Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.018 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mart! schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Ik stuur het geluid niet door naar mijn TV. Alles wat ik afspeel op de Asrock (m.b.v. XBMC) wil ik namelijk via mijn surround versterker met bijbehorende boxen laten horen en ik zie geen meerwaarde om het geluid ook door te sturen naar mijn TV.
Er gaan nogal wat spookverhalen de ronde over geluid via HDMI met de Asrock. Zoals problemen met passthrough van DTS/DD. Echter lees ik ook wel weer verhalen van mensen die het wel voor elkaar lijken te krijgen. Google maar eens en je zult zien dat er allerlei oplossingen zijn :/. Ik kan dus niet direct antwoord geven op je vraag, maar ik verwacht dat het wel aan de praat te krijgen is, mits je niet bang bent voor Linux ;)
Ik denk dat het veel te maken heeft met de "kennis" van software instellingen en de benodigde codecs. Ik gebruik zelf Vista met MPC-HC, AC3 filter en CoreAVC. XBMC onder windows is nog steeds een leuke bijkomstigheid maar hardware ondersteuning voor video zit er, vooralsnog, gewoon niet in. Als je dan in MPC-HC CoreAVC en AC3 activeerd onder externe codecs heb je gewoon een instelbare AC3 filter die je kunt configueren, weet niet hoe dat zit onder Linux.

Maar misschien is het een idee als iemand zijn Linux installatie voor een Asrock in een ISO als torrent zet met een beknopte installatie erbij zodat mensen al vast aan de slag er mee kunnen en zich gaandeweg in Linux verdiepen, just a thought :)

Link MPC-HC :

http://mpc-hc.sourceforge.net/

Beschrijving Guru3d MPC-HC :

http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:04:
Ik denk dat het veel te maken heeft met de "kennis" van software instellingen en de benodigde codecs. [...] Als je dan in MPC-HC CoreAVC en AC3 activeerd onder externe codecs heb je gewoon een instelbare AC3 filter die je kunt configueren, weet niet hoe dat zit onder Linux.
XBMC en codecs? Dat is juist het mooie van XBMC, daar heb je geen codecs meer bij nodig. Allemaal geintegreerd. :)
Maar misschien is het een idee als iemand zijn Linux installatie voor een Asrock in een ISO als torrent zet met een beknopte installatie erbij zodat mensen al vast aan de slag er mee kunnen en zich gaandeweg in Linux verdiepen, just a thought
Als je geen Linuxkennis hebt en je er niet in wilt verdiepen, ga gewoon voor XBMC Live, ISO op CD branden, eventueel installatie naar HDD of USB en klaar. XBMC werkt dan out-of-the-box op de Asrock, hooguit wat audioinstellingen aanpassen indien je digitaal gaat en VDPAU inschakelen. Dat kan allemaal in XBMC en Linuxkennis is dan niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb op dit moment een oude Dell GX260 staan die dient als Windows Home Server.
Hier ben ik zeer tevreden mee, maar hij mag zeker een heel stuk zuiniger. Daarnaast lukt het me wel om FullHD films te streamen via PS3 mediaserver naar de PS3, maar zodra deze getranscode moeten worden, dan schokt het wel iets en moet er om de zoveel seconde weer gebuffert worden.
720P gaat op zich wel, maar schokt ook lichtelijk, maar dan zonder bufferen.
Voor zover is dat een 2GHz (geen idee of het een Celeron is of een P4).

Zou de ION dit wel gewoon aan kunnen?
De bak wordt voor van alles gebruikt. uTorrent, FTP, Sharepoint, Fileserver, streaming server voor films foto's en video. De Dell kan dat in ieder geval makkelijk aan, op de video's transcoden na (SD gaat wel gewoon goed).

Een tijdje terug heb ik wel regelmatig gezocht naar de snelheid van de ION, maar je komt die antwoorden voor transcoden nauwelijks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:01
Arunia schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:30:
Ik heb op dit moment een oude Dell GX260 staan die dient als Windows Home Server.
Hier ben ik zeer tevreden mee, maar hij mag zeker een heel stuk zuiniger. Daarnaast lukt het me wel om FullHD films te streamen via PS3 mediaserver naar de PS3, maar zodra deze getranscode moeten worden, dan schokt het wel iets en moet er om de zoveel seconde weer gebuffert worden.
720P gaat op zich wel, maar schokt ook lichtelijk, maar dan zonder bufferen.
Voor zover is dat een 2GHz (geen idee of het een Celeron is of een P4).

Zou de ION dit wel gewoon aan kunnen?
De bak wordt voor van alles gebruikt. uTorrent, FTP, Sharepoint, Fileserver, streaming server voor films foto's en video. De Dell kan dat in ieder geval makkelijk aan, op de video's transcoden na (SD gaat wel gewoon goed).

Een tijdje terug heb ik wel regelmatig gezocht naar de snelheid van de ION, maar je komt die antwoorden voor transcoden nauwelijks tegen.
Volgens de ps3 media forums kan het NIET met een ion. Ik heb echter al een pov330 server in bestelling staan en die hoop ik aan het eind van de week te hebben en in elkaar gezet etc. Dan zal ik het wel even testen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

Volgens de ps3 media forums kan het NIET met een ion. Ik heb echter al een pov330 server in bestelling staan en die hoop ik aan het eind van de week te hebben en in elkaar gezet etc. Dan zal ik het wel even testen.
Ok, dat zou dan wel balen zijn.

Ik vind het super dat je het uit wil proberen.
Ben echt benieuwd naar je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Asus AT3N7A-I is leverbaar vanaf 2 sept volgens de eta van mijn distri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meschien is dit wel een leuke keyboard voor de ION 330 (asrock) in plaats van de logitech cordless diNovo mini die veel meer kost €140,00 ongeveer.
Logitech Cordless diNovo Mini 152 x 90 x 27,5 (met dichte deksel)
KeySonic ACK-340RF+ Draadloos Toetsenbord+Touchpad €55,00 Afmetingen slechts 218 x 21 x 150 mm.
Ideaal voor toepassingen in de digitale huiskamer (HTPC).
http://www.maxpoint.de/de...-340-RF-Datenblatt-DE.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:01
Arunia schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Ok, dat zou dan wel balen zijn.

Ik vind het super dat je het uit wil proberen.
Ben echt benieuwd naar je resultaten.
offtopic:
Ik heb de ion niet alleen gekozen als whs server omdat een standaard atom daar ook al genoeg voor is maar wil precies dat wat jij wil ;). En nee heb je .. ja kun je krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 19-08-2009 11:50 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben sommige hier wat aan?

