

maakt niet zoveel uit pov of die andere..

dank voor onderstaande antwoord.

zelf ook nog ff gezocht:

32bit and 64bit performance test windows 7

http://benchmarkreviews.c...=69&limit=1&limitstart=11

[ Voor 39% gewijzigd door pdxnet96 op 15-08-2009 17:36 ]

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-03 11:21
pdxnet96 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:48:
Ik weet dat het een 64 bit processor is , maar het geheugen gaat niet over de 4GB (3,2GB).

Vraag: kan er een 64bit OS op ?

maakt niet zoveel uit pov of die andere..
Er kan 64 bit OS op. Als je ubuntu installeert is dat zelfs aan te raden volgens deze blog:

http://ptspts.blogspot.co...0-nettop-with-jaunty.html

Scheelt je toch 20-30% cpu usage met vdpau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ga zelf nog even wachten op mijn Dospara Prime Note Cresion NA

http://www.dospara.co.jp/....php?h=d&f=d&m=pc&mc=1070

Model name Prime Note Cresion NA
CPU The Intel ® Atom™ processor 330
Dual core, Intel ® technology 1.6GHz
L2 cache 1MB
Chip set Graphics NVIDIA®ION™ graphic processor
Main memory 2GB DDR2 SO-DIMM (2GBx1 maximum of 4 GB)
Display 12.1 inch glossy HD wide liquid crystal * 1(WXGA/1366×768 dot indication)
Hard disk 320GB HDD (5400rpm/serial ATA/2.5 inches)
Optics
Drive - DVD super multiple drive
(DVD2 layer entry correspondence and lighting software /DVD playback software attachment)
Entry DVD-R (×8)
DVD-RW (×6)
DVD+R (×8)
DVD+RW (×8)
DVD-R DL (single sided 2 layer entry/×6)
DVD+R DL (single sided 2 layer entry/×6)
DVD-RAM (×5)
CD-R (×24)
CD-RW (×16)
Reading CD-ROM (×24), DVD-ROM (×8)
Sound Onboard sound, stereo speaker built-in
Card leader 10in1 card leader built-in (SD and SDHC, MMC, MS, MS-Pro and High Speed SD,
Main point conversion adapter: mini SD, micro SD, Mobile-MMC and MS-Pro Duo)
Bluetooth Bluetoothâ„¢V2.1+EDR
Wireless LAN 54Mbps wireless LAN (IEEE802.11b/g/n)
LAN 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T LAN
Modem 56kbps analog modem
I/O USB USB2.0×3
Image output Analog monitor (D-Sub15 pin) ×1 and HDMI×1
Sound Microphone terminal ×1 and head phone terminal ×1
Pointing
Device Touch pad ×1
Keyboard Japanese keyboard with english
Web camera 1,300,000 pixel CMOS camera
Built-in battery Lithium ion battery (approximately 3.2 hours)
Size 305 (width) ×225 (depth) ×37.5 (height) mm
Weight Approximately 1.92 kg (at the time of battery installation)
Security Kensington®Lock installation mount for robbery prevention
OS (Option)
Main accessory Battery /AC adapter

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 21:03
Sinds een week of 2 heb ik de Asrock Ion330 in mijn bezit. Over het algemeen ben ik erg tevreden over het gebruik ervan (ik gebruik het icm windows 7 build 7100). De verschillende topics over de Ion heb ik doorgespit hier op tweakers echter heb ik zelf het idee dat ik iets verkeerd doe. Asl ik namelijk een 1080P film erop wil afspelen dan gaat het net niet goed met als resultaat dat het gaat hakkelen en de CPU load op 100% staat. Als mediasoftware gebruik ik Mediaportal met Coreavc die ook bij de instellingen voor h.264 staat. Ik had namelijk gelezen dat bij iemand anders dit perfect werkt, maar helaas is dat bij mij niet zo. Weet iemand misschien wat ik hier verkeerd doe?

Daarnaast zou ik ook de iso's graag in mediaportal willen gebruiken, maar helaas wil daemon tools niet onder windows 7 build 7100 installeren. Virtual Clonedrive werkt daarentegen wel, maar die kan dan weer niet met mediaportal worden gebruikt. Ook hier weer: weet iemand hier een oplossing voor?

En als laatste, ik las ook in de deel 1 van deze topic dat iemand de processor had overgeclockt. Ik vroeg me af of dit dmv OCtuner is gebeurt en zo ja, welke instellingen hiervoor zijn gebruikt (ben niet zo thuis met het overclocken).

