Hoe zit het met de hardwarematige versnelling van 1080p hd materiaal? Geldt dit ook voor bijvoorbeeld x264 mkv-bestanden of .mov?
yep, ze hebben het nu snel veranderd naar wit, terwijl er eerst in de beschrijving zwart werd aangegeven. Slordig van Informatique.

Als het goed is moet de ION chipset alle 1080p materiaal met hoge bitrates aan kunnen pakken.Jeebus schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:50:
Hoe zit het met de hardwarematige versnelling van 1080p hd materiaal? Geldt dit ook voor bijvoorbeeld x264 mkv-bestanden of .mov?
edit: de Mobii ION netbookjes van 10inch zijn nu ook leverbaar, deze shop levert 'm zelfs voor €290,- (ik ga ervanuit dat het inclusief btw is
[ Voor 27% gewijzigd door Xanthium op 26-08-2009 10:36 ]
Ik vond het wel netjes dat ze het gelijk veranderden toen ze er achter kwamen.Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:31:
yep, ze hebben het nu snel veranderd naar wit, terwijl er eerst in de beschrijving zwart werd aangegeven. Slordig van Informatique.
Dat wel, ik heb alleen geen belletje van ze gekregen dat er zo een witte bij mij wordt afgeleverd ipv de beloofde zwarte. Mag ik dus zelf weer terugsturen en op m'n geld wachten. Maargoed fouten kunnen gemaakt worden.Philflow schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:36:
[...]
Ik vond het wel netjes dat ze het gelijk veranderden toen ze er achter kwamen.

ga er maar vanuit dat dit de versie is zonder ION. Helaas...Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:32:
[...]
Als het goed is moet de ION chipset alle 1080p materiaal met hoge bitrates aan kunnen pakken.
edit: de Mobii ION netbookjes van 10inch zijn nu ook leverbaar, deze shop levert 'm zelfs voor €290,- (ik ga ervanuit dat het inclusief btw is)
Dan wacht ik nog even totdat de zwarte versie leverbaar is
wil absoluut geen witte
ik heb vandaag idd de witte versie binnengekregen.
specs / foto's kan ik helaas niet tonen, ik vind het niet fatsoenlijk om de doos te openen als ik nog niet zeker ben of ik het beestje terug ga sturen of niet..
specs / foto's kan ik helaas niet tonen, ik vind het niet fatsoenlijk om de doos te openen als ik nog niet zeker ben of ik het beestje terug ga sturen of niet..
Dat is inderdaad wel een dillema!Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
ik heb vandaag idd de witte versie binnengekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 26-08-2009 20:57 ]
Jammer, ik was wel benieuwd naar de accuduurXanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
yep specs staan op de doos, het volgende staat er;souljah1h schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:51:
[...]
Dat is inderdaad wel een dillema!dan word het nog even wachten! specs staan toch op de doos?
CPU: Intel Atom N280
LCD: 11,6" LED HD (200nit)
VRAM: Shared
Memory: 1GB
HDD: 160GB
Wired: 100M LAN
WLAN: 802.11bgn (1x2)
BT: Bluetooth 2.1
COLOR: White
NP-N510-KA01NL
Er is niks te vinden of het om een ION LE chipset gaat of de gewone ION chipset. Ik ga uit van de eerste. Ik dacht trouwens dat het beestje GBIT lan ondersteunde door de ION chipset? Hier staat iig 100M.

