Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 16:53
Introductie
Het is nog even wachten, maar een nieuwe generatie netbooks staat op het punt om de markt te betreden. Het betreft de netbooks met Nvidia ION chipset. Deze chipset is dermate krachtig dat 1080p HD video afspelen een taak wordt waar de op Atom gebaseerde netbook z'n hand niet voor omdraait :). Ook zal het mogelijk zijn om hedendaagse 3d games af te spelen (uiteraard niet op hoge settings) zoals een voorlichter van Nvidia ons liet zien, met de Geforce 9400 videochip die in de chipset embedded is. Prettige bijkomstigheid is dat deze netbooks beschikken over een HDMI video out, welke uiteraard ook in 1080p output en geluid in surround uit kan sturen. Er is ook mogelijkheid om DDR3 geheugen aan te sturen.

Specificaties
NVIDIA® ION™ graphics processor
Memory Interface: DDR3-1066 / DDR2-800
DirectX 10 Support: Yes
Graphics Cores: 16
Core/Shader Clocks: 450/1100 MHz
Texture Fill Rate: 3.6 Billion/second
Max. Anti-Aliasing (AA) Sample Rate: 16x
RAMDACs: 300MHz
Max. High-Dynamic Range (HDR) Precision: 128-bit
Max. Analog Resolution: 2048 x 1536
Max Digital Resolution: 2560 x 1600
NVIDIA PureVideo® HD: Yes, with Full HD decode (1080i/p)
Display options: HDMI, dual-link DVI, DP, or VGA (any 2)
PCI-Express 2.0: 20 lanes; 1 x16, 4 x1
SATA drives: 6
SATA speed: 3Gb/s
RAID: 0,1
Networking: 10/100/1000
USB ports: 12 / 2C
PCI Slots: 5
Audio: HDA (Azalia)

Netbooks
Tot zover zijn de volgende netbooks bekend die de ION chipset hebben:

• Lenovo S12 (releasedate nog niet bekend)
Point of View Mobii ION (releasedate medio augustus 2009)
Samsung N510 (releasedate medio augustus 2009)

Afbeeldingen
Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/reviews/graphics/155566-pico_ion_reference_360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techshout.com/images/nvidia-ion-ge9400m-chipset.jpg

Gerelateerde topics
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic
[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4
Het Algemene Netbook topic

Startpost zal geupdate worden, tips en opmerkingen zijn uiteraard welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xanthium op 12-08-2009 13:42 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Ik heb zelf veel interesse in de Samsung N510, een 11,6 inch netbook met LED backlightscherm, Atom N280 cpu en ION chipset.

Afbeeldingslocatie: http://nexus404.com/Blog/wp-content/uploads2/2009/07/samsung-n510-ion-netbook.jpg

Nou vraag ik me af; de Atom N280 heeft een FSB van 667mhz, maar de Nvidia ION chipset ondersteunt maximaal DDR3 modules op 1066 mhz. Wat zou voor de prestaties beter zijn; het geheugen uitbreiden met een DDR2 module die op 667mhz loopt zodat proc en ram 1:1 loopt of gewoon een vlotte DDR3 module in steken? Ik verwacht zelf toch het laatste. :? Of zou je het verschil geeneens merken?

[ Voor 3% gewijzigd door Xanthium op 12-08-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Xanthium schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:33:
Ik heb zelf veel interesse in de Samsung N510, een 11,6 inch netbook met LED backlightscherm, Atom N280 cpu en ION chipset.

[afbeelding]

Nou vraag ik me af; de Atom N280 heeft een FSB van 667mhz, maar de Nvidia ION chipset ondersteunt maximaal DDR3 modules op 1066 mhz. Wat zou voor de prestaties beter zijn; het geheugen uitbreiden met een DDR2 module die op 667mhz loopt zodat proc en ram 1:1 loopt of gewoon een vlotte DDR3 module in steken? Ik verwacht zelf toch het laatste. :? Of zou je het verschil geeneens merken?
Hoe wil je dat doen? Met een Hamer? DDR3 gaat niet werken in DDR2 slots namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
GENETX schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Hoe wil je dat doen? Met een Hamer? DDR3 gaat niet werken in DDR2 slots namelijk.
hmm ik ging er vanuit dat de SO-DIMMS dezelfde layout hadden, dan zal het wel bij DDR2 blijven :)
ik had nog niet zoveel kennis opgedaan over de DDR3 generatie ;)

zou DDR2 800 mhz wel goedlopen? Of krijg je dan problemen met de processor

[ Voor 18% gewijzigd door Xanthium op 12-08-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Zo het nieuwe topic is er, hebben we weer wat overszicht :P

Ik heb gister als mijn spullen binnen gekregen en in elkaar geknutseld. :*)

Hardware:
PoV ION330
Samsung 1TB HD
4GB Kingston 800mHz (eigenlijk nogal een overschot met Ubuntu)
Aopen S135 (tip voor mensen die niet teveel aan de kast willen spenderen!!!)

Ik heb er nu Ubuntu en XBMC op geïnstalleerd. Hardware versnelling werkt goed. Alleen krijg ik de geluid over hdmi of spdif nog niet voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 13:24
Dit topic gaat toch over ion netbooks? Toch niet over ion desktops?

maar ff ontopic: Weet iemand of er ook ion nettops op komst zijn zonder Windows meegeleverd? Dat ga ik er zeker niet op zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik vind de n510 ook zeer intressant als laptopje voor erbij :) Hoop dan ook dat er snel een review verschijnt met wat benchmarkjes voordat ik hem ga kopen! Augustus loopt al bijna ten einde dus het kan niet lang duren voordat die komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
gassiepaart schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:35:
Dit topic gaat toch over ion netbooks? Toch niet over ion desktops?

maar ff ontopic: Weet iemand of er ook ion nettops op komst zijn zonder Windows meegeleverd? Dat ga ik er zeker niet op zetten ;)
jazeker, de Mobii ION netbook serie van het Nederlandse merk Point of View (ook bekend van de videokaarten) worden geleverd met een Linux distributie. Bijkomend voordeel is dat deze zeer waarschijnlijk de "gewone" ION chipset met Dx10 ondersteuning meekrijgt (aangezien deze niet met Windows XP word geleverd en aan Microsofts eisen hiervoor moet voldoen). De netbook zal voor €369,- over de toonbank gaan en is verkrijgbaar in zwart, felrood en knalgeel.

