Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.023 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:47
Ik heb de Asrock ION 330 bij Norrod gekocht (in de aanbieding 260) en ik heb XBMC live cd geinstalleerd.
Nu heb ik het volgende probleem: Als ik het geluid over hdmi heb krijg ik geen geluid meer op mijn versterker en vice versa 8)7 .

Vraagje, is het mogelijk om het geluid zowel via hdmi als de audio uitgang te krijgen?

Zou het op te lossen met een usb sound adapter

[ Voor 44% gewijzigd door HvanL op 27-08-2009 17:04 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

croxz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Die 20W is volgens mij alleen kaal moederbord, niet een compleet systeem. Hier is de idle van de Asrock gemeten op 31W. Voor de POV heb ik dus waarden gevonden van 27W en 35W. Helaas geen directe vergelijking, maar in ieder geval geen schokkende verschillen.
Hmm, vind ik dan toch zwaar tegenvallen. Mijn ene AMD X2 neemt 26W, de andere (server met 2 disken en 4GB ram) zit op 38W, maar dan heb je dus wel een X2 erin zitten ipv een Atom...

Ik snap niet helemaal waarom zo'n Atom niet in de buurt van de 15-20W kan komen idle met 1 latje ram en een SSD/Laptop schijfje. Iets zuipt blijkbaar meer stroom dan ik zou denken van zo'n klein bordje :?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
de adapter zelf waarschijnlijk..

een kleine voeding te maken die net 50watt kan geven of zijn 'piek' heeft op 20watt..

Het is ook niet alleen het stroom verbruik, het is het totaal beeldje:
Grote
Prijs
Community (voorbeeld XBMC waar der tig tutorial voor zijn voor de Ion..)
Stil

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, heb een aantal maanden moeten wachten, maar nu heb ik dan toch eindelijk mn Zotac binnen. SSDtje eraan gehangen en jawel, een compleet passief gekoeld systeem zonder bewegende onderdelen. Had al een heeel stille pc maar 0dB is toch weer even een stapje stiller.

Performance valt me tot nu toe echt gigantisch mee, surfen mailen en HD kijken gaat als een zonnetje en mn 1x 30 inch scherm plus 1x 24 inch stuurt ie zonder haperingen aan. Had me al helemaal voorbereid op "gigantisch stil en niet vooruit te branden" maar dat tweede valt gelukkig niks van te merken. De SSD helpt wel denk ik want verder zit er maar 2 GB ram in. (draait op windows 7 RTM btw)
En wat zijn de temps als je gaat gamen of full HD afspelen? Ik heb toch maar een 10cm fan op 900rpm op dat koelblok gelegd, 60 graden vind ik een zeer nette temp tijdens 3DMark op m'n GPU en 45 op m'n Atom-cores.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Misschien een beetje een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Maar is de ion een 32bit of 64bit processor? (dan weet ik welke Windows ik alvast moet downloaden)

Net als anderen in dit topic ben ik ook op zoek naar een (goed) ir-usb ding. Die dingen blijken lastiger te vinden dan je denkt. Heeft iemand misschien een linkje naar (Nederlandse) webshop die ze verkoopt? Misschien handig om in de OP te zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 18:12 ]

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:54:
Maar is de ion een 32bit of 64bit processor?
De Ion is de IGP en zorgt voor je beeld, de Atom daarentegen kan 32 en 64 bits instructies aan.

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:54:
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik kan het nergens vinden. Maar is de ion een 32bit of 64bit processor? (dan weet ik welke Windows ik alvast moet downloaden)
leren googlene dan..
http://benchmarkreviews.c...=69&limit=1&limitstart=11

we compared the 32- and 64-bit versions

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• IceOnFire
  • Niet online
Ik moet nog even verder onderzoek doen, MBM doet t om een of andere reden niet dus ik moet nog even een nieuw tooltje vinden. Heatsink voelt goed heet iig, dat wel. Ook t stroomverbruik heb ik nog niet gechecked, moet ergens zo'n meter hebben maar die is nog niet opgedoken..

Verwijderd

Misschien werkt HWMonitor op een ION
Die werkt gewoon hoor, alleen pakt ie op m'n Zotac hier niet m'n CPU-fan, (en ook een SSD heeft geen tempsensor :+)

Ik moet zo toch alles uit het kastje halen, zal ik eens een andere fanheader proberen.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vreemd, ik gebruik "/etc/init.d/[gkx]dm stop" om X server te stoppen.
Als ik dan "sudo sh ./NVIDIA-Linux-x86-185.18.14-pkg1.run -k $(uname -r) --x-module-path=/usr/lib/xorg/modules --x-library-path=/usr/lib" krijg ik alsnog een error van: you appear to run an X server; please exit X before installing.
Wat doe ik niet goed? heb de handleiding voor linuxnoobs van xbmcfreak.nl gebruikt. Iemand suggesties aangezien google me vandaag ook niet verder helpt

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Check eens met "ps" of het proces nog draait?

Of doe
code:
1
init 3

Oftewel, runlevel drie, zonder grafische omgeving. Init 5 brengt deze weer terug.

• Eoghlear
Roamor schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:48:
Check eens met "ps" of het proces nog draait?

Of doe
code:
1
init 3

Oftewel, runlevel drie, zonder grafische omgeving. Init 5 brengt deze weer terug.
Bedankt voor je reactie. via init 3 doet ie ut feilloos.

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Netwerk draait weer! Bij handmatige config kan ik de knop 'aply' niet gebruiken om één of andere reden.
Oude connectie verwijderd, nieuwe aangemaakt. Wat instellingen gewijzigd en het werkt weer.

Nog een probleem..

Als ik Ubuntu via de Nvidia settings op 1280x720 zet dan ziet het er, op de underscan na, netjes uit.
In XBMC ziet het er ook prachtig uit.
Als ik de ASRock opnieuw opstart dan zet hij de resolutie terug op 720x480 en in de Nvidia settings staat de resolutie weer op 'auto'. Ik heb al geprobeerd wat te saven naar X server in de Nvidia settings maar dat lijkt niet te werken. Heb het idee dat ik toch in Ubuntu ergens iets moet wijzigen.. iemand een idee?

EDIT:
Zelf al een oplossing gevonden. Je moet eerst root privileges hebben voordat je iets weg kunt schrijven in nvidia settings. In Terminal venster 'sudo nvidia-settings' invullen, settings aanpassen, aply, save X server configuration.. klaar!