Zeer mooi!Xanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:29:
[...]
yep specs staan op de doos, het volgende staat er;
CPU: Intel Atom N280
LCD: 11,6" LED HD (200nit)
VRAM: Shared
Memory: 1GB
HDD: 160GB
Wired: 100M LAN
WLAN: 802.11bgn (1x2)
BT: Bluetooth 2.1
COLOR: White
NP-N510-KA01NL
Er is niks te vinden of het om een ION LE chipset gaat of de gewone ION chipset. Ik ga uit van de eerste. Ik dacht trouwens dat het beestje GBIT lan ondersteunde door de ION chipset? Hier staat iig 100M.
Als je besluit hem te houden graag wat foto's
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 26-08-2009 21:33 ]
wacht maar op de zwarte, dat ga ik ook doensouljah1h schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:33:
[...]
Zeer mooi!Dacht ik ook.. maar gebruik het toch eigenlijk nooit! In duitsland zat er volgens mij geen wifi N op..
Als je besluit hem te houden graag wat foto'swant als de witte er goed uitziet dan maar een witte!
Heb je hem gezien? Of dat niet? Kan ook nergens op internet een plaatje van de witte versie vindenXanthium schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:32:
[...]
wacht maar op de zwarte, dat ga ik ook doen
Eindelijk komt hij eraan! Leuk om de berichten van enthousiaste mede-tweakers te lezen. Na de berichten op amerikaanse website's was ik bang dat we nog tot oktober zouden moeten wachten. Ik ga hem morgen meteen bestellen 
Hier nog wat extra info voor de liefhebbers:
http://www.netbookchoice....te-battery-life-unveiled/
- 6 Cell Li-ion 5900mAh (+7.5 Hours)
- 10/100 LAN 802.11 b/g/n
- From the information we have received, the Samsung N510 will be using the ION platform and not ION LE
Hier nog wat extra info voor de liefhebbers:
http://www.netbookchoice....te-battery-life-unveiled/
- 6 Cell Li-ion 5900mAh (+7.5 Hours)
- 10/100 LAN 802.11 b/g/n
- From the information we have received, the Samsung N510 will be using the ION platform and not ION LE
[ Voor 6% gewijzigd door -JB- op 27-08-2009 00:50 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
Dit weekend worden den zwarte versies geleverd bij de Media Markt. Staat vanaf volgende week in de folder voor €499 als ik het goed heb. Dat is mooi dat word maandag halen!! Kan ik m i.i.g 14 dagen uitproberen!
Hoe bedoel je uitproberen? Als de doos geopend is mag je hem dan nog retourneren?Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:50:
Dit weekend worden den zwarte versies geleverd bij de Media Markt. Staat vanaf volgende week in de folder voor €499 als ik het goed heb. Dat is mooi dat word maandag halen!! Kan ik m i.i.g 14 dagen uitproberen!
@ Partyboy :
De UK versie kan verschillen van de NL versie. De duitse versie is ook weer anders!
[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 27-08-2009 08:46 ]
Ook de Media Markt heeft het witte model komende week. Niet de zwarte.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:50:
Maar er is al min of meer bevestigd dat de NL geen 5200mAh accu zal hebben. Zal dus wel 5900 zijn
Verwijderd
Ja bij de Media Markt mag je Alles 14 dagen proberen. En dat geldt ook voor laptops. En voor zover ik gezien heb in de folder van volgende week word het echt een zwarte. Maarja ik kan het mis hebben.souljah1h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:41:
[...]
Hoe bedoel je uitproberen? Als de doos geopend is mag je hem dan nog retourneren?
Waar is dit bevestigd?Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:21:
Maar er is al min of meer bevestigd dat de NL geen 5200mAh accu zal hebben. Zal dus wel 5900 zijn
Heb jij de folder al? Wat staat er precies in dan?Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:31:
[...]
Ja bij de Media Markt mag je Alles 14 dagen proberen. En dat geldt ook voor laptops. En voor zover ik gezien heb in de folder van volgende week word het echt een zwarte. Maarja ik kan het mis hebben.
Pagina 3 van deze thread. Maar ik zei al 'min of meer'. Zal dus wel min zijn
Ik zou het ook op 'min' houden, maar ik zie dat niet staan op pagina driePhilflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:58:
[...]
Pagina 3 van deze thread. Maar ik zei al 'min of meer'. Zal dus wel min zijn
Nou ik zei "5200 mAh" en toen zei jij dat het duitse model afwijkende specs heeft. Maar is voor meedere interpretaties vatbaar.
Maar goed 5200, 5400 of 5900 ik zal er niet wakker van liggen
Maar goed 5200, 5400 of 5900 ik zal er niet wakker van liggen
mini 'review' met wat game benchmarks: http://forum.notebookrevi...php?p=5250172#post5250172
Als ik dat zo lees zijn de game prestaties echt bedroevendPhilflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:22:
mini 'review' met wat game benchmarks: http://forum.notebookrevi...php?p=5250172#post5250172
Ja ik begrijp het niet helemaal. Dit valt wel tegen, als het klopt.
Zoals je hier zit draait cod4 redelijk soepel! http://www.youtube.com/watch?v=EQ__Mx6HixIPhilflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:37:
Ja ik begrijp het niet helemaal. Dit valt wel tegen, als het klopt.
Beetje vreemd dat hij met oudere spellen lage score's heeft. Tenzij die ze op 1366 x 768 draait maar dat doet hij niet :x
[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 27-08-2009 14:58 ]
hmm.. ze zeggen niet wat voor CPU er in deze demonstratie kit word gebruikt, wellicht iets anders dan atom?souljah1h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:57:
[...]
Zoals je hier zit draait cod4 redelijk soepel! http://www.youtube.com/watch?v=EQ__Mx6HixI
Beetje vreemd dat hij met oudere spellen lage score's heeft. Tenzij die ze op 1366 x 768 draait maar dat doet hij niet :x
arnoud, kan jij bevestigen of de NL N510 nou wél of niet met een ION LE chipset word geleverd?
edit: refererend naar dit nieuwbericht
[ Voor 44% gewijzigd door Xanthium op 27-08-2009 19:11 ]
Verwijderd
arnoud_h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:49:
[...]
Heb jij de folder al? Wat staat er precies in dan?
Ik heb de folder zelf niet. Ik heb wel heel kort de pagina in pdf formaat gezien op een PC bij de Media Markt.arnoud_h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:49:
[...]
Heb jij de folder al? Wat staat er precies in dan?
Daar stond hij voor 499 euro in. (Wat trouwens ook in het systeem staat als de reguliere verkoop prijs)
Kom net bij de Media Markt vandaan.
Hij was daar inmiddels op voorraad. En volgens de verkoper in het zwart. Dit omdat ze alle type netbooks eerst in het zwart bestellen daarna pas in andere kleuren.
Tot grote verbazing van het personeel (en iets minder van mij) bleek het inderdaad om de witte versie te gaan.
Heb m even uit de doos gezien en ik moet zeggen dat hij (zelfs in het wit) goed uit zag. Lijkt heel erg op de NC 10 en 20. Hieronder de specs in de foto. De accu is trouwens een 5200mAh of 5400mAh (weet ik niet meer precies) i.i.g. GEEN 5900mAh