Linkje op PoV website
Linkje naar pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Nieuwsbericht: Nvidia verwijdert Directx 10-ondersteuning uit Ion voor XP-netbooks

Erg vervelende actie weer die Microsoft hier uithaalt met zijn hardware restricties.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:15:
Ik vind de n510 ook zeer intressant als laptopje voor erbij :) Hoop dan ook dat er snel een review verschijnt met wat benchmarkjes voordat ik hem ga kopen! Augustus loopt al bijna ten einde dus het kan niet lang duren voordat die komt!
Ik heb begrepen dat de N510 begin September de markt op gaat, de handleidingen en drivers zijn nu al iig te vinden op de NL samsung site, dat is meestal een teken dat de release niet lang meer op zich laat wachten.

Het is bekend geworden dat de N510 de "light" versie van de ION chipset zal bevatten (ION LE), met alleen Dx9 ondersteuning. Erg jammer aangezien dit de Windows7 compatibiliteit flink terugschroeft, het zou dan nog meer lonen om een Linux netbook te kopen en daar Windows 7 op te zetten. Maargoed aan de andere kant denk ik dat je met een netbook weinig gebruik zal maken van de Dx10 mogelijkheden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Waarom als ik vragen mag? Iedereen veroordeeld Microsoft nu wel weer makkelijk. Je kan Microsoft ook gewoon dankbaar zijn dat ze Windows XP speciaal voor netbooks nog in leven houden en dat je daardoor een licentie hebt van 15 euro ipv 50 euro.

Je zou namelijk MS ook veroordelen als alle netbooks opeens 35 euro duurder worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
GENETX schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Iedereen veroordeeld Microsoft nu wel weer makkelijk. Je kan Microsoft ook gewoon dankbaar zijn dat ze Windows XP speciaal voor netbooks nog in leven houden en dat je daardoor een licentie hebt van 15 euro ipv 50 euro.

Je zou namelijk MS ook veroordelen als alle netbooks opeens 35 euro duurder worden 8)7
Uiteraard is het leuk dat Microsoft die licenties goedkoop aanbied voor netbooks (het is dan ook hun laatste kans om XP nog eens goed uit te melken voordat het helemaal uitgefaseerd word voor verkoop met de nieuwe windows versies op de plank).

Het vervelende is dat Microsoft eisen gaat stellen aan de hardwarebouwers om de netbooks te berperken in zijn mogelijkheden zodat het geen "bedreiging" vormt voor de andere segmenten (gewone laptops, desktop pc's). Het is blijkbaar absoluut niet toegestaan om Windows Vista of Windows 7 op je netbook te draaien, en daar zou ik zelf keuzevrijheid in willen hebben. Daarom is het des te verondrustender dat Microsoft van de hardwareboeren afwingt dat zij hun hardware beperken, omdat ze anders niet in aanmerking komen voor licenties van Windows XP. Met als resultaat de ION "Light Edition" chipset die Nvidia in alle stilte naar voren heeft geschoven.

Mijn suggestie; lever dan gewoon alle netbooks zonder OS, dit drukt de kostprijs en uiteindelijk de verkoopprijs en bied een Windows/Linux cd/usb stick er afzonderlijk bij aan voor een meerprijs. Dan heb je ook niet te maken met die rare eisen van derde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MS stelt die voorwaarde om XP met een forse korting (iets van 15 dollar per licensie) te krijgen. Fabrikanten zijn volledig vrij om hun eigen specs te kiezen en vervolgens de gewone OEM versie van XP te kopen (is iets van 30-40 dollar voor grote OEMs) zoals bij "normale" laptops.

De reden dat er geen kale netbooks zijn is dat er buiten anderhalve tweaker geen vraag naar is. Zeker niet als een OS erop maar 15 dollar (XP) of niks (Ubuntu) extra kost. Klanten willen gewoon een laptop die het direct na aankoop doet.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 22-08-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh, behalve dat de gewone niet meer verkocht wordt, je kan dus kiezen tussen de netbook voorwaarden, of vista/windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:19:
[...]

Ik heb begrepen dat de N510 begin September de markt op gaat, de handleidingen en drivers zijn nu al iig te vinden op de NL samsung site, dat is meestal een teken dat de release niet lang meer op zich laat wachten.

Het is bekend geworden dat de N510 de "light" versie van de ION chipset zal bevatten (ION LE), met alleen Dx9 ondersteuning. Erg jammer aangezien dit de Windows7 compatibiliteit flink terugschroeft, het zou dan nog meer lonen om een Linux netbook te kopen en daar Windows 7 op te zetten. Maargoed aan de andere kant denk ik dat je met een netbook weinig gebruik zal maken van de Dx10 mogelijkheden.. ;)
Hij komt pas na 22 oktober zucht :X ik haat wachten!
Yesterday Lenovo announced it would postpone the launch of the NVIDIA ION powered version of the IdeaPad S12 laptop until after Windows 7 was available. Now I’ve confirmed that Samsung, the other major company with an NVIDIA ION laptop in the works, is making the same call.

The company decided that the Samsung N510 performs better with Windows 7 than with Windows Vista Home Premium, and would rather ship the laptop with the new operating system after it’s released on October 22nd.

