Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 107.026 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
* DRvDijk nieuw in de wereld van dit soort media apparaten, niet nieuw in de wereld van *nix systemen.
Ik heb drie twee vragen, misschien dat iemand mij kan helpen?
  1. Hoe verhoudt de Atom 330 (of de hele ASrock) zich tegenover mijn oude PC die nu als webserver dient? Dat is een AMD XP 2600+ met (jaja) 256 MB RAM. Webserver gaat wel lukken met ubuntu denk ik, vraag is of die Atom processor (in vergelijking) echt zo traag is.
  2. Iedereen heeft het hier over Full HD films, en dat dat wel/niet werkt. Geloof ik eigenlijk wel, mijn vraag is of die ook gewoon simpele DivX/Xvid films van vroeger (1/2 CDs met srt's) kan afspelen op mn stokoude Philips CRT TV (met nodige verloopstukjes van VGA naar rood/wit/geel of svideo)
  3. Van een oude PC heb ik nog deze (img) Windows MCE afstandsbediening liggen. Complete n00b-vraag: er, werkt da?
Antwoord op vraag 3 vind ik in deze thread op ubuntuforums.org. Het schijnt via LIRC te kunnen. Dat wordt tzt (ik moet dat ding uberhaupt nog bestellen :P) lekker klooien en dan gaat het wel werken zeg ik.

[ Voor 25% gewijzigd door DRvDijk op 31-08-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Dat LIRC gebeuren kwam ik gister ook tegen. Staan erg veel afstandsbedieningen tussen.
Ook van mijn LG-scherm.. misschien maar eens uit gaan vogelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRvDijk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:25:
• Hoe verhoudt de Atom 330 (of de hele ASrock) zich tegenover mijn oude PC die nu als webserver dient? Dat is een AMD XP 2600+ met (jaja) 256 MB RAM. Webserver gaat wel lukken met ubuntu denk ik, vraag is of die Atom processor (in vergelijking) echt zo traag is.
Hangt er echt vanaf wat je er mee wilt doen, als je op beide bijvoorbeeld Counter Strike Source opstart moet dit beter draaien op de Atom+9400, echt hardcore multitasking zal ook in het voordeel van de Atom uitkomen met 4 threads. Wel is het aan te raden een SSD of iig een snelle schijf te gebruiken om de 'merkbare' traagheid af te vangen.
• Iedereen heeft het hier over Full HD films, en dat dat wel/niet werkt. Geloof ik eigenlijk wel, mijn vraag is of die ook gewoon simpele DivX/Xvid films van vroeger (1/2 CDs met srt's) kan afspelen op mn stokoude Philips CRT TV (met nodige verloopstukjes van VGA naar rood/wit/geel of svideo)
Als je het nu werkend heb met die verloopstukjes zou het met de Asrock ook wel moeten werken, zelf zou ik toch ook gaan investeren in een TFT-scherm, verloopstekkertjes hebben de neiging dwars te doen op momenten dat het niet uitkomt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Wiethoofd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Hangt er echt vanaf wat je er mee wilt doen, als je op beide bijvoorbeeld Counter Strike Source opstart moet dit beter draaien op de Atom+9400, echt hardcore multitasking zal ook in het voordeel van de Atom uitkomen met 4 threads. Wel is het aan te raden een SSD of iig een snelle schijf te gebruiken om de 'merkbare' traagheid af te vangen.

[...]
Een webserver draaien met Apache/PHP/MySQL. Niet om daadwerkelijk grote sites op te hosten, maar vergelijkbaar wat die oude server nu doet. Zo te horen gaat dat wel werken, zeker de verachtvoudiging van het werkgeheugen zal al véél schelen. Ik ga er nog steeds niet vanuit het Ion platform snel is qua processor, maar wel dat het dit soort dingen kan (mn Linksys router kan het al, ware het niet dat die maar 8 MB aan ruimte heeft :P)
Als je het nu werkend heb met die verloopstukjes zou het met de Asrock ook wel moeten werken, zelf zou ik toch ook gaan investeren in een TFT-scherm, verloopstekkertjes hebben de neiging dwars te doen op momenten dat het niet uitkomt.
Sja, dr werkt nu nog niks ;) Ik heb een laptop met een svideo-uitgang, dat werkt natuurlijk sowieso. Ik zou dan eerst nog die kabeltjes/kastjes moeten gaan halen, maar wat je zegt, dat blijft waarschijnlijk gepruts. Toch ga ik denk ik deze weg bewandelen, als het niet voor een paar tientjes (ebay apparaatje) gaat lukken en het niet lukt VGA direct naar scart te sturen (iets met refreshrates lees ik zo snel op de fora), wordt het inderdaad eens tijd te investeren in een beter scherm. Gelijk leuk met dat full HD 'gedoe' waar iedereen zo weg van is tegenwoordig.

Dank voor je antwoorden! Ik ga hopen dat dit niet een miskoop wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Voor degenen die over zelfbouw nadenken. Het Zotac mb zonder voeding is ook leverbaar:
http://www.azerty.nl/0-84...n-itx-d-moederbord-m.html
Met voeding is zo'n 20-25 euro duurder en dat is toch zonde want de meeste mITX kasten worden al geleverd met voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Striker2k2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:08:
Voor degenen die over zelfbouw nadenken. Het Zotac mb zonder voeding is ook leverbaar:
Met voeding is zo'n 20-25 euro duurder en dat is toch zonde want de meeste mITX kasten worden al geleverd met voeding.
echter uit verschillende reviews blijkt dat de voeding van de zotac (combinatie dus) efficiënter is als een 'losse' voeding..

Tevens kun je een extra 'warmte' bron buiten de behuizing brengen waardoor het algemeen al 'koeler' wordt.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Striker2k2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:08:
Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze Zotac gaan. 775 socket, PCI-e slot etc. etc.
Oh en @ hierboven: een behuizing als de m350 of Procase Noah heeft ook gewoon een pico-PSU. Dus de warmte van dat ding ligt dan ook buiten de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hot Pixel schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:32:
Oh en @ hierboven: een behuizing als de m350 of Procase Noah heeft ook gewoon een pico-PSU. Dus de warmte van dat ding ligt dan ook buiten de kast.
De M350 heeft een optionele voeding, standaard heb je puur de behuizing zonder extra's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:12:
http://www.morex.com.tw

Deze hebben wel mooie behuzingen, ook grotere geschikt voor meerdere hdd's (nas).
Morgen eens verder naar kijken.
Ik wil nogmaals de enlight behuizingen onder de aandacht brengen.. Dit zijn kasten waarin een aantal ook al een MCE IR receiver zit en je dus een mooi apple style server kast hebt voor iets meer dan 20 euro!:

http://www.vergelijk.nl/c...n_2412_case_m_atx_1x92mm/

http://us.enlightcorp.com/Product/Product_PC_case.aspx

Zijn nette afgewerkte kasten voor (vind ik) weinig geld! Heb er zelf 1tje staan met 4*1TB op de 4 sata's van mijn 330 (met natuurlijk XBMC).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even een review van m'n Mini-Box M350 online geslingerd: productreview: Mini-box M350 review door Wiethoofd

Nu wil ik nog even een stuk toevoegen over de temperatuur maar geen enkel programma geeft een echt duidelijke TJMax van m'n Atom 330.
• Core Temp komt aanzetten met een TJMax van 105°C wat dus idle temps oplevert van 66/71 graden.
• Real Temp is al een stuk realistischer met een TJMax van 90°C en dus idle temps va 31/36.
• HWMonitor heb ik een TJMax van 85.2°C ingesteld, een waarde die ik in de Intel Atom-specs tegenkwam onder een andere naam, en hiermee krijg ik dus idle temps van 26/31.

Volgens mij komt de HWMonitor waarde het meeste in de buurt van de echt TJMax waarde, maar kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Hot Pixel schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze Zotac gaan. 775 socket, PCI-e slot etc. etc.
Ja ik doelde inderdaad op de combo van de Procase Noah en de Zotac ION ITX D.