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55282

Een pracht van een install script. Je hebt dan alleen XBMC op een mini Ubuntu. Niks grafisch, niks desktop. Alleen XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die Live Cd downloaden en vanaf daar installeren makkelijker (staat ook aangeraden in dat topic). Misschien iets zwaarder in gebruik, maar zelfs met m'n live cd heb ik nauwelijks lag in de werking (al zou de muissnelheid wel omhoog mogen).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel, maar met het script heb je wél alle nieuwe drivers van NVIDIA er in zitten. Dus je moet er heel even voor gaan zitten hoe je die Ubuntu mini installeert, daarna gaat het (bijna) vanzelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:31:
Mischien is dit wel een leuke keyboard voor de ION 330 (asrock) in plaats van de logitech cordless diNovo mini die veel meer kost €140,00 ongeveer.[...]
KeySonic ACK-340RF+ Draadloos Toetsenbord+Touchpad €55,00 Afmetingen slechts 218 x 21 x 150 mm. Ideaal voor toepassingen in de digitale huiskamer (HTPC).
Ik heb zelf deze aangeschaft (40 euro + 13,50 euro verzending). Bevalt ook prima, soms hapert de trackball een beetje maar ik vindt dat zelf verwaarloosbaar, zeker bij gebruik van XBMC waar een muis niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechPowerUp! - ASUS EeeTop ET2002T 20'' Pictured
Hardware.info - Details ASUS ION-gebaseerde AIO PC
Asus EeeTop ET2002T
20" Touchscreen (1600*900)
Atom 330 icm de 9400
2GB DDR2
250GB HDD (5400rpm)
Gbit Lan, WiFi b/g/n
1.3MP webcam
4x USB 2.0 en cardreader
hdmi-out
slot-in DVD brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Wiethoofd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:45:
/me Wiethoofd doet een rondedansje. VDPAU enabelen in XBMC speelt 1080p mkv's en mov's soepel af *O*
Sorry maar dit is toch al oud nieuws?
Elke 1080p video kan soepel afgespeeld worden als je maar video acceleratie gebruikt, nl CoreAVC, DXVA, CUDA en purevideo HD voor windows, VDPAU in linux/xbmc.

ben jij die hardwareinfo reviewer?

[ Voor 6% gewijzigd door aval0ne op 19-08-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:43
dirkjesdirk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:09:
Iedereen heeft het hier over de Asrock of het POV moederbord, maar de Point Of View NVIDIA ION Mini PC | ION-CS330 ben ik nog niet tegengekomen. Zie: http://www.hardware.info/...oint_of_View_Ion_Mini_PC/

Heeft iemand die? Is inclusief besturingssysteem toch veel voordeliger dan de Asrock, of zie ik iets over het hoofd?

Wie gebruikt de ION onder windows MCE? Iedereen gebruikt Mediaportal, maar ik wil gewoon MCE icm met een USB TV stick gebruiken. Ik kan niet in het hele topic terugvinden of de ION met de Atom 330 daarvoor krachtig genoeg is.
Veel voordeliger is wat overdreven, specs zijn vergelijkbaar, beide zonder OS en de prijs scheelt een tientje. Nadeel van de POV is dat deze fors groter is en ook niet zo mooi (persoonlijke mening natuurlijk) als de Asrock. Voordelen zjin zo te zien meer en betere aansluitingen waaronder USB aan de voorkant, en dat de POV makkelijker te upgraden is omdat er 3.5" HD in ligt en geen slim-line optical.
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen deze 2. De mogelijkheid voor upgraden klinkt wel leuk, maar ik twijfel of ik het in de praktijk wel zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aval0ne schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:05:
Sorry maar dit is toch al oud nieuws? VDPAU in linux/xbmc.
Dan moet je wel ervaring hebben met Linux, en laat dat nou net niet het geval zijn :+
offtopic:
Nee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Speelt de killa sample alleen soepel vanaf de interne harddisk of ook streamend met xbmc voor Linux ? Ik heb helaas een powerli e ethernet verbinding naar mijn vaste pc, en de rest van het netwerk is 100 mbit. Als ik niet kan streamen moet ik of een esata harddisk nemen, of voor de asrock USB 2.0 (mits dat snel genoeg is) of dez versie waar een normale HD in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

croxz schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:08:
[...]

Veel voordeliger is wat overdreven, specs zijn vergelijkbaar, beide zonder OS en de prijs scheelt een tientje.
hoezo beide zonder OS? de pov heeft windows vista home basic/premium. http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=83. daardoor is hij wel een stuk voordeliger omdat je voor de asrock nog eens een OS moet aanschaffen a 90 euro. maar veelal zal linux gebruikt worden of een ander OS dat je nog hebt liggen dus dan hoef je niks te kopen. maar toch is de pov een betere keuze qua prijs-kwaliteit verhouding. en ik vind de pov ook een stuk minder mooi.

ik vraag me alleen af hoe het met de overklokbaarheid van de pov zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:42:
[...]

hoezo beide zonder OS? de pov heeft windows vista home basic/premium. http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=83. daardoor is hij wel een stuk voordeliger omdat je voor de asrock nog eens een OS moet aanschaffen a 90 euro.
Hoe betrouwbaar is dat? Er staat bij processor ook : Intel Atom 230/330. 230 en 330 zijn volgens mij toch 2 verschillende processoren. Ook de webshops zijn er niet over uit, bij Zercom en Alternate staat bijvoorbeeld dat OS er niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
aval0ne schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Sorry maar dit is toch al oud nieuws?
Elke 1080p video kan soepel afgespeeld worden als je maar video acceleratie gebruikt, nl CoreAVC, DXVA, CUDA en purevideo HD voor windows, VDPAU in linux/xbmc.

Dan doe ik zeker iets verkeerd, want ik krijg 1080P niet soepel ook al heb ik CoreAVC met CYDA ingeschakeld.
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:02:
Misschien hebben sommige hier wat aan?

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55282

Een pracht van een install script. Je hebt dan alleen XBMC op een mini Ubuntu. Niks grafisch, niks desktop. Alleen XBMC
Om hier toch nog wel even op terug te komen. Die Live CD van XBMC werkte prima, op het feit na dat ik geen blijvende instellingen kon maken.

Toen mijn moeder vanmiddag m'n verse 4GB USB-stickje bracht daarop XBMC vanaf die live cd geïnstalleerd, toen werd ineens m'n netwerkmappen niet meer gevonden dus kan ik er niets mee, ook WLAN-drivers installeren is onmogelijk.

Nu maar besloten dat install-script te gaan volgen en een mini-ubuntu met daaroverheen XMBC te installeren op m'n USB-stick en dan wel m'n WLAN-drivers te kunnen installeren en hopelijk ook meteen m'n netwerkmappen weer te kunnen vinden...

Verwijderd

Mart! schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:19:

[...]

Als je geen Linuxkennis hebt en je er niet in wilt verdiepen, ga gewoon voor XBMC Live, ISO op CD branden, eventueel installatie naar HDD of USB en klaar. XBMC werkt dan out-of-the-box op de Asrock, hooguit wat audioinstellingen aanpassen indien je digitaal gaat en VDPAU inschakelen. Dat kan allemaal in XBMC en Linuxkennis is dan niet vereist.
Klopt, maar ik wil er meer mee kunnen doen dan alleen maar een filmpje op kijken, beetje internetten, beetje gamen, alles streamen vanaf mijn server, ook uploaden er naar toe etc. Zoals Logitech het wel een beetje mooi schetst in hun Dinovo mini promo, je legt de bediening op tafel en iedereen kan er van alles mee doen.

Misschien nog een tip voor Vista/Win7 gebruikers, in mijn geval pakt de Nvidia driver bij installeren niet automatisch de juiste refreshrate waardoor beelden ook schokkerig kunnen worden. Simpel aan te passen maar word gauw over heen gekeken :) Een andere tip, als je een ION systeem gaat installeren pak dan gelijk de laatste drivers van de Nvidia site en niet van de Asrock site, die zijn outdated.