A spokesperson also confirmed that right now the Samsung N510 is slated to ship with NVIDIA ION LE graphics, which is the version of NVIDIA’s platform that supports DirectX 9 graphics, but which doesn’t support DX10. But it sounds like that could still change.
Bron: liliputing.com

Edit: De pricewatch: Asus N10JH-HV001E Zilver Is ook leuk en voor 500 euro :) Bijna hetzelfde als ion alleen een GeForce G 105M, geen hdmi helaas

[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 22-08-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Hij komt pas na 22 oktober zucht :X ik haat wachten!

[...]

Bron: liliputing.com

Edit: De pricewatch: Asus N10JH-HV001E Zilver Is ook leuk en voor 500 euro :) Bijna hetzelfde als ion alleen een GeForce G 105M, geen hdmi helaas
Dat is beroerd nieuws, ik zat eigenlijk te wachten op de N510, vond het al vervelend dat ik 'm niet voor het begin van het nieuwe collegejaar binnen zou hebben, maar 22 okt is wel erg lang wachten nog...

is die Asus in staat om vloeiend 1080p af te spelen? Het is iig wel een aardig alternatief op het eerste gezicht, al had ik het scherm liever 11,6 inch gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De n510 is al in europa!

Quote van liliputing.com:
If there’s one thing I’ve learned in my time covering the computer industry, it’s that when a PC maker makes an announcement in one country, it doesn’t necessarily hold true across the globe. Case in point: Yesterday a Samsung USA representative informed me that the company was waiting until after Windows 7 is released in October before launching the Samsung N510 laptop. Today, Netbook News in Germany reports that the NVIDIA ION-powered laptop is already shipping in that country.

Netbook News has a series of unboxing photos, including a few images of the N510 next to the classic Samsung NC10 netbook. The two laptops actually look a lot alike, but the N510 has a larger, 11.6 inch dislay, a wider touchpad, and of course NVIDIA graphics.

No word on how the laptop performs in terms of graphics or battery life yet. But if you want to see around 2 dozen photos of this laptop that won’t be available in the US for a few more months, hit on up the Netbook News gallery. The images come courtesy of Joerg Ingenbrand.

Update: Netbook Italia reports that the N510 is also available in Italy.
Hopelijk dan ook snel in nederland! :) Anders maar importeren bij ons buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:54:
De n510 is al in europa!

Quote van liliputing.com:

[...]

Hopelijk dan ook snel in nederland! :) Anders maar importeren bij ons buren
Goed nieuws, ik denk dat ik deze week afwacht totdat ie in NL aankomt :)
hij word hier al verkocht:
http://www.shoppingfever....id=414621&campaign=idealo
http://www.mediaworld.it/.../informatica/notebook.php

vreemd dat beide sites praten over een N270 processor, er moet toch echt een N280 inzitten, ik zie ook op de foto's dat er idd een N270 inzit. Dat is weer een downgrade naast de ION LE chipset, beetje jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanthium op 23-08-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Goed nieuws, ik denk dat ik deze week afwacht totdat ie in NL aankomt :)
hij word hier al verkocht:
http://www.shoppingfever....id=414621&campaign=idealo
http://www.mediaworld.it/.../informatica/notebook.php

vreemd dat beide sites praten over een N270 processor, er moet toch echt een N280 inzitten, ik zie ook op de foto's dat er idd een N270 inzit. Dat is weer een downgrade naast de ION LE chipset, beetje jammer.
Ik vind het ook vreemd dat er een n270 inzit, overal heb ik gelezen dat er een n280 in komt. Zou dit misschien voor amerika zijn? Ik koop hem nog niet meteen, als je 3/4 weekjes wacht is de prijs waarschijnlijk al wat omlaag. Hou ik nog wat geld over om in een SSD te investeren :)

Edit : Hoeveel ram kan je hier nou inprikken? Max 2 gig zeker..

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 23-08-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooi topic. Ik zit zelf al jaren te wachten op een lichte netbook waar ik al mijn standaard programma's op kan draaien, maar die ook HD aankan. Dit alles zonder je schoot te verschroeien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 00:13
In Nederland komt er een N280 in, wees maar gerust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
arnoud_h schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:50:
heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Edit : Hoeveel ram kan je hier nou inprikken? Max 2 gig zeker..
van wat ik heb begrepen idd een enkel SO-DIM reepje met maximaal 2gb, DDRII op max 800mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik hoopte dat iemand anders ondertussen ging zeggen "trust me, he knows" :)

Maar ik durf er zonder problemen mijn hypotheekwaarde op dit moment onder te verwedden, voor de uitgebreidere verklaring moet je nog even een dikke week wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
arnoud_h schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

Ik hoopte dat iemand anders ondertussen ging zeggen "trust me, he knows" :)

Maar ik durf er zonder problemen mijn hypotheekwaarde op dit moment onder te verwedden, voor de uitgebreidere verklaring moet je nog even een dikke week wachten...
... juist ja.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zoals ik op verschillende websites heb gelezen heeft het UK model van de n510 een Atom 280 + een 5900 mAh batterij :)

http://www.netbookchoice....te-battery-life-unveiled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Xanthium schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Uiteraard is het leuk dat Microsoft die licenties goedkoop aanbied voor netbooks (het is dan ook hun laatste kans om XP nog eens goed uit te melken voordat het helemaal uitgefaseerd word voor verkoop met de nieuwe windows versies op de plank).
[..]
De fabrikanten hebben zelf om XP gevraagd, men wilde niet de volle pond lappen voor XP. Prima zegt microsoft, maar.... En daar hebben ze nog gelijk in ook.

Microsoft had natuurlijk ook een XPn op de markt kunnen brengen waarbij er geen dx10 mogelijk zou zijn, en maar 2GB ram gebruikt zou kunnen worden.