De Zotac GF9300 icm een E5300 is een stuk krachtiger dan een ION. Echter ligt het energieverbruik ook een factor twee hoger volgens deze review:
http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/default.asp?page=5

Ik twijfel zelf nog tussen deze twee opties. Het zal gebruikt worden voor linux met daarop xbmc en firefox om te kunnen internetten vanuit de huiskamer. Is een atom cpu dan al genoeg of beter die E5300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striker2k2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:10:
Ik twijfel zelf nog tussen deze twee opties. Het zal gebruikt worden voor linux met daarop xbmc en firefox om te kunnen internetten vanuit de huiskamer. Is een atom cpu dan al genoeg of beter die E5300?
Een Celeron M 900MHz kan dat zelfs aan, dus daar zou geen probleem mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Is de UI van XBMC met een atom ook vloeiend en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er vanaf welk opslagmedium je gebruikt. Op een USB-stick kan er af en toe een lag zijn met wegschrijfacties, maar met een snelle harde schijf of SSD heb je hier geen last van. Op een USB is het ook nauwelijks storend, maar wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Ok. Ik ben nu een xbox gewend en daar heb ik (voor mijn gevoel) alleen wat lag met directories met veel bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Striker, houdt er rekening mee dat een Atom wat moeite heeft met Flash HD. Dus als je af en toe youtube-d kan dat wat minder uitpakken. Overigens heb je het snel over meervouden als het zo weinig wattage is. 13 watt op 30 watt is best veel, maar in het algemeen valt het wel mee.
Als je'm als surf-pc wil gebruiken zou ik je zelf toch een 5200 aanraden, ik gebruik mijn NC10 laptop om te surfen, maar ik merk duidelijk dat de Atom moeite heeft met het e.e.a. Daarom grijp ik als het even kan toch altijd weer terug naar mijn energieslurpende computer. Afijn; het is een afweging die je zelf meot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Zou een Celeron 440 een optie kunnen zijn? Ik kan niet echt vinden of die single core cpu nou veel betere prestaties levert tov de dualcore atom 330. Het verbruik van de Celeron is 35W en ligt een stuk lager dan de E5300 (65W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Celeron heeft 1 core zonder hyper threading, de 330 heeft 2 cores en hyper threading.... Ook heeft de Atom een verbruik van 5-10W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ik zie op een Duitse site Perloxx.de de Apex MI 008 staan voor 40 euro.
Deze is helaas niet in Nederland te krijgen (behalve dan complete set als POV CS-330).

Ongeacht het aantal tellen ze 15,80 aan verzending naar NL

Zit er sterk over te denken om een te bestellen.
Wellicht nog iemand interesse om de verzendkosten wat te drukken?

Edit 20-9: ik heb hier wat spullen besteld en lees (helaas :( ) achteraf slechte ervaringen.
Hopelijk loopt het goed af...
Edit 13-10: na ruim een maand eindelijk mijn spullen binnen. Lang wachten maar eind goed al goed.
En nu aan de slag met met bouwen. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door HeyDude op 13-10-2009 11:51 . Reden: aanpassing tekst nav levering ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:12
Ik ben al enige tijd behoorlijk in dubio of ik m'n >100W slurpende full fledged HTPC ga vervangen door een Asrock ION 330.
M'n doel is dat ik er Win7 en XBMC Live in dualboot op ga draaien. Win7 voor surfen, FTD, newsgroups, Picasa, OpenOffice, .... . Met de setup van m'n huidige HTPC heb ik zolang geklooid dat ik uiteindelijk maar naar een HDX1000 ben overgestapt voor het bekijken van video-content, want die werkte tenminste nagenoeg altijd goed. Heb dus geen zin in een ellenlang geklooi met drivers, settings, updates, scriptjes, etc.. het moet gewoon vrij eenvoudig goed werken en simpel te onderhouden zijn. Ik zou de Asrock met HDMI aansluiten op TV (video-only) en de audio wil ik optisch naar m'n receiver hebben. Foto's wil ik vanuit een USB-diskje lezen/schrijven, video/mp3-content vanuit een Synology NAS.

Zit met enkele praktische vraagstukken.

1) De keuze XMBC Live / Ubuntu+XBMC m.b.v. "het script" wat een paar dagen geleden gepost is... waarom zou ik niet voor Live kiezen?
2) XBMC (Live) draaien op een USB-stick of op een partitie van de ingebouwde HDD?
3) heb al wat geexperimenteerd met XBMC Live op een USB-stick maar ik krijg bij 't booten steeds heel de waslijst te zien of ik XBMC voor nvidia, ati, safe, installeren op ... wil draaien.. is dat normaal?
4) Wat is het handigste startpunt voor XBMC Live? ISO downloaden van de xbmc site of deze: http://www.fusedimages.com/xbmc.zip (kom ik her en der tegen, zouden nieuwste nvidia drivers in moeten zitten)
5) Wat is nu -de- guide voor het installeren van XBMC Live en al de settings van XBMC die optimaal zijn voor de ION (kom verspreidt over dit en 't vorige topic erg veel "ja maar je moet ook nog even dit commando/script uitvoeren" tegen)
6) Op de Asrock site zie ik geen drivers voor Win7? Gewoon generieke drivers gebruiken voor video/audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39
catchingfire schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:

6) Op de Asrock site zie ik geen drivers voor Win7? Gewoon generieke drivers gebruiken voor video/audio?
Algemeen:
Het blijft een computer, zonder geembedded software. Er kan dus altijd wat misgaan.. Maar voordeel is dat je alles kan updaten en dus steeds meer functies krijgt.

Over punt 6) Ik heb er Win 7 opdraaien met Mediaportal, alleen coreavc als codec geïnstalleerd en alles werkt. ook FullHD.
Ik had eerst de losse drivers van Nvidia gedownload maar kreeg geen sound op mijn HDMI kabel (voor jou dus overbodig) uiteindelijk gewoon de meegeleverde CD geinstalleerd en heb nu gewoon alles werkend in Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Stefimke

Ik zou persoonlijk kiezen voor
Full Linux + XBMC
waarbij je dus mbv een launcher script
Linux variant van alles kunt opstarten.. Op deze manier heb je 1 centraal systeem waar alles onderstaat.

Dit is even wat zoek werk..

Maar als het 'echt' te erg wordt kun je mbv "\" terugvallen naar KDE/GNOME waardoor je feitelijk gewoon een Ful llinux systeem hebt...

Waarbij je nieuwsgroepen fulltime kunt draaien vb Sabnzbd

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:
Je kan ook alleen Win7 draaien. Drivers van de Nvidia site downloaden. Zelf gebruik ik CoreAVC 1.9.5. Pro en AC3 filter. Als player gebruik ik MPC-HC, word Win7 ondersteund :

http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html

Ik heb zelf alle interne filters uitgeschakeld behalve Matroska en als externe filter gebruik ik CoreAVC en AC3 filter, zo word alles afgespeeld en AC3 filter kun je zelf instellen naar wens. Dit leverd schokvrij video afspelen van elke file :) Scheelt je een dual boot als je Win7 toch ook voor andere zaken wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:37:
Stefimke

Ik zou persoonlijk kiezen voor
Full Linux + XBMC
waarbij je dus mbv een launcher script
Linux variant van alles kunt opstarten.. Op deze manier heb je 1 centraal systeem waar alles onderstaat.

Dit is even wat zoek werk..

Maar als het 'echt' te erg wordt kun je mbv "\" terugvallen naar KDE/GNOME waardoor je feitelijk gewoon een Ful llinux systeem hebt...

Waarbij je nieuwsgroepen fulltime kunt draaien vb Sabnzbd
Het lijkt me (dat is mijn plan in ieder geval) dat je sabnzbd+ ook zonder een grafische omgeving kan draaien.

Er zijn vast voordelen van een full linux systeem, zoals het daadwerkelijk direct kunnen werken op de machine (met toetsenbord en muis), en daarop bijvoorbeeld de nieuwsgroepdownloads aan te zetten. Alleen zit je dan dus wel met een toetsenbord en muis aan je huiskamer-computer vast.