Score van 3668 @ 800x600 3dmark 2001!
Iedere N510 welke met XP wordt verkocht heeft de ION LE chipset.Xanthium schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:09:
arnoud, kan jij bevestigen of de NL N510 nou wél of niet met een ION LE chipset word geleverd?
Ik heb (nog) geen informatie wat er gaat gebeuren met de chipset mocht de unit met Win7 geleverd gaan worden.
Of dat in NL uberhaupt op korte termijn gaat gebeuren? Koffiedik.
Mijn verwachting zou zijn dat oudere spellen zwaarder op de CPU leunen dan modernere spellen die de GPU meer werk laten doen?souljah1h schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:57:
[...]
Zoals je hier zit draait cod4 redelijk soepel! http://www.youtube.com/watch?v=EQ__Mx6HixI
(spreekt de gamer die het liefst een gulden in een spelkast gooit en een rondje OutZone gaat spelen
Verwijderd
Arnoud, heb jij enig idee wat de release datum word/is van de zwarte versie van de Samsung N510?
Of is hij al leverbaar in Nederland?
Of is hij al leverbaar in Nederland?
De ION LE is hardwarematig identiek aan de ION chipset, op het feit na dat de LE maximaal DirectX9 driver ondersteuning heeft.
Ik verwacht dat half september de N510 ook in het zwart te vinden is in Nederland.
Ik verwacht dat half september de N510 ook in het zwart te vinden is in Nederland.
[ Voor 8% gewijzigd door arnoud_h op 28-08-2009 11:31 ]
Voor de liefhebbers een doom3 demo op een n510!
16-18fps, niet helemaal lekker om te spelen.
http://www.netbookchoice....tested-with-doom-3-video/
En dat nog in low quality, niet eens zo veel beter dan een Acer 1810T die goedkoper is een betere CPU heeft.-JB- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:58:
Voor de liefhebbers een doom3 demo op een n510!
Benchmark score for Acer 1810T with SU3500:
Doom 3 benchmark Timedemo 1
High: 11.6 fps
Medium: 12.5 fps
http://www.youtube.com/watch?v=FkTpTSdzpM8
Het valt me eerlijk gezegd heel erg tegen! Ben aan het twijfelen om toch wat anders te halen, was heel enthousiast maar nu ik de performence zie is dat heel wat minder geworden.
Games lijken inderdaad wat tegen te vallen op de N510. Persoonlijk maakt mij dat niets uit, ik wil voornamelijk 720p films af kunnen spelen, een lange accu-duur hebben en een 11-12" scherm.
Enige alternatief is de acer 1810t, maar die heeft naar mijn mening echt een verschrikkelijk toetsenbord
Zodra de Mediamarkt hier in de regio hem heeft liggen ga ik hem halen, en post ik uiteraard wat foto's
edit: mediamarkt Arena heeft er 30 liggen.
Enige alternatief is de acer 1810t, maar die heeft naar mijn mening echt een verschrikkelijk toetsenbord