De mensen die alsnog die functionaliteit willen, hadden dan voor een meerprijs de licentie kunnen aanpassen.

Hierdoor zou de beperking ook enkel en alleen voor de Windows gebruikers zijn, en niet voor de *nix gebruikers.

M'n huidige 901 voldoet hier prima als desktop replacement, en m'n divx'jes doen het perfect via de VGA, maar als ik een upgrade nodig zou hebben, zou ik zeker voor een met een ION chipset gaan. Ik sluit toch liever via HDMI aan dan VGA (1280x720 gaat niet goed op mijn TV, 1280x768 is perfect).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
ik zie tot mijn grote verbazing op de Dell website een mini notebook (dus geen netbook) maar je krijgt hier toch wel heel wat meer waar voor je geld dan bij de Samsung N510; de Studio 14z is een discrete 14 inch laptop met een vlotte c2d processor, 3gb ram en een geforce 9400, dit voor $649,- wat zich vertaalt naar €453 euro...!

Jammer dat ie uiteraard niet beschikbaar is in Europa, zowel dan zou ik die 2 inch extra voor lief nemen.. :/
edit: ik zal morgen eens bellen met de sales afdeling van Dell NL om te checken of deze serie binnenkort ook hier te verkrijgen zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
iid jammer dat gebruikers dus de dupe worden van de keuzes v/d fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:11:
ik zie tot mijn grote verbazing op de Dell website een mini notebook (dus geen netbook) maar je krijgt hier toch wel heel wat meer waar voor je geld dan bij de Samsung N510; de Studio 14z is een discrete 14 inch laptop met een vlotte c2d processor, 3gb ram en een geforce 9400, dit voor $649,- wat zich vertaalt naar €453 euro...!

Jammer dat ie uiteraard niet beschikbaar is in Europa, zowel dan zou ik die 2 inch extra voor lief nemen.. :/
edit: ik zal morgen eens bellen met de sales afdeling van Dell NL om te checken of deze serie binnenkort ook hier te verkrijgen zal zijn.
Meestal werkt de dollar naar euro omrekening niet :) denk dat je flink wat meer moet betalen dan 453 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
nee dat geloof ik idd ook niet, het dollarteken zou dan wel door het euroteken vervangen worden..

Ik vraag me af of er iets vergelijkbaars in NL beschikbaar is in dezelfde prijsrange.. (+- €500,-) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:42:
nee dat geloof ik idd ook niet, het dollarteken zou dan wel door het euroteken vervangen worden..

Ik vraag me af of er iets vergelijkbaars in NL beschikbaar is in dezelfde prijsrange.. (+- €500,-) :)
Naar mijn weten op dit moment niet :) Acer timeline serie is wel leuk maar gebruikt CULV en ati 4330 / Intel Gma 4500. Ik wacht nog steeds op de samsung n510! Hopelijk word die snel leverbaar in Nederland. Heb nog geen website kunnen vinden in duitsland waar ze verkocht worden. Anders importeer ik er één!

[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

Naar mijn weten op dit moment niet :) Acer timeline serie is wel leuk maar gebruikt CULV en ati 4330 / Intel Gma 4500. Ik wacht nog steeds op de samsung n510! Hopelijk word die snel leverbaar in Nederland. Heb nog geen website kunnen vinden in duitsland waar ze verkocht worden. Anders importeer ik er één!
Duitse "pricewatch"
Let wel; de Duitse versie heeft er blijkbaar dus een N270 inzitten, en als je aanspraak wilt maken op garantie moet je 'm terugsturen naar onze oosterburen. Ik wacht nog even met ongeduld totdat ie in NL launched ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
de Mobii ION netbook van het Nederlanse Point of View staat nu ook in de startblokken om geleverd te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:40:
[...]

Duitse "pricewatch"
Let wel; de Duitse versie heeft er blijkbaar dus een N270 inzitten, en als je aanspraak wilt maken op garantie moet je 'm terugsturen naar onze oosterburen. Ik wacht nog even met ongeduld totdat ie in NL launched ;)
Ik zie het :( Dan moet ik ook maar wachten op de NL Release! Bedankt voor de link trouwens altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:19:
[...]

Ik zie het :( Dan moet ik ook maar wachten op de NL Release! Bedankt voor de link trouwens altijd handig
goed nieuws, hij is vanaf vandaag leverbaar!

http://notebookshop.nl/225059

Ik had 'm van de week al besteld maar ik zie nu dattie klaar is om af te halen. Gratis verzending op deze site, het is een dochteronderneming van Informatique, dus dat zit wel goed ;)

edit:

ik heb de n510 + 12inch sleeve van belkin + 2gb ddr2 van corsair besteld, ben uiteindelijk €528,50 kwijt voor het hele zwikkie (incl. versturen). Wel netjes dacht ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

goed nieuws, hij is vanaf vandaag leverbaar!

http://notebookshop.nl/225059

Ik had 'm van de week al besteld maar ik zie nu dattie klaar is om af te halen. Gratis verzending op deze site, het is een dochteronderneming van Informatique, dus dat zit wel goed ;)
Vet zal hem vanavond bestellen! :D Zou het ook wat opleveren om meteen een SSD erin te bouwen? Of is de chipset van de n510 een beperkende factor.. ff uitzoeken! al eerder wat besteld op die website dus dat zit wel goed

Edit : Is dit nou de LE versie? En welke batterij zit erbij? Haal je hem vandaag nog op? Zou je dan de specs ff kunnen posten? Zou je trackmania ook een x kunnen laten lopen? Sorry voor de vele vragen >:)

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:05:
[...]