Ik lees dat Linux icm XBMC perfect werkt, echter ben ik een totale leek op het gebied van Linux en ik denk niet dat mijn vriendin erop zit te wachten :) Windows is dus wat hier de klok slaat, hopelijk is dit geen probleem.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de Asrock. Dus al met al ben ik zeer blij ermee, maar ik weet dat het beter kan, dus hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Mijn Asrock staat in bestelling. Hoop hem over 3 dagen toch wel binnen te hebben.
Nu zoek ik alleen nog een goede en vooral simpele rf afstandsbediening, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

@pipo01: http://www.youtube.com/watch?v=DCFpi9STCFw&feature=related. is echt héél makkelijk.

wel geeft een tweaker hier aan dat hij een bios update heeft moeten doen omdat hij anders niet lekker draait. http://tweakers.net/productreview/13196/asrock-ion-330.html

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 16-08-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
pipo01 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:06:
Sinds een week of 2 heb ik de Asrock Ion330 in mijn bezit. Over het algemeen ben ik erg tevreden over het gebruik ervan (ik gebruik het icm windows 7 build 7100). De verschillende topics over de Ion heb ik doorgespit hier op tweakers echter heb ik zelf het idee dat ik iets verkeerd doe. Asl ik namelijk een 1080P film erop wil afspelen dan gaat het net niet goed met als resultaat dat het gaat hakkelen en de CPU load op 100% staat. Als mediasoftware gebruik ik Mediaportal met Coreavc die ook bij de instellingen voor h.264 staat. Ik had namelijk gelezen dat bij iemand anders dit perfect werkt, maar helaas is dat bij mij niet zo. Weet iemand misschien wat ik hier verkeerd doe?

Daarnaast zou ik ook de iso's graag in mediaportal willen gebruiken, maar helaas wil daemon tools niet onder windows 7 build 7100 installeren. Virtual Clonedrive werkt daarentegen wel, maar die kan dan weer niet met mediaportal worden gebruikt. Ook hier weer: weet iemand hier een oplossing voor?

En als laatste, ik las ook in de deel 1 van deze topic dat iemand de processor had overgeclockt. Ik vroeg me af of dit dmv OCtuner is gebeurt en zo ja, welke instellingen hiervoor zijn gebruikt (ben niet zo thuis met het overclocken).

Ik lees dat Linux icm XBMC perfect werkt, echter ben ik een totale leek op het gebied van Linux en ik denk niet dat mijn vriendin erop zit te wachten :) Windows is dus wat hier de klok slaat, hopelijk is dit geen probleem.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de Asrock. Dus al met al ben ik zeer blij ermee, maar ik weet dat het beter kan, dus hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
toon volledige bericht
wat deamon tools betreft, heb de lite versie hier draaien, laatste nieuwe, en die draait zonder problemen onder Win 7 64 bit ultimate RTM. Windows geeft wel een compatibiliteitsprobleem aan bij het installeren, maar gewoon negeren. Werkt zonder enig probleem....

heft er soms iemand ervaring met mediaportal 1.10 alpha en een ion bordje? Films spelen zeer slecht af, veel schokken en geluid hapert ook constant. zelfde codecinstellingen alsbij mediaportal 1.02 waar het wel allemaal prima gaat...

[ Voor 4% gewijzigd door glenner op 16-08-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 28-04 08:54
Ik volg dit topic al een tijdje met veel interesse. Vorig jaar een popcorn hour gehad, maar weer van de hand gedaan doordat die niet alles afspeelde wat ik aan films had, vastliep midden in een film, en in mijn ogen een lelijke muziekinterface heeft.

Sinds dien op zoek naar een alternatief en nog niets gevonden, alle hardwarespelers hebben elk eigen tekortkomingen. Een ion-platform met XBMC (goede herinneringen aan de Xbox in het pre-HD tijdperk!) lijkt me wel wat, maar ik mis hier en op xbmc.org een overzicht van wat er dan niet werkt? Ik zie stapels codecs die ondersteund worden, maar kan me bijna niet voorstellen dat in de praktijk alles werkt. BD-Iso schijnt niet te werken doordat er geen license is betaald. Werken BD-rips wel goed (AVCHD), en zijn ondertitels daarbij selecteerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand trouwens een idee waar je die reference pc van Nvidia kunt kopen? dus dat kleine zwarte kastje wat ze in het filmpje van de OP laten zien. denk niet dat die te koop is he? zou wel mooi zijn. ik snap niet dat andere fabrikanten niet zo'n kastje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 312857 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:48:
iemand trouwens een idee waar je die reference pc van Nvidia kunt kopen? dus dat kleine zwarte kastje wat ze in het filmpje van de OP laten zien. denk niet dat die te koop is he? zou wel mooi zijn. ik snap niet dat andere fabrikanten niet zo'n kastje maken.
Het reference design is tot nu toe ook de enige dat DDR3 SO-DIMM gebruikt, wat natuurlijk sneller is dan DDR2 (SO-DIMM). Maar als je een klein kastje wilt zou je ook een Mini-Box M350 aan kunnen schaffen, heb je een kastje van 20*21*6,5cm onder je scherm staan. Hier past ie precies onder de 22" en m'n 24".

Ik zal een dezer dagen bezig met een review over m'n Zotac ION ITX A-E en het kastje waar hij nu in zit (die M350).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 12:16
Ik zal een dezer dagen bezig met een review over m'n Zotac ION ITX A-E en het kastje waar hij nu in zit (die M350).
Daar ben ik erg benieuwd naar! En ik denk nog wel velen met mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:55:
[...]