Zodra de Mediamarkt hier in de regio hem heeft liggen ga ik hem halen, en post ik uiteraard wat foto's
edit: mediamarkt Arena heeft er 30 liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door -JB- op 28-08-2009 15:34 ]
Ik heb de N510, toplaptop voor zover ik er mee heb gespeeld (ik heb hem pas 2 dagen). De chipset die erin zit is inderdaad de ION LE, dus geen dx10 support (hadden ze ook wel even van te voren mogen zeggen...).
Word of warcraft draait heel aardig maar niet geweldig (tussen de 15 en 30 dps denk ik, alles op low). Dat is wel 5x sneller dan mijn EEEpc 900 kon, maar niet zo goed als ik had gehoopt.
Het scherm is geweldig, enorm hoge dotpitch en dus veel informatie op een klein oppervlak. Het is lekker helder, glimt nauwelijks, alleen lijkt af-fabriek de gamma heel hoog te staan maar dat is prima te fixen.
Word of warcraft draait heel aardig maar niet geweldig (tussen de 15 en 30 dps denk ik, alles op low). Dat is wel 5x sneller dan mijn EEEpc 900 kon, maar niet zo goed als ik had gehoopt.
Het scherm is geweldig, enorm hoge dotpitch en dus veel informatie op een klein oppervlak. Het is lekker helder, glimt nauwelijks, alleen lijkt af-fabriek de gamma heel hoog te staan maar dat is prima te fixen.
Ik geef toe, het toetsenbord moet je aan wennen. Maar de Acer 1810T heeft een veel sterkere CPU met 3MB cache, ondersteunt 4GB en wordt geleverd met Vista Home Premium en gratis upgrade naar Windows 7.-JB- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:54:
In mijn ogen is Acer de veel betere deal, afgezien van het toestenbord wat vrijwel altijd uitstekend is bij Samsung. De Samsung heeft wel een mat scherm wat voor sommigen een voordeel is, voor anderen een nadeel.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 28-08-2009 16:07 ]
Toch lees ik in veel reviews dat de 1.4ghz c2d in de 1410t relatief traag aanvoelt door het gebrek aan Hyper Treading ondersteuning. Ik vind een n280 processor tot nu toe altijd fantastisch werken. Hoeveel website's en programma's je ook open hebt staan, echt hangen doet hij niet.
Al heb ik zelf nog nooit op een 1410t of vergelijkbaar gewerkt, van wat ik lees is de meerwaarde van die c2d processor dus beperkt. Maar misschien dat jij daar een andere view op hebt?
Al heb ik zelf nog nooit op een 1410t of vergelijkbaar gewerkt, van wat ik lees is de meerwaarde van die c2d processor dus beperkt. Maar misschien dat jij daar een andere view op hebt?
Had ik totaal geen last van. Zelfs toen ik een 4GB game aan het unzippen was kon ik prima doorsurfen. Verder draaide Vista als een zonnetje. Wordt met Windows 7 alleen maar beter.-JB- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:11:
Toch lees ik in veel reviews dat de 1.4ghz c2d in de 1410t relatief traag aanvoelt door het gebrek aan Hyper Treading ondersteuning.
Voordeel van de Core 2 Solo is dat ie vrijwel alle Youtube HD aankan, 1080p wmv net, en H264 lukt ook op de CPU.
Hier benchmarks van de Core 2 Solo tegen de Atom:
http://techreport.com/articles.x/17435/6
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 28-08-2009 17:32 ]
Ziet er goed uit!
Maar ik ga toch voor het typplezier. Kreeg net een belletje van de mediamarkt Cruquis dat m'n n510 klaar ligt
Maar ik ga toch voor het typplezier. Kreeg net een belletje van de mediamarkt Cruquis dat m'n n510 klaar ligt
het gaat hier om de witte versie toch?-JB- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:49:
Ziet er goed uit!
De MediaMarkt heeft echt alleen witte klaar liggen.
In de folder staat weliswaar een zwarte notebook bij de advertentie van de N510, maar de ******* hebben de foto van een R509 gepakt, grmbl...
In de folder staat weliswaar een zwarte notebook bij de advertentie van de N510, maar de ******* hebben de foto van een R509 gepakt, grmbl...
hehe wat is dat dan een 509?arnoud_h schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:43:
De MediaMarkt heeft echt alleen witte klaar liggen.
Weet er iemand hoe dik de Point of View Mobii Ion precies is? Op de foto lijkt ie erg dik.. ben benieuwd.
Ik heb even op internet gespeurd maar kan nergens afmetingen vindenPhilflow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:25:
Weet er iemand hoe dik de Point of View Mobii Ion precies is? Op de foto lijkt ie erg dik.. ben benieuwd.

Dat had ik ook gedaansouljah1h schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:44:
[...]
Ik heb even op internet gespeurd maar kan nergens afmetingen vinden
Als iemand weet hoe breed een HDMI poort is in mm's kunnen we het berekenen.
Weet niet waar jullie zoeken..
257x185x40mm, lekker dik dus

@ Thomix: Kun jij misschien wat N510 foto's posten, dat ding is verdomd geil zeg, tering

CLB gaat even wat pics opzoeken en hoopt niet op pianolak, en gaat dan nog een winkel zoeken! NEED IT!!
En wat zijn je ervaringen met de glare van het scherm? Erg of is er nog wel normaal mee te werken.. Jammer is dat!
Toch?

USB-poorten aan verschillende kanten, dat is wel handig..
Vriend van me kocht 'n Sony Vaio notebook met 3 USB-poorten naast elkaar, dat is crap
Nog enkele (genummerde) vraagjes..
1. En kun je makkelijk bij de HDD en het RAM, om 't zodoende zelf uit te breiden..?
Hoop 't wel:

Naja staat zelfs in de handleiding, RAM upgraden, dus dat moet geen problemen geven
En de HDD zit onder 't zelfde klepje, dus dat is ook heeeeel mooi
Jammer dat het slechts 1 dimm is, had er graag 2 gezien, aangezien ik hier nog genoeg 1GB latjes heb..
2. En ik ben benieuwd naar de cover, is dat van dat oerlelijke pianolak? Dat vind ik echt onwijs jammer
3. Voor de rest nog 1 vraagje over dat ION LE (ben niet zo into ION).. Is dat alleen geen DX10 support?
En dat is alleen in games dus? Net of je DX10 games op je netbook wil gaan spelen a la Assasins Creed
4. Maar dat heeft dus geen gevolgen voor de videosupport..? 720P / 1080P moet dus nog wel steeds lukken?
En wat voor OS staat erop? XP dus..
5. Daar kan dan wel een mooie versie van Win7 op vind ik
Zit er dan geen coupon bij?