Persoonlijk ga ik dan liever voor het kastje naast de TV met een remote eraan, zonder KDE/GNOME, met Ubuntu lite + xbmc (het script, of gewoon zelf installeren). Als ik dan vervolgens dingen op die computer wil downloaden, doe ik dat wel vanaf mijn gewone computer. In het specifieke geval van nieuwsgroepen zou ik het dan zo opzetten dat ik de gedownloadde NZB via een share (samba, of gewoon met scp) op de huiskamer-computer zet, die vervolgens zelf automatisch de NZB gaat verwerken (fijn joh, dat sabnzbd+ ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
DRvDijk schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:55:
[...]

Het lijkt me (dat is mijn plan in ieder geval) dat je sabnzbd+ ook zonder een grafische omgeving kan draaien.

Er zijn vast voordelen van een full linux systeem, zoals het daadwerkelijk direct kunnen werken op de machine (met toetsenbord en muis), en daarop bijvoorbeeld de nieuwsgroepdownloads aan te zetten. Alleen zit je dan dus wel met een toetsenbord en muis aan je huiskamer-computer vast.

Persoonlijk ga ik dan liever voor het kastje naast de TV met een remote eraan, zonder KDE/GNOME, met Ubuntu lite + xbmc (het script, of gewoon zelf installeren). Als ik dan vervolgens dingen op die computer wil downloaden, doe ik dat wel vanaf mijn gewone computer. In het specifieke geval van nieuwsgroepen zou ik het dan zo opzetten dat ik de gedownloadde NZB via een share (samba, of gewoon met scp) op de huiskamer-computer zet, die vervolgens zelf automatisch de NZB gaat verwerken (fijn joh, dat sabnzbd+ ;)).
Hij wilt ook interneten etc.

Met een dinovo toetsenbord gaat dat perfect.

Hij wilt kunnen internetten, openoffice, FTD, picasa..

Een gewone remote voor XBMC, en voor de rest een Dinovo wireless toetsenbord & muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:17
Ik zie dat de ION veel gebruikt wordt voor HTC-toepassingen. Ik ben van plan het voor iets anders in te zetten, en zou langs deze weg graag te weten willen komen of ie daar geschikt voor is.

Ik heb nu in de meterkast een 5 jaar oud PC'tje staan met 5 HDD's die dient als webservertje (voor intern gebruik, zeer lage belasting), 'NAS', Squeezecenter en backupdoeleinden. Daar dit ding een hoop stroom lust, veel lawaai maakt en aan het eind van zijn levensduur zit wil ik deze vervangen. Ik wil het vervangen door een 2-bays NAS (2*1,5TB) en een ION-pc'tje. Apparaten die data van het NAS nodig hebben: 4 PC's, Popcornhour NMT en het ION-pc'tje (voornamelijk voor squeezecenter).

Nu draait Squeezecenter op de meterkast-PC, welke ongeveer 2 uur nodig heeft voor het scannen van de muziekbibliotheek. Ik kan er ook voor kiezen geen ION-pc'tje te nemen en squeezecenter op een snelle NAS neer te zetten. Nu las ik op verscheidene fora dat het scannen dan ongeveer 14 uur zou duren, en belangrijker: de navigatie op de Duet pijnlijk langzaam is. Hoe snel zou een standaard ION-based pc'tje zijn in verhouding met een snelle NAS (a la Synology DS209+II) en het oude AMD Sempron meterkast pc'tje? Voornamelijk icm met Squeezecenter dan.

Bijkomend voordeel met een ION-pc'tje is dat ik alle bestaande dingen als een web-schakelbaar-relais, backupscripts en interne startpagina's gewoon kan houden. Nadeel is dat het wat extra geld kost. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Alvast bedankt!

Edit: ik zit te denken aan de Asrock ION 330

[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 01-09-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Hmm ja, dan moet-ie voor een full-linux variant gaan, wel zo makkelijk :)

Ik heb mijzelf net half ingelezen in de Ubuntu distributies, en ga sowieso een alternate install cd downloaden (aka ubuntu mini, aka ubuntu lite). Nou moet ik wel zeggen dat ik het uitkiezen van de juiste ISO niet gemakkelijk vind op de site van ubuntu! Pas als je daadwerkelijk de mirror te pakken om zelf je iso uit te zoeken, krijg je een beetje uitleg. Nou ja, dat gaat eigenlijk meer over Ubuntu en linux dan over het ION platform, maar het is toch wel handig te weten welke variant je moet kiezen.

Je hebt de keuze uit de "PC (Intel x86) alternate install CD" en de "64-bit PC (AMD64) alternate install CD". Ondanks dat het raar klinkt (het is een Intel die op het ION platform zit, niet een AMD) ga ik nu eerst de laatste proberen. In de beschrijving ervan staat dat je deze kan kiezen als je processor een "EM64T" architectuur ondersteunt, en laat de Intel Atom 330 dat nou net doen ;) Verwarring zou wel minder geweest zijn als je aan de EM64T kon afleiden dat dat Intel is, net zoals je van AMD64 kan afleiden dat het AMD is, óf dat ze in de naam van die CD niet alleen '(AMD64)' hadden gezet maar iets als '(AMD64 / EM64T)'.. :/

Edit: Die CD die ik wou gaan downloaden komt op zich snel binnen, maar is toch ruim 700MB.. Dat was niet de bedoeling, ik wou de lite CD, de CD die niks op zich heeft en alles van het net haalt. Die is weer niet direct op de ubuntu site te vinden, slechts via de moeilijke weg: Google / complete FTP structuur doorzoeken naar mini.iso :X

[ Voor 15% gewijzigd door DRvDijk op 01-09-2009 14:55 . Reden: Er zat iemand tussen de posts, vandaar de quote erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dank voor alle tips! Ik gebruik momenteel m'n HTPC idd ook voor downloaden (FTD->Newsleecher), surfen (vaak), openoffice (sporadisch), Picasa (vaak), PS (Elements) (lichte fotobewerking). Dus ik wil zowiezo kunnen dualbooten tussen Win7 en XBMC-Live/Ubuntu-light+XBMC/Ubuntu-full+XBMC. Ik sleep nu m'n media-files met de muis naar een MPC-HC icoontje en 't speelt af... heb een Trust RF-keyboardje erbijliggen voor te typen.

M'n beweegredenen om naar een Asrock over te stappen zijn:
- de huidige HTPC is erg groot (WAF-factor)
- de huidige HTPC zuipt stroom (>100W idle)
- XBMC ziet er zo sexy uit! (maar ik heb nog geen idee hoe moeilijk het is om het er zo mooi uit te laten zien met automatisch gedownloade film-info van IMDB, filmposters, apple trailers etc etc.)
- ach, weer een nieuw hobby-projectje

Ik vind 't belangrijk om asap een Windows partitie stabiel te hebben draaien zodat ik m'n downloads en foto's weer bij kan houden. Heb geen ervaring met dual-boot dus ik weet niet of het spelen met installeren van Ubuntu/XBMC-Live een bestaande Win7 partitie om zeep geholpen kan worden... Het grote punt is dat het door de enorme hoeveelheid aan guides een verhaal van bomen en bossen enzo is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:26:
Ik zie op een Duitse site Perloxx.de de Apex MI 008 staan voor 40 euro.
tnx voor de link. Zie hier een mooi kastje staan om een HTPC en NAS samen te brengen;

http://www.perloxx.de/ind...elnr=173727&kategorie=286

Afbeeldingslocatie: http://www.memorychicken.net/artikel_bilder/www_2_173727_orig.jpg
- Einschub, extern, 5.25": 2x
- Einschub, extern, 3.5": 2x
- Einschub, intern, 3.5": 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje aan de mod of TS (weet niet wie het regelt). waarom staan de producten van Point of View niet aan de top van de pagina? POV heeft ook een paar aantrekkelijke systemen die net zoals de Asrock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat een Koppel een product aan dit topic-knopje bovenaan, als de producten/systemen in de Pricewatch staan kan je ze ook zelf toevoegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
zojuist binnen gehad
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/1041/atom1q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/2797/atom2.jpg
ingekocht om op voorraad te zetten

[ Voor 25% gewijzigd door qonstant op 01-09-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
dat is geen ION...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dat is het zeer waarschijnlijk wel, de nieuwe van Asus.