Vet zal hem vanavond bestellen! :D Zou het ook wat opleveren om meteen een SSD erin te bouwen? Of is de chipset van de n510 een beperkende factor.. ff uitzoeken! al eerder wat besteld op die website dus dat zit wel goed

Edit : Is dit nou de LE versie? En welke batterij zit erbij? Haal je hem vandaag nog op? Zou je dan de specs ff kunnen posten? Zou je trackmania ook een x kunnen laten lopen? Sorry voor de vele vragen >:)
Ik heb zojuist de netbook via Ideal betaald, hij was op voorraad dus met een beetje geluk heb ik 'm morgen/overmorgen binnen. Ik ga ervan uit dat het idd de LE versie is, met een N280. Als ik het beestje binnenheb zal ik uitgebreid verslag doen voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Ik heb zojuist de netbook via Ideal betaald, hij was op voorraad dus met een beetje geluk heb ik 'm morgen/overmorgen binnen. Ik ga ervan uit dat het idd de LE versie is, met een N280. Als ik het beestje binnenheb zal ik uitgebreid verslag doen voor je ;)
Alvast bedankt ;) Zat er geen sleeve bij van samsung? heb je deze erbij besteld? http://notebookshop.nl/924893/belkin-f8n139ea.html en dit geheugen? http://notebookshop.nl/13...so-dimm-2gb-pc2-6400.html

Je zou ook de sleeve van de acer 751 kunnen gebruiken, die is namelijk ook 11.6

[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:05:
[...]

Alvast bedankt ;) Zat er geen sleeve bij van samsung? heb je deze erbij besteld? http://notebookshop.nl/924893/belkin-f8n139ea.html en dit geheugen? http://notebookshop.nl/13...so-dimm-2gb-pc2-6400.html

Je zou ook de sleeve van de acer 751 kunnen gebruiken, die is namelijk ook 11.6
Ik ga er van uit dat Samsung er geen sleeve bij doet, dat heb ik namelijk nooit meegemaakt bij de levering van een notebook. En die Belkin was nog wel leuk voor dat prijsje.

Dat is inderdaad exact mijn order wat je daar noemt :)

edit: ik heb zojuist al een bevestiging van verzending ontvangen; goede/vlotte service van notebookshop

[ Voor 7% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:43:
[...]

Ik ga er van uit dat Samsung er geen sleeve bij doet, dat heb ik namelijk nooit meegemaakt bij de levering van een notebook. En die Belkin was nog wel leuk voor dat prijsje.

Dat is inderdaad exact mijn order wat je daar noemt :)

edit: ik heb zojuist al een bevestiging van verzending ontvangen; goede/vlotte service van notebookshop
Ik kreeg volgens mij bij mijn NC10 wel een sleeve, maar dat weet ik niet meer zeker. Kan ook bij mijn Asus EEE pc zijn geweest :) Ik wacht nog even op jou ervaringen voordat ik hem bestel denk ik, maar het begint wel te kriebelen om hem zo te bestellen >:)

Edit: Het valt me op dat weinig mensen intresse hebben in een ION netbook :/

[ Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:47:
[...]

Edit: Het valt me op dat weinig mensen intresse hebben in een ION netbook :/
Dat verbaast mij ook idd. Het gaat hier toch wel om een revolutionaire techniek die het begrip netbook weer naar een hoger niveau tilt. Ik denk dat het heeft te maken met de verzadiging van de netbook markt (iedereen die ze interessant vond heeft er nu al wel eentje..) en dat daarom de interesse minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als ik een Atom + intel gma950 had was die snel de deur uit en had ik deze aangeschaft! :) Prachtig mooi deze dingen! Vooral de resolutie en het matte scherm en natuurlijk ION maken de n510 tot de perfecte netbook! Misschien kan je er ook wel een hackintosh van maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Samsung N510 in voorraad bij Informatique:
pricewatch: Samsung N510 Zwart
arnoud_h schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:50:
Trust him, he knows ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Misschien is die impopulariteit wel te danken aan 't aanbod.. ik zou wel een ion netbook willen hebben maar ga geen 500 euro betalen voor die Samsung, de prijs van die Point of View is stukken beter maar die heeft weer 1024x600 als resolutie.. en dat is toch weer erg schraal, zeker als je een ion chipsetje hebt.
en tja, voor gamen/highres video's heb ik al een 17 inch bakbeest staan.. dus of een ion ook echt rationeel is? Leuk is het zeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

heinj schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:02:
Misschien is die impopulariteit wel te danken aan 't aanbod.. ik zou wel een ion netbook willen hebben maar ga geen 500 euro betalen voor die Samsung, de prijs van die Point of View is stukken beter maar die heeft weer 1024x600 als resolutie.. en dat is toch weer erg schraal, zeker als je een ion chipsetje hebt.
en tja, voor gamen/highres video's heb ik al een 17 inch bakbeest staan.. dus of een ion ook echt rationeel is? Leuk is het zeker wel!
De PoV heeft naar mijn mening een lelijk design, gaat minder lang mee met de accu , heeft een atom 230 heeft een 10 inch scherm en geen besturingssysteem. Dan betaal ik liever 140 euro meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoe verhoudt zo'n samsung n510 zich met een laptop als de acer 1810t? Ik heb nu een Samsung NC10, maar ik wil wellicht binnenkort wel een upgrade naar een netbook die HD kan afspelen. De videokaart van de n510 lijkt me beter dan de 4500mhd van de acer? Verder nog grote verschillen?

Zou je kunnen zeggen dat die n510 voor het moment het beste is wat er op de markt is op 11,6 inch gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kasj schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:57:
Hoe verhoudt zo'n samsung n510 zich met een laptop als de acer 1810t? Ik heb nu een Samsung NC10, maar ik wil wellicht binnenkort wel een upgrade naar een netbook die HD kan afspelen. De videokaart van de n510 lijkt me beter dan de 4500mhd van de acer? Verder nog grote verschillen?