[ Voor 15% gewijzigd door lithje op 27-08-2009 21:44 ]

• IceOnFire
  • Niet online
HWMonitor doet t inderdaad prima. Uitkomsten zijn minder fijn als het klopt :) Idle na een dag aanstaan 90 graden voor de procs en 80 voor de GPU, na wat HD afspeelgeweld 104 graden voor de CPUs en 90 voor de GPU... Nu is de kamertemperatuur met 26 gr vrij hoog maar al met al behoorlijk spectaculair.

Vraag me af of er niet een of andere megaheatsink fatsoenlijk op te monteren is om de temps wat meer in de hand te houden..

• Thomix
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

De eerste (?) ION laptop is ook uit, de Samsung N510. Informatique verkoopt 'm voor 499 euro; dat zou ook ongeveer de normale prijs moeten zijn.

Ik heb er een gekocht en tot nu toe bevalt ie uitstekend! Eindelijk een klein netbookje (11,6 inch) dat WoW draait (ik had een EEEpc 900, dan kan je dat vergeten). Het scherm is met 1368x768 pixels geweldig. Hij staat naast me op mn bureau nou en ik ben eigenlijk nog steeds aan het kwijlen ;)

Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik fatsoenlijk video kan afspelen, een 1080p WALL-E loopt nét niet vloeiend met CoreAVC.

• Icekiller2k6
@Thomix

welke videokaart/chipset zit er in? als het een kaart is dat OpenCL en of CUDA ondersteunt kun je is kijken naar media player classic media center ofzo
IceOnFire schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:43:
HWMonitor doet t inderdaad prima. Uitkomsten zijn minder fijn als het klopt :) Idle na een dag aanstaan 90 graden voor de procs en 80 voor de GPU, na wat HD afspeelgeweld 104 graden voor de CPUs en 90 voor de GPU... Nu is de kamertemperatuur met 26 gr vrij hoog maar al met al behoorlijk spectaculair.

Vraag me af of er niet een of andere megaheatsink fatsoenlijk op te monteren is om de temps wat meer in de hand te houden..
zonder koeling wordt hij inderdaad 90-100graden.

Sowieso een fan insteken al is het maar op 500rpm een 'beetje' airflow is al goed genoeg om 20-30 graden eraf te gooien..

[ Voor 69% gewijzigd door Icekiller2k6 op 27-08-2009 21:53 ]

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
heb sinds gisteren de asrock,en ben nu al een dag bezig om mijn gedeelde schijven te delen via windows 7 naar ubuntu,heb het ook algeprobeerd met xbmc live met usb stick,maar ook dat lukt niet,wie kan mij verder helpen ben een leek op het gebied van linux.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

[Ervaringen] Netbooks met de Nvidia ION chipset was volgens mij nog niet eerder genoemd :Y)

Verder net een BIOS-update gedaan op m'n Zotac, nog steeds een paar dingen waar ik echt over val:
• GPU overclocking wil niet in Windows met Rivatuner, met de Bios update wel vanuit de bios...
• Boot BBS-popup laat alleen Bootdevice 1 zien en niet ook nog m'n USB-stickje met XBMC er op (tenzij volgorde omgedraaid wordt)
• Geen fanspeed uitlezing in Windows met HWMonitor terwijl de BIOS dit wel goed doet...

• Eoghlear
Verdomme, te vroeg gejuicht. Ergens is er iets fout gegaan want hij wil niet in ubuntu doorstarten. Alleen nog maar low graphics. geefa aan:
failed to load module glx (does not exist)
failed to load module nvidia (does not exist)
no drivers available

Edit: nu doet ie ut wel weer gewoon nog wel wat probleempjes.
Als ik in xbmc de killasample afspeel trekt ie toch wel bij alle 4 de cores 60%. DIt zou toch niet moeten zijn ofwel? VDPAU staat ingeschakeld

Edit2: Bij gewone 720p mkv's doet ie rond de 20-30% dat zit dus wel goed. Alleen heb ik erorm veel last van flikkeringen in beeld. alsof ie vaak hapert. morgen eens in win 7 kijken of ie dat daar ook doet. Misschien is die hele nvidia driver toch niet goed geinstalleerd

[ Voor 51% gewijzigd door Eoghlear op 28-08-2009 00:44 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb even een mailtje gestuurd naar TerraTec.
Ik ben aan het kijken om hun TerraTec H7, een DVB-C TV kaart via USB met CI module te gebruiken op mijn ASrock ION 330 wil weten voor ik deze koop ofdat een Atom 330 dit trekt.

Meer info zie deze test
http://www.hardware.info/...digitale_TVadapters_test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
IceOnFire schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:43:

Ik kan me niet voorstelen dat die 90 graden goed is voor een CPU laat staan 100+.
Is dat trouwens in de open lucht gemeten? (zonder kast)

Ik speel zelf met het idee een aluminium kastje zelf te maken (6 plaatjes, L profieltjes, wat popnagels en een spuitbus) en het bordje er dan ondersteboven in the hangen met wat heatpipes naar de bovenplaat toe. Wellicht een koelblok ipv de bovenkant van het kastje.
Is het koeblok van de Zotac te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durandal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:08:
Ik kan me niet voorstelen dat die 90 graden goed is voor een CPU laat staan 100+.
De TJMax moet inderdaad wel goed ingesteld staan om een correcte waarde weer te geven, de mijne staat op 85.2°C en geeft realistische temperaturen weer
Ja, mobo omdraaien en van achteren los te schroeven. Ik ga het morgen ook even doen om andere koelpasta er op te doen en evt de koeler wat strakker te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
abusimbal schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:04:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar TerraTec.
Ik ben aan het kijken om hun TerraTec H7, een DVB-C TV kaart via USB met CI module te gebruiken op mijn ASrock ION 330 wil weten voor ik deze koop ofdat een Atom 330 dit trekt.
Hmmm interessant! Ik zie helaas geen linux drivers; had me leuk geleken samen met XBMC... Maar houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Na het lezen van alle ervaringen met de Asrock ION330 lijkt me het een zeer interessant platform! Nu heb ik nog een vraag aan de bezitters van dit kastje of er iemand al een fan mod heeft gedaan om het nog stiller te krijgen dan het al is. (of fan less :) )

Zo ja, is dit eenvoudig en hoe heb je dit gedaan? Met eventuele pics?!

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst het geheugen van mijn ASRock ion 330 geupgrade van de standaard 2GB naar 4GB.
Ubuntu 9.04 64Bit ziet nu alleen 3GB ram in plaats van 3,5GB (video shared 512MB)

Ik heb al geprobeerd om "iommu=65534,noagp,soft" aan de kernel line in /boot/grub/menu.lst toe te voegen, maar dit verslechterd het alleen maar (2,8GB).