Asus-at3gc-i

Edit: leuk, dat je nu gelijk met mouseover de eerste 3 prijzen ziet in de PW

[ Voor 79% gewijzigd door JaccoW op 01-09-2009 20:35 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Asus AT3N7A-I is het ion-moederbord, niet de AT3GC-i :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ben wat met XBMC Live aan het klooien. Hoe krijg ik hier in hemelsnaam een commandline interface? Of moet ik dan met een omweg via een andere pc op een of andere manier inloggen?

Krijg de indruk dat een Ubuntu install met daarin XBMC toch wat flexibeler is... misschien toch nog eens naar dat super-install-script gaan kijken.

edit: Ctrl-Alt-F2 :D

[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 01-09-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:40:

Nu draait Squeezecenter op de meterkast-PC, welke ongeveer 2 uur nodig heeft voor het scannen van de muziekbibliotheek. Ik kan er ook voor kiezen geen ION-pc'tje te nemen en squeezecenter op een snelle NAS neer te zetten. Nu las ik op verscheidene fora dat het scannen dan ongeveer 14 uur zou duren, en belangrijker: de navigatie op de Duet pijnlijk langzaam is. Hoe snel zou een standaard ION-based pc'tje zijn in verhouding met een snelle NAS (a la Synology DS209+II) en het oude AMD Sempron meterkast pc'tje? Voornamelijk icm met Squeezecenter dan.
Ik begrijp je hele scan verhaal niet zo goed. Ik draai al een tijdje een Duet op een WHS server met een single core centrino 1.6 en draait gewoon als service. Zoals ik het tot nu toe ervaren heb, de eerste maal bij gebruik moet de bibliotheek even ingelezen worden en daarna wat je aan muziek er bij zet zie je de volgende keer gelijk terug in je controller. Je hoeft de bibliotheek dus niet steeds te scannen :) Een Synalogy is duurder in aanschaf en kan minder.

Maar just a thought, waarom zet je niet eventueel een Asrock onder je TV, heb je gelijk een multi media center voor foto/HDfilms en laat je hem verder gewoon aanstaan. Het verbruik is ongeveer 23-26 watt en je hebt 6 USB poorten aan de achterkant, voor eventiele harde schijven en makkelijk uit te breiden in de toekomst :) De Asrock hoor je niet en kan, als hij toch aan blijft staan uit het zicht geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
word dus een rmatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff paar vraagjes,
Heeft zo'n ION board, genoeg kracht om de volgende taken te combineren (of bv een ASROCK ION 330):
- UseNet (SabNzbd)
- HTPC fuctionaliteit (hoeft niet perse HD te zijn)
- NAS
- prive Mailserver (linux of WinSBS)
- Router/Proxy (linux of WinSBS)

of is dit wat veel gevraagd voor zo'n beestje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
De eerste 3 draaien bij mij soepel naast elkaar. Over de rest durf ik geen uitspraak te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythling schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:45:
De eerste 3 draaien bij mij soepel naast elkaar. Over de rest durf ik geen uitspraak te doen
ga het denk ik binnen kort gewoon proberen, desnoods zet ik een tweede neer vaar de twee andere zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Mythling schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:45:
Die laatste 2 kosten niet zoveel CPU power.
Afhankelijk natuurlijk van de hoeveelheid emails en verkeer wat er als router verwerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb nu zo'n kleine maand XBMC (Live) draaien op de ASrock. (Live SVN updated)
Tevens SABnzbd+ op de achtergrond. De ASrock staat eigenlijk altijd aan.
Als ik hem uitzet (suspend) dan staat ie binnen 2 seconde ook weer aan ;)
Ik wist ook bijzonder weinig van Linux, en het is allemaal best te doen.

En ik moet zeggen, ik ben echt razend enthausiast _/-\o_

Het enige wat xbmc (nog) niet speelt zijn de HD audio formaten.
Maar daar zit ik niet mee.
Een vriend heeft zijn Asus ION eruit gegooid en ook een ASrock gekocht.
Wat een "verademing" is zijn conclusie.

Bye Bye K*t PopcornHour (en wat een lachertje die test van de HD Media spelers in de Computer Totaal van september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:49
BeyondThunder schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:19:
Een vriend heeft zijn Asus ION eruit gegooid en ook een ASrock gekocht.
Wat een "verademing" is zijn conclusie.
:? Wat was er zo slecht aan de Asus Ion vergeleken met de Asrock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

SBS zou ik zeker niet doen op een Atom.
Qua geheugen kan het nog wel (gewoon 4GB er in), maar als je echt SBS gaat draaien, dan kom je aanzienlijk aan processorkracht te kort.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
BeyondThunder schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:19:
Ik heb nu zo'n kleine maand XBMC (Live) draaien op de ASrock. (Live SVN updated)
En dat werkt dus goed? Heb je ook de kernels geupdate? Ik lees hier http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-svn-uninstall/ dat Piethein wegens issues terug is gegaan naar de stabiele releases.
Tevens SABnzbd+ op de achtergrond.
Nice... kun je wellicht wat tips & tricks delen hoe je dit hebt geflikt? (en uiteraard andere tips ;) )
Bye Bye K*t PopcornHour (en wat een lachertje die test van de HD Media spelers in de Computer Totaal van september).
Wat vind je zoveel beter aan de Asrock t.o.v. de PCH? De GUI kan ik me iets bij voorstellen maar afspelen doet de PCH toch ook quasi alles gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Daar ben ik het mee eens.

Ik heb de ASRock gekocht en voorzien van XBMC, maar ga waarschijnlijk weer terug naar de HDX-1000 (of zelfs de C-200 zodra die beschikbaar komt) omdat mijn vriendin de interface daar handiger van vind. Wellicht gaat de XBMC machine dan naar de gamesroom.

Overigens heb ik toch nog regelmatig problemen met het afspelen van sommige bestanden die met de HDX wel goed gaan.

Ik vind de mediatheek echt geweldig, maar het loopt niet zo soepel als ik hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

rally schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:26:
Daar ben ik het mee eens.

Ik heb de ASRock gekocht en voorzien van XBMC, maar ga waarschijnlijk weer terug naar de HDX-1000 (of zelfs de C-200 zodra die beschikbaar komt) omdat mijn vriendin de interface daar handiger van vind. Wellicht gaat de XBMC machine dan naar de gamesroom.

Overigens heb ik toch nog regelmatig problemen met het afspelen van sommige bestanden die met de HDX wel goed gaan.

Ik vind de mediatheek echt geweldig, maar het loopt niet zo soepel als ik hoopte.
Ik heb juist de HDX weg gedaan voor de XBMC, Ook de doorvoersnelheid van data met de HDXvia netwerk vond ik niet echt snel. Vooral als er HD materiaal erop werdgezet.
XBMC heb ik in het verleden veel mee gespeeld op de xbox 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb geen HD in de HDX zitten. Ik stream alles via het netwerk en dat gaat uitstekend.
Mijn eerste ervaringen met XBMC waren ook met de Xbox 1 en dat was echt een geweldige oplossing (helaas niet snel genoeg voor Full HD materiaal).

En ik blijf XBMC op de ASRock nog wel gebruiken, maar het gaat niet mijn primaire speler worden.

De C-200 is overigens sneller dan de PCH (ook qua netwerk doorvoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

catchingfire schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:12:
[...]

En dat werkt dus goed? Heb je ook de kernels geupdate? Ik lees hier http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-svn-uninstall/ dat Piethein wegens issues terug is gegaan naar de stabiele releases.

[...]

Nice... kun je wellicht wat tips & tricks delen hoe je dit hebt geflikt? (en uiteraard andere tips ;) )

[...]

Wat vind je zoveel beter aan de Asrock t.o.v. de PCH? De GUI kan ik me iets bij voorstellen maar afspelen doet de PCH toch ook quasi alles gewoon goed?
Het is altijd wel een beetje de gok of de laatste SVN het goed doet. Ik heb nu één keer die SVN update gedaan en hij draait nu goed. Ik heb momenteel nog geen reden om weer te updaten e.e.a. werk nu goed.

Met Sabnzbd heb ik wel lopen stoeien maar heb ook hele goede support gehad op de site van sabnzbd zelf.
Hier staat ook een duidelijke How-to die het prima doet. Ik heb wel zitten kloten om e.e.a. automatisch op te starten maar dit bleek achteraf te liggen aan een corrupt bestand. Alles verwijderd en opnieuw begonnen toen was alles o.k. Kijk hier maar eens.

Ik gebruik XBMC ook om mijn MP3 collectie te ontsluiten en dat gaat veel beter dan op de PCH. Tevens vind ik de mogelijkheden binnen XBMC veel beter. Bijvoorbeeld even de subtitel sync bijstellen e.d.
Ik kijk veel series, de Library Mode binnen XBMC is zo subliem. En het beeld is ook zo goed.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat de PCH een iets betere beeldkwaliteit geeft. Maar nauwelijks merkbaar.

Die vriend heeft de Asus eruit gedaan omdat deze geen hardware ondersteuning heeft (VDPAU) en hij kreeg het wel aan de praat op windows met externe players. Maar bleef tweaken met de driver. De ASrock had hij binnen 30 minuten helemaal up-&running vanuit de doos.

En tsja.. andere tips. Ik draaide XBMC Live eerst van USB stick en Win7 vanad de HD. Stick eruit=booten naar Win7 stick erin=booten naar XBMC. Maar Win7 heb ik eraf gegooid. Hier deed ik eigenlijk niets mee. En XBMC Live loopt toch een tandje lekkerder vanaf de harddisk.

Ook heb ik een issue gehad dat het geluid van "analoge" stereo audio niet meer werkt, maar dit bleek een bug te zijn in "Alsamixer" op XBMC.org staan diverse workarounds. Ik kan hier niet nakijken wat mijn oplossing hiervoor was. Als ik thuis ben dan kan ik dat nog wel een keertje posten.

Ik heb zoveel mogelijk de defaults aangehouden en geen "aparte" zaken gedaan. (op sabnzbd na dan).

En ik ben ook zeer tevreden over de DiNovo Mini toetsenbordje. Werkt echt heel lekker en vlot.
Mijn PCH staat inmiddels in de verkoop + HDD van 500Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
catchingfire schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:12:

Tja, waar moet ik beginnen hehe....
Ik zie het zo, wat is er zoveel beter aan een dikke audi tov een fiat panda.. in beide kan ik overal heen rijden...
Geeft me echter toch die audi maar.

xbmc t.o.v. een pch is het ongeveer hetzelfde.
Wel eens met een goed ingerichte xbmc install gespeelt? Asrock + linux + xbmc is imo momenteel echt verreweg de gaafste mediaspeler die je kunt krijgen.
Ik moet wel zeggen dat ik ook nogal gevoelig ben voor grafisch geweld, uitgebreide libraries voor films, tvseries en muziek.
Als je dat allemaal niet belangrijk vind en gewoon defilm.mkv wilt kiezen in een ouderwetste interface, maw het gaat je puur om het afspelen van videocontent en je houd niet van knutselen dan is een nmt een betere optie misschien.
Vind je zelf knutselen wel leuk en ben je een film en/of muziekliefhebber dan toch echt de ultieme combi Asrock ION + linux + xbmc. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Hier staat de PCH ook boven ergens als download-bak/fileservertje te draaien..

De PCH standaard stelt niets voor, doet wat hij moet doen. Wil je er wat 'swing' aan geven dan zul je toch flink in de materie moeten duiken. Voordat een filmbibliotheek goed draait ben je weer even zoet. Bij XBMC werkt dit standaard al prima met zelfs meerdere interfaces.

Wat helemaal waardeloos is bij PCH is het MP3 gebeuren. Er zit gewoon geen mediaplayer in. Random afspelen is geen mogelijkheid. Totdat je natuurlijk aan het tweaken gaat met allerlei bibliotheken etc.

Qua afspeelmogelijkheden loopt het elkaar niet zoveel uit de weg, maar als het op de standaard aan komt,
dan is de PCH voor 70% klaar en XBMC voor 95%! Het ziet er standaard al veel gelikter uit.

Ook zijn er bij de laatste updates weer flink wat bugs in geslopen waar je voorheen geen last van had.
Normaal zijn ze snel met updates, maar het duurt me nu toch allemaal wat te lang..

Als het op de standaard aan komt, moet je toch echt bij XBMC zijn!

Het vervelende bij allebei de systemen is dat er veel te veel info op het net te vinden is. Als ik een probleem heb dan ben ik echt uren aan het zoeken voordat is echt de juiste info heb. Ik ben dan wel iemand die het in theorie eerst in orde wil hebben voordat ik vanalles uit ga proberen waardoor ik weer zaken ongedaan moet gaan maken (PC vervuilen dus) of zelfs gewoon opnieuw beginnen..

[ Voor 16% gewijzigd door lithje op 02-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

RFdeGroot schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:39:
[...] de ultieme combi Asrock ION [...]
Even voor alle duidelijkheid:
Het ION platform is redelijk uniform, dus of ik nu kies voor een Asus / Asrock / POV / Zotac based HTPC de uiteindelijke set is qua perfomance en werking en software die er op kan draaien gelijk.
(afgezien van de harddisk / soort en hoeveelheid geheugen etc)

De een heeft wel een beter tweakable Bios / MB en andere opties maar de stelling dat dit alleen een Asrock zou moeten zijn gaat me te ver.

Of mis ik hier iets in deze discussie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
nee, dat bedoel ik ook niet.
Uiteraard zijn er meer mogelijkheden om iets met een ion chipset in elkaar te sleutelen met dezelfde of misschien zelfs betere performance.

Op dit moment is in nl volgens mij de Asrock de enige echt goed leverbare 'kant en klaar' oplossing, in elk geval wel toen ik de mijne heb aangeschaft.
Had misschien beter kunnen vermelding dat dit voor mij de ultieme combi is, gewoon omdat ik een Asrock heb.

Dus correctie : NVidia Ion + Linux + XBMC = :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ik vind die Asrock ION 330 écht lawaaiig! Ik heb die firmware 1.50 erop staan, en hem op Ultrasilent gezet, maar ik hoor hem zeker wel.

Er zitten twee ventilatoren in, een 50x50mm en een 30x30mm (de processorventilator) van het merk Y.S. Tech. De processorventilator is met name degene die veel geluid maakt (vind ik). Het is een 30x30x10mm ventilatortje die op max 10.000 rpm draait (gezien de specs op de site).

Van de grote (50mm) fan heb ik het typenummer nog niet goed gelezen (daarvoor moet je de fan daadwerkelijk losschroeven), maar die maakt ook niet het irritantste geluid imho.

Weet iemand goede recourses voor dit soort (30mm) ventilators? Anders moet ik mijzelf eens heel goed achter de oren gaan krabben of dit echt wel het systeem is waar ik voor wil gaan. Het zou wel groter mogen als het niet zo lawaaierig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik twijfel tussen een Asrock ION 330 systeempje en de kant en klare media spelers HDI Dune HD Base 3.0, Popcorn Hour C-200 en de Yuixx van Conceptronic!

Vooral de Yuixx van Conceptronic lijkt veelbelovend als je een knappe GraphicUsersInterface wenst!

Het probleem is denk ik geduld! :(
Zowiezo zullen er wel vele firmware updates volgen om alle kinderziektes er uit te halen

Van de door mij genoemde kant en klare media spelers zijn nog geen (uitgebreide) gebruikers ervaringen en sommige zijn nog niet eens leverbaar.
Toch nog maar ff wachten? :?

Is het trouwens niet zo dat op een Asrock ION 330 systeempje een virusscanner of firewall moet draaien en vertraagd dit het afspelen van met name HD bestanden niet?
Iemand een antwoord of ervaring?