Zou je kunnen zeggen dat die n510 voor het moment het beste is wat er op de markt is op 11,6 inch gebied?
De n510 is zeker het beste wat erop de markt is te krijgen op dit moment in het 11.6 segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voor de mensen die nu allemaal de NP-N510-KA01NL bestellen: dit is in tegenstelling tot wat ik op veel plaatsen lees NIET een zwart model, maar de witte. De zwarte zal de KA02NL worden.

[einde bericht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Arnoud, weet jij of die eerste levering witte of zwarte betreft?

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

arnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:17:
Voor de mensen die nu allemaal de NP-N510-KA01NL bestellen: dit is in tegenstelling tot wat ik op veel plaatsen lees NIET een zwart model, maar de witte. De zwarte zal de KA02NL worden.

[einde bericht :) ]
Dit weet je zeker? Stond net op het punt om 1 te kopen maar wil wel een zwarte!

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja dat weet ik 100% zeker.

Ik heb hier een witte staan, en daar staat echt "NP-N510-KA01NL" op. (En andere hints, maar dat terzijde).

Philflow: de eerste NL zending is de witte, de zwarte volgt iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

arnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:25:

Ik heb hier een witte staan, en daar staat echt "NP-N510-KA01NL" op. (En andere hints, maar dat terzijde).

Andere hints? Zit er een ION LE in? en de 5900mAh batterij? Specs pls :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium

Dat is erg vreemd, aangezien de shop waar ik 'm koop zeer niet alleen een afbeelding met de zwarte versie weergeeft, maar het staat ook nog eens in de beschrijving zelf. En Informatique is niet de minste shop. Lijkt me geen fout als het er zo expliciet bijgezet wordt.

Ik mag toch idd niet hopen dat ik morgen een witte N510 binnen krijg :+

edit: op de NL Samsung sites staat er ook andere netbooks met KA01NL vermelding die ook gewoon zwart zijn. Ik denk dat de bewering van Arnoud dan ook niet klopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:27:
[...]

Dat is erg vreemd, aangezien de shop waar ik 'm koop zeer niet alleen een afbeelding met de zwarte versie weergeeft, maar het staat ook nog eens in de beschrijving zelf. En Informatique is niet de minste shop. Lijkt me geen fout als het er zo expliciet bijgezet wordt.

Ik mag toch idd niet hopen dat ik morgen een witte N510 binnen krijg :+
Laat morgen/overmorgen even weten welke kleur je hebt binnengekregen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Arnoud, zou je even je Direct messages aan kunnen zetten. Ik wil je wat vragen dat niets met N510 heeft te maken.
[...]
Ik denk dat de bewering van Arnoud dan ook niet klopt.
Zou natuurlijk kunnen, maar in het verleden klopte alles wat hij zei. Ook toen hij een half jaar geleden al zei dat :X (zie NC10 thread).

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Laat morgen/overmorgen even weten welke kleur je hebt binnengekregen! ;)
Ik ben morgen overdag aan het werk dus ik hoop dat de postbode morgen niet m'n deurtje voorbij gaat ;)
Ik schiet meteen wat pics/specs morgen als ik de handson heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
[...]

edit: op de NL Samsung sites staat er ook andere netbooks met KA01NL vermelding die ook gewoon zwart zijn. Ik denk dat de bewering van Arnoud dan ook niet klopt.
Je mag best aan me twijfelen hoor :-)

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/arnoud/plaatjes/N510-box-label.jpg

Ik wilde alleen maar even helpen om mensen niet ongewenst met de verkeerde kleur op te zadelen. Maar de witte is ook best mooi hoor :)

De rest van de specs heb ik maar eventjes achterwege gelaten...

En om het wit/zwarte nummering terug te komen, alleen de N110 hebben ze verkeerd om gedaan (daar is de zwarte de KA01NL). De rest is eerst wit, daarna zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waarom laat je de specs niet zien? Daar ben ik juist zo benieuwd naar! en het kan worden vermeld in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
souljah1h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:41:
Waarom laat je de specs niet zien? Daar ben ik juist zo benieuwd naar! en het kan worden vermeld in de topicstart :)
Geduld geduld, sorry, kan niet, mag niet, doe niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

arnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Geduld geduld, sorry, kan niet, mag niet, doe niet :-)
Mag niet? Hij word toch verkocht in Nederland? :D Werk je bij samsung ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nee, hij wordt nog niet verkocht in Nederland.

Het zal mij dan ook benieuwen wat Informatique verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik gok op een 5200mAh accu :)
- Battery 5200 mAh
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Leuke link, maar dat is het Duitse model, hiervan komen de specs niet overeen met de Nederlandse model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
arnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Je mag best aan me twijfelen hoor :-)

[afbeelding]

Ik wilde alleen maar even helpen om mensen niet ongewenst met de verkeerde kleur op te zadelen. Maar de witte is ook best mooi hoor :)

De rest van de specs heb ik maar eventjes achterwege gelaten...

En om het wit/zwarte nummering terug te komen, alleen de N110 hebben ze verkeerd om gedaan (daar is de zwarte de KA01NL). De rest is eerst wit, daarna zwart.
Het betreft niet alleen de N110 waarbij de KA01NL zwart is, ook de N310-KA01 is zwart.
Het valt niet mee om de betrouwbaarheid van jouw uitspraken te verifieren als je niet duidelijk wilt zijn over je bron en plaatjes met witte vakken gaat posten. Uiteraard waardeer ik je input maar je beweringen kloppen naar mijn inszien (meerdere malen) niet.