Verder ben ik nog steeds tevreden over de Asrockjes en worden 10GB+ grote files moeiteloos wireless gestreamed van de server. Slaapstand werkt prettig, wat beter dan de Asrock instant boot. Van de winter maar eens CoD4 er op testen, nu nog iets te warm voor, tijd voor een biertje :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:02:
Damn, wat een gedoe nog als je de ballen verstand hebt van linux...

Staat er keurig: From now on you can ssh from a computer to simplify the rest of the install.
Tuurlijk, als jij het zegt moet het kunnen, maar geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Toen kwam de volgende regel: Create the file /etc/apt/sources.list.d/xbmc.org.list with the following content:
Ehm... dus... na een korte google search dat ook voor elkaar gekregen als volgt:
cd /etc/apt/sources.list.d
sudo nano xbmc.org.list

Vervolgens dat bestand aangemaakt en de TeamXBMC-key geïmporteerd als opgedragen en verder met de tutorial en hetzelfde gedaan bij het aanmaken van de usplash.conf-file na eerst twee keer
cd ../
gedaan te hebben om in de juiste map uit te komen.

Inmiddels staat hij aan XBMC te downloaden en te installeren dankzij de regel:
sudo apt-get install xbmc xinit x11-xserver-utils

De videokaart drivers heb ik al wel geïnstalleerd omdat ik in het begin dus vast zat met het aanmaken van die bestanden.

Nu naar bed en morgen kijken of XBMC correct geïnstalleerd is :z

Verwijderd

Stop!

Je hoeft maar 5 dingen te doen

1. Install Minimal Ubuntu

2. Log in with XBMC user account

3. Download the script (or get the code below) (door bij de command prompt in te tikken:)

wget http://www.virtualdanny.net/downloads/setupXBMC.sh

4. Make the script executable (door bij de command prompt in te tikken:)

sudo chmod +x setupXBMC.sh

5. Run the script with root (door bij de commandprompt in te tikken:)

sudo ./setupXBMC.sh

Verder loopt hetvanzelf

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft Point of View moederborden ook BIOS updates om te downloaden?
Ivm met eventuele geheugen compatiblity problemen e.d.?

Tot nu toe zie ik op de site alleen maar nVidia updates (drivers).

:o

• jaspov
Maakt het veel uit of je een mini install Ubuntu doet danwel de live cd op de harddisk installeert? Ik wil in elk geval xbmc en drivers kunnen updaten.

Daarnaast nog benieuwd of killa sample alleen goed werkt vanaf de interne HD of dat dat ook streamend kan. Als dat eerste het geval is moet ik naar HD capaciteit kijken

• Leech_NL
  • Laatst online: 26-01 23:01
Wiethoofd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 04:19:
[...]

Damn, wat een gedoe nog als je de ballen verstand hebt van linux...

Staat er keurig: From now on you can ssh from a computer to simplify the rest of the install.
Tuurlijk, als jij het zegt moet het kunnen, maar geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Toen kwam de volgende regel: Create the file /etc/apt/sources.list.d/xbmc.org.list with the following content:
Ehm... dus... na een korte google search dat ook voor elkaar gekregen als volgt:
cd /etc/apt/sources.list.d
sudo nano xbmc.org.list

Vervolgens dat bestand aangemaakt en de TeamXBMC-key geïmporteerd als opgedragen en verder met de tutorial en hetzelfde gedaan bij het aanmaken van de usplash.conf-file na eerst twee keer
cd ../
gedaan te hebben om in de juiste map uit te komen.

Inmiddels staat hij aan XBMC te downloaden en te installeren dankzij de regel:
sudo apt-get install xbmc xinit x11-xserver-utils

De videokaart drivers heb ik al wel geïnstalleerd omdat ik in het begin dus vast zat met het aanmaken van die bestanden.

Nu naar bed en morgen kijken of XBMC correct geïnstalleerd is :z
Ipv 2 x cd \ kun je ook 1 keer cd ~ doen. Tipje van een mede Linux noob :)

Mijn grootste probleem is niet langer Linux/Xbmc meer, maar wel het feit dat mijn LCD tv zijn gegevens niet doorstuurt. Of Linux pakt het niet op, dat kan ook. Op de een of andere manier moet ik zelf de xorg.conf gaan instelllen voor mijn tv. Dat ben ik nu aan het uitzoeken. Ik ben nu 2 weken bezig om mijn Bluray mkv's vloeiend af te laten spelen, en dat blijft maar niet helemaal werken. Sinds eergister weet ik dat in de xorg.conf niet de juiste gegevens staan, en dat waarschijnlijk daarom toch nog een beetje schokken voorkomen. De CPU wordt namelijk nauwelijks gebruikt, dus VDPAU doet z'n werk goed.

Blijf lekker klooien 8)
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:02:
Stop!

Je hoeft maar 5 dingen te doen
3. Download the script

Verder loopt het vanzelf
Daar kwam ik zonet ook achter dat ik veel te moeilijk wilde, had ik maar niet zover naar beneden moeten scrollen :P

Maar nu nog het script gaan draaien weet niet of dat zo gezond is voor de install, maar anders formatteren we weer de USB-stick en beginnen we op nul :+ (er moest nog even een W98 schijfje langskomen voor de FDISK)

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 20-08-2009 10:48 ]

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:15
Heeft iemand al een Zotac ION bordje binnen nu die goed verkrijgbaar lijken te zijn?
Sneuterveuter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:06:
Heeft iemand al een Zotac ION bordje binnen nu die goed verkrijgbaar lijken te zijn?
Bij Conrad bestellen, betaal je iets meer, maar heb je em wel binnen 4 dagen.

Even een smerige dubbelpost, maar dit betreft wat anders

Wat een RAMP om onder XBMC je Zotac ION ITX wireless aan de praat te krijgen, via de commandline al tig dingen geprobeerd, handmatig de netwerkkaart aangezet, maar dan kom ik weer niet terug in de XBMC omgeving en is het ook na een reboot weer uitgeschakeld. En juist moet hij WLAN werkend hebben omdat ik geen 20m netwerkkabel door het huis naar m'n bed ga trekken en ook geen Powerline-dingen aan ga schaffen.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
sorry maar XBMC zotac en wireless hebben NIETS met elkaar te maken
Linux, zotac drivers & wireless wel.

Echter wordt bij mijn zotac wlan0 gewoon gedetecteerd.
Echter gebruik ik het niet omdat ik gigabit lijntjes door het huis heb liggen. als je wil kan ik wel is uittesten.

http://www.dherman.co.uk/06/2009/zotac-ion-n330-ubuntu-xbmc
dat gevolgd?
sudo apt-get install linux-backports-modules-jaunty
sudo apt-get install wicd

[ Voor 23% gewijzigd door Icekiller2k6 op 20-08-2009 15:36 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Nu al wel in de command line m'n WLAN werkend, maar ik zal even die 2 sudo-commando's doen en kijken of het na een reboot ook nog werkt.

Wireless werkte al maar staat altijd op 'disabled' in m'n Network-settings op een of andere manier :X

Verder zit ik dan nog met het probleem dat hij m'n netwerkmappen en zelfs m'n hele werkgroep/netwerk niet ziet waar de live cd-versie totaal geen problemen mee had.