257x185x40mm, lekker dik dus

@ Thomix: Kun jij misschien wat N510 foto's posten, dat ding is verdomd geil zeg, tering
CLB gaat even wat pics opzoeken en hoopt niet op pianolak, en gaat dan nog een winkel zoeken! NEED IT!!
En wat zijn je ervaringen met de glare van het scherm? Erg of is er nog wel normaal mee te werken.. Jammer is dat!
Toch?
Hmm toch wel mat.. of weer niet.. http://www.netbooknews.de...oxing-vergleich-mit-nc10/Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:05:
De Samsung heeft wel een mat scherm wat voor sommigen een voordeel is, voor anderen een nadeel.

USB-poorten aan verschillende kanten, dat is wel handig..
Vriend van me kocht 'n Sony Vaio notebook met 3 USB-poorten naast elkaar, dat is crap

Nog enkele (genummerde) vraagjes..
1. En kun je makkelijk bij de HDD en het RAM, om 't zodoende zelf uit te breiden..?
Hoop 't wel:

Naja staat zelfs in de handleiding, RAM upgraden, dus dat moet geen problemen geven
En de HDD zit onder 't zelfde klepje, dus dat is ook heeeeel mooi
Jammer dat het slechts 1 dimm is, had er graag 2 gezien, aangezien ik hier nog genoeg 1GB latjes heb..
2. En ik ben benieuwd naar de cover, is dat van dat oerlelijke pianolak? Dat vind ik echt onwijs jammer

3. Voor de rest nog 1 vraagje over dat ION LE (ben niet zo into ION).. Is dat alleen geen DX10 support?
En dat is alleen in games dus? Net of je DX10 games op je netbook wil gaan spelen a la Assasins Creed

4. Maar dat heeft dus geen gevolgen voor de videosupport..? 720P / 1080P moet dus nog wel steeds lukken?
En wat voor OS staat erop? XP dus..
5. Daar kan dan wel een mooie versie van Win7 op vind ik

[ Voor 198% gewijzigd door CLB op 30-08-2009 10:38 . Reden: even plaatje erbij =) ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Behoorlijk dik ja. Hoewel een 1000H ook 38mm op z'n dikst is.
Leuk dingetjepdxnet96 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:49:
Dospara Prime Note Cresion NA
http://www.dospara.co.jp/...=d&f=d&m=pc&mc=1070&map=8
@ CLB : http://www.netbooknews.de...ing-vergleich-mit-nc10/2/
De cover is dus glimmend (pianolak)
@ CLB : http://www.netbooknews.de...ing-vergleich-mit-nc10/3/
Hier zie je de upgrade mogelijkheden!
Doom 3:
640 * 480 Low = 29.5 FPS
640 * 480 Medium = 28.3 FPS 640 * 480 Medium = 28.3 FPS
640 * 480 High = 26.04 FPS 640 * 480 High = 26.04 FPS
800 * 600 Low = 29.1 FPS 800 * 600 Low = 29.1 FPS
800 * 600 Medium = 29. 800 * 600 Medium = 29 2FPS 2FPS
800 * 600 High = 27.0 FPS 800 * 600 High = 27.0 FPS
1024 * 768 Low = 28.7 FPS 1024 * 768 Low = 28.7 FPS
1024 * 768 Medium = 28.3 FPS 1024 * 768 medium = 28.3 FPS
1024 * 768 High = 26.7 FPS 1024 * 768 High = 26.7 FPS
[ Voor 60% gewijzigd door souljah1h op 30-08-2009 14:15 ]
ION chipset?pdxnet96 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:49:
Dospara Prime Note Cresion NA
http://www.dospara.co.jp/...=d&f=d&m=pc&mc=1070&map=8
Mwahja ik vraag 't me nog steeds een beetje af.. Zijn ook foto's te vinden met 'n glare scherm..souljah1h schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:57:
@ CLB : http://www.netbooknews.de...ing-vergleich-mit-nc10/2/
De cover is dus glimmend (pianolak)
Dan wil ik 'n witte hebben, dat stoort me minder dan zwart (toentertijd ook naar de NC20 gekeken)
En wie gaat ons foto's verschaffen van de witte versie? Staat niks op internet zeg.. gekke onzin
Daar had ik dus toch gelijk mee
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 30-08-2009 15:28 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De witte versie ga ik volgende week even bekijken bij de mediamarkt. Iemand die post in dit topic heeft de n510 ook en dat moet een witte zijn. Misschien dat hij wat foto's zou kunnen maken?En wie gaat ons foto's verschaffen van de witte versie? Staat niks op internet zeg.. gekke onzin![]()
[...]
Daar had ik dus toch gelijk mee
Hoeveel geheugen kan de n510 nou aan? Ik dacht 2gig.. iemand die hier duidelijkheid in kan scheppen? SSDtje erin en gaan
Ik weet niet waar die is...
Waarom zou die 2GB aankunnen?
Ik ben trouwens bezig met 'n eigen topicje voor de N510, dat vind ik 'm wel waard =) Komt zo online!
Ik ben trouwens bezig met 'n eigen topicje voor de N510, dat vind ik 'm wel waard =) Komt zo online!
Ik dacht maximaal 2 gig bij de ion netbooks, ik weet ook niet of dat klopt..CLB schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:02:
Ik weet niet waar die is...
Thomix heeft de witte n510
[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 30-08-2009 16:10 ]
Yes dat weet ik, maar waar die rondhangt 
En hij wilde geen foto's plaatsen, als hij 'm niet zou houden..
Wil die ze toch nog plaatsen, dan kan dat hier: [Ervaringen] Samsung N510