Hebben meer mensen dit probleem?

Oja op de 64bits versie van Ubuntu werkt de webserver niet goed van XBMC. mijn iPhone xbmc remote werkt nu niet :( en het blauwe powerlampje op de ASROCK is bij mij ook al doorgebrand... Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Durandal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:08:
[...]

Ik speel zelf met het idee een aluminium kastje zelf te maken (6 plaatjes, L profieltjes, wat popnagels en een spuitbus) en het bordje er dan ondersteboven in the hangen met wat heatpipes naar de bovenplaat toe. Wellicht een koelblok ipv de bovenkant van het kastje.
Dat is inderdaad gemeten zonder kast puur in de open lucht om te testen met maximaal mogelijke convectie. Ikzelf zit er ook aan te denken het koelblok te vergroten, ik heb een Skythe Ninja die in mn vorige pc een Athlon X2 passief kon koelen, ik weet alleen niet of het eea fysiek compatible te maken is. Dat de hele constructie dan onpraktisch groot wordt maakt niet uit, gaat mij om de ultiem stille 0dB-pc factor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:09:
Ik heb laatst het geheugen van mijn ASRock ion 330 geupgrade van de standaard 2GB naar 4GB.
Ubuntu 9.04 64Bit ziet nu alleen 3GB ram in plaats van 3,5GB (video shared 512MB)

....

Hebben meer mensen dit probleem?
Hmm Dat zelfde heb ik met mijn PoV moederbordje. Had er zelf nog niet verder naar gezocht omdat ik het belangrijker vond dat ik XBMC aan de gang kreeg :)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:09:
Oja op de 64bits versie van Ubuntu werkt de webserver niet goed van XBMC. mijn iPhone xbmc remote werkt nu niet :(
En dat verklaart waarom ik de XBMC remote helemaal niet aan de gang krijg.

Zelfde problemen bij mij dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
MadHost schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:45:
Na het lezen van alle ervaringen met de Asrock ION330 lijkt me het een zeer interessant platform! Nu heb ik nog een vraag aan de bezitters van dit kastje of er iemand al een fan mod heeft gedaan om het nog stiller te krijgen dan het al is. (of fan less :) )

Zo ja, is dit eenvoudig en hoe heb je dit gedaan? Met eventuele pics?!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar idd.
Heb zelf een Asrock ION 330 en heb de fanspeed ingesteld staan op ultra-quiet, hij is nu dus wel quiet, maar niet ultra :p vind ik tenminste.
Als ie net aanstaat hoor je hem echt niet, maar als xbmc een tijdje draait hoor je hem wel.
Niet echt storend ofzo, maar omdat ik hem altijd de hele dag aan heb staan (gebruik em ook meteen als nas) zou ik hem nog wel wat stiller willen krijgen.

Met welke fanspeed instelling draaien jullie?
En idd zoals madhost al vroeg, iemand misschien al aan het modden geslagen met de fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
RFdeGroot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:00:
Heb zelf een Asrock ION 330 ....gebruik em ook meteen als nas
Dat heb je gerealiseerd door een/enkele externe USB-disks aan te sluiten? Er zit geen vrije SATA stekker op 't moederbord wel? (om via een SATA->eSATA stekkertje een externe eSATA disk aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14
Thomix schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:47:
De eerste (?) ION laptop is ook uit, de Samsung N510. Informatique verkoopt 'm voor 499 euro; dat zou ook ongeveer de normale prijs moeten zijn.

Ik heb er een gekocht en tot nu toe bevalt ie uitstekend! Eindelijk een klein netbookje (11,6 inch) dat WoW draait (ik had een EEEpc 900, dan kan je dat vergeten). Het scherm is met 1368x768 pixels geweldig. Hij staat naast me op mn bureau nou en ik ben eigenlijk nog steeds aan het kwijlen ;)

Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik fatsoenlijk video kan afspelen, een 1080p WALL-E loopt nét niet vloeiend met CoreAVC.
Ik weet niet waarom iedereen met CoreAVC loopt te prutsen als het allemaal zoveel makkelijker kan met 1 vinkje te plaatsen in Media Player Classic. (Mits men een recente ATI of NVIDIA GPU heeft, zoals diegene in het ION Platform. Deze gids werkt ook prima met de USW15 chipset van intel)

http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/

Om even duidelijk te maken een quote :

"Did you read our NVIDIA ION review ? With this Intel Atom 230 (single core) powered little box you will be able to decode full x.264 content at 1080P with merely 20-25% CPU utilization, interesting right ?"

[ Voor 10% gewijzigd door Theebag op 28-08-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Theebag schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet waarom iedereen met CoreAVC loopt te prutsen als het allemaal zoveel makkelijker kan met 1 vinkje te plaatsen in Media Player Classic. (Mits men een recente ATI of NVIDIA GPU heeft, zoals diegene in het ION Platform. Deze gids werkt ook prima met de USW15 chipset van intel)

http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/

Om even duidelijk te maken een quote :

"Did you read our NVIDIA ION review ? With this Intel Atom 230 (single core) powered little box you will be able to decode full x.264 content at 1080P with merely 20-25% CPU utilization, interesting right ?"
Euuuh misschien omdat je XBMC of MediaPortal wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Ok, kom nog een probleem tegen op de ASRock met XBMC.

Ik gebruik de Popcorn Hour nu als soort van servertje. Die staat dus netjes boven in een hoekje ;)
Om toegang te krijgen tot de Popcorn heb je een gebruikersnaam (nmt) en wachtwoord (*****) nodig.
Dus als ik de ASRock nu afsluit en weer opstart werkt de video-bibliotheek niet meer.
Dan moet ik eerst uit de bibliotheek, wachtwoord weer invoeren en dan werkt het weer.

Kun je ergens de wachtwoorden opslaan of automatiseren of iets dergelijks?
En moet/kun dat in XBMC of in Linux?

In Windows heb ik een scripje van internet geplukt die dat regelt voor een netwerkverbinding.
Voor Linux zal zoiets toch ook wel te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Misschien dat ik het gemist heb, maar weet iemand een manier om te temp van CPU en GPU weer te geven op de ASrock ION.
Ik draai XBMC Live. Hoeft niet in XBMC zelf, maar af en toe handmatig vanaf de prompt.

Gezien het lage verbruik en sabnzbdplus denk ik erover om hem altijd aan te laten.
Maar ben wel benieuwd hoe warm het beestje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een POV ION-CS330 besteld. Samen met een (ook bestelde) Ecogreen 1TB hardeschijf en een gigabit Switch gaat dit mijn netwerk opslag en HTPC vormen. Volgens deze test haalt de ION prima lees en schrijfperformance over netwerk. Een 2 disk NAS met vergelijkbare performance kost ook weer 250 - 350,- euro, dus de Asrock + NAS optie is stukken duurder.
Ik ga er overigens Win7 op zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door croxz op 28-08-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme ben het spuugzat.