Het reference design is tot nu toe ook de enige dat DDR3 SO-DIMM gebruikt, wat natuurlijk sneller is dan DDR2 (SO-DIMM). Maar als je een klein kastje wilt zou je ook een Mini-Box M350 aan kunnen schaffen, heb je een kastje van 20*21*6,5cm onder je scherm staan. Hier past ie precies onder de 22" en m'n 24".

heb je trouwens al geprobeerd om je cpu te overklokken? of denk je dat dat te warm gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 312857 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:21:
heb je trouwens al geprobeerd om je cpu te overklokken? of denk je dat dat te warm gaat worden?
Totaal nog niet mee bezig geweest, ik heb al wel een 100mm fan ipv de standaard 6cm fan er boven hangen wat idle temps van 45-50 graden oplevert (GPU & CPU). De fan blaast omhoog (dus niet het koelblok in). Full load ook nog niet echt getest al zaten die niet veel hoger dan de idle temps.

Ik heb al wel de tijdens het seeken ratelende 80GB Sata1 2,5" schijf vervangen door een 30GB OCZ Vertex SSD; dus stil is ie wel :*)

Windows 7 geïnstalleerd dus 3DMark06, 3DMark Vantage, PCMark en SuperPI zijn sowieso programma's waarmee ik ga benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 16-04 21:03
Mooi om te zien dat het overclocken blijkbaar via de bios kan (had het over het hooft gezien toen ik daarmee bezig was :o ). En daemon tools ga ik weer even proberen aangezien ik toch een aantal iso's hier heb liggen en integratie in mediaportal toch wel fijn is.

Maar, is iemand gelukt om 1080p vloeiend onder mediaportal win7 te krijgen? Ik had gelezen dat icm coreavc dit zou moeten lukken, maar bij mij werkt dit helaas niet vlekkeloos (schokkend beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Als ik alles volg dan werkt xbmc onder linux perfect. Windows is lastiger. Hoe gaat dat met de BD versie van de Asrock? Neem aan dat die vloeiend 1080p moet kunnen afspelen. Kan dat alleen met een speciale player o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
jaspov schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:14:
Als ik alles volg dan werkt xbmc onder linux perfect.
klopt, want dan werkt de VPDAU (hardware acceleratie) goed
Windows is lastiger.
klopt, want dan werkt de hw acceleratie niet.
Hoe gaat dat met de BD versie van de Asrock? Neem aan dat die vloeiend 1080p moet kunnen afspelen. Kan dat alleen met een speciale player o.i.d.?
't schijnt dat dat alleen werkt met een speciale player, niet onder XBMC.

Het is idd allemaal nogal een zoekwerk in het vorige topic. Jammer dat in de openingspost van dit nieuwe topic niet een FAQ staat, best practices en met ook wat links naar "de" guides voor installatie van XBMC Live, Ubuntu met XBMC, ... Nu vind je alleen handige info als je het hele topic van A-Z doorspit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:13:
Jammer dat in de openingspost van dit nieuwe topic niet een FAQ staat, best practices en met ook wat links naar "de" guides voor installatie van XBMC Live, Ubuntu met XBMC, ... Nu vind je alleen handige info als je het hele topic van A-Z doorspit.
zoeken op XBMC in het vorige deel werkt anders prima hoor

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 17-08-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 22:36
jaspov schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:14:
Als ik alles volg dan werkt xbmc onder linux perfect. Windows is lastiger. Hoe gaat dat met de BD versie van de Asrock? Neem aan dat die vloeiend 1080p moet kunnen afspelen. Kan dat alleen met een speciale player o.i.d.?
Gebruik media player classic home theater edition, eventueel met coreavc, wel zorgen dat deze dan hardware acceleratie gebruikt en de codec wordt aangesproken door mpc, beetje googlen dan kom je er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 15:50

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ben zelf ook als complete nitwit aan de gang gegaan met Linux (XBMC Live) en het valt enorm mee.
Eigenlijk werk de ASrock al standaard met de XBMC Live cd (Wel met ge-update Nvidia drivers)

Als je deze handleiding volgt dan kom je een heel eind. Tevens is staat op XBMC.org ook erg veel informatie. Je kan hier ook prima terecht als N00b

Voor mij is XBMC Live + ASrock + "SVN Updated" de ideale combi.
Wat er niet werkt bij mij? Momenteel alleen nog WMVHD audio.
Dit komt omdat er (nog) geen ondersteuning/codec voor is in FFmpeg, deze wordt gebuikt door Mplayer in XBMC.

Ik ben iig laaiend enthausiast, en ik denk dat de ondersteuning voor ION en VDPAU alleen nog maar beter gaat worden.