[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 30-08-2009 16:21 ]
Dit is een andere userCLB schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:15:
Yes dat weet ik, maar waar die rondhangt
Weet er iemand al wat de N509 en N508 zijn?
Als ik arnoud goed begrepen heb zijn het lokale Koreaanse modellenPhilflow schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:36:
Weet er iemand al wat de N509 en N508 zijn?
Edit: Ja dus
N509 weet ik nietarnoud_h schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
Ssssssst!
N508 en N511 klinken als lokale Koreaanse modellen.
[ Voor 34% gewijzigd door souljah1h op 30-08-2009 16:41 ]
Ik heb inderdaad de witte, die is mat wit met een heel lichte parelmoer glans. Als je ooit een witte eeepc hebt gezien: zo.
Heeft iemand ervaring met het overclocken van de ION chipset? Voor zover ik heb gelezen wordt de geforce chip voornamelijk tegengehouden door de houtje performance van de atom cpu, maar aan de andere kant is de n280 weer behoorlijk over te clocken.
Wat betreft fotos: mijn laptop ziet er net zo uit als die op de eerder gepostte foto's, maar dan dus wit.
Heeft iemand ervaring met het overclocken van de ION chipset? Voor zover ik heb gelezen wordt de geforce chip voornamelijk tegengehouden door de houtje performance van de atom cpu, maar aan de andere kant is de n280 weer behoorlijk over te clocken.
Wat betreft fotos: mijn laptop ziet er net zo uit als die op de eerder gepostte foto's, maar dan dus wit.
Haha ik snap dat die hetzelfde is maar dan witThomix schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:09:
Ik heb inderdaad de witte, die is mat wit met een heel lichte parelmoer glans. Als je ooit een witte eeepc hebt gezien: zo.
Mochten mensen 'm eerder hebben gezien: de NC10 en N110 en N120 en NC20 zijn allemaal dezelfde kleur (licht) parelmoer wit.
Er loopt een apart topic over de n510 hierin zijn foto's geplaatst! Welke accu krijgen we in nederland erbij?arnoud_h schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:10:
Mochten mensen 'm eerder hebben gezien: de NC10 en N110 en N120 en NC20 zijn allemaal dezelfde kleur (licht) parelmoer wit.
zucht vandaag mn eerste colleges weer gehad voor dit jaar, en ik heb toch echt gauw een net/notebookie nodig
ik hoop dat de zwarte N510 niet lang meer op zich laat wachten anders zal ik toch uit moeten wijken naar die eerdergenoemende 11,6" acer.. 
must.. be.. strong.......... and.. wait..
must.. be.. strong.......... and.. wait..
[ Voor 8% gewijzigd door Xanthium op 31-08-2009 17:11 ]
2 weken, maar dat kan in het speciale N510 topic!
Asus komt ook met 12" ION EEE: The new $499 model will have a model number Eee PC 1201 and sport a 12-inch display and be powered by a 1.6GHz N270 Atom, 250GB HDD, 2GB RAM, 6-cell battery, Bluetooth, Wi-Fi (Draft-N) and Windows 7 Home Premium.
http://www.netbookchoice....dmap-other-sku-revisions/
http://www.netbookchoice....dmap-other-sku-revisions/
[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 31-08-2009 20:17 ]
Voor de rest weinig nieuws te melden, iedereen is verkast naar het N510 topic lijkt 't wel..
nieuws: HP voorziet Mini 311c-notebook van Ion LE-chipset
Vind 'm zelf niet bijster interessant, mede door de schamele N270..
Vind 'm zelf niet bijster interessant, mede door de schamele N270..
Maar prijstechnisch wel , 350 euro is niet veel voor die prestaties
Als je bij HP even door de customize-wizard heen klikt is hij uit te rusten met een N280, 2GB RAM, Bluetooth 2.1, Draft-N wifi, en je krijgt in de US shop gratis een tweede 6-cells accu. Ik ben benieuwd wanneer de Mini 311 beschikbaar wordt in Nederland, het zou een goede vervanging van mijn Mini 2140 zijn.
Launching containers into space
ook aan deze kant zal het er nu eindelijk van moeten komen...ik wil een netbook...nu vind ik het raar dat ik nog helemaal geen informatie kan vinden over de nieuwe dell 11z. Persoonlijk trekt dit mij meer dan een atom based systeem aangezien de prestaties hiervan wat hoger liggen. De prijs natuurlijk ook maar dat is te verwachten...maar heeft iemand hier ervaring mee?
Dit topic gaat over Ion based netbooks. De Dell 11z is een CULV en wordt hier besproken:0uTsIdEr84 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:48:
nu vind ik het raar dat ik nog helemaal geen informatie kan vinden over de nieuwe dell 11z.
[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 5
excuus...was vroeg vanochtend..had de ogen dicht (nog steeds een beetje eigenlijk..hehe)..zie het nu idd ook...misschien dat iemand dan wat kan roepen over de pov mobii ION?