Absoluut geen flame bedoeld ofzo maar ik vind het een beetje een vage opstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dual Core Atom met ION in een netbook!
http://www.netbooknews.de...core-atom-330-nvidia-ion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
interessant, alleen jammer dat de 330 niet voor mobiel gebruik ontworpen is (t.o.v. de N270, N280 en de Z serie). Dit is ook veelgehoorde kritiek op de Point of View Mobii ION netbook die een atom 230 heeft. Deze processoren zijn minder energiezuinig dan zijn mobiele familie wat in minder efficiëntie en accuduur resulteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Schijnt een fout pers bericht te zijn. Het is een N230 http://news.cnet.com/8301-13924_3-10315709-64.html
Wellicht hetzelfde als de POV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Het betreft niet alleen de N110 waarbij de KA01NL zwart is, ook de N310-KA01 is zwart.
Het valt niet mee om de betrouwbaarheid van jouw uitspraken te verifieren als je niet duidelijk wilt zijn over je bron en plaatjes met witte vakken gaat posten. Uiteraard waardeer ik je input maar je beweringen kloppen naar mijn inszien (meerdere malen) niet.

Absoluut geen flame bedoeld ofzo maar ik vind het een beetje een vage opstelling ;)
Ik hou het ook een beetje vaag. Dat doe ik bewust omdat ik op dit moment niet meer mag vertellen. Dus dat probeer ik dan ook zo min mogelijk te doen.

Op niet nader te noemen datum hoor je meer.

Oh, sorry, dat was niet veel duidelijker :)

En je hebt gelijk, maar de N310 is er dan ook niet in het wit. Maar als je het wilt weten, deze zijn allemaal wit:

NP-N110-KA02NL
NP-N120-KA01NL
NP-N510-KA01NL
NP-NC10-KA04NL
NP-NC10-KA0BNL
NP-NC10-KB02NL
NP-NC20-KA01NL
NP-Q210-FS01NL

(en nog een paar, maar die mag ik ook niet vertellen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Xanthium schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:21:
[...]
Het valt niet mee om de betrouwbaarheid van jouw uitspraken te verifieren als je niet duidelijk wilt zijn over je bron en plaatjes met witte vakken gaat posten.
Ik kan je vertellen: de betrouwbaarheid zit wel snor. Lees anders eens zijn posts terug in het NC10 topic, dan weet je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Ik wacht het morgen wel af. En mocht ie toch wit zijn beoordeel ik dan wel weer of ie teruggaat of niet ;)

Momenteel is er ook bekend dat er nog een N508 en N511 in de pijplijn van Samsung zit. Specs zijn nog niet bekend.

edit: Ik zie in het NC10 topic dat arnoud_h zegt dat hij bij Samsung werkt. In dat geval zal je info wel betrouwbaar zijn :p ik hoop toch stiekem dat je fout zit. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ssssssst! :)

N508 en N511 klinken als lokale Koreaanse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
arnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
Ssssssst! :)

N508 en N511 klinken als lokale Koreaanse modellen.
erg vreemd toch, als ik op "N510+white" google krijg ik geen pagina's dit het hierover hebben.
op de support pagina van Samsung NL word al wel melding gemaakt van de N510, in de manual word ook een zwarte N510 weergeven (maar geen typenr..)

Dit was het PDFje met aanduiding van die andere modellen.

Wanneer denk jij dan dat de zwarte versie op de Nederlanse markt verschijnt?

[ Voor 5% gewijzigd door Xanthium op 25-08-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Tsja, als ik alles kon verklaren :-)

Oh, en dat mag ik niet zeggen :)

Ehm, misschien kan ik wel zeggen: "Ik verwacht een week of twee na de witte".

[ Voor 69% gewijzigd door arnoud_h op 25-08-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
ok ok, we zien het wel :)
Leuke vergelijking tussen NC10/N510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Arnoud zodra hij in nederland leverbaar is verklap jij dan de specs! :D Leuk dat de discussie nu oplaait rondom deze laptop of moet ik zeggen netbook ;)

[ Voor 36% gewijzigd door souljah1h op 25-08-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja hoor, zodra dat gebeurt doe ik dat zeker. En dan mag je ook elke vraag stellen :)

En ja, valt bij Samsung onder Netbooks. Microsoft denkt daar anders over, maar ja :)

[ Voor 34% gewijzigd door arnoud_h op 26-08-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De N510 van Notebookshop is inderdaad een witte versie, zo wordt mij net bevestigd via email. Ze gaan het aanpassen op de site.

Puike webshop trouwens. Email wordt binnen 30 minuten beantwoord en ze hebben een lokaal telefoonnummer waar echte mensen de telefoon beantwoorden _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 26-08-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 15:05
Hoe zit het met de hardwarematige versnelling van 1080p hd materiaal? Geldt dit ook voor bijvoorbeeld x264 mkv-bestanden of .mov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
yep, ze hebben het nu snel veranderd naar wit, terwijl er eerst in de beschrijving zwart werd aangegeven. Slordig van Informatique. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Jeebus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:50:
Hoe zit het met de hardwarematige versnelling van 1080p hd materiaal? Geldt dit ook voor bijvoorbeeld x264 mkv-bestanden of .mov?
Als het goed is moet de ION chipset alle 1080p materiaal met hoge bitrates aan kunnen pakken. :)

edit: de Mobii ION netbookjes van 10inch zijn nu ook leverbaar, deze shop levert 'm zelfs voor €290,- (ik ga ervanuit dat het inclusief btw is ;))

[ Voor 27% gewijzigd door Xanthium op 26-08-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:31:
yep, ze hebben het nu snel veranderd naar wit, terwijl er eerst in de beschrijving zwart werd aangegeven. Slordig van Informatique. :/
Ik vond het wel netjes dat ze het gelijk veranderden toen ze er achter kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Philflow schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

Ik vond het wel netjes dat ze het gelijk veranderden toen ze er achter kwamen.
Dat wel, ik heb alleen geen belletje van ze gekregen dat er zo een witte bij mij wordt afgeleverd ipv de beloofde zwarte. Mag ik dus zelf weer terugsturen en op m'n geld wachten. Maargoed fouten kunnen gemaakt worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 23:49
Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