Ik bestuur de XBMC met de Logitech DiNovo Mini ik moet nog steeds een IR oogje kopen voor de HarmonyOne. Maar de DiNovo werkt heerlijk, en prima met BlueTooth.
De ASrock staat mooi achter een deurtje waar BlueTooth natuurlijk doorheen prikt. Wake-on-USB (Bluetooth) werkt ook prima.
Probeer het gewoon eens met de Live CD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
BeyondThunder schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:41:
[...]Voor mij is XBMC Live + ASrock + "SVN Updated" de ideale combi.[...]
Ik ben ook een enthousiaste XBMC Live + Asrock gebruiker. Ook ik zou graag de nieuwste SVN willen draaien, maar hier heb ik nog wat problemen mee. Ik heb zelf dit topic al afgestruind. Ik neem aan dat je ook gebruik maakt van PPA's? Het is me vooral onduidelijk omdat er zoveel verschillende versies zijn; welke moet voor Live gebruikt worden? Kun je misschien kort aangeven welke stappen je hebt gedaan? (De rest pluis ik zelf wel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nou, bij mij werkte die SVN updates ook niet, toen draaide ik van USB stick.
Maar ik ben toen gewoon opnieuw begonnen met een Live installatie naar de Harddisk.
Vanaf daar heb ik een draadje op xbmc.org gevolgt.
Ik geloof dat het deze was.

Maar zonder de Bleeding Edge.
Gewoon gedaan wat er stond en toe werkte het opeens.
Bij mij werd het versie 9.04.2 (ipv 9.04.1) en de UI is inderdaad niet "laggy" meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
QuicksilverG4 schreef op 31 juli 2009:
En je kunt dus niet je audio via de toslink laten lopen naar je versterker ?
Dat zou inderdaad wel jammer zijn om ten alle tijde je tv aan te moeten hebben om naar je audio te luisteren..
Dit ging over de Asrock ION 330: Hoe zit dit nu precies??? Ik hoop dat ik toch mag aanemen dat audio via toslink altijd werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 17-08-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Asl ik namelijk een 1080P film erop wil afspelen dan gaat het net niet goed met als resultaat dat het gaat hakkelen en de CPU load op 100% staat.
Heb je hyperthreading wel aan staan in je BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook je toegekende videogeheugen vastzetten op 512MB en niet op auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Dit ging over de Asrock ION 330: Hoe zit dit nu precies??? Ik hoop dat ik toch mag aanemen dat audio via toslink altijd werkt?
Ik ben dus ook erg benieuwd naar het audio gedeelte i.c.m. toslink. Hoe zit het met DTS??

Ik heb nu een PopcornHour A110 staan en ben dus erg 'verwend'.. Toch zit ik er aan te denken om die eruit te doen en de ION er voor in de plaats te zetten. De meerwaarde zie ik in het PC gedeelte.
Gewoon kunnen internetten/Youtube/mail met een toetsenbordje etc. Maar kan dit ook?
Ik vind de uitspraak in de volgende review namelijk verwarrend:
However, it still cannot replace a PC which can play games, fully surf the Internet, check e-mail and so on.
http://www.tweaktown.com/...and_1080p_hd/index11.html (review welke ook in de startpost wordt genoemd)

En meteen een goede mediaplayer voor muziek, dat ontbreekt er namelijk nog aan op de PopcornHour. XBMC lijkt me ook een prima tegenhanger. Als het even mee zit ook nog even met Traktor Pro kunnen spelen in de woonkamer met een MIDI-controllertje ;)

De nadelen van de Asrock ION tegenover de Popcorn zie ik zo 1 2 3 nog niet..

Wat ik werkelijk zou willen is een dual-boot installeren met Vista/7 waarmee ik even op internet kan surfen/mail etc. en een kale XP voor Traktor Pro. Dan nog XBMC op een stickje en klaar.
Tegen die tijd zal hij wel overhit raken >:) Lang leve de overclocking in ieder geval!

[ Voor 33% gewijzigd door lithje op 17-08-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

Ik zag dat Asus ook in stapt met de Ion 330, de Asus AT3N7A-I A330

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 29-04 08:56
dCY schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:46:

;)
Alleen wel raar dat ze hem combineren met een GF9300 en niet de GF9400.

Hmm, tegenstrijdige informatie:
techPowerUp! News: ASUS Preps AT3N7A-I A330 NVIDIA ION Mini-ITX Motherboard: GF9400M
TechConnect Magazine: Asus readies the AT3N7A-I ION-based motherboard: GF9300

[ Voor 39% gewijzigd door Robino op 17-08-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
catchingfire schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:24:
[...]

Ik heb een POV ION 330, ik kan bevestigen dat toslink werkt onder Linux + XBMC. Hij gooit er gewoon DTS uit :P Ik neem aan dat dit dan ook voor de Asrock werkt.
In eerste instantie werkte het niet, maar na het herinstalleren van alle ALSA-pakketjes onder de synaptic pakkenbeheer werkt het in één keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Allemaal hartstikke leuk die ION systeempjes, en ik wil er ook een, maar wanneer gaan fabrikanten van behuizingen eens inzien dat er ook mensen zijn die de 4 SATA poorten van een ION bordje allemaal willen kunnen benutten?