Heb net mijn Asrock 330 gehaald. Werkt perfect, krijg alleen het geluid onder WIN XP SP3 niet aan de praat.

Heb de nieuwste geluidsdrivers van asrock site gehaald. Als bij sounds and audio devices. kies voor HD audio rear 2 en een headset erin doe werkt het geluid.

Als ik echter NVIDIA High definition selecteer en dan een windows geluidje produceer gaat het fout. Het starten en eindigen van windows geluid geeft wel een korte stoot geluid. Meestal het laatste stuk. Daarna niks. Internetradio, mp3's alles al geprobeerd....

Drivers uninstall, de Rear gedisabled, bla

EDIT:

Toch maar is CoreAVC geinstalleerd met Media player classic. Daar werkt het geluid dus wel. Enige probleem is dat de rest van windows het niet werkt o.O

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
croxz schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:26:
Ik heb ook de knoop doorgehakt en een POV ION-CS330 besteld. Samen met een (ook bestelde) Ecogreen 1TB hardeschijf en een gigabit Switch gaat dit mijn netwerk opslag en HTPC vormen. Volgens deze test haalt de ION prima lees en schrijfperformance over netwerk. Een 2 disk NAS met vergelijkbare performance kost ook weer 250 - 350,- euro, dus de Asrock + NAS optie is stukken duurder.
Ik ga er overigens Win7 op zetten.
Welke behuizing ga je ervoor pakken? Neem aan dat de 1TB gewoon een 3.5" schijf is. Ik zit nog steeds te dubben over de behuizing. Heb namelijk geen idee of zo'n bordje ook in een grotere kast kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik kom nog even terug op mijn probleem met de xbox 360 controller icm XBMC linux op de Asrock ion 330

Het is me gelukt dvm een experimentele driver v0.4.8 om het gedeeltelijk aan de gang te krijgen. Alleen als ik de Left Trigger gebruik dan werkt de rechter stick voor het audio hard en zachter ineens niet meer. Je moet dan rebooten om die weer werkend te krijgen.

Verder loop ik tegen de volgende bugs aan:

-het spoelen in diverse video bestanden werkt niet zo lekker soepel als met de xbox. (beeld blijft even hangen)
-speelt niet alle wmv bestanden af.
-sommige wmv's bufferen maar een paar min vooruit terwijl dit op de oude xbox perfect werkt.
-soms mis ik geluid. Meen dat dit wel werkte onder de xmbc windows versie(?)
-bij een DVD img/iso bestand of .ifo klapt xbmc er uit als die bij het menu aankomt
-soms laat ie wel een dvd menu zien maar als je op play drukt krijg je gewoon pauze. (?)
-sommige bestanden gaat XBMC ineens sneller afspelen.
-Verder zie ik bij sommige video bestanden deinterlacing.
-Geluid is zacht, ik gebruik de analoge output omdat mijn tv alleen DVI heeft met losse audo. (geluid in windows7 was veel harder)

Deze bugs zijn pas na 1 dagje spelen. :( Een aantal problemen zullen ongetwijfeld te maken hebben met de laatste XBMC Linux SVN 22290 maar toch het valt me erg tegen. Ik ben de oude xbox gewend die voor 95% stabiel is.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Hw.info TV van deze week de Asrock ION 330 behandeld en hier te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Arunia schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:44:
[...]
Welke behuizing ga je ervoor pakken? Neem aan dat de 1TB gewoon een 3.5" schijf is. Ik zit nog steeds te dubben over de behuizing. Heb namelijk geen idee of zo'n bordje ook in een grotere kast kan.
De CS330 is niet een moederbord maar een compleet systeem: kijk hier of hier, op basis van de Apex MI-008 behuizing. Deze heeft plaats voor 2x 3,5" HD en een full-size optische drive. Ook heeft hij o.a. USB aansluitingen aan de voorkant. Standaard komt de POV met een DVD-RW en 320GB HD. Ik prop daar nu een 1TB drive bij en later wil ik de DVD vervangen voor een Bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
Kan iemand mij de hoogtes geven van de Zotac en Point of View bordjes, inclusief de standaard koelblokjes?
Ik wil een van deze namelijk inbouwen in een eigen kastje, maar moet dan wel weten wat de minimale hoogte kan zijn.
Daarnaast is enig advies in een minimale hoogte, dus extra ruimte er boven laten, ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ben het gekloot helemaal zat nu. Iedere keer als ik ubuntu opstart krijg ik een andere schermresolutie te zien. Hoe kan ik ubuntu opnieuw installeren om vanaf het begin te beginnen? Heb een dualboot met win7 en dus gaat automatisch naar grub.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Eoghlear schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:43:
Ben het gekloot helemaal zat nu. Iedere keer als ik ubuntu opstart krijg ik een andere schermresolutie te zien. Hoe kan ik ubuntu opnieuw installeren om vanaf het begin te beginnen? Heb een dualboot met win7 en dus gaat automatisch naar grub.

Iemand een idee?
Gewoon booten met de ubuntu installatie disk en dan tijden install je linux partities opnieuw formatteren. Hetzelfde dus als met elk ander os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
catchingfire schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:12:
[...]

Dat heb je gerealiseerd door een/enkele externe USB-disks aan te sluiten? Er zit geen vrije SATA stekker op 't moederbord wel? (om via een SATA->eSATA stekkertje een externe eSATA disk aan te sluiten)
idd, heb er momenteel 1 usb disk aanhangen van 1 TB, heb nog een 500GB disk liggen alleen moet ik daar nog ff een externe behuizing voor kopen zodat die ook op usb kan.

Misschien dat ik ooit nog eens een systeempje inricht als dedicated nas, als ik mijn switch enzo vervangen heb voor een Gbit switch maar voorlopig functioneerd dit prima, USB2.0 is snel zat voor een 100Mbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
RFdeGroot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:05:
[...]
idd, heb er momenteel 1 usb disk aanhangen van 1 TB, heb nog een 500GB disk liggen alleen moet ik daar nog ff een externe behuizing voor kopen zodat die ook op usb kan.
Ik heb dat ook overwogen, maar dan koop je een mooi stil compact systeempje en dan moet je er weer een 3.5" casing met lompe adapter bij leggen. Dat gaat een beetje z'n doel voorbij. Verder zag ik de volgende nadelen:
- gaat niet mee standby maar moet je apart uitschakelen.
- ook wist ik niet zeker of een externe USB schijf ooit naar spindown gaat.
- hij zal o.a. door de externe adapter (die dus blijkbaar helemaal niet zo efficient zijn) ook flink wat extra energie gebruiken.
- een (goedkope_ externe 3.5" HD die ik vroeger had maakte best wat geluid.
Maar goed, zo maakt iedereen zijn eigen afweging van voor- en nadelen.