Als het goed is moet de ION chipset alle 1080p materiaal met hoge bitrates aan kunnen pakken. :)

edit: de Mobii ION netbookjes van 10inch zijn nu ook leverbaar, deze shop levert 'm zelfs voor €290,- (ik ga ervanuit dat het inclusief btw is ;))
ga er maar vanuit dat dit de versie is zonder ION. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dan wacht ik nog even totdat de zwarte versie leverbaar is :) wil absoluut geen witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
ik heb vandaag idd de witte versie binnengekregen.

specs / foto's kan ik helaas niet tonen, ik vind het niet fatsoenlijk om de doos te openen als ik nog niet zeker ben of ik het beestje terug ga sturen of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
ik heb vandaag idd de witte versie binnengekregen.

specs / foto's kan ik helaas niet tonen, ik vind het niet fatsoenlijk om de doos te openen als ik nog niet zeker ben of ik het beestje terug ga sturen of niet..
Dat is inderdaad wel een dillema! :) dan word het nog even wachten! specs staan toch op de doos?

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 26-08-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
Jammer, ik was wel benieuwd naar de accuduur :) Staat er wel op de doos hoeveel mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:51:
[...]

Dat is inderdaad wel een dillema! :) dan word het nog even wachten! specs staan toch op de doos?
yep specs staan op de doos, het volgende staat er;

CPU: Intel Atom N280
LCD: 11,6" LED HD (200nit)
VRAM: Shared
Memory: 1GB
HDD: 160GB
Wired: 100M LAN
WLAN: 802.11bgn (1x2)
BT: Bluetooth 2.1
COLOR: White

NP-N510-KA01NL

Er is niks te vinden of het om een ION LE chipset gaat of de gewone ION chipset. Ik ga uit van de eerste. Ik dacht trouwens dat het beestje GBIT lan ondersteunde door de ION chipset? Hier staat iig 100M. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:29:
[...]

yep specs staan op de doos, het volgende staat er;

CPU: Intel Atom N280
LCD: 11,6" LED HD (200nit)
VRAM: Shared
Memory: 1GB
HDD: 160GB
Wired: 100M LAN
WLAN: 802.11bgn (1x2)
BT: Bluetooth 2.1
COLOR: White

NP-N510-KA01NL

Er is niks te vinden of het om een ION LE chipset gaat of de gewone ION chipset. Ik ga uit van de eerste. Ik dacht trouwens dat het beestje GBIT lan ondersteunde door de ION chipset? Hier staat iig 100M. :z
toon volledige bericht
Zeer mooi! :D Dacht ik ook.. maar gebruik het toch eigenlijk nooit! In duitsland zat er volgens mij geen wifi N op..

Als je besluit hem te houden graag wat foto's ;) want als de witte er goed uitziet dan maar een witte! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 26-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
souljah1h schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:33:
[...]

Zeer mooi! :D Dacht ik ook.. maar gebruik het toch eigenlijk nooit! In duitsland zat er volgens mij geen wifi N op..

Als je besluit hem te houden graag wat foto's ;) want als de witte er goed uitziet dan maar een witte! >:)
wacht maar op de zwarte, dat ga ik ook doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:32:
[...]

wacht maar op de zwarte, dat ga ik ook doen ;)
Heb je hem gezien? Of dat niet? Kan ook nergens op internet een plaatje van de witte versie vinden :( Dan wachten we nog maar even zucht... :(

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:42
Eindelijk komt hij eraan! Leuk om de berichten van enthousiaste mede-tweakers te lezen. Na de berichten op amerikaanse website's was ik bang dat we nog tot oktober zouden moeten wachten. Ik ga hem morgen meteen bestellen :)

Hier nog wat extra info voor de liefhebbers:

http://www.netbookchoice....te-battery-life-unveiled/
- 6 Cell Li-ion 5900mAh (+7.5 Hours)
- 10/100 LAN 802.11 b/g/n
- From the information we have received, the Samsung N510 will be using the ION platform and not ION LE :o

[ Voor 6% gewijzigd door -JB- op 27-08-2009 00:50 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Anoniem: 233959

Dit weekend worden den zwarte versies geleverd bij de Media Markt. Staat vanaf volgende week in de folder voor €499 als ik het goed heb. Dat is mooi dat word maandag halen!! Kan ik m i.i.g 14 dagen uitproberen!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 233959 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:50:
Dit weekend worden den zwarte versies geleverd bij de Media Markt. Staat vanaf volgende week in de folder voor €499 als ik het goed heb. Dat is mooi dat word maandag halen!! Kan ik m i.i.g 14 dagen uitproberen!
Hoe bedoel je uitproberen? Als de doos geopend is mag je hem dan nog retourneren?

@ Partyboy :

De UK versie kan verschillen van de NL versie. De duitse versie is ook weer anders!

[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 27-08-2009 08:46 ]

• arnoud_h
Anoniem: 233959 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:50:
Ook de Media Markt heeft het witte model komende week. Niet de zwarte.

• Philflow

Philflow

Maar er is al min of meer bevestigd dat de NL geen 5200mAh accu zal hebben. Zal dus wel 5900 zijn :)

Anoniem: 233959

souljah1h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:41:
[...]

Hoe bedoel je uitproberen? Als de doos geopend is mag je hem dan nog retourneren?
Ja bij de Media Markt mag je Alles 14 dagen proberen. En dat geldt ook voor laptops. En voor zover ik gezien heb in de folder van volgende week word het echt een zwarte. Maarja ik kan het mis hebben.

• arnoud_h
Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:21:
Maar er is al min of meer bevestigd dat de NL geen 5200mAh accu zal hebben. Zal dus wel 5900 zijn :)
Waar is dit bevestigd?
Pagina: 1 2 Laatste