Dus waar blijven die leuke (en betaalbare) mATX en ITX behuizingen met 4 SATA bays?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
catchingfire schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:24:
[...]
Ik heb ook een Asrock en heb een hdmi-kabel naar de TV en een toslink kabel (optische audio uitgang) aan mijn Denon versterker. Zowel DTS als Dolby Digital worden zonder problemen d.m.v. passthrough doorgegeven aan de versterker (net nog even getest voor de zekerheid). Enige dat ik er voor hoefde te doen is "Audio output" op "Digital" zetten en aangeven dat mijn versterker Dolby Digital en DTS aan kan. Output devices heb ik laten staan zoals het was, resp. "default" en "iec958".
BeyondThunder schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:46:
Maar ik ben toen gewoon opnieuw begonnen met een Live installatie naar de Harddisk.
Vanaf daar heb ik een draadje op xbmc.org gevolgt.
Ik geloof dat het deze was.
Thanks! Het was inderdaad een fluitje van een cent, als je maar weet wat je moet doen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Mart! op 17-08-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 21:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aval0ne schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:42:
Wat een vreselijk slechte review.
Het is anders wel een review, T.net heeft er anders nog geen gefabriceerd maar al wel op 28 mei! een ASRock ION 330 mogen ontvangen:
quote: Posted on May 28, 2009 by wilbertdevries
Net op de redactie een ASRock ION 330 ontvangen. Klein maar fijn en met full hd playback.
http://twitpic.com/63rg7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hmm wat zorgwekkende dingen in de reacties... 50mbit download stream niet kunnen verwerken? (da's 6Mbyte/sec!?)

Ik had gehoopt een Asrock in te kunnen zetten als XMBC/usenet station die downloads naar m'n Synology NAS pompt en alle media van de NAS afhaalt, maar krijg nu toch ietwat twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank voor alle reacties op mijn post boven. Linux draait dus perfect, je kan eenvoudig updaten naar nieuwe xbmc builds (svn of niet) en bijna alles speelt.

@Stefinke: die reactie is van iemand onder xp pro. Draait downloadtools e.d.

Heb nu nog twee vragen over:
-de Asrock 330 nettop lijkt perfect. Toch heb ik geen optische drive nodig (heb ps3) en zou ik liever een grotere harddisk hebben misschien. Ik heb gekeken bij losse componenten maar dat lijkt niet veel goedkoper?
-Ik wil ook nog een nas. Twijfel nu over een nas of een schijf aan de nettop. Is een externe harddisk op xbmc/linux ook over het netwerk vanaf de pc te benaderen zodat ik er muziek en films op kan zetten (net als vroeger met xbmc op de xbox). Hoeft niet fancy, mag ftp zijn als het maar kan. Anders liever een Nas.

[ Voor 14% gewijzigd door jaspov op 17-08-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Hmm was ik toch te vroeg met het aanschaffen van de PoV330. Heb zitten klooien met converters om mijn PCI tuner in het PCI-E slot aan de praat te krijgen maar no go.. En nu is er nog geen maand later een revisie met een PCI slot.... :|

Willen de mensen met een PoV330 eens wat CPU temperaturen doorgeven? Mijne wordt namelijk met gemak zo 90 a 95 graden :S. De CPU zit trouwens onder het koperen heatsinkje, onder de grote alu met fan zit de northbridge (met o.a. de GPU)....

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
En hoe zit de kwaliteit van de Asrock icm Full HD bird view. trekt het deze..?

en dan bedoel ik onder Windows XP / Win7 en/of XBMC

kan iemand hier wat meer over kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Laatst online: 08-05-2022
en asus heeft nu ook een ion moederbord
http://www.hardware.info/..._komt_met_ION_moederbord/
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/Asus_AT3N7A-I_A330_02.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door qonstant op 18-08-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qonstant schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:39:
en asus heeft nu ook een ion moderbord
/me Wiethoofd schopt qonstant naar bed toe:
dCY schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:46:
:z

Verder had ik em al toegevoegd aan de pricewatch: Asus AT3N7A-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Laatst online: 08-05-2022
Wiethoofd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:42:
[...]

/me Wiethoofd schopt qonstant naar bed toe:
[...]

[...]

:z

Verder had ik em al toegevoegd aan de pricewatch: Asus AT3N7A-I
sorry
heb alleen pagina 3 gelezen |:( en eroverheen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

catchingfire schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:06:
[...]

Hmm wat zorgwekkende dingen in de reacties... 50mbit download stream niet kunnen verwerken? (da's 6Mbyte/sec!?)
Één reactie en je maakt je al zorgen ? Download hier met Usenet erop, uTorrent en onderling met mijn WHS server, geen lage snelheden. Server pompt 30MB over naar de Asrock. Denk eerder dat het aan de gebruiker ligt dan aan de Asrock, heb er 2 staan en beide werken naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77623

Mart! schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:45:
[...]

Ik heb ook een Asrock en heb een hdmi-kabel naar de TV en een toslink kabel (optische audio uitgang) aan mijn Denon versterker. Zowel DTS als Dolby Digital worden zonder problemen d.m.v. passthrough doorgegeven aan de versterker (net nog even getest voor de zekerheid). Enige dat ik er voor hoefde te doen is "Audio output" op "Digital" zetten en aangeven dat mijn versterker Dolby Digital en DTS aan kan. Output devices heb ik laten staan zoals het was, resp. "default" en "iec958".