[ Voor 50% gewijzigd door Wiethoofd op 20-08-2009 16:01 ]

• Icekiller2k6
duss.. het probleem is je linux kennis en niet XBMC akkoord? ;)
wat zijn de netwerk instellingen? is SAMBA geinstalleerd?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Mijn lack of linux skills is inderdaad het probleem.

Inmiddels de mappen gewoon handmatig toegevoegd, werkt prima, nu zit ik nog te prutsen met het weergeven van de temperaturen, wat gewoonweg niet wil...

Ook het geluid van .mkv's via S/PDIF gaat wel goed, maar een simpele .avi of .mp3 weigert om geluid te geven via S/PDIF, zelfs na het unmuten van de S/PDIF-kanalen in AlsaSound zoals ik op internet gevonden had, die nog eens kijken of er een update voor is.

[ Voor 30% gewijzigd door Wiethoofd op 20-08-2009 18:15 ]

• maxx24
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-08 15:09
jaspov schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:32:
Maakt het veel uit of je een mini install Ubuntu doet danwel de live cd op de harddisk installeert? Ik wil in elk geval xbmc en drivers kunnen updaten.

Daarnaast nog benieuwd of killa sample alleen goed werkt vanaf de interne HD of dat dat ook streamend kan. Als dat eerste het geval is moet ik naar HD capaciteit kijken
Ik ben begonnen met de XBMC Live welke op zich prima werkte en heb deze vervolgens op HD geinstalleerd. Om de een of andere vage reden kon ik geen SSH/FTP opstarten (authentication failure - wachtwoord e.d. was wel ok - meerdere keren geinstalleerd) dus uiteindelijk de minimal Ubuntu geinstalleerd met zelfde proces als KrK hierboven omschreef, die werkt perfect bij mij.

Killa sample (hele film dan, sample zelf geeft hier geen beeld) draait hier prima op de interne disk. Streamen vanaf mijn Windows 7 machine via 1Gbs gaat ook goed alhoewel het lijkt of ie daar net 1 of 2 frames mist. Op een gegeven moment vliegt mijn netwerk verbinding er zowieso uit op mijn windows 7 machine dus daarom 'alles' maar op de interne disk aan het kijken, 320gb is dan niet veel ;)

• maxx24
Heb hier nu een weekje de Asrock ION 330 en hij werkt erg lekker met Minimal Ubuntu en XBMC installatie. Enige wat ik niet voor elkaar krijg is NIET-DTS/DD geluid (dus stereo) over HDMI op mijn Onky 607... zolang het DTS/DD is heb ik perfect geluid over HDMI maar is het anders, werkt het niet... iemand daar ervaring mee? Instellingen zijn:
Audio output: digital
DD/AC3 capable receiver: <checked>
DTS capable receiver: <checked>
Audio output device: default
Passthrough output device: hdmi
Downmix multichannel audio to stereo: <unchecked> (ook al zet ik deze aan, geen effect)

Iemand een idee / tip? Bij de andere audio-'problemen' gaat het meestal over geen DTS/DD maar ik heb het juist andersom en is toch een beetje saai, geen geluid :)

...en wacht nog een beetje op het noodweer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door maxx24 op 20-08-2009 18:35 ]

maxx24 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:32:
Instellingen zijn:
Audio output device: default
Die Audio output device moet je even hdmi neerzetten, als het goed is werkt het dan wel

• maxx24
Wiethoofd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Die Audio output device moet je even hdmi neerzetten, als het goed is werkt het dan wel
Ja! :) nice :)

* maxx24 happy :)

Nou nog beetje uitzoeken waarom streamen van mijn Windows 7 machine er voor zorgt dat de netwerk verbinding er daar uit klapt... vaag :S

• jaspov
Thx! Goed om te horen. Ftp heb ik wel nodig dan om de film over te krijgen. :-)
maxx24 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Ik ben begonnen met de XBMC Live welke op zich prima werkte en heb deze vervolgens op HD geinstalleerd. Om de een of andere vage reden kon ik geen SSH/FTP opstarten (authentication failure - wachtwoord e.d. was wel ok - meerdere keren geinstalleerd) dus uiteindelijk de minimal Ubuntu geinstalleerd met zelfde proces als KrK hierboven omschreef, die werkt perfect bij mij.

Killa sample (hele film dan, sample zelf geeft hier geen beeld) draait hier prima op de interne disk. Streamen vanaf mijn Windows 7 machine via 1Gbs gaat ook goed alhoewel het lijkt of ie daar net 1 of 2 frames mist. Op een gegeven moment vliegt mijn netwerk verbinding er zowieso uit op mijn windows 7 machine dus daarom 'alles' maar op de interne disk aan het kijken, 320gb is dan niet veel ;)

• maxx24
Lukt het jullie om een ´groot´ bestand te kopieren vanaf een windows machine naar Asrock ION 330 interne disk? Als ik het met FTP doe (rond de 6MB/s) dan gaat het prima, doe ik het echter via een share (Samba) dan klapt ie er na 100MB al uit (over zowel een Gigabit switch als over mijn internet router). Rare is dat mijn Windows 7 machine er dan als het ware uit klapt, verbinding met het netwerk 'valt dan weg' enige wat het verhelpt is een network diagnose te starten (wat het dan wel meteen weer oplost).

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
maxx24 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:26:
Lukt het jullie om een ´groot´ bestand te kopieren vanaf een windows machine naar Asrock ION 330 interne disk? Als ik het met FTP doe (rond de 6MB/s) dan gaat het prima, doe ik het echter via een share (Samba) dan klapt ie er na 100MB al uit (over zowel een Gigabit switch als over mijn internet router). Rare is dat mijn Windows 7 machine er dan als het ware uit klapt, verbinding met het netwerk 'valt dan weg' enige wat het verhelpt is een network diagnose te starten (wat het dan wel meteen weer oplost).
Misschien andere drivers voor je netwerk kaart proberen.
Heb zelf onder windows xp hier wel eens problemen mee ondervonden.

• maxx24
Ik ondervind wat probleempjes bij het afspelen van sommige mkv files. Had b.v. de killa-sample gedownload maar dan krijg ik alleen maar groene en witte blokken in het beeld (bij de complete niet), nu bij een andere mkv heb ik dat weer. Heb met media info de 'verschillen' opgezocht maar kom er niet echt achter, iemand ervaring hier mee of waar je op moet letten bij de verschillende formaten? Heb de laatste XBMC build voor zover ik weet.

Earth (werkt prima)
Video
ID : 2
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 39mn
Bit rate : 10.8 Mbps
Nominal bit rate : 11.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.217
Stream size : 7.47 GiB (94%)
Writing library : x264 core 58 svn-745M
Encoding settings : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=6 / me-prepass=0 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=2 / deadzone=4,6 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=5 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=11023 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:0.5:13.0
Language : English

Black Hawk Down (groene/witte blokken):
Video
ID : 1
Format profile : High@L4.0
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.0
Duration : 2h 24mn
Bit rate : 3 786 Kbps
Nominal bit rate : 3 889 Kbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.076
Stream size : 3.81 GiB (70%)
Title : Black Hawk Down..;)
Writing library : x264 core 67 r1162M f7bfcfa
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:2:1 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=4 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=3 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=3889 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=1 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Language : English

Killa sample (groene/witte blokken)
Video
ID : 1
Format profile : High@L5.1
Format settings, ReFrames : 16 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Duration : 23s 42ms
Bit rate : 33.8 Mbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.680
Stream size : 92.9 MiB (97%)

• maxx24
InfoTracer schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Ik ga eens kijken wat er voor mijn Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller in Windows 7 te vinden valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Laatst online: 13-09 16:33
Ion platform, XBMC en televisie?