[ Voor 4% gewijzigd door croxz op 28-08-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
croxz schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

De CS330 is niet een moederbord maar een compleet systeem: kijk hier of hier, op basis van de Apex MI-008 behuizing. Deze heeft plaats voor 2x 3,5" HD en een full-size optische drive. Ook heeft hij o.a. USB aansluitingen aan de voorkant. Standaard komt de POV met een DVD-RW en 320GB HD. Ik prop daar nu een 1TB drive bij en later wil ik de DVD vervangen voor een Bluray.
Ooooohh, dat is precies wat ik zoek! En de prijs is ook beter als waar ik het voor kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Arunia schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

Ooooohh, dat is precies wat ik zoek! En de prijs is ook beter als waar ik het voor kan bouwen.
Dan moet je toch eens beter leren lezen want hij staat in de TS al vermeld bij "Complete systemen (nettops)"
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ja, ach. Probeer nu in de oude Dell een 1TB schijf met een IDE->SATA converter te stoppen. Alleen hij past niet omdat de converter een te groot is. Moet dan iets zien te verzinnen om deze 90 graden te draaien... Uiteindelijk ben je dan zo frustie waardoor het niet handig is om nog te posten op GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Die link die ken ik idd

code:
1
2
(T: XBMCLive)xbmc@XBMCLive:~$ nvidia-settings -c :0 -tq GPUCoreTemp 63
nvidia-settings: error while loading shared libraries: libgtk-x11-2.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Maar als Linux n00b loop ik hierop een beetje vast.
Ik had gehoopt dat het fantastische Linux iets zou hebben als
"Show CPU temp" o.i.d.
maar dat is natuurlijk veel te makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent niet de enige die daar op vast liep, met lm-sensors heb ik wel de temperatuur van alle 4 m'n cores/threads in de command line zichtbaar maar dat met die nvidia-settings krijg ik ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Wel gelukt met de CPU, of niet aan begonnen?
Ben wel erg benieuwd met de de fan op super silent....

Anders installeer ik wel even Windows om te kijken hoe warm de Asroch wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de CPU wel gelukt om deze te laten weergeven op de commandline, maar het vervolgens aan de praat krijgen in XBMC is me niet gelukt.

Ik heb wel gewoon Windows om de rest van m'n video-bestanden te bekijken en fatsoenlijk te kunnen internetten, en dus temperatuur uit te kunnen lezen.

Let er wel op dat je even je TJMax bij moet stellen van de 105 graden - waar deze bij mij in HWmonitor mee aan kwam zetten - naar een nettere en realistischere 85.2°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Dank je WH,

Win7 Heb ik eraf gegooid, gebruik ik toch niet maar kan ik wel weer even installeren.
Ik ga vanavond aan de slag met de CPU Temp.
Eerst even een lekkere grote download aanzetten om de ASrock wat op te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
http://www.morex.com.tw

Deze hebben wel mooie behuzingen, ook grotere geschikt voor meerdere hdd's (nas).
Morgen eens verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

lol, als ik dat zo lees dan ga ik niet mijn vrije vrijdag avond opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nu net de POV Mini pc gekocht. Man daar zit een 250Watt PSU bij.
Ik moet even kijken wat dat verbruikt. Als het teveel is, dan gaat hij wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Striker2k2 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:12:
http://www.morex.com.tw

Deze hebben wel mooie behuzingen, ook grotere geschikt voor meerdere hdd's (nas).
Morgen eens verder naar kijken.
Wat een verschrikkelijke site zeg, en dan die gekke hieroglyfen.. :?
Maar goed, ik heb geloof ik alles bekeken en ben (enkel) hier wel erg gecharmeerd van. De witte versie.
Is er een leverancier in nederland of wordt dit een gevalletje Tolk inhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durandal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:
Je zou even op de site van Picco Computers kunnen kijken. En anders kom je er met een leuk mailtje in het Engels volgens mij ook wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Ok, ik heb een standaard vastloper.. Op de ASRock ION met XBMC loopt het zooitje vast als ik naar 'Afbeeldingen' ga en op een map klik ergens in mijn netwerk..

Iemand anders dit ook al gehad en eventueel een oplossing gevonden?
EDIT: ik blijk te ongeduldig te zijn. De browser in XBMC doet er ongelooflijk lang over om een map met foto's te openen. Het lijkt wel of hij hem scant als je er op klikt, maar dat zie je dan niet.
De foto's staan op een Vista PC in het netwerk. Het rare is dat de films/muziek etc. in het netwerk allemaal prima lopen.

Dan blijft de muis-aanwijzer van Ubuntu bij XBMC in beeld staan.. iemand daar last van gehad?

[ Voor 33% gewijzigd door lithje op 28-08-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Laatst online: 13-09 16:33
Ok, ik heb zelf nog steeds last van de overscan. Ik heb een Panasonic TX32 tv en de overscan krijg ik ondanks veel lezen niet weg. Help?

Systeem: ASROCK 330 ION, Ubuntu 9.04 full desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Je moet de resolutie die je wilt gebruiken in Ubuntu instellen.
Dit doe je door eerst (in het Terminal venster) 'sudo nvidia-settings',
er vanuit gaande dat je Nvidia drivers gebruikt, in te typen.
Je krijgt dan het Nvidia-settings menu. Bij display kies je de juiste instellingen.
Dan druk je op 'aply' en daarna 'X configureren'.. (dan start hij Ubuntu voortaan op met die instellingen)
Dan ga je in XBMC naar de instellingen --> Skin.
Daar kun je (ergens, volgens mij bij 'speler' zo uit mijn hoofd) de overscan bijwerken door de grote grijze driehoeken precies goed in de hoek van je scherm te zetten en het vierkant bij te werken.
En dat was het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb even naar het verbruik gezocht van de CS-330. Deze komt uit op 35 Watt. Het is overigens niet zo makkelijk om dit te vinden, aangezien ze het over de behuizing hebben welke van een ander merk is. Ik ga het zelf nog even testen zodra ik zo'n Watt meter heb gekocht. Op dit moment heb ik in ieder geval nog geen tijd om het apparaat aan te sluiten. Daarnaast kun je de voeding ook vervangen voor een PicoPSU welke dan 50 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Durandal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Wat een verschrikkelijke site zeg, en dan die gekke hieroglyfen.. :?
Maar goed, ik heb geloof ik alles bekeken en ben (enkel) hier wel erg gecharmeerd van. De witte versie.
Volgens de site is dit de nederlandse leverancier:
http://www.pcicase.nl/

[ Voor 41% gewijzigd door Striker2k2 op 29-08-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandtech test de ASRock, Zotac en Asus ION oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Kan ik de ASRock met XBMC op Ubuntu zichtbaar maken in Vista als netwerkverbinding?

Als webserver draait hij wel goed, leuk gemaakt.
Maar via bijv. FileZilla (FTP client) krijg ik hem niet benaderd..
Onder welke poort draait FTP op XBMC? 21, 22 en 8080 werken niet.
Bij username en password gebruik ik dan de benamingen die bij de webserver zijn ingevuld.
in de handleiding staat dat er standaard 2x xbox wordt gebruikt, maar dat werkt ook niet.
Of ik moet de verkeerde poort gebruiken..

Ik heb poort 21 in de router al doorgezet naar de Popcorn, zou dat het probleem zijn?
Dat is toch alleen voor buitenaf?

Of draait er sowieso geen FTP-server op XBMC? Geïnstalleerd op Ubuntu 9.04.
En de Samba die draait.. is een client of server?

[ Voor 19% gewijzigd door lithje op 29-08-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Alle ITX bordjes passen ook in een (µ-)ATX kast je hebt bij die kasten meestal de ruimte om meerdere uitbreidingskaarten in te plaatsen (bij een ITX is dat er 1 max, een DTX = 2). Die ruimte blijft dan onbenut.
Deze kasten hebben meestal ook meer plaats om Harddisk's en Optische drives te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:54:
anandtech test de ASRock, Zotac en Asus ION oplossingen
Yep, en eindelijk lekker overzichtelijk het stroomverbruik, ondanks dat doordat de verschillende systemen verschillende voedingen leveren het vergelijken op mobo-basis eigenlijk niet kan, maar zie ik nu eindelijk dat je met een Zotac dus toch op een 25W kan uitkomen, terwijl Asrock en Asus (tja, met een ATX voeding) idle al meer verbruiken dan de Zotac onder full load...

Het bouwen van een goede voeding lijkt dus voor heel wat bedrijven moeilijk te zijn, terwijl het voor dit soort systeempjes juist heel veel uit kan maken (procentueel dan natuurlijk).

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/me Wiethoofd zag in die anandtech review in de Asrock ION het perfecte kabeltje zitten voor zijn probleem
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/asus/ion/asrock6.jpg
Die sata-kabel trekt de stroom van het moederbord en is lekker kort, die wil ik hebben :o

Mars Warrior schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:08:
maar zie ik nu eindelijk dat je met een Zotac dus toch op een 25W kan uitkomen, terwijl Asrock en Asus (tja, met een ATX voeding) idle al meer verbruiken dan de Zotac onder full load...
Volgens mij lukt het hun 25W te halen omdat ze op 110V die voeding gebruiken, hier in NL met 230V gaat je dat niet lukken en zit je al aan de 33W

[ Voor 43% gewijzigd door Wiethoofd op 29-08-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:29:

Heb net mijn Asrock 330 gehaald. Werkt perfect, krijg alleen het geluid onder WIN XP SP3 niet aan de praat.

Heb de nieuwste geluidsdrivers van asrock site gehaald. Als bij sounds and audio devices. kies voor HD audio rear 2 en een headset erin doe werkt het geluid.

Als ik echter NVIDIA High definition selecteer en dan een windows geluidje produceer gaat het fout. Het starten en eindigen van windows geluid geeft wel een korte stoot geluid. Meestal het laatste stuk. Daarna niks. Internetradio, mp3's alles al geprobeerd....

EDIT:

Toch maar is CoreAVC geinstalleerd met Media player classic. Daar werkt het geluid dus wel. Enige probleem is dat de rest van windows het niet werkt o.O
Heb je al de bios geupdate naar de nieuwste versie?
En al de nieuwste nForce HDMI Audio Driver van de nvidia site gehaald (niet van de asrock site).
nvidia site: 1.00.0.42
asrock site: 1.00.0.37

En natuurlijk ook met de nieuwste vidiokaart driver en de nieuwste chipset driver van de nvidia site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:29:

EDIT:

Ik had dit ook alleen dan in Win 7.

Uiteindelijk gewoon de all in 1 driver van de CD geinstalleerd en daardoor werkt alles naar behoren.
Erg vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pov ion 230 mini-itx gekocht en ik had ook iets soortgelijks met de HD audio driver, ik had de all in 1 driver geïnstalleerd en ik had geen geluid via de toslink kabel op mijn versterker en wel geluid via de HDMI kabel op de tv.
In de apparaatbeheer van XP had ik ook een vraagteken staan bij HD audio app. toen ben ik gaan googlen en kwam er dus achter dat de drivers niet op de cd staat en ook niet te downloaden was bij zowel pov als bij Nvidia maar wel bij REALTEK(met gemiddeld 10kbps) na wat zoeken heb ik een snellere download gevonden en werkt mijn geluidskaart netjes en goed via de toslink kabel.
Daros schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Ik had dit ook alleen dan in Win 7.

Uiteindelijk gewoon de all in 1 driver van de CD geinstalleerd en daardoor werkt alles naar behoren.
Erg vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn asrock ion 330 kan niet goed klok kijken!

Op een of andere manier staat de klok elke keer 2 uur verkeerd.
In windows7 de klok verzet, in xbmc live en in de bios... toch na reboot staat de klok weer op 2100 terwijl het 2300 is.

Zie ik iets over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens in je BIOS goed instellen na een CMOS clear, vervolgens eens je tijdzone checken in Windows of die goed staat en evt een BIOS-update er tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:02:

In windows7 de klok verzet, in xbmc live en in de bios... toch na reboot staat de klok weer op 2100 terwijl het 2300 is.

Zie ik iets over t hoofd?
Dat is standaard als je switched tussen Windows en Linux. Ik heb er nooit wat op gevonden, behalve de tijd opnieuw syncen in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:02:

Standaard zet Windows 'm op de lokale tijd en Linux/Mac op UTC. Er zijn scriptjes om dit in Linux en Windows automatisch te veranderen bij de startup, ff googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Volgens mij lukt het hun 25W te halen omdat ze op 110V die voeding gebruiken, hier in NL met 230V gaat je dat niet lukken en zit je al aan de 33W
Gek eigenlijk, ik zou toch denken dat je met een hogere ingansspanning een efficeientere conversie zou hebben. Misschien m'n electronica kennis een beetje afstoffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen...
Hier een noob die op advies van een vriend een Asrock ion 330 heeft gekocht omdat mijn popcorn steeds vast liep en ik gek werd van de interface.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb op mijn Ion 330 xbmc live staan ( op de hard disk ) en alles draait redelijk naar wens.
Nou heb ik een paar films ( m2ts ) die niet lekker en soms vast lopen.
Niet alle m2ts lopen vast maar er zijn er een paar die het gewoon niet doen.
Ik heb een voorbeeld van hoe de films eruit zien:

Decoding H264 stream (track 1): Profile: High@4.1 Resolution: 1920:1080p Frame rate: 23.976
H.264 stream does not contain fps field. Muxing fps=23.976
Decoding TRUE-HD stream (track 2): AC3 core+TRUE-HD. Peak bitrate: 2448Kbps (core 640Kbps) Sample Rate: 48KHz Channels: 6
Decoding DTS stream (track 3): Bitrate: 1536Kbps Sample Rate: 48KHz Channels: 5.1
Decoding AC3 stream (track 4): Bitrate: 640Kbps Sample Rate: 48KHz Channels: 6
Decoding PGS stream (track 5): Resolution: 1920:1080 Frame rate: 23.976

Zou iemand aan de hand van deze info kunnen zien waarom deze film vastloopt?
Deze film staat op mijn hd in de Asrock trouwens.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
nee daar heb je niets aan. tevens kan je dit beter op het forum van xbmc aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de reden dat de Asrock ION 330-BD bijna nergens te koop is?

Die wil ik eigenlijk gaan halen (lijkt me de beste keus voor een media pc), maar doordat die haast nergens verkocht wordt krijg ik een beetje wantrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:39:
nee daar heb je niets aan. tevens kan je dit beter op het forum van xbmc aankaarten.
Lijkt mij dat xbmc hier niets mee te maken heeft maar meer de Asrock ION 330 ivm de chipset.
Het gaat om de files die hij speelt en dat doet de Asrock en niet xbmc neem ik aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

Apoca

Array Technology Industry

Gezien ik een beetje uitgekeken ben op de WD Media Player wil ik me nu een ZOTAC ION ITX A-E mobo halen met een M350 Mini-ITX case. Ik wilde eigenlijk een 32GB USB als HDD gebruiken gaat dat werken? En kan ik dan beter de Live versie gebruiken of gewoon de full Lunix versie van XMBC?

Ohh ja en welke IR USB kan ik het beste halen? Had al zitten zoeken, maar niet alles werkt blijkbaar fatsoenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Apoca op 30-08-2009 15:31 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom een 32GB USB als HDD gebruiken, met een 4GB en alles via het netwerk moet je het ook redden. Mocht je toch perse die 32GB willen hebben dan zou ik voor een OCZ Throttle gaan, een eSATA/USB-stickje, dat werkt net wat 'snappier' met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:04:
Ik heb de pov ion 230 mini-itx gekocht en ik had ook iets soortgelijks met de HD audio driver, ik had de all in 1 driver geïnstalleerd en ik had geen geluid via de toslink kabel op mijn versterker en wel geluid via de HDMI kabel op de tv.
In de apparaatbeheer van XP had ik ook een vraagteken staan bij HD audio app. toen ben ik gaan googlen en kwam er dus achter dat de drivers niet op de cd staat en ook niet te downloaden was bij zowel pov als bij Nvidia maar wel bij REALTEK(met gemiddeld 10kbps) na wat zoeken heb ik een snellere download gevonden en werkt mijn geluidskaart netjes en goed via de toslink kabel.

[...]
Werkt helaas ook niet.

Ik heb vanmorgen maar weer is XP opnieuw geinstalleerd. Daarna Cdtje erin, en alle drivers all in 1 geinstalleerd. op CD staat apart de HD geluidskaart drivers. Die ook geinstalleerd.
Daarnaast BIOS gereset.
Alleen geluid in Media Player classic..

Daarna drivers van nvidia.com afgehaald en die geinstalleerd. Nieuwe codecs (CoreAVC en CCCP) geinstalleerd.
Nog steeds alleen geluid in Media player classic.... zucht

Ik heb zon gevoel dat windows het geluid niet goed converteert en doorstuur naar me Geluidset. Waarschijnlijk doet Media Player Classic iets magisch waardoor het wel lukt..

Ik ben t zat, ga binnenkort maar is Vista proberen ofzo ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heeft iemand van jullie al WHS draaiende (met name welke drivers gebruiken jullie?) op de atom?
Ik vind het moeilijk om de juiste drivers te vinden hiervoor.

Daarnaast zoek ik nog naar een bios update, maar ik zoek dit topic in ieder geval nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsterboy
  • Laatst online: 18-08-2024
[b]

Daarnaast zoek ik nog naar een bios update, maar ik zoek dit topic in ieder geval nog even door.
Bios Update: http://www.asrock.com/Net....asp?Model=ION%20330#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32493038,noline]
Ohh ja en welke IR USB kan ik het beste halen? Had al zitten zoeken, maar niet alles werkt blijkbaar fatsoenlijk.
Daar ben ik ook naar op zoek. Iemand? (eventueel toevoegen aan de OP?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oeh, ik was even vergeten te vertellen dat ik de POV Minii PC heb. Dat zal dan niet dezelfde firmware zijn als de Asrock neem ik aan? Het bord is eigenlijk stiekem van een afdeling van Asus die afgestoten is.

Ik heb de XP drivers voor het netwerk via een omweg geinstalleerd en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ben aan het kijken voor een SSD in mijn ASrock ION 330 te stoppen en op dit moment is de 64GB Crucial M225 de keuze voor mij. Dit omdat hij rond de 125€ kost en de Indilinx controller heeft en Crucial 5 jaar garantie bied.

Ik was dus ook aan het denken of zo'n SSD de werksnelheid positief beïnvloed.
Ik wil de ASrock gebruiken voor mijn werk, maar weet niet of hij het trekt.
Wil met XP als basis met een VPN verbinding een virtuele XP gebruiken via VMware.
Iemand ervaring ?

Vraag komt ook voor in het SSD topic
abusimbal in "Het grote SSD topic ~ Deel 5"

EDIT
http://communities.vmware.com/thread/208040
De een zegt wel de ander niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door abusimbal op 31-08-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom installeert men hier over het algemeen Ubuntu icm XBMC in plaats van Windows7 met XBMC? Trekt Windows7 het niet/minder goed? (die indruk krijg ik van de research die ik heb gedaan)

Zijn er nog andere voordelen aan Ubuntu tov Windows? Kan ik in Ubuntu blu-ray afspelen (al dan niet buiten XBMC om)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:24:
Waarom installeert men hier over het algemeen Ubuntu icm XBMC in plaats van Windows7 met XBMC? Trekt Windows7 het niet/minder goed? (die indruk krijg ik van de research die ik heb gedaan)

Zijn er nog andere voordelen aan Ubuntu tov Windows? Kan ik in Ubuntu blu-ray afspelen (al dan niet buiten XBMC om)?
Linux XBMC heeft VDPAU dat heeft windows XBMC niet..
Tevens is XBMC Live lichter dan windows 7 + XBMC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6, draai jij puur alleen XBMC op je Zotac of heb je een dualboot? En in het geval van een dualboot dan op 2 verschillende opslagmediums of op 1 schijf en een GRUB-selectie tussen je windows en XBMC boot?

Ik heb namelijk een SSD met daarop W7 en m'n USB-stickje met XBMC, maar ik kan niet direct kiezen of ik wil booten van die USB zonder m'n bios in te duiken en de bootvolgorde om te wisselen, want ik zie alleen de eerste "HDD" in het boot selectie menu en heb geen mooi boot bbs pop-up je zoals op m'n Asus waarin ik al m'n schijven, usb-sticks en optische drives te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
Ik wil mn ION van een 1 of 2GB Sata Flash Module laten draaien (met mijn media op de server). Enig idee of XBMC (linux) op 1GB SSD draait? Of heb ik meer nodig?

En heeft iemand hier ervaring met MythTV frontend op een ION?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durandal schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 02:42:
Enig idee of XBMC (linux) op 1GB SSD draait? Of heb ik meer nodig?
Je kunt XBMC vanaf een CD waarop je de 315MB iso hebt gebrand installeren, ik denk dat 2GB dan wel genoeg moet zijn ;) Let wel op dat je ook nog eventuele drivers, instellingen, skins, plugins etc. wilt kunnen installeren/opslaan en dan niet aan ruimte te kort moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Icekiller2k6 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 01:18:
[...]

Linux XBMC heeft VDPAU dat heeft windows XBMC niet..
VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) is zoals de naam zegt specifiek voor unix en derivaten, om video decoding door de videokaart te laten verwerken. In Win7 gebeurt dat ook door de videokaart, anders zou zo'n Atom nooit HD kunnen afspelen. Dus waarom de voorkeur voor VDPAU, geeft het superieure kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Mijn persoonlijke reden is dat de XBMC light installatie een minimale systeembelasting geeft en daarom maximale performance.

Windows XP/Vista/7 werkt ook, maar ik geef nou eenmaal de voorkeur aan een "lean" systeem. De footprint van XBMC light is ook aanzienlijk kleiner dan XP/Vista/Windows 7 dus kun je met een kleine drive af (USB/SSD) die ook nog eens nooit gedefragmenteert hoeft te worden.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
croxz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:26:
[...]

VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) is zoals de naam zegt specifiek voor unix en derivaten, om video decoding door de videokaart te laten verwerken. In Win7 gebeurt dat ook door de videokaart, anders zou zo'n Atom nooit HD kunnen afspelen. Dus waarom de voorkeur voor VDPAU, geeft het superieure kwaliteit?
Behalve dat het natuurlijk veel cooler is om meet een nmt-style setup te hebben (kortere boottijden, geen desktop op de achtergrond etc.is het in Win7 voor zover ik weet niet mogelijk met xbmc om gebruik de maken van GPU decoding.
Alleen als je gaat klooien met de external player versies enzo, wat je natuurlijk niet wilt.

Nee, ook ik pleit absoluut voor een zo kaal mogelijk linux-based systeem met daarop xbmc.
Werkt gewoon mooier.
Ik zet em aan, krijg meteen een xbmc loading scherm in beeld en dan bang fullscreen xbmc, geen gekloot met muis en toetsenbord etc op de bank.
Gewoon lekker alleen de remote. Ook om de WAF factor een beetje in orde te houden is dat echt de mooiste setup.
Eenmaal goed ingericht werkt dit (ook voor de vrouw) makkelijker als de gemiddelde nmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
croxz schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

Ik heb dat ook overwogen, maar dan koop je een mooi stil compact systeempje en dan moet je er weer een 3.5" casing met lompe adapter bij leggen. Dat gaat een beetje z'n doel voorbij. Verder zag ik de volgende nadelen:
- gaat niet mee standby maar moet je apart uitschakelen.
- ook wist ik niet zeker of een externe USB schijf ooit naar spindown gaat.
- hij zal o.a. door de externe adapter (die dus blijkbaar helemaal niet zo efficient zijn) ook flink wat extra energie gebruiken.
- een (goedkope_ externe 3.5" HD die ik vroeger had maakte best wat geluid.
Maar goed, zo maakt iedereen zijn eigen afweging van voor- en nadelen.
Dat valt reuze mee hoor.
Verder ik heb de schijf er niet naast liggen ofzo, die ligt gewoon achter in mijn tvkast achter andere apparatuur verstopt, dus het is niet zo dat ik ineens een weer een lomp geval in mijn meubeltje heb staan.

verder ff een reactie op je punten:
- klopt, uitschakelen als je dat zou willen gaat apart, maar de schijf gaat automatisch in stand-by na een paar minuutjes, dus ik haal de schijf eigenlijk nooit van de stroom af, die 1 of 2 watt ga ik me niet druk over maken
- zoals ik zei in vorige punt, ja. de schijf gaat automatisch in spindown
- energieverbruik valt reuze mee, mede door bovenstaande punten
- de huidige externe schijven (heb zelf een 1 TB WD Elements) hoor je niet (zeker niet als je hem achterin een gesloten kast legt)

Verder was mijn redenatie meer, dat aangezien xbmc bij mij thuis flink veel gebruikt word dat ik dan het grootste gedeelte van de tijd 2 apparaten aanheb (xbmc + nas), nu maar 1. Dus dat beetje extra stroomverbruik vang ik volgens meer dan op door het op deze manier te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door RFdeGroot op 31-08-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet ik er ook misschien maar eens over na gaan denken om Ubuntu op mijn (nog aan te schaffen) Asrock te zetten. XBMC heeft toch geen blu-ray ondersteuning? Is er een "eenvoudige" manier om te switchen xbmc naar een blu-ray player? (scheelt namelijk 150e, dus op zich wel handig om te weten of blu-ray mogelijk is met ubuntu)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.