[...]

Thanks! Het was inderdaad een fluitje van een cent, als je maar weet wat je moet doen. :)
Waarom zou je je geluid apart aansluiten op je TV? HDMI stuurt toch tegenwoordig ook geluid mee?

Ik ben van plan om de Asrock op mijn geluid aan te sluiten. Geluid stuurt t weer door naar me tv. Is daar iets op tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Anoniem: 77623 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:05:
Waarom zou je je geluid apart aansluiten op je TV? HDMI stuurt toch tegenwoordig ook geluid mee?

Ik ben van plan om de Asrock op mijn geluid aan te sluiten. Geluid stuurt t weer door naar me tv. Is daar iets op tegen?
Ik stuur het geluid niet door naar mijn TV. Alles wat ik afspeel op de Asrock (m.b.v. XBMC) wil ik namelijk via mijn surround versterker met bijbehorende boxen laten horen en ik zie geen meerwaarde om het geluid ook door te sturen naar mijn TV.
Er gaan nogal wat spookverhalen de ronde over geluid via HDMI met de Asrock. Zoals problemen met passthrough van DTS/DD. Echter lees ik ook wel weer verhalen van mensen die het wel voor elkaar lijken te krijgen. Google maar eens en je zult zien dat er allerlei oplossingen zijn :/. Ik kan dus niet direct antwoord geven op je vraag, maar ik verwacht dat het wel aan de praat te krijgen is, mits je niet bang bent voor Linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 07:59

Budha

Online ergo sum

Net als zovelen hier ben ik al jaren een enthousiast gebruiker van XBMC op de oude Xbox. Maar met de komst van een Samsung hdtv en HD content is deze helaas in ongebruik geraakt. Een TViX M6500 heeft het werk overgenomen en hoewel die inmiddels uitstekend werkt blijft het een zeer beperkte mediaspeler ten opzichte van XBMC.

Nu wil ook ik dus de Asrock Ion 330 aanschaffen en daar XBMC Live op gaan draaien, na het lezen van al die positieve verhalen hier. Ik heb echter nog twee zorgen die ik graag even zou voorleggen.

Is de beeld en geluidskwaliteit van de Asrock Ion 330 + XBMC vergelijkbaar met de TViX M6500?

Werkt dts en ac3 ook over hdmi met 5.1 geluid?

Ik lees nogal verschillende verhalen, maar heb nu toe de indruk dat alleen stereo werkt over hdmi en dat voor 5.1 geluid een losse kabel nodig is. Mijn reciever is overigens de Onkyo SR606. Ik weet dat dts-hd en true-hd er voorlopig nog even niet in zit, maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 21:43
Genco.osman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:39:
En hoe zit de kwaliteit van de Asrock icm Full HD bird view. trekt het deze..?

en dan bedoel ik onder Windows XP / Win7 en/of XBMC

kan iemand hier wat meer over kwijt
Natuurlijk. Zolang je GPU acceleratie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, een 12.2GB Full HD .mkv van Transformers 1 wordt met horten en stoten in GOM Player afgespeeld en wil niet eens in Windows Media Player afspelen. Een 720p .mkv wil alleen in GOM afspelen en dit gaat wel prima.

Een 180MB Full HD .mov trailer van Jennifer's Body van de Apple-site wordt in WMP wel afgespeeld en soepel én met maar 3% load op de CPU (niet in GOM af te spelen zonder horten en mist het geluid). Een 78MB 720p .mov trailer gaat in GOM en WMP vlekkeloos.

[small]1080p[/]  [b]GOM   WMP   WMC[/b]
.mov   [img=16,16,,,"Wil niet afspelen zonder extra codecs (geluidloos)"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]    [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]    [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img] (3% CPU load)
.mkv   [img=16,16,,,"Wil niet soepel afspelen"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]    [img=16,16,,,"Speelt niet af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]    [img=16,16,,,"Speelt niet af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]
[hr][small]720p[/]   [b]GOM   WMP   WMC[/b]
.mov   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]    [img=16,16,,,"Soepele playback"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]    [img=16,16,,,"Soepele playback"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img] (28% CPU load)
.mkv   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]    [img=16,16,,,"Wil niet soepel afspelen"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]    [img=16,16,,,"Speelt niet af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/delete.gif[/img]
geïnstalleerde codecs: CoreAAC, FFDshow codec, QuickTime Alternative (OS = W7 x86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daank
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 17:46

daank

Internet _H3nk

Rave17 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:54:
[...]

Alleen wel raar dat ze hem combineren met een GF9300 en niet de GF9400.

Hmm, tegenstrijdige informatie:
techPowerUp! News: ASUS Preps AT3N7A-I A330 NVIDIA ION Mini-ITX Motherboard: GF9400M
TechConnect Magazine: Asus readies the AT3N7A-I ION-based motherboard: GF9300
weet je wat ik nou zo tof vind aan dit moederbord, er zit een PCI slot op ipv PCI-E :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

catchingfire schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:06:
[...]