Stel dat ik wat series / films / het journaal / sateliet wil kijken met behulp van XBMC. Iemand er hier ervaring mee? Ik heb beide draden helemaal doorgelezen (volg het trouw) maar nog bar weinig hier over gelezen.

Afspelen van bestaande media geloof ik ondertussen wel, maar hoe om te gaan met televisie, eventueel ook opnemen van televisie?

Meningen, tips, doorverwijzingen zijn welkom.

Edit: ik kom net deze tegen, deze zal ik sowieso doorlezen, maar ik houd me natuurlijk aanbevolen van alle rondslingerende tips

[ Voor 13% gewijzigd door Jaapmans op 21-08-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/me Wiethoofd heeft nu de SVN-versie van XBMC-draaien en heeft weer een werkend netwerkbeheer voor m'n mappen. WLAN moet ik nog mee bezig, temperatuur-uitlezing heb ik wel in de command line werkend..

Update 1:
Het geluid inmiddels werkend gekregen waar dit eerst niet wou en ook de XOT-Uzg.v3 plugin werkt leuk.

Update 2:
WLAN ook iets meer aan de praat na het volgende, maar nog niet goed/perfect:
sudo apt-get install linux-backports-modules-jaunty
sudo apt-get install wicd
sudo apt-get install wireless-tools
sudo apt-get install wpasupplicant
wpa_passphrase "<draadloze netwerknaam>" "<WPA2-PSK-sleutel>" >> /etc/wpa.conf

en nog een paar regels toevoegen aan /etc/network/interfaces, namelijk:
auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp
pre-up wpa_supplicant -B -Dwext -i wlan0 -c /etc/wpa.conf
post-down killall -q wpa_supplicant
Nu eerst :z

[ Voor 68% gewijzigd door Wiethoofd op 21-08-2009 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Asrock 330 is besteld. Ik ga voor de minimale install van ubuntu. Ftp zit in xbmc zelf dacht ik, maar zijn er handiger manieren om files op de interne harddisk te krijgen? Ik zag dat je bij de minimal install ook samba kan installeren. Weet eigenlijk nauwelijks hoe dat werkt, kan ik daarmee de schijf delen met mijn pc? Zou handig zijn om vanuit de verkenner te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
jaspov schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:29:
Asrock 330 is besteld. Ik ga voor de minimale install van ubuntu. Ftp zit in xbmc zelf dacht ik, maar zijn er handiger manieren om files op de interne harddisk te krijgen? Ik zag dat je bij de minimal install ook samba kan installeren. Weet eigenlijk nauwelijks hoe dat werkt, kan ik daarmee de schijf delen met mijn pc? Zou handig zijn om vanuit de verkenner te werken.
Waar heb je hem besteld?

Ik zondag nacht bij 4 Launch via iDeal maar nog niks gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:29:
Ftp zit in xbmc zelf dacht ik, maar zijn er handiger manieren om files op de interne harddisk te krijgen? Ik zag dat je bij de minimal install ook samba kan installeren. Weet eigenlijk nauwelijks hoe dat werkt, kan ik daarmee de schijf delen met mijn pc? Zou handig zijn om vanuit de verkenner te werken.
Je kunt gewoon via Settings > File manager met de nieuwste SVN-build je gedeelde schijven/mappen benaderen en zo de boel op je XBMC krijgen. En anders mag je natuurlijk gaan wget'en en uitpakken etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bij Informatique. Ik wil eigenlijk op mijn pc niets delen. De asrock moet als een soort NAS dienst gaan doen. Ik wil er vanaf mijn pc spul op kunnen zetten. Kan dat met Samba op de asrock?
Wiethoofd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:44:
[...]

Je kunt gewoon via Settings > File manager met de nieuwste SVN-build je gedeelde schijven/mappen benaderen en zo de boel op je XBMC krijgen. En anders mag je natuurlijk gaan wget'en en uitpakken etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:57:
Ik wil er vanaf mijn pc spul op kunnen zetten. Kan dat met Samba op de asrock?
Ik heb via WinSCP en FileZilla geSSHd maar ik kon niets overzetten vanwege schrijfbeperkingen, maar ik weet niet of ik Samba geïnstalleerd heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Asus komt ook met een Nvidia ION EEEbox:

http://www.xbmcfreak.nl/eeebox-pc-eb1012/524/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxx24
jaspov schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:57:
Bij Informatique. Ik wil eigenlijk op mijn pc niets delen. De asrock moet als een soort NAS dienst gaan doen. Ik wil er vanaf mijn pc spul op kunnen zetten. Kan dat met Samba op de asrock?

[...]
Je kan met Samba inderdaad een map sharen en daar files in wegschrijven. Ik heb dat inmiddels voor elkaar (na installatie van samba, maar dat gaat allemaal zo eenvoudig; je wil het uitvoeren, ubuntu zegt 'is er niet, maar dit is het commando om het te krijgen') maar heb zelf nog even last van mijn netwerk kaart in mijn pc.

Maar het kan dus wel (eenvoudig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Daros schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Waar heb je hem besteld?

Ik zondag nacht bij 4 Launch via iDeal maar nog niks gekregen..
Ik zondag in de middag bij 4launch, via iDeal maar ook nog niets ontvangen.
Gister maar eens contact opgenomen aangezien ze 1 tot 5 werkdagen nodig hadden om het ding te versturen maar ze konden mij nog niet vertellen wanneer. Dit kwam doordat hun leverancier nog niet kon leveren. (ondertussen zie ik bij hun op de site de voorraad bij de leverancier van 9 tot 3 stuks afnemen, maar we wachten nog even af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
top. Dan installeer ik samba gelijk mee bij de installatie van ubuntu. Zoek ik daarna wel uit hoe het werkt.
maxx24 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

Je kan met Samba inderdaad een map sharen en daar files in wegschrijven. Ik heb dat inmiddels voor elkaar (na installatie van samba, maar dat gaat allemaal zo eenvoudig; je wil het uitvoeren, ubuntu zegt 'is er niet, maar dit is het commando om het te krijgen') maar heb zelf nog even last van mijn netwerk kaart in mijn pc.

Maar het kan dus wel (eenvoudig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxx24
InfoTracer schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Gelukt! Oude driver gedownload en geinstalleerd (Vista 64) en werkt als een tierelier! Thanks voor de tip! Wordt nog wel eens wat hier :) Nu alleen nog uitzoeken waarom bepaalde films niet afspelen? Niemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Het ziet er niet naar uit dat je de front I/O nog uit het zicht kan houden:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/wH1q2VTqyLXaCw1f/io.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus heeft mij eerder al gemailed geen ION330 platform in Nederland te gaan voeren, zie topic EEEBox :

[Ervaringen] Asus EEE Box (B202, B204 & B206)

Toch frapant dat ze wederom een aankodiging doen hieromtrend, daar waar ze eerder de B208 hadden aangekondigd en deze is niet eens op de markt verschenen. De B206 zou niet eens in Nederland uitkomen. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit maar Asus is aangaande aankondigingen niet meer zo betrouwbaar hierin. De B208 zou trouwens met een Ati chip uitkomen, de 4350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Asus heeft i.p.v. de B208 de EB1006 in nederland uitgebracht, met een N270 i.p.v. de N330 weliswaar, maar ook met de ATI 4350 en ik moet zeggen dat ik daar met heel veel plezier nu op zit te tikken.

Mocht Asus de opvolger EB1012 ook nog in nederland gaan uitleveren en als de prijs een beetje gunstig uitvalt dan kan het zo zijn dat er hier nog een "energievreter" de deur uit gaat !

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Vorige week zondag de Asrock besteld. Stond nu net op het punt hem te annuleren omdat hij nog steeds niet verzonden is. Zie ik zojuist dat hij is binnengekomen van de leverancier bij 4launch.

Nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu benchmarks aan het draaien op mijn Zotac ION ITX A-E voor mijn aanstaande productreview.

Onder deze benchmarks bevindt zich 3DMark Vantage, helaas geeft deze op de Performance instelling steeds een melding na de CPU/Physics-test (Crash'n'Burn), een 'error' dat er de ware performance van de hardware niet correct zou zijn en dat ik 'Flush on low FPS' uit zou moet vinken (welke uit staat). Wel een score wordt weergeven.

Verder wil Windows 7 standaard geen Nvidia PhysX drivers installeren, kijken of het daar aan ligt....

PhysX handmatig geïnstalleerd, geeft geen boost in Vantage en geeft ook geen item in m'n Nvidia Control Panel om het in of uit te schakelen....

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 22-08-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Net alles geïnstalleerd. Minimal install Ubuntu met openssh en samba, en daarna het script gedraaid. Heb nog een paar issues en vragen. Asrock hangt met hdmi aan de tv, en met optische kabel aan de versterker

-ik heb geluid bij afspelen films (5.1), maar een stereo mp3 file geeft geen geluid. Tijdens de installatie kwam de alsamixer langs, had ik daar iets moeten doen?

-ik wil cpu usage zien. Dacht dat ik de i in moest drukken, maar die toont alleen de filename?

-Hoe krijg ik nu files op de asrock? Onder netwerk staat tot mijn schrik geen FTP? Had ik elders in screenshots wel gezien. Is dat aan de praat te krijgen of moet ik me in samba gaan verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
jaspov schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:18:

-ik heb geluid bij afspelen films (5.1), maar een stereo mp3 file geeft geen geluid. Tijdens de installatie kwam de alsamixer langs, had ik daar iets moeten doen?
Wat heb je bij de Geluidsinstellingen van XBMC ingevuld? AC3 & DTS worden ondersteunt door de decoder vb?
-ik wil cpu usage zien. Dacht dat ik de i in moest drukken, maar die toont alleen de filename?
ik dacht i, o of m
-Hoe krijg ik nu files op de asrock? Onder netwerk staat tot mijn schrik geen FTP? Had ik elders in screenshots wel gezien. Is dat aan de praat te krijgen of moet ik me in samba gaan verdiepen?
SAMBA is geen FTP...
voor ftp moet je proftpd of iets dergelijks installeren. Wat je ook kunt doen is SFTP gebruiken.
Daarmee gebruik je de login & pass van je SSH waarbij je gewoon bestanden op je box kunt zetten.

voorbeeld van een programma dat dat kan is WINSCP @ windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thx, nu kan ik verder. Inderdaad ac3 en dts aan, dat ondersteunt mijn versterker. Files zijn stereo mp3. Had ik in alsamixer iets moeten doen? zag er uit als een asci art scherm.

Die toets ga ik proberen en winscp ook.
Icekiller2k6 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Wat heb je bij de Geluidsinstellingen van XBMC ingevuld? AC3 & DTS worden ondersteunt door de decoder vb?

[...]

ik dacht i, o of m

[...]

SAMBA is geen FTP...
voor ftp moet je proftpd of iets dergelijks installeren. Wat je ook kunt doen is SFTP gebruiken.
Daarmee gebruik je de login & pass van je SSH waarbij je gewoon bestanden op je box kunt zetten.

voorbeeld van een programma dat dat kan is WINSCP @ windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:29:
Thx, nu kan ik verder. Inderdaad ac3 en dts aan, dat ondersteunt mijn versterker. Files zijn stereo mp3. Had ik in alsamixer iets moeten doen? zag er uit als een asci art scherm.
Je kunt op Ctrl+Alt+F2 drukken en 'Alsamixer' typen en dan op enter drukken en de boel controleren. Als je via S/PDIF muziek wilt uitsturen moet je naar rechts toe met de pijltjes toetsen en daar de nodige items van mute afhalen (staat dan mm en door op 'm' te drukken komt er 00 te staan) vervolgens op Esc drukken en je instellingen in de alsamixer opslaan met alsactl store 0.

Verder in je geluidsinstellingen neerzetten 'hdmi' bij de output om geluid via je hdmi-kabel te krijgen, zie ook: Wiethoofd in "Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic de..."

[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 23-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Toets werkt (o). Winscp ook. Nu audio nog. In xbmc dus nu:
digital, ac3 en dts enabled
audio output: default
passthrough iec958 (zegt me niets, maar komt terug in alsa)

In alsamixer de eerste drie balken nu op 100. Dan volgen line in en mic, die staan op 0, en dan komen er drie die op nul staan : iec958 iec958d iec958-1 allen op 0, en pijl omhoog doet niets. matcht wel met xbmc die naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet je audio output van 'default' naar 'hdmi' veranderen, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Top, ook als ik audio over spdif wil? (ik wil het nl niet over hdmi naar mijn tv, maar over optisch toslink naar mijn amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:12:
Top, ook als ik audio over spdif wil? (ik wil het nl niet over hdmi naar mijn tv, maar over optisch toslink naar mijn amp.
Met S/PDIF moet je zorgen dat in je AlsaMixer niets maar dan ook niets op mute (mm) staat (wat in jou geval al goed staat) en daarna bij Audio Output neerzetten: iec958 en het zou moeten werken (bij mij iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
klopt het dat je die audio outputs moet intypen, en niet kan selecteren? zo weer ff kijken

update: output op iec958 (ingetypt) en het werkt! Dat mag iemand er wel bijzetten! thx voor de hulp

[ Voor 36% gewijzigd door jaspov op 23-08-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die outputs moet je idd intypen, het is niet anders, maar het werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
handig om mee te nemen in de OP?