[ Voor 15% gewijzigd door erkani101 op 02-09-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De Yuixx gaat vrijwel zeker hier in huis komen. Dat systeem lijkt echt zo'n beetje onbegrensde mogelijkheden te hebben :)

Volgens mij moet ik behandeld worden tegen mijn NMT verslaving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erkani101 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:56:
Is het trouwens niet zo dat op een Asrock ION 330 systeempje een virusscanner of firewall moet draaien en vertraagd dit het afspelen van met name HD bestanden niet?
Virusscanner niet verplicht als je puur voor video kijken gebruikt, firewall is de standaard van Windows toereikend en in het geval van xbmc hoef je geen van beide apart/extra te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Maar als je bijvoorbeeld SABnzbd+ wilt draaien (wat natuurlijk wel verleidelijk is met een systeempje) zul je dus een virusscanner moet gebruiken! Da's nou jammer want om nu ieder keer de virusscanner ui te schakelen als je een filpje gaat kijken lijkt me ook vervelend! Om dit te voorkomen kun je hem dus het best gebruiken om bijvoorbeeld enkel XBMCLive te draaien. Maar de voordelen van bijvoorbeeld internetten (surfen) benut je dan niet of je moet al een dual boot systeempje creeren....
Zucht..... dilemma's, dilemma's!
Wiethoofd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:43:
[...]

Virusscanner niet verplicht als je puur voor video kijken gebruikt, firewall is de standaard van Windows toereikend en in het geval van xbmc hoef je geen van beide apart/extra te installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door erkani101 op 02-09-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
DRvDijk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:46:
Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ik vind die Asrock ION 330 écht lawaaiig! Ik heb die firmware 1.50 erop staan, en hem op Ultrasilent gezet, maar ik hoor hem zeker wel.
...
Weet iemand goede recourses voor dit soort (30mm) ventilators? Anders moet ik mijzelf eens heel goed achter de oren gaan krabben of dit echt wel het systeem is waar ik voor wil gaan. Het zou wel groter mogen als het niet zo lawaaierig is.
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar! (zie mijn eerdere post & van collega poster) Ik heb het apparaat nog niet aangeschaft maar ben wel benieuwd hoe (en of dit uberhaupt mogelijk is) het stiller te krijgen.

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@erkani101, een beetje virusscanner neemt niet al te veel resources, ik zal eens AVG Free 8.5 installeren op mijn Zotac en eens 1080p en 720p via netwerk afspelen, moet volgens mij gewoon goed gaan.

Update, afspelen gaat gewoon goed, dus daar is niets aan de hand 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 02-09-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
erkani101 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:56:
Als je een volwaardig Linux draait, hoef je je over de virussen in ieder geval geen zorgen te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkani101
Is dat wel zo? Als je Googelt op Linux en virussen blijkt dat het toch echt wel mogelijk is, echter het aantal virussen is beperkter dan het aantal Window virussen. Heeft waarschijnlijk ook met de populariteit van het Windowsbesturingssysteem te maken
Roamor schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:36:
[...]

Als je een volwaardig Linux draait, hoef je je over de virussen in ieder geval geen zorgen te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
rally schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:31:
Ik heb geen HD in de HDX zitten. Ik stream alles via het netwerk en dat gaat uitstekend.
Mijn eerste ervaringen met XBMC waren ook met de Xbox 1 en dat was echt een geweldige oplossing (helaas niet snel genoeg voor Full HD materiaal).

En ik blijf XBMC op de ASRock nog wel gebruiken, maar het gaat niet mijn primaire speler worden.

De C-200 is overigens sneller dan de PCH (ook qua netwerk doorvoer).
Wat is het verschil tussen xbox 1 met xbmc en een ion met xbmc dan???
Ik gebruik nu nog dagelijks de xbox 1 en kan gewoon niet zonder. Ik had verwacht dat de functionaliteit en de UI hetzelfde zou zijn. Alleen ook HD en hopelijk sneller met bijvoorbeeld scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
erkani101 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:06:
Is dat wel zo? Als je Googelt op Linux en virussen blijkt dat het toch echt wel mogelijk is, echter het aantal virussen is beperkter dan het aantal Window virussen. Heeft waarschijnlijk ook met de populariteit van het Windowsbesturingssysteem te maken
[...]
Wel, aannemende dat je al een router met firewall hebt, en dat het linux is, en dat je af en toe een updateje draait en dat je dat ding alleen maar als media speler gebruikt (en dus geen meuk gaat zitten downloaden en al helemaal niet installeren/starten), en geen poorten hebt open staan die je niet nodig hebt, dan heb je geen virusscanner nodig.

Ik heb zelf al een jaar of drie met plezier MCE 2005 draaien, zonder scanner met de windows firewall. Nog nooit onderhoud op gehad. ideaal.
(maar ja - MCE is niet gedistribueerd he? Geen meerdere frontends op een losse backend. Dus nu tijd voor wat nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Een virus komt echt niet spontaan terecht op je computer. Zolang jij al je software up-to-date hebt, en niet ZELF een executable start of toestemming geeft bepaalde code uit te voeren, kan er weinig gebeuren, TENZIJ er in je software toch nog een (ongepatchte) exploit-mogelijkheid zit, die er bijvoorbeeld voor zorgt dat via een gemanipuleerde jpeg zonder tussenkomst van de gebruiker viruscode op je pc gerund kan worden. En als dit het geval is, merkt de virusscanner het vaak ook niet eens in de eerste paar uur dat de exploit bekend is. En zogauw de virusscanner het wel detecteert, is er dan al een update uit die de exploit verhelpt (behalve in het geval van Adobe, die laten bekende exploits rustig een maand lang open).

Ook in linux kun je een programma schrijven dat je hele home-dir leeggooit, dus linux is ook vatbaar voor virussen. Maar in windows hebben virussen vaak meer vrijspel, doordat users standaard admin-rechten hebben en virussen dus makkelijker de hele pc kunnen verneuken. En er zullen inderdaad minder exploits voor linux bekend zijn, omdat het minder gebruikt wordt en exploits wellicht eerder gevonden en gepatcht worden door de veelal open software op dit os.

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 02-09-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wiethoofd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:28:
@erkani101, een beetje virusscanner neemt niet al te veel resources, ik zal eens AVG Free 8.5 installeren op mijn Zotac en eens 1080p en 720p via netwerk afspelen, moet volgens mij gewoon goed gaan.

Update, afspelen gaat gewoon goed, dus daar is niets aan de hand 8)
... en dat terwijl AVG Free 8 een nogal zware virusscanner is. (Avira of Avast! zijn lichter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:39:
.. en dat terwijl AVG Free 8 een nogal zware virusscanner is. (Avira of Avast! zijn lichter)
Custom install, de office plugins, extra talen, mailscanner en linkscanner uitgevinkt, evenals automatisch/dagelijks scannen en het valt prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Nu dat ik alles verwijderd heb en opnieuw ben begonnen heb ik alles up and running. Op een ding na. mijn mijn lcd tv draait op 1920x1080i, alleen geeft ie linux niet fullscreen weer. Ik zie de bovenste en onderste balken niet en mis wat aan beide zijkanten. bij de instellingen can nvidia heb ik de resolutie al aangepast naar 13??x768 maar mocht niet baten. Enig idee hou ik het fullscreen krijg?

Verder is het wel mooi om die nieuwe Revo achter je scherm te kunnen hangen, ziet er dan nog beter afgewerkt, mits je een passende vesa mount hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wat doen jullie in XBMC met settings als "Adjust refresh rate" (aan/uit) en "softwarematige beeldverbetering" (altijd aan/uit/alleen voor SD materiaal) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Eoghlear schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:43:
Nu dat ik alles verwijderd heb en opnieuw ben begonnen heb ik alles up and running. Op een ding na. mijn mijn lcd tv draait op 1920x1080i, alleen geeft ie linux niet fullscreen weer. Ik zie de bovenste en onderste balken niet en mis wat aan beide zijkanten. bij de instellingen can nvidia heb ik de resolutie al aangepast naar 13??x768 maar mocht niet baten. Enig idee hou ik het fullscreen krijg?

Verder is het wel mooi om die nieuwe Revo achter je scherm te kunnen hangen, ziet er dan nog beter afgewerkt, mits je een passende vesa mount hebt.
Bekend 'overscan' probleem. Vaker in dit topic genoemd.
Soms kun je het op de TV zelf afstellen, niet altijd. Binnen Ubuntu niets op kunnen vinden.
Binnen XBMC kun je bij de settings WEL het beeld afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Die nieuwe wordt het voor mij.
Ik lees wel op verschillende sites dat er een 320 i.p.v. een 160 GB HDD in zit.
Zodra die leverbaar is gaat de bestelling de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
lithje schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:27:
[...]

Bekend 'overscan' probleem. Vaker in dit topic genoemd.
Soms kun je het op de TV zelf afstellen, niet altijd. Binnen Ubuntu niets op kunnen vinden.
Binnen XBMC kun je bij de settings WEL het beeld afstellen.
Hmm, op overscan had ik niet gezocht, meende ook al dat ik het ergens hier had gelezen. Ga toch maar op zoek naar een oplossing voor zowel Ubuntu als XBMC aangezien hij ook nog wat programma's moet draaien en ik graag bij de taakbalk wil kunnen zonder te gokken en 10x mis te klikken.
Blijft toch een leuke hobby dit.

Edit: XBMC draait soepeltjes op 1920x1080i :) geen problemen met content afspelen incl killa sample.
.jpg backdrops vervangen voor .bmp, scheelt ook alweer wat tijdens het zappen in de Aeon skin.
Alleen nog es de bios induiken voor de fan, die hoor ik er erg goed bovenuit.

[ Voor 22% gewijzigd door Eoghlear op 03-09-2009 01:14 ]

Verwijderd

hoe zit het met de overklockbaarheid van de revo? volgens mij is die volledig passief. de asrock heeft nog enigszins een airflow en die kan makkelijk op 2.1Ghz. ik vind het wel handig dat je hem achter op je tv kan mounten. lekker uit het zicht.

en gebruiken jullie de optische drive van de asrock veel? is die een beetje stil? de 360 gebruik ik nu als dvd speler maar die maakt mij te veel lawaai.

• RFdeGroot
De optische drive van de Asrock is behoorlijk stil vind ik.
OK, je hoort hem wel, is dus niet zo stil als een 'gewone' dvd-speler, maar in elk geval een stuk stiller als die van een xbox360.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

RFdeGroot schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:28:
De optische drive van de Asrock is behoorlijk stil vind ik.
Welk merk/type zit er in? Sommige merken zijn gewoon stiller dan andere.

De xbox 360 drive is de meest luidruchtige die ik ooit heb gehoord, de TV moet zelf harder als we gamen...
Lijkt wel een vliegmachine 8)

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

HeyDude schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:07:
[...]

Welk merk/type zit er in? Sommige merken zijn gewoon stiller dan andere.

De xbox 360 drive is de meest luidruchtige die ik ooit heb gehoord, de TV moet zelf harder als we gamen...
Lijkt wel een vliegmachine 8)
Dat komt door het aanlopen van het schijfje :P

• lithje
Kom net de nieuwe Dell Zino HD tegen..
http://www.engadget.com/2...into-miniature-enclosure/

Ziet er van buiten al uit als een interessant apparaatje!

• erkani101
lithje schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:41:
Kom net de nieuwe Dell Zino HD tegen..
http://www.engadget.com/2...into-miniature-enclosure/

Ziet er van buiten al uit als een interessant apparaatje!
Ik zie echter helaas geen S/PDIF aansluiting! :?

• Striker2k2
Heeft iemand al een goede en beetje goedkope remote gevonden die werkt?
Of heeft iemand guides hoe je bijvoorbeeld de oude xbox IR receiver kan inbouwen zodat die xbox remote werkt?

• emakaay
  • Laatst online: 12-07 16:41
Na het doorlezen van deze thread, toch een nieuwe vraag. Ben aan het nadenken over een systeem gebaseerd op het ION platform, en wil daar de volgende zaken mee kunnen doen.

1) HD content afspelen
2) Gebruiken als een NAS.

In veel berichten staat dat mensen het op deze manier gebruiken, maar niet hoe dat geimplementeerd is. Voor zover ik kan zien heb je 2 opties voor punt 1: XMBC, of een of andere variant onder windows.

Wat ik graag wil weten is hoe je de NAS functionaliteit inricht. Bevat Ubuntu hier los te installeren packagees software voor ?

En onder windows, wat gebruikt je daar? Voorkeur gaat uit naar een combinatie van WHS (Windows Home Server), maar dat is volgens mij een OS op zich.

Hoop dat iemand hier wat over kan roepen _/-\o_

PS: een externe harde schijf biedt geen NAS functionaliteit imo

[ Voor 4% gewijzigd door emakaay op 03-09-2009 20:24 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Striker2k2 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:04:
Heeft iemand al een goede en beetje goedkope remote gevonden die werkt?
Of heeft iemand guides hoe je bijvoorbeeld de oude xbox IR receiver kan inbouwen zodat die xbox remote werkt?
Zoeken op ebay met "HP MCE" zou een paar hits moeten geven.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
erkani101 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:23:
Ik zie echter helaas geen S/PDIF aansluiting! :?
Via HDMI en/of via het 'dubbel gebruiken' van de 3.5mm jack (zoals bij de Mac Mini)?

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
emakaay schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:22:
Na het doorlezen van deze thread, toch een nieuwe vraag. Ben aan het nadenken over een systeem gebaseerd op het ION platform, en wil daar de volgende zaken mee kunnen doen.

1) HD content afspelen
2) Gebruiken als een NAS.

In veel berichten staat dat mensen het op deze manier gebruiken, maar niet hoe dat geimplementeerd is. Voor zover ik kan zien heb je 2 opties voor punt 1: XMBC, of een of andere variant onder windows.

Wat ik graag wil weten is hoe je de NAS functionaliteit inricht. Bevat Ubuntu hier los te installeren packagees software voor ?

En onder windows, wat gebruikt je daar? Voorkeur gaat uit naar een combinatie van WHS (Windows Home Server), maar dat is volgens mij een OS op zich.

Hoop dat iemand hier wat over kan roepen _/-\o_

PS: een externe harde schijf biedt geen NAS functionaliteit imo
Ikzelf gebruik mijn ION precies voor dat doeleinde, dus HTPC+NAS. Ik draai gewoon de full versie van de nieuwste Ubuntu en heb daaroverheen XBMC geïnstalleerd. Voor de NAS functionaliteit kan je simpelweg Samba installeren, waarmee je dus bepaalde mappen en harde schijven kan sharen op het internet.

Je moet jezelf vooral niet laten afschrikken door Linux, het is allemaal relatief simpel en er zijn zat guides/tips/etc te vinden op internet. Ook in dit topic zijn er al een aantal handige guides gepost voor bijvoorbeeld het installeren van XBMC. Ik had zelf ook vrij weinig ervaring met Linux, maar als je een beetje rond zoekt op Google is vrijwel alles te vinden. Natuurlijk kan je ook hier in het topic vragen als je er echt niet meer uit komt :)

Het liefst zal ik iedereen toch echt aanraden om Windows te vermijden. Heeft verder niks met fanboy ofzo te maken, maar onder Windows heb je gewoon heeeel veeeeel gezeik met codecs. Terwijl ubuntu+XBMC vrijwel alles afspeelt als je VDPAU aanzet.

Aangezien ik zelf nogal veel opslag kwijt wou, heb ik gekozen voor de Point of View 330, die heeft namelijk een PCIe slot, wat zeer handig van pas komt voor een Raid kaart.

Wel 1 tip: Zorg er, indien mogelijk, dat je je data schijven omzet naar EXT3. Ze op NTFS laten staan levert zeer slechte performance op als je content via het netwerk op je NAS wilt zetten. ~9-10 MB/s (NTFS) vs. ~30-35 MB/s (EXT3)

[ Voor 10% gewijzigd door Deismyna op 03-09-2009 21:36 ]

Verwijderd

als ik een laptop met een p8400 en een 9300M GS koop, zou ik daar dan xbmc op kunnen draaien net smooth als op de asrock of ieder ander ion platform? of kan ik beter een laptop met een t6600 en HD4570 kopen?

ik neem aan dat ATI/AMD ook met hun chips hardware acceleratie in XBMC ondersteunen?

• Daros
BeyondThunder schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:46:
[...]
Ik kijk veel series, de Library Mode binnen XBMC is zo subliem. En het beeld is ook zo goed.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat de PCH een iets betere beeldkwaliteit geeft. Maar nauwelijks merkbaar.
Heeft XBMC een optie om bij te houden wat je hebt gezien en wat niet? Dat heb ik nu namelijk wel in Mediaportal en bevalt me goed!

Nu win 7 met newsleecher ftd en mediaportal.
Zou graag gaan naar linux en xbmc.

Wil dat ik XBMC kan draaien en dan remote eventueel kan inloggen op linux (met schil) kan dit?

• Striker2k2
XBMC heeft die optie ja. Als je iets volledig hebt afgespeeld wordt het aangevinkt als reeds bekeken. Ook kan je het zelf nog handmatig aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Zo, het is gelukt. Ik heb nu op m'n iMac een script draaien die elke zoveel minuten (half uur gaat t worden denk ik) de hele mikmak van muziek, films, en afbeeldingen, via het netwerk synchroniseert naar de ION. Komt er iets nieuws bij in de bibliotheek, wordt het vanzelf opgepikt :)

Hoezo laat ik de ION niet een share van de iMac pakken? Omdat de iMac niet altijd aanstaat (hij slaapt graag), en omdat ik graag een backup van mn muziek wil hebben (niet in de Apple time machine, ik hoef echt geen backup die bijhoudt wat de (bijv. id3-tag) wijzigingen van mn muziek waren..)

rsync is het toverwoord, en het instellen ervan is niet zo heel moeilijk, als je maar even de tijd neemt de man pagina te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Eergisteravond een heel pakket van torrentzip naar torrent7zip gestart (bijna 4000 bestanden.
Hij is op dit moment nog bezig, maar dat schijnt best normaal te zijn.
Hij is echter niet op 100% CPU aan het draaien, maar dat kan dan weer met de snelheid van de Hardeschijf te maken hebben.
Daarbij hebben we gisteren ook nog een aflevering van Hannah Montana gestreamt naar de PS3, welke dan wel weer in SD kwaliteit was, maar wel met Subs transcoden.
Dit ging zonder problemen, dus ben op dit moment heel content met de Atom en ION. Overigens hardware encoding wordt niet gebruikt voor streamen.

Zodra het converteren klaar is ben ik benieuwd naar de snelheid voor FullHD. Standaard niet transcoden en wel transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Striker2k2 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:28:
XBMC heeft die optie ja. Als je iets volledig hebt afgespeeld wordt het aangevinkt als reeds bekeken. Ook kan je het zelf nog handmatig aanvinken.
Maar niet als hij bijvoorbeeld 90% is bekeken? Aangezien het eind meestal de aftiteling is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Volgens mij wel, ik kijk ook nooit toch echt het eind en het gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deismyna schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:27:Ikzelf gebruik mijn ION precies voor dat doeleinde, dus HTPC+NAS. Ik draai gewoon de full versie van de nieuwste Ubuntu en heb daaroverheen XBMC geïnstalleerd. Voor de NAS functionaliteit kan je simpelweg Samba installeren, waarmee je dus bepaalde mappen en harde schijven kan sharen op het internet.
Vergeet eventuele software RAID5 toestanden niet ;)
Het liefst zal ik iedereen toch echt aanraden om Windows te vermijden. Heeft verder niks met fanboy ofzo te maken, maar onder Windows heb je gewoon heeeel veeeeel gezeik met codecs. Terwijl ubuntu+XBMC vrijwel alles afspeelt als je VDPAU aanzet.
Daar was ik het mee eens, maar sinds een weekje ongeveer helemaal niet meer :X MediaPortal + MPCVideDecoder.ax + Haali Splitter + AC-3 Filter en je bent klaar !! Maar...

Software RAID onder Windows is een ramp dus in plaats van RAID 5 zit je dan met RAID 1 via het moederbord ofzo met als alternatief zelf dingen backuppen/synchroniseren :/ In beide gevallen zou ik sowieso alles dubbel hebben dus een echte ramp is het niet, maar kan het voor sommigen wel zijn.

Dusss... iemand ervaring met of links naar een (fatsoenlijke) vergelijking van beide opstellingen ?? Het liefst doe ik dat zelf, maar heb effe geen nVidia kaart uit de 9xxx reeks ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt en ik wil graag mijn xbox 1 vervangen voor een asrock exemplaar.

Het enige nadeel naar mijn idee is dat er geen IR reciever in zit. Dus deze kosten moet je er ook bij rekenen.

Heeft iemand ervaring met de Philips IR adapter toevallig? Is zoiets plug and play met linux ?

http://www.salland.eu/pro...eceiver-ovu412000-00.html

Ik wil de Asrock + IR adapter van philips bij salland ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 04-09-2009 13:27 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Workaholic schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:23:
Ik heb de knoop doorgehakt en ik wil graag mijn xbox 1 vervangen voor een asrock exemplaar.

Het enige nadeel naar mijn idee is dat er geen IR reciever in zit. Dus deze kosten moet je er ook bij rekenen.

Heeft iemand ervaring met de Philips IR adapter toevallig? Is zoiets plug and play met linux ?

http://www.salland.eu/pro...eceiver-ovu412000-00.html

Ik wil de Asrock + IR adapter van philips bij salland ophalen.
weet iemand waar je de receiver ovu411000 kan halen?
Dat is namelijk de simpele veris (geen verzenden optie, alleen ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hardware.info TV - Samsung N510 Ion netbook ook leuk zo'n klein dingetje :Y)
En ze staan ook in de PW:
pricewatch: Samsung N510-KA02NL Zwart
pricewatch: Samsung N510-KA01NL Wit

[ Voor 38% gewijzigd door Wiethoofd op 04-09-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Laatst online: 12-07 16:41
@Deismyna &
@nero355

Bedankt voor alle inzichten. Vooralsnog lijkt Ubuntu makkelijker te zijn om alles aan de gang te krijgen, dus die heeft mijn voorkeur boven een windows oplossing.

Ik vroeg me af of iemand zijn ION machine met XMBC heeft ingericht, en vervolgens 'webmin' en 'mdadmn' heeft toegevoegd. Op de volgende site staan een gedetailleerde uitleg http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30573/77/, hoe je met Ubuntu server een NAS kunt maken. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is Ubuntu Server packages toe te voegen aan de Ubuntu basis van XMBC. Dat is volgens mij niet een 'server' uitvoering. 40 MB Write en 60 MB read schijnt haalbaar te zijn

Dit lijkt NAS functionaliteit met hoge performance te bieden. Daarnaast biedt het nog iets meer dan alleen maar Samba. Dat was in mijn voorgaande mailtje niet zo duidelijk. Ik zou graag het ION platform kiezen om HD video te kunnen afspelen EN mijn NAS te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgom
  • Laatst online: 02-09 14:55
dCY schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:46:
[...]

weet iemand waar je de receiver ovu411000 kan halen?
Dat is namelijk de simpele veris (geen verzenden optie, alleen ontvangen).
Ik gebruik deze Philips IR receiver icm met een Ubuntu mini + XBMC en dit werkt prima.
Ik gebruik tevens de volgende Philips remote: http://www.salland.eu/pro...sta-mce-rc1974506-00.html
Het lukt me vooralsnog niet om alle knoppen werkend te krijgen. Heeft iemand een werkend Lirc configuratie bestand voor me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu XBMC op een XBOX1 maar wil nu XBMC op een Linux-HTPC gaan draaien. Welke ION kan ik daar nu het beste voor nemen. Belangrijke zaken:
* Geluidsniveau - zo laag mogelijk :)
* Ondersteuning van zoveel mogelijk codecs (HD, etc)
* Goede audio-ondersteuning

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 20:56 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.