Ik had gehoopt een Asrock in te kunnen zetten als XMBC/usenet station die downloads naar m'n Synology NAS pompt en alle media van de NAS afhaalt, maar krijg nu toch ietwat twijfels.
Je Synology doet toch al usenet?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wiethoofd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:27:
Hmm, een 12.2GB Full HD .mkv van Transformers 1 wordt met horten en stoten in GOM Player afgespeeld en wil niet eens in Windows Media Player afspelen. Een 720p .mkv wil alleen in GOM afspelen en dit gaat wel prima.

Een 180MB Full HD .mov trailer van Jennifer's Body van de Apple-site wordt in WMP wel afgespeeld en soepel én met maar 3% load op de CPU (niet in GOM af te spelen zonder horten en mist het geluid). Een 78MB 720p .mov trailer gaat in GOM en WMP vlekkeloos.
...
geïnstalleerde codecs: CoreAAC, FFDshow codec, QuickTime Alternative (OS = W7 x86)
En leveren bovenstaande files allemaal wel een groen plusje op onder XBMC?
Ik vrees dat m'n Synology (207+) dichtslibt als ik die en laat usenetten, surveillance station'en, squeezecenter'en en als video-content-server moet fungeren.
Maar de usenet mogelijkheden van m'n Synology uitvogelen (kan op twee manieren geloof ik, via de standaard "download-station" en via sabnzb+ wat wat gefreubel is om te installeren) staan op m'n eindeloze lijst van dingen die ik nog wil doen, maar helaas niet aan toe kom... (heb 3 kleine koters rondrennen, time is scarce). De reden dat ik momenteel usenet met NewsLeecher op m'n huidige HTPC (780G met Phenom quad) is dat daarmee eenvoudig bandwidth management kan doen, ik heb namelijk een Helfort modem/router (Zyxel), en die heeft zo'n beroerde QoS dat de VOIP functie nauwelijks meer werkt/onverstaanbaar is als ik aan 't downloaden ben.

[ Voor 38% gewijzigd door catchingfire op 18-08-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:55:
En leveren bovenstaande files allemaal wel een groen plusje op onder XBMC?
Nog nooit mee gewerkt, en zolang de typen maar afspeelt wat ik kijk (HDTV .avi's) vind ik het wel best. XBMC kan ik proberen als dit simpel te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Wiethoofd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Nog nooit mee gewerkt, en zolang de typen maar afspeelt wat ik kijk (HDTV .avi's) vind ik het wel best. XBMC kan ik proberen als dit simpel te installeren is.
De installatie van XBMC (binnen Windows gok ik?) is niet zo moeilijk, alleen heb je binnen Windows geen hardwarematige versnelling binnen XBMC voor het afpspelen van video. Je zou het dan met een live-cd van XBMC moeten testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
urf schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:10:
Je zou het dan met een live-cd van XBMC moeten testen :)
Is een live USB-CD ook goed O-) Nu downloadend en dan steken we die er even in, kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310379

Heb net mijn 2e POV 330 moederbordje binnen. Nu met een coaxiale digital out én idd een normaal PCI slot. Standaard een fan gemonteerd op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update met XMBC live CD:
[small]1080p[/]  [b]XBMC[/b]
.mov   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img] VDPAU inschakelen zorgt voor soepele playback
.mkv   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img] VDPAU inschakelen zorgt voor soepele playback
[hr][small]720p[/]   [b]XBMC[/b]
.mov   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]
.mkv   [img=16,16,,,"Speelt soepel af"]http://tweakimg.net/g/if/icons/add.gif[/img]

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 18-08-2009 19:46 . Reden: VDPAU ingeschakeld en werkt nu wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
VDPAU aan staan? (ik heb ook nog geen goed werkend XMBC, die netjes en vloeiend 1080p wil afspelen...:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon out of the zipje iso op een cd gefikt en zo opgestart, geluidsoutput nog even naar digital ipv analog gezet om geluid te krijgen en ik moest aansluiten via d-sub (even geen dvi-kabel over) omdat via HDMI m'n beeld keurig zwart bleef na het inladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
hmm... da's toch vaag... ik dacht dat 1080p met VDPAU kat in 't bakje was met XBMC Live?

Edit: VDPAU staat default uit... wellicht dat het dat idd is?

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 18-08-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC is niet mijn ding (ik kan niet op internet) maar het werkt wel heel soepel, maar ik zal zo eens opnieuw booten en dan VDPAU inschakelen en kijken of 1080p dan wel soepel wil afspelen.

Als iemand in de tussentijd mee kan helpen zoeken naar de correcte TJMax van een Atom 330 dan heb ik ook een correcte temperatuuruitlezing met HWMonitor. Deze neemt nu een TJMax van 105 graden, maar ik denk dat die waarde te hoog ligt.