daarnaast nu wat spul overgepompt naar de asrock met winscp. Gaat prima, maar in xbmc kan ik volgens mij van de interne hd alleen de map xbmc/home bekijken. Moet alles per se daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:49:
handig om mee te nemen in de OP?
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII en google hadden je dezelfde fixes opgeleverd :9
daarnaast nu wat spul overgepompt naar de asrock met winscp. Gaat prima, maar in xbmc kan ik volgens mij van de interne hd alleen de map xbmc/home bekijken. Moet alles per se daarin?
je kunt gewoon extra mappen toevoegen hoor lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo een vraag zou iemand een update versie van xbmc live cd 9.04.1 met de laatste drivers (Asrock Ion 330 ) er in ergens kunnen posten.
Ben zelf meer een persoon die aan de haal gaat met alle win versie's maar linux das voor mij een verhaal apart.
Of is er een site ergens waar ik hem zo compleet kan af kan plukken of een news group dat zou ook kunnen alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Eoghlear schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Ik zondag in de middag bij 4launch, via iDeal maar ook nog niets ontvangen.
Gister maar eens contact opgenomen aangezien ze 1 tot 5 werkdagen nodig hadden om het ding te versturen maar ze konden mij nog niet vertellen wanneer. Dit kwam doordat hun leverancier nog niet kon leveren. (ondertussen zie ik bij hun op de site de voorraad bij de leverancier van 9 tot 3 stuks afnemen, maar we wachten nog even af).
de zwarte staat op dit moment op 0 waar ik ze inkoop
de witte staan er nog 25 op stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hier staat de iso op rapidshare: http://xbmc.org/forum/sho...2460&highlight=rapidshare

En dank voor alle tips. Ik had dat audioprobleem niet gevonden, je weet ook niet waar je naar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:19:
En dank voor alle tips. Ik had dat audioprobleem niet gevonden, je weet ook niet waar je naar moet zoeken.
[google=XBMC ION hdmi audio] had je genoeg opgeleverd hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
En dat is nu precies het punt. Ik wil geen hdmi audio, dus waarom zou ik er op zoeken? 8)7
Toslink.

Anyway, het werkt
Wiethoofd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:21:
[...]

[google=XBMC ION hdmi audio] had je genoeg opgeleverd hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Vince22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:52:
Goeie OP Frank! :)
Heb gister dus de HP USB IR receiver van ebay op mn Asrock aangesloten en werkt meteen met xbmc!
Alleen ik vind de responstijd echt superlaag... is er iets wat ik hier aan kan doen?
Al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Is het mogelijk om met de Ion van USBstick op te starten?
(USB stick bevat de WIndows XP tiny install met XBMC)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dCY schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:31:
Is het mogelijk om met de Ion van USBstick op te starten? (USB stick bevat de WIndows XP tiny install met XBMC)
Er zijn nog maar weinig moederborden die geen boot bbs-popup hebben waarin je een USB-device kunt selecteren. Op m'n Zotac kan ik prima booten vanaf een USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

dCY schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:31:
Is het mogelijk om met de Ion van USBstick op te starten?
(USB stick bevat de WIndows XP tiny install met XBMC)
:P
Wat voor Ion gaat het om? Met de AsRock kan het iig zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Helemaal nieuw in Linux hier..

Ik hoor iedereen hier over Ubuntu mini.. heeft dat nu heel veel voordelen tegenover de gewone Ubuntu?
In andere woorden, ga je dat merken op de ASRock ION?

Van wat ik lees is Ubuntu mini (Virtuabuntu) bedoeld om virtueel te draaien. Je kunt hem ook installeren op HD of USB. Hoe werken de meesten hier er mee?

Ik heb nu in Microsoft Virtual PC 2007 een PC opgezet met Ubuntu (de 'gewone') en een dual-boot naar Windows XP Pro. In Ubuntu heb ik XBMC geïnstalleerd. Dit werkt nu perfect.
XBMC werkt wel erg traag (muis beweegt met schokken), maar denk zelf dat dit komt omdat het virtueel is.
Of krijg ik dit dadelijk met de ASRock ook en moet ik toch echt voor Ubuntu mini gaan??

De gewone Ubuntu 9.04 heeft wel meteen alles erop en eraan. Ik heb geen Samba of iets dergelijks hoeven te installeren. Netwerk/internet/audio, alles werkte direct! Vandaar mijn voorkeur naar Ubuntu 9.04.

Dan nog een hele andere vraag..
Ik krijg dadelijk een PC'tje zonder OS en zonder toetsenbord-aansluiting.
Gaat een USB-toetsenbordje meteen werken? En een bluetooth-toetsenbordje? (in Ubuntu)
(virtueel wel dus fysiek ook??)

Dan BIOS..
Om te overclocken werd geadviseerd de BIOS te updaten.
Nooit gedaan.. nog tips?

ASRock geeft drivers voor Nvidia/BIOS/Utility.
Hoe zit dat met Ubuntu?? Daar staan natuurlijk geen drivers voor..

Dan staat er een beschrijving bij de BIOS-update:
1. Update NVM code to improve 2G DIMM compatiblity.
2. Open "SATA Operation Mode" setup item with default = "IDE".
Geeeeeen idee wat ze daar mee bedoelen..

Heel wat vragen, maar ga de ASRock nu bestellen en wil toch wel meteen aan de gang kunnen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ubuntu Mini is puur om als basis voor de XBMC-install te dienen. De mini-versie is namelijk maar een 10MB iso die alles keurig van internet haalt tijdens de installatie, waaronder drivers en de XBMC-install als je het eerder genoemde install-script draait.

Bluetooth-toetsenbord wat automatisch werkt zonder drivers werkt hier bij mij (tobo+muis setje)

Overclocken, bios-update niet verplicht.

Linux en drivers, gewoon via de website van de chipsetfabrikant downloaden, je hoeft eigenlijk alleen de nvidia-driver te downloaden en alles werkt in XBMC op m'n WLAN na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Wiethoofd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
[...]

Er zijn nog maar weinig moederborden die geen boot bbs-popup hebben waarin je een USB-device kunt selecteren. Op m'n Zotac kan ik prima booten vanaf een USB-stick.
Nog een vraagje >:)

Hebben mensen al de Zalman NBF47 NB cooler gebruikt op de PoV moederbord? Ik heb namelijk een met de NB-fan cooler erop (ION-MB330-1). Ik wil het liefst de cooler passief hebben (ivm energie en geluid).

Hoe warm kan het worden zodra het idle is of als er HD-materiaal wordt bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Asrock met blue-ray gaan kopen. Deze zal enkel als doel hebben om als media center (met XBMC) te fungeren. Is dit kastje dan een goede keus? Geen overkill? (ben overigens van mijn Conceptronic CFULLHDMAi afgestapt, somehow werkte de shares niet meer goed)

Ik heb een Harmony One, welke ir receiver is dan aan te bevelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Uiteraard goed keus, alleen 1 heel belangrijke MAAR, bluray speler werkt (nog) niet in xbmc.
Bluray rips etc uiteraard geen probleem, maar originele bluray schijfjes speelt ie nog niet.

Om deze reden heb ik (draai zelf ook ubuntu mini install met xbmc) gekozen voor de Asrock met DVD speler, tegen de tijd dat bluray discs ondersteund worden door xbmc/linux koop ik wel een los slim-line bluray spelertje en bouw ik die in de asrock.

Voor je harmony, je kunt gewoon een willekeurige mce-compatible remote kopen (incl ontvanger) die doet het ook gewoon met je harmony en werkt in 1 keer met xbmc.

[ Voor 55% gewijzigd door RFdeGroot op 24-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Wiethoofd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:56:
Linux en drivers, gewoon via de website van de chipsetfabrikant downloaden, je hoeft eigenlijk alleen de nvidia-driver te downloaden en alles werkt in XBMC op m'n WLAN na
Op de site van Nvidia staat een 'read-me' voordat je gaat installeren van.. veeeel te veel pagina's..
Is het binnen Ubuntu het bestand uitvoeren en gaan.. of komt er nog heel wat scriptjes schrijven bij kijken?
Lees wat over Nvidia-xconfig en X server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lithje schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:52:
Op de site van Nvidia staat een 'read-me' voordat je gaat installeren van.. veeeel te veel pagina's..
Is het binnen Ubuntu het bestand uitvoeren en gaan.. of komt er nog heel wat scriptjes schrijven bij kijken?
Lees wat over Nvidia-xconfig en X server..
Het volgende intypen moet de nieuwste drivers installeren:
sudo apt-get install wget
wget http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/185.18.36/NVIDIA-Linux-x86-185.18.36-pkg1.run
sudo chmod +x NVIDIA-Linux-x86-185.18.36-pkg1.run
sudo ./NVIDIA-Linux-x86-185.18.36-pkg1.run
sudo nvidia-xconfig -s --no-logo --force-generate

Je installeert hiermee de wget om iets via de commandline te kunnen downloaden, vervolgens haal je de driver op (de .run) die maak je vervolgens uitvoerbaar (chmodden) en voer je vervolgens uit als root (sudo ./). Daarna nog even conf.xorg laten genereren door de laatste regel in te typen en de boel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Tips? Ik zoek nog een ir oog voor mijn logitech 525. Werken alle ir-ogen en zijn ze even snel?
RFdeGroot schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:10:

Voor je harmony, je kunt gewoon een willekeurige mce-compatible remote kopen (incl ontvanger) die doet het ook gewoon met je harmony en werkt in 1 keer met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
ook ik vind dit een perfect platform voor XBMC, en wil er eigenlijk wel mee aan de slag. Ik heb nu een TVix-5000 een prima apparaat alleen de ondersteuning van MKV's is jammer, ook blijkt de rest ook te beperkt voor wat ik wil.
Nu heb ik XBMC op een QBic barebone draaien met een P4-2.8HT, 2 GB en een NVidia6200. Dit werkt prima in linux, bij 720p blijft de proc, nog zeer laag (<35%, ook sterk afhankelijk van de compressie/methode) alleen gaat je soms een beetje de ventilator horen. Daarom toch de interesse in de NVidia ION spullen, ook vanwege het energie verbruik.
Op dit moment krijg ik alleen de audio niet juist aan de praat. Op dit moment gaat alle DTS/Dolby netjes via het optische kabeltje, echter de standaard stereo niet, dit gaat via de analoge kabeltjes weer wel (maw switchen op de versterker dus). Nu zie ik hier meer mensen mee stoeien. Ik heb met de alsa mixer lopen stoeien etc en op een gegeven moment (vraag niet wanneer) deed ie het wel; probleem: na een reboot een CRC error een PC start niet meer op in linux. Na een reboot/windows opstarten/bios resetten etc gaat het wel weer een keertje.
In windows (XP) werkt het echter allemaal goed, maar dat is geen optie: veel te veel cpu -> warm -> ventilator. En een licentie natuurlijk.

Vraag is nu of ik niet dezelfde problemen ga krijgen bij de POV, Zotan etc? Maw heeft iemand dit voor elkaar: alle audio via optisch of coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 10:56
RFdeGroot schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:10:
Werkt dat beter als een losse IR ontvanger kopen? Ik heb een HP media center receiver gekocht (die van ebay) en ik krijg mn harmony perfect werkend met xbmc... alleen de resonstijd is echt supertraag! Als ik met mn iphone over ip als remote probeer, gaat het responsiever als met de harmony!
Is hier een oplossing voor?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinus73 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:18:
Vraag is nu of ik niet dezelfde problemen ga krijgen bij de POV, Zotac etc? Maw heeft iemand dit voor elkaar: alle audio via optisch of coax?
In Windows is heel makkelijk van output te switchen en in XBMC is het even de juiste 'Audio output' intypen: iec958 voor optisch S/PDIF en hdmi voor HDMI en Auto voor analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
Wiethoofd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:22:
[...]

In Windows is heel makkelijk van output te switchen en in XBMC is het even de juiste 'Audio output' intypen: iec958 voor optisch S/PDIF en hdmi voor HDMI en Auto voor analoog
Ik kan dus concluderen dat jij het werkend hebt: alle audio via een optisch of coax? dus zowel de standaard mp3's als de DTS op je Nvidia ION?
offtopic: (hmmm nu ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat het handig zou zijn als je in XBMC per codec kan aangeven wat ie moet doen. Mijn Tvix kan dit namelijk, zo ondersteund mijn versterker geen WMAPro. Deze zou dan eigenlijk gedownsampled moeten worden naar normaal stereo en de rest alleen simpel doorsturen. Kan dat?)

Mijn probleem is dus dat ik dts etc netjes via optisch gaat, terwijl een normaal stereo geluid (bijv muziek mp3 of eenvoudige dvixje) alleen via analoog gaat (ook de ubuntu systeem geluiden dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tinus73 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:36:
Ik kan dus concluderen dat jij het werkend hebt: alle audio via een optisch of coax? dus zowel de standaard mp3's als de DTS op je Nvidia ION?
ik heb alleen m'n S/PDIF getest, in AlsaMixer de iec958 kanalen van mute afgehaald, instellingen opgeslagen en bij Audio Output de juiste waarde neergezet werkt inderdaad en inderdaad alle geluiden gaan dan via S/PDIF (audio, video en systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49

BeyondThunder

Lost Lightning

Klopt, daar heb ik ook mee zitten klooien. Op een gegeven moment had ik alleen DTS + ac3 over de optische uitgang. Stereo (MP3), geen geluid (analoge uitgang niet getest). Maar toen kwam ik het volgende draadje tegen.

En na het uitvoeren van onderstaande was mijn probleem opgelost:

""/usr/bin/iecset audio on" worked for me. I hope it stays working
The other method from Tslayer not (maybe I did something wrong).
The method is also a bit difficult te read for a complete linux newbe."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:19
Vince22 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:19:
[...]
Als ik met mn iphone over ip als remote probeer, gaat het responsiever als met de harmony!
Is hier een oplossing voor?
Werkt dat een beetje goed, dat XBMC remote op de iphone icm een ION?
Ik zag hem in de app store staan maar vraag me af of het echt goed werkt. Ook geen gedoe met instellen enzo?

Draai je trouwens XBMC op Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
qonstant schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

de zwarte staat op dit moment op 0 waar ik ze inkoop
de witte staan er nog 25 op stock
Kreeg zojuist de bevestiging dat ie morgen afgeleverd wordt. Kan ik er meteen mee aan de slag om er een win7 (dank u MSDN AA) & ubuntu+xbmc dual boot van te maken. Dan nog die conceptronic rf ab kopen en dan is alle hardware in huis.
Nu alleen nog op een juiste manier me muziek en 5 shoutcasts erin krijgen en het weer via accuweather aan de praat te krijgen en ik kan beginnen om me series weer te gaan bekijken.
Dankzij de goede handleidingen die er inmiddels zijn, moet het zelfs voor iemand zonder linux kennis geen probleem meer zijn.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.