Tsjaa is gewoon een standaard netbookje, met 'n lage resolutie, 'slechte' CPU..
Enige leuke is dus de ION chipset, maar de CPU is de bottleneck in dit systeem, dat is zeker.
Enige leuke is dus de ION chipset, maar de CPU is de bottleneck in dit systeem, dat is zeker.
nVidia gaat met een beetje geluk dit jaar nog Ion 2 introduceren.
We hebben het over een die-shrink van de originele Ion chipset, inclusief een verdubbeling van het aantal shaders (van 16 naar 32 shaders en van 4 naar 8 ROPs). Ik weet dat Ion op 65nm gebakken is, dus met een beetje geluk hebben we het over een 40nm product.
Oftewel, veel sneller en zelfde verbruik of zuiniger!
Deze chipset kan zorgen voor een grafische revolutie binnen netbooks, instap laptops en ultrathin's! Hij is in ieder geval een stuk sneller dan een HD4200 (AMD's snelste IGP).
Bron
We hebben het over een die-shrink van de originele Ion chipset, inclusief een verdubbeling van het aantal shaders (van 16 naar 32 shaders en van 4 naar 8 ROPs). Ik weet dat Ion op 65nm gebakken is, dus met een beetje geluk hebben we het over een 40nm product.
Oftewel, veel sneller en zelfde verbruik of zuiniger!
Deze chipset kan zorgen voor een grafische revolutie binnen netbooks, instap laptops en ultrathin's! Hij is in ieder geval een stuk sneller dan een HD4200 (AMD's snelste IGP).
Bron
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Achja...
1. Introductie dit jaar... wanneer wordt het dan uitgeleverd
2. ION ondersteudn alleen Atom CPU's... aka bottleneck
Zo vind ik de Samsung N510 helemaal top, ION chipset, super mooi, maar wel 'n SC Atom CPU: FAIL!
1. Introductie dit jaar... wanneer wordt het dan uitgeleverd
2. ION ondersteudn alleen Atom CPU's... aka bottleneck
Zo vind ik de Samsung N510 helemaal top, ION chipset, super mooi, maar wel 'n SC Atom CPU: FAIL!
http://www.netbookchoice....k-hits-italian-pre-order/Asus’ dual-core ION Eee PC 1201N netbook hits Italian pre-order
The 12.1-inch netbook has just appeared on pre-order from an Italian retailer for €510. No release date was given but the specifications listed match what we’ve already heard.
The listing suggests the model will come with a 1.6GHz dual-core Atom 330 processor, 3GB RAM and a 320GB HDD.
Verwijderd
Hey ik ben een beetje dit topic aan het lurken en eigenlijk ben ik binnenkort van plan de Mobii te kopen,
http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks
Zoals je ziet is deze 350 euri en dan heb je meteen windows 7 home edition erbij. Sinds ik geen behoefte heb om 500 euro te besteden aan een nettopje leek dit me een goede keuze.
Mijn eerdere keuze was eigenlijk deze:
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M
Is het een correcte uitspraak als ik zeg dat de mobii beter zal performen als ik lichte video's ga bewerken/ ga photoshoppen en kleine games als Diablo, Warcraft en Guild Wars ga spelen? Want eerlijk gezegd heb ik wel 50 euro meer over voor Windows 7 en die ION chip.
Wat denken jullie?
http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks
Zoals je ziet is deze 350 euri en dan heb je meteen windows 7 home edition erbij. Sinds ik geen behoefte heb om 500 euro te besteden aan een nettopje leek dit me een goede keuze.
Mijn eerdere keuze was eigenlijk deze:
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M
Is het een correcte uitspraak als ik zeg dat de mobii beter zal performen als ik lichte video's ga bewerken/ ga photoshoppen en kleine games als Diablo, Warcraft en Guild Wars ga spelen? Want eerlijk gezegd heb ik wel 50 euro meer over voor Windows 7 en die ION chip.
Wat denken jullie?
Ja daar heb je gelijk in!
De accu duur is wel wat minder als de 1005..
[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 10-11-2009 23:41 ]
Photoshoppen is meer CPU based, gamen uiteraard niet..
edit.
[ Voor 165% gewijzigd door Shanquish op 11-11-2009 08:26 . Reden: vergist van topic. ]
ook hier kriebelt het naar een netbookje, ik zit alleen nog te twijfelen tussen een asus 1000ha-h de pov (verschil tussen een atom n230/n270/280 is groot ?) of de HP Mini 311c.
iemand die mij kan vertellen of een ion veel beter presteerd dan een 945 uit de asus ?
iemand die mij kan vertellen of een ion veel beter presteerd dan een 945 uit de asus ?
Ion is veeeeeeeel beter;) n270/280 is niet zo'n groot verschil als je naar de benchmarks kijkt. De HP Mini 311c is een mooie keus. Ding draait zelfs COD 4 goedBeukerz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:03:
ook hier kriebelt het naar een netbookje, ik zit alleen nog te twijfelen tussen een asus 1000ha-h de pov (verschil tussen een atom n230/n270/280 is groot ?) of de HP Mini 311c.
Ja ik zag het dat hij cod4 speelde, zelfs als die het moest upscallen naar een 32'' teevee 
Dat geheugen uitbreidbaar was wist ik niet, dacht dat ik gelezen had dat het niet mogelijk was.
Dan ga ik denk toch maar voor de HP, bestel ik ook wel meteen een reepje ram geheugen mee alleen ff uitzoeken welke ik moet hebben dan
Dat geheugen uitbreidbaar was wist ik niet, dacht dat ik gelezen had dat het niet mogelijk was.
Dan ga ik denk toch maar voor de HP, bestel ik ook wel meteen een reepje ram geheugen mee alleen ff uitzoeken welke ik moet hebben dan
Verwijderd
Deze video is dat:Beukerz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:14:
Ja ik zag het dat hij cod4 speelde, zelfs als die het moest upscallen naar een 32'' teevee
http://www.youtube.com/watch?v=SwuP8ap01g0
Best grappig want soms heeft hij echt wel duidelijk frame drops maarja, dat maakt niet zo veel uit het is speelbaar.
UT3 op de 311!
http://www.youtube.com/watch?v=XK4TZ6dGo3c
Deze vent heeft dus idd 3GB memory erin, werkt vloeiend en ik moet zeggen dat het er nog goed uitziet, beter dan COD4!
311 vs. Mobii,
- Dezelfde prijsklasse (300, 350)
- Mobii tot 2GB geheugen 311 tot 3GB
- 311 heeft 1 usb poort extra
- 311 heeft mooier design en een CTRL toets die op de juiste plek zit
- HP is toch een wat meer gerenomeerd merk dan PoV in mijn ogen
- 311 heeft 1" meer dan de mobii
- 311 res: 1366x768 Mobii res: 1024x600
Ik zal vast nog wel wat voordelen zijn vergeten maar ik ga denk ik voor de 311, overduidelijk beter dan de mobii in mijn ogen!
EDIT:
Het enige wat de mobii die ik wou wel heeft is Windows 7, maarja, dat gaat alleen maar ten koste van presaties op een nettop!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 22:54 ]
hmms... ik hou niet zo van HP, maar prijstechnisch toch best interesant. Zou mooi zijn als deze te OC'en zou zijn
dit kwam ik tegen bij een user review van de hp 311Beukerz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:14:
Note about upgrading the RAM: this machine will take a 1 or 2 GB chip, PC3-8500 DDR3-1066. It uses the 204 pin DDR3 rather than the 200 pin DDR2 RAM that most netbooks use. The 1 GB that this netbook comes with is not removable, and it has 1 free upgrade slot.
Iseci
Verwijderd
Ik heb net de HP Compaq 311c besteld bij BCC voor 369 euro
, hopelijk kan ik hem snel komen ophalen want ik ben wel errug nieuwschierig.
http://www.bcc.nl/product/compaq-311c-1050
Echt een aanrader qua prijs (en thuisbezorgd ook zonder verzendkosten, alleen ik vertrouw de TNT berzorger hier in de buurt niet
, en sinds er nog geen afbeelding van de PC op de site staat wil ik hem wel graag eerst even zien voordat ik hem ga kopen (hoewel ik al 90 euro vooruit heb betaald
)).
http://www.bcc.nl/product/compaq-311c-1050
Echt een aanrader qua prijs (en thuisbezorgd ook zonder verzendkosten, alleen ik vertrouw de TNT berzorger hier in de buurt niet
Volgens de manual maar 1 mem-slot? Megazinetom, kan je eens kijken bij jouw exemplaar svp.
Edit: foutje in het manual; 1x 1GB vast en 1 extra slot voor max 2GB; totaal max 3GB.
Edit: foutje in het manual; 1x 1GB vast en 1 extra slot voor max 2GB; totaal max 3GB.
[ Voor 33% gewijzigd door Majin Buu op 28-11-2009 10:37 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
heb de 311c ben er erg blij mee, maar wel een irritant issue met een draadloze logitech muis. als ik de usb mini ontvanger in de usb doe, kan hij niet opstarten of uit slaapmodus komen, terwijl je eigenlijk wilt "set and forget" irritant ding. verder superdingetje.
Gefixed, ik was gelukkig niet de enige.
in bios module verwijderd en opnieuw geflashed loste mijn probleem geheel op
meer info op: http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2898
Gefixed, ik was gelukkig niet de enige.
in bios module verwijderd en opnieuw geflashed loste mijn probleem geheel op
meer info op: http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2898
[ Voor 26% gewijzigd door Zandor op 06-12-2009 15:34 ]
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Veel nieuws omtrent ION 2:
http://notebookspot.nl/ni...omt-mogelijk-op-pcie.htmlNvidia zal geen chipsets voor het Intel platform uitbrengen. Het ION 2 platform voor netbooks lijkt echter wel door te gaan. In plaats van een chipset zou de ION 2 nu op een pci-express 1x minicard uitkomen. Nvidia claimt 5 tot 10 maal betere prestaties.