[ Voor 38% gewijzigd door Wiethoofd op 18-08-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310379

Ik heb gemeten met een geijkte thermometer en kom op de volgende waardes:

Zonder Fan op de CPU: 81/82 graden!
Met fan op de CPU: 38/39 gram

Een behoorlijk verschil dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Benieuwd of het dan wel lukt Wiethoofd. Ik zag in de fora nog wat topics over updaten naar nieuwere nvidia drivers (er is ook ene iso gepost waar die al in zitten) en dan naar laatste build van XBMC.

Heb zelf nu toch ook wel heel veel zin in zo'n kastje. Zag dat de microsoft MCE AB ondersteund wordt. Ik heb een logitech harmony dus zoek alleen een ir-oog, iemand tips?

tevens tips voor een goedkoop en klein draadloos keyboard/muis setje? Toch wel handig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/me Wiethoofd doet een rondedansje. VDPAU enabelen in XBMC speelt 1080p mkv's en mov's soepel af *O*

Kan ik helaas niet nu m'n image maken van m'n SSD maar eerst even een partitieverkleining doorvoeren om een dualboot op te zetten met W7 en XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Kom toevallig op engadget nog eea tegen over de vergelijking tussen een Zotac ION en Zotac 9300 itx met E5200, 4GB Ram, 320GB WD HD met een Pico-PSU:

Power consumption.
ITXION 30W idle, 35W playing movie.
ITX775 I'm getting 35W idle and 41W playing a movie. Tested using Kill-a-watt P3.

We're talking 5-6W difference for something that putts you in a completely different ballgame.

Ook ik zit hiernaar te kijken om bijv. zo'n E5200 te locken op zijn laagste snelheid: stroomverbruik onder load is dan ook zeer beperkt (normaal zo'n 15-20W meer dan idle), mogelijk slechts een 10W, terwijl je er wel veel meer power voor terug krijgt tov een Atom.

Aan de andere kant kom ik ook dit commentaar tegen: "I am not sure if I would have bought this know that the fan controls weren't 100% and that there wasn't any Powered USB ports for S3 standby. ",

dus dan zou je niks aan zo'n ITX775 bordje hebben omdat je afstandbediening het niet doet om de HTPC uit standby te krijgen...

Iemand ervaring met de ITX variant?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

urf schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:10:
[...]

De installatie van XBMC (binnen Windows gok ik?) is niet zo moeilijk, alleen heb je binnen Windows geen hardwarematige versnelling binnen XBMC voor het afpspelen van video. Je zou het dan met een live-cd van XBMC moeten testen :)
Wat is daar de reden/oorzaak van?

edit:
Na enig zoekwerk op XBMC forum, heeft met DirectX te maken zo te zien en "BrokenCodes" is er mee bezig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 18-08-2009 20:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

jaspov schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:45:
Heb zelf nu toch ook wel heel veel zin in zo'n kastje. Zag dat de microsoft MCE AB ondersteund wordt. Ik heb een logitech harmony dus zoek alleen een ir-oog, iemand tips?

tevens tips voor een goedkoop en klein draadloos keyboard/muis setje? Toch wel handig lijkt me.
Ik zoek ook nog een compatible IR oog voor m'n Harmony One.
Ik ben er nog niet achter welke ik exact moet kopen voor Native ondersteuning in XBMC.

Nu gebruik ik de Logitech DiNovo Mini (toetsenbord + muis), ik moest er even aan wennen maar het werkt nu echt super! (niet goedkoop). Maar ideaal omdat je de HTPC achter een deur kan houden. Geen probleem met BlueTooth uiteraard.

Als iemand even kan posten welke IR oog we waar moeten halen, graag! :)

@Wiethoofd, heb je de Aeon Skin al gescheckt (in Library Mode)? Ziet er echt heel tof uit met de juiste Backdrops

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat ik skins ga gebruiken voor XBMC, ik zal het waarschijnlijk alleen gebruiken als ik 1080p af ga spelen, dus ik ga even op zoek naar een leuk 2 of 4GB USB-stickje (scheelt weer herpartitioneren van m'n SSD).

Verder nog even op zoek geweest naar de TJMax van de Atom 330, deze ligt volgens mij op 85.2°C, die waarde instellen in m'n HWMonitor.ini geeft inderdaad reëlere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Vond op internet dit wireless keyboard en muis. Voor 14,95 te krijgen, moet ie alleen een paar meter bereik trekken voor die enkele keer dat ik hem nodig heb:
http://www.labtec.com/ind.../EN,crid=28,contentid=754

Dan alleen het ir-oog nog.

Kan je de asrock 330 standby laten staan, en wekken met de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

jaspov schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:37:
Vond op internet dit wireless keyboard en muis. Voor 14,95 te krijgen, moet ie alleen een paar meter bereik trekken voor die enkele keer dat ik hem nodig heb:
http://www.labtec.com/ind.../EN,crid=28,contentid=754

Dan alleen het ir-oog nog.

Kan je de asrock 330 standby laten staan, en wekken met de remote?
Yep, moet je de "shutdown mode" op Suspend zetten. Dan kanje hem gewoon uizetten en als je hem aanzet is ie in 3 seconden online ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Top, wat kan dat ding niet! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jaspov op 18-08-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder