seninha schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Mag ik nou vragen wat het verschil is tussen deze versie en de Liver versie?
dacht namelijk zelf dat de XBMC live zelf ook een soort mini Ubuntun achter zich had.
En ook wat nou de voordelen zijn om deze script versie te gebruiken tov de Live versie (welke ik nu geinstalleerd heb)
Wat het blauwe Led betreft, heb gister nog een fil zitten kijken en kan me niet herinneren dat ik iets blauws zag branden.
Oranje Led (HDD) brande wel. Zal vanavond nogmaals kijken.
Het verschil is is dat bij de xbmc live versie geen KDE of GNOME geinstalleerd is. Waar je dus feitelijk op 'terug' wilt vallen.
XBMC live met een Xorg omgeving (feitelijk is het een soort box waar je dan KDE/GNOME/xcfe etc window managers in draait..).
Echter kun je gewoon een applicatie draaien in Xorg zonder al de rest.. Wat er in dit geval gedaan wordt.
Als je wilt doen wat je wilt doen raad ik u aan een 'minimal' install tedoen maar met een KDE / Gnome in waarbij je als Gnome/KDE opstart XBMC Fullscreen opstart standaard.
En zoals hierboven beschreven is mbv exit of \ terug gaat naar KDE. (uiteraard raad ik \ aan.)
Een tweede optie zou zijn is met het principe van TTY1 & TTY2 tewerken (dit is te bereiekn door ctrl+alt + f1/F2/F3...).
Hier heb je dan feitelijk echt '2' aparte schermen. Zoals dat gezegd wordt. Het is een multi user platform. Wat betekend dat er echt 2 virtuele desktops langs elkaar kunnen draaien.
Uiteraard raad ik aan om een 'lichtere' window manager te pakken dan KDE/Gnome of iets wat doet wat jij precies wilt (enlightement is licht etc..).
De vraag is dus beetje van hoeveel tijd wil je er insteken, wil je de uren er aan spenderen, en wat wil je feitelijk kunnen in de gewone werkomgeving? Browser?
Als je een browser wilt, kun je linkboxs ofzo voor XBMC gebruiken, daar zijn wel wat tuts voor (voornamelijk xbox-sky.. forum hé).
Uiteraard kun je perfect met een Launcher verschillende apps opstarten. Zoals emu's,.... 't is maar net wat je wilt kunnen doen...
edit:
http://hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf
dit is mijn tutorial. Echter is deze al wat veroudert vermoed ik.. maar het 'basis' idee blijft uiteraard hetzelfde.
[
Voor 4% gewijzigd door
Icekiller2k6 op 26-08-2009 